07.08.2011 22:57 K dílu: Kam se poděla tolerance aneb Mohou lidé bez smyslu pro humor určovat limity a pranýřovat druhé? mejdej
pobavilo tohle: Název díla: Kam se poděla tolerance.... a v Prologu: Prosím ty, kdo si nepřečtou, aby se nevyjadřovali... tomu říkám tolerance ad absurdum. :-D A o celé kauze si myslím tolik: 1) Pokud by Marking Machine měl pocit, že jeho výroky nebo klipy nebo parodie jsou v pořádku, potřeboval by je obhajovat? Tím spíše někým dalším. 2) Neonacismus si představuju jinak a zmíněné video rozhodně není jeho propagací. 3) Souhlasím s feferonkou - humor a pózy jsou od toho, aby ničily klišé. 4) Mám rád jak Krytyka, tak Marking Machine a všechny další, kteří jsou jakkoliv zapojeni do této kauzy s jakýmkoliv názorem. Respektujme a milujme se vzájemně. Písmák může být přátelské místo.
07.08.2011 22:37 K dílu: Ještě naposled mejdej
TIP, v šestnácti jsem já osobně psal spíš humorné a vypointované básně, ale každý pokus o intimní lyriku, která vypadá aspoň trochu upřímně chválím... Překvapilo mě - dvoje srdce - zajímavá jazyková invence, jako by srdce bylo pomnožné podstatné jméno...
07.08.2011 22:32 K dílu: Miluju současnost mejdej
k Enyst: vy jste snad nikdo neviděli Postřižiny...
04.08.2011 11:17 K dílu: Jazz mejdej
k thalině: jak se pozná - "přesně ten typ díla"? Fráze mi při rapování drží dobře pohromadě právě díky rýmům a rytmu.
02.08.2011 11:59 K dílu: Vnější atribuce mejdej
konečně krátká báseň s jasnou pointou... tleskám a samozřejmě TIP, protože obsah je tady pánem formy...
02.08.2011 11:56 K dílu: Utopenec mejdej
ale tam přece není špatný počet slabik, je to vázaná poezie, systém 8877...
02.08.2011 11:54 K dílu: Miluju současnost mejdej
a vážně nedává smysl, že dnes tolerujeme Ježíška i Santa Clause, jsme ovlivněni reklamou a filmem druhé poloviny 20. století?
31.07.2011 01:38 K dílu: Báseň pro Jessiku mejdej
děkuji za názory, jen krátký komentář: k heartrate: vzhledem k tomu, že si to zpívám, je to písňový text, nikde mi to nedrhne a počty slabik sedí, tak co kde k rytmu? a "v morku" je typická elipsa ze "v morku kosti" k avox: pozor na směšování autora a vypravěče, autorem je mejdej, ale vypravěčem je muž, který díky Jessice dojde k poznání, že skutečným bohatsvím nejsou věci, ani lidé, ale pocit toho vnitřního bohatství, takže nejde o lásku k ženě ale lásku obecně a proto báseň vrcholí až v závěru, pokud by se jednalo o vyznání lásky k ženě, pak bys měl naprostou pravdu. k dajakbol: námětem byl názor kamarádky, obsahem je příběh o vývoji vnitřního světa hlavního hrdiny, rytmicky neustrojené nechápu, viz můj koment k heartrate k Douda: viz ostatní
30.07.2011 01:20 K dílu: Tvá očka... mejdej
super...
08.02.2011 17:29 K dílu: Báseň pro Veroniku mejdej
Miroslawku a proč bych neměl o hlubší kritiku stát, stejně nepoznám mělkou od hluboké...
30.12.2010 21:21 K dílu: Pro mou milou mejdej
děkuju, opravil jsem....
20.11.2003 00:00 K dílu: mejdej
Situace kolem haiku v Čechách se mi stejně příliš nelíbí, připomíná mi druhou polovinu 19. stol. v romantismu ve francouzské literatuře, přehršel autorů tak změnil a rozmělnil původní poslání směru, že z toho byl nejeden autor a čtenář zoufalý. Snad se tohle u nás haiku nestane... A snad za 50 let nebude v literárních slovnících: haiku a) tradiční b) české b) v prvních letech 21. stol. bylo haiku v Čechách tak populární, že vlna haiku zaplavila poezii. Oproti tradičnímu haiku, nereprezentuje haiku české žádný postoj ani názor, ale stává se jakousi kratičkou výpovědí takřka bez náplně. Ona zdánlivá meditativnost byla v letech 20. nahrazena vlnou parodického haiku, které obsahem splývalo s humornými SMSkami, dokonce parodovalo samo sebe, jenže si stále zachovalo původní slabičnou formu. V pol. let 30. se Jaromír Hajku snaží vrátit haiku jeho původní smysl a vydává periodikum "Nové staré haiku" kolem kterého se vytváří skupina několika autorů bojujících za "lepší haiku". Tito autoři ovšem opuštějí původní slabičnou formu a mění ji na trychtýř (viz). Při slabičném členění 5-4-3-2 se tak snaží navrátit ke kořenům (samozřejmě japonským) a do jisté míry se to daří. Použitá literatura: Haiku bez haiku (antologie haiku 2000 - 2020), Smějeme se s haiku, Japonec by plakal, Haikujáda 2015
20.11.2003 00:00 K dílu: mejdej
To co tady, parku (či - parce - chceš-li být životný), předvádíš je nanejvýš hloupé. Jakýkoliv text je vždy samozřejmě zaujatý a nemusíš ze čtenářské obce dělat blbečky, kteří k textu podle toho nepřistupují. Mimochodem Tvá haiku, ke kterým se ještě vrátím u příslušných děl, se jen s velkou nadsázkou mohou za haiku považovat. Forma je natolik svázána s obsahem, že ne všechny formální sonety, skutečně sonety jsou. Spíš naopak. Je možné opustit tradiční formu, k přiblížení se tradičnímu obsahu. Možná jsi ale inovátorem haiku a vytváříš "tradiční české haiku". Nevím. Rozhodně Musilův esej stojí za čtení a rád si přečtu další část. Ne že by byl bez chyb, ale reprezentuje myšlení jednoho člověka a o to tu jde...
04.09.2003 00:00 K dílu: Nevídaný mejdej
Ještě přidávám pravidla a zároveň navrhuji, abychom jako příhodná veršotepná cvičeníčka i my, lid písmácký, zkoušeli tvořit básně z daných slov. (Přemýšlejte o tom, tříbí to fantazii, sloh, básnické řemeslo a mnohdy se člověk sám překvapí, jak přes zdánlivou formální omezenost tvoří majstrštyky své básnické kariéry.) Pravidla: 1) Báseň musí mít nějakou formu, musí se rýmovat, nesmí jít o volný verš 2) Musí být použita všechna stanovená slova 3) Stanovená slova smí být ohýbána (časování, skloňování, převod na jiný slovní druh apod.) 4) Speciální slovo musí být použito na konci verše a v neohýbaném tvaru, tj. musí být použito v tom tvaru, v jakém je v záhlaví. Alespoň jeden další verš se s tímto slovem musí rýmovat. 5) V klubu jsou povoleny POUZE básně a bezprostřední reakce na ně (tj. kritika nebo pochvala). Veškeré ostatní příspěvky budou bez ohledu na jejich obsah krutě mazány despotickým moderátorem. 6) Každý musí společně se svou básní zadat nové slovo, které může, ale nemusí být použito v dalším kole 7) Vítěze vyhlašuje, hodnotící kritéria si určuje a specielní slovo vybírá despotický moderátor. 8) Post despotického moderátora je nabídnut každému, kdo dosáhne dvou vítězství od poslední výměny moderátora. Současným despotickým moderátorem je Lišák. Vrchním moderátorem zůstává Alnagon, pro případ, že by despotický moderátor nedostál důvěře v něj vložené.
20.07.2001 00:00 K dílu: Škola zvířecí rýmy mejdej
krokodýli se..........nilní to je rým fakt ViNiLní
17.05.2003 00:00 K dílu: O Vánocích mejdej
Přestože taky myslím, že to mohlo být lepší, není to až zas tak nesrozumitelné (a proč by to u všech čertů mělo být srozumitelné), trochu poetistické - občasná aliterace, rýmy použité v zajímavém metru (nezaměňuj MHD v praze) a báseň na mě působí napůl uklidňujícím a napůl provokativním dojmem, jako málokterá na Písmáku - TIP Hawk...
24.08.2002 00:00 K dílu: Krása Lidí mejdej
Jenom dobří lidé si myslí, že lidé jsou krásní. A ještě narcisti, ale ti jen o jednom člověku. A někdy taky zamilovaní, taky jen o jednom člověku (nebo o pár lidech - viz hnutí Hippies). Báseň mi, ovšem s prominutím, připomíná voayera skrytého někde v křoví a hledícího do cizího okna, ale to jsou jistě mizerné asociace, ale lepší nemám. A místo - stříkajíc - má být stříkaje, ale to jsou školometské detaily, které stejně jen hanobí inspiraci, ale tak pro pořádek bylo nutno. Ovšem za konec TIP.
09.08.2002 00:00 K dílu: jedna neděle v noci mejdej
Já Tě vážně vidím. A jsem moc rád, že posloucháš Vltavu, protože je to jediné rádio, které stojí za to si pustit, neboť má člověk téměř absolutní jistotu, že jej opět zklamán nevypne a často ho dokonce na dlouhou dobu nějaký pořad pohltí. A máloco se dá dělat při poslechu Vltavy, natož se učit (moje zkušenost). A dobře zvolená kategorie zasluhuje Tip, ikdyž je to možná obraz spíš než cokoliv jiného.
09.08.2002 00:00 K dílu: Koloběh(zlomek koloběhu) mejdej
Tahle básnička, no spíš příběh na mě udělal zvláštní dojem. Nikdy jsem netušil, že je možno popsat utrpení tak, aby vůbec jako utrpení nevypadalo a aby člověka ani taková myšlenka nenapadla. Mám na mysli sasanku "přiškrcenou" křepčícím dítkem. Člověk v první chvíli chce litovat sasanku, ale ona se zvedá - silnější a krásnější - trochu mi tenhle obraz připomněl ono trochu nepravdivé (můj názor) - co Tě nezabije, to Tě posílí. A jako u Tvé sasanky - jedině z rukou (u Tebe ovšem z nohou) nevinnosti působí bolest jako upřímnost a nehoda jako osud. (Nejsem však fatalistou, ale slovo náhoda se bohužel s osudem nedá uspokojivě zaměnit. Alespoň ne v tom případě)
08.09.2002 00:00 K dílu: šumění mejdej
Ne, má tam být bulbů, protože - oční bulbus -, a díky za poklonu. Zmátla tě asi bulva, neníliž pravda? To je ta naše čestina!
24.08.2002 00:00 K dílu: šumění mejdej
čumění při jídle ve spánku na procházce v sauně u přátel doma PATRNÝ JE VŠUDE POHYB OČNÍCH BULBŮ ZPŮSOBENÝ zvědavostí závistí hledáním nudou touhou láskou
26.07.2002 00:00 K dílu: Vánek z poezie mejdej
To já když otřásám plodnicemi JEHO génia, vždycky sním, neboť on mi byl více otcem než mohou být otcové skuteční, byl mi duchovním mistrem, který učí na vlastním příkladu a jeho bolesti i nářky, odedávna byly i mými. Kdybych mu dokázal vzdát takový hold a dík jako Ty, mohl bych klidněji usínat. Tolik mě toho naučil a byl vždy milý. Ne jako Hálek, tak přeslazeně a bezduše, ne jako Shakespeare, vznešeně a vznosně. Mluvil hlasem kterému jsem rozuměl a proto se k němu tak rád vracím. Děkuji, žes to řekla i za mě...
24.07.2002 00:00 K dílu: Krůpěj štěstí mejdej
Trochu mi to připomnělo baseň Kytice od Erbena, ale je to ještě trochu něžnější a možná upřímnější, ale zase méně zdařilé a propracované. Navíc v posledním řádku -mě- mělo zřejmě být -mně- a nebo raději -mi-. Ovšem líbí se mi velmi, že báseň je pouze o dvou slokách, protože jasně a ne rozvlekle vyjadřuje pocit, který má sdělit. A je to příjemný protiklad k "litaniím" jiných autorů, kteří se utápějí tak dlouho v jednom pocitu až se v něm utopí a ze zajímavého nápadu zbyde jen zakalená voda při hladině literatury. Proto moje malá poklona.
24.07.2002 00:00 K dílu: Vyznání mejdej
Je to vlastně taková předehra, takové předvyznání, které však už samo o sobě je tak vyzývavé a vševýmluvné, že je otázkou zdali k vlastnímu vyznání vůbec dojde a dojde-li, bylo-li ho vůbec zapotřebí. Možná je povrchnější než by mohlo být a naivnější než se zdá, ale mluví srdcem...
26.07.2002 00:00 K dílu: Úsvit v nekonečnu mejdej
Lidé jsou tolik pokorní... Tolik obětí přece Bůh ani nechce, tolik lidského masa věnovaného mu bezděčně. A možná, kdyby lidé vraždili jen kvůli obětování, bylo by krásně na světě. Proč tolik z nás nosí někde uvnitř Kainovo znamení, stopu vraždy, kterou jsme spáchali nebo ještě spášeme. Nejsme ale všichni tak trochu vini stavem na naší planetě. Možná násilí příliš nečině přihlížíme, než abychom s ním mohli něco udělat...
06.10.2002 00:00 K dílu: Vranka mejdej
Samozřejmě je Tvým právem nesouhlasit s mým názorem a nikdy bych si nepřál dogmatizovat cokoliv co vypouštím z úst či klávesnice. Jsem tedy rád, že jsme si věci aspoň trochu vyjasnili v debatě, která podle mě byla docela plodná, protože nejen nám oběma ukázala, že se dá nesouhlasit a přesto respektovat. A je úplně jedno jestli v jednom zástupu stojí padesát nadšených a proti nim pět pět pobouřených, koneckonců i největší kritikové se vždycky dělili na určité, byť třeba nechtěné názorové kluby, ale připouštěli-li názory ostatní byli trochu i ksobě kritičtí a nehledě k tomu jestli se pletli (a je vůbec možné se ve své subjektivitě plést) byli jistě cenější než arogantní vševědoucí kritici věřící svému vlastnímu názoru tak slepě, že ani ostatní názory neviděli. Díky Břízo, že nejsi "moudrý" a přestože jsi mohl ostře útočit a snadno se dovolat podpory ostatních zachoval ses čestně a správně. (to be continued, but not on this place)
30.09.2002 00:00 K dílu: Vranka mejdej
Já si ovšem za svojí kritikou stojím, ale v něčem máš možná pravdu; pokud autor i po kritice, která je chválivá a hřeje ješitnost člověka víc než srpnové slunce, sáhne po sebezpytném zhodnocení, nemám oproti onomu postupu námitek. Ale kolik je blbjenek, kolik je autorů, kteří po obdivném Och! ještě hledají nějaké chyby? Mnoho jich není, podle mě. Možná jsem jednodušší, neschopný vhledu do metafor a básnických prvků, ale člověk nemá nic bezvýhradně přijímat ani odmítat. Tak jsem učinil já. P.S. Básně pozpátku nečtu, ale u čtení básní se soustředím. A nikdy bych neřekl, že Ty ne. A pokud jsi básní opravdu tak okouzlen, jak je patrné, z obou Tvých kritik, mohu Ti pouze závidět ten dobrý pocit. Ale už Ti nezávidím to odhodlání, hájit do morku kosti svůj názor. Já nenapsal, že Tvoje kritika je hloupost a s některými věcmi jsem souhlasil. Dokážeš stejně naložit i Ty s mojí kritikou? mejdej
24.08.2002 00:00 K dílu: Vranka mejdej
Dovolil bych si mírně nesouhlasit s Břízou, je-li možno. Báseň nemá vůbec originální příběh, protože takovéto básnické tautologie, jsou častější než cokoliv jiného, snad kromě plků o lásce. Forma by byla skvěle gradující, nevloudil-li by se onen meziřádek s třemi tečkami, takhle byla naopak jakási pointa očekávána a skutečně se dostavila. Navíc o žádné "poeticko-romantické" líčení se nejedná, tudíž pointa nikoho "nestíná", ale jen podtrhuje atmosféru, kterou měla báseň od počátku. A přitažlivější metaforou mně osobně je - odívání se do spěchu -. A výborná je také aliterace Asi si s ...... ikdyž možná nechtěná. Ovšem s tím Bohem je ten závěr takový zvláštní, protože dívka vlatně hyne nepřízní počasí, ale najednou se zničehonic objeví Bůh, tak kdo za to vlastně může? Vím, je to jistě jen metafora, která má nastínit, že dívky obvykle v mrazu neumírají nebo umírat aspoň nemají a tudíž to nebylo samosebou, ale ten Bůh tam mate, alespoň mě poměrně dost. And finish rape - poslední rejpnutí - proč neposedná dívka umírá mrazem, přece díky své neposednosti měla být řádně rozehřátá. Zatímco děvče posedné, případně polehné může zmrznout, neposedné hůře. A myslím si taky, že básnička není úplně blbá, ale jistě není tak dokonalá, jak nám ji tu bez okolků staví Bříza a další autoři, neschopni možná slova, ale jistě ne z důvodu dokonalosti, ale z typického rychločtení, které autorovi, který jako zde, stojí o hlubší kritiku, nedává naději, že by se jí dočkal. Písmáci fuj. Blbjenka si přece zaslouží víc pozornosti!
09.06.2002 00:00 K dílu: Kytarové milování mejdej
Serendipity a clovrdiku - melodii to má a někdy si ji možná i poslechnete.
09.06.2002 00:00 K dílu: Mladý instalatér mejdej
for Siby: to - se - tam potom je, takže žádný zvracení, Asto - díky, Marri - měl a pořád mám
24.07.2002 00:00 K dílu: Vstupenka do pekla mejdej
Ne, to není smutek, ani radost, dokonce ani vztek... Je to zvláštní, ale viděl jsem zástupy lidí, jdoucích za svou prací a mezi nimi bylo jen pár těch, kteří hleděli kamsi k obloze s mírným úsměvem na rtech a slzou dojetí v očích, tyhle překážky masy bloudící bezútěšně městy... Škoda, že je jich tak málo, ikdyž teď vím, že o Tebe se jejich řady rozšířily. A proto určitě sama dobře víš, jak těžko je vypovědět se ze života, tak těžko, aby někdo pochopil... Četl jsem spoustů lepších veršů, vybroušenějších forem, imaginativních kotrmelců a kopců fantazie, ale jen málo upřímnějších... Člověk často propadne modle dokonalosti a oddalí se vlastní duši. A jakkoli je tato báseň nedokonalá a špatná o to je bližší nám - lidem a to je to co nejvíc bolí, provokuje a dotýkáse těch nejzranitelnějších míst naší ješitnosti.
31.05.2002 00:00 K dílu: jen tak úvaha... mejdej
jak prosté by bylo napsat - báseň se mi líbí, ale co když se líbím já té básni, když jen pro mě je tak nádherná...
29.05.2002 00:00 K dílu: (Experi)mentální poezie mejdej
Měl to být takový žert, právě po v prologu zmíněném turnaji bylo jasné, že experiment asi ani není možné vytvořit a proto můj "experiment" je právě jen ten napsaný čili návod: chceš-li mít v díle experiment, musíš si ho tam napsat, jinak už jsou všechny formy ohrané.
17.05.2002 00:00 K dílu: Existuje objektivní kritika? mejdej
Myslím si, že se na Sidoniovu bezpochyby podnětnou otázku ozvaly přinejmenším nepodnětné odpovědi. Samozřejmě dílo kterékoliv umělecké oblasti se dá nějak hodnotit. A je-li kritika nebo i vlastní nazor vystavěn jen na výběru líbí - nelíbí a ne na přínosnějsím líbí, protože... - nelíbí, protože... samozřejmě je to chyba. Má vůbec cenu nějaký názor psát pokud jím nechci nic sdělit. Naopak, názory typu líbí, nelíbí mohou v autorech vyvolávat zcela jiné pocity než aspoň trochu objektivní kritika. Zatímco, když mi někdo napíše do básně, že mi kolísá rytmus a do povídky, že závěr je nejasný a povídka mu připomíná dílo x od autora y, mohu takováto tvrzení ověřovat a dokonce se nad nimi zamýšlet. Naproti tomu, když mi někdo napíše, že se mu moje dílo nelíbí může to ve mně leda vyvolat jistou averzi vůči autorovi oné kritiky 1) za to, že se mu moje dílo nelíbí a 2) za to, že se mu zřejmě nelíbí bezdůvodně. Když napíše, že se mu dílo líbí, může mě trochu utěšit, že jsem se někomu trefil do vkusu, ale jinak mi to taky vůbec nic nedá. A to, že se někdo o kritiku snažil a vzdal to nemůže mít jiný důvod než vlastní pohodlnost a je to trestuhodné. A že se někdo necítí býti fundovaným a erudovaným kritikem je výmluva ještě horší, protože kritici se nerodí, ale vychovávají a je jasné, že pokud někdo s kritikou začíná, těžko se může považovat rovnou za kritika, ale s chutí a pár slovníky do toho a půl je hotovo. A plně chápu Sidoniovu nepokojenost se zdejší situací, neboť místo toho, aby s přibývajícími autory přibývalo aspoň trochu kvalitní kritiky, děje se něco zcela jiného, a to že přibyvší autoři načichli nedůstojností kritik svých starších a zkušenějších kolegů, kteří bohužel (co se kritik týče) nejdou vůbec příkladem.
15.02.2002 00:00 K dílu: Hnízdění mejdej
Kvůli tomu konci je to takové smutné, moc smutné, škoda...... Na začátku jsem se velmi zasnil a představoval si jako bych i já hýčkal rukama ptáčátka....... a za to TIP
08.02.2002 00:00 K dílu: Dopis Piště mejdej
P.S. Tuhle báseň si Arnie, prosím tě, neber nijak osobně, snad se ti líbí, je to sonet, jak jsi jistě poznal. Wiliam by se měl ode mě hodně co učit, nemyslíš? Ahoj Pištulka
08.02.2002 00:00 K dílu: Dopis Piště mejdej
Arnie, Arnie, Arnie! To jsi celý ty. Pořád bys mi jen něco vytýkal. Samozřejmě si nemyslím, že moje tvorba je jedinečná, nenahraditelná a nevylepšitelná, ale že nehovořím vzletně a nově, tos mě tedy urazil. Copak nejsem jediná, která přirovnala lásku ke květině, žal ke kádi slz, vášeň k plameni a něhu k vánku? Moje forma? Pche. Nechci být jako ti strojení poetové, kteří dělají sonet jako sonet a rýmy se jim rýmují. Chci být svá, vždycky jsem chtěla být svá a nevím proč zrovna ty bys mi měl radit jak a co psát. Nedivím se, že ty o lásce nepíšeš, nikdy jsi asi žádnou nepoznal a mně a jiným mně podobným zkrátka závidíš schopnost k lásce se vyjádřit a nějak ji prožívat. Copak poezie je řemeslo; nechci se učit nějaké stupidní rytmické a formální poučky, to je jen pro básníky s nedostatkem talentu. Mimochodem, abys dokázal náležitě ocenit moje kvality k mému dopisu přikládám jednu ze svých nejlepších básní a doufám, že tedy uznáš, že pro mě by byla jakákoliv formální omezení škodlivá a mé verše mají nezměrné kouzlo. Zůstaň mi i nadále věrným přítelem a rádcem! Tvá Pišta Láska Byla to láska veliká, která se nebe dotkla, byla to láska veliká, a mně je teď do pláče. Cítíš ten smutek? ne, jak bys mohl, vždyť tys to celé zavinil, že se nestydíš, chtěla jsem být Tvá, navěky, ale ty ses ani nerozhlíd',¨nesnažil ses adaptovat, nechtěl ses přiblížit - mně Byla to láska veliká, byla to bolest široká, byla to rána hluboká, teď je to smutek veliký.... Cítíš ten smutek? Já ano!
08.02.2002 00:00 K dílu: Hlava mejdej
Baterka touží svítit, baterka touží být používána i ve dne, baterka touží být hlazena prsty uživatelů a majitelů, baterka chce vědět, proč právě ji jsi vyhodil a nechal utonout v moři času, vyzývajícím k odpovědi na věčnou otázku svítí - nesvítí, nesvítí - svítí. A celkově docela slabé. Zasloužila bys aby tě někdo pořádně pohladil větvemi stromů.......po hlavě
08.02.2002 00:00 K dílu: Ty a já mejdej
Viz Johnie Bass a viz Sidonius, první půlka tragická, druhá dobrá. Jako abstinent konzervovaný v lihu, jako masa vegetariánů, jako polední úplněk, jako nelidumilný kanibal, taková je tahle báseň
08.02.2002 00:00 K dílu: Smutek mejdej
viz kachnička, i já si myslím že to mělo být asi tak: od zítřka nikdy, případně - dnes naposled, zítra už nikdy se dá použít v tzv. jepičím formátu, neboli když je pro mě zítřek celým životem, ano řeknu zítra už nikdy, ale opět viz kachnička - vždyť bude pozítří a za dva týdny.... A jinak si taky myslím že je to jedna v tvých lepších, jen tak dál......
08.02.2002 00:00 K dílu: Koktejl "Mrtvá láska" mejdej
Skvělý konec, opravdu dobré. Nápad, který mi u jiných často chybí se zde objevuje ve velmi radikální podobě. Jen drobnost - poli osetém černotou nebo se zasetou černotou, ale jak říkám drobnost je drobnost a báseň je dobrá. TIP
06.02.2002 00:00 K dílu: Odkaz mejdej
Tak slečno, zde jste nárok na TIP zažehnala poslední slokou své básně, která je obludná. Slovo hnít, které nemá v náladě a barvě básně co dělat, konec poslední sloky - mluvíte jak šedesátilrtá stařenka, znalá světa a života, neřku-li naznačujete že jste již po smrti.......... je to škoda, taková hezká básnička a zkažená poslední slokou, která se, jen tak na okraj, už ani nerýmuje......
06.02.2002 00:00 K dílu: Cigareta mejdej
Jo, dobré. Hlavně druhá polovina, využití předložky - za - nakonec pro účel a ne okolnost, dobrá hra s češtinou.
06.02.2002 00:00 K dílu: Igelitové hnízdo na stromě mejdej
Tahle báseň se mi docela líbí, připadá mi to jako taková propagace Greenpeace a apel na svědomí lidstva. To nejsou ty důvody. Je to smutná básnička, taková momentka ze života....... za poslední řádek, ač trochu křečovitě slovosledně přeházený TIP
08.02.2002 00:00 K dílu: Nespravedlivý blues mejdej
ad Disparity - existuje ještě smutný blues, veselý a jakýkoliv Duke Ellington napsal. a za písničku TIP, protože já jí znám i s hudbou heč, ale někde je to trochu kostrbatý, naopak poslední sloka - meisterstück (Das ist aber Hammer.)
08.02.2002 00:00 K dílu: Smutný sonet mejdej
no dobře, dobře, tak teda TIP. Přeci jenom srovnávám se svými sonety a tak TIPovat musím. Občas jen trochu kolísá rytmus, ale to je otázka něžného přepracování.
06.02.2002 00:00 K dílu: Má obr(a)na mejdej
Smutné to je, ale bohužel z více hledisek. Nemyslím si, že by to bylo hezky napsané, chybí mi v tom kus srdce, jako by to psal někdo na objednávku, bez vlastního prožitku. Musím ale pochválit prolnutí přírody (les, potůček) a nějakého smutku, to se často nevídá taková práce s okolním jsoucnem, ať už přírodou nebo něčím jiným. Uplatňuje se to hlavně v zahraniční poezii (ve Velké Británii), ale jinak je to docela ojedinělé. Abych to shrnul, líbí se mi více les zapálený v srdci než nějaké obvyklé - proklátí srdce nožem sympatií apod. Jinak ale, je báseň nevyvážená a imunita - fuj, proč někdo vkládá do básně citlivé slovo úplně chladné a ještě k tomu cizí.......
06.02.2002 00:00 K dílu: Pohlavím hnusná mejdej
název jsem si promyslel, ale představuji si pod ním něco jako: 1. Podřízenost žen vůči mužům 2. Dívku zklamanou svým fyzičnem ale rozhodně ne to co jste napsala a personifikovat báseň až do takového absurdna, že by měla pohlaví - to se mi nějak nezdá pokud ovšem nemyslíš pohlaví jako - muž - žena, pak ale název smysl nedává taky protože básnička může být sice pohlavím nespecifikovaná, pohlavím dvojjaká, ale pohlavím hnusná? Asi bych od Vás potřeboval důslednější osvětlení předloženého, jinak si bohužel musím za dříve uvedeným stát.
06.02.2002 00:00 K dílu: Pohlavím hnusná mejdej
Tak tohle se mi ale vůbec nelíbí, nerýmované, nerytmické, nepobaví, nerozesmutní, nenaštve, nanaladí, nerozladí, nesladí, nemastí.......(co to kecám) zkrátka ošklivé - nerad sice používám tak drsné slovo, ale nelze-li jinak....... navíc, má to nějakej smysl, nebo je to plácání do větru? protože odporující si fragmenty hatí jakoukoliv interpretaci.......
06.02.2002 00:00 K dílu: Pocta mému cellu mejdej
Taky mi zde cosi nesedí............. 1. Chladné struny silou mých prstů - no to snad ne, takhle začíná první scéna v hororu, trochu Jste si mohla pohrát s tím jaké ty struny jsou, ale chladné, to úctu, obdiv i lásku moc nepodtrhuje. 2. řádek s koni je naprosto zbytečný, kdo by ho také (zaržání) od cella čekal, navíc i takové zaržání může být velmi podmanivé, a podmanivý tón - melodie možná, ale tón, kdyby snad zvuk, trochu Máte problémy s nadřazeností a podřazeností a s významy obecně. 3. ne přec, ale právě proto, že objímáte tělo svého cella tak dlouho se o něj bojíte - zase ty významy. 4.zvuk se chvěje jak v dur i v moll, navíc, když už Jste použila mollový žal, byl snad vhodný durový polibek a ne - polibek v Dur. 5.myslím si, že stylizace to není, to by dopadlo ještě katastrofálněji pokud jde o zpracování, ale docela se mi líbí nápad. Pocta oblíbenému nástroji - hodnotím kladně. 6. Bohužel bez TIPu, kvůli výše jmenovaným nedostatkům.
04.02.2002 00:00 K dílu: Já, Mari-hu-ana mejdej
Tak to je tedy skvělé, mejdej se asi studně schová pod klávesnici, protože to je přesně to, co mu tady chybělo. Je to alespoň nějakej posun a jsem rád, že láska neni jediným tématem všech autorů tady. Zaujalo, poučilo. TIP (a víc takovejch básní zde zapotřebí jest, teda nemyslim o marihuaně, ale o věcech neláskových, nelítostivých, nadprůměrných....)
11.02.2002 00:00 K dílu: Básníkům písmáckým mejdej
Ano, napsal jsi, že tlachat tedy můžu, ale mě to co jsem tu popsal nepřipadá jako plané tlachání. Mimochodem, obecně se samozřejmě vyjadřuji, protože jak už jsem jednou napsal, moje kritika je dvojjaká a nezužuje pohled pouze na "žvatlavé lyrické depresáře", ale chválí básníky, teří se nevyhýbají či dokonce zaměřují na červeně zbarvené témata. Navíc si s nikým nic nevyříkávám a už vůbec tady netvrdím, že pravdu mám já a nikdo jinej, třeba Vojtek, Stephca........mají taky pravdu a já jejich názor uznávám. Takže shrnuto: Psal jsem o poezii na písmáku obecně. Pravdu mají i jiní lidé. Nikdy bych tě neurážel, tak jak se o to neustále snažíš ty -Yonáši. Vyždycky jsem si myslel, že na písmáku se hodnotí dílo nikoli autor. (Neboli jestliže sem někdo napíše úryvek svého perverzního, erotického románu, budeš mu Yonáši nadávat do zvrácenců a úchyláků?)
08.02.2002 00:00 K dílu: Básníkům písmáckým mejdej
Pokud máš ty pocit, že já se nemohu vyjádřit obecně k tvorbě na písmáku jsi arogantní ty. Navíc, jsou zde i takoví autoři, kterým jsem svou kritikou složil nemalou poklonu, protože je jasně vidět že si jich vážím, a to je taky rozdíl mezi spoustou básníků zde a třeba touhle kritikou. Každý tady a nepiš mi že ne se snaží zaujmout a oslovit co nejvíce lidí. A také od nich očekávat uznání. Tahle kritika jen ukazuje jiné způsoby a jiná východiska v poezii, nechce být uctívána a uznávána. A ty jsi zřejmě Yonáši nečetl prolog, kde není psáno nic o kritizování autora (mě), ale že chci aby se nad tím lidi zamysleli. A odsoudit autora kvůli dílu, je přinejmenším stupidita, pokud ti něco říkají pojmy jako stylizace, nadsázka, či ironie. Nechci tím samozřejmě říci, že tato kritika je humorná, to ani v nejmenším, ale napiš mi něco k ní a nenapadej pořád jen mě. Zajímá mě Tvůj názor na popsanou věc, ne Tvůj názor na mé myšlenkové pochody.....
08.02.2002 00:00 K dílu: Básníkům písmáckým mejdej
Necítím se být borcem, natožpak někým chytrým, jen jsem vyjádřil svůj názor a reakce většiny z vás právě dokazuje, že každý asi nemůže psát o tom o čem chce. Napsal jsem tady o autorech, všudypřítomných a nehynoucím obdivem ctěných autorech. Nechtěl jsem se nikoho dotknout, a proč taky? Zamysleli jste se Vy nad tím, kolik vaše básně způsobily třeba mně utrpení? Copak když někdo může planě, hloupě a nebo za pomoci nevědomého vykrádání jiných, tlachat o lásce, nemohu já tlachat o autorech. Nevím, vaše argumenty se svým pojetím a úrovní trochu sami vyvracejí. Já jsem aspoň kritizoval umělecky, ale vy mi tady nadáváte nespisovně, v próze a ještě k tomu pronic zanic. (Pro pravdu se člověk zřejmě opravdu zlobí.)
05.02.2002 00:00 K dílu: Básníkům písmáckým mejdej
Ne, nejsem jediný, ale je málo těch autorů, kteří se snaží o trochu něco jiného než napodobovat Shakespeara, Seiferta a další vynikající básníky. Proč někdo píše už stokrát napsané, právě bez toho jiného úhlu pohledu..... Ano, jsou zde i výjimky. Opravdoví lyrici, ale je jich tak žalostně málo........ Láska je vážná věc, nezaslouží si, aby o ní psal každý blbec (sebe nevyjímám)
04.02.2002 00:00 K dílu: Básníkům písmáckým mejdej
Já jsem neměl v úmyslu nikomu nadávat, chtěl jsem se jen zastat všech, kteří nepíší o výše uvedeném, nesnaží se prosadit v trpce milostné poezii, nepředhání se v fantasijnosti metafor. Poezie většiny z Vás mi připomíná pop music. I ten kdo málo umí se v ní prosadí, protože na tom neni co zkazit a posluchaču (zde čtenářů) je vždycky dost, jsou to zrovna takoví, kteří se nechají rádi okouzlovat nepochopitelným a balamutit neprožitelným........ Amen
31.01.2002 00:00 K dílu: Stíny pod obočím mejdej
Mně se líbí jen něco, navíc by ses neměl tak nechat čtenáři odbývat, to je na Písmáku velký problém. Názory typu: líbí - nelíbí, nejsou pro autora nijak přínosné, maximálně probudí kladné či záporné emoce vůči vpisovatelům. Takže, báseň se mi hodně líbí a je mi blízká svým námětem, to sice není ještě důvod pro TIP, ale vybrat vhodně téma pro čtenářskou obec vyžaduje jistou dávku literárního umu. Rýmy a celá báseň dobře plynou, některé mě i docela potěšily a obohatily - sedativa, chtivá - ale upřímně, začátky slok nevýslovně drhnou, jsou příliš vykonstruované a přestože obsahově naprosto vyhovují, jazykocitově mi tam nesedí. Ani rytmicky moc nelahodí uchu. Mluvil jsem o prvních dvou řádcích každé sloky. Hrozně se mi taky líbí - Barmane?! - má to v sobě jistý alkoholový nádech kvůli tomu otazníku a vykřičníku a je to opravdu dobrý prvek. Celkově vydařené, formálně místy slabší, ale nápadově bohaté a za to TIP
31.01.2002 00:00 K dílu: Zabít sebe - zabít smrt? mejdej
JarekSlintal, a já slintám taky. Možná jen ten název je trochu špatnej, ale název dílo nedělá a Tvoje básňopovídka je hodně dobrá. A taky konec trochu zklamal. Jinak nemohu sloužit, výtky jsou mrtvy a kritika usíná na Věčnosti...... Alternativa konce: Pohled do zrcadla, černá tužka na oči, vím, byla mladá, naivní a pořád bude, pohled do zrcadla... nebo: Pohled do zrcadla, černá tužka na oči, bojovala se svou smrtí, poprvé a možná.... ale nenech se ovlivňovat, to jsou jen takové nápady... a k prostředku: Ztrácí význam slov vyřčených, i těch plujících v ní. lepší je snad - Ztrácí význam slova vyřčená i ta plující v ní. No a teď už jsem zticha a s bušícím srdcem TIPuju...
02.02.2002 00:00 K dílu: mejdej
Ve škole samozřejmě něco hrozí, a navíc Honza jede po Šárce, má jí plnou hlavu, ale neví jak jí kontaktovat, zvlášť proto, že když je ve svý partě hraje si na drsňáka....
31.01.2002 00:00 K dílu: mejdej
Takže konec, hovadin, Honza přece jede do školy
31.01.2002 00:00 K dílu: Jak zabít draka? mejdej
teď trochu vyvrátim svoje předchozí kritiky, tady se mi hrozně líbí, že každá sloka je úplně jiná a o něčem úplně jiném, je to taková literární ekvilibristika... a moc to na mě působí, líbíííííííííííííííííííííííí
31.01.2002 00:00 K dílu: Kostelec mejdej
Zmrzačení poutníci kouzlí a okouzlují - za tohle TIP a rudnu závistí, blednu obdivem, takže jsem celej růžovej
31.01.2002 00:00 K dílu: Když méně znamená více mejdej
Konec dobrý - všechno dobré, máš nápady a to se mi líbí, nejsi jako ty žvatlaví lyrický depresáři, který neuměj nic jinýho než nesmyslný metafory. Držim palce, stojíš za to a někdy musíme zachlastat!
28.01.2002 00:00 K dílu: Budu tu s tebou mejdej
Budu tu i bez Tebe Procházíš seznam nábytku před chladnýma lesknoucíma se očima podnapilých stěhováků. Čekám už v obýváku Tvého nového útulného bytečku a sleduju pohyb kolem sebe. Možná jsi zpronevěřil nějaké peníze, spáchal zločin ale mně to nevadí. Chci Ti říct mnoho, ale tužková baterka v mém nitru skomírá jako dohořívá Tvůj cit ke mně. Sem tam mě polechtáš po žluti mého přítulně konzumního, emocionálně nevýrazného, spotřebně komerčního těla. Bez ohledu na to co mi říkáš nebo děláš, jako jeden z nejoblíbenějších plyšáků mohu jen těžko zakrývat, že mám větší než malou cenu, a přetrvám věky. Tvůj Pikaču Neber si to Káťo osobně, Tvoje báseň mne víc než mile překvapila a nemohu Ti tudíž odepřít zasloužený TIP. Vzácně se na Písmáku objeví dílo, které má nejen zajímavou myšlenku, ale i formálně téměř nedotknutelné zpracování.
28.01.2002 00:00 K dílu: Nevidomí milenci mejdej
Bohužel tohle bez TIPu, protože viz Nuitík, neztratit se v tom je umění, ale jak říká mejdej, není vždycky posvícení. Začátek dobrý, konec nejasný. A ne vždy se vyplatí využít všechny možnosti a krásu jazyka Např. krkolomné - Byť tělo patří jinému a láska jejich svět objímá, duši odevzdala onomu, jež v říčce teď ruce vzpíná. navíc s chybou - správně je - jenž v říčce teď ruce vzpíná.
28.01.2002 00:00 K dílu: Ve večerním světle mejdej
Samozřejmě dávám TIP a zařazuji mezi své oblíbené, obzvláště zvedené metafory jsou: Pak pluju s dýmem cigaret - a - a pak blouzním s úplňkem. Surrealisté by z Tebe měli radost. Vivat Nezval, Vivat Kachna Možná první tři řádky poslední strofy jsou, jak autor sám na konci tvrdí - výpary vína, ale jinak samozřejmě těžko co vytknout, možná ještě - autorko - sliby nemají trpkou chuť snad jen ty nesplněné, ale řekl bych ,že sliby mohou být stejně tak dobře sladkým mámením jako polibky.
02.02.2002 00:00 K dílu: mejdej
28.01.2002 00:00 K dílu: mejdej
barevné čáry na kůži hranice světa bolesti oblaka krve v kalužích ke mně si cestu proklestí udrž ty slzy za víčky všechno mi neseberou dvě temné úzké zorničky s bičem a se sekerou a venku možná sníh zemi mrazem bije na nebi a ve větvích něco krásného hnije horká a krvavá hořící záda bolest se nezdává bolest se vkrádá bolest se nezdává bolest se vkrádá chci to překonat Vaše promptně a briskně zvládnuté verše s dojemnou předsunutou zralostí a jemným lyrickým dozvukem vždy působily na mé průměrností otupené smysly. Výjimečná pospolitost korektně korelujících veršů jen doplňuje emoční vzruch vyvolaný hlubokou citovostí.
31.01.2002 00:00 K dílu: Otázečky mejdej
Bohužel, myslím si že tohle dílo je docela slabé. Kdyby to byl aspoň kaligram, ale tohle hraní s barvou a velikostí tomu na kvalitě nepřidá. Na první pohled mě to dílo docela zaujalo, říkal jsem si že má v sobě něco zvláštního, a to skutečně má. Nepochopitelnost. Tohle dílo nestojí o to, aby nad ním bylo zamýšleno, tváří se tak sice, ale je to jen zdání. Musí se, jako myslím bohužel většina Tvých děl, jen nechávat působit. Jak dlouho ale vydrží třeskutě vzletné metafory šálit duši a rozum člověka?
31.01.2002 00:00 K dílu: Nedočkavost mejdej
Moc hezké, moje interpretace je uvažovat o tom jako definici lidstva a lidského počínání vůbec, ale řádek Ta mrzká nenávist! mi připadá zbytečný a opět trochu narušuje celkový jemný tok myšlenek. Mimochodem TIP a nejoblíbenější (v Tobě se toho dá tolik najít a tolik ztratit)
31.01.2002 00:00 K dílu: Milá mejdej
Moc hezký, jen taková sémantická narážka, andělé by se měli ptát zdali oni přijmou duši, protože tvrzení že duše dostane anděly je přinejmenším divné... ale v zájmu rýmu (na ty nedám dopustit) jinak chvála myšlence... jo - TIP
31.01.2002 00:00 K dílu: Mé smrti mejdej
K téhle už jsem se jednou vyjadřoval reálně, ale takhle v klidu musí něco dodat a upřesnit. 1. Báseň je pěkná 2. Není smutná (má totiž mnohem komplikovanější náladu) 3. První polovina - bezchybná a krásná 4. Schizofrenie - fuj tohle slovo se tam vůbec nehodí, proč ne rozpolcenost, narušení výběru jazyka je škoda. 5. Nesměle zaslechnout - těžko představitelná činnost, ale v rámci fantasie dejme tomu 6. němý zvuk - možná nezřetelný, nevýrazný, slabý, tichý....... prostě mi tam ta němost nesedí, odpustil bych to jedině dadaistům, ale Tobě ne. 7. TIP
31.01.2002 00:00 K dílu: Pravděpodobná mejdej
A teď jsem si všiml ještě prologu, no tak ten je super, takže TIP za prolog, který je úžasně, naivně, bezprostředně senzační.
31.01.2002 00:00 K dílu: Pravděpodobná mejdej
Dobrý, dobrý, našel jsem si tam jistý biblický motiv, Mojžíše, nevim jestli to byl záměr, ale fajn. Jinak to beru jako takovou hříčku s rýmy a taky fajn, takže příště kategorie Jen tak pro radost a bude to na TIP.
31.01.2002 00:00 K dílu: Díky čemusi... mejdej
dablik: naopak, myslim si že takhle to má o hodně větší efekt než nějaká formálně svázaná plytkost typu mejdej. konečně zasloužený TIP pro Tebe a zařazuji mezi nejoblíbenější, není to sice tak impresivní jako Tvoje ostatní básně, ale zato se mi líbí téma, ne příliš otřelé a zpracování vpravdě vynikající. Zkrátka, teď jsi dostala i mejdeje a to už něco znamená.
31.01.2002 00:00 K dílu: Jeho gesto mejdej
Nemohu si pomoci, ale opět - jsi Mistr i Markétka zároveň, myslím Mistr Metafor, musím ocenit nejen dva velmi vydařené poslední řádky ale i prvních sedm, ty jsou opravdu kouzelné jak magické sluneční závoje, ale vždycky se Ti tam ty skvělé metafory smísí se skoro až zbytečnými chybami, myslím náhlé přechody jedné myšlenky do druhé a celkovou slepovanost díla, vždycky když pročítám jakékoliv Tvoje dílo zraňují mě dvě věci - kvalita Tvých metafor a schopnost snové imaginace x nenaplnění původního záměru a rušivé řádky. Kvalita metafor a schopnost snové imaginace mě zraňuje, protože Ti ji závidím. Rušivé řádky, protože je mi líto zkažené básně kvůli jednotlivým fragmentům a ty logicky vyvolají nenaplnění půodního záměru, kterým je mnohdy navození nálady. Mnohokrát mě zaujmeš a mnohokrát zklameš, asi jako všichni.
28.01.2002 00:00 K dílu: Unikám mejdej
Nemám moc rád impresionismus, ale zde musím dát přednost srdci před hlavou, a srdce mi říká že tahle báseň, plující mezi rozkvetlými jabloněmi na hříběti s hřívou bělostnější než sníh a s očima něžnějšíma než láska......., je velmi pěkná! Impresionistům zdar a Hippince zvlášť!!! P.S. S pocitem bezmocnosti sleduju televizi, jak přehrabuje se v mém nitru a zkouší ve mně navodit pošetilé pocity naivní rozkoše svými všydypřítomnými happyedny... Počítám vteřiny Nicotným přepínáním konejším touhu smát se... Velmi krátké vlny se mi vplétají do hypotalamu, který rezonuje resorpcí informací. Tragická slova víckrát neuslyším... Samé komedie, tragické jen hereckými výkony přeměněné v neutuchající křivdu činěnou náhodnému i stálemu divákovi pod peřinou myšlenek je - KOMERCE! Starým psacím strojem se pokouším zahrát si na scénáristu Známým to připadá směšné Oblíbenou knihu postavím doprostřed stolu a budu se dívat okem hlavních hrdinů, kteří mě inspirují. Inpirují...
07.01.2002 00:00 K dílu: Pro Vaška 2 mejdej
Smekám tuřínový věnec chvály a slávy před lesklostí Tvého umu. Neopakovatelná atmosféra vyvolaná jarou imaginací a emoční nerozpolceností zanechává medikamentální opar na nezhojených duších nás - Dětí Země. Opět nejoblíbenější samozřejmě s TIPem a s bezútěšnou touhou po dalších volných pokračováních.
07.01.2002 00:00 K dílu: Pro Vaška mejdej
Ovšem tohle je jedna z nejzvedenějších básní, jež má uslzené oko romantika tu čest číst. Rozjařený popis citrusového plodu zakončený svěží radou, jak s oním nakládati. Nemohu než souhlasit s výjimečností pomeranče, obdivně ukládám TIP na Tvá bedra a plod Země přimklý tak briskně k strojopisové černobílosti, že ze smyslů slov tryská myriáda chutí a štáv, zařazuji mezi nejoblíbenější.
31.01.2002 00:00 K dílu: Konec mejdej
Znám tuhle náladu a ten pocit až moc dobře; věru hezká miniaturka, bez zbytečné rozvláčnosti. Taky bych chtěl umět takhle rychle a pěkně něco vyjádřit. miklunka - z dlouhejch věcí se neblbne, spíš dokážou znudit a otrávit, tak dlouhý dílo, aby se z něj zblblo tady ještě nikdo nenapsal, ikdyž Háma se o to evidentně snaží... ještě k básni, když hutně, tak hutně - Studánka slz, cit ve mně zmrz! Bon soir pi soir
06.02.2002 00:00 K dílu: Trocha teorie mejdej
Staří Hliňané :o))))))))) ale co teprve Ústečané nadlabané (nebo nadlabaní - jako mnohovýznam)
17.10.2001 00:00 K dílu: mejdej
Velectěný autore, chtěl bych Vám poděkovat, že se snažíte i v dnešní době prosazovat dlouho opomíjený kubofuturismus. Apollinaire by z Vás měl radost. Nezval ve svém Edisonovi hodně se mohl od Vás učit. Čiňte dále, co jest Vám předurčeno, těším se na Vaše kaligramy, pásma a grafické básně. Děkuji
18.10.2001 00:00 K dílu: mejdej
Cestou domů (autor popisuje stávající subjektivní dojmy z předešlého randevous) Pod tričko dám si listí stromů (zde čtenářova mysl pátrá - má autor zálibu v nečistotě, je snad nějaký vyšinutý ekolog či metaforicky popisuje své touhy a pocity) šumících prašnou alejí (autor zde neobjasňje bude-li listy trhat či sbírat, ovšem prašná alej evidentně symbolizuje jeho trnitou cestu životem) možná než shořím cestou domů (autor ze zřejmě domů netěší případně je rozpálen vztekem, vášní nebo jinou blíže nespecifikovanou emocí) trochu mne šeptem zahřejí (samozřejmě že listy pod tričkem, jako vlastně další vrstva oděvu, budou trochu hřát, spíš než šeptem ovšem šelestem se budou projevovat, ale dát listům schopnost šepotu, je samozřejmě autorovo právo a lákadlo pro čtenáře) Propadlým lístkům žloutnou tváře (najednou má čtenář dojem, jakoby autor použil lístky v přeneseném významu, jako např. lístky na metro, které jsouce dlouhou dobu propadlé mohou též zežloutnout ve tvářích, autorův záměr nebyl asi ani ten, přimět čtenáře na myšlenku že autor zahříván šepotem lístků se potí a lístky z toho žloutnou, autor má samozřejmě na mysli vylíčení pozdního podzimu, nebo ne?) vadnou v mdlých kresbách vlásečnic (v mdlých - těžko recitovatelná formule, leč hezky podmalovaná skutečnost, že lístky vadnou, na druhou stranu lístky prý vadnou jen v těch místech kde jsou mdlé kresby vlásečnic, tzn. logicky že tam kde list vadne, kresby budou mdlé, a ač tedy nechci autora nijak podceňovat, myslím že se v přeslazené metafoře trochu zamotal) trhám je jako z kalendáře (teď konečně autor ukazuje svůj vandalismus či zálibu v herbářích, neboť ač autor míní že trhá listy ze stromů jako listy z kalendáře nevyvrací možnost, že mezi listy kalendáře nemá sušené listy ze stromu, které snadno při neopatrné manipulaci může poškodit) vždyť kde byl čas teď není nic (autor zobrazuje beznaděj nad tím, že něco končí a to něco mu není lhostejné, nebo se mu z nočního stolku ztratil budík) Sleduji v žilkách chladný plamen (tak tohle je silná myšlenka, autor používá zdánlivě divnou kombinaci chladný plamen, ovšem čtenář dává si plamen do souvislosti se žlutí lístků, která samozřejmě nehřeje) co krouží stínem podél řas (autor se buď přenáší do fanerozoika, kde lze spatřit řasy i stín skal, nebo popisuje list nechopený, který snáší se mu před očima) oheň je led a led zas kámen (matematik snadno vyvodí, že oheň je tehy kámen, což není nic neobvyklého neb kamenem dá se oheň vykřesat, ale dle mého názoru je tento řádek spíše neupřímné doplnění do strofy, neboť nemá velkého významu a autor jistě nevěděl jak v básni pokročit) s večerním vánkem dnes jde mráz (ano, autor opět lituje předešlého, lituje tedy toho, co viděl, toho co již nespatří, a toho po čem se mu bude velmi stýskat a epizoda ta odehrála se jistě odpoledne) Jak zvolna tuhne rampouch zlomu (znovu připomínka něčeho nenávratného nějaké změny, která ale plíží jak had se za člověkem a přepadá jej v nejnevhodnějším okamžiku) sevřel i konec nadějí (sevřít sice mohou spíše dva rampouchy než jeden, ale proč ne, bohužel toto spojení je dvojznačné, neboť lze si představit i to že tedy není konec nadějí, když jej sevřel rampouch) brzy už půjdeš navždy domů (tak tohle je zvláštní, skoro by se zdálo, že autor tedy někoho navždy ztrácí a že mu někdo velmi blízký umírá nebo někoho blízkého natolik zranil že ten jej už nechce vidět) kam žádné listy nesmějí (člověk o kterého se v básni jedná, nemá zřejmě listy rád, je příliš čistotný a puntičkářský, nebo opravdu odchází do vyšších sfér, kde se zřejmě i když kdo to může vědět listy nevyskytují, pak autor vytváří úžasný obraz že člověk jeho drahý z nebe pošel a v nebe se obrací je to tedy projev neskonalé lásky) Míwo, teď jsem si přečet cos napsal o své babičce a tak, cítím s tebou, mě na rakovinu umřel děda, doufám že nebudeš brát můj rozbor jako urážku, myslím že tvé dílo je docela kvalitní, ale za většinou kritiky si samozřejmě stojím
14.09.2001 00:00 K dílu: mejdej
Myslím si, že tento teroristický útok je jen předzvěstí sebezničení lidstva................jde o impuls který vyvolá zatím nepojmenovatelný konflikt, bohužel pro nás pro lidi - zlo plodí zase jenom zlo a tak lze těžko odhadnout kdy veškeré zlo skončí - možná si říkáte co to tady plácám, ale možná se teď snažíte domyslet jaké pro vá konkrétně bude mít tato událost důsledky...................
12.09.2001 00:00 K dílu: mejdej
Pojďte - budeme na sebe hodní....................
12.09.2001 00:00 K dílu: mejdej
hladové loučení v srdíčku kručení z lásky bych tě zakous než jezdit do Rakous............ Kéž v nich křik slzí.......................v básnícich těchto, řikal sis asi Míwo, ale Gretchen a ech.......... jsou podle mě o mnoho lepčí.............hepčí - je to pravda!
09.09.2001 00:00 K dílu: mejdej
Měl já to vždycky v básni pech, že všechen talent ve mě zdech, mamut kritiky na svých klech, přetnout chtěl mého snění steh, vínem lahodným plniv měch, já lákal k sobě zas pár blech, pak jsem si v ríši stínů leh, nevěda nikdy co je spěch, až vítr kráčel po stromech, po hrstku mých snů a mých něh, slunce se toulá v zálivech, měsíc mi radí - žití nech, sic v koncentračních táborech, při na popravu náborech, pustíš poslední z hrdla vzdech, melancholické tiché ech.........
26.07.2001 00:00 K dílu: mejdej
Dobré, opravdu dobré, jen aby jim nezteplal.........
27.07.2001 00:00 K dílu: VZPOMNĚNÍ NA VZPOMÍNÁNÍ mejdej
Vzpomínky nelžou jsou jako lilie květ bílý, lžeš sám si když cit sílí, tak jako láká někdo na pel motýlí, je v duze dněška blázen ten jenž láskou nešílí TIP
25.07.2001 00:00 K dílu: mejdej
strouhy zlátnou.......paráda.............. něco jako..............svině se líbají..............TIP
27.07.2001 00:00 K dílu: mejdej
V tom posledním verši jsem to chápal jako autorskou invenci, navíc myslím že to básni vůbec neubralo na kvalitě, málokdo si takovéto chyby všimne.............není snad důležitější poslání básně než její forma?
25.07.2001 00:00 K dílu: mejdej
Musím přiznat, že tato momentka z války se Ti opravdu povedla, zajímalo by mě ze kterého filmu jsi čerpal......................... prach v ústech chutná po mandlích..............jako že mu mandle vyjely z krku až do pusy.................nebo jako mandle sestřenice arašídů?...............i přes tuto lehkou nejasnost Ti rád dám TIP ještě k začátku, myslím že v takových chvílích není čas na plachost..................naopak
25.07.2001 00:00 K dílu: Přízraky mejdej
konec blbej jinak dobrý..............podřezáním žil...........si nikdo život neužil
25.07.2001 00:00 K dílu: Prapodivný hacking mejdej
dobré metaforické metamorfní..............TIP
25.07.2001 00:00 K dílu: Rozcestí mejdej
Pěkná, pěkná, pěkná..........jen tak dál............tohle už si zaslouží TIP................jen na okraj............v pravo má být dohromady................rozcestí pocitu a tužeb..........fakt dobrej námět asi si ho pučim
22.07.2001 00:00 K dílu: mejdej
divné předivné, když budu souhlasit řeknou že jsem rasista, když nebudu řeknou že jsem cikán divné předivné, těžko se vyjádřit, snad jen nechat působit
21.07.2001 00:00 K dílu: Závod s časem mejdej
Konec se mi moooccccc líbí, ale od konce ta kvalita trochu klesá ještě si přečtu Mexiko...........promiň, ale za tohle ti tip opravdu dát nemůžu, ikdyž ten konec....... Tím koncem jsi to hodně vylepšil, taky se mi líbí obrat - pak zase v běhu spát - celá báseň ale vyznívá zbytečně moc truchlivě navíc předposlední strofa je tam podle mě úplně zbytečně.................doufám že jsem tě neznechutil, rozhodně stojí za to na tý básni pracovat na začátku pracuješ s tím, že někdo zavinil tvůj nedostatek času, proč jsi s tím dál nepracoval?
21.07.2001 00:00 K dílu: mejdej
Tomu řikám dílo, musim si přečíst předchozí díly, co já se tu nedozvim? za tohle ti opravdu típnu, sice jsem tam nepostřeh drobet toho humoru (až na velmi malé náznaky), ale z hlediska naučného myslím si dobrý počin jen tak dááállllll
26.07.2001 00:00 K dílu: mejdej
Je mi líto že nestojíš o můj tip, je mi líto že jsem tě tak rozběsnil, ale jen jsem ti napsal svůj názor - promiň! P.S. Co hodláš dělat na Křivoklátu?
25.07.2001 00:00 K dílu: mejdej
Takže to vypadá že jsem ta přirovnání přeci jen pochopil - krele tys asi nečet mou kritiku - ovšem s pochopením básně jako celku je to opravdu těžší, jak říká krel, ona ta báseň neni zas tak špatná, nechal jsem ji na sebe působit a navodila ve mně jisté pocity, ale to co jsem napsal v předchozí kritice samozřejmě zpět neberu, navíc z odpovědi, kterou mi poslala val je zřejmé že ona ostatní "lidi" chápe spíš jako neurčité šelmy, navíc stejně ta lví klec je divný nápad, kdybys to aspoň myslela nějak paragrafně či morálně? bohužel TIP opravdu ne navíc, dostat se ze světa je to nejmenší, ale vydržet v něm!!!!
Nahoru