09.01.2011 16:00 K dílu: Prázdnota - text k projektu Jonish
Emo! Je to emo. Nesmírně mě potěšilo, že mi dovolili se na architektuře půl roku nimrat v emu, ale měli to dobře promyšlené - jen díky tomu se mi to emo konečně přejedlo.
09.01.2011 13:33 K dílu: Prázdnota - text k projektu Jonish
Ajajajaj. A je to v hajzlu, byl jsem odhalen. Lépe to napsat nedokážu. Snažil jsem se barvitěji popsat vlastní pocity, o kterých je celý projekt a poté jakoby napasovat proces rozchodu na procházku objektem.
09.01.2011 13:04 K dílu: Prázdnota - text k projektu Jonish
Děkuji, s výtkami souhlasím. Snažil jsem se text zestručnit a došlo na jednoslovné věty a přitom tam zůstala některá z těch zbytečných zájmen.
03.10.2010 20:41 K dílu: Svině a slunce Jonish
ad Mimoň: Jasně. Příště si to plácnů do indispozic. Ono to je asi takové přirozené vyplajznutí emocí do textu, na které se pak dívám a obdivuji, že to je takové hrozitánské emo, nicméně to ostatním nemá co říct.
21.06.2010 10:13 K dílu: Slabost Jonish
ad Mimoň: Děkuji. (To "a" jsem tam připlácnul na poslední chvíli.) ad Garay: Mi se ty emo-nálady docela slévají, třeba jo, umrlec to taky chvíli byl.
20.06.2010 22:47 K dílu: Slabost Jonish
A co když jo!
14.05.2010 18:09 K dílu: Saw an angel (experiment s jazykem) Jonish
Chacha, ouríli? Já anforčunetly francúzky no sabe.
10.05.2010 19:58 K dílu: Slzy mandlí Jonish
Už to nemám ani sílu dočíst! Ne, je to tím stresem. Následujících 24 hodin pro mě bude klíčových. Děkuji za ohlas, a pracujte, tvořte, editujte, sakra!
09.05.2010 15:15 K dílu: Miniúvahy: Emoce a pád individuality Jonish
Ad Tom: Děkuju. Lidé tím pádem nesouhlasí s názorem z vybraných médií, jelikož nesouhlasí s názorem většiny společnosti - jak říkáte, média jsou tvořena lidmi. Jak jsem napsal v úvaze, všechno, co tvoříme se podílí na "duchu světa", tudíž média zanechávají stopu v nás, stejně jako my určujeme média. Určitě s tím přišlo mnoho lidí přede mnou - jde to ruku v ruce s populárním motýlím efektem.
10.04.2010 23:42 K dílu: Miniúvahy: Emoce a pád individuality Jonish
Díky. Ale teď opravdu nesouhlasím - nejsnazším útočištěm je naivita.
10.04.2010 23:09 K dílu: Miniúvahy: Emoce a pád individuality Jonish
Ad Winter: No jo, no jo. Jste po dlouhé době první člověk, co mě vzpomínkami ze socialismu přiměl pochybovat o oprávněnosti toho, co píši. Snad jde právě o jakousi nespokojenost, že stavu, ve kterém celý život žiji, stále ještě kousíček chybí a já se pokouším na ten kousíček upozornit, abychom se přiblížili ještě blíž k dokonalosti - alespoň v mých očích. Objektivní zprávy, vyšší úroveň kultury... Teda... Vlastně... Eliminace "nízké" kultury. A to by pak znamenalo, že by neexistovala "vyšší" kultura ale jediná kultura a zas by vše bylo k vzteku. Možná je pěkné, že lidé předstírají, že jim záleží na mrtvých z televizních obrazovek. Možná je pěkné, že si doopravdy myslí, že jim na nich záleží, ale přece to nemůže být doopravdy. Ty postavy, které vídáme na obrazovkách jsou prostě virtuální, ačkoliv jsou z masa a kostí.
10.04.2010 21:05 K dílu: 85 Jonish
Letní den, na vrcholku zeleného kopce leží pohozené lopaty a vedle, v trávě, se sluní dva hrobaři? Siesta? Zbytek dokopeme až po obědě? Potěšilo mě to, líbí se mi to.
10.04.2010 20:56 K dílu: Miniúvahy: Emoce a pád individuality Jonish
Ad Matti: Děkuji. a) Ona to vlastně falešná solidarita - raději jsem se ujistil, že správně chápu pojem - je tím, že projevujeme smutek a soucit, nicméně ony tragédie pouze konzumujeme. Jako nějaký film - ten může být také depresivní a zdrtit nás. b) Opravdu, za to, jak daného člověka vnímáme, může jeho prezentace - souhlasím s vámi. Myslím, že si tedy můžeme vzít dva odlišně vnímané lidi: jakéhosi "modelového" extroverta a introverta. Druhý na sobě nemusí dát mnoho znát, ale uvnitř prožívá vesměs ty samé pocity, jako extrovert, ačkoliv působí, že má srdce z kamene. Ke druhé části - tedy nejspíše i pro vás, p. moorgaane: Omlouvám se, že věta očividně vyzněla opačně. Fakticky je myslím správně, ale kvůli tomu použitému záporu mate čtenáře, tedy vysvětlení k Německu: Prohrát válku nebyl důvod, proč ji Německo zavinilo. Potlačovat individualitu diváka není cílem lidí v médiích, kteří se pouze pokouší dělat dobře svou práci. Ještě jednou vám děkuji, že jste této úvaze věnovali svůj čas.
08.04.2010 23:05 K dílu: Hladina Jonish
Ad VT Marvin: Díky. Uvědomuji si, že texty co jsem doposud psal, včetně maturitní slohovky jsou psány jaksi "jen-tak", nemám nikdy promyšleno kdy by text měl gradovat (etc) - to je věc, co bych chtěl do příště napravit, psát tak, aby vše mělo účel.
06.04.2010 19:11 K dílu: A ty.... Jonish
Je mi velmi sympatická atmosféra. Obrazy, které se mi zhmotňují před očima.
06.04.2010 19:09 K dílu: Kdo jinému jámu kopá... Jonish
Ad rytíř don Quijote de la Mancha: Děkuji. Ono nejde přímo o nové téma, už mě pár let pronásleduje. V korektuře jde ve všech čtyřech případech o interpunkci?
05.04.2010 23:49 K dílu: Cinkání Jonish
Ad Lampička: No nejspíš mezi odbytý vázaný verš, pokud neexistuje nic mezitím. Chybět by mohlo... důraznější vysvětlení. Já si to tak nějak docinkal ke své pointě, ale možná jsem měl... udělat něco jinak. Snad?
05.04.2010 23:49 K dílu: Cinkání Jonish
Ad Lampička: No nejspíš mezi odbytý vázaný verš, pokud neexistuje nic mezitím. Chybět by mohlo... důraznější vysvětlení. Já si to tak nějak docinkal ke své pointě, ale možná jsem měl... udělat něco jinak. Snad?
05.04.2010 15:41 K dílu: Cinkání Jonish
Ad Rajmund: Ne ne, toto je autobiografický počin a já jsem naprosto nekočovný - usedlý živel.
04.04.2010 19:25 K dílu: Cinkání Jonish
Možná. Z počátku jsem se snažil cukrovat, abych zmátl čtenáře a poté ho překvapil tím, že tématem je vzkvétající šílenství toho.. lyrického subjektu.
04.04.2010 11:35 K dílu: Cinkání Jonish
Měl jsem to raději umístit k volnému verši?
31.03.2010 21:50 K dílu: Kdo jinému jámu kopá... Jonish
Je to zvláštní, jak se liší názory různých lidí. Profesorka tuto práci vychvalovala pro její pohled na téma i pro to, že měla jakousi "hlavu a patu". Přitom sám cítím, když čtu vaše komentáře, že tam opravdu jsou výrazné nedostatky.
24.03.2010 21:46 K dílu: Kdo jinému jámu kopá... Jonish
Aha, děkuju. Když nad tím teď přemýšlím, tak jsem si na to měl vyhradit více času. Napsal jsem to, přečetl si to po sobě a šel tisknout. Chybí tomu čerstvý pohled ze druhého dne.
24.03.2010 20:34 K dílu: N a d ěje Jonish
Chacha, děkuji ^_^
24.03.2010 16:39 K dílu: Kdo jinému jámu kopá... Jonish
Dobře. Díky.
21.03.2010 09:46 K dílu: Saw an angel (experiment s jazykem) Jonish
Experiment spočíval v tom, že jsem se pokoušel kombinovat dva jazyky tak, aby to nebilo do očí, aby se to dalo číst tak, že si člověk nemusí ani uvědomit, že čte dvoujazyčný text. Jaká úroveň?
20.03.2010 02:04 K dílu: Saw an angel (experiment s jazykem) Jonish
Horory můžou být dobré. Minimálně The Others a starší Shining(Stanley Kubrick) jsou dva horory co se mi líbily.
11.03.2010 00:25 K dílu: Slzy mandlí Jonish
Tak se mi to vůbec nelíbí. Po necelém roce v tom matně vidím původní myšlenku, ale je to děsně kostrbaté. (Takže tip si sám sobě nedám.)
09.03.2010 22:23 K dílu: Saw an angel (experiment s jazykem) Jonish
Oho, to že bylo v onom filmu který znám podle názvu?
09.03.2010 21:19 K dílu: Hladina Jonish
Hm, děkuji. A jaký přechodník je tedy správně, prosím?
07.03.2010 00:11 K dílu: SMRT Jonish
Zvláštní, s podobným textem jsem se nikdy nesetkal. Cítím v tom hněv a takovou "obcházecí metodu" - přesvědčím čtenáře aby nedělali A ale B, nikoliv přikazováním, ale jakýmsi smutným zhodnocením A.
28.02.2010 10:12 K dílu: N a d ěje Jonish
Já doufám, že víš dobře, cos tím myslel, protože jsi mi nasadil brouka do hlavy. ^_^
23.02.2010 20:40 K dílu: Puberta Jonish
Při čtení mě napadlo, že pokud jde o "problémy", tak potom jsem si sám týto problémy nevyřešil, a to mě pronásledují od základní školy a teď zakončuji střední. Chtělo by to popis pracovního postupu, jak se vyhrabat.
23.02.2010 20:36 K dílu: Jar of Butterflies (anglicky) Jonish
Děkuji.
23.02.2010 16:10 K dílu: Jar of Butterflies (anglicky) Jonish
2)ad VT Marvin: Text bezchybný je. Gramaticky i užitím časů, tvarů, slov. K angličtině jsem se uchýlil, protože ona dívka, pro kterou táto báseň byla určena se mnou vedla česko-anglickou konverzaci, zakončenou právě jakýmsi zárodkem této básně v angličtině, který jsem poté zákonitě rozvedl do básně v angličtině. ad někdo: Když jsem zmínil, že text byl psán pozdě v noci a snesl by úpravy, měl jsem na mysli, že některé verše nejsou dokonalé, proto byla báseň nakonec zařazena do smíšených veršů. Své básně dále needituji, protože mají zobrazovat můj duševní stav v době, kdy jsem je psal. Děkuji za všechny reakce, moc mě potěšily, ačkoliv mě trošku mrzí, že očividně lidí, co si text doopravdy přečetli je menšina.
23.02.2010 16:04 K dílu: Jar of Butterflies (anglicky) Jonish
1)ad lag-n.lol: Moc děkuji za slova chvály a hodně mě těší, že jsi tu báseň přeložil. Jako autor jsem sice měl problém, když jsem viděl právě nějaké rozdíly v osobách, které vedly k určité změně vyznění, přesto je ten překlad pěkný, sám jsem právě měl strach se do něj vůbec pouštět. Asi největší rozdíl je v absenci.. jak bych to žertovně nazval "Lynchovy metamorfózy", totíž, dochází tam ke změně osoby: kráčím na kopec, přikazuji "otevři", uvidíš, a zakončuji báseň vyletávajícím posledním tvorem, a tím, že "tě pozoruji usmívat se" - šťasten, že ona dívka, ke které mluvím vyslyšela a nechala se unést.
22.02.2010 23:33 K dílu: Jar of Butterflies (anglicky) Jonish
Marvin: Ten text je starý asi týden. Teta: Jo, překlad by to sneslo, nicméně samotný vznik toho textu způsobily krátký úžas nad slovním spojením "jar of butterflies"... nevím, jak jinak to přeložit než "zavařovačka motýlů". Nedokážu to pěkně přeložit. Alespoň ne teď.
22.02.2010 23:12 K dílu: Ideál krásy ve 21. stol Jonish
Nevadí, také z toho nejsem tak nadšený jako před rokem. Ale ta druhá polovina je ta lepší polovina!
22.02.2010 23:09 K dílu: Jar of Butterflies (anglicky) Jonish
Aha, no ono to nevadí. Chápu, že ne nadarmo je ve výběru jazyku jen CZ/SK. Každopádně jsem doufal, že se dočkám nějakých užitečných reakcí. Vím, že by to sneslo nějaké úpravy, pilování, přece jen, ve dvě ráno z hlavy nevytáhnu maximum.
22.02.2010 22:26 K dílu: Jar of Butterflies (anglicky) Jonish
Ano, jsme. Což mi ovšem nebrání tvořit v cizích jazycích a následně to sem uveřejňovat pro tu část návštěvníků, kteří nad básní ve středoškolské angličtině neohrnují nos.
04.10.2009 16:56 K dílu: Krása a umění Jonish
thalino, nemůžeš se s tím nejspíš ztotožnit, protože mi to vyvstanulo na mysli právě při nádherném koncertě Nieriky v salónku naší knihovny. Byl to dojem z krásného zpěvu vzniklý v nitru člověka co se uvolňoval ze zkostnatělosti způsobené nedávným nezdarem v osobním životě. A.H., Krása je podle mě uměním, protože jsem v danou chvíli spatřoval ekvivalenci mezi krásou a dojmem ze zpěvaččiného zpěvu.
20.09.2009 10:48 K dílu: Loučení Jonish
Jo pánové, máte pravdu. Byl jsem pln dojmů.A ta hlava, vlastně je to "mínus jedna hlava". Mějte pěkný den!
13.09.2009 10:42 K dílu: Memento mori, smrad a xenofobie Jonish
Díky, ale už to mám za sebou.
13.09.2009 10:42 K dílu: Memento mori, smrad a xenofobie Jonish
Díky, ale už to mám za sebou.
03.06.2009 23:46 K dílu: TEORIE HARÉMU Jonish
No teda. Předpokládám, žes většinu času věnovaného této povídce strávil na všelijakých pornoserverech jen abys něco nevynechal.
18.05.2009 22:38 K dílu: Ideál krásy ve 21. stol Jonish
Pěkné ženské klidně posílej i tudma, sám jsem zvědav!
18.05.2009 22:03 K dílu: Ideál krásy ve 21. stol Jonish
ROMYNIKA: Moc díky. Jsem velmi rád, že se ta úvaha zalíbila, a to jak tobě a lidem zde, na Písmáku, tak i spolužákům a profesorce. Když jsem jí úvahu odeslal na email, vylekal jsem se, že jsem snad sklouzl příliš k nějakému popisu, že jsem odbočil od žánru.
18.05.2009 12:53 K dílu: Slzy mandlí Jonish
Škoda, že na to, aby se to zpívalo v hospodě nebo na výletě, je to příliš vážné.
17.05.2009 22:49 K dílu: Enter the smoke (anglicky) Jonish
No důvěryhodnou kapelu, kritika mám rád každého.. zatím.
17.05.2009 21:26 K dílu: Enter the smoke (anglicky) Jonish
Díky, ještě tak mít někoho důvěryhodného.
11.05.2009 18:24 K dílu: Slzy mandlí Jonish
VT Marvin: Chápu, že to může být příliš moc opakování, chtěl jsem z toho stvořit kostru básně, ale akceptuji, že to nakonec nefungovalo, jak mělo. Ono s tím ležením, opravdu mi stále vyvstávalo na mysli "lehla si vedle něj", jenomže já nechtěl, aby to vyznělo, že byla pohřbena u něj, jako by byla jeho žena. Mělo to znít vzdáleně, jeho smrt pro ni měla být bezvýznamná.
18.04.2009 15:20 K dílu: Tichý Jonish
Je to příjemně jemné, něžné. Pošimrá to a na chvilu rozesmutní. A pavoučka vytřepe do trávy. Zahřeje.
18.04.2009 15:16 K dílu: Smlouva s ďáblem Jonish
Snad se vytrácí svěžest, ale naopak ji nahrazuje troška toho spáleného masa, resp. zápachu čerstvé krve. Je to pěkné, pěkně svázané.
18.04.2009 15:14 K dílu: ona láska Jonish
Má to moc pěknou pointu.
03.03.2009 07:54 K dílu: Dívka anděl? Jonish
A stejně za ni děkuji. Já bych milostnou fikci nepsal a toto je opravdu spíše deníček, průběžné paměti. To spojení s propalováním pohledů sice zní příšerně ohraně, nicméně hodně přesně vystihuje situaci, kdy jsme takhle seděli a koukali více, než hodinu v kuse.
02.03.2009 08:55 K dílu: NĚKTERÁ OKNA * sbírka Jonish
Teď je to opravdu nádherné, když se ty ilustrace usmívají.
01.03.2009 20:02 K dílu: NĚKTERÁ OKNA * sbírka Jonish
Je mi líto těch miniatůrních obrázků roztáhnutých do bestiálních roměrů.
20.02.2009 18:40 K dílu: Pára Jonish
Děkuji. Koukám, že vzduch tam opravdu nějak nesedí, ani významově.
20.01.2009 22:38 K dílu: Řetěz zlámané lásky Jonish
Tak se teda zase vrátím k močení na lampy pouličního osvětlení a hledání porcelánu po popelnicích, za pokus to stálo.
13.12.2008 11:41 K dílu: Propast v rohu duše Jonish
Jo, pomohlo mi to... Však já si budu psát co mě napadne a třeba se ta kvalita časem zlepší :-) Včera v noci jsem napsal ještě 4 miniatury a to mi opravdu zlepšilo náladu, psaní miniatur mi příjde hodně hravé.
12.12.2008 23:05 K dílu: Propast v rohu duše Jonish
Hehe, to už je horší no. Potom by to znamenalo jen že jsem vyvrhnul odpad s nulovou uměleckou hodnotou, jen abych se zbavil depresí. Otázka: Stačí mi, že jsem se projednou zase uklidnil? No nevím, nevěřím, že napíšu něco vyjímečného, takže z těchto nanicovatých věcí se jen tak nedostan... To abych přestal publikovat :-)
12.12.2008 23:00 K dílu: Propast v rohu duše Jonish
Mi se ale taky nelíbí, že nic veselejšího nenapíšu.
08.12.2008 20:38 K dílu: Tristanova SMS Jonish
Takže oprava, teď je z toho "Wertherova SMS" *pokračuje omluvami za mystifikaci a zcela nevhodné přirovnání k Tristanovi*
Nahoru