19.02.2009 07:48 K dílu: .tak vravel jazvec vlockaa
neviem...už sa mi to zda priliš o tom istom...čo keby si skúsil inak? prekvapivejšie?...:) v tom zmysle tá predchádzajúca bola snáď lepšia...aj keď nezdieľam tvoj názor:)možno by to chcelo oslobodiť sa od predsudkov myslenia...od konštrukcií, v ktorých akoby si uviazol...hlavne v jazyku...napr.:jazyk jazvy vyhryzene(j)? mlčaním...toto je komplikovaná konštrukcia do veľkej miery pre mňa prázdna... ten záver mi vadí najviac: ako na počiatku, keď ráno vyšlo desať sĺnk a na oltár padla rozpraskaná rozeta... na tvojom mieste by som skúsila skoncentrovať text k pointe a vyčistiť od zbytočností...chce to prekvapivejšie a dynamickejšie obrazy...napr. pekný obraz je : príbeh je raždie nazbierané v zuboch...:)toto rozvinúť veršom k pointe a je perfektná miniatúra...
14.02.2009 10:56 K dílu: Zimná vlockaa
rozplývavé...stále mi z toho niečo uniká...asi v tom spočíva to čaro:)
14.02.2009 10:53 K dílu: V súhlase odsúvaj vlockaa
najmä názov:)
12.02.2009 18:55 K dílu: .mútnô vlockaa
táto sa mi páči:)
11.02.2009 19:52 K dílu: .kvapľová výzdoba vlockaa
si ho čítal?...ta motív jaskyne, či nie?:) ináč čo sa týka poetiky asi veľa spoločného nemáte...čo je škoda...Laučíka mám rada
11.02.2009 19:45 K dílu: .kvapľová výzdoba vlockaa
jang a jin:)má to nápad...hlavne grafický...len rozmýšľam, či si to neprekombinoval:)pokiaľ ide o jaskyne, myslím, že Laučíka si neprekonal:)
11.02.2009 19:41 K dílu: .za vetou, čo nebola vlockaa
hravé:)
11.02.2009 07:50 K dílu: Labyrint vlockaa
ano, rozumiem...mne nevadi obsah, či myšlienka...skôr to uchopenie jazykom...veď aj v bezradnosti je krutosť:)... možno to treba čítať pomalšie:)...ponechať dosatatočnú pauzu za náručou krutej...ale ja čítam rýchlo, pretože čas tlačí:) je to len taký môj prvý dojem...aby si vedela ako to pôsobí na čitateľa(ako som ja)...možno iným to prekážať nebude...
11.02.2009 07:40 K dílu: Labyrint vlockaa
najviac sa mi páči forma a prvá strofa...trochu mi prekáža genitívka na konci: náruč krutej bezradnosti...možno by pomohlo aspoň vypustiť "krutej"...
10.02.2009 22:09 K dílu: .a tak sme sa dali dokopy vlockaa
ale skaf, ja nehovorím, že padá celá báseň, len že ma to u teba prekvapilo, keďže poznám tvoje lepšie básne:)ináč stacho a ondruš ma už dnes príliš nechytajú za srdce, rovnako ako ostatní konkretisti...niektoré ich genitívky su na môj vkus fakt dosť zlé...ale veď aj Kostra napísal báseň Na Stalina a preto nebudem vyhlasovať, že je všetko čo napísal schématické, všakže:)len som ťa chcela na to upozorniť... báseň ako celok je podľa mňa v porovnaní s tvojimi ostatnými o čosi slabšia, no nie je to celkom sracka, ako si povedal...resp. aj dobrý autor musí napisat dost mensich sraciek, kým sa dopracuje aj k niecomu lepsiemu...to nech ťa povzbudí...optimizmus a veľa tvorivých síl želám:)
10.02.2009 19:48 K dílu: .a tak sme sa dali dokopy vlockaa
vadi mi genitívka noc slepoty...u teba by som ju nečakala:)
10.02.2009 11:49 K dílu: Intímne prítmie vlockaa
diky:) ...okolo 20.marca plánujeme čítačku...tak daj vedieť, či prídeš...prípadne pošli texty mailom, pretože chceme aj zostaviť zborníček...
09.02.2009 07:48 K dílu: co vidíš vlockaa
situačno-priestorová...:)to vzblednuté písmo celkom dobre dotvára atmosféru...snáď by som rozdelila predposledný verš: zima sedíš v koute možo to je len iné vnímanie jazyka...v slovenčine to pôsobí trochu kostrbato... ináč pekné:)
09.02.2009 07:43 K dílu: Intímne prítmie vlockaa
vďaka:) cením si norsko...
08.02.2009 21:04 K dílu: Koniec rozštiepených končekov vlockaa
zaujímavo si to zamotal...:)snáď by to ale chcelo trochu inak zakončiť...oceňujem hravosť...
08.02.2009 14:55 K dílu: len tak nepatrne vlockaa
veď som navrhla...:) ale keď to aj urobím, už to bude môj text...:)
08.02.2009 11:29 K dílu: len tak nepatrne vlockaa
smiech je nákazlivý...treba sa nechať nakaziť a už sa nebudeš čudovať..."byť nad vecou" je relatívne... čo sa týka formy...trochu by to chcelo prečistiť...
08.02.2009 11:25 K dílu: papier osirel vlockaa
to isté, čo som napísala v predchádzajúcom komente...skús radšej haiku ako miniatúry...:)
08.02.2009 11:24 K dílu: réservation vlockaa
zaujímave ..no mne to na miniatúru nestačí...má to malý náboj, silu, údernosť...
08.02.2009 11:23 K dílu: Zhřeším? vlockaa
:))
08.02.2009 11:22 K dílu: Cesta domov vlockaa
niečo to má do seba...ale zatiaľ sa nemôžem ubrániť pocitu prvoplánovosti...je to ako "správa v novinách"...možno je to jedna stránka života...len ja to vidím trochu inak...:)
08.02.2009 11:19 K dílu: O nespokojenosti vlockaa
chcelo by to počuť ten tón...:)
08.02.2009 11:12 K dílu: Zostaň vlockaa
príjemný rukopis...:)
06.02.2009 19:22 K dílu: hodinky vlockaa
uzavřená v dlani které nikdo nerozumí... - by som zakoncila...:)
05.02.2009 20:18 K dílu: V stave permanentného ohrozenia vlockaa
vďaka:)
05.02.2009 20:17 K dílu: LETNÍ ŽENA vlockaa
páči sa mi ako píšeš...prečítala som aj ostatné...vanie z toho cit... len nie je dobré dávať naraz viac textov...nie je čas to komentovať ani sledovať tvoj posun:) mám tiež kopu textov...ale pridávam po trošku...trpezlivo nebaví totiž čítať veľa textov od toho istého autora...lepšie sa komentuje keď sa autor vynori inokedy a s niečím novým (prekvapivým)...aspoň mňa viac baví čítať tvorbu tu preto, že je taká pestrá štýlovo:)...
05.02.2009 19:39 K dílu: Mám nápad vlockaa
posledný verš zbytočný...
04.02.2009 18:49 K dílu: aNaToMiJe vlockaa
pre froza: mas pravdu, len skoda, ze taki nie su...:) samozrejme okrem nas, co myslime srdcom:)zdravim ta, sprazneny...:)
04.02.2009 10:33 K dílu: Zhrešil som. vlockaa
možno to oceňujem skôr ako myšlienku, ktorá mi má čo povedať...a to je pre mňa viac ako poézia...:)
04.02.2009 07:33 K dílu: aNaToMiJe vlockaa
...len či sa ti dá veriť...:) ...je ťažké rozumieť...zvlášť muži ženám a naopak...možno práve kvôli anatomii...majú iný mozog...možno sa treba viac spoliehať na srdce...no čo keď aj srdce má svoj mozog?...:)
04.02.2009 07:29 K dílu: Po prúde vlockaa
pekne, záclona...mas zrejme zmysel pre hudobnost:)
03.02.2009 09:32 K dílu: dětsví vlockaa
veľmi pekné...v každom barbarovi drieme dieťa, ktoré dokáže prebudiť len žena...priateľka:)
03.02.2009 09:30 K dílu: ochránce vlockaa
pekne si to zakončil...je v tom zvláštne čaro:)
03.02.2009 09:27 K dílu: Magická vlockaa
páči sa mi tá magickosť...:)
03.02.2009 07:58 K dílu: Na cestě Jacka Kerouaca vlockaa
pekne spracované...:)snáď by bolo dobré doplniť aj vlastný názor, postoj, vzťah...čo zanechal autor v tebe po prečítaní diela...ako sa dielo čítalo...inak na blogu sme má výborné články Milan Richter o beatnikoch...s Ginsbergom sa tuším osobne stretol....sú tam aj fotky...) práve čítam Na ceste...už dlhší čas...medzi tým čítam iné knihy...a nečíta sa mi to ľahko, možno práve preto, že je to tak "ľahko"...akoby improvizovane napísané...som zvyknutá (a radšej čítam)na knihy, ktoré maju niečo zašifrované, nedopovedané,zložitejšiu kompozíciu, jazyk ...možno sa musím naučiť čítať aj takéto veci...nechať to voľne plynúť a uveriť tomu... uvidíme, keď to dočítam, napíšem tu niečo o tom:)potom môžeme podebatiť...:)
31.01.2009 15:40 K dílu: Hnědozem vlockaa
veľmi pekné obrazy... ..zkrehlé prsty, v nich každý okamžik hrozí rozlomením...
31.01.2009 15:37 K dílu: z čeho jsi? vlockaa
hlavne posledné tri verše sú výborné...:)
31.01.2009 11:22 K dílu: Snažím sa o jasnejšie kontúry vlockaa
chcela som to uzavriet, ten kruh...zaciatok a koniec...objekt a subjekt vypovede spojit do jedneho... snad sa s tym dalo viac pohrat:)je to dost improvizovane...prisiel napad, zablesk...velmi som sa s tym nebavila...
30.01.2009 20:58 K dílu: jen se ptám... vlockaa
jazykoklam:)
30.01.2009 20:39 K dílu: TVAR 20/2008; Karel Piorecký o literárních serverech vlockaa
rozumiem o čom hovorí Piorecký i StvN...v podstate nie je takým problémom práve tá zdánliva improvizovanosť...tá môže byť dokonca niekedy aj podnetná... podľa mňa omnoho väčším problémom je spôsob nekritickej kritiky...bagatelizovanie, povrchnosť, zjednodušovanie...konieckoncov Eco by o tom mohol napísať celý filozofický traktát...:)
30.01.2009 20:32 K dílu: TVAR 20/2008; Karel Piorecký o literárních serverech vlockaa
celkom zaujímavé názory...podľa mňa to odráža spektrum ľudí, ktorí rozlične vnímajú zmysel internetu...miektorí ho preceňujú, niektorí podceňujú, resp. zaznávajú... Za ten čas čo som tu som pochopila, že ani súčasná literatúra nebude môcť ignorovať fakt, že najsúčasnejšia /postmoderná/ literatúra sa presunula do kyberpriestoru...moji študenti čítajú knihy z netu, pretože si ich nemôžu kúpiť, pretože je to jednoduché,lacné a dostupné...je to súčasť dnešnej kultúry...no vôbec to nevidim ako apokalyptický koniec knižnej a časopiseckej literatúry...dokonca skôr ako možnú konkurenciu nie je tu priestor analyzovať rozdielnosť oboch alternatív umenia... chcem len podotknúť v súvislosti s debatou, ktora tu vznikla, že všeobecne možno vnímať autorov produkujúcich internetovu tvorbu ako škálu medzi dvoma extrémnymi polohami: jedna skupina /zvačša začínajúcich alebo literarne menej vzdelaných/ berie komenty a reakcie absolutne...veri im ...dokonca sa celkom prispôsobuje tým, čo su lepšie hodnotení...napodobňuje trendy... druhá skupina/rozhľadenejších a vzdelanejších/ si píše po svojom napriek nepriaznivým komentárom...ponecháva si svoj štýl...títo sú pre mňa perspektívnejší vedia prečo píšu ako píšu...vedie to zdôvodniť...prešli už skutočnou literárnou kritikou v časopisoch a médiach občas tu chýba pokora, ktorá je nevyhnutná k tomu, aby sa obe skupiny a to spektrum medzi nimi viac počúvali... mne tu chýbajú literárne ergumenty...niektorí komentujú štýlom: páči/nepáči...klišé, gýč, pátos...no samy nevedia čo to vlastne je...dokonca sú presvedčení, že ich subjekt je mierou všetkej múdrosti a estetického vkusu...
29.01.2009 21:50 K dílu: Žasnu vlockaa
rozumiem...muži su potvory...niekedy:)
29.01.2009 21:48 K dílu: Chrápající vlockaa
to je fakt...:)
29.01.2009 21:47 K dílu: Slova srdce vlockaa
časom zistíš, že láska je o inom...
29.01.2009 21:43 K dílu: Chrápající vlockaa
a co "snašiš"?...:)mňa by to zujímalo viac...čo ľudí nadchýna, nad čím žasnú, čo im dáva silu žiť, aj keď je to občas ako v blázinci...
29.01.2009 21:40 K dílu: O čem to vlastně je vlockaa
ľudia sa musia naučiť spolu umierať...vedľa seba umierať...
29.01.2009 13:09 K dílu: 10 Hledám vlockaa
jsem bezmocná a znetvorená skutečností...velmi pekný a silný obraz...:)
28.01.2009 19:13 K dílu: Kútik skrachovaného básnika vlockaa
naozaj len "kútik"...kútiček...:)
27.01.2009 22:18 K dílu: Dôverné vlockaa
rozumiem...verim ti
27.01.2009 22:12 K dílu: Priamo do neba..... vlockaa
nemyslim ze je to take jednoduche...boh je zahadny...nemali by sme ho skumat ludskymi ocami
27.01.2009 22:10 K dílu: Bláznivo vlockaa
smutne...
27.01.2009 22:08 K dílu: Zasnežená etuda vlockaa
evanescenca... ja a boh...:) a okamih kedy pochopim vsetko comu nerozumiem...:)cez hudbu, tanec a zablesk ticha...
27.01.2009 22:01 K dílu: 22. január 2009 vlockaa
a to je fajn ze su, aspon sa mozu ludia doplnat...diky amadeus:)
27.01.2009 22:00 K dílu: Zasnežená etuda vlockaa
pekne... az na to, ze mam niekedy pocit, ze vlocky sprevadza skor ticho ako hudba:))jedine ze hudba je odvratenou stranou ticha...:)
27.01.2009 21:56 K dílu: Aj tak vlockaa
diky
27.01.2009 21:55 K dílu: 22. január 2009 vlockaa
ja zasnem ked ludia dokazu tak lahkovazne a slobodne nakladat so slovami...necitit pri tom ziadnu bolest ci uzkost z toho, ze co bolo zachytene je uz mrtve...
27.01.2009 21:49 K dílu: 22. január 2009 vlockaa
ma udivuje aky si plodny a o com vsetkom dokazes pisat...:)akoby si sa narodil na internete:))
27.01.2009 21:44 K dílu: Vnikám Ti vlockaa
:)... vadi mi trochu to spojenie Ti... a bez suhlasu... asi by to chcelo trochu jazykovo zjemnit...zrusit vykricnik a velke T...
27.01.2009 21:30 K dílu: 09 Chrám vlockaa
divat sa ako to vies len ty...:)
15.01.2009 20:45 K dílu: Medzi nebom a zemou vlockaa
diky vsetkym
12.01.2009 20:00 K dílu: .lúpanie pomarančov vlockaa
prvym jedlom na ceste...:)
09.01.2009 21:40 K dílu: ty a voda vlockaa
ano...
06.01.2009 21:19 K dílu: + vlockaa
celkom by mi stacilo prve dvojversie:) toho presahovania sa mi zdalo uz privela...aj ked to ma napad..akoby sa to tym opakovanim oslabovalo
06.01.2009 21:14 K dílu: Pálenie vlockaa
este ze "skoro" mrtvych je to na hrane, preto je to tak silne...:)
06.01.2009 21:11 K dílu: Idiot vlockaa
ten pocit poznam:)...bezmocnost?
06.01.2009 16:40 K dílu: 3. vlockaa
ano...
06.01.2009 11:21 K dílu: Prelievanie vlockaa
diky... myslela som ze sa mi to vytkne...no ako to napises inak ked ta tema je aka je:)chcela som o tom pisat nie zeby som tuzila po velkych temach...no obcas pride taka uzkost, ved vies ... sviatky pominu a nastane vsedna realita, vsetko po starom...clovek ako ja by sa chcel proti tomu vzburit... aj ked viem ze existencializmu je dnes uz mrtvy nostalgia je nostalgia
06.01.2009 11:17 K dílu: Istoty vlockaa
diky... som rada ze ta tu stretavam po dlhom case:)
04.01.2009 13:19 K dílu: TVAR 20/2008; Karel Piorecký o literárních serverech vlockaa
výborný článok, súhlasím... snáď by stálo zato analyzovať vplyv internetu na tvorbu autora...aké sú možné pozitíva i negatíva....resp. ako si ponechať svoj štýl napriek vplyvom a hodnoteniam, ktoré sú často nekritické, deštrukčné, neobjektívne... ako zostať "imúnny" a "nenakaziť sa":)
09.12.2008 20:30 K dílu: Za slovami vlockaa
dik za nazor... ...no sustredujem sa na otazku jazyka a komunikacie...teda na to, ze za textom je to co tam chceme vidiet, citit, pocut... ostatne su len variacie...preto ten text svojim sposobom variujem..:) komunikacia casto nie je len o zmysle slov...ale pocitoch ktore vyvolavaju...tie su casto dolezitejsie... pocul si niekedy zvuk amigdaly?...:)emocna mysel si vybera co sama chce...aby stvarnovala ludsku bytost...laska odporuje logike rozumu
07.11.2008 07:44 K dílu: sítě vlockaa
pekné
26.10.2008 09:20 K dílu: Nechcem nič povedať len počúvať ako ma počúvate vlockaa
skoda ze ste neboli...bola som na nich vlastne takmer sama...uff:)
20.09.2008 20:19 K dílu: sítě vlockaa
ano
05.07.2008 11:11 K dílu: sedem vlockaa
popol je unikatny:)
26.04.2008 16:01 K dílu: vytrhnuté vlockaa
nesuhlasim s tym co hovori dunaj...podla mna to miesto je najsilnejsie...co je "to"...zneistil si to tym, ze si nepomenoval co je to...je dolezite kde sa to premieta, ze je to odraz...ostava otvorene filozoficky co je to ten proces premietania, nepopisujes ho len naznacujes a dost sikovne podla mna..chce to viac citit text...je fajn ze si to vyclenil... radim viac pocuvat vnutorny hlas ako inych...tvoje prve texty (v kt. si cisty ty) su lepsie...skus poslat svoje veci dalimu alebo grochovi, co ti povedia
26.04.2008 15:55 K dílu: vytrhnuté vlockaa
mne sa paci...nie je kamen ako kamen, o to ide:)a hlavne co veci vyvolavaju v nas...je v tom psychologizmus a zaroven co musi mat dobry text..presah, otvorenost pre citatela...je tam dost priestoru pre mna
29.03.2008 13:04 K dílu: déja vu vlockaa
tam niekde za klucnou kostou bude schovane aj srdce..myslim...:)
27.03.2008 19:49 K dílu: mandát vlockaa
ano...
26.03.2008 07:33 K dílu: vlockaa
prosim ta, kde je ten text - logicka hadanka?...som ho nestihla, lebo si zmazal asi...uz tu velmi nechodim, tak mi to asi uslo, prosim ta, mohol by si to kvoli mne tu hodit este raz, nech si precitam?...:)mam rada logicke(aj nelogicke)hadanky:))
01.03.2008 12:25 K dílu: Reality show must go on vlockaa
necitam povrchne...sa mylis...jednoducho mi vadi ta roztrhanost textu...prave citam dobrovodu/ja malkac...nevadia mi jeho vulgarizmy...fakt sa na tom perfektne bavim...je to uzasne napisane...ale kazde slovo je na svojom mieste...u teba mi to chyba...polovicu by som zoskrtala a polovicu prerobila...:) ale zase sa nedaj mnou znechutit...to len moj nazor, nic viac...si celkom symapatak...na tom stretku skoda ze som s tebou nepohovorila o tom tvojom style pisania...mozno by si mi aj ty co-to vysvetlil a ja by som to mozno videla inak...tak niekedy nabuduce hadam...
29.02.2008 20:56 K dílu: Reality show must go on vlockaa
ty si musel masturbovat aj ked si to pisal asi...bo bud som to tak rychlo preletela a nieco mi uslo...alebo za tym zmatkom roztriestenych absurdit ani nic nebolo...mozno o to islo...vyvolat ten zvlastny schizofrenicky pocit... tanecnik nemal si mi davat to avizo...:)mas pochlebe...si to teraz odskaces:)
12.02.2008 12:13 K dílu: Zlodej príbehov - pokračovanie 35 vlockaa
nerozumiem nerozhodnosti...konam casto velmi rychlo, no v momente ked sa rozhodnem, je mi jedno ci ma to zabije alebo posilni:)...musim konat...stale...inac by som mala pocit, ze nezijem...bolo by to poamle, nudne, bezmocne...skapinanie...neznasam to...chcem citit pulz casu na tepne...chcem vidiet ako menim svet...a vzdy ked zakopnem a narazim ci lebku...bolest prehlusi vedomie, ze to zakopnutie stalo zato, poucim sa a druhykrat budem lepsie pozerat... svet je pre mna najlepsie miesto kam sa narodit...miesto, z ktoreho sa da urobit raj...mozno nie hned,...nie iba mojou pracou...ale raz!...chcem k tomu prispiet...tesi ma to...v tom vidim zmysel ludskeho zivota...spiet k dokonalosti..nie jednotlivo...ale spolu...
06.02.2008 09:29 K dílu: Nedokážem vlockaa
no prave o to protirecenie ide...:)na jednej strane je to moja ludska skusenost..a na druhej strane verim, ze nielen moja...inac by nebolo mozne to preniest ...resp vediem tym textom polemiku o tom, ci je mozne to preniest...urcite slova nepostacuju...je to v schopnosti tomu UVERIT... hoci ta moj jazyk neuputal, ci neoslovil(pre mna nie je prioritny...teda forma, mozno je to v literature dylema...keby slo len o formu...da sa naucit...)nemozez vyhlasit, ze je mizerna...to iba svedci, ze nie si skutocny kritik...ten sa vyjadruje inak...
04.02.2008 21:49 K dílu: Nedokážem vlockaa
inac nespochybnujem tvoju kompetenciu vyjadrovat kriticky nazor...to robime vsetci, ci uz mame nejake vzdelanie alebo nie...no myslim si, ze ked niekto povie "s poeziou to nema mnoho spoločneho" pripada si ako panboh, ktory prave rozhodol ze toto poezia nie je...a dnes by sa z toho asi vacsina autorov - hlavne tu...zo srdca zasmiala...asi tak
04.02.2008 21:43 K dílu: Nedokážem vlockaa
nazov vobec nie je jednoznacny a prezradzajuci..chce zneistit prijmatela pretoze v slovencine - nedokazem znamena : 1.nemat schopnost nieco urobit, byt bezmocny ... 2. namat dokaz... v tomto momente vznika jasne napatie prave preto, ze ten druhy menej zauzivany vyznam je v tomto prioritny, na ten chcem poukazat...aj ked hned prvym versom citatela vediem na falosnu stopu(keby som vedela hovorit...t. j. nedokazem hovorit...) ...musim ale povedat, ze si sa chytila na navnadu...prvoplanovo to clovek pochopi presne ako ty...teda vidi za tym "iba"moju osobnu skusenost...chcem ale povedat, ze ni je mozne tuto skusenost preniest slovami...ba dokonca ju ani slovami zachytit...pretoze clovek v tom vytrzeni "straca hlas"...je to o jazyku..kto ma cita a pozna, moze lepsie pochopit...zachytit slovami videne mi pripada ako zabit to...vlastne je v tom moja revolta...nechcem to zachytit...aby to zostalo zive...ale chcem priviest citatela k tej pravde...ze za slovami je skutocne to zive, co presahuje...aj ked nemam dokaz!...je to len na tom, ci mi moze niekto uverit...:)
04.02.2008 19:02 K dílu: Nedokážem vlockaa
diky vsem:)
04.02.2008 19:01 K dílu: Nedokážem vlockaa
baziliska, myslis, ze ty si kompetentna rozhodovat co je poezia?...tak by som ocakavala nejaky argument...
31.01.2008 11:36 K dílu: január vlockaa
mile, oponujuce, znepokojujuce,otvorene, provokacne...:) vylepsujes pointovanie... inac dufam ze 15.2.dojdes na stretko...v piatok o 14.00...verim ye to bude lepsie ...pracuje sa na tom...:)
29.01.2008 08:14 K dílu: Zlodej príbehov - pokračovanie 33 vlockaa
myslim, ze tomu rozumiem...mozno sa to neda celkom preniest ta skusenost slovami...ale da sa k nej priblizit...zazila som to svetlo...nie ocami, teda beznym ludskym zrakom...je to nieco, co zaplavuje celu mysel,celu bytost...je to okamih, ked si clovek uvedomi, ze nic silnejsie nie je...mam pocit, ze sa tomu neda neuverit, take je to silne(jedina skutocna realita vo svete iluzii)...da sa na to len zabudnut...pozabudat v beznych starostiach a uponahlanosti...ale len co si na to clovek spomenie, ma pocit, ze vbsetko, co nerobil v mene toho svetla(pravda je laska) bolo premrhanym casom...ze to bolo zbytocne...musi byt desive, mat na konci cesty zivota ten pocit, ze sme vsetko premrhali...ked som sa stym svetlom stretla prvykrat, plakala som ako dieta, v akom omyle som dovtedy zila...bolo to velmi bolestne...vidiet sa ako ste zili v omyle, nepravde, falosnych predstavach...obmedzenosti... aj ked sa clovek jasne rozhodne...pre to svetlo...bez jeho pomoci je strateny...jedina moznost je zit v odovzdanosti, pokore,cistote, milosti pred nim...jedinou moznostou je uvedomit si, ze ste jeho sucastou a cokolvek urobite proti nemu, je zaroven proti vam...nici vas...deformuje...vedie k destrukcii... milujem to svetlo...zo vsetkeho najviac...nemozno ho nemilovat, kto ho pocitil...
29.01.2008 07:57 K dílu: vlockaa
na www.citanie.madness.sk vacsinu mazem, prestanu sa mi casom pacit...
28.01.2008 20:22 K dílu: Zlodej príbehov - pokračovanie 32 vlockaa
ludska dusa dokaze pretvorit svoj priestor na pribytok boha...je to vec slobody...povedat bohu svoje ano...povedat laske svoje ano...napriek vsetkemu...to je ten jasny ciel...vzdat sa seba, pretoze clovek je viac ako len ludska bytost...clovek je sucastou boha...univerzalneho vedomia...vsetko je JEDNO...citim to ked to zijem...fascinuje ma ako ma to presahuje...iba laska moze byt nekonecna, vecna, presahujuca...je vsade a vo vsetkom...v kazdom zazracnom stvoreni...zasnem ako dieta, ktore objavuje vsetko poprvykrat...a zaroven tusim, ze nestihnem objavit vsetko...skor ako stihnem nieco vypovedat...rozplyniem sa ..vsetko cenne a krasne a hodnotne je prchave a krehke...o tom je zivot...zrod i zanik...bolo by hlupe nevyuzit kazdy okmih co najzmysluplnejsie...vnimaj a zasni...ocami dietata...hladaj a objavuj...
26.01.2008 16:14 K dílu: Zlodej príbehov - pokračovanie 31 vlockaa
som rada, ze chces...to je dobry zaciatok...netreba vidiet...treba sa nechat viest vnutornym hlasom srdca...netreba chapat...ale citit...prezivat...to je skutocny zivot...jeho krasu nemozno pochopit, len precitit, ked nami prechadza...
24.01.2008 22:38 K dílu: Zlodej príbehov - pokračovanie 30 vlockaa
:)mozno netreba nic rozlustit...tiez som sa casto snazila pochopit nepochopitelne veci...chcela som mat moc nad tym, co mi vzdy unika a bude unikat...taky je zivot..pekne si to povedal, je to ako byt kamenom na dne jazera...tiez o tom pisem v jednej basni, ze som ako kamen, ktory zviera ciasi ruka, mozno ruka dietata co hadze zabky:)tak vnimam ze som v bozej dlani...ako nieco dost cenne na to, aby ma ta ruka ochranila, ked budem letiet do stratena...stale zostanem v pohlade, mysli, vedomi boha, kdekolvek budem..on da smer mojmu letu...citim ten dotyk a silu ktoru do mna ta ruka vlozila... viem, co je bezmocnost..to, ked clovek nedokaze urobit krok do neznama a citi sa paralyzovany, ked strati blizkeho cloveka alebo zasiahne smrt...vtedy viem, ze bez tej sily zvonka to nejde...clovek potrebuje uverit..komunikovat s vyssou bytostou, ktorou je boh...nepoznam nic krajsie na svete...nic zazracnejsie ako okusit, ze ktosi mocnejsi dokaze premenit to co sam nedokazes na skutocnost... ...prepac ze som sa rozrecnila, rada filozofujem:)
22.01.2008 08:01 K dílu: Zlodej príbehov - pokračovanie 29 vlockaa
podľa mna to je trochu inak...clovek tuzi po tom, co ho presahuje...ci je to nizkost alebo vysokost...ci je to hlbka alebo plytkost...ci je to radost alebo smutok...anjel alebo demon...voli si jednu z polarit, casto podvedome (mozno na zaklade toho, co prezil)preto, aby spoznal ten druhy pol...preto sa casto moze zmenit k pravemu opaku...jedine co povazujem za nebezpecne je, ked clovek prestane s hladanim...ked dojde k rezignacii, apatii, strate motivacie, poznavania...vtedy pada jeho osobnost a j inteligencia... ...na druhej strane je dolezite zachovat harmonicku rovnovahu...nepadnut len do jedinej polarity...smutku, nizkosti, plytkosti...ako je to casto v sucasnej postmodernej kulture...neverim, ze to cloveka nezgniavi...rovnako ako spolocnost v ktorej travi cas, ludia ktorymi sa obklopuje, hudba, kt. pocuva a ine veci... clovek musi pochopit smutok, aby si vedel cenit radost...stastie, aby pochopil bolest...
11.01.2008 20:07 K dílu: magor vlockaa
pekné...prva strofa uzasna:)...dobre vypointovane...
08.01.2008 19:52 K dílu: Zlodej príbehov - pokračovanie 27 vlockaa
uz som na to raz reagovala, ale asi spadol net a nezobralo to...takze uz nebudem opakovat, len strucne> podla mna tento svet je rovnako dobry a zazracny ako ten druhy-duchovny, kto nedokaze najst stastie tu, sotva ho najde tam...kazdy si voli tolko slobody, kolko dokaze uniest...niekto voli radsej neslobodu - je priputany k pominutelnym hmotnym veciam, nepotrebuje sa zamyslat, staci ak sa k niecomu priputa a ma pocit istoty...kazdy si voli ake zakony bude obchadzat, ktore su nezmyselne a zbytocne...a podla ktorych bude zit...podla mna najvyssia sloboda je v laske, ako by povedal sv. augustin:miluj a rob co chces...dobre vedel, ze laska je ten najpodstatnejsi motiv nasich ludskych cinov, ktory nas skutocne oslobodzuje...
07.01.2008 19:57 K dílu: Zlodej príbehov - pokračovanie 26 vlockaa
no podla mna riesenim je uverit svojim schopnostiam a tak oslobodit svoju volu...konat napriek moznym sklamaniam a chybam...na to je potrebna motivacia...nedavno som docitala vybornu knihu laska a vola, ktoru napisal Rollo May...je to existencialny psycholog, ktory uvadza psychoterapeuticke priklady z praxe, ktore maju vela spolocneho s tvojim hrdinom, zvlast pribeh spisovatela, ktory je presvedceny ze je neschopny pisat...jednoducho nechce byt silny, bohaty, slavny...lebo ma strach, ze ho jeho otec nebude milovat, ked nebude slaby...to je v hlbke jeho podvedomia...ma fixnu predstavu aky by mal byt, aby bol prijatý...akonahle to objavi s clovekom, ktoremu doveruje, otvori sa a podeli, dokaze sa pozriet na svoju chorobu z odstupu, analyzovat ju, ba zvitazit nad nou... ...ludske vedomie, rozum, vola a srdce...maju obrovsku silu...ak je pred nimi jasny ciel...zmysel existencie...dokazu obrovske veci, prekrocit svoj tien...zelam ti to:)
06.01.2008 15:50 K dílu: Zlodej príbehov - pokračovanie 25 vlockaa
este raz som to cele precitala..mam dojem ze tvoj problem spociva v "uviaznuti" medzi tym, co povazujes za akysi ideal a neschopnostou ho naplnit...tvoj problem je problemom "vole"..clovek totiz potrebuje zazivat ako dokaze svet menit, ak nic nekona, nezaziva ten najdolezitejsi dotyk s realitou..moze konat omylne...ale aj to ho posuva, aj negativna skusenost je potrebna, aj skusenost sklamania...ale ked clovek vo svojej voli uviazne, stava sa bezmocnym...mam pocit ze je to sposobene akousi utkvelou iluziou, ze cokolvek urobis, nic nezmenis...to je chyba!...musis konat, presvedcit sa, ze dokazes cokolvek chces, verit si, svojim schopnostiam...(teda to plati tomu tvojmu hrdinovi, hovorim s nim ako s tebou, lebo niekedy autor mysli postavou)najcennejsie, co clovek ma je sloboda...terba to skusat, ake moznosti nam dava...je to ten najvacsi bozi dar, mozeme sa rozhodnut ho milovat ale aj nenavidiet...vsetko zavisi od nas, aky zivot si volime...
05.01.2008 15:01 K dílu: Zlodej príbehov - pokračovanie 25 vlockaa
clovek musi porazit strach!...je to podla mna o motivacii...ktora nas nuti konat aj vtedy ked vsetko zlyha...iba clovek to dokaze...ist za svetlom, za hlasom svojho srdca...polozit aj vlastny zivot, vsetko co mi je cenne...za nieco zmysluplne...bez rizika to nejde ...keby si bol zenou a musis porodit dieta, novy zivot, ci sa budes pýtat, ci pri tom zomries?...hlupost...zazila som to, takmer som zomrela...a cely ten cas som myslela na jedinu vec...nech je moje dieta zdrave...aj ked tu ja nebudem... ..zmysel zivota je v obetovani....v tom co dokazeme dat tomuto svetu, ako ho zmenit na lepsi...ako dokazeme dat to najlepsie z nas...
05.01.2008 09:21 K dílu: Zlodej príbehov - pokračovanie 24 vlockaa
ok
Nahoru