07.09.2010 23:04 K dílu: JSEM AFEKTOVANÁ LENTILKA nepotrebujem
jo, toto je presne to, čo som chcel.. "Měla prsa a tak si svlékla tričko, aby mi je ukázala." .. skvelá veta.
07.09.2010 22:58 K dílu: SOCIÁLNÍ IMPOTENCE nepotrebujem
po dlhom čase som dostal chuť na nejakú dobrú měrkovinu, ale teda ostal som poriadne sklamaný. 1) depresívny, ponurý tón 2) nemá to už tú ľahkosť ako kedysi a akoby sa to snažilo niečo povedať.. mimochodom, neviem kde sa inteligenti selektujú na vedecké účely, ja som sa s nicim takym až po vysoku nestretol.. dokonca bola u nás na Slovensku snaha rušiť osemročné gymnázia a nechávat nadané deti s tými tupými, aby ich ťahali dopredu.. (samozrejme, viac sa mi pozdáva selektovanie, ale je jedno).. 3) nie je to vtipné.
06.09.2010 15:28 K dílu: Kreténem zůstaneš nepotrebujem
tiez mi hodne vadila cast, ktora je spomenuta hned v prvej kritike VT Martina. inak celkom fajn.
05.09.2010 22:04 K dílu: Kivi nepotrebujem
nic uzasneho, ale celkom pobavilo. vzhladom na vhodne zvolenu kategoriu, davam tip.
05.09.2010 21:47 K dílu: Z ciest nepotrebujem
pisem, pisem, ale bakalarku.. na poviedky nemam cas a nechce sa mi.. poeziu budem pisat, ked budem mat co povedat. cize tak raz za rok. a navyse to nie je moj styl a neviem to.. uvahy by som mohol, ale to nie je umenie a uz dost ludi ma nema rado kvoli mojim nazorom, ktore som doteraz veselo siril. takze naco.. a celkovo uz mam uplne ine zaujmy a problemy..
05.09.2010 21:36 K dílu: Protagonista duchů nepotrebujem
trochu som si tu niektore tvoje vytvory presiel, tento jediny ma oslovil.. nevravim, ze ostatne su zle, ale nejak mi nic nehovoria a celkovo sa mi ich vypovedna hodnota zda mala. asi si toho este na pisanie poezie neodzil dost.. ale tak pokracuj dalej, rozhodne ta nechcem odradzat.. jo a davam do klubu, vplyv absurdnej poviedky je tu znacny.
05.09.2010 21:24 K dílu: Z ciest nepotrebujem
tiez sa cudujem.
01.05.2010 00:18 K dílu: Najkrajšia časť dňa nepotrebujem
nuz tak tu, zial, plati to, co som napisal k tvojmu predoslemu dielu este viac.. ak to nahodou myslis vazne, skus pri opise svojich pocitov pouzivat menej expresivnych slov. ked si sa dostal do jadra veci, ja som v podstate cital iba "bla, bla, bla".. je mi luto ze to musim napisat az takto, ale nepomozem si.. a nie som si isty, ci to cele nie je len nejaka poza, ale tak snad nie. dokazove slova: tmavá noc(noc nepocitam, ta tam byt proste musi). tmava pocitam a o to viac, ze hned za nic ide "noc". dalej: hrmotnych, stratit vyznam, vesmir, utroby, NAPORY HUSTEJ CERNOTY, VYVRHNUTE ZDRAPY TIENOV a dalsie. a v podstate nielen slova, cely text je budovany cielavedome(az nasilnicky) prilis expresivne.
01.05.2010 00:04 K dílu: Nočné ráno nepotrebujem
tma, noc, prazdnota, cern, prazdno, bijucich, prizdaky, moc.. prilis silnych slov v tak kratkom texte, jedno priam strieda druhe a pretekaju navzajom v udernosti. pride mi to ako zlatanina snaziaca sa za kazdu cenu vzbudit dojem. ale tak niekomu sa to paci, tak preco nie..
30.04.2010 23:54 K dílu: Sedemtisíctristopäťdesiat nepotrebujem
od "Pozeram na hnedu obalku a nahovaram si..." mi to pride vyborne. krasny opis iba pomocou narazok. "Keby som ju cital, bola by mi zima" a podobne. rovnako nalada, viem sa s tym zzit. mozno este lepsie by bolo, kebyze citatel nevie co je to za obalku, kebyze sa v tej casti zjavi prvy raz, zcista jasna a uz leti von oknom. na druhej strane, to su tri riadky a ostatnych >20 nestoji za nic. navyse pocity k hmyzu su opisovane prilis dlho a zdaju sa mi znepokojive. priam z nich srsi nejaka zatrpknutost, alebo sa mi to aspon zda. nenavist k chrobakovi co sa snazi dostat na stenu? divne. aj ten sposob ako to popisujes je divny, dokonca neprijemny. farba kobercu mi tiez nepride ako zaujimava tema na tretinu poviedky.. ale tak uplne zle to nie je, sposob pisania mi pride, az na prvy odstavec, pomerne slusny.
15.09.2009 17:23 K dílu: O nebytí spisovateľom, neexaktnosti, ľavej a pravej mozgovej hemisfére a o mnohom ďalšom nepotrebujem
ďakujem za kritiku. surrealizmus, nesurrealizmus, to je mi jedno, chcel som tým len povedať, že to po sebe nebudem čítať a opravovať.. že mi šli myšlienky príliš súvislo - asi som nad tým v noci príliš uvažoval.. čo sa dá robiť.. :) sklamanie.. sprvu aj ano, ale potom.. nie je to ani tak sklamanie.. kebyze ma to bavi, kebyze citim potrebu pisat, tak pisem dalej, posledny rok, dva som uz aj tak pisal len pre seba.. aj kebyze som literarny genius, hrnu sa mi ponuky na vydanie knih, tak by som zrejme nepisal. ide o to, ze ma to uz nebavi. proste som z toho vyrastol, tak ako vyrastie mnoho mladych. dostanu sa na vysoku, zacnu serioznejsie studovat. alebo mozno zacnu pracovat, najdu si partnera a maju deti.. na literaturu nie je najprv cas a po chvili uz ani zaujem. je to celkom bezne a tato.. uvaha.. mala byt aj o tom. tvoj treti odstavec, co pises, je sice viac-menej pravda, ale hovori, ze si vobec nepochopila, co som myslel. chyba, samozrejme, moze byt aj na mojej strane, ze som sa nevyjadril jasne.. mimochodom, posledných niekoľko rokov chápem, že peniaze majú pre mňa minimálny význam. hemisferami som pri pisani len chcel zlahcit text. je mi jasne, ze to nemozem brat tak vazne a ani to tak vazne neberiem :) dokonca sa nad tym usmievam. len, ze ma to donutilo zamysliet sa, ci som naozaj spisovatelom alebo som skor vo svojom vnutri vedcom. odstavec o mojej inteligenci je pisani ironicky, ak to nie je vidiet.. samozrejme, i tak moze byt povazovany za nezmysel :-) proste som pri pisani citil, ze ho tam dam ako vysvetlenie, preco som si pri prihlasovani na vysoku vybral medzi umenim a vedou vedu. dielo som mienil viac-menej ako rozlúčku.. ak ma pisanie opat zacne bavit, mate ma tu spat.
15.09.2009 15:51 K dílu: O nebytí spisovateľom, neexaktnosti, ľavej a pravej mozgovej hemisfére a o mnohom ďalšom nepotrebujem
avíza - snáď prídu všetkým.
10.06.2009 18:29 K dílu: Vozeň č. 23 nepotrebujem
aj toto som napísal už približne pred rokom... :( nejak to v poslednej dobe nejde.
21.04.2009 15:11 K dílu: Vozeň č. 23 nepotrebujem
prečo by som nemal rád ženy? možno niekde hlboko vo mne aj áno, ale neviem o tom. alebo o tom nechcem vediet..
31.03.2009 20:59 K dílu: Návrh upe na soutěž Miss Písmák 2009 nepotrebujem
má to svoj vtip.
27.02.2009 22:57 K dílu: První povídka nepotrebujem
... až na tie kordyléry.
15.02.2009 00:51 K dílu: Valentýnská nepotrebujem
oprav si srcdi na srdci a to ´mi´ je tam potom už zrejme navyše. inak fajn.
15.02.2009 00:49 K dílu: O Sáře nepotrebujem
čakal som nejakú ostrejšiu pointu...
12.02.2009 09:50 K dílu: ...39..38...37... nepotrebujem
celkom zaujímavé dielo. z mojho pohladu skoda, ze tou hodinou bola prave matematika, ale tip dam i napriek tomu.
06.02.2009 13:46 K dílu: Paris Hilton zjedla kefu nepotrebujem
tak nejak...
13.11.2008 16:52 K dílu: Girl -en nepotrebujem
viď domin.go
13.11.2008 16:49 K dílu: Jak jsem se zamiloval do Vaší matky nepotrebujem
ja som si zas za posledne dva dni - videl som celu prvu seriu - strasne oblubil big bang theory. s tymi postavami suhlasim, doteraz som sa nevidel takmer v ziadnej serialovej, ci filmovej postave, ale leonard... no proste ako by mi z oka vypadol. ze si tiez serialovy maniak...*
02.11.2008 22:47 K dílu: Okna nepotrebujem
vdaka, Lakrov za avizo.
29.10.2008 21:27 K dílu: Oblíbení autoři: vselikto nepotrebujem
cast so slnecnicami je pekna. pravda, nerozumiem... kto vraví, že musíš byť silný? ale nevrav nič, aj tak nerozumiem :) tip si zaslúži kvôli slnecniciam.
28.10.2008 12:41 K dílu: Noc má svoju moc nepotrebujem
podľa názvu som čakal čosi iné, ale nevadí. pútavé, čítavé... proste fajn. inak aj Mary Higgins Clarková má (aspoň v slovenskom preklade) takýto titul pre knihu.
25.10.2008 21:52 K dílu: svety. vnútro - nepotrebujem
nuž, znie to zaujímavo, ale nemôže to byť pravda, lebo pojem introvert sa zaviedol spolu s pojmom extrovert, aby od seba odlisil ludi, takze jeden pojem bez existencie toho druheho sam straca opodstatnenie, nie?
25.10.2008 21:45 K dílu: Tlmočenie radosti nepotrebujem
vdaka.
25.10.2008 21:43 K dílu: Strašidelné bububu nepotrebujem
tentokrát pomerne odfláknuté, obávam sa. pravda, aspoň záver je, ako sa patrí.
24.10.2008 17:12 K dílu: Maruška nepotrebujem
akosi mi to nesedí. 1.) to, že je bláznivá a volá sa "maruška". 2.) ten prejav. vôbec si neviem predstaviť, že by pomätená osoba mohla mať takú reč.
24.10.2008 17:06 K dílu: Niekoľko zdanlivo nesúrodých obrazov o Salome nepotrebujem
simon vedel robiť texty.
23.10.2008 22:42 K dílu: Princípy štruktúrovaného programovania nepotrebujem
mne uplne staci funkcionalne programovanie.
20.10.2008 22:31 K dílu: vždy nepotrebujem
uhm... v poslednom case som viac-menej vylucne na prozu, ale... nuz hej, vyborna basen.
19.10.2008 15:34 K dílu: nepotrebujem
co vam mam napisat? ani neviem, ci ste chlap, zena, myslite literaturu vazne alebo nie. zrejme nie. a popravde ma to ani velmi nezaujima.
18.10.2008 19:26 K dílu: nepotrebujem
nuz, zvlastny zmysel pre humor, akosi som nepochopil.
18.10.2008 19:22 K dílu: Zdrávas Maria, matko boží (18+) nepotrebujem
čo? a čím som si vyslúžil avízo? no a že tu bude dievka či devka či kto s mušlou kázať, to už je mňa moc. a čo preboha myslíte tým, že sa zaňho pomodlíte? pripada mi to ako pokus a pobavenie seba samej/sameho, no akosi tomuto humoru nechapem. na rozdiel od zvrhlikovho. a aby som nastval, dodatocne pridavam tip.
18.10.2008 10:00 K dílu: Runové básně - Nauthiz nepotrebujem
avox... tie zeby to bolo dolezite, asi som tym vobec nemal zacinat... ale vravi sa aj slaby ako mravec, aspon ja som to teda pocul x-krat, hoci to je, ako vravis, prirodzene, nezmysel.
17.10.2008 11:50 K dílu: Runové básně - Nauthiz nepotrebujem
mravenci sila moze znamenat aj byt slabym. ...si slaby ako mravec...
14.10.2008 16:28 K dílu: O vlások nepotrebujem
zaciatok bol putavy, hoci neviem, kto by mohol nazvat hraca ruskej rulety geniom, no od toho snajpera to uz nejak islo dole vodou. podla mna.
06.10.2008 22:28 K dílu: Vyhľadávanie nepotrebujem
vdaka za kritiky, Jezis.
05.10.2008 23:28 K dílu: má jediná nepotrebujem
no hej, miirdas a domin.go a mozno aj ini, viac kritik som neprecital, to vystihli.
05.10.2008 23:23 K dílu: nepotrebujem
aha... najprv som precital poviedky a potom pozrel profil a teraz vyzeram ako debil s prepacenim.
05.10.2008 23:22 K dílu: Súložím iba s kotónmi nepotrebujem
no hej, presne ten styl z Poviedky. tato sa mi pacila o trochu viac, dovolim si tipnut.
05.10.2008 23:17 K dílu: Podať nepotrebujem
sorry za uvod, ale tak napisem ako som sa dostal k poviedke. povedal som si, ze sa obzriem aj po inych amaterskych poviedkach ako pismackych. dal som si teda vyguglit svoju oblubenu frazu poviedky, na ktoru sa snazim optimalizovat aj svoj web, a tak som sa dostal k tvojmu blogu na sme. nahodne kliknem na jednu poviedku a som spat na starom, dobrom pismaku. inak vygugli si aj ty, ze "poviedky", vysledok je celkom vtipny... no a k poviedke. nie je to moj zaner, takze ma velmi neoslovila, hoci napriklad taka pasaz s malym vtakom ma nieco do seba. ale celkovo mi to pripominalo poviedky zo sutaze Poviedka. neviem, ci poznas, asi hej. teda starsie rocniky, neviem, ake poviedky vyhravali v poslednych rokoch. mozno by si tam mohol skusit poslat, porota je (respektive aspon bola) na taketo prace.
05.10.2008 22:37 K dílu: bytia nepotrebujem
ja zas niekedy túžim byť primitívom.
05.10.2008 16:37 K dílu: Pudingový kolotoč nepotrebujem
trochu to pripominalo edmunda, ale zas velmi nie. teda ak to bolo cielom... neviem, co si o tejto poviedke mysliet, najma ako suvisi s e.e, ale tak pomerne citava.
02.10.2008 23:31 K dílu: Absolutní rým nepotrebujem
celkom vtipne, pravda, rym nielen absolutny, ale aj ocakavany ...
30.09.2008 09:42 K dílu: Odpratávam nepotrebujem
hej, to som myslel. vyzera to zaujimavo.
30.09.2008 09:40 K dílu: Za mestom nepotrebujem
si predstav, potom som aj pochopil
29.09.2008 14:02 K dílu: Odpratávam nepotrebujem
nuž, nad pomlčkou sa môžme povzniesť, keď už chýbajú bodky a čiarky, nie? čo sa týka formálnej stránky, skôr ma zaujal nezdvojený zápor, ktorý sa nezvykne v slovenčine používať. teraz neviem, či si nám chcel naznačiť, že hovoríme nespisovne, či si naschval spravil chybu alebo si na to pri písaní ani nepomyslel...
29.09.2008 13:57 K dílu: Za mestom nepotrebujem
asi som nepochopil úplne, ale mimoriadne to na mňa zapôsobilo.
29.09.2008 13:53 K dílu: nepotrebujem
aha, starý nick už je zmazaný, tak potom nič...
29.09.2008 13:52 K dílu: nepotrebujem
:)
29.09.2008 13:49 K dílu: Teória neexistencie nezištnosti v ľudskom konaní nepotrebujem
áno, môžme ho nazvať ten malý vo mne :)
27.09.2008 19:20 K dílu: Houby? nepotrebujem
videl som tu na teba nepekné kritiky, ale páčilo sa mi.
27.09.2008 19:17 K dílu: německá holka nepotrebujem
akosi mi to nesedí... nie žeby som si ten obraz nevedel predstaviť, ale... vlastne si neviem.
27.09.2008 19:15 K dílu: Mizerům, co topí PET lahvemi aneb žalm rodinného krbu nepotrebujem
neviem, nakoľko je to myslené vážne, ale beriem.
25.09.2008 13:36 K dílu: nepotrebujem
mozno nam jemne naznacuju, ze nepotrebujem a alternic su nepotrebne alternicky a ich zmazaním ulahčíme databázu :)
24.09.2008 20:05 K dílu: nepotrebujem
sa mi zdá, že tou novou kresbou na nás útočia. :)
24.09.2008 20:03 K dílu: nepotrebujem
čo je? nejak si sa zasekol...
21.09.2008 09:59 K dílu: Turisti nepotrebujem
StvNovo obľúbené: *
21.09.2008 09:58 K dílu: A nepotrebujem
zaujímavé.
20.09.2008 18:24 K dílu: Lietanie na hrane pohára nepotrebujem
čo je to za meno? že ptvel. však to pomaly ani neviem vysloviť...
17.09.2008 17:42 K dílu: o nechtových lôžkach a iných bolestiach nepotrebujem
pekná... aj carlosov obrázok.
17.09.2008 17:38 K dílu: Nevím nepotrebujem
27.06.2008 09:25:42 Arwen_ Je to fakt, ale někdy mám pocity marnosti, asi jako většina lidí a pak píšu takovýhle věci. Vlastně píšu jen v takovejch chvílích a podle toho to taky vypadá. Jenže ke stavu vyspělosti se musím dostat přes nevyspělý věci a myšlenky:) ...a dík za kritiku --- presne.
17.09.2008 17:31 K dílu: Protest!!!!! nepotrebujem
poďme protestovať!
16.09.2008 21:25 K dílu: Ešte stále skáčem po melancholických pudloch nepotrebujem
malo to aj silnejšie stránky ale celkovo jedna z tvojich podpriemerných.
16.09.2008 20:57 K dílu: Teória neexistencie nezištnosti v ľudskom konaní nepotrebujem
... hej, to som pochopil.
16.09.2008 14:59 K dílu: Teória neexistencie nezištnosti v ľudskom konaní nepotrebujem
stojí to za to, aby sme tak konali. ale nemôžem si pomôcť, proste sa v tomto prípade musím pýtať aj otázkou "prečo?". zmysel to nestráca, napĺňa to moju zvedavosť.
15.09.2008 19:49 K dílu: politické vyhlásenie nepotrebujem
správne, ja som bol až prehnane politicky založený a jedine, čo som sa mnohými pomáhal. a politikom i tak nechcem byť. len si tú apolitickosť udrž. inak celkom vtipné.
15.09.2008 19:47 K dílu: O mŕtvych len dobre (3.): Mors tua vita mea nepotrebujem
trochu veľa priamej reči vzhľadom k deju a na konci ich tí zombieci mohli dostať, tento záver sa mi akosi nepáčil. časť s edmuntom je úplne fajná, sám som ju chcel raz použiť s mojim menom, ale to by nefungovalo.
15.09.2008 13:23 K dílu: O mŕtvych len dobre (2.): Crescendo nepotrebujem
zajtra sa mrknem aj na tretiu. normálne sa teším.
15.09.2008 13:02 K dílu: O mŕtvych len dobre (1.): Alea iacta est nepotrebujem
jj, nesklamala.
13.09.2008 15:45 K dílu: Samota, láska a náhrady nepotrebujem
náhodou som sa k nej dostal cez klub, v ktorom som si prezeral veci.
13.09.2008 15:44 K dílu: Dvojča alebo chlapec, ktorý nemal kamarátov nepotrebujem
popravde som ju odflákol. akosi sa chystám na školu a popritom sa učím robiť webové stránky, čiže akonáhle som vedel, ako to chcem napísať, napísal som to. o práci s detailami tentoraz nemôže byť veľa reči. tú prvú vysvetlivku som pôvodne ani nemal, ale keď som si za cieľ zvolil mladšieho čitateľa - asi zle -, tak som dal. a tú druhú som dal aby nebola len jedna... :)
12.09.2008 09:44 K dílu: Samota, láska a náhrady nepotrebujem
dobrá poviedka, snáď trochu krátka vzhľadom k téme, ako už bolo povedané. ale ohľadne dialógov si, na rozdiel od StvNa, myslím, že im nič nechýba. presne vystihujú ich vzájomný vzťah a dokresľujú atmosféru vyplývajúcu z neschopnosti komunikácie. dlhší dialóg, nech by bol hocijaký, by čaro poviedky pokazil.
12.09.2008 09:31 K dílu: tak to je září nepotrebujem
refrén to trocha kazí, ale i tak to má tú správnu atmosféru.
11.09.2008 22:42 K dílu: O něm nepotrebujem
predposledná strofa jediná za niečo stojí.
11.09.2008 22:20 K dílu: nepotrebujem
asi kvôli tajomnosti samotného nicku stále hádam, kto si (teda tvoj predošlý nick). z nejakého dôvodu pochybujem, že toto je prvý.
11.09.2008 15:34 K dílu: Dvojča alebo chlapec, ktorý nemal kamarátov nepotrebujem
ale ja som nenapísal, že naozaj trpel schizofréniou. stojí to v priamej reči a ja dávam do priamej reči svojich postáv všeličo... bola to skôr len taká moja pisateľská hračka. :) a, mimochodom, aj pre ostatných: netrúfam si tvrdiť, či by sa dané správanie hrdinu mohlo klasifikovať ako schizofrénia. tiež ďakujem za pochvalu, že celkom zaujímavé.
06.09.2008 12:26 K dílu: Vyjádření nepotrebujem
*
05.09.2008 10:54 K dílu: Pekelné trable nepotrebujem
pridávam sa k názoru kolegov.
05.09.2008 10:44 K dílu: Absolútne okná nepotrebujem
najviac sa mi páčila časť s oknami, ale aj pri jeleňovi sa našlo zopár pekných momentov.
05.09.2008 10:34 K dílu: Aj maslo má právo na lásku nepotrebujem
škoda, že som si dlhší čas nenašiel čas na tvoje poviedky. toto je jedna z najlepších poviedok, aké som kedy čítal, a to nielen na písmaku ale vôbec.
03.09.2008 22:14 K dílu: Orechy nepotrebujem
*
31.08.2008 10:09 K dílu: Revize touhy nepotrebujem
za ten tip to stojí.
30.08.2008 19:07 K dílu: Ztracení? Ne, jen změnění nepotrebujem
no hej, asi mi vadili skôr tie chyby.
29.08.2008 22:01 K dílu: Teória neexistencie nezištnosti v ľudskom konaní nepotrebujem
1) mi akosi nesedí obetovanie života za niekoho iného, pripadá mi to filmové. 2) netvrdím, že v živote sa ešte nič také nestalo. ak sa stalo, napadá mi niekoľko možností ako k tomu mohlo dôjsť: ----- a) bol zachraňovanou osobou posadnutý (alebo to nazvime láskou) a nevedel by si predstaviť život bez nej. b) vedel alebo tušil, že ak by dopustil smrť zachraňovanej osoby, ťažilo by ho svedomie, že ju mohol zachrániť. jednoducho to považoval za svoju povinnosť. c) daný záchranca bol blázon buď trvalo alebo dočasne. d) už i tak nemal rád svoj život. e) videl v tom zmysel svojho života, akosi podvedome mohol vycítiť, že viac by už zaživa pre svet vykonať nevedel. (napísal som pre svet ale v konečnom dôsledku pre seba, naplnenie potreby byť užitočným). f) možno si ani plne neuvedomoval, že má zomrieť. (znie absurdne, ale v existenciálnych situáciach je vnímanie riadne skreslené - hovorím na základe vlastne skúsenosti, ktorá však nebola ani zďaleka tak existenciálna ako smrť). g) momentálne mi viac nenapadá, takže za g) nebude --- 3) určite nechcem dokazovať život po smrti, nakoľko som ohľadne jeho existencie sám hodne skeptický. (navyše by to nikto nemohol považovať za dôkaz, nakoľko by samotný vychádzal z niečoho, čo ešte nie je dokázané - a sotva niekedy bude - viď. moja teória.) ----- som si vedomý, že moje názory znejú pre tých, čo ma nepoznajú a čo im neveria, cynicky a na základe mojich úvah ma môžu považovať za beznádejného pesimistu, možno skrachovanca alebo čosi podobné. chcem vás však ubezpečiť, že život sa snažím vnímať pozitívne a na svojej teórií (na rozdiel od mnohých z vás) nevidím nič negatívne. podľa mňa je egoizmus úplne normálny, prirodzený (no to je zrejme jasné z mojej úvahy). Len naše okolie nám vštepovalo do mysle, že sebeckosť je nemorálna a že treba robiť veci pre druhých.
28.08.2008 15:49 K dílu: Obálka nepotrebujem
jj, už dávnejšie som si všimol.
28.08.2008 10:08 K dílu: Obálka nepotrebujem
presne podľa môjho gusta.
08.08.2008 19:21 K dílu: Teória neexistencie nezištnosti v ľudskom konaní nepotrebujem
preto som názov diela začal: "Teória" a nie "Dôkaz".
04.08.2008 19:28 K dílu: Teória neexistencie nezištnosti v ľudskom konaní nepotrebujem
chcel som povedať, že motivácia pre pomoc iným, neexistuje. teda podľa mňa. čo sa týka drogy - máš dobrý pocit, presne tak , a preto ich niektorí aj užívajú, pričom pred akciou (užitím) nedomyslia aj ostatné dôsledky. nedostatok peňazí, závislosť, prípadné zdravotné problémy, slabosť, depresie a duševné choroby... a z tých dobrý pocit asi mať nebudú.
02.08.2008 15:28 K dílu: Půlměsíc nepotrebujem
jediné, čo mi vadí, sú tie mená. ale prirodzene, patria k tomu.
02.08.2008 15:19 K dílu: Zrcadla nepotrebujem
k tejto poviedke sa asi ešte vrátim, mám pocit, akoby mi čosi podstatné ušlo.
28.07.2008 14:39 K dílu: Teória neexistencie nezištnosti v ľudskom konaní nepotrebujem
snáď ešte dodať, že v tej možno abstraktnej, možno nie kultúre by iste netvrdili, že kvalitou topiaceho sa, je mu pomôcť.
28.07.2008 14:37 K dílu: Teória neexistencie nezištnosti v ľudskom konaní nepotrebujem
Winter - tak som bol týždeň preč a za ten čas mi napadlo, v čom mi tá tvoja - či Sartrova, či koho vlastne - teória nesedí. Ide o to, že, ako vravíš, kvalitou topiaceho sa je, že mu má niekto pomôcť, sošky, že má byť preskúmaná... lenže to nesedí. vezmi si nejakú inú kultúru (možno abstraktnú, možno nie), kde by bola trebárs pomoc topiacemu sa považovaná za zásah do jeho osudu a poprípade by z toho pomáhajúcemu odvodili nejaké preňho nepriaznivé sankcie. (je to síce nezmysel, ale iste chápeš, čo tým chcem povedať.) a to neplatí iba u rozdielnych kultúr, ale môže dokonca i u rozdielnych jedincov tej istej kultúry. pri soške je to dokonca ešte očividnejšie. polovici ľudstva by ani nenapadlo, že má byť preskúmaná, možno by si ju ani nevšimli. preto môžem tvrdiť, že neexistuje v tomto smere žiadna objektívna pravda. ak si o niečom myslíš, že s ním má byť spravené to a to, je to len tvoje presvedčenie, tvoja subjektívna pravda. a znova sme pri človeku ako konateľovi deja, ktorého motivuje JEHO pravda. a to je všetko, čo mám k tomu povedať. Wiski, tiež posielam avízo.
18.07.2008 17:21 K dílu: Teória neexistencie nezištnosti v ľudskom konaní nepotrebujem
alebo poďme ďalej, príklady s bejvočom a soškou. daný citát: tonoucímu pomáháme, protože mu má být pomoženo (což je ostatně kvalita tonoucího)... z toho mi vyplýva, že mu nepomáhame kvôli nemu samému. ty tvrdíš, že mu nepomáhame kvôli sebe. tak potom tu ale neostáva žiadna osoba, kvôli ktorej to robíme... síce to som sa nikde nedostal, tak to skúsim inak: tonoucímu pomáháme, protože mu má být pomoženo. keď už sme pri sartrových kvalitách, kvalitou by som nenazval, že mu má niekto pomôcť, ale že sa proste topí. a som tam kde predtým - zas človek, ktorému má niekto pomôcť... je pravda, že možno si v tej chvíli ani neuvedomujeme, že to robíme pre seba, lebo konáme na základe podvedomia, možno inštiktov, ale to nevylučuje možnosť, že to robíme pre seba. soška - neviem, prečo by malo byť jej kvalitou, že má byť preskúmaná. jej kvalitami sú jej vzhľad, dĺžka existencie, materiál, z ktorého je vyrobená atď. ak pán sartre alebo niekto iný tvrdí, že jej kvalitou je, že má byť preskúmaná, tak si dovolím nesúhlasiť. nech tu aj ja dám čosi z dejín filozofie, odkážem na Baconove idoly. ja by som sošku skúmal kvôli MOJEJ zvedavosti a túžbe ju naplniť. a som presvedčený, že tak robia všetci.
18.07.2008 17:01 K dílu: Teória neexistencie nezištnosti v ľudskom konaní nepotrebujem
Winter - ten príklad s Petrom. ja by som povedal - a musím sa opakovať: v mojom vedomí neexistuje jediné - Peter, ktorému má niekto pomôcť. Ďalej tu existuje kdesi v mojom podvedomí: 1.) patrí sa pomáhať ľuďom v núdzi (lebo je to správne, lebo budeš mať TY dobrý pocit...), čo do náš naša kultúra všepuje už od narodenia. 2.) vedomie, že ak nespravíš niečo správne, niečo, čo má byť spravené - nech použijem i ja príklad existencialistov -, tvoje okolie z toho vyvodí voči tebe isté dôsledky... inak z tvojho komentáru mi nie je jasné jedno: myslíš si, že pomáhaš Petrovi kvôli Petrovi samotnému?
17.07.2008 22:39 K dílu: Teória neexistencie nezištnosti v ľudskom konaní nepotrebujem
Wiski - předpokládejme, že líbám poprvé a nevím, jaký akt uspokojení přijde, jestli vůbec nějaký) --- to co teď říkám, nahrává faktu, že děláme věci nezištně, tedy že se věci dějí od začátku do konce, tedy že akt předchází důsledek. Ale důsledek jako takový není podstatný (z hlediska aktu), prečo potom tie, ako ich voláš, akty robíme? len tak? podľa mňa, ak sme aspoň trochu pri zmysloch, pri každom našom vykonávanom akte uvažujeme nad dôsledkom. keď tomu tak nie je, väčšinou to dopadne nepekne. a síce akt predchádza dôsledku, ale nepredchádza nášmu pomysleniu na dôsledok. preto nemôžem plne súhlasiť s tvrdením, že "důsledek jako takový není podstatný (z hlediska aktu)". s ostatným sa dá súhlasiť (ak som to teda správne pochopil).
16.07.2008 11:08 K dílu: Teória neexistencie nezištnosti v ľudskom konaní nepotrebujem
Pišta - áno, máš pravdu. ja píšem v prvom rade pre seba, robí mi to radosť. a tiež mám dobrý pocit, keď mi niekto napíše kritiku k môjmu dielu. neviem, prečo sa ti zdá nelogické to sem posielať.
16.07.2008 11:05 K dílu: Teória neexistencie nezištnosti v ľudskom konaní nepotrebujem
Kristova_noha - pohnútky mali podľa mňa rovnaké ako každý iný človek - teda tie, čo som napísal v texte. Nevravím, že je to zlé, podľa mňa je to prirodzené. A ďalej nechcem s týmto záverom robiť nič.
Nahoru