Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Flashback

13. 09. 2003
15
1
3480

Flashback

Sedel som tam v kúte a popíjal vyprchané pivo. Vraj príď. Bude dobrá zábava. Nič smiešnejšie som v živote nepočul. Partia detí sa ožerie do nemoty a hrá sa na dospelých. Nebol som iný.

Pach trávy sa miešal s alkoholom a zvratkami prvých porazených. Netušil som kto sú tí ľudia. Nie, že by som ich nepoznal. Len ma nezaujímali. Bol som príliš opitý, aby som sa nad tým zamýšľal.

Vtom sa čosi zmenilo. Došli nejaké dve nové slečny. Nikto ich nepozval. Ale načo sa tým zaoberať. Skrátka prišli a hotovo. Poznal som ich zo školy. Tá prvá bola Martina. Nič moc. Úplne priemerná a dosť hlúpučká. Druhá bola jej dvojčaťom. Takže ku všeobecnému údivu sa od nej neodlišovala ani krásou, ani inteligenciou. Pravdu povediac, ani ony ma nezaujímali. V podstate som sa s nimi nikdy nebavil. Ale tento večer bol akýsi iný. Zvláštny. Tak som sa im prihovoril. Bol to fajn rozhovor. Absolútne o ničom. Sotva som ich vnímal. Len tak na pol ucha. Vydávali akési čudné zvuky. Asi sa snažili niečo zmysluplné povedať. Neviem. Opakoval som len naučené frázy. A stokrát pred tým omieľané príbehy o tom ako som sa opil. Tuším ich to fakt bavilo. Čúzy . Pomyslel som si a na chvíľu odvrátil zrak ku vedľajšiemu stolu. Dodko a Branko práve rozprávali príbeh. ako prišli o panictvo. Bolo to nádherné rozprávanie plné romantiky. Chvíľami som mal pocit, že sa to naozaj stalo. V samej podstate sa to aj stalo. Prišli o panictvo. Akurát za iných okolností. S kurvou. Ale ten ich príbeh bol fakt lepší. Ešte dlho potom ho budú rozprávať.

Dolial som si. Myšlienky mi blúdili všetkými možnými smermi. Slečny čo sedeli so mnou pri stole sa dosť smiali. Asi som povedal niečo naozaj vtipné.

Mne sa naraz v hlave objavil divný obraz. Alica. Eine kleine platonische Liebe. Ich najlepšia kamarátka. Strašne sympatická osôbka. Ani nevedela, že existujem. Tiež mala dvojča. Ale to bola ...škoda slov. A ja som bol stále opitejší.

V pozadí práve hrala nejaká hudba. Bol čas na trochu romantiky. Tak som zobral Martinu na izbu. Bolo mi už pekne zle. Ale asi by nebolo vhodné teraz o tom rozprávať. Naraz ležala predo mnou nahá a bezbranná. Ako kus mäsa. Čosi pýtala. Strašne som ju v tej chvíli chcel... . Ale moja kresťanská výchova, ako aj fakt, že som nemal kondóm boli proti. Tak došlo len na pár dotykov. Nzvláštne. Nič veľké. Ale vcelku inšpirujúce. Len občas prišiel niekto skontrolovať, či je tá izba ešte voľná.

V myšlienkach sa čoraz častejšie objavovala Alicina tvár. Cítil som jej vôňu. Predstavoval som si jej tvár. Skrátka, taký malý zmätok v hlavičke. Vedľa mňa totiž stále ležalo to isté prázdne telo. Pach cigariet a chuť ginu sa rozplývali na jazyku. Bolo mi stále horšie. Zaspal som. Nie nadlho. Len tak na dve tri hodinky. Slastný to pocit.

Prebudil som sa takmer triezvy. V hlave mi trieskalo. Z vedľajšej izby bolo počuť zvuk hudby. " Pocity jak žiletky... ". Opité deti sa preháňali po byte a čosi bľabotali. Nerozumel som im. Mal som chuť odísť. Ale posledný autobus už dávno odišiel. A prvý príde až o také dve hodiny. Na taxíka som nemal a tak som pozoroval tie zvláštne výjavy. V ústach pachuť ginu. Dievča s ktorým som strávil večer som nevidel. Vraj sa prechádzala po vonku a o čomsi diskutovala so svojou sestrou. Vedel som už dlhšie, že bola do mňa zaláskovaná. Mne to bolo úprimne jedno.

Ďalej som hľadel pred seba. Sledoval som tváre opilcov a vnímal tú energiu, ktorá sa valila na mňa z reproduktorov. Na malú chvíľu som začal mať pocit, že je všetko fajn. Že život vlastne nie je kurva. A že sa oplatí žiť pre lásku. Napadali ma teda fakt blbosti. Tie som však rýchlo púšťal z hlavy.

Opäť som precitol. V izbe pulzoval živý rozhovor o súčasnom politickom vývoji na Slovensku a o tom čo som preboha robil s Martinou. Samé dohady. Dosť ma to zaujalo. Zaspal som. Prebudil som sa až ráno. Plný čerstvého bratislavského vzduchu. Zabil by som toho blbca čo otvoril okno. Tváre sa vyjasnili. Vo vzduchu bola stále vôňa alkoholu a cigariet. Ale ja som chcel zabudnúť.

Bol to šialený večer. Vlastne celá tá doba bola šialená. Dnes tu sedím a v spomienkach sa tam snažím vrátiť. Akosi to už nejde. Všetky obrazy splynuli v jednu beztvarú hmotu. Občas niekoho z tých ľudí stretnem. Skoro úprimne sa pozdravíme. Prehodíme pár slov. Možno sa i zasmejeme. A odídeme preč. Je to tak lepšie.

Martina vraj odišla do zahraničia. Je v Nemecku aj so sestrou. Sotva sa už vrátia. Dodko a Branko sú tiež v pohode. Chodia na pivo. A stále rozprávajú ten krásny, romantický príbeh. Dlho som ich nevidel.

Alicu som stretol asi pred rokom. Na zastávke autobusu. Usmievala sa, keď jej chladný dážď stekal po vlasoch. Mala stále tie najkrajšie oči aké som videl. Škoda, že naposledy.

Práve som sa vrátil. Bol som na cintoríne. V Slávičom údolí. Tam je pochovaná. Malá fotografia z maturitného oznámenia a pod ňou nápis. Tu odpočíva .... Stál som tam asi hodinu. V hlave sa mi vybavovali všetky spomienky. Neviem čo sa stalo. Ani som to nechcel vedieť. V tejto chvíli to bolo aj tak jedno.


1 názor

smutne ale pekne

salome.tak vdaka za koment... ...ale lepsie ked zacnes od konca..od najnovsich veci..usmev...

salomesr
05. 11. 2006
Dát tip
preco mi to neodosralo kritiku?

salomesr
05. 11. 2006
Dát tip
Nuz, moja prva reakcia. Trosku mi vadili kratke vety. Bolo ich tam prilis vela a text sa kvoli nim zadrhaval, ako ked startujes auto a nevies sa rozbehnut. Ale uznavam, ze to mohol byt zamer, mozno nieco, citujem Nasa, ako stroskotanie myslienok a pocitov. Ostatne (okrem absencie nejakych ciarociek) sa mi pacilo, najmä atmosfera textu. Ta bola skvela. Zaliezla mi pod kozu, myslim tu s makcenom:)

sidonia
21. 10. 2006
Dát tip
ty kraaaaaso prisnej narez

rudko
27. 03. 2006
Dát tip
*len tolko

...no pod tymto nickom to bolo toto dieko...usmev...

:) šamši_adad?:) kolko si mal preboha nickov?:) k dielu: som si myslel, ze som ho cital, ale asi som ho vzdy prehliadol. Nuz, vsetko bolo povedane v kritikach... skoda opakovat. Ja len, ze neviem ako ostatni, ale ja sa na niektorych situaciach aj dost rozosmejem:) Napr.: "Takže ku všeobecnému údivu sa od nej neodlišovala ani krásou, ani inteligenciou." "Bol to fajn rozhovor. Absolútne o ničom." Neviem, sa mi to paci... A vaau, ako prve dielo tohto nicku to ludi dost zaujalo...

...hm...no vtedy tu platilo pravidlo pat diel za mesiac a dost...a kedze to nefungovalo... ...a nic sa neobnovalo po mesiaci...tak som sa tak profiloval... ...jo a ten nick ani nekukaj nedolezite..uz nepouziva... ..zaujal az ked som sa stal znamy..usme... ...jo a vdaka za koment...

Si tu od zaciatku servera?

...nie asi od leta 2003...

kiksy
06. 09. 2005
Dát tip
tak taký koniec som fakt nečakala, skvelé t ináč súhlasím s marcelou o tej knihe

...vdaka...ale... ...suhlasim to co som povedal marcele o tej knihe...

kiksy
06. 09. 2005
Dát tip
no ale vieš nikdy nehovor nikdy, jeden nikdy nevie, tak ak raz tak čakám správu a hned letím do kníhkupectva :o)

...nikdy som netvrdil nikdy...aspon co sa diskusie pod tymto dielkom tyka...

Bix
03. 05. 2005
Dát tip

Bix
03. 05. 2005
Dát tip
Btw. toto spojenie ma zabilo: Dosť ma to zaujalo. Zaspal som. :o)

xwoyabratt
15. 04. 2005
Dát tip
"V samej podstate sa to aj stalo. Prišli o panictvo. Akurát za iných okolností. S kurvou. Ale ten ich príbeh bol fakt lepší. Ešte dlho potom ho budú rozprávať. " ..toto akoby som uz niekde pocul..

...aj ja...

zdeno_h
05. 03. 2005
Dát tip
Čau, takto toto som si o tebe určite nemyslel, pekne si sa nam vyfarbil. Inač veľmi pekný príbeh. Zdeno P.S. Keď by si mi chcel poďakovať, tak napiš vieš kam

...vidim ze si tu takze sa podakujem aj teraz...vdaka... ...ja som sa vyfarbil uz davno...akurat o tom malokto vie... ...ale tieto uvodne su uz dost stare.. ...pre mna su zaujimave od brainstormingu....

johny45
02. 03. 2005
Dát tip
Velmi dobre. Podla mna si presne vystihol atmosferu niektorych bratislavskych zurov, mal som niekedy pri nich podobne myslienky. Niektore tvoje slova triafaju presne do cierneho a to sa mi paci.

john...vdaka... ...toto...spolu...s niektorymi dalsimi ako...brainstorming...assurballit..odpad......a...pozhasinane...su diela ktore sa pisali same....pretlak....

Anis
21. 11. 2004
Dát tip
:)

...vdaka...ale tieto starsi diela nestoj za vela...ja mam radsej tie od brainstormingu...

bluemind2
12. 10. 2004
Dát tip
dobra atmosfera a pribeh, mozno sa zda niekomu banalny a tema nezaujimava... ale o tom to je. nie?

marcela
05. 08. 2004
Dát tip
Klikla som sem nahodou, myslim, ze je tu privela zbytocnych slov, dalsie dielka /tie ku kt. som uz napisala "kritiku"/ sa mi zdaju byt lepsie, akesi "vyzlecenejsie", bez zbytocnych slov. Drz sa, ak vydas knihu, ozvi sa, kupim ju. ttt

vdaka...za vsetky tipy...a kritiky... ...co sa tyka tohoo...vsimni ze to je stare...pomerne... ...musel som sa trochu priucit...nejaky vyvoj a tak...teraz ma bavia tie vykostene...alebo vyzlecene...ako si spominala... ...ak vydam knihu...no...neviem...bolo by to zabavne...ale moje ambicie az tam nesiahaju... ....takze vdaka..

...tak vdaka... ...s tymi temami mas pravdu...ja sam to citim...akoby som sa točil v kruhu...preto je moja posledna trosku o inom...ale len trosku... ...s tymi myslienkami...ja neviem...pre mna su to take vyseky...zivotne situacie...ktore obcas pointu nemaju...a nechcem pisat o temach o ktorych nemam sajnu... ....no a s tym smutkom to take horuce nebude...ja som v podstate vesely clovek...akurat je ta smola ze mam chut pisat vzdy ked som zdeprimovany alebo nastvany...takze tak... ...napokon moj druhy nick šamši_adad...taky zdeprimovany nie je... ...a ja som nehovoril ze sa ti to nebude pacit...ja som povedal ze aby si nebol sklamany...ked si sa do toho s takou vervou pustil... ...takze to zhrniem...vdaka...

Hermann
21. 06. 2004
Dát tip
Flashback Dosť dobre opísaná situácia..Pravdivo, s krátkymi vetami a výstižne..Darí sa Ti dávať atmosféru do písania..dej síce nič moc, zase to pseudoalkoholickosexuálno, no vždy tam hodíš také dobré slová, ktoré zaujmú a nútia prežívať čitateľa, to, čo napíšeš...Dostal ma záver, ten sa Ti fakt podaril....Je to dobré a ten záver je vyrážač dychu..Síce nič nové pod Slnkom...no dá sa....Je vidieť, že máš niečo v sebe, a viem, že takýto štýl práve letí v literatúre, /práve tento štýl nemám rád, ale u teba mi to až tak nevadí...../..Osobne by som radšej uprednostnil plno iných tém a hlavne myšlienky, pretože tie mi v Tvojich dielach chýbajú...A myšlienka v diele je to hlavné..Je to ako človek bez duše...je vidieť, no nemá čo dať.....Hermann

Hermann
19. 06. 2004
Dát tip
Tak som si stiahol tri poviedky, teším sa na ich čítanie...Maj sa pekne...Hermann

johanne
29. 02. 2004
Dát tip
:))

...no konecne si niekto vsimol aj cynicku starnku tohto dielka...uz som z toho normalne mal depku nepochopeneho skoroumelca...vdaka

johanne
27. 02. 2004
Dát tip
no, celkem fajne, akcím v tomhle stylu se spíš vyhejbám :o, ale je to hezky napsaný, místy cynické :), dobrý

omyl...ja nemam stale inu...pod starou stale pisem...ale trochu iny styl...inak VDAKA

pěkné :))

Binna
19. 11. 2003
Dát tip
tak aby si o mne zasa trocha pocul: (ked mas stale inu prezyvku) Ano, je to bezvadny pribeh. ** Dobre zpracovany. Aj ja mam nejradsi OBYCEJNE veci ze zivota. Neni to take umele...***

maia
07. 11. 2003
Dát tip
*

...autor vie...a velmi dobre....je to aluzia na urcity stav....ktory som prezival ...inak vazne vdaka za KRITIKU...sam som prekvapeny co tam vsetko je

Naso
17. 09. 2003
Dát tip
najlepší je na tom ten svet myšlienok, vnútorný pohľad na veci okolo, ktoré pre nás plynú nepochopiteľne rýchlo ako nejaká zhustená hmla, asi ani nie sú až také dôležité. Príbeh vcelku banálny (ani neviem prečo Alica... ale to nevie ani autor), žúr ako stovky iných, ale dobre vystihnutá atmosféra podobných podujatí a to následné stroskotanie myšlienok a pocitov. Tip a do nášho klubu v sekcii Próza

Vonna
13. 09. 2003
Dát tip
krásné... obyčejné, ale krásné... akorát ten poslední odstavec je zbytečný, bylo by lepší nechat tam trochu napětí

snad hej...mozno...asi...neviem ...a ze obycajne?...niekedy su obycajne veci najkrajsie...

Vonna
13. 09. 2003
Dát tip
rozhodne

lachtan81
13. 09. 2003
Dát tip
Pekny pribeh .... ze zivota a krasne podany .. mas talent ;o)

tak vdaka

Dash_707
13. 09. 2003
Dát tip
Fajn, líbí :o) :)))***T

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru