22.07.2008 23:02 K dílu: Petrifikace Scorpion
* to ano :-)
04.05.2008 18:58 K dílu: louka Scorpion
hodně klasické, na mě moc ukecané...:-)
26.04.2008 15:42 K dílu: ¨¨0¨¨0¨¨0¨¨ Scorpion
*
15.04.2008 01:10 K dílu: _-_-_-_ Scorpion
*
15.04.2008 01:07 K dílu: Překážka Scorpion
dobrý :-)*
14.04.2008 00:01 K dílu: Po úklidu Scorpion
Ano * :-)
03.04.2008 21:58 K dílu: Procitnutí Scorpion
Vzácný souhlas se Zvrhlíkem :-)
02.04.2008 15:59 K dílu: RITUÁL lásky Scorpion
Jenom jsem pořád nepochopil, proč sis oblíbil kategorii haiku. Myslím , že jsou tady pro taková dílka vhodnější kategorie. Tohle s haiku nemá vůbec nic společného.
01.04.2008 22:43 K dílu: Spáč I Scorpion
Ano! * :-)
30.03.2008 14:33 K dílu: Motýl Scorpion
Člověče, tys tomu dal na frak... :-)
26.03.2008 00:17 K dílu: ~~~~ Scorpion
tohle podpořím :-)*
25.03.2008 12:49 K dílu: sněhové vločky Scorpion
Joreli, ten motiv je takové klišé, že najít lepší učebnicový příklad by bylo nad lidské síly. Jinak také souhlasím s komentářem cerne_lovkyne, takže to nebudu více rozvádět.
20.03.2008 23:46 K dílu: Protikonzumní Scorpion
* :-)
16.03.2008 14:11 K dílu: Uspávání Scorpion
Ještě jsem zapomněl podotknout, že to sloveso "snaží" je už interpretací té činnosti a Tvá reakce na mou předchozí kritiku je tudíž zmatečná. Nezachytila jsi to jako pouhý pozorovatel popisující situaci, (to bys to musela opravdu napsat ve smyslu své reakce na mou kritiku), ale jako komentátor, protože vykládáš vůli houpajícího subjektu. Tam také směřovala má výtka, ale také zároveň platí můj předchozí text. :-)
16.03.2008 10:52 K dílu: Uspávání Scorpion
Paulart: Vaše rozprava se StvNem je trochu o něčem jiném. To, že dílo píšeš z nějaké perspektivy a vědomě ignoruješ své znalosti a zkušenosti, je evidentní. Neznamená to však, že se dopouštíš nějakého "podvodu" na čtenáři, jenom mu nabízíš pohled na věc z "jiného úhlu", umožňujícího lépe vnímat absurditu, symboliku, marnost nebo grotesknost obsažené v každodenních obyčejných úkonech, situacích, věcech... Četl jsem zrovna včera Issu (v překladu A. Límana) a docela často v něm byly analogické "vysvětlovací" prostředky také využity, takže Tvé pojetí je asi přípustné...I když si myslím, že lepší v haiku je, když se ta "snaha" opíše a nikoliv vysloví, dílo tím jinak ztrácí určitý rozměr.
14.03.2008 10:14 K dílu: Uspávání Scorpion
pokusím se být přesnější: to "snažení", i když se jedná o nadsázku, už příliš interpretuje pointu, myslím, že to do haiku nepatří. Snaha by mohla být zjevná (vytřásání), ale nikoliv už výslovná.
13.03.2008 23:37 K dílu: Vysílačka Scorpion
tady mně zase trochu chybí přímočarost k nějakému "lidskému" přesahu, ta modelářská personifikace a symbolika na mě působí dost samoúčelně a také trochu nevkusně (modelářství moc nemusím)...:-)
13.03.2008 23:26 K dílu: Uspávání Scorpion
minimálně ten první řádek mně subjektivně připadá na haiku příliš emočně akcentovaný...:-)
12.03.2008 23:30 K dílu: Marnost Scorpion
vidím tu trochu moc popisu, ten první řádek je příliš vysvětlující a málo kontrastní, pointu vlastně vyzradil hned na začátku, potom už nic nového na čtenáře nečeká. "Mince se míjí s kapsou" je nepřesné, příliš metaforické a z hlediska obsahu jen dál rozvádí stejné téma... takže pouze dostatečné haiku.:-)
12.03.2008 23:13 K dílu: Otázka Scorpion
ano, kategorie zaslechnuto :-)*
11.03.2008 21:47 K dílu: Spasenie pustovníka Scorpion
negev: kdybych nevěděl, že umíš občas napsat haiku, tak bych z tvé kritiky rozhodně nepoznal, že víš o co go. A žlutá barva tomu moc nepomůže, ani nenapraví obsažené myšlenkové i obrazové klišé, kýčovitost, plochost a z toho plynoucí podprůměrnost tohoto produktu. :-)
05.03.2008 23:52 K dílu: Prší Scorpion
Dobré :-)*
04.03.2008 16:16 K dílu: náledí Scorpion
Jenomže v haiku bys to měl v textu popsat, aby každý viděl nebo pochopil, že se jedná o teroristu. Z Tvého textu to nikdo nepozná, každý je odkázán je na Tvé pojmenování a to v haiku NESTAČÍ, neboli nejedná se o haiku, ale o epigram nebo něco takového, protože jsi porušil základní pravidla hry. Opakuji, jediný možný výklad je , že ten terorista je v novinách nebo na plakátu s příslušným textem nebo vizuálním vysvětlujícím kontextem. Což není tento případ.
02.03.2008 23:26 K dílu: Estación de la tren Scorpion
nějak mi tam připadá navíc ten třetí řádek, taková dekorace :-)
02.03.2008 16:08 K dílu: Za plotem Scorpion
močení nevadí, jen je to trochu kostrbaté :-)
02.03.2008 15:22 K dílu: náledí Scorpion
Měsíc v píniích každý vidí, zavěšení či zavinutí je přiměřená licence na "úhel pohledu", stín vrahova meče lze vidět, ale jak poznáš v zimě toho teroristu, opět se ptám: snad podle batohu?
02.03.2008 01:09 K dílu: Spasenie pustovníka Scorpion
tady je to trochu ploché, jak z hodně starého, strnulého a okoukaného, navíc středoevropského westernu.
02.03.2008 01:00 K dílu: Brýlatá žába Scorpion
ale jo, ten klíček to trochu z hlediska motivu přetěžuje, ale styl, design i groteskní dynamiku to má. *
02.03.2008 00:49 K dílu: náledí Scorpion
To, že je někdo např. terorista, by mělo být v haiku viditelné. Pokud nic nespáchal, netuším, jak jsi v haiku a v zimě poznal, že se jedná o teroristu (snad podle batohu?:-))? Jediná možná interpretace dle "pravidel" haiku je výklad Paulart, ale tak to evidentně nebylo myšleno. Další argumenty bych už pouze opakoval, musel by to být navíc naprostý pitomec...
01.03.2008 11:48 K dílu: náledí Scorpion
Pokud je tvé dílko o důslednosti a odhodlání, tak tam určitě nepatří ani toulavý pes a ani terorista. Ten první z podstaty neplánuje a nejezdí autobusem, ten druhý zase neplánuje tak špatně, aby riskoval, že nikdo nepřijde. Ledaže by se jednalo o slaboduchého teroristu na venkovské zastávce v mrazivém nedělním ránu. Proto je Tvé dílko pokleslé, neautentické a nevkusné.
01.03.2008 11:48 K dílu: náledí Scorpion
Pokud je tvé dílko o důslednosti a odhodlání, tak tam určitě nepatří ani toulavý pes a ani terorista. Ten první z podstaty neplánuje a nejezdí autobusem, ten druhý zase neplánuje tak špatně, aby riskoval, že nikdo nepřijde. Ledaže by se jednalo o slaboduchého teroristu na venkovské zastávce v mrazivém nedělním ránu. Proto je Tvé dílko pokleslé, neautentické a nevkusné.
29.02.2008 22:24 K dílu: náledí Scorpion
Když je to psané jen "jako", tak to z toho textu trčí jako sláma z bot, což je také případ tohoto dílka. Je totiž z pera Jorela z Prahy a působí strojeně, nevěrohodně a nepřirozeně především proto, že není autentické a neladí do našeho kulturního kontextu. Politika v poezii je vrcholem nevkusu, což nám za socializmu bylo dávno mnohokráte "dokázáno" (my letci máme...) a není důvod si myslet, že se na tom s příchodem svobody a jiných témat mohlo něco změnit. Náledí bez mrazu kauzálně vzato nemůže existovat, proto mráz v textu funguje coby vycpávka a je tudíž duplicitou, o synonymech nikdo nemluvil.
28.02.2008 22:49 K dílu: ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Scorpion
má jezdit s helmou :-)
25.02.2008 23:12 K dílu: Nevinná hra Scorpion
Houmelesi, tip* :-)
24.02.2008 23:22 K dílu: Milovaný Scorpion
Dej si raději pauzu :-)
24.02.2008 23:21 K dílu: U truhláře Scorpion
není to haiku :-)
23.02.2008 11:16 K dílu: Kam jsem to chtěla jet? Scorpion
ano *
20.02.2008 23:49 K dílu: Po všem Scorpion
No, StvN má ve věci toho prvního řádku naprostou pravdu, i když jinak problematice haiku zase tolik nerozumí.:-)
20.02.2008 21:13 K dílu: šálek Scorpion
ježkovy oči, Jorele, kýčovitě sentimentální haiku?
20.02.2008 20:41 K dílu: ... Scorpion
Oldjerry, nevšiml jsem si Tvého upřesnění, že se jedná o nehaiku, s tím totiž zcela souhlasím. Je to spíš komentář na téma haiku, napěchovaný do "haiku formy".
20.02.2008 01:45 K dílu: Aqua Viva Scorpion
hádanka, takže bohužel nepovedené...
20.02.2008 01:43 K dílu: ... Scorpion
To tady opravdu chybělo...
19.02.2008 20:17 K dílu: INFLAGRANTI Scorpion
zase to není haiku.
19.02.2008 20:15 K dílu: Pánev Scorpion
Je to na mě nějaký trochu kostrbatý :-)
16.02.2008 19:06 K dílu: OPERA - "cé" Scorpion
to není haiku
16.02.2008 14:24 K dílu: Poté Scorpion
Tohle je dost výmluvné o hádanku se nejedná. *
16.02.2008 14:18 K dílu: Pardubice v noci Scorpion
docela jo *
16.02.2008 14:15 K dílu: štíři Scorpion
Pěkné, symbolické dílko. :-))*
16.02.2008 14:07 K dílu: náledí Scorpion
Zvrhlíku, dobré haiku by mělo být autentické, což svým výkladem popírá i autor. O původnost se alespoň ve výkladu zcela přirozeně pokusila Paulart, ale to by to muselo být napsáno trochu jinak, z textu její interpretace nevyplývá, i když z hlediska haiku je téměř jediná možná. Duplicita v prvním řádku je způsobena vycpávkou vynucenou "správným" počtem slabik. A politika v haiku mně přijde dost nevkusná, myslím, že se tyto kategorie téměř vylučují. Jinak ovšem svoboda projevu je vždy na prvním místě.:-)
14.02.2008 19:19 K dílu: .-.-. Scorpion
:-)
14.02.2008 18:46 K dílu: náledí Scorpion
Člověče, politika do haiku? Jak si poznal toho t...istu ? Třásl se zimou, až z něj něco vypadlo nebo snad disponuješ nějakými exklusivními informacemi? Nebo se jedná o překlep a na zastávce čeká ve skutečnosti tenorista, ale i v tomto případě se musím ptát, jak si to poznal? Tedy pokud se neznáte osobně nebo si v zimě nezačal prozpěvovat, což není moc pravděpodobné, ohrozil by totiž svůj hlas...
11.02.2008 23:19 K dílu: Bolavá Scorpion
Asi by Ti někdo měl říci, že to není haiku. Nejlépe nějaký písmácký kritik.
10.02.2008 14:43 K dílu: Rytmus Scorpion
Jorele, proč bazíruješ na 17 slabikách, kvalitní haiku není dáno definovaným počtem slabik, ale především obsahem. S Tvým příměrem o momentce a situační fotografii ve vztahu k tomuto dílku souhlasím, s tím rozdílem, že o haiku se jedná. Tvá kritika však paušálně na všechna díla Paulart neplatí. Rozhodně bych autorku nezrazoval od psaní "momentek", protože prokazatelně už dobré free-form haiku napsala a vývoj její osobnosti, sběr životních zkušeností a případné další vzdělání jí velmi pravděpodobně posunou přirozeně dále, i bez aplikace "ideologických pokynů a postupů". Jen bych jí skutečně neaplaudoval za každý průměrný produkt.
09.02.2008 22:31 K dílu: Rytmus Scorpion
Paulart: ano, myslím obsahově je ten přesah slabý, takže proto haiku - manýra, protože o haiku se jedná, jen obsahově působí ploše, jako podle "existenciálně stylizovné" šablony, která je "čitelná" i v jiných obstojných haiku se slabým přesahem. Naopak např. v Tvém vánočním free je kromě této stylizace přesah podstatně silnější.
09.02.2008 17:03 K dílu: Rytmus Scorpion
pouze dobré free, spíše taková existenciální haiku - manýra bez přesahu, takže u Tebe bez tipu.
07.02.2008 14:12 K dílu: .. Scorpion
Proč?
06.02.2008 22:26 K dílu: HÁJENÍ Scorpion
on se vždycky najde někdo "objevně a zásadně" vtipnej...
06.02.2008 22:18 K dílu: Zima III. Scorpion
No jo, já si např. naivně myslel, že chceš především napsat dobré haiku.
06.02.2008 22:14 K dílu: hajlku Scorpion
vždy a znovu sem přijde někdo se zásadně "originálním sdělením".
06.02.2008 22:07 K dílu: Zima III. Scorpion
Je to tím tichem skutečně přetížené viz. Ša-gej a Paulart.
06.02.2008 14:43 K dílu: HÁJENÍ Scorpion
Proč si myslíš, že to nepatří do kategorie blbůstek?
05.02.2008 11:55 K dílu: . Scorpion
dobrý motiv, ale lehce nezvládnutý.
02.02.2008 11:33 K dílu: Scorpion
Nicméně naše replika se týkala prostoru Písmáka. Já sem chodím především (pouze) za zábavou, ale i ta by měla (mohla) mít nějakou úroveň. Haiku. bloguje není interaktivní. O pomoci a zábavnosti u tzv. "stručných" kritik nemůže být řeč. Nikdo však netvrdí, že je potřeba psát dlouhé statě na každý místní výpotek.
02.02.2008 10:51 K dílu: Scorpion
Třeba tím, že nepíše kritiky jako většina místních "kritiků" a alespoň se pokusí o něco takového, jako je tvůj produkt na haiku.cz. Tam jsi nesl jako kritik kůži na trh, což je poctivější, než heslovité provokace a odsudky. Viz Tvoje kritiky u Paulart. Z tohoto hlediska byl Tvůj počin na haiku.cz docela pozitivní a přispěl ke kultivaci prostředí, bohužel pro písmáka, někde jinde.
02.02.2008 10:21 K dílu: zzz Scorpion
to StvN: četl jsem tvůj rozbor na haiku.cz a nemyslím, že bys té problematice rozuměl, byls v některých momentech úplně vedle jak ta jedle. Takže pro Tebe klidně nepíšu, kritiku.
01.02.2008 23:18 K dílu: zzz Scorpion
to StvN: ne, píšu.
01.02.2008 23:07 K dílu: zzz Scorpion
avi
01.02.2008 23:06 K dílu: zzz Scorpion
v tom tkví přece ta pointa, jako malí kluci jsme si krátili dlouhou chvíli při čekání na vysvědčení tím, že jsme si navzájem ježili vlasy (vědomě) a taky holkám pochopitelně. Jenomže jsme při tom zároveň byli napnutí jak to vysvědčení dopadne a co bude následovat doma, takže se nám zároveň "ježily vlasy" spontánně, vlastně dvojnásobně, a některým rodičům se ježily vlasy později doma, takže vlastně trojnásobně, a o tom to mělo být, o té paradoxní a bezděčné symbolice při hře dětí s deskami na vysvědčení.
01.02.2008 10:04 K dílu: zzz Scorpion
Oakbark: Abych byl korektní - asi stejný, jako Tvoje zpocená ruka. Někomu se potí ruce a někomu "ježí vlasy" od samé radosti z očekávání co přijde.
01.02.2008 09:24 K dílu: zzz Scorpion
Oakbark: Na to, že jako píšeš haiku, máš tedy chabou fantazii.:-)
31.01.2008 23:11 K dílu: S1 Scorpion
S jako Scorpion, nic víc. :-)
12.12.2007 00:10 K dílu: po dešti Scorpion
Díky za návštěvu :-)
08.12.2007 00:02 K dílu: Meandry Scorpion
tady tedy *
03.12.2007 20:12 K dílu: Vrabčáci Scorpion
tady mohu TIP :-)* S.
17.11.2007 10:02 K dílu: Scorpion
za kritiky a bylo jich už požehnaně a mnohdy byly brutální, jsem se nikdy pod díly kritiků "nemstil"...:-) Jenom, když už se zde někdo profiluje jako ryzí kritik, bylo by dobré, kdyby disponoval nějakým zázemím a skutečně přispíval ke kultivaci prostředí... A o takové kritiky, byť "sebetvrdší", budu stát vždy...i od Tebe...:-)) Neodborných a vrtajících kritik je na písmáku hotová hyperinflace... S.
16.11.2007 19:14 K dílu: Scorpion
abbe, ty jsi asi taková veselá kopa... žádný "jing" není a nikdy nebyl, je odjakživa pouze jin a to ve všech jazycích... to "kopito" už zmínil tangens přede mnou... taková malá kritika "kritika", který by patrně také měl mít nějakou minimální výrazovou případně jazykovou úroveň...
13.11.2007 13:47 K dílu: milostné Scorpion
to Abbe: spíše kategorie senryu, ale taková zde není...:-)
13.11.2007 11:06 K dílu: *-*-* Scorpion
dal jsem tomu více...:-) S.
12.11.2007 20:22 K dílu: *-*-* Scorpion
Díky za kritiky :-) a Bílým Místům za tu "nejfundovanější" obzvláště:-)
11.11.2007 17:28 K dílu: milostné Scorpion
pro Ša-gej: nejedná se v žádném případě o vtip...to jenom život vypadá tak tragikomicky...
18.09.2007 23:46 K dílu: Cikán v kostele Scorpion
Toto musím podpořit, zdravím S.
03.08.2007 20:35 K dílu: Klouzačka v dešti Scorpion
to druhé je dost dobré *
23.12.2006 22:07 K dílu: ANDĚL Scorpion
Seniore ta třetí je přece nejhorší, takhle cenu písmáckého F.X. Šaldy nezískáš...:-)
17.12.2006 10:09 K dílu: * Scorpion
autor nestojí o hlubší kritiku... :-)*
14.12.2006 13:41 K dílu: S1 Scorpion
Hérangr: vysvětlovat vlastní dílo zde nikoho asi nedonutíš...tedy mne určitě ne...Jestliže Ti toto dílo připadá bezmyšlenkovité, tak takovým pro Tebe bohužel zůstane... Měj se fajn.
17.06.2006 20:46 K dílu: Pohled ze severozápadního okna Scorpion
Až na to, že s haiku to nemá téměř nic společného, asi mi unikají nějaké paralelní souvisloti...
14.04.2006 19:18 K dílu: O labutích Scorpion
taková pěkná holčičí básnička :)
14.04.2006 19:18 K dílu: O labutích Scorpion
taková pěkná holčičí básnička :)
30.12.2004 00:00 K dílu: Čierne srdce Scorpion
zoufalý kýč :o), úplně souhlasím se sleeping_beauty
20.06.2005 00:00 K dílu: neumírám ze zábavy Scorpion
A.Š. je to prostě emocionální póza, plná "klišé symboliky" (hvězdy, vina, slzy, opona, stud, bití) "vygradovaná" do slaboučkého "osudového" závěru...:) podrobnější rozbor nemá opravdu žádný smysl...
19.06.2005 00:00 K dílu: neumírám ze zábavy Scorpion
hyouryuusha: konečně to někdo opět napsal, už jsem nevěřil, že zde někdy uvidím střízlivý pohled na mnohá, zde zcela nekriticky opěvovaná díla (myšlenkově nepůvodní slátaniny, v případě tohoto autora formálně sešněrované ...:)
05.06.2005 00:00 K dílu: SLUNCE -paralelní Scorpion
*.......:-)
29.05.2005 00:00 K dílu: Scorpion
tip*
24.05.2005 00:00 K dílu: panenka Scorpion
mně se to líbí...:o) tip*
22.05.2005 00:00 K dílu: Duha Scorpion
Musím se připojit k parkovi a makrosovi, ty pentle mně vyrazily dech...:o)
24.05.2005 00:00 K dílu: Scorpion
myslím, že tuto verzi podpořím tipem *
17.05.2005 00:00 K dílu: S16 Scorpion
V, G ...díky Vám, odborníkům na otlačeniny, jsem se vrátil k původní verzi...:o))
15.05.2005 00:00 K dílu: Scorpion
***
15.05.2005 00:00 K dílu: Scorpion
dost dobrý * !!!
12.05.2005 00:00 K dílu: Scorpion
loupežník jeden *
Nahoru