29.11.2009 01:47 K dílu: Jakou roli hraje původ autora? uživatel se odhlásil
mně to přinde hlavně jako okoukaná prezifláž. nedávno blbnul Dědeček s falešnejma překladama, teď zas tohle. už to po nich ostatní nevopakujte, jo? je to nuda, je to tu odpradávna a musí se s tim šetřit, aby se to nepřejedlo z plakátu, kterej jsem s nechutí sledoval podél eskalátorů v metru bylo celkem nechutně vidět, že KK využil rasovou a minoritní otázku v kombinaci s šikmookou módedámou k marketingovým účelům, pokusil se vyrobit "intelektuální hit" tyhle věci jsou vždycky tak viditelný, že mi příjde zbytečný tahat celej kulturní svět za nos kvůli tomu, aby se na to ještě nějak dál upozornilo. kdo máš kukadla, tak viď přecik víme, jak je to s marketingem a tydle akce maj na jazyku jistou pachuť, páč autor nepodvedl jen vykutáleného nakladatele, ale taky recenzenty a čtenáře, kteří celkem za nic "nemůžou" nota bene, když autor vyinkasuje prachy z prodeje a vrhá tak sám na sebe světlo otázek, co bylo vlastně větší motivací - performance a nastolení jistých otázek, nebo prachy a sláva? je mi celkem jasný, že asi to všecko dokupy mno a mám tím pádem smíšený pocity
25.11.2009 01:48 K dílu: Vždyť o nic nejde uživatel se odhlásil
třeba si to mrzačíš v hlavě sám :P
24.11.2009 00:54 K dílu: Vždyť o nic nejde uživatel se odhlásil
já tam neškrtal :) ale jako skládal jsem z útržků, řekněme nehci, abys něco žral, mezi řádky mi podsouváš, žejsem krmič, necheš - nežer líbí - nelíbí
11.11.2009 15:57 K dílu: Vratné verše uživatel se odhlásil
no ovšem, jak jen jsem na ně mohl zapomenout??? časem přidám..
06.11.2009 22:50 K dílu: Vratné verše uživatel se odhlásil
třeba tohle: Proč nemiluji jeřábnice co cpou se tlustým z krkovice ?! to je samozřejmě na sílu absolutně, ale pokud necítíte že je to součást jakéhosi výrazu a autostylizace, pak je další diskuse marná
06.11.2009 22:48 K dílu: Vratné verše uživatel se odhlásil
dalku, to se dá říci snadno, ale zapomněl jsi říct, zdá se mi, nebo podle mě, protože tohle jsou tak subjektivní věci, že pokud bys chtěl objektivizovat, musíš říct příklady a v čem to vězí a jak by to nenásilný básník napsal lépe.
06.11.2009 20:54 K dílu: Vratné verše uživatel se odhlásil
všem díky gerrhen, todle se na písmáku říká u každé mé vázané básně a přitom to sekám jako baťa cvičky a nic nikam netlačim libozvučnost je značně subjektivní, zdá se mi, neb mě zvučí většina libě
30.09.2009 04:11 K dílu: Po papeži pavouk běží uživatel se odhlásil
prepáč katugiro, já moc nevim, jak to tu leží a běží. jen sem chodím spammovat. dá se to z arény nějak vyndat? :)
24.08.2009 20:30 K dílu: mlč už - SuperStar uživatel se odhlásil
i když je druhá půlka malinko slabší, líbí se mi to... co znám tvou tvorbu, tak jedna z těch lepších - *
21.07.2009 20:53 K dílu: Miluju prodavačku z Tesca uživatel se odhlásil
jediné dva neohrabané tam vidím líci / brokolici (to kvůli zneužívanému "líci") a tesca hezká u obou to je záměrná naivita, pokud se ti nelíbí Tesco/Lescaut, tak lepčí už prostě neumim :)
21.07.2009 00:51 K dílu: Jánabráchismus aneb Písmácká politika uživatel se odhlásil
hezky napsané, vydržel jsem až do konce, přestože mě normálně tvorba písmáků a jejich diskuse nezajímají. nedávám tip - to jen proto, abys neměl pocit, že to dělám také ze spekulativních jánabráchistických příčin. každopádně pozor na to, že úplně normální lidské chování, což je např. touha být s ostatními zadobře atd. je dnes módně viděna až zbytečně negativisticky. je tomu přeci i v běžném životě, nejen v tom virtuálním, že chce-li člověk vědět kupříkladu o sobě pravdu, musí hledat jehlu v kupce sena a dlouho s ní pak ještě o samotě meditovat, než mu řekne co si o něm fakt myslí a případně ho i - jak už to jehly dělávají - popíchne. domnívám se že literární server je tou ideální kupkou sena, kde se taková jehla dá hledat. víc bych zbytečně neočekával. a tipy mám moc rád, od séger i bráchů...
18.07.2009 00:17 K dílu: Miluju prodavačku z Tesca uživatel se odhlásil
jo, i mně je to fuk
17.07.2009 18:22 K dílu: Miluju prodavačku z Tesca uživatel se odhlásil
musíš počítat s tvrdou reakcí na tvrdou kritiku. zákon akce a reakce...nevím zda literární příspěvky, nečetl jsem tě, ale kritikou ses moc nevytáh mno, představuju si poněkud kvalitnější argumenty, když se pustíš do takových odsudků tvůj přijímač je zjevně jinde, vo tom žádná
16.07.2009 23:39 K dílu: Miluju prodavačku z Tesca uživatel se odhlásil
Arnika Plazivá - to ses rozhodla ty, že má ta báseň být přehlídkou vtipů, já ne. Pro mě je to jen taková usmívací věc. Fuk - Tak předně takto tvrdá kritika má být zdůvodněna konkrétně, jinak je bezcenná a poukazuje spíš na touhu se zviditelnit a diletantství. Pokud jsi nepostřehl velkou dávku nadhledu a ironie hned od první sloky, nepokoušej se o hodnocení literárních děl, nemáš na to zřejmě talent... Posledný - velmi by mi pomohlo, kdybys napsal, kde. Ostatním díky.
16.07.2009 00:26 K dílu: Miluju prodavačku z Tesca uživatel se odhlásil
Yvaine: kdybys viděla tuhle, taxe zamiluješ :)
06.06.2009 23:07 K dílu: větve uživatel se odhlásil
roky tam nesedí ano, něco vymysli třeba, časy nebo něco lepčího, ale v kontextu básně se tam nespisovná čeština naprosto nehodí, opravdu to vyznívá jako chyba... seš šikovná, takže bys jistě dokázala dobře poopravit
06.06.2009 22:09 K dílu: větve uživatel se odhlásil
nevím, zda už někdo nevzpomenul, ale pokud jsou podmětem ta "léta" (a nenapadá mě, co by jím jiného bylo) pak přísudkem mělo být "vadla" (střední rod množného čísla) u básnířky tak nadané v tak mladém věku celkem závažná chyba, čili navrhoval bych "roky vadly" nebo jakkoliv jinak se s tím vypořádat. jináč tip
01.06.2009 02:50 K dílu: Hrnčíř uživatel se odhlásil
vy se jednou urytmíte
31.05.2009 22:24 K dílu: ... na odliv uživatel se odhlásil
hej a tak ačkoliv neodmítám a chci příjmout tuto nauku, je mi stále záhadno, zda je ona tou podstatnou pro báseň, jestli to prostě nevězí ve větším soustřdění a zenovém hledání řemesla... u této básně jistě bych o tom nemluvil to je spíš takový okamžitý popud...
31.05.2009 19:38 K dílu: ... na odliv uživatel se odhlásil
hele nejsem z toho moudrej, ale doufám, že mi to vysvětlíš, až se potkáme, mám s rytmikou vázanýho verše problémy, páč mi ta teori přinde strašně nudná a npřehledná a taky málo dostupná v rozumné formě... dajakbol, sa dúfam stretneme na Literárnej Vysočine!
31.05.2009 14:45 K dílu: ... na odliv uživatel se odhlásil
někdy se tomu pověnuju jo? ovšem trochu mi to připaqdá jako přehnanej formalismus... ne že by nebylo fajn tohle hlídat, ale nemyslím, že je to zásadní
31.05.2009 09:06 K dílu: ... na odliv uživatel se odhlásil
konkrétně miro? a prosím vysvětli podrobně, díky
30.05.2009 19:05 K dílu: ... na odliv uživatel se odhlásil
dík
30.05.2009 14:00 K dílu: ze země uživatel se odhlásil
vynikající rytmus
30.05.2009 13:59 K dílu: ze země uživatel se odhlásil
vynikající rytmus
29.05.2009 22:34 K dílu: Hrnčíř uživatel se odhlásil
všem děkuju
29.05.2009 20:10 K dílu: Ani ne uživatel se odhlásil
jsou, ale po mě je nikdo neuklidí...
29.05.2009 19:13 K dílu: Ani ne uživatel se odhlásil
a já měl dneska šest kyselejch vokurek!
29.05.2009 11:16 K dílu: Nokturno uživatel se odhlásil
jste citlivky! trošku expresivity a hned vás to složí.
29.05.2009 11:14 K dílu: Hrnčíř uživatel se odhlásil
Bluedragon: čekal jsem kdo s tím příjde :))
29.05.2009 02:29 K dílu: Diskusion siňóra, buďte tak láskyplně našťochaný, a řekněte mi to. Ale ne to jako to, ale to jako to co chci upe, ne? uživatel se odhlásil
křováčtinou... neumím to foneticky přepsat ale je to něco mezi dlask! a mlask! s dozvukem malýho kostěnýho bubínku
14.12.2008 10:39 K dílu: Jako uživatel se odhlásil
Jste nějací chytří :) Klišé nemůžeš číst jednou ale vícekrát, jinak to není kliše, takže správná formulace měla být "jedno z nějvětších klišé, jaké poslední dobou čtu." Klišé je něco co se (něčím) opakuje do zblbnutí v různých průměrných textech, pokud jej chápeme stejně.
14.12.2008 01:12 K dílu: básnička pro nikoho uživatel se odhlásil
tohle mě oslovilo moc
14.12.2008 01:10 K dílu: básnička pro nikoho uživatel se odhlásil
tohle mě oslovilo moc
14.12.2008 01:08 K dílu: básnička pro nikoho uživatel se odhlásil
tohle mě oslovilo moc
13.12.2008 23:58 K dílu: Nad dasslerovým pohledem do budoucnosti uživatel se odhlásil
Od literárního serveru očekávám, že se na něm budou svobodně publikovat dílka začínajících autorů. To se tu poměrně daří a to že to funguje není samo sebou, je to díky vůli majitele a značné práci Dera, kterou, nepletu-li se, vykonává ve volných chvílích, zřejmě i zadara. Takže pokud se podaří něco navíc, fajn, ale je to nadstavba a zásadní je aby dobře fungovalo to co tu je. Jak po technické tak i komunitní stránce.
13.12.2008 20:04 K dílu: Náladově do kávy uživatel se odhlásil
krásná, du taky pro kafe případné infarkty myokardu písmáků si vyřeš se svým svědomím
24.11.2008 23:31 K dílu: Aujourd´hui uživatel se odhlásil
lef lezé do trrramvajé, žerre mandléé loupesijéé
24.11.2008 20:32 K dílu: Jak čtete báseň? uživatel se odhlásil
Když je dobrá, tak nahlas. Je-li horší, potichu a ofrňuji se. Pokud je vysloveně blbá (pak bývá většinou i dlouhá) přeskakuji sloky čtu jen náhodné verše atp.
24.11.2008 00:35 K dílu: uživatel se odhlásil
Kdyby mě to nebavilo, tak se tak nestalo, takže já díky.
24.11.2008 00:32 K dílu: uživatel se odhlásil
Přečetl jsem si vše. Píšeš dobře.
08.09.2008 18:47 K dílu: Toaletní diskuse uživatel se odhlásil
No tak ale, byl jsme nejblíž, ne?
04.09.2008 22:56 K dílu: Toaletní diskuse uživatel se odhlásil
12
13.08.2008 09:27 K dílu: -4- uživatel se odhlásil
Jo, na tom něco je.
13.08.2008 00:50 K dílu: Potrebujem radu od niekoho kto pise prozu:) uživatel se odhlásil
Podobné diskuse na písmáku jsou ideální příležitostí, kterak ukázat, jak jsme všichni vtipní. Autor diskuse ale třeba byl tak naivní, že skutečně očekával "nějaké ty teoreické finty". Třeba chtěl skutečně vyprovokovat literární diskusi a to v rovině literární a o literatuře, třeba si myslel, že tu někdo začne o výstavbě příběhu, či co já vím. Nechce se mi listovat dál, ale předpokládám, že zbytek je zhruba stejný. Všichni jsme prostě hrozně vtipní. Jen já osobně jsem třeba žádostiv zkušností nebo pohledů literárně-teoretických a kde je na písmáku najdu? Není tu nějaká diskuse, kde se jen nerochní ego ve vtipkování, ale skutečně se tam něco řeší? Ona je každá diskuse o něčem tak éterickém z vnějšku nakonec k smíchu, ale co takhle na chvíli opustit tu pózu, že jsme tak strašně nad věcí a nechat se tím převálcovat jen pro ten pokus, aby to bylo o něčem. Protože jinak jsou tu všechny diskuse stejné. Někdo něco předhodí a - zvláště míní-li to vážně - je rozcupován satirami, ironií, sarkasmem... Jenže, i přes smysl pro humor mnohých, už to začíná být maličko nuda. Já nikdy román nepsal, jen pár povídek. Jako nezkušeného autora bez teoretického zázemí mě napadá třeba toto: - kratší věty v přímé řeči urychlují děj, zvyšují napětí - pokud se nepustíš do nějaké stylizace, měla by přímá řeč co nejvíc odpovídat toku řeči, na jakou jsi zvyklý, jak se obecně mluví - uvozovací věty u přímé řeči musejí být nápadité, neměla by se opakovat slovesa. Přirozenosti prospěje glosa o tom co řečník dělá, co se kolem něj děje atp. Kupříkladu: "Janku, neser mě," zamračil se Pišta Hufnágl a výhružně se předkolonil. Vodítkem přiškrceného vlka pod stolem změna intonace probudila a napjal uši. "Tohle jsou Chvojkovice a tady se chlastá!" dodal Pišta. Namodralý Janek lopotně zvednul brvu levého oka... - přímá řeč napomáhá dějovosti. V románu bych s ní asi nešetřil. - při dlouhém a svižném rozhovoru nenápadně vypouštím uvozovací věty, potom je ale třeba, aby z dialogu vždy bylo jasné, kdo právě hovoří. No a ještě bych mohl napsat pár banalit takto bez ladu a skladu, ale nepochybuji o tom, že jsou tu teoretici, kteří by k této LITERÁRNÍ diskusi mohli přidat informace méně zjevné a zajímavější.
03.06.2008 18:17 K dílu: -3- uživatel se odhlásil
Jo, tečko, jak jsi to řekla, koukám, že je to vskutku tak!
03.06.2008 14:28 K dílu: Pot uživatel se odhlásil
Ta barva je šílená ano :-) já totiž publikuji ještě na mezeře a tam to na té žluté nyvypadá tak zle, sem jsem to okopl a dál to neřešil,... chtěl jsem aby z toho sálalo vedro a léto, ale barva vskutku není podstatná. Jinak v čem spatřuješ manýru? Třeba Veronica Barr že jo? používání cizích jmen je takovej soudobej manýrismus, to asi souhlasím, dál nevím.
19.05.2008 19:48 K dílu: Vlastnosti vzduchu uživatel se odhlásil
Fouckault: děkuji ti, neb jsi zcela přesně vyjádřil, čím trpím-
18.05.2008 23:29 K dílu: Klišé uživatel se odhlásil
miluju různé tvary vidlí
18.05.2008 22:51 K dílu: Vlastnosti vzduchu uživatel se odhlásil
alexa - je tam víceméně, co verš to obraz, pokud tě ty obrazy neoslovují nebo ti příjdou nudné či vyčpělé, chápu, ale jsou tam :) dlouhý verš komponuji poslední dobou na prostest všem těm básnílkům, co si myslí, že udělají z věty báseň pokud dají každé slovo na nový řádek. (Někdy se to může podařit, ale musí to být sakra dobrá věta)
16.05.2008 13:03 K dílu: Jdeme (jdu) na (nealkoholické) pivo uživatel se odhlásil
toe daleko
16.05.2008 12:55 K dílu: -3- uživatel se odhlásil
To bohužel nestihnu.
15.05.2008 02:33 K dílu: -4- uživatel se odhlásil
Ano, přešlapuji, přešlapuji. Ten posun jsi odhalila správně, je pomalý a relativně drobný, ale je. Na zhrzených citech je zajímavé, že, ač člověk racionálně již dávno ví, že je to passssssé, emocionálně mu to mozek prostě nebere. Ještě jsem měl potřebu k tomu něco napsat, čtyřka ovšem uzavírá kruh a ten další by mohl být minimálně o kousek hladiny dál. (Ovšemže ale uvidíme.) Díky za podněty, hrdinko. Hrabě Kolovrátek
13.05.2008 13:00 K dílu: -3- uživatel se odhlásil
Ale ano je to kolovrátek plaček, a já se ovšem nevypisuji, tento termín mám velmi nerad. Kolovrátkovost naznačuji již oním číslováním. Ovšem riziko, na něž mne upozorňuješ, je na místě, tak díky.
06.05.2008 11:04 K dílu: uživatel se odhlásil
dík :)
06.05.2008 10:50 K dílu: -3- uživatel se odhlásil
To je dobře, díky, oni mi to psali i na mezera.org, tak nevím, třeba na tom něco bude :) Minimálně vím, že to lidem občas nesedí a to je dobrý vědět.
06.05.2008 09:55 K dílu: -3- uživatel se odhlásil
Něžnýma křídlama je spisovná alternativa, je tam použita kvůli rytmu a kvůli tomu, že mi jde víc do huby v tomto textu. Dlouho jsem zvažoval, zda napsat text spisovně, či hovorově. Tenhle výraz je na pomezí, ale buď já nebo vy tomu nerozumíte, jelikož se mi tam líbí, ať to čtu, jak to čtu. :)
02.05.2008 14:07 K dílu: -1- uživatel se odhlásil
egile, asi prot, že jsem nostalgický, ne? docela obyčejně si tu pláču
01.05.2008 23:05 K dílu: -1- uživatel se odhlásil
diky
01.05.2008 22:40 K dílu: tma. uživatel se odhlásil
Chytře zopakované těsno, dodává básni šmrnc.
01.05.2008 22:38 K dílu: -1- uživatel se odhlásil
Není z tohoto týdne :) leč jsi asi blízko O kritice nemám žádných konkrétních představ.
Nahoru