29.07.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Sem napsala pěknou hrubku
29.07.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Díky Jocho za vysvětlení. Mně právě umělci tohoto typu celkem splývaj.
29.07.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Díky Jocho za vysvětlení. Mně právě umělci tohoto typu celkem splívaj.
29.07.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Tak zbytečný, no mě zajímal jen názor lidí kolem. Tak nic. Jo a mimochodem, proč je teda tady kmenový hudebník Mr. Janota?
27.07.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Ten anonym34 jsem byla já, nějak to blbne.
26.07.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Konstantidisová - že někoho baví něco kritizovat, nebo kritizovat Písmáka? Toť troufalost přímo nebeských výšin se dotýkající, že?A můžeš mi poradit, kde se tady fasují růžové brýle? Ráda bych zapadla...
25.07.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Podepisuju se, je fajn, žes to napsal pod svým nickem, protože když jsem to samé v podstatě napsala před drahnou dobou, byl oheň na střeše. Takže za to Ti dávám Tipíííííííkaaaaaa:-))) Aloha- opět souhlas.
25.07.2002 00:00 K dílu: Pomoc, začínáme. Lilbeth
Billa poznám, ale ty ostatní, to jsou Písmáci?
30.05.2002 00:00 K dílu: Písmáci na stopě zločinu Lilbeth
Díky za soucit, ale nepřehánějte to s ním. O spiknutí dojem nemám, asi neumíte číst, kdo tu o něm mluvil, byl Olda. Ne já. Spiknutí je o něčem jiném. S tím čtením to tu bude vůbec lokální problém, tady snad nešlo o souboj s Oldou, ale o tzv. názorovou konfrontaci mezi uživateli Písmáka. Ve světě je taková konfrontace celkem běžný komunikační prostředek, víme? Na závěr se rozloučím básní, kterou věnuji všem diskutujícím (protože způsob nahlížení na výměnu názorů zde, jako by byl z ní přímo vytržen): V nesvobod džungli jsme se narodili, uličkou urážek nás honili, žaláře všecky nám naplnili, a kde jen mohli, tam nás vraždili. My věděli, co starý svět nám chystá na strašné cestě k vysvobození: Nad nimi plála rudá vlajka čistá, to avantgardní lidské znamení. Pak na Východě nový svět se zrodil a pravdě leninské se zasvětil, kontinent šestý slavně osvobodil a pravdou stalinskou jej upevnil. Tu vyrazila luza sebejistá na naše kádry, naše vědění: Nad nimi plála rudá vlajka čistá, to avantgardní lidské znamení. Svět celý roztančil se běsilostí, hořela města, lidé padali - zmučená těla, rozlámané kosti - i živé ještě zahrabávali. Však přepočítali se, komunista jim slavně zmařil plán i mámení. Nad námi plála rudá vlajka čistá, to avantgardní lidské znamení. Tisíce zhynuly nám v rukou vrahů, tisíce prošly peklem nacismu. A přece vítězně jsme došli k prahu nového světa, rozptýlili tmu. Jsme svéprávní, jsme existence jistá. A nepřemožitelné snažení. Nad námi plála rudá vlajka čistá, to avantgardní lidské znamení. Pozor však! Na prahu jen vlasti pravé stojíme, není dobojováno. Jsou ještě všude temné síly dravé, ostnatých drátů k cíli nastláno. Jen tedy dál a všichni na svá místa! Jen do práce a v boj, jenž nelení. Dál nad námi plá rudá vlajka čistá, to avantgardní lidské znamení. (S.K. Neumann: Čest rudé vlajce)
29.05.2002 00:00 K dílu: Písmáci na stopě zločinu Lilbeth
anonym sem byla opět já.
29.05.2002 00:00 K dílu: Písmáci na stopě zločinu Lilbeth
Ten anonym jsem byla já.
29.05.2002 00:00 K dílu: Písmáci na stopě zločinu Lilbeth
Oldo a nemyslíš si, že je trochu průšvih, když sem někdo dá téma k zamyšlení a k diskusi a stočí se to proti němu? Proč to tady nemůže fungovat jako v normální společnosti, proč tu nelze v pohodě diskutovat, říkám v pohodě, byť mohou a musí mít diskutující odlišné názory? A škatulkovat někoho jako : "No to je ten, co s něčím vyrukuje, tak ho musíme okamžitě setřít jako člověka", zrovna není rovněž cesta nejšťastnější. Vůbec mě udivuje, že někomu stojí za to se něčí osobností zabývat pod tématem, které s tím vůbec nesouvisí. To o mnohém vypovídá, nebo nevypovídá? Co tím chtějí oni diskutující říci? My jsme ti jediní spravedliví? Všichni rozumní lidé ví, že co člověk to odlišný názor, odlišné názory nás mohou někam posunout dál, rozšířit obzory atd... Ale proč jsou tu odlišné názory vnímány jako útok, jako něco nepatřičného? Proč tu má někdo škatulku onoho virtuálně super člověka a někdo je odepsaný? Jenom kvůli tomu, že ten jeden přikyvuje bezhlavě druhým a ten druhý vyjádří svůj osobní názor, i když se liší od názoru těch druhých? Nejhorší je, že už vidím tu vlnu, která se vznese poté, co tu uveřejním výše uvedené názory... Já na ně asi právo nemám. Neříkám to ale, že chci nějak rýpat, říkám to slušně a říkám to proto, že mě celá ta situace zaráží a zaráží už několik let. Já jsem tu vnímána jako velmi negativní osoba, ale věřím, že kdybych od začátku chodila na srazy, s každým se líbala, objímala, usmívala se a o všem nadšeně vykřikovala : "To je nááádherný", prostě byla dostatečně aktivní Písmačka, tak jsem tu vnímána úplně jinak. Jenomže na takovéhle hry já prostě nejsem.
23.07.0001 00:00 K dílu: Lilbeth
No jo no. Těch lásek přijde ještě x. Na světě je přeci spousta mužských a spousta ženských.
23.07.0001 00:00 K dílu: Lilbeth
Pokud někdo napíše, zda má Bůh péro, třeba v legraci, tak je u mě... Sorry. Ale asi tomuhle druhu humoru nerozumím.
05.07.2002 00:00 K dílu: PŘED ZRCADLY 2002 Lilbeth
Pěkný, 15. jsem v Doksech,takže by se zajet dalo, ale do kolika to bude? Ale jak se tam z nádraží dostanu?(dostanem)? Mluvím o vlakovým.
27.04.2002 00:00 K dílu: Nabidka publikování Lilbeth
Co je to Akir? Lilbeth je rubrika Křižovatky...
23.04.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
škoda škoda, do Brna daleko....On Kainar v Brně taky bydlel, ne? Myslím zamlada.
21.04.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Díky, sem se mrkla....Zajímavá historie. Já je měla ráda až jako XIII.století
21.04.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Fasiku a ostatní to je snad úplně jedno. Já to sem nedala proto, abysme tu diskutovali o tom, zda je gotickej rock okrajovej žánr, zda nezhyne či zanikne. Tady šlo o to prospět dobrý věci, ale vidím, že to mnozí nepochopili. Copak musíme kolem všeho a všechno tak zevrubně komentovat, co je na tom kliknout na příslušnou stránku a dát hlas??? Ne to tu radši budeme plýtvat penězi a časem. Jinak pokud vím, tak přeci jen HNF bylo trošku něco jinýho, byť tam fungovali bratři Śtěpánové.
15.04.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Merle a Ty máš opravdu neodvratitelný pocit, že ty Tvé výlevy s tématem souvisí? Co tím jako chceš lidem říct - podívejte se, kdo je tu ten špatný? Ale to už je x let ohraná písnička, která nemůže nikoho překvapit. Ale jinak se mi líbí, jak se tu ledaskdo pasoval do role toho jediného spravedlivého a "správnonázorového".
12.04.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Papouchu, předpokládám, že tu jde o diskusi ohledně Obratníku a ne o diskusi o jednotlivých osobách. Takže si své komentáře mé osoby laskavě nechej pro deník Super. A nesnižuj sám sebe tím, že začneš se ubírat do osobních rovin. Děkuji.
12.04.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Pohádky si nechte pro někoho jiného. Z těch jsem už vyrostla. Pokud se o čtení už vědělo, je zajímavé načasování této výzvy. Zaráží mě, že se tu o tom nediskutovalo již dříve Jediné, co je tu jízlivé, je název tohoto příspěvku, když už jsme u toho. Konkurence je zdravá a potřebná. Ale rozdíl tu jasně cítím a vidím. Totem narozdíl od ..... u třetích nepomlouvá...
12.04.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Oldo, zda to bude zas jen pro Písmáky, nevidím v této akci ten patřičný efekt, ale vaše věc. Potvrzujte si, co chcete.Jak to ve skutečnosti bylo, ví jen hlavní aktéři. Nemyslím si, že tam kdokoliv z nás byl. Ani Merle.
12.04.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Merle, že Ty zrovna mě tak znáš... Jo, jinak Vám přeju pěkný čtení. Možná se přijdu podívat.
12.04.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
To nemáte dostatek vlastních nápadů??????
12.04.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Nevěřím Sonatino, žes nás tam chválila.... Fakt je mi z toho na zvracení. A ptám se proč?
12.04.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Ano, Sonatino souhlasím, že má být téma uměleckého díla aktuální. Snad proto Neruda málem skončil s tvorbou básní (nezabýval se aktuálními tématy), Hřbitovní kvítí tak kritika strhala, že ho až pak Karolina Světlá musela utěšovat a dát mu impuls k další tvorbě. Zato Hálek byl na výsluní, to byl miláček studentů, celé mladé generace. Protože se zabýval tématy, která tehdejší mládež zajímala. Neruda byl moc smutný, zachmuřený, ukřivděný... Což se odráželo i v jeho básních. Když napsal Mácha Máj ( s tím Májem se opakuju), kromě Sabiny ho všichni kritici zdrbali takovým způsoibem, že i s otrlým, afektovaným a sebevědomým Máchou to zatřáslo. Jeho Máj nebyl dostatečně vlastenecký a nevím, co ještě. Neřešil aktuální problémy společnosti. Ani nepřinášel něco z historie, což by mohlo národ posílit v jeho obrodě. Když napsal básník Václav Bolemír Nebeský o své "uhrančivé noci" ve Hvězdě s paní Barborou Němcovou, národ plesal. Jejich miláček, básnická hvězda opět zazářila. Ten miláček byl považován za nástupce Máchy (ano až generace pozdější uznala kvalitu Máje) a tato hvězda s lety vyhasla. Nevím, kdo má doma jeho sbírku a čte si ji... A tak se nám to tou literaturou prolíná tímto způsobem dodnes. Proto je otázka, kdo, kdy, kde a jak určí aktuálnost a potřebnost díla. Obávám se, že my to nebudeme...
09.04.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Kritika pěkná k zamyšlení, dobře napsaná. Jen bych měla jednu poznámku - ta věta o potřebnosti témat mi zavání rokem 1950 a "nutností" budovat i v literatuře. Myslím, že si každý autor vybírá témata sám. Nikomu nepřísluší hodnotit jejich potřebnost v tom smyslu, aby mu diktoval, o čem je přípustné psát a o čem nikoliv... Protože stejným způsobem bych mohla pochybovat nad potřebností témat v poezii - typu láska, příroda....
12.04.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Uvedu zde jeden příklad z historie. Ne, abych hájila Totem, ale že není jediný, kdo vydal sbírku ve vlastním nákladu a v menším množství kusů. Když se pan Ignác Mácha (básník Karel Hynek, uvádím jeho občanské jméno) po napsání Máje (kdo by neznal Máj, všichni jsme ho probírali ve škole) rozhodl jej vydat, požádal svého přítele Eduarda Hindla, který už tou dobou pracoval na panství v Doksech (u dnešního Máchova jezera) o půjčku, aby mohl svůj plán zrealizovat. Přítel mu vyšel vstříc a tak nakladatel pan Spurný mohl začít sázet... Když byl Máj vydán, odmítl Mácha služby "kněhkupců" a rozhodl se opěšt vyřešit distribuci pomocí vlastních sil. Poslal jeden exemplář do "Včely" a Tylových "Květů", aby jeho vydání ohlásili. Celkem bylo vydáno 600 výtisků, které vydal ve trojí kvalitě a podle ní byla stanovená i cena každého z těchto druhů (kvalita se lišila dle papíru apod). Dále napsal svým přátelům a známým ze studií, kteří bydleli mimo Prahu a nabídl jim svůj Máj,čímž si vlastně zajistil odbyt na venkově, protože ti měli s touto nabídkou oslovit své další známé, příbuzné atd... A část výtisků dal do velmi specifické komise, kdy výtisky Máje vyměnil za jiné nové knihy a ty pak prodal svým přátelům a Hindlovi tím splatil částečně svůj dluh, neboť mu opatřil knihy, které on sám žádal. A když vezmeme v úvahu, že kromě Karla Sabiny ( pozdějšího konfidenta) obsah a význam Máje nikdo nepochopil, tak i když kritiky Chmelenského, Tyla apod. Máj odsoudily, nevyčítali tito pánové Máchovi, že vydal svou sbírku vlastním nákladem, že zvolil velmi netradiční distribuci. Co z toho vyplývá? Na to ať si každý odpoví sám...
05.04.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Wopi: Nemám nejmenší dojem, že by nízká kvalita sbírky Totemu vrhla tak špatné a škodlivé světlo na Písmáka. Musím říct, že ještě nikdo mi neřekl: " To jste to s Písmákem divně upekli." Nikde tam není o Písmáku zmínka..... Armand: Co je to utopit v reklamě? Žijeme snad v komerčním světě, kde nestojí u hospody oslíček a my mu dáme povel: " Otřes se" a z toho pak budeme žíti v blaženství, až do smrti... Jim Page LZ: Ať je to jak chce nemyslím si, že mé jméno mělo padnout v kritice sbírky Totemu v tom smyslu, že jedna paní povídala, o tom snad ta kritika není....
04.04.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
DjPes - máš pravdu v tom, že kritik si nese svou kůži na trh... Ostatní: Ale nezlobte se na mě je rozdíl, pokud je kritika objektivní, její autor se jednoduše pozastavil nad OBSAHEM díla a ne, že popisoval sáhodlouhé litanie na téma, jak se to vlastně vůbec nepovedlo, že je tam 69 pravopisných chyb, že se zvorala distribuce apod... Ano, kritik by se měl o takovýchto problémech díla zmínit, ale pouze okrajově a v dovětku, ne tomu věnovat "své tři hodiny volného času" či několik nesmyslných a zbytečných odstavců... A tím bezesporu odvrátit pozornost od obsahu díla samotného. Nebo máte dojem, že špatná distribuce má vliv na kvalitu otištěných děl? Pak totiž, pokud se takovéhle věci v kritice objeví v rozsahu přímo až únavně přebytečném, vyvstane na mysl soudnému člověku pochybnost, zda autor kritiky se snažil o skutečné OBJEKTIVNÍ POSOUZENÍ díla (jeho obsahu) a nebo chtěl jednoduše trošku zaškodit a našel si k tomu vhodnou zástěrku... Nezlobte se na mě, ale pokud si přečtete např. prolog u Rivčiny kritiky aj... a u Lyryka některé pasáže jeho úvodu do kritiky ( máme tu děravý kapsář, kterým propadají staré kůrky chleba, no aspoň máme čím krmit tu drůbež), tak o jejich objektivitě pochybuji. Bohužel. Bez těchto "vyřizování si účtů" by to byly kritiky jistě dobré a v lecčems užitečné. A mimochodem Rivka má natolik dostatečně prořízlou pusu a inteligenci, že se obhájí sama.... Z celého toho šumu zde mám dojem, že největší problém Totemu a jeho největší provinění je, že si vůbec DOVOLIL nějakou SBÍRKU VYDAT. Nevím na co čekáte, že se Vám za ni budeme omlouvat? Kdo chce tak si ji přečte, kdo nad ní ohrne nos, jeho volba. Já taky nechodím na všechny filmy a nečtu všechny knížky. A myslím si, že ostatní lidé rovněž.
04.04.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Rivko, jsi fantastická. Kopírovat sem něco z kritiky díla, které už neexistuje.... No nicméně ano, něco takového tam Jiko psal. Jistěže ale uznáš, že to, co je napsáno pod dílem v rubrice KRITIKA s obsahem díla předešlého nesouvisí v tom smyslu, že by se tím stalo obsahem díla kritizovaného. Jinak ještě pro Lyryka a ostatní- byť autor měl díla k dispozici, které rozdával, tak vězte, že už jedna sbírka je v Knihovně města Plzně, další v Městské knihovně v Neratovicích a v Domě kněžny Emmy tamtéž.
04.04.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Takže už přihlášeně. Ještě jednou opakuji, že ten předešlý anonym ( pod text jsem se podepsala) jsem byla já. Co se týče distribuce, tak ta pravda alespoň ze začátku selhala, to je fakt. Osobně si myslím, že to velký průšvih byl především u Tebe. Stát se to někomu jinému. Inu bylo to jak naschvál. Též by mě na Tvém místě naštvalo, kdybych se hnala do Obratníku a tam neuspěla...Tvé krajní rozhořčení tedy plně chápu. Otázkou je, zda něco takového má být jedním z témat kritiky (čekala bych místo odstavce jednu či dvě větičky). Nicméně mám poněkud neodvratitelný pocit, že zvoláními typu: " Proti Totemu nic nemám", kdy valná část lidí ví, jak se věci mají, jsi si dost naběhl a zbytečně uškodil sám sobě. Podle mého jsi se měl na takové výroky vykašlat a bez zbytečných opět někam zavádějících slov, to chtělo si sednout coby kritik a konečně napsat nějakou slušnou recenzi v tom smyslu, aby to byla recenze a ne jen nějaké prskání, které máme chápat jako recenzi, což tu už předvedla jiná autorka před Tebou. Ovšem toť můj názor s kterým nemusíš a asi nebudeš souhlasit. Jinak Ti musím poděkovat za publicitu a reklamu zdarma, kterou pro Totem děláš....A jen houšť.
09.04.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Pro zájemce- stáhněte si mp3 Petra Sedláčka z www.freemusic.cz!!
31.03.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Rivko: Musím Ti říct, že nejsem ani plačtivá a dokonce ani ublížená. Písmák si pamatuji z dřevních dob roku 1998 (nechť pamětníci doplní či opraví) a za tu dobu jsem měla celkem možnost ho poznat, rovněž i tak Totem. Ano prezentovala jsem své vlastní názory! Na které mám svaté právo, což jistě Ty jako intelektuální demokratka uznáváš. Takže Ti doporučuji svůj kapesníček zastrč do kanafásku, já ho nepotřebuju. Je smutné, že zatímco " na konkurenci" pochopili mnozí, že jsem dala spíše téma k přemýšlení, tak zde se to opětovně zvrhlo v to, že já pláču nad tím, jak mě obec písmácká vyvrhla ze svého středu. V životě vycházím z jedné prosté věci, lidmi s kterými budu trávit svůj volný čas a s kterými se budu stýkat si tak nějak volím sama. A sektářství ráda teda nemám. Chtěla bych mít Rivko Tvůj optimismus a růžové brýle. Vzhůru za Neználkem!!!!! Opravdu 3lobyte jediný pochopil....
03.04.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Rivko, šťastná jsem i díky tobě Vojtku, inu mušky se rády chytají na lep...... Ale za to pobavení to stálo. Díky nejvřelejší.
02.04.2002 00:00 K dílu: Lilbeth
Rivko, jejda na to jak jsi u mých povídek vyváděla, tak těch chyb není zas tak příšerně a šííííííííleněěěě moooocccc. Přesto se Ti za ten mnou způsobený duševní otřes hluboce omlouvám. Já Tě tenkrát navrhovala jako korektorku a jak vidno máš narozdíl od mnohých celkem dost času, tak by bylo možná užitečné pro zvýšení kvality příští sbírky požádat o korektury Tebe, co Ty na to?
23.04.2002 00:00 K dílu: Co si myslíte o Benešových dekretech? Lilbeth
O stavu českého tisku, kterého se Tvůj příspěvek dotýká je zajímavý článeček na www.nuda.cz.. Nevyjádřím se ani tak k dekretům, jako spíš k otázce odsunu Němců. Řeknu to takhle - nesouhlasím s porobou jakéhokoliv národa. Neříkám, že bychom kvůli tomu teď měli sklopit kufry a cítit se provinile. To měla generace našich babiček a dědů. My to nevyřešíme. My dokonce ani nevíme přesně, jak to tenkrát probíhalo. Ale mohu konstatovat jediné, jako prožívala hrůzu rodina mé nejlepší kamarádky, když odvezli jejího pradědu a prababičku do koncentračního tábora (prababička byla Židovka), tak stejnou hrůzu prožívali příbuzní mého dědečka, kteří byli odsunuti a při odsunu navíc dědovi zastřelili 17 letého bratrance, přičemž nešlo o to, že by příbuzní paktovali s fašisty, kolaborovali, žili tu stejně jako všichni ostatní... Mějme na vědomí, že každou válku bohužel odnesou i obyčejní a nevinní lidé... Je smutné, že se náš národ po odsunu zachoval tak, jak se chovali Němci v celé Evropě - rabovali. Když se vylidnilo pohraničí, zůstaly tam prázdné domy, většinou plně zařízené, tak měli aspoň lidé, co krást...
29.08.2001 00:00 K dílu: Divnovědecké auditorium - Mám hlad Lilbeth
Je vidět, že tohle Auditko vymyslela ženská hlava:-)) Viď Jiko? Hrozně se mi líbí, jak se tu pánové rozohňujete. Z reakcí vyplývá, že ženy jsou v podstatě sobecké mr..y, které za a) odpírají mužům potěšení jménem řízek apod. a odkazují je na stránky kuchařských knih a za b) odpírají mužům potěšení sexuální a ještě se vysmívají velikosti inkriminovaného orgánu (nikoliv žaludku). Ovšem dle mého názoru replika vyjadřuje docela obyčejnou mužskou žravost, kdy je žena nucena k odchodu ke sporáku a vůbec se jí nechce a reaguje, tak jak reaguje, čímž jemně upozorňuje muže, aby si své problémy s hladem vyřešil sám. Ovšem ona skrytá dvojsmyslnost je rozkošná. Ale mám 2 dotazy. Pánové už jste někdy hlazením něčeho dosáhli? A přiznali by jste ami sobě, že onen orgán, kterým se tolik pyšníte, je malý?
30.08.2001 00:00 K dílu: Ještě JE někdo ... Lilbeth
Výborně, takže jsem nic nepochopila. Já jsem to pochopila až moc dobře, ale přesto zde nekritizuju kritika,jak kdosi poznamenal, ale promlouvám k autorovi. Jen jsem si dovolila jemně autorovi připomenout, že se snad zde kritizuje jeho dílko a ne on sám (což by byla kritika poměrně absurdní a na tu má málokdo právo, leda ten, který autorku velice dobře zná, což já rozhodně nejsem) a že mám přátele jinde, opravdové přátele, tak za to jsem ta špatná? Je každého věc, jaké má přátele a kde. Prostě mne jen zarazilo, že se zde potvrdila jednouchá věc. A to, že se zde kritizuje podle jména a známosti autora a ne podle děl a to mi fakt vadí!!!!
28.08.2001 00:00 K dílu: Ještě JE někdo ... Lilbeth
Alino, o to snad nejde, zda nás máš, to je strašně kýčovitý tohle říct. Tady nechválíme Tvou osobu, ale Tvé dílko a to je rozdíl!!
24.08.2001 00:00 K dílu: Ještě JE někdo ... Lilbeth
Hm,tak dobře vystižené vztahy... Osobně je velmi dobře znám. Matka je někdo koho potřebuju, ale zároveň od ní utíkám, protože mi hodně ublížila.
24.08.2001 00:00 K dílu: Šalom Izrael Lilbeth
Tak vyprávěj mi dlouho o toleranci k Židům. Až budeš s nimi denně v kontaktu, pochopíš, že jsou úplně stejní jako Arabové, neumí zdravit, jsou velice nepříjemní a zlí, bohužel taková je má zkušenost. Ovšem s porobou jakéhokoliv národa nesouhlasím. Nicméně Židy prostě nemusím. Samozřejmě, když se nějaký ke mne chová slušně, umím to ocenit, ale zatím se mi to nestalo...
22.08.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Já teda nevím,zda by se u Gotta uspělo. On je spíš na to výtvarný umění a na ženský. Leda, že by se k němu poslaly nějaké lepé prosebnice:-)) A ta tyč, má svoje kouzlo. Už jste to někdy zkoušeli? Já jo a není to špatný, zvlášť, když našinec ledacos vypil a na diskotéce už není moc lidí....
20.08.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Vida, zajímavý nápad, ale já upřímně tyhle mejdánky v bytě nevyhledávám, obvykle se to zvrhne do sexu.A nevím,zda by bylo vhodné, aby určitá část Písmaček náhle odešla na mateřskou dovolenou s tím, že původ otce je neznámý -tzv.mejdanová směska:-)) P.S. Jak velký máš byt a máš v něm uklizeno?:-)))
18.08.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Předpokládám, že vytvořím něco jako souhrn odpovědí aneb jak vypadá mladý básník 21. století. P.S. vím, že básník má umírat mladý, ale proč bychom měli i my, když občas stojí za to žít....
18.08.2001 00:00 K dílu: Vodopád Lilbeth
Pořád jen na to jedno, ne:-)))
15.08.2001 00:00 K dílu: Vodopád Lilbeth
bílá a pěnivá tvých kapek mocná síla.... to by se dalo brát jako mocná síla spermatu, ne?:-))
13.08.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Spíš absolut magor... To už je lepší ta vodka..
14.08.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Neb se do přechodníků chybička vloudila, ač jsem je kopírovala z netu z maturitních otázek, auditko jsem prostě smazala.Omlouvám se.
14.08.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Pro vážné zájemce a milovníky přechodníků jsem dala stručná pravidla do AUDITORIA - samostatného.
12.08.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Milá Rivko, opravdu Ti ze srdce závidím, že se nudíš. To my zapřažení do pracovního procesu docela neznáme. Víš, ono je to těžký. Nechci se nikoho zastávat, ale u člověka, který se češtinou zabývá jaksi profesně, nehrozí, že by v oblasti pravopisu zakrněl, ale u člověka pracujícího, kterého nehoní přísné slovo profesora, k tomu obvykle dochází. V práci potřebuješ stále ty samé výrazy. Nejhorší je, když 90 % pracovní doby žvatláš nerodnou řečí. Což se stává mnohým z nás. Okaté hrubky jsou příšerné, ale i mně se někdy do dílka zapletou, přestože vše po sobě minimálně jednou pročítám. Sama bych uvítala spolupráci korektora.... A propos - kdysi dávno jsem na jedné výstavě viděla soukromý dopis Vítězslava Nezvala. Byl to pro mne šok. Ten pán psal i i ve slově ryba....
12.08.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Asi tak nějak by to dopadlo.Bohužel. Jen si to přiznat. Vystiženo naprosto dokonale...
12.08.2001 00:00 K dílu: Debilní auditorium Lilbeth
Tak tomuhle se Danny říká dokonalá reklama autora. Je vidět, že i k prázdnotě mají lidi potřebu se vyjadřovat...Prostě jsi to vychytal a dokonale...
12.08.2001 00:00 K dílu: Nadpřirozené schopnosti Lilbeth
Něco mezi nebem a zemí existuje. Magie apod. bude vždy přitahovat lidi jako protipól běžnému životu a shonu a honu za mamonem.
12.08.2001 00:00 K dílu: PLANETA OPIC Lilbeth
Aha, výkřik proti konzumu. Dost otřepaný......
24.07.2001 00:00 K dílu: Co posloucháte? Lilbeth
Já mám nejraděj XIII. století, pak se mi líbí tvrdší věci - Metallica apod.. Mám slabost pro Brichtu a Střihavku a hodně poslouchám big-beat 60. let (i český). Nesnáším jazz a folk je mi z duše protivný.
27.07.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Pokud jsi to myslela jako vtip, tak dobrý, pokud ne, tak je mi Tě líto, Popelucho.
24.07.2001 00:00 K dílu: "AŽ NAPRŠÍ A USCHNE" Lilbeth
Mne se to pod kůži nevrylo, četl jste tady někdo třeba Kainara nebo milostnou poezii S.K. Neumanna? To se vrývá pod kůži zas mne.
23.07.2001 00:00 K dílu: "AŽ NAPRŠÍ A USCHNE" Lilbeth
Odpustím si hvězdičky a smajlíky a řeknu jen, až budeme všichni v hajzlu a celá poezie taky a na světě bude jen tahle Tvá poslední básnička, raděj zemřu poezií nepolíbená a nepoctěná, než bych ji ještě jednou četla. Určitě jsi toho chtěla sdělit mnoho a nacpala jsi mnohých myšlenek do 1 kusu, ale poezie by měla být výstižná, stručná a měla by být o něčem. Možná kdybys všechny myšlenky zde napsané, rozdělila do několika kousků, čtenář by si jich více užil a prožil je. Nebo vůbec jsou to myšlenky, jež mají hloubku a ambici něco sdělit?
24.07.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Telefonní čísla? To si musíte najít v seznamu. Myslím, že je opravdu nejlepší vzít svá dílka a jednoduše je tam poslat. Tohle auditorium nemá snahu postihnout všechny možnosti publikování, ale jen ty o nichž vím 100 %, že tam nezavedená tvorba prostor má, jak už jsem napsala výše!
23.07.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Co já vím, tak jen Host a Texty mají www adresy. Ty se dají v pohodě najít přes vyhledávač.
23.07.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Tak to mě rozveselilo. Pěkný. Sice jsem ze začátku pocítila jemné narážky na mé básně, ale to se mi asi jen zdá, že?
23.07.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Já nevím,zda je tu někdo vůbec schopný trošičku objektivně hodnotit, když se tu hodnotí dílka obvykle lidí, které dotyčný zná a nechce si je rozhněvat. Tady se asi už nějakého slušného hodnocení na úrovni kromě hvězdiček a výkřiků typu geniální - nedočkáme.
23.07.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Něco ve mne zemřelo.... Co tím chtěl básník říci. Inu, zde rada jediná, pokud se Ti nechce žít, je asi sto způsobů jak tuto velebnou zemi opustit do věčných lovišť.
23.07.2001 00:00 K dílu: Vše jen pro tebe Lilbeth
Ale jo, jako osobní výpověď typu -milý deníčku dobré a výstižné. Nicméně tam chybí metafory, jsou to jen běžná, komunikačně užívaná slova, tím pádem klišé, které si schovej na lavičku v parku a nedávej je do poezie.
20.07.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Ty se ale rouhas...
23.07.2001 00:00 K dílu: Prodavač klobouků Lilbeth
A pozdravuj Neználka. Ten by měl radost
20.07.2001 00:00 K dílu: Sonet k svátku Lilbeth
Díky moc Cide. Lilbeth-Betty-Rezi...a
16.07.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
...........těžko se něco píše rozechvělou rukou a těžko, když je člověk ohromen a nic ho nenapadá......... a omluvy jsou prázné vyjádření toho, co by na to člověk měl říct vrátit to nelze, tak promiň
20.07.2001 00:00 K dílu: Pokémoni na Písmáku Lilbeth
Hm. Pokémoni - když se to dítkám líbí, tak proč ne. Sice si neumím představit, že by můj léta pěstovaný a vypiplaný drahoušek, se měl zbláznit do něčeho podobného (místo toho, aby četl Káju Maříka), ale jak říkám, děti mají svůj svět a do toho nám nic není.
23.07.2001 00:00 K dílu: Je to nespravedlive:(((((((( Lilbeth
Promiňte, ale mám jeden názor. Svět není zlý, ale lidi jsou takoví k sobě, to vás nikdy nenapadalo, že to hnusný si mezi sebou děláme sami? Takže jedinec by měl prvně zpytovat sebe a potom hořekovat. Když si tohle plně uvědomíte, možná přestanete mít rádi lidi...
09.07.2001 00:00 K dílu: Nevera Lilbeth
Výstižné. Pokud je to osobní, tak musím jen konstatovat, že tato zkušenost k životu bohužel patří. A jedna psycholožka mi kdysi řekla, že do 22 let se člověk citově hledá, čímž komentovala jistý milostný trojuhelník, kde jsem byla jedním z aktérů. Tudíž hlavu vzhůru!
25.06.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Mezi zdmi dýchnu do kláštera-to se Ti povedlo, ale jinak opět Tvůj typický styl, který mi prostě nic neříká. Jsem asi tupá, já tam pořád něco hledám, něco ukryté, nějakou myšlenku a nic.Zkus trochu ubrat v rozsahu.
25.06.2001 00:00 K dílu: Poněkud depresivní Lilbeth
Koukám, že se tu vyrojil nový poetický směr-pseudointelektualismus. Vytříbená slovní zásoba stavěná na odiv a za ní nekonečná hluboká prázdnota, tak z toho mám depresi zase já.
24.07.2001 00:00 K dílu: Je možná pravá láska přes internet? Lilbeth
Souhlasím s Mythusem. Na netu je opravdu každý trochu jiný.... Nejenom ve vztahu mezi 2 pohlavími...
23.07.2001 00:00 K dílu: Je možná pravá láska přes internet? Lilbeth
Ono je vůbec otázka, zda se někdo dokáže zamilovat, aniž by toho druhého viděl, může to pak být při setkání velké zklamání. Já, abych se zamilovala, musím toho člověka taky vidět, jeho gesta apod. Ono je vůbec ošemetné používat termínu pravé lásky. Co je to pravá láska? Láska by měla být naplněná, pokud se člověk nechce trápit a přes internet se naplní asi těžko.
25.06.2001 00:00 K dílu: Othello, šitý na tělo Lilbeth
Jé konečně jsem se zasmála.Super. A doporučuju Krále Leara. To je maso. Nejlepší jsou tam scény, kdy vylejzaj všelijaký příšerky známý z keltský mytologie.
25.06.2001 00:00 K dílu: SONET NOCI VI. Lilbeth
Pěkný, sonety vyzní vždycky dobře. Mají úžasný rytmus. A ten Tvůj i docela myšlenku, což se tu v poslední době u poezie moc nevidí.
25.06.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Tak to se povedlo Petra Sedláčka znám osobně už 3 roky.
25.06.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Dlouhý je to jak epos.Dále je vidět, že máš slušnou slovní zásobu, ale chybí tomu myšlenka, obsah, nějaká sdělnost čtenáři. Proč je tak okrádáš?Poezie by se měla řídit pravidlem - minimem slov vyjádřit maximum..... To nám páni básníci vtloukali na každý soutěži a nemilosrdně nám všechno škrtali. Ale určitě nám to k něčemu bylo.
22.08.2001 00:00 K dílu: Oškliví Lilbeth
Přesně nad tímhle jsem hodně přemýšlela. Těchto dvojic si všímám taky. Nicméně jsem už mnohokrát potkala opravdu hezkýho chlapa,co si vedl úplně příšernou ženskou. Ona je ale krása dosti relativní pojem. Já s oblibou říkám, že v 60 nebudeme krásnej nikdo. Já si myslím, že každej by vedle sebe chtěl mít někoho krásnýho. Ale v podstatě je omezenej tím jak sám vypadá. Já bych třeba taky brala chlapa typu Redford,ale obávám se, že by o mne ani nezavadil. I když jednou se zadařilo,takže je to asi spíš o štěstí, náhodě a odvaze:-))
25.06.2001 00:00 K dílu: Polibek Lilbeth
Asi Tě nepotěším, ale v Tvých metaforách se objevují výrazová klišé.Chce to asi trošku zapojit fantazii a víc číst, ale pokračuj dál...
21.06.2001 00:00 K dílu: Sen Nesen Lilbeth
Co tím chtěl pan básník říci? Tady sjou všichni nešťastní z lásky a osamělí, trudné to místo...
21.06.2001 00:00 K dílu: Slzy Lilbeth
Kafko,napsala jsem ti to zprávou, až si prostuduješ opravdové básníky resp. možná je máš všechny přečtené, tak si uvědom, co je a co není poezie. Protože jinak by mohl psát každý. A o tom to asi není.
21.06.2001 00:00 K dílu: Slzy Lilbeth
Tak tohle znám až moc dobře, zrovna nedávno mne to potkalo, ale pokud to chceš vyjadřovat, odpusť si ta výrazová klišé, vždyť se to dá vyjádřit úplně jinak. Tohle není poezie, ale deníček ztracené lásky. Škoda
21.06.2001 00:00 K dílu: Už nechci... Lilbeth
Hm, tak tohle je docela osobní, aspoň to tak vypadá, ale co se týče rytmu a výrazů. tak to nemá bohužel s poezií nic společného.
21.06.2001 00:00 K dílu: TY Lilbeth
Ach jo, to je plný výrazových klišé. Nezlob se, ale polovina slov by tam neměla vůbec být, pokud chceš být autorem původním
21.06.2001 00:00 K dílu: Jen tam tak stál.. Prostě stál... Lilbeth
Aha, takže východní náboženství... Na co ses to dal? Myslím, že to má význam spíš pro tebe než pro čtenáře a forma sdělnosti není zrovna vynikající. Promiň
25.06.2001 00:00 K dílu: Tkaní Lilbeth
Hm, i ty beatniku, ale to už tady jednou bylo. Škoda.
21.06.2001 00:00 K dílu: Dopis Elizabeth Wurtzelové Lilbeth
není to špatný,ale mám z toho nějak rozpačitý pocit, o samotě se dají psát romány, každý si tím projde, resp. nejvíc člověk který se něčím liší. Společnost nenávidí, když je někdo jiný. O tom to je, ale vždycky je naděje, vždycky se dá někam jít. Jen člověk musí chtít a nezatracovat sebe ani ty druhé.
21.06.2001 00:00 K dílu: Loučivá Lilbeth
Tip Ti za to dávat nebudu, máš lepší básně, ale je úchvatné jak umíš s ironií sobě vlastní vklínit do útvaru zvaný poezie všechny své životní události:-)) Tak ať Tě to přestane bolet.
21.06.2001 00:00 K dílu: manželské blues Lilbeth
Super, až na to, že už slovenčinu nějak pozapomínám...
21.06.2001 00:00 K dílu: Marná Lilbeth
Ale jinak se mi líbí
21.06.2001 00:00 K dílu: Marná Lilbeth
I to se stává:-)) Zvlášť, když se našinci vybije baterka a dojde kredit:-))
21.06.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Tak to se vůbec nepovedlo, je to jako kolotoč, co se točí dokola a nejde zastavit. Je mi to líto
21.06.2001 00:00 K dílu: Na kolotoči lhaní Lilbeth
Ach jo to je zas ve stylu slunce blunce....
21.06.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Na balkoně u Zola se kouří přímo jak ve svatostánku,co?:-))Nebuď tak halvně zhrzená, vždyť jsi mladá!!
21.06.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Tak tohle mne opět z hloubky duše nedostává.:-((
21.06.2001 00:00 K dílu: Lilbeth
Tak tohle bych odkázala někam do hlubin experimentátorů z poezií dvacátých let dvacátého století...
Nahoru