09.08.2009 12:00 K dílu: Paranoia
Příjemné zjištění, že jsem i v poloplném třebíčském kině nezaměnitelná :-))
09.08.2009 00:22 K dílu: Paranoia
Seděla snad někde v kině poblíž vás nějaká extrémně načuřená fujara? :-))
09.08.2009 00:12 K dílu: Paranoia
Kletě, kiddo je prozrazeno. Známe se?
08.08.2009 23:09 K dílu: Paranoia
Jsem narcis, navíc upřímný, takže si nebudu hrát na nějaká objektivní kritéria: jakákoli kniha, kterou považuju za kvalitní a k jejíž znalosti se podle mého nehlásí mnoho lidí.
08.08.2009 20:02 K dílu: Ríbizle Paranoia
Dobré analogie.
08.08.2009 19:59 K dílu: Bé, bé Paranoia
Dobře přeloženo.
08.08.2009 19:53 K dílu: Slovník cizích dojmů - Literární server Paranoia
Ty prostě závidíš úspěch. tip
08.08.2009 19:51 K dílu: Belgismus - jediná pravá pravda je ta naše pravda Paranoia
Připadám si jak zhrzený vědec, kterému ukradli dlouho zkoumaný objev :-(
08.08.2009 19:47 K dílu: Můj neúspěšnej úvodník Paranoia
Drásavé zpodobnění kruté reality denního života. Každý exemplář popisovaného druhu by to měl dávat citovat.
08.08.2009 19:42 K dílu: Báseň lite Paranoia
Tohle si cestu do učebnic literární teorie rozhodně najde. t
08.08.2009 18:45 K dílu: Muži přece nebrečí Paranoia
Jasné sdělení podané neotřelým a zároveň srozumitelným jazykem. Na to beru. tip
08.08.2009 18:40 K dílu: Siréna Paranoia
Nám to pomáhá :-P
08.08.2009 18:35 K dílu: vnitřní život na písmáku Paranoia
Já musím, mám málo času a za chvíli přijde sestřička a odvede mě zpátky na pokoj. Na nějaké kudrlinky není čas.
08.08.2009 18:25 K dílu: Modrokřídlý Paranoia
Dost kýčovité.
08.08.2009 18:08 K dílu: Hnůj, aneb básnění pro začátečníky Paranoia
Já nevím, proč se mi to tak líbí, když s přesně stejnými problémy se potýkám při vlastní tvorbě :-)) tip
08.08.2009 17:57 K dílu: vnitřní život na písmáku Paranoia
Tak už se mi rozsvítilo, proč tu nikdo nikoho nečte, a sice proto že je každý příliš zaneprázdněn sporotvní disciplínou jménem vrhání osobních invektiv. A my naivkové nováčci marně čekáme na nějakou kritickou reakci, kvůli které sem vlastně jako jediné lezeme :-)) Jsme to ale hloupí.
08.08.2009 16:45 K dílu: -Bez sirek- Paranoia
Na mě moc doslovné.
08.08.2009 16:31 K dílu: Bůh maličkostí Paranoia
Děkuju za pochvalu :-)
08.08.2009 15:34 K dílu: Bůh maličkostí Paranoia
I'm sorry to hear
08.08.2009 14:32 K dílu: Svět, o kterém se nemlví Paranoia
S Alenkou jsi na správné cestě :-) Ještě dvě pohádky ti chybějí, třeba to pak bude působit srozumitelněji.
08.08.2009 12:46 K dílu: Den po dni Paranoia
Ale kdybych se chystala napsat románový klon Millarova "Wanted", tak by to nebyla úplně špatná výchozí situace :-))
07.08.2009 21:20 K dílu: Den po dni Paranoia
Děkuji :-)
07.08.2009 20:34 K dílu: Svět, o kterém se nemlví Paranoia
Je fakt, že v divu lidského tepla se ztrácejí spíše chlapci :-))
07.08.2009 18:49 K dílu: Vin(n)á Paranoia
Jazykově strašně fádní.
07.08.2009 18:45 K dílu: Prokleté řemeslo Paranoia
Stylově dost nevyrovnané. Spojování pohádkových konstrukcí "bylo, nebylo" s "fyzickými schopnostmi" mě fackuje do očí.
07.08.2009 18:42 K dílu: Pianistka Paranoia
To řádkování se mi zdá dost násilné, až iritující. Nemám pocit, že z poměrně obyčejného vyjádření "Ladnými pohyby svých prstů tančíčích po klaviatuře nádherného zaprášeného nástroje, nalezeného náhodou ve starém domě, které nejsou svou elegancí nepodobny vzlétající labuti, kouzlíš melodii!" lze udělat verše snadno pouhým rozkouskováním do zvláštních řádků.
07.08.2009 18:36 K dílu: Stihl jsem Paranoia
Docela dobré, má to pár slušných obratů.
07.08.2009 18:23 K dílu: v práci Paranoia
Nevím, nakolik to lze nazvat haiku, ale vtipné a výmluvné to rozhodně je, tip :-)
07.08.2009 18:18 K dílu: Sousední galaxie Paranoia
Správně strohé, cynické a obzvlášť ten nadhled je bájo. Zamlouvá se mi hlavně, jak se to postupně celé nenápadně posouvá úplně do jiné polohy než na začátku. Jen ten závěr dost výrazně ujíždí do stylu fotorománu. Jinak je vidět, že to máš pevně v rukou a víš, co a jak chceš říct – to se tu moc nevidí. tip
07.08.2009 18:18 K dílu: Sousední galaxie Paranoia
Správně strohé, cynické a obzvlášť ten nadhled je bájo. Zamlouvá se mi hlavně, jak se to postupně celé nenápadně posouvá úplně do jiné polohy než na začátku. Jen ten závěr dost výrazně ujíždí do stylu fotorománu. Jinak je vidět, že to máš pevně v rukou a víš, co a jak chceš říct – to se tu moc nevidí. tip
07.08.2009 18:09 K dílu: růžová Paranoia
Nedík, teď musím seškrabovat vlastní žvýkačku z monitoru :-) tip
07.08.2009 18:07 K dílu: Trpasličí (emancipační) Paranoia
Koukám, že nejsem sama, kdo si myslí, že Tolkien byl, co se jistých ras týče, strašný šovinista :-)
07.08.2009 18:03 K dílu: 10 nejdůjležitějších *Kua* dějin lidstva Paranoia
Noe ruluje
07.08.2009 17:54 K dílu: Krátký čas a dlouhá chvíle Paranoia
Nevím, přišlo mi to jako dost řídké cvičení v popisu (nic proti popisům) – navíc až do nehody si všímáš jen takových těch obyčejných rysů, které nestojí ani za zmínku, ani je nijak lexikálně neozvláštňuješ (společenské rysy, orlí nos…). Věty jsou strašně kostrbaté – což nezlepšuje ani mizerná interpunkce a hromadění přívlastků. Asi taky přispívá to, že osobně nesnáším v próze přídavná jména slovesná, a ty je tu máš zapojené ještě ke všemu dost násilně.
07.08.2009 17:37 K dílu: Katka Paranoia
Elegantně vyjádřeno
07.08.2009 17:32 K dílu: Myšlienky Paranoia
Jednoduché, ale milé.
02.10.2008 21:21 K dílu: <>< Paranoia
A já myslela, že řev je metaforou na její zpěv...
02.10.2008 21:21 K dílu: <>< Paranoia
A já myslela, že řev je metaforou na její zpěv...
02.08.2007 09:41 K dílu: Ty záhadné kruhy v obilí Paranoia
Žel bohu, pozemšťani se nepodělají, neb Urase Vé je tady v Třebíči známá firma.
02.08.2007 09:16 K dílu: Generátor snů Paranoia
Všichni ví, co by mu generoval.
06.06.2007 08:17 K dílu: ŠABLONA VKUSU Paranoia
Já mám ráda takovéhle návraty z básnických výšin na zem :-) tip
17.05.2007 19:53 K dílu: Parazit Paranoia
Žádná srdceryvnost, žádné citové výlevy, takhle syrové je to dokonalé.
17.05.2007 19:53 K dílu: Parazit Paranoia
Žádná srdceryvnost, žádné citové výlevy, takhle syrové je to dokonalé.
16.05.2007 13:43 K dílu: Neber drogy! Paranoia
Za jiných okolností bych snad i měla pocit, že čtu něco na způsob Bondyho parodií budovatelské poezie.
13.05.2007 16:56 K dílu: Coelho v literatuře coby Spielberg ve filmu? Paranoia
cerna_lovkyne: ale já jsem ani netvrdila, že nemá ve své filmografii některé slabší kusy.
13.05.2007 16:46 K dílu: Coelho v literatuře coby Spielberg ve filmu? Paranoia
Zajímalo by mě, kde autor vzal, že je Spielberg režisérem řemeslně zvládnutých béček, které svou "pseudouměleckostí dokáží uspokojit jen žrouty hamburgerů". Protože právě ta neschopnost rozpoznat Spielbergovo specifické místo v současné kinematografii, a to že přístupnost automaticky zaměňuje za podbízivost, z autora dělá daleko většího neznalce a ignoranta, než za jaké se pokouší označovat Spielbergovy diváky. Progresivními filmovými kritiky je dnes Spielberg považován za moderního Hitchcocka (o jehož genialitě snad nepochybuje ani ten nejzarytější odpůrce americké kinematografie - pod čímžto si zmíněný odpůrce obvykle představí právě jen bezduché akční filmy a filmy pro teenagery; ono obecně se dá tvrdit, že čím víc se nadává na údajnou plytkost americké kultury, tím méně přemýšlí ten, kdo podobné kraviny vypouští z úst); mimochodem i vzývaný Hitchcock byl ve své době intelektuály zavrhován, heh. Elitářskou a rádoby intelektuální opovrhující doušku ohledně komiksů snad ani nemá cenu rozebírat, její stupidita mluví sama za sebe. Doporučovala bych nejprve se vymanit z prvorepublikových názorů o tom, co je brak a co umění, a začít přemýšlet nad tím, co znamenají tyhle pojmy v moderní společnosti, dřív než začneš znovu psát podobné nenávistné pamflety Abychom jednou neskončili u klasického do sebe zahleděného "rakovinotvorného artu", abych citovala známého. (Btw dnes už je i komiks považován za formu umění, zkus se někdy podívat na tvorbu Alana Moorea; Z Pekla je stavěno na roveň nejlepších románů a V jako Vendeta překypuje takovou myšlenkovou bohatostí, že se o tom kdejakému kanonickému dílku ani nesnilo).
30.04.2007 12:10 K dílu: Stručné dějiny Homo Sapiens Paranoia
Nevím, přišlo mi to tak trochu žlučovité.
20.04.2007 16:18 K dílu: "Promiň" ? Paranoia
Heh, bystré, to je to slovo, které se mi sem hodí.
20.04.2007 16:17 K dílu: perly Paranoia
Imho to paradoxně ruší právě ty perly.
20.04.2007 13:20 K dílu: Zvrácenosti se meze nekladou Paranoia
Nejznámější ukázkou loutkového porna na naší matičce Zemi jest krátká a ještě ke všemu cenzurovaná soulož z Team America: světovej policajt. Víc takovýchto děl!
17.04.2007 18:07 K dílu: Ztraceni Paranoia
Ech, tak až na to, že se ti podařilo vykecat pár důležitých momentů, které dělají "Lost" tím, čím jsou, na tomto útvaru nepozoruju nic, co by ho mohlo dělat recenzí. Navíc ani nechápu, co je to za žánr: na tvůj osobní názor to obsahuje jen fráze typu "líbí/nelíbí", na recenzi tomu chybí hlubší ponor a ke všemu se zcela alibisticky domnívám, že jsi ani moc nedokázal zachytit to, čím jsou "Lost" tak specifičtí.
15.04.2007 20:58 K dílu: Kavárna Paranoia
Neřekla bych nesrozumitelné, mně se naopak ta místy až vyhrocená náznakovost zamlouvala. Přinejmenším dodává více méně okoukanému námětu punc originality.
15.04.2007 11:35 K dílu: Loose Change 2nd Edition Paranoia
Heh, moc hezká parodie. Zrovna na tohmhle krásně vypluje na povrch, jak problematický je způsob, jakým Avery Loose change natočil.
14.04.2007 22:17 K dílu: Rouhání Paranoia
Heh
14.04.2007 14:28 K dílu: Závislost Paranoia
To je povídka nebo teprve poznámky ke stěžejnímu dílu červené knihovny?
12.04.2007 20:41 K dílu: Želva Paranoia
Milé...tak pokud je "milost" vážně ten dojem, jaký to vzbuzuje, pak jsem nahraná.
06.04.2007 01:57 K dílu: Loose Change 2nd Edition Paranoia
Vážení, kdo mi umožní zpřehlednit si text tím, že mi poradí, jak se porvat s místním šíleným (aspoň mně tedy naprosto nesrozumitelným) systémem vkládání obrázků, tomu budu nesmírně vděčná.
05.04.2007 09:59 K dílu: Jedna z milionu Paranoia
Žel bohu na tuto pohádku nevěřím.
04.04.2007 15:04 K dílu: 300: Bitva u Thermopyl Paranoia
Ano, mám na mysli právě ty odkazy (vůči výstavbě odstavců nemám to nejmenší). Občasné uvedení širších do souvislostí je bezesporu v pořádku, ovšem ty to děláš tak často (a tak často zejména v rámci jediné věty), že ji tím činíš dost nepřehlednou a já jako čtenář mám občas docela problémy se vůbec rozpomenout, co se mi to snažíš sdělit.
04.04.2007 14:28 K dílu: 300: Bitva u Thermopyl Paranoia
Příšerným způsobem zmatené. Skáčeš od myšlenky k myšlence, aniž bys tomu dal nějaký řád.
01.04.2007 14:58 K dílu: do křiku Paranoia
Krásné obrazy. Tenhle styl psaní (tj. přirozený jazyk a bez vyumělkovaností) mě opravdu oslovuje.
30.03.2007 19:48 K dílu: Rukojmí Paranoia
Budu se opakovat, ale spíš než na Písmáku pod hlavičkou "recenze" by se to vyjímalo na čsfd jako komentář.
30.03.2007 13:49 K dílu: Válka světů Paranoia
Za recenzi považuju smysluplnou argumentaci toho, proč se ti film líbil, nelíbil. Samozřejmě, že to vychází ze subjektivního dojmu, ale uvědom si že tak, jaks to podal, nejde ve vztahu ke čtenáři o nic jiného než o slovo proti slovu. Tvrdíš např. "děj pofidérní, bez napětí, téměř žádný efekty, podobné celé plejádě filmů" atd. atd. Na to já ti můžu ve stejném duchu odpovědět, že "děj je bombastický, napětí zmrazující, efekty přesvědčivé". Kam se tak dostaneme? Zkus si nejdřív nějakou pořádnou recenzi přečíst.
30.03.2007 08:39 K dílu: Válka světů Paranoia
weitinger: tvůj názor na film plně respektuju (třebaže se tak diametrálně liší od mého), takže pokud mi něco na tvém textíku opravdu vadí, tak je to, že podobný výlev subjektivních dojmů a emocí za recenzi vážně nepovažuju.
02.03.2007 08:34 K dílu: Pylonská válka Paranoia
Při vší úctě k tvému mimozemskému mimoňství, tohle je tak průhledné, až je to trapné. Podepsána Pozemská mimoňka.
02.03.2007 07:12 K dílu: Mrtvý muž Paranoia
Che, che, tak pokud docházíte k blíže nevysvětlovanému názoru, že je to "prapodivné" (jinak bych byla moc ráda za bližší upřesnění), tak můžu být jen spokojená. Ne tedy v tom smyslu, že by prapodivnost byla při psaní nějaký můj účel, ale protože se mi v Mrtvém muži podle vašich reakcí nejspíš podařilo vymanit se aspoň jednou ze své konformnosti. Takže ještě jednou: specifikujte prosím termín "podivnost", ať se neraduju příliš dlouho :-).
26.02.2007 15:01 K dílu: Báseň z budoucnosti Paranoia
Co je ultracitlivý subsonický megapulser?
21.02.2007 17:11 K dílu: Film- Harry Potter 4 Paranoia
Boha jeho, skutečně jsem napsala "kanón"?! Kánon, samozřejmě :-)
21.02.2007 16:17 K dílu: Film- Harry Potter 4 Paranoia
Lucass: ad davy, tady bych se i docela hádala. Smyslem otrockého přepisu je imho přilákat do kina právě ty, kteří knihu znají, ne ty kteří ji ještě nečetli. Nejde tam už ani tak o to vidět dobrý film nebo dobrou adaptaci, jako o to vidět na plátně rozpohybované stránky knihy, a to do nejmenších detailů - z řad skalních fanoušků zaznívá drtivá kritika většinou jen tehdy, když se tvůrci jakkoli odchýlí od jejich kanónu nebo něco vynechají (LotR - není Bombadil, HP4 - chybí Dursleyovi - že ale nefunguje struktura celého filmu, to už nikomu nevadí). A posun ve vnímání pojmu "dobrá adaptace" hezky ilustruje i přístup k Rodriguezově Sin city, kdy se dokonce objevily názory, že jde o nejlepší ztvárnění předlohy vůbec, jelikož nejde o nic jiného než o políčka doslovně překreslená na plátno. Atmosféra komiksu zůstala sice trčet někde v záhybech modrého plátna, ale to je jedno, hlavně že kompozice je stejná.
20.02.2007 14:17 K dílu: Film- Harry Potter 4 Paranoia
reEceVEseLINrec: Záleží na tom, co od filmu čekáš: detailní ilustraci a otrockou kopii knihy nebo film, jenž dokáže stát sám o sobě, třebaže to znamená, že se od knihy dějově v něčem odchýlí, ale dokáže zachovat její vyznění a atmosféru? Žel bohu musím více méně souhlasit, že v případě HP4 je tak trochu jedno, jak se na film díváš, není to ani jedno, ani druhé - doslovně přepisovat příběh už scénárista nemůže kvůli enormnímu rozsahu knihy a navíc je tu ten problém, že sama atmosféra je zachycena v detailech, zápletka je, co si budem namlouvat, pořád ta samá variace (což by ve výsledku znamenalo, že detailní adaptace by značně přesahovala stopáž tří hodin). A film na vlastních nohách nestojí proto, že je příliš spjat s knihou a tvůrci s Rowlingovou a davy ortodoxních fanoušků za zády se vysloveně bojí udělat nějaký úkrok stranou (všechna čest Cuarónovi). Důvod, proč jsem sama na čsfd hodnotila film poměrně vysoko, je, že pokud odhlédnu od HP4 jako od adaptace a vykašlu se na plytkost, dokáže fungovat jako nadprůměrně zábavná jednohubka a výborný akční film. (BTW nevím, jak se mi to povedlo, ale před zhlédnutím Pána Prstenů jsem o nějakém Tolkienovi neměla ani tuchy, a pochopila jsem. To jen tak na závěr, abyste neměli pochyby o mé genialitě :-P)
18.02.2007 15:48 K dílu: Hezké holky- české holky?! Paranoia
Neuraž se, ale celé mi to přijde neskutečně banální.
18.02.2007 15:45 K dílu: Zamilovaný Paranoia
Deníkový záznam možná, ale fejeton ani náhodou.
16.02.2007 18:44 K dílu: Film- Harry Potter 4 Paranoia
Nejde ani tak o recenzi, jako spíš o shrnutí okolností vzniku filmu a výpis z děje; samotné kritice se moc nevěnuješ. A nebýt závěrečných vět (pominu-li provařené a mnou neoblíbené recenzentské vševědoucí předurčování, jak se bude či nebude film líbit "divákovi")a procentuální hodnocení, nedozvěděla bych se ani, jak se film líbil tobě. Jako recenze nic moc.
14.02.2007 11:51 K dílu: Paranoia
Atmésférické a originální, líbí se mi ta stručnost a závěr, který všechny předchozí části staví do jiného světla, je jednoduše výborný, aby těch přívlastků nebylo málo.
13.02.2007 22:28 K dílu: About Her Paranoia
Jo: a omlouvám se ti za přeoperování pohlaví. :-)
13.02.2007 18:26 K dílu: About Her Paranoia
Námětově rozhodně zajímavé, ale chtělo by to rozpracovat v podobě něčeho, co je povídce vlastní, a to je příběh. Tak, jak jsi ji napsal, na mě působí "About Her" (Proboha, proč anglicky? Snad souvislost s tou skladbou?) jako nadprůměrně zdařilý popis přečteného díla ve čtenářském deníku. A ještě něco; aby se čtenář do postavy vcítil a aby celá povídka vůbec budila silný dojem, toho nedocílíš tak, že pocity jednoduše vyjmenuješ.
13.02.2007 18:10 K dílu: Suicide Paranoia
Žel bohu, co se týče popisu duševního stavu, je to jedna fráze za druhou - výrazy a motivy, které používáš, jsou absolutně vyprázdněné. Na kolena to ještě srážejí soudy ohledně sebevraždy postavy. Vyznívá to tak trochu, jako bys chtěl moralizovat na téma, s kterým sám nemáš žádnou zkušenost a do kterého se ani nedokážeš pořádně vcítit, ale které ti přijde závažné a "hodné toho, aby se mu člověk věnoval".
09.02.2007 12:32 K dílu: Shora Paranoia
Ber mě v poezii jako těžkého začátečníka :-)
08.02.2007 07:23 K dílu: Shora Paranoia
No, zrovna tuhle neznám. Rozhodně je lepší než básnička, o tom žádná.
07.02.2007 10:09 K dílu: Happy birthday to me... Paranoia
Úvod je dle mého docela originálně pojatý, ale jak se začne sklouzávat ke klasickému tématu nevěry, už je to poměrně za vlasy přitažené a závěrečná hádka se svými obviňujícími výkřiky jak vystřiženými z časopisu pro ženy ve středních letech působí přepjatě. Trocha netypičnosti a gradace by neuškodila.
Nahoru