08.08.2008 17:58 K dílu: Mé jediné Jit'ulce Coupe
Františku, co doe mě chceš? Proč mi posíláš avízio, kdyř sis mě zablkoval? Nerozumím ti. ANi tomu co je na slovech reality show tak špatného, žes mě zablokoval :-) Pomerančová PS: Neccheš si pro změnu hrát s něčím/někým jinyým? Tady to je už jak kolovrátek. A na tom, že: buď a/ ty a tvůj funclub slyšíte jen to co chcete (selektivní příjem informací) nebo b/ nejste plně schopni porozmět psanému textu nebo c/ za vším je spiknutí iluminátů tak na tom se asi nic nezmění ať budeš kroutit slovíčka hladce nebo obrace glum ps: papí, ale no tak... každý nemá na ot porozumět legraci, no
31.07.2008 13:13 K dílu: má jediná Coupe
ta grafika to zabiji, i kdyby bylo dilo genialni. jakoze tim si nejsem ani trochu jist
31.07.2008 13:10 K dílu: NĚKOLIK LIDÍ ZDE TOLIK "MILUJI", ŽE JSEM SI JE NAPSAL NA HAJZLPAPÍR, ABYCH MĚL KONEČNĚ ZADOST Coupe
Nebuď vulgární, Romane...
30.07.2008 16:27 K dílu: TO, S ČÍM VY SE SERETE PŮL ROKU BEZ VÝTOKU PÍŠI LEVOU ZADNÍ A MEZERY PRÁSKÁM ÚDEM DO KLÁVESNICE: NIKDO NEMÁ TAK VYTŘÍBENOU STŘÍLEČKU JAKO JÁ Coupe
Nebuď vulgární Romane... a jak to bylo s tím že tě katugiro četl a pak to zapřel?
30.07.2008 16:10 K dílu: TO, S ČÍM VY SE SERETE PŮL ROKU BEZ VÝTOKU PÍŠI LEVOU ZADNÍ A MEZERY PRÁSKÁM ÚDEM DO KLÁVESNICE: NIKDO NEMÁ TAK VYTŘÍBENOU STŘÍLEČKU JAKO JÁ Coupe
"vulgarita a povysene chovani sem opravdu nepatri.. " to rekni hlavne Romanovi L, moorgaane, ma s tim trochu problem, stejne jako ty s pochopenim smyslu Areny. "..arena neni o kritice jako takove, ale o moznosti kritiky, pokud se chci slusne k danemu dilu vyjadrit" a v tom se prave mylis - kdyz uz odhlidnu od vyznamu slova arena jako takoveho - jde o prostor pro ty, kdo stoji o hlubsi kritiku svych prispevku. tedy arena Je o kritice a vzunikal jako prostor pro kritiku. pokud zadas o hlubsi kritiku a tedy zaradis dila do areny, melo by se ti ji dostat a tve dilo by rozhodne nemelo byt opomijeno. druh vysledne kritky si pak vybrat nemuzes, zalezi na tom, ktereho kritika to dilo zaujme. pokud ti toto nevyhovuje, mas moznost sva dila do areny nezarazovat, pripadne jit jeste dal a rovnou zaskrtnout, ze o hlubsi kritiku nestojis.
30.07.2008 15:50 K dílu: Coupe
Čemu věnuješ čas záleží na tobě, ne na mně. Ovšem, když nejsou argumenty, výpady a urážky se vždy hodí, že. Zkus se někdy zamyslet. Pomáhá to. Nicméně mám lepší věci na práci, proto tuto konverzaci opouštím. Prostor je nyní zcela tvůj - užij si to po libosti.
30.07.2008 15:20 K dílu: Coupe
1/Server není ani náš, ani tvůj. Má svého majitele. Jsi tu stejný host jako ostatní. 2/ Proč neustále žádáš o vážnou kritiku, když ji neumíš snést a nic ti nepřináší, protože místo naslouchání nebo přemýšlení o ní, případně místo konkrétní obhajoby svého díla, reaguješ blokováním dotyčného kritika, případně chrlením sprostých urážek na jeho stranu? 3/ Jak víš co umíme? Jak a odkud víš, kolik? 4/ Proč konkrétní kritiky konkrétních jazykových prostředkú a pod. pokládáš za útok na sebe? 5/ CO znamená + COUPÉ? :-)
30.07.2008 14:52 K dílu: Coupe
ROMAN L svojí reakcí pouze potvrdil to, co píše Katugiro.
29.07.2008 22:39 K dílu: TO, S ČÍM VY SE SERETE PŮL ROKU BEZ VÝTOKU PÍŠI LEVOU ZADNÍ A MEZERY PRÁSKÁM ÚDEM DO KLÁVESNICE: NIKDO NEMÁ TAK VYTŘÍBENOU STŘÍLEČKU JAKO JÁ Coupe
potom neumíš psát, protože to z té básně není jasné, ani v náznacích. snad se to časem naučíš, když píšeš tolik...
29.07.2008 22:36 K dílu: TO, S ČÍM VY SE SERETE PŮL ROKU BEZ VÝTOKU PÍŠI LEVOU ZADNÍ A MEZERY PRÁSKÁM ÚDEM DO KLÁVESNICE: NIKDO NEMÁ TAK VYTŘÍBENOU STŘÍLEČKU JAKO JÁ Coupe
a co jsi chtěl vlastně říct?
29.07.2008 22:32 K dílu: Le coeur de mon coeur Coupe
a mně se líbí že to autor nenacpal do arény abyste věděli. zhudebněte to a dám vám každému tip. zatím ho dám tady
29.07.2008 22:26 K dílu: NĚCO MEZI STEHNAMA, KAM PTÁCI CHODÍ OPAKOVANĚ PÍT AŽ VYLETÍ NOVÉ MLÁDĚ Coupe
asi jsi jim už všem zablokovla možnost psaní nýzoru, broučku... tak se nediv, že nepíšou
29.07.2008 22:10 K dílu: ŠÍLENÝ ŽÁR Coupe
Když už na mě mluvíš, mohl bys mi poslat avízo, jinak ti neopdovím a budu za nezdvořáka. Zaškrtl jsi, že žádáš hlubší kritiku. Mylsím, že do toho patří i kritika použitých jazykových prostředků. S čím máš problém, že se kvůli tomu tka vztekáš?
29.07.2008 22:04 K dílu: MOŽNÁ Coupe
jinak - pěkné téma. ale zpracováni naopak
29.07.2008 22:04 K dílu: MOŽNÁ Coupe
to nemůžeš mylset vážně, vyhledávat v horkých dnech vřídla - prameny horké vody...
29.07.2008 22:02 K dílu: ŠÍLENÝ ŽÁR Coupe
opět podivná vazba, jako jsem psal vedle neplatí šmírování spolužaček ve stínu stromových větví...? co tím přesně myslíš?
29.07.2008 22:00 K dílu: DOČASNÁ ZANEPRÁZDNĚNOST Coupe
Napsat pecku, to dá práci ... tady to na pecku moc nevypadá, že všiml jsem si, že tvé básně se dosti často vyznačují vyšinutými větnými vazbami. a věř mi, moc jim to neprospívá. zde například druhá sloka je až nesrozumitelná
20.07.2008 23:34 K dílu: PLÁŽOVÝ INŽENÝR Coupe
Režisér Spielberg v jakímsi interview na dotaz, proč v jeho filmech není sex, odpověděl něco takovéhleho: Nemám v této oblasti žádný problém, proto nemám potřebu zobrazovat ve svých filmech sex...
20.07.2008 23:25 K dílu: ŠKVÍRKY (Na motivy francouzské "galantní poezie") Coupe
přání otcem myšlenky což
20.07.2008 23:21 K dílu: BOŽE, TO JSOU TAK NÁDHERNÝ KOZY... Coupe
No, Romane, na to mohu říct jen: jaký pán, takový krám...
20.07.2008 23:01 K dílu: BOŽE, TO JSOU TAK NÁDHERNÝ KOZY... Coupe
To je věc dobrého či špatného vkusu. Za dobré vtipy pokládám jiné než ty založené prvoplánově na urážkách. A nádherné jsou už úplně jinde. Ovšem všiml jsem si, že urážíš ženy často....
20.07.2008 22:58 K dílu: BOŽE, TO JSOU TAK NÁDHERNÝ KOZY... Coupe
No, to je buď hodně starý vtip nebo hodně nízká urážka... Chtěl bych připodotknou, že tohle zavání xenofóbií. A vypovídá to především o tobě...
20.07.2008 22:53 K dílu: BOŽE, TO JSOU TAK NÁDHERNÝ KOZY... Coupe
A ty to víš?
20.07.2008 22:50 K dílu: BOŽE, TO JSOU TAK NÁDHERNÝ KOZY... Coupe
Máš proti feministkám něco konrétního nebo tě prostě jen nějaká odmítla?
08.07.2008 16:42 K dílu: SVĚTLUŠKY Coupe
poněkud klopotný slovosled, zřejmě pro rým na úkor obsahu. což je zrovna u lyrické básně snažící se zachytit jedinečnost okamžiku poněkud průšvih, že...
20.05.2008 21:37 K dílu: JEDINÁ JISTOTA - KURVY MEZI NÁMI NIKDY NEVYMŘOU Coupe
moorgaan je tvuj alternick?
20.05.2008 21:25 K dílu: ÚKLONY Coupe
Má to špatný rytmus - třetí verš má o slabiku víc než první, s kterým se má rýmovat, druhý a čtvrtý verš se také liší o slabiku. Trhá to uši a ani rozsekání posledního verše to nespraví - spíše to dílku pěitěžuje (znesnadňuje čtení a drhne, při tom to nevnáší do básně nic navíc.) Myšlenka díla není nikterak nová ani nově nebo zajímavě zpracovaná. Četl jsem víc tvých věcí, ale s ostatními je to podbné jako s tímhle. CO mě zaujalo je jistý rozpor v Tvém jednání zde. Proč neustále žádáš o hlubší kritiku, když nejsi schopen přijmout jinou než kladnou a za zápornou spíláš?
14.05.2008 11:22 K dílu: VŠUDYPŘÍTOMNĚ PULZUJÍCÍ ZHRZENNÉ PIPINY Coupe
Kyselé hrozny? Ty bolí...
10.12.2007 00:36 K dílu: Po tvářích stékají mi slzy.... Coupe
Příliš mnoho slov, upovídané jak paní Nováková... proškrtat by to chtělo. Slovosled plsobí obšas dost šroubovaným dojmem, možná jak se snažíš dodržet rytmus a rým.Radil bych Ti nepouštět se hned do tak rozsáhlých věcí, zkoušet nejdřív zacháazet s jazykem na menším prostoru. A nenutit se do rýmů.
11.10.2007 17:35 K dílu: JDEME NA SVOBODNÉ PIVO Coupe
aha, chybicka :-)))))
11.10.2007 17:35 K dílu: JDEME NA SVOBODNÉ PIVO Coupe
jeste padaji? ja myslela ze uz nemaj kudy... jestli me deti pusti, nakoukla bych tez
11.10.2007 17:29 K dílu: Divoké víno č.31 je tu ! Coupe
¨njn, rozkopany babovicky...
11.10.2007 14:51 K dílu: Strach Coupe
nšco to má do sebe ale nějak jsem klopýtl na : z černých myšlenek, mých vlastních dle mého názoru až přílišné zdůraznění a zbytečné
11.10.2007 14:49 K dílu: Okamžení Coupe
tohle je příjemné překvapení mezi tím, co jsem tu zatím dnes četl s dovolením si tipnu
11.10.2007 14:48 K dílu: Shon Coupe
Miláčku, zítra jdeme do práce a děti naše v máločase šíleně rychle dospívají…. za tohle bych tip dal ale všechan ta ní a tí působí dost únavným dojmem - místy jsem drhnul při čtení
11.10.2007 14:46 K dílu: Ustrašená dekorace Coupe
promiň, nedokážu zhodnodit.... neodbytně mi to asociuje kouření na záchodě v jádře paneláku... a to je nebezpečné
11.10.2007 14:45 K dílu: Skvrna, ta se s tim nesere! Coupe
pobavilas mě
11.10.2007 14:43 K dílu: 4:00 v cizím bytě Coupe
no, ta kratší (rastaman) se mi líbí mnohem víc, tahle je moc upovídaná a tím ztrací (pro mě) formu a tvar
11.10.2007 14:41 K dílu: rastaman Coupe
to není špatný
11.10.2007 14:41 K dílu: VÍNO SOUMRAKŮ Coupe
zvratky pro ryby? my po flámu krmili kačeny, ale proti gustu... kritzovat není co, jen pár nahozených slov jak tě napadla, tak to na mě působí - bez snahy o srozumitlenost, poetičnost, cokoliv...
11.10.2007 14:39 K dílu: Času nitky tkaní Coupe
do památníku by byla dobrá....
11.10.2007 14:38 K dílu: Nebe, domy a lidé Coupe
spíš protestsong ne? ale něco to do sebe má - rytmus šlape tip ale až příště, já jsem náročnej, děsně
11.10.2007 14:23 K dílu: ŽIVOT V (po)HÁDCE Coupe
jako říkanka nebo výkřik do tmy dobrý na poezii pak bych měl přeci jen větší nároky
17.09.2007 01:30 K dílu: Schoulená Coupe
mylenka: jak dostat font do názvu díla netuším, ani netuším, jestli to zdejší systém umožnuje. nevím, jeslti se prohřešuješ či nikoliv, pouze jsem ti poskytl zpětnou vazbu vyjádřením svého pocitu z grafické stránky tvého díla.
27.08.2007 22:23 K dílu: Orangutani na písmaku (2) Coupe
No, moc vtipný mi to nepřijde. Ale možná máme jen každý jiný smysl pro humor. K obsahu - prvoplánově to působí, že tě někdo vytočil nepříjemnou kritikou a takhle si to vyřizuješ. No alespoň že ses neuchýlil k nadávkám jako někteří po kritikách, které jim nevoní. Podle mého názoru písmák není mateřská školka. A v tom je problém - v očekávání, že :"já sem hodím svoje skvělý dílo a vy mi ho budete chválit a případně mě upozorníte na překlep v třetím řádku nebo na lepší metaforu kterou bych své dokonalé dílo ještě zdokonalil". Myslím si, že pokud nese někdo kůži na trh, měl by umět ustát reakce kupujících. 1/ Kritika nerovná se pochvala. 2/ Kritika je kritikou díla a ne kritikou autora jako osoby. 3/ Zaškrtávátko: Autor stojí o hlubší kritiku znamená přesně to, že autor sotjí o hlubší kritiku - tedy i negativní. Neznamená to, že autor dostane jen chválu. A tohle pořád dokola by si měl každý opakovat, než zveřejní dílo a pak zvážit, jestli opravdu ustojí, když se dozví, že nenapsal nic nového, že píše banality a klišé, že neumí zacházet s jazykem, že se nedá číst nebo prostě ono stručné: sračka. O tom, jestli bude někdo psát a publikovat, rozhoduje on sám, o tom, jestli mu za to stojí a hcce do toho jít.
23.08.2007 13:04 K dílu: Tanečník kolemjdoucí Coupe
super! ted ten tip už dám - potěšující čtení.
22.08.2007 13:15 K dílu: Město 4444 Coupe
nevím. asi to o něčem je, ale já to tam nenalézám snad o hořkosti? nevím, opravdu tomu nerozumím
22.08.2007 13:09 K dílu: Gloria .... homo sapiens ... Coupe
poezie? kde?
22.08.2007 13:06 K dílu: dni Coupe
zajimave...
22.08.2007 13:00 K dílu: Láska je šoust jemně řečeno Coupe
zajímavé místy to namě působilo trochu upovídaněji ale jako celek líbí kýčovitost neshledávám
22.08.2007 12:56 K dílu: Morituri te salutant Coupe
silná výpověď - klobouk dolů, před formou jak je to podáno
22.08.2007 12:47 K dílu: Žal Coupe
myslím, že pokud někdo dá najevo, že stojí o hlubší kritiku, měl by umět unést i negativní názory. a ještě jedna věc: úřijde mi zbytečný - a je zbytečný jsou dvě dost rozdílné věci, to snad netřeba vysvětlovat tolik k diskusi v názorech k dílu: začátek opravdu silně asociuje darmodějě od nohavici, kterého tu někdo citoval. pokud od toho odhlédnu, tak i tak mi to dílo přijde dost neumělé . dvojí opakování slova chodník na tak malé ploše například.tvary všechen, sražen, rozšlapán, roznešen pak působí dost staticky. a celé dílo vyznívá jakop jedna oznamovací věta rozsekaná do kratších řádků tolik mlj názor
22.08.2007 12:42 K dílu: T.O.S Coupe
proč zrovna T.O.S.? jediné co mi ten název asociuje je továrna obráběcích strojů a soudím, že to jsi na mylsi neměl.. zajímavé nápady, řekl bych,zaujalo mě to a tak si tipnu
22.08.2007 12:38 K dílu: Schoulená Coupe
poznámka ke grafické úpravě: opakování nadpisu v textu díla je zbytečné a působí na mě rušivým dojmem dílo: téma nikterak nové, zpracivání taky, ale oceňuji snahu o rytmus která nezabíjí obsah. slušná práce
22.08.2007 12:33 K dílu: Tanečník kolemjdoucí Coupe
myslím že nesourodst jazyka to kazí, a to je dost čkoda, protože to má pěkný lehký rytmus, jako když tančíš. ad nesourodost - ruší mě především hovorové tvary, které jakoby narušuji lehkost veršů (dokud se celej mrak nedopije např...) a již zde někám zméněn= nožičky škoda toho, jinak bych dal tipm je to mnohem lepší než co zde běžně čtu
22.08.2007 12:23 K dílu: Hyperpoutníci Coupe
ten šroubovaný styl řeči je zde vyloženě na škodu¨ čte se to nepříjemně, ruší, a podle mě to nedosahuje toho účinku kterého mělo (asociace na modlitbu, náboženské texty + kontrast konzumu) navíc dost prvoplánově podaná myšlenka prostě nepovedené, řekl bych
19.08.2007 02:29 K dílu: ˇHeski česki jen tak spatra? Coupe
Yaonee: děkuji za příspěvek a za Tvůj čas. máš pravdu, nemusí to být jen čeština, principy jsou stejné. to jen já se nechal ovlivnit tím, který jazyk je můj rodný :-)
18.08.2007 20:40 K dílu: ˇHeski česki jen tak spatra? Coupe
Děkuji všem za příspěvky a za čas, který věnovali čtení, přemýšlení a odpovědím. A Derovi za přesné a přehledné shrnutípodobně to vidím já, jen to neumím tak dobře vyjádřit. Děkuji a klobouk dolů, pane. a LM: děkuji za hezkou ukázku stylizace:-)Mám rád Tvůj jazyk
14.08.2007 21:59 K dílu: ˇHeski česki jen tak spatra? Coupe
Zuzulinka: tohle nemělo být ani tak proti různorodosti jako proti záměrnému lajdáctví při zacházení s jazykem. Styl a stylizace jsou o něčem jiném. Což je odpověď i na otázku brčálovězelené, kam směřuje moje otázka. Lyrák: ale to už je o něčem trochu jiném. dost ostrej: dík
13.08.2007 00:55 K dílu: Smuteční obřad Coupe
Ano, četl. Myslel jsem, že tak přijdu na kloub rytmu, který mi nesedí. Nu, asi jsem öpravdu jinak naladěn než ty, jak říkáš. No na světě je pěkná ta mnohotvárnost. Tož hodně čtenářů přeji.
09.08.2007 22:22 K dílu: Smuteční obřad Coupe
>V rytmickém vzorci šestého a posledního verše máš chybu. mýš pravdu, už to vidím, špatný počet slabik, moje chyba, omlouvám se snad jen malé doplnění - nepostrádám více druhu rytmických stop :-) prostě na mě ten rytmus púsobí nepravidelně, rozházeně a proto mi to nepřipadá jako verše - ani několikeré čtení nahlas to nespravilo ty jako autor víš, že je záměrný a vystavěný, protožes ho tak plánoval, čtenář je odkázaný jen na čtení bez znalosti plánů tož tak za svýám názorem si stojím, nicméně přeju ti, aby si dílo našlo i jiné čtenáře a kritiky protože nelze se zavděčit všem a tvorba je nejvíc ze všeho sázka křováka do eskymácke loterie a poslepu :-)
09.08.2007 10:41 K dílu: Smuteční obřad Coupe
Tak tedy: verše ve smyslu poezie: tedy verše jako konkrétní útvar, tak jak je definovaný v oboru poezie a mající jisté formální náležitosti (určitou záměrnou stavbu, rytmus zakládající se na využití přízvučných a nepřízvučných slabik, případně krátkých a dlouhých, u vázaných veršů rým, asonance, použití básnických prostředků jako parabola, hyperbola, oxymoron, metaphora, aliterace.... to jsou jen příklady namátkou, jistě víš o čem je řeč) a tady prostě nic takového nenacházím, podívej se sám : -UU -U -UU Na rovné střeše přístěnku -UU -U holoubek zhasl. -UU -UU -UU Vrčení větráku - trumpety, -U -UU -UU -U mokro po dešti - svěcená voda, -UU -U-U -UU -U bouchání z autodílny - poslední hrana. -UU -UU -UU Viděl jsem to oknem na záchodě -UU v přízemí. -U -U -U -U - Kdo ví kde já jednou zajdu a -UU -UU -UU odkud mne potom kdo spatří. rytmus více méně náhodný, střídání dvou a tříslabičné stopy, bez objevitelného záměru básnické prostředky - jednoduché přirovnání to je to o čem mluvím a proč bych toto dílo neřadil k volnému verši jak říkám - ztvárnění myšlenky , nápadu v krátkém útvaru, názorně vysvětlujícím o co ti jde, to ano verše - nesouhlasím tím bych náš rozhovor asi uzavřel. chtěl jsi hlubokou kritiku, poskytl jsem ti ji v rámci svých možností a schopností, dovysvětlil nejasná místa, myslím, že podstata tématu byla vyčerpána
09.08.2007 01:11 K dílu: Smuteční obřad Coupe
Omlouvám se za drobnou nepřesnost, která mohla vést k nepochopení: Jak tomu SNAD mělo být. Tedy, pro lepší pochopení, tato věta má znamenat, že jsem s tebou napsaného nabyl dojmu, že tohle jsi chtěl vyjádřit. Ostatní no comment, protože to s hlubší kritikou tohoto díla, o kterou jsi stál, nesouvisí.
09.08.2007 00:59 K dílu: Smuteční obřad Coupe
Tak Vás už chvíli sleduji... no tak tu hlubší kritiku: Na rovné střeše přístěnku holoubek zhasl Vrčení větráku - trumpety, mokro po dešti - svěcená voda, bouchání z autodílny - poslední hrana. Viděl jsem to oknem na záchodě v přízemí. Kdo ví kde já jednou zajdu a odkud mne potom kdo spatří. úvod - zhasnutí trochu jako z Erbena. tahle chtěná velebnost se tluče se zmínkou o záchodu. celkově v díle nacházím velmi málo poetických prostředků, kromě použití eufemismu zhasl a chtěných přirovnání, pří čemž kombinace svěcená voda, hrana , trumpety na mě působí spíše chaoticky než aby navozovala pocit posledníchj věcí ztracené a opuštěné bytosti, jak tomu mělo být verše ve smyslu poezie nenacházím. Tedy spíše vtipná miniatura na téma : nevíme kdy a kde.
28.06.2007 22:52 K dílu: Recyklace Coupe
Jakubisko: děkuji za upozornění, opraveno
25.06.2007 13:43 K dílu: Kde je vojín Kotaz?! A další?!?! Coupe
Tak jsem si právě přečetl "vysvětlení". Vzhledem k tomu, že jsem upoutávku i část reakcí přečetl než je majitelka smazala, a rozhodně na mě nepůsobily jako že je to takhle: "Důvodem jejich konání je čistě osobní a dlouhodobá averze vůči mé osobě, nikoli touha po spravedlnosti, .." jak se nás snaží bez možnosti reagování na její oznámení přesvědčit majitelka, jsem celý zmaten. Jestli bylé něco v tom, co jsem nestihl přečíst, těžko říct. Zajímalo by mě: 1/jaká pravidla tohoto serveru porušili ti smazaní? nebo jsou tu pravidla pro srandu karlí.. pardon králíkům a o blokování uživatelů rozhoduje, jeslti jsou majitelce smypatičtí? 2/ je tohle literární amatérský server spolupracující s Literární akademíí jak má na úvodní stránce (potom by bylo logické, že uživatele serveru zaujmou zveřejněné informace o Literární akademii nebo lidí s ní spjatých) nebo to je na první stránce pro srandu karl...já vím, králíkům pořad? 3/ proč není v pravidlech nebo na úvodní stránce nápis: tady se smí jen to co majitelka výslovně povolí? 4/ za jak dlouho zmizí tenhle text a kdy mě zablokuje? 5/ za co to bude?
18.06.2007 15:00 K dílu: Hádala se Duše s Tělem Coupe
použití známého názvu by mi nevadilo - ostatně Hutka nebyl první, jde taky o lidové dílo z Moravy napr. Hodně mě ale vadí ten příval velkých písmen (Láska, Křídla, Slepí, Hluší) - přijde mi to jako zbytečné, možná až laciné zdůrazňování. A přitom to dílo má zajímaovu myšlenku
18.06.2007 14:49 K dílu: Smrt námořníka Coupe
(a omlouvam se za ozvenu)
18.06.2007 14:49 K dílu: Smrt námořníka Coupe
lahůdka! nemám co kritizovat, Ty zjevně víš co děláš a proč. Já mohu jen dát tip
18.06.2007 14:49 K dílu: Smrt námořníka Coupe
lahůdka! nemám co kritizovat, Ty zjevně víš co děláš a proč. Já mohu jen dát tip
18.06.2007 14:46 K dílu: Madisonské mosty Coupe
Znám ten film a chápu že v Tobě vzbudil silné pocity. Ale možná by to chtělo spíše volný verš nebo si s tínm ještě trošku pohrát, tohle působí malinko dojmem veršů za každou cenu a to je velká škoda pro tohle téma. Vyzdvihl bych asi tohle: Madisonským mostem navždy propojená zůstane se svým osudem každá žena
18.06.2007 14:41 K dílu: Perly sviním Coupe
Čte se to příjemně - nicméně mě pár věcí trochu zarazilo: 1/název - může čtenáře vyděsit, evokuje představu nějaké strašné nespravedlnosti. A ono při tom jde jen o idylu oroseného rána a kontrast mezi vnímáním básníka a přirozenými zvířecími potřebami. Žádná (velká) tragedie. 2/Pomáhá vítr teplovzdušnou kosou - v první chvíli na mě tenhle obrat působil nepříjemně, mám kosu spojenou s jinými významy než pomocí (sečení trávy, broušení do ostra, namáhavá práce, popřípadě ta postava v kápi...) A ačkoliv jsem po několikátém přečtení přišel Tvému obrazu na kloub, nesedí mi přirovnání lehkého a náhodného pohybu teplého větru k pravidelnému sekání kosy - uznávám ale, že to může být problém mých zkušeností, mého prožívání a vnímání. 3/ Koncert povstání - přiznám se, že opět nerozumím a opět jsem asociacemi jinde. Povstání nese mi prvotní význam zmatku, boření prudké změny, boje... zas mi to nejde dohromady s koncertem a se svěžím ránem Přes tyhle výhrady musím na druhou stranu vyzdvihnout pěkně zvládnutý rytmus - věc která se každý den nevidí. A myšlenka je také jasná a dost zřejmě formulovaná. A jak už jsem psal - čtení příjemné a líbívé. Tohle všechno najít v jednom díle není dnes a tady zas tak obvyklé a běžné.
01.05.2007 02:03 K dílu: O temné stránce písmáku (aneb SENIOR ve skříni) Coupe
no jen tak na okraj by mě zajímalo, kolik z vás používá jakýkoliv freemail - napadlo vás někdy, že by měl fungovat jen napůl, protože je zdarma a jste tam trpěni a máte být za to vděční? myslím že ne, myslím, že se pokládá za samozřejmé, že free-mail funguje jak má ale to je ad absurdum pro odlehčení - a pro ty co volají - je to tu zadarmo, tak mlčte nechápu totiž nějak tu vlnu emocí, co se tu vzdula po seniorově příspěvku. jeden by si až myslel, že senior spáchal hrdelní zločina a je třeba ho vymýtit do polsední buňky těla - alespoň z reakcí některých. senior wanted, dostaňte ho živého nebo mrtvého... myslím, že téma jeho diskuse bylo: zjistil jsem, že smazané příspěvky nejsou smazané a znovu se náhodně objevují k tomu se pravda dá dá říct spoustu věcí třeba: -ano taky jsem to zjistil a není mi to jedno -ano, taky jsem to zjistil, ale je mi to fuk -to jsem si nevšiml, a má bejt? - vadí mi to -je mi to jedno atd... případně i mlčet a myslím, že tyhle ohlasy by mohly být zajímavou zpětnou vazbou pro majitelku, pokud by se zrovna tímhle chtěla zabývat ovšem tady mezitím házením talířů a kydáním hnoje na hlavu se jí v případě potřeby věcné reakce budou hledat těžko... mně osobně se to tedy s tím nemazáním ještě nestalo, ale pokud se to děje, asi to není ideální způsob fungování (můj názor - snad mě pro to nikdo nenazve zmetkem :-)
30.04.2007 18:57 K dílu: Krásky Coupe
v druhé sloce ti klopýtá rytmus jinak nevím co kritizovat - je to jen pro radost
30.04.2007 18:54 K dílu: Hejno růží Coupe
do památníku, na pohlednici, jen tka pro radost - jako příležitostné verše pro potěchu by to šlo jako vážně míněné verče je to slabé
28.04.2007 19:49 K dílu: Smutný prosinec Coupe
1/ Na náměstí stojím u betléma, s kukadly zase smutnýma. nespisovné koncovky jen kvůli rýmu? kukadla se k vážnému námětu a smutku moc nehodí 2/tým prosincem, tým betlémem tým? jakože mužstvo? 3/ rýmy velmi slabé, nestačí aby se shodovala dvě písmena - viz šla /byla, bolet/neslyšet, podívala /vrátila 4/ rytmus nepravidelný rytmus, , náhodný počet slabik, spolu se slabými rýmy to způsobuje, že báseň při čtení drhne -U-U -U -U-U Na náměstí stojím u betléma, -UU -U -UU s kukadly zase smutnýma. - U -UU On stál vedle mě U-U-U a nechápal mě. -UU -U -U Nevěděl proč jsem tam šla, -UU -U -U -UU nevěděl proč tak smutná jsem byla. U -U -U-U -UU A když jsem odcházela k fontáně, U -U - U -U -U on zůstal stát a koukal na mě. -UU -U -UU Já jsem se k němu vrátila, -U -UU -U -UU -U-U plná strachu jsem se mu do oči podívala. -UU -UU -U-U On mě jen objal tam u betléma, -U -U -U -U -U-U a já zimu ani trošku nevnímala. -U- U -U-U -U Věděla jsem, že bude to bolet, -UU -UU -U - U -UU chtěla jsem raději utéct a nic neslyšet. U -U -U -U -U - On řekl, že mě musí nechat jít, - U -UU -U - že by nemohl se mnou být. U- U-U U -UU -U -UU A já věděla, že prosinec šťastný nebude, -U -U-U -U -UU že mi na vánoce štěstí nezbude. -U -U -U-U Asi je to tým prosincem, -U -U -U-U asi je to tým betlémem.
28.04.2007 13:52 K dílu: O temné stránce temných stránek aneb písmák za skříní Coupe
mno, vidím že nepobavilo - co se dá dělat, házím do kouta
11.04.2007 22:57 K dílu: Tlukoucí popel Coupe
Věřím, že avízo jsi mi neposlala jen nedopatřením, když už mě nepřímo oslovuješ. Pokud tě kritika inspirovala k zamyšlení, co zlepšit, splnila účel. Ovšem kritizoval jsem dílo, nikoliv Tebe, tak bychom se toho mohli držet oba, hm? K zamyšlení: To, že se do Tvěho díla nedokážu vcítit, múže mít i jiné důvody, než to, že jsem nic takového nezažil a ostatně myslím , že jsem se pokusil rozvést, proč mě to míjí. Víc nemám co dodat a myslím, že další debata by jen rozvíjela jen již jednou řečené a nebyla by přínosem pro nikoho z nás.
11.04.2007 12:19 K dílu: Tlukoucí popel Coupe
Předevsím nevím o tom, že bychom byli přátelé, ovšem celá Tvoje reakce krásně dokumentuje to, co jsem psal o nepřirozenosti jazyka. Působí na mě šroubovaným, přepjatým dojmem.Takhle nadneseně lidé běžně nemluví. Ovšem obávám se, že tu marně ztrácím čas - ty jsi sice zaškrtla, že stojíš o hlubší kritiku, ale ve skutečnosti pravděpodobně (tak jako spousta jiných) stojíš pouze o kladnou kritiku. A možná jak spoustu jiných pokládáš kritku svého díla za kritiku sebe, to nevím, neznám Tě. Vše podstatné jsme Ti už řekl. Protože však dáváš najevo, že nerozumíš, zkusítm to trochu upřesnit. 1/ Špatně zvolená forma - tohle není úvaha. I volba formy vypovídá o díle a je celkem dost důležitá, pokud záměrně špatně zvolenou formou nechceš něco parodovat např. - to ale myslím není Tvůj případ. 2/ Příliš knižní jazyk (nadnesený, šroubovaný... zkus někdy poslouchat, jak lidi mluví) 3/ Napsal jsem ani nápad, ani zpracování - nápad nemusí být nutně nový, pokud je zajímavě zpracován. 4/Povrchní - povrchně napsána. Prvoplánově. Všechno nalinkované podle jednoduchého schématu "Získala jsem peníze a jsem nešťastná protože mě připravili o city". Řekl bych ale, že lidi nefungují jako bitová logika 5/ Nevěřím Ti - opravdu nejde o osobní záležitost. Jde o to, že jako čtenář Ti nevěřím - že mi to co píšeš přijde nepravděpodobné a ne ze života. Zpětná vazba - to by Tě, pokud píšeš proto, že chceš, aby to někdo četl, možná mohlo zajímat. To je vše.
10.04.2007 10:36 K dílu: zámky Coupe
tak tohle je zde nadprůměrné originální obraty, čistota stylu, působivá atmosfére... rozhodně tip
10.04.2007 10:32 K dílu: Na co myslím před spaním Coupe
pozor na překlepy - "Něha s kurtostí." zajímavý experiment, hra se slovy, dobré na cvik v zacházení s jazykem v každém případě to má hlavu a patu a to je víc než se dá říct o spoustě věcí tady na tip u mě ale ne
10.04.2007 01:20 K dílu: Shnilý hrob Coupe
forma: až do třetí sloky celkem držíč rytmus, pak ho ztrácíš celkové zpracování vyznívá dost naivně a neinvenčně, použité symboly jsou dost provařené (růže, hrob, černé šaty...)
10.04.2007 01:03 K dílu: Tlukoucí popel Coupe
Za prvé k formě - tohle není úvaha. Za druhé jazyk - nepřirozený. Za třetí - žádný zajímavý nápad, ani zpracování. Povrchní povídka na téma, že peníze a úspěch nám berou štěstí. Dojemná, mravoučná, jak s Ženy a život. Umíš psát celé věty - ale v tomhle díle ti nevěřím ani slovo.
05.04.2007 20:18 K dílu: sapro v podání Mirka Kováříka Coupe
gratuluji :-)
04.04.2007 16:12 K dílu: Kuřba v lyžárně Coupe
je to napsaný, jako když jsi placený od slova, některé věty jsou vysloveně navíc. pointa zajímavá, ale čte se to dost těžce
04.04.2007 15:53 K dílu: S absencí černé Coupe
krásná - taková rozradostněná, plná života zajíčky nemusím, ale tady jsem hho přežil a forma celkem povedená tip
04.04.2007 15:50 K dílu: Sezóna Coupe
to nejsou verše, to je próza, rozsekaná do krátkých řádků jako dopis kamarádovi nebo glosa v blogu dobrý báseň nic moc
04.04.2007 15:23 K dílu: minela Coupe
a co chceš na čtyrech slovech , z nichž jedno je předložka,a jedno zájmeno vlaastně hlouběji zkritizovat? je to jendoduchá věta, rozsekaná do řádků a napád možná už použil někod jiný. a pokdu jsi první, je to sice pěkné, ale to je tak všechno. jako hříčka celkem zábavné, hlouběji kritzovat není co. howgh
04.04.2007 15:20 K dílu: Trýznivý kaleidoskop Coupe
nejmenuji se Caleb a asi ani nikdy nebudu - jestli ti to tkahel staci?
04.04.2007 15:18 K dílu: Z nejbližších nocí Coupe
útržek z něčího snu?
04.04.2007 15:16 K dílu: Trýznivý kaleidoskop Coupe
to je dobré. jen při prvním čtení mě zmátla změna rodu a času (stříleli -tlačí), nepostřehl jsem předěl ale i tak - zajímavé zpracování, příjemný jazyk, žádná zbytečná slova - prostě tip
04.04.2007 15:14 K dílu: Půlnoční Coupe
dobré - do památníku. jao vážně míněné dílo raději nehodnotím.
04.04.2007 15:12 K dílu: Čtvrté skupenství vody Coupe
překlep zřejmě - tak tRochu a ještě dotaz - po nás most - tak to tam má být? jinak abych řekl, jsme v rozpacích - četl jsme několikrát a nepochopil jsem, co chceš říct ¨, o čem to je (nejpíš moje chyba), tedy mě míjí
04.04.2007 15:08 K dílu: Myslím, že Karel Coupe
velmi povedené, jazykem vládneš dobře. nezbývá než zalitovat , jak macešsky se písmák chová k textům - ale to je jen detail, který dobré dílo i tak usotjí... tip
04.04.2007 15:02 K dílu: V aleji Coupe
jen kolovrátku zpívej... žádáš o hlubší kritiku, ale obávám se, že ji nejsem schopen. můj názor: příliš mnoh slov a jediné co z toho vím, že možná někdo někoho zabil. (jo aha, sny, pardon.) na mě to působí jako bez ladu a skladu naházená slova a spoustu vaty - žádný nový nápad, provařené obrazy, klišé - Sukénku ke kolenům zmáčenou... - Obloha plakala a z jejích očí padal déšť opakující se slova... zelených od léta znavených sluncem Na cestě pod zelenou klenbou zatoužila atd. velmi nepovedené, řekl bych
01.04.2007 20:44 K dílu: Elegie Coupe
Jak úřesně vypadá kritika která vede k autorovu růstu? Pochvalné plácání po zádech to nebude myslím....
01.04.2007 20:31 K dílu: Elegie Coupe
Pořád ještě jsem si nezvykl na to, že lidé žádající hlubší kritiku tím vlasntě myslí, že chtěji slyšet jen chválu.... Jsi toho dobrým důkazem, autorko. Ale pokud jsi si kvalitou své tvorby tak jistá, nechápu proč Tě potom tak rozčilují jiné názory. Pokud se nad ně nedokážeš povznést, nežádej o ně. A mimochodem, to čtyřverší by bylo dobré možná tak do písně o Niebelunzích - a možná i tam jen jako nezřetelné brumendo na pozadí sólového zpěvu - dle mého názoru. Až ho zarecituješ v té hospodě, zkus to s holkama v pět ráno na zastávce co kouřej a čekaj na bus co je odveze na další nekonečnou šichtu.. nebo ženskejm v samoobsluze... a nebo na halvním nádraží....
01.04.2007 12:55 K dílu: Paradoxy Coupe
Sládnoucí pivo - no možná holandský karamelový, ale v našich krajích nevím nevím. Zajímavé upozornění na všední paradoxy - ale na báseň mi to přijde trochu málo. A na druhou stranu je to takové rozplizlé, úvod s ptáky na začátku mi přijde zbytečný a navícn to sládnoucí pivo taky. Jako by žádný veršv nesouvisel s dalším, byly jen náhodně nakupené. Závěr (poslední ži verše) se mi naopak líbí a skoro bych si troufnul tvrdit, že vydá za celou báseň.
29.03.2007 20:50 K dílu: Tekoucí sad Coupe
první dva verše jsou pěkné, dál to působí tak trochu šroubovaným dojmem, dhrne to a ruší: "skrze hedvábí květů " tohle se těžko vyslovuje a při čtení to působí tak trochu jako když utahuješ šroub na krev... k obrazu rozkveltého sadu ot nějak nepasuje. a při tom zajímavý obraz , ale asi by ot chtělo torchu doladit
29.03.2007 20:42 K dílu: Má duše Coupe
moc slov na málo myšlenek. žádná rytmická stavba. neumělé rýmy. nepovedené a zbytečné
Nahoru