Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

OTEC

06. 10. 2003
35
0
4898
Autor
Andulka

-dekuji sladce vonici Pomerancove s horkou kurou za inspiraci

 

 

 

 

 

-Lehni si na postel a svlikni si kalhoty! Rekl hlasem, kteremu se neda odmlouvat. Pomalu jsem se svlekala. Bylo mi dvanact a bylo mi trapne svlikat si kalhoty pred vlastnim otcem. Ohnula jsem se pres postel…

- Rikal jsem ti, at prineses jenom tolik vajec, aby se nerozbila!

- Rikal

Svih!

- Rikal jsem ti, ze jestli jen jedno vejce rozbijes, dostanes!

- Rikal

Svih!

- Vis za co to mas!

- Vim!

Svih!

 

        Kdyby vedel, jak jsem ho nenavidela. Vzdycky, kdyz me rezal, koukala jsem se mu drze do oci a rikala si ‘nesmis brecet, nesmis brecet’. Nejhorsi byly ty jeho kecy, ktere provazely kazdy vyprask. Musel si totiz vysvetlit, ze me zmlatil po zasluze. Ze to dela nerad, ze ho to boli vice jak me, ale musi me rezat, aby ze me neco bylo. Nekdy jsem to nevydrzela a zacala se smat. Neslo to zastavit. Kdyby si ty blby reci nechal od cesty.To ho tak navztekalo, ze mi mi napalil takovou, az mi rude horela cela tvar. Pak jsem smela odejit do sveho pokoje. Praskla jsem sebou na postel a rozplakala se. “Nenavidim ho! Jak ja ho nenavidim!”

 

         Byla jsem nejradsi, kdyz si me nevsimal.Nebylo to tak tezke, protoze doma byl malo a to malo lezel vetsinou u televize, kouril jednu za druhou a pil pivo z lahve. Kdyz byl hokej nebo fotbal, modlila jsem se, aby nasi vyhrali, aby nebyl zase vzteklej. Trasla jsem se, kdyz prisel domu ozralej, pozvracel mame koberec v obyvaku a ja to musela uklizet. Obcas prisel domu v celkem obry nalade a to ho napadlo, ze by se mel venovat otcovskym povinnostem. Vypadalo to tak, ze mi vyklepal aktovku, prohledl sesity, a zhrozil se, ze skrabu jako kocka. Koncilo to tim, ze jsem do konce tydne musela prepisovat vsechny sesity.

 

       Den, kdy od na Jednoho dne odesel. Sbalil si veci , kdyz jsem spala a byl pryc. Pry si nasel mladsi. Ten den byl pro me nejstastnejsim dnem v zivote! Vsichni litovali maminku, me a tatovi nadavali mu do kurevniku. Zjistila jsem, ze to boli. Jedna vec je, kdyz na nej nadavam vduchu ja, druha, kdyz to slysite od jinych. Byl to kurevnik, byl to ozrala, byl hnusnej, ale byl to muj tata. Jak jsem ho nenavidela, mela jsem ho i rada. Nevim proc, ale mela. Lidi z okoli zacali zvonit na nas zvonek a vykladat mamince jak ji tata podvadel s tou a tou, z te a te vesnice.

 

       Chodila jsem k nemu jednou za mesic. Sedel v kresle u televize, pil pivo z lahve, kouril jednu cigaretu za druhou. Bavil se s mnou a bylo to cele takove divne. Byl to muj tata, ale byl to i cizi chlap v cizim byte. Vzala jsem si od neho cigareu a rekla si o sklenici piva. Dlouze se na me podival a zacal neco o tom jak koureni skodi zdravi….Pak se zastavil, a zacal vypravet o tom, ze se porad citi, jak kdyby mu bylo dvacet. Vzpomnela jsem si, ze kdyby zil s nami, tak me za to koureni prizabil. Ted uz nemuze. Pripadala jsem si dospela a rikala si o drahe darky k vanocum, protoze mi maminka doma vysvetlila, ze on si to muze dovolit. No a kdyz jsem je dostala a mela radost z prvniho kozisku, magnetaku ci alpinek na lyzovani, maminka mi pak vycitala, ze se necham koupit za par supu. Taky mi rikala kolik tata utraci za karty v hospode a za jiny zensky a ze me vlastne o ty penize okrada. Porad mi rikala, at si mu reknu o penize, a ja se desne stydela, a jednou si o ty penize rekla a on mi dal dvacku a ze vic uz nema, a ze mame plati velke alimenty.

 

 

 

                 Kdyz prijedu do mesta, zajdu k nemu na navstevu. Bydli ted v chatce na zahrade. Porad sedi v kresle, kouka na televizi ze satelitu ,pije pivo z lahve a kouri jednu cigaretu za druhou. Klepou se mu ruce. Je na duchodu a zrovna tak ostatni chlapi co ziji v okolnich chatkach. Zahradky jsou krasne, udrzovane a obcas je v nich nablito. Da si jedno stamprdle a pal vyklada jak je na me hrdej a a jak je rad, kdyz mu poslu pohled. Pak si da druheho panaka a zacne o tom, jak jsem jako holka, nikdy nebrecela, kdyz me 'rezal jako psa'. "Ty si byla vzdycky tvrda jako skala!" Udela se mi divno od zaludku. Mam chut na nej zakricet, rict mu jak jsem ho nenavidela, jaky bych mela krasny detstvi, kdybych nemela jeho za otce... jak brecim u smutnych filmu. Nemohu. Nepochopil by to. Je mi ho vlastne lito.

 

 


pekylau
05. 01. 2006
Dát tip
Uff. Odkázala jsi mě na a2a2a [nic jsem neobjevil], ale o téhle perle jsi se skromně nezmínila. Promin. [Už nechci beránka]. T.

Diana
12. 11. 2005
Dát tip
Andulko! To je mi moc líto, že jsi něco takového musela prožívat. Děti jsou chudáci. Bezbranné, bezmocné, vydané na milost a nemilost. je zločin a odporná zbabělost týrat děti. Ale k povídce: moc dobře, čtivě a přesvědčivě napsáno (bylo mi přímo zle při čtení) T*******

Asi jsi prožila ošklivé věci,věř,že nejsi sama.Líbí!Vlastina1971

sk8ergirl
02. 10. 2004
Dát tip
Tak nevím, je to z vlastní zkušenosti nebo není? Jestli jo, tak je to dost silný... Uff, jak já sem ráda za svoje rodiče...

ShArKeY
23. 03. 2004
Dát tip
Něco od tebe si potom přečtu i když jsi mě tím smailíkem zrovna nenadchnul...

ShArKeY
22. 03. 2004
Dát tip
Jestli chceš fňukat, tak prosím - ale neposílej mi avízo, Zoroaster

maia
14. 03. 2004
Dát tip
* Viac ako hviezdicku asi nenapisem, lebo sa mi nahrnuli slzy do oci...

gASK
15. 12. 2003
Dát tip
Smutné a ze života, tohlemě dostalo...mezilidský vztahy jsou šíleně složitej propletenec:) Díky Ti a další tip*

Aaria
14. 12. 2003
Dát tip
Nejsem si jistá, řeší-li to lítost. Spíš odpuuštění a vnitřní smíření ... Je to smutný, ale děje se (evidentně).

trochu mi z toho běhá mráz po zádech...ale to je život...

tahle věcička je dost temná......

Zaprděnec
20. 11. 2003
Dát tip
Hm, tak fotra pozdravuj.

Sap_
08. 11. 2003
Dát tip
Je potřeba o tom mluvit, neboť podle mého soudu, to znamená, že je člověk schopen to vnitřně řešit. A tak je to správné, bohužel né vždy jednoduché. Tip

Zina
08. 11. 2003
Dát tip
Já jsem o svým tátovi už hodně dlouho nevím. Naši se rozvedli, když mi byl rok, on si našel mladší. Ještě si pamatuju, že jsem za ním chodlia asi tak do šesti let. A pak nevím, prostě se to nějak useklo a už jsem ho nikdy neviděla. Tvůj příběh se mi líbí, je to napsaný pěkně. Jen tak dál! Máš můj tip!!!!

JiKo
31. 10. 2003
Dát tip
Proč většinou všichni předpokládají, že jde v každém případě o osobní prožitky? Prvně jsem myslel, že jde o osobitý styl povídky, pak jsem načetl pár tvých dalších dílek, což zase ukazuje, že píšeš stále stejným stylem. Kdosi jej označil za syrový, mě spíš příjde jako "jednoduchý". Nakonec se ale nechám strhnout davem, myslím, že spíš než povídka je to pouze osobní zpověď (a pokud ano proč v aréně?). Stylově na krátký text ano, otázkou je zdali by se to dalo číst v knize o 120 stranách.

JiKo
31. 10. 2003
Dát tip
ps: já dostával vařečkou - červenou - speciální:-)

Žíně
25. 10. 2003
Dát tip
Docela mě to povídání rozhodilo, je to dost silný, zejména když si představím, že jde o osobní prožitky. *

Tipzasluhující dílko. Třeba si ho všimnou ti, kterým by mělo být určeno - těm nulám ale obávám se že Písmák nepatří mezi jejich oblíbené podniky.

táta mě nebil,bila mě máma a taky si pamatuju, jak jsem brzo pochopila, že nesmim brečet,že se musim smát,to ji rozlítilo k nepříčetnosti, koukala jsem se jí do očí a usmívala jsem se akdyž na měječela, že mě pošle k tátovi, tak jsem řikala,že tam chci afakt jsem chtěla. To bití nikdynebyl trest,ať jsem provedlacokoliv,když mě za to bila, přestala jsem mítšpatný svědomí a jen jsem si řikala:"To máš za to a provedu ještě něco horšího, když seš taková!" Navíc tohle semi i dobře četlo,fakt :-) °°°°°°

jo jo, anonym je tak odvaznej a chytrej, ze se radsi nepodepsal, abysme pred nim nemeli komplexy ;-)

HERMES
12. 10. 2003
Dát tip
Bohužel, tak to vypadá skoro v každé rodině. Jako bych znal text ještě než jsem ho dočetl. Tajně jsem však doufal, že tam bude něco o pohlavním zneužívání, ale mé naděje vyšly naprázdno.

Barbar
12. 10. 2003
Dát tip
Anonym88 - koukám, že seš borec, ani nick tě dost nechrání, bravo!!! Anonym je tvor,kterýmu nejde ani nakopat do prdele... BARBAR

LaMouette
11. 10. 2003
Dát tip
chjo holka.. ti nasi tatinkove.. jak nam zasahujou do zivota.. jak rada bych tomu svymu jednou chtela umet rict.. Tati.. mam Te rada.. ale este porad mi to nende i kdyz to tak citim... chjo mno. .*

Andulka
11. 10. 2003
Dát tip
...wow...ted mi vlastne doslo, ze jsem tu vetu taky nikdy nerekla...ale malemu ji rikam 3x denne ...:-)

mylsim ze nejsi jinde andulko.. jednak mam asociaci na tuhle pisnicku : jen zuahlidli svet, maj na dusi vrasky, malo je malo malo je lasky... a jendak - je to dost slozite - ticho, kdy lide spolu nemluvi, vubec, nebo spolu mluvi jen stylem - na stole je vecere., vynes odpadkym nerus,m divam se na televizi, je hrozny.... a zranuje... (hmm, ted jsem mozna jinde ja) a druhak - napadlo me, ze proti svym mamam a babickam maem jednu vyhodu, ze emancipace v tom spravnem slova smyslu ma neco do sebe - nemyslim tim ted emancipaci ve stylu - kdyz muzi tezi uhli,muzou zeny taky - takovou emancipaci pokladam za hloupou, zbytecnou a snad i nebezpecnou - ale emancipaci ve stylu - zena je taky clovek :-)) nevim, jestli jsem se vyjadrila dost jasne, ale lip to asi nedokazu tvoje dite muze byt stastny ze ma takovou mamu a vsechno dobry preju :_) myr

Andulka
10. 10. 2003
Dát tip
Rozumim...ja jsem velmi emancipovana...:-))

Áda116
10. 10. 2003
Dát tip
Jo tak tohle mi něco připomíná, začla jsem ho nenávidět, když ,mě poprvé kopnul. A pak když jsem ho půl roku, dva, pět a nyný devět let neviděla pochopila jsem, že to možná bylo i jinak a že by mě zajímalo jak asi ted vypadá. Naštěstí mám nevlatního otce, který mě nikdy neuhodil a plně nahrazuje "tátu". A nyní k dílku. Je to napsané moc pěkně, logicky řazené do odstavců a upoutá, tak že je možné číst až do konce. Zařadím to do klubu.

Žádné přelomové dílko, ale je dobře, že tady je - někdy si prostě lidi řeknou hmmm u nás v rodině je to přece mnohem lepší. Zaplať pánbůh za to!

Andulka
08. 10. 2003
Dát tip
...a nekdy si lidi uvedomi, ze je dulezite naucit se odpoustet ...a nekdy si lidi uvedomi, ze nemaji zadne pravo uderit nekoho jenom proto, ze je silnejsi...:-) Dik

ska
08. 10. 2003
Dát tip
moc libi a je to smutne, ale takovych vec ia lidi je fakt mraky v posledni dobe...*

Je to trpky cteni. Musim te ale obdivovat, za to, zes dokazala odpustit , litovat tatu. Musis byt hodne silna. Libi se mi jak je to napsane - strucne odstavce, bez zbytecnych reci, ostre zablesky, Kaminky , kazdy jiny a pritom dohromady slozi zajimavou mozaiku... ska rika, ze takovych veci a lidi je v posledni dobe moc...ano je, a prave proto si myslim, ze je potreba o tom i hodne mluvit... myslim totiz, ze dnesni doba je dobou, kdy se vzdalenosti zkracuji a lidi vzdaluji, dobou kdy v prostoru preplnenem informacemi o sobe navzajem vime cim dal min a zdi z lhostejnosti jsou cim dal vetsi... dik za ot, ze jsem to mohla cist a tip

Andulka
08. 10. 2003
Dát tip
Dik tobe, zejmena za inspiraci. Kdyz se na to koukam z nadhledu, nejvic co me zarazi, ze nikdo z nejblizsi rodiny se proti nemu nepostavil...Asi se bali, nemam odvahu se jich primo zeptat....ale kdyz na to koukam jako matka sveho syna, tak to vubec nechapu....kdyby mi na maleho nekdo jenom sahl ....vyhodila bych ho pryc. Moje dite vyrusta bez facek a kriku, snazim se ho vychovavat (delat ta spravna rozhodnuti) uz od malicka...a funguje to skvele. Moje dite je vychovany, protoze si uvedomuje, ze kazda jeho akce prinasi reakci a ze on ma na vybranou o jakou reakci stoji. Kdyz ctu o problemech deti v ceskych skolach....a lidi krici..."je treba fackovat ty fagany"...vyraz me babicky :-))...tak me je z toho smutno, protoze ty decka vic nez to fackovani, potrebuji lasku a disciplinu....hm...pomerancova...ted jsem teda uplne nekde jinde...:-))

Barbar
08. 10. 2003
Dát tip
Je to ze života, dobře napsaný a je dobře, když můžeme říct, že ne z našeho. Někteří nemůžeme :-( Tip BARBAR

Dero
06. 10. 2003
Dát tip
To jsem byl já, ten Anonym ... ***

ShArKeY
06. 10. 2003
Dát tip
Podobné, jako můj život. Díky tomu jsem ale to, co jsem - musím si od tebe ještě něco přečíst, možná to bude zajímavé.

fungus2
06. 10. 2003
Dát tip
Hm. Tak to mnohde chodí. TIP

Dash_707
06. 10. 2003
Dát tip
Dobře napsané, má to dynamiku a nenudí, líbí :o) :)))***T

sicco
06. 10. 2003
Dát tip
Je to tak lidi jsou svině a je blbý, když je svině tvůj vlastní otce. Co si potom z takovýho člověka vemeš? Nic, jako vzor stojí za hovňajs, máš s něho leda tak vindrák. Příběh je napsán dobře, je vidět, že autor má talent. Na druhou stranu je napsán stylem vytržených vzpomínek, což se mi moc nelíbí, protoe mám radši propracovanéjší literatůru více se tvářící jako uměni. No to bych ale ctěl možná moc po začínajícím autorovi, můžu mu jenom naznačit, jakým směrem sevdat.

Andulka
06. 10. 2003
Dát tip
Lidi nejsou sv...Oni za to nemuzou. Ne kazdemu dojde, ze svou akci, at slovem nebo cinem...vyvolavaji reakci ve svem okoli.Bohuzel.:-))

smutná.....:o/ | tip

guy
06. 10. 2003
Dát tip
až na některý detaily to znám ... akorát že už nemám možnost za nim zajít ... napsalas to moc dobře ***

Perchta
06. 10. 2003
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru