Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Keď slová ubližujú

31. 07. 2003
2
0
1034
Autor
kaktusik

Spod slov nebadane zaznieva slabučký chlad,

precítiť ho môže iba znalec slovných zafarbení,

teplo sa pomaly stráca a mení na chladný ľad,

a z obrazu, čo žiaril, zostal iba odraz v tieni.

 

A i ten sa pomaly stráca v nepoznanú čudnú diaľ,

vidím tam prach, búrku a oblohu zmenenú v sivé mrákavy,

a v duši sa mi prebúdza trpkosť a doznieva žiaľ,

aby sa ako smútok vo mne zmenil v divoké plaché šakaly.

 

Odkiaľ pramení všetok ten mráz zamrznutý v slovách?

Prečo nemôžu ľudské slzy v neláske zvíťaziť?

Prečo sa skutky ukrývajú v líščích norách?

- miesto aby pohladili, pália a ničia všetok cit.

 

Neviem, kde je veslo a kde sa končí rieka,

neviem, či viem trafiť do zasľúbenej zeme,

neviem, ktorým smerom môj život preteká,

ani neviem, či poznám svetlo žitia siene.

 

Už ani neviem, čo naozaj viem, čo naozaj chcem,

žijem život, ktorý niekedy ani nepoznám,

a ak ho poznám tak iba v prítmi, možno v sne,

vidím žiariť svetlo smerujúce k hlbinám.

 

Zastavme na chvíľu tok sveta, túto chvíľu času,

zasejme úsmev a šťastie do tvárí ako číre kvapky rosy,

zastavme trápenie, zmeňme ho po kúsku v krásu,

aby už nebolela, netrýznila a nemusela volať PROSÍM ... 


kaktusik
01. 08. 2003
Dát tip
alim - ako maľovať obraz, to ma nenapadlo, dík :-) zvedavec - ľudia by si asi mali vravieť, čo ich trápi, možno by na svete bolo menej trápenia a súženia v našich srdciach .. a určite by si mali vravieť aj to pekné :-) maprach - každý kto skúsil urobiť prvý krok, tak ako píšeš, zistí niekedy, že je to nanajvýš ťažké, ale zas ak by ten prvý krok nikto neurobil .. takže súhlas .. Gymnocaly ... atď. čo to je? Aha, asi odroda kaktusu, však? Pozdravujem a hladím :-)

maprach
01. 08. 2003
Dát tip
... mimochodem, to gymnocalycium mělo krásné hnědé ostny, které jakoby opřádaly celé tělo a tvořily mu štít. A když na ně padla rosa, změnily barvu z hnědé na průsvitnou fialovou.... ale určitě bych ho nehladil ... za zhlédnutí stojí také všeliké druhy rodů Notocactus, Parodia, Rebutia, Lophophora, Astrophytum, Mammilaria, Opuntia, Lobivia, atd. atd. ... Už je to spoustu let, co jsem dělal do kaktusů a - evidentně -mi to chybí... :-)

kaktusik
01. 08. 2003
Dát tip
Nuž áno, ako človek by som sa asi bála pichliačikov, ale ak sa ponímam ako kaktusík :-) .. a naozaj to pôsobí tak, že Ti to chýba .. lebo niektoré z tých názvov lomcujú mojim jazykom, no Ty ich vyslovuješ úplne ľahúčko :-)

KayTee
31. 07. 2003
Dát tip
úvaha v básni ;o)

alim
31. 07. 2003
Dát tip
je v tom hodne moc citu, jako kdybys malovala obraz, ale je to basen...hezke..davam tipik:-)*

zvedavec
31. 07. 2003
Dát tip
Spod slov nebadane zaznieva slabučký chlad, precítiť ho môže iba znalec slovných zafarbení, teplo sa pomaly stráca a mení na chladný ľad, a z obrazu, čo žiaril, zostal iba odraz v tieni. To je to anjhorsie, aspon podla mna, co sa moze stat. Nevyjadrene city. Zrejme negativne. V poslednej dobe sa ucim vyjadrovat svoje city. Aj negatívne, aby bolo jasno, aby bola mozna naprava. Aj pozitivne, pretoze clovek nikdyy nevie, dokedy bude moznost ich este vyjadrit. Skoda ich nevyjadrit. :-)

maprach
31. 07. 2003
Dát tip
po kúsku... jednoho po druhém... vždy ve vztahu já a ty, kde já zkusím udělat ten první krok... někdy je to těžké, ale jinak to asi nepůjde? Mimochodem, nejvíce hrdý coby mladý a nadějný pěstitel kaktusů jsem byl na své krásně rostlé a spanilé Gymnocalycium Saglionis ...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru