17.03.2011 12:45 K dílu: Wraith Ailohwirre
Nechť klenoty tvé vždy dobrému slouží :)
16.03.2011 21:55 K dílu: Rozptýlení Wraith Ailohwirre
Se mi líbí, jak to tady každej sepsuje, přitom úroveň to má daleko větší, než většina povídek na Písmáku.
14.03.2011 08:59 K dílu: Jen vyznání jednoho kluka z jiné reality Wraith Ailohwirre
přidávám se, velmi dobré. *
14.03.2011 08:49 K dílu: Učebnice lásky Wraith Ailohwirre
"make-up" ve smyslu přetvářky se mi zdá lepší "přetvářk-up", zní mi to líp. Jo, bylo tam pár fakt zajímavých věcí, vtípky ve skřínce-dobré, termín jako teritoriální konjugace - dobré. Nicméně, připadne mi celkem logické a přirozené, že takový člověk, který je na gymplu/střední/konzervě, kdekoli, a je navíc "single" a ještě k tomu na intelektuální úrovni takové, že ještě píše do rubriky... prostě mi připadne, že takový člověk by nehorázně šil do povrchně/pudově/založených vztahů - což jsi nakousla, to jo, ale jen nakousla... málo. Netroufám si nic dedukovat... ale řekl bych, že někdo takový by všem těm párům - pakliže by mě v rukou zbraň, jakou měl - "školu lásky" - vyhlásil válku. Jo, a ještě se mi nelíbí konkrétní jméno filmu. Nevím proč. Vůbec bych to tam nezmiňoval, evokuje je mi to blízkost a podobnost celé povídky v tvém životě. (což tak nemusí být, samozřejmě, ale mi to tam prostě nesedí) *
14.03.2011 08:44 K dílu: Učebnice lásky Wraith Ailohwirre
"make-up" ve smyslu přetvářky se mi zdá lepší "přetvářk-up", zní mi to líp. Jo, bylo tam pár fakt zajímavých věcí, vtípky ve skřínce-dobré, termín jako teritoriální konjugace - dobré. Nicméně, připadne mi celkem logické a přirozené, že takový člověk, který je na gymplu/střední/konzervě, kdekoli, a je navíc "single" a ještě k tomu na intelektuální úrovni takové, že ještě píše do rubriky... prostě mi připadne, že takový člověk by nehorázně šil do povrchně/pudově/založených vztahů - což jsi nakousla, to jo, ale jen nakousla... málo. Netroufám si nic dedukovat... ale řekl bych, že někdo takový by všem těm párům - pakliže by mě v rukou zbraň, jakou měl - "školu lásky" - vyhlásil válku. Jo, a ještě se mi nelíbí konkrétní jméno filmu. Nevím proč. Vůbec bych to tam nezmiňoval, evokuje je mi to blízkost a podobnost celé povídky v tvém životě. (což tak nemusí být, samozřejmě, ale mi to tam prostě nesedí) *
13.03.2011 23:14 K dílu: Rozptýlení Wraith Ailohwirre
Výborné. Prostě výborné. Popis ospalosti léta, vedro, nuda, charaktery postav, sáhodlouhé popisy hl. hrdiny, lehce erotické (opravdu jen a pouze v tom smyslu slova) obrazy Hany. Nikdy jsem nečetl tolik personifikací ohledně rukou nějaké ženy. Popisoval jsi to tak, že jsem to před očima vyloženě viděl. Zvláštní dialogy a oslovování, to vše vytváří takovou zvláštní atmosféru něčeho vzdáleného, jakoby minulého... co už není a vytváří to zvláštní nostalgii. To se nepovede každému. Popis myšlenkových pochodů byl geniální. Rozhodně souhlasím s tím, že v tomto si čtenáře opravdu zaujal. Taky je trochu škoda, že jsi nerozvedl tu věc se hrou, s knihou a fotkami... na nějakou pointu jsem opravdu čekal až do poslední chvíle, protože jsem cítil, že tam nějaká je, aspoň ji viděl hlavní hrdina, byla na jazyku a pak nic. Ale každopádně tip, tahle povídka si to zaslouží. Ze svého hlediska bych si troufal říct, že se v mnohém vyrovná jistým autorům beletrie, protože styl a dialogy a vůbec všechno mi je připomínalo.
13.03.2011 22:59 K dílu: Smysl života? Cítit vítr ve vlasech... Wraith Ailohwirre
zas ten slang v básních. Todle asi nepřekoušu, vezmu-li v úvahu, že jsem byl dostižen neskonalou genialitou Seiferta. Neříkám, že to nemá obsah, sdělení nebo tak, to jo. Jen mě to prostě mlátí do očí, což je důvod, proč se nemůžu soustředit na tu vnitřní stránku tvé básně. Ono se to teď tak píše, já vím, je to hustý, já vím, ale já se přes to nedostanu k tomu důležitému, co chceš říct.
13.03.2011 22:54 K dílu: Vyhoď z okna všechny klišé Wraith Ailohwirre
na té gramatické rovině sem to myslel tak, že většina básníků na Písmáku si myslí, že ke všem vzorům patří koncovka "ý". Vychladlý děvky, vychladlý chlapy, vybombardovaný města. Fakt nevím, co je to za móda. A fakt to pořád všechny baví.
13.03.2011 22:52 K dílu: Vyhoď z okna všechny klišé Wraith Ailohwirre
"Vyhoď z okna všechny klišé Jestli mě máš fakt rád Tak zabal všechny svoje sny do cigára A tu cigaretku mi dovol vykouřit..." "...mýho vychladlýho srdce..." todle je vtip ? Cigareta je nehorázný klišé a taky na gramatické rovině "vychladlý srdce" je klišé. Tak sem si myslel, že si přečtu neotřelou báseň, která šije do všech ohraných a stokrát provařených klišé a najdu další dvě.
09.03.2011 15:44 K dílu: Beze jména Wraith Ailohwirre
Ani z tebe, ani ze sebe sem se nesnažil dělat idiota. Těma kecama okolo jsem chtěl jen podotknout, že o tomhle psát není žádné umění a že to dokáže každý, slovy, každý. Nejde o to, jestli se mi to líbilo nebo ne, to je v celku jedno. Jen jsem poukázal na to, že podobně se obměňující se téma se tady vyskytuje pořád. Ale to je asi tím, že já čekám od povídky asi něco jiného.
08.03.2011 15:14 K dílu: Dada styl Wraith Ailohwirre
výborné* chaotické, prostě pásmo. Líbí.
08.03.2011 15:06 K dílu: Beze jména Wraith Ailohwirre
Že to je napsaný v návalu naprostého zoufalství, mi evokuje, že sám fetuješ. Pokud to tak není, tak nechápu, proč sis vybral pro zoufalství právě feťačku. Teda neříkám, že asi nejsou zoufalí, sou zoufalí celkem na jisto. Ale zoufalej může být člověk i bez chlastu, i bez fetu, aniž by měl rozpadlou rodinu a byl v dluzích. Dál mi připadne, že je to takový jednak ožehavý a jednak nebo možná proto provařený téma. Je to tak zásadní téma, že nikdo si asi netroufne říct, že to tady bylo milionkrát, jakože bylo. Napsat o duševních sračkách dokáže každej, pač každej si je do jisté míry zkusil. Větší, či menší, samozřejmě. Nevím, možná je to můj subjektivní pocit, ale přijde mi, že tohle je fakt dost časté téma. Sám čtu v různých jazycích od různých autorů neustále a narážím na různé věci, témata a motivy v povídkách, etc. a nikde to není tak častý jako na Písmáku. Taky, a to je můj názor podotýkám, by podle mě próza měla být mistrným dílem, perfektně vystavěným, kde každá věta má svůj význam pro celek. Je to řemeslo, žádné city a když už, tak jen náznakem, metaforou, skoro až neznatelně. Tohle se asi spíš víc hodí na báseň. Ani by sis nemusel lámat hlavu kdo s kým kde jak, prostě to vyblít.
08.03.2011 14:47 K dílu: jsou dny Wraith Ailohwirre
To s tou konvou, to je nějakej hint ? Ni bych se nedivil... Za to tip i tak.
08.03.2011 14:45 K dílu: samota noční Wraith Ailohwirre
Díky :)
14.02.2011 21:32 K dílu: být Wraith Ailohwirre
sem rád, že se líbí :)
14.02.2011 19:53 K dílu: Zbabělec Wraith Ailohwirre
To, že na začátku nezabil člověka, jsem tak nějak uhodl hned, jak jsem přečetl první větu. Nevím, čím to je, asi si mě nedokázal pořádně zmást a tak to naaranžovat. Akorát sem teda byl v představách morbidnější a představoval sem si, že podříznul svini. Ikdyž v praxi se střílí asi tou pistolí, to je jedno. Rozhodně sem si nepředstavil slepici. Konečná pointa vůbec nevysvětluje, proč proboha zabil tu slepici. Jestli prostě to byl jen cíťa chlap nebo se mu prostě dělá špatně z běžící slípky bez hlavy. Komu ne. Odůvodnění toho mi tam chybí ke gradaci té konečné věci.
13.02.2011 16:00 K dílu: Hluboko pod kůží Wraith Ailohwirre
Není zač, sem, rád, že sem pomoh.
13.02.2011 14:24 K dílu: Hluboko pod kůží Wraith Ailohwirre
V takovém případě by hrál podstatnou roli stres a pod stresem dělá hodně lidí hodně hovadin. Takže by mě ani nepřekvapilo, kdyby ji někdo vyhodil z okna jako v Chobotničkách, který vyhodily piáno. Pokud se nejedná o chladnokrevného Hitmana, kterej se zbaví těla bez sebemenších stop. Pokud na Vltavu viděl, musela být 0-150 (až 200 metrů) určitě. Proč ne, klidně ji mohl odvést. Ale i todle je hypotetický, ani to tam nemáš, jak se jí zbavil, takže to je jedno, jen říkám jak to brát v širších souvislostech. To právě dělá dobrou knihu/povídku/novelu dobrou prací.
13.02.2011 14:18 K dílu: Tmavé světlo, bílá tma Wraith Ailohwirre
Souhlasím, že na začátku si nemusel rozvádět podzim, pakliže se nejednalo o EXTRÉMNĚ hnusnej a nechutnej podzim, ale i v tom případě je zbyetečný říkat, že se musíme dobře oblíct a i tak je nám to na hovno. Popřípadě si to mohl prostě říct tak, nějak jako : "znáte to, jedno jak ste oblečení a ikdyž je nad nulou, je kosa jako prase" nebo tak nějak. Se VT Marvinem nesouhlasím, detailní popis stolů, obrazů, židlí a hostů vytváří dost dobrou atmosféru a kontakt se čtenářem je taky v tomto směru efektivní. Navíc si myslím osobně, že tento přístup by volila spousta uznávaných autorů. Akorát, ikdyž je výstřel mafiána, dva típci v komixových oblecích celkem netradiční a rozhodně ne normální, reakce ostatních lidí normální BYLY. Což mě dovádí k názoru, že něco je špatně/halucinačně/haluškové/snové. "Když si uvědomil, že se Sára někde možná směje a tančí s nadrženými primitivy, z vína se stala kyselina. Au, velká fantazie znamená velkou bolest. Kéž by byl nadržený primitiv bez fantazie." Touto větou si mě kámo sejmul a má úroveň takřka klasickou/světovou. Za to sto bodů. Zavření do sklepa moc nechápu. Ale proč ne. Co se sem ale hodilo a nebylo to tu, je popsání vztahu se Sárou. Prostě to tam chybí k dokončení celkového obrázku. Chybí tomu šťáva, kterou by tomu popis vztahu s tou holkou mohl dát. I ta smska, proč ne, spousta holek je tak praštěných, že takle by se klidně rozešlo, jen mi tomu chybí nějaká background information, jestli víš, co myslím. Rozhodně tip jak Olomouc.
13.02.2011 13:44 K dílu: Hluboko pod kůží Wraith Ailohwirre
Rozhodně jsem to nemyslel špatně, někdy mi nedochází, že tady nepíšou jen naprostí "dospěláci", nezajímal jsem se o tvůj věk, kterej, jak říkám, mě většinou praští do očí, když už píšou náctiletí a to se u tebe nestalo. Takže napsaný to není vůbec špatně, když vemu v úvahu věk. Ale na to kašli, furt se překonávej. Já jsem taky slušnej chlapec, ale nemění nic na tom, že bys měl vědět nebo číst o těch, kteří zas tak slušně nežijou, popř. fetujou a tak. Má to spoustu výhod, v prvé řadě to nebude vypadat amatérsky, když o tom píšeš (neřek sem, že vypadá, to myslím obecně) a nebudeš vypadat jako hodnej debil před neslušnýma a chlípnýma - když budeš vědět, vo čem jejich život je (vo hodně, ale to hovno má, chtě nechtě svou kulturu a zákonitosti)) S tichem si prostě moh napsat: "počkal sem ještě chvíli, když soused dopřirážel a začal chrápat, pak sem ji zabalil do deky a do velkýho černýho igelitu a vypad sem ven" nebo tak. Jo, to s těma krokama, jak se ozývají třikrát dýl, než je normální, to bylo dobrý, tos vychytal dobře. Btw. taky vem v úvahu váhu té holky, to, že je na to sám a to, že je zima. K zneškodnění těla dost blbý podmínky. 50-60 kilovou holku s celkem průměrnou kondičkou uneseš sto metrů a si na sračku. To já jen tak. :)
13.02.2011 12:18 K dílu: Wraith Ailohwirre
Poznámka: na svůj věk nepíšeš vůbec špatně. Respektive tvůj věk mě nevpálil do očí. To se dost často stává. Doporučuju číst Philipa K. Dicka
13.02.2011 12:10 K dílu: Hluboko pod kůží Wraith Ailohwirre
Podle mě si z toho mohl vytřískat víc. Todle se úplně hodí na flashbacky (ikdyž nedokážu s určitostí říct, do jak velké míry by se jednalo o klišé, pač je to všude, ale mohls to udělat tak, že fetuje i on a to by pak šlo (ikdyž to samotný je taky klišé, ale bohužel taky pravda)) - jak se spolu baví, jak mu vypráví o dětství, houpačky, jablko v klíně pod stromem (hint), motýlci X halušky z fetu, sex živočišnost, motivy, věže města, Freud blah blah blah, mohls to namixovat tak, že by to čtenáře sejmulo a chtělo by se mu po přečtení duševně blít. To s tou její vůní pod kůží je taky dobrej motiv, čet sem něco dost podobnýho, povídku od Johna Shirleyho. Mohls udělat, jak ho pronásleduje, mohhls popsat, jak je nasračku z toho. Jak třeba stojí v okně a sněží a on vidí Vltavu, to je vyloženě nevyužitej nápad - pohled na Vltavu vybízí na vlastenectví, na který on beztak z vysoka sere, je v tom poetika, temná ulice, vločky, zabitá kurva. Max Payne. Dále ten zvrat, kdy ona asi umřela - tak to ho sejmulo dost málo. Myslím, že na místě by byly vulgarismy a třepání s tělem a kecy jakože ať si přestane dělat prdel a tak. Dále "až nastalo naprosté ticho..." - ticho po čem ? Jako až se ozvěny jeho vzdychání při sexu s ní přestaly ozývat od stěn pokoje ? :D nebo až dopřirážel soused o patro výš ? :D Nemyslím si, že je to napsaný špatně, jen mi prostě připadne, že si to násilně utnul. Todle by se hodilo tak akorát na popis, jakože on to někomu popisuje, takle stručně. Na zprostředkovanej popis by to navíc bylo ještě dost barvitý.
13.02.2011 11:46 K dílu: Bestiální muka Wraith Ailohwirre
Taky bych tam ty překlady nedal, pokud se nejedná o sáhodlouhé popisování bojové strategie nebo něčeho podobně detailního/komplikovaného. Těch pár slovíček si může najít každý. Jinak, asi to v poslední době začíná být podivné klišé, že se najde opravdu blbec Rakušák a člověk, co ho potká, má fakt blbec den, ale takový magoři jsou všude. Jistě, v Rakousku bylo pár skandálů, to ano. Dále mě teda zaráží, že jestli spadla břichen (tudíž těhotná) na hranu stolu...no tak by to musela být opravdu sviňsky ostrá hrana stolu, aby začala krvácet. Další věcí je, že dítě bylo asi určitě stočené hlavičkou dolů, pokud měla buben a porod byl v podstatě za pár. Ale to si taky neuved, jak přesně spadla, pravda. Ale ta hrana stolu mi prostě nepřipadne tak ostrá. Nemusíš to specifikovat, kam spadla, když navíc uvážíme, že vletěla do tmy.
17.01.2011 21:46 K dílu: Tobě (bez Tebe) Wraith Ailohwirre
Díky :)
16.01.2011 21:39 K dílu: Jen vyznání jedné dívky z jiné reality Wraith Ailohwirre
:) připomínáš mi Seiferta, ten taky dokázal úplně nenápadně propojit dva naprosto geniální verše... to se dneska jen tak nevidí. Právě proto, že si slovenka, asi to bereš jinak, líp, prostě tvoje báseň není klišé :)
14.01.2011 12:21 K dílu: Aurora 2 Wraith Ailohwirre
Za atmošku sem rád, že sem vystih. Jinak, hmm, pochybuju, že povídky na stejné téma, kterých je hodně, vím, mají stejnou náplň, jako tahle (v konečném důsledku, proto to taky tak píšu, částečně si z těch povídek dělám prd*l) Vzhledem ale k tomu, že dějovou linii mám docela jasnou, je možné, že to i dopíšu a asi to pak jako celek řekne víc.
07.01.2011 23:39 K dílu: Ticho Wraith Ailohwirre
myslím, že věta z ovocem se tam hodila nejvíc. Fakt dost dobře popsané.
07.01.2011 23:33 K dílu: Jen vyznání jedné dívky z jiné reality Wraith Ailohwirre
tak předně, já nejsem znalec na básně. Já je beru jinak, pocitově, jako jinak pocitově, chápeš... většina těch věcí tady je o tom, jak někdo s někým prošoustal noc a to mě jako fakt nebere. Jen opravdu zřídka tady člověk narazí na něco hezkého. Fakt. šeptané věty a myšlenky a noty splývají náhle do jedné všechny roky jsou jenom touhle chvílí je půlnoc, noční poledne tohle je nádherný. Na to, že jsi Slovenka, jak jsem pochopil... tak to opravdu klobouk dolů, až k zemi. Ikdyž, já osobně bych se za slovenštinu nestyděl... :) navíc, kdybys to třeba přednášela, tak to bych jednoznačně hlasoval pro slovenštinu. Z úst žen je... neuvěřitelně krásná. :) tip*
07.01.2011 23:23 K dílu: Vlaky Wraith Ailohwirre
díky za názor, začátkem to celé začalo, zazněl mi v hlavě, jen jsem nechtěl jmenovat pravými jmény a vlaky mi prostě připadly nejvíc vhodné k tomu všemu. K symbolice a tak. Co se týče opisů, tak podle mého názoru by to ztratilo na vyznění, celá povídka. O ty popisy šlo, ne sice hlavně, ale taky. Bylo to o slovech, potřeboval jsem je ze sebe dostat. Neměly navodit atmosféru nebo živou představu místa. O to nešlo. Šlo o to, že si lidi ta slova přečetli. Napsal bych i báseň, ale v tom nemám takovou jistotu. Neřeklo by to tolik, to vím. jinak chyby sem teď taky při přečtení postřehl, ale nemám na to číst to znovu. za tip moc díky, jen tak nějaký nedostanu :) (a promiň, že sem tě rozesmutnil)
13.09.2010 14:59 K dílu: Tobě (bez Tebe) Wraith Ailohwirre
jo, tak jsem se tehdy cítil no, celkem na nic
13.09.2010 14:58 K dílu: Kdybys byla Wraith Ailohwirre
:)
13.09.2010 14:57 K dílu: samota noční Wraith Ailohwirre
díky, tohle bylo inspirováno snem :)
13.09.2010 14:56 K dílu: Oni Wraith Ailohwirre
díky :)
12.09.2010 21:33 K dílu: Chápu tě, nenávistný kritiku Wraith Ailohwirre
geniální
12.09.2010 21:31 K dílu: Barevná Wraith Ailohwirre
moc pěkné, tohle mě dostalo: "Ale děte.." a překročila bych duhu *
12.09.2010 21:01 K dílu: Manželství Wraith Ailohwirre
blbost. V historii lidstva není většího žvástu. Neboť: 1. Když ji miluji, je tuze, co řešit. Prvně, zda-li miluje ona mě. 2. Pakliže mě miluje, je, co řešit, neboť se rěšíme navzájem, řešíme své problémy, v případě společné budoucnosti řešíme společnou budoucnost. 3. Pakliže se jedná o neopětovanou lásku, je kur*a co řešit, neboť musíš vyřešit citovou žumpu, v níž se nacházíš, respektive se z ní vyhrabat. V tomto bodě je slogan "když ji miluješ, není, co řešit" výsměch lidem, kteří se snaží dostat z žumpy 4. Pakliže já ji nemiluji, ona mě ano, je celkem sobecké alespoň z části to "neřešit", neboť ona x holka řeší svou citovou žumpu, respektive mé odmítnutí. 5. Jdu se napít kofoly
12.09.2010 20:51 K dílu: Manželství Wraith Ailohwirre
nevím, nemohu posoudit, napsané je to hezky, oceňuju, že dneska sem něco takového postne. *
12.09.2010 20:48 K dílu: Úryvek č. 2 Wraith Ailohwirre
sorry, že se to postlo dvakrát, nevím, co saudruh internet blbne. jinak zkusím to přečíst celé, opravdu mě to zajímá. Něco v tom je. :)
12.09.2010 20:47 K dílu: Úryvek č. 1 Wraith Ailohwirre
prvotiny každého jsou srdeční záležitost. Třeba to můžeš zkusit přepsat, možná by to stálo za to. Z dnešním náhledem (nadhledem) :)
12.09.2010 20:42 K dílu: Vlaky Wraith Ailohwirre
díky, jsem rád, že se líbí :)
08.09.2010 19:47 K dílu: Za život Wraith Ailohwirre
sorry, že to přišlo třikrát, nevím, co mi to blbne...ale asi máš i tři tipy navíc, nevím... :p
08.09.2010 19:47 K dílu: Za život Wraith Ailohwirre
Z hlediska originálnosti (ale to je hledisko dosti hloupé, ale jen to prostě zmíním) nic nového pod sluncem. Z hlediska skutečnosti a reality výborné. Dobře popsané a vystihnuté na to, že je ti 16, to jako klobouk dolu. To píšou dívenky neskutečné naivní žvásty - což tvoje dílo rozhodně není. Nevím, jestli jsem to pochopil dobře, že si to celé jen přehrávala v hlavě. Pokud to bylo jinak, tak mi to asi nedošlo. Možná by to chtělo dát tomu nějaký globálnější, větší či širší záměr. Ale pořád je to lepší tak, jak to je, než některé rádobyzajímavé nicneříkající "zajímavé" sex-vztahy (psané staršími autorkami k tomu) Tip*
08.09.2010 19:33 K dílu: Za život Wraith Ailohwirre
Z hlediska originálnosti (ale to je hledisko dosti hloupé, ale jen to prostě zmíním) nic nového pod sluncem. Z hlediska skutečnosti a reality výborné. Dobře popsané a vystihnuté na to, že je ti 16, to jako klobouk dolu. To píšou dívenky neskutečné naivní žvásty - což tvoje dílo rozhodně není. Nevím, jestli jsem to pochopil dobře, že si to celé jen přehrávala v hlavě. Pokud to bylo jinak, tak mi to asi nedošlo. Možná by to chtělo dát tomu nějaký globálnější, větší či širší záměr. Ale pořád je to lepší tak, jak to je, než některé rádobyzajímavé nicneříkající "zajímavé" sex-vztahy (psané staršími autorkami k tomu) Tip*
08.09.2010 19:33 K dílu: Za život Wraith Ailohwirre
Z hlediska originálnosti (ale to je hledisko dosti hloupé, ale jen to prostě zmíním) nic nového pod sluncem. Z hlediska skutečnosti a reality výborné. Dobře popsané a vystihnuté na to, že je ti 16, to jako klobouk dolu. To píšou dívenky neskutečné naivní žvásty - což tvoje dílo rozhodně není. Nevím, jestli jsem to pochopil dobře, že si to celé jen přehrávala v hlavě. Pokud to bylo jinak, tak mi to asi nedošlo. Možná by to chtělo dát tomu nějaký globálnější, větší či širší záměr. Ale pořád je to lepší tak, jak to je, než některé rádobyzajímavé nicneříkající "zajímavé" sex-vztahy (psané staršími autorkami k tomu) Tip*
08.09.2010 17:59 K dílu: Na památku Wraith Ailohwirre
nevím, co je to za móda cpát do básní ten otřesnej slang. "černý kapuci" "stýskaj" "ve svý nahotě" "v tý mlze" už mi to prostě příjde po tunách básní, kde se to neustále vyskytuje, jako pěst na oko. Sorry. Ale báseň je to moc pěkná. Za ni tip.
08.09.2010 14:23 K dílu: Ničitel Wraith Ailohwirre
napsal bych spíš "to hroutil se svět", připadne mi to vhodnější k tomu jazyku. ale jinak tip jako hrom *. Perfektní nevšední obraty. Líbilo
08.09.2010 14:04 K dílu: Aurora Wraith Ailohwirre
:) ď
08.09.2010 13:54 K dílu: Aurora Wraith Ailohwirre
:) ď
08.09.2010 13:54 K dílu: Aurora Wraith Ailohwirre
:) ď
08.09.2010 12:35 K dílu: Úryvek č. 2 Wraith Ailohwirre
ty jo, připadne mi to, jako zrychleně převíjený film, nemůžu si pomoct. Ale ten nápad je hodně zajímavý, nevím, připadne mi, že bys mohla trochu zvolnit...
08.09.2010 12:27 K dílu: Úryvek č. 2 Wraith Ailohwirre
ty jo, připadne mi to, jako zrychleně převíjený film, nemůžu si pomoct. Ale ten nápad je hodně zajímavý, nevím, připadne mi, že bys mohla trochu zvolnit...
08.09.2010 12:24 K dílu: Úryvek č. 1 Wraith Ailohwirre
začátek mi připadne trochu dost rychlý - ale zvláštně (zajímavě) stylizovaný, akorát bych řekl, že je celkem těžké držet krok s tou rychlou stylizací a ještě aby to nevyznělo nepropracovaně. To se mi zdálo ale jen trochu. Popisu akce jsem moc neporozuměl, to je asi moje chyba, nicméně připadne mi dost nepravděpodobné, že by se manželka, tedy Georgie vyptávala nějaké holčičky na její jméno, když její manžel ležel na podlaze po pacení (po ráně do hlavy pochybuji, že by se svíjel, ledaže by nebyla tak silná, aby omdlel). V tu chvíli, myslím si, by si většina manželek (či manželů, partnerů) tu holčičku neuvědomila, ani kdyby před nimi poskakovala na hlavě. Pointa je pěkná, pěkně vystihuje stupiditu a ironii celé věci. *
08.09.2010 11:22 K dílu: Aurora Wraith Ailohwirre
díky :)
07.09.2010 23:06 K dílu: Nora Wraith Ailohwirre
nechápu, když se to jmenuje "Nora", proč tam jsou vhledy do Danielových myšlenek. To mi připadne, jako by přesně detailně věděla o každé jeho akci, což celkem koliduje s tím, že chce, aby vypadnul a byl v posilce co nejdýl. Taky docela nechápu ten motiv s vařením.
07.09.2010 23:00 K dílu: Když už, tak už Wraith Ailohwirre
nejsem sexista, ale tohle mi připadne neskutečně žesnký. Impulsivní. Částečně ale i dobře prokreslené - to se musí uznat. Ještě by tam mohlo být něco s čokoládou, k těm mají ženský taky skoro až nábožnou úctu.
07.09.2010 21:21 K dílu: Utopie Wraith Ailohwirre
začátek brutálně zmatený, nevím kdo na koho řve, kdo koho sejme, jestli Pavlův otec svou ženu nebo jiný nájemník nějakou nájemnici, nevím, proč vznikl požár, nevím, co je práce hasičů, jestli pouštět plátno, aby si mohly sličné děvy rozdrtit lebku o asfalt, či to pak uklízet, nevím, kam tak po tom zvracení pelášil. Dále pak na církevních kulisách - tedy kostelu a knězi, který spáchal sebevraždu - mi připadne celkem divné, proč to ten člověk udělal. Něco takového u křesťana, především pak u kněze skoro nemůžeš čekat. Samotného by mě zajímalo, kolik kněží v historii spáchalo sebevraždu, takže když něco takového použiješ, měl/a by ses ohánět, abys to vysvětlil/a. Odpověď ukřižovaného celkem silný motiv, jeho smyslnost mi docela uniká, možná by bylo mocnější jen gesto beze slov. Dále pak, co se formy týče, špatně používáš přechodníky. Druhá polovina textu mě vyloženě nadchla, poetičnost v próze je moje slabá stránka. Ikdyž i to znělo trochu chaoticky. Ono to celé vyzní dost chaoticky, spíš jako nějaká psychedelická (chaotická) vize po šlehu. Konec ale dobrý, líbil se. Trochu zvolni a pěkně to dávkuj. :)
07.09.2010 20:31 K dílu: Wraith Ailohwirre
máš nádhernej nick :)
07.09.2010 20:18 K dílu: V očích,rozpitý svět něhy Wraith Ailohwirre
jak chceš, to záleží, jak to cítíš. Jen jsem tím chtěl říct, že to má, co říct. :)
07.09.2010 17:41 K dílu: Kamarádi Wraith Ailohwirre
Hmm. Co si tím chtěl říct ? Nějak mi to uniká. Sexuální scéna dobře popsaná, ale víc nic.
07.09.2010 16:23 K dílu: Kousni mě Wraith Ailohwirre
Je fakt dobře, že jsi připomenul, že je podzim nějakou tu chvíli po tom co se tvůj hrdina chvěl zimou a ještě jsi to dal do závorky. Myslím, žes to celkem pod*lal jazykem a stylem psaní, který jsi přepnul z odstavce na odstavec. Vulgarismy se sem asi nehodí, i ten masochismus působí líp, když je popisován slušným jazykem, když ne odborným. Ten tvůj je docela průměrný a nijak oslňující. Taky bych ještě dodal, že nápad je takový typicky nickoidní až horší průměr. Nejdřív jsem si řekl, že půjde o provařené téma studentského sexu. Kdyby sis dal práci aspoň s tím, bylo by to lepší. Tohle je fakt nic moc. Ale i tenhle masochismus by se dal překousnout, kdyby jsi přišel s pointou, která by mi srazila hubu až na podlahu.Jenže jsi nepřišel. A i tu nic moc pointu, co tu máš, jsi pořádně (adekvátně) nevygradoval. Nechápej mě špatně, nejde o a priori negativní přístup, ale v půlce povídky jsi prostě přepnul. A ne kladně.
07.09.2010 16:06 K dílu: V očích,rozpitý svět něhy Wraith Ailohwirre
hmm, nápad není špatný, má potenciál, to určitě. Jen mi příjde trochu dost nevyčerpaný a nerozvinutý, dílo je to krátké, přitom by mohlo zajímavě rozvést hrdinku, co že to má za schopnost/vnímání světa/poetismus v sobě/bláznovství. To mě taky přivádí k myšlence, jestli by to nebylo vhodné napsat jako báseň. Na konci k tomu autor vyloženě sklouznul. Přičemž jistý poetismus v próze je nevšední a dost originální, to ano, jen z vlastní zkušenosti musím říct, že je docela těžké držet se v té próze a nesklouznout k volným veršům.Docela mi vadí množství teček, které jsou skoro všude a jejich užití mi příjde trochu nesmyslné a hlavně citově zabarvené. Kdyby to bylo bez nich, působilo by to více odtažitěji a tím i objektivněji. Toť můj názor.
06.09.2010 12:07 K dílu: Já, Abstinent Wraith Ailohwirre
Nekuř. O chlapech se dají kecat všelijaké bláboly, jak je to úžasně intelektuální, a když to ten chlap i dobře hraje, tak mu to ostatní věří. Můj názor je tenhle. Vidím holku s cígem a razím si to jinou světovou stranou. A pokud nehledáš kuřáka, tak je to spíš mínus než plus. Spíš hodně velký mínus. A taky to jsou počty. Jestli je ti 16, tak si zpočítej, jak si do 20 doku*víš plíce.
05.08.2010 21:38 K dílu: Vlaky Wraith Ailohwirre
díky, jo, to, že je každá půlka jiná, cítím i já, nicméně mi to tak připadne, tak jsem to tak napsal. Asi bych to nedokázal napsat jinak, byla by to vždycky jen variace na stejnou strunu. Druhá je víc o pocitech, přiznávám, ale nějak nemám chuť to předělávat. Chyby možná jo, toho se nezbavím asi nikdy.
21.07.2010 10:02 K dílu: Vlaky Wraith Ailohwirre
díky za přečtení, ono to nemá moc být o pointě. Ze subjektivního hlediska bych řekl, že sem napsal i těžkopádnější díla. No ale, chvilková inspirace a dostal jsem ji na papír :) díky
20.07.2010 21:53 K dílu: Vlaky Wraith Ailohwirre
jo, máš pravdu, ta první je lepší, zkusím nad tím popřemýšlet, ale tlačit nebudu. dík za tip.
20.07.2010 19:50 K dílu: Večer Wraith Ailohwirre
souhlasím, odnikud nikam, nevzruch nezájem může ale být napsaný fantasticky. ruší mě třeba : "vyšplhat do kopce" asi bych napsal "vyběhnout do kopce" popř. "vyškrábat se do kopce" třeba na lyžích, ale jinak nevím. Docela nechápu strach a hrozbu smrti či na začátku. Ta rána, kterou měl dostat, ta byla imaginární, nebo se útočník netrefil? Potenciál to má, dobře umíš navodit atmosféru, jen bych ji pouštěl po míň douškách a dal tomu trochu (aspoň malý smysl, který by tomu dal směr) toť můj názor.
12.07.2010 16:38 K dílu: Rodina věčných II. Wraith Ailohwirre
čekal jsem pokračování zbědované ženy se zlomeným podpadkem...
12.07.2010 16:36 K dílu: Rodina věčných Wraith Ailohwirre
nechápu tu věc s tím, že si zakrývala oči, aby toho Jamese poznala. To jako svítilo slunko? Pakliže svítilo, asi by jí nebyla potom zima. Takže by asi zašli na kafe... řek bych teda. A mohla by si tam taky prohodit něco o tom, že : "dneska na to se*u, stejně se mi nic nedaří, s mou šikovností bych v práci asi něco podpálila. Nezajdem na kafe. ?" Nemyslím si taky, že před většinou velkých budov (patrně mrakodrapů) jsou kachličky, mezi kterými by si žena mohla zlomit podpatek. Pokud nepracuje v nějakém evropském městě, v historickém centru navíc, kde jsou kočičí hlavy. Prostě si zlomila podpatek, nerozváděl bych to. A taky bych zmínil, proč tam byl vyhazovač a jakouže práci to tvoje hrdinka dělá, kde je zapotřebí vyhazovač. (v opačném případě by totiž šla do práce i tak a musela by ji odradit nevrlá kolegyně, nefunkční tiskárně, rozlitý kafe a já nevím co)
12.07.2010 12:01 K dílu: o chlapcích Wraith Ailohwirre
a já si myslel, že ty si odpůrce genderových generalizací ... :p
26.04.2010 13:10 K dílu: Konec prozaiků v Čechách Wraith Ailohwirre
tohle je hodne dobre. tohle me dostalo: No ale tohle! Au. Blb! Donesl mi kafe, ano, ne kávu, ale kafe, protože ji vylil. ,,Díky no." ,,Není zač, no." v jinak nudne studovne jsem v sobe dusil smich a cim vic sem to dusil, tim vic sem se smal. na druhou stranu mi ale chybi poradek ve zmene pohledu mezi servirkou (?) a skolnikem. tip*
26.04.2010 13:01 K dílu: Čekání na Terezu Wraith Ailohwirre
docela jsem v tom citil Gaimana. jemny naznak, ale byl tam. nicmene, jak uz jsem se driv zminil, cigarety v literature nemusim, na ulicich je jich dost, doutnajicich i vyhaslych. jista deva, jez svymi gestikulacemi a zivotnim zapalem rozhybe celou ulici je velmi americko-muzikalove, nicmene kouzelne a rozkosne a jako takove (v zime) se mi nesmirne libi. I ten obraz dvou vousacu v klobouku. Motiv leticiho klobouku k hrdinovi je taky fajn, roztomile napinavy. pocitam, ze jde o stejneho ,,spisovatele,, jako predtim, hledajici namet. Ja osobne bych to utnul, kdyz se probudi a vzpomina na tu slecnu dole na chodniku. Obraz a predzvest jejiho jakehokoli splynuti (at citoveho ci telesneho) s typkem, co chytil jeji klobouk a ocividne bydli o patro niz, mi neskutecne vadi. ale to je asi osobni preference pribehu. tip*
26.04.2010 11:44 K dílu: Skvělý námět Wraith Ailohwirre
stridani prvni a treti osoby me taky rusi. jinak, velebnosti, hnus. clovek muze napsat veledilo, aniz by se prodiral spodinou, a ikdyz se ji prodira, sam ji nemusi byt (viz. francouzsti naturaliste). tim nechci atakovat autora tohodle dila, nybrz autora v dile tohodle dila. Nicmene, poselstvi toho vseho mi moc neni jasne. Je to psani samo o sobe (o chlastu, sexu, cigaretach a zivotu na hovno bavi lidi cist a bavit bude) bez nejake pointy a vetsinou takove tema neklade na predstavivost autora neprosto zadne nebo uplne minimalni naroky. dovedl bych si predstavit pointu, ze slo o zdrogovaneho typka, ktery si mysli, ze je spisovatel a po vystrizliveni zjisti, ze nejen neni spisovatel a ze vubec neumi psat, ale tehotny sou obe dve holky, ktery prived do jinyho stavu. takle v tom ale nevidim vubec nic. akorat hledani muzy v hnusu.
26.04.2010 11:01 K dílu: Jsem cvok! Wraith Ailohwirre
hvezdy i nocni obloha a i kupa listi sou fajn ale takhle te videt, tak si asi vsimnu te nocni kosilky no. no jo no, co chces slyset. prastena holka na pismaku (mysleno jen v dobrym :)) viz nonamebeast.
26.04.2010 10:55 K dílu: Tak trochu netradiční dárek k Vánocům, pro tebe, můj drahý příteli Wraith Ailohwirre
tohle je hezke... mi whiskey taky vubec nechutna, pali me po ni zaha, ale clovek to asi nedela kvuli tomu piti. proste pije, aby dal okamziku na honosnosti. a to u whiskey funguje. a myslim, ze se ti to tady taky podarilo. chvilema sem myslel, ze si mu vylijes srdce, naces bych to ani nedocetl. Bylo to sice tak tak, ale docetl sem, a bylo to hezke. jinak zbloudile duse z minuleho (minulych) stoleti existuji, nicmene, je jich malo a vsimnou si jich prakticky jen duse stejneho nebo podobneho razeni. Cimz ti skladam podlonu, ze se jako holka o takoveho kluka vubec zajimas, nebot to svedci o tvem nevygumovanem, urovnove na vysi mozku.
06.04.2010 12:47 K dílu: Chci ti říct: Wraith Ailohwirre
no, to se dá vylozit různe. An (v souladu se vzorem ,,město'' v mn. čísle) je povícero. Ikdyz tohle konkretní zní upřímně.
31.03.2010 22:54 K dílu: Nenávidím tě za to, že tě miluju! Wraith Ailohwirre
1. tohle znám. je to dost na hovno 2. Ondřeje Neffa sem nikdy nečet, nicméně souhlasím s jeho názorem ohledně dnes už neskutečně nehorázně zprofanovaného výskutu cigaret v literatuře. Já byl dobře v prdeli ale nekouřil sem. 3. nezabíjej se kvůli němu, ani na to nemysli.
26.11.2009 15:24 K dílu: samota noční Wraith Ailohwirre
možná je ... díky
14.09.2009 14:00 K dílu: Podváděná Wraith Ailohwirre
on tomu dal dle mého názoru onu erotičnost ten poslední verš. jinak se v básni daly najít další dvojsmysly (třebaže nebyly záměrné) ale nebýt toho konce, nevyznela by tak eroticky. ono je to v podstate jedno, mi se líbí tak i tak. tip
14.09.2009 13:50 K dílu: Rozpustilá Wraith Ailohwirre
tohle se mi moc líbí, opravdu je v tom hravost a rozpustilost. konec pěkně vygradovaný
14.09.2009 13:46 K dílu: Pane... Wraith Ailohwirre
mi sůl v ranách pripadne drsná dost. akorát nezmám tvého pokryteckého boha, takze nemuzu zaujmout nejake stanovisko...
03.09.2009 16:46 K dílu: být Wraith Ailohwirre
taky tomu moc nerozumím...
03.09.2009 16:39 K dílu: Marné čekání Wraith Ailohwirre
a mnohdy se ani po té šanci nezmění a bojí se lítosti, kterou cítil před onou šancí. a zústane stejný.
03.09.2009 16:33 K dílu: Možná Wraith Ailohwirre
úžasný příklad takzvané pizzy. viz Don miguel Ruiz - láska, vztahy, přátelství.
03.09.2009 16:29 K dílu: Něco, pro co lze žít Wraith Ailohwirre
oboje teze, a sice ze clovek druhé potrebuje a ze bez nich není nic a ze zase nepotrebuje k zivotu druhé jsou pravdivé. zálezí na úhlu pohledu, rekl bych
03.09.2009 13:10 K dílu: Kdybys byla Wraith Ailohwirre
az tak? no dekuji.:-)
18.08.2009 23:01 K dílu: Wraith Ailohwirre
mít v oblíbených autorech ,,hrozně ráda jezdím vlakem,, to je opravdu tuze roztomilé a hravé. :-)
17.08.2009 22:51 K dílu: Průsmyk, kapitola III, Dědečkova Hora Wraith Ailohwirre
...no tak musim se přiznat, že to na mě působilo ze začátku dost zmatene. pak sem pochopil, že to tak asi působit mělo. na začátku mi připadlo divné, jak může někdo otevřít dveře eklekticistickým stylem, pak sem pochopil, ze tak byly vyvedeny ony dveře. Mišmaš všech možných období se všemi možnými výdobytky moderní technologie na mě působí humorně, ujetě, no prostě jak po požití nějaké halucinační drogy aneb Kafkův Zámek. tip.:-)
13.08.2009 15:05 K dílu: samota noční Wraith Ailohwirre
je to tak...
02.08.2009 21:45 K dílu: Apoevangelium pana Pádivého anóbrž dva řádky o tom jak to dopadne Wraith Ailohwirre
nicméně tak nějak přesně to bude :) typ
02.08.2009 00:06 K dílu: I taková je... (Láska) Wraith Ailohwirre
pekné
21.06.2009 18:28 K dílu: O naslouchání Wraith Ailohwirre
výborné, miniatura... mám rád :p t
18.06.2009 21:49 K dílu: Dievčina Wraith Ailohwirre
skončili v posteli, proto to autor (ka) nerozváděla, je to totiž jasný. víš ?
18.06.2009 21:47 K dílu: Vypadni Wraith Ailohwirre
vadí mi, že je to na jednom řádku všecko ...
18.06.2009 21:46 K dílu: Skúsenosť Wraith Ailohwirre
tohle se mi líbí. moc. t
18.06.2009 21:03 K dílu: činy svědčí o lidech Wraith Ailohwirre
výborné t.
18.06.2009 21:01 K dílu: Lovec: kapitola 5. Wraith Ailohwirre
Smáli se nad mrtvolou dívky, které nemohlo být víc než sedmnáct, měla proraženou lebku a roztrhané oblečení. tohle je dobrý kontrast. Jinak, hele - ty všechny věci z života agentů, ze slangu, ... jako působí to dobře, dost věrohodně. Ale už tam narvi nějakou akci a to třeba šesti stránkovou. A rychle, pač takle bys mohla pokračovat do lovce 11, a zatím nevím kdo ten lovec je a rád bych aspoň něco v té svoji palici šrotoval. za kontrast tip
16.06.2009 11:54 K dílu: Typologie Písmáků I. - Grafosračka Wraith Ailohwirre
já teda grafosračkismu odolávám :)t
15.06.2009 20:04 K dílu: Tobě (bez Tebe) Wraith Ailohwirre
děkuju, sem rád, že se líbila :)
15.06.2009 20:03 K dílu: Lampa Wraith Ailohwirre
byl to takový záblesk v hlavě... lampy mi příjdou velmi ... nadějidodávající :)
15.06.2009 20:01 K dílu: samota noční Wraith Ailohwirre
to co jsem tehdy viděl se zdálo být odtaženo úplně od všeho. takže to asi sedí... :p
Nahoru