02.05.2002 00:00 K dílu: Chcete publikovat svoje verše? Morava
Pojďme se usmívat... ;o) TO JE ONO! Je to lepší než se hodiny dohadovat o tom, jestli je čeština nářečím moravštiny nebo obráceně, protože tam, kde něco není na 100%, je svoboda - i svoboda pro práci a cestu, byť by to byla i kusá kolej :)
02.05.2002 00:00 K dílu: Chcete publikovat svoje verše? Morava
Prokletí: nikdy jsem neřekl, že všechno znám a všemu rozumím. A stejně tak jsem neřekl, že jsi idiot. Řekl jsem jen, že doklady o moravštině existují, a že z Tvých vyjádření vyplývá, že Tě o nich Tvoje alma mater neinformovala. V zásadě se dá říct, že pojem moravština byl na celé Moravě užíván asi do 60./70. let 19. století, v části Moravy asi do 20. let 20. století, resp. snad do současnosti. Pokud budeš procházet knihami, novinami, časopisy i rukopisy z doby před rokem 1870, jistě na některé z dokladů narazíš.
01.05.2002 00:00 K dílu: Chcete publikovat svoje verše? Morava
Wopi: Víš co, někdy se na ten časopis podívej a potom suď. Delší popis je asi zbytečný,.dialog by se dal přetáhnout ad absurdum, kdy už bych ten časopis tady mohl přepisovat celý, od prvního čísla - a ještě k němu psát komentáře, jak co kdo myslel. Časopisy úzce odborné (přírodovědné, technické a pod.) stěží bude někdo považovat za nacionalistické, nicméně pokud bych užil Tvoje měřítko - našel bych v ČR např. nenacionalistický deník? Nejsou nacionalististy voliči dnešních parlamentních stran? Např. ODS - ovšem nacionalisty českými? Stačí si přečíst volební plakáty pro letošní volby - "ODS volí české národní zájmy". Konečně to přiznali! Takže - nejde o to, že nacionalisty jsme skoro všichni, jenže někteří českými (ti to mají povoleno?) a někteří moravskými (ti to mají zakázáno?)? Nacismus také nesnáším. Neužívají ale při hovorech o Moravanech mnozí mluvčí a politici slovník, který by si pro jiné národy nikdy nedovolili použít? Že by měli radost, vidět slova jako Moravan a nacismus pohromadě? Fuj. Tolik českých politiků mluví o moravském nacionalismu (nacio = latinsky národ), a současně popírá, že by moravský národ existoval. Logika poněkud divoká, ne?
01.05.2002 00:00 K dílu: Chcete publikovat svoje verše? Morava
Prokletí: Můžeme mít samosprávnou ulici, dům, ne? Můžeme. A Tvůj nápad se mi líbí. Narozdíl od názoru některých politiků (z ODS?), že nám (lůze?) např. netřeba zaváděti prvky přímé demokracie (referendum, přímá volba prezidenta a starostů), anžto nemají tradici v našem donedávna socialistickém zákonodárství. Nemluvili podobně i komunisté před rokem 1989? Že Tě ve škole neučili o moravštině, je chyba školy, ne moje, a pokud Ti škola neposkytuje po odborné stránce dostatečně kvalitní a objektivní výuku, nezbývá Ti, než si informace opatřit sám. Za nahlížení do archivních pramenů se neplatí. Kromě matrik. Budu rád, když mne poučíš o věcech, které neznám, rád se dozvím něco nového, ale nepoučuj mne o věcech, které neznáš sám. Wopi: Národnost, místo narození nebo bydliště ve Tvé představě lidi jenom rozdělují. Nezapomněl jsi ale na to, že to, co jedny rozděluje, může druhé spojovat? Znaménko - není jediné na světě. Existuje i znaménko + a mělo by se používat. Málokterá mince má jenom jednu stranu. Zaměření časopisu? Viděl bych to asi tak, že časopis Trnky - brnky není ideálním prostorem pro publikování článků o šlechtění jabloní. Doufám, že kvůli tomu nebudeme podezřívat některé naše humoristy z diskriminace zahrádkářů. Vtip o šlechtění jabloní, bude-li povedený, totiž v Trnkách -brnkách jistě otisknou velmi rádi. Albireo: Kdyby autor z Moravy napsal skvělou báseň o Chebu, měla by být v inzerovaném časopise otištěna. Dovedu si představit i otištění básně Čecha o Čechách nebo Laponce o Laponsku, pokud v ní Moravané najdou něco, co bude např. korespondovat s moravským pocitem, paralelu s vlastní zkušeností, radu, oporu ... A nadto si dovedu v časopise vydávaném lidmi hlásícími se k moravské národnosti na Slovensku nebo jinde představit i báseň Čecha o Praze, ve které jako Moravané nenajdou nic víc než krásu, pokud takových časopisů budou Moravané moci (např. finančně) vydávat víc než např na Slovensku ten jeden jediný. Idril: jsem pro jednotnou Evropu - pestrý kontinent zdravě sebevědomých, kulturních, přemýšlejících a pracujících lidí. Nejsem pro Evropu hňupů, a to ani v Papouškově smyslu.
29.04.2002 00:00 K dílu: Chcete publikovat svoje verše? Morava
Ten časopis už na Slovensku existuje od roku 1995, díky tomu že Slovákům jeho vydávání narozdíl od některých našich spoluobčanů nevadí. Nejsem jeho zakladatelem, nikdy jsem nebyl jeho redaktorem (nemám slovenské státní občanství) a s jeho vznikem nemám nic společného. K Albireovi: "Nechci mít nic společného s lidmi, kteří se vydělují z českého národa, i když jsou jeho součástí." Já Tě nenutím, aby ses hlásil k moravské národnosti, k níž se patrně hlásili všichni Tvoji předkové asi do roku 1870 - přečti si Řepa (pracovník Historického ústavu Akademie věd České republiky): "Moravané nebo Češi?", vydalo nakladatelství Doplněk v Brně v roce 2002. Já Tvoje právo na to, aby ses hlásil k české národnosti respektuji, respektuj i Ty mé právo se k české národnosti nehlásit. Pokud tomu někdo nerozumí: nemám důvod se hlásit k irské národnosti, protože jsem se nenarodil v Irsku, necítím se být Irem, a přesto mám Iry jako národ rád. K ev. jazykové připomínce: mateřskou řečí většiny dnešních Irů je angličtina, ale o své irské národnosti nepochybují. Starší verze moravštiny - staroslověnština - se učí jako spisovný jazyk - nemýlím-li se - i na českých univerzitách. Evropští židé mluvili v našich končinách obvykle jidiš, po založení státu Izrael se vrátili k hebrejštině. Před rokem 1939 politici tvrdili, že Slováci nejsou národem. Dnes už se většina Čechů smířila s tím, že Slováci národem jsou. (Doufám.) A co? Vadí to někomu? To, že Češi a Slováci jsou dva různé, byť velmi si blízké národy, je snad důvodem k nenávisti? Není. Je pokoj, je pravda, je klid. Pokud jde o Moravany, platí pro nás jiná měřítka?
04.03.2002 00:00 K dílu: Česko???? nebolí vás to? Morava
Bloncka: Slova o Hitlerovi jsem vztahoval na název státu, Čechy a Morava mi zní rozhodně líp než Česká republika. Dají se vztáhnout i na existenci zemské hranice. Dlouze a vášnivě diskutovat o úctě A. H. k čemukoli jinému (i Moravě s výjimkou výše uvedeného) není třeba polemizovat vůbec, neboť pro polemiku není místo tam, kde oba diskutující mají na věc stejný názor.
04.03.2002 00:00 K dílu: Česko???? nebolí vás to? Morava
Slovansko by asi bylo lepší, protože Slávie je česky, moravsky bychom řekli Slávia ;) Třeba Vás ještě něco napadne. Madagaskar je možná moravštější než Morava, ale o tom až případně a někdy jindy. Každopádně některým politikům by delší pobyt na Madagaskaru prospěl, pokud by se vyhlašovala sbírka, dejte vědět.
04.03.2002 00:00 K dílu: Česko???? nebolí vás to? Morava
Mně do toho netahejte. Jestli lidé v Čechách chtějí přejmenovat svou zemi na Česko, je to jejich věc. Dublety známe i odjinud: Bavory/Bavorsko, Franky/Fransko ... Y se jeví jako starší než SKO. Jméno Rakousy se vztahuje pouze na část Rakouska - Dolní a Horní Rakousy, případně i na Salcbursko. Není tu ale rovnováha - dnes už se říká nejen Dolní a Horní Rakousy, ale i Dolní a Horní Rakousko. Pokud bychom se bavili o názvu státu, ve kterém leží i Morava, pak názvy Čechy a Česko cítím jako ideální označení pro stát, který ke mně jako k Moravanovi nemá úctu. Být Čechem, bylo by mi trapné, že nacista Adolf Hitler jí měl k Moravanům víc, než mnozí dnešní čeští politici ... Českomoravsko je stejně dlouhé jako Československo, ale nepotřebuji nic složitého, stačila by mi např. Slávie. (Fandové Sparty nechť mi odpustí.) Nebo Slovansko. Název Slovansko by se určitě líbil nejen na Slovensku, ale i ve Slovinsku a ve Slavonsku :)
09.10.2001 00:00 K dílu: VELIKÁANSKE DÍKY!!!! :-) Morava
Teším sa na ďalší krst !
06.06.2001 00:00 K dílu: Pro přátele Mongolů, zvědavce a mlsné jazýčky 14.-15. července v Chlumu u Třeboně Morava
Mongolové na uvedeném srazu žijí u nás, takže mluví i česky (na různé úrovni, s některými se dá bez problémů bavit česky či moravsky, s jinými se vyplatí oprášit znalosti ruštiny)
03.06.2001 00:00 K dílu: Morava
zkus kočku na čočku, ale jinak TIP ;-)
03.06.2001 00:00 K dílu: PAJŠTÚN Morava
Falčí, posílám ...... (= sluníčko sedmitečné) frrr :-)
03.06.2001 00:00 K dílu: PAJŠTÚN Morava
Papoušku, Liberec se řekne Reichenberg ;-)
25.05.2001 00:00 K dílu: Morava
Ještě dva palečky. Držiim
23.05.2001 00:00 K dílu: Bíly stránkę (ad Bacilovy Střepiny touhy) Morava
devon = devon :-)) (geologicky obdobi pomenovany po jednom anglickym hrabstvi)
20.05.2001 00:00 K dílu: Verse na stuzce Morava
prvních pět by stálo za *, další -
20.05.2001 00:00 K dílu: listopad Morava
Jedna z Tvých nejlepších - BRAVO !
20.05.2001 00:00 K dílu: listopad Morava
TIP !!!!
20.05.2001 00:00 K dílu: Morava
první půlka by stála za *, druhá je plná klišé (tvrdá realita !, všední den) - takže dnes bez * :-(
10.05.2001 00:00 K dílu: Hej, Slovaci ! Morava
A ještě pro úplnost: v Českém Těšíně prý někdy v osmdesátých letech dostal československý student polské národnosti dvojku z mravu za to, že při Závodu míru fandil polskému mužstvu (jedna paní povídala) ... a podobně někteří Moraváci, po rozpadu Československa v hokejových zápasech ČR - Slovensko fandili či fandí Slovákům ... Chápu, že se to někomu nelíbí, ale pro ostrakizaci nejsem
10.05.2001 00:00 K dílu: Hej, Slovaci ! Morava
A proti slovanské hymně taky nic nemám ...
10.05.2001 00:00 K dílu: Hej, Slovaci ! Morava
Před několika hodinami jsem potkal kamaráda s jedním známým. Řeč byla o hokeji. Můj názor: nelíbí se mi nápis CZECH na dresech (Vám se, milí písmáci z Moravy, názvy Česko a Čechy pro Moravu líbí ?). A proč by Morava nemohla mít vlastní hokejové mužstvo ? Skotové hrají fotbal taky za sebe, mají i vlastní měnu, a přece to neznamená, že Velká Británie jako federativní stát neexistuje nebo že existence skotské kopané je dílem skotské lúzy, šovinistů, nacionalistů, separatistů (je-li libo, ještě si nějaké ty přívlastky doplňte). Když jsem zažil v moravských ulicích moravské fanoušky s česk(oslovensk)ými prapory a výkřiky Češi, Češi, opravdu to na mne nedělalo dobrý dojem (ještě jednou: Češi a Moraváci - to bych bral). Podobně jednotlivé členské státy Malajsie vydávají vlastní známky ... Vadí to někomu ? Vadí to slušným lidem ? Názor Moraváka č. 2: Morava by v hokeji měla šanci. Názor Moraváka č. 3: něco jako "vy blbci, to se ještě budeme dělit ?" Já osobně jsem žil v jednom státě se Slovenskem rád. Pokud si vzpomínám, Slováků se v roce 1992 nikdo neptal, jestli chtějí nezávislost - Mečiar sám chtěl v roce 1992 unii jako volné soustátí. Několik desítek vládnoucích Čechů odmítlo. Zeptal se někdo několika milionů nevládnoucích Čechů ? A ptal se někdo nás Moraváků ? My přece "nejsme" ... Ale to, jestli Slovensko chtělo nebo chce být samostatným, je věcí Slováků a nikdo podle mého přesvědčení NEMÁ právo rozhodovat za ně. Stejně tak je to s Moravou. Nebylo by absurdní, ptát se Čechů, jestli chtějí pro Moravu autonomii ? Češi hořekují nad útlakem v habsburské říši ... ale habsbursko-lotrinské Rakousko bylo federativní a Češi v něm svůj parlament měli stejně jako Morava. Máme na Moravě parlament dnes ? Nebo nám po něm zůstaly jenom tři sněmovny - a zemské desky jako národní kulturní památka ? Vytahovat tady Hitlera považuju vůči Bix a Silvince za (velmi uhlazeně řečeno) neomalené. Nevím nic o tom, že by se Bix se Silvinkou narodily před rokem 1930. Takže by mne spíš zajímalo, jestli tu něco v této diskusi nezačíná páchnout principem kolektivní viny ... A je trapné, že hlasy o Hitlerovi tu zaznívají z Moravy. "Kdo jsi bez viny, hoď kamenem ..." Existuje vůbec národ, který nenese vedle své slávy a cti žádný podíl (spolu)viny ? My na Moravě jsme v roce 1945 vyháněli sami sebe (Pohořelice) ... Silvinko a Bix, doufám, že Vás tu některé hlasy volající zlostně "od hradu (Borinky) dále" neodradí. A rád se zúčastním !
08.05.2001 00:00 K dílu: Ruce Morava
... ve kterém zazní Tvůj rým
15.04.2001 00:00 K dílu: Morava
Jsou dva druhy uznání - za laskavou nečinnost a za poslání
09.04.2001 00:00 K dílu: O ROSTLINÁCH Morava
setkal jsem se s tvrzením, že i rostlina se pohne, když má strach: když se k ní přibližuje někdo, kdo jí ublížil ... že rajčata na balkóně rostou rychleji, když si s nimi povídáme ... na ORF před lety kdos vypravoval o svém setkání s mimozemšťany ... telepaticky jim položil otázku: Bůh ... odpověděli něco o tom, že i země, na které stojíme ... vykřičníky: úcta !
09.04.2001 00:00 K dílu: Lidé v nás Morava
čekáme s nohama na ramenou čekáme na setkání s ženou nohy ji neseženou a ruce sežehnou žehnající sluncem snítko z nejbělejšího sněhu a táním plným nekonečna z modřínu srdce opadávají zrazené větve na zámek mlčení bez klíče a petrklíče na stráni tam uvnitř není čas je láska pro nás ? nebo my pro ni ? než dohoří den od slova daný než dohoří září hvězd než rozplyne se mlha než přerve šelest slunce sen je krásně na tom Božím světě Šafránku
28.03.2001 00:00 K dílu: Odhaluji své tajemství! Morava
á, MARS MORAVICUS :-))
28.03.2001 00:00 K dílu: Morava
TIP !!! (Mimochodem, ty kudrnaté vlásky jsem míval ve dvě na prvou až druhou taky.) Věřím, že touha překročí i dvě na šestou - snad se přece jenom jednou naplní, i Tobě, Bacílku ...
27.03.2001 00:00 K dílu: Morava
Tip
09.10.2001 00:00 K dílu: Tajemství Kafky odhaleno :-) ! Morava
Zloděj křičí: chyťte zloděje ? To, o čem mluvím, je právo, ne bezpráví. Rovnost mezi národy se nemůže vyhnout vztahu mezi Moravany a Čechy, jinak by o žádnou rovnost nešlo. Pokud jde o Moraváky v Praze, je nutné se ptát, PROČ tam jsou. Protože v Praze prostě chtějí žít ? Nebo mají v Praze lepší pracovní uplatnění (umělci, herci, ale i např. zedníci aj.) a vyšší platy ?
01.04.2001 00:00 K dílu: Tajemství Kafky odhaleno :-) ! Morava
kalinko, dostaneš * :-D
31.03.2001 00:00 K dílu: Tajemství Kafky odhaleno :-) ! Morava
ochechulko: měla bys psát o maminčiných názorech častěji: *** !
28.03.2001 00:00 K dílu: Tajemství Kafky odhaleno :-) ! Morava
Děkuju, inventore ! Vlastně ale děkuji i agresorům (odkudkoli) - dosud jsem sdílel Váš názor, že vlastenectví může být zneužito k násilí, k zabíjení -narozdíl od kosmopolitismu. Mýlil jsem se. O kosmopolitismu to platí taky. Vzpomeňme dřívější vztahy Němců k Čechům (např. v Rakousku), Maďarů ke Slovákům (v Uhersku), Ruska k Čečensku, NATO k Jugoslávii za S. Miloševiče. Najít "svaté" zdůvodnění pro válku nebývá těžké. Kde je tedy problém ? V PROSTŘEDCÍCH ! Poušť i povodeň zná stejnou vodu. Vlastenectví není špatné ani dobré. Vlastenectví může být důvodem pro nezištnou práci i pro výstřely. Dobří a špatní jsou jenom vlastenci - lidi v konkrétní situaci ! Moje chování se Vám možná někdy zdá přepjaté - je ale obranou něčeho slabšího. Situace, ve kterých jsem byl umlčen pro svou národnost, jsem zažil. Paradoxně častěji v Brně než v Čechách. Možná, že na přísloví o Poturčencích horších Turka něco je. Cenzura u nás úředně neexistuje, ale zkuste napsat něco v moravském duchu do novin - jsem zvědav, zda Vám to otisknou. Na Moravě máme mnoho radiostanic, novin a časopisů. Počet televizních programů (českých) je stejný jako v Čechách. Kolik ale máme televizních programů, novin, časopisů moravských ? Ve kterých by se mluvilo či psalo tak, jak to cítíme my ?Omlouvám se za to množné číslo, ale odmítám tvrdit, že moravský národ jsem jenom já. Stejně tak nemůžu souhlasit s odsuzováním víry. Ano, křesťanství bylo zneužito k upalování "nevěřících" (a věřících jinak). Ale není podstata křesťanství někdě jinde ? Mimo jiné i v charitních domovech, ve sbírkách na hladovějící v Etiopii a jižním Sudánu ? Nemáme právo kohokoliv a cokoliv dobrého vylučovat z lásky (nemluvím o sexu). O Bohu a přírodě to neplatí ? Ubližujeme nedostatkem lásky jenom druhým ? Nebo i sobě ? Dnešní stav Moravy necítím především jako vinu českých politiků. Problém je v nás samých. Někteří z nás nechtějí být sami sebou. Možná proto, že to není v módě. Možná se jim to ekonomicky nevyplatí. Možná něco neznají nebo necítí nebo nevím. Řekl jsem, že Morava je pro mne problém. Ekonomický ? Především citový. Znám lidi, kteří jsou "bezejmenní", neubližují - a když se řekne Morava, rozpláčou se. Dnes, po dvanácti letech od listopadu. PROČ ? Chci mít přátele všude na světě, mezi všemi lidmi, všemi národy, všemi rasami. Bez výjimky. Ale očekávám od přátel, že mne nebudou nutit ke lži. Jsem člověk (chcete-li pozemšťan, jak to napsal někdo přede mnou), Evropan, Slovan, Moravan - nejsem Čech. Karel starší ze Žerotína (místem narození Čech, cítěním Moravan) prosazoval ve věcech národních harmonii. Věřil, že je dobré, být velkým vlastencem a současně velkým kosmopolitou. Já jeho názor sdílím. Vy ne ? A co dnes ? Nebylo 20. století dobou rozumu ? A nezačíná jako doba rozumu i toto tisíciletí ? Jenže rozum není všechno. Kam vede cit bez rozumu (někdy) ? A rozum bez citu ? Přiznejme si, že mnozí z nás jsme v mnoha ohledech citově otupěli. Někdo ke své rodné Moravě, jiný k něčemu, někomu jinému. Láska není zlá, dokud nepřekročí práh nenávisti, za kterým zešílí. V ukazováčku na spoušti, v pohybu ruky, ve slově. Do časů příštích přeju všem, Vám i sobě, aby se nám to nestalo. "Málo je, málo je lásky ..."
27.03.2001 00:00 K dílu: Tajemství Kafky odhaleno :-) ! Morava
Tomáš G. Masaryk o sobě taky říkal, že je z Moravy. Václav Havel to stejné napsal o své mamince. Byli taky moravskými nacionalisty ? Nemyslím. Mimochodem, šovinismus není jenom moravský. Jestli je dnes pro některé z Vás nacionalismem, když o někom řeknu, že je z Moravy, tak si zřejmě zítra budu muset dávat pozor, abych o někom neřekl, že je z Jihočeského kraje (pokud vím, tak jeho zastupitelé název Budějovický odmítli). K Albireovi: vadí Ti, že jsem prozradil Kafčino místo narození. Podívej se na mou stránku - není tam nic o tom, že se jmenuju Keprt, a není tam nic o tom, že by moje křestní jméno bylo Slobodan. Ještě ad přátelství: nevybírám si přátele podle národnosti, ale podle toho, jací jsou svým srdcem. Baví Vás překrucování toho, co píšu ? Pokud ne, přečtěte si ostatní moje příspěvky. Pokud Vám moje příspěvky vadí, ignorujte je (to už tu napsal někdo přede mnou). Myslím, že po přečtení této stránky každý chápe, že národnost není žádnou kvalitou. Ani národnost moravská. Pro názory některých Moraváků na tomto serveru lituji, že dosud nebylo vynalezeno virtuální splachovadlo. Některá Vaše slova z WC vyšla - a měla by se tam také vrátit. Mluvím o slovech, ne o někom z Vás. Nedomnívám se, že bych Kafce nějak vědomě ublížil. Pokud máš Kafko, pocit, že jsem Tě zranil - seš si jistá, že mi rozumíš ? Vzhledem k některým reakcím ale možná skutečně mají pravdu Ti, kdo se domnívají, že jsem tuto upoutávku psát neměl. Ne kvůli tomu, co jsem o Kafce napsal, ale kvůli tomu, co následovalo. Na druhé straně - někdy je dobré vědět, kdo je kdo. Výjimečně ad Cavalera: členem KSČ jsem nikdy nebyl. Je-li ale pro Tebe papež komunistou, protože propaguje solidaritu se slabými, chudými a nemocnými, tak se někoho zeptej, co to solidarita je. Neměl by být solidární (soucitný) každý ? Falko, Regis, JiKo, Cavalera a další: děkuju. Třetí pokus ______________________________________________________
26.03.2001 00:00 K dílu: Tajemství Kafky odhaleno :-) ! Morava
Přesně, Pájo :-)) Není to, co se tu odehrává, histerickou reakcí někoho, komu narušuji představu jednobarevných Čech od Aše po Jablunkov ? Toho, kdo má pocit, že po třiapadesáti letech od likvidace Moravy už si může doopravdy do mne i mého nicku beztrestně kopnout ? Píšete o Jugoslávii - ano, tam také měli představu o jednobarevných etnicky čistých státech. Pokud mne chcete také zjednobarevnit, vyhoďte mne z tohoto serveru. V oficiálních publikacích mne jako Moravana připočítávají bez mého souhlasu do české národnosti už několik let. JiKo, Jochanien a Kubálku: Píšete o zneužití osobních dat. Dobře - zakažme slovníky spisovatelů a básníků, kde se také objevují údaje o místu a datu narození. A nejen u nás - v celém světě. Tam to přece také - z Vašeho úhlu pohledu - nemá žádnou souvislost s dílem. Kafka věděla, že místo jejího narození zde zveřejním - věděla to předem a neprotestovala. Pokud JiKo, píšeš, že moje sféry zájmu končí u Moravské Třebové - pracovně do značné míry ano. Mirosláwku, některé Tvoje verše jsou skutečně skvělé. Myslím, že je lepší, mít na světě přátele, ale neboj se, nehodlám Ti to svoje vnucovat. Ke Tvým názorům, názorům Cavalery a djPsa nemám co dodat - řekli jste to sami. A i když se nezdá, že byste o to stáli, klidně si s Vámi ruku podám. Falko, Jarodějko a Kafko: i když to zní paradoxně - rozumím Vám a přiměřeně souhlasím - mince má dvě strany, a Vy se na ni díváte z té druhé. Sečteno a odečteno: Morava je problém. Ne pro každého. Pro mne ano. A Falčí - každý den, kdy Tě v Brně vidím, je sváteční. Moravskými vlajkoslávami Tě sice nevítám, ale vždycky, když přijedeš, mám radost, že Tě vidím. A netěším se na Tebe v Brně sám.
25.03.2001 00:00 K dílu: Tajemství Kafky odhaleno :-) ! Morava
Vyčítáte mi a nadáváte, protože ke mně nemáte úctu. Nevím, co je špatného na tom, že jsem upozornil na skutečnost, že se Kafka narodila na Moravě nebo v Moravské Třebové. Kdybych napsal, že se narodila u lesa, na ostrově nebo ve stejném domě jako já, taky byste mi to vyčítali ? Upřímně: není pro některé z Vás slovo tolerance jenom zástěrkou pro pendrek ? Kromě těch, co jsou zde agresivní, jsou tu ale i jiní, jako Albireo, který mne nazývá Führerem, protože mi nerozumí. Je mi to líto, Albi. Kdyby lidé měli úctu ke všemu, co není zlé, ke světu kolem sebe, k přírodě, k sobě navzájem i k sobě samým, svět by byl jiný. Lidé by se nemohli zabíjet. Nejen pro svou národnost, ani pro nic jiného. Mezi Moravany a Čechy by nebyl žádný problém, Morava by měla svoji autonomii, svoje školy, učebnice moravské literatury a v nich Kafku, která tím, že se rozhodla žít svůj život v Čechách (a proč ne ?), by vstoupila stejně tak i do učebnic literatury české. To všechno by bylo samozřejmé. Žili bychom v tolerantním světě, ve kterém by neexistovaly války, genocidy, koncentrační tábory, tisíce lidí umírající právě v této době na hlad a snadno vyléčitelné nemoci. Bohatí, inteligentní a schopní by byli solidární k chudým a méně nadaným.Talentovaní by měli možnost uplatnit se v oblasti svého nadání tak, aby co nejvíce prospěli ostatním, a vlastně všem na naší planetě. Každý by měl alespoň skromný vlastní byt, dost jídla na přežití a na lékaře by nepotřeboval peníze ani kartičku zdravotní pojišťovny. Ti pracovitější, pilnější by toho možná měli víc, ale nikdo by je nepřepadával na ulicích. Daně by sloužily zdravotnictví a rozvoji společnosti, včetně účinné pomoci rozvojovým zemím. Za to, co jsem napsal, mne můžete nazývat kýmkoli: komunistou, klerikálem, levičákem, pravičákem, ekoteroristou nebo bláznem. Ale nic nezměníte na mých slovech o tom, že tento svět úctu potřebuje. Potřeboval ji vždycky a vždycky ji potřebovat bude.
25.02.2001 00:00 K dílu: 7. března v 19.30 h v Brně, Hanácky divadlo (Kabinet múz), Sukova 4/6: Autorsky čteni Maud Kotasová (v češtině) a Robert Keprt (v moravštině) Morava
... takže seš vítané !
14.02.2001 00:00 K dílu: Morava
Zelená=vstup do 10=22 hodin.
25.02.2001 00:00 K dílu: Morava
Prozradím Vám TAJEMSTVÍ: Bacil píše nejenom krásné verše, ale i kouzelné písničky ... jeho hudba je něco mezi francouzskými šansony a barokní něhou ... a kdo nebyl na jeho autorském čtení, o hodně přišel ...
05.02.2001 00:00 K dílu: Další vývoj Morava
V současné době je tu asi 1100 nicků, kteří zanechali stopy. Takže asi 1000 autorů. "Písmák domů" je dobrá myšlenka, ale celý písmák má dnes asi 500 MB a jeho stahování "Písmákem domů" Vám zabere asi 3 dny on-line. Když potom budete mimo internet déle než týden, můžete celou práci začít dělat více méně znovu. Takže: *******************************************ZA PRVÉ velmi prosím o možnost doplnění menu na "Písmáku domů" o výběr týdne - týdny by mohly být číslované. Takže kdo pojede na dva měsíce mimo republiku, vrátí se a stáhne si devět posledních týdnů. ******************************************ZA DRUHÉ "Písmák domů" neumožňuje stahovat informace o autorovi, jeho úvodní stránku (odkud je, co ho zajímá, datum narození). Škoda. ******************************************ZA TŘETÍ Co byste říkali na možnost vyhledat někoho např. podle data narození ? Jistě, písmák toto datum hlásí, ale kdo se narodil v lednu, si dnes musí buď jedenáct měsíců počkat, nebo pročíst vše. Jinak bude-li písmák dále tím, čím je, není to ztráta. Pokud jde o kolektivní vedení písmáka - nebude to začátek cenzury, kdy někdo vyvolený (vybraný) bude rozhodovat o tom, co tu zůstane a co ne ? Že na písmáku najdeme hodně špatných textů, které nás stojí čas, je pravda, ale já osobně se raději budu prodírat balastem a radovat se z občas nalezených perel. Vavřínový věnec Písmáka je korunou svobody. Howgh
15.02.2001 00:00 K dílu: odvezli sloupy a dráty Morava
*, ale posledni tři řádkę bęx vęnexal
06.02.2001 00:00 K dílu: Morava
PRVNÍ JARNÍ ŠUPLÍK bude 10. dubna.
29.01.2001 00:00 K dílu: Non-stop Morava
do- i od, 10 i 22 i mezi tím a pravděpodobně i potom, Somi :-)
22.01.2001 00:00 K dílu: Morava
Ne, díky
27.03.2001 00:00 K dílu: Morava
Tip
27.03.2001 00:00 K dílu: Morava
* !!!
22.01.2001 00:00 K dílu: KYTOVCI Morava
A co takhle LOVE zdar ? :-D
Nahoru