22.12.2010 10:11 K dílu: Slova má, padlý snih Zelená okurka
Příjemně mne to pohladilo, asi se budu opakovat, ale fakt krása!
08.12.2010 15:41 K dílu: Sny Zelená okurka
Víte co, já se tu s Vámi nebudu dohadovat, protože nejhorší srážka je s volem a Vy mi nestojíte za to, abych se Vás (s vypětím všech sil) snažila vyvést z omylu. Stejně byste se nenechal, protože jste zřejmě dost "cílevědomý". Abych to shrnula, z Vaší poslední reakce mi jasně vyplynulo, že plácáte nesmysly (objevila jsem jich tam hned několik, zkuste se zamyslet nad svými výroky). Mimochodem Vaše díla znám - jsou buď zcela geniální nebo zcela ... dobře, nebudu tolik drzá, přeci jen jste starší než já, i když trocha taktu by Vám neuškodila - projistotu - vůbec nemáte ponětí, s kým jednáte, děláte ze sebe mistra světa a ve skutečnosti mi třeba (je to jen jedna s teorií) nesaháte ani po kotníky (nechtěla jsem se "vytahovat", ale bylo to nezbytně nutné). Vlastně mne vůbec neznáte, avšak tvrdíte, že jsem úplně blbá. No, ona se pravda jednou ukáže sama, boží mlýny melou. Protože moudřejší ustoupí, ustupuji a uzavírám tuto debatu (pokud budete tedy reagovat, ukážete jedině to, že jste úplně ...). Přeji příjemný zbytek života.
07.12.2010 13:48 K dílu: Sny Zelená okurka
Miroslawku, jako budoucí dirigentka VÍM (dobře, nebudu tedy říkat myslím, byť je to zdvořilejší, ale Vy se asi díváte na věc jinak), co je to rytmus. Vy máte všechno naučené jen teoreticky, zdá se (nechci Vás nijak podceňovat, ale opravdu to tak působí). Vím, že můžete namítat, že rytmus v básni je něco úplně jiného než rytmus v básni, což je samozřejmě pravda. Jen bych chtěla říct, že rytmus je velmi relativní a báseň není matematika. Záleží na interpretaci. Já si Vaše počínání představuji asi takto: Sednete si, napíšete si verše, kde Vám nesedí rytmus, vypíšete si přízvučné a nepřízvučné doby, a vyvozujete závěry. Přečetl jste si někdy něco nahlas? Zkusil jste si někdy báseň vytleskat, nahlas, abyste umožnil vnímat báseň i svým uším, ne pouze rozumu a zraku? A, smím-li být tak smělá, mohu se zeptat, Vy jste nějak studoval básnictví na vysoké škole? Jen by mne to zajímalo, protože pravidelně konzultuji své básně s vysokoškolskými profesory a "profesionálními básníky", kteří mají úplně, ale úplně odlišné názory a náhledy na věc než Vy, proto mi to připadá zvláštní, protože jim důvěřuji a věřím, na druhou stranu si ale uvědomuji, že Vy se v oboru vyznáte a jste vzdělaný, nezdá se mi, že byste takových vědomostí nabyl samostudiem, i když kdo ví...
07.12.2010 11:10 K dílu: Melancholická nálada Zelená okurka
Zdá se mi, že trošku přeháníte. Nechtěla jsem Vám to psát, ale jinak to asi nejde: Zdá se mi, že básně (nejen mé) čtete "pesimistickýma očima". Když nevíte, co byste vytkl, oháníte se špatným rytmem. Když je rytmus dokonalý na 120%, vytáhnete ze zálohy "nenápaditost". A protože tonoucí se stébla chytá, vytýkáte v neposlední řadě pravopisné chyby (což je, mimochodem, správně). Ale já už jsem si na Vás zvykla, co může člvěk jiného dělat. Vlastně Vás mám i ráda, bez Vás by byla docela nuda.
07.12.2010 11:04 K dílu: Na pěti liniích Zelená okurka
Rytmus mi zrovna zde přijde téměř dokonalý, možná se Vám nezdá ve druhém a čtvrtém verši, záleží na interpretaci. Jinak vážně nevím.
07.12.2010 11:01 K dílu: Hádka Zelená okurka
Ne, neměl to být daktyl, je to daktylotrochej. Myslím, že sem by se další figury nehodily, protože by se neslučovaly s mým básnickým jazykem. Tropy, uznávám, v této básni nejsou příliš košaté. A místo pro poezii mezi řádky? Ne, k schopnostem Homéra nebo Ovidia jsem (zatím) nedospěla, radši ji zatím hledejte pouze v těch řádcích. Až své "umění" doženu k dokonalosti a naučím se psát i mezi řádky, dám Vám určitě vědět :-)
07.12.2010 10:56 K dílu: Sny Zelená okurka
Myslím, že jsou, zkuste si to vytleskat nebo přečíst nahlas, možná Vám to pomůže k lepšímu porozumění.
07.12.2010 10:54 K dílu: Jdu sám Zelená okurka
Originální, nápadité, prostě nemohu nedat tip :-)
03.12.2010 08:49 K dílu: Čas Zelená okurka
Ostrich: Dobře, dobře, uznávám, uznávám, uznávám. V tom případě je ale moje báseň nesmyslná. Nenapadlo mne nad tím uvažovat jako Ty, ale teď, když to vidím z jiného úhlu pohledu... Něco na tom bude. blbjenka: To opakování je záměrné. Téměř ve všech mých básních se něco opakuje, i když ne třeba tolikrát. Poslouchám klasickou hudbu, tedy pracuji s motivem (myslím hudebním). Chápu, že je to zastaralé, že dnes už se píše úplně jinak. Ale mně se to líbí :-)
02.12.2010 14:53 K dílu: Sněží Zelená okurka
Ty první dvě sloky byly fakt super, ty druhé dvě se mi také líbily, byly už "obyčejnější", Ale i jako celek paráda, dávám tip.
02.12.2010 14:51 K dílu: DEN MELANCHOLIK Zelená okurka
už jsem konečně zjistila, jak Tě číst. Dřív jsem Tvá díla moc nechápala, ale teď už je chápu, jsou prostě Z Nového světa, nebo spíš Z Jiného světa. Nechápu, kam na to chodíš. Pobavila jsem se.
02.12.2010 14:10 K dílu: Čas Zelená okurka
To mne nenapadlo. Zajímavé, i když dovolím si trošku nesouhlasit - chodím na výpomoc do orchestru, pracuji tedy za peníze, a moc mě to baví. Když něco kupuji, nemusím nutně kupovat čas toho, který to vyrobil, pokud to vyrobil "s láskou a s radostí". Mimochodem je tragédie, když někdo dělá jako profesi něco, co ho nebaví. Ale abych nevedla plytké řeči: Zde v "básni" jsem to myslela spíš tak, že každý má svůj díl času, každý jednou odejde a s tím nic neudělá. Nemůže si "koupit" další čas. Takhle jsem to myslela. Na druhou stranu, když člověk řeší nějakou nepříjemnou situaci, chtěl by to mít rychle za sebou, ale času, který potřebuje k vyřešení dané věci, se nemůže nijak zbavit, musí ji vyřešit, nemůže prchnou před časem, nemůže ho "prodat". Nicméně to je asi věc názoru. Já jsem to viděla takhle, Vy to vidíte jinak, na tom není nic špatného, je dobře, že lidé mají rozdílné názory, protože další tragédií a neštěstím jsou lidé bez názoru. Děkuji za Váš názor :-)
02.12.2010 14:02 K dílu: tvůj čas se ztratil Zelená okurka
Přečetla jsem si to poprvé a nijak moc jsem to nepochopila. Tak jsem to zkusila přečíst ještě jednou, pomalu a nahlas a vyvolalo to ve mě zvláštní atmosféru. Asi jsem to pochopila, proto dávám tip.
02.12.2010 13:58 K dílu: Jen(ne)jsem Zelená okurka
Ale jo, líbila se mi, taková "pocitová" a "snadná", pochopila jsem, "co tím chtěl básník říct", což považuji za (svůj osobní) úspěch. Zaujalo mne např.: Nevim nic o lásce, jak vzniká, kde končí Ten pocit v obálce se ztrácí a loučí
02.12.2010 13:53 K dílu: Ach Zelená okurka
A já mám naopak vázané verše ráda. Často se mi totiž zdá, že spousta lidí si myslí, že napsat volný verš může každý, že nemá žádná pravidla, což je samozřejmě nesmysl. Potom vzniká plno bezhodnotných děl - psát volným veršem vůbec není lehčí. Sama píši vázaným veršem; i když báseń třeba nemá "vnitřní hloubku" (neber si to osobně, teď mluvím obecně, ne o tvé básni), je zajímavá alespoň po zvukové stránce. Nškdy bych chtěla být cizinec a poslechnout si češtinu... Ale abych moc nemluvila: Tvá báseň se mi líbí, myslím, že jsem ji pochopila. Dávám tip, vázáných veršů je jako šafránu a těch povedených ještě méně.
02.12.2010 13:48 K dílu: Kalamitní Zelená okurka
zajímavé...
02.12.2010 12:50 K dílu: Sny Zelená okurka
Ale já jsem ve skutečnosti strašná optimistka, nevím, kde se ve mně najednou vzalo tolik smutku :-)
02.12.2010 09:20 K dílu: Čas Zelená okurka
Děkuji Vám :-)
02.12.2010 08:01 K dílu: Je vytesáno Zelená okurka
Jo, tak teď už se chytám, líbí se mi nápad i zpracování i atmosféra. Nemohu nedat tip.
02.12.2010 07:58 K dílu: Engraved Zelená okurka
Já také ne, zvlášť ne v básních, proto nemohu hodnotit, nerozumím. Ale na druhou stranu překládat básně je dost složité, asi si od Tebe přečtu něco v češtině.
02.12.2010 07:42 K dílu: konec Zelená okurka
Také se mi ta báseň moc líbí. Možná bych ji zařadila do jiné kategorie, ale to je věc názoru.
01.12.2010 13:32 K dílu: Nemocniční Zelená okurka
mládnout k stáru... Dávám tip.
01.12.2010 13:30 K dílu: Vabank Zelená okurka
Je to už několikáté Vaše dílo, které čtu. Velmi mne udivujete, moc se mi líbí Vaše tvorba.
01.12.2010 11:23 K dílu: Aby Zelená okurka
Také se mi moc líbí, ohromila mne hlavně druhá sloka.
01.12.2010 11:22 K dílu: Svíce Zelená okurka
Ne, já jsem Vám jenom chtěla sdělit, že mně osobně nepřijde nic špatného na tom, když někdo do básně "zakomponuje" název, že to dělám také (většinou na konci). Pak jsem ale ještě chtěla dodat, že tady to působí fakt docela blbě, že u svých básní si to asi neuvědomuji, ale je to chyba, proto se vynasnažím to nedělat. To je vše, co jsem Vám chtěla sdělit, rozhodně jsem se s Vámi nechtěla nijak hádat, nijak Vám odporovat. Jestli to tak nějak vyznělo, pak se omlouvám. Promiňte.
01.12.2010 10:53 K dílu: Vítr ve vlasech Zelená okurka
Parádní, hlavně úplně jiná než ty ostatní na toto téma. Dávám tip a asi Tě začnu číst.
01.12.2010 10:52 K dílu: Svíce Zelená okurka
Na obhajobu té třetí svíce: Ale já také občas do textu nějak vložím název. No dobře, hned na začátku to působí trošku "divně". Asi se to nemá dělat, pokusím se této chyby vyvarovat. Ne, ale teď k věci: Promiň, ale asi jsem Tvoji báseň nepochopila, nebo právě pochopila až moc dobře. Nevím, v čem tkví její myšlenka, co má čtenáři sdělit. Abych byla upřímná, nic moc ve mně nezanechala. ALE: Když se na to podívám z jiné strany, poslední sloka má docela spád a náhlý "zvrat tempa". Docela mne i zaujala a protože sma píši dosti mizerně a nemám tedy právo někoho kritizovat, dám Ti tip, za tu poslední sloku.
01.12.2010 10:34 K dílu: part I. Zelená okurka
Nejvíc se mi líbilo to: "vše už tu bylo a všechno opětovně bude tu" Krásné, fakt.
18.06.2009 15:35 K dílu: NESMYSLOVOSLEDY Zelená okurka
Líbí se mi to. Myslím, že každý má nějaký jiný šestý smysl, o kterém buď ví, nebo neví. Ale fakt se mi to líbí, dám Ti tip.
10.06.2009 15:01 K dílu: Kterak Marie a Pája létat chtěly Zelená okurka
Ne, to se na mne nezlobte, ale to není stejné.
09.06.2009 15:28 K dílu: Kterak Marie a Pája létat chtěly Zelená okurka
Leč to už zase motáte dvě věci dohromady. Jsou věci, ve kterých člověk musí uvažovat reálně, podle jistých pravidel, ale jsou věci, ve kterých pravidla stojí jaksi v pozadí. Víte, ono postavit dům a napsat báseň, to je něco zcela jiného.
06.06.2009 09:01 K dílu: Kterak Marie a Pája létat chtěly Zelená okurka
Ne, některé normy se mi líbí, některé ne.
05.06.2009 15:02 K dílu: Kterak Marie a Pája létat chtěly Zelená okurka
Ale něco jiného je slušné chování, které jste mi tu teď ráčil popsat a něco jiného je strojové jednání, o němž já jsem hovořila.
29.05.2009 19:59 K dílu: Ani ne Zelená okurka
okurek? Tak to já sním vždy plnou sklenici kromě té poslední (abych to nemusela uklízet). A potom je mi blbě. Jak já nenávidím okurky ( ale když ony jsou tak dobré).
29.05.2009 17:47 K dílu: Kterak Marie a Pája létat chtěly Zelená okurka
Dobře, beru na vědomí. Jinak panu Psu Tvé pozdravy vyřídím, ovšem až se vzbudí.
29.05.2009 17:45 K dílu: Ani ne Zelená okurka
To se mi líbilo moc, četla jsem to třikrát.
29.05.2009 17:44 K dílu: Kterak Marie a Pája létat chtěly Zelená okurka
Ano, vykám Vám. Já ale vykám téměř každému, i svému psovi. Ale pokud Vám to vadí, nebudu Vám vykat.
29.05.2009 17:36 K dílu: Neboj se, holčičko Zelená okurka
Opravdu pěkné, nápadité, zajímavé, moc se mi to líbilo a ta věta, že i bez křídel se dá létat, za tu Vám dám tip.
29.05.2009 17:33 K dílu: Kterak Marie a Pája létat chtěly Zelená okurka
Já jsem také nepochopila ani jednu báseň pana Miroslawka. Zdá se mi, že my všichni jsme podprůměrně inteligentní, proto ho lituji, že "musí" trpět v takové společnosti. Jinak jsem ráda, že se vám moje "říkanky" líbí, ale nechápu to, asi to bude tím, že jste podprůměrně inteligentní, ty trocheje a daktyly byste totiž jinak musel vidět, no to je přece jasné...
29.05.2009 17:06 K dílu: Idyla Zelená okurka
Jo, mně se to líbí.
27.05.2009 19:51 K dílu: Kterak Marie a Pája létat chtěly Zelená okurka
Víte, co, pane Miroslawku, já se Vám vlastně divím, že ty bludy čtete, že si kazíte dojem o poezii, že jste nucen hádat se s lidmi, kteří jsou oproti Vám úplně hloupí. Já se Vám divím, že musíte pořád do někoho rýpat. A víte, co? Já se Vám vlastně ani nedivím. Já Vás lituji.
23.05.2009 16:32 K dílu: Dnes bude pršet z okapů Zelená okurka
Pěkná, fakt.
23.05.2009 14:33 K dílu: Sopka Zelená okurka
pěkné
23.05.2009 14:03 K dílu: Poutník Zelená okurka
Líbí se mi nejvíc to doleva a doprava.
23.05.2009 14:00 K dílu: Kalafuna Zelená okurka
Pravda, že se to nerýmuje, ale mně se to líbí.
23.05.2009 13:23 K dílu: sen Zelená okurka
Někdy jsem ráda, když se mohu vzbudit. Ale to jde jen ve snech, v životě ne. Jinak mně se to líbí.
23.05.2009 12:23 K dílu: Měsíční svit Zelená okurka
Dobrý! Docela mne to zaujalo.
19.05.2009 19:04 K dílu: Chtít Zelená okurka
Jinak máte pravdu, občas se mi to stane, že na konci sloky napíši něco takového, snažím se, aby se to stávalo co nejméně, ale někdy mi to vážně nejde. Třeba to časem odrstraním.
19.05.2009 19:03 K dílu: Chtít Zelená okurka
Ne, já volné verše nemám ráda a ani bych to neuměla
19.05.2009 18:56 K dílu: Kouzelný nástroj - Klavír Zelená okurka
Tak to se mi líbilo moc, sama hraji na klavír.
19.05.2009 18:54 K dílu: Kterak Marie a Pája létat chtěly Zelená okurka
Vážený pane Miroslawku, už mám o Vás docela pěknou představu. Vy jste přesně ten člověk, který si vezme papír, napíše si přesný pracovní postup a pak se na to snaží nacpat svoje myšlenky. Vy nepíšete básničky srdcem, vy je píšete strojově. Jste jako chladný stroj. Už vím, proč se mi Vaše básně nemohou líbit, není v nich kousek citu, pouze v nich vychází ty Vaše trocheje a daktyly. I s lidmi jednáte strojově, jako učebnice. Já se ráda poučím svými chybami, neboť, jak známo, chybami se člověk učí. Ale tohle není poučení, tohle je nesmysl. Já si ze svých básniček nebudu dělat strojové výrobky, jeden jako druhý, to je nesmysl a nic víc. Každý normální člověk si přečte báseň a zhodnotí ji jako člověk, zhodnotí její myšlenku, její zpěvnost, báseň v něm vyvolá nějaký cit. Ale jsou i jedinci, kteří k básni sednou, prohlédnou si, kde je trochej, kde dva daktyly a dospějí k názoru, že celá báseň je na nic. Víte, zkuste si to někdy přečíst nahlas. Naučte se číst básně srdcem, ne mozkem. Ano, z Vašeho projevu jsem si naprosto jista, že mám tu čest s nadprůměrně inteligentním člověkem. Ale ona inteligence někdy nestačí. A já už jsem se mnohdy poučila, což mi sice věřit nemusíte, ale také nemáte žádné důkazy k vyvrácení mého tvrzení. Omlouvám se, pane Miroslawku, vím, co si o mne myslíte, totiž to, že jsem drzé, nevychované, hloupé děvče, které neumí jednat s dospělou osobou. Proto se Vám omlouvám za své jednání, ale já jen nesouhlasím s Vašimi tvrzeními a svůj nesouhlas dávám najevo, protože jen tímto způsobem může lidstvo někam dospět.
19.05.2009 15:43 K dílu: Kterak Marie a Pája létat chtěly Zelená okurka
Promiňte, teď již nemám čas s Vámi konverzovat, neboť musím do hudební školy.
19.05.2009 15:42 K dílu: Kterak Marie a Pája létat chtěly Zelená okurka
Lépe řečeno, to se netýká mých textů tolik, jako těch ostatních, já vím, že nepíši dobře, ale vy někdy vážně přeháníte.
19.05.2009 15:40 K dílu: Kterak Marie a Pája létat chtěly Zelená okurka
Já snesu negativní reakce, jenže to, co vy píšete, to nejsou negativní reakce. Já se ráda poučím, ráda napravím své chyby, ale VY PÍŠETE NESMYSLY! A to se netýká jen mých textů.
19.05.2009 15:38 K dílu: Kterak Marie a Pája létat chtěly Zelená okurka
Ano, jenže Vaše reakce bývají, jak bych to jen řekla... Prostě mi někdy připadá, že si o sobě myslíte, že jste snědl všecku moudrost a kritizujete všechno, většinou zcela bezmyšlenkovitě. Snažíte se člověka zadávit horou cizích slov, takže chvíli trvá, než člověk zcela pochopí, co jste chtěl říci. Prosím Vás, až jednou něco nezkritizujete, dejte mi vědět, opravdu by mne to zajímalo. Někdy se nad sebou zkuste zamyslet.
19.05.2009 15:30 K dílu: Kterak Marie a Pája létat chtěly Zelená okurka
Jistě, bavíme. Ale Vy byste si, dle mého názoru, měl zamést před vlastním prahem. Ještě jsem totiž od Vás nečetla nic kladného ( a to se týče i Vašich textů).
19.05.2009 15:26 K dílu: Kterak Marie a Pája létat chtěly Zelená okurka
Ó, ano, jistě, samozřejmě, zato Vy jste tak dokonalý, až to hezké není.
19.05.2009 15:16 K dílu: Kterak Marie a Pája létat chtěly Zelená okurka
Vážený pane Miroslawku, vy pro mne znamenáte také muka, veliká muka, možná i trýzeň, ale co, já se Vámi přeci nenechám trýznit.
19.05.2009 14:13 K dílu: Chtít Zelená okurka
Ježiš, to ne! Za prvé je to profesotrka, ale i kdybych to opomenula, já jí fakt nemám moc v lásce.
19.05.2009 14:10 K dílu: Chtít Zelená okurka
To téměř nikdo, kdo to četl, mohu se zeptat, jaký jste čekala závěr? Já se takhle lidí ptám, protože mne to zajímá.
19.05.2009 13:59 K dílu: Zelená okurka
Tak už jsem také napsala do té Koule, ale je to taková blbost...
19.05.2009 13:52 K dílu: Kterak Marie a Pája létat chtěly Zelená okurka
Já, počítačový antitalent se se Vám, mořskému koníku, snažím napsat avízo o zařazení mého "díla" do Koule. Ale asi to dělám blbě, jak se znám.
18.05.2009 16:43 K dílu: Chtít Zelená okurka
Jenže já už hraji na flétnu sopránovou, altovou, tenorovou i basovou.
18.05.2009 14:51 K dílu: Zelená okurka
A teď už to stejně asi nemá cenu, když ta Koule končí zítra v osm.
17.05.2009 09:44 K dílu: Zelená okurka
Já už jsem také viděla tu Kouli, dokonce mne i něco napadlo, jenže já , počítačový analfabet ( a nejen počítačový) nevím, jak se takové dílo zašle do soutěže.
15.05.2009 17:46 K dílu: Černí a bílí Zelená okurka
To nic, Miroslawek, zdá se, vždy přehání. Jsem ráda, že se báseň líbí.
15.05.2009 17:38 K dílu: Černí a bílí Zelená okurka
Jenže, vážený Miroslawku, já nestojím o to, abyste si to četl.
15.05.2009 17:29 K dílu: Překvapení Zelená okurka
Miroslawek: Já vím, že ode mne to vůbec nesedí, ale, řeknu Vám, ty Vaše díla tedy... už jsem četla lepší a očekávala bych, že Vy se svými kritikami budete autorem spíš těch lepších děl.
15.05.2009 17:12 K dílu: První republika Zelená okurka
Náhodou, díky podobné básničce se celá naše třída naučila punské války na jedničku, takže to zas není tak špatné. Ono je totiž těžké napsat něco takového, tak si to zkuste! A když to splní účel (např. takový, že se celá třída naučí První republiku), je to přeci skvělé, ne?
15.05.2009 16:54 K dílu: Kdyby Zelená okurka
proč by nám měli lhát?
14.05.2009 18:53 K dílu: Kdyby Zelená okurka
já mám taky ráda učitelky,c všechny, kromě jedné. A ony mne asi taky mají rády, když jim reprezentuji školu...
14.05.2009 18:31 K dílu: Báseň Zelená okurka
Pravda, toto je spíš volný verš.
14.05.2009 18:27 K dílu: Pokora,úklona, pocta Zelená okurka
Myslím, že nemáš pravdu :-) Fakt se mi to líbí, moc.
14.05.2009 18:26 K dílu: Slza Zelená okurka
Nerýmuje se to, ale jinak docela fajn.
14.05.2009 18:24 K dílu: Oči. Zelená okurka
Jo, hezká, jen je škoda, že se to tak moc nerýmuje.
14.05.2009 18:19 K dílu: Poznání Zelená okurka
Ale to, že je Ti 13, to nic neznamená, já jsem psala básničky už v 8 a troufám si tvrdit, že lepší.
14.05.2009 18:18 K dílu: Kytky Zelená okurka
Promiň, ale moc se mi to nelíbí. Ty rýmy nic moc, slabiky nevychází, žádná myšlenka...
Nahoru