06.11.2006 17:20 K dílu: V
ty vole, jak tak čtu zděs tu diskošku, takhle vypadá dokonalá paranoia a fobie :oD Tenhle klenot (myšleno sbírku niterného duševna s názvem Písmák vyťukávanou od konce minulého století skrz klávesnice do nul a jedniček mnoha mravenečky, z nichž mnozí již pronikli do učebnic psychologie či alespoň do kartoték psychiatrických léčeben) by byl hřích nearchivovat. já jsem pro archivaci Národní Knihovna bude obohacena.. škoda jen, že ty nej klenoty byly smazány těmi, kdož zde mohou mazat, kupř. budoucí čtenáři NK si již nikdy více nepřečtou ten skvostný dialog, kdy si Vella s nechápu navzájem vysypávaly své prádelní koše a ukazovaly si lyrycké skvrny na rubu svých kalhotek heh.. nechápu, proč se Induan ta čílí, já se nestydím za své nevinné (nejen literární) čuněčinky ani pod klenbou jezuitského Klementina, ni pod klenbou nebeskou. s váma je sranda děcka, já vás nepoznat..
25.10.2006 08:22 K dílu: V
Induane, jsem pro archivaci všeho, i kritik, anžto mnoho kritik předčí dílo samo, navíc jsou cenným svědectvím doby a vypovídají o lidech i komunitě ve vztahu k dílu samotnému. Navíc, ať chceme či nechceme, stejnak si naše zaprášená díla pročítají občas aspoň netové prohledávací automaty.. Domnívám se, že nejschůdnější a nejméně pracný a tudíž nejspolehlivější způsob je jednou za čas odevzdat vypálené cédeso tak, jak to leží a běží.. bez možnosti dalších dodatečných úprav, to pro to, aby nebyly přepisovány dějiny
24.10.2006 17:48 K dílu: V
P.S. Zaarchivovat vše jak to leží a běží, jen ať pozdější generace vidí, jak to tu opravdu vypadalo, syrově a bez příkras Hlavně zaarchivovat starého Oldova Písmáka co leží někde v zálohách.. a zamezit jeho případnému zpětnému smazání v archivu NK, pro případ, že by zase někomu jeblo v mozkovně.
24.10.2006 17:43 K dílu: V
Souhlas s archivací za mne i Vihara, kterého máš v neoblíbených i za všechno další živé či mrtvé osazenstvo kotelny a tak.. jen doufám, že NK zaarchivuje, jak se slibuje, různé verze z dob, kdy (tu) bývávalo lépe, tj. zůstanou zachovány i adminy násilně smazané kritiky, diskuze z lyrykiád i z doby kabelového přesunu záložních dévédéček či cédéček.. a v neposlední řadě i tento příspěvek, kterému dávám životnost tak dvě hoďky
12.09.2006 17:03 K dílu: V
heh, moje kritiky jak vidno hore tu stále nevydrží víc než pár desítek minut PARTITIONING* tabulek - to už jste zkoušeli?(kupř.) * - tento výraz není nadávka ani porušení pravidel serveru, pochází z databázové terminologie No, jedno ze základních pravidel Písmáka bývávalo, že se kritiky nesmí mazat..
12.09.2006 13:57 K dílu: V
Mno, čtu to zděs po návratu z Oráklího kurzíku Ladění a optimalizace databáze.. doporučil bych partitioning tabulek po rocích a ještě několik dalších.., ale což, nejlepší by bylo nechat starý písmák coby vymřelý druh k náhledu, čo bolo to bolo, včetně starého Oldova kabátku, a díla od minulé zimy rozbalit v novém serveru s novým názvem, co třeba Velliký Literární akademák? či tak něco? Ne to není provokace. Vždyť co zbylo z Písmáka? Jen jméno domény, autoři kteří se již nepřihlašují, a hafo staré tvorby a kritik pošramocené stěhováním (otazníky místo uvozovek v próze) a trosky pošty. My, kteří máme zkušenosti se sebevraždami autorů, cenzurou adminů a blokováním si vše ihned kopírujeme k sobě a průběžně vypalujeme. Někdy to možná zveřejníme, pro dějiny a budoucnost. Možná.. Je velmi nefér všem těm lidem, kteří naň od jeho počátku zavítali a zanechali zde kus svého já, své práce, smazat jejich minulost. Díla, kritiky, poštu, kluby.. Vždyť celý Písmoň se, když přišlo na věc, vešel na několika dévédéčkách do dámské kabelky. I v jistých klubech je spousta mravenčí kutavé dlouholeté kritické práce těch, kterým bylo upřeno redaktorství, a teď vše smazatjen pro to, protože to někdo, kdo to zde chce ovládat, nezvládá? Vihara netřeba mazat, Vihar je stín
04.07.2006 10:30 K dílu: PC Love V
Proč na záda? * Pobavilo
04.07.2006 10:26 K dílu: Cyane. Liane V
Tisknu, přečtu, napíšu
27.06.2006 12:22 K dílu: PŘÍVĚTIVÉ V
...Z literatury a umění postupně vytrhneme její sociální podstatu. Malířům vezmeme touhu zabývat se zobrazováním a zkoumáním procesů probíhajících v hlubinách národních mas. Literatura, divadlo, kino budou zobrazovat a oslovovat nejnižší pudy a vášně. Všemožně budeme podporovat a vyzdvihovat tzv. umělce, zastávající a ztělesňující v lidském vědomí kult sexu, násilí, sadismu a zrady, zkrátka všelikou nemorálnost. Chaos a nepořádek vytvoříme i řízením státu. Neviditelně, aktivně a trvale budeme podporovat nepoctivost úředníků, korupci a všechno, co vede k svévolnosti. Byrokracie a nesvědomitá práce budou vydávány za ctnost. Čestnost a poctivost budou na posměch a nikomu nepotřebné, budou patřit minulosti. Sprostota a drzost, lež a klam, opilství a narkomanie, živočišný strach z druhých, nestydatost, zrady a nacionalismus a nepřátelství mezi národy nejvíce pak nepřátelství k ruskému národu - to všechno co nejobratněji, aniž by si toho někdo všiml budeme kultivovat až to rozkvete v krásné květy a přinese toužebné plody. Jen málo lidí bude tušit nebo pochopí, co se děje. Takové lidi zaženeme do bezvýchodného postavení, vystavíme je posměchu. Najdeme způsob, jak je očernit a prohlásit za odpad společnosti. Vyrveme duchovní kořeny bolševismu, zprofanujeme a zničíme základy vrozené mravnosti. Rozkladným způsobem rozložíme generaci za generací vyvoláme erozi a odstraníme leninský fanatismus. Začneme působit na lidi ještě v dětských a pionýrských letech. Hlavním cílem bude mládež. Začneme ji rozkládat, mravně kazit a zbavovat cti. Z mládeže vychováme cyniky, vulgární lidi, hlupáky, neotesance a kosmopolity. TOHLE UČINÍME!!! (A oni to učinili a činí.) Po karibské krizi byl v USA přijat Program Národní bezpečnosti, který je programem podlomení ústavního společenského řádu v Sovětském svazu a jeho zničení jako velmoci. Klíčový bod tohoto programu hlásal: Bez zničení KSSS není možné, aby byl SSSR vyhozen do povětří zevnitř. Zničit KSSS je možné, když se dostaneme do vedení a řízení strany. Pět krátkých bodů tohoto programu obsahuje: 1. Vyvolat představu, upozorňuji, představu o Sovětském svazu jako o posledním nejdravějším impériu na zemi. Pokusit se ho zničit všemi způsoby. 2. Dokázat, že SSSR nebyl architektem vítězství, ale zločincem stejným jako fašisté. Není si ho za co vážit. 3. Prostřednictvím závodů ve zbrojení podlomit válkou zdeformovanou ekonomiku SSSR. Nedopustit uskutečňování ústavou daných celospolečenských předností, zvláště v naplňování sociálního programu. 4. Pomocí agentů ovládnout masmédia, tak aby se zničil kolektivní a solidární způsob života, aby se odtrhla minulost od současnosti a tím se zbavila sovětská společnosti budoucnosti a perspektivy. 5. Rozněcovat nacionalismus a na základě náboženského extremismu ničit stát zevnitř. Tento program je aktualizací a konkretizací plánu Allana Dullese na nové podmínky šedesátých let minulého století a návodem na zničení evropských socialistických států a SSSR americkým imperialismem. Takový neblahý osud plánovali tito imperialisté lidu, který osvobodil Evropu a svět od fašismu za cenu více než 20 milionů obětí a ohromných materiálních škod. Taková je podstata a povaha třídního boje v současnosti! Nenacházíme náhodou něco z těchto plánů a programů v současné politice našeho státu? 22. května 2006, Miroslav ŠOUKAL, Josef FORMÁNEK
20.06.2006 16:40 K dílu: PŘÍVĚTIVÉ V
http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/IRaccidents.htm
20.06.2006 10:06 K dílu: dlouhá je cesta ku slasti V
Jsem si při čtení říkal, jaká to rafinovaná nevinná prasárnička za kteroužto obdobnou, toliko vyjevenou obrazem byl Vihar zablokován a vono je to o pivě.. ble-é
20.06.2006 09:50 K dílu: PŘÍVĚTIVÉ V
K tej noeho citaci vytržené z kontextu a k tomu, jak popírám fakta: KG Spisy, svazek I. BOJUJEME A BUDEME BOJOVAT ZA STÁT PROLETÁŘSKÝ, ZA STÁT DĚLNÍKŮ, ZA STÁT ROLNÍKŮ První parlamentní řeč, pronesená dne 21, prosince 1929 NOVÁ VLÁDA a nový parlament začaly svoji práci několika příznačnými, typickými, ba symbolickými činy. Za prvé navalily na chudé poplatnictvo 2,5 miliardy nových daní ve formě prodloužení zákona o dani z obratu a o úředních dávkách139. Za druhé odpověděly na komunistický návrh ve prospěch nezaměstnaných vyhozením takměř celého komunistického klubu z parlamentu140, činem, k němuž nesáhl ani fašista Pilsudski. Za třetí daly uspořádat proti nezaměstnaným, kteří demonstrovali za komunistický návrh, v Brně, v Praze, v Moravské Ostravě a jinde pendrekiády, daly je ztlouci a pozavírat, při čemž národněsociální senátor Šťastný nazval nezaměstnané dělníky syčáky a vagabundy. Nová vláda zahájila svoji práci za čtvrté tím, že ústy svého ministra spravedlnosti, sociálního demokrata Meiss-nera, ohlásila novou persekuci dělnického tisku zrušením těch posledních zbytků tak zvané tiskové svobody a znemožněním revolučního tisku vůbec.141 A konečně na poli zahraniční politiky uvedla se nová vláda tím, že drze hrozila Sovětskému svazu, že se připojí k intervenční notě Ameriky a Anglie ve prospěch tonoucí bandy čínských kontrarevolucionářů142, zatím co zde v Praze ministr Beneš jednal s ministrem rumunských bojarů143 o intervenční, obkličovací politice proti Sovětskému svazu na západě. Tato první série symbolických činů nové vlády je živým komentářem vládního prohlášení, je tónem, který určuje muziku nové vlády. Těmito činy se nová vláda, nový parlament uvedly, těmito činy nová vláda prokázala, že bude vládou hladu, vládou policejního teroru a vládou přípravy imperialistické války proti Sovětům. (Hlasy: „A sociál-jašistů, na to jste zapomněl!") I ti přijdou na řadu, bez sociál-fašistů by byla tato vláda nemožná. Vládní prohlášení praví, že hlavním úkolem nové vlády bude hledat a nalézt prostředky k odstranění hospodářské krise. Jak si to představujete, to jste už ukázali. Budete chtít zvýšit daně nepřímé, spotřební, budete chtít zrušit poslední zbytky ochrany nájemníků a zvýšit činže, budete chtít zvýšit agrární cla a drahotu, budete chtít vyhazovat další desetitisíce dělníků z práce a odsuzovat je k smrti hladem, budete chtít stupňovat kapitalistickou racionalisaci! — Prodlužováním doby pracovní, snižováním mezd, popoháněčstvím a závodním fašismem budete chtít vyždímat z dělníků, kteří v závodech zůstanou, poslední kapku krve. Budete chtít daněmi, poplatky a exekucemi přivést na buben další desetitisíce malozemědělských usedlostí a celé vaše žvanění o „odstranění" zemědělské krise nemá žádný jiný smysl než právě ten, abyste poslední krejcary, které ještě zůstaly v kapsách malorolníků, vytáhli, abyste přivedli na buben poslední ještě jakž takž samostatnou drobnou usedlost. Budete zkrátka a dobře chtít řešit krisi vašeho prohnilého režimu na účet pracujícího lidu. Vládní prohlášení slibuje, že se prý vláda postará o klid a pořádek, že budete dbát, aby státní administrativa byla vzdalována všech rušivých vlivů a byla vedena v duchu stejné spravedlnosti ke všem. Také v tomto směru jste už ukázali, jak si to představujete. Zavíráte komunistické poslance, zavíráte sta a tisíce poctivých dělnických funkcionářů, zatím co zde, v této vaši sněmovně, sedí vrah nejen ruských dělníků, ale i legioná- 312 BOJUJEME A BUDEME BOJOVAT ZA STAŤ PROLETARSKÝ řů*). (Místopředseda Roudnický zvoní: „Prosil bych pana fetní-ka, aby užívalparlamentárnich výrazů") Odsuzujete do kriminálu dělníka, který ukradl housku, ale celá vaše vládní společnost je složena ze stran, které stát okradly o miliardy a miliardy na špiritusu, na válečných půjčkách, na zbyťácích, na dodávkách a na všem možném. To je ta vaše spravedlnost. Štvete daňového exekutora na domkáře a malého živnostníka pro nezaplacení několika korun daně, ale podle týchž svých zákonů snižujete a odepisujete stamiliony daní fabrikantům a velkostatkářům. Dáváte tlouci a zavírat stávkující dělníky a pro každého stávkujícího člověka, který se brání proti vykořisťování, budete mít jen kriminál, zatím co na obranu fabrikantů si dáváte vyrukovat celou rotu špiclů a policistů. Taková je vaše „spravedlnost ke všem". A vy budete chtít s pomocí nové vlády tuto svou „spravedlnost" ještě více rozšiřovat a uplatňovat. Vy budete chtít s pomocí zákona o závaznosti kolektivních smluv znemožnit dělníkům jakoukoli obranu, budete jim chtít zakazovat stávku, budete je chtít vydat na milost a nemilost zaměstnavatelům. (Posl. Langr: „Mluvíte o věcech, kterým nerozumíte!" Výkřiky poslanců is. strany nár. socialistické.) Věru, pane, nerozumím tomu, zaprodávat dělníky. Budete chtít úplně zničit proletářský tisk. Budete chtít pendreky, bajonety a kriminály potlačit každý projev nespokojenosti. Budete chtít komunistické zástupce v parlamentě učinit „neviditelnými a neslyšitelnými". Budete zkrátka chtít zde zavést dokonalý režim fašistické diktatury, budete se chtít posadit na žandárské bajonety. Vládní prohlášení konečně oznamuje, že vláda bude věnovat plnou pozornost obraně státu a pohotovosti armády. Co ta vaše péče o armádu a obranu státu bude znamenat, to víme. Budete chtít vrhnout další miliardy do chřtánu kapitalismu a militarismu. Budete chtít v armádě utužit *) Je míněn Rudolf Gajda (viz pozn. č. 21). (Po&i. red.) 313 BOJUJEME A BUDEME BOJOVAT ZA STAŤ PROLETÁŘSKÝ režim káznice, budete chtít zavést ještě více než dosud vojnu, vojnu „jako řemen". Budete chtít pokračovat ve výstavbě válečného průmyslu a přetvořovat veškeren průmysl na válečnou výrobu. Budete chtít zmilitarisovat celý národ, budete chtít zavést předvojenskou výchovu mládeže a postavit ji pod komando vašich oficírů, kapitalistických oficírů, na obranu peněžního žoku, na obranu kořistníků. (Výkřiky: „A co v Sovětském svazu?") V Sovětském svazu se proletáři učí střílet proti kapitalistům, proti vám, tam se stavějí šibenice na vás, tam se dělají tanky proti vám, kapitalistům, a v tom je ten rozdíl! Vy budete zkrátka a dobře chtít urychlit křižácké tažení proti Sovětskému svazu. (Hluk.) Když tak křičíte, proč váš ministr Beneš nevysvětlí, jak je to s těmi tajnými smlouvami s Rumunskem a Polskem? Proč váš zaměstnavatel, ředitel Živnobanky, nevysvětlí, k čemu se vyzbrojuje rumunská armáda československými zbraněmi, k čemu staví škodovka v Polsku, Rumunsku, Litvě a Jugoslávii zbrojnice a arsenály? (Posl. Knejzlík: „Proti Rudé armádě!") Ano, proti Sovětskému svazu! Zkrátka, celé to vaše vládní prohlášení a živý komentář k němu ukazuje směr vaší politiky, politiky hladu, fašistické diktatury a politiky války. (Výkřiky.) A nyní k těm sociálfašistům, po nichž se vám tolik stýskalo. (Hluk.) Vám tady, co tak křičíte, bych doporučoval, abyste si napsali na ceduličky, co chcete vědět, a já na všechno odpovím. Teď k těm sociálfašistům. Vy tady tancujete tanec mezi vejci a chcete dělníkům dokázat, že proto jste vstoupili do této vlády, abyste v ní zastávali zájmy dělníků. To bohužel tak není. (Místopředseda Roudnický zvoní.) My vás nazýváme sociálfašisty a vy říkáte, že je to nadávka. Tak by mohl na příklad říci vůl, když se mu řekne vůl, že je to nadávka, rovněž tak lump nebo vrah, když se mu tak řekne, by mohl tvrdit, že je to 314 BOJUJEME A BUDEME BOJOVAT ZA STAŤ PROLETÁŘSKÝ nadávka. A tak je to i s názvem sociálfašistů. To není nadávka, ani to nemá být nadávka, nýbrž je to označení skutečnosti. Podívejte se, vždyť vy a vaše strany nemáte nic společného s dělnictvem, jste součástí buržoasie, součástí panující třídy, jste její stranou už i sociálním postavením vás všech. Psí boudy, vily, blahobytný život, zbytkové statky atd., to už jsou ty sociální kořeny, z nichž vyrůstá váš sociálfašismus. Ale i kdyby toho nebylo, vezměte vaši ideologii. Vy jste zapomněli, nebo to vlastně ani nevíte, že společnost se skládá z tříd, a když vy mluvíte o třídách, tak to děláte jako jeden z vašich theoretiků, který nazval zdrcující část proletariátu lumpenproletariátem, sezónní a pomocné dělníky postavil na roven prostitutkám, pravil, že jsou pouze objektem sociální péče. K třídě dělnické počítáte pravděpodobně pouze „proletáře" od vašeho odborového sekretáře nahoru. To vás ukazuje v pravém světle. (Výkřiky.) Pro vás jsou nezaměstnaní syčáci a vagabundi, pro vás jsou sezónní a pomocní dělníci rovni prostitutkám. To je ideologie fašistická, ideologie, podle které Mussolini tvoří korporativní stát. Vaše politika je dalším důkazem vašeho sociálfašismu. Já vás zde osobně neznám. Včera jsem přišel a mluvil tu jeden pán. Ptám se, kdo je to? Je to agrárník. Ten mluvil skutečně agrárnickou řeč. Přišel druhý, mluvil agrárnicky, myslím si, je to také agrárník. On mluvil právě tak jako Zadina144—a zatím to byl „soudruh" Koudelka. Vždyť mezi vámi není vidět žádných diferencí a rozdílů. Vy jste jedna rodina, vy patříte do jedné rodiny buržoasie, do rodiny fašistů! A konečně vaše praxe: stávkokazectví v každém případě, vaše špiclovství, vaše pomahačská služba zaměstnavatelům, vaše účast na všech zločinech proti pracujícímu lidu — to je ten váš sociálfašismus. Byli to severočeští horníci, které jste právě včera znovu zaprodali145. A ti vám to zúčtují. BOJUJEME A BUDEME BOJOVAT ZA STÁT PROLETAŘSKÝ Když vám tedy říkám „sociálfašisti", je to právě tak, jako když se řekne lumpovi lumpe. (Místopředseda Roudnický zvoní: „Prosil bych pana řečníka, aby užíval parlamentárnich slov.") To není nadávka, nýbrž to je obsah celé vaší politiky, celé vaší činnosti. Vy zkrátka a dobře v této vládě nebudete a nemůžete hájit zájmy dělníků, poněvadž jste součástí buržoasie, nehájíte zájmy dělníků, nýbrž naopak budete v této vládě údernou rotou kapitalistické reakce. Proto si vás buržoasie povolala, vzala do své vlády, abyste dělali údernou rotu kapitalistické reakce. Proč vás fašista Stříbrný volal do vlády? Neřekl Stříbrný, zeje to plus nové vlády, že jste v ní? A fašista Stříbrný je jistě muž, který zastává zájmy buržoasie. A vítá-li vás fašista jako své rodné bratry, gratuluji. Ale konečně dále: vždyť jste na tom vládním prohlášení spolupracovali. Vždyť vaši řečníci se s tímto vládním prohlášením solidarisovali všichni: vždyť jste hlasovali pro vyhození komunistických poslanců, ale nejen to, nýbrž vlastnoručně jste je pomáhali vyhazovat! Vždyť sociálfašista Soukup146 rovněž vyhazoval komunistické senátory. Vždyť váš člověk, sociálfašista Šťastný, nazval nezaměstnané „vagabundy". (Výkřiky poslanců nár. socialistických: „To je lež!") Tak lže „české slovo". Já za to nemohu, já sice vím, že jinak vždy lže, a když to i vy potvrzujete, tím lépe. Šťastný však nazval nezaměstnané dělníky syčáky a vagabundy. (Výkřiky. — Místopředseda Roudnický Z,voní.) Byl to přece váš člověk, sociálfašista Meissner, který prohlásil, že musíme mít odvahu nemluvit již o svobodě tisku. Byl to Beneš, který hrozil a hrozí Sovětskému svazu a paktuje se s Pilsudským a rumunskými bojary proti Sovětskému svazu. Byl to váš člověk, sociálfašista Hampl, který zde s této tribuny prohlásil, že to byly především mezinárodní vlivy, které přivodily váš vstup do vlády. Co tím Hampl myslel? Myslel účast Labour Party a německých sociálních demokratů na vládě. A proč Mac Donald vstoupil BOJUJEME A BUDEME BOJOVAT ZA STÁT PROLETÁŘSKÝ do anglické vlády? Aby tam zastával zájmy dělníků? Nikoli, ale aby prováděl racionalisaci, na kterou sami kapitalisté nestačili, aby dal střílet a házet bomby na koloniální národy v Palestině, v Indii a všude v koloniích Velké Britannie. Aby organisoval lépe než konservativec Baldwin — lépe, poněvadž pokrytečtěji, mazaněji, poněvadž sociálfašisticky — frontu proti Sovětskému svazu. Proto šel Mac Donald do vlády. Proč šel Hermann Mtiller do vlády? Proto, aby pomohl ^německému proletariátu? Nikoli, ale aby proti německému proletariátu použil veškeré moci státu, aby pořádal zórgiebeliády proti proletářům, aby umožnil německé buržoasii provést Youngův plán zvýšeným vykořisťováním, novou etapou racionalisace, fašismem. A co vaši přátelé ve Vídni, t. zv. austromarxisté, sociálfašisté vídeňští? Vždyť oni spolu s Heimwehry, se Schoberem odhlasovali fašistickou ústavu. A proto tedy jsou ,,hoffáhig, regierungsfáhig", a proto také vy jste byli povoláni do vlády. Hampl to doznal. Konečně váš člověk, sociálfašista Dundr147, ve své řeči v senátě obhajoval vaši třídní, buržoasní justici, prohlásil ji za pilíř státu a měl pravdu: vaše třídní justice je skutečně pilířem vašeho státu. (Poslanec JakschÍK: „Was istmit den Ker-kern in Sowjetrussland?") In den Kerken in Sowjetrussland sitzen die Kontrarevolutionáre, sitzen die Mordéř, gerade so wie Ihr in den tschechoslowakischen Kerkern einmal sitzen werdet.*) (Výkřiky.) Tentýž Dundr obhajoval ve své řeči kapitalistickou racionalisaci, imperialistickou politiku československá. Tentýž Hampl zde před několika dny hlásal boží mír od Kramáře až po Czecha149 pod heslem: „Odpusťme si a hrr společně na dělníky a komunisty!" To není jen řečnický obrat. To je politická deklarace té skutečnosti, že jste s buržoasii srostlí, že jste její součástí, žejste dnes její avantgardou. (Výkřiky.) Byla to konečně tady *) „Jak je to s žaláři v Sovětském svazu?" — Ve vězeních v Sovětském svazu sedí kontrarevolucionáři, sedí vrazi, právě tak, jako i vy budete jednou sedět ve vězeních československých. (Překlad redakce) 317 BOJUJEME A BUDEME BOJOVAT ZA STÁT PROLETAŘSKÝ madame Zeminová, která s této tribuny prohlásila, že tato vláda, která se tak skvěle uvedla, přišla právě včas. A madame Zeminová současně pak v kuloárech se cvičila pravděpodobně v těch příštích úkolech vlády tím, že tu maličkou čižinskou škrtila. To je velmi příznačné. Zkrátka a dobře: říkáme-li vám sociálfašisti, nenadáváme vám, nýbrž konstatujeme fakt. Říkáte-li vy, že jste vstoupili do vlády proto, abyste tam hájili zájmy dělnictva, tedy vás vaše skutky usvědčily dávno ze lži a tím více vás usvědčí ze lži v budoucnosti. Žádný tanec mezi vejci vám nepomůže. Vy jste a v budoucnosti budete ještě více avantgardou fašismu, avantgardou imperialismu, avantgardou války. Vaším zářivým vzorem je Zórgiebel, vaším zářivým vzorem je Pil-sudski, vaším zářivým vzorem je koloniální politika Anglie v Indii, v Palestině, Iráku a všude jinde. Čím více bude tento kapitalistický režim ohrožen, tím brutálněji budete postupovat proti dělnictvu. Vy dnes ještě dělnictvu mažete med okolo úst, ale přijde doba, kdy přestanete i s tím a půjdete proti dělnictvu brutálním násilím právě tak jako otevření fašisté. Tedy, jak jsem už pravil: tato sociálfašistická vláda bude chtít řešit krisi tohoto kapitalistického řádu na účet dělnictva, bude chtít zavést otevřenou diktaturu, bude chtít urychlit intervenční válku proti Sovětskému svazu. Opakuji: bude chtít. O chuť zde není, apetit má tato vláda dobrý, bude chtít všechno. Ale zapomínáte, že děláte účet bez hostinského. A tím je v tomto případě proletariát a jeho komunistická strana. A tento proletariát vám dnes nebo zítra, později nebo dříve, ale docela určitě udělá tlustou čáru přes váš rozpočet. Tento pracující lid, o jehož kůži zde kupčíte, vám dokáže, že si nedá na svém těle dříví štípat. Pamatujte si, že se se džbánem chodí pro vodu jen tak dlouho, až se ucho utrhne, a že mnohdy stačí kapka, aby pohár přetekl. Svými prvními brutálními činy proti pracujícímu lidu vy- 318 BOJUJEME A BUDEME BOJOVAT ZA STAŤ PROLETAŘSKÝ hlasujete dělníkům válku. Dělníkům a komunistické straně vyhlašujete válku. Dobře, my tuto výzvu přijímáme, my tuto výzvu opětujeme! (Výkřiky.) Co máte? Máte Školy, máte kostely, máte rotačky, máte prodejná pera, máte prodejné huby, máte pornografii. Máte špicly, máte policajty, máte žandarmy, máte armádu, máte kriminály a máte také Šibenice. Máte sociálfašisty, kteří ještě dnes, ještě dosud, drží na uzdě značnou část dělníků a zapřahají je do kapitalistického chomoutu. (Stálé výkřiky.) Ale nezapomeňte, že sebevětší pornografie neutiší hlad, že s bajonety se dá všechno dělat, jenom ne na nich sedět, a že proti sociálfašistickému jedu existuje dobrý protijed, to je zkušenost dělníků a komunistické strany. Nezapomeňte, že to vše, čím vy disponujete, měla ve větším ještě nadbytku carská vláda v Rusku. A že přesto byla rozmetena do všech úhlů světa! Co má proti tomu proletariát? Proletariát má především svoji početní převahu. (Stálé výkřiky.) Proletariát má ve dřině a ve tvrdých bojích zocelenou pěst. Proletariát má houževnatost, vytrvalost a průbojnost mladé třídy, která se s vámi bije o celý svět. Ne vy, nýbrž dělníci, proletáři, stojí u soustruhů, na nichž se točí hlavně pusek a kanónů. Ne vy, nýbrž proletariát montuje a obsluhuje pancéřová auta, tanky a letadla. A většina mladých hochů v armádě, ti vojáci, ti nepatří k vám, nýbrž k nám, proletářům. Proletariát má však zejména svoji komunistickou stranu a Sovětský svaz. Vy se snažíte nás, komunisty, zde zesměšňovat, vy, kteří jste podobného typu jako váleční zbohatlíci, vy parvenu! Poturčenec horší Turka! Mnohý z vás, než přišel do dělnického hnutí, (Výkřiky.) měl rozšoupané kalhoty a dnes si děláte posměch z dělníka z továrny. Necháte ve svých žurnálech psát, že komunističtí poslanci se vyznačují Špinavými límečky. Vy nemáte sice Špinavé límečky, ale vy máte špinavou duši! Za tím vaším strojeným smíchem se skrývá BOJUJEME A BUDEME BOJOVAT ZA STÁT PROLETAŘSKÝ duše parvenu, duše válečného zbohatlíka. A ten váš poškle-bek proti nám, ten je strojený, ten je neupřímný, za tímto pošklebkem se skrývá obava a strach! (Hluk a výkřiky.) Říkáte nám nýmanti, proč se u všech sakrů těmi nýmanty tolik zabýváte? Zeptejte se každého policajta a špicla, vždyť nemá žádnou jinou práci než chodit za komunisty! Proč držíte proti těmto nýmantům v pohotovosti celou armádu svých špiclů a policajtů, proč zakazujete a konfiskujete tisk těchto nýmandů, proč zakazujete a rozháníte naše schůze, proč vyhazujete miliony na zakoupení zrádných duší v našich řadách a na rozvrácení strany? Proč zavíráte do kriminálů na měsíce a léta nejlepší komunistické funkcionáře? Proč konečně vyhazujete nás, komunistické poslance, z tohoto parlamentu? Proč? Poněvadž jsme komunisty! činíte tak proto, poněvadž víte, že pouze my hájíme zájmy dělnictva. Poněvadž zkrátka víte, že jednoho dne zatočíme s vámi právě tak, jako zatočili ruští bolševici s carem, s buržoasií i s Ke-renským. Říkáte, že bojujeme proti státu! Ano! My bojujeme proti státu, v němž banky, fabriky, velkostatky patří kapitalistům. Bojujeme proti státu, jehož aparát je nástrojem násilí v rukou kapitalistů vůči dělnictvu. Bojujeme proti státu, v němž většina pracujícího lidu je hospodářsky a politicky zotročo-vána. (Výkřiky.) [My zkrátka bojujeme proti vašemu, kapitalistickému, imperialistickému státu.] My bojujeme a budeme bojovat za stát proletářský, za stát dělníků, za stát rolníků. Říkáte, že porušujeme zákon. Ano! My porušujeme zákon, my porušujeme zákony, podle nichž hladový proletář a zoufalá dělnická matka jsou zavíráni, zatím co vaše společnost je složena ze živlů, které by i podle vašich zákonů patřily do kriminálu. My porušujeme zákony a budeme porušovat zákony, podle kterých má proletář pouze právo mlčet, dřít a dát se 320 BOJUJEME A BUDEME BOJOVAT ZA STÁT PROLETAŘSKÝ odírat a podle nichž kapitalista má neomezené právo dělníka vykořisťovat. My porušujeme a budeme porušovat zákony (Výkřiky odporu poslanců síran koaličních. Posl. Slavíček: „A proto půjdete do kriminálu!"), podle nichž z mezd dělníků se strhují daně a podle nichž miliony se odpisují kapitalistům. [My porušujeme a budeme porušovat zákony, podle nichž chcete proletáře hnát na válečná jatka v zájmu vašich žoků. Zkrátka, my porušujeme vaše zákony a my bojujeme za proletářské zákony, podle kterých vám budou přiskřípnuty nejen vaše prsty, nýbrž i vaše břicha. Říkáte, že rozvracíme armádu. Ano! My rozvracíme armádu, které má být použito proti lidu, proti Sovětskému svazu. My rozvracíme armádu, v níž rozhodujete vy a v níž dělníci jsou kanónenfutr. Zkrátka, my rozvracíme a budeme rozvracet vaši kapitalistickou armádu a bojujeme za armádu rudou, za armádu proletářskou. A přes váš smích a výkřiky tuto vaši armádu rozvrátíme za souhlasu vojáků, za pomoci vojáků v té vaší armádě! Na to můžete vzít jed.] Vy říkáte, že štveme a že rušíme klid. Ano! My štveme a rušíme váš klid. (Odpor na pravici.) [My budeme štvát hladové dělníky proti fabrikantům, my budeme štvát dom-káře proti velkostatkářům, my budeme Štvát utlačovaný národ proti utlačovatělům, my budeme štvát vojáky proti generálům a drobné státní zaměstnance proti ministrům.] Zkrátka my budeme štvát a rušit váš klid. (Různé výkřiky.) Nedáme vám ani na chvíli pokoj, abyste mohli v klidu strávit to, co jste vydřeli z proletariátu. (Posl. Zjemínová: „Pane předsedo, konejte svou povinnost!") Aj, aj, madame Zemí-nová, tedy přece jen pendrek! My budeme, madame Zemí-nová, rušit váš klid, "který znamená pro chudobného člověka klid žaláře nebo hrobu. My bojujeme za skutečný klid proletariátu, kterého bude dosaženo teprve tehdy, až budete vy smeteni. (Posl. Aminová: „My jsme si stát budovali, a ne vy." Posl. Slavíček: „Vy máte o to malou zásluhu!") O váš kapitalistický stát nemáme věru zásluhu, my bychom se styděli 21 Spisy I. 321 BOJUJEME A BUDEME BOJOVAT ZA STÁT PROLETAŘSKÝ za to, kdybychom o váš kapitalistický stát měli zásluhu. (Hlas: „Proč nejdete do Ruska?") Proto, [abychom učinili z vašeho kapitalistického Československa republiku socialistickou !] Říkáte konečně, že jsme pod komandem Moskvy a že si tam chodíme pro rozum. Nu! To je tak: vy jste pod komandem Zivnobanky, Petschka, Weimanna, Preisse, vy jste pod komandem Společnosti národů, to jest společnosti imperialistických dravců, a výši chodíte pro rozum k Petsch-kům, Weimannům, Rotschildům a Preissům, abyste se naučili vydírat pracující lid ještě lépe než dosud. A my, my jsme stranou československého proletariátu a naším nejvyšším revolučním štábem je skutečně Moskva. A my se chodíme do Moskvy učit, víte co? My se od ruských bolševiků do Moskvy chodíme učit, jak vám zakroutit krk. (Výkřiky.) A vy víte, že ruští bolševici jsou v tom mistry! (Hluk. Výkřiky.) Nás nekoupíte, nás nezlomíte, nás nerozvrátíte! Koupili jste si bandu zrádců, myslili jste si, že rozvrátíte komunistickou stranu a pak jste stáli s otevřenou hubou, jak byli z komunistické strany ti vaši agenti vyházeni. Pořádali jste na nás pravé štvanice, pořádali jste na nás dragonády, ale přesto tři čtvrti milionu voličů nás volilo. Sta našich lidí, našich funkcionářů sedí v kriminále a další tisíce to čeká, ale desetitisíce budou stát na jejich místech. Nás nezlomíte, nás nekoupíte! My vyhlašujeme vám a vaší sociálfašistické vládě nejostřejší boj! Budeme se rvát s vámi a s vaší vládou o každou skývu chleba pro dělníky a drobné zřízence, budeme se bít o řádnou podporu pro nezaměstnané, budeme bojovat proti zvýšení a za snížení činže, budeme bojovat proti vašemu zlodějskému hospodářství v nemocenských pokladnách, budeme bojovat za požadavky vesnické chudiny, domkářů a malorolníků, budeme se bít o ulice, o svobodu tisku, svo- 322 BOJUJEME A BUDEME BOJOVAT ZA STAŤ PROLETÁŘSKÝ bodu shromažďovací, svobodu spolčovací, o svobodu stávkovou pro proletariát, proti vašemu policejnímu fašistickému teroru postavíme proletářskou obranu. Budeme bojovat proti národnímu útlaku a za osvobození utlačovaných národů v tomto státě. [Budeme bojovat proti vaší imperialistické válce a za válku občanskou. Budeme pracovat pro vítězství Sovětského svazu a pro vaši porážku! A v průběhu těchto denních bojů pozná pracující lid, že je nutno a možno úplně zúčtovat s vaším režimem: ozbrojeným povstáním, sociální revolucí, diktaturou proletariátu. Aby proletáři mohli vyvlastnit banky, fabrikanty a ke-ťasy! Aby zemědělští dělníci a malí rolníci mohli vyvlastnit velkostatkáře! Aby utlačované národy tohoto státu mohly svrhnout své utlačovatele.] (Stálé výkřiky.) Přejde vás smích! My tento svůj boj povedeme bez ohledu na oběti, houževnatě, cílevědomě, do té doby, až vaše panství bude smeteno. Těsnopisecké zprávy o schůzích poslanecké sněmovny 1929—30, schůze 7., str. (překlepy vznikly převodem naskenovaných stránek do textu)
20.06.2006 09:38 K dílu: Fakta o Písmáckém časopisu II. V
Založte si deník Písblesk vysypávejte si v něm prádelní koše, ukazujte si navzájem své skvrny na spodním prádle toho druhého a odbyt na stáncích máte zaručen Fascinuje mě, jak se tady ten, kdo jako admin používal stejné tyranské praktiky při cenzuře jemu nepohodlných jedinců, jaké jsou nyní používány proti němu samému, nyní dovolává jakéhosi práva a spravedlnosti a staví do role samospasitele a strážce a zároveň nevinné oběti. lyrykismus je zdá se prudce nakažlivá choroba (Říkals mě do očí, poté co jste mi dali ultimátum, že když ti budu stát v cestě, tak Vihara bez mrknutí oka odkrouhneš i s celou mou tvorbou, která jsou beztak sračky, jen Věrča kterou si si chtěl omotat kol prstu tě předešla a blokla mě dřív. A jak tak vidím, vážená šedá eminence, nějak se po pár měsících kobylka vysmekla z otěží a nakopala vás do koulí..) No, nepasu se na mrtvolách, jen jsem nastrčil čumák na písmácké rumiště, vypadá to tu jako v posledním tažení Nemám rád tajnůstkaření, zveřejnění pošty (rodného čísla, lékařských zpráv, bankovních kont i platů) schvaluji, pakliže je to v zájmu vyšší věci a pravdy z utajování se rodí fámy, dohady, mýty a lži. šeptala - přečti si, o kom je poslední číslo totemáckého časopisu.. ješitnost - cha!
20.06.2006 08:43 K dílu: _JiKo_ podává adminskou demisi V
PS k tomu troubovi - výši Viharova IQ tu uvádět nebudu, stačilo, že po zveřejnění délky Viharova penisu byl obratem zablokován správou serveru *:o)
20.06.2006 08:41 K dílu: _JiKo_ podává adminskou demisi V
ale jinak v pohodě, já jsem sem už jen tak nakoukl, naštěstí písmák není jediný literární server.. Je mi ho líto, bývalo mi s ním hezky, pro lidi, kteří odtud povětšinou již odešli (byli odejiti), jsem rád psával
20.06.2006 08:35 K dílu: _JiKo_ podává adminskou demisi V
lež Na tej, na venkovské poměry z nichž jsem vyšel ještě poměrně slušnej, byť poněkud živočišnej fotce nebyla žádná kráva a byla v mém soukromém sektoru pod mým dílem, byla věcí mou a adresátčinou nehledě na to, že se stala průhlednou záminkou k odstranění mojí písmácké existence, byl jsem jí trnem v oku už od doby, kdy jsem se chytl s jejím manželem axlrosem: Večerní akademie - TERMÍNY datum / číslo 12.09.2005 / 176507 Vytisknout | autor Vella 21.12.2005 00:00:00 Vella ADMIN Vihare, ber tohle jako varování. Generální partnerství Písmáka s LA zachránilo zmiňovaný server od krachu. Pokud se nebudeš nadále chovat slušně vůči mým partnerům, budeš blokován. --- Odkrouhla Vihara ve chvíli, když si čerstvý šéfredachtor smetiprach natahal do redakce výhradně svý kámoše a já se ozval proti protekcionářství a dovolával se původně slíbenému rovného přístupu pro všechny písmáky. Když se písmáci následně postavili za Vihara, nová verunčina košťata zvaní admini (PH a spol) plošně a s chorobným zadostiučiněním zametali stopy (kdopak z vás smazal tu Lakrovovu báseň z diskuze v adminklubu, no?), strhávali z titulní strany diskuze (DOTAZ od nechápu) proč a za co vlastně se (zase) blokuje a maže, nehledě na ty lži dodnes visící na černé nástěnce adminklubu nakonec jste mi mazali i vlastní kritiky spolu s citacemi jiných kritik z autorské stránky, odevšad... tak nějak vypadá šikan tobě zdá se s titulem admin už zmizela i paměť..
19.06.2006 16:44 K dílu: PŘÍVĚTIVÉ V
ano, socialismus považuji za dobrou věc, ostatně, dobrou (tj. pokrok a užitek co nejširším vrstvám pracujících pokrokových lidí přinášející )věcí byl svého času (tj. v době burž. rev. a Julese Verna až do dvacátých let minulého století a ve vztahu k feudalizmu) i kapitalizmus ona taková republika se všemi svými nešvary a ve všech podobách je v principu vždy lepší, než monarchie a být občanem je lepší než býti poddaným
19.06.2006 16:38 K dílu: PŘÍVĚTIVÉ V
GBS - jakých sto milionů mrtvých? odkud máš to kulaté číslo? (né že bych to nevěděl..) Ano, když tak, tak jo. Jako těch x nevimkolikaletakytobylahezkáhromadamrtvol kteří zemřeli kvůli a na následky nastolení kapitalizmu. Mnozí, jako Louis XVI. s chotí na náměstí de Gréve pod guillotinou. A nebyla to vražda, stejně jako nebyla vraždou exekuce cara Mikuláše Krvavého (hádej, kvůli čemu mu dal lid takové přízvisko) a jeho familie a dětí (nezapomeň, že po smrti otce se z nich stávaly dle feudálního práva automaticky jeho nástupci a dědici všech jeho práv), kterou narychlo provedl ve sklepě jakýsi oblastní bolševik. V obou případech byli v plném právu. Násilí na tyranovi není násilím. Krom toho, jak vám na serveru totalita.cz jistě sdělili v rámci objektivity, jak se popravovalo i na druhé straně železné opony, zvlášť po výzvě jakéhosi senátora.. Pokud chceš osobní svědectví člověka, který prošel tzv. "jáchymovským uranovým peklem" zaskoč si do Ostrova nad Ohří, ulice Víta Nejedlého, můj děda ti povypráví, kolik si vydělal v padesátých letech na uranu a jaké tam byly poměry. Budeš možná stejně překvapen, jako řadový písmáček při návštěvě Kotelny.
19.06.2006 16:16 K dílu: PŘÍVĚTIVÉ V
A tenhle by slušel i Písmákovi na titulní straně http://www.jhindin.com/posters/poster22.jpg
19.06.2006 16:11 K dílu: PŘÍVĚTIVÉ V
Ono ten imperialismus a kapitalismus překřtěný na svobodu a demokracii je vskutku tak dokonalý, jak svobodná Evropa a hlas ameriky hlásá do éteru, to jen bezvýznamná hrstka intelektuálských hlupáků a bolševických hrdlořezů se pořád nechce vzdát svých utopických plánů na okradení a zotročení nebohých podnikatelů s osudem civilizace na třetí planetě sluneční soustavy.
19.06.2006 16:05 K dílu: PŘÍVĚTIVÉ V
tenhle je lepší: http://www.jhindin.com/posters/poster03.jpg
19.06.2006 15:38 K dílu: PŘÍVĚTIVÉ V
Ten Vietnam je fakt špek, ve srovnání s tím, kolik obětí má na svědomí kobercové humanitární bombardování z B-52 G a H poslů svobody a demokracie, a to nepočítám zemědělskou půdu otrávenou plošným rozprašováním chemických ZHN, jako agent orange aj. defolianty. Zkus si nastříkat kasr s obsahem CS do xichtu, ať poznáš, jak vietnamskému lidu voněla svoboda a demokracie všedního dne Při porodnosti 0,9-1,1 v ČR těch deset tisíc obětí v podobě nenarozených dětí zvládne havlovsko klausovská svoboda a demokracie za jeden, dva měsíce. No, když i basmači vzpomínají s nostalgií na SSSR a jejich předáci říkají, že oni stáli na té špatné straně, že sověti jim přinesli pokrok v podobě světského tj přírodovědně technického vzdělání, škol, práce a evropské kultury... (mohu jen potvrdit, na hranici s Afganistanem jsem kdysi, v dobách SSSR zavítal a nejen to.) Když se Řecko chtělo po válce přimknout k socialistickému bloku, za jediné léto britské expediční sbory popravili čtvrt milionu tzv. partyzánů včetně těhotných žen a dětí (zdroj dokument bbc) ale čti si dál černé knihy a jiné snůšky ultrareakční propagandy a demagogie, jsou psané pro stejnou cílovou skupinu, pro jakou píšeš pod svými mnoha nicky.. Též se můžeme blížeji podívat, kdože to bylo a o co usilovalo těch 260 neviňátek, kterým KG podepsal po válce rozsudek trestu smrti. Jo a ještě jsi zapomněl zmínit hrdinství bří Mašínů, zvlášť při poštovní loupeži a bestiální vraždě pokladníka coby slouhy bolševismu..
19.06.2006 14:42 K dílu: PŘÍVĚTIVÉ V
Ještě ti tu schází ta překrásná obrázková imstruktáž od Ondřeje Sekory
19.06.2006 14:36 K dílu: _JiKo_ podává adminskou demisi V
ostatně, výše uváděné principy, jak je vidět i z písmáckých událostí, mají obecnou platnost..
19.06.2006 14:13 K dílu: _JiKo_ podává adminskou demisi V
Noe - copak se ti nezdá? Pouhé konstatování nevyhnutelného. Pakliže se pracující houfně nevzchopí a neumlátí motykama (řečnický termín, ale i motyku je možno použít, pakliže je zrovinka při ruce) všemožné přisáté parazity a hlavně finanční oligarchii, tak bude s výrobou a s bílou populací opravdu zle. Odcitoval bych větu z mojho (Viharova) Puberťáka: „Společenství, která průběžně a důsledně neodstraňovala patologické jevy a jedince i celé, přesně vymezené skupiny ze svých struktur, dřív nebo později kvůli tomu zanikla a podlehla v konkurenčním boji o životní prostor.“ Socialismus je princip, nástroj, stejně účinný, jako systém využití štěpné energie jádra. Nástroj nezávislý na svém nositeli, dokonce do jisté míry i na ideologii. Kdo ho ovládá a využívá, získá silné evoluční výhody nad těmi, kdož jsou na nižších systémech. Stejné platí o kapitalismu ve vztahu k feudalismu.
19.06.2006 13:48 K dílu: _JiKo_ podává adminskou demisi V
Klíďo vol i ostřejší slova, mne netřeba adminů, kteří by cenzurovali kritiky, kde si kdo si navzájem cosi nějak ti zmihly ty tituly u nicku - a víš, že takhle ti to sluší víc? Nějak mám z titulů admin a (šéf)redaktor kopřivku, souvisí to s tím, že se mi letošní zimu houfně ztrácely kritiky, nejspíš byly hořlavé a letos panoval tuhý mráz a nouze o palivo.. zato kotelník se pěkně zapotil, div si nezahltil topeniště Jo jo, měl bys vědět veterináři, že kůň je kořist, dyž se naň bafne, zdrhá, nepřikrčí se jako šelma. Zato stojí rovně na všech čtyřech a na uších mu hned vidíš, co si myslí.. neplíží se za kořistí ve stínu podél plotu, nenašeptává, nýbrž prokluše středem, co na tom, že mu občas pod kopyty chrupně ňáké to kvítko a do podkovy našlápne zviřátko ad JiKo - Z minulosti a podstaty žijící vytunelovaná fabrika s opadanou omítkou má nižší,stejnou či vyšší hodnotu, než ta samá fabrika s nově nalakovanou fasádou?
19.06.2006 09:26 K dílu: volnost bílých koní ve volném verši:) V
aktivita je nyní rodu ženského.. ano, jen pravda vítězí zpravidla dlouho po smrti jejích nositelů
19.06.2006 09:15 K dílu: PŘÍVĚTIVÉ V
No, mládeži, nutno podotknout už jen ta vaše terminologie převzatá od McCarthystů a propagandy jakou šíří RFE/RL vám těžce formuje názory. Jukněte prosím do slovníku co znamená slovo komunismus a co socialismus a co kapitalismus, imperialismus, buržoasní a lidová demokracie, diktatura proletariátu a diktatura kapitálu. Studujte u pramenů, bez záště a společenských trendů typu úspěšný (povšimněte si toho slova) hokejista Jágr volí ods, tak je budu volit taky, ať sem in.. Neškodilo by vám si prostudovat Základy ML (Marxismu Leninismu) a politickou ekonomii stejně jako ekonomická fakta z doby ČSSR a SSSR a porovnat je s dneškem, když už vynášíte tak ostré soudy (respektive podvědomě papouškujete naočkovanou propagandu vítězů studené války). Jediné hodnocení úspěšnosti národa, které bere příroda a objektivní skutečnost, je počet dětí s přihlédnutím k jejich vzdělanosti a přírodovědně technické úrovni. A ta byla, jak jsem již zmínil o mnoho kritik výše, za éry lidové demokracie a socialismu objektivně vyšší (s přihlédnutím k dobovým souvislostem, tj. dosažené vědeckotechnické úrovně rozvoje civilizace), než dnes, což je v souladu s tvrzením, že textilní puč euroamerických sionistů a reakčních a normalizačních pragmatiků (pozdějších kádrů OF/ODS) v listopadu 89, který jsem se všemi důsledky osobně zažil ve třeťáku střední školy, měl za následek rozbití průmyslově vyspělé ČSSR a ustavení vazalské kolonie zvané "svobodná a demokratická" ČR Ano G.B Showe, mohl-li bych si vybrat, mé přírodovědně technické nátuře vyhovuje více socializmus (ve svých nacionálních i třídních, lidově demokratických podobách) než sionistický imperializmus, který jako takový svými finančními vztahy dusí a křiví i ten zdravý kapitalizmus založený na výrobě a těžbě surovin anžto se jedná o principielně vyšší společenskoekonomickou formaci. A nejspíš bych dělal všechno pro to, aby nenastala situace obdobná té, co tu už v principu v dějinách jednou byla - po rozpadu Římského Imperia žijícím v předindustriálním kapitalizmu, kdy společenskotechnická úroveň na dlouhá staletí klesla zpět k feudalizmu a iracionální víře (vyjma malých ostrůvků demokracie typu Benátské republiky). To samé (v principu) se děje od osmdesátých let dodnes. Euroamerická civilizace je celosvětově na ústupu... Stačí se podívat na úspěchy tzv. komunistické Číny - létá do vesmíru, staví přehrady (zdroj elektřiny pro průmysl) a železnice (komunikace) až do zaostalého feudálního Tibetu. A my pod vedením usa a eu poletíme brzo do... Nejspíš to souvisí s faktem, že v číně pracující zavčasu umlátili motykama ty, které my stavíme do čela --- katugiro, že agresivita, zaslepenost a demagogie je vlastní nicku katugiro (naštěstí snad nikoliv tvé osobě) , jsem poznal již dávno. Dovoluji si říci, že o tobě a tvé rodině od tebe sama vím o něco více, než nic. A navíc si umím všímat. Ale už jsem se tě nestačil zeptat, zda-li jsi věřící.. Kohopak jsi volil (a proč)? ods nebo kdu-čsl? Ty si myslíš, že současný režim nelikviduje sobě nepohodlné lidi? Dolejš není jediný případ pokusu o politickou vraždu komunisty. Můj otec to kupříkladu před šesti lety odnesl s prokopanými žebry a těžkým otřesem mozku, když mu nájemní slouhové (chránění soudem) svobodných demokratů mlátili hlavou o přívěs jeho staré škodovky. Varování od jeho bývalého spolužáka z VAAZ, dnes pracovníka bis přišlo naneštěstí pozdě a otec je stejnak beran. -- při porovnávání úspěšnosti kapitalizmu a socializmu musíte brát vše - porovnávat uzavřené soustavy jako celek s přihlédnutím k startovní čáře a surovinovým základnám, podnebí aj.) - tj. brlohy a životní úroveň pracujících v kapitálem vykořisťovaných koloniích připočítat k těm palácům ve "vyspělých (buržoasních) demokraciích. Ono v době baroka také lidé povětšinou nežili na zámcích, jak se nám snaží namluvit pohádky pro děti i dospělé.. a ty vesnické chaloupky nebyly tak malebné a život idylický, jak se může zdát z televize. A GBS se ptá na cenu - ano, cena za socialismus byla přijatelná. Klady pro pracujícího člověka vysoko převažovaly nad zápory. Přínosy převažovaly nad obětmi. Mám se podrobněji rozepsat, jako jsem to učinil při stanovení ceny za bydlení dnes a v éře reálného socialismu? nejrozšířenější vírou dnešních dnů je antikomunizmus.
16.06.2006 15:59 K dílu: Traktát o staronovém písmáckém časopisu, jeho šéfredaktorovi, šéfredaktorově navrhovatelce, navrhovatelčině nemilosném vztahu k němu a klaunských nosech V
Přeju ti, aby jsi neopakoval při zakládání redakce chyby svých předchůdců
16.06.2006 15:39 K dílu: Písmák 2006. V
také jsem si všiml.. :o) Zdravím (pozvánka na oběd stále platí)
16.06.2006 15:37 K dílu: PŘÍVĚTIVÉ V
PS Teorie, že kapitalizmus a imperializmus přejmenovaný na svobodu a demokracii je nejvyšší a konečné stadium vývoje živé hmoty ve vesmíru mému přírodovědnému mozku přijde jako velmi nepravděpodobná. ostatně, socialismus a komunismus je především o uspořádání výrobních a majetkoprávních vztahů ve společnosti
16.06.2006 15:17 K dílu: PŘÍVĚTIVÉ V
Víš katugiro, ona ta bolševická krutost má též původ v historii. Stačí se podívat na podmínky pracujících rolníků dělníků i velké části inteligence před Říjnovou revolucí.. kdo prožil v dětsví tohle: http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/IRchild.htm nebo tohle: 20. dubna 1930 uspořádal Komunistický svaz mládeže sraz mladých u Radotína. Při rozhánění průvodu střelbou četníci těžce zranili dvě děti a tři členky Komunistického svazu mládeže (přehradili jim cestu, sevřeli do rojnice a stříleli třináctileté holky vracející se z výletu po okolí salvou do břicha - velmi demokratické) nelze se divit, že se někomu v padesátých letech pak třásla ruka coby soudci z lidu a občas padla i nějaká ta facka, ostatně, bylo také čerstvě po válce A hádej na protest proti jakému režimu se před několika málo lety upálil Zdeněk Adamec? Krom toho, drahý katugiro, jak jsem měl tu čest tě letmo poznat, vaše rodina i rodiče za komančů se neměla špatně, rozhodně jste se měli lépe, než dnešní mladé rodiny včetně té mojí ..už máš poctivou prací vydělané ty potřebné miliony na pořízení vlastního bydlení (stát tě přeci nebude vodit za ručičku..) a nějaký ten obnos pro placení školného a pro případ stáří, nemoci a nezaměstnanosti? Ono ten socializmus zas tak strašný nebyl, jak o něm píšou buržoasní historici poplatní ideologii kapitalizmu a imperializmu (někteří i feudalizmu) v dějepise a v těch snůškách účelové propagandy a demagogie zvaných černá kniha komunizmu - já teď kupř. kupoval od syna statkáře pozemek, který mu nejenže nikdy nebyl znárodněn a byl pouze v bezplatném užívání socialistické organizace (JZD) a dokonce byl v roce 1987 normálně převeden v dědickém řízení z otce na syna a dceru. ********************** Ostatně při volbách důsledně uplatňuji tržní princip: za KSČ stál m2 stavebního pozemku cca 15-30 Kčs při platu 3-5tis/měsíčně, zasíťování bylo v režii obce, případně se odbrigádničilo či vyjímečně platilo 40%, cesta + osvětlení etc. byla plně v režii obce za vlády tzv. "demokratických" stran (OF/ODS/ČSSD...) stojí m2 cca 700-3500 dle lokality, já letos v lednu kupoval v Praze za 1500Kč, při platu 15-25 tis./měs k tomu nutno připočíst zasíťování - jen přípojky přijdou na 130, komplet celé na 340 tis. plně platí občané a bezúplatným převodem jsou nuceni to odevzdat obci. o ceně vlastní stavby nemluvě stačí se rozhlédnout po české a moravské vesnici, na ty podsklepené i dvoupatrové domky postavené za totáče a kolik jich je - a nepřipomínám už vůbec vůbec slovensko, kdy se za komančů rodiny houfně stěhovaly z čop a kučí rovnou do patrových vil o 300m2 tedy jednoznačně za KSČ bylo z hlediska pořízení pozemku a i vlastního bydlení líp. a bydlení je základ pro pořízení si rodiny a dětí tedy přežití rodu ostatně, porodnost byla za komančů 2,5-3,2, za svobody a demokracie klesla na 0,9-1,2 a to neodečítám manažery a cikány.. takže kdy bylo opravdu líp (pro pracující část národa) je zcela jasné a mimo diskuzi..
14.06.2006 10:02 K dílu: PŘÍVĚTIVÉ V
Minehavo, teroristé se vyznačují mimo jiné tím, že šíří teror mezi civilním obyvatelstvem aby dosáhli svých cílů. Prostě buďto se všichni bezpodmínečně podřídíte a my se možná slitujeme, nebo máš reálnou šanci, že ty nebo někdo z tvé rodiny bude zmrzačený či zavražděný a že budete žít v neustálé hrůze, kdy se tak stane. Kladení a odpalování výbušných nástrah na shromáždění občanů a veřejných prostranstvích s větším počtem lidí patří vedle kobercového bombardování a zbraním hromadného ničení v jejichž používání vedou daleko před ostatními zvláště šiřitel "svobody a demokracie" Spojené státy severoamerické, k nejúčinnějším a nejnebezpečnějším způsobům teroru na civilním obyvatelstvu. exkapitán demokratické BIS (nástupkyně StB) Vladimír Hučín se sice obhajuje tím, že nikdo při jeho teroristických útocích v osmdesátých letech nezemřel, což ovšem nelze přičíst jeho ohleduplnosti, nýbrž neschopnosti. Psychopati, ať už islámští fundamentalisté nebo ultrareakční antikomunisté naštěstí sami povětšinou nebývají technicky a přírodovědně vzdělanými lidmi, schopnými propočítat tlakovou vlnu a střepinový rozptyl a vyrobit výbušnou slož a tříštivý obal tak, aby se dosáhlo nejvyššího účinku na živou sílu při dané hmotnosti a umístění nálože. ---- Napadení a zbití soudruha Dolejše bylo přímým důsledkem antikomunizmu, který je napříč společností účelově rozdmycháván. Počínaje nezákonným a lživým (odporuje Listině práv a svobod člověka) zákonem o tzv. protiprávnosti komunistického režimu (ten má za účel posvětit krádež na státu a občanech zvanou restituce a zároveň otevřít právní bránu pro útoky a plošný šikan komunistů a jejich voličů) a konče protikomunistickou hysterií, ideologickou a třídní záští a antikomunismem šířeným všemi masmedii a na všech úrovních, od škol po pracoviště a veřejný život. ¨
14.06.2006 09:16 K dílu: PŘÍVĚTIVÉ V
FM: ".. je opravdu demokraticky pristup v zadnem pripade nejednat s demokraticky zvolenou stranou, fungujici na demokratickych principech a majici demokraticke cile, ba co vic - soustavne vytvaret a stupnovat nenavist proti teto skupine lidi a jejim volicum?" trefa přímo do modrého
14.06.2006 09:11 K dílu: Písmák 2006. V
pořád lepší věnovat se tzv. provokacím než cenzuře a šikaně jiných autorů, což je doménou jistých nicků co nemají prázdnou kolonku funkce na písmáku hele víš co redachtore, vykopíruj si kritiky nicku Vihar od počátku po listopad minulého roku a pak tady plácej něco o provokacích. každý slušný člověk s páteří a smyslem pro etiku, čest a spravedlnost tady vydrží tak půl roku a pak po poznání zdejších poměrů a zájmových uskupení buďto tiše odejde, nebo se ozve jako Vihar. pokud to stále nechápeš, nechápu ti to ráda (opět) objasní
13.06.2006 13:46 K dílu: Paroubek je prostě férovej fešák V
Jo, pro modrou mládež - až budete žádat na magistrátu o byt (či urychlení stavebního povolení a jiné obdobné služby), minimální taxa pro komisi je tři sta tisíc v Praze, padesát tisíc v menších městech
13.06.2006 13:43 K dílu: Paroubek je prostě férovej fešák V
Naše pětaosmdesátiletá babička ohodnotila polistopadový zvrat slovy: Hadry budou dělat jan další hadry a prachy zas další prachy. Jak tomu bylo dřív. Otáázka je, proč skrz lúzu vláčenou masmedii uštvali právě grose a paroubka, dyk se neobohacovali víc, než ostatní politici z tzv. demokratických stran... možná ale něco věděli na modré supy, kteří šli po prvních úspěších velké privatizace od koryta ve sněmovně, zato na zastupitelstvech i úřadech si svá zlatá bidla i bydla tiše udrželi. QVI BONO?
13.06.2006 13:42 K dílu: Paroubek je prostě férovej fešák V
Jo, ještě babi říkávala, že dřív se lidi brávali více kvůli majetku a rodičům, než z lásky, a to zasejc bude Jí samotnou provdali za statkáře, vydržela to půl roku, zacházel s ní hůř než se zvířetem..
13.06.2006 13:40 K dílu: Paroubek je prostě férovej fešák V
Naše pětaosmdesátiletá babička ohodnotila polistopadový zvrat slovy: Hadry budou dělat jan další hadry a prachy zas další prachy. Jak tomu bylo dřív. Otáázka je, proč skrz lúzu vláčenou masmedii uštvali právě grose a paroubka, dyk se neobohacovali víc, než ostatní politici z tzv. demokratických stran... možná ale něco věděli na modré supy, kteří šli po prvních úspěších velké privatizace od koryta ve sněmovně, zato na zastupitelstvech i úřadech si svá zlatá bidla i bydla tiše udrželi. QVI BONO?
13.06.2006 13:33 K dílu: Jednorožec V
houby dětství.. panenství jednorožec je symbol nevinnosti a neposkvrněné čistoty já mám nezřízenou slabost pro jednorožce už od útlé puberty
13.06.2006 13:31 K dílu: Osud V
vypadá to na to, že jsi fascinována nicotou (jsem si všiml už na totemu..) a smrt_v_zahradě ve své mongolské inkarnaci znechucena odešla od Pracovního tábora zajímavá povídka ve spojení s autorkou.. taková vypovídající
13.06.2006 13:22 K dílu: Pracovní tábor V
1)popel se nesype do řeky, z živočišných zbytků a kostí zůstává po spálení tzv. spodium, které se dále rozkládá kyselinou sírovou a získává se tak výtečné hnojivo superfosfát případně rovnou kyselina fosforečná nebo dalšími pochody až fosfor popřípadě se dá hnojit pole tzv. kostní moučkou (mleté kosti) Možná to zní cynicky, ale svojho času jsme nemohli splašit větší množství fosforu, a nejschůdnější cesta jeho výroby byla, jak jsme zvěděli v staré učebnici anorganické chemie, právě přes spodium získané ve výsypné jámě Motolského krematoria. Navíc, chromniklové kyčelní klouby nalezené při první výpravě jsme směnili u kovářských učňů (byly z výtečné nerez chirurgické oceli, velmi vhodné pro výrobu nožů) ..joj to byly časy pubertálně zvídavých a ztřeštěných středoškoláků průmyslováků.. vzhledem k množství zubního amalgámu (slitina stříbra a rtuti) ovšem nedoporučuji užívat popel z lidských těl přímo jako hnojivo
13.06.2006 12:54 K dílu: Hřích V
hezký... a není to hřích, to jen úchylní křesťani tak říkají smyslné lásce
13.06.2006 12:44 K dílu: Písmák - časopis - generální partner V
*:o) Výstavba vět ti poněkud skřípe, ale ta sbírka kritik pod tím.. toť vskutku skvost kéž by tu byla aspoň ta skládka školních slohovek..
13.06.2006 12:37 K dílu: Písmák 2006. V
PS. šéfredaktor smetiprach měl na zimní jablkonoci dost času na to, si se mnou promluvit, případně na základě mé dosavadní práce mi nabídnout spolupráci, jak to učinil jiným. První a jediná slova, která jsem od něj slyšel, však byla obvinění vmetené mi do tváře, že si se svými lživými kritikami pouze pokouším účelově zvýšit čtenost a přitažlivost...
13.06.2006 12:29 K dílu: Písmák 2006. V
ale houby blafu, účelově škatulkuješ, abys měl i ty sám před sebou alibi nick Vihar napsal za dobu své existence podstatně víc literárních kritik (kritik, nikoliv pokeců) než nick smetiprach a přesto s ním bylo jednáno jako... no kdo měl oči, viděl, kdo neměl, ten neuvidí ani teď. pokud tu bude u koryta a kormidla stejná uzavřená zájmová skupina, která tu kraluje od roku 2003 (s jistými, avšak pro vyznění principu nepodstatnými personálními změnami) tak zde opravdu svobodná a tvůrčí tvorba sledovaná pestrými a vyváženými názorovými proudy není možná, alespoň ne na hlavní straně a v tzv. redakci a s ní spojených výběrech i časopisu. Né že bych po prolistování posledního čísla totemáckého časopisu nabyl dojmu, že kamarádšofty a protekce na jiných lit. serverech a napříč literárními servery vůbec nejsou, ale totem alespoň patří občanskému sdružení, nikoliv totalitně a feudálně se chovajícícímu jedinci s šedými eminencemi v pozadí, a tak je alespoň zaručena jistá minimální úroveň svobody a demokracie ve smyslu občanské/uživatelské rovnosti a tedy i tvůrčí prostředí. No a fakt, že jádro Literry je tvořeno z písmácké emigrace, zaručuje, že tam nebudou kráglovat nepohodlné autory i kritiky tak, jak se to dělo a děje zde. Je to dostatečně srozumitelné?
13.06.2006 10:29 K dílu: Rozhořčená o tom, jak se lidé chovaji k ostatním částem přírody V
Naivně bláhová obžaloba svobodné spotřební společnosti, tj. kapitalismu a imperialismu. každý živočišný druh mění svoje okolí tak, aby z něj měl užitek a aby mu sloužilo - mravenci kolem mraveniště, bobři, hraboši, sloni demolují baobaby, i ta penicilínová plíseň vylučuje do svého okolí jedy (pro nás savce léčiva) proti jiným konkurenčním bakteriím... ovšem člověk od chvíle, kdy přešel v neolitické revoluci z přisvojovacího způsobu života k produktivnímu a začal vedle domestikace zvířat klučit les a sít zrno, což mu umožnilo se nebývale rozmnožit, toto provádí v míře poněkud větší. nemá smyslu třídit a recyklovat odpady, pakliže je to neekonomické. A u plastů narozdíl od kovů, papíru a skla to povětšinou neekonomické je. Alespoň do příští ropné krize. chtít na společnosti založené na svobodné neomezené spotřebě aby se omezovala... no, přeji hodně úspěchů a pevnou lebeční kost
13.06.2006 09:55 K dílu: Písmák 2006. V
Nechápu, proč by Vihar či jiní měli psát v ponížení šéfredakci prosebné dopisy a podřizovat se jim ve svých názorech i práci coby nadřazené vrchnosti, zatímco jiné* si šéfredakce navíc v předstihu pozvala sama. *jiné tj. svoje kámoše a tlupu pokorných obdivovatelů až zde bude opět svoboda projevu, občanská rovnost a demokratické poměry, tak se sem navrátí i tvořiví autoři - osobnosti s páteří a znovu tu rozkvete život nejen literární
13.06.2006 09:21 K dílu: Paroubek je prostě férovej fešák V
doporučená četba nejen pro G_B_Show: George Bernard Shaw: Průvodce inteligentní ženy po socialismu a kapitalismu http://www.sds.cz/docs/prectete/eknihy/gbs_piz.htm --------------- Václav Klaus byl svojho času kandidátem KSČ a v roce 1969, tedy v čase nejtužší normalizace prodléval na stáži v USA.. A s lidem nezvoleným poslancem za unii svobody (satelit ods), Tomášem Vrbíkem, svojho času samozvaným třídním předsedou SSM jsem na SPŠCH sdílel po čtyři roky tu samou třídu ... to jen tak k té mírně demagogické poznámce o tom, kdo kdy s kym.. Bývalého šéfa RaJ Paroubka neobhajuji, je příkladem typického dobře vyžraného papaláše, přesto však utopický ideál sociální demokracie o kapitalizmus s lidskou tváří je mi vzhledem k mému ideovému přesvědčení stojícím pevně na přírodovědných základech a třídnímu i rasovému původu mnohem bližší, než sionistický imperialismus (nebo dokonce feudalismus) na věčné časy a nikdá jináč tzv. pravicových a konzervativních stran.
12.06.2006 16:36 K dílu: Písmák 2006. V
He hé... pobavilo mě, že si ňákej admin ještě dovolí vzít do huby slovo zupák, nebo právě proto.. Rád bych v souvislosti s tzv. zupáctvím odcitoval jistou kritiku, kterou mi Nejvyšší svévolně a proti pravidlům serveru vymazala z obou autorských stránek: "...psal se rok 2003 Pavson Sonatino, patrně to nechápeš. Vůbec nejde o nějakou petici a její přesně formulované požadavky. Jde o SVOBODU na tomto serveru a tu vy naprosto likvidujete. Připomíná mi to stané právo. (věta cenzurována, abych předešel opětovnému smazání této citace a dalšímu hysterčení). ...Udělujete tresty na 14 dní vostrejch jak nějakcí vypatlaní zupáci na vojně. Odstraňujete věci z hlavní strany, aby se je nedozvěděli ostatní. Likvidujete názorové oponenty ( nejkřiklavější případ je djPes ). Vy to vážně chcete obhajovat? PS: Moje reakce neosahuje nadávky a napadání, doufám, že mi odpovíte ( pokud alibisticky nenapíšete, že zupák je nadávka ) konec citace stále živé kritiky Fouckoulte, tvoje výroky: "...redakce .. ale na druhou stranu není uzavřená.. takže kdokoli projeví zájem, bude jistě přijat." Beru vzhledem k tomu, jak se mnou a nejen se mnou a nejen šéfredakce zametla, jako nejapný žert. "...spíš tu obecně chybí aktivní a výrazní autoři a kritici." Jistě, chybí. Zbývá si položit řečnickou otázku, proč tu již nejsou. Zřejmě to má souvislost s důvody, které pakliže jsou vyřčeny, mají za následek, že ten kdo je veřejně napíše, mívá vzápětí vážné potíže s přihlášením a s životností svých kritik. tak se tu mějte, přeji prozření a písmákovi brzské vyléčení (původně jsem chtěl napsat místo vyléčení debugging, avšak nebaví mne si zakládat stále nové nicky)
12.06.2006 15:54 K dílu: PŘÍVĚTIVÉ V
PS Jo a drahá mine_h(l)avo, když už zmiňujete tlupu kolem šinágla, cibulky a teroristy hučína, přeji brzské osobní setkání s takovými hrdiny svobody a demokracie, jakými jsou bří mašínové, nejlépe někde na poštovním úřadu.
12.06.2006 15:47 K dílu: PŘÍVĚTIVÉ V
Mno, ten kdo má méně jak pět milionů korun po účtech v bankách a cena jeho nemovitého majetku je menší jak třicet milionů a přesto volil ods či její satelity, by se měl nechat vyšetřit u psychiatra a ve svém vlastním zájmu nechat zbavit způsobilosti k právním úkonům, anžto se při hlasování choval naprosto nerozumně, ba dá se říci, že sebevražedně. Ods vyhrála proto, že plutokracie si zakoupila za kapitál ukradený pracujícímu lidu psychology a ovládá masmedia a vůbec celou mašinerii propagandy a profesionálních vymývačů mozků, kteří více než dvacet let účelově a plánovitě zpracovávají zvlášť mladou populaci k víře, že kapitalizmus a imperializmus jsou nejvyšší možné stadium vývoje živé hmoty ve vesmíru Je příznačné pro polistopadové uspořádání republiky, že KSČM je jediná parlamentní strana, která se chová opravdu demokraticky Úžasné bylo páně Tupolánkovo souvětí, kde jedna věta popírá druhou: "Ods je demokratickou stranou a proto nebude na žádné úrovni nikdy jednat s komunisty." (pro ty, kdož nechápou, odkazuji na prostudován si základních principů demokracie) Tak se mějte mládeži, a nekvičte, až budete cálovat školné a nesvalujte vinu na ty "bolševiky" a "rudý zrůdy", až budete shánět bydlení a práci, natožpak hromadně táhnout na chomoutu těch devět set miliard státního dluhu, které dokázaly nasekat ty vaše tzv. svobodně demokratické vlády za patnáct let, navzdory příjmům z rozkradení státního majetku (říká se tomu po novu privatizace a restituce) a z plošné likvidace výroby a státního hospodářství.
12.06.2006 15:38 K dílu: Paroubek je prostě férovej fešák V
Mno, ten kdo má méně jak pět milionů korun po účtech v bankách a cena jeho nemovitého majetku je menší jak třicet milionů a přesto volil ods či její satelity, by se měl nechat vyšetřit u psychiatra a ve svém vlastním zájmu nechat zbavit způsobilosti k právním úkonům, anžto se při hlasování choval naprosto nerozumně, ba dá se říci, že sebevražedně. Ods vyhrála proto, že plutokracie si zakoupila za kapitál ukradený pracujícímu lidu psychology a ovládá masmedia a vůbec celou mašinerii propagandy a profesionálních vymývačů mozků, kteří více než dvacet let účelově a plánovitě zpracovávají zvlášť mladou populaci k víře, že kapitalizmus a imperializmus jsou nejvyšší možné stadium vývoje živé hmoty ve vesmíru Je příznačné pro polistopadové uspořádání republiky, že KSČM je jediná parlamentní strana, která se chová opravdu demokraticky Úžasné bylo páně Tupolánkovo souvětí, kde jedna věta popírá druhou: "Ods je demokratickou stranou a proto nebude na žádné úrovni nikdy jednat s komunisty." (pro ty, kdož nechápou, odkazuji na prostudován si základních principů demokracie) Tak se mějte mládeži, a nekvičte, až budete cálovat školné a nesvalujte vinu na ty "bolševiky" a "rudý zrůdy", až budete shánět bydlení a práci, natožpak hromadně táhnout na chomoutu těch devět set miliard státního dluhu, které dokázaly nasekat ty vaše tzv. svobodně demokratické vlády za patnáct let, navzdory příjmům z rozkradení státního majetku (říká se tomu po novu privatizace a restituce) a z plošné likvidace výroby a státního hospodářství.
22.05.2006 16:42 K dílu: V
Ejhle, copak to mé oči zřely? Vihar již není v dlouhé řadě poslední obětí zvůle triumvirátu majitelky privatizovaného písmáka, šéfredakce a tlupy adminů?
21.04.2006 16:09 K dílu: Edita V
Kormyško - my nesmíme ani naznačovat vyklovala by mi oči jenyk - spíš adminům, ne? ;)
21.04.2006 09:31 K dílu: Edita V
Lebka pod střevícem narozdíl od koňského sexu opravdu vyděsí. Zvlášť, když jí vykopne nic netušící děvčátko skotačící po jarní louce. Editina Barborka už chodí do školky
20.04.2006 12:59 K dílu: Modlitba za ztracené verše V
*
20.04.2006 12:56 K dílu: Modlitba za ztracené verše V
Copak Jiří.. Hryže tě svědomí? Nebo máš ráno potíže s pohledem do zrcadla? Jaký máš názor na jádro příběhu Divé Báry? (nemyslím šeptající slepím_boty (hádám, ta už to má u vás taky nahnutý) .. myslím tu Boženčinu Báru z čítanek )
20.04.2006 09:29 K dílu: Modlitba za ztracené verše V
To víš, že nedám, mojí duši živou nedostanou.. a i kdyby mě zpřeráželi všecky obratle, budu stát rovně. Dík za podporu.. a jak jsi přišla na to, že mám pravdu? :o) Trochu mi to celé kolem Vihara připomíná hon na Divou Báru.
19.04.2006 16:53 K dílu: Plná sprostých slov V
Vyjma poslední věty mi to příliš nechytlo, a to jsem tu považován (tedy můj v současnosti správou serveru zablokovaný nick Vihar) za nejeckelhaftovatější písmácké dobytče nějak mi zde chybí očekávaná hloubka, která dodává vulgarismům úplně jiný rozměr a význam.. Ale jak říká první řečnice Vespa se kterou bezvýhradně ve všem souhlasím, (a která se směje u každičký prasečiny) čtenáře si tu tvoje dílko najde
19.04.2006 16:08 K dílu: ŘEKA V
Není rozumné poutat vzpomínky k místům není pak před nimi kam utéct..
19.04.2006 15:54 K dílu: V
swandrow - konečně mi někdo aspoň trošku zalichotil ..kuju.., mám brát tvoje vyznání jako milostný návrh?
19.04.2006 15:39 K dílu: V
Co konkrétně jsou kecy z pavlače? 1) To co se o mě ofiko deklaruje adminy a redakcí 2) Moje vysvětlení výše 3) Pavsonova kritika 4) něco jiného * nehodící se škrtněte
19.04.2006 15:21 K dílu: V
To nebyla moje kritika, nýbrž citace Pavsona z roku 2003, která se týkala svobody slova a blokování nicků na Písmáku poté, co ho Olda prodal lyrykovi a tobě. Tebou smazaná kritika se bytostně týká mého vámi zablokovaného nicku Vihar. Hovoří se v ní výslovně o "čtrnácti vostrejch" a nick Vihar přeci dostal čtrnáct vostrejch natvrdo... Chtěl jsem jí tu mít, je to moje právo dané pravidly serveru, a její citace zde neporušuje žádné z pravidel serveru. Citoval jsem jí proto, že vše co mohu říci (ke svobodě slova na serveru Písmák, cenzuře kritik a blokacím nicků) již bylo řečeno dávno před mým příchodem, a jen se opakujeme. Nic víc, nic míň. Žádnou účelovou provokaci, útok či něco jiného za tím nehledej. Čekám tu už jen na to, až si budu moci vyzvednout mojí vámi zadržovanou poštu. jak jsi si jistě všimla, nezapojuji se do diskuzí, ani když jsem po mém předchozím násilném umlčení veřejně nazýván tvými správci výrazy, za které vy sami vyžadujete v lepším případě okamžité omluvy, v horším vyhrožujete trestním oznámením. asi tak
19.04.2006 14:18 K dílu: V
28.08.2003 Pavson Sonatino, patrně to nechápeš. Vůbec nejde o nějakou petici a její přesně formulované požadavky. Jde o SVOBODU na tomto serveru a tu vy naprosto likvidujete. Připomíná mi to stané právo. To, že čtete soukromé zprávy je špiclování á la STB. Udělujete tresty na 14 dní vostrejch jak nějakcí vypatlaní zupáci na vojně. Odstraňujete věci z hlavní strany, aby se je nedozvěděli ostatní. Likvidujete názorové oponenty ( nejkřiklavější případ je djPes ). Vy to vážně chcete obhajovat? PS: Moje reakce neosahuje nadávky a napadání, doufám, že mi odpovíte ( pokud alibisticky nenapíšete, že zupák je nadávka )
19.04.2006 14:17 K dílu: V
28.08.2003 Pavson Sonatino, patrně to nechápeš. Vůbec nejde o nějakou petici a její přesně formulované požadavky. Jde o SVOBODU na tomto serveru a tu vy naprosto likvidujete. Připomíná mi to stané právo. To, že čtete soukromé zprávy je špiclování á la STB. Udělujete tresty na 14 dní vostrejch jak nějakcí vypatlaní zupáci na vojně. Odstraňujete věci z hlavní strany, aby se je nedozvěděli ostatní. Likvidujete názorové oponenty ( nejkřiklavější případ je djPes ). Vy to vážně chcete obhajovat? PS: Moje reakce neosahuje nadávky a napadání, doufám, že mi odpovíte ( pokud alibisticky nenapíšete, že zupák je nadávka )
19.04.2006 14:13 K dílu: V
21.12.2005 Vella [Kritička] [Výběr] Vihare, ber tohle jako varování. Generální partnerství Písmáka s LA zachránilo zmiňovaný server od krachu. Pokud se nebudeš nadále chovat slušně vůči mým partnerům, budeš blokován. http://www.pismak.cz/dilo.php?num=176507&neposun=1
19.04.2006 14:11 K dílu: V
21.12.2005 Vella [Kritička] [Výběr] Vihare, ber tohle jako varování. Generální partnerství Písmáka s LA zachránilo zmiňovaný server od krachu. Pokud se nebudeš nadále chovat slušně vůči mým partnerům, budeš blokován. http://www.pismak.cz/dilo.php?num=176507&neposun=1
19.04.2006 10:52 K dílu: VOLNOST MAGORŮ V
a zbožňuju kulmou natočené vlasy do prstýnků, krásně se v nich výská a natáčí se na prsty v ranním slunci , kdy jsou jako řeka pročeřená v nočních peřejích divoce rozprostřeny po polštáři...
19.04.2006 10:50 K dílu: VOLNOST MAGORŮ V
Ti kteří to myslí dobře bývávají cílem těch, kteří mydlí dobře :o)
19.04.2006 10:48 K dílu: VOLNOST MAGORŮ V
Ale korále máš krásný Oli... :o) což takhle perlový náhrdelník? Dnes je středa a k obědu je výtečná slepičí polévka, pamatuješ na můj návrh?
19.04.2006 10:44 K dílu: VOLNOST MAGORŮ V
pokud je to, jak píšeš, zrcadlo jen tobě samotné, tak se obávám, že zrcadla sobě bývají nehořlavá
19.04.2006 10:40 K dílu: VOLNOST MAGORŮ V
Kotelník je přítomen coby písmácké fluidum pokaždé, když tu začnou záhadně mizet kritiky, i celé sloupce kritik a svobodné, nezglajchšaltovatelné nicky jsou násilně umlčeny blokací a patřičně onálepkovány, a s nimi se vedle pojmu literatura vytrácí i samotná podstata člověka. Dítečko rozmilé je sice pro plnokrevného Vihároše poněkud málo úderné a přímé, avšak vzhledem k současnému panujícímu teroru a tuhému ultrareakčnímu názorovému fašizmu - proč ne? Což takhle vytvořit kategorie "náznaky v plíživém strachu" případně "terorem zadušená poupata" ?
19.04.2006 09:30 K dílu: V
Pišta_Hufnágl - proč mi bylo zasláno avízo? Očekává snad někdo můj svobodný názor, nebo šlo jen o další výstrahu?
18.04.2006 19:33 K dílu: Modlitba za ztracené verše V
Hé, já jsem toho času zablokovaný Vellou, adminama a jánevímkýmještě, blokli mě ve chvíli, když jsem se bouřil proti nedemokratickým, elitářským způsobům čerstvě jmenovaného šéfredaktora, ale nesmažu se, právě pro to, že právě to oni chtějí. Vihar a ti co mnohdy opakovaně páší sebevraždy svých nicků a tvorby? Ti mě deptají, protože jednak s dílem zařvou i naše pracně psané kritiky a diskuze pod díly, nejde se vracet do minulosti a nejvíc mne dojímá, když se dotyčný v sebevražedném záchvatu smaže a pak škemrá všude okolo, zda-li si ho někdo náhodou neuložil, a pokud jo, zda-li by mu neposlal všecko to, co on vymazal.
18.04.2006 16:52 K dílu: Hymnus feministky V
K čertu s Vámi! ženy! Kdo vás potřebuje?! (jen rodit a kojit děti si sám neumím) Proč se mám každý den namáhat, abych se vám zalíbil?! Už jste mi vzaly dost.... Nestačilo vám to? Veškerá moje Nevinnost a naivita Mé bláhové sny jsem vám předhodil supice, slepice, čarokrásné denní můry Mám se stát mnichem? nebo snad začít milovat chlapce? smějete se mi? To můžete Stejně nemám jinou možnost než se s vámi smířit Nestěžujte mi to A jděte mi raději z cesty Koušu ..ale umím i opětovat lásku
18.04.2006 16:16 K dílu: V
Kdopak jsi, gazelko.. a stojí ti za to?
18.04.2006 14:51 K dílu: Poruchy a závady, návrhy a nápady V
nechápu - to nemá chybu
18.04.2006 14:08 K dílu: Sebelítost v kleci V
Já bych si i pospíšil, (je žírně jarní den a za několik nocí se rozhoří hranice) ú avšak neudala jste slečno jaksi žádnou adresu.. :o)
18.04.2006 14:04 K dílu: Femina infidelis V
Pár neupřímných polibků a úsměvných pohybů Za tuhle vyhrocenou chvíli si můžu sama * Byl to jenom akt.
18.04.2006 13:59 K dílu: Neplakej V
a proč jakože musí? není to pouhý ženský alibismus? hezká a výstižná pocitovka *
18.04.2006 13:57 K dílu: Asta Lavista V
T900 a T1000 mi sice k havranímu nepasují, škrtl bych první dva a poslední dva řádky báseň zapůsobila a to velmi *
18.04.2006 10:27 K dílu: Zveřejni moji poštu V
mi to moc vtipný teda nepřipadá.. a to ani v obecné eticko-morální rovině, natožpak z pohledu mojho vámi zablokovaného nicku Vihar
18.04.2006 09:56 K dílu: rebecca13 se zbláznila do BigBlogera V
Štěpáne, vždyť to, cos jim měl dle tebe napsat vlastně jseš, a seš v tom eso, jaké se hned tak nevidí, jen sebe sama (zatím) neumíš literárně zpracovat.. chceš nápovědu? Napíšu ti jí pod podmínkou, že mě zase nebloknete pro nějaký to sprostý napadání, bo ták ňák.. bude to vostrý.. na to připrav svý nehty i zubní sklovinu, ..ale zase když se toho pořádně chopíš, s přehledem zadusáš i r13 do oranice. neříkám nic, ale na má slova zpravidla dochází :o)
14.04.2006 16:20 K dílu: Archeolog V
výraz "puzzle" toť vskutku korona poezie
14.04.2006 14:20 K dílu: V
Zkus hlodat pod nickem Vihar http://www.pismak.cz/index.php?data=user&id=18887 Jo, jsem demokrat a republikán a navrch více straním próze, anžto poezie je příliš svazující a znásilňující literární forma s velmi omezenými možnostmi přenosu informace.
13.04.2006 16:42 K dílu: Románek V
Tyjo.. první povídka svojho druhu, co jsem tu kdy četl, a navíc od děvčete.. ten závěr mi připadá ryze ženský.. tou příznačnou bezcitností přítomnou v pozadí, i tím, jak to všecko rázem a nejen v sobě sfoukla a rádoby (a pro sebe určitě) vyřešila, vždyť přece "Nehodí se, aby se mladá slečna přátelila s malými chlapci!" dost dobrý příběh autorko, a těch tu bývá poskrovnu, takový skorem archetypální.. uschovám si jej
12.04.2006 13:21 K dílu: V
logistika? snad týlové zabezpečení, ne? :o)
10.04.2006 16:36 K dílu: Vlk V
*
10.04.2006 16:22 K dílu: V
Jenže louka co mám před očima je rozkvetlá, živoucí a plná různých kytiček a opylovačů ta co maj maléhoměkkého wokna, je vypasená ovcema a sestříhaná do mrtě. Ani kvíteček. chr - copak se nezdá? Ne, z fotek na naší nástěnce Ještě tady koukám na pohled z vápencového útesu dolů na moře (pro sebevrahy) dvě pubertální hříbata, klisnička a hřebeček pasoucí se bok po boku (ale to bych radši podruhé... ech..) Chrámy v Paestu (Pro milovníky sloupů) Vyschlé koryto řeky v Africe se sedící zamyšlenou dívkou mající ruce v dlaních Vápencovopískovcovou stěnu s horizontálními různobarevnými vrstvami přeťatými úzkou průrvou Nekonečnou alej násilně seřezaných bizardně zkroucených stromů a nad tím krákající havran
10.04.2006 11:00 K dílu: V
Spi sladce, domove..
10.04.2006 10:17 K dílu: V
nechápu to chápe :o)
07.04.2006 19:49 K dílu: V
jsem byl totiž v kanceláři dobrovolně jmenován nástěnkářem a právě koukám na svý velkoplošný fotky
07.04.2006 19:47 K dílu: V
kam směřuje tvůrčí psaní? :o) Aha, no, my měli jednu dobu na ofiko stránkách firmy fotky šťastnejch lidí z úspěšné rodiny a lidi se lekali a nechtěli na ty stránky klikat.. klesla prudce návštěvnost a s ní i zisk Já nevím, pokud je to možné tisknout v barvě, co takhle širou jarní louku a v dáli na obzoru nějaký živý či neživý objekt, no a kolem toho barevně sladěné nadpisy bez pozadí (návrh) Nebo pohled do koruny stromu odspoda, a ručně psané pérovkou nadpisy třeba... Případně písečné přesypy z pouště Vzestupnou alej stromů z bizardně pokroucenými větvemi .. mi jen tak napadlo teď z fleku
07.04.2006 19:33 K dílu: V
to nevím, hele, chro, mělo by se pod díly diskutovat k věci, sprejuješ reklamu a děláš ze sebe kdákavce... jenže tobě nejdou posílat zprávy, proto sem, sem už pak nic Pokud to je obálka časopisu, čistě psychologicky vzato odrazují ty detailní záběry na tváře...
07.04.2006 19:26 K dílu: V
Vy perete na čtyřicet? my pereme na devatenáctsetčtyřicet! (česká soda) (úffměff!) To je obálka toho slibovaného časopisu tam hore?
07.04.2006 19:26 K dílu: V
Vy perete na čtyřicet? my pereme na devatenáctsetčtyřicet! (česká soda) (úffměff!) To je obálka toho slibovaného časopisu tam hore?
07.04.2006 17:19 K dílu: revoluční V
Oldjerry - to proto, že se nechodíš koukat na černou nástěnku adminklubu hádám - li správně ty tři tečky za skorokaždým řádkem ruší a zároveň tím že nutí mlčet, křičí vražedná kombinace, jako když šlapeš na brzdu i plyn současně. Něco se tu pálí... koně maj citlivější čich než lidi Dík ;o) každý den mu potom bude křivo... jeho mladý alt mění v bas... a touhy v sen přesně.. to je dokonalost sama
07.04.2006 16:52 K dílu: Requiem V
předřečníci co přilétli dávno přede mnou už vlastně skorem všechno řekli, já už jen kopýtkem zatrhnu jubilejní zasloužený tipanec furt zdravě řveš jako vo kritiku autore, takže: + máš vynikající obraznost ve slovech i spojeních - sklouzáváš do okázalého a čtenáři zbytečně výsměšného pozérství + melancholici popisují výtečně náladové prostředí, cholerici vysypou z rukávu děj co má spád, mi připadá, že v tobě je oboje - mírná roztěkanost a rozevlátost + máš nadprůměrnou empatii do obého pohlaví - sklon k rochnění se v obecně chytlavých archetypálních klišé na úkor pro zosobnění povídky, její odlišení od ostatních a vykreslování situací tolik potřebného smyslu pro "typickou podrobnost" a "postřeh nezvyklostí v jedotlivých situací" (ale i ten je v díle poměrně vysoký, jen v nepoměru) (kurňa, teď sem vypliv šroub z mozku) + rozumná věcnost v pozadí děje s postupujícím věkem nabereš na dynamičnosti snad nezkostnatíš próza ti de líp než verše, připadáš mi v ní jistější, přirozenější prostředí pro tebe A obsah? No, vzbuzuje zájem nejen tématicky a na zdejší průměr výborným zpracováním, ale i vcelku neobvyklou hloubkou prožitku při psaní (to se hned pozná), zvlášť ve zpětném vztahu k autorovým podvědomým/polovědomým touhám. Klišé sou chytlavý pro svou archetypálnost.. ty sám jsi tam chtěl tu dívku, kus tvého já, nebo toužíš po obdobné pro doplnění svého já? To už nemohu vyčuchat, z tak kátkého textu, na to můj byť citlivý čenich už nestačí.. podepsán toho času zablokovanej Vihar
07.04.2006 16:00 K dílu: Fairy Trip V
Některý komenty pod dílkem jsou lepší než dílko samo "..a naprosto volně prasené texty :)))" poslední sloka se mi zdá nej.. v tý říkance stavíš zrcadlo pózama, viď?
Nahoru