15.01.2005 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
takže odezva jako dycky:-( takže sama za sebe ti tu říkám, že kdybys nedej bože ještě někdy měl číst někde mé věci, tak to ani nezkoušej. a myslím, že na tomhle serveru tady skutečně pro básníky jako jsem já, není místo.a mysli si o nafoukanosti co chceš.
15.01.2005 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
no to teda nedokazuju. jako skromný webmaster bys měl mít v merku nějaké ty talenty a myslím, že máš. takže oslovit dejme tomu deset talentovaných lidí, s tím, že je slušně požádáš, zda z jejich tvorby můžeš vybrat to nejlepší a věřím tomu, že za dva dny by se to dalo zvládnout, s pomocí ochotných spolupracovníků, by asi neměl být takový problém. pokud jsem rozuměla dobře, jde o výběr. ještě jsem nevyrozuměla, kdy, že by se ten pořad měl konat? kolikátého konkrétně??? je tam jen, že do pondělka to musíš odevzdat. zřejmě se tedy jedná o nějaký lednový termín, pokud to chápu správně a když by se tvůj pořad osvědčil, od dubna to bude na stálo.
15.01.2005 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
musíš ho předložit zřejmě někomu, kdo je tedy na tebou. a ten onen předpokládá, že máš ve výběru jasno, nemůžeš mít asi jasno ohledně počtu děl, ale můžeš oslovit tebou vybrané autory, pokud se mluví o výběru. je to šibeniční termín, ale jde to zvládnout, viz výše. nebudeš tedy žádat o svolení k jednotlivým dílům, ale k tomu, že si můžeš z jejich tvorby vybrat co hrdlo ráčí. pokud ti vybraní budou k dostižení. pokud nebudou, nezbývá asi oslovit jiné-vybrané.
15.01.2005 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
jsem dezorientována:-) znova, musíš předložit výběr básní. když ho tedy tzv. musíš předložit, tak komu?
15.01.2005 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
nojo, mám číst pořádně:-) tak to asi nezbývá nic jiného, než se pořádně rozpomenout koho kdo četl.
14.01.2005 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
oprava: bys...
14.01.2005 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
jémináku!:-) že já tu pusu nedržim, nicméně... mám pocit, že se tu něco zase zveličuje. budeš-li postupovat jako v předchozím Písmáckém čtení open I., z 2.10.2004: Milí Písmáci jste všichni srdečně zváni na: Písmácké čtení open I. V první části pořadu budu se svými hosty číst vybraná mírně komponovaná díla Písmáků (sjuu, Craerassy, Rimmer, Fouckault, Dero aj.) s občasnými komentáři o vývoji tvorby na Písmáku. Ve druhé části dostanete prostor vy sami, kdy můžete přečíst sami nebo si dát mnou a případně Sonatinou - Vellou přečíst svoje vlastní dílka. V případě nezvladatelnosti počtu příspěvků bude na místě redukován počet na tři možné kousky a bude rozhodovat pořadí žádostí o čtení, v němž nejsme v daném prostoru příliš limitováni časem (cca do půlnoci). Kde: Svatoslavova č. 37, v Praze 4 - Nuslích Kdy: 2.10.2004 od 19 hodin znamená to: oslovení zhruba pěti autorů (přehled jistě máš), což nepokládám za tak velký problém, ti vybraní ti mohou zaslat souhlas se čtením zde ve zprávách, formou sms, či mailem. vzhledem k časovému limitu,dle předchozího, jich rozhodně pětatřicet nebude. a ti zbylí, co budou chtít číst své věci, si to musí srovnat hlavně sami se sebou. takže soukromě bys měl jejich souhlas v kapse a ti "ostatní" by jen hádali. čímž byž neporušil de facto vůbec nic.
13.01.2005 00:00 K dílu: Ewonne, jeho vzor, jeho čtenářka a její milenec chytrá_blondýna
*
09.01.2005 00:00 K dílu: Mrtví život chytrá_blondýna
mrtví prd ví.
09.01.2005 00:00 K dílu: sebevědomí chytrá_blondýna
a to se krká?
09.01.2005 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
líbí se mi fotky. dost. nemáš toho někde víc?
09.01.2005 00:00 K dílu: Vyberte si z katalogu! chytrá_blondýna
aha.
09.01.2005 00:00 K dílu: Vyberte si z katalogu! chytrá_blondýna
v tom bych si dovolila nesouhlasit s Piscesem, rýmy působí velice ledabyle, asi jako když se zednický učeň opije a nahodile nahazuje. natož aby lahodily oku i sluchu. čímž mě jeho výběr naprosto uzemnil. dále mám dotaz na autora, proč je jednou katalog s velkým ká, pak s malým, pak je to celé malé, pak celé velké. mám to brát jako výraz protestu, či jakýho šľaka? nebo má slovo "katalog" nějaký hlubší význam, který jsem pod vrstvou malty přehlédla?
09.01.2005 00:00 K dílu: Zasraná kurva chytrá_blondýna
desetkrát vymáchaný pytlík od čaje, co desetkrát.....-)
10.01.2005 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
§ 49 Odměna (1) Není-li dále stanoveno jinak, musí být ve smlouvě dohodnuta výše odměny nebo v ní musí být alespoň stanoven způsob jejího určení. (2) Není-li ve smlouvě dohodnuta výše odměny nebo alespoň způsob jejího určení, smlouva je neplatná, s výjimkou případů, kdy a) z jednání stran o uzavření smlouvy vyplývá jejich vůle uzavřít smlouvu úplatně i bez určení výše odměny; v takovém případě je nabyvatel povinen poskytnout autorovi odměnu ve výši, která je obvyklá v době uzavření smlouvy za smluvních podmínek obdobných obsahu této smlouvy pro takový druh díla, nebo b) strany ve smlouvě sjednají, že licence se poskytuje bezúplatně. (3) Pokud autor poskytne licenci k pronájmu originálu nebo rozmnoženiny díla zaznamenaného na zvukový nebo zvukově obrazový záznam výrobci takového záznamu, vzniká mu vůči osobě, která bude originál nebo rozmnoženinu takto zaznamenaného díla pronajímat, právo na přiměřenou odměnu; tohoto práva se nemůže vzdát. (4) Je-li výše odměny dohodnuta v závislosti na výnosech z využití licence, je nabyvatel povinen umožnit autorovi kontrolu příslušné účetní nebo jiné dokumentace ke zjištění skutečné výše odměny. Poskytne-li nabyvatel takto autorovi informace označené nabyvatelem jako důvěrné, nesmí je autor prozradit třetí osobě ani je použít pro své potřeby v rozporu s účelem, ke kterému mu byly poskytnuty. (5) Nabyvatel je povinen poskytovat autorovi pravidelná vyúčtování odměny podle odstavce 4 ve sjednaných časových obdobích; není-li sjednáno jinak, je povinen tak učinit alespoň jednou ročně. (6) Není-li odměna stanovena v závislosti na výnosech z využití licence a je-li tak nízká, že je ve zřejmém nepoměru k zisku z využití licence a k významu díla pro dosažení takového zisku, má autor právo na přiměřenou dodatečnou odměnu, není-li sjednáno jinak. něco z tohohle by muselo být obsahem těch smluv. pokud by skutečně mělo docházet k tomu, že autoři budou trvat na autorských smlovách, je zde v současné době avizováno ke dni 9.1. 2005 15748 autorů. ne všichni jsou činní, samozřejmě atd, atd.....
10.01.2005 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
jdu na to od lesa, jako laik, tak omluvte případné chyby, nebo mě opravte. bod 1)e:) v případě požadavku autora, může být uzavřena autorská smlouva s jinými podmínkami, které nesmí být stranami zveřejněny; nejde mi o podmínky. jde mi o to, jakým způsobem bude autorská smlouva uzavřena. neboť zákon hovoří toto: Oddíl 1: Licenční smlouva § 46 Základní ustanovení (1) Licenční smlouvou autor poskytuje nabyvateli oprávnění k výkonu práva dílo užít (licenci) k jednotlivým způsobům nebo ke všem způsobům užití, v rozsahu omezeném nebo neomezeném, a nabyvatel se zavazuje, není-li podle § 49 odst. 2 písm. b) sjednáno jinak, poskytnout autorovi odměnu. (2) Autor nemůže poskytnout oprávnění k výkonu práva dílo užít způsobem, který v době uzavření smlouvy ještě není znám. (3) Nabyvatel je povinen licenci využít, ledaže je ve smlouvě sjednáno jinak. Ustanovení § 53 tím není dotčeno. (4) Smlouva vyžaduje písemnou formu, poskytuje-li se licence jako výhradní. pokud bych měla něco uzavírat, nebudu to uzavírat po netu, budu chtít jasně a přesně definovat kdy a kde a k jakým účelům budou mé věci využity. budu chtít mít na to doklad. tj. podpisy obou, případně vícero zúčastněných stran. řekněme, že nastane tato situace. nick shnilá_brambora vstoupí na Písmák a přivítají ho Podmínky publikace, které ovšem nejsou jasně a srozumitelně definovány ve stylu: odkliknutím tohoto políčka dáváš souhlas s případnou publikací na písmáckých literárních večerech, veřejných čteních, či případném publikování v tisku a elektronické podobě. pokud bychom si tvé věci na některou z akcí vybrali, neprodleně tě informujeme formou soukromé zprávy, či jiným dostupným prostředkem. neodkliknutím políčka, respektujeme tvůj nesouhlas s publikováním mimo Písmák. s pozdravem... ať se ti u nás líbí. v předkládaných podmínkách, jsou body 1)a, a1)e atp. nepřehledná situace. shilá_brambora znejistí. ona totiž vůbec nemusí umět psát, ta brambora, ona se přišla jenom kouknout, někdo jí o tom pověděl, má tu kámoše, příbuzné atp. chce to jenom zkusit, nebo něco vyštrachala v šuplíku. při přihlašování sice zaškrtla, muž, žena, čte i kritizuje, píše nepíše. zaškrtnout a napsat může co chce a teď tohleto nadělení. bude se držet předkládaného: 1)a tj., že bezplatně poskytuje autorská práva. to by se mohla zamyslet. co by komu dávala zadarmiko? a vůbec, dá se něco dneska dostat zadarmo? to těžko, u nás třeba v jednom supermárketu dávali zadarmo večer zbylé pečivo, tvořila se tam ovšem tak velká fronta, v níž se mísili občané sociálně nepřizpůsobiví s těmi sociálně přizpůsobivými až z toho vznikaly roztržky, které následně řešila policie. to by nebylo dobré, řekne si ta brambora. a tak by třeba víc zapřemýšlela nad 1)e, při vstupu. nad tím, že bude uzavřena autorská smlouva. a začne publikovat. nebudou to žádné věci, z nichž by se dalo po pár publikacích vypozorovat, že by autor měl básnické střevo, ale klasická 90-ti procentní produkce škváru objevujícího se na všech literárních serverech. přesto bude trvat na uzavření autorské smlouvy a navíc bude odněkud z Beskyd. jak budeš nastalou situaci řešit? napíšeš tomu nicku ne, my stebou nic uzavírat nebudeme, protože píšeš blbě? ona ale bude argumentovat, že chce smlouvu uzavřít, neb má obavy o svá díla na Písmáku. dáš si tedy schůzku s tímto nickem, ze kterého evidentně nic nekouká, ale trvá na tom, co je psáno, nebo to hodíš za hlavu? týkala by se autorská smlova pouze exkluzivních autorů, nebo skutečně kohokoliv, kdo by o to projevil zájem? mám za to, že pokud bys chtěl dostát zákonu, měly by tyto smlouvy mít písemnou formu. což asi obnáší osobní setkání a následné formality. abych předešla případným nedorozuměním, tohle jsem použila jako naprostou fikci a chápu, že návrh není definitivní. jen mě čistě zajímá jakým způsobem by byly ony autorské smlouvy uzavírány.
09.01.2005 00:00 K dílu: Ledentita chytrá_blondýna
hele básník:-) pěknej kousek * a žádnej výběr? zatímco beztvarým se tu udělují véčka o sto šest... ale myslím, že ti to je fuk.
09.01.2005 00:00 K dílu: Klonovační klenoty chytrá_blondýna
*
05.01.2005 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
*
10.01.2005 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
vím, že to neplatí, ale co jako kdyby:-) archivaci rozumím, nerozumím políčku:Souhlasím s bezplatným využitím části svých autorských práv k dílu při akcích Písmáků. ? co to znamená? logicky: něco napíšu, báseň třeba. dám jí název, kategorii atp. nechci ji archivovat, ale publikovat. pak se mi tam objeví tamto s tou částí. jsem vykolejená. jak tomu mám rozumět? chápu, že se můžu rozhodnout, jednotlivě, u každé básně zvlášť, jestli poskytnu nebo ne. ale část svých autorských práv? to jako na první dvě sloky ano a na zbytek ne? takže když tomu nerozumím, tak se chci podívat kde to je vysvětleno, zatím nikde, aha. takže kvůlivá přehlednosti, asi takhle. prostor mi poskytuje provozovatel, spravuje ho webmaster, nicméně, žádný z nich, dle litery zákona, není spoluautorem. § 8 Spoluautoři (2) Spoluautorem není ten, kdo ke vzniku díla přispěl pouze poskytnutím pomoci nebo rady technické, administrativní nebo odborné povahy nebo poskytnutím dokumentačního nebo technického materiálu, anebo kdo pouze dal ke vzniku díla podnět. takže v tom je jasno, autor jsem jáa já si chci s dílem naložit jak uznám za vhodné. nic mi nebrání mít tu uveřejněných třeba 100 děl a u každého z nich můžu mít zaškrtnuto něco jiného. chci mít tu volbu. chtěla bych mít i zpětnou volbu. tzn. zpětně označit své věci tak, aby byly nebo nebyly určeny k publikování. pokud je tohleto všechno nutné. ptám se, je to opravdu nutné? takhle složitě a komplikovaně vše označovat, když na to stačí jedna krátká formulace v úvodu? a vlastně ani nevím proč se tohle všechno podniká, pokud se jedná o pár literárních večerů, pár akcí za rok. v těhle případech lze přece autory oslovit, nikdy jich nejsou stovky, aby to nebylo proveditelné. a pokud by někdo argumentoval tím, že ten vybraný autor už tady třeba nebude publikovat, ale díla zůstanou, potom já můžu argumentovat tím, že tu třeba už nepublikuje, díla tu sice zůstala, ale nemůžeš s nimi nic dělat, protože nedal svolení. nevím kde je zakopaný pes, ale vím, že se taková čtení téměř vždy týkají aktivních autorů. tzn. autorů, kteří jsou na serverech činní. málokdy se stane, že se sáhne někam hlouběji do archivu. a jak říkám, týká se to vždy nanejvýš pár lidí. takže nevidím problém v tom, proč je neoslovit soukromě. pokud by se to týkalo případných vydavatelských aktivit, byla bych opatrná. zase nemám za sebou nic, za čím se mohu ohlédnout, v tomto směru.
07.01.2005 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
to podstatné zatím zůstalo:-)
07.01.2005 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
já fakt mám pocit, že jsem to hned na začátku viděla v událostech nebo v upoutávkách. ale to je jedno. ta dikce zůstává.
07.01.2005 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
Lyryk výše: Přestože šlo o pouhou diskusi, řada čtenářů – uživatelů pojala problém osobně vážně a závazně, což přispělo to k všeobecné atmosféře nejistoty právního stavu ve věci autorských práv na tomto serveru. Stav autorských práv je tristní a povědomost kolem nich rovněž jasně Pišto, tak ať nedělá z písmáctva vola a písmáctvo nechť se naučí číst, než začne díkovat:-)
07.01.2005 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
já teda nevim, ale pokud jde o to původní, tak to skutečně před tím nebylo v kategorii moderované diskuze, bylo to dáno na Písmák zhruba pět dnů avizovanou platností a celé vyznění dnes už "moderované diskuze" je v tónu, který nepřipouští žádné kompromisy. opravte mě, pokud se pletu.
03.01.2005 00:00 K dílu: jak vzniknou hvězdy..teorie pana Tůčka chytrá_blondýna
*** akorát se ti na konci trochu perou ti tři, kdesi, cosi a kamsi.
09.01.2005 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
:-) no je to takový kostrbatý, ale ti koně se mi líbí *
02.01.2005 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
nábojnice, porodnice. spáry dobrých věcí. beze ptaní. mám za to, že pokud se hovoří o spárech, je to vždy míněno nějak dramaticky. tady je ten spár sice jenom jeden, ale pořád v něm vidím spíš toho orla. upadl třeba do spárů mafie. upadnout do spáru dobrých věcí zní legračně. pokud ovšem není míněn spár mezi kachličkami. i když, zase je to o Nářku Iráku. tak já nevím... jestli je třeba tohle všecko mizerně popisovat a ještě za pomoci benzínu, bomb a zpropadeného zlata. což mi zase víc asociuje Divoký západ, než naftová pole. a krvavá lázeň k tomu? není lepší v takových případech jít radši na procházku než psát?
02.01.2005 00:00 K dílu: SMRT chytrá_blondýna
to je síla:-) sadodekadence.
01.01.2005 00:00 K dílu: Rosa smutku chytrá_blondýna
ukládám:-))
01.01.2005 00:00 K dílu: Půlnoční srdce chytrá_blondýna
mělo se to jmenovat tsunami. tady se hodně věcí jmenuje tsunami.
31.12.2004 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
ale di, ty:-)
31.12.2004 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
až se potkáme koupím ti operaci žlučníku. *
31.12.2004 00:00 K dílu: TheMelin chytrá_blondýna
mňo:-)*
31.12.2004 00:00 K dílu: Já na to seru chytrá_blondýna
:-)) ****
30.12.2004 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
já umím číst, ty psát, tak to dáme dohromady.
31.12.2004 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
a jéje.
01.01.2005 00:00 K dílu: chytrá_blondýna
*
01.01.2005 00:00 K dílu: V TROJPÁSOVOM ODVARE chytrá_blondýna
*
09.01.2005 00:00 K dílu: STRACH chytrá_blondýna
není pánev jako pánev:-)
09.01.2005 00:00 K dílu: STRACH chytrá_blondýna
*
09.01.2005 00:00 K dílu: HORRORWELLUM chytrá_blondýna
*
Nahoru