28.04.2003 00:00 K dílu: Cthulhu
Fajn povídka, ale na tip to asi není. Dobře napsané, ale bez pointy. Založené jen na atmosféře.
28.04.2003 00:00 K dílu: Estét Cthulhu
Tak tohle si skutečně zaslouží tip - minimálně za nápad, který je zatraceně originální. Psychopati jsou vděčné téma, ale zatím jsem se ani ve filmech ani v literatuře nesetkal s žádným, který by používal lepidlo :-) Stejně jako Kandelabrovi i mně ten konec připadá tak nějak odbytý, jako bys nevěděl, jak povídku ukončit, a tak jsi ji prostě utnul. A ještě se mi nelíbila věta "...které přiléhaly k podložce, byly k ní naprosto fixovány." Slovo "fixovány" působí fakt divně. Ale to jen tak šťourám. Tip jak Brno :-)
16.04.2003 00:00 K dílu: Cthulhu
Musím uznat, že psát umíš a dokážeš taky vymyslet příběh, který svou originalitou maličko vybočuje z normy. Nicméně, příběh mě doopravdy chytil jen na začátku, pak se zvrhl filosofování o životě, smrti a vykoupení. Prostě, povídka bere sebe sama příliš vážně, což je dle mého názoru u fantasy na překážku. Někdo tu vzpomínal Sapkowského - ten dokázal každou, i tu nejtíživější situaci odlehčit vtipem nebo alespoň nějakou tou jízlivostí. Tady mi humor naprosto schází. Je to ovšem jen můj názor a věřím, že spoustě lidí vážný styl psaní vyhovuje. Každopádně ti doporučuji poslat nějakou povídku do jedné z literárních soutěží - už jsem se v nich setkal i s horšími kousky.
16.04.2003 00:00 K dílu: Úplněk Cthulhu
Tahle povídka se dá okomentovat podobně jako spousta jiných tady na Písmákovi. Mladý autor se rozhodl napsat příběh, ale protože se mu nad ním nechtělo příliš přemýšlet, vsadil na klasiku, která tu byla už asi milionkrát. Povídka je bohužel plná klišé a třebaže nemohu upřít jistou snahu o vytváření napětí, musím přiznat, že jsem měl problémy ji dočíst do konce. Samostatnou kapitolou jsou pravopisné chyby, kterými se text přímo hemží. Jen tak namátkou - "zbívá, mítinku, vyvynutější" - hodně často prohazuješ "i" a "y". Čárky v souvětích jsou rovněž dosti podivné... Proč máš místo uvozovek hvězdičky? A ještě - za tečkou a čárkou by se měla dělat mezera, protože to zpřehledňuje text. Nicméně, budeš-li psát, psát, psát a zase psát, tak... Tak se třeba vypíšeš. Nebo taky ne :-) Ale za pokus to stojí, ne?
28.04.2003 00:00 K dílu: Král tvorstva... Cthulhu
Docela milé :-)
28.04.2003 00:00 K dílu: Kostka Cthulhu
Povídka slušně napsaná a postavená na dobrém nápadu. Škoda přebytku literární omáčky, docela bych ocenil, kdyby zde bylo víc napětí, takhle je to místy nuda (jak už tu kdosi napsal). Jo, a taky nepiš "blít" ale "zvracet". Kyž už jsi to začal psát spisovně, tak by ses toho měl držet. Už je to skoro na tip. Těším se na další povídku.
28.04.2003 00:00 K dílu: Cthulhu
No, opravdu to není vůbec špatné, ale zdá se mi, že necháváš maličko víc než jen trochu inspirovat Lovecraftem (i když já mám co říkat :-) Čerpáš z něj do té míry, že zapomínáš na kulisy. Ty by měly české - takhle by se celá ta věc snad mohla odehrát v záhadami opředeném Arkhamu, ale ne tady u nás na začátku 21.století. Asi bych u této povídky volil modernější styl vyprávění... Ale to by na druhou stranu zničilo atmosféru, která je fakticky skvělá. Ne dokonalá, ale alespoň neuráží Mistrův odkaz. Podívám se ještě na pár dalších tvých povídek (nevím jestli dneska) a uvidím, jestli vysokou laťku udržíš nebo ne.
28.04.2003 00:00 K dílu: Poslední... Cthulhu
Hezké, čtivé, velmi poetické. Škoda jen, že to nebylo v češtině... Už mlčím :-))))) P.S. Ale stejně *.
08.10.0001 00:00 K dílu: Diskuze klubu: Fantasy a sci-fi Cthulhu
No, tak jsem se sem přihlásil taky... Doufám, že mě přijmete. Tak mě napadá, SimontheScimitare, neměl jsi náhodou teď někdy povídku v Dechu Draka? Připadalo mi, že jsem ji tam viděl - byla to jedna z těch o vlkodlakovi. Jestli je to tak, tak ti (opožděně) gratuluji, na to je každá chvíle dobrá.
16.04.2003 00:00 K dílu: Elfí oběť Cthulhu
Já nejsem žádný velký fanoušek elfů a poetické povídky, ve kterých je navíc polovina dialogů vedena v elfštině, mě příliš nechytají. To je ovšem přesně tento případ... Ale mohu říci, že stal je docela pěkný. Ale takový komentář jsi nechtěl, co? :-)
20.06.2001 00:00 K dílu: Geraltova parta se vypravila do Valúzie Cthulhu
Nějak se mi ta tvoje tvrzení v tomto článku nezdají. Geralt není žádný Conan, na své cestě by se bez pomoci svých přátel jen těžko obešel. Navíc jejich přítomnost obohacuje děj, kdyby Geralt hledal Ciri sám, byla by to asi pěkná nuda. Vlastně rovněž nemám rád "group fantasy", ale v případě Sapkowského party nemohu než udělat vyjímku. Koneckonců, slovy Marigolda, "jediná věc, na kterou se osamocený člověk zmůže, je masturbace."
06.12.2001 00:00 K dílu: Co otce jest, i mé musí být ! Cthulhu
Zajímavý příběh o lidské chamtivosti, jsem si zcela jist, že se mu dostane mnoha kladných kritik - ta moje však bohužel až tak pozitivní nebude. Za prvé mi vadily překlepy ("Chtěl bych jít s vámi," řekl nejistě Don a OHNUL očima) a chyby ve stylistice (Přes protáhlý obličej měl SPADANÉ havraní vlasy - spadané může být listí, ale vlasy v tomto případě asi jen SPADALY do obličeje), měl jsem skoro takový pocit, že jsi povídku napsal dost rychle a příliš ji po sobě nečetl. To druhé, co mi na povídce vadilo, byla absence jakéhokoliv napětí. Van potká starostu, vyjedou za zlatem, najdou ho a starosta pak své druhy v návalu chamtivosti nečekaně pobije. Aby příběh vyzněl lépe, musely by být povahy jednotlivých postav mnohem lépe prokresleny a starostův charakter by měl být naznačen - tak aby čtenář začal cosi tušit. Van zase na začátku působí jako velký drsňák a pak se najednou nechá oddělat jako dobytče. Zkrátka a dobře, povídku jsem si přečetl s potěšením, nicméně nepatří ani zdaleka k tomu nejlepšímu, co jsem od tebe přečetl. Doufám, že se na mě pro tento ohlas neurazíš, ale chci na Písmákovi kritizovat objektivně a v tomto případě prostě nemohu chválit...
05.12.2001 00:00 K dílu: Lovec 3 Cthulhu
Asi se budu opakovat, ale... Zase je to jen další střípek, sice hezký střípek, literárně leský a třpytivý, ale pořád jen střípek na jehož základě se celá povídka nedá pořádně hodnotit. Proč sem tu povídku nedáš celou najednou (až ji dopíšeš)?
05.12.2001 00:00 K dílu: Lovec 2 Cthulhu
Pěkné, akční, dobře popsané. Ale takové kratičké úryvky k tipu ode mne jen stěží povedou :-)
05.12.2001 00:00 K dílu: Lovec Cthulhu
Atmosféra vynikající, ale podobně jako pro Simona The Scimitara je i pro mě povídka příliš krátká na to, abych se jí rozhodl dát tip. Ale už si jdu přečíst pokračování...
28.11.2001 00:00 K dílu: Poslední sen Cthulhu
Upřímně řečeno jsem ještě před chvílí chtěl napsat na tuhle povídku poněkud rozsáhlejší kritiku - a ejhle, on mě předběhl Rytíř! V podstatě všechno, co jsem chtěl této povídce vytknout, už tu vypsal přede mnou (plus některé věci, kterých jsem si ani nevšiml :-) Jinak ale nemohu říci, že by se mi povídka nelíbila, byla slušně napsaná a měla zajímavou zápletku. Jenže ve mně z neznámého důvodu nezanechala nějaký hlubší dojem, což spolu s Rytířem uvedenými chybami znamená, že nedostane tip.
21.11.2001 00:00 K dílu: Bubáci, strašidla a moji příbuzní Cthulhu
Celkem dobrá humorná povídka (no, povídka sice zrovna ne, spíš jen takový příběh...). Na tip to asi není, na pochvalu ovšem rozhodně ano. P.S. Zajímalo by mě, jestli nyní, od časů Sapkowského, bude už navždy platit, že lidská krev působí na úpíry jako alkohol...
28.11.2001 00:00 K dílu: Dobrodružství všedního dne aneb podivuhodné setkání... Cthulhu
Zajímavá povídka, která by si jistě zasloužila, kdybys jí věnoval více času než oněch 45 minut. Nevím, co udělat, aby vyzněla působivěji. Snad lépe popsat tu atmosféru šedivé každodennosti, dny jeden jako druhý, svět, který nemá čas na fantazii a proto ji odsuzuje... Nevím, prostě by to muselo být delší, abych to tipoval, i tak je ale povídka velice dobrá. Navíc věřím, že ji přepíšeš... Zajímalo by mě, co na tuhle práci říkal(a) tvůj učítel (popřípadě učitelka). Byla to přece slohovka na češtinu, ne? Nebo se pletu?
14.11.2001 00:00 K dílu: Cthulhu
No, já vím, že do kategorie fantasy patří mnoho nejrůznějších děl, nicméně pro většinu lidí je tento pojem zatraceně užší - zahrnuje vlastně jen "heroic fantasy", všelijaké draky, rytíře, čaroděje a tak. Takže když někomu řeknu, že čtu fantasy, tak se jen ušklíbne a řekne: "Aha, takže pohádky pro dospělé." No, a hned jsem za toho debila. Ono vysvětlovat, co vlastně fantasy je, by bylo na delší povídání. Povídání, na které nemá většina "normálních" lidí chuť ani čas.
14.11.2001 00:00 K dílu: Cthulhu
No, problém je v tom, že je tahle debata v podstatě bezpředmětná, jen stěží něco vyřeší. My si tady můžeme psát co chceme, můžeme si navzájem sdělovat své názory na to, jak jsou na fantasy lidé zlí, jak si o ní myslí, že je to největší brak. Jenže to na vztahu většiny těchto lidí (tedy těch, kteří o tomhle žánru alespoň něco zaslechli) těžko něco změní. Jejich názor tady velice přesně vyjádřil Anonym číslo 21. Prostě se čtenáři fantasy (ale i sci-fi) budou nejspíš muset smířit se životem v literárním ghettu, je to smutné, leč je to tak. Ale za nějakých padesát let už bude třeba fantasy brána vážně a o Sapkowském se bude učit ve školách, kdoví? Rytíř: Podle mého názoru je Conan (ale opravdu jen ten od Howarda) hodnotnou literaturou. On totiž jeho tvůrce s pomocí této postavy vyjádřil svůj názor na svět kolem sebe, hlavně na moderní civilizaci. Jeho ideálem je barbar, který pro neustálý boj o život nemá čas na zdlouhavé uvažování, rozhoduje se rychle, je přímočarý a nezkažený kulturou. Právě ono přílišné přemýšlení, dlóóóuhé uvažování nad maličkostmi, považoval Howard za příčinu úpadku civilizaci, za příčinu, proč musí barbaři nakonec vyvrátit i tu sebemocnější a seberozvinutější říši. No, upřímně, já s tímto názorem příliš nesouhlasím. Ale je to názor, který za polemiku jistě stojí, ať už má na sobě fantasy kabát nebo ne.
13.11.2001 00:00 K dílu: Cthulhu
Přečtěte si v poslední Ikarii článek od Sapkowského. Docela zajímavě (řekl bych) tam píše o tom, proč se sci-fi považuje za nadřazenou fantasy a proč zase mainstream opovrhuje sci-fi. Já sám si myslím, že je úplně jedno, do jakého žánru literatura spadá, hlavně když obsahuje nějakou myšlenku, nějaký názor, o kterém se autor snaží prostřednictvím příběhu polemizovat (ano, polemizovat, ne vnucovat). Bohužel, tento názor se mnou drtivá většina lidí nesdílí a považuje fantasy za literaturu "pro debily". Takže asi budu ten debil... Já se za to nestydím. P.S. K debatě o silikonu mohu říci pouze :-)))))))))))
21.11.2001 00:00 K dílu: Dračí šupina Cthulhu
Tahle povídka je ale pro mě spíše zklamáním. Začíná sice relativně slibně, ale prostředek a hlavně závěr jsou přesně takové, jaké jsem očekával - hrdina prozře, pozná proradnost a prohnilost té zkažené lidské sebranky a v dračí podobě vzlétne k oblakům. No a co já s tím? Mám plakat dojetím? Do toho se mi jaksi zrovna nechce, tento příběh by mi totiž mohl do očí nahnat slzy opravdu jen stěží. Také jsem tak docela nepochopil ten konec. Jak vlastně ta dračice přežila? To se nechala zranit, pár lidí zabila a pak uletěla? No, taky se mi to zdá hodně nepravděpodobné - jít s vidlema na draka. Ale to je jen takový proud myšlenek, mající (snad) objasnit, proč se mi povídka nelíbila (ale každopádně nelíbila).
30.10.2001 00:00 K dílu: Podzimní nekromantika Cthulhu
Jak jestli ještě žiju? Samozřejmě že žiju, žiju a velmi pilně studuju :-)) Jenomže jsem do Písmáka už strašně dlouho nic neposlal, už píšu akorát kritiky. Ale tvoje básně se tady v poslední době taky neobjevují zrovna často :-( Jsem se letos zase dostal do Drakobijců, heč! Sice to bylo jen s komerční slátaninou ze světa dračáku, ale stejně :-) Jestli chces, tak ti to poslu. A plus par dalsich. Akorat uz nevim, jaky mas mail. Ale on asi bude na tvojí stránce... Tak se zatím měj.
29.10.2001 00:00 K dílu: Podzimní nekromantika Cthulhu
No básničky obvykle nečtu, ale když ji napsal sám velký Merle, pak samozřejmě nemohu odolat. Tahle je fakt dobrá (i když jsem od tebe rozhodně četl lepší). Sice je to jen kratičká pocitovka, ale mě se vážně líbila (už jen proto, že já sám bych báseň v životě nesvedl napsat). A protože se mi líbila a taky proto, že byla krátká, tak jí milášek Cthulhu dá tipíka :-)))
21.11.2001 00:00 K dílu: Stella Cthulhu
No jo, horor jako víno. A navíc zatraceně sugestivně napsaný. Tady člověku prostě nezbývá než tipovat, no...*
24.10.2001 00:00 K dílu: One small trip to Ukrajina Cthulhu
Takové milé, hezké, občas úsměvné... Ale příliš obyčejné.
16.10.2001 00:00 K dílu: Cthulhu
Co k tomu dodat? Bezkonkurenčně profesionálně napsaná povídka, obsahující vše, co by správná fantasy obsahovat měla*.
08.10.2001 00:00 K dílu: Tak to začalo... Cthulhu
S teroristy se nevyjednává, lze s nimi jenom bojovat (i když je otázkou, nakolik bude tento boj účinný). Celkem mě pobavilo prohlášení Bushe, že spolu s bombami bude do Afgánistanu shazovat také humanitární pomoc. Ať si Američané říkají co chtějí, ať si slibují, že cíli úderů jsou jen vojenské základny teroristů a Talibanu, stejně to nejvíc odnesou civilisté. Jenže, obávám se, je to jediné řešení...
08.10.2001 00:00 K dílu: Erkel4 Cthulhu
Móóóc, dobré. A asi opradu nejlepší ze všech dosavadních Erkelů... Takže dávám tip, dneska už asi potřetí. Začínám si připadat jako Děda Mráz...
08.10.2001 00:00 K dílu: Okamžik v propasti opovržení... Cthulhu
Povídka jednoznačně zaměřená na humornou pointu. Nečekal jsem ji, nezbývá mi tedy, než ti dát tip... Ale dělám to fakt strašně nerad :-)))
22.10.2001 00:00 K dílu: Pustá planeta Cthulhu
Není to špatné, vypadá to jako sci-fi z období "zlaté éry" - objevování nových planet, setkání s novými živočišnými druhy... Styl je zase velmi úsporný, příběh se nicméně čte dobře. S originalitou je to už spornější, od "típání" mě odradilo také několik nelogičností. Kupříkladu si nedovedu představit, že by gigantická vesmírná loď přistávala na zcela neprozkoumané planetě, i kdyby ji posádka předtím nakrásno projela senzory... Spíše by tam byly nejdříve vyslány nějaké průzkumné moduly nebo tak... Ale nehledě na těch pár drobností byla povídka stejně velice pěkná.
22.10.2001 00:00 K dílu: Legenda o Simonovi z Blat Cthulhu
Je to silný příběh, třebaže by snad vyzněl lépe, kdyby byl o něco delší. Na druhou stranu, i ten spíše úsporný vypravěčský styl dokázal po celou dobu čtení udržet mou pozornost (a neodradil mě ani ten nepříliš povedený pokus o moralizování). Dlouho jsem se nemohl rozhodnout, jestli tomu dám tip, ale závěrečná pointa mě přesvědčila. Je tam!*
23.08.2001 00:00 K dílu: Stručná historie očima Scimitara : Evropská válka 2004-2008 Cthulhu
Poněkud slabší, než je u tebe zvykem. Hodně nelogičností... Jako třeba hned na začátku - to, že by se Rusko dobrovolně vzdalo všech jaderných střel, aniž by totéž udělalo USA, mi přijde mírně řečeno, no, ehm, nepravděpodobné. A taky, kde celou tu dobu vlastně byli Amíci? Vždyť se přece vždycky do všeho cpou a navíc jsou, jaksi, v NATO, mají za POVINNOST pomáhat svým evropským spojencům. Jo, a takový článek by se v novinách objevil jen stěží. Žurnalistický styl to zrovna není...
29.10.2001 00:00 K dílu: Pro čest kříže Cthulhu
Nad touto povídkou bych se sice chválou tak moc nerozplýval, přesto je ale o tolik lepší než tvá Xoriáa (kterou jsem četl před chvílí), že jsem se rozhodl dát ji TIP. O to se zasloužil především působivý konec a snížené množství pravopisných chyb. Sloh je pořád takový neslaný nemastný, ale lze ho snést. Co se historických reálií týká, nejsem zase až takový odborník na dobu vikingskou, abych je kritizoval :-)
31.10.2001 00:00 K dílu: Pod vládou démona Cthulhu
Zvláštní povídka. Ale...*
21.06.2001 00:00 K dílu: Cthulhu
Dobrý začátek, doufám, že si pokračování udrží stejnou úroveň... Jo, ještě jedna věc, Kandelabr přede mnou tady na to už uporňoval - to provedení dialogů se mi taky moc nezdá. Ale jinak TIP!
20.06.2001 00:00 K dílu: Povídka o psu, vlaku a vodácké partě Cthulhu
Je to nuda, obávám se. Nicméně to vypadá jako příběh ze života a ty (alespoň většinou) nudnými bývají :-) P.S. No ale nelíbilo se mi to hlavně kvůli tomu dětsky prostičkému stylu, jakým je povídka psána.
20.06.2001 00:00 K dílu: Cthulhu
Tak na rovinu - básně já tady na Písmákovi (ani nikde jinde)moc nečtu. Přesněji - nečtu je vůbec. Nebýt té zprávy, co mi od tebe přišla, nebyl bych tu. Nicméně toho nelituji. Báseň má v sobě něco studeného a pochmurného, tedy něco, co je tolik vlastní většině Lovecraftových povídek. Asi jsem ji sice pochopil jinak, než jak to vysvětluješ za svou básní, nicméně to můj dojem z ní nikterak neoslabuje. Snad jen jednu poznámku, Miroslawku. Ta Lovecraftova báseň, kterou jsi zde uvedl se jmenuje tuším Poznání a jistě jsi ji našel na začátku povídkové sbírky Bezejmenné město (mojí oblíbené, mimochodem). Poznání ale nevyšlo v roce 1841, jak sbírka (a potažmo ty) uvádí, ale v roce 1941. Překlepli se o sto let... Ale to je jen taková zbytečná poznámka, jak jsi už jistě pochopil, za tuto báseň mi nezbývá, než ti dát TIP.
13.06.2001 00:00 K dílu: Cthulhu
Jo, určité souvislosti, které se proplétají tvým světem, se mi celkem objasnily, jenže se vyrojily jiné otázky. Piš víc, ať mám co číst :-))
12.06.2001 00:00 K dílu: Restaurace Cthulhu
Inu, jak bych ti to jenom... Na Lovecrafta to jaksi nemá, to nejspíš sám dobře víš. Rozhodně bych si dovedl představit mnohem sugestivnější způsob napsání této povídky, tak nějak mi zde scházelo napětí a abych pravdu řekl, v zádech mi také moc nemrazilo. I tu pointu jsem tak nějak vytušil... Prostě, je to takové slabší. Na druhou stranu, jsem rád, že se i v dnešní době najdou na světě lidé, kteří mají rádi horor, znají Lovecrafta a neváhají se pokusit o strašidelnou povídku. Ani nevíš, jak moc mě potěšilo, že se na Písmákovi někdo takový objevil. Rozhodně piš dál, snaž se hledat originálnější nápady i pointy. Rád si od tebe zase něco přečtu (moje přezdívka ke čtení tvých povídek koneckonců přímo vybízí :-) P.S. Občas pozor na vhodnou volbu slov a na shodu podmětu s přísudkem (třeba tam máš oči probodávali - to je špatně).
12.06.2001 00:00 K dílu: Cthulhu
Jo, líbilo se mi. Rozhodně to bylo dosti originální a čtivé. Jenže... Pro člověka, který nezná širší souvislosti světa, v němž se tyto události odehrály, jsou některé věci značně obtížně pochopitelné. Snad bys měl publikovat útržky z historie častěji, aby se čtenáři dostali do obrazu. Ale jinak dobré. Moc dobré. Opravdu...
29.10.2001 00:00 K dílu: Xoriáa II. - Z Turolu na Skerek Cthulhu
Ještě větší nuda, než ta první část. Připadalo mi, že jsi tuto povídku naťukal za jeden večer a ani jsi ji po sobě nepřečetl. Jedině tak lze vysvětlit ty pravopisné chyby a kiksy po slohové stránce. Musel bys s tím textem ještě dost pracovat, abys z něj udělal pořádnou povídku... Trocha originality by také neuškodila. Nicméně, další díl tohoto příběhu si určitě přečtu, tedy, objeví-li se tu vůbec...
08.05.2001 00:00 K dílu: Cthulhu
Jediné, co se mi na tomto textu líbilo, byla pointa. Ale ta na druhou stranu vážně stála za to!
07.05.2001 00:00 K dílu: Až na vrcholky Stinných hor... Cthulhu
Takže, hned na začátku - nesnáším patetické proslovy. Kdyby skřeti zaútočili dokud ten král trpaslíku na začátku kecal, měli by vítězství v kapse. Na druhou stranu, patetický proslov je v epické fantasy důležitý, neboť, koneckonců, někdo těm blbcům-vojákům musí vysvětlit, za jakou věc že to vlastně budou během několika okamžiků umírat... No, neber si ty moje poznámky příliš osobně, já jenom nemám moc rád, když někdo pojímá válku příliš hrdinsky (kromě Tolkiena, ten může), protože boj to je jenom krev, pot a spousta, spousta umírání. Jinak se mi líbí styl, jakým je povídka psána, rozhodně je tvůj vlastní a nikoho nekopíruje. Snad jsi nebohého čtenáře hned na začátku zaplavil příliš mnoha postavami s podivnými jmény, takže z toho bude mít v hlavě trochu chaos... Skoro to vypadá jako kapitola z nějakého románu... Ale možná, že to tak je, že to nakonec třeba doopravdy bude román... Taky se mi nelíbí jednostrannost tvého vyprávění, co takhle se na celý boj podívat očima skřetů...? Ale mých názorů si nevšímej, jsou to pouze výplodu mozku, unaveného pečlivou (ehm, uhm) přípravou na zápočťák...
20.06.2001 00:00 K dílu: Erkel3 Cthulhu
Uch, nechtělo se mi sem vracet, ale není na škodu, pokud člověk přizná chybu (pokud to ovšem nedělá moc často...). Slovo "vybít" se DÁ použít pro vytažení projektilu ze zbraně. Já se mýlil, tys měl pravdu. Sorry.
23.04.2001 00:00 K dílu: Erkel3 Cthulhu
Lingvista nejsem, ale je fakt, že si na správný pravopis celkem potrpím. Pokud jsi na výraz kušijník narazil třeba v knihách od nakladatelství Classic, tak se nediv, tam najdeš i horší věci :-))) A věř mi, že nevím, jaké slovo použít pro vytažení šipky z vodícího žlábku kuše a její zasunutí zpátky do toulce. Já jenom vím, že "vybít" to není... Ale nebudeme se hádat o slovíčkách. O ta koneckonců ve fantasy ani moc nejde, čtenář si ledasčeho nevšimne a ty nejhorší hrubky v případě knižního vydání opraví korektor (existuje-li). Ta tvoje povídka je dobrá, nehledě na nějaké kušijníky nebo vybíjení. Prostě mě ta slova jenom uhodila do očí. Měj se. Cthulhu.
17.04.2001 00:00 K dílu: Erkel3 Cthulhu
Správný jednoslovný výraz pro střelce z kuše je kušovník. Našel jsem to v nějakém slovníku. Zdravím a pozdravuju.
08.04.2001 00:00 K dílu: Erkel3 Cthulhu
Hned v první větě je hrozný patvar - kušijník. To slovo neexistuje, měl bys raději použít obyčejné spojení "střelec z kuše". Dále: ...odsekl Suluk, „nevybíjet, ale nemířit na vlky.“ Co máš na mysli, když používáš slovo "vybíjet"? Myslíš tím, že nemají vytahovat šipky z vodících žlábků? Pokud ano, pak věz, že slovo "vybíjet" NENÍ opakem k "nabíjet". Jinak se mi ale povídka celkem líbila, spíše bych ale použil ten delší konec. Kratší verze mi tady příliš nesedí, protože předchozí děj a dialog popisuješ dopodrobna, zatímco závěrečnou bitvu odbýváš třemi větami. To by bylo asi tak všechno... Bez ohledu na mou kritiku - nepíšeš vůbec špatně. Jen by sis měl dávat větší pozor na správnou volbu slov a potom bude vše v nejlepším pořádku.
08.04.2001 00:00 K dílu: Erkel2 Cthulhu
Povídka je fajn, lepší, než ta první. Ale opět mi vadí ty překlepy. Také nevím, co znamená věta: "Jednou se se svými přáteli svěřil" - že by: "Jednou se svým přátelům svěřil"? Kdybych nečetl příběhy SimotheScimitara, asi bych dal i ten tip. Takhle dostáváš pochvalu za svůj vypravěčský talent před nastoupenou jednotkou Písmáků...
08.04.2001 00:00 K dílu: Erkel Cthulhu
Mám dilema. Bytostně nesnáším povídky, opírající se o berličky her na hrdiny. A motiv putující družinky není jen pouhou berličkou, nýbrž pořádnou berlí. Jenže na druhou stranu... Příběh je celkem zručně a čtivě napsán, takže váhám, jestli mu přece jen nemám ten tip dát. No nic, rozhodnu se, až si přečtu další pokračování. A doufám, že existují, jinak by tomuto příběhu scházela pořádná pointa a fuj, autory, kteří píší příběhy bez point bych nejraději všechny zakousl...
06.04.2001 00:00 K dílu: novy zivot Cthulhu
Nic moc, tenhle příběh je bohužel dosti slabý. Docela rušivě navíc působí i ten pravopis, z neznámého důvodu vynecháváš mezeru před tečkami, čárkami, otazníky a vykřičníky, což se jaksi nedělá. Neškodilo by také procvičit psaní přímé řeči.
06.04.2001 00:00 K dílu: Ještě nevim - strana čtyři Cthulhu
Povídka se zpočátku celkem zajímavě rozjížděla, ale ten konec mě spíše zklamal. Máš nicméně velice zajímavý styl psaní - tvůj příběh do sebe člověka dokáže vtáhnout, pohltit. Škoda jen, že skoro vůbec neděláš odstavce, ten souvislý proud textu mě při čtení dost rušil. Proto ti tip nedám... ale váhal jsem.
27.03.2001 00:00 K dílu: Poslední z prvních... IV. kapitola Cthulhu
Hmmmm...
26.03.2001 00:00 K dílu: Ve špatnej den na špatným místě... Cthulhu
Je to fajn, ale na tip to asi ještě není. Je ale fakt, že mi tenhle příběh připomněl Kulhánka (a toho mám docela rád). Mimochodem, jak pokračuješ s tím svým románem (nebo co to je) Poslední z prvních...? Už dlouho se tady na Písmákovi neobjevila další kapitola.
12.03.2001 00:00 K dílu: Cthulhu
Aha, copak to tady máme... Vypadá to jako klasická válečná sci-fi, tedy žánr, který osobně příliš rád nemám... A přesto dávám TIP. Pročpak? Protože, až na pár stylistických kiksů či nevhodně zvolených slov (kupříkladu slovo "přežitelný", užité na samém začátku povídky, neexistuje) byl celý příběh dobře zvládnutý a dokázal si mou pozornost udržet od prvního až do posledního řádku. Psychologie postav možná nebyla prokreslena tak, jak to mám rád, nicméně u tohoto žánru se to vlastně ani neočekává. Budu se těšit na pokračování. Doufám, že si udrží kvalitu první části.
12.03.2001 00:00 K dílu: Poslední z prvních... III. kapitola Cthulhu
Jak bych to jen... Má to grády! Líbí se mi to! A ani mi nevadí, že ten trpaslík nemluví jako kdyby z pera Sapkowského slezl. Zase mi ale připomíná Tolkienova Gimliho... Chci pokračování!!! A o tom, že dávám TIP, se snad ani nemusím zmiňovat.
06.03.2001 00:00 K dílu: Poslední z prvních... II. kapitola Cthulhu
Jo, pořád si to udržuje dobrou úroveň... Doufám, že v dalších kapitolách nesklouzneš do běžných fantasy klišé, že vymyslíš něco originálního. A hlavně doufám, že to vůbec dopíšeš. Znám to moc dobre, kolik mých slibných začátků zkrachovalo později na nedostatku nápadů...
06.03.2001 00:00 K dílu: Poslední z prvních... I.kapitola Cthulhu
Sice hrozně rád píšu dlouhé kritiky, ale této první kapitole povídky (nebo novely? románu?) není v podstatě co vytknout. Půlčíky mám rád a jsem zvědav, jak se příběh dále vyvrbí. Pravda, nerad dávám TIP povídkám, které jsem nedočetl do konce, ale v tomto případě od této zásady ustoupím. Třeba to alespoň naláká další čtenáře...
06.03.2001 00:00 K dílu: Večerní úvahy nad partií šachů... Cthulhu
No, přiznám se, že nejsem příliš nadšen. Pointu jsem vytušil trochu moc brzy a vlastně mě ani nijak zvlášť nenadchla. Fantastika se na můj vkus příliš často věnuje netradičnímu pojetí křesťanství a jeho jednotlivých prvků. Nejsem věřící, ale myslím, že jsou hranice, které by se při psaní neměly překračovat a témata, kterým bychom se měli vyhýbat. To je ovšem jen můj soukromý názor. Jinak je samozřejmě povídka, jak se u tebe pomalu stává zvykem, na velmi slušné řemeslné úrovni.
26.02.2001 00:00 K dílu: Nádherné války běsnění... Cthulhu
Nemohu říci, že by se mi povídka nelíbila, zdálo se mi však, že ses omezil na popis válečných hrůz a samotný příběh spíše odbyl. Místo závěrečné pointy vtip - nutno ovšem říci, že docela zdařilý. Chybělo málo a dal bych ti tip. Takhle održíš jen písemnou pochvalu. P.S.: Občas pozor na shodu podmětu s přísudkem (regimenty... překročili - to by asi nešlo). Promiň, že jsem s tím pravopisem tak otravný.
29.10.2001 00:00 K dílu: Xoriáa I. - Cesta do Lachare Cthulhu
Spíše slabší. Nepříliš líbivý sloh, relativně mnoho pravopisných chyb. Další věc - časté opakování jména hlavního hrdiny. První odstavec má devět vět a jméno Durad se v nich objevuje celkem sedmkrát. Není to příliš mnoho? Nebylo by lepší používat pro hlavního hrdinu jiného označení - třeba válečník nebo bojovník? A samotný příběh mi připadá příliš klasický, nepřináší do žánru fantasy nic nového. Ale ještě uvidíme. Jdu si přečíst pokračování...
26.02.2001 00:00 K dílu: Cthulhu
Dobré, pokračuj! Předpokládám, že se tvůj příběh odehrává v nějakém paralelním světě, kde se atentát na Caesara na schodech Senátu buďto neuskutečnil nebo nepovedl. Jsem zvědav, co bude dál.
31.10.2001 00:00 K dílu: Poslední den... Cthulhu
Hezké, leč velmi velmi předvídatelné...
26.02.2001 00:00 K dílu: Cena za život Cthulhu
Nepříliš originální, život po životě a Poslední soud jsou v poslední době tématem velice populárním. Také zpracování mohlo být lepší. Možná sis zvolil téma, na které prostě zatím (ano, zatím!) nemáš. Tvoje klasické fantasy se mi líbí mnohem víc.
26.02.2001 00:00 K dílu: Za krále a čest Cthulhu
Povídka je krátká a dostatečně poutavá, rozhodně donutí každého, aby si ji dočetl až do konce. O tom ostatně svědčí i počet tipů, které obdržela. Nicméně, zpočátku jsem chtěl pekelně zkritizovat hrdinské umírání rytířů, příliš idealistické, jak už sem napsal kdosi přede mnou. Jako ze špatného amerického akčního filmu... Ale pak jsem si vzpomněl na Tolkiena a na některé středověké legendy a řekl si, že to hrdinské umírání něco do sebe má (i když obvykle ve smrti nic vznešeného ani dojemného nevidím). Jak už jsem řekl, povídka je super a i přes výše zmíněné výhrady si TIP zaslouží. A ještě jedna věc - stylistická: před vykřičníkem a otazníkem se nevynechává mezera!
13.12.2000 00:00 K dílu: Nevěřím v Boha, věřím v Smrt Cthulhu
Ta povídka má něco do sebe. Pár věcí se mi v ní sice nelíbilo (hlavně po stránce stylistiky), ale přesto tomu musím dát TIP.
12.12.2000 00:00 K dílu: Cthulhu
Promiň, rád bych ti toho k tvému dílu napsal více, ale jediné slovo, které mě napadá zní "průměr"...
09.12.2000 00:00 K dílu: Cthulhu
Jo, celkem se mi to líbilo, jenom... Proč ten text v podstatě nemá žádné odstavce?
08.12.2000 00:00 K dílu: Sen? Cthulhu
Hele, Šárko, já poezii vůbec ale vůbec nerozumím, ale rád se tady s tebou setkávám. Tvoje básníčky mají něco do sebe a četl jsem je s potěšením. No, každopádně jsou stokrát lepší než naše říkanka o vkodlakovi :-))) Mimochodem, nechceš ji tady zveřejnit?
05.12.2000 00:00 K dílu: Příchod hrdiny Cthulhu
Povídka měla pár dobrých pasáží, u kterých jsem se opravdu řezal smíchy, ale některé vtípky byly poněkud trapné. Takže tip dneska ne, ale velká pochvala samozřejmě ano.
04.12.2000 00:00 K dílu: Mytologie Myrrdu : Životopis Jeremiáše Messialského - stručný souhrn Cthulhu
Nechválím ani tak ten životopis (i když ten je samozřejmě také zajímavý), ale hlavně nápad publikovat na stránkách Písmáka úryvky z dějin tvého fantasy světa. Pošli ještě něco. Docela se na to těším.
04.12.2000 00:00 K dílu: Finální střetnutí Cthulhu
Dobrý nápad, ale zpracování poněkud pokulhává. Kdyby byla povídka sugestivněji napsaná, nejspíš bych jí dal tip. Také pointu jsem začal tušit příliš brzy. A úplně naposledy - nezdá se mi, že by to čaroděj ve fantasy světě použil slovo "OK".
29.11.2000 00:00 K dílu: Levicová Cthulhu
No jo, dalo se to číst, dalo...
29.11.2000 00:00 K dílu: Cthulhu
Podařená povídka se šťasným koncem. Takhle by měly vánoční příběhy správně končit (i když ani nějaká ta brutální vražda by nebyla od věci...).
28.11.2000 00:00 K dílu: Cthulhu
Dočetl jsem to a je to dost dobrý. Máš styl, máš nápady. Uvidíme, jak si povedeš v pokračování. Hlavně ho sem ale honem pošli. TIP!
28.11.2000 00:00 K dílu: Cthulhu
Ahoj, tak už jsem tady zas a opět jsem zřejmě jediným čtenářem. Dneska jen stručně, protože k předchozím třem kapitolám jsem toho napsal až až. Inu, zdá se mi, že je patrné určité zlepšení. Ne velké, pravda, ale přece jen... Děj mi ovšem čím dál více připomíná schéma Pána prstenů a psychologie postav stále pokulhává (ono to vadilo i dřív, ale nyní, jak hrdinů přibývá, v nich začne mít čtenář brzy pěkný guláš, pokud jim nedáš nějaké rozdílné vlastnosti). Nelíbila se mi ani logika některých popisů. Třeba o Feregrandu píšeš, že to byla "malá vesnička" s "hrstkou kamenných domků", ale co tam potom dělala "spousta krámků se smíšeným zbožím"? Že by byla víska významným obchodním střediskem? To už ovšem ale nikde v textu řečeno není. A takových nelogičností je víc. Nicméně, jak jsem již řekl, určitý pokrok tu je. Pošli další kapitoly, ať mám co číst (a co kritizovat).
28.11.2000 00:00 K dílu: Smrt Cthulhu
Promiň, Gwynbleide, ale je to hrozná nuda. Na to, že je Roderick hlavním hrdinou, nemá v podstatě žádnou psychologii, Merleho přirovnání k postavě z DrD mi přïpadá velice výstižným. A popis souboje? Správný fantasy souboj, by měl přilepit k obrazovce počítače či ke stránkám knihy i mrtvolu. Je mi líto, že to říkám, ale souboj ve tvé povídce mě nudil snad z celého textu nejvíce. To ještě nezmiňuji spoustu chybějících čárek v souvětích i pár podivných obratů (ryk malého dítěte?). Jak to všechno zlepšit? Na tohle je jen jeden jediný lék. Psát, psát a zase psát. A taky se učit z chyb. Jestli jsem se tě svým ohlasem nějak dotknul, tak se omlouvám. Jenom jsem se snažil být upřímný.
27.11.2000 00:00 K dílu: Cthulhu
Dočetl jsem to, všechny tři kapitoly, a protože se zdá, že jsem zatím jediným čtenářem, bude jedině dobře, když ti napišu nějakou kritiku. Ano, kritiku. Takže se nelekni, až začnu KRITIZOVAT. 1) Postavy nejsou příliš živoucí. Já chápu, že je to fantasy, ale přesto by bylo dobré, kdybys dal svým hrdinům nějaké povahové rysy (zatím jsou všechny na jedno brďo). A co teprve ten jejich způsob mluvy! "Ač vypadá jako plevel, je to nejhojivější rostlina, kterou znám..." Použil bys takovou větu (zvláště s tím "ač") při rozhovoru s nejlepším přítelem? 2) Ono ani s tím slohem to není zcela ideální. Nejde ani tak o pravopisné chyby, jako spíše o výběr vhodných slov. "Zubatý, zkušený, obouruční meč...," stojí hned v první kapitole. Mohl bys mi vysvětlit, jak může být meč zkušený? Nebo ve třetí kapitole - "Ozval se výkřik a urostlý goblin se zřítil k zemi se škvírou v břiše." Promiň, ale škvíra v břiše je blbost. Co takhle šrám, rána... A takových slovních kiksů by se dalo najít i víc. 3) Napětí. Ve fantasy si velice cením věrohodně popsaných sobojů. Takových, které ve čtenáři vyvolávají určité napětí (ačkoliv je mu jasné, že kladní hrdinové stejně zvítězí). Promiň, ale u tebe jsem při čtení popisu boje s gobliny žádné takové napětí nepociťoval. 4) Samotný příběh. Snaž se být trochu originální! Motiv cesty je snad tím nejklasičtějším fantasy námětem, který vůbec existuje! Zkus si vymyslet něco nového, něco, čím čtenáře překvapíš! Hmmm, to by bylo asi tak všechno. Jak tak na to koukám, tak jsem ty tvoje tři kapitoly děsně zkritizoval. To ale vůbec neznamená, že bych u toho zvracel. A už vůbec to neznamená, že bych nechtěl pokračování. Já mám jenom hrozně rád fantasy a trhá mi srdce (jen obrazně), když je považována za nějaký podřadný žánr. Jenom jsem tě chtěl upozornit na pár chyb. Když se jich při psaní dalších kapitol vyvaruješ, mohlo by to být celkem zajímavé čtení. Tak zas někdy příště a moc mi nenadávej, kdybys sem náhodou psal odpověď.
27.11.2000 00:00 K dílu: Cthulhu
Těžko se to hodnotí, když je to jenom jakýsi úvod pro delší příběh. Ale mohlo by to být fajn... Jen si neodpustím malé rýpnutí. To, že je text bez háčků a čárek, bych ještě chápal. Ale to, že za čárkami ve větách nevynecháváš mezery, mě při čtení velmi velmi rušilo... No, každopádně se těším na pokračování.
27.11.2000 00:00 K dílu: Útěk Cthulhu
Je fakt, že jsem si po přečtení prvních pár odstavců myslel, že to bude jen další blbá fantasy. Ale o chvíli později mě příběh celkem zaujal. Sice ne natolik, abych mu dal tip, ale stejně... Místy to bylo možná poněkud neobratně napsané, dost mi vadilo to vysvětlování v závorkách, ale... Sakra, jak dál? Jo, bylo to docela dobrý. Rád si tady od tebe ještě něco přečtu. Určitě to bude ještě lepší.
28.11.2000 00:00 K dílu: Cthulhu
Fajn, je to za TIP.
22.11.2000 00:00 K dílu: Čas zkoušky Cthulhu
Co na to říci? Zajímavý nápad, řemeslně dobře zvládnuto, ale na tip to, Merle, temtokrát asi není...
04.12.2000 00:00 K dílu: Stín minulosti Cthulhu
Asi budu trapný, ale tip ti ani teď nedám. Podívej, z hlediska popisu psychologie hlavního hrdiny je to skvěle napsané, také děj je plný akce, má spád. Ale dobrá povídka chce víc než jen to. Asi jsem staromódní, ale mám rád pointy. Dobré nebo špatné, ale alespoň nějaké. Tvoje příběhy o Trnovi pointy postrádají. Čímž samozřejmě nechci říci, že jsou špatné, jen to, že konkrétně MĚ to trochu vadí. A ještě něco - ti, co sem psali své ohlasy přede mnou mají pravdu v tom, že téma zabíjejícího vlkodlaka začne časem (po přečtení několika příběhů) čtenáře nudit. Chtělo by to nějaké zpestření, nějaký zvrat... No nic, už mlčím. Jinak to bylo fakt dobrý - s výše zmíněnými výhradami.
22.11.2000 00:00 K dílu: Cthulhu
Už se moc těším :-)))
20.11.2000 00:00 K dílu: Cthulhu
Máš pravdu, povídka to není. Jen taková Blbůstka... Ale dobrá fantasy přece existuje! Existuje a vůbec nemusí čerpat z Dračího doupěte, které mimochodem z tohoto příběhu jenom čiší. Nenapadlo tě vymyslet nějakou složitější zápletku a ukončit dílo zřetelnější (případně alespoň nějakou) pointou? No nic, už asi jenom plácám...
20.11.2000 00:00 K dílu: Cthulhu
Holdstocka sice nečtu, ale tahle povídka byla velmi velmi zajímavá. A zvláštní. Asi si od tebe budu muset přečíst i nějaké další věci.
04.12.2000 00:00 K dílu: Vůně Cthulhu
Pěkné. Příběh o Trnovi se začíná pěkně rozjíždět. A potoky krve! Přesně tak, jak to mám ve fantasy rád (taky mám samozřejmě rád hluboké myšlenky a sondy do duší hrdinů...). Ale! Tip ti pořád ještě nedám (počkám si na tvoje další a jistě ještě lepší dílko). Mám totiž rád příběhy s dobrou pointou, do které celý předchozí děj logicky ústí. Tady nic takového není. Popisuješ spíše jen nálady a pocity, velice ponuré, zajímavé, strhující, to jistě, ale přece jen...
04.12.2000 00:00 K dílu: Stařec Cthulhu
Připouštím, že jsem povídku četl s potěšením, ale tip ti za ni nedám. Je to příliš krátké a zjištění, že je stařec vlastně vlkodlakem, mi připadalo poněkud vycucané z prstu (dost možná právě kvůli celkové stručnosti děje). Nicméně oceňuji zdravou dávku krve a brutality.
24.10.2001 00:00 K dílu: Drobný finanční problém Cthulhu
V podstatě souhlasím se všemi výše uvedenými kritikami. Hezké, svižné, vtipné. Docela... Takže se asi bude tipovat*.
20.11.2000 00:00 K dílu: Cthulhu
Zbytečně komplikované. Křížovka byla mnohem lepší.
20.11.2000 00:00 K dílu: Cthulhu
A Kruh se uzavřel... Skvělý nápad, výborné zpracování, zajímavá pointa. Příběh, který mě dokázal udržet u monitoru. Co ještě dodat? Snad jen: TIP!
03.11.2003 00:00 K dílu: Skřetí osud Cthulhu
Mírotvůrce: Člověk naprosto oddaný dobru, který ve jménu svého názoru kráčí přes mrtvoly? To zní jako zajímavý nápad na povídku. Velmi velmi zajímavý... Musím to promyslet :-)
03.06.2002 00:00 K dílu: Skřetí osud Cthulhu
Ani se ho neptej. Zatím mě v každých Drakobijcích porazil (jakože měl v literární soutěži víc bodů než já), tak letos plánuji, že mu to konečně pěkně natřu :-)
02.06.2002 00:00 K dílu: Skřetí osud Cthulhu
Miloslava Lince sice neznám osobně, ale vím, že měl nějaké povídky ve sbornících Drakobijci (stejně jako já :-) Pokud vím, publikoval také na serveru Fantasyplanet.cz povídku Skřeti, která se zcela neskrývaně nechávala inspirovat Pánem prstenů (a filmem Stalingrad :-) a také jaksi "polidšťovala" hlavního skřetího hrdinu. Nicméně, já s tím přišel zcela nezávisle a o něco dřív :-)
08.10.2001 00:00 K dílu: Skřetí osud Cthulhu
Hehe, díky :-)) Ba ne, jsem rád, že mě kritizuješ (no, kecám, rád nejsem, ale alespoň se můžu trochu hádat). Ten "takový až básnický slovosled" (který mě nadchl třeba v Tolkienově Silmarillionu) je tam úmyslně, ale v tomhle máš pravdu, nedokázal jsem se ho držet po celou dobu a chtělo by to nějak napravit. Co se týče skřetích myšlenek, tak bych to rád uvedl na pravou míru. V mém pojetí nejsou skřeti úplnými tupci, za jaké je pokládá moderní fantasy. Skřeti jsou stvořeni jako služebníci Temné moci, potrava pro děla, vojáci, kteří se svých velitelů bojí více než nepřítele (opět odkazuji na Tolkiena - skřeti byli temnými kouzly přetvořenými elfy). No a když někdo celý život bojuje, když vidí všechnu tu krev, špínu a umírání, tak se mu v hlavě začínají rojit ty nejpodivnější úvahy (i když je třeba dotyčný skřet). Tak nějak jsem to myslel. Mimochodem, já si rozhodně nepřeji, aby Zlo vyhrálo (ať už ve fantasy nebo v obyčejném životě), ale skřetí názory jsou od těch lidských naprosto odlišné, stejně jako veškerá jejich měřítka, veškerý žebříček hodnot. Nad tímhle jsem při psaní téhle povídky zamýšlel a... No, to je snad všechno. Díky za kritiku.
10.05.1999 00:00 K dílu: Letadlo Cthulhu
Jo, letadlo už jsem na obloze také viděl, dokonce i stíhačku. Ale že bych o tom musel psát... Sorry, ale toto byl klasický případ povídky o ničem. Obávám se, že v poslední době takových přibývá...
12.05.1999 00:00 K dílu: Poslední romantik Cthulhu
SUPER!!! SUPER!!! SUPER!!! SUPER!!!
Merle, ještě nikdy jsem nečetl tak pravdivou básničku. Je to jako vystřižené ze života posedlého fantasty. Piš dál! A co nejrychleji. Chtěl bych si od tebe zase něco přečíst.
03.05.1999 00:00 K dílu: Dluhy Cthulhu
Tak teda sorry, starče.
03.05.1999 00:00 K dílu: Dluhy Cthulhu
Většina lidí si asi bude po přečtení této povídky klepat na čelo, ale já naštěstí nikdy nepatřil k většině. Příběh je příjemně morbidní a dekadentní. Zpracování bohužel poněkud pokulhává, leč budeš-li ještě hodně cvičit...
06.05.1999 00:00 K dílu: Cthulhu
37 minut do zvonění byla celkem dobrá, krev mám velice rád (v povídkách ovšem). Obávám se však, že ty fantasy a sci-fi zlomky za moc nestojí (například Jezdec je prakticky o ničem). Jenže možná se pletu. Vždyť podle těch kratičkých úryvků se autor dobře posoudit nedá...
Nahoru