23.10.2003 00:00 K dílu: Ageran
Pro kluky: Mohli byste mít rádi holku a nespat s ní a přitom spát s holkou a nemít ji rádi? Pro holky: Viz "pro kluky" jen s opačným pohlavím?
05.05.2003 00:00 K dílu: Nemusíš říkat pravdu celou.. Ageran
dobré :-)
02.04.2003 00:00 K dílu: tramvají dvojkou.. Ageran
To je velmi, ale velmi dobré :-) TIP :-)
18.03.2003 00:00 K dílu: Kralovna noci :))))) Ageran
In-line a on-line :-))
17.02.2003 00:00 K dílu: Noc s Měsícem Ageran
Bohové a osud stále testují naši vůli, naši sílu, nás... Zvládnete to, First from Shadow :-)))
18.03.2003 00:00 K dílu: Temné setkání Ageran
Někdy si myslím, že někdy by bylo lepší zasvěcencem nebýt, ale pak si uvědomím, že bych tak přišel o spoustu věcí... Je to moc pěkné, tedy mám na mysli povídku, to co je za ní je teď lepší nechat být... :-))
06.12.2002 00:00 K dílu: Hrbitov nadeji, pole slavy... Ageran
Málokdo se stane hrdinou během života, většinou to bývá až po smrti...
12.11.2002 00:00 K dílu: Monolog zoldaka Ageran
Já vím...
11.11.2002 00:00 K dílu: Ma smrt... Ageran
My jsme IMAR... Ani smrt není vykoupení... Tip
18.11.2002 00:00 K dílu: smysl legendy ukryty ve vzorci 1+1+1 (=3?) Ageran
Danny tak takhle jo, ale docela divný dávat do jedné rovnice dvě soustavy :-)))
12.11.2002 00:00 K dílu: smysl legendy ukryty ve vzorci 1+1+1 (=3?) Ageran
Vzkaz pro Danny, 111 ve dvojkové soustavě není 11, ale 7, 11 je 1011 :-))))
11.11.2002 00:00 K dílu: smysl legendy ukryty ve vzorci 1+1+1 (=3?) Ageran
Verunko, vzorec je to zajimavý... Ach jo, ty mě trápíš... Někdy mě i mrzí, že chápu věci, které jiní nechápou... Jinak díky, žes mě (nás) tam zakomponovala, skoro jsem se tam nepoznal, ale jsem přeci bystrý hoch :-)) Buď pozitivní, i 1 + 1 + 1 může být pozitivní, třeba OTEC + MATKA + DÍTĚ :-)))
27.10.2002 00:00 K dílu: Life is a Bitch Ageran
Marti, tohle je opravdu good, pravda pravdoucí... "Život je svině"
06.12.2002 00:00 K dílu: O plameni a síle Ageran
Hu... Hu... Hustý... :-)) *!
12.11.2001 00:00 K dílu: Bitva pěti armád 2001 Ageran
Jsem svědek, bylo to tak... Ale nejlepší (a nejvtipnější) je stejně ta pasáž o mě jako o zdatném válečníkovi :-))))))) MA - SO !!!!!!!!
18.11.2001 00:00 K dílu: Arniel - Loučení - část 2. Ageran
Hou, Chlastáči, velice mě mrzí, že to vidíš takhle (myslím tvoji poslední větu), protože takovýto ohlas jsem nečekal... Zajímalo by mě, co se ti na tom tak nelíbí, že ti to zkazilo dojem z celé povídky (Mimochodem má to býto pouzle kapitola něčeho opravdu velkého, ale kdo ví, jestli se to podaří) A co se Času týče, proč by nemohl být zodpovědný i za lásku...? A laciné kouzlenické triky, mohl bys být konkrétnější? Jsem rád za každou kritiku i radu, přestože některé neakceptuji a nevezmu na vědomí, abych se mohl vyvarovat některých chyb... Byl bych rád, kdybys k tomu napsal něco detailnějšího... Jinka díky za zájem :-)))
14.10.2001 00:00 K dílu: Sága o Haraldovi - III.část Ageran
no, první dvě části bylo jen takové to "okecávando grando", ale tohle je mnohem lepší... :-) TIP
27.06.2002 00:00 K dílu: Narození Arniel Ageran
Helča, díky, moc si vážím toho že sis to přečetla i když tento žánr moc nečteš, jelikož jsem se tu již mnohokrát setkal s reakcí spíše takovou, že někdo řekl že je to špatný jen proto, že je to fantasy... Ta věta možná není zcela gramaticky správně, ale smysl má... Jestli se někdy dostanu až tak daleko, že budu provádět revizi, tak se nad tím určitě zamyslím :-) Příběh promyšlený je, ale po druhé kapitole mi to nějak nejde :-( Uvidíme... Měj se
08.10.2001 00:00 K dílu: Narození Arniel Ageran
Hmmm... Pro StvN... Abych řekl pravdu, je to jen začátek a proč tam chodil se dozvíte (možná) někdy v budoucnu... Pro Androida: Bez komentáře, jestli tě zaujala jen ta krátká zmínka o očištění od krve, tak je mi tě moc líto :-((( Pro Deltexe, už se na tom pracuje :-)))
02.10.2001 00:00 K dílu: Okamžik v propasti opovržení... Ageran
Taky mě napadlo to zpracovat, když to byl můj nápad, ale když ses do toho tak opřel, tak ti to tedy nechám :-))))
19.09.2001 00:00 K dílu: Afghánistán... Ageran
sleeper: Tohle mělo být pouze zesměšnění americké touhy po pomstě, rozhodně jsem nechtěl nikoho urazit... Jestli se ti to nelíbí, prosím, je to jen tvoje věc...
07.10.2001 00:00 K dílu: Ageran
Wopi, většinou máš pravdu, například poslední tvůj příspěvek je naprosto správný, jen bych tě chtěl v návaznosti na Wolflinga opravit v tom, že fantazy je omezující... Četl jsem nedávno knihu (nebo spíše antalogii) nejlepších fantazi povídek Briana Aldise... Je to sice spíš spisovatel sci-fi, ale tohle bylo prostě fantazy... A nikdy tam nebyla ani zmínka o magii nebo něco podobného. Dalo by se říci, že všechno, kde je byť jen jedna věc odlišná od skutečnosti, se dá nazvat fantazy... Ale to už je o něčem jiném... Ale jak říkáš, jde o kvalitu, ne jen o styl... :-))
19.09.2001 00:00 K dílu: Ageran
Jsem naprosto a zcela s tebou... :-))
17.09.2001 00:00 K dílu: Jediný pravý bůh Ageran
Zapomněl jsem avízo...
17.09.2001 00:00 K dílu: Jediný pravý bůh Ageran
Bezejmenný, konečně jsem tě pochopil tak se mi nechce přestat... :-))) 1) Satanem vyslaná zabijákyně... Zaprvé ona jednala podle svého přesvědčení, stejně jako kdokoli jiný se rozhodla sloužit nějaké mocnosti, a tou byl Satan, To, že ji poslal je pouze hierarchická věc, prostě dostala úkol a šla... Máš pravdu, klidně by se bez takovýchto lidí obešel, ale jak už si napsal v jednom ze svých předchozích článků, nebylo by to tak zábavné... Jen tak mávnout rukou a někoho smést z povrchu zemského, tak se to prostě nedělá... Chce to nějakou akci... :-) 2)Výhružky, no, asi máš pravdu v tom, že vyhrožování není ta správná věc pro získávání příznivců, ale ten muž dostal na vybranou... Mohl zemřít a dostat se do nebe, nebo udělat to, co udělal... K tomu tvému "Strachem jde ovládat, ale ne vládnout" to je pravda jen někdy... Když ovládáš dost lidí, tak vládneš... Ale to už je opravdu jen o výkladu pojmů... Už to opravdu ukončíme... Jen jsem tě ještě chtěl požádat, aby sis přečetl moji povídku Duše... a vyjádřil se k ní. Tam se asi taky těžko sžiješ s postavou. :-)) Přesto, že se neshodneme, si myslím, že jsi dobrý v tom, co děláš (mám na mysli kritiku i psaní), a tak bych rád znal tvůj názor...(Myslím, že je to jedna z nejlepších věcí, co jsem napsal, tak mě nezklam :-))))))) Ahoj
16.09.2001 00:00 K dílu: Jediný pravý bůh Ageran
Bezejmenný, já už jsem tvoji reakci ani neočekával... Postavi na Zeměploše se opravdu chovají jako by žili na kouli a světlo tam plynulo rychlostí 299793 km/s. A mají magii. Ale pořád nechápu, co udělaly moje postavy špatně. Svět je jen kulisa, souhlasím, ale proč prosím chování mých postav je nereálné, to mi pořád nedochází, i přes všechny ty věci, které jsi tady už napsal... Technika v Římě byl jen příklad, šlo jen o to dokázat, že věda a technika je stejná jako "božská moc" nebo "magie" v méně vyvinuté době... Hodnocení mé povídky, není špatně napsaná, jenom je strašně jednoduchá. Jak už jsem napsal, nemyslím si, že by se postavy chovaly nereálně, ale o tom už diskutujeme dost dlouho a na tom se neshodneme. Jinak díky za tvůj zájem o tuto věc... :-))
13.09.2001 00:00 K dílu: Jediný pravý bůh Ageran
Bezejmenný, v něčem máš pravdu, tvůj poslední „článek“ jsem opravdu nepochopil. Možná bych se měl urazit, když jsi napsal, že mé nepochopení světa je absolutní, ale od tebe mi to vůbec nevadí… Asi by se našlo spoustu lidí, kteří by s tím nesouhlasili. Jestli mě posuzuješ podle toho, že s tebou nesouhlasím a trochu nechápu TEBE, prosím… Literatura existuje proto, aby nám umožnila chápat odlišné pohledy na svět kolem a ukázala nám nové odlišné pohledy. Píšeš, že pokud popisuje něco nereálného nebo iracionálního, je naše zkušenost z toho plynoucí nulová. Trochu nechápu, jak můžeš číst Pracheta. Dejme tomu, že svět je placka, to si lidi mysleli po staletí, dejme tomu, že na okraji je „krajopád“, a dejme tomu, že oktarýna je barva neviditelná pro obyčejné smrtelníky. To jsou sice nesmysly, ale dají se pochopit, jsou RACIONÁLNÍ… Ale přejděme k věcem neracionálním. Předběhnutí světla ti nepřijde podivné? Magie? Nebo Mobiovi regály? Jsou to opět naprosté nesmysly, a řekl bych, že člověk bez fantazie je musí odsoudit. Když může obří želva plout vesmírem, proč by nemohl v nějakém jiném světě, v jiné rovině existence, být satan takový, jakého jsem ho popsal? Já věřím v boha jako v něco, z čeho vzešel náš vesmír, protože jiné vysvětlení neexistuje, ale to je vše. Za vším je opravdu jen člověk, ale proč ti tak vadí personifikovaní bohové. Já věřím, že někdo, kdo má mnohem větší moc než většina populace, se může považovat za boha. Personifikovaného boha. Představ si sebe s dnešní technikou ve starém Římě… Že něco takového neexistuje, asi ne, ale dokaž to. A já sám sebe rozhodně nepovažuji za člověka, který věří na hlouposti, zdá se, že ses snížil na sice nepatrné, a přesto očividné urážení mne… Ale to je už opravdu o něčem jiném… Jak jsem už napsal, nevěřím na všemohoucího boha, a pochybuji, že ty bys mě rozcupoval na molekuly… J Proč se tak chovat nemohli, na tom se neshodneme a já to pořád nechápu, a celé jsem si to přečetl několikrát. Ta povídka je špatná, to už jsem několikrát uznal, ale nemyslím si, že se čtenářům nelíbí jen pro důvody, které ty udáváš…. Opravdu je škoda, že tě nechápu, ale vlastně mi to nevadí, nerad bych totiž, abych přemýšlel jako ty… Dochází mi, proč nemám jediný tip, ale není to kvůli neztotožnění se z postavami… Máš pravdu, ukončíme to, já bych ti ještě sice měl co říci, ale stejně by to nemělo smysl… Bye
11.09.2001 00:00 K dílu: Jediný pravý bůh Ageran
Bezejmenný: Kdyžtak Ageran, ale to asi byl jen překlep. A stou diskusní logikou se ještě uvidí... :-))))))))))))) My se asi neshodneme v základních věcech. Ty se pořád opíráš o absolutní božskou moc, a sílu víry, nebo jen jak píšeš LOGIKU, ale v tom je problém. Já v Boha jako něco, co má moc nad vším, prostě nevěřím. Nevím jak ty, ale z toho co tady celou dobu píšeš mi přijde, že ty asi ano. Nejsi prostě schopen akceptovat jiný náhled. Jak jsi napsal, každá síla potřebuje protiváhu. Bez tmy není světlo, bez zla není dobro, a bez Satana není Bůh. Ale proč by měl být jeden z nich vždycky níž než ten druhý. Proč můj Satan by měl porážet nebo zabíjet někoho jen lusknutím prsty, když si může užít, jak jsi napsal. Proč Bůh nesmetl všechny bezvěrce, a místo toho na ně posílal inkvizici? Logika věci je ta, že můj Satan je bůh(oproti tvému všemocnému bohu nízký a podřadný, ale stál bůh), a je na stejné úrovni jako Bůh, opět jen nízký bůh. ad kulka do hlavy: prostředí člověka jsou i lidé, kteří ho obklopují :-) Jistě, je to otázka psychologie, máš pravdu, ale já jsem snad někdy něco porušil. Já jsem jen napsal, že, přestože pod nátlakem, se ten muž defakto dal do rukou satanovi (mému satanovi) Co se týče Zeměplochy a logiky prostředí, asi jsem to opravdu špatně pochopil. Ale mě se nezdá, že bych tuto logiku porušil. Samozřejmě pokud někdo má takový pevný názor o Boží moci jako ty, může mu to připadat nelogické, ale řekni mi jediný důvod kromě víry, proč by se tak chovat nemohli... Jak už jsem několikrát napsal, tato povídka není moc dobrá, ale četl jsi i moje další povídky. Je těžké se ztotožnit s mými postavami :-) Třeba Duše... :-))) Rozumím ti, ale ve většině věcí se neshodneme... :-)))))
10.09.2001 00:00 K dílu: Jediný pravý bůh Ageran
Zajímavé, jakou může nezdařené dílo dílo vyvolat reakci... Bezejmenny: Ano, máš pravdu, Satan JE padlý (svržený) anděl. Máš pravdu že Bůh ho nesmete, protože potřebuje protiváhu. Ale vem to třeba takhle. Říká se, že dějiny píšou vítězové. Kdysi jsem četl povídku, ve které se Satan svěřuje lidem v parku, že je jen obětní beránek Boha. A já jsem udělal povídku, ve které Satan prostě vyhrál. Ne jenom v rovině té jedné bitvy, prostě všude. Nebo byl prostě mocnější než Bůh, a vytvořil si svoji protiváhu, tady se můžu odvolávat na STS, že fantazii se meze nekladou. To bych řekl mluví i za zbytek tvého prvního odstavce. Dále jen taková drobná připomínka, vždycky jsem si myslel, že "učinnost" a "efektivita" jsou synonyma, ale asi jsem se mýlil... Kdybys mi na hlavu mířil pistolí, odpřísáhnu ti cokoliv, a možná bych při první příležitosti běžel za poldíkama, ale co když bych neměl kam jít, protože poldíci jsou s tebou? To je jen otázka prostředí, máš výběr, poslouchej, nebo zemři. Zajímalo by mě, s čím srovnáváš, když říkáš, že se moje postavy nechovají logicky. Když bych napsal, že někdo umí létat, je to nereálné, nelogické, ale proč by si lidé nemohli přečíst o létajících lidech. Když si zmínil Zeměplochu, tobě nepřijde nelogické, že svět nese obří želva se čtyřmi slony na krunýři...? Předpokládám, že tě nepřesvědčím, ale pokouším se... Deltex: Teď už se mi to taky nelíbí, ale díky za ten styl... :-)) StvN: Zdá se mi, že ses nechal moc ovlivnit Bezejmenným... Snad jsem to u něj vysvětlil dost jasně... STS: My dva si o tom promluvíme osobně... :-)) Bezejmenný: První odstavec, ve kterém s tebou ve všem souhlasím... :-)))
09.09.2001 00:00 K dílu: Jediný pravý bůh Ageran
Možná bych se k tomu měl vyjádřit sám. Pro Bezejmenného(1): Začnu Satanem a Bohem. Když je tedy Satan taková nicka, proč ho Bůh nesmete? A když Bůh je to jediné správné, proč jsou lidé, kteří v něj nevěří. Některé kultury (nebo literatura) věří, že síla božstva závisí na počtu jeho vyznavačů. Proč by se tedy nemohlo stát, že věřící v Boha nebudou jen ubohou sektou? A to, že lidi které Satan zabije, se dostanou do nebe, mu může být zcela jedno. Stejně tak, jako Bohu mohou být ukradení lidé, kteří se dostanou do pekla. A že je nátlak až poslední možnost... Tak proč se ho tak hojně užívá? Asi proto, že je účinný. Vidět někoho zemřít určitě člověka donutí zamyslet se nad prioritami. Pochybuji, že takový člověk půjde ke zpovědi, když ví, že ho to může stát život. To jsou jen logické argumenty... Wopi: Uznávám, že forma je poněkud jednodušší, ale když jsem to psal, asi mi opravdu šlo jen o pointu... Škoda :-( Bezejmenny(2): většinu jsem vysvětlil už v předchozí části. Odvolávání se na psychologický aspekt víry v Boha je poněkud nevhodné, protože víra je čistě subjektivní věc, a když člověk bude chtít uctívat dlažební kostku, jeho víra v dlažební kostku může klidně být větší než víra kohokoliv v Boha. To samé je u přřazení se k něčemu mocnějšímu. V mojí povídce zcela bezpochyby je mocnější Satan. Psychologický nátlak je jen prostředek, aby tuto moc ukázala. A strach. Opět jde jen o naše chápání skutečností. Když člověk bude ze strachu zabíjet lidi a tajně se přitom modlit k Bohu, Satan bude stejně ten, kdo vyhrál. Podepsání pod poslední větu schvaluji, i já se podepisuji. Jak jsem napsal, je poněkud jednodušší. STS: Díky za podporu... StvN: Hmmm... Snad jsem to vysvětlil dost jasně :-)))
06.09.2001 00:00 K dílu: Ageran
Ten nepřítel zde není jako jedna osoba, ale jako nepřátelská armáda... Jak by se to dalo říct jinak? Jinak díky všem...
10.09.2001 00:00 K dílu: Ageran
Ať se ti daří...
06.09.2001 00:00 K dílu: Pro čest kříže Ageran
Tak to je dobré a krutě pravdivé... TIP
25.06.2001 00:00 K dílu: Ageran
Simi, máš co dělat, zjistil jsem, že jen Eposy mladého Světa budou mít víc stránek než učebnice dějepisu, a to je jen 1037 let, takže ty máš co dělat... :-)))) A já taky, když Mladý svět je jen malá součást historie Davoru...
11.06.2001 00:00 K dílu: Ageran
No, začátek dobrý, střed dobrý, pointa dobrá, ale konec trochu moc jednostraný... Když někdo nesmrtelný zabije smrtelníka, není to zrovna moc hrdinský... :-)) Jinak historicky velmi povedené, ale opět tomu chybý nějaké souvislosti... Zase vytržené z kontextu, ale jak říkáš, snad někdy... :-))
25.05.2001 00:00 K dílu: Ageran
:-)
15.05.2001 00:00 K dílu: Ageran
Pěkné... :-)) TIP...
10.05.2001 00:00 K dílu: Ageran
Waaaaaaaauuuuuuuu.... Tak to je opravdu opravdu dobrý... TIP
10.05.2001 00:00 K dílu: Až na vrcholky Stinných hor... Ageran
Tak jsem se rozhodl Ti konečně napsat nějakou pořádnou kritiku, když po tom tak toužíš… J Jak už jsem říkal, tvoje povídky jsou dost dobrý, ale přesto by se v nich dalo najít spousta chyb. Začátek je to, že jsou povětšinou vytržené z kontextu. Kdybych nevěděl o něco málo víc o tvém světě než vědí ostatní, spousta jmen a pojmů by mi nic neřekla. Uznávám, že je to všechno ve stádiu vývoje, ale přesto by to chtělo konečně napsat něco uceleného, ne jenom takové ty tvoje útržky a poznámky. Přestože jsou povětšinou velmi kvalitní. Řekl jsi o mně, že jsem tolkienofil, tak Tě teď budu srovnávat s Tolkienem. Teď mě spousta lidí odsoudí, ale nechci srovnávat Tebe a Tolkiena, jen přístup k psaní a tak. Jde o to, že když Tolkien napsal Hobita, použil většinou věci, které nepotřebovali být vysvětlovány, nebo prostě jejich znalost nebyla důležitá pro děj. U Pána prstenů už to bylo poněkud jinak, ale asi proto tam bylo přes 130 stránek dodatků. Ale každá tvoje povídka by snesla taky takové dodatky, a myslím, že mnohdy by jejich délka přesáhla samotné tvoje dílo. Ale tenhle „problém“ se dá odstranit a já věřím, že to někdy bezpochyby uděláš a napíšeš nějakou ucelenou historii. Něco jako Silmarillion. A teď něco, co se týče této konkrétní povídky: 1) Přesně to, co jsem napsal nahoře, chtělo by to dodatky… Nebo bys mohl napsat něco o té tvojí Zhurvashi… 2) Jak už tady bylo jednou řečeno, je to popisováno strašně jednostranně, jak trpaslíci pobíjejí skřety po desítkách, ale skřeti a dewaři mají určitě taky nějaké hrdiny, kteří pobíjejí trpaslíky… Přestože chápu, že máš trpaslíky rád, neměl bys je tolik idealizovat. Neříkám, že když zemře 5 tisíc ze sedmi, je to nějaká sláva, ale pokud skřeti měli několikanásobnou přesilu, určitě by nenechali trpaslíky na pokoji, aby si mohli odpočinout nebo se jak píšeš přeskupili. 3) Možná je to jen můj dojem, ale myslím, že chtělo trochu blíže popsat geografii bitevního pole. Jediný co víme, že trpaslíci útočili z hor do údolí, ale to je všechno. Co nějaké přírodní překážky, rozdíly terénu atd.? Jen tak mimochodem, při útoku je jistě lepší být nahoře, ale naopak nahoru se špatně ustupuje. Taky mi tam chybí popis rozložení armády na bojišti. A nejen té trpasličí, ale i armády nepřítele. Že uprostřed je mitrilový prstenec složený z hrdinů je pěkné, ale co hrdinové na opačné straně, co výzbroj nepřítele, co důvod sporu… Tím už se zase vracím k bodu jedna… Samozřejmě že je to tvoje dílo a tvůj styl, ale některé věci mi tam prostě chybí… 4) Taky by to chtělo připojit k trpasličím pokřikům překlad, je to přeci jenom né moc známý jazyk… Dneska už jsem byl kritický až dost, tak myslím, že by to mohlo stačit. Snad příště…
08.05.2001 00:00 K dílu: Nárie... I.část Ageran
Nárie je čistě fiktivní jméno, které nemá žádnou souvislost se jmenovanými podobnými slovy a jmény... Co se týče napodobování Terryho Pratchetta, tak to doufám, že se nestane. Jak se říká, jakákoliv podobnost je čistě neúmyslná a náhodná... Budu se snažit... Jinak díky všem...
24.04.2001 00:00 K dílu: Bílý kříž nad hlavy zástupů... Ageran
Tak tohohletoho tématu se sice naše diskuse vůbec nedotkla, ale to je jedno... Hmm, co říct... Představa nadřazenosti bílé rasy, takovej trochu fašismus v kombinaci s náboženstvím, zajímavé... A konec... KuKluxKlan trochu opačně... Na každého jednou dojde... :-) A ještě to všechno zasazeno do světa, kde je vše skoro dovoleno... Je to zajímavé...
20.10.2001 00:00 K dílu: ZABILI HO Ageran
Spvrivs: Jestli to je tvoje reakce na moji "kritiku" tak dobře. Začal bych tím, že neuznávám podobné názory o Bohu a tak podobně. Podle mě, ať to bylo jakkoliv, Ježíš byl maximálně prostě "pouhý" polobůh, a tudíž, když už akceptujeme tento názor, nemohl mít stejnou moc jako jeho otec. A v tomto díle je to naprosto stejné...
18.10.2001 00:00 K dílu: ZABILI HO Ageran
Je to zajímavě napsané, ale celkově to nedává smysl. Celé dílo od začátku do konce směřuje k jedné věci, a to je smrt "Hlavní" postavy, která má ztělesňovat nějakou vyšší moc, přestože v lidském těle. Potom je tu nějaká druhá strana, přívrženci pekla, kteří ovládají a pravděpodobně způsobili největší konflikt historie, kteří usilují jen o odstranění právě "hlavního" hrdiny, a to jenom proto, aby nezničil jejich Pána. Zde se dostávám k jádru věci. Pokud by Bůh v křesťanském podání chtěl Satana zničit, může to buď udělat kdykoliv, jelikož jeho moc je nekonečná vůči moci Satana, nebo to nemůže udělat vůbec, protože Satan má moc stejnou. A proto je naprostý nesmysl, aby boží syn, druhý spasitel, mohl udělat něco, co nemůže udělat jeho otec. O náboženství tady nebudu raději s nikým diskutovat, to by bylo o něčem jiném, ale debata je tady pěkná... :-))) Neber to nijak špatně, jinak je to zajímavé a nebýt té poněkud podivné pointy by to bylo skvělé dílo... To je jen můj názor...:-)))
18.10.2001 00:00 K dílu: ZABILI HO Ageran
Je to zajímavě napsané, ale celkově to nedává smysl. Celé dílo od začátku do konce směřuje k jedné věci, a to je smrt "Hlavní" postavy, která má ztělesňovat nějakou vyšší moc, přestože v lidském těle. Potom je tu nějaká druhá strana, přívrženci pekla, kteří ovládají a pravděpodobně způsobili největší konflikt historie, kteří usilují jen o odstranění právě "hlavního" hrdiny, a to jenom proto, aby nezničil jejich Pána. Zde se dostávám k jádru věci. Pokud by Bůh v křesťanském podání chtěl Satana zničit, může to buď udělat kdykoliv, jelikož jeho moc je nekonečná vůči moci Satana, nebo to nemůže udělat vůbec, protože Satan má moc stejnou. A proto je naprostý nesmysl, aby boží syn, druhý spasitel, mohl udělat něco, co nemůže udělat jeho otec. O náboženství tady nebudu raději s nikým diskutovat, to by bylo o něčem jiném, ale debata je tady pěkná... :-))) Neber to nijak špatně, jinak je to zajímavé a nebýt té poněkud podivné pointy by to bylo skvělé dílo... To je jen můj názor...:-)))
26.04.2001 00:00 K dílu: Bůh Ageran
Bůh je pojem... Považuji se za vcelku materialistického člověka, tzn. že přestože duchovno zcela nezavrhuju, nepovažuji ho za vrchol všeho. Ctím přírodní a fyzikální zákony. Čtu vědecké knihy o vesmíru a o Zemi a o vzniku života. Nedávno jsem četl několik knih od Stephana Hawkinga, který je jedním z největších fyziků naší doby. Píše, že vesmír je takový jaký je, protože takový má být, ale co bylo před tím, než vesmír vznikl, je v rukou Božích. Odkud se vzala hmota...? Bůh...? Kdo ví... Bůh je myšlenka... Idea něčeho většího, mocnějšího, a možná lepšího než jsme my...
19.04.2001 00:00 K dílu: Odlesky světel na rudém rouše... Ageran
Když to čtu už podruhé, už mi to nepřijde tak nechutný, ale je to fakt hnus... Neznat tě, myslím si, že jsi nějakej magor... :-) Jen v závěru to chtělo trochu zaonačit... třeba "Večer zaplála hranice a byl konec..." nebo tak nějak. Tohle je takový moc konkrétní... Ale to je jen dojem, je to tvoje dílo... :-)
18.04.2001 00:00 K dílu: Krok za krokem vstříc osudu štiplavé čepele... Ageran
Je to opravdu krátké a pěkné... Jsi dobrej... :-)))
03.06.2001 00:00 K dílu: Poslední z prvních... VI. kapitola Ageran
Simone: Huhhhh... To jsem ani já nečekal... Chlastáči: Když jsem přečetl Hobita, bral jsem ho jako skvělý pohádkový příběh, ale vůbec mě nenapadlo přemýšlet nad tím odkud přišel Gandalf a trpaslíci... Pak ale šel čas, a já přečetl Pána prstenů, pak Silmarilion, a pomalu jsem pronikl do tajů Tolkienova světa... A teď na Ardu pohlížím jako na svět, který existoval... Nechápu, jak jeden člověk mohl popsat historii celého světa za 6000 let... O tom jindy... To s Nedokončenými příběhy je v pohodě, každý se může mýlit... :-) Co se týče Simona, vysvětlení už jsi dostal, takže nemá cenu se k tomu vyjadřovat...
28.05.2001 00:00 K dílu: Poslední z prvních... VI. kapitola Ageran
Milý Chlastáči, mluvil jsem se Simonem o tom co jsi zde ty napsal a co jsem k tomu já dodal. On má svůj svět skvěle promyšlený, ale problém je v tom, že mu skoro nikdo (mě nevyjímaje) pořádně nerozumí... Je to strašně složité a propletené, a hlavně to nikde není napsané... Simon má svůj styl a píše dobře. Jde jen o to, jak píšeš, že je to občas trochu drsné, nepředstavitelné a fantastické... Ale je to jeho styl... Vytváření světů... Máš opět pravdu, je to neustálý proces... Simonův svět je daleko propracovanější než ten můj... Co se týče Nedokončených příběhů, tak s tebou ale nemůžu souhlasit... Chápu, jak to myslíš, ale nemyslím, že máš pravdu... Nedokončené příběhy jsou něco, z čeho vznikl Silmarillion, to je pravda, ale hloubka Silmarillionu je v jeho ucelenosti, která by nikdy nevznikla bez Nedokončených příběhů... Rozhodně bych to nenazval "babské povídačky" Jen pro příklad, příběh o Pádu Gondolinu je v Silmarillionu na 2 stránky a v Nedokončených příbězích na 40, takže nevím nevím... Prostě kdyby se to spojilo, bylo by to dokonalé... Opět je to pouze můj názor... Žebříčky jsou opravdu subjektivní... Nemůžeme srovnávat nesrovnatelné... Ale přesto člověku nakonec na mysli vytane věta typu "Tohle se mi líbí víc než tamto", a srovnání je na světě... Když já řeknu, že Tolkien je nepřekonatelný, nemám pravdu, já to vím, ale je to můj názor, moje mysl mi to řekla...
18.05.2001 00:00 K dílu: Poslední z prvních... VI. kapitola Ageran
Jen taková oprava, Prsten je s velkým písmenem... :-))))))
18.05.2001 00:00 K dílu: Poslední z prvních... VI. kapitola Ageran
Milí Chlastáči, takhle jsem nad tím nikdy nepřemýšlel... Vidím, že máš rád Tolkiena, já ho úplně miluju, a myslím, že ho nikdy nikdo nemůže překonat... (Je to můj subjektivní názor a nikomu ho nevnucuju) Určitě je spousta autorů, kteří píší dobrou fantazy, ale je to přesně tak, jak píšeš... Když píšu já, snažím se to držet dost odlehčené, a zatím si nedělám naděje, že bych někdy napsal nějaký hrdinský epos se spoustou krve... Vlastně bych se radši nechal inspirovat právě Tolkienem a nechal takové věci trochu stranou... Simon je můj přítel, a tak jsem (zase jak jsi Ty napsal) četl jeho díla a moc nad nimi nepřemýšlel... Jenže teď jsi mě postavil před velký problém... Co mám dělat, abych si udržel dobrý vztah k jeho literatuře, a zároveň vzal v úvahu to co jsi napsal...??? Jinak jsi první člověk, kterého jsem tady četl, který celkem objektivně něco zkritizoval... :-)
16.04.2001 00:00 K dílu: Poslední z prvních... VI. kapitola Ageran
Hustý... Simi, za chvíli to bude na knihu. Teda už teď je to na knihu, jen až to dopíšeš, tak to necháme vydat... :-) Netušil jsem co všechno v tobě je. Teda tušil, ale teprve teď to je na povrchu... :-) Je to díl od dílu lepší... Tak se snaž... :-) TIP
17.04.2001 00:00 K dílu: Duše... Ageran
Děkuji všem za ohodnocení... :-)) IVANOL: Ta telegrafie je tam schválně... Helča: Je to jen možnost, já osobně taky doufám že je to jinak... :-) Deltex: Díky... :-)
01.04.2001 00:00 K dílu: Poslední z prvních... V. kapitola Ageran
Fakt dobrý... :-)))))) TIP
29.03.2001 00:00 K dílu: Vzkaz Ageran
Pěkný... :-)
27.03.2001 00:00 K dílu: Ageran
Je to opravdu dobrý příběh, koloběh přírody zase trochu jinak... TIP
25.03.2001 00:00 K dílu: Ve špatnej den na špatným místě... Ageran
Tak takhle nějak dopadnete, když budete mít špatné informace, v zádech armádní jednotku a zkurvenou práci... :-) Nebo když někdo (víš koho myslím) bude mít chuť zase všechno rozstřílet...
22.03.2001 00:00 K dílu: Ageran
Velmi pěkné a zajímavé... :-) Nemám co dodat...
22.03.2001 00:00 K dílu: Mytologie Myrrdu : Sinarské věštby - proroctví Prstenu Ageran
Simi hlavně že tomu rozumím... :-) A to se považuji za znalce :-) tvého světa... No to je jedno, je to dobrý...
28.05.2001 00:00 K dílu: Sex Ageran
Aha... :-))))
11.03.2001 00:00 K dílu: Poslední z prvních... III. kapitola Ageran
Je to čím dál tím lepší... :-))) Taky se těším na pokračavání...
16.03.2001 00:00 K dílu: Poslední z prvních... II. kapitola Ageran
Simon opravdu píše dobře. Řeknu ti asi tohle. Koukám na to, když něco píše a většinou jsem první, kdo to čte. Souhlasím, že by se mohlo zdát, že je to trochu přehnaně idilické a zlehčené, jak jsi napsal...Přesto se mi tohle dílo opravdu líbí. A jelikož navíc vím, jak to bude pokračovat, chtěl jsem tě jen vyvézt z omylu. Sedm statečných se konat nebude... Jinak jsem rád, když někdo zaujímá opravdu kritický postoj a rozhodně ti nic nevyčítám...
05.03.2001 00:00 K dílu: Poslední z prvních... II. kapitola Ageran
Opravdu se ti podařilo ten čas dobře využít... Je to dost dobrý, tak se snaž, ať pokračování je stejný nebo ještě lepší... :-) TIP
05.03.2001 00:00 K dílu: Poslední z prvních... I.kapitola Ageran
Dost dobrý... :-) Hobity mám rád a taky jsem zvědavej, k čemu byla tvoje nemoc dobrá a jak si jí využil ke kvalitní a produktivní literární práci...:-) TIP
24.01.2001 00:00 K dílu: Dopis na rozloučenou Ageran
Je to dost dobrý...téma i zpracování...unikátní dávám svůj první TIP
27.02.2001 00:00 K dílu: Večerní úvahy nad partií šachů... Ageran
Šach Mat............. :-))))))))))
26.02.2001 00:00 K dílu: Nádherné války běsnění... Ageran
Je to dobrý, ale chtělo by to trochu dotvořit ten závěr, uvést čtenáře do obrazu... Jinak docela nemám co negativního říct. Když tě vidím to psát tak je těžký to zkritizovat nějak drsně... :-)
06.02.2001 00:00 K dílu: Zmrzlina Ageran
Je to hodně psychologický a hodně dobrý... A jak napsal Simon, děsivý... Můj třetí písmákovský TIP
29.03.2001 00:00 K dílu: Květinka Ageran
Krátké a milé... :-)
30.01.2001 00:00 K dílu: Cena za život Ageran
Tak to je vostrý... :-)
01.02.2001 00:00 K dílu: Ageran
Rivko, omlouvám se ti za tu svou chybu... Přečetl jsem si všechny zdejší kritiky a jsem trochu zmatený. Jsou tady názory se kterými souhlasím a se kterými nesouhlasím, ale sám si nejsem jist, ke komu se přiklonit. Já sám se považuji za mladého autora, který se vyvýjí. Jak jsem už napsal, moje první básně byly strašné, ale moje poslední dvě jsou podle mých přátel i podle ohlasu tady na Písmákovi dobré. Jsem rád, že jsem se o ně mohl podělit... Myslím, že tato diskuse je velice přínosná a že to přeroste v něco většího... Písmák je ale něco, co se nezmění jen tak. Na to musí být vůle něco měnit. Ale jelikož o tomto se bude ještě moooc dlouho diskutovat, změna možná přijde, jde o to jaká a kdy...
31.01.2001 00:00 K dílu: Ageran
opět chybka ..."místních děl"...
31.01.2001 00:00 K dílu: Ageran
Rivka: s tím "psaly" a "psali" máš pravdu, ale já mám například nick Ageran a ne Angeran, že? Souhlasím s tebou v tom, že spousta mýstních děl je strašný jak jsi napsal balast... Ale třeba já. Všechna moje díla do určité doby byla strašná. Já to uznávám. Ale když jsem konečně jednou napsal něco opravdu dobrého, podle velkého ohlasu všech, tak mi to Inventor tak nelogicky zkritizoval, že jsem z toho byl opravdu překvapen. Tak jsem si přečetl jeho díla, a promiň inventore, ale je to naprosto bezcitný a mě se to vůbec nelíbí. Vlastně kvůli tomu jsem se dostal sem, k tomuto "článku". Chtěl jsem zjistit, jestli se tvůj styl změnil. Písmák je pro ty, kteří chtějí číst a taky pro ty, kteří chtějí psát. Každý má právo se vyjádřit tou či onou formou (ať už dílem nebo kritikou) a každý má na výběr, jestli budu číst nebo psát... To je můj názor... Teď jen dodám naprostý souhlas s Cavalerou a nechám se naprosto rozcupovat...
30.01.2001 00:00 K dílu: Ageran
Myslím, že každý má právo se vyjádřit... Kdyby všichni jenom psaly a nikdo by to nečetl, bylo by to na nic, a naopak... Každý někdy napíše něco opravdu dobrého a měl by mít možnost se o to podělit...
28.01.2001 00:00 K dílu: Za krále a čest Ageran
chtěl jsi důkladnější kritiku, tak dobře... Je to dobré, ale trochu moc idylické, ty "hrdé" sebevraždy, sebeobětování, čest a sláva... Ale jinak je to moc hezký, má to styl a formu... Dám ti svůj druhý písmákovský TIP
24.01.2001 00:00 K dílu: Dračí paní (1) Ageran
opravdu dobré a promyšlené...jen pokračuj...
21.05.2001 00:00 K dílu: Ageran
Docela podařené... :-)))
29.03.2001 00:00 K dílu: Paní vesmíru Ageran
:-)
16.01.2001 00:00 K dílu: Chtěl bych procitnout... Ageran
Je to pěkný a nepříjemně upřímně smutný...nebo smutně upřímný...
18.01.2001 00:00 K dílu: Beznaděj Ageran
Je to negatvní a já píšu většinou negativně, takže s tebou cítím... Je to pěkné a zajímavé...
10.01.2001 00:00 K dílu: Mytologie Myrrdu : Sinarské věštby - proroctví Prvního pádu Ageran
a to je jen začátek...
10.01.2001 00:00 K dílu: Mytologie Myrrdu : Úvod ke knize Sinarské věštby Ageran
Zajímavé jako dřív... :-))
09.01.2001 00:00 K dílu: Mytologie Myrrdu : Legenda o stvoření Myrrdu - část druhá Ageran
Pořád zajímavější...
09.01.2001 00:00 K dílu: Spánek... Ageran
děkuji všem za vaše uznání, jsem rád že jsem to napsal a líbí se vám to...
10.01.2001 00:00 K dílu: Ageran
Jak napsal Simon, trochu kostrbatý ( ten konec ...lidím. ) Ale je to dobrý...
07.01.2001 00:00 K dílu: Mytologie Myrrdu : Legenda o stvoření Myrrdu - část první Ageran
Zajímavé...
08.01.2001 00:00 K dílu: Ageran
Je pravda, že každý touží po tom smět něco v minulosti změnit, ale když se člověk zamyslí, kdyby měl možnost, neudělal by svá rozhodnutí znovu...
21.11.2001 00:00 K dílu: Ageran
Když mi Albert pošle adresu, koupím mu novou třeba nohu :-))) Všechno nejlepší :-))))
13.06.2001 00:00 K dílu: Ageran
Vauuuuuuu... Tip... Fakt mě to dostalo...
08.01.2001 00:00 K dílu: Zatím bez názvu Ageran
Nenávidím válku... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
22.12.2000 00:00 K dílu: Postovni schranka Ageran
má to myšlenku, ale geniální bych to nenazval...
18.12.2000 00:00 K dílu: Ageran
Simi, je to fakt dobrý, nevidět tě to psát, neřekl bych, že jsi to psal ty.. :-))
29.03.2001 00:00 K dílu: Přítel přírody Ageran
Je to jednoduchá a docela pěkná báseň, ale bohužel je pravda, že to téma je poněkud "otřepané"... :-(
14.12.2000 00:00 K dílu: Proč?? Ageran
Na to je těžká odpověď... :-) Ale je to negativní, tudíž se mi to líbí...
13.12.2000 00:00 K dílu: Metro Ageran
máš pravdu, ale tramvaj je někdy i horší... jinak dobrý
13.12.2000 00:00 K dílu: Had... Ageran
jak to jinak napsat? ...když se had připlazil... to je takový divný... ale máš pravdu... Ale co jinak?
13.06.2001 00:00 K dílu: Mytologie Davoru - začátek a konec Ageran
K Tórovu kladivu doufám už naposledy... Toto je vývojová verze a jak už jsem napsal, až ji budu upravovat, o Kladivu už se raději nezmíním... :-) Co se týcče dětské hračky, tu také vynechám... Samozřejmě, jak jsem napsal, je to vývojová verze a může se změnit (i když je to velmi nepravděpodobné), ale v mojí hlavě Davor takto skutečně vznikl... Ostatní pohledy samozřejmě mohou být odlišné, ale já chci, aby to takto bylo... Mohu se mýlit, ale pak se je celé moje dílo omyl... Já to beru takhle...
04.06.2001 00:00 K dílu: Mytologie Davoru - začátek a konec Ageran
Hmm... Asi bych měl pod tíhou argumentů odstranit ze svého díla zmínku o Tórově kladivu, ale neudělám to... Je to možná zavádějící a nevhodné, ale momentálně mě nanapadá žádný jiný dostatečně vhodný příklad a proto dokud nevymyslím něco lepšího, nebudu nic měnit... Možná jsem se špatně vyjádřil ohledně toho nejmocnějšího, ale jak už jsem řekl, nic lepšího mě nanapadá... Simi na Tórovo kladivo bych si vzpoměl i bez tebe, ale díky tobě to bylo snazší... :-) Až někdy budu tuto lpasáž přepracovávat, určitě si na vaše připomínky vzpomenu... :-)
03.06.2001 00:00 K dílu: Mytologie Davoru - začátek a konec Ageran
Chlastáči, jsem rád, že jsi se k tomuto mému dílu vyjádřil... Rovnou půjdu k tvým připomínkám... Bezpochyby máš pravdu v tom, že názory na vznik světa se mohou lišit kultura od kultury nebo člověk od člověka... Tato verze je ovšem ta původní... Je to jako to, že náš vesmír vznikl velkým třeskem, ale stále se najdou lidé, kteří věří, že svět stvořil Bůh... I na Davoru existují lidé, kteří si myslí, že svět vznikl jinak, ale tak, jak je to napsáno tady, Davor doopravdy vznikl... Tak to prsotě je... Co se týče jednotek SI, je dobře, že jsi to připomenul... Ale já to beru takhle: Když bych použil třeba míli, dalo by se namítnout to samé, je to naše jednotka, co dělá ve vymyšleném světě... Ale kdybych použil svoji jednotku, musel bych ji vysvětlovat... Tak jsem použil kilometr... A každý ví, na čem je... Možná v budoucnosti s tím něco udělám, ale zatím je to tak dobrý... :-) S tvojí připomínkou k názvu souhlasím... A poslední připomínka k Thorrovu kladivu... Jak jsem napsal, věci, které nebudou mít obdoby... Artefakty nedozírné síly... A jaká je nejznámější zbraň? Řekl bych Thorrovo kladivo... Tak k čemu přirovnat zbraně než k nejmocnější zbrani v naší (lidské mytologii)... Zatím...
11.12.2000 00:00 K dílu: Můj vztah k sexu Ageran
Přestože ještě nemám onu první zkušenost, myslím že máš naprostou pravdu. Láska je daleko důležitější, přestože sex se určitě láskou nahradit nedá...
Nahoru