Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O Billovi a kobyle

21. 07. 2003
11
0
3994
Autor
Aki

věnováno všem, co si myslej, že gramatika je jenom zbytečnej, přežitej a nechutnej výmysl... :o)

Žil byl Bill a žila byla bílá kobyla. Bill byl bylinkář. Bílá kobyla byla Billa. Bill bil kobylu. Kobyla byla bílá, ale nebyla blbá, a tak Billa zabila. Kdyby býval Bill kobylu nebil, byl by tu ještě byl...

 

Tak, děti, a teď hezky spát... A jestli v tom máte guláš, tak se těšte na zejtra, to vám povím pohádku O víle Análce a čtyřiceti Budulínkách...


j_i_r_i_k
07. 10. 2003
Dát tip
Spvrivs: Jen foukej, ať duje vítr diskuse :)... No, když máš větu "Udělám ještě nějaký průser, než mě odtud vyrazí.", tak tam ta čárka určitě bude, o ta druhá věta je něco jako... už nevím, už jsem to dlouho neslyšel, třeba příslovečná časová? Prostě jde o to, že nahrazuje větný člen a je vedlejší, takže čárka ano. Tak a teď se na mě vrhnou češtináři a úplně mě zrubou, tož už radši mlčím :)...

Spvrivs
06. 10. 2003
Dát tip
jir.&ček.: Že to tady eště rozfoukávám, ale dává se před "než" vůbec čárka? Já bych ju ( :-) ) tam teda nedával v ani jednom případě (z těch dvou(ch)). ad dílo: :-))))))))))))) ****!!!

Yfča
19. 08. 2003
Dát tip
Tak nějak by měly vypadat školní diktáty (jak by řekla Kačaba)... :o))*

houmles
27. 07. 2003
Dát tip
drzý jazyk - brzy ruzyně.

Dejf
24. 07. 2003
Dát tip
TIPík :-))

Kastel
23. 07. 2003
Dát tip
Na zahradě bylo bidlo na peřiny a na něm bydlo pro ptáky. Zafoukal vítr a obě bi(y)dla spadla. Může mi někdo poradit ? :o)

Aki
23. 07. 2003
Dát tip
Kastel to je jako když sčítáš hrušky s jabkama, taky to jde dost blbě :o)

Kastel
23. 07. 2003
Dát tip
...ale jde to - stačí vypálit :o)

Aki
23. 07. 2003
Dát tip
Kastel: no jasně, ale když vypálíš bydlo a bidlo, tak ti taky zbyde jednotnej popel... :o))

Kastel
23. 07. 2003
Dát tip
no, to je hnusný, vypalovat ptákům bydla, horší už je snad jen upalování bidel chlapům :o)

Ziggy: To je fotka Billa, nebo kobyly? Kastel: Na zahradě bylo bidlo na peřiny a na něm bydlo pro ptáky. Zafoukal vítr a obě spadla.

Stevenson
23. 07. 2003
Dát tip
-))))*

Když zjistim, že nemám pravdu, tak to přiznám. Stálo mě kus života se to naučit, ale umim to a jsem na to hrdá! :-)))))

Ziggy
21. 07. 2003
Dát tip

Aki
21. 07. 2003
Dát tip
Ziggy: hezkej obrázek, mám ho na svých stránkách taky :o) akorát mi přijde docela sprostý, že si na něj lidi ze srandy.sk (a nedělaj to jenom oni) daly klíďo píďo svoji značku... jako by to snad fotili sami... :o(

Jiřík: No, tak jo. Máš pravdu. Asi.....

j_i_r_i_k
20. 07. 2003
Dát tip
Jééé, to zní jako kapitulace - to jsem ani nečekal :)))...

Já žádnou chybu nenašla! Nejsi ty ještě hnusnější hnidopich, než já? :-)))

j_i_r_i_k
19. 07. 2003
Dát tip
Aki: No vida, našel, teď už jsem spokojen a tleskám... Ale stejně bych rád tu další pohádku :)... cekanka: Kdyžtak bez té čárky před než, "já" není věta :)))... Jo, jsem :)))))...

Jiřík: Jak jsem buďto slepá, nebo čtu úplně něco jinýho, než ty!

j_i_r_i_k
19. 07. 2003
Dát tip
Eh? To má být k čemu, ta čárka měla být k té Tvé reakci, mezi hnidopich a než čárka rozhodně nepatří...

A když napíšu: "...hnidopich, než jsem já?" A kde má teda chybu Aki?

j_i_r_i_k
19. 07. 2003
Dát tip
Tak pak už jo... A Aki měl chybu v tom, že před "a tak" chyběla čárka - ale už to opravil :)... A už radši mlčim, bo si teď připadám jako hnidopich :)))...

Je úplně fuk, jestli napíšu "než já", nebo "než jsem já", čárka tam prostě bude :-)

j_i_r_i_k
19. 07. 2003
Dát tip
No dobře, ale pak to jednou chyba bude a jednou ne, ale kdo by se tímhle trápil, že? :)))...

Já se tim trápit budu, protože podle mě to neni chyba nikdy

Hele, dej ještě něco, já jsem se rozhodla trénovat od září Martinu v gramatice. Představ si, že ona si nepamatuje vyjmenovaný slova! A to jde do pětky! Jo, můžu jí tohle dát, jako diktát, autore? :-) °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Prdlajz, potřebujou zbít Billem a nakopnout kobylou z Přibyslavi!

Aki
18. 07. 2003
Dát tip
čenanka: já si je už taky nepamatuju :o) fakticky ne... možná bych dal do kupy eště tak po B a po Z, ale jiný horko těžko... akorát toho dost přečtu, tak když pak něco píšu, naskakujou mi tam ty písmenka samy... :o) jako diktát to bude ale asi na prd... zkus si to přeříkat nahlas, vono když nekoukáš na ty íčka při čtení, tak z toho vyjde fakticky hroznej guláš :o)

Akorát změnim "Bílá kobyla byla Billa." na "Bílá kobyla byla Billova." A je to srozumitelný. No, já si je taky nepamatuju všecky, ale taky nechodim do pátý třídy. A ona nečte vůbec nic. Akorát televizní program.

Aki
18. 07. 2003
Dát tip
čekanka: televizní program je fajn... je tam spousta vyjmenovanejch slov... :o) Billova - to už není úplně ono, tím ten guláš trošku připálíš :o))

Připálim, ale bude tomu rozumět :-))) No, syn mý kamarádky se kvůli televiznímu programu odhodlal číst už v pátý třídě. To zjistil, že je docela fajn, když si může přečíst, co budou v tý televizi dávat. Od tý doby nepřišel na výhody žádnýho jinýho čtení.

j_i_r_i_k
18. 07. 2003
Dát tip
A kdopak najde v onom skvostném dílku onu neskvostnou chybu? (Hint: není to v i/y :) )... Teda Aki, se styď, takový prolog a pak udělat chybu :(... Jo a slovo Kbyby taky marně hledám ve slovníku :)... Radši sepiš tu další pohádku, se moc těšim :)))...

Aki
18. 07. 2003
Dát tip
jirik: kbyby je ve vyjmenovaných slovech, to ty nevíš? :o)) pokusím se opravit, nějak jsem to po sobě moc nečet :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru