Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chvilková vzplanutí

09. 11. 2003
9
0
2756

Pro - svojí přirozeností nejsmyslnějšího muže, který kdy dokázal nahlédnou do mého srdce ...

 

Hrubým gestem,

Jemnou řečí,

Pevnou tváří,

Slabou duší…

Pro ty co slyší,

Pro ty co jsou hluší…

 

Zatnutou pěstí,

Nehty zarytými do cizí kůže.

Hlavou zvrácenou vzad.

V cizím pokoji,

Pod cizím mužem,

Co už není příliš mlád.

 

Proryvy horka,

Vroucí tělo a pár facek.

Jak ztracená lehká holka,

Jak zmatený malý fracek.

 

Dvě těla ve změti hlasů,

Božská tvář a zoufalý konec…

Louka, vesmír, pár pšeničných klasů,

Kravský zvonec…

 

Úsměvy a znouzecnost,

Perverzní purpura v mysli,

Prosím Tě, vezmi mě na milost…

Znovu mi otup smysly…

 

Vůně orientálního koření,

Růžového vína, podivného složení…

Válka vůle a chvilkového vzplanutí,

Perverznost, chtíč i morální pohnutí.

 

A všechna vášeň ukojena -

Jsem realista - bohém…

Bylo to pěkné, jsem spokojena,

Tak zas někdy sbohem…

 

 


Soptík
05. 08. 2004
Dát tip
tohle dilko se mi libi moc a moc -je smutne - alespon tak na me pusobi - a ten pocit dobre znam.....promin,ale dnes nemam na hlubsi myslenky v kritice naladu, takze jen "libi,putuje do mych oblibenych a dekuji"

Lancelott
19. 04. 2004
Dát tip
Kdyby všechny verše byly tak dokonale rytmicky zvládnuté jako ten poslední...dalo by se mluvit o dokonalosti. Rytmicky zvládnuté básničky se mi mnohem lépe čtou a mám z nich vždycky takový nějaký lepší pocit. Všechno hraje tak jak má a básnička se pak snáze usadí na duši:o) Ale jinak je to dobré...dost dobré:o)

Junkie_23
31. 03. 2004
Dát tip
ú ha báseň :)

Bacil
06. 01. 2004
Dát tip
Zajímavé... je v tom cosi starodávného...

melancholik
23. 12. 2003
Dát tip
pěkné a hlavně čtivé :) *t

Růžové víno...to je dobrý nápad. Zkusím to, jak se to bude líbit. Díky moc, vážím si toho. ;)

Aerotik
20. 12. 2003
Dát tip
Je to opravdu velmi dobré - poezie silného prožitku, který s Tebou snad dokážu jen přes Tvá slova sdílet. Tomuto klubu je tahle báseň ozdobou, a je úplně jedno, zda rýmy odpovídají teorii. TIP Alan: co máš proti růžovému vínu?

Alan: Už jsem Tě začala postrádat :-) Děkuji za pěknou kritiku, velmi si toho cením. Jen - co se Ti prosím tak nelíbilo na kombinaci rudého a bílého vína? Když mi nabídneš lepší řešení, ráda tuhle věc přepíšu.

Alan
17. 12. 2003
Dát tip
Sex je součástí duše, je přirozený, animální. Sterilita a asexualita jsou nepřirozené. Oslavuješ ze své duše to, co je Ti přirozené, ne nemravné či mravné, jak by to posuzoval dementní mentor křesťanské m-orálky, ale kristalicky čisté stavy mysli a těla. Velmi mě zarmoutila jediná věc, pachuť kombinace rudého a bílého vína. Jinak jsem byl nadšen. Salve et TIP, Alan

MCMLIII
17. 12. 2003
Dát tip
Velmi pěkné, velmi silné. Neumím odborně hodnotit verše. Nicméně to pro mě není důležité. Prioritní je zážitek, a ten je úžasný.

Magnolia22
16. 12. 2003
Dát tip
hezky to drnčí..ty rýmy se pěkně hrnou jeden za druhým...akorát je to na mě asi krapet silný kafe ke konci..:-))

815_0
06. 12. 2003
Dát tip
Ou - silné dílko - nemám slov - TIP + mezi nejoblíbenější

Smailinka
23. 11. 2003
Dát tip
jasně tohle chápu, taky mam pár takových chvilkových...a občas některé po čase předělam, když už cit není tak intenzivní...ale v tohle případě je pak nejlepší nerýmovat...já se toho strašně bála vyjadřovat se bez rýmu, a jeden miloučkej človíček tad na p. mě do toho pořád uvaloval, až sem to nakonec rozjela...a to je pak cit natvrdo, někdy to zkus...nepřemejšlet nad rýmy a jen tak duši nechat plynout, jen slova, pocity, někdy bolest, jindy štěstí... mě se právě líbí o čem to je...i když naopak si myslím, že tělo dává to co nechce, možná něco dostává, ale.....dotek bez pocitu je někdy bolestnější než pocit bez doteku... pokud bych si tuhle báseň četla někdy před rokem, jisto jistě bych tady řvala jak želva...

DRACULA_
23. 11. 2003
Dát tip
:-) Charlotte....je to velmi silné - líbí se mi jak to všechno vyhodíš z hlavy ven, je z toho fakt poznat, že ty slova vycházejí bez promyšlení ven....tahle báseň odhaluje velmi hodně tvůj způsob myšlení a charakter....alespoň mně ano :-) Tento druh poezie mám snad nejraději * a klub

Smailinka: Konečně pořádná kritika. Co k tomu dodat...? Jde o spojení těla a duše - kdy jsi tak vnitřně polámaná a zoufalá, že duše jde stranou, a jen tělo dostává to, co potřebuje - ale duše ne, i když to vlastně také prožívá. Začátek to jasně ukazuje: Hrubým gestem/jemnou řečí, Pevnou tváří/ slabou duší - pro ty co slyší/ pro ty co jsou hluší - všude je spojení těla a duše. Básničku nemůžeš považovat jenom jako erotickou nebo jenom myšlenkovou - je to spojení dvou aspektů, které se nikde nespojují, ale ve skutečnosti je to velmi pevné spojení! Tahle báseň jde rovnou čarou z mojí duše, prostě jsem si sedla ke compu a napsala to jedním dechem, protože to byl tak neskutečně silný pocit, že jsem se nemohla zaobírat tím, zda-li jsou rýmy excelentní, nebo zda-li to lidem něco řekne. Prostě je to kus mě a tak to beru, tak to cítím. Ale díky...

Smailinka
10. 11. 2003
Dát tip
mluvíš o nahlížení do duše ale básnička je o sexu(?) rýmy se mi nelíbí(konec je lepší), ale jinak se mi líbí to, co je z toho cítit*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru