27.06.2001 00:00 K dílu: Ja tě miluju a mam pro tebe plný život!!! (Bůh) Piži
To, ze se bibli da dokazat cokoliv, neni dukazem jejiho bozskeho puvodu. Stejne tak se da pouzit i jakakoliv jina delsi kniha.
26.06.2001 00:00 K dílu: Ja tě miluju a mam pro tebe plný život!!! (Bůh) Piži
Jak muzete pri podpore viry argumentovat bibli? To mi pripomina tvrzeni, ze komunismus musi fungovat, protoze to pisou v Kapitalu. Copak byla jednoznacne potvrzena pravost informaci obsazenych v bibli? Tedy konkretne to, ze tyto informace pochazeji od boha? Neni vam divne, ze vhodnym citatem z Bible je mozne dokazat cokoliv?
26.06.2001 00:00 K dílu: Ja tě miluju a mam pro tebe plný život!!! (Bůh) Piži
Jak muzete pri podpore viry argumentovat bibli? To mi pripomina tvrzeni, ze komunismus musi fungovat, protoze to pisou v Kapitalu. Copak byla jednoznacne potvrzena pravost informaci obsazenych v bibli? Tedy konkretne to, ze tyto informace pochazeji od boha? Neni vam divne, ze vhodnym citatem z Bible je mozne dokazat cokoliv?
16.07.0001 00:00 K dílu: Diskuze klubu: Lovci bouří Piži
Se podivejte na http://www.chmi.cz/meteo/rad/blesk/data/ to je idealni sluzba pro nas.
21.07.0001 00:00 K dílu: Diskuze klubu: E for Ecstasy Piži
Z ktereho meho prispevku vyplyva tve tvrzeni o aplikaci pro zabavu a z nudy? Baji o Kirke znam. Muzes nejak dokazat sve tvrzeni o tom, ze se mam cely zivot zuslechtovat? Ty snad znac ucel meho zivota? Souhlasim s tim, ze svet je na tom blbe. Take mimo jine proto, ze lide se nezamysleji nad dusledky svych cinu a nedokazi jednat logicky. Podlehaji emocim, apod. Za C. Kdyz reknu, ze puska muze byt pouzita k sebeobrane, znamena to, ze rikam, ze je to neskodna vec? Ja rikam, ze pri spravnem uzivani, je MDMA relativne bezpecna zalezitost srovnatelna s jinymi bezne podstupovanymi riziky. Ze za ř let budu nekym jinym plati bez ohledu na to, co konzumuji. Porad mam pocit ze polemizujes s mym zpusobem zivota o kterem nic nevis a cely si ho vymyslis. Asi se domnivas, ze jse technopartyova smazka. Konzum, znackove zbozi, atd... Nic nevis. Kdyz je mi smutno jdu do hor, vedome ovlivnuji sve vedomi zadanym smerem. To je totez jako, kdyz si vezmu drogu.
18.07.0001 00:00 K dílu: Diskuze klubu: E for Ecstasy Piži
A rozhodne netvrdim, ze E je neskodna a prijemna zalezitost. Personifikoval sis ve me nositele nazoru, ktery te irituje. Jenomze ja nejsem jeho nositelem. Polemizuj s tim, co rikam, ne s tim co si myslis, ze si myslim.
18.07.0001 00:00 K dílu: Diskuze klubu: E for Ecstasy Piži
Dej tu odkaz je jednu z tech 50 studii a budeme se bavit o konkretni jedne. Opravdu nemam cas vyvracet vsech 50.
18.07.0001 00:00 K dílu: Diskuze klubu: E for Ecstasy Piži
A k tem rozumnym. Jis maso? Solis? Cukr? Kava? To vsechno ma vliv na tvuj mozek. Jsi rozumny? Domnivas se, ze jedna tableta Extaze za tri mesice je hazard s mozkovymi funkcemi?
18.07.0001 00:00 K dílu: Diskuze klubu: E for Ecstasy Piži
Hned prvni odkaz z toho seznamu vede na studii o studiich, ktera rozebira problemy, ktere takove studie provazeji, ukazuje na nejednoznacnosti, atd... Usporadani pokusu, vyber respondentu, atd, to vsechno je nutne bedlive zkontrolovat. Mimochodem z tech testu take vyplyva ze v mnoha jinych psychologickych ukazatelich dosahuji uzivatele vysledku lepsich.
16.07.0001 00:00 K dílu: Diskuze klubu: E for Ecstasy Piži
Briza: Mrknul jsem a precetl jsem si, ze studie dosud provede jsou problematicke a sporne. Mas nejaky konkretnejsi odkaz primo na nejakou studii? Ano, existuji rozumni uzivatele E. I tady plati Gaussova krivka rozlozeni uzivatelu. Vetsina je prumernych, male casti jsou debilove a rozumni.
27.06.0001 00:00 K dílu: Diskuze klubu: E for Ecstasy Piži
drogy.jinak.cz
27.06.0001 00:00 K dílu: Diskuze klubu: E for Ecstasy Piži
Briza: Ohanis se sice vedecky znejicimi pojmy, ale pochybuji, ze bys dokazal uvest nejakou studii, ktera prokazala dlouhodobe ucinky MDMA na psychiku "rozumneho" uzivatele.
04.01.2002 00:00 K dílu: AKO VNÍMATE ŠŤASTIE? Piži
Samozrejme moji, nebot ti jsi plny svetla poznani a harmonie.
02.01.2002 00:00 K dílu: AKO VNÍMATE ŠŤASTIE? Piži
Mozna by harmonii dopomohlo kdyby ses na konci kazdeho prispevku nechechtal.
24.12.2001 00:00 K dílu: AKO VNÍMATE ŠŤASTIE? Piži
Pokud hledas stesti vne sebe, mas smulu. Pokud veris, ze stesti je odpovedi na to, co se deje kolem sebe, tak jsi odkazan na okoli. Pritom stesti prece neni zavisle na vnejsku. Stesti vznika uvnitr tve hlavy a jsi to ty, kdo ma k dispozici vsechny tlacitka, kterymi se stesti zapina. Je valka? No a co? Proc bych nemohl byt stastny? Copak tim, ze budu mit deprese z valky se stanu lepsim, nez bych byl kdybych mel jan tak pro nic za nic radost?
28.12.2001 00:00 K dílu: O bytostech nekonvenčních a lidech nesourodých Piži
Odkud vezmes ten vlastni program? Narodis se, zavru te do cerne mistnosti, kam ti budu davat jen jidlo. Nikdy nic neuvidis, nikdy na tebe nidko nepromluvi. Jsem zvedav jaky program pak vymyslis.
26.12.2001 00:00 K dílu: O bytostech nekonvenčních a lidech nesourodých Piži
Jenomze to, co ty osobne citis je to co do tebe vlozila vychova. Neni to neco co prichazi odnikud. Vsechno co vis jsi musel nekde precist, odvodit, slyset.
24.12.2001 00:00 K dílu: O bytostech nekonvenčních a lidech nesourodých Piži
Manzelstvi je typ zavazku. Vztah prochazi behem sveho vyvoje urcitymi etapami, ktere jsou vymezeny prijetim urcitych zavazku. Pokud se takovy zavazek neprijme, nemuze vztah prejit do dalsi faze. Jednotlive zavazky ani nemusi byt nahlas vysloveny, ale pocita se s nimi. Kdyz zacnu s nekym chodit, predpokladam, ze nebude chodit s nikym dalsim. Pokud tohle neplati musim plytvat energii na sledovani kdo s kym a nemuzu ji venovat na rozvijeni vztahu. Spousta lidi namita, ze manzelstvi zavadi jistotu. To rikaji lide vetsinou mladi. Ti si libuji v nejistote, maji pocit ze spravny zivot se riti kupredu. Jak clovek starne zacne byt vdecny za kazdy kousek jistoty. Uzavrenim manzelstvi si ti dva slibuji, ze spolu chteji nadale zit a posunout to zase o uroven vys. Teprve kdyz se s partnerkou dohodnu, ze oba chceme jit spolu minimalne jeste par let dale, mohu se soustredit na vylepsovani vztahu timto smerem. Manzelstvi nemusi byt to oficialni statem uznavane. Muze mit mnoho forem, ale vzdy z toho musi vyplyvat dohoda obou o dalsim spolecnem zivote.
02.01.2002 00:00 K dílu: o školství - 2. Piži
Taky se stavim proti tomu, vstepovat detem, ze penize se vydelavaji penezi. Vselijake mnozeni penez bez prace, bez vytvoreni hodnoty je podle me cesta do pekel. Opravdove vyrobky se dnes vyrabeji prevazne v rozvojovych zemich. Ve vyspelych ekonomikach se jen "obraci" penize na uctech. Jenomze co az se i z rozvojovych zemi stanou vyspele ekonomiky, kdo jeste bude umet remeslo?
16.01.2002 00:00 K dílu: o školství Piži
Robynson: hledal jsem v tom system a zjistil jsem, ze nejsem neustale bit. Pripoustim moznost, ze udalosti kolem me jsou odrazem me duse, ale dukazy neexistuji, takze to mohu jen pripoustet.
10.01.2002 00:00 K dílu: o školství Piži
Ne nestaci, jeste potrebujes stit jinak dostanes cihlou do obliceje.
02.01.2002 00:00 K dílu: o školství Piži
Platy se neporovnavaji mezi sebou navzajem, nybrz s cenami v obchodech s potravinami apod. A je jasne, ze o sobe zadny zamestnanec nebude tvrdit, ze pracuje spatne at mu proboha nepridavaji na platu. Jo jasne, ten problem je slozity. IMHO se do skolstvi musi nejdrive narvat penize, aby tam mohli pracovat i lide, kteri nejsou ochotni zivorit pro velke idealy. Kdysi jsem pracoval v pocitacove ucebne v dome deti. V malem jsem si vyzkousel, co musi ucitele vydrzet, kdyz jsem vedl nejake krouzky pro deti. I kdyby ucili sebeblbeji, zaslouzi si desetitisice jen za to, ze to s tema deckama vydrzi.
02.01.2002 00:00 K dílu: o školství Piži
Derflad: Problem slepice a vejce. Musi ucitele nejdriv dobre ucit a teprve pak budou umerne zaplaceni. Nebo je musime nejdrive poradne zaplatit aby mohli poradne ucit? Nebo jinak, myslis, ze ucitel, ktery uci dobre ma penez vic, nez ten, ktery uci spatne?
27.12.2001 00:00 K dílu: Piži
Simonthe: Jasne, informace o fantasy mam z druhe ruky.
25.12.2001 00:00 K dílu: Piži
Connan? Ruzne povidky? Ja Fantasy prilis nectu. Libi se mi Gainman a Pratchet coz mozna lze do fantasy pocitat?
24.12.2001 00:00 K dílu: Piži
Neplette dve ruzne veci. Jde o to jaka fantasy je a taky o to, zda takova je ze sve podstaty, zda takova byt musi. Ja si myslim, ze opravdu vetsina dnesni fantasy je dost uboha, ale nemyslim si, ze to je tim, ze je fantasy. Verim, ze lze napsat i dobrou fantasy.
10.01.2002 00:00 K dílu: Piži
Ana: Parve ze v dnesni spolecnosti by melo vic nez drive platit, ze zalezi co umis a ne jakou mas skolu.
26.12.2001 00:00 K dílu: Piži
Chaos neni zatizen zadnymi pravidly? A co pravidlo, ze nesmi mit zadne pravidlo? Chaos si musi davat velky pozor aby nahodou nezacal neco delat radne, jinak by prestal byt chaosem.
16.10.2001 00:00 K dílu: Piži
Bezejmenny: Pouzitelne je to v tom, ze to vyvraci determinismus, zda se ze svet se neda dokonale spocitat. Ve tvem pocitaci je procesor, rozmeri tranzistoru se zacinaji blizit rozmerum atomu. Pri dnesnich rychlostech a rozmerech uz tam kvantove jevy zacinaji fungovat a musi se s nimi pocitat. Takze k cemu je to dobre? No treba k psani na pismaka. Clovrdik: Tak kdybychom to hodne prznili, tak nas prosim usmerni.
15.10.2001 00:00 K dílu: Piži
Pro ty z vas, kteri verite, ze svet je spocitatelny a vsechno jsou jen malinkate odrazejici se kulicky... Zkuste si precist neco o sterbinovem experimentu. Dnesni fyzika uz se totiz pohybuje mimo tento svet odrazejicich se kulicek. Uz se narazi na situace kdy muze byt castice na nekolika mistech soucasne, apod. Existuje pojem kvantove fluktuace, coz je o tom, ze kdyz zacnete sledovat co se ve vesmiru deje v oblastech ktere jsou mnohem mensi nez atom, zjistite, ze tam je to teda opravdovy chaos.
24.10.2001 00:00 K dílu: DEMOKRACIE Piži
Bezejmenny: Komunismus tu nebyl. Byli tu pouze lide rikajici si komuniste. Komunismus je definovan jako statni zrizeni, tan nic nestavi, nikoho nezabiji. Neuvedl jsi zadny argument proti komunismu. Neuvedl jsi nejakou tezi komunismu a nedokazl jsi, ze vede k vyvrazdovani.
15.10.2001 00:00 K dílu: DEMOKRACIE Piži
Bezejmenny: Dokonce ani tva prababicka neni vhodnym zastupcem vety pred par stoletimi. Existuji statistiky prumerneho lidskeho zivota. Ten se stale prodluzuje.
10.10.2001 00:00 K dílu: DEMOKRACIE Piži
A jeste jedna pripominka: Vzdy kdyz jsem v zivote zazil uspokojeni z toho, ze to mam srovnany a mel jsem pocit, ze uz mi nikdo nemuze vyrazneji nic prinest, nasledovalo velke tornado, ktere vsechno zborilo a ja jsem zacal stavet znovu. Pro upresneni uvedu, ze je mi 29 let a porad to jeste zazivam a mam z toho radost.
10.10.2001 00:00 K dílu: DEMOKRACIE Piži
Bezejmenny: tvrdis ze, Ještě před pár stoletími žili lidé nepoměrně vyrovnaněji, než dnes. Důsledkem je mimo jiné i prudký vzrůst tzv. "civilisačních chorob". Pred par stoletimi se jen vyjimecne lide dozivali veku, kdy se civilizacni choroby mohly projevovat a pokud meli jen maly problem od narozeni nedozili se puberty. Odkud se furt bere ta idilicka predstava o minulosti? A co se tyce prirody, priroda je neznicitelna i kdybychom znicily vsechny planety vesmiru, bude tu stale priroda, bude obsahovat znicene planety. Muzeme rozmetat zemekouli na atomy a priroda si toho ani nevsimne. Vzdyt kazdym okamzikem zanikaji cele planetarni soustavy, atd...
04.10.2001 00:00 K dílu: DEMOKRACIE Piži
Demokracie bude nejlepsi volbou dokud nebude dost prostoru pro kazdeho a dostatecne vyspela technologie aby zajistila relativne bezpracny zivot kazdemu. Pak bude kazdy moct odletet na planetu podle sve volby a delat si tam co chce.
03.10.2001 00:00 K dílu: DEMOKRACIE Piži
Mohli bychom mozna zavest povinne testy pro ty, kteri se chteji nechat volit. Dnes se na oni behem volebni kampane nabizeji. Stanovme soubor znalosti a schopnosti, ktere musi splnovat a vyzadujme je.
03.10.2001 00:00 K dílu: DEMOKRACIE Piži
BEzejmenny: Tvuj odpor ke kritice je fakt zarazejici. Proc tvrdis, ze kritizujeme slusnou uroven vzdelani, kdyz si dovolime kritizovat vladnouci smecku? To, ze neco funguje lepe, nez neco jineho, neznamena ze to je dokonale a nema to chyby.
05.10.2001 00:00 K dílu: Piži
JohnieBass: Endorfiny a encefaliny se vazou na tzv. opiatove receptory, ne? Mas pravdu jsou to opioidy, s opiaty maji spolecnou podobnou chemickou strukturu a napriklad tlumeni bolesti.
04.10.2001 00:00 K dílu: Piži
Aha, takze dukazy nemas, jen ten pocit. No ten maji paranoidni schizofrenici taky a nevysvetlis jim, ze je opravdu zadni zeleni muzicci nepronasleduji. Ale abys vedela, ze nejsem skarohlid, nabidnu ti teorii ruzovych bryli: Clovek ma v mozku endorfiny, coz jsou latky opiatoveho typu, ktere zpusobuji dobrou naladu a tlumi bolest. Ve zvysene mire se vylucuji pri zamilovanosti, nebo v soku. Ovsem i v beznem dennim zivote jsou v mozku pritomny, ale v nizsi mire. Teorie pravi, ze je tomu tak, abychom vubec mohli zit, ze bez endorfinu, ktere delaji svet krasnejsim, bychom naplno vnimali jeho nudnou sed a pachali bychom sebevrazdy. Teorii podporuje existence hormonalni poruchy pri ktere se endorfiny neprodukuji a takovy clovek pak trpi depresi.
03.10.2001 00:00 K dílu: Piži
Semi: Odkud beres jistotu, ze ta tva "nasrana" realita je ta skutecna. Ze ta nase bezna je falesna?
15.10.2001 00:00 K dílu: Piži
Kdyz reknu, ze chci vyhladit cele USA, vybombarduji CR? Jaci oni? O kom dalsim to jeste vis? Kdyz vybombardujeme nejakou zemi, tak tim prave naopak zajistime, ze tam bude hodne lidi, kteri nas budou chtit vyhladit. Silove reseni ma cenu, kdyz ta sila znici protistranu. Ale kdyz je protistrana rozlezla po celem svete, dokonce zije mezi nami a nelze ji rozeznat, tak nemas sanci. Tak nepritele jedine zranis a to ho nasere a utvrdi v jeho boji.
03.10.2001 00:00 K dílu: Piži
Bezejmenny: Takze kdyz reknu, ze vrazda je spatna je to neplatna kritika, protoze nenabizim neco lepsiho? Jestlize je neco spatne, je to spatne bez ohledu na to, zda existuje neco lepsiho.
21.09.2001 00:00 K dílu: Piži
Jerry: Souhlasim s tebou.
24.12.2001 00:00 K dílu: Piži
Verite ve volice? A videli jste vrteti psem? Volic je jen clovek a politici maji nekolik let aby ho na sve znovuzvoleni radne pripravili.
24.10.2001 00:00 K dílu: Piži
Bezejmenny: Pokud na zadost o dolozeni svych kategorickych vyroku reagujes prohlasenim, ze diskuze nema smysl, pak ho tedy nema. A odpust si ty mrkajici smajliky.
22.10.2001 00:00 K dílu: Piži
Bezejmenny: Jako obvykle me vytocil tvuj vsevedouci ton. Takze: Odkaz na statistiku aut v USA podle obsahu motoru, nebo prumerne spotreby? Vlaky: Statistika kolik procent Americanu jimi za rok jede? Co pises o oleji v kanale, to je trochu jinak. Evropan to udela kdyz se nikdo nediva, Americana ani nenapadne ze by to bylo neco spatneho. Cokoliv, co nefunguje je garbage. Neni problem najit vyhozeny treba funkcni discman, apod. Prebytky jsou charakteristicke pro libovolnou uspesnou ekonomiku. Ja si myslim, ze kdyz ma prebytky, tak neni uspesna. Ale kazdopadne by me zajimala tva definice pojmu uspesna ekonomika. Take ty dve alternativy, ktere jsi nabidl nebudou asi jedine dve. uspesna a plytvani a neuspesna a setreni.Vis presne kolik lidi kazdy rok zatouzi po zivote v USA? To by me teda zajimal zdroj teto informace. Ze by nejaky telepat?
15.10.2001 00:00 K dílu: Piži
Bezejmenny: Opravim nekolik tvych spornych udaju. V USA je benzin polozkou o ktere bezny clovek nepremysli. Kdyz ti nekdo pujci auto s plnou nadrzi, je mu uplne jedno, ze mu ho ty vratis s prazdnou. Pri daleke ceste se nad cenou benzinu vubec nepremysli, to je proste smesna rezijni castka. Co se tyce kolonii. Hezky jsi to podal, ze tam bordel zacal po odchodu mocnosti. Jenomze se zkus zamyslet jak to tam vypadalo pred prichodem mocnosti a mozna pochopis ze ten bordel tam vznikl prave behem vlady mocnosti a kdyz odesli, nechali vyplundrovanou zemi z rozvracenym vsim.
10.10.2001 00:00 K dílu: Piži
Bezejmenny. Takze SB musi ty penize nekam vrazit, oni nechteji vydelat, oni proste maji moc penez a potrebuji se jich zbavit, ze? A jakmile je nekomu daji, uz nemuzou za to, co s nim ten nekdo udela. Takze kdyz dam diteti granat, tak jsem v poho, protoze to je jeho vec, co s nimi udela? SB ty prachy nepujcuje jen tak, jejim cilem je vydelat, z tech pujcek se plati uroky atd... Jestli jsou bankeri tak stupidni, ze je prekvapi ten komu penize pujci, tak se divim, ze svet jeste funguje. Jenomze tak to neni. Oni moc dobre vedi o co jde a ono je to pro ne vyhodne. Svetova Banka ma prostredky jak zjistit politickou sitauci v dane zemi, kdyz si predstavim co musim vsechno vyplnit do dotazniku, nez mi banka pujci par tisic, tak je mi jasne co asi za informace se zjistuje, nez se nekam pujci miliarda.
08.10.2001 00:00 K dílu: Piži
Popelucha, takze jsi nam napsala informace, ktere ti dodala Amerika, ted je tedy na case zkusit najit informace te druhe strany. Precist si treba neco o tom, co se stane s penezi, ktere SB pujci diktatorovi. Nemusis cist, reknu ti to. Skonci na jeho svycarskem kontu. Mozna si neco precist o embargu USA, ktere se napriklad tyka i leku a potravin, atd... Navic, stupidita americanu zrejme vynikne az po delsim pobytu tam. Zpocatku se totiz vsichni zdaji uzasne usmevavi a pozitivni. Doporucuji http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Hangar/7916/Amerika/xamerika.html
04.10.2001 00:00 K dílu: Piži
Je naivni verit tomu, ze budeme vzdy mimo zajmy pana cetnika. Az mu budeme stat v ceste nebude se ohlizet, dela to prece i v nasem zajmu. Kdyz kuje pikle a stve proti sobe mistni zlocince, pak se mu to taky obcas vymkne z rukou a pote co oni vyvrazdi ranc vitezne zjedna poradek. Spousta tech vypalenych rancu ale existuje proto, ze pan cetnik venoval zlym lidem zbrane, ze je tajne postuchoval jedny proti druhym. Ty tu stavis proti sobe dve varianty a popiras existenci jakychkoliv jinych. Ty rikas, ze bud budeme mit cetnika svini, nebo zadneho. Vzdyt ale existuje varianta cetnik poctivec. K funci zkratka patri i kus zodpovednosti a taktu. Cetnik nedela tu praci zdarma. Vzdyt on ji dela pro svuj zisk. On ji nedela pro nas, dela ji pro sebe. At klidne dela cetnika, ale ne takhle.
03.10.2001 00:00 K dílu: Piži
Bezejmenny: Kdyby onen serif netrpel podivnou slepotou, ktera mu umoznuje videt jen ty zlociny, kde ma sve zajmy, bylo by to OK. Kdyz ovsem onen serif zasahuje jen tam, kde z toho ma prospech, nebo dokonce schvalne nezasahuje tam, kde by z toho mel nevyhodu, pak je to na nic. Pak je to takovy ten serif zaporak, ktery ma cele mestecko pod palcem a vsichni se pred nim tresou, kdo se mu zase znelibi.
03.10.2001 00:00 K dílu: Piži
Bezejmenny: Na jakou otazku ti ma odpovedet? USA dela chyby, neni duvod o nich mlcet.
29.08.2001 00:00 K dílu: Piži
Je to proste, zajdi k psychologovi.
22.08.2001 00:00 K dílu: špatná situace ve zdravotnictví Piži
Treba by se mohl kazdy o sve zdravi starat sam tak, aby k doktorum chodil co nejmene. Koureni, prejidani, malo pohybu...
31.08.2001 00:00 K dílu: Nadpřirozené schopnosti Piži
Co se tyce proutkaru, popisuji prave Sisyfovci jak se pokouseli usporadat pokus s proutkarema. A jak neslavne to vinou proutkaru dopadlo.
18.08.2001 00:00 K dílu: Nadpřirozené schopnosti Piži
Veda napada astrologii ve chvili kdy se pokousi za vedu vydavat. Dokud astrologove tvrdi, ze je to umeni, je to OK, jakmile ale zacnou blekotat o vlivu planet v patem domu, je zle. Zajimaly by me dalsi jmena vericich Sisyfu. O Grigarovi se to vseobecne vi, ale mam pocit, ze se to ponekud samovoůlne rozsiruje i na dalsi vedce. Chci konkretni jmena, nejlepe i s odkazem na overeni. Absurdian: O jake chyby se jednalo?
17.08.2001 00:00 K dílu: Nadpřirozené schopnosti Piži
S: Kdyz sisifos zkritizuje nejake tvrzeni, tak ho nekritizuje z hlediska psychologie, ale vedy. Odvolavas se na poppera, takze vis, ze existuji jista pravidla spolecna pro celou vedu, bez ohledu na obor. Pravidla, ktera musis pri pokusu, ci pozorovani dodrzet aby byl pokus platny. Kdyz proutkari tvrdi, ze jim to vzdy funguje a pak popisou usporadani pokusu, ktere umoznuje x ruznych vykladu daneho jevu, tak jim to sisifatik rozmeta a nemusi nic vedet o nervove soustave. Staci ze vi, jak funguje vedecka metoda.
14.08.2001 00:00 K dílu: Nadpřirozené schopnosti Piži
Wopi: Co se tyce predpovidani budoucnosti. Je jasne, ze veda bude chtit porovnat pocet uspesnych a neuspesnych predpovedi a bude chtit overitelne konkretni predpovedi. A to je problem. Predpovedi jsou jednak mlhave a za druhe, pokud predpoved nevyjde, nikdo si ji nezapamatuje. Mimochodem, ctu rad knihy od Castanedy, jsou plne magie.
13.08.2001 00:00 K dílu: Nadpřirozené schopnosti Piži
Lilbeth: A presto o ni vzdy bude slyset jen jako o legene. Kazdy zna nekoho, kdo videl... Nikdy jsem nepotkal nekoho, kdo mi ukazal.
09.08.2001 00:00 K dílu: Nadpřirozené schopnosti Piži
Ja v nadprirozeno neverim.
11.01.2002 00:00 K dílu: Piži
SPV: To co popisujes je zamilovanost, ne laska. Lasku citi manzele po x letech, ne behem prvniho tydne.
02.01.2002 00:00 K dílu: Piži
Robynson: Takze kdyz konstrukter zidle zjistuje vahu, protoze se boji, tak dle tveho nazoru to nema delat, ma se prestat bat a smele konstruovat zidle o nezname nosnosti?
02.01.2002 00:00 K dílu: Piži
Katerl: Ano ve vesmiru jsou planety, kde vazis vic, nez tady. Taky to odpovida definici vahy (tihy) je to totiz sila jiz v gravitacnim poli pusobi teleso na jine teleso. Takze je logicke, ze je umerna intenzite gravitacniho pole. Ovsem existuje pojem hmotnost a ta je ve vsech gravitacnich polich stejna. Je definovana tim kolik energie je potreba na uvedeni onoho telesa do pohybu.
28.12.2001 00:00 K dílu: Piži
Robynson: Skvele ovladas umeni napsat mnoho slov a nic pritom nerict. Co se tyce vazeni lidi, hodi se to napriklad ke spocitani kolik jich letadlo unese a jak silne maji byt v aute bezpecnostni pasy. Taky se nad tim zamysli konstrukteri zidli. Mimochodem mozna by tvym vylevum sluselo obcasne pouziti sluvek mozna, asi, nevim, dle meho nazoru, apod.
24.12.2001 00:00 K dílu: Piži
Pokud citis silne city k nekomu, koho poradne neznas, neni to laska. Lasku muzes citit jedine k nekomu o kom toho hodne vis. Koho znas, kdyz zvraci, prdi, je nemocny, smrdi mu z pusy a presto ho porad mas rad. jinak je to totiz jen zamilovanost.
09.08.2001 00:00 K dílu: Piži
V diskuzich na jinych serverech je mozno zatrhnout pri odesilani prispevku, ze chci dostavat aviza a pak je dostavam. Na strance diskuze je pak moznost zasilani aviz zrusit.
28.12.2001 00:00 K dílu: Piži
OSN: Stejne jako lze pocitat v dvacetitrojkove soustave, lze vymyslet matematiku postavenou na jinych axiomech a stejne funkcni jako je ta dnesni. Mimochodem i matematika stoji na axiomech, ktere se nedokazuji.
27.12.2001 00:00 K dílu: Piži
A kdo to tvdi, vedci ne. Vedci rikaji, ze zadnou parapsychologii furt nemuzou najit. Vzdyt ani blbe proutkareni dosud nebylo pozorovano. Jakmile vedci vyzvali proutkare ke spolupraci, nikdo se neprihlasil, nebo ti co se prihlasili predvedli jen nahodne vysledky. A co se tyce matematiky je to jen chybny pocit. Matematika totiz nedavno uznala za dukaz i vyzkouseni vsech moznosti, misto nalezeni reseni vypoctem. Ted uz neznam presne udaje. Ale podivam se do chytrych knizek.
26.12.2001 00:00 K dílu: Piži
osn: Fyzika neohrnuje nad telekinezi nos proto, ze nevi jak to funguje. Fyzikum se totiz dosud telekinezi nepodarilo pozorovat. Zpravy o tom, ze teta Novakova to videla, jaksi nestaci. Jak maji zkoumat jev, ktery dosud nikdo z nich nevidel? To, ze se nevi jak to funguje, je ve fyzice bezne a vsichni jsou radi, ze tomu tak je. Jinak by totiz fyzika skoncila. To je jako by matematiky nekdo oscoval, ze existuji nejaka nova cisla, ktera nepodlehaji klasickym matematickym zakonum, a pritom nebyl schopen ona cisla uvest.
25.12.2001 00:00 K dílu: Piži
OSN: Souhlasim. Fyzika je vymyslena tak, aby umoznovala vytvaret pravidla, ta overovat a pokud projdou overenim stavet na nich dalsi pravidla. To vse tak, aby se cela stavba dala upravovat podle stale novych poznatku. To je zaroven i jejim omezenim. Kazdopadne jakmile se objevi nejaky jev, ktery je v rozporu s dosud platnou teorii, prestava tato teorie platit a hleda se nova.
24.12.2001 00:00 K dílu: Piži
osn: Existuje rada ruznych logik. Dvoustavova, tristavova, a dalsi. Stejne tak napriklad existuje poucka, ktera tvrdi, ze nelze zkonstruovat bezrozporny logicky system, atd... Co se tyce fyziky a podminek za jakych jeji tvrzeni plati, pak nemas pravdu. Fyzika totiz vubec nemluvi o tom, zda jablko spadne. Fyzika rika, ze na teleso v gravitacnim poli pusobi sila umerna jeho hmotnosti. A to zadne upresnujici podminky nepotrebuje.
14.08.2001 00:00 K dílu: Piži
Mimochodem, jake byly v Upici Perseidy?
14.08.2001 00:00 K dílu: Piži
Pepe: Nemuzes pouzivat spojeni kam se mohla hmota rozsirit. Nebylo zadne kam, kde, tady. Neexistoval prostor, zadne x,y,z.
13.08.2001 00:00 K dílu: Piži
PEPE: Muzes uvest definici potencialniho prostoru a casu?
11.08.2001 00:00 K dílu: Piži
Pak tedy byl i potencialni cas. Ja mam spoustu potencialnich penez, ale ty jsou mi v obchode na nic.
11.08.2001 00:00 K dílu: Piži
Pepe: Nejsi nahodou v Upici? Jestli jo tak ti zavidim. A co se tyce toho zacatku vesmiru. On nejenom ze, nebyl cas, on nebyl ani prostor.
09.08.2001 00:00 K dílu: Piži
Jeste jednou upresnim svuj prispevek. Ptate se po smyslu zivota. Dobra. Jak je tedy smysl zivota definovan? Dohodneme se co hledame, at to pozname az to najdeme. Jak pozname, ze jsme nasli smysl zivota? Jakym pravidlum musi vyhovovat? Jaky je smysl knihy pod kratsi nohou stolu? Je to totez, jako jeji ucel? Paklize ano, tak smyslem te knihy je vyrovnavat rozdil v delce nohou tak, aby se stul nekyval. Kdo v tomto pripade urcuje smysl knihy? Ten kdo ji tam dal, jeji majitel. Jeji autor ji sice napsal za jinym ucelem, ale jeji momentalni smysl urcuje majitel. Jaky je smysl knihy v ohni? Asi vytvaret ohen, treba nekoho zahrat. Takze z toho pro me vyplyva, ze smysl neceho urcuje ten, kdo to vlastni, kdo to ovlada. V nasem pripade by to byl buh. Paklize existuje a stvoril nas, tak je to vysledkem nejakeho zameru. Treba jsme odpadni produkt, ale kazdopadne odpoved zna jedine on. Pokud nikdo takovy neexistuje, pak neexistuje ani zadny objektivni smysl naseho zivota a kazdy z nas si muze tento smysl urcit.
06.08.2001 00:00 K dílu: Piži
Smysl zivota muze stanovit jedine jeho stvoritel. Stejne jakou ucel hrnicku urcuje jeho majitel. Hrnicek sam si ho urcit nemuze. Pokud zadny stvoritel neni, pak neni ani smysl zivota. Einstein nic takoveho na smrtelne posteli nerekl. Cetl jsem hodne tlusty zivotopis.
10.08.2001 00:00 K dílu: Piži
Anonym95: Laska na dalku ma tu nevyhodu, ze je prilis snadne ze sebe dvakrat do mesice udelat pana a pani dokonale. Dokud spolu nejste souvisle delsi dobu, nepoznate jak si lezete na nervy. Kratkou dobu ty skrabosky drzi dobre.
03.08.2001 00:00 K dílu: Piži
Cmelak: Laska se narodi a je? Pchaaaa! To plati pro zamilovanost ale urcite ne pro lasku. Laska neni neco, co je. Laska je drina. Laska se musi udrzovat a opecovavat. Jestli veris, ze proste je, tak mozna cesem taky zjistis, ze jenou proste zmizi.
02.08.2001 00:00 K dílu: Piži
Vykaslat se na obe. Teda pokud ti jde o neco trvalejsiho.
03.08.2001 00:00 K dílu: Piži
Pokud ta iluze je dokonala, tak ji ovlivnovat mimo jeji pravidla nemuzeme. Pak je to jenom o slovickach. Je jedno jestli tvrdis, ze zkoumas realitu nebo, ze zkoumas iluzi. Porad zkoumas pravidla na jakych funguje okolni svet.
02.08.2001 00:00 K dílu: Piži
Precti si neco z historie filozofie. Tohle uz je notne omsela myslenka. Cely svet je iluzi, vsechnoi je jen iluze. Je slyset praskot padajiciho stromu, kdyz neexistuje nikdo, kdo by se dival? Dokonce uz to proniklo i do kvantove fyziky (Schrodingerova kocka), atd... Jestli je uplne vsechno iluze, no z co? Je-li ta iluze dokonala, pak je z tveho hlediska naprosto jedno, jestli existuje hmotna realita, nebo ne.
31.08.2001 00:00 K dílu: Piži
Bezejmeny: Pises z podstatné části se skutečně formujeme sami. Jinak totiž nelze vysvětlit onu rozdílnost jednotlivých individualit. Kdybychom byli formováni jen vnějškem, byli bychom si daleko podobnější. Chces tim rict, ze je jedno jake mas rodice, vsichni vychovavaji stejne, ze deti po navratu z prazdnin mlci, nebot proc by si sdelovaly zazitky, ktere maji stejne vsechny stejne. Ze vsichni cteme stejne knihy a vidime stejne filmy, mame stejna zraneni a stejne nam umiraji rodice. Nedelime se na jedinacky a deti se sourozenci. Nezijeme v ustavech, nestudujeme ruzne skoly?
29.08.2001 00:00 K dílu: Piži
Proc bych mel posuzovat dilo skrze jeho autora? To jako anonymni dilo je neposouditelne, nebot mu chybi ona dulezita informace? Bezejmenny: Pokud veris, ze to jaky jsi je vysledkem tve snahy, tak je mi te lito. :-) Lepe receno, pokud veris, ze tva snaha je vysledkem tve snahy... To, ze se snazis je totiz vysledkem toho, ze to mas jednak v genech a take vysledkem toho, ze te k te snaze nekdo vychoval.
11.08.2001 00:00 K dílu: Piži
Jestlize si nekdo z vas precte knihu a svuj nazor na ni po seznameni se ze zivotem autora zmenite, tak to povazuji za pokrytectvi.
03.08.2001 00:00 K dílu: Piži
Dobry priklad je Richar Bach, ktery napsal nadhernou knihu o sve zene. O tom jak se mnoho let hledali, byli si predurceni, atd... No a ted je rozvedeny.
09.08.2001 00:00 K dílu: Piži
Ano samozrejme. Zalezi na tom jaky kdo je. Kdyz je ti 20, chces zit na plno, skakat z mostu a parit. Kdyz je ti tricet, premyslis nad svym zivotem, planujes rodinu, parby te nelakaji. Ano v kazdem souboru osob existuji vyjimky. Problem je taky casto v tom, ze rozdily se porjevi az po delsi dobe. Zpocatku se totiz oba navzajem dost prizpusobuji. 30 lety chodi parit, ale casem se i on unavi a zacnou neshody. Moje rada. Pokud planujete vazny vztah z osobou rozdilneho veku, dejte si pozor, mate jen malou sanci, ze vam to bude klapat. Pokud je ten druhy mladsi, zkuste si vzpomenout jaci jste byli v jeho veku, jaky byl vas zebricek hodnot, co pro vas bylo dulezite, jake otazky jste resili a zkuste pozorovat, zda je taky takovy, nebo uz je dal a je vyvojove blize vam.
05.08.2001 00:00 K dílu: Piži
Existuji nebezpecne situace pro vztah. Velky vekovy rozdil je jednim z nich. Velky vekovy rozdil je hodne velky problem.
03.08.2001 00:00 K dílu: Piži
Manzelske poradny jsou plne paru, ktere se meli radi. Mit rad, to bohuzel nestaci.
03.08.2001 00:00 K dílu: Piži
Maximalni tolerovatelny rozdil se z vekem zvysuje. Takze by mel byt spise definovan jako procenta z veku toho starsiho. Kdyz je vam padesat a partnerovi sedesat, tak jste na tom zhruba stejne. Ale kdyz je ti patnact a tomu druhemu petadvacet, zijete kazdy v uplne jinem svete a nemuze to dlouhodobe fungovat. Z kazdeho pravidla sice existuji vyjimky, ale ja velmi mala pravdepodobnost, ze zrovna ja, nebo ty budeme tou vyjimkou. Me je sice 29 a mam nekolik 14letych kamaradek se kteryma si dobre pokecam, ale kazdy zijeme uplne v jinem svete.
16.01.2002 00:00 K dílu: Piži
Myslite si, ze vesmir neustale pocita? Kdyz vam dam na ruku zavazi a budu postupne pridavat, tak v urcite chvili to zavazi neudrzite. Pocitali jste pritom maximalni udrzitelnou hmotnost a po jejim dosazeni jste to pustili? Nepocitali a pritom to funguje. Vesmir funguje, ale nepocita pri tom.
11.01.2002 00:00 K dílu: Piži
V jednom cisle zpravodaje Sisyfos popisovali vedci jak vyzvali ke spolupraci proutkare. Prihlasilo se x proutkaru, kdyz jim popsali metodiku pokusu odstoupili temer vsichni. Zbyli myslim tri a ti predvedli stejnou uspesnost jako by hadali nahodne. Veda nedela pokusy tak dlouho dokud se nepovedou.
11.01.2002 00:00 K dílu: Piži
Matematika: Zkusme si projit jeji vznik. Nejaky praclovek mel pet jablek a napadlo ho dat jim jmena jedna,dve,tri,ctyri a pet. Od te doby mohl pocitat. Pak vynalezl scitani. To se dela tak, ze se jmena prirazuji jedne skupine a pak se pokracuje druhou skupinou. Odcitani je totez, ale pozpatku. NAsobeni je nekolikrat opakovane scitani atd... Nekdy casem prisel vznik abstrakce. Uz se nescitaji jablka, ale samotna cisla. A kdyz se ty vysledky zpatky pouziji na prirodu tak funguji. Parada. Jenomze si uvedomte, ze to je diky tomu, ze zakladem je tech pet jablek. Jak bych to vysvetlil. Vesmir je pocitatelny, ale nepocita. Matematika neni vesmirnym principem. Mohl bych si vymyslet uplne silene operace a dokud bude jejich zakladem prirazeni cisel jablkum, budou fungovat v prirode. Predstavte si dite. Kdyz se narodi, jen vnima. Nechape ani ze zvuk a svetlo jsou neco rozdilneho, vubec neposuzuje, neprirazuje cisla. Teprve casem vymysli takove silene veci, ze treba lze porovnavat pocet jablek s poctem hrusek, atd... To jsou ale uz vysledky abstrakce kterou na prirodu aplikoval clovek.
10.01.2002 00:00 K dílu: Piži
A copak neplati, ze to, co je dokazano fyzikalne, tak plati? Nebo chemicky, nebo ja nevim jak? Rozdil je pouze v tom, ze v matematice jednou dokazane plati navzdy, kdezto ve fyzice jen do te doby, dokud se neobjevi dukazy proti. Jenomze i v matematice se zacinaji objevovat dukazy, ktere dokaze overit jen par jedincu, nebo dokonce nikdo (viz dukaz vyzkousenim vsech moznosti na pocitaci, co kdyz je v programu chyba?).
10.01.2002 00:00 K dílu: Piži
Vesmir urcite pracuje ve dvojkove soustave. Urcite lze vymyslet matematiku ve dvojkove soustave, ktera odpovida pozorovanym jevum. Hmmm zda se ze vesmir funguje ve trojkove soustave, nebot lze vymyslet matematiku... Nebo snad ve ctyrkove? atd... To, ze matematika uspesne popisuje chovani vesmiru neznamena, ze je to jediny mozny zpusob popisu. A navic aby matematika fungovala musi nekdo nejprve sva pozorovani prevest na matematicke pojmy, aby matematika fungovala. Lze rict, ze chemie popisuje chovani burzy, jde jen o to najit vhodne analogie. A analogie se hledaji tak, ze mam zasobu vzorecku a pozorovany jev a zkousim ktery vzorecek mi ten jev nejlepe popise.
10.01.2002 00:00 K dílu: Piži
A jeste k tomu modleni: Mas nejaky odkaz na clanek z nejakeho rozumneho zdroje? Nemyslim Blesk ani Mladou Frontu.
10.01.2002 00:00 K dílu: Piži
Wopi: Tvuj popis pokusu neobsahuje informace o tom, zda ty dve skupiny byly vytvoreny nahodne, zda vysetrujici lekari vedeli kdo je v jake skupine atd. Protoze jenom to, ze o tom nevi pacient neznamena, ze se eliminuje placebo efekt. A mimochodem myslis, ze se ta banda modlila "za vybranou skupinu", nebo konkretne vedeli za koho se modli? Musel si buh nejdrive zjistit kdo je v jake skupine, nebo mu modlici konkretne rekli o koho jde?
10.01.2002 00:00 K dílu: Piži
Soucet uhlu trojuhelnika ma 180 stupnu, ze? Akorat ze to neplati pro trojuhelnik na kulove plose, dobra zavedeme podminku, ze se bavime o trojuhelniku v rovine fajn, jenomze tahle poucka definuje sama sebe. Ono to funguje proto, ze trojuhelnik se rika jen tomu, co ma tri vrcholy. Cele to stoji na axiomech. Axiomy to definuji tak aby to fungovalo. Jestlize vytvorim nejaky bezrozporny vyrok, tak pokud vsechny dalsi vyroky odvodim od nej, je logicke ze vytvorim bezrozpornou teorii. Ale to neznamena, ze mimo tuto teorii neexistuji rozpory. Matematika je postavena na bezrozpornych axiomech fajn, to znamena, ze neni rozporna, ale neznamena to, ze dokonale popisuje svet. Ty casti sveta, ktere stoji mimo jeji axiomy nepopise. Kazda veda funguje jen ve svem oboru.
04.01.2002 00:00 K dílu: Piži
Fuzika nezapre neni dukaz - nedokazano, nikoliv neni dukaz - vyvraceno. I vyvraceni potrebuje dukaz. No a na zaver bych jen znova upozornil, ze je nutno rozlisovat viru v boha, nabozenstvi a cirkve.
Nahoru