30.06.2010 08:51 K dílu: Definice kýče maartin
no, mě ten tvůj boj s "kýčem" připadá spíš jako vyhledávání a boj s třídním nepřítelem, pokus o hledání šablony, která lze nasadit na něco a někoho ve smyslu dobré/špatné, kvalitní/nekvalitní, umění/kýč... protože jsme o pár desítek roků dál než (třeba) Kulka a všechno včetně "poézie" je nekonečně složitější, rozmanitější a barevnější jak na straně autorské, tak čtenářské, všechno se mění jak časově, tak prostorově, prolíná a ovlivňuje s rychlostí, kterou nejsme s to vůbec zachytit; nechápu, jak se může dneska, v roce 2010, někdo ohánět univerzálním měřítkem a šablonou... bojovat proti "kýči" mi přijde jako popírat realitu a podceňovat a zjednodušovat jak složitou idividualitu tvůrce i příjemce dětinské, nedospělé a v podstatě kýčovité. Ale zůstaňme u Kulky a jeho tří vět: pokud o nich přemýšlíš (přes počáteční souhlas), opravdu ti tam něco nechybí? žádné otázky: jsou všeobecně považována (kým?) identifikovatelné (kým?) neobohacuje (koho?) emocionální náboj (pro koho?) Tyhle tři podmínky jsou výstižné, ale jen v úzce vymezeném kulturním prostředí, v úzce vymezené době, pro úzce vymezený okruh tvůrců i "přijímačů"... snad nechceš tvrdit, že estetický názor miliard lidí v tisících kulturních prostředích, za několik tisíc let, co se lidstvo zabývá uměním, se dá posuzovat jediným metrem?... Stačí si na pár týdnů vyjet jinam a mít vlastní oči a a aspoň minimální empatii, zkusit rozlišovat původní a odvozené ne ze svého hlediska, ale z hlediska toho, kdo vytváří... On na tohle i Kulka začal přicházet (vzpomínám na jeho novější práce, kde sám sebe problematizuje), ale v téhle knížce to ještě není
25.06.2010 20:43 K dílu: ad kýč & zuzulinka maartin
jo, i můj názor a kritika Krytyka je čistě subjektivní, jeden z mnoha a mimo kategorie správný/špatný, nic víc... a jistota? kdeže: jediná jistota je, že svět je plný uhýbavých, měńavých a navzájem se prolínajících a vylučujících nejistot, ze kterých se jen občas (a načas) nějaký pevnější tvar vyloupne, trvalá a jednou provždy daná měřítka neexistují a samozřejmě to beru i na sebe: má netolerance směřuje pouze proti netoleranci samé... a kýč? Stačí načíst třeba jen Kunderu, Kulku, Giesze a Eca (abych doporučil aspoň ty nejprovařenější autority) a ani ty se neshodnou, všichni se snaží o své definice a zároveň je sami podrývají zpochybňováním a relativizováním (nejvíc, aspoň co si pamatuju, Eco ve Sketikách a těšitelích), protože to (podle mého) ani jinak nejde, zato Krytyk má hned jasno a hned chce zavádět pravidla a regulovat... to mi vadí, celkem dost. A připadá mi to i směšné, v tomhle prostředí :-)
25.06.2010 09:55 K dílu: malé věci maartin
...už jenom z trucu :-) těch zdrobnělin je tam opravdu až příliš (tedy při pohledu zvenku), ale snad se najde i něco "za nimi..." pro toho, kdo hledá
25.06.2010 09:49 K dílu: ad kýč & zuzulinka maartin
jestli mě něco nasírá, tak to není žádná láskapáska (mimochodem: ten rým jsem četl asi tisíckrát ironizovaný, ale ani jednou použitý - takže: jak je to s tou provařeností? a pro koho? kdo láskupásku doopravdy pořebuje a vyhledává a kdo je "kýčař?")... jestli mě něco nasírá, jsou to právě takovéhle silácké řeči, zbytnělé ego povyšující svůj estetický (individuální a tedy objektivně neměřitelný) názor na obecně platnou pravdu. Bez jediného stínu pochyb, bez náznaku, že první, co by měl opravdový (=nenatvrdlý) kritik neustále podrobovat kritice, je jeho vlastní měřítko. Nasírá mě sebejistota a tupost, se kterou se všeználkovsky hodnotí a soudí nejen text, ale i motivace autora, a bez náznaku empatie k tomu, kdo tvoří, se hned vytáhne estetický klacek... a čím víc má člověk načteno, tím hůř se mu obvykle soudí, tedy pokud má aspoň snahu jít naproti, což tady nehrozí... a k samotnému kýči: kolik lidí, tolik kýčů a každý máme deset minimálně, a máznout někoho po hlavě kýčem dneska, v tak různorodé a barevně roztříštěné době je nereflektovaně zjednodušující a tedy mnohem kýčovatější něž jakákoli láskapáska nebo trpajzlík... kde tu jistotu majitele pravdy bereš, krytyku?
10.11.2009 12:57 K dílu: Zbytek po dělení maartin
no, než jsem to dopsal, už mě to vykoplo... zkusím jen krátce, hned po vpadnutí nebo spíš doklopýtání do cíle (je to dlouhé a papír je papír...): je poznat zkušená, vypsaná ruka, oči při čtení nelítají dopředu a zase nazpátek, ale jsou tažené textem a to je dobře, i přímé řeči a e-maily vnášení dynamiku... a jako obvykle hledám, kde krátit (kdybych mohl a uměl), aby se očištěním ještě líp ukázala podstata a spodní proudy: občas zaškobrtnu o nadbytečný opis a popis, někdy celé věty se mi zdají navíc, zbytečná klička nebo dovysvětlení... Jo to nové nebo z šuplíku?
10.11.2009 11:11 K dílu: Plastové hlavy čekají na překrásný den maartin
nevím, ale má pozornost se pořád odráží - od obsahu, stylu psaní, jednotlivých slov - nepustíš mě dovnitř... třeba je to má chyba
10.11.2009 11:04 K dílu: Kazatel maartin
jasně: opakování a zdvojování slov, popisnost místo přímého, přesného výrazu... ale zároveň cítím, že se z toho časem dokážeš vypsat, uvidíš, co Ti zatím zůstává ukryto, je poznat, že hledáš... když se Ti pak něco vyloupne pod rukama, je to radost jak pro Tebe, tak (možná) i pro čtenáře
05.11.2009 23:33 K dílu: Ani málo, ani moc maartin
Františku, jestli se tady objevíš - co napsat a vyhnout se velkejm slovům?
05.11.2009 23:29 K dílu: Zbytek po dělení maartin
juj, to je dlouhé... nepokládej za nezdvořilost, když to dočtu na etapy, začátek slibuje mnohé...
05.11.2009 23:10 K dílu: Energetická krize maartin
... někdy se docela těžím, až nás konečně vypnou... bude ticho, aspoň na chvíli, hvězdy budou zase vidět, hlava se konečně osvobodí od obrazovek, vrátí se sny, možná...
05.11.2009 23:03 K dílu: do stejné řeky... maartin
Proč? Možná únava materiálu, možná pocit, že slov je všude až dost, tak proč přidávat další... nevím? Díky za zastavení.
04.11.2009 16:10 K dílu: 8.12.2009 - Vzpomínka na Johna - Praha maartin
předvánoční šílenství neexistuje, dokud si ho nepustíš dovnitř... kdysi (před...) jsem k Johnovi chodil, teď vzpomínám na dálku a v tichosti, asi už by mi nějaké srocení srdíček a lásek a svíček vadilo. Ale díky za připomenutí.
04.11.2009 16:00 K dílu: Na cinkňi na bari, čarav tro voďori (2005) maartin
Marvine, je to jen pohádka, pár zbytečných slov, navíc už zmizelých v dávnověku, zdá se mi, protože po těch letech je všechno jinak a přeci pořád stejně, a jasně, že o Cikánech to primárně není a velká úklona patří všem, co to poznali a nezůstali jen na etnickém povrchu... díky za recenzi.
07.04.2009 14:57 K dílu: Na dosah maartin
někdy text vtáhne tak, až člověk zapomene - sebestředně a hloupě - že není adresátem, tak jen zklamaně vytáhne druhou půlku zlomené sirky ze zvonku a docela nepoeticky a neméně hloupě zatíííípne, jakože dobrý, a vycouvá zpátky do svých přízemních konečností, mimo dosah...
07.04.2009 14:37 K dílu: Jarní počítání maartin
Veselé... i Tobě :)
07.04.2009 14:36 K dílu: Slunečnice maartin
jsem trošku na rozpacích - nerozsekané do řádků by to asi bylo lepší, protože "prostor" mezi nimi většinou necítím, nemám ho čím vyplnit, většinou
23.02.2009 15:00 K dílu: Tíseň - výjimečně, absolutně, neliterární maartin
ale, dyk já vim... spíš jsem zbytečně alergickej na určitý věci, který se za slovo pomoc občas schovávají... stejně ti přeju, abs tam vydržela co nejdýl a aby tě to zevnitř nevypálilo - nebo jen trochu. A ty děti (aspoň co já vím) nejsou většinou hloupé, aby jim škola nestačila - ale většinou neví, proč by se vůbec měly něco učit, když vidí doma, jak snadné je žít z cizí "pomoci"
23.02.2009 14:03 K dílu: NĚKTERÁ OKNA maartin
některé pamatuju... ale číst je vcelku přidá rozměr.. s úctou smekám
23.02.2009 13:58 K dílu: Tíseň - výjimečně, absolutně, neliterární maartin
já asi teď budu zbytečně tvrdej a prosím, neber mě doslova, já to zas tak úplně nemyslím: ale podle mého skromného názoru by si některé věci nutné k životu měli zopatřit lidi (pokud jsou aspoň trochu hrdí, že žijí své vlastní a ne cizí životy) sami. Jsme rozežraní, je to pravda a já sám to nesnáším, ale taky je pravda, že to je jedině díky nějaké aktivitě a stovkám roků nějakého vývoje. Pasivní přijímání čehokoli (i naše vlastní) vede k degeneraci - a nezlob se, ale příkladů v mém vlastním okolí nacházím víc než dost - a už se mi takhle "pomáhat" nechce. Takže třeba dílna v Namibii je to, co bych jednoznačně podpořil. Sám jsem to několikrát udělal a ty věci vůbec nepotřeboval, jen jsem si říkal, aby byly co nejvíc pracný
20.02.2009 10:42 K dílu: přeskok maartin
ahoj, Milly!
20.02.2009 08:21 K dílu: Tíseň - výjimečně, absolutně, neliterární maartin
samozřejmě, ale... Já to nezlehčuju, ale už při pohledu třeba jen na ty www na mě padá spíš smutek, vím, že to třeba tak není, ale už ty nabídky práce různých manažerů a zemědělských koordinátorů a poučovatelů jakýchsi "zaostalých" domorodců v Angole nebo Nepálu... prostě nevoní mi to. V pár takových zemích jsem byl a odjížděl s pocitem, že to, co potřebují, je náš respekt k jejich tradicím a jejich práci, pocit, že mají co nabídnout... pokud nemají a nechtějí, přicházím k tomu, že mi jich ani líto není... nikoho, ani v Chánově, ani v Nepálu není třeba ponižovat poučováním a "pomocí" - v malém se rozpustí (teď zrovna vzpomínám, jak se letecky stěhovala balená voda z Evropy do Indonésie) a ve velkém vychováme ze svobodných lidí závisláky, výrobce dětí jako zdroje obživy a parazity na lidském soucitu... katastrofální výsledky "pomoci" nejmenované etnické menšině mluví jsou dost příkladně odstrašující, a přitom, v tolika "pomáhajících" agenturách a úřadech tenhle etnobyznys zajišťuje celkem pohodlné živobytí... a jestli je někdo u nás v tísni, tak jsou to všichni, kdo tuhle parodii na pomoc nedobrovolně platí. Přimlouvám se spíš za respekt a odměňování jakékoli aktivity, ne na pasivně přijímanou "pomoc"
19.02.2009 12:46 K dílu: Tíseň - výjimečně, absolutně, neliterární maartin
já jsem s dovolením skromnější - od snah pomoci kdesi kdekomu na druhém konci světa pomalu zjišťuju, že nejpodstatnější (a daleko těžší) je všímat si tísní v nejbližším okolí... ne všichni tlačí vrchovaně naplněné vozíky, ne všichni krkají z nadbytku
11.02.2009 11:37 K dílu: Z dějin vesmíru maartin
no, já radši, s dovolením ticho...
11.02.2009 11:34 K dílu: UPE! Další moje srceryvné dílo, který je upe hustý jako, samo že dneska i s překladem do tý maďarčiny. maartin
němtudom, jako... spíš dovopravdy
11.02.2009 11:32 K dílu: Labyrint maartin
ano, zásadní věc je číst po...ma...lu. Zvlášť tenhle text... díky.
11.02.2009 11:28 K dílu: redukce maartin
asi bychom to nad sklenkou čehokoli probrali líp zatím to moc nepobírám
11.02.2009 10:53 K dílu: Na cestě Jacka Kerouaca maartin
já právě na nezaujatost a objektivitu moc nevěřím... a líbí/nelíbí taky není přesné, něco se mi krutě nelíbí a přesto nacházím, někdy to není souznění, ale přesdržková rvačka s autorem... sám jsem to na sobě zažil ve formě dlouhých a dost kvalifikovaných recenzí, kladných i záporných, to je jedno - a naprosto protichůdných, i když si každá dělala nárok na objektivitu... psaní je individuální, čtení taky, naprosto stejně jako psaní. A kolikrát jsem sám udělal zbytečně rychlej soud jen kvůli své zabedněnosti, příliš rychlému a povrchnímu čtení... (jen můj názor)
11.02.2009 10:27 K dílu: Na cestě Jacka Kerouaca maartin
... a ještě k té složitosti: třeba mě se některé proudy zadírají tak hluboko, a všechno, co je asi (v případě JK) jen intuitivně nedořečené a naznačené, při hodně pomalém čtení a paralelním a na původním textu nezávislém myšlení se toho(aspoň pro mě) otvírá celkem dost. Pro někoho je to zívavá nuda... proč ne? Z Na cestě cítím proud a enrgii, necítím ji ale v dalších a podle mě už trochu chtěných textech JK.
11.02.2009 10:19 K dílu: Henry Lee maartin
díky. Až po práci, poslechnu rád...
11.02.2009 10:17 K dílu: Na cestě Jacka Kerouaca maartin
Tao? nějak si nevybavuju... možná i ten obdiv souvisí s uvěřitelností těch textů, z toho, že máš pocit ne nějaké umělé konstrukce, naplňování cizích a předem formulovaných představ o formě, ale ručení... a nejpodstatnější je (aspoň pro mě) to, co je "pod textem," proud myšlenek a významové pole bez silného "příběhu", co si jen tak plyne sám o sobě a o dramatické oblouky, stavby a konstrukce se ani v nejmenším nestará. A někdo zase přesně tohle nesnáší. Jde o to, co každý hledáme a co nám každý text vrací - a to je individuální tak, že objektivní a obecný názor není možný.
11.02.2009 08:35 K dílu: Henry Lee maartin
sice to neznám, a musím si domýšlet melodii ze slov -a třeba úplně jinou. Ale daří se!
11.02.2009 08:32 K dílu: Na cestě Jacka Kerouaca maartin
Já bych tu jen, s dovolením. zkopíroval první, co mi přišlo pod ruku: poslední holou, nerozvitou a jednoduchou větu z On the road (podle Joska). Jako ukázku. A tak když v Americe zapadá slunce a já sedím na starém rozpadlém říčním molu a dívám se na dlouhý dlouhatý pruh oblohy nad New Jersey a cítím tu syrovou drsnou zemi, co se v jediné neuvěřitelně nesmírné mase valí až k západnímu pobřeží, a celou tu uhánějící cestu a lidi, co sní o její velikosti, a v Iowě, však vím, už děti jistě pláčou v zemích, kde nechávají děti plakat, a dnes večer vyjdou hvězdy a cožpak nevíš, že Bůh je medvídek Pú? večernice už jistě zapadá a rozlévá svou bledou diamantovou zář po prérii jen chvilku předtím, než se snese naprostá noc, co požehná zemi, ztemní řeky, přikryje vrcholky, zavine poslední pobřeží a nikdo nikdo neví, co koho čeká, kromě beznadějných trosek stárnutí, myslím na Deana Moriartyho, myslím dokonce na starého Deana Moriartyho, na tátu, kterého jsme nikdy nenašli, myslím na Deana Moriartyho. Jinak: je tolik lidí, tolik cest, různých - a každého osloví něco jiného, není jeden, univerzální pohled na nic, a nic se mi nezdá víc přirozené jako právě tohle... Mě osobně oslovilo kromě výše uvedeného jen Mag a částečně Dharmoví tuláci, ostatní už méně a něco vůbec.
05.02.2009 11:00 K dílu: O hostech v domech plnějších než prázdno maartin
parádní text, vypsanou rukou...
02.02.2009 09:23 K dílu: Lednové nemocniční ráno maartin
můj první pocit je mlžný, slova jakoby za tenkým modrým závojem - vidím, rozumím, ale cosi mi brání se dotknout - ale uvěřitelný...
02.02.2009 09:15 K dílu: Můžete se přestat tak blbě tvářit? maartin
uvěřitelný, dobrý
27.01.2009 11:36 K dílu: Dívej se opatrně maartin
je to těžký, jen v Česku se ročně vydá asi 18 tisíc titulů a víc není třeba dodat... nakonec, riziko nese vydavatel Ale třeba budeš překvapená, přeji Ti to :-)
27.01.2009 10:10 K dílu: Dívej se opatrně maartin
... nejspíš protože jsem tu dávno nebyl :-) Jaké máš ohlasy, jsou-li?
27.01.2009 09:01 K dílu: Dívej se opatrně maartin
blahopřeju... zkusím sehnat
10.12.2008 08:50 K dílu: Michael Cunningham - VZOROVÉ DNY maartin
shodou okolností jsem to nedávno četl - a třetí část nedočetl, knížku jsem opustil s podobnými pocity. Domov na konci světa byl o třídu, možná o dvě výš Díky, že sis dal práci...
05.12.2008 14:47 K dílu: Pan Dorian maartin
nějak se to ode mne odráží, možná i tolika opisy až dofrázovita, trochu mi vadí opisy a sem tam i zbytečný, dekorativní přívlastek, místo Dáma, Holčička.. bych si taky asi líp představil postavy, kdyby měly jména Ale cítím naději, že se můžeš vypsat a jednou, jednou to může být a bude dobrý
25.11.2008 07:51 K dílu: Kyselé šťávě z lásky maartin
někdy jo, poslední dobou skoro pořád... jen kdybych tušil, který čaj byl ochucený...
24.11.2008 12:17 K dílu: První sníh maartin
... a zítra (jen?) mezi dvěma kliknutíma... možná i výprask ratolestem budeme dělat myší... snad ne
13.11.2008 09:13 K dílu: Martin maartin
no jo, letos se (zase) s bílým řehtavým nějako zapomněl... asi krouží po pilinách, s chocholem z peří předvádí lambádu nebo jiný vopičárny... třeba je unavenej.. nebo nebí, že opravdový cirkus není pod šapitó, ale venku... a třeba na to do jara přijde
04.11.2008 13:44 K dílu: Régis Jauffret - BLÁZINEC maartin
... cena: porota výhradně z žen !!! (jinak nic proti ženám...)
03.11.2008 15:07 K dílu: Vrána maartin
... bych to zkusil napsat, sílu Ti přeju, a trpělivost
25.09.2008 10:42 K dílu: Kabát pro Jessicu maartin
trochu mě tahaj za uši až nepřirozeně zkrácené věty -když se použijou střídně, zvyšujou dynamiku textu, ale když je celý text jen z málem holých vět? Představuju si, jak to někdo vypráví, nahlas a zpaměti - a představuju si takové vyprávění dost těžko
20.08.2008 08:19 K dílu: Kašna maartin
já bych - s dovolením, jestli můžu - někam vypad. Zdálky se všechno špatný (i smutný) zmenšuje. Slova přijdou až pak, sama...
08.07.2008 11:52 K dílu: Kdysi... maartin
... ale nezapomeň (před případným pádným dopadem)vystrčit křídla, byla by Tě škoda :-))
08.07.2008 11:44 K dílu: Sedím na konári... maartin
trochu možná až moc zlehka, zdá se mi... a moc chtění, snění místo přímějšího Pletu si... :-)
08.07.2008 11:38 K dílu: Zelená nebo modrá maartin
... a ještě bych vymlátil všechna nadbytečná ukazovací zájmena, zdvojování slov i informací mezi dvěma sousedícími větami,a vůbec, čte se mi to dost kostrbatě... snad se autorka vypíše...
20.06.2008 10:14 K dílu: Medvedia maartin
určitě lepší medvěd než třeba - blableneček :-))
12.06.2008 15:26 K dílu: Elektronické zpracování textu maartin
1.ano, dost 2.z hlediska každého jednotlivého textu - záleží na pachateli, v dobrých rukou dobrý nástroj - co si přát víc? Pomyslný průměr si netroufám hodnotit - v tom až obludném množství musí jít asi zákonitě laťka dolů, ale... jak tak přemýšlím, hlasoval bych spíš pro kladný vliv. 3.Proč ne?
11.06.2008 15:20 K dílu: Zelená nebo modrá maartin
tak jsem (jako obvykle) přišel pozdě... p.s. proč nedostupnost?
28.05.2008 07:33 K dílu: Jak je to dál maartin
na sedmém bude orosené pivo bo Den a tedy i Řádek sedmý světit budeš
28.05.2008 07:28 K dílu: "Mimo mě a vrátnýho nikdo neví, žes byl polapen," povídá primář aneb jo, bejt tak trochu čuně neni na škodu maartin
vítej zpátky... mezi (námi) nečistými snad už zůstaneš, přeju
16.05.2008 07:24 K dílu: Co není o hovně, je o hovně maartin
já bych to taky neřešil - nic není mrtvého, ani povídka - souhlasím se všema pode mnou, bych jen opakoval - net není nejvhodnější prostředí pro dlouhé texty - záplava párřádkových, rychlých textů spolehlivě zadusí... za povídkami se většinou musí jinam
15.05.2008 08:12 K dílu: Doprovázení maartin
jestli "mým dětem"? - a o dětech ani slovo... a možná si podvědomě přeju číst "chtěla bych být" a třeba i nenaplněné, místo Jsem - pohyb místo popisu sama sebe... nevím
13.05.2008 07:55 K dílu: Automat na růže maartin
dobře napsaný... a mám - jako militantní nekuřák -právě teď huť potáhnout
12.05.2008 08:56 K dílu: Je to sebevražda, jsem rozhodla maartin
no, je to tak uvěřitelný, že se mi snad ani nechce psát připomínky k "textu" - tobša to už napsal - a tak snad jen přání, abys už příště napsala veselejší pokračování
09.05.2008 08:41 K dílu: Inventář maartin
zrovna dneska se mě dotýká víc, než bych si přál.. bolí, co říct
09.05.2008 08:36 K dílu: Omluva maartin
držím, všech (kolik vlastně?), co můžu jiného, Františku? Těším se na Tvoje slova, a třeba i půtku, život je kurňa přeci jen nesnesitelně krásnej - tedy ne že by byl, ale měl by... modlit se neumím, tak aspoň ty palce
02.05.2008 07:43 K dílu: Roztažená kolena jí občas dovolí na všechno zapomenout maartin
díky za Tvoje slova
28.04.2008 07:33 K dílu: Roztažená kolena jí občas dovolí na všechno zapomenout maartin
dobrý... ale dlouhý řádky Ti jdou líp myslím a možná jde jen o mou vrozenou nedůvěru k vázanému, nevím.
24.04.2008 09:23 K dílu: Písanka maartin
sbíral jsem síly na něco třicetistránkového ale říkačka je svižná a hravá - je velké umění napsat ji takhle, aby nesklozla do banalit (příliš) jednoduchých a snadno se nabízejících rýmů Takže díky.
22.04.2008 15:15 K dílu: Jsem nasranej, vzteklej, je mi blbě a ráno sem nešel "na krev". maartin
... snad jen s přáním, aby bylo líp, Františku... abys už takhle psát nemusel, přeju Ti
19.04.2008 18:41 K dílu: Vzkaz od honzyka maartin
jóoo, nedostižný sen, bez bariér a zpětného sebezpytu... přesto bych vypíchl bod 5 - slov je nějak až příliš myslím, slívají se do hluku... a grafomanů taky většinou spíš postrádám trochu obyčejnýho ticha...
14.04.2008 09:53 K dílu: Závějemi maartin
sem s ní, seveřane...
11.04.2008 14:20 K dílu: Zatmění maartin
zkouším porozumět... a zdravím, Zuzko
10.04.2008 08:21 K dílu: T a ť k o v i maartin
trochu s rozpaky... i výkřiky na závěr, zdají se mi hrozně zjednodušující, skutečnost (neznám) asi byla složitější, určitě víc než na takhle krátké soudy
10.04.2008 08:17 K dílu: Vrané koně maartin
tak na lidovú ses dal Františku... no, dobrý a klobouk dolů před všemi, kdo takhle prostě psát umí a vyhnou se banalitě Snad jen - jen můj názor - i v takhle staženým a nutně prostým tvaru bych asi šetřil s vírou, srdcem a osudem i smrtí - to jsou hrozně velká slova, jestli rozumíš jsem trochu deformovanej, neber mě vážně :-))
28.03.2008 08:25 K dílu: Písanka maartin
čekal jsem další třicetistránkovou... umíš i takhle.
19.03.2008 08:47 K dílu: Inzerát Anny proletářky maartin
zlatý proletářský časy... hodinový padáky, hotely, i po plátně chodí Nový... o tom se dnešním odborářům ani nezdá
12.03.2008 07:33 K dílu: Osmý den schází nám maartin
já mám pondělky rád - i ten mus a vstávání - ale snad jedině proto, že bez podnělka by pátek nepřišel
12.03.2008 07:25 K dílu: Panu prezidentovi s láskou maartin
tohle prostředí je pod Jeho rozlišovací schopnost, potřebujíc obdiv neanonymní a velikosti nejmíň třicetimetrovýho bilbordu (tak ho mám zafixovanýho v hlavě, jak strašil místo stalina)... nestojí nám za řeč, myslím
10.03.2008 11:09 K dílu: Panu prezidentovi s láskou maartin
mě jo, dyť je to chudák, a nikdo mu to ani neřekne
10.03.2008 10:21 K dílu: Přiliš starý na pláč maartin
no, já taky koukal, že to ještě nikdo nečetl - ale 30 normostran má stejné místo jako textík na dva řádky, tak rychle típnout a na další... normálka. p.s. s tím papírem to myslím vážně.:-))) snad to nepíšeš proto, aby Ti tu skončila jediná reakce...
10.03.2008 10:15 K dílu: Panu prezidentovi s láskou maartin
já jsem proti násilí, a nechci na to mít ani... sádra je vyjímkou, protože sádrovatíme zevnitř, každej jinak a je dobrý to vědět a průběžně otloukat - současný monarcha to asi vidí s jinou rozlišovací schopností... náhodně jsem nedávno zapnul zprávy, a právě šla asi deset minut korunovace... mně té chodící busty bylo až líto
10.03.2008 09:58 K dílu: Panu prezidentovi s láskou maartin
sou zvláštní typy lidí - co se čímdálvíc podobají svý vlastní bystě... a co s nima jinýho než se tý sádře zasmát?
10.03.2008 09:50 K dílu: Přiliš starý na pláč maartin
musím se přiznat, že už i mně dělaá potíže číst dlouhé texty - roztěkanost, nesoustředěnost z rychlé obrazovky... a teď mám pokušení zvolat obvyklý výkřik Zkrátit - a možná by to byla škoda - a asi je opravdu na písmák takhle rozsáhlých škoda, chtělo by to papír - to není povzdech, spíš otázka a ponouknutí... protože napsaný je dobře, zkušenou rukou. Jestli bude papír, hlásím se do pořadníku.
15.02.2008 11:11 K dílu: Kartografická maartin
můžu se plést... ale někdy se vracet z nejbližších cest je těžší než z "dálky" - tak jen přání, ať nezabloudíš, v ramenech ani tak vůbec...
11.02.2008 12:52 K dílu: Harmonikář maartin
mně se to právě zdá příliš "bezbolestné" až idylické - a to je právě záludnost: autor, který to zažil (nebo vymyslel) vidí svůj text úplně jinak než všichni ostatní - příběhů (které se nás navíc přímo netýkají) je kolem nás tolik, všelijakých telenovel a reklam a zpráv a zvířátek a borců na konec, odevšad se valí "příběhy" a jeden by z toho až otupěl - právě proto, že jeden stíhá druhý a žádný se příjemce osobně nedotýká. A jestli nám něco schází, tak empatie - třeba vůči podobným textům, které - věřím- nejsou vykalkulované, ale schází jim právě zastavení - kdy si člověk řekne, že právě tahle situace nebo konflikt je i jeho - třeba víc o tom, odkud a jak se tam ti lidi ocitli, na co myslí - a stejná situace vyprávěná z různých pohledů by myslím nedopadla nejhůř, protože právě ve vlaku nebo v metru člověk až hmatá skořápku, ochranou bublinu, do které se každý zakuklujeme a nepustíme dovnitř nikoho, i kdyby seděl čtvrt metru daleko, několik hodin - bojíme se komunikace, každý si ostražitě hlídáme svoje – a že by neznámí lidi spolu ve vlaku zapěli, jsem nezažil od čundráckých dob - a teď mám pocit, že by takový svátek přeci jen zasloužil víc, pět deset stránek, možná sto... ale každopádně s protisměrnými proudy, aby náhodné splynutí nebylo tak jednoduché a samozřejmé, ani ve skutečnosti to samozřejmé určitě nebylo... jen můj pocit.
11.02.2008 10:37 K dílu: Harmonikář maartin
myslím, že by to zasloužilo víc rozvést, převrátit to a přidat další rozměr - takhle mi to opravdu připadá příliš jednoduché... a přitom proti obsahu nemůže člověk říct ani slovo, ale možná - právě proto
27.12.2007 10:02 K dílu: . . . přej si něco maartin
... je dobrý o Tobě vědět.. díky (komu vlastně?) za to, někdy stačí málo a přitom je to tak moc... a přeju ani ne tak všechno nej.. ale jen jediné - abys nemusela pauzírovat ze zdravotních důvodů, už nikdy... když pomoct neumím
07.12.2007 10:05 K dílu: Zaspatá maartin
ouvej... musíš cítit hodně, abys byl tohle schopný napsat... já už by to dneska (bohužel) nedokázal
07.12.2007 10:01 K dílu: Bláznivá maartin
civilní... uvěřitelné.
07.12.2007 09:58 K dílu: Omluva maartin
zanechávám stopu... tedy stopičku, od tlapky... do končin těchto už zabloudím jen zřídka, aspoň takhle... a úsměv
29.09.2007 12:56 K dílu: Vraťte mi nepřítele! maartin
kasáren ani jiných vojenských objektů škoda není nemuseli to vůbec stavět
04.09.2007 10:54 K dílu: Co já vím o lásce maartin
konec trochu hákem, ale dobrý jinak
04.09.2007 10:51 K dílu: Slova bez hranic 2007 maartin
díky
03.09.2007 14:59 K dílu: Podvečer Babí maartin
text ANO, brz odboček a kudrlinek, dobrý obrázek née
03.09.2007 14:49 K dílu: z redakčního stolu hai_mal maartin
po nějaké době se vracím - a zjišťuju, že tomu cvrkotu tady už vůbec nerozumím
24.08.2007 07:22 K dílu: Rozhovor maartin
pravda, Stano...
22.08.2007 07:27 K dílu: Nahá maartin
takový pocit běhu z prudkého kopce... napsané dobře, ale - na první přečtení se mi zdá trochu jednorozměrně
16.08.2007 08:08 K dílu: Jak se stane z mladého umělce starý vůl maartin
nečekej a piš - bude líp, určitě
10.08.2007 12:31 K dílu: Na konci světa maartin
přívlastek, přídavné jméno třeba - jak to znovu čtu a myslím (spíš obecně), ale u Tebe myslím často: řeba: oranžovém převleku poštovních schránek - 2krát za sebou, to až trochu tahá za uši Jsem asi přecitlivělý, vím, však mě znáš
10.08.2007 11:45 K dílu: do stejné řeky... maartin
Jiří, díky za zastavení. To, co píšeš, jsou chyby (někdy je člověk k vlastním slepý...) všechna nadbytečná a zdvojující slova jsou chyby. Snad někdy dáme řeč - nemusí to být zrovna v nádražním bufetu, ale... nakonec to je jedno. Aspoň Tě - takhle na dálku (do Ostravy, nepletu-li se??) - zdravím
10.08.2007 08:44 K dílu: . . . hodina z písku maartin
cítím tam i smutek, možná i bezvýchodnost (budem?), až nebezpečně blízko Nemyslím, že jsou na začátku fráze - spíš popření a odstup. A mluví to na mě... díky
10.08.2007 08:39 K dílu: Na konci světa maartin
souhlasím s a2a2a, nebudu rozmělňovat. Ale příčinu vidím už v jazyku: skoro se tam nevyskytuje podstatné jméno bez adjektiva. Jako bys to považovala za chudé a cítila potřebu to rozvinout, obohatit - a nakonec se vytrácí, CO chceš říct, a oči při čtení stahuje spousta ornamentů, odboček. No a ke klišé (ustálenému slovnímu spojení) je při takovém výskytu adjektiv nebezpečně blízko. Když si je odmyslím, špatné to není. Zdravím Zuzko. I Jiřího
09.08.2007 07:26 K dílu: Cítíte se tu lépe? maartin
nežádoucí: to chápu ale myšlení mazajícho těžko asi čím víc zářezů na pažbě, tím víc adidas, nebo pro dobrej pocit a slastný zažívání, co já vím bohajeho? nechápu
08.08.2007 15:09 K dílu: Cítíte se tu lépe? maartin
2 mazání nechápu
Nahoru