03.01.2006 00:00 K dílu: Kanadský pohlazení Radža
Skvělá profesionálně zvládnutá povídka!!! Hodnotím ji s odstupem dvou dnů po přečtení a můžu říct, že na mě asi opravdu udělala dojem, když si ještě teď vybavuji podrobnosti z děje. Jediné, co mě trochu zarazilo bylo, že Gábi si pozve Romku, kterou do toho dne vůbec neznala, hned domů – ale lidi jsou různí a někdy je trochu důvěry v lidi potřeba. Další věc je, že se mi nezdá, že by Gábi Darju neznala, když ji jinak ve městě musel jako znát kdekdo – ale možná jenom z chlapů, co? Ale dost, nemůžeme chtít všechno dokonalý, ono by to pak snad napsat asi ani nešlo. Při čtení mi to stejně nijak nevadilo, příběhu to na síle ani trochu neubírá – a že to je síla!!! Člověk si to často ani neuvědomuje nebo si to nechce uvědomovat, že se takové věci dějí, a kdyby mu to ve zprávách a v novinách neustále nepřipomínali, tak by o ničem možná ani nevěděl, dokud by si ho to samotného nenašlo. Proto ti děkuji za to, že jsi mi zase jednou připomněla i tu stinnou stránku reality. Oceňuji TIPem i svou poklonou
31.12.2005 00:00 K dílu: novy zivot Radža
Ach jo – k čemu je ti jakž takž správná interpunkce(snad až na některé přímé řeči), když tam potom máš takové gramatické chyby(troufalí, na živu, zdraví,...)? Víš, Jan Hus zavedl takovou pěknou věc – nabodeníčko krátké a dlouhé – po dnešním čárka a háček. Byl bych ti vděčný, kdybys je používal všude, kde opravdu mají být, aby na celek nepůsobil jako dlouhá esemeska. Postrádám také nějakou výraznou dějovou linii. Ta povídka má, zdá se, dvě části – první by potřebovala dotáhnout a do druhé jsi se pokusil vměstnat celou knihu. Vyvaruj se opakování stejných slov brzy po sobě – např. poměrně tmavý....poměrně běžný, ...poprvé v životě jde o život, apod. A ty mezery – prosím – jen za čárkou nebo tečkou...ne před nimi...ano? Pokud se ovšem nejedná(včetně těch chybějících háčků) v tvém případě o originální avantgardní projev. Ale to už je ze mě moc velký šťoura, možná je to tím, že nemám zrovna rád fantasy. Ber to jako doporučení a nedej se odradit, naopak ti navrhuji přepracování, ve kterém by ses víc soustředil na jeden příběh, barvitěji vykreslil atmosféru a odstranil alesopoň některé z nedostatků, které jsem se pokusil vyjmenovat, když to neudělal nikdo přede mnou. Potom se ti třeba podaří dílko, které Tolkiena položí na lopatky:-)))
06.02.2006 00:00 K dílu: TELEGRAM Z OBECNÉ ŠKOLY Radža
:-D Tak tos to našemu školství pěkně natřela, ještěže maj pod kontrolou svobodný tisk!! Morčata jsem slyšel pprvé na cedku o prázdninách a fakt jsem z toho nemohl...ty texty, opilecký hlasy a sem tam něco falešně(mimochodem, jak se dělá smajlík pro potřesení hlavou s blahosklonným úsměvem?) A slohu pančitelek ze základek se nediv, nedávno jsem se díval na výza z prvního stupně a ony i píšou podobně jak ty děcka, takový to písankový písmo:o)) tipík, za pobavení i zpracování
05.02.2006 00:00 K dílu: Zimní osamění Radža
Díky:-)
05.02.2006 00:00 K dílu: Motýlí křídlo Radža
moc díky za vaše názory:-)
06.02.2006 00:00 K dílu: Hanneli Radža
Díky, neli, myslím, že jsi právě ukázala něco, co se může právem nazvat konstruktivní kritikou. tanec: 4. p. – jsou možné varianty mě i mne
06.02.2006 00:00 K dílu: KŘÍDLA ANDĚLŮ Radža
Tak odtud vítr vane! Proto to pochopení pro mou báseň...i já ho snad mám pro tuto o krapet víc než jiní. Náhoda, máme díla s trochu podobným tématem a vložíme je v rozpětí jednoho dne. Vázané verše jsou nesporně těžší než volné, líbí se mi hlavně první dvě a předposlední sloka, tam jsi je zvládla opravdu dobře, jinde to mírně pokulhává, ale ono to hrozně svazuje. Možná by básni prospělo mírné zkrácení, ale vím, jak je to těžké, vypustit něco, co už je jednou napsáno, taky to moc nedělám. Dotknout se stříbra na obloze Těch rozsápaných křídel andělů a Květy zimy nebo peří křídel andělů Zahřejí v duši sametovou hebkostí opravdu pěkné:-)
05.02.2006 00:00 K dílu: * * * Radža
To ty jsi ta víla a život je tvým ostružiním a básně jsou jeho listy a květy, nemýlím se?
30.01.2006 00:00 K dílu: Čmárala šmouhy Radža
Nevím, nevím, mám z toho ambivalentní pocity...tohle volá po básnickém zpracování. Na prózu podle mě příliš mnoho složitých obrazů, byť pěkných – ale to je možná jen můj předsudek nebo zabedněnost, když žádám alespoň o trochu větší srozumitelnost prózy – protože u básně je běžné, vrátit se a při druhém, třetím přečtení odhalit všechny skryté metafory a záměry autora. Ale od prózy očekávám něco trochu jiného. Doufám, že se proto na mě nezlobíš, kdybys tohle napsala jako báseň, neřekl bych ani popel=) Jde vážně asi jen o moje konzervativní názory. A mimochodem – ta grafická úprava je vážně moc pěkná, asi nejlepší, na kterou jsem zatím narazil.
30.01.2006 00:00 K dílu: Dětská nevinnost Radža
"Klidně přijdu o všechno, jen abych tě našla" mi připomíná Simona Wiesenthala, lovce nacistů, který v loňském roce zemřel. Vzhledem k době, která nás dělí od války myslím nehrozí, že by v nelinence našel následovnici. Takouvou tu syrovost a bezohlednost výrazů považuji jedině za plus!!! Takže celkově na tip
11.01.2006 00:00 K dílu: Smysl života Radža
Tak jest...pravda, Wolker to pojal trochu jinak. Můj názor je, že by se dílo nemělo kvůli pár stylistickým chybkám považovat za bezcenné(jako to vysvítalo z tvé první kritiky) pokud je v něm vyjádřená správná myšlenka. Jestli nesouhlasíš už s tou, pak opravdu není co dodat...
10.01.2006 00:00 K dílu: Smysl života Radža
Neměl jsem na mysli poslední větu prologu, ale část "...ne pro mě,ale pro mého přítele,který tu úvahu prostě potřeboval..." Teď se dívám, že jsi to podle své první kritky četl, myslel jsem, že jsi skončil u toho poklusu, ale za vším ostatním, co jsem napsal, si stojím. K tomu uchylovali se: ...pravda, je to tam dvakrát po sobě, jednou bych to nahradil, ale jinak si myslím, že jsi úplně mimo K mému chápání prologu: Rozhodně je lepší nějaká interpretace, než se spokojit s tvrzením, že je to podivné. Navíc nevysvětluji přímo prolog, ale spíš naznačuji, že tě měl přivést k pochopení, co bylo hlavním účelem díla...ale to bych se už opakoval. Nešlo tedy o pokus záchrany morálky světa, či jak sis můj výklad přebral, ale právě jen o toho jednoho člověka. Já jsem navíc vyjádřil naději, že ta úvaha poslouží ještě někomu dalšímu – toť vše. A že tady jde o literaturu? Doufám, že jsi narážel jen na zpracování – tady by se jistě dalo leccos vytknout. Copak literatura nebyla nikdy prosociální nebo tendenční? Vzpomeň na Wolkera...myslíš si, že by proto nepatřil na písmáka?
10.01.2006 00:00 K dílu: Smysl života Radža
Narvah: Souhlasím s tím, že psát o smyslu života by se mělo spíš v klidu, beze spěchu, ale jinak myslím, že jsi asi prolog nedočetl do konce, protože bys jinak věděl, že tohle je dílko trochu tendenční, jeho úkolem není podat historii vývoje chápání smyslu lidské existence, ale pokud možno nastínit, co by jím mělo být a nasměrovat čtenáře v tomto smyslu – takže bych v tom viděl výchovnou funkci (viď, neli ;-))) Z tohoto pohledu některé faktické chybičky nejsou podstatné(souhlasím s některými tvými námitkami, ale zdaleka ne se všemi – např. slovo uchylovali se bych klidně použil). Jsem toho názoru, že blábol naopak je, že by se názory na smysl života neměly nikomu sdělovat – to by ses potom mohl na celou výchovu vykašlat!!! S názorem autorky bych se v podstatě ztotožnil, možná to opravdu chtělo trošku víc rozvést a uvést konkrétní příklad, ale to hlavní jádro tam je, co bude kdo chápat pod pojmem dobro je otázka a možná námět na další úvahu. Dávám tip – a to zejména ze dvou důvodů: a) nelineka patří mezi mezi autory, kterým ten tip vždycky dám, a to nejenom kvůli tomu jednomu konkrétnímu dílu, ale za práci kterou tu odvádí dlouhodobě, za jejich názory,... b) každému jen prospěje, když si tuto úvahu přečte a pokud alespoň jeden z nich díky ní změní své chování k lepšímu, bude mít toto dílo smysl a opodstatnění a snad k tomu svým tipem přispěji i já...
30.01.2006 00:00 K dílu: Šílenství? Radža
Moc se mi líbí začátek, při opakovaném čtení na mě dýchnula vzpomínka na pohádku Oscara Wildea Slavík a růže – to umírání uprostřed růžového keře. To jen tak mimochodem, další podobnost už nenalézám. Nemůžu zcela souhlasit s názorem nelinenky, co se týká šílenců – jistě, jsou lidé označovaní za blázny, případně dříve za kacíře, jako Giordano Bruno, Galileo Galilei,..., kterým jejich současníci neporozumněli, a jejichž význam dnes nikdo nepopírá. Ale příčí se mi do stejné kategorie zahrnout psychopaty ohánějící se kuchyňským nožem. Pokud ale přijmeme teorii tak, jak nám ji tady nelinenka předkládá, je možné, že my jsme ti slepí, a proto je nemůžeme pochopit. Takže OK, jen podle mě jsou dva druhy šílenství. Už jsem to četl tolikrát, že zkrátka musím dát tip, ať si píše kdo chce co chce – je to zejména za ten začátek, ale i 2. polovina má nesporně své kvality. PS: Tome, ty nejsi šílený, jenom avantgardní...ale není to vlastně jedno a totéž?!? Co to má znamenat?!?!?! Není tady kolonka pro tip! To by mě zajímalo, kde soudruzi z Písmáka udělali chybu... Ahaaa, kategorie mimo se nehodnotí, jo taaaaak, cha, chááá (to je Hurvajzův smích =)
10.01.2006 00:00 K dílu: Absurdita štěstí Radža
Výborně, tohle ti sedí mnohem víc:-) Dovedu si to představit jako trochu víc zasněnou součást nějakého cestopisu, protože obsahuje i zeměpisná fakta, na úvahu je to dost popisné. Musím říct, že po prvním přečtení si nevzpomínám ani na jednu pravopisnou chybu, bohužel stále ještě postrádám mezery po čárkách, tečkách, ... Líbí se mi i srovnání s Pasternakem – oblíbená místa různých lidí mohou být velmi rozdílná a často to souvisí nejen s místem samým, ale se vzpomínkami, které se na něj vážou, ať se jedná o mrazivou Sibiř nebo o prosluněné Středomoří. Oceňuji i ztrojené propojení – citátem, knihou, kterou čteš a paralelou z jejího děje. pozn.: ..ve víru kultury.... Ale...no tak jo...dávám TIP
11.01.2006 00:00 K dílu: Mercedes 10 Radža
Myslím, že je to opravdu lepší než předchozí část, je to rozhodně čtivější i čitelnější, přestože stále chybí ty mezery – ale jistě jsi to psala někdy dřív a nebudeš je teď přece všude doplňovat, takže tady to chápu. Jen tak mimochodem... : ,,Ne,to netuším pa mám druhý hovor!“Barbara překvapenému manželovi zavěsila „Co se stalo?Posaď se.“uposlechla a schoulila se na žluté pohovce a další....na konci se píše tečka, a řekl bych, že ve druhém případě i velké písmeno. Malé by bylo, kdybys napsala např.: ,,Posaď se.“ naléhal Ryan. správně: na Tahiti, Peruánec,... Je to už pár dní, co jsem to četl, ale neměl jsem čas napsat kritiku. Teď je tomu právě naopak, a proto ti toho tady nemůžu vypisovat víc, myslím si ale, že už toho beztak tolik nebude. Jsem rád, že jsi změnila žánr, tak piš dál, ve čtrnácti máš na to ještě spoustu času:-)
04.01.2006 00:00 K dílu: Mercedes Radža
No jo, já vždycky tvrdil, že telenovely na lidi nemají dobrý vliv...ani v psaní. Nemáš totiž špatný styl, ale o to je horší, že se zahazuješ s takovým tématem – toť můj názor, ale když tě to baví... Jenom si myslím, že tady nebudeš lehce shánět čtenáře, protože lidí s takovým vkusem (a za sebe musím říct, že díkybohu) tu tolik nebude. Snad kdyby sis našla autory, kteří píšou podobně a dávala jim avíza nebo posílala zprávy, tak by sem potom nechodili takoví ubozí pisálci jako já(...,kteří notabene ještě nic vlastního neuveřejnili a už kritizují), ale dostatek těch kteří Tvé dílko náležitě ocení. Mám také několik postřehů: – v zájmu přehlednosti a čitelnosti textu bych doporučoval dělat po tečce nebo čárce mezery – vypravuješ dost dlouhou historii rodiny v minulém čase – myslím, že mnohem zajímavější by bylo ztvárnit ji např. jako dialog mezi Mercedes a jejím otcem(vždyť dokonce píše, že se jí svěřil) – pozor na klasické slohové chybky – opakování slov(dotyčný,...) i chyby pravopisné(správně – čárka před ale; pravým; Lily – tím si nejsem až tak jistý, doporučuji prověřit; diskriminace;Martini; Buenos Aires bylo město). Ale to se stává, stačí se upsat a je to tam hned. – na délku textu jsi na scénu uveda najednou hodně postav, takže je to dosti nepřehledné, ale to je možná prokletí telenovely – napsat v próze slovo ,,hezčejic" považuji za možné pouze v přímé řeči ve slangu – jinde to zní opravdu hrozně – nevěděl jsem, jak číst jméno hl. hrdinky: Mecha Kladně hodnotím, že jsi zatím nesklouzla do ubulené limonády. Pokud se rozhodneš změnit někdy výrazněji žánr, můžeš mi dát avízo a ukázat mi, co v tobě vězí.
03.01.2006 00:00 K dílu: * nočním tónům tichosti * Radža
Teď se dívám – zakomponovala jsi část své Písně umňoukaných střech, že? :-))) Mě ty střechy byly hned nějaké povědomé ;-) Tvoje práce to je, tak co bys to nepoužila – já jsem to už taky tak dělal, ale co to bylo, to raději nechtějte číst – taková ztřeštěnost :o)))
03.01.2006 00:00 K dílu: * nočním tónům tichosti * Radža
Myslím, že tě češtinářka pochválí, ani já nemůžu jinak. Na tobě člověk hned pozná, že jsi básnířka, i když píšeš zrovna prózu:-)) Hned tak se toho asi nezbavíš – začneš psát prózu a vyleze z toho próza-skoro-báseň ;-)) Nebo próza jedna báseň??? Ale líbí se mi to, přestože je to čtenářsky náročné – na udržení pozornosti, musíš stíhat chápat všechny ty obrazy(mimochodem některé opravdu moc vydařené - ,,Noc, ta tajemná stužka, vlající za pavučinou měsíce, kličkuje mezi domy, protéká úzkými uličkami ..." nebo ,, když se noc převléká do dne…" a další – nechci sem vkládat kopii celé Tvé slohovky :-))) ,... Pravda, pravda, noc je krásná – pokud to není ta noc od Máchy(,,Hluboká noc – temná je noc! – Temnější mě nastává – – –" ) , promiň, že ti sem tahám takový myšlenky. Jako lyrizovaná próza zvládnuto skvěle – skoro jsem v pokušení prohlásitl, že dokonale. TIP
03.01.2006 00:00 K dílu: Píseň umňoukaných střech Radža
Zvláštní, ale pěkné...mně naopak nejprve přišla lepší první sloka, ale po opakovaném čtení si už nejsem zdaleka tak jistý. Jako první mě upoutalo nahnilé slunce – představoval jsem si ho jako když hnije jablko nebo pomeranč :o))) tip
25.12.2005 00:00 K dílu: Smutky Radža
Vypadá to, že jsem první, kdo ti k tomu může blahopřát. V téhle tvojí básni se mi líbí obzvlášť orámování těmi usměvavými tvářemi, které kreslíš smutkům...tvoří to pak opravdu nekonečný kruh.
27.12.2005 00:00 K dílu: Bylo nebylo a... není Radža
No jo - dětství....zajímavý nápad s tou říkankou, moc pěkné a poetické. Konečně vím, co že za ostružiní to máš ve vlasech:-) *
31.12.2005 00:00 K dílu: Příště zkusím SEDMIkrásky Radža
Co říct víc než – výborné, stojí za přečtení i za tip*
04.01.2006 00:00 K dílu: Modlitba Radža
Ani nevím – – – dal jsem tip??? Zrovna tady bych ho nerad opomněl, proto pro jistotu....*
25.12.2005 00:00 K dílu: Modlitba Radža
Moc pěkný..a taky smutný
25.12.2005 00:00 K dílu: Uplakaná Radža
No a dávám samozřejmě tip
25.12.2005 00:00 K dílu: Uplakaná Radža
Báseň je moc krásná, jako barva by možná byl vhodnější nějaký temnější zadumaný odstín.A víš,co se mi na tobě ještě líbí kromě toho, že umíš tak psát?To, že dokážeš stejně pěkně každému poděkovat:-)
27.12.2005 00:00 K dílu: Poslední let na Zem Radža
Já bych ty další měsíce navíc taky klidně snesl:-))) Kouknul jsem se na obě ty povídky(od Čokoládové i od Brosqičky) a obě moc líbí a.....dalšího komentáře se raději pozdržím, protože jsem tady na Písmákovi ještě neochmýřené holátko - v letech, kdy jsi tohle napsala, jsem já psával většinou jenom tak školní úkol ,,Hodnocení divadelního představení" :o))) *
25.12.2005 00:00 K dílu: Kytička pro maminku Radža
Krásné - a věřím, že tvojí mamince opravdu ukápla slza, když to slyšela...
27.11.2005 00:00 K dílu: Agonie včerejšího večera Radža
To proklaté sucho v ústech dobře znám...
04.01.2006 00:00 K dílu: Smrt Radža
Smrt je smutná a když umře někdo mladý, je ještě smutnější. Naštěstí se to nestává moc často, ale setkal jsem se s tím už i já. Když jsem ještě jako malý bydlel na vesnici, měl jsem tam nejlepší kamarádku – Andrejku. Pamatuji si, jak jsme si venku jako tříletí caparti hrávali. Když mi byly čtyři roky, odstěhovali jsme se a od té doby jsem ji neviděl a pokud ano, nepoznal jsem ji už. Asi před rokem jsem se dozvěděl, že se zabila v autě – mohlo jí být právě tak osmnáct. Jela v něm se svým přítelem, oba byli závislí na drogách a možná právě i pod jejich vlivem. Je to zvláštní, jak se dva životy, které začínaly podobně, můžou vyvíjet úplně odlišně. Ale zpátky k básni – možná není tak propracovaná jako některé ostatní tvé básně, ale zato se lehce čte a snadno chápe. Nejpěknější je první sloka – smrt jako ranní rozbřesk, který zabíjí noční sen-život. Staví to na hlavu běžné představy, které smrt spojují s temnem a černou a život s bílou a světlem, přesto je to pravdivé a výstižné. Navíc černá je barva smrti teprve někdy od devatenáctého století, dřív smuteční barvou bývala právě bílá(viď neli – vzpomeň si na výtvarku – docela by mě zajímalo, jestli tady nezapracovalo podvědomí). Zejména díky tomu dávám tip
31.12.2005 00:00 K dílu: Zpověď schizofrenika Radža
Je z toho cítit vnitřní rozpolcenost pisatelky, budu si na ni muset dát pozor ;-))) ...i n a s e b e... Ne ale vážně - opět výborný konec, dostala mě... ...n e c h v a l p o ř á d , v y t k n i j í n ě c o !!!... ...Mlč! Naopak, dávám tip.*
27.11.2005 00:00 K dílu: Miluji Radža
Musím se připojit k Tomovi, při tom posledním verši člověka až zamrazí v zádech, jak je to řečeno přímo a nečekaně, podle mého názorů jedna z tvých nejlepších básní
25.12.2005 00:00 K dílu: Arijská rasa Radža
Nicollette: Nemyslím si, že je chybou psát v afektu. Pokud chceš zachytit svoje bezprostřední pocity a dojmy, nesmíš je nechat vyprchat, protože pak už bys popisovala jen vzpomínku na ně a to už nemusí být totéž. Neli: Pěkná práce,dávám tip, jinak souhlasím s tvým doporučením - víc se mi líbí Holocaust
25.12.2005 00:00 K dílu: Holokaust Radža
Mein Liebe, Meine Liebe..nejsme Němci - to by mi ani nevadilo - vlastně se mi to líbí z celé básně nejvíc, včetně - jako už tradičně - posledního dvojverší. S tou délkou - dalo by se to brát jako litanie a to by potom bylo v pořádku, klidně bys to ještě mohla prodloužit. tip
04.01.2006 00:00 K dílu: Jako zrnko písku Radža
Ve mně to pocit navodilo – nevím, jestli je to ten stejný, který autorka zamýšlela, ale něco mě s tím příběhem opravdu váže, dotklo se mě to. Přesto upřednostňuji dějové povídky s napětím, nečekaným závěrem apod. Pročítám i všechny kritiky a nejvíc se musím ztotožnit se stručným názorem vesuvanky – starý pán, růže – z toho na mě Andersen přímo dýchá. Za příjemný estetický zážitek dávám tip.
30.12.2005 00:00 K dílu: Nejkrásnější místo na Zemi Radža
I ty, děkuji - přeji krásný nový rok*) naplněný vrcholnými literárními zážitky. *)píšu nový rok s malým písmenem, a tak musí být každému hned jasné, že mám na mysli celý rok, nejen 1. ledna, jak si lidi občas přejí :o))))
27.12.2005 00:00 K dílu: Nejkrásnější místo na Zemi Radža
Krásná povídka, i když ten lehce dekadentní začátek mě oslovil o něco víc. Ale přesto jsem rád, že nakonec přece jen vyjadřuje radost ze života a naději. *
31.01.2006 00:00 K dílu: ZÁPOČET Z PITVY MLADÉ DÍVKY Radža
Teda...síla většinou čtu i všechny kritiky, ale tady je jich vážně moc, takže nevím, jestli nebudu někoho opakovat: Hned jsem se díval mezi autory, jestli mezi nimi přece jenom ta Zbořená zeď naděje není, nenašel jsem ji tam a musím říct, že mě to docela uklidnilo. Oceňuji kontrast smrti a touhy, stejně jako některé momenty z pitvy, např. konec prvního z odstavců, ve kterém se o ní pojednává, mě dostal, dokážu si to živě představit. Vím, že tohle není tím hlavním obsahem, ale přesto... : Máš pravdu v tom, že lidi protestují proti mnoha věcem, kterým přitom vůbec nerozumí, sami se podle toho, co hlásají, neřídí a často to dělají jen proto, že je to v módě nebo to vypadá dobře. Ale že bych kvůli tomu musel někoho inzultovat přímo na ulici?? Je lepší, si vždycky včas uvědomit, že někdo, koho potkáš, nemůže za všechny tvoje problémy a neříct si: ,,Tohle je poslední kapka. Teď to schytá to za všechny!" Když jsou ti mladí lidé tak zmanipulovatelní, proč je raději nezmanipulovat pro svou myšlenku a neukázat jim jejich povrchnost? To bys je ale potom možná musela vodit po jednom na pitevnu, aby mohli mohli poznat to stejné, co ty – uznávám, je to utopie, ale je lepší se o to pokusit. Jinak bych nad tím mávnul rukou, ale že jsi v tom klubu za renesanci přechodníků...např. hned ze začátku II. části má být správný tvar přechodníku ,,byvši", navíc pokud si dobře pamatuji, slouží přechodník k vyjádření současnosti dvou dějů – 2. děj tam postrádáš, takže je přechodník zbytečný...to jen tak na okraj. Jinak – čím delší dílo, tím větší pravděpodobnost, že tam nějaké chyby budou a na to, jak je dlouhé tohle, jich tam je opravdu málo, takže to ber jenom jako přátelské upozornění dopomáhající k ještě větší vytříbenosti díla. Příběh je opravdu silný a po začátku se zajímavě vyvinul, když jsem ho nejdřív přelétl očima, obával jsem se, že se celý ponese v duchu I. části, protože to by bylo opravdu moc, ale právě včas jsi jediným mávnutím svými perutěmi, Havranko, mé pochyby rozptýlila. Ergo ačkoliv to tak podle mojí kritiky možná nevypadá, je to rozhodně na TIP a děkuji ti za povídku, jejímž čtením jsem ztrávil večer(a nehledej v tom ironii)
03.01.2006 00:00 K dílu: Berenica Radža
Já si zase myslím, že je to moooc dobře, že neexistují. On totiž v románu nebo ve filmu vždycky zvítězí ten ,,klaďas" a pokud náhodou ne, tak ti to ani nevadí, vždyť jde jen o knížku. Ale v životě by to asi dopadalo trochu jinak. Zelený děs jsem nečetl, ale poptám se v knihovně - nevzpomínáš si náhodou, kdo to napsal? Pokud Ti můžu zase já něco doporučit...nevím, jestli to bude přímo podle Tvého gusta...ale jestli chceš, podívej se na sbírku povídek Drákulův švagr od Švandrlíka – tam se to podobnými historkami jenom hemží a mají často zajímavé a nečekané závěry. A ještě k té Tvé povídce – ono to vlastně ani neskončilo zas tak špatně, alespoň teď můžou být pořád spolu – což je jim ale houby platné pokud je pravda, že nemohou milovat:-)))
30.12.2005 00:00 K dílu: Berenica Radža
Jejda - ten upírskej smajlík se moc nepoved!!! Zajímavý - literární server a ignoruje moje pokusy o neotřelé členění textu - vždyť i mezera může mít svou funkci!
30.12.2005 00:00 K dílu: Berenica Radža
Tak to je první dílko tohoto druhu, na které jsem tady na písmákovi narazil - a děkuji ti za ně. Okořeněné pěknými spojeními - les voněl tmou,... Teda - po mně kdyby se vrhla upírka(byť by to byla moje bývalá milenka), tak bych se spíš lek, že mi jde po krku a ne že mě chce začít líbat - a už by to schytala tím kůlem!!! o o I W a samozřejmě jeden tipík pro slečnu:-)
06.02.2006 00:00 K dílu: C O P Y R A I G H T 2 Radža
Skvělé, lepší než první díl, pokud se ti to zrovna nestane, pobaví :-)) Ioannes: ,,O několik dnů hádek s Lukášem, pití s Katkou, neshodami s rodiči a prošvihnutých přednášek později." je podle mě jedním z nejlepších okamžiků celé povídky, je to totiž originální, narozdíl od konvenčního řešení, které jsi nabízel. Ačkoliv by bylo jistě správné, určitě by mě tak nezaujalo. Moje verze by mohla znít třeba: ,,O několik hádek s Lukášem, pitek s Katkou, neshod s rodiči a prošvihnutých přednášek později. A zase mám paralelu ve svém vlastním životě – taky jsem nedávno volal holce, co stála pár metrů ode mě:-))) Kdyby tohle dílko nebylo napsané dřív, než se to stalo, musel bych si už myslet, že mě špehuješ Kytii:-)))Tvůj popis sledování Lukáše nazančuje osobní zkušenost!!! Ale asi jenom prožívám to, co spousta jinejch lidí... Co poradit??? Snad: Co oči nevidí, srdce nebolí. dávám jeden speciální Ti!i!i!i!i!i!i!P (to je tip, kterej prošel mandlem:-)))
30.12.2005 00:00 K dílu: Vaše krásné oči Radža
Jé, pohádkový dědeček - co na tom, že ti nesplnil tři přání, ale jenom jedno - to, které ti na očích viděl. TIP
03.01.2006 00:00 K dílu: Opravdový přítel Radža
Máš pravdu, není to tak důležité. Já jsem ani nechtěl vyzvídat řešení tam, kde ho autor sám záměrně nechává mlhavé, ale asi to tak vyznělo...hanba mi!...příště si budu muset dávat větší pozor na pusu...vlastně na klávesnici:-)))
31.12.2005 00:00 K dílu: Opravdový přítel Radža
Už jsem si myslel, že jsi zabrousila i do detektivního žánru, ale kdyby se pak ukázalo, že je nevinný, bylo by to asi trochu fádní a každý by to očekával – takhle je to mnohem lepší.* Koneckonců – možná byl nevinný, kdo ví? On to alespoň tvrdil...
06.02.2006 00:00 K dílu: C O P Y R A I G H T Radža
Pro mě zajímavější o to, že jsem se nedávno ocitl v podobné situaci v obráceném gardu a v pozici Daniely...no jo, taky jsem nakonec ostrouhal. Je to vážně dost ze života, mám třeba kámoše, kterej si od patnácti tajně půjčoval auto svých rodičů. Takže rozhodně na tip*
11.02.2006 00:00 K dílu: Marcipánové vločky Radža
Výborné, ale je mi z toho trošku smutno. Bohužel, pokud se ti něco nepříjemného přihodí o Vánocích, je to horší než jindy, protože vidíš všechny ty šťastné tváře a bezstarostné lidi okolo sebe. Já si přitom vzpomněl zase na seriál Bylo nás pět, jak tam Pepek Zilvar se svým tátou na Štědrý den večer bloumají ulicemi, nahlížejí do oken vidí tam všude ty šťastné rodinky, jak aspoň jednou za rok zapomenou na všechny problémy a neshody, všichni se usmívají – a oni si zatám dýchají do dlaní, aby je tak nezábly ruce. Moc krásný příběh, jednoznačně tip
04.01.2006 00:00 K dílu: Labutě Radža
Začátek mi připoměl Otu Pavla, další část Remarqua, zbytek už byla čistě Brosqička. Myslím, že některé přesnější detaily by dodaly příběhu na větší autentičnosti – třeba zajímavá epizoda z války(smrt kamaráda, zmrzačení hl. hrdiny,...), nebo ,,Kamarád unikl válečné vřavě, díky tomu, že již léta trpěl tuberkulózou... nebo ,,Zastavil se ještě v pekařství, kde se mu podařilo sehnat pár starých housek." apod. Naštěstí to byly hodné labutě – dědu jednoho mýho kámoše kdysi napadl labuťák – – – tomu opeřenci se asi nelíbilo, že si ho děda chce vyfotit a šteluje si ho do objektivu deštníkem :-D (Jo a ten deštník mu potom zničil tygr v ZOO – jak jinak než při focení :-) Musím říct, že jsem očekával jiný závěr – totiž ten, že hl.hrd. by šel krmit labutě, ale ony by se ho jako bílý symbol čistoty bály, protože jej válka tak změnila a poznamenala, a nic by od něj nežraly. A pokud by to mělo skončit dobře, tak by se mu podařilo zabíjení z války nějak odčinit a labutě by ho vzaly na milost...ale to už ti moc fušuju do řemesla!!! Přes tyto drobné výhrady jsem si příjemně početl, dávám i tip, příběh je pěkný, pohladí. Když jsem to neudělal u jiných děl, napíšu to sem: Je lázeň pro oko číst si dílko, které není samá pravopisná chyba(samozřejmě pokud je správný pravopis doplňen poutavým příběhem a čtivým slohem). V tomto ohledu je na Brosqičku vždy spoleh. Čím to, že jsou moje kritiky čím dál tím delší a delší? Asi tím, že jsem stále větší šťoura :-D Však já si to slíznu, až taky něco uveřejním:-)))
30.12.2005 00:00 K dílu: Pampeliška Radža
To je krásné....pohladila po duši – a zároveň do ní vrazila osten pochybností, nostalgie...a touhy rozeběhnout se do luk, najít tu zlatavou pampelišku pod vysokým a modrým nebem, kde vítr přináší z dálek vůni jara...vždyť nemohla, nemohla být sama. *
06.02.2006 00:00 K dílu: Příběh, ve kterém se nevyskytuje Palmexman Radža
Hmm..málo střelený:o))) A zapomeňte na mrkev!! Přišel čas rajčat!!! *tipík
Nahoru