13.08.2008 20:37 K dílu: Recenze knihy Golfový sen (Mark Frost) vrgulnik
Ano! :-) Je to TEN Mark Frost.
11.08.2008 21:11 K dílu: Recenze knihy Golfový sen (Mark Frost) vrgulnik
Jo, tak tenhle problém máme asi všichni.
06.06.2008 09:07 K dílu: Právo první noci vrgulnik
Povídka vyhrála 7.2.2008 v "Souboji titánů" Rádyja MLHA působícího v rámci literárního serveru MEZERA. Více zde: http://mlha.mezera.org/souboj-titanu.html
28.02.2008 16:05 K dílu: Horalé z Gudrienu 1 vrgulnik
Díky. Těší mě, že to tak bereš, protože vymyslet něco nového v dnešním "přefantazírovaném" světě je dost oříšek. Mám tady jen 2 kapitoly a na dalších pracuju (hotových je zatím 6), ale ty sem už nedám, protože bych to chtěl vydat jako knížku. :-)))
01.02.2008 14:27 K dílu: Hraju si se slovy vrgulnik
to nejde. potom by tam nemohly být ty zahradní slavnosti (havlovy), protože osel zahradníkem není!
31.01.2008 13:32 K dílu: Hraju si se slovy vrgulnik
Mně zas přijde, že ti není jasné, že ses mi do zaslání toho avíza připletl nedopatřením... Podle toho co píšeš se zdá, jako bych ti posílal avíza tak 3x denně a přitom se to stalo jednou a to v červnu 2007 (tedy před více než 7-mi měsíci!) a od té doby nic, až tento tragický omyl, kterého budu litovat do konce svých dnů. Stačí to takhle, nebo to mám napsat ještě nějak jinak???
31.01.2008 13:08 K dílu: Hraju si se slovy vrgulnik
Podívej se níže na komunikaci s pozorovatelem. Tam je to vysvětleno. Nejednalo se o SPAM! Poslal jsem to pouze 6-ti lidem, kteří mi poslali avízo (bohužel jsem nezkontroloval, jestli to byla reakce s avízem nebo klasické avízo). Každopádně vás oba už avizovat nebudu, to je jasné... raději si vás hodím rovnou do blokovaných uživatelů, aby se mi to někdy v budoucnu nedej bůh stalo znovu... :-/
31.01.2008 12:58 K dílu: Hraju si se slovy vrgulnik
uf, to jsem si oddechl. už jsem se bál, že přijdu o tantiémy z autorských práv! :)))
31.01.2008 12:49 K dílu: Hraju si se slovy vrgulnik
Já tě mám v přehledu avíz k dílu 156328. Pravdou je, že to byla "reakce s avízem", nikoliv klasické avízo, ale tak do detailů jsem nešel. Takže sorry. Jak jsem psal: nejsem SPAMer...
31.01.2008 12:17 K dílu: Hraju si se slovy vrgulnik
Mysha: záměr to byl Pozorovatel: poslal jsem avi pouze těm, kteří avi poslali mně. nejsem SPAMer. :-) Všichni: raději jsem změnil kategorii...
31.01.2008 11:31 K dílu: Hraju si se slovy vrgulnik
Proč promiň? Když někdo investuje čas a přečte si to a dokonce napíše konstruktivně, co je dobře a co špatně, tak se za to není třeba omlouvat! Já kritiku snesu (jsem totiž masochista :-))). Ne teď vážně: 1. to je možný, já nevím, co to jsou "volné verše" :))) 2. podkoví možná řekl už někdo předemnou, ale já to nevěděl, takže jsem pořád přesvědčen, že jsem v celé historii první a to si nedám vzít! :-))) 3. proč se mu divíš? alégorie... v jednoduchosti je krása. ty jsi nikdy nedostal nic jednoduchého, co nebylo k ničemu a přesto ti to udělalo radost? 4. pokud ti uniklo, tak je to samozřejmě dobře. byl to takový pokus a mechanicky to znít musí, když se furt opakuje. 5. to, ono to nic hlubokomyslného není, ale rozhodně se mi nechce tady vysvětlovat, "co tím chtěl autor říci". já to vím a ostatní ať si v tom udělají jasno sami. :)))
31.01.2008 10:49 K dílu: Hraju si se slovy vrgulnik
avi
05.01.2008 10:50 K dílu: Mandolína kapitána Corelliho (recenze knihy) vrgulnik
Jo a k těm akčním scénám - knížka mi přišla výrazně akčnější (například albánská fronta) než film.
05.01.2008 10:49 K dílu: Mandolína kapitána Corelliho (recenze knihy) vrgulnik
To bych si taky musel odmyslet ten konec filmu, který knize vůbec neodpovídá a dělá z ní úplně jiný příběh!!!
03.01.2008 15:43 K dílu: vrgulnik
avi
03.01.2008 15:41 K dílu: Mandolína kapitána Corelliho (recenze knihy) vrgulnik
Ne :-))) Já asi fakt lidi totálně matu. Tuším jsi byla zmatená i z nějaké mé povídky, že :-) Ten druhý film má s knihou společného pouze to, že je o Řecích a jejich nátuře. To mě navnadilo k tomu, abych si tuto řeckou knihu přečetl. Narozdíl od filmu "Mandolína kapitána Corelliho" byla "Moje tlustá řecká svatba" úplně super! :) Připomínalo mi to v mnoha ohledech Svěráky.
03.01.2008 14:54 K dílu: Mandolína kapitána Corelliho (recenze knihy) vrgulnik
avi
31.10.2007 14:40 K dílu: Víš Ty co, strejdo? vrgulnik
Co říct? ... možná nic. Ono je to někdy lepší, když ten příběh mluví sám za sebe. Proč jej balit do líbivého kabátku porozumění, souhlasu či oslavy autora za jeho dobře odvedenou práci. Lepší je naslouchat sám sobě. Svému žalu a touze potkat se ještě jednou s někým, kdo nás opustil a my mu neřekli to nejdůležitější. Ne proto, že už jsme to nestihli, ale proto, že jsme se báli mu to říct, abychom jeho odchod neurychlili. Každý z nás něco nebo někoho ztratil, ale důležité je, že každá ztráta nás obohatí. Díky bolesti, kterou prožijeme jsme potom úplnější, i když ne odolnější vůči dalším ranám osudu. Jednou se stejně znovu potkáme.
31.10.2007 14:25 K dílu: vrgulnik
každý den se člověk dozví něco nového...
30.10.2007 12:41 K dílu: Už nejsem jenom tvůj otrok vrgulnik
13 :)
08.10.2007 15:51 K dílu: náladová.../ pro jednoho chlapíka vrgulnik
líbí se mi hlavně ty přechody od prosté každodennosti k symbolismu stvoření. jen prosím o vysvětlení "Mu" ...
08.10.2007 15:45 K dílu: Žalozpěv (Kolikrát) vrgulnik
to už je dáááávno ... :-)
03.10.2007 12:16 K dílu: o hlavě vrgulnik
to jako ňáká plechovka? já su prymytyf...
14.09.2007 12:18 K dílu: Antigona / Sofoklés vrgulnik
http://www.ndbrno.cz/cinohra/repertoar-fotogalerie/antigona/
14.09.2007 11:35 K dílu: Antigona / Sofoklés vrgulnik
Mahenovo divadlo v Brně
14.09.2007 09:44 K dílu: Antigona / Sofoklés vrgulnik
Abych nebyl úplně negativistický! Odnesl jsem si z představí jeden krásný Kreontův bontmot: "Nikdo není tak starý, aby nechtěl být ještě starší!" :)))
14.09.2007 09:42 K dílu: Antigona / Sofoklés vrgulnik
Panův labyrint jsem viděl a můžu tě ujistit, že tohle bylo řádově horší!
14.09.2007 09:30 K dílu: Antigona / Sofoklés vrgulnik
No jasně. Je mi jasné, že avantgarda mě rozcupuje, ale ať si avantgarda uvědomí, že antika je avantgardní sama o sobě. Je totiž nadčasová a není třeba ji jakkoliv ozvláštňovat. Sílné téma nepotřebuje silné prostředky.
31.08.2007 20:13 K dílu: Horalé z Gudrienu 2 vrgulnik
rozhodne doporucuju zacit prvni kapitolou. pokud jsi ji necetl, chapu, ze jsi trochu zmateny. jmena jsou tam tusim jen 3, to neni tak moc, ne? :-) jinak se budu snazit, abych vyhovel vsem :))) k tvemu nazoru na prehlednost a hromadne rozhovory. v prvni kapitole neni zadny - je vysvetlujici. tady uz se to rozvadi. cetl jsem spoustu autoru (svetove uspesnych) a nekdy jsem se zacal chytat az u 100. stranky
31.08.2007 12:30 K dílu: Boris vrgulnik
HNUS! HNUS! HNUS! Ne ta povídka, ale ta neutěšená životní realita! Celkově se mi to líbí, i když jsem se těšil na rozuzlení, které nepřišlo. Pro maximální autenticitu bych se možná ještě trochu zamyslel nad vyjádřováním pocitů/názorů/pohledů v přímé řeči a chvíli na to v zastoupní třetí osobou. Trošku mi to tam skřípe. Mám na mysli například: "Vystudoval školu, ani jsem nevěděla jak.“ Její syn byl někdo. Moc šikovný chlapec. Lakrov: Vy nás ale zásobujete pane Karfík! TIP
27.08.2007 12:43 K dílu: Horalé z Gudrienu 1 vrgulnik
to su celej já ;) ti co mě znají, říkají, že můj mozek pracuje na úrovni dvojsmyslů. vždycky si prý vyberu tu horší variantu ne vážně: fakt jsou ty (moje) kozy tak hrozný? mně to připadá snesitelný, i když uznávám, že nejsou standardní ;)))) ... to snad ne, už jsem zase "v tom"
27.08.2007 12:27 K dílu: Horalé z Gudrienu 1 vrgulnik
no, myslím, že vím, ale pouze teoreticky. chybí mi praktická zkušenost. víš, co myslím! ;)
27.08.2007 11:34 K dílu: Horalé z Gudrienu 1 vrgulnik
pamětliv připomínek Lyráka jsem přece jen doplnil alespoň krátkou charakteristiku, jak vlastně horalé vypadali
22.08.2007 16:02 K dílu: Horalé z Gudrienu 1 vrgulnik
No vidíš, to je nápad. V druhé kapitole napíšu, že ty kozy ty rohy 2x ročně shazují :)))))))))))
22.08.2007 15:56 K dílu: Horalé z Gudrienu 1 vrgulnik
"nosící kozy" :)))))) hoooodně dobrý. Já nevím, mě to přišlo takový... no takový zvláštní obrat. Měl jsem tam původně standardní text typu "podobné rohům koz", ale takhle mi to přišlo zajímavější. Možná nee... :-(
22.08.2007 15:49 K dílu: Horalé z Gudrienu 1 vrgulnik
Já doufám, že to s postupem času bude připomínat spíš Vrgulníka! ;)
22.08.2007 15:47 K dílu: pošetilý inzerát vrgulnik
1*
22.08.2007 15:21 K dílu: Horalé z Gudrienu 1 vrgulnik
Ber to jako úplný úvod. Uvidíš, co bude dál... :-)
22.08.2007 15:13 K dílu: Mnich z hory Kója vrgulnik
jakože to není hlubší kritika, nebo že je jich málo? :-/ jsem zmaten - ostatně jako vždy :)
07.08.2007 23:14 K dílu: Jak rudá byla záře vašich raket! - 6 - EPILOG vrgulnik
Jó, tak to jó. Na kritiku se móóóc těším...
07.08.2007 22:50 K dílu: Jak rudá byla záře vašich raket! - 6 - EPILOG vrgulnik
Jestli myslíš faktickou a historickou stránku věci, tak jsem připraven práci obhájit. Čerpal jsem z mnoha oficiálních zdrojů a prohrabal spoustu zajímavých dokumentů, encyklopedií a článků. Pokud by se tady přece jen rozproudila diskuze na odborná historická témata :-))), rád své zdroje zveřejním. :-))) Původně měl být zlotřilý důstojník na Carpathii (známá to loď), ale ti se bohužel (pro mě) bohudík (pro trosečníky) mohli přetrhnout, aby přijeli včas. O existenci lodi Californian a její neuvěřitelné roli v celé tragédii jsem neměl tušení do doby, než jsem začal povídku psát a hledal podrobnosti. Najednou to všechno zapadlo dohromady - historie to vlastně napsala za mě. Stačilo už jen dodělat "omáčku" :-))) Pokud by chtěl někdo vědět, co jsem si vymyslel a co byla pravda, tak budete překvapeni, jak málo jsem si pro tentokrát vymýšlel! Je s podivem, jak málo stačilo k tomu, aby na Titanicu neumřel VŮBEC NIKDO!!! Jinak jsem rád, že se ti to líbilo. Vzhledem k celkové délce textu si toho cením ještě víc!
14.06.2007 08:57 K dílu: Perfect Single vrgulnik
Všechny díla, co jsi psal samozřejmě znám (jsem příznivec sci-fi i fantasy) a souhlasím. Já si chtěl zkusit napsat sci-fi sám a tohle téma mě prostě napadlo. Obávám se, že ve sci-fi se něco zcela nového a objevného objeví jednou za rok!
12.06.2007 21:37 K dílu: hotel underground vrgulnik
To je totiž taková speciálně zmatečná povídka (jak jsem zjistil) :-))) Aby to každý pochopil podle svého.
12.06.2007 15:54 K dílu: hotel underground vrgulnik
Ta absence přímé řeči je absolutní opak toho, co běžně píšu (podívej se na jiné povídky). Jak jsem psal - pro mě to byl experiment bez jakýchkoliv dalších ambicí. S tou konzervací a pozdějším doladěním máš asi pravdu, ale to je podle mě oběcná věc na Písmákovi. Viděl jsem spoustu textů, které kdyby se doladily a doplnily, byly by určitě lepší. Písničku jsem tam dal jen pro zajímavost, pro dotvoření nálady. Když jsem to psal, tak jsem to měl pořád v uších, takže mi k tomu teď vlastně už nějak patří. :-)
12.06.2007 12:57 K dílu: hotel underground vrgulnik
Vypadá to, že jsem nenapsal povídku, ale hlavolam. :-/
12.06.2007 12:50 K dílu: hotel underground vrgulnik
Celé je to zakódováno v základní premise "upsání se ďáblu", kde ztratit duši můžeš pouze pokud s tím budeš sám souhlasit. Stejně, jako Faust upsal duši ďáblu, viz. odkaz na knížku na stole (Goethe) a její jméno Markéta (Faust a Markétka). Setkávali se dlouho a mu se stále nedařilo získat její souhlas (byl z toho už dost nervózní, protože mu docházel čas, který na to měl - ale to není důležité) s tím, aby "byla černá". Ten den se mu konečně podařilo najít k ní cestičku, když jí četl myšlenky a ona v návalu vášně souhlasila. To víš, masochistky :-)))
12.06.2007 12:27 K dílu: hotel underground vrgulnik
No, v tom je ten vtip. Jako bell-boye (nosiče zavazadel) jej viděla do chvíle, než ztratila duši. Potom už nebylo třeba nic skrývat a všichni, včetně hell-boey (pekelného hocha), ukázali svoji pravou tvář. Uznávám, že některé nuance příběhu mohou být pořád zastřené, ale přísahám, že to byl záměr. Chtěl jsem to tak prostě napsat.
12.06.2007 10:54 K dílu: SMRTIBRÁCHA vrgulnik
Proč se to tady proboha objevilo dvakrát!!??
12.06.2007 10:53 K dílu: SMRTIBRÁCHA vrgulnik
Ještě, že nežijeme v extrémním světě! :-) Nejsem extrémista, takže to až takhle nevidím. Pokud slovo "upřednostňuji" znamená) sto ku jedné, tak to vyznělo špatně. Já myslel třeba 60/40. Postavil bych tu otázku jinak: 1. Máš skvěle vymyšlený příběh a v textu několik formálních nedostatků, které ruší celkový dojem 2. Máš skvělý výrazový slovník, ale v příběhu je několik nesmyslů, které narušují celkovou línii příběhu Co se bude "líp" číst? Já nevím, asi každému čtenáři něco jiného... nemám patent na rozum. Navíc si myslím, že pokud někdo nemá VŮBEC ŽÁDNOU nebo MINIMÁLNÍ schopnost se vyjádřit, asi nebude nic publikovat, ne? :-) ... a sorry Mezonovi za tuhle diskuzi :-)
12.06.2007 10:51 K dílu: SMRTIBRÁCHA vrgulnik
Ještě, že nežijeme v extrémním světě! :-) Nejsem extrémista, takže to až takhle nevidím. Pokud slovo "upřednostňuji" znamená) sto ku jedné, tak to vyznělo špatně. Já myslel třeba 60/40. Postavil bych tu otázku jinak: 1. Máš skvěle vymyšlený příběh a v textu několik formálních nedostatků, které ruší celkový dojem 2. Máš skvělý výrazový slovník, ale v příběhu je několik nesmyslů, které narušují celkovou línii příběhu Co se bude "líp" číst? Já nevím, asi každému čtenáři něco jiného... nemám patent na rozum. Navíc si myslím, že pokud někdo nemá VŮBEC ŽÁDNOU nebo MINIMÁLNÍ schopnost se vyjádřit, asi nebude nic publikovat, ne? :-) ... a sorry Mezonovi za tuhle diskuzi :-)
12.06.2007 10:31 K dílu: Pomsta růže přináší vrgulnik
tomu říkám realismus :-) dobrý, jen konečně dolaď ty uvozovky. Otazníky hrozně ruší čtení!
12.06.2007 10:21 K dílu: Moje sestra vrgulnik
napětí z potenciálního incestního vztahu nás všechny zjevně zaujalo! to je bez debaty :-))) nicméně souhlasím s lakrov a doporučuji doladit text. některé věci ruší. jinak dobré, máš můj tip!
12.06.2007 10:08 K dílu: SMRTIBRÁCHA vrgulnik
Nekonečný souboj formy s obsahem. V tvém případě zvítězil obsah a to je dobře. Vždy upřednostňuji zajímavý příběh/nápad nad formou. Zpočátku jsem se nemohl srovnat s tím "jak" je to napsáno a na konci mi to vůbec nepřišlo. Měl bych jen jednu výhradu: neprozrazoval bych hned na začátku, že to přežije. Souboj nekroidních sourozenců by tak měl větší šťávu. A nesnaž se "logicky" protiargumentovat, že kdyby byl mrtvej, tak to nemůže vyprávět. To je samozřejmě holý (ne)smysl! :-) Můj závěr: výjimečná povídka, kterou jsem si velmi rád přečetl. Máš můj tip!
08.06.2007 19:37 K dílu: Perfect Single vrgulnik
To nehrozí. Já už jeden román začal psát a po 12-ti kapitolách jsem toho nechal. Zatím na to nemám a navíc mě to začalo trochu nudit. Budu teď psát kratší věci (tedy podle standardů Písmáka asi spíš delší :-) a až budu "vypsanej", tak se k tomu vrátím. Je to totiž takový téma, že k tomu musím studovat spoustu zdrojů a to je ubíjející.
08.06.2007 19:33 K dílu: Perfect Single vrgulnik
Díky všem za hodnocení! RABB: nedokážu si představit, že bych povídku napsal s ještě dalšími popisy a zápletkami. To by už na Písmákovi nikdo nečetl! ;) Abych pravdu řekl, měl jsem vymyšlené a z části napsané další 3 zápletky: SillyToy Ten přece "narazil na něco, čemu nemůže přijít na kloub". Bylo by toho tak na další povídku. DigiCobra Dohodil mu super holku. Jaká je spojitost se Sylvií? A nakonec Sylvia Původně to mělo být něco jako Matrix (takže se Rabb trefil). Všichni přátelé, se kterými si Nick psal byli vlastně Sylvia. Ta vytvářela další a další identity, experimentovala a hledala profil, který by Nickovi stoprocentně vyhovoval. ...ale to už je jiný příběh.
08.06.2007 19:24 K dílu: Perfect Single vrgulnik
Díky všem za hodnocení! RABB: nedokážu si představit, že bych povídku napsal s ještě dalšími popisy a zápletkami. To by už na Písmákovi nikdo nečetl! ;) Abych pravdu řekl, měl jsem vymyšlené a z části napsané další 3 zápletky: SillyToy Ten přece "narazil na něco, čemu nemůže přijít na kloub". Bylo by toho tak na další povídku. DigiCobra Dohodil mu super holku. Jaká je spojitost se Sylvií? A nakonec Sylvia Původně to mělo být něco jako Matrix (takže se Rabb trefil). Všichni přátelé, se kterými si Nick psal byli vlastně Sylvia. Ta vytvářela další a další identity, experimentovala a hledala profil, který by Nickovi stoprocentně vyhovoval. ...ale to už je jiný příběh.
08.06.2007 14:53 K dílu: Perfect Single vrgulnik
Jaký avi? Jsem zmatenej...
08.06.2007 11:08 K dílu: Perfect Single vrgulnik
Všem se samozřejmě omlouvám za brutálně dlouhý text, ale tak nějak jsem nemohl přestat :-) Ti, kteří to přečtou celé a) mají můj nehynoucí obdiv b) budou odměněni (doufám) zajímavým rozuzlením
31.05.2007 12:32 K dílu: Víra v nesprávného boha 2/2 vrgulnik
Tohle se mi líbí výrazně víc než první část příběhu. Je to velmi napínavé, surové a zároveň poetické. Větná skladba už mě nerušila. Asi jsem si na tvůj styl psaní už zvykl ;) Je z toho dobře čitelná atmosféra toho obřadu, je bacha, aby se toho nechytla nějaká náboženská sekta a ty jsi nebyl spoluviník! ;) Pokud bych měl textu přece jenom něco vytknout, tak jsou to drobné chybky v překladu použitého jazyka. Nejsi jediný, kdo tento pradávný a dnes téměř zapomenutý jazyk zná! :-))) Tady je překlep (místo "a" má být "e"): Ma re m(a) ra. Me ra ma re. ... i když já možná znám jiný dialekt.
31.05.2007 12:23 K dílu: Víra v nesprávného boha 1/2 vrgulnik
Tak jsem začal číst třetí díl a zjistil jsem, že je to něco úplně jiné, takže: Povídka není špatná, ale není to klasická fantasy, jak ji znám. Některé obraty mi silně připomínají průvodní texty ke kampaním z Warcraft - což není bohužel příliš kvalitní záležitost. Chvíli jsem se sžíval i s větnou skladbou, která mi příliš nevyhovovala. Některé anachronické obraty mě odváděly od příběhu a bylo pro mě složité se na něj soustředit. Na druhou stranu je to napsáno zajímavě a netradičně, což hodnotím vždy velmi pozitivně.
24.05.2007 13:30 K dílu: Před aktem vrgulnik
to já rád :-)))
24.05.2007 10:31 K dílu: Před aktem vrgulnik
Tak jo, zkusil jsem pokračovat v podobném duchu, aby z toho nebyla přednáška :-)
21.05.2007 15:06 K dílu: Právo první noci vrgulnik
Ještě drobnost - Alka není "Alka" z Písmáka. Je to prostě jiná Alka! ;)
21.05.2007 14:43 K dílu: Před aktem vrgulnik
Upřímně, byl to takový pokus. Já spíš píšu prózu.
21.05.2007 14:38 K dílu: Právo první noci vrgulnik
Text prošel textovými úpravami, takže teď už by neměl tolik dráždit. ;) Vřelé díky Alce - skvělému editorovi
17.05.2007 09:59 K dílu: Hry na nerozumění (Z deníku) vrgulnik
Dobře se to čte, udrželo mě to v lehkém napětí až do konce. Bohužel právě ten konec mi připadal takový vlažnější. Nebylo zcela jasné, na co se měl čtenář zaměřit - mezilidské vztahy, vztahy rodič-dítě, komunikační problémy nebo všechno dohromady. Chyběla mi tam nějaká pointa. Ale jinak super *T
16.05.2007 14:36 K dílu: Před aktem vrgulnik
Co na ní nechápeš?
16.05.2007 10:56 K dílu: Tence kreslená mapa nového světa vrgulnik
moc hezký
16.05.2007 10:47 K dílu: Asi jaro-medvědí odyssea vrgulnik
Nádherná pohádka. V mnoha ohledech mi tvůj styl připomíná pohádky Karla Čapka. Drobnosti typu čárky mezi větami a 2x "pomyslel si medvěd" vůbec neřeším.
16.05.2007 10:41 K dílu: Právo první noci vrgulnik
Možná mi nebudeš věřit, ale já takhle nepíšu. Většinou mám na začátku jakousi mlhavou představu o příběhu a jeho konci, ale rozhodně ne přesnou. Potom začnu psát. Prostě mlátím do klávesnice :-), co mi přijde na rozum a čekám, jak se to vyvine. Většinou mám jasno tak v půlce příběhu. To se pak zastavím, všechno smažu a začnu znovu. Je s podivem, jak někdy začnu psát příběh se zcela jasným záměrem a nakonec se to vyvine úplně jinak, než jsem plánoval. V principu nic "neslepuji". Sám to nemám rád - mít několik nápadů a pak hledat jak jsi napsal "oslí můstky" jak to dát dohromady. Jinak prakticky se vším co jsi napsal souhlasím. Budu nadále "mlátit do klávesnice" a časem se z toho třeba vyvine něco smysluplného. ;)
16.05.2007 09:53 K dílu: Vězeň vrgulnik
já bych (téměř) ve všem souhlasil s Rabbem. povídka dobrá, ale na mě pointa až moc předvídatelná. Co se týká délky, tady bych právě nesouhlasil. Povídka může být krátká i dlouhá, to je jedno, ale musí být zajímavá, musí mít rytmus a udržovat čtenáře v napětí až do konce. Já bych naopak povídku natáhnul a nechal bych celý ten příběh rozkrývat postupně na těch sezeních. Dodalo by to více napětí a přesvědčivosti - upřímně, kdo po jedné noční můře vyvraždí rodinu? Ale pokud by se to opakovalo, stupňovalo a přicházely různá znamení (na ulicích, ve zprávách, ve filmech) a nejen sny, bylo by to důvěryhodnější. Jinak tip a do klubu ;)
13.05.2007 11:50 K dílu: V zelené pasti Rhulů vrgulnik
jo jasně. to děláš jako html odkaz nebo je to nějaká speciální syntaxe?
13.05.2007 11:46 K dílu: V zelené pasti Rhulů vrgulnik
Jaké odkazy? Myslíš, to, co jsem tam vložil, nebo je to nějaká speciální vlastnost tohoto serveru?
13.05.2007 11:06 K dílu: V zelené pasti Rhulů vrgulnik
To bys neuvěřila ;) Viz zde: http://www.google.com/search?q=pasti+rhulu
13.05.2007 10:59 K dílu: vrgulnik
máš tam další "tragicky" jemnou ... ;)
13.05.2007 10:51 K dílu: vrgulnik
To jsem dodnes! :-)))
11.05.2007 10:24 K dílu: Osamělý bůh na nebesích vrgulnik
překlad, prosím...
10.05.2007 20:27 K dílu: Maska červené smrti vrgulnik
To není básnička, ale písnička :-) Doporučuji si přečíst vysvětlující text celé sbírky. Jsou to pre-pubertální texty skladeb.
10.05.2007 14:51 K dílu: Víra v nesprávného boha 1/2 vrgulnik
Mám dočteno, ale zatím hodnotit nebudu. Přečtu celou sérii (tuším pět dílů) a napíšu to nakonec.
10.05.2007 14:48 K dílu: Konečná volba vrgulnik
Zvláštní, že jsem po přečtení první dílu (pokud je toto tedy ten druhý???) čekal úplně něco jiného. Je pravdou, že z Kamenné volby se při nejlepší vůli nedalo žánr přesně určit - bylo jich víc. Takže jsem si podvědomě vybral jednu žánrovou větev a podle ní jsem se připravil na pokračování. ... ale ouha! Všechno je jinak! Ne špatně ani dobře, prostě jinak. To, že mícháš žánry mi vůbec nevadí - právě naopak. Způsob, jakým je to napsáno je mi velmi blízký a i když jsem toho tady zatím moc nečetl, obě povídky se mi HÓÓÓDNĚ líbí. Ještě drobnost - potřebuji vysvětlit ten šutr z prvního dílu!!! :-) jakou to má souvislost?
09.05.2007 08:24 K dílu: Právo první noci vrgulnik
Ocením, když si povídku přečtete celou a budete hodnotit až poté. Základem každé povídky je "dobrý příběh" a já se snažím v první řadě soustředit na příběh. K cíli vede mnoho cest. Stylistiku (či nedej bůh pravopis!) lze dodatečně vyčistit, ale nedostatečně atraktivní, málo nápaditý, plytký či prvoplánovitý příběh dodatečně "doladit" prostě nejde. Vím, že stylistika je otázka vypsanosti, která mi chybí. Na tom budu samozřejmě dále pracovat.
07.05.2007 19:08 K dílu: Třetí rozměr vrgulnik
Na mě příliš naturalistické, ale možná právě proto dobře napsáno. Zůstala jen odporná pachuť onkologie v ústech.
07.05.2007 16:00 K dílu: Kamenná volba vrgulnik
Dobře napsané, text příjemně plyne. Jen drobnost - čekal jsem, že konec bude mít větší grády. ;)
07.05.2007 15:50 K dílu: Právo první noci vrgulnik
No jasně, proto jsem to sem dal, ne? ;)
06.05.2007 17:46 K dílu: Právo první noci vrgulnik
Brave Heart? Ani moc ne, i když v určitých ohledech se tam pár společných rysů najde. Já moc ty klasický americký spektákly nemusím. Vadila mi tam ta love story s princeznou Isabellou. Sophii sice můžu, ale nesnáším tak drsné zásahy do historie, takže ne. Jinak Gibson měl hezký skotský akcent! ;)
02.05.2007 18:21 K dílu: Elysium vrgulnik
to bohužel nemůžu, protože ta písnička není moje ale jeho. já mu jen udělal text. pokud to nahraje a dá mi souhlas, klidně to někam dám, ale zatím ne.
02.05.2007 18:01 K dílu: Elysium vrgulnik
to nezáleží na mě ;) text má, písničku mám s původním textem v angličtině a čekám až to nazpívá
02.05.2007 17:56 K dílu: Elysium vrgulnik
jasně, bez hudby to není ono ;)
02.05.2007 17:29 K dílu: Hladoví vrgulnik
mělo to být "stá" nebo "svá" Kolumbova vejce?
Nahoru