14.07.2004 00:00 K dílu: Lishaak
Jelikož kočku nemáme, tak to na mě nijak mocně nepůsobí. Takzvaná povídka pro kočkaře:-)
05.07.2004 00:00 K dílu: Lishaak
Hm, mě to přijde jenom jako popis situace. Alkoholický nezodpovědny veterinář, který bloumá po domech a nasává zatímco na zvířata (mimo jiné také na jezevčíka) kašle. Šmitec.
02.08.2004 00:00 K dílu: KDYŽ SPADNOU KLÍČE DO KANÁLU Lishaak
No, jo, zajímavé, ale: Nevyznám se v kanalizaci, ale skutečně je tak prostorná, že se tam dá takhle chodit ve stylu amerických filmů ála Aligátor? Možná ve velkých městech, já fakt nevím. Kdyby mě spadli klíčky od auta do kanálu (zatím nemám řidičák, takže jen hypoteticky), tak bych asi volil tvrdší výrazivo než konzervativní "Zatraceně", nebo "To snad ne!". A kdyby mi někdo zastavil na poklopu autem, tak by ve mně určitě vřelo víc emocí, než je naznačeno v povídce. Taky nevím, zda soudný člověk poleze kvůli klíčkům do kanálu, ale budiž.
23.07.2004 00:00 K dílu: KDYŽ SE PŘÍJDE NA CHATU. Lishaak
Zní to slibně, už se těším...
31.01.2006 00:00 K dílu: Vlastní ego na vahách Lishaak
Hohohooo. Konečně. Konečně úvaha, jež není trapnou snůškou keců, konečně úvaha, která se nesnaží nic předstírat. Konečně úvaha, který vyvolá smysluplnou dikuzi. TIP s velkým T.
31.01.2006 00:00 K dílu: Pohádky: Varování rodičům!!! Lishaak
Naprosto souhlasím se zbahoňovou definicí fejtonu. Je takový vskutku fejetonistická. A skutečně děláš z komára velblouda a skutečně ironicky. Ale neděláš to NÁLEŽITĚ!!!!!! a tohle slovo v té definicy právě odlišuje hezký fejeton a trapné křeče. Jinak nic ve zlém a zatím se měj...
27.01.2006 00:00 K dílu: Pohádky: Varování rodičům!!! Lishaak
Teda dnseka asi nikoho moc nepotěším asi mám nějak zapšklou náladu nebo co. Prijdě mě, že tenhle fejeton je snůška keců o ničem. Pět minut sem ho četl a za minutu ho zapomenu. Přijde mě to jenom jako takové zaplácnutí místa na papíře. Takový ten fejeton, co se napíše na koleně ve vlaku půl hoďky před koncem termínu na odevzdání pololetní písemky v prváku na gymplu. Přijde mě, že je to strašně plytké na to, aby to vyjadřovalo to co si fakt myslíš. Nebo to cos napsal je fakt tvůj názor???
27.01.2006 00:00 K dílu: Ti dinosauři žerou lidi a já jsem slepý jak patrona Lishaak
Zdarec. Zrovna sem si říkal jak to strašlivě zkritizuju ale vidím tady jenom semé pozitivní názory. Tak abych moc nevyčníval, tak některé vtipy byly celkem hezké (viz, překlep v smsce nebo skvělá příhoda v bazénu). Ostatní jsou takové nic moc. Jinak musím říct, že v polovině sem se začal strašlově nudit a musel sem se nutit to přečíst do konce. Možná to bylo proto, že sem fakt čekal fejeton a on se nedostavil. Zkus příště do upřesnění kategorie napsat "nesouvislá snůška více-či-méně vtipných příhod z života mého i jiných". Zatím se měj...
09.05.2005 00:00 K dílu: Zrcadlo Lishaak
Cha, prohlížet v zrcadlU - huhuhu. no nic, zas mě to na kolena nedostalo. I když to cosi říká, jaksi poetické to neni. Například ten citát z Bible je úplně boží...
09.05.2005 00:00 K dílu: LÁSKA V. Lishaak
Hm, no ze židle mě to nesrazilo. Asi pro to, že nemám moc rád citáty, o kterých je třeba dlouho hloubat, než je člověk pochopí. Není mě vůbec jasný jakýsi abstraktní princip, který se tady naznačuje. No jo, asi jsem blbý...
18.12.2004 00:00 K dílu: Informatický paradoxon Lishaak
Neříkám, že civilizace je závislá na kybersvětě. Říkám, že její vývoj je na něm závislý. Koukni, k tomu aby ses se mnou mohl teď bavit musíš sedět u kompu a využívat internet, takže spolu můžeme komunikovat v krátkém čase (řádově v sekundách). Před tísíci lety taky existovala civilizace, ale k tomu, abys mi mohl tohle říct bys musel poslat posla, který by ke mně šel hodiny či dny. A tohle všechno, tahle celá naše komunikace stojí na počítačích, tedy informatice a elektronice. A za tím, že teď spolu komunikujeme stojí tak neuvěřitelné množství techniky a matematiky, že si to ani nedovedeme představit. A lidé, kteří se zabývají matematikou a informatikou a posouvají je významnými objevy kupředu, tedy skuteční géniové matematici a géniové programátoří žijí ve světě matematiky a informatiky který je úplně mimo náš hmatatelný svět.
17.12.2004 00:00 K dílu: Informatický paradoxon Lishaak
Ehm, diskuze se dostala jinam než jsem čekal. Předpokládal jsem že z cítátu názvu vyplývá, že jsem měl na mysli svět lidský, tedy ne ani tak ten materiální jako spíše ten intelektuální (nevím jak jinak to říct), tedy spíše vývoj světa ve smyslu rozvoj civilizace, která je čím dál více závislá na tzv. kybersvětě
02.08.2004 00:00 K dílu: Něco o hygieně Lishaak
Na fejeton je to moc vulgární, řekl bych...
03.08.2004 00:00 K dílu: Lishaak
Ještě jsem zapoměl na avízečko pro Kojovjeva když už o něm mluvím - takže ze slušnosti AVI
03.08.2004 00:00 K dílu: Lishaak
Korovjev a sk8ergirl si skutečně padnou do noty, tady někdo moc čte Blesk:-))
01.08.2004 00:00 K dílu: Lishaak
Jo jo, přesně tohle mají tyhle šou za úkol, strhnout tě. Vyvolat davové šílenství. A tomu borcovi, co to vymyslel se jenom sypou penízky. Tahle soutěž prostě strhla strašně moc lidí, a já neříkám, že to je špatně. Prostě jenom další druh zábavy. Taky bych chtěl něco takovýho vymyslet. Jinak souhlasím s tím, že tohle je spíš vyjádření tvé poklony soutěži než zamyšlení. mtvola: Člověk je vůl - a nova a showbyznys a superstar mu dává, po čem baží...
23.07.2004 00:00 K dílu: Výběr několika dnů v roce Lishaak
Joj, to je dobré, jsou tam emoce, to se mi líbí, né jenom takové plytké povídáníčko o ničem, sice to není moc originální ale zase je to dobře napsané...
21.07.2004 00:00 K dílu: Mlha Lishaak
Super, faktdobrý příběh i dobře napsaný, fakt se mi líbí, cítím z toho jakoby trošku Kinga, a teď čtu, že je tvůj oblíbený autor, není co řešit - TIP
21.07.2004 00:00 K dílu: Májová Lishaak
No, proč ne, i když ten vyčpělý romeojuliovský závěr, nevím nevím...
20.07.2004 00:00 K dílu: Malé zamyšlení Lishaak
avi
20.07.2004 00:00 K dílu: Malé zamyšlení Lishaak
Čau Zbyhoň, za a) myslím, že autorka by uvítala, kdybys napsal, proč si myslíš, že to je konina. za b) vlastně říkáš, že pokud chce člověk vyjádřit nějakou myšlenku, tak to musí být hodně dlouhé, aby to byl prozaický útvar a tudíž se to mohlo zde publikovat? S tím nesouhlasím, myslím si, že pokud mám myšlenku, nezáleží na délce, ale na obsahu, řečeno klišácky: radši kvalitu než kvantitu.
19.07.2004 00:00 K dílu: Malé zamyšlení Lishaak
Tak zaprvé: proč to teda dáváš do povídek, když sama říkáš, že to povídka není, hm? Zadruhé: Lidé mají problémy, nikoli problémi (FUJ, taková hrubka, málem mi praskl monitor) Zatřetí: Píšeš, že normální člověk se snaží problém vyřešit, a jiný (tedy nenormální) ho hodí za hlavu. Rád bych věděl, kdo je pro tebe normální člověk, osobně žádného "normálního člověka" neznám, a osobně si myslím, že žádný neexistuje...
20.07.2004 00:00 K dílu: Lishaak
K tomu prologu - má cenu uvěřejňovat osobní zpovědí, když je podle tebe nikdo nemůže pochopit? Já si nemůžu pomoct, ale mě to připadá jak písnička od Chaozzu. Nevím proč, možná je to místy těma krátkýma větama a ten styl je takový, no nevím jak to popsat, ale když jsem to četl, tak sem úplně slyšel ten rap a ty bubny, takové jako: Seděl jsem a necháPAL tak sem jenom poslouCHAL jak ten život kolem plyne jaké je to všechno pomíjivé hec tuc...:-)
18.07.2004 00:00 K dílu: Orgasmus Lishaak
Haikoví puristé nemají zapotřebí shlížet ze svých trůnů k takovýmto dílům, není-liž pravda? Mě to trošku zaujalo a to je všechno, mějte se tu krásně:-)
18.07.2004 00:00 K dílu: Z levého boku Lishaak
Hm, zajímavá lingvistická úvaha, fejeton asi ne.
18.07.2004 00:00 K dílu: Okna Lishaak
Jo, jo, proč ne, není to špatné. Trošku mi tam ale chybí nějaká hlubší a možná napínavější záplatka, zatím je to takové povídáníčko o ničem. Nemá za úkol analyzovat vztahy v Zuzčině rodině ani její život, prostě jenom takový všední popis všedního života, přesně jak říkáš na začátku, jedno okno ze sta. Nic neobvyklého se nestane. H appy end - proč ne? Aspoň to je příjemný konec příjemného příběhu. Ale zase - žádná akce, žadná záplatka, katastrofa, nic. Pohoda. Ještě by to chtělo odstranit prkenné věty typu: Záběr na ulici a Zuzanu, která kráčí po ulici, a já osobně bych tam přidal postavám trošku emocí, protože takhle jsou dost plytké. Chtělo by to, aby postavy víc přemýšlely, aby víc mluvily "samy se sebou" a aby taky měli nějaké zážitky z minula. Příklad: Radek Zuzku nechá a ta odchází domů. Ale to, o čem přemýšlí nám zůstává utajeno. Určitě bilancuje, přemýšlí o životě, myslí na kluky, se kterýma chodila před tím, nebo byl třeba Radek její první? Tím větší zklamání. A kdo byla ta holka? Zuzka určitě cítí trošku zášti, zloby, na Radka, na tu neznámou holku, teď ještě do toho matka mlátí na dvěře, zuzka brečí do polštáře... To by se dalo krásně gradovat... Já bych konečné slovo nechal, pyré od Olgy Šípkové - neznám její kuchařské schopnosti, takže nevím, ale podstatu to vystihuje(totiž že spousta lidí zkouší kdovíjaká jídla nabízená populárnímí osobonstmi), nevím, co na tom Zbyhoňovi vadí Docela se mi to líbí, zdar a piš...
17.07.2004 00:00 K dílu: Lishaak
Takové obyčejné.
15.07.2004 00:00 K dílu: Kokosy aneb minilekce anglického jazyka Lishaak
Jo jo, to jsou takové hlášky co tě buď odvaří, nebo ti neřeknou vůbec nic. Zálaží na povaze čtenáře. Třeba tohle: Víš proč je citrón žlutý? Aby nedosáhl na vypínač... Třeba když jsem slyšel tohle (asi je to dost známé) tak sem málem umřel (smíchy) ale ty se možná ani nepousměješ...
14.07.2004 00:00 K dílu: Kokosy aneb minilekce anglického jazyka Lishaak
Pro neangličtináře: Katie: Proč jsou kokosy chlupaté? Me: Aby se zahřály v zimě Troška blbostí pro tebe/vás z mého všedního života Připadá vám to vtipné? Mě teda ne. Čte se furry stejně jako fury? Jestli jo, tak když se to přečte, tak to taky může znamenat "Proč kokosy zuří", ale to tomu taky na vtipu nepřidá
14.07.2004 00:00 K dílu: Light in your hearts Lishaak
Jaktože je život dar? Copak někdo ví proč žijeme? Copak někdo ví, co se stane, až umřeme? Jestliže je život dar, právě proto je jenom můj, můžu si s ním dělat co chci ne? Ještě dobře, že člověk nemůže být hnán(aspoń na tomto světě) k odpovědnosti za sebevraždu, kdoví, co by se stalo....
14.07.2004 00:00 K dílu: Blázen Lishaak
Joj, ten konec je tak naznačený, že sem zprvu ani nevěděl, co se tam stalo, ten konec tak graduje, v Patrikovi bublají emoce, myšlenky, rozhudnutý však je, teď najednou vykročí FIK HO, konec povídky, čin nikde (proč ne, rozhodně je to zajímavé), ale jenom takové tři mlhavé větičky nakonec, takový strašný útlum, já sem se nechal vtáhnou příběhem a nejednopu si mě nečekaně vyhodila, a já ani nevím, co si mám myslet. Ale jinak je to supr...
14.07.2004 00:00 K dílu: Jeanny - část 1. Lishaak
Jo jo, klidně, klidně vyprávěj a vystvětluj, ale o těch panelácích, s tím souhlasím, ale to je jenom kosmetika, ten úvod věští zajímavé pokračováním, nechávám se zlákat, líbí, TIP
14.07.2004 00:00 K dílu: Tak jinak Lishaak
Mě se líbí ten rytmus, škoda, že to je v povídkách a ne v nerýmovaných básničkách
17.07.2004 00:00 K dílu: O dívenkách, čímž i o vydavatelích Lishaak
Mám dvanáctiletou ségru, takže moc dobře vím o čem mluvíš, ale vadí mi tu pár věcí. Je vidět, že si četl mnoho zmíněných časopisů, ale jsi si jistý, že to je fejeton? Na mě to nepůsobí moc uvolněně, spíš jako úvaha starého 80ti letého mravokárce, který se vousatý houpe s kouřící dýmkou v rozpadajícícm se houpacím křesle a káže. To, o čem píšeš, je v podstatě pravda, ale já bych to tou kritikou tak nedrtil, trošku zdravého nadhledu by neuškodilo, naopak by to odlehčilo. Působí to na mě, jako bys chtěl bičovat všechny dívky, které čtou takové časopisy a ony časopisy pálit na hranici. Je pravda, že styl života mladých dívek je značně v rukou redaktorů brava apod., ale co naděláš? Být tebou, bych se moc nepovyšoval a spíš se pokusil vcítit... Zdar a piš...
11.07.2004 00:00 K dílu: Mluva národa českého Lishaak
Mě se to nelíbí. Zaprvé je to škaredě napsané. Už první věta s nekonečným množstvím vsuvek hovoří za vše. Výrazy jako "leč" a "rádoby" působí hodně strojeně, somaúčelně. Navíc co se tématu týče, chceš rozebírat mluvu "rádoby moderní generace", ale analyzuješ ji dost podivně. Přece je scestné uvažovat o tom, zda chtěl kolemjdoucí mladík oslovením "type" vyjadřovat osobitost a určitost nebo bůhvíco? Takový hluboký obsah to slovo přece vůbec nemůže mít. Když ti řeknu "ty vole", taky se budeš zamýšlet nad tím jestli v tobě náhodou nevidím nějakou metaforu kastrovaného býka apod.? Analýza výrazi "víš co..." je taky dost divná, tento výraz neznamený vůbec nic, stejně jako oslovení "vole". Prostě se to říká, aby se ti lehčej mluvilo, to je všechno. Každý má nějaké prázdné výrazy, které používá aby se uvolnil. Někdo říká pořád "že" (parodovaný Václav Havel) apod. Taky se mi nelíbí negativní tón. Autor jakoby chtěl pozavírat všechny, kdo se striktně nedrží spisovné češtiny a naopak jdou s vývojem jazyka. Chtěl bys jeho vývoj zastavit?
09.07.2004 00:00 K dílu: Lishaak
Víš co? Andulka má pravdu, za tohle určitě dostaneš jedničku. Ale to ještě neznamená, že to je dobré. Tvoje práce se vyznačuje znaky, kterými se vyznačuje hodně prací studentů. Je to proto, že tu práci napsat musíš, prostě ze sebe musíš něco vypotit, jinak dostaneš kouli. Takže pak sedneš k počítači a napíšeš něco takového, abys tím uspokojila učitelku/učitele a víc se o to nestaráš. Nutíš se k přemýšlení nad věcmi, o kterých bys jinak ani nepřemýšlela. A to se odráží na díle. Pokud to má být spontání, tak musíš psát o něčem, co tě opravdu zajímá, o čem opravdu přemýšlíš a co bys opravdu chtěla nějak rozřešit nebo si to uspořádat v hlavě. Takže k dílu. Ze začátku je to prostě jenom seznam věcí, které se vztahují k pojmu věřit. Říkáš věřit v boha, věřit lidem, věřit slovům... ale to neuvažuješ, to jenom vyjmenováváš. Co kdyby ses zaměřila třeba jenom na víru v boha a zamyslela se hluběji nad tím, co lidi vede k tomu, aby v něj věřili, proč je těžké jim jejich víru vyvrátit vědeckými poznatky, co může víra v Boha člověku přinést nebo mu naopak upřít. O tom se dá napsat hodně a né jeden nesmělý odstaveček v telefoním seznamu. Ok? Tak se měj a příště, až tady na sebe budeš chtít upozornit, tak napiš o něčem, co ti fakt vrtá hlavou, ju? Piš dál pošli avízo až něco napíšeš, rád si to přečtu
09.07.2004 00:00 K dílu: Poslední dopis Lishaak
Tak a teď zase já. Určitě nechat dopis v celku, nemusíš všechno vyžvanit. Nevím jak moc aktuální je to tematika, protože já jsem jednak kluk a jednak nemám z takovými případy v reálu žádné zkušenosti, ale připadá mi to jako strašně jednoduchý námět, prostě dopis na rozloučenou, žádné překvápko, v podstatě se to dá předvídat až do konce. Už je to prostě hodně ohrané a chtělo by to něco nového do takového příběhu vymyslet. Na druhou stranu je to čtivě napsané, takže dojem v podstatě kladný. Ale na tip (obzvlášť ode mě:-) to není.
09.07.2004 00:00 K dílu: Posera Lishaak
A stejně dám tip a basta...
09.07.2004 00:00 K dílu: Posera Lishaak
Abyss - já ti dám nudné, co vymýšlíš za telenovely, náhodou super je to, já sem měl taky pocit, že se líbají dva kluci, z toho začátku je to takové hrozně nejasné, ale jinak supr
09.07.2004 00:00 K dílu: Lishaak
Jejda, co to je za roztříštěnost, já to vůbec nechápu, aaaaaaah...
09.07.2004 00:00 K dílu: Citát E Lishaak
Ježiš, já sem naspal lidé sdělily, kriste pane...
09.07.2004 00:00 K dílu: Citát E Lishaak
Tak...
09.07.2004 00:00 K dílu: Citát E Lishaak
chroustjazz vyjádřil svůj názor docela zajímavým způsobem. Určitě má propracovanou techniku či systém symolů, které nachlup vyjadřují jeho pocity. Tak například rozdíl ve smajlíku se třemi ústy a se čtyřmy mohl by se zdát nepatrný, přesto právě ona jedna závorka slouží k přesnému vyjádření určitého odstínu emoce, tak složité a hluboké, že je slovy takřka nepopsatelná. Také mnozí lidé činí totéž, aby světu sdělily svůj komplexní pocit a čtenáři, který není takové symboliky znalý by snad mohlo se zdát, že psát sem smajlíky jako kritiky je holá zbytečnost a plýtvání omezeným paměťovým prostorem serveru. Určitě bych se setkal i s lidmy (podotýkám, že se k nim neřadím) takovými, kteří považují tenhto způsob hodnocení děl za projev autorovy lennosti, či neschopnosti ba dokonce jeho přílišného frajerství a falešného bohémství. A jinak, co se citátu týče, zas je to o ničem. Hodil bych to do blbůstek
09.07.2004 00:00 K dílu: Citát D, aneb "O rychlosti" Lishaak
Nic moc
07.07.2004 00:00 K dílu: Cennější než život Lishaak
Dobře, země se točí, budu se tě ptát dvaacřicetkrát, pokaždé když řekneš že ano, tak ti vytrhnu jeden zub (bez umrtvení), to jsem zvědavý, kam až se dostanem.
07.07.2004 00:00 K dílu: Cennější než život Lishaak
Ohoho, patos až do nebe, ale nevím kolik z tohohle citátu jsi schopen přenést do skutečnosti. Skutečně by ses nechal upálit? No já nevím, ale určitě to není úplně bez bolesti. A to je jenom slebý odvar, někteří lidé byli umučeni k smrti, vydržel bys to, ó šlechetný?
07.07.2004 00:00 K dílu: O SMSkách Lishaak
Jo jo, souhlasím, že někteří lidi dávají smajlíky už jen ze zvyku, lynčujme je!! Jinak, co se dílka týče - lepší než minulé, trošku uvolněnější, ale souhlasím s chalminem - bez rozhledu bez myšlenky, ale číst se to dá. Další dvě připomínky: 1. úvod je psán v 1. os. mn. č. To je moc těžkopádné, proč to nepíšeš v 1. os. j. č. Co ty víš, co si myslí nebo slýchávají jiné lidé. Fejeton je tvůj osobní názor. 2. Rozhodně bych zvolil mírnější sprosté slovo (v tom dopise) než si zvolil ty, přece jenom to má být uvolněné, ten vulgarizmus to hodně sráží. Makej dál, až zas něco napíšeš, dej vědět.
05.07.2004 00:00 K dílu: motýlí Lishaak
Ven z povídek...
05.07.2004 00:00 K dílu: Nejkrásnější dívka Lishaak
Teda ta ponta je podpásovka. A já jsem čekal, že si přečtu zajímavou povídku...
05.07.2004 00:00 K dílu: Lishaak
Situace volá po zodpovědných haiku-znalcích, kteří budou pravidelně sondovat tuto kategorii a automaticky vyřazovat ta díla, která nesplňují kritérie, čímž bude zajištěna funkčnost této kategorie. I přesto, že něco takového je nereálné by mě zajímalo, zda se tvůrci, kteří se za znalce považují nebo jsou za ně považování (japhy, park apod.) dokáží shodnout na tom, co sem patří a co ne...
03.07.2004 00:00 K dílu: Lishaak
1 - oprav chyby "příběhy napadali" - to je výsměch češtině 2 - dost se v tom ztrácím, četl jsem to dvakrát a pořád nechápu o čem vlastně píšeš a kdo jsou to oni, takže to ani nebudu nijak hodnotit. Jenom by mě sakryš zajímalo, jestli jsem tak blbý nebo jestli je to tak složitá filozofie nebo já nevím...
03.07.2004 00:00 K dílu: RAUT U STĚRKY Lishaak
Teda, jak tohle dokáže někdo napsat, to mi nejde do hlavy, mám úplné nutkání dát tip, ale asi se nakonec ovládnu...:-)
02.07.2004 00:00 K dílu: Helena Lishaak
Ty blého, to je úplně boží nápad, fakt super nápad na příběh, ale souhlasil bych s FLO, i když samotného by mě to hned takhle netrklo, když čtu kritiku od FLO, vidím, že je to pravda. A alimra má taky z části pravdu, to převtělení je tak zmatečně popsané, že sem to pochopil až napodruhé. Ale ten nápad je fakt boží. Je mi líto, že ty postavy nejsou reálnější, kdyby sis s tím dala víc práce a vymyslela tomu reálnější pozadí, tak by to byla snad nejlepší povídka, co jsem tady četl.
02.07.2004 00:00 K dílu: dilema Lishaak
Jo, tohle do mě bouchlo a to haiku má, ne? Pěkné
02.07.2004 00:00 K dílu: O Nerinkovi Lishaak
Ty už si na tohle moc stará, sleeping, tohle je skutečně pohádka jen pro mylé děti před spaním. Je to tak, je to jednoduché, přímočaré, když se to pěkně přečte, tak tím krásně uspíš svoje děti. Pro nás starší už by to chtělo něco propracovanějšího...
02.07.2004 00:00 K dílu: Lishaak
Opět zajímavý poetický popis - "kvetla voda", "čelo hromadných vrásek", mm, pěkné, ale jinak se mi to moc nelíbí, protože: 1. Je to takové hrozně nepřehledné, první tam mluvíš o nějaké Cestě, čekal sem, že to bude nějaká symbolika a najednou je to reálná cesta a ty vidíš rybáře atd. a najednou BUCH na konci jakási myšlenka, která s tím nemá nic moc společného. Filozofuješ a pak najednou skočíš na popis okolí, ztratil jsem se v tom 2. Tvoje předchozí dílka tak pěkně, řekl bych až melodicky plynula, ale tady to skřípe. Nejhorší věta je: "Ne proto že to byla zkratka povolená, ale proto, že to byla zkratka ne sice zakázaná, ale ze zvyku se po ní nechodilo." Tisíc navzájem se vylučujících záporů. Tady sem se musel na dlohzo zarazit, abych tuhle kostrbatost pochopil, a už se přetrhla nitka, už to není tak plynulé. Další klikatost: "Leckdo by řekl, že již předem daných a to na tom všem bylo nejkrásnější, totiž že by se pletl." No nic, možná příště
02.07.2004 00:00 K dílu: Smutné veselí Lishaak
Je to stupidní a nevím co na tom všichni vidíte...
02.07.2004 00:00 K dílu: ZA PENÍZE SI MŮŽEŠ KOUPIT VŠECHNO Lishaak
Pěkné, fakt pěkné, tohle už není žádný POKUS o povídku...
05.07.2004 00:00 K dílu: A Girl I Met Lishaak
Hm, jednoduché, ničím mě to nezaujalo
04.07.2004 00:00 K dílu: Moja predstava Lishaak
Chceš můj názor na tvoje dílko? Proč ne, docela souhlasím se synáčkem, i když trošku se musím pozastavit nad tím že "člověk by se měl chovat tak, jako by měl být konec světa každou vteřinu". V tomhle dílku jsou popsané vesměs pozitivní věci, co se dají dělat před koncem světa skutečně ve stylu toho Feanorova carpe diem, ale ony jsou i věci negativní. Dejme tomu, že bych chtěl nové auto, šetřím si na něj a najednou se dozvím, že je konec světa. Nu což, už mi přece na ničem materiálním nezáleží, prvních deset dnů sice najdu odvahu ku všem těm dobrým věcem (vyznám lásku tajně milované dívce, urovnám pošramocené mezilidské vztahy apod.) ale poslední den se vlámu do obchodu s luxusními auty, ukradnu svoje vytoužené Lamborghini, pofrčím si to po dálnici 240 a před tím, než zabiju sám sebe tak srazím ještě několik ostatních lidí, protože na ničem už přece nezáleží, ne? A pak najednou buch, a konec světa není. Dílko je na tvůj věk pěkné, vyjadřuje všechny ty už tolikrát omílané myšlenky, co by kdyby konec světa atd. Trošku mi tam ale chybí právě ta negativní postava který by konce světa nevyužila ale zneužila, ta sebevražda je sice tvrdá ale rádoby romantická, ve skutečném životě se vždycky objeví někdo, kdo přijde a třeba ti vykrade barák a nakonec ho třeba podpálí, jo sevět je krutý. Právě proto je to dílko takové milé, protože postrádá tu skutečnou ne vždy tak růžovou realitu. Ok?
03.07.2004 00:00 K dílu: Moja predstava Lishaak
Teda, poté, co jsem si přečetl Feanorovu frajeřinku tak sem málem smíchy padl pod stůl. Vidím, že jsi nám dokázal, jak nadmíru jsi inteligentní a jak krásně umíš používat termíny jako frustrace a carpe diem, hochu dal bych ti tip a nechal bych tě povýšit do síně slávy literárních kritiků. Nicméně schválně se podívej na věk autorky a pak si to dílo ještě jednou přečti, milé ne?
02.07.2004 00:00 K dílu: park12 Lishaak
Mě líbí, konečně něco malinko konkrétního pro nezasvěcené, jako jsem já
01.07.2004 00:00 K dílu: Černovlasý II Lishaak
Umíš to dobře napsat, tak temně, strašně mi to připomíná Stephena Kinga. Je to fakt dobrý, akorát se toho hrozně + moc stane na pár řádcích, fakt je tam hodně událostí, Chtělo by to trošku té omáčky kolem. King by tohle napsal tak na dvacet stránek...
02.07.2004 00:00 K dílu: Byť slávnou hviezdou Lishaak
Taaak, jestli se někdo prokousal až sem, tak bych si dovolil směle říct svůj názor. Nicméně budu hodnotit dílo, nebudu ti radit, jak se stát hvězdou, přečti si Andulku, ta hovoří rozumně, jinak všichni ostatní tady jenom soutěží o nejlepší hlášku. PADEJTE NA CHAT!!! Dílko je pěkné, popisuješ svůj (obecně dost naivní, ale to nemusí být na škodu) sen, žádná zbytečná patetičnost žádné trapárny, žádné pokusy napsat něco, na co nemáš. Dobrý... Toť můj názor, schválně jsem zvědavý, kolik lidí si ho přečetlo:-)
01.07.2004 00:00 K dílu: Lishaak
Proč sem píše takové pi****** Nazajímají tě zprávy co? CARPE DIEM!!!
30.06.2004 00:00 K dílu: Lishaak
Takže sleeping říká jenom to, že to je blbý, já tedy řeknu proč je to blbý pro mě: Prolog opět k ničemu, to, že je to symbolistické by poznal i pakůň, ale budiž. Říkáš, abychom přemýšleli nad symboly, ale ty nám to kazíš, poněvdž ty symboly sám vysvětluješ tím, že si je příliš upravuješ podle toho, k vyjádření čeho mají sloužit. Tak například to vězení. Proč vězení, když z něho můžeš odejít? Symbolika vězení je právě opačaná. Pak do toho mícháš nějaký kouř a splodiny, rodinu atd., čímž se přesouváš do žánru fantasy. Tohle se přece v reálném vězení neděje. Nepoužils skutečných symbolů, nad kterými se dá přemýšlet, ale vymyslel sis vlastní, které přesně kopírují to, co chceš říct, čímž to strácí smysl, protože není nad čím přemýšlet. Chápu to takhle: Žiješ v moderním odlidštěném světě, kde se všichni ženou jenom za úspěchem a materiálními hodnotami, mají systém zákonů, který se nikomu nelíbí, ale nikdo s tím nic nedělá. Značišťují přírodu a nezajímá je její osud (kvůli tomu si vymýšlíš tu banalitu s kouřem a tak). A ty teď říkáš, žeš z tohohle utekl? Řekni mi jak... (a hlavně KAM??) Jinak, jestli jsem to pochopil blbě, tak jsem se teď asi šíleně ztrapnil:-)
01.07.2004 00:00 K dílu: Víla s bonbóny Lishaak
Ježiš to je super, fakt to tak krásně plyne a je to takové strašně - hm, jak to říct - milé, fakt krásný příběh, už jsem myslel, že tady ani nikdo neumí napsat povídku, která mě srazí ze židle. Tisíc a jeden TIP a navíc bych to rozeslal všem zdejším povídkářům ať se přiučí
30.06.2004 00:00 K dílu: Tak zas někdy… příště Lishaak
Jo, pěkné, působí to na mě, je z toho cítit ta rozpačitost (myslím z toho ději, ne z díla), nicméně já bych tam nedal ten prolog, ať si to každý domyslí sám.
30.06.2004 00:00 K dílu: Starost o mládí Lishaak
Sleeping: ale furt... pěkné je to a basta (tedy ta forma, obsah je na mě moc náročný:-)
30.06.2004 00:00 K dílu: Haiku2 Lishaak
Co si představujete pod vlnkou na slunci? Já teda nic uchopitelného, spíš ten záchvěv listí proti slunci. Ale dobře, dobře, už du, už du, nebudu se v tom moc vrtat, mimochodem, Šikibu - taková japonsky malebná přezdívka, něco jako kimono, nebo šikanzen:-))
29.06.2004 00:00 K dílu: Haiku2 Lishaak
Už se těším na japhyho, jochocho :-) Názor nemám poněvadž hlava mi může prasknout a stejně nerozumím (jako vždy:-) Počkat počkat, už možná něco vidím, taková obrázeček malebný, listy ve větru, paprsky slunce, hm, takový námět pro olejovky, škoda, že neumím kreslit... Zkusím něco v 3D Studiu
28.06.2004 00:00 K dílu: Lishaak
Ty bláho, ty máš fakt talent, super poetická úvaha/neúvaha. Je tam myšlenka, pěkně vyjádřená, žádné trapnosti, žádné zbytečnosti, prostě pohoda. I když je to myšlenka taková dosti jednoduchá (neřeklas mi nic, co bych už nevěděl) ale zase je krásně a velmi nápaditě zaobalená. A zas ta atmosféra, super. Zasloužíš tip a můj obdiv, piš dál, přemýšlej dál, rád si to přečtu. Si první autorka, kterou si zařazuju jako oblíbenou...
28.06.2004 00:00 K dílu: Pád do černé díry Lishaak
Souhlas s Derem, na tvůj věk dobrý, přečti si A. C. Clarka (pokud jsi ho ještě nečetl) a přístě zkus do technického popisu vložit nějaký příběh. (Teda spíš naopak, ta technika by tam měla být kvúli příběhu na příběh kvůli technice)
27.06.2004 00:00 K dílu: německé slučování slov Lishaak
CHA
27.06.2004 00:00 K dílu: Lístky lilie Lishaak
Proč někdo nenapíše haiku, které bych rozuměl? :-)
27.06.2004 00:00 K dílu: život si píšeš jen ty sám Lishaak
Už 1000x sem něco takového slyšel, takže jsi jenom další z těch, kteří na to přišli, gratuluju
27.06.2004 00:00 K dílu: Zapomínání Lishaak
Ze začátku je to také příjemné nic moc říkající povídáníčko, taková typická slohovka do deváté třídy nebo do prváku na gymplu. Zařadil bych to asi do úvah ale na to mi tam chybí nějaké hlubší zamyšlení. Trošku by to chtělo nějak oživit buď originálně zvolenými příklady zapomínání (to s tou třináctou svorkou je takové nijaké a to s tím hřebíkem v hlavě už trošku trapné, dobré je zapomínání na slušné vychování (bravo!) ale zas tam odbíháš od tématu a plkáš o evropské unii, což ze zapomínáním nesouvisí, taky recitování večerních zpráv je jenom zaplňování místa) nebo bych to oživil troškou vtipu (to s tím psem je takové fejetonistické ale pořád nějak jalové, přece jenom je to už takové klišé). Závěr je tam jenom proto, aby tam nějaký byl. Pokud si to psala do školy jako zadané téma, tak se to dá překousnout ale pokud se tímhle chceš prezentovat, tak by to chtělo něco vymyslet. Vsadím se, že polovina tvých spolužaček (hádám, že je ti tak 15-16, trefil jsem se?)by přece napsala úplně to samé, ne? A navíc to není pravda, protože na nepěkné zážitky a životní chyby se těžko zapomíná.
28.06.2004 00:00 K dílu: Svět v koutě Lishaak
Sedávej panenko v koutě, když budeš hodná najdou tě...Ale jestli je to úvaha?
27.06.2004 00:00 K dílu: Jedno je vždy jasné Lishaak
Určitě né do básní lyrických, URČITĚ NÉ...
27.06.2004 00:00 K dílu: Jedno je vždy jasné Lishaak
"Lehce težce mrholí" - šibalské :-) "Stále živ a mrtev NE" berany berany DUC! (super rytmus) "Září šeré poledNE" - šerá září - super "Možná ty či možná klon" - Star Wars - klony útočí Přečtěte to tak, že dáte důraz vždy na poslední slabiku třeba: Všechno jasný protiKLAD, až na málo vlastních VAD: No není to super? Prostě hravé, milé, originální TIP
27.06.2004 00:00 K dílu: Lishaak
Hm, je to takové poetické, takové příjemné, skutečněs suprově vystihla tu atmosféru večera. Fakt, úplně jak kdybych tam stál. Kdybch to slyšel přečtené hlubším šeptavým, mírně suchým ale příjemným mužským hlasem, přesně takovým jako večerní vánek, tak by mě to uchvátilo. Bomba. Kazí to dvě věci: 1. Úprava textu - skoro se to nedá číst, fakt to nějak uprav 2. Taková ještě trošku poetická nevyzrálost, některé obraty jsou takové ještě nejisté, no. Ale kdybych byl tvůj češtinář, tak tohle vyvěsím na nástěnku. Ale určitě ne pod téma úvahy...
27.06.2004 00:00 K dílu: Lishaak
Aspoň ty čárky, trošku víc úpravy textu by taky neškodilo a hned by se to líp četlo
27.06.2004 00:00 K dílu: Lishaak
Ježiš fuj, oprav prosím tě ty čárky, jo? Prosím...
27.06.2004 00:00 K dílu: Lishaak
Souhlasím se skejťačkou, uboze morbidní Na přechodu pro chodce drtí tatra důchodce. ... Však to znáte
26.06.2004 00:00 K dílu: Fotbalový fejeton Lishaak
Ó hrůzo, jsem slepec, omlouvám se za "zaplatiti", přehlédl jsem to, ovšem na mém názoru to nic nemění. Možná se ti tak píše líp ale hůř se to pak čte. Jinak, jak se ti píše "normálně"?:-)) Názory jsou tady ve směj kladné, tudíž ten můj to nijak nevtrhne, takže makej na sobě ať je to příště plynulejší, zdar!
25.06.2004 00:00 K dílu: Fotbalový fejeton Lishaak
Tak tohle se mi nelíbí, připadá mi to jako prázdné plkání o ničem, i když nápad není nezajímavý. To propojování zákonů fyziky a fotbalu mi přijde místy trapné, místy nicneříkající. Co znamená například věta: V historii můžeme dokonce doložit příklady, kdy hřiště prokazatelně svíralo s rovinou podloží téměř pravý úhel. ?? Výrazy jako "hmotně podpořený zájem", "zaplatiti si rovinu" (proč .titi? já bych napsal normálně zaplatit, působí to míň škrobeně) a slovíčka typu "Hle!" apod. působí v textu hodně těžkopádně a samoúčelově. Místo toho, aby čtení textu zpříjemňovala tak ho spíš zadrhávají. Je to prostě takové nepřirozené, neuvolněné, udusané. Rozhodčí je pánem času i prostoru, může prohlásit černou za bílou a tím z ní bílou udělat, může vymazat z vesmíru několik metrů, uzná-li to při ofsajdové situaci za vhodné. Tak tohle je už vyloženě trapné a závěr je ještě trapnější. Fakt bych to tak s tou fyzikou (gravitace a tak) tolik nehrotil, jenom bych to tím tak jemně podbarvil. Taky si myslím, že fejeton by měl být vtipný, o což se tenhle snaží. Jenomže mu to nejde. Ten humor tu prostě nemá tu volnost, je svázaný těmi výrazy (hle, -titi apod.)humor tu prostě nemá křídla. (Hej, to je docela zajímavé, humor nemá křídla, ty jo:-))
29.06.2004 00:00 K dílu: Čas versus peníze Lishaak
Fyzici mluví o čase jako o HODNĚ konkrétní věci, ale to sem nepatří...
27.06.2004 00:00 K dílu: Čas versus peníze Lishaak
Hele ho, na tom něco bude, musím nad těma věcma co sem lidi píšou víc přemýšlet, dejte mi facku...
25.06.2004 00:00 K dílu: Čas versus peníze Lishaak
Jo, s_b to super vystihla, víc se k tomuhle citátu ani nedá napsat
27.06.2004 00:00 K dílu: Haiku? Lishaak
No jasně, já jsem si to myslel a jak sem japhy psal žes přečetla všechny jeho kritiky tak už to bylo jasné. Mimochodem, změníš si pokaždé přezdívku, když napíšeš nové dílo a budeš chtít objektivní názor? Ok, kdybych věděl, že si to ty asi bych nad tím víc přemýšlel, ale stejně to na mě nepůsobí. A navíc, trestuhodné ode mne, že se opovažuji jakkoliv hodnotit tvé i jiné haiku, jelikož tomu rozumím tak stokrát míň než ty. Tohle na mě nepůsobí zřejmě proto, že je tam tak málo slov. Představa rosy na pavučiných je pěkná, ale v haiku prostě není dost prostoru. Já bych napsal lyrickou básničku, jednu až dvě sloky a tam bych svoje pocity vyjádřil líp. K tomu, aby mi haiku navodilo nějaký pocit by asi muselo být úplně geniální. No nic, byl jsem oklamán, mějte se, měj se...
25.06.2004 00:00 K dílu: Haiku? Lishaak
Zas nelíbí, zas takové o ničem, zas nevím proč, japhy určitě ví...
24.06.2004 00:00 K dílu: tajemství Lishaak
Nelíbí, neoslovuje, takové mně to přijde na mě až moc komplikované, co to jsou např. "tajemná světla dálek"?
25.06.2004 00:00 K dílu: ,,8 Lishaak
Divné, stejně jak název
24.06.2004 00:00 K dílu: Zajíc Lishaak
Já tedy nevím, ale to s tou ledničkou je úplně mega, to bych si nad postel vylepil, myšlenku nevidím ale stejně je to prostě super, nevím proč... Ale třeba to haiku na mě vůbec nijak nepůsobí, prostě jenom běží kolem...O co tedy jde v haiku?
23.06.2004 00:00 K dílu: Zajíc Lishaak
Tohle je haiku? (Nevím, nejsem odborník)Hm, a jakou má tohle myšlenku? Japhy, kde jsi?
23.06.2004 00:00 K dílu: snad Lishaak
Nechápu, škoda...
23.06.2004 00:00 K dílu: Životní pravda III. Lishaak
Pravda. ale co s tím? Tohle si nad postel nepověsím, prostě jednoduchá oznamovací věta
22.06.2004 00:00 K dílu: 3 Lishaak
Hm, popis situace, nic víc, stačí to na haiku? Nebo jsem nechápavý nuzák?
07.07.2004 00:00 K dílu: JWB II Lishaak
Ale to přece není povídka ale rádobyživotnímoudro, škoda, že tu není taková kategorie
23.06.2004 00:00 K dílu: Lásko já pláču Lishaak
Ok, já tedy patřím mezi lidi, kterým se tvoje dílo nelíbí. Na začátku jsi to překroutil a řekl, že nebudeš psát jen pro dokonalé rýmy abys vyhrál literární cenu. Jenomže za dokonalé rýmy bez myšlenky taky cenu nevyhraješ. Myšlenka je třeba, ale pěkně podaná. Mě jde o to, že takový pocit, jako jsi zaliž ty zažil úplně každý a taky úplně každý by s větším či menším množstvím snahy napsal to co ty. A právě když už to samé čteš po třicáté, když už Holki po padesáté trapně zpívají o tom samém, pak už tě to přestane bavit, pak už se jenom podíváš na název jako "Lásko, chybíš mi" a řekneš si "ach jo, už zase" a jenom to přeskočíš, protože to bude něco vylmi podobného tomu co jsi napsal ty. Dobře, zavzdychej si, nic proti tomu, ale takhle se zas plazíš v bahně někde dole u země, protože takhle vzdychá každý a už je to nuda. Víš co? Taky jsem kdysi napsal podobnou básničku, o slzách a tak ale když sem ji teď po delším čase našel, tak nemám ani sílu to přečíst, protože to je strašně (neznám mírnější slovo) ubohé. Dej pozor, ať se ti to taky nestane...
Nahoru