04.09.2017 03:18 | K dílu: Pozdrav z budoucnosti | těša |
Nejsem si jistý, jaký by ten text měl mít ambice. Jako povídka do ženského časopisu mi připadá parádní, nízký společný jmenovatel, černobílost, úhel pohledu, který čtenářku spolehlivě připoutá na svou stranu, nečekaná a snadno pochopitelná pointa. Dynamika je z takového pohedu zvládnutá skvěle. Samotného mě text ze stejných důvodů nebaví - ba víc, štve, úplně stejně jako libovolná telenovela, které by byl skvělým scénářem: přitažlivostí, které se neumím bránit - v kombinaci s obsahovou prázdnotou a stereotypy. |
||
04.09.2017 01:32 | K dílu: Mělo by být | těša |
zatímco ženská postava mi připadá věruhodná, ta mužská ne. občas si při čtení podobně "dvoustranných" příběhů hraju sám se sebou hru, jestli uhodnu, jestli text psal chlap, nebo žena, často mi jedna z polovin připadá povrchní, nevěrohodná. neumím obvykle říct proč, ani teď ne. Možná žena řeší víc sebe, zatímco chlap slouží spíš jako kulisa bez hlubší psychiky, ženská postava je prokreslenější, obsahuje nějaké dilema, zatímco chlap je plochý, bez vnitřní dynamiky. "Ne, není zamilovaná. Anebo je?" vs "K čemu by bylo tvářit se, že to tak není?" - myslím, že skutečná vs řečnická otázka vystihuje rozdíl mezi tím, jak oba pohledy působí. ...otevřel jsem Písmáka po pár měsících nebo letech a jsem rád za upozornění na Tvé texty v avízech, nechci působit negativně :) |
||
29.06.2016 20:47 | K dílu: Dívka a studánka | těša |
To "zeptej se me..." mi pripada naprosto genialni. Cela povidka mi pripada genialni.
Nelibil se mi konec: situace konci nekde u seriku, ktery by jako tecka na zaver stacil, nebo nejpozdeji na konci oddilu, "Tak." by se mi na zaver libilo, jen bych zkratil odstavec, v nemz se zamracila, jestli nebe viselo nizko nebo vysoko me nezajima :). Po seriku a obzvlast v poslednim oddilu jsem ocekaval vysvetleni metafory, pointu... - coz jsem bud nepochopil (pravdepodobne, vsimam si opakovani podzimu vs jara, ale nevim, co si z toho vzit), nebo mi tam chybi - a namisto nich nasel popis nejakyho deje, jehoz smysl nechapu a nudilo me ho cist (navic jeste prodluzujici se stiny, blikajici mesic, mrkani...to by zajimalo tak pani ucitelku, ktera stejne skoncila ve studance :) ). celkove bych venoval relativne vic prostoru dialogum holcicky, ktere me uchvatily, klidne jeste s jednou dalsi postavou, a min popisu deju, pripadalo mi to dokonaly, nez se utopil pan reditel, pak uz jen popisujes, co se delo (byt s paradnima momentama, krupani v koleni...) - coz ale uz neni tak zajimavy, ze lidi postupne padaj do studanky... Ale ber to jako velmi subjektivni nazor, prosim, nejsem nijak erudovanej, jenom si tu placam jatra.
A taky souhlasim s Lakrov: na zacatek bych dal nasledujici dva odstavce - a pak teprve pokracoval tim prvnim, ze ta voda je studanka a prisly k ni deti... "Nezeptáš se mě, jak se jmenuju?" řekla dívka. "Zeptej se mě, jak se jmenuju a kolik mi je let. A kde jsem se tu vzala a co to tady dělám." Kluk se podíval do vody ve studánce. Byla tolik modrá a bílá, že ho z ní bolely oči a musel je přimhouřit. Nejdřív ho napadlo, že hladina odráží jasnou letní oblohu plnou slunce a sněhobílých mraků, ale pak si vzpomněl, že je podzim a zamračil se.
|
||
01.08.2015 20:45 | K dílu: Polibek | těša |
to se mi hodne libi. snad jen poslednich par vet trochu zbytecne opakuje uz receny a redi to. a divka/devka takhle s lomitkem se mi nelibi, lomitko bych nechal do mailu...coz je ale jedno. |
||
20.06.2015 22:24 | K dílu: funkční Písmák | těša |
Osobne nechapu, k cemu by navrzena omezeni mela byt. Zruseni oblibenych autoru by me vylozene sralo, jsem rad, ze mi prijde upozorneni na dila tech par lidi, ktere sleduju (a za sebe bych kvuli tomu rozhodne nezacal cist ostatni vic). Vybery, myslim, nicemu nevadi. Ani tipy, myslim, nicemu nevadi - a ano, clovek je asi dava v ruznych kontextech, ale co je na tom proboha spatneho? A omezeni poctu publikovanych del mi pripada zbytecny, od toho tu je arena nebo verejny vypis, ne?
Jak myslis, ze by cokoli z toho z toho mohlo pomoct k vetsi ctenosti nebo vetsimu mnozstvi kritik? |
||
13.06.2015 18:12 | K dílu: Nepatřičná (7. část) | těša |
jo, dlouhý tak akorát, myslím :) |
||
03.06.2015 02:57 | K dílu: Nepatřičná (4. část) | těša |
co nadelam, lepsi kaessi nez jit spat bez pohadky :) |
||
31.05.2015 02:01 | K dílu: Nepatřičná (4. část) | těša |
a co aisling? clovek se na ni tesi a ono hovno :) | ||
30.01.2015 10:03 | K dílu: Deník kurvičky 2 | těša |
napsany fajn, ale hrozne povrchni...milionkrat se tam opakujou stejny veci, ta postava nema zadnou psychologii a neni, co si o ni myslet. |
||
29.01.2015 19:57 | K dílu: Vlasy | těša |
A včera jsme tu nebyly, jasný?“ ... nebyli. |
||
29.01.2015 00:40 | K dílu: Premiéra mojí vraždy | těša |
deja vu, ne deja vue...aspon doufam teda :)
...je to asi fajn napsatny, jenom dlouhy a me se chce spat :)
|
||
02.01.2015 22:13 | K dílu: | těša |
dneska zadna Aisling? Jsem se tesil, ze budes publikovat kazdej den jednu...a dneska mi bez ni vubec nechutna vecere. |
||
16.12.2014 21:53 | K dílu: Deset let mé tvůrčí práce | těša |
skoro mě odradily ty - na můj vkus moc sebestředné - řeči kolem, ale básnička o sluníčku je pěkná, gratuluju. ať se daří. |
||
08.11.2014 00:42 | K dílu: Hadr na hlavě - právo a diskriminace | těša |
a jak se to rika moderne? |
||
18.10.2014 15:46 | K dílu: Bratr | těša |
paradni, skvele uveritelny a psychologicky smysluplny. |
||
18.10.2014 15:45 | K dílu: Bratr | těša |
paradni. |
||
18.10.2014 11:54 | K dílu: Hadr na hlavě - právo a diskriminace | těša |
nemam rad slovo diskriminovat (a jestli je diskriminuje, je, myslim, otazka konkretni definice)
myslim ale, ze jim naprosto nesmyslne, pitome a zle skodi, jenom proto, ze je nekdo kokot a vylejva si na nich komplexy. a ze takovej clovek (idealne) nema ve skolstvi co delat - stejne jako u jinych buzeraci, at se tykaj satku, dlouhejch vlasu, orezanejch pastelek, obalenejch sesitu nebo cehokoli jinyho. |
||
17.07.2014 13:26 | K dílu: Uprchlík | těša |
ve vete "Při jeho postavě by ho ani přvrátit nedokázal" je carka leda nad a, K3. |
||
07.03.2014 12:42 | K dílu: Hormon štěstí | těša |
jak mam tvy texty rad, tak mi tohle pripada prvoplanovy a moc vyhroceny, bez pointy a cehokoli zajimavyho. |
||
07.03.2014 12:42 | K dílu: Hormon štěstí | těša |
jak mam tvy texty rad, tak mi tohle pripada prvoplanovy a moc vyhroceny, bez pointy a cehokoli zajimavyho. |
||
24.02.2014 17:35 | K dílu: Umění dýchat | těša |
dik :)
cozes brouzdala v tak davnych dobach? |
||
24.02.2014 17:33 | K dílu: Drobnosti | těša |
malicko dlouhy nez prijde pointa. (a pripomnelo mi to soko, i ll never love you more: http://www.youtube.com/watch?v=NlGcLRLwyRQ znas?) |
||
01.02.2014 02:28 | K dílu: Ikdykdy | těša |
jo, ta sachovnice je nejlepsi. vubec mi to pripada skvely az od chvile, kdy je ikdykdy unavenej - predtim mi to cimsi nesedi a trochu me otravuje to vecny opakovani /navic hrozne stereotypniho, ale mozna jsem na to jenom alergickej/ zkraceni cloveka na chlapa-dobyvatele. |
||
30.01.2014 02:45 | K dílu: U tří sviní | těša |
pointa je v kontrastu s atmosferou skvela, jenom se v takovyhle podobe trochu vylucuje s andelovou smrti potom, pripada mi. a rozhovor v hospode na me byl moc dlouhej, porad se pripiji, andel neco vytahuje, ale nic nerekne, takze se clovek docela dlouho nedozvida vubec nic. |
||
30.01.2014 02:37 | K dílu: Spletené pravdy VI. | těša |
skvely! skvely! skvely! |
||
29.01.2014 03:45 | K dílu: Sourozenci | těša |
napadalo me totez jako lakrov (krome utopeni teda, me napadl sex hned :) ) a libi se mi to, jo, krome tech par vet o sexuologii, tezko by ji nechala hospitalizovat sexuolozka a bez dalsich vysetreni, navic k tomu z povidky neplyne zadny duvod; uz vubec by asi nerekla rodicum jedinou vetu...a tak.
|
||
21.12.2013 15:56 | K dílu: Není důvod padat | těša |
a navrhnul bych na Povidku mesice, co? :) |
||
21.12.2013 15:56 | K dílu: Není důvod padat | těša |
jo, skvely setkani, paradni. jenom bych trochu zmenil veky obou tech postav, pripada mi, ze se oba projevuji docela podobne a mam problem jim verit takovej vekovej rozdil. (taky jsem mel obcas problem urcit autora nejaky repliky...ale o to asi nejde.) |
||
13.11.2013 19:43 | K dílu: Z Košíc do Strážskeho | těša |
jo, jevi se mi to uplne stejne. |
||
06.11.2013 00:35 | K dílu: Dna skleniček | těša |
bavilo mě to, dost :) (jenom ten konec mi připadá už moc stylizovanej, aspoň v porovnání s většinou textu - "paní Evansová už ovšem nestačila při pohledu na svou dceru a synovce vykřiknout zděšením, jelikož se právě dav svatebčanů řítil ven a ona chtěla zjistit proč." a ten odstavec pod tím.). obecně by mi víc vyhovovalo zasazení do součaného a reálnějšího prostředí - takhle to trochu působí jako příběh postavený do kulis jiných příběhů: ani do reality, ani do originálního světa - a tím možná ztrácí možnost nabídnout cokoli kromě pobavení. a možná ne, bůhví :)
|
||
08.10.2013 22:16 | K dílu: Pavučina | těša |
zni to silene...ale zase tezko kritizovat bez kontextu. (a text jo, napsanej paradne, akorat mozna spis v kontextu neceho delsiho) |
||
08.10.2013 22:15 | K dílu: Pavučina | těša |
zni to silene...ale zase tezko kritizovat bez kontextu. |
||
29.09.2013 13:34 | K dílu: Slzy si povsakuju do zrakovejch nervů | těša |
jo, má to být text ..."písničkářskej" :)
v čem ti připadá, že né?
vojtěch - těša - můj alternick
|
||
04.09.2013 12:50 | K dílu: Frontové kupé | těša |
parádní. skvěle věruhodnej a vyváženej popis (mám pocit, že tomu svým způsobem přidává pro mě i ta slovenština, že je to o trošku exotičtější, není to ten nudnej vlak od nás za barákem). Je mi nejvíc. sympatický celkový vyznění, takže mi nevadí troška prvoplánovosti (ale asi by mě štvala, kdyby mi nesedla); parádní tečkou je potom ta máma na konci, která to, připadá mi, stahuje od možná příliš moralizující pointy do konkrétna. Neskrývaná absurdita toho chlapa je skvělý oživení uprostřed každodenního rozhovoru, jenom bych z přirozený zvědavosti stál o aspon naznačení, cože vlastně má za problém. Baví mě, že jsou dotyčné bývalé učitelky, byť je to trošku levný; totéž se psem: vlastně každá jednotlivost mi připadá kýčovitá, ale celkově to tak nevyznívá.
jinak mi připadá maličko dlouhej ten úvod: protože jsou tam vlastně úvody dva, první do prostředí (vlak, postavy) a druhý do děje (hádka), připadá mi, že se dlouho nic neděje. nenudilo mě to, ale mám z toho dohromady trošku pocit nevyváženosti. odstavec o slove mrtvy mi pripada trochu prazdnej a neduveryhodnej: bral bych ho bud propracovanej a s nejakym smyslem, nebo vubec, par fadnich vet mi pripada zbytecnej, nenese zadnou informaci. a malicko jsem se ztracel v ty hadce tech dvou zen: dlouho tam nejsou zadna uvozeni; ta, kterou jsem si zapamatoval jako "damu" je navic na zacatku uvedena jako "ctenarka", coz me zmatlo: z prvni vety si to nepamatuju (dost logicky, protoze na uvod mi informace o tom, ze nekdo cte marqueze nepripada dulezita, beru ji jako soucast uvedeni do atmosfery, poustim z hlavy), ze neco cetla, navic potom telefonovala (o knize ani zminka), takze ji vidim, jak nadava s telefonem v ruce. Krome toho ctou pani s vnukem, takze se mi to spojuje s ni. Zato je pak geniální scéna se syčenou hádkou.
co povidka mesice? |
||
19.08.2013 01:37 | K dílu: Síci | těša |
mě tam strašně otravuje to psách, ještě zvýrazněný uvozovkama a vykřičníkem ...ale to je asi osobní :) |
||
23.04.2013 02:12 | K dílu: Vyloučení | těša |
ten oceán je trochu nasládlej, kdyby se aspoň máchaly ve voceánu :))
ale líbí se mi to. |
||
30.03.2013 16:22 | K dílu: Zprostředka | těša |
jo, perioda mi právě v tomlhe kontextu připadá lehce zábavná. já jsem tím původně myslel spíš opakovaný lezení do stejnejch...situací a určitou podobnost různejch úseků života, ale možná je to stejný i každodenně. |
||
30.03.2013 11:21 | K dílu: Mrholí, má milá | těša |
díky, ede. kdybys ještě věděl, jaká místa, budu rád. (a dík za čtení, mám pocit, že na mé věci narážíš docela často, ač tě, myslím, úplně neuchvacují :) ) |
||
30.03.2013 11:17 | K dílu: Zprostředka | těša |
dík :)
edvine, na větvi jsem z toho taky. a moderní je jen...vždyť jsme o tom mluvili u komenského a experiential learning :)
oldrichu, díky za zájem, budu rád za komentáře.
baziliško, to ti úplně nezávidím, má perioda trvá tak tři měsíce :))) |
||
20.03.2013 02:20 | K dílu: Brownfield | těša |
připadá mi to daleko víc abstraktní než ostatní tvý věci, který znam: pointa nenavádí ke konkrétnímu smyslu metafory...a na vyvolání pocitu je to moc statický a objektivní. což je asi veškerá moudrost, kterou tě můžu obdařit :) |
||
18.03.2013 20:26 | K dílu: Proč má zebra pruhy | těša |
pěkně napsaný :) |
||
15.03.2013 13:17 | K dílu: Dítě tmy | těša |
...vidím, že ty tipy neznamenají už fakt hovno. |
||
15.03.2013 13:16 | K dílu: Dítě tmy | těša |
připadá mi to takové schizofrenní: v první chvíli o lukášovi, kterej se ale potom zdá být jenom epizodou uvádějící do světa katky a petra; v tomlhe světle se potom odehrává většina příběhu, který tak skončí další epizodou, aniž by se nějak dokončily narozeniny, autoservis etc, které jsem považoval za hlavní linii - možná proto, že v lukášově příběhu nehrají žádnou roli, zatímco on v jejich ano.
napsaný to je samozřejmě jako vždycky parádně :) |
||
14.03.2013 20:22 | K dílu: Káva pro dva | těša |
podle detailů soudím...odehrává se to v plzni? |
||
14.03.2013 20:17 | K dílu: Káva pro dva | těša |
parádní, jenom ten rozhovor je hrozně dlouhej a pořád o tom samym.
co se týče příběhu, možná bych podal ten konec s nějakým větším vysvětlením, motivace té slečny mi je dost nejasná. |
||
13.03.2013 20:07 | K dílu: silná vrstva mejkapu | těša |
jo, parádní spojení. |
||
08.03.2013 08:47 | K dílu: Fakt a upřímně mne zajímají osudy cizích lidí | těša |
Párkrát- ani o chlup víc - jsem tě měla. a Nenechá tě stát na dešti a nebude do tebe kopat,aby tě viděla brečet.Pro ní jsi opravdu chlap.
a pár dalších kousků jsou formulovaný tak, že mi - osobně a subjektivně :) - cosi přináší: párkrát (coby naprosto nepřesný popis) plus chlupem vyjádřená maličká odchylka ukazuje nějakej kontrast, kterej z toho cítím, kterej cítím v sobě, a ty ho tady zjevuješ. V dešti a kopání taky: cosi na způsob "je chlap chlapem, protože do něj někdo nekopne?"...je to abstraktnější a neumím to popsat. ale vyvolává to jakejsi pocit.
že nějaký vztah konečně začíná dávat smysla je jednoduchý. Byla jsem docela blázen. nebo závěrečná sloka mi připadají jako každodenní konstatování, bez čehokoli dalšího: kdo nezažil "řekla jsem běž a ty jsi šel"? (gestaltisti by řekli nerezonuje to - což by hezky vyjádřilo subjektivitu mýho soudu).
|
||
08.03.2013 05:15 | K dílu: Půl na půlnoc | těša |
Vyprávěj mi nějakou dalšíTu o tom jak mě miluješJe to pohádka Není to sprostá lež
tohle mi připadá geniální: prosté, všeříkající a úžasně vystižené. to ostatní je fajn jako kontext, první a třetí sloka uvádí situaci, poslední obsahuje sdělení, ale bez přesahu, bez "krásy": píšeš, že TY nejsi nevrlá (trošku jako bych četl psychologickou studii)...uvedení do a z příběhu, nic novýho - zatímco to zmíněný je vyjádření, který mi něco říká, z kterýho jsem nadšenej tím, jak pracuje se lží a non-lží, že něco říká. a že mi sedí do nálady...jsem pouhý, navíc málo sečtělý čtenář, neber mě vážněji, než je bezpodmínečně nutné :) |
||
01.03.2013 23:34 | K dílu: Spolupráce na vytvoření neuropohádek | těša |
Narativně podaná vyprávění :) jo, stývne, já už bych potřeboval pomoct dýl, pokud všechno vyjde, budu mít příští víkend volno a dostanu se do nějakýho smysluplnějšího stavu. (co se nabídky týče, můžu se s tebou rozdělit o půlrok připravování a pár desetikorun, možná i na stovky dojde...vydělený pár lidma a stovkama hodin :) ) alisso...třeba tak. chtělo by se ti?
|
||
23.02.2013 16:24 | K dílu: Mission statement zážitkového kurzu | těša |
ede, myslel jsem tím, že moje dva odstavce v komentářích nesouvisí s tím textem, ale myslím jimi obecné věci. jinak díky: chtěl jsem názor, dostal jsem názor, jsem spokojený:) |
||
21.02.2013 16:59 | K dílu: Mission statement zážitkového kurzu | těša |
a všem dík za přečtení :) |
||
21.02.2013 16:58 | K dílu: Mission statement zážitkového kurzu | těša |
jarmilo, nejedná se o leták, ale jakési vyjasnění mého/našeho postoje pro lidi, které to zajímá, jestli jsi to myslela takhle. jestli po obsahové stránce, budu rád za upřesnění, abych rozlišil problémy ve formulaci nebo realitě. aleši, schopnosti mám konstantní, takže můžu pracovat jenom na tý formě...která je koneckonců jejich součástí, ne? ede, jo, v princip se asi od komenského neliší - podobně ale můžeme říct, že celá evropská filozofie je už implicitně obsažená v bibli a aristotelovi. ono to tak v zásadě možná je, ale z jiného pohledu zase ne :) a s "tupým" učením...ono si lze "tupě" pamatovat, ale hůř dojít k pochopení nebo schopnosti aplikace. můžu se "tupě" naučit celkem libovolně velké konečné množství informací o nějakém systému - pokud ale mám tomu systému rozumět, potřebuju se v něm zpracovávat potenciálně nekonečné množství situací, potřebuju náhled na ten systém jako takový a spoustu věcí okolo. myslím, že totéž bude platit i u jazyka: vybavený dokonalou znalostí syntaxe a sémantiky budu pořád postrádat s konkrétním jazykem svázané společenské zvyklosti (zdvořilosti, formality, rozlišení diskursů...). pokud se naučím i je, stejně budu mít problém třeba s všeobecně známými fakty, analogiemi nebo citacemi. naopak pokud se jej budu učit v tom newyorském baru, pochopím způsob jeho užívání. ale to jenom tak, to s tím PR textem vůbec nesouvisí. :) |
||
01.02.2013 20:59 | K dílu: Mezi životem a tamtím | těša |
hmm...skoro jste mě taky nalomili...jestli myslím ten večer, co ty. |
||
30.12.2012 23:52 | K dílu: Hezká návštěva | těša |
připadá mi to fajn, jenom krátký, s moc stručným závěrem - ten telefonát je emočně dost důležitej na odbytí krátkou větou, stejně tak rozhodnutí o cestě za tím chlapem do kuchyně a následný pokus o sex; její odstrčení mi taky nepřipadá bez vysvětlení moc jasný, byť tohle už chápu spíš jako k domyšlení čtenářem. (a explicitní není ti doma smutno? mi připadá tak moc dvousmyslný, že existuje jenom ten druhej smysl, ta věta mi do rozhovoru a postav nezapadla. ...a ze zadu bych napsal dohromady.) -- jak se máš? :) |
||
17.11.2012 15:17 | K dílu: Do nebíčka nebo do peklíčka? | těša |
parádní |
||
15.11.2012 15:54 | K dílu: sešlost v brně ...v reakci na lyryka | těša |
...ale abyste se pro mou trotlovitou vylízanost nepřestali angažovat :)
tož tedy vyhlašuju předvýběrové řízení: kdy by se vám to hodilo? třeba nejakej nedělní večer? úterní večer? jinej? klidně s možností přespání. a optimálně: ve skleněnce dole? u nás na mendláku? nějakej jinej nápad? a radši oficiálně a se stupínkem pro přednášející, nebo jenom kolem stolu? hlasovat můžete, dokdy chcete. přihlédnutí k vašemu názoru nelze vymáhat právní cestou. poslední slovo mám já, a pokud budu mlčet, poslední slovo nepadne. hafk |
||
11.11.2012 15:16 | K dílu: sešlost v brně ...v reakci na lyryka | těša |
a co by ti bylo milejší? skleněnka? náš (o)bejvák? a přednesl bys nám něco? |
||
10.11.2012 17:09 | K dílu: sešlost v brně ...v reakci na lyryka | těša |
tak dvojka bílýho, plus minus padesát procent. |
||
10.11.2012 03:09 | K dílu: Jak byla – nebyla | těša |
nevím, cím si ty výseky spojit(?)...přebývá mi forma nad obsahem, řekl bych pateticky :) |
||
09.11.2012 12:59 | K dílu: Mrholí, má milá | těša |
jo, to je :)
děkuju. |
||
09.11.2012 05:15 | K dílu: Problematika písmáckých čtení | těša |
pokud by existoval zájem číst a poslouchat, rád v brně něco dám dohromady...se mi případně ozvěte, kdybyste někdo měli podobně brněnské zájmy. |
||
15.10.2012 12:54 | K dílu: Osvobozená domácnost | těša |
a zapomněla je tam? :) |
||
15.10.2012 12:52 | K dílu: Sněženky | těša |
že ten příběh, jak mu rozumim, konční u sněženek letících přes pokoj a to potom mi připadá jako takový klišé k dovedení k nějakýmu uzavřenýmu konci. |
||
15.10.2012 10:52 | K dílu: Sněženky | těša |
první púlka je parádní, druhá taková...trošku banální, voní-nevoní kytka na papíře... |
||
15.10.2012 10:50 | K dílu: Osvobozená domácnost | těša |
je to fajn. jenom ty zapomenutý citróny mi nějak narušily představu...za tebou chodí v noci holky s citrónama? |
||
24.08.2012 10:12 | K dílu: Osamělé války - Hraničářka (část 2) | těša |
fajn jako vždycky. (a jestli jsi ráda za kiksy, máš tam jednou standarTně :) ). | ||
20.08.2012 17:14 | K dílu: Galantní epizoda | těša |
popsany je to fajn, ale podle myho soudu a vkusu spis jako nejakej uvod, na konkretni situaci v case a prostoru se ten text zaostri vlastne az v pointe, nema dej a tak...ale to perdpokladam neni nova inforamce, takze proti gustu...:) | ||
27.07.2012 17:29 | K dílu: Svatební | těša |
paradni. co bys rekla povidce mesice? | ||
24.07.2012 14:26 | K dílu: Na chvíli hrdinou | těša |
rikal bych tomu spis fejeton, ale kazdopadne skvely:) | ||
24.07.2012 11:38 | K dílu: Návštěvy | těša |
paradni, jenom ta diagnoza docela rozhazela rytmus. a osobne jsem alergickej na zduraznujici pomlcky (pred tim sama)...treba odstadit na dalsi radek? ...ale to je asi jenom muj pocit:) | ||
12.07.2012 17:29 | K dílu: Hasankeyf | těša |
me se to - asi jako vetsina tvych veci - libi, jeom ne takhle na pismaku...vzit si tyhle pribehy v knizce nekam na zahradu, vandr, dovolenou, do kavarny by bylo skvely, jenze to tak trochu nejde, kdyz se mi to otevre na monitoru mezi telefonem a papirama. a skoro bych rekl, ze je to problem vic lidi - ze v praci mezi telefonama potrebuje pribeh nejaky napeti, drive, ne tichou atmosferu...a ke kafi po praci mam pripravenou knizku a do pocitace se koukat nechci. coz samozrejme nesouvisi s textem o sobe - ale v nejakem casopise by mi sedel vic...a byla by to proste parada:) jinak souhlas a dik Lakrov, po takovyhle kritice se nad tou povidkou lip premysli:) | ||
09.07.2012 16:10 | K dílu: Pravdivý příběh | těša |
napad naprosto skvelej, konkretni uprava mi uplne nesedi, ale to bude asi spis osobni. | ||
07.07.2012 14:22 | K dílu: Plavba na hořké kostce cukru | těša |
zacatek uplne skvelej, pekne popsany postavy, jejich vztahy, atmosfera, prijemny je i to okamzity vtazeni do pribehu tim uvodnim dilematem, jestli radost vyjadrovat nebo ne. potom jsem ale zacal postradat nejakou zapletku, kterou jsem nepotkal az do konce. | ||
07.07.2012 10:33 | K dílu: Útěk mistra Peciny | těša |
hele super! ...krom toho ze prave s mou milou resime, jestli se mnou pujde do ceska a pak dal a mysleni toho chlapa je mi celkem dost blizky:) | ||
07.07.2012 10:18 | K dílu: chodit k šípku | těša |
jestli se jim a derovi chce...osobne je sem cpu, a to docela rad, takze se tomu vubec nebranim:) | ||
07.07.2012 10:16 | K dílu: ---úvod--- | těša |
diky moc...jo, neco k tomu obcas pripisu, ale je to stylove vetsinou stejne uplne jinde. a spoustu dulezistejsich veci okolo, tak to schovavam, ze bych si udelal nekdy dva tri mesice nekde v lese s psacim strojem a demizonem bilyho a vypsal ze sebe dusi:))) jo a s tema uvozovacima vetama mas pravdu...jakmile se dostanu nekam k cesky klavesnici, zkusim je tam doplnit. dik:) | ||
07.07.2012 10:11 | K dílu: Paradox psychologickeho (nedo)vzdelani | těša |
jaky jsou ty druhy dve?:) | ||
03.07.2012 16:31 | K dílu: chodit k šípku | těša |
vyber dava nekdo, kdo (at uz z jakyhokoli duvodu) ma jistou minimalne formalni autoritu - a duvodem jeho prideleni by mela byt kvalita textu; tip je potom vic nebo min subjektivnim vyjadrenim sympatii, ktery muzou, ale nemusi odpovidat kriteriim pro prideleni tipu. ...vyber pro to, co by rust melo, a tip i pro hezky plevely:) proc? | ||
03.07.2012 16:28 | K dílu: HITLER SE NA VÁS USMÍVÁ | těša |
ve druhym meste? tak to gratuluju, mily nakladatelstvi :) | ||
03.07.2012 10:29 | K dílu: Nádech pláče | těša |
naspany je to skvele, jenom jsem zklamanej ze zaveru, proc a co se deje...a namisto toho jenom povrchni zaver bez jakyhokoli vysvetleni. | ||
02.07.2012 17:13 | K dílu: Deset | těša |
ten zaver nechapu a chybi mi neco, co by dalo celej ten text dohromady. jinak ty medailonky paradni...i kdyz mozna trosicku stereotypni, vetsina lidi ze takhle skonci kvuli sexu nebo partnerovi? | ||
02.07.2012 10:44 | K dílu: Nevěrná manželka | těša |
xenofobni klise v uvodu me nasralo; co se tyce samotnyho syzetu, pointa na zaver je dobra, nicmene celkove mi ten text nepripada moc uveritelnej. | ||
29.06.2012 18:45 | K dílu: Angažovaná neverending story? Ne! | těša |
"Většina našich básníků žije v bídě a pokud ne, tak nežijí v poezii. Na straně druhé výjimky jistě potvrzují pravidlo, nelze vyloučit ani šťastné osudy některých básníků, jimž balancování na pokraji verše a nějaké doplňkové práce neubírá ani z jedné strany na kvalitě." - jak souvisi poezie s penezma? co je to zit v poesii? rikas, ze by basnik nemel pracovat? pokud jo, jak to spolu souvisi? | ||
27.06.2012 16:55 | K dílu: Částečná anonymizace zveřejněných děl | těša |
osobne je mi sympatictejsi posuzovat texty v kontextu autora, daleko spis mi jde o situaci, kdy se mi neco libi vic, protoze chapu, z ceho motivy textu vychazi. a co se tyce pripadnych nesympatii, vychazi spis z del samotnych: jo, z textu jistych...dvou nicku na me sala jakasi namyslenost nebo co, kterou fakt nezkousnu, a dotycne autory tudiz nectu. ale v kazdym pripade mi povedomi o autorstvi pomaha spis chapat text hned od zacatku (a pripadne ignorovat veci, ktery by me jinak mohly odradit) a v nekolika pripadech ho ani neotvirat. | ||
26.06.2012 17:02 | K dílu: Mezičasí | těša |
dekuju, mate pravdu, jenom se mi nejak porad nedarilo to stlouct dohromady nejak lip, snad se jeste casem pokusim, jakmile dodelam tamhleto a tamhleto jiny a tak vubec... v kazdym pripade diky za pozitivni poznamky, precteni a tak vubec. ...a kuchote, hospody pockaj, ve strednedobym meritku zustava jejich nabidka konstantni:) | ||
16.06.2012 15:43 | K dílu: Veliká Magdaléna | těša |
nechapu, co tam dela ten historickej zaver a kde se vzal plukovnik a jaky je propojeni se stastnejsim vesmirem, pokud teda nennadinterpretovavam...a budu celkem vdecnej za pouceni:) cely je to fajn, jenom jsem zacal na konci a az nakonec se dokopal k tomu docist i ten uvod, je to dobry, ale ten banalni zacatek bez jakyhokoli naznaceni kontextu je jako divat se na nesestrihanej zaznam vlastniho rana, nebavi me to, pokud v tom neni citit, ze bude k necemu dobry to vedet - cimz se snazim sdelit, ze bych upravil ten uvod, nejdriv tusil, o co tak asi jde, a az potom se (v tu chvili uz celkem rad] prokousaval tim, ze lidi rano pijou kafe a spi i ve svete tyhle povidky. aspon treba "Ta velká dívka, kterou viděl včera plakat, dosud spala, jen v kalhotkách a v podprsence, otočená na bok s rukama sepjatýma pod hlavou a s koleny staženými k tělu. " za prvni vetu, at clovek muze cekat nejakej dej...ale kecat ti do toho samozrejme nechci:) | ||
07.06.2012 14:45 | K dílu: Velké nedorozumění | těša |
tomu rozumim, no :) | ||
03.06.2012 14:44 | K dílu: Velké nedorozumění | těša |
nápad je skvělej, jenom bych možná ocenil víc kontaxtu nebo něco, abych byl v tom příběhu víc zainteresovanej, je to skvěle vystřiženej okamžik, příjemně absurdní, ale začíná (a i končí, ale tam mi to nepřijde tolik) trošku uprostřed - kdyby se na sebe pánové zpočátku třeba párkrát nevraživě podívali nebo tak... | ||
28.05.2012 16:03 | K dílu: Byla to dobrá holka | těša |
ja tomu rozumim, jenom proste neudrzim oci uprostred textu:) | ||
28.05.2012 11:35 | K dílu: Byla to dobrá holka | těša |
pardon, ale bez odstavcu to asi nepujde | ||
16.05.2012 14:25 | K dílu: Čtenář | těša |
votravenej xicht jsem nedelal, jenom trochu nemusim takovyhle tema, ty place, ze nejsou ctenari, ze vymreli ci co...takze treba "zde je krasopisectvím pouhý humor" je na me tezce namysleny - ale samotnej text skvelej, vecnej, plynulej, civilni, libi se mi setkavani mytologickych postav s taxikarem a kamerou a taxikar a kamera etc vubec...mozna bych si jenom odpoustil tech par pisku smrtelnosti a podobnych a urcite Hitlera, ten mi tam nesedi vubec. | ||
15.05.2012 10:17 | K dílu: Povídka měsíce - Duben 12 - Hlasování | těša |
1. Bohumil 2. Skoro jako pod lentiškem oboji prijemny prozy s dotazenymi detaily a atmosferou; vic u skoro jako pod lentiskem; k bohumilovi neni, co dodat :) | ||
26.04.2012 10:09 | K dílu: Skoro jako pod lentiškem | těša |
"Ocenuji Tvuj komentar. Jak jsem jiz poznamenal jinde: metafikce (tj. z definice fikce o fikci) je pro me svadiva a mnohdy neodolam ke vstupu do textu, k proboreni ctvrte ci pate zdi." ... koukam, ze to nezminuju jedinej - osobne to proboreni vnimam jako skvely, pokud ma v ramci povidky jako celku nejakou funkci, nicmene tady ji nevidim, spis na me pusobi jako deus ex machina, jakoby mela zastrit bezradnost ohledne zaveru (coz ti samozrejme nechci podsouvat), aniz by cokoli pridavala ke sdelnemu v rovine fikce. lakrov, dekuju za upozorneni. | ||
26.04.2012 10:01 | K dílu: Skoro jako pod lentiškem | těša |
cely je to po vsech strankach tak akorat, jenom ten konec hrozne nasilnej a explicitni, clovek tak nejak chape, ze asi jiny lidi mimo obzory dotycneho existujou, takze to neni nutny - a ani z toho nemam pocit ukonceni, jakoby to proste useklo zaver pribehu, kterej se odehraval predtim. | ||
20.04.2012 15:30 | K dílu: Bohumil | těša |
paradni, | ||
11.04.2012 12:50 | K dílu: Pomsta | těša |
pripada mi to zbytecne nechutny, takhle samo o sobe; jinak je to ze vsech stranek pritazlivy, jenom z toho uplne nemam pocit duchovniho obohaceni:) | ||
05.04.2012 13:29 | K dílu: Most Varolův | těša |
skvely, hlavne ten konec vctne nemecky knizky (je necim zajimava?) jenom bych mozna nechal delsi jednotlivy useky v prvni a treti osobe, pusobi takhle az moc trhane a obcas jsou zbytecny.. tema paradni. | ||
29.03.2012 09:00 | K dílu: Borůvky - Kapitola šestnáctá románu | těša |
parada. a jdu si vypsat nemecky slovicka:) | ||
29.03.2012 08:44 | K dílu: Rajský ostrov | těša |
fajn, zvlast ten velkolepej zaver, kde se jdou vsechny obesit je monstrozni. jinak mi to pripada trochu zdlouhavy, hlavne na zacatku - to zajimavy zacina az tim sexem, takze v oplovine. | ||
24.03.2012 15:37 | K dílu: Tenkrát v kupé | těša |
skvely. jenom tu zachranou brzdu bych si mozna odpoustil. |