26.08.2001 00:00 K dílu: House symphony Pepe
pořád to samé, jen bych se opakoval
17.11.2001 00:00 K dílu: Ja tě miluju a mam pro tebe plný život!!! (Bůh) Pepe
Bibli sepsalo několik hodně normálních spisovatelů. To si jenom někdo sedl a vybral pár líbivých příběhů a hle - byla Bible. Tomu bych zrovna boží kniha neříkal.
26.08.2001 00:00 K dílu: T M A Pepe
Tak tohle už myšlenku má, má to osobnost. Kdybys to nacpal do tří čtyř veršů, byla by z toho exploze a to je to, co od poezie očekávám (doufám, že nejsem sám!)
26.08.2001 00:00 K dílu: Ticho před boří Pepe
Nemají-li verše sílu a současně se rýmují, vyznívá to potm spíš jako dětská říkanka. Takhle jsi popsal obraz bouřky, bez myšlenky a s lehkým provedením... dětská říkanka. (Doufám, že Tě neurážím, kritizuju docela tvrdě, řekl bych, ale sám jsem za takovéto kritiky vděčný, pak opravdu vím -někdy až moc-, čeho se mám vyvarovat, tak proč je taky nerozdávat...)
02.05.2001 00:00 K dílu: Slzy slz Pepe
Já si myslím, že je to dobré, jen by to chtělo jaksi zhutnit. Takhle se mi zdá, že se vše točí kolem jednoho pocitu, na což je těch 13 (?) veršů až moc. Já bych to zkrátil. Ale TIP Ti dám.
17.12.2002 00:00 K dílu: Pepe
Pomerančová: 1) Klíčová dost možná je. Ano, pokládám za samozřejmé, že literární server je především o aspoň částečně fundované kritice. A aspoň od někoho. Ne ale od nikoho. Tak jako tak si můžete oddechnout, ať už je to mou vinou, nebo ne, Písmáka jsem seznal jako ztrátu času a už nám déle nebudu ztrácet čas.
16.12.2002 00:00 K dílu: Pepe
Cirilla: Vždycky tomu tak není a já chápu, že pro drtivou většinu lidí ani jiný řešení neexistuje, ale vycházím z prostého faktu, že po dva týdny nebo jak dlouho o moje díla nikdo výrazněji nezavadil. To je bída a o něčem to svědčí. Pomerančová: Pokud Tě to neurazí, na Tvé podněty se rovnou zanítím 1) Co jiného bych měl čekat? 2) Proč mi vyhovuje? No, nepovažuju to za spiknutí. Spíš bych to zhodnotil jako názkou, velice nízkou úroveň těch, kteří se zde většinou jen hrají na autory. A to má za důsledek dnešní stav. Nemyslím, že bych podlíhal okolnostem. Nějaký vyhovuje nevyhovuje... Prostě to tak vydím a myslím, že jsem už dost schopnej na to, abych se uhlídal v nějaký zaujatosti. 3) Psal jsem kritiky dřív, docela dost. Teď jsem ale na pár měsíců měl jiný zájmy a stav Písmáka jsem jen kontroloval. Kritiky tedy žádné. Pak jsem sem dal svá dvě díla a poslal pár avíz. Reakce žádná, proto se čílím. 4) viz. 3 5) Díky, Tobě též! barobrk: No jo, nutit. Jenže problém je v tom, že 95% lidí tu opravdu za nic nestojí. To je docela ostrý tvrzení, co? No, ale stojím si za ním. Jejich tvorba je myšlenkově pustá. A když myšlenka není, dala by se čekat aspoň skvostná forma nebo obrazy, ale ono ani to není... Nutit se znamená spoustu práce a pak stejně nevíš, na koho narazíš. Přirozenou cestou to jde jedině, řekl bych. Pen: Kdyby byl, tak se nestane to, co se stává denně - ignorace většiny "neznámých" autorů. Nuitík: Dovol mi Tě ignorovat. Jsi trochu mimo. Mercenary: No... pokud by to tak bylo, pak by Písmák byl už tuplem k prdu. Zly: K Tobě u kritik u těch úvah.
18.12.2002 00:00 K dílu: Pepe
Pomerančová: Rozčiloval jsem se nad absencí fundovaných kritik. Rozčiluju se, když někdo ve Tvý pozici napíše tak povrchní kritiku. Jistě stojím o názory druhých, ale musí z nich být cítit aspoň trochu jasnozřivosti. Zly: Jakým právem Ty soudíš ldii, když je napotkání označuješ za fašisty??? To vážně nechápu.
17.12.2002 00:00 K dílu: Pepe
Pomerančová: Nemyslíš, že slova naslouchat a řídit se je trochju rozdíl??? To mě úplně vytáčí, když někdo očividně nechápe, o čem píšu, a staví se role moudřejšího kamaráda, kterej všemu rozumí a zná ze všeho východisko. Když bude někdo NASLOUCHAT alkoholikům, zjistí, že jejich život je úplně k ničemu! To je tak těžký to z toho pochopit?!! Naslouchání je stav, kdy vnímáš druhého jak nejvíc dokážeš, ani trochu nemluví o tom, že ho napodobuješ nebo něco takového. Život skutečně tak jednoduchý není, řídí se ale podle jednoho principu. A ten, obávám se, je ještě daleko jednodušší než to, co jsem napsal. Náhoda má vliv - ale jen dokud člověk nezačne používat rozum. Skutečně používat. Pak už ho neovlivní případná náhlá výhra deseti milionů nebo třeba smrt manželky. Ten člověk bude pořád vědět to svoje, o co mu v životě jde. A nechá si to a nezmění se kvůli tomu. Ale v této situaci se o tom s Tebou asi nelze bavit. Nech si své podněcování, když se sama zamýšlíš pramálo.
16.12.2002 00:00 K dílu: Pepe
Zly: Nejdřív si přečti svoje kritiky, pak mluv.
16.12.2002 00:00 K dílu: Pepe
Gratuluju. První závěr je předpokladem druhého. Druhý vyplývá z prvního, a to naprosto. Když něčemu nerozumím, jsem zticha - tak se liším od namyšlenců, který si myslej, že sežrali moudro světa.
27.11.2002 00:00 K dílu: Pepe
Ach, velice se omlouvám, nevšiml jsem si, že se text nezkopíroval celý. Můžete, prosím, dočíst? Děkuji Vám :o)
17.12.2002 00:00 K dílu: Pepe
Zly: Ahoj fašoune, už mě štve, jak si denně doma po zdech rozpatláváš krev Tebou zabitých psů. Hahahaha, dobrej fór, nemyslíš? Vysmívej se komu chceš, ale jak jinak mám poznat život, když o něm vím prd, než tak, že o něm budu přemýšlet? A klidně nahlas?! Wopi: Díky. Aspoň někdo, kdo hned nehlásá do světa, že ví všechno nejlíp. Ale řekl bych, že jeden člověk to těžko zachrání.
16.12.2002 00:00 K dílu: Pepe
Zly: Docela váhám, mám-li vůbec reagovat. Víš, co říkáš? Ty mě prostě obviňuješ z fašismu! Tvoje reakce je navíc naprosto mimo. Je docela smutný, když se snažíš oponovat mi v názoru, který sám svým chováním jen podporuješ.
14.09.2002 00:00 K dílu: Pepe
Váš názor jsem pochopil, leč neuznávám. Hovno a podobné výrazy budiž, ale jako šafránu a jen tam, kde se to opravdu hodí! Ale tam, kde jsem kritizovat začal (zvířátka si...) se to podle mě prostě nehodí, a proto je to pokleslost a barbarství.. a nemělo by to tam být. Myslete si co chcete, já končím. Známe své názory.
12.09.2002 00:00 K dílu: Pepe
nin: 1) Pardon. Pohlaví mě nezajímalo, proto jsem ho taky opominul... 2) Správně, díky, žes mě opravila. To se ale snad čas od času stane každýmu. 3) Stolice nebyla správný příklad. Stojím si za svým názorem, že cit pro jazyk máš když ne špatnej tak nějak narušenej, pokud používáš sprostá slova. Pokud je používáš zbytečně - jako že mi to tak přišlo. A vulgarizmy se z píšu protože mi tam "s" přijde archaický. To přece není otázka pro cit, ale pro vkus... a vůbec s a z v jedný koncovce... irelevantní. 4) Možná, že dobrý spisovatel pro mě je něco jiného než pro Tebe. 5) Vážně to neberu ani se neberu, to zas neboj. gd: Moc vtipný. Ještě teď se směju. Mně to přišlo spíš jako rchol ubohosti. Naprosto přirozené? Budiž, ale nežádoucí... jde o barbarství.
11.09.2002 00:00 K dílu: Pepe
Ahoj. Na zprávy na Nově se nedívám a dívat ani nebudu. To mě přece nemusí zajímat - já hodnotím Tvůj výsledek. Proč by byl průser výstižnější než průšvih? Proč by mělo být hovno výstižnější než stolice, proč by měla být děvka výstižnější než lehká dívka? Není, jen tomu, kdo vulgarizmy používá, to tak přijde. To jsou slova citově zabarvená - navíc hrubá a myslím, že v psaném rpojevu celkem nemístná. Proto jsem o nich taky psal. Jasně, mezi přáteli si servítky neber. Mně je úplně jedno, jestli všichni mluvíte jako dlaždiči nebo prezidenti. Jde o Vás, ne o mě. Vy v očích ostatních vypadáte poklesle, Vy ztrácíte na schopnosti cítit slovo. Duši nemám neosvícenou a už vůbec ne jemnou. Snesu dost. Ale už jen, jak očividně inteligentní lidé Ti odpovídají, by pro Tebe mohlo být varováním - viz gd. Promiň, ale vzkaz "Ad Pepe: Neser, sráči, prdíš si do držky!" mluví za vše. hodně zdaru na cestě za kultivovaností!
07.09.2002 00:00 K dílu: Pepe
Myslím, že když nic jiného, nemusel bys používat vulgarizmy... Působíš tak na mě trochu jako omezenec, když k tomu přičtu ještě téma auditoria...
12.09.2002 00:00 K dílu: Pepe
... to snad byla citace.
25.08.2002 00:00 K dílu: Pepe
Já vím věcí... :o) Prostě si Tě na Písmáku pomatuju ještě z dob, než ses odstěhoval do Olomouce nebo kam. Já jsem z Trutnova, tak mě to zaujalo. To je celé.
22.08.2002 00:00 K dílu: Pepe
Ve Vrchlabí, že jo?
20.08.2002 00:00 K dílu: Pepe
Jdu to změnit, jo? Dám tam to ostatní nebo něco jiného, pane Wopi :o)
10.08.2002 00:00 K dílu: Rozchod... Pepe
Příšerně říkankovitý (já mám vlastně co říkat, že? :o) naprosto prázdné verše...
10.08.2002 00:00 K dílu: Pepe
Ať se snažím seč mohu, nemohu tomu přijít na kloub, je to pro mě nesrozumitelné.
10.08.2002 00:00 K dílu: př. jm. Pepe
Řekl bych, že to má atmosféru, ale je kažená opakováním motivů a nevelkou nápaditostí. Kdybys do toho vmísil větší originalitu a ne tak úpřímočarý konec (třeba nějakou metaforu místo něj), řekl bych, že by to mohlo být fakt dobrý. Ale i kdyby, ten začátek se mi vážně líbí. Má nápad, spád, i přes drobný nedostatky je působivej a správně mě navnadil na čtení zbytku... TIP
30.05.2002 00:00 K dílu: Pepe
díky lidi!
06.08.0001 00:00 K dílu: Pepe
Já se nepovažuju za někoho, kdo by mohl být pro takovýto spolek přínosným, ale rozhodně by byl spolek přínosný pro mě. Já bych taky zájem měl.
31.05.2002 00:00 K dílu: Kdyby… Pepe
Teda odpusťte, ale tohle podle mě není báseň... Vždyť to je jen pár slov bez jakékoli fantazie!
06.04.2002 00:00 K dílu: Pepe
No, myslím, že tomu chybí ta pravá poetika, je to moc chladné, řekl bych strojové... aspoň na mě to tak působí.
11.04.2002 00:00 K dílu: Pepe
Myslím, že čím víc člověk hledá tu správnou náruč, tím spíš spadne do té nepravé. Dej si na to bacha, já vím, o čem mluvím :o) Hodně zdaru...
06.04.2002 00:00 K dílu: Pepe
já to nemyslel jako že je to něco proti Bohu, ale chtěl jsem říct jen to, že jsem čekal závěr, že v práznotu to mění odesílatele (myšlenek), protože se ztrácí v cigaretovém oparu, ve kterém si při svém uvolněném rozjímání jako práznota připadat může. Tak.
06.04.2002 00:00 K dílu: Pepe
a nemění to na práznotu spíš odesílatele?
11.02.2002 00:00 K dílu: Pepe
To šlohni se tam nehodí.
11.02.2002 00:00 K dílu: Pepe
pino15: :o) chybička se vloudila, hned ji jdu nakopat existenci. dík
26.01.2002 00:00 K dílu: Pepe
Sádruš: I Ty experte, o tom to není. Já bych je naopak nenechal dojít tak daleko, aby byly zapotřebí kapačky.
18.01.2002 00:00 K dílu: Pepe
dik
17.01.2002 00:00 K dílu: Pepe
:o) uf
15.01.2002 00:00 K dílu: Pepe
To jméno Pepo tam je jen jako jaksi klasické jméno dnešních manželů... se mnou to nemá nic společnýho. :o)
15.01.2002 00:00 K dílu: Pepe
Pepo: doufám, že nic :o)
15.12.2001 00:00 K dílu: Pepe
Ale prd přemoudřelé, jen by to chtělo hlubší pointu a uhlazenjší rytmus.
01.12.2001 00:00 K dílu: Podrobená Pepe
Ani bych to nedával jako blbůstu, skvělej nápad, tak tak.
21.11.2001 00:00 K dílu: Blouznění Pepe
No, myšlenku to má, ale chybí mi v tom něco "krásného". Ty metafory mi přijdou dost všední.
18.11.2001 00:00 K dílu: Pepe
ú, síla
18.11.2001 00:00 K dílu: Lásko Pepe
pardon - avi
18.11.2001 00:00 K dílu: Lásko Pepe
Krásný. Má to silnou atmosféru. HIT-TIP
18.11.2001 00:00 K dílu: Pepe
Já vím, postrádám tady buď hlubší pointu nebo efektnější provedení.
15.11.2001 00:00 K dílu: Pepe
Wopi, hermit: díky chlapi!
22.12.2001 00:00 K dílu: Schizo Pepe
No neřek bych, že je to tak katastrofální. Nikde přece není dáno, že jiná pravda než ta nabízená neexistuje.
11.11.2001 00:00 K dílu: Fatálne zamilovaný Naso Pepe
No jo, užij si to. Já jsem se zas tu poslední středu (tuším 8.11. v 11:38 SEČ) stal už trojnásobným strýcem. A řeknu Ti... 3,4kg a 53 cm ... Zuzanka. Už teď má nohy delší než já :o)
09.11.2001 00:00 K dílu: Pepe
Mě naši ve vzdělání dávají svobodu, důvěřují mi. Spíš dělají dozorce, zbytek je na mě. Nejsem ten typ, co rodiče přesvědčuje, já se s nimi spíš "radím". Když se vzpírám, jde většinou jen o to, jestli mi v něčem ustoupí nebo ne. Nejhorší je, když něčemu nerozumí (počítač), ale přesto o tom všechno vědí líp než já. To se pak vzepřu a po pár dnech je z toho vzpírání ze mě kulturista. Ale většinou z toho plyne poučení pro obě strany, neviděl bych v tom boj a jednoznačné rozhodnutí.
03.11.2001 00:00 K dílu: Pepe
jojo,
09.12.2001 00:00 K dílu: Jsi... Pepe
Viz Mates. Možná kdybys vypustil ten verš "jsi moje..." a dal tam rovnou "a já jsem Tvůj, lásko", mělo by to výraznější pointu. Takhle je to stejný od začátku do konce.
08.12.2001 00:00 K dílu: Nespravedlnost Pepe
No, chybí tomu výraznější pointa. Ten, kdo zrovna něco podobného nezažívá, v tom těžko něco najde. Není tam ani jedna metafora... to mě vždycky vadí. Já bych to spíš napsal nějak tak: óóó, ty jsi tak... bla bla bla a to že je nespravedlivá až nakonec a do nějaký tý metafory. Takhle je to s prominutím vážně nuda.
20.11.2001 00:00 K dílu: O dušičkách Pepe
Šivan: No řekni.
18.11.2001 00:00 K dílu: O dušičkách Pepe
Hezky z toho vyniká ta nepodstatnost srmti... každý tam jednou musí a neměla by se z prdu dělat kulička. HIT-TIP
03.11.2001 00:00 K dílu: Stmíváš se Pepe
Je to dobrý, má to v sobě takovou skrytou pravdu vyjádřenou lidově. Možná by to ale chtělo vyjádřit míň jasně, aby tam bylo co domýšlet a o čem přemýšlet.
07.11.2001 00:00 K dílu: Pepe
Nic ve zlým, ale v tomto případě se asi opravdu unavuješ zbytečně. Nevím, jestli to co píšu vyznívá tak, jak tu interpretuješ Ty, ale jestli ano, rozhodně jsem to tak nechtěl. Když si to čtu, připadáš mi jako demagog (mých slov) Ty. Nebo jsme se prostě jen nepochopili. Věř mi, že Amíkům nezávidím. Nemám co!!! Netoužím po penězích, netoužím po životě stráveném v práci. Ale to je nadýl.
05.11.2001 00:00 K dílu: Pepe
Steinbeck: Pravda. Ale do jisté míry si za to mohou sami. Deflad: dovol, abych se připojil... (to s tím kopírováním pracovitosti) Popelucha, _JiKo_: Tak mě poučte, co podle Vás překrucuju. Já si jsem vědom, že jsem zaujatý, ale nejsem si vědom, že tu něco uvádím lživé či přehnané. Věřte mi, že netoužím po tom, abych všude jen četl, jakej jsem magor.
04.11.2001 00:00 K dílu: Pepe
Steinbeck: Říkal jsem, že beru USA jako celek, ne doslova každého Američana. No a co, že jsou pracovití? Copak to, že obětujou život hrabání peněz (=práce pro společnost) je ospravedlňuje pro jejich využití na úkor planety? (znát hlavní města jednotlivých států USA je přece jen něco jiného něž znát hlavní města celých zemí... a Colorado má Denver :o) Suppe: Pravda. Národní hrdost nám poněkud chybí. Ale to prostě souvisí s odlišností našich způsobů přemýšlení. Američané jsou hrdí na svou svobodnou zemi (která je nenechá jít s flaškou alkoholu po ulici), kdežto my k tomu potřebujeme hokej a olympiádu... kde ale hrdí být už dokážeme. Američané jsou prostě spokojenější, možná také proto, že často žijí v nevědomosti. Jsem hrdý na to, že jsem Čech, ale proč vyvěšovat naši vlajku - u nás by mě akorát prohlásili za neonacistu. Popelucha: Američané nejsou nahoře jen díky své pracovitosti... hlavně díky své poloze. Evropa se díky pár rádobymocným tupcům řezala, zatím co si Amíci mnuli ruce a pokojně nás předháněly. Američané před druhou světovou neznamenali mnoho, prudce nám začali utíkat až někdy právě po druhý světový. Takový Francouzi jsou taky sakrapracovitý, a to popřete jen stěží - proč nejsou na ek. úrovni Amíků? A to s těma autama házím spíš na zřízení země, než na obyčejné lidi. Proč tam nejezdí vlaky a autobusy? Amíci prostě spěchají, aby mohli co nejdýl pracovat (přestože jim to nedá nic víc než peníze), takže je vlak ani nenapadne, přitom by se tím denně ušetřilo neuvěřitelné procento ropy (zpracované na paliva), ale to je problém i u nás, to nepatří jen k Americe. USA jsou velký, tak maj největší spotřebu, no. Ale am. vládě to stejně jenom vyhovuje, samozřejmě na daních.
03.11.2001 00:00 K dílu: Pepe
_JiKo_: Tím to teda není. My taky známe hlavní město třeba Bulharska. Pochybuju, že Amíci znaj vůbec Bulharsko.
03.11.2001 00:00 K dílu: Pepe
Popelucha: Co se hned vytáčíš? -prašivej zloděj: OK, příště si ten nefunkční Windows za 6000 koupím. Díky, nechci. Ty máš sampzřejmě všechno legálně, nebo nemáš kompa vůbec, viď? -uspokojování potřeb: samozřejmě, že uspokojuji své potřeby. Žít bez kompu by pro mě znamenalo poměrně velkou oběť, hlavně na KVALITĚ života, protože mi dává vzdělání, zábavu, ... což rozhodně nemůžeš říct o přehnané spotřebě Amíků. -nějakým způsobem vyživují: Tak tady jsem asi z Marsu zase já. Jestli mají Amíci co dočinění se zbytkem světa, tak to není o nic víc než politika čistě ve vlastní prospěch. -Amíkům se to vysvětlit dá: to je vytržené z kontextu. Narážel jsem tím na jejich finanční možnosti, které Rusové nemají... tzn. Rusům to "nevysvětlíš", protože prostě nemohou, ale Amíci mohou v pohodě, takže jim to můžeš "vysvětlit". -...tak to dorazí i do USA: Pochybuju, protože Amíci mají Evropu kolikrát za takovou exotiku, jako my třeba Ohňovou zemi. Oni se o nás prostě nezajímají, takže kdybychom prostě začali každý sám od sebe a do ničeho se nekýblovali, do USA to dorazí jen stěží. Mně na tom nic moc nelogického nepřijde. Fakt nevím, proč se tak vytáčíš. Buď jsi mě vůbec nepochopila nebo jsi pro takovouto diskuzi ještě méně vhodná než já. Jestli je správně třetí možnost, tak to potom promiň, že jsem Ti zkazil chuť. Možná jde jen o rozdílný výklad skutečností.
02.11.2001 00:00 K dílu: Pepe
_JiKo_: Jasně že nadávám, nadávám i u nás doma, ale Amíci mají největší rezervy. Už několikrát jsem viděl USA označené za zemi s nejhoršími spotřebitelskými návyky na světě. Pro příklad: prům. am. občas ročně spotřebuje přibližně 320kg papíru!!! (1990) Stejně tak suverénně nejvíce ropy, hliníku, železa atd. To, že já "konzumuji" am. produkt Windows (samozřejmě přepálenej :o) znamená jen uspokojování potřeb. Je jen na systému, jak je jeho produkce účinná a tím pádem i šetrná k neobnovitelným zdrojům. Řeknu-li to hodně jednoduše, tak já PC prostě používat "musím", stejně tak jako spoustu jiných am. výrobků, ale Amíci rozhodně nemusí vypít litry a litry cocacoly z plechovek, ale třeba (aspoň) z petlahví, i když by bylo lepší z vratných. Nemusí se denně pětkrát sprchovat, nemusí najezdit denně desítky kilometrů autem - samozřejmě bez dalších cestujících, sami v autě, nemusí mít šatníky čítající desítky kostýmů, bot... hadrů, nemusí si prostě pořizovat vše, co jim reklama nakáže. V evropě mají některé státy stejnou třeba energetickou spotřebu, ale rozhodně ne celkovou spotřebu surovin. Často jde o korytááá, ale (nevím, jestli jsem to už nenapsal výše) v Evropě by jim to neprošlo... ostatně Evropa Kjótské protokoly podpořila. Pepo: Nelze nesouhlasit, řešení je to určitě nejrozumnější, nakonec i nejúčinnější, ale naše populace nemá čas si zvykat. Rozjeli jsme se takovým způsobem, že už před čtyřiceti lety jsme výrazně omezovali možnosti příštích generací. Dnes je toto "okousávání" ještě prudší. Jestliže se výrazněji nehneme a nezačnemě důsledně šetřit a vyvíjet úspornější výr. procesy, je velmi pravděpodobné, že se někdy po roce 2050 naše civilizace setká s nezastavitelným kolapsem. Není čas začínat sám od sebe a čekat, až k tomu dojdou i ostatní. Lidi prostě musí otevřít hubu a použít ji, jinak se hrabiví mocní nehnou (historie by mohla vyprávět - ozón). Protože jsou USA největší a s největšími rezervamy, je třeba vyčítat to jim. Samozřejmě že "záchrana" světa nezáleží jen na nich, ale oni k tomu mají nejsnažší cestu. Vysvětlete třeba rusákům, že lepší by bylo koupit si kotel za půl miliardy, aby se tak nečudilo :o) Amíků se to vysvětlit dá, a víc než lehce. ale to jsem jaksi odběhl... protože jsou Amíci jiné mentality, pochybuji, že kdyby v Evropě začal každý sám od sebe, tak to dorazí i do USA. Spvrivs: No jo, štědrost je sympatická vlastnost, zvláště u bohatých lidí :o) ale musíme si uvědomit, jestli nejsme svou štědrostí současně i sobečtí. A obávám se, že takoví právě jsme víc než dost. Katerina: Moc prosím, zkus zjistiti něco, co by souviselo se zdejšími nářky.
01.11.2001 00:00 K dílu: Pepe
_JiKo_: Inu dobrá, ale stejně: Spotřeba Amíků nepřímo tlačí nebohé domorodce ke kácení pralesů a vůbec díky ohromné produkci (nadprodukci) USA spotřebujou neuvěřitelné množství surovin, které samozřejmě jsou neobnovitelné... pro vlastní přepych. Vždyť je to strašná nezodpovědnost! Honěj prachy a dlabou na zbytek. Kdybychom nežili všichni na stejné planetě, je mi to jedno, takhle mě to ale krutě vytáčí. A to, že mají obrovské plochy zeleně produkující kyslík, je ještě neospravedlňuje ve zneužívání této skutečnosti a nespoutaným emisím. Spvrivs: Štědrost je sice hezká vlastnost, ale myslím, že to s tím plýtváním celkem úzce souvisí. Když mohou dát postiženým dětem půlku výplaty, tak proč by soused nemohl do kanálu vypustit 5l oleje? Vždyť to tak bude mít o mnoho jednodušší... To jsem trochu přehnal, ale stejně to podle mě souvisí. K oné štědrosti (...volnosti = spotřebě) jsou vedeni špatně.
31.10.2001 00:00 K dílu: Pepe
aviaviaviÁvie
07.12.2001 00:00 K dílu: Pepe
Lyryk: No jo, ale těch dobrých děl bylo už napsáno tolik, že vždycky, když budeš chtít, najdeš něco podobného. Musíš chtít, aby se Ti to líbilo, no ne? "Umění je opakování krásna" hihi
06.12.2001 00:00 K dílu: Pepe
až mrazivé... Líbí se mi dílka s jemným protestem a takovou tou chladivou krásou. Ale stejně bych to aspoň o trošku zkrátil, získalo by to větší štávu, řek bych. Ale jednoznačně HIT-TIP
26.10.2001 00:00 K dílu: Pepe
Jestli hrajou pro sebe nebo pro lidi, co v hudbě hledají, koho poslouchají, co si o sobě myslí sami, co podle nich můžeme v jejich hudbě najít a co se do ní snaží dostat - co se snaží vyjádřit, popř proti čemu bojují.
20.10.2001 00:00 K dílu: Podzimní vzpomínka Pepe
Je to dost jednoduchý... přímočarý rýmy. Je to spíš písnička než báseň. Ať mi ostatní prominou, ale to je pro mě velké mínus... alespoň když to nemá zvláštní efekt tragičnosti nebo tak.
22.10.2001 00:00 K dílu: Mala otazka tajemneho sveta Pepe
Mahoney: !
21.10.2001 00:00 K dílu: Mala otazka tajemneho sveta Pepe
No, já ani ne. Myslím, že je daleko lepší samotné prožívání, než vzpomínání. Tím spíš, že se nevyhneme "špatným" lidem. Už mnohokrát jsem slyšel myšlenku, že jen dobrý svět bychom psychycky neunesli a nakonec bychom se stejně vyvraždili. Protože je pro nás přirozené setkávat se nejen s příjemným, ale i nepříjemným. Bez špatných lidí by nám ani ti dobří nepřišli opravdu dobří. Nebo Ti už je sedmdesát? Se vší úctou - vzpomínat a neprožívat nové je jako číst stále dokola jednu knížku. Už předem víš, která kapitola Tě baví a která ne. No a to je k prdu, ne snad?
16.10.2001 00:00 K dílu: Šest slov (pro změnu) Pepe
Šílený Rozkousal harddisk, počítač... monitor s tučnáčkem a pravil: "Lepší bolest zubů nežli bída lásky." jojo, jsem prostě super :o))))))
24.10.2001 00:00 K dílu: Pepe
Sušena: :o) díky, schválně si to Tvý ústně budu pomatovat, kdy na něj dojde... :o)
07.10.2001 00:00 K dílu: Pepe
nebraska: :o)))
09.10.2001 00:00 K dílu: Pepe
Derflad: To se neomlouvej, mně stačí, když to pochválí tak dva tři :o)
09.10.2001 00:00 K dílu: DEMOKRACIE Pepe
Bezejmenny: No vidiš, a já Tě měl za jednoho z těch "slepců". ...Climaster se ptal, jestli nás příroda nechá dojít až k sebedestrukci. Toho se chytím: Člověk se součástí přírody, jestliže bereš přírodu jako celek, tak samozřejmě nechá, ona nám nemůže nijak zabránit, než námi samými, takže je to zase na nás. Jinak příroda bez nás nám těžko zabrání. Zabrání nám ve zničení jí samotné, protože ona má podmínky k přežití daleko méně náročné než lidé. To, že lidé ztratili "metu" není na závadu. To, že už nebojujeme o přežití s tygry znamená, že můžeme bojovat o přežití sami se sebou. Naše technologie se dostala tak daleko (ta v praxi), že za neuváženého využívání nás je schopna poměrně rychle vyhladit. Lidé to sice omezují a s dnešními tendencemi růstu s podporou sociálních problému rozvojového světa je to stejně nedostatečné. Myslím, že poměrně brzy si lidé uvědomí, že další metou se pro ně stala možnost dlouhodobého přežití. Ono totiž za současného stavu Země bez vědomých zásahů člověka, věřte nebo ne, lidstvo během 80 let klesne na 1,5mld. Netřeba podotýkat, že za katastrofálního stavu atmosféry, biosféry... prostě všeho. Jde jen o to, jestli si to lidé stačí uvědomit (a jednat) dřív, než bude pozdě. K tomu "správnému" žití. Jak je správné žít? Nebojím se jít do definice: Správně žije ten, kdo poznává a řídí se podle toho tak, aby byl maximálně šťasten (v čemž předpokládám čisté svědomí apod.). Je to sice škatulkování, a to věcem jako je život atd. slušet nebude nikdy, ale v 6 miliardách to jinak nejde. S Climastrovou teorií o přirozeném vývoji naprosto všeho úplně souhlasím. Vlastně... co je nepřirozené??? Člověk, jako živočich, je přirozený. To, co dělá, je ve vztahu k vesmíru naprosto přirozené, neexistuje nepřirozené chování. Ve vztahu k přírodě je zase z 90% vývoj nepřirozený. Ale sám o sobě přirozený je. Až budem snídat radioaktivní rohlíky, co na tom bude nepřirozeného? Naše slepota, pohodlnost a hybnost civilizace je přece taky přirozená, je nás 6 miliard... :o) Věřte mi, že hořčího smajlíka jsem v životě nenapsal.
06.10.2001 00:00 K dílu: DEMOKRACIE Pepe
Bezejmenny X Climaster: Co tak tvrdě? Jestliže jsem Vás pochopil správně, máte pravdu oba. Možná Tě Bezejmenny zklamu, ale jsem sympatizant Climastrových názorů. Lidé jsou skutečně uzemění svým způsobem života a tak to systému vyhovuje. Žádný změny, pořád to samý, hlavně že konzumujou, co jim výplaty stačí, čímž ubíjí jak svou "svobodu" tak životní prostředí. Climaster je trošku ostřejší, ale to z něj hned nedělá chudinku. Možná by ses měl víc snažit pochopit ho. A jak píšeš později (3.10.) ... mně spíš připadá, že Climaster protestuje proti způsobu života, který dnes označujeme za svobodný (demokratický), ne proti demokracii jako takové. Pochybuju o tom, že chce diktátora nebo něco tak. Já jsem taky upřímně nespokojen a zároveň zklamán tím, jak lidé žijí. To už není o systému, ale způsobu uvažování. Jedny z lidských potřeb jsou i potřeba úcty ostatních, potřeba pocitu důležitosti nebo třeba potřeba spol. ruchu. Většinu potřeb tohoto druhu si dnes lidé nahrazují materiálem. Cítí se bezvýznamní (bezejmenní :o))) ? Koupí si auto a jsou najednou strašně důležitý. Duševní neklid způsobuje tendenci mít všechno, co se jim jen trochu zalíbí a pak kupují a kupují, co jen reklama do mozku vtlačila. Ne náhodou jsme se ve škole učili, že dnešní společnost nám naše potřeby DIKTUJE. Musíš uznat, že to rozhodně není v pořádku. Zbytek toho, co jsem chtěl říct, si určitě domyslíš, nechci odpuzovat potenciální čtenáře přehnanou délkou. Ono to, co nazýváš profitem, je zároveň i obrovskou ztrátou na "lidskosti". Ztrácíme na identitě, jsme zaškatulkováni a tečka. Demokratický systém se s trhem chová jako dravec a místo aby sloužil lidem, jak při vzniku sloužil, tak lidé slouží jemu.
01.10.2001 00:00 K dílu: DEMOKRACIE Pepe
Monty_Python: Tak si ji objednej, i toto má přece svůj účel. Kdybys vzala sprej a někam nastříkala hákový kříž, tak Ti to přijde taky v pořádku? Je to přece taky jenom "projev". Já se nijak nezastávám názoru, že se Mein Kampf prodávat nesmí, ale chápu ho. Je to prostě historický doklad, který zároveň může dost dobře podporovat další a další rasisty v sebedůvěře. Ne každý chce studovat.
30.09.2001 00:00 K dílu: DEMOKRACIE Pepe
zoo: :o))) Za pět korun bez problémů! Monty_Python: Ale fuj. Na všem si lze najít něco špatného, stejně tak jako dobrého. Já bych to s tou demokracií u nás neviděl tak černě. Nebo snad máš nějaké nekalé zkušenosti? Ona je i demokracie občas nechutná... ale co naplat, když nás je tu přes deset milionů.
30.09.2001 00:00 K dílu: DEMOKRACIE Pepe
1) Znamená plnou svobodu činů jen s tím omezením, že nesmíš narušovat práva jiných, přičemž jsou si (téměř) všichni rovni. 2) Demokracie se samozřejmě zdokonalovat bude... vlastně ne ona, ale její řízení. Zákony apod. Vrcholem je a bude z jednoho prostého důvodu: svoboda, ke které jsme čichli a málokdo se jí dobrovolně vzdá. Ale možná, že tu nastane tvrdší režim, až se nám životní prostředí zhroutí, nic jiného nezbyde. 3) Západní demokracie je demokracie, která funguje lépe než naše.
05.10.2001 00:00 K dílu: Pepe
Anonym87: díky :o)))))))
30.09.2001 00:00 K dílu: Pepe
Diana (vlastně všichni): Doufám, že tímto vysvětlením nezkazím Váš dojem, ale myslel jsem celkem jednoduše: Člověk se považuje za boha. Jeho rozvoj je krásný a velkolepý, kyanid v řekách už ne, přitom je to to samé. I pro nás tak zkažený člověk, jakým je vrah, je stále člověkem a člověk obecně je pro lidstvo stále něco "nad". Snad jste to pochopili, díky.
29.09.2001 00:00 K dílu: Pepe
Ta už je lepší, zřejmě je tu vidět dopad mé konstruktivní kritiky .o) Ale stejně mi tam něco vadí... co nedá vejít zimě, to je ono. To je prostě verš obětovaný rýmu. Ale pochval ji ;o)
24.09.2001 00:00 K dílu: Pepe
tak tak, jen bych to víc "zpoetizoval"
26.09.2001 00:00 K dílu: Pepe
Sušena: Prd, v auditkách jsem toho měl víc. Když chceš, abych něco stvořil, tak už mi konečně tu inspiraci dones! :o(
24.09.2001 00:00 K dílu: Pepe
Sádruš: A vidíš... za první den čteno 55x, to se mi ještě u ničeho nestalo :o(/
20.09.2001 00:00 K dílu: Pepe
... tenhle citát teda stojí za prd. Víc nenapíšu :o)
21.09.2001 00:00 K dílu: Dopis na rozloučenou Pepe
Smrt je totiž moc drahá a taky slohově náročná... No to je úžasný vystihnutí podstaty věci... váhy našeho všemi tak opěvovaného života... klon poklony a poklonu ke klonu
28.09.2001 00:00 K dílu: Je to plagiát? Pepe
Bezejmenny: No to je maso... to v těch povídkách nepíšeš, co? :o) Ty jsi teda romantik. Notebook zahoď a "vrať se" ;o)
27.09.2001 00:00 K dílu: Je to plagiát? Pepe
Bezejmenny: Píšeš skvěle tak jako tak, ale nemyslíš, že je to škoda? Přece už jenom to psaní samo o sobě někde v posteli večer Ti něco dá... další inspiraci, spokojenost... Já na PC nenapíšu vůbec nic :o(
27.09.2001 00:00 K dílu: Je to plagiát? Pepe
člobrda: Jsou dva druhy inspirace: 1) inspirace objektem (dědou) 2) inspirace úplně vším na základě slastné euforie vyvolané láskou... krásnou ženou. ;o) ne že by se někdo inspiroval ženou, on se inspiriju svými city k ní, no ne?
24.09.2001 00:00 K dílu: Je to plagiát? Pepe
Bezejmenny: Přestože žijeme v 21. století, což takhle neopomíjet romantiku ocucané tužky ve dvě hodiny ráno? :o) idle: vida!
19.09.2001 00:00 K dílu: Je to plagiát? Pepe
idle: Pak mi dej vědět. Klidně bych se vsadil, že když to pořádně neupravíš, bude to v té snovštině nečitelné o)
18.09.2001 00:00 K dílu: Je to plagiát? Pepe
To přece musíš vědět sama... ale pochybuji, že by někdo tvořil ze snu...
21.09.2001 00:00 K dílu: Pepe
Sušena: To víš, ... neuznaný génius. Lituj mě!
17.09.2001 00:00 K dílu: Pepe
Wopi: É, bléé... nemám rád rýmu :o)
16.09.2001 00:00 K dílu: Pepe
Proč se tady pořád každej tak řeže, copak je ten Písmák taková věda???
01.10.2001 00:00 K dílu: Pepe
První sloka je trochu slabší, ale... Dotek je tep, polibek spár. - prostě skvělý Jsi tak blízko, až svět mi mizí. - tohle už jsem někde viděl a ne jednou. Nějak moc to fantazii nepodněcuje, ale vlastně se to tam hodí. Jen jsem chtěl říct, že to nasazenou laťku nepřekračuje.
14.09.2001 00:00 K dílu: Pepe
Ježíši Nostradamus byl tak maximálně fikaný sedlák, nic víc. Ty jeho předpovědi... když je tak dokonalej, tak proč byly ty jeho vize tak "rozpatlaný, nejasný"? A proč jich 90% nevyšlo? Ne, ono vlastně vyšlo 100%, ale tím způseobem, že předpověděl papír spadne a vzduch zčervená a znamená to třeba vykácení deštných pralesů... Aˇˇt si patlá co chce, každý vzdělaný člověk Vám řekne, že vývoj světa je děj NáHODNý, viz kvantová fyzika. Nelze ho jakkoli dlouhodobě předpovědět, ne třetí světovou na čtyřista let dopředu s přesností na jeden měsíc + příčina. Nestíhám se divit, jak je to absurdní.
21.09.2001 00:00 K dílu: Do hajzlu s vaší válkou Pepe
a) Přestaň kouřit b) Vidíš to moc černě. Nějaké hmyzí rody taky vraždí své rodinně příšlušníky, my se od nich lišímě jen motivací. Efekt je stejný a v těch 6 miliardách se ztratí... stejně jako 35 000 lidí, kteří denně zemřou hladem nebo na nemoci jím způsobené... i lidská populace, ač se to mnohokrát nezdá, je součástí přírody a základní cyklus všeho živého je: rozmnožit a zemřít. Lidé trpí všude... nevím, proč se to v případě USA tak rozpatlává. ... vše nejlepší (hlavně nebuď prase a nekuř... nebo budou za pár let trpět i Tvoji nejbližší)
01.11.2001 00:00 K dílu: Pepe
Climaster: No ale to na tom nic nemění, ne? Kdyby veřejnost byla proti, časem ho přece podepíšou.
Nahoru