03.07.2010 18:17 K dílu: Vytrvalost frog
Hele přesýpadlo, už jsem to zkusil, ale nějak mě to neba. lepší je natáhnout maratonky a uběhnout třeba 85kilásků v kuse. zkus to, třeba tě nebude bolet pro změnu ruka, ale nohy.
15.09.2008 21:13 K dílu: Pryč frog
...sic je to vytržený z kontextu, ale zaujalo mě sousloví "namočí do čaje" pokud je to tak jak si myslím, dílko se posouvá hluboko do undergroundu
07.01.2008 12:51 K dílu: pf 08 frog
Ahoj holka, dlouho jsem nebyl "ve městě". Ty nezapomínáš žejo. Díky f.
07.06.2007 22:33 K dílu: oka mžik frog
Jo, je to přesný, jako když velkou obouruční sekerou štípeš špalky smrkovýho dřeva. Napřáhneš se, postavíš na špičky a do švihu vložíš tisícovku zkušeností předchozích úderů. Vteřinku před dopadem víš, že se poleno rozskočí na dvě naprosto dokonalý poloviny. T*
02.06.2007 14:57 K dílu: ...a říkali prej to nejde frog
Bravo. leč: ...znovu cítím na kotnících ty vlny... Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky
16.01.2007 13:21 K dílu: Stará země frog
díky redaktorko, díky :-)
16.01.2007 13:21 K dílu: Stará země frog
díky redaktorko, díky :-)
16.01.2007 13:18 K dílu: Stará země frog
díky redaktorko, díky :-)
21.12.2006 12:59 K dílu: frog
Chytrá holka, vidím, že čteme oba stejné autory. Musím říct, že čtvero přečtení rozhodně nestačí. U Simmonse ne. A krom toho, abych se dostal pod povrch, musel jsem si projít hodně literatury kterou bych asi normálně minul, třeba Yatse, Blakea, věci osvětlující aspekty křesťanské, muslimské a židovské víry. Je bezva, jak ten příběh má spoustu rovin, které se míjejí a protínají. ...ale stejně mě asi nejvíc jako jachtaře oslovuje sága Siri a Merina. A co se týče základního dilematu, jako učitel TV a ZE na gymnáziu, těžko budu mít nestranný pohled, mě to zkrátka baví, mám při tom dost času na loď, lezení po horách, knihy a další příjemnosti. Volba je na tobě. Ahoj a příjemné svátky. F.
20.12.2006 14:37 K dílu: frog
Nezoufej a hledej, průvodci spasitelek ochotní za ní zemřít podle diktátu zákona pravděpodobnosti jsou sice jevem řídkým, ale jsou. Co se týče spasení, zaměřuj se na velké a komplexní věci, ztroskotance vynech a zkus základní otázku, života, vesmíru a tak vůbec. Celou ságu jsem četl asi čtyřikrát, poprvé při plavbě severním mořem, kdy jsem nad ní relaxoval po službách u kormidla a musím říct, že od té doby má pro mě i další, skrytý půvab. Zdravím Tě.
15.12.2006 09:29 K dílu: frog
Ahoj, Ajnýýýo, docela odvaha, dát si přezdívku po spasitelce lidstva, bořitelce paxu a šiřitelce zpěvu koulí. Co mr. Endymion? :-) Máš celkem pěkný věci. F.
20.05.2006 17:55 K dílu: frog
Mohu se zeptat zda "Friday" podle Friday Roberta A. Heinleina???
10.05.2006 23:55 K dílu: když ještě nebyly hvězdy frog
omlouvám se, ještě tady s tím neumím zacházet.
10.05.2006 15:12 K dílu: když ještě nebyly hvězdy frog
vždycky když tě čtu, tak si vzpomenu na Lydii Lunch a její Paradoxii, čim to asi bude?? ....ale dobrý holka, dobrý... :-) promiň, ale ještě jsem v tomhle novým domě nevoběvil jak se dávaj typy.
10.05.2006 15:12 K dílu: když ještě nebyly hvězdy frog
vždycky když tě čtu, tak si vzpomenu na Lydii Lunch a její Paradoxii, čim to asi bude?? ....ale dobrý holka, dobrý... :-) promiň, ale ještě jsem v tomhle novým domě nevoběvil jak se dávaj typy.
10.05.2006 15:12 K dílu: když ještě nebyly hvězdy frog
vždycky když tě čtu, tak si vzpomenu na Lydii Lunch a její Paradoxii, čim to asi bude?? ....ale dobrý holka, dobrý... :-) promiň, ale ještě jsem v tomhle novým domě nevoběvil jak se dávaj typy.
10.05.2006 15:12 K dílu: když ještě nebyly hvězdy frog
vždycky když tě čtu, tak si vzpomenu na Lydii Lunch a její Paradoxii, čim to asi bude?? ....ale dobrý holka, dobrý... :-) promiň, ale ještě jsem v tomhle novým domě nevoběvil jak se dávaj typy.
10.05.2006 15:12 K dílu: když ještě nebyly hvězdy frog
vždycky když tě čtu, tak si vzpomenu na Lydii Lunch a její Paradoxii, čim to asi bude?? ....ale dobrý holka, dobrý... :-) promiň, ale ještě jsem v tomhle novým domě nevoběvil jak se dávaj typy.
02.03.2004 00:00 K dílu: frog
Ne k básni, ke skutkové podstatě: vždy je možnost říct kašlu na vás, já to takle dělat nebudu
01.03.2004 00:00 K dílu: frog
příjemné... evokující stop uprostřed noci, silnicí, co vede kolem celýho světa.
02.03.2004 00:00 K dílu: frog
japhy: nemám v úmyslu vyvolat diskuzi na toto téma, jen podtrhuji zmiňované, někomu stačí sedět v hloubi jeskyně a skrze stíny na její stěně postihnout TO. Jiný TO samé vnímá při proudění světa kolem sebe. Uvaž možnost, že oba praktikují svým vlastním způsobem.
01.03.2004 00:00 K dílu: frog
líbí se mi a pochopil jsem. jen k tomu zenu. Knihy jsou na prd, zkus naštípat dříví na celou dlouhou zimu, jet nákladním vlakem do španělska a zpátky za tejden, přejít na sněžnicích rumunský hory...(nebo doplň co chceš) zen je na nic, praxe se počítá
02.03.2004 00:00 K dílu: frog
Odkud je ten medvídek Pú vyškrábnutej. Že by Kerouac(...a Bůh je medvídek Pú...)
02.03.2004 00:00 K dílu: Haiku o dubnu frog
že by protiváha deštivýmu haiku??
03.03.2004 00:00 K dílu: Tulák k domovu (putování o dvou obrazech) frog
Takhle po ránu, daleko od domova... pěkný.
02.03.2004 00:00 K dílu: Dešťová haiku frog
trefa, déšť padající do kalužinek rozbahněné cesty, na kterých se tvoří bubliny.....
02.03.2004 00:00 K dílu: frog
milá záležitost, trochu průhledná, ale příjená pro nás, co čekáme netrpělivě na jaro
05.02.2006 00:00 K dílu: frog
muj názor se rozhodně neopírá o žádný vědecký literární teorie. mám za to, že pokud je to vo lásce, ale je to všeobecně zdělný, lze to akceptovat. protože to zanechá v čitateli nějakou kvantitativní stopu. Napsat xy mě dala kopačky, tak tu teď bulim, mám depku atp. i když je to třeba šikovně (rozuměj řemeslně) dobře zveršovaný, je jen o kvantitě. Ovšem stavěl bych se proti vyřazování láskobolek, poněvač co by tady vlastně bylo, že jo:-)
04.02.2006 00:00 K dílu: Rozpoložení -náctiletého frog
v kategorii hříčky je to celkem relevantní. Myslím, že je to normální výkřik pubertálního jedince, jenom je celkem šikovně zveršovanej. Timhle si asi prošel každej.
30.01.2006 00:00 K dílu: zkouška z gyndy frog
Au to to bouchlo, prepáčte pán kolega, vela se omlouvam.
29.01.2006 00:00 K dílu: zkouška z gyndy frog
Je jistě téměř zbytečný, že to připomínám, ale nedá mi to: Kdybysme všichni měli pinďoury(jak tady dotyčná autorka-jinak jistě milá, slušná, a něžná dívka) píše, tak by to nebyla žádná sranda.
26.01.2006 00:00 K dílu: frog
pepi, já to vím.... ....ale lituju toho
26.01.2006 00:00 K dílu: frog
to: pepička15 každej chlap JE šovinistický prase. byli jsme tak vymyšlený přírodou. sto tisíc let chlap lovil mamuty a bojoval s jeskyníma medvědama a to v něm něco nechalo. těch pár tisíc let civilizace to nedokázalo změnit. jedná se tu o dva rozdílný světy jak fyzicky tak psychicky.
25.01.2006 00:00 K dílu: frog
Ahoj Che (ops)i jestli ti vážně chybí programová jednoduchost, koukni se na moji tvorbu (chtěl jsem napsat poezii, ale tak vzletnej název si to nezaslouží) bylo mě řečeno, že je to spíš takový jako gesto neolitickýho lovce. Tak by tě to mohlo třeba v tý záplavě nápadů uspokojit. Zdraví frog
08.01.2006 00:00 K dílu: Dveře frog
pro Lyrae: když člověk někam strká čumák, většinou přez něj dostane. jen učit se chybama tady vůbec nefunguje:-) pro jaza: jak jsem napsal někdy jen chvíli, jindy stále. ovšem, pokud narážíš na neotesaný styl autora, jeho neschopnost konstrukce složitějšího literárního útvaru, natož stabilní a koncepční myšlenky, máš samozřejmě pravdu. pro Aagaatka: ano. muži. ovšem. o tom bych něco věděl. nikdo tu ovšem netvrdil že ženám nerozumí. v soukromé poště se tě mohu pokusit přesvědčit. pro fougeres: záleží na tom z čeho je ten muž udělanej, některej materiál se ohýbá snadno, jinej hůř, a některej rovnou praská pro sidonii: ahoj holka:-) díky. vím, že se nejedná o žádné veledílo, ale jako jsou malá všední vítězství, jsou i malá všední prozření. máš pravdu, úvaha to asi není, ale odpusť prostému nevzdělanému člověku.... pro Eg Ar 11: díky, bylo mi potěšením.
27.01.2006 00:00 K dílu: frog
já bych se taky vyjádřil, teda jestli ten mikuláš už není sežranej. Tohle jsou zhruba asi moje "etická pravidla" Jde o bušido, v současným světě se s tim těžko žije. Ale kráčím cestou válečníka :-) 1. Gi: správné rozhodnutí, správný postoj. Když musím umřít, tak musím umřít, 2. Ju: statečnost, zabarvená hrdinstvím, 3. Džun: všeobjímající láska, dobrosrdečnost k lidem, 4. Rei: správné chování, pravdivost, podstata všeho, 5. Makoto: naprostá upřímnost, 6. Meijo: čest a sláva, 7. Čugi: oddanost, loajalita.
01.02.2006 00:00 K dílu: frog
tyhle naiivní představy o plavbě a námořníkách jsou strašně srandovní. Z vlastní zkušenosti ti můžu říct, že: 1. seš strašně nevyspalej, poněvač na lodi je čtyřhodinovej cyklus služeb a pokud je vás na lodi málo, tak se holt slouží čtyři hodiny a pak se čtyři hodiny spí, a mezi tim taky naviguješ, vaříš, jíš, zašíváš plachty a pořád něco opravuješ. 2. seš strašně, ale strašně hladovej, neboť : a) nikdo neuvařil b) podmínky k vaření nejsou(moc to houpe) c)stejně došlo všechno kromě krupicový kaše a pudinku a tohle já nerad 3)první půlku plavby si zvykáš na to že to houpe a dle naturelu: a) zvracíš b)zvracíš ještě víc 4)v kazdým přístavu si zvykáš že to nehoupe a na veřejných záchodcích se držíš stěny ve stoji široce rozkročným jenom aby ses trefil do mušle. a takhle bych moh pokračovat do aleluja. ve finiši je lepší číst verneovky nebo o tom takhle celkem slušně básnit.
18.12.2005 00:00 K dílu: Šaty dělají člověka? frog
Hele, super text, ale fejeton to fakt není, je to spíš taková jako delší prosba s široce rozvedeným zdůvodněním. fejeton vypadá asi takhle: na začátku něco nadhodíš, nějakej ten aktuální problémek - no tak to by bylo v prostředku to řešíš z různejch úhlů pohledu - dejme tomu na konci celý dílko zakončíš pointou - ta v tom fakt neni. Tak že znovu a lépe :-)
18.12.2005 00:00 K dílu: Hlad frog
šprtám na státnice, a už sem dneska měl fazole v kovbojský vomáčce pro dva a půl lidi, 5xkukuřičný lupínky s mlíkem, smažený brambory, špek a půlku chleba a jednu cibuli no a počítám, že do půlnoci ještě něco voblíznu:-) Tak ať ti to jde.
17.12.2005 00:00 K dílu: frog
promiň, zapoměl jsem se ti připomenou avi.
17.12.2005 00:00 K dílu: frog
matně si vzpomínám, hodně vody uteklo, hodně písmenek propadlo mejma vočima. není to o tom, jak džek k. sedí nahoře na hoře v tý strážný protipožární budce bojí se kdejakýho větříku, sněžnýho upšouknutí a má alkoholovej absťák??? ale vážně, četl jsem to v angličtině, nejprve, za delší dobu i český překlad a ani jedno mě nějak nechytilo. Nevim jak máš Kerouacka pročtenýho, ale měl samozřejmě lepší a horší věci(jako my všichni tady, že jo kolegové) Z těch lepších řadím na top právě dharmový tuláky, ač kniha vznikla vlastně na objednávku vydavatelství a měla tvořit jakoby druhý díl k románu na cestě, což je asi pro mě druhá nejlepší, ačkoli K. sám kolem ni vytvořil určitej nymbus, že ji jako napsal v kodeinovym rauši za tři neděle. Opak je samozřejmě pravdou, kniha vznikala v průběhu asi sedmi let. no trojka je mag, někdo tvrdí vize geralda, jiný meg cassidiová, ale budiž, na chvostu je provotina maloměsto a velkoměsto. zdá se mi, že se tu K. vopičí po proustovi (ale co, každej máme nějaký inspirace) no a mezi tim je to všechno vostatní. Jo. Mám nějký zvukový záznamy s K. autorskym čtením a docela dobře se to poslouchá, (to jako viz džezovění beat literatury) Snad sem tě ,holka, moc nebobtížil faktama. Jesli chceš, napiš mi soukromě, podebatujem. Třeba taky o G. Snyderovi etc.
17.12.2005 00:00 K dílu: frog
hele, že ty seš mereoroložka, rybí kostry se říká mrakům typu cirus a cirostratus. a ty by teoreticky po přechodu fronty (sněhový srážky) bejt mohli. :-):-):-) PS: jak se tí líbili dharma bums??
09.01.2006 00:00 K dílu: PÁNŮM Z VČEREJŠÍHO BARU frog
no, vrátím se k podstatě dílka. napadlo tě autorko, že mužskej a ženskej svět je značně rozdílnej? Určitě chceš na tom svym chlapovi taky poznat oblasti bedro-kyčlo-stehení, ale problém je v tom, odkud se obě pohlaví začínaj poznávat. ženský začínaj od tý duše, inteligence, šarmu a nabitý šrajtofle, pokračujou čistejma košilema a spodkama a teprve posléze kouknou, co to tam tomu borcovi trčí za dvoucentimetrovýho zabijáka. No a my silnější polovina lidstva jdeme bez okolků na věc, kouknem, jestli dotyčná bude dobře rodit(pánev) dobře kojit(více či méně vyvinutá hruď), jestli je celkově dobře rostlá(genetickej potenciál) no a teprve potom zjišťujeme, že ona dáma oplývá inteligencí, krásou duše a že má navíc oči zvící horských ples. Tak nebuď smutná, nebo si zapínej blůzu až ke krku:-)
07.12.2005 00:00 K dílu: Vietnamská válka frog
ježišmarjááá, to je démonický, já se málem uřezal smíchy. promiň autorko, fakt promiň, ale když už píšeš červenou knihovnu, vyber si k tomu jiný kulisy. Nebo zkoukni klasiku, třeba flull metal jacket, četu, zelený barety, a nasaj tochu atmosféry. Vietnamka v bambusový chatrči v džungli se rozhodně nebude menovat Katrin. :-) :-) :-)
06.12.2005 00:00 K dílu: Vyprávění o tom co se stane když frog
pro stálevlese: když: kanoe zatančí na první vlně peřejí hlubina sevře plíce se rozběhne drobný pavouček ledových prasklin černota tunelu pohltí postavu tak tehdy to přišlo, a ještě v tisíci jiných okamžicích. (vřele doporučuju studii dr. Michaliye Chicksentmihaliye, který učí na Chicagské universitě, o stavu FLOW, o termínu dynamické riziko) pro dceru loupežníka: no asi jak kdy, posledně jsem kánoi přelomil nadvakrát, omotal kolem středového sloupku mostku a zůstal v ní hlavou dolů. už jsem počítal andělíčky, ale kluci mě vytáhli. no ale občas jsem docela dobrej:-)
02.12.2005 00:00 K dílu: Lov frog
nikoli zenitem, leč výbornou manuální zrcadlovkou pentax MX v celokovovém provedení apsolutně nezávislém na chodu baterií, a také ne nějakým plastovym šmejdem co chodí potichu jako lví pšouk, ale zamrzne když teplota spadne pod nulu.
02.12.2005 00:00 K dílu: podivná smrt frog
....ale mimochodem, v tom (vegetariánství) nejedu, kdo nežere maso je hnidopich, každej živej tvor sežere co může.... Gary Snyder(volný překlad) ...lidi, co budete dělat, až vědci zjistěj, že kytky maj taky duši,.... du vyčistit vinčestrovku, frog
17.12.2005 00:00 K dílu: frog
hele dobrej fór. Dvá spolu lezou, půl kilometru nad zemí, ten zadní furt brblá, blbý lano, posraný lano, furt se to kouše, chlupatice pitomá, blbý lano,špagát pojebanej. Ten první už to nevydrží a zařve, vole jestli eště jednou uslišim že sem koupil blbý lano, ukážu ti jakou sem koupil dobrou kudlu.
02.12.2005 00:00 K dílu: frog
neměl by sis tak často na videu pouště vertical limit :-)
02.12.2005 00:00 K dílu: Kluci, kluci a zase kluci... frog
o typech holek bych si docela rád početl. kus to někde sehnat a píchout třeba sem, jako takovou protiváhu. i my chlapi se rádi pobavíme:-)
27.11.2005 00:00 K dílu: Kluci, kluci a zase kluci... frog
jesli je tohle celý tvý dílko založený na zkušenostech, který jsi nazbírala za svůj život, tak to s tebou teda upřímě soucícítím. dovolím si jenmý postřeh, aniž bych kritizoval literární úroveň celého kompilátu, týká se to tvého vysněného ideálu. nepřijde ti, že by to byla hrozná nuda, ten borec by byl úplně podle tvejch představ, nic novýho, žádný překvapení, žádná nová stránka osobnosti, která by tě mohla obohatit, nic co by tě mohlo vzrušovat, žádný příjemný očekávání, žádný dlouhý diskuze o pocitech&názorech&postojích. dále: respect to katllena, na svůj věk prokázala značnou schopnost vcítit se do druhé strany. to potěší:-)
26.11.2005 00:00 K dílu: Ach, ti rodiče! frog
tak teda hlubší kritika, když vo ní stojíš. Tvý rodiče neznám, ale můžu ti představit moje. Máma mě měla před maturou a vo mateřství asi moc nestála, táta umřel na rakovinu když mě bylo ani ne půl roku. Matka se znovu vdala. Otčím byl alkoholik a fak to moc nezvládal jeho jedinej výchovnej prostředek byl vojenskej řemen a tak pádlo se kterym se míchá prádlo při vyvařování. No asi to nemusim dopisovat, snad jsi pochopila..........
26.11.2005 00:00 K dílu: Děsná nuda frog
no dobře, a co třeba sex, drogy a rock n roll.
28.11.2005 00:00 K dílu: Barbie Girls frog
tak sem si to přečet ještě jednou, máš to pod fejetonama, ale tohle vlastně fejeton není, fejeton lze definovat asi tak, jako že jde o krátké dílko, na začátku autor nadhodí téma, v textu ho řeší a na závěř je vtipná pointa. typickej je Nerudův Kam s ním(kdo by to do něj řek co?:-)). Ty tam máš no dejme tomu problém, v textu ho neřešíš, jenom popisuješ(rozuměj, není tam žádnej vývoj situace) a na závěr konstatuješ, že je to teda jako príma, že nejsi jako ty dvě kočky, že máš vlastně vyšší cíle a tvoje existence je důstojnější. Neni to špatný, fakt ne, ale fejeton to není. Potřebovalo by to překovat, přebrousit a vyleštit, zkus trochu satiry, kousavé ironie a sžíravého humoru. no snad jsem tě neznechutil, to opravdu nebylo cílem týhle vážně míněný kritiky, piš, čti cizí (míněno dobrý) fejetony, hodně o tom přemýšlej a myslím, že z tebe bude výborná fejetonistka.
27.11.2005 00:00 K dílu: Barbie Girls frog
objektivně vzato, myslím, že takovýhle holky neexistujou... nebo je to možná jen muj hloupej zvyk a snaha dívat se pod povrch, nevidět jenom tu šlupku, kterou si každej kolem sebe budujeme jako obranu, jako štít a taky jako vlastní vlajku, kterou pak více či méně halasně máváme nad hlavou. děsně rád bych s dívkou, jakou tady popisuješ měl vztah, abych mohl objektivně proniknout do podstaty věci. nic není černý ani bílý, oblíkám se jako drban, kombinace vulgarit který používám, když lezu, by srazila do kolen otrlýho námořníka a přesto si nemyslím, že bych byl primitiv. PS: jelas na klíše na terasu, nebo obráceně??? :-)
26.11.2005 00:00 K dílu: Meče frog
prď na prince, kánoisti a horolezci sou nejlepčí. Pádlem se blbě seká a cepín je na to taky nešikovnej:-)
26.11.2005 00:00 K dílu: V horách frog
prosim tě, co je to chlácholající???? básnický licenci rozumim, ale jen tam kde je to potřeba vohledně nějaký vazby v rýmu, počtu slabik(haiku) a tak podobně, ve volnym verši je to na kulový.
26.11.2005 00:00 K dílu: frog
Aniž bych chtěl nějak vážně shodit tvoji úvahu, je třeba podotknout o bolesti: Jak kdo a jak co. Třeba jak sem se loni sek do ruky při štípání dříví, a palec mi zůstal viset jenom na kousku kůže a pak mi to ve špitále dvě hodiny šili a teďka se mi s tim blbě hejbá a blbě leze(po skalách i po ženskejch) tak to byla fakt vo dost horší bolest, než když mě dala naposled nějaká košem.
06.12.2005 00:00 K dílu: Stužkovací večírek frog
čaues džeku, moch sem se uřáchat smíchy, něco jako trnky-brnky best of. ,,,, Pí Es. Kerouac se píše s c na konci.
06.12.2005 00:00 K dílu: Prvotina frog
dalo mi fakt fušku tohle všechno rozluštit, ale podařilo se, vono to neni až tak špatný, akorát je to takový nevyvážený, začíná to jako Šrámek, nebo Skácel, za voknama únor, chumelí jak prase, cukroví už je sežraný a tak podobně, no a pak se nám to trochu stočilo k sociálnímu dramatu, jako že třeba Wolker, kůrka chleba, ruce dělníkovi, osudem strženej kříž, siroty plakali a tak vůbec, že jo. No jako prvotina to neni špatný. Pracuj na sobě, ale hlavně si ujasni, co chceš básní sdělit.
27.11.2005 00:00 K dílu: MŮJ CELOŽIVOTNÍ BOJ frog
já když večer usnu na ženský, tak se nerad budim s votlačenym ksichtem vod žeber.
11.01.2006 00:00 K dílu: KEROUACOVA frog
No tak teda nějakou tu vážnou kritiku. Pro změnu. První část je totální průměr. To že vyluxuješ knížku vod velkýho Káčka napíšeš pár celkem nesouvislejch vět a přidáš nezdělnej závěr, tomu já neříkám poezie. Když už se K. tak oháníš, uvědom si jeho styl. Teda je fakt, že má i věci co stojej za houby, napsaný v depce, v absťáku nebo na objednávku, ale jeho výběr čteš a bum, vono to tam je, což u tebe postrádám. Přeju příjemnej den.
17.12.2005 00:00 K dílu: Abych ho nezabila frog
poslechni si nějaký písničky od Joni Mitchell. mají dost podobnou rytmiku, a gradaci. Třeba jen tak pro inspiraci:-)
06.11.2005 00:00 K dílu: Mohl bych psát frog
Asi bych to měl vysvětlit: v kanadě a USA, je běžné, že kanoe má uprostřed příčku s výřezem pro krk a loď tak může nosit jedna osoba na ramenou, což se husta děje mezi jednotlivými řekami, kolem vodopádů a nesjízných peřejí, po tzv. portážních stezkách. Ta příčka se anglicky jmenuje portage yoke, český ekvivalent neznám, ale vzhledem k tomu, že se při portážování člověk nadře jako vůl, přijde mi jho jako nejvhodnější termín
26.11.2005 00:00 K dílu: frog
možná by se to mohlo menovat veselé říhanky
01.02.2006 00:00 K dílu: Zasel jsem vítr frog
není nad to zaserfovat jednou za čas v pořádnejch vlnách a větru ne.
09.01.2006 00:00 K dílu: Houstone, máme problém! frog
super, bejt tebou, pokusil bych se o nouzový přistání na břicho,(nebo rači na záda??) nejlíp na málo hrbolatou a dobře zarostlou louku.
09.01.2006 00:00 K dílu: ŽENA frog
Upozorňuju tě, že tak daleko v čase ani ženský bejt nemůžou(třetihory) druh homo sapiens se začal formovat před 1,8 milioném let, což zhruba koresponduje s obdobím čtvrtohor. s pozdravem ústav pro uvádění románových příběhů na pravou míru.
01.02.2006 00:00 K dílu: děs běs/haha frog
co se nedá změnit, musí se vydržet. vydrž.
08.01.2006 00:00 K dílu: o lásce a o kytičkách a o rybaření (přírodní lyrika) frog
Ve vodách, kde jsou jen samý ryby musíš chytat zas jen na rybu. na sebe. Je to dobrý, vymyká se to z tvýho standartu. samozřejmě směrem vzhůru. Maličko mě vadí věta."Akutní spotřeba čehokoli blížila se k nekonečnu" ale to je možná daný životním přístupem. Třeba je to na mě moc nihil. Jinak gratulace, květiny, šampus a konfety. Tohle je podle mě opravdu slušný kousek.
01.02.2006 00:00 K dílu: Jsem loďka s vesly...... frog
hej hej hej ty seš drsná holka, vytmavit to samotnýmu charonovi :-) v kategorii jen tak pro radost je to OK
23.12.2005 00:00 K dílu: Letec frog
Co bys chtěl dneska, Biglesovo voko přilepený do kříže zaměřovače a rudýho barona jak vztekle buší pěstí do chladiče zaseknutýho kulometu. Válka je dneska především vo technologický převaze. Hrdinství se nekoná!
03.01.2005 00:00 K dílu: SEDM PÍSMEN... frog
no, třeba to trochu vyřešilo přelidněnost dotyčný voblasti. možná píchne i cholera a kámoš tyfus.
29.11.2004 00:00 K dílu: Pankáč, tramvaj a román frog
No tak abych ti tak trochu vrátil ten guláš a pivko. S timhle dílkem ses moc nevytáh. V úvodu čitateli sdělíš, že se vracíš ze spářky v Roxy, tramvají, aby bylo všeobecně jasno. Dále se čtenář dozvídá, že v jmenovaném dopravním prostředku s tebou jedou jacísi italové a příznivec panku, který se vzdělává. V poslední sloce zjištujeme, že se ti z toho jaksi zamotala šíša, snad nadměrným požíváním v Roxy, a to tak, žes nebyl schopen vystoupit. Vezmu li to kolem a kolem, slabý námět, forma žádná, zpracování na pytel..... Zkus sochařinu, nebo maluj.
05.12.2004 00:00 K dílu: Lássssssssssssko! frog
koho bozi milují umírá mladý. užívej si to.
02.12.2005 00:00 K dílu: Vzkaz frog
PS: poslal jsem ti také vysvětlující a doplňující soukromou zprávu, té mé otázce. ale možná je nějaký komunikační problém. dostávám zprávy od tebe bez časové posloupnosti
02.12.2005 00:00 K dílu: Vzkaz frog
.......ten prolog je tam divnej, to je fakt, ale tvořim v trochu odlišnym raknku, a řikal jsem ..... místo raknku mělo být ranku, to jako v trochu odlišnym druhu, odělení, sekci atp.
02.12.2005 00:00 K dílu: Vzkaz frog
to víš, člověk musí vytvořit nějaký kategorie, aby v nich mohl bejt dobrej. hodně mě inspiruje Gary Snyder, Robinson Jeffers, Longfellow a jim podobní. omlouvám se za nadbytečné k v ranku(level up)
02.12.2005 00:00 K dílu: Vzkaz frog
vidím, že ses na mě taky trochu koukla:-) ten prolog je tam divnej, to je fakt, ale tvořim v trochu odlišnym raknku, a řikal jsem si, že lidi jsou ode mne zvyklí spíš na přírodní lyriku, šamanismus, loveckou magii, poezii dobrodružství, a chtěl jsem tedy, aby to případného nic netušícího okohltače varovalo.
04.11.2004 00:00 K dílu: Radosti kanoistovy frog
Sakra, četlo to ř¨třicet lidí, a nikomu to nestálo ani za čárku. To mezi váma nejsou kanoisti(nebo horolezci, nebo trampové, nebo něco...) který věděj vo čom je řeč???? Takhle vlastně ani nevim, jestli je to literární šmejd, nebo jesli jsem se jenom netrefil do fkusu místní komunitky.
06.09.2004 00:00 K dílu: frog
Velmi, velmi pěkné probouzí to ve mě podzimní smutky vyhrnout límec kabátu chuť nazout toulavé botky bezcílně vyjít do podzimního mrholení.
29.06.2004 00:00 K dílu: frog
Tak nějak sleduju tvoji tvorbu, a čím dál víc se mi líbí, myslím, že tahle je jeden z bonbónků. gratuluju
27.06.2004 00:00 K dílu: Čas bojovat frog
Feanor, atd... za prvé, netvrdím, že je to báseň! za druhé, to co ty považuješ za komentář, bylo soukromé vysvětlení konkrétní osobě, pravda, možná chybně zveřejněné. za třetí, kolik jsi toho v životě vybojoval, že se tak rozohňuješ nad myšlenkou toho útvaru. Dorosteš, pocohopíš, nedorosteš nepochopíš, naše cesty se míjejí. za čtvrté, nezaměřuji se na "zlé čtenáře", jak jsi napsal, jen jsem požádal o konstruktivní kritiku(proto bylo dílko umístěno od arény). Tobě děkuji, že jsi sedl a napsal to co si myslíš a proč. Pro GRG a další, opakuji "nezaujalo" není kritika, je to líné gesto, pokud si myslíš/te, že v básni není myšlenka, sdělte to mě i ostatním, ale uvážlivě a tak, abych si z toho něco odnesl, v jiném případě šetři klávesnici.
27.06.2004 00:00 K dílu: Čas bojovat frog
Přátelé, Vaše "nezaujalo" není literární kritika. Proč, z jakých důvodů, špatná stavba, málo nosná myšlenka?? Vyjádřete se, nezaujalo umí napsat každý.
26.06.2004 00:00 K dílu: Čas bojovat frog
vesuvanko děkuji. leč nejedná se jen o svět indiánů, naším společným dlouhým domem je tahle krásná modrá planeta, pátrejme v historii po paralelách, posledních sto let je šílenství boje lidí proti lidem, destrukce ekosystémů, druhové i kulturní biodiverzity... je čas s tím něco dělat " Čas bojovat " ....tak asi takhle.
01.11.2004 00:00 K dílu: frog
Ve čtvrtý lanový dýlce, se zmrzlejma rukama omotanejma kolem cepínu by tě básnění asi přešlo. :-) Ale díky, příjemě jsem zavzpomínal.
26.05.2004 00:00 K dílu: frog
Pěkná věcička.... jen detail, kopí se netasí, tasí se meč, nůž, nebo dýka.Ovšem spojení - do nížin dvou které mráz neporaní, je fak dobrý.
11.05.2004 00:00 K dílu: lano a spalek frog
Jo, realita je fakt nevoblomná, když člověk šlápne do hovna. Mě se to líbí celý, ale budoucnost věštím radši z vnitřností.
11.05.2004 00:00 K dílu: Těžká choroba frog
Pak se omlouvám, možná užíváme pouze rozdílný sleng. Pro mě znamená "zády ke zdi" to co jsem popsal.
11.05.2004 00:00 K dílu: Těžká choroba frog
Zajímavá debatka přátelé. Nicméně, kdo tvrdí, že tohle JE poezie(ulita) A ještě: nač ta silná slova, moje dílko snad není tak závažné, abych stanul před popravčí četou (Elyn). houmles díky, možná je to v tom, možná ne. Každopádně přečtěte alespoň první kapitolu Toulky s Charleym od Stainbecka, CESTA zaskočí človeka náhle, bezodkladně a možná právě proto, že může být cílem a náplní sebe sama. Toliko autor.
09.05.2004 00:00 K dílu: Zastávka při pádlování mezi fort Reliance a pickovou portážní stezkou frog
Děkuji za oba názory. to chroustjazz - proč škoda zbytku, navrhni řešení, kritizuj... Nicméně, je to jen náladovka, to co jsem zachytil na sítnici svýho oka a vyklopil na papír. Je jasný, že to osloví jen někoho, možná s podobnými zkušenostmi, zájmy, zaměřením fantazie.
06.05.2004 00:00 K dílu: Do větru z hor frog
to sleeping beauty ......není to báseň....
11.05.2004 00:00 K dílu: Horali 2 frog
Velmi, velmi, velmi. Chodíme po stejných stezkách.
11.05.2004 00:00 K dílu: Horali 1 frog
nechej brázdy, nechej ulámaný nehty, když musíž zpod pluhu vydolovat kámen, nechej evangelium v černý knížce zastrčený do záňadří lněné hazuky, nechej mozoly od sekery, krumpáče a kosy, nechej..... JE TO TAM VŠECHNO
31.03.2004 00:00 K dílu: Proplétám se frog
Souhlasím. Dobře zamaskované příjeno.
31.03.2004 00:00 K dílu: frog
Taky někdy vyplivnu VĚC rovnou na papír, ale vyplatilo se mi, vrátit se k ní za čas a trochu ji pak pošolichat, jestli má jít mezi lidi. Záleží, jestli to píšeš hlavně pro populi, nebo se jedná jenom o způsob vlastního vyrovnání se s něčím. Toliko pouhý názor yettiho
29.03.2004 00:00 K dílu: frog
Zdá se mi to příliš niterné, alespoň to na mě tak působí. Je to jako asi všechny tvoje pesimie o tvém životě, o tvých pocitech z něj. Zkus napsat něco "čitelnějšího", co jasně řekne, tady jsem dostala pecku a takhle se s tím vyrovnávám. No,ale možná je to jenom jednostranej pohled neohrabanýho literárního medvěda:-))
31.03.2004 00:00 K dílu: Zbytečné rady frog
Je to nevyvážený. První část je jakoby velký antré, dobrej nápad a švih, ale v druhý to umírá, a to ve větě "Řekla Ti ano - potom nevím - a dál již si se neptal víc? ". Následuje suchý konstatování:"Potom Ti, brácho, trapně sdělím - ne všechny ruby mají líc... " Myslím, že z toho šlo vytěžit víc.
08.03.2004 00:00 K dílu: orange blues frog
potřebuju nad tím ještě přemýšlet, ale první dojem je rána, smutek do srdce i do hlavy.... dobrý
31.03.2004 00:00 K dílu: Osudu první, Osudu druhá frog
Jedna z těch lepších, co jsem od tebe četl. Jasný sdělení, že to bylo príma, ale teďko už je to v háji, ale že to vlastně nevadí poněvač to bylo príma.
Nahoru