30.09.2003 00:00 K dílu: Antikrist 1917
taky ho v sobě mám ............... díky bohu *
19.11.2003 00:00 K dílu: Chemicko-morální 1917
Tak tahle se mi líbí, otázky morálky sem taky teď řešil v básni To poslední. Dávám tip za to žes to vystihla lépe než já.
29.08.2003 00:00 K dílu: Vteřiny 1917
moralistko ale pěkné
22.08.2003 00:00 K dílu: Rubáš s kapsami 1917
velmi příjemné ale proč ta velká písmena na začátcích řádku a proč tak přísně sloupečkové? jinač velmi kvalitní a jak sem říkal příjemné tip
04.08.2003 00:00 K dílu: 1917
drsné a nevím, jestli by jej to povzbudilo ovšem potom, jestli takovej člověk povzbudit potřebuje. asi ne asi potřebuje herák a nic jiného. ani rána do hlavy nepomůže
04.08.2003 00:00 K dílu: Sobota 1917
za tu dřinu ten Pavel stojí, není nic horšího než si nemít s kým sednout do hospody. a na lidi ... to bych se taky vysral.
04.08.2003 00:00 K dílu: Mezi břehy 1917
pěkné jako moudro do života dal bych určitě všem
04.08.2003 00:00 K dílu: Dopis do zmrzlých prstů 1917
líbí se mi to*
04.08.2003 00:00 K dílu: 1917
do řiti, to je fakt dobrý, jako bych to zažil, upřímnost, vstek i smutek chtěl bych ti dát tííííííp. i když ... co je to takovej tip? přemísti to ať se do dá rozumě ohodnotit
04.08.2003 00:00 K dílu: Ať si vesmír... 1917
přečetl jsem si to několikkrát (to dělám málokdy) a z prvopočátečního chaosu to má neskutečný řád, jako vesmír, a dobře si zvolil barvu a umístění textu. Asi ti na té básni hodně záleželo. Za to dávám tip ******
04.08.2003 00:00 K dílu: Primeros a bajonet 1917
NE
04.08.2003 00:00 K dílu: 1917
mazec, fakt jsem se nasmál***
23.07.2003 00:00 K dílu: Zimohřivá 1917
výborně ale já bych napsal: (a rudé nosi) riskni to s tipem
04.08.2003 00:00 K dílu: Ranní káva 1917
dobré, zrovna jsem poslouchal visací zámek, je to docela podobné, něco jako Christian Morgenstern, nebo jak se to píše, dávám tipík*
11.07.2003 00:00 K dílu: Nora 1917
Paráda, až přijedu na Slovensko tak se pudem ožrat.
09.07.2003 00:00 K dílu: Nora 1917
nejsi Nora?
09.04.2003 00:00 K dílu: Šněrovačka 1917
Skutečně dobrá báseň, dávám tip
09.04.2003 00:00 K dílu: 1917
Zvrhlé ale upřímné, obešlo se to bez obscénností a zasluhuje tip.*
28.03.2003 00:00 K dílu: v poslední době 1917
a mě se zase zda že maš kajsil uliteho pullitra a pak tu na nas robiš velke baf
28.03.2003 00:00 K dílu: Teď už chci jen klid 1917
ja už sem to slovo vyměnil, ale to hovínko tam samozřejmě zůstává
27.03.2003 00:00 K dílu: Teď už chci jen klid 1917
Máš pravdu, to jedno slovo bylo skutečně zbytečné dík za radu
24.07.2003 00:00 K dílu: Říkanka Jaro 2 1917
to je pěkné a hravé s tipem*
27.03.2003 00:00 K dílu: 1917
Do hajzlu s tebou, bojovej plyn by neslušel nikomu, jen těm, co jej neváhají použít. Ty i já jsme moc velcí sráči nato abychom se dívaly na to jak umíraj vojáci, civilisti. Nevěřím ti, že bys to chtěl. Jen ty prasata co sedí někde v bunkru padesát metrů pod zemí těm to je jedno. Radím ti, stáhni toto dílo dřív než bude pozdě. Tahle báseň, jestli se to tak dá nazvat, mě nic neříká a ani nic říkat nechce. Proč jenom marním čas abych k ní psal komentář. Tohle je přátelská rada
27.03.2003 00:00 K dílu: 1917
Sakra tohle se mi fakt líbí. Řekl jsi to narovinu. Má to fakt říz, ale ne kvůli těm vulgarismům o ty vůbec nejde ale o okamžik pravdy. dávám ti tip
25.01.2003 00:00 K dílu: Vrána 1917
no tos tomu zase dal, a kdybyste ho lidičky viděli na chatě, jak se zřídil, ale byla aspoň sranda. nazdar. tfůj nejvěrnější kamarád z hoštic největších tfůj martínek tttttttttttttííííííííííííííííííííííííííppppppppppppppppp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
27.03.2003 00:00 K dílu: Beran slaví narozeniny 1917
davam TIP jelikož sem se toho účastnil osobně
09.04.2003 00:00 K dílu: Žádost 1917
Ten konec mě překvapil, je dobře zformulovaný a má to celé děj. Není to nuda, člověka baví číst básně kde se NĚCO děje. *
28.03.2003 00:00 K dílu: Pod mostem 1917
tohle se mi moc líbí tip*
09.04.2003 00:00 K dílu: Vysypaný den 1917
Žanetko, to se mi fakt líbí. Moc! Martin a dávám tip
28.03.2003 00:00 K dílu: Na lidovou notečku 1917
traktořicu bych se dal tež *
28.03.2003 00:00 K dílu: Smysly 1917
Je to hodně jemňoučká báseň a hlavně není zatížena prostoduchým romantismem. Není to žvatlání o lásce a těch blbostí kolem toho. Není to nani nudná sebelítost a proto si to zasluhuje tip******
10.07.2003 00:00 K dílu: 1917
ty vole to je fajne * a dohromady mi všeci se koloběhujem
28.03.2003 00:00 K dílu: Mokro není sucho 1917
jak ty to robiš? *
22.06.2002 00:00 K dílu: Cesta nikam 1917
tohle je fakt cesta nikam kde se kurva vytratila slušnost tvé vyznání sympatií s profesorem Klausem mě fakt dojímá. Snažíš se kritiku příjmat nebo místo toho jen nadáváš všem co Tě kritizují? myslím že seš ten druhý případ, ostatně jako profesor Klaus. dost bylo ONE MAN SHOW!
09.04.2003 00:00 K dílu: 1917
dávám tip, jelikož jest mi tato forma díla blízká jako bych dával tip sám sobě*
23.07.2003 00:00 K dílu: Vstupenka do pekla 1917
docela tvrdý obrat ale nadruhou stranu realistický *
19.11.2003 00:00 K dílu: Mámě toho kluka 1917
Ta báseň je velmi příjemná a krutá zároveň.
28.03.2003 00:00 K dílu: ženitba na vesnici 1917
ja sem ti zapoměl dat ten tip tak tu ho mas *
28.03.2003 00:00 K dílu: ženitba na vesnici 1917
jako u nas doma tuš tu maš ze jeden tip
12.02.2002 00:00 K dílu: 1917
Jo jo, trh mě zase chrání před tím abych měl kde bydlet.Sem mu za to neskutečně vděčný. Hlavně ať šlechta má kde bydlet. Díky Velký Džórži.
12.02.2002 00:00 K dílu: LOKOMOTIVA 1917
to je mazec! (zaměstnanec ČD)
12.02.2002 00:00 K dílu: 1917
mě těší že seš na tom hůř.
04.02.2002 00:00 K dílu: LÁSKA 1917
sůůůůůůůper, ti naivní chlapáci budou řvát, né všichni chlapi jsou stejní, jako by tím omlouvaly své vlastní chyby i když sami nemají důvod, je to jasným důkazem toho, že stále rozdělujeme společnost oni a my. Jsem taky chlap a říkám NENÍ ČESTNÉHO MUŽE NA TOMTO SVĚTĚ!!!
04.02.2002 00:00 K dílu: Zázrak vědy 1917
........ale možná pravdivý ........
04.02.2002 00:00 K dílu: 2084 1917
řekni mi, co děláš, když stíháš psát tolik děl? bych řek Alkatasz? Snad. Tip
18.10.2001 00:00 K dílu: matrix 1917
Potřebuji zbraně, hodně zbraní ...
02.01.2002 00:00 K dílu: CENZURA NA PÍSMÁKU 1917
ja sem to viděl a musim říci že existuje mnoho věcí, které mravně pohoršují daleko více. možná i má díla jsou někdy horší, něž ty fotky, nicméně skutečně nevím, co jsi tim chtěl říci knihovníku. Já moc po anglicku neumím, tak mi prosím už někdo řěkněte, o čem ty fotky byly. Dik
17.12.2001 00:00 K dílu: Bengálská spojka 1917
Děkuji Climastere, ale nikdo není dokonalý, jak víš. A už vůbec ne já, amatérský pisálek.
04.02.2002 00:00 K dílu: 1917
Jenom to, že o tom kecáte, je dobře. Horší by bylo, kdyby jste mlčeli. Děkuji všem, co zde přispěli, i těm, co se mnou nesouhlasí. Původně jsem chtěl dílo smazat, ale raději ho zde nechám. Dík 1917
29.11.2001 00:00 K dílu: 1917
Ne, nemíchejme do těchto problémů ideologii, tu snad jindy. Obávám se - a to oprávněně - že je tato planeta v ohrožení. Ne z vesmíru, ale díky činnosti lidstva. Mám zachránit svět? Sakra co mi na to chcete říct. Ani jsem nikdy nic takového neříkal. Nechci být prudérní, ale prostě vycházím ze statistik, které říkají že státy jižní polokoule jsou chudé jako nikdy před tím. Že veškerá pomoc končí v rukou tamních vládců, no s tím naprosto souhlasím. Jako příklad uveďme Jelcina, filipínskou rodinu Marcosů, indonézského Suharta apod. Jenže mnohé z těchto diktátorů podporovaly západní země (stejně jak jsme my podporovaly Kaddáfího). Mě se nejedná o žádné hlubokomyslné filozofické otázky, jen jsem chtěl Vás čtenáře přimět k zamyšlení, že se TO děje. Nic víc.
26.11.2001 00:00 K dílu: 1917
Největší sranda na tom je, že místo toho aby se diskutovalo jak chudobu odstranit někteří se raději zaměřují na to PROČ jsem toto napsal. Takže jsem úchylný levicový intelektuál (argumenty žádné, také mohu říci že jsi ignorant). Tak vážení mudrci, vy co si dovolujete dělat rozdíly mezi mrtvolamy, zvěstuji vám tuto zprávu: Totiž mrtvoly smrdí a né každý má takovou kuráž se k nim přihlásit. Je mnoho vlád a systémů, které tyto mrtvoly vyrábějí v masovém měřítku. U nás se mrtvoly vyráběly čtyřicet let v době rádobysocialistické. Teď už se jejich výroba přesunula jinam, do chudších zemí, ve ktrých je možnost něco získat. Každá mrtvola vypadá a smrdí stejně a nezáleží jakým způsobem zemřela. A ohledně chudoby, což tak získat peníze pomocí zdanění spekulativního kapitálu? Denně protečou internetem miliardy USD, jejich zdaněním by se získalo dostatek peněz na pokrytí ídla pro nejchudší. A co miliardáři? Někdo spočítal, že kdyby si nechali jen 500 000 000, stačilo by to na odstanění negramotnosti. Je naprostá blbost říct, že kdyby se chudí měli dobře, akorát by se nmožili. Je právě dokázáno, že abnormální přelidnění má za příčinu chudoba. Když lidé nemají ani na blbé prezervativy nebo když dokonce neví co to prezervativy jsou, pak se nemůžeme divit.
21.11.2001 00:00 K dílu: 1917
Dík za tvou pomoc, kdybych věděl co dělat asi bych ti to ihned řekl. Tak nám nezbývá nic jiného než se stále a urputně zamýšlet. Možná stačí jen málo, až ti někdo řekne, že tento svět je fakt super a že je to to nejlepší co mohlo přijít, tak mu řekni že nemá pravdu. Nic víc ti neporadim. Bohužel.
21.11.2001 00:00 K dílu: 1917
Samozřejmě že je plnohodnotná! Ještě jsem nepoznal neplněhodnotnou literaturu. Zrovna se chci do jedné fantasy povídky pustit. Ale nakonec z toho výjde sci-fi, protože já jaksi fantasy nezvládám. Nějaké povídky jsem četl, ale pořád neumím překousnout přítomnost "kouzel, rytířů a čarodějů" v některých fantasy povídkách.
07.11.2001 00:00 K dílu: 1917
Nechápu souvislosti, jelikož neumím dobře anglicky. Má to být kanibalská kuchařka nebo stránka militantních odpůrců potratu?
07.11.2001 00:00 K dílu: Kam byste chtěli? (cestování časem) 1917
Určitě by vedla do let mé puberty a to proto, abych si mohl dát pár facek...
01.04.2003 00:00 K dílu: Nenávidím! 1917
To je pravda Svinská pravda :-)
05.11.2001 00:00 K dílu: Květuščino malé dobrodružství 1917
Až si příště utřu prdel, použiju papír, dík za radu. V obyčejnosti je krása a těší mne, že ji hledáš ve stejných místech jako já. Dávám tip.
05.11.2001 00:00 K dílu: ... 1917
Bla bla určitě týýýýýýýýp bla bla
05.11.2001 00:00 K dílu: dneska se stěhuju 1917
sem unešen patří ti můj obdif a týýýýýp
05.11.2001 00:00 K dílu: Smrt 1917
Kdyby to s těma růžema šlo jako s cigaretama co denně vykouřím. Pokaždé si říkám, že je to ta poslední. A vidíš, není ...
05.11.2001 00:00 K dílu: 1917
Já tě bacím Bacile, vůbec nevadí, že není rýmovaná. Odkud kam jde nenávist nezáleží, jen je věčná, pokud se najdou lidé, kteří ji stále budou nosit v srdcích. Já také nenávidím a ty určitě taky. Tohle není vážná kritika, tak neodpovídejte.
08.11.2001 00:00 K dílu: 1917
v mé připomínce nebylo nic sebezpytujícího, "troufalost" je jen narážka na konzervativce
07.11.2001 00:00 K dílu: 1917
Jsem pro. Bez debat. Dokonce mám tu troufalost, že prosazuji i adopci dětí homosexuály a lesbičkami.
05.11.2001 00:00 K dílu: Pokoj č. 18 1917
Díky Nyx, své nejapné poznámky beru zpátky.
16.10.2001 00:00 K dílu: Pokoj č. 18 1917
Ještě před tím, než se našel někdo, kdo by vydal jejich díla, pracovali jako vrátní (Egon Bondy) nebo jako topiči v kotelnách (jako nevim kdo). Taky si jich nikdo nevšímal. Setkávali se s elitářstvím. Doba se moc nezměnila. Sic dnes nikdo lidi nezavírá za to co si myslí, ale elitářství je stále dost. Traktorista sice nejsem, ale dá se říci, že dělám podobnou práci. To mi přec nezabrání ve studiu filozofických dokumentů! Dík za kritiku.
15.10.2001 00:00 K dílu: 1917
Pravda pravdoucí. V televizi jsem slyšel něco o západních hodnotách, svobodě a demokracii. Hned jsem ji vypnul, protože jsem si jistý tím, že nám lžou.
21.10.2001 00:00 K dílu: Oblíbená hra 1917
Ožralý doktor prý nablil fazolový salát do otevřené lebky pacienta dej si na mě pozor sahám na tebe chlupatou rukavicí v místě kde se toho nedovoláš v lese temějším než je černá díra zrovna vycházím ze souhvězdí hlavonožce právě jsem jim jednoho vrátil protože příliž hlasitě mluvil o počasí a já takového ježka nepotřebuji zrovna vycházím z půjčovny buřtů odkudsi jdou slyšet maďarské zvuky nejraději bych vás všechny pokousal Zcela zřetelně teď sahám po myši a dávám tip, je to fakt dobrý a ty špinavé ruce ... hmm
11.10.2001 00:00 K dílu: Sdruźení Písmak v provozu 1917
Už se tam hrnu. Fčil čekam enem na to, estli tam bude nějaky ten Opawak či Ostrawak. Sameho by mě to něbavilo ...
04.11.2001 00:00 K dílu: DEMOKRACIE 1917
Má se lidstvo sutečně materiálně tak dobře? Když se k vězni v lágrech ať stalinských či fašistických dostala kůrka chleba měl se dobře, když mi jednou popisoval kamarád jak se má špatně že rozflákal fotrovi auto a on mu odmítá koupit nové, nedokázal jsem pochopit význam slova „mít se dobře“. Totiž mít se dobře a mít jistoty to je druhá věc. Pokud chápeme lidstvem oněch 10% populace v západním světě pak jsou naše představy o tomto světě dosti zkreslené. Páni podnikatelé a bankéři si podávají ruce s politiky a každý se může posrat z toho, aby i oni byli na fotkách s „těmi nahoře“. Přitom (a tentokráte si nevymýšlím), jsou západní korporace schopny sáhnout i k těm nejbrutálnějším způsobům jak utišit hlasy odporu. Před pěti lety byl v Nigérii zavražděn spisovatel Ken Saro-Wiwa a to jen za to, že organizoval protesty proti firmě Shell, která je vlastníkem 90% ropných vrtů na území Nigérie. Když se Ken stal členem organizace „Za spravedlnost knene Ogoni“ byl několikráte perzekuován tamním režimem za jeho „protistátní“ činnost (mapoval devastaci přírody firmou Shell a neúnosné pracovní podmínky v jejich závodech), nenašel se jediný hlásek z vedení firmy, aby těmto excesům zabránil. Ani po jeho popravě se nenašel nikdo krom těch proklínaných ultralevičáků, kdo protestoval proti jeho smrti a proti zkorumpovanému režimu v Nigérii. Nebýt oněch „ultralevičáků“ nikdo by o jeho smrti nevěděl. Spojení mezi nigérijským režimem a firmou Shell je evidentní a neoddiskutovatelná. A případů je tisíce. Tento případ se stal 5 let po pádu SSSR tudíž je maximálním troufalstvím bránit se argumenty studené války. My se máme dobře, to je jedna věc. Vyspělý sever je za vodou. Vytvořil společnost reálného blahobytu, ale obrázky poměrů v zemích třetího světa však připomínají poměry ranného kapitalismu století devatenáctého, ba jsou ještě horší. Má obžaloba kapitalismu spočívá na tom, že současné zřízení ekonomiky není s to zaručit důstojný život pro všechny občany této planety. Směšné dnes připadají předpovědi liberálních ekonomů začátků století dvacátého, že se do roku 1990 průměrná pracovní doba sníží na 4 hodiny denně. Naopak! Průměrná pracovní doba ještě roste, a tak se dostáváme na hranici 12 hodin a do budoucna se zdá, že ještě poroste! A to i za okolností růstu nezaměstnanosti! Za těch, dejme tomu dvě stě let kvalitativního rozvoje kapitalismu zjišťujeme obludná čísla rozvoje světové ekonomiky. Když si slibujeme důstojný život díky rozvíjejícím se technickým možnostem lidstva pak jsme nadmíru naivní. I já si to myslel. Továrny západních korporací staví své výrobní haly v rozvojových zemích, my, zaprdění Evropané tak dáváme na obdiv svoji humanitárnost a přitom vidíme jen další mrzačení lidské důstojnosti v těchto továrnách. Zákaz činnosti odborových organizací ve filipínských či indonéských fabrikách Nike, nelidské podmínky pro pracující děti v Pákistánu, toto vše dovolujeme, neobviňujme jen tamní vlády, ale taky sami sebe, protože to dovolíme. Kapitalismus nedokázal za svou existenci nasytit všechny krky a nedokáže to ani v budoucnu, nemám tedy důvod nadále mu věřit, proto jsem vážení přátelé marxista. Nějací ekonomové spočítali, že kdyby se ti nejbohatší lidé na tomto světě vzdali svého majetku a nechali si jen tak 50 milionů dolarů, aby se nějak protloukli životem, průměrná měsíční mzda na této zeměkouli by vzrostla více než dva krát. Našel by se dostatek peněz na to aby se vymítily hladomory a tři čtvrtě negramotných lidí by mohlo navštěvovat alespoň základní školu. Hospodské argumenty typu „nemaj se tak množit“ neberu. Inu drazí filantropové, vy co věříte v reformovatelnost současného systému, vy co věříte v konec dějin, pusťte se do přemlouvání těch co vládnou světu, aby se vzdali svého majetku ve prospěch lidstva. Až se vám to povede vzdám se marxismu a o Marxovi řeknu, že to byl totální idiot. Když se o to budete snažit, přeji vám mnoho štěstí, protože v idealismu ho potřebujete až přespříliš. BEZEJMENNY: Teď zapomeň že jsem marxista, zapomeňme na naše rozepře a soustřeď se na místa kde je ubližováno člověku. Rozpoznej násilí a utrpení. Rozpoznej strach, protože kde je strach tam není svoboda, kde je strach, tam funguje špiclování a prospěchářství. Snaž se to pochopit a nezáleží na bojujících stranách a stupidních rádobypoliticích. Má kamarádka mi říkala že ji matka zakázala bavit se se mnou o těchto věcech. Prý proto, že nesouhlasím s tím co říkaj v televizi. Mám strach říci svůj názor, protože se najde idiot, který mi rozfláká držku. Mám strach a strach je nesvoboda. Nejsem svobodný a to mi vadí.
29.10.2001 00:00 K dílu: DEMOKRACIE 1917
Tak znova, je současná doba skutečně tak převratná, jak je na obdiv vystavováno? Tvé osobní zážitky s minulým režimem jsou srdcervoucí (tohle nemyslím ironicky!), ale ptám se, co mají společného s Marxem a vůbec s mou osobou? Jestliže jsi tak silný a odsoudíš tento filozofický model k záhubě jen proto, že se tímto honosil minulý režim, pak tě obdivuji. Nicméně nedokážu zapomenout na Východní Timor, kde v roce 1977 bylo během jediného týdne vyvražděno 200 000 lidí za přímé pomoci americké armády. Dodnes je v Chile pohřešováno 3000 lidí, kteří zemřeli v pinochetových čistkách (CIA tehdy obdařili pinochetův puč 6 000 000 USD). Ale upusťme od statistiky, jsi schopen příjmout to, že i kolébka demokracie, jako Spojené státy je potřísněná krví stejně tak jako ideál soudruha Štěpána SSSR? Ne, už mě nebaví poslouchat kdo prožil větší utrpení, jestli ty, nebo Irácká rodina, jejíž děti zemřeli na chřipku (v důsledku embarga, jež USA tak vehementně prosazují). Skutečně nedokážu prostě pochopit, proč je má osoba dávána do roviny se Štěpánem. (ach to mé ego...) Podle tvých přímočarých úsudků tedy budu muset zavrhnout demokracii jenom kvůli pár idiotům z ODS? To určitě ne. Tohle je auditorium a ne soucitoměřič, proto se raději odebéřeme dopředu, tak mi řekni, čím se naše doba liší od ranního kapitalismu, já bych pár rozdílů našel. Je ovšem otázkou co se skutečně změnilo, zda obsah či forma. Žádný systém zde nebyl na věky, ani otrokářství ani feudalismus a dokonce to nebude ani kapitalismus. Nevěřím v konec dějin, toď vše. Toto je výmysl mne, rozmazleného fracka 1917.
28.10.2001 00:00 K dílu: DEMOKRACIE 1917
Vážený Bezejmenny. Omlouvám se, že jsem užil takto hrubých slov vůči tvé osobě. Marně jsem doufal, že tě takto popostrčím ke snaze pochopení tohoto světa. Jak vidím, mé impertinentní chování tě dohnalo k tomu, že jsi napsal ještě debilnější odpověď než byla ta předešlá. To, že jsi neodpověděl na jediný můj argument, to nemusím čtenářům říkat, blbí přece nejsou. Ne jen že patříš mezi tu část společnosti, která bezvýhradně přejímá myšlenky současného statu quo a to i se všemi stupiditami, které k tomu náleží. Takže se neštítíš použít i ty nejhorší možné projevy iracionální argumentace viz. Stalin v nebeském ráji (představa skutečně perverzní). Ty sám jsi kdesi v nějakém auditoriu vyvolával duchy dávné historie „jak se lidé měli dobře, když jejich morálku nekazili žádné vymoženosti“ a pak najednou (pro mě naprosto záhadným způsobem) nazýváš Marxe skoro negramotem (protože žil v době v jaké žil), který neví nic na rozdíl od tebe člověka moderního používajícího internet a písmákům moudrost rozdávajícího (kdepak ta náhlá změna názorů?). Toto je skutečný obraz impotentního intelektuála který se skutečně nezmůže na nic jiného než na plytké moralizování a jehož povýšenost skutečně nezná mezí. A vůbec proč čtu ty tvoje bláboly, když si mohu zapnout televizi a tam uslyším totéž. To že jsem tě nazval hlupákem, to patří k mému sarkasmu, pokud ti to vadí tak se omlouvám, rád bych ti ale řekl pár vět o mne. Malé děti nežeru a Štěpánovy sračky už vůbec ne. Poslouchám Plastiky (to je undergroundová kapela jak víš, stíhána minulým režimem), čtu Egona Bondyho (stíhaného minulým režimem a taky marxista, jak víš) občas si zajdu na nějakou tu akci alternativní kultury a má nejvyšší hodnota je svoboda lidské tvorby. Když už mě srovnáváš s náckem a potažmo marxismus s fašismem, jo tak to už chce skutečnou dávku ignorantství a politického diletantství. Další věc a to velice důležitá: Nazvat minulý režim komunismem, to už si dnes dovolí málo kdo. Minulý režim nebyl socialismus natož komunismus. Pokud neznáš rozdíl mezi socialismem a komunismem, tak socialismus je nižším stádiem komunismu. Bytí určuje vědomí, to je věčná pravda, taktéž základ dialektického materialismu (filozofie marxismu). Když se k tobě celý život budou všichni chovat jako k praseti, pak se tím prasetem skutečně staneš (ne doslovně, abys mě pak netahal za slovo). Tj. dokázáno co svět světem stojí. Navíc ještě Marx nebyl první kdo analyzoval ve společnosti existenci tříd. Marx pouze ekonomicky zdůvodnil existenci tříd a vztahy mezi nimi. Vážení písmáci, jelikož mne Bezejmenny nazval novým rodícím se Stalinem, dávejte na mne pozor. Všechno co řeknete si zapíšu a až se JÁ STRANA dostanu k moci všechny vás pozavírám. Směšné, to už tady jednou bylo, připadá mi to jako hon na čarodějnice. Sám Bezejmneny mi připadá jako adept na šéfredaktora Rudého práva, jenž brání naše socialistické vymoženosti a bratrství národů v čele s mocným Sovětským svazem. Řekni mi Bezejmenny, jaké hodnoty by jsi bránil být o dvacet let starší? Nestál by jsi ty v prvních řadách uvítacích výborů vzdávajících hold našim osvoboditelům z varšavské smlouvy a opájel se dokonalostí tehdejšímo statu quo? Argumenty na to máš celkem dobré… Apropo Hegel jednou řekl: Podstatou člověka je svoboda. A Marx jak možná nevíš byl ve svých mladých letech hegeliánec a to do té doby než v tomto filozofickém pojetí dějin našel trhliny a vyvinul vlastní filozofický systém jenž dnes nazýváme marxismem. Podíváme-li se na „marxisty“ jakýmiž byli Husák, Stalin či Brežněv, pak jejich marxismus byl děravej jak cedník. Když se však podívám do současnosti pak „demokraté“ jako Marek Benda by se k nim mohl z fleku přidat. Tito ultrakonzervativci se svým demokratismem jdou tak daleko, že kdyby jim to situace dovolila, zašli by do takových extrémů, jako zákaz potratů či dokonce rozvodů (což je velice „demokratické“ vůči právům žen). Nazývat společnost Římského impéria demokratickou tak to už je silný kafe. Co jiného byla Římská říše než společnost otrokářskou s autokratickou vládou několika vyvolených jenž pocházeli z okruhu zámožných pupkáčů? Obávám se, že příští odpověď na mé argumenty by se měla spíše zařadit do debilního auditoria než do těchto míst. Omlouvám se za mé hrubiánství ale nemám ve zvyku mazat někomu med kolem huby a chodit kolem horké kaše. Poslední otázka: V čem je naše doba tak vyjímečná? Z čeho pramení tento pocit jedinečnosti pramení a nezdá se vám, že jde o úmyslně nafouknutou bublinu? Prosím, odpověz alespoň na jednu mou otázku. Dík.
21.10.2001 00:00 K dílu: DEMOKRACIE 1917
Bezejmennny, je mi to líto, ale už to musím říct. Sleduji tě už dlouho a tak říkám: Bezejmenny jsi hlupák, jestliže říkáš že Marx nevěděl nijak moc. Si hlupák protože ten fousatej páprda podal naprosto objektivní popis fungování tehdejší ekonomiky a dá se říci že i ekonomiky dnešní, protože za těch sto let se ekonomický model kapitalismu příliš nezměnil, ano máme počítače a peníze proudí internetem tak rychle, že si to ani já ani ty nedokážeme představit. Že by jsme neměli zůstat u filozofů dávno již mrtvých, to říkají všichni impotentní intelektuálové středních vrstev. Ale když každý den pouštějí sprchu moralizování a umoudřování lidstva zapomínají, že to oni se jaksi zabrzdili u klasika liberalismu Adama Smise. V době, kdy 200 největších miliardářů na tomto světě je ochtotno koupit si zeměkouli, vyhrabávají mrtvolu "občanské společnosti" starou tak dvě stě let. Žijeme v době, kdy nadnárodní korporace ovládají svět, kdy již nelze spoléhat na klasické státní instituce, kdy je odpírána humanitární pomoc lidem jen proto, že žijí v porobenství "neslušné" vlády ... a já se mám opájet dokonalostí vyspělé západní demokracie? Války v Afghánistánu! Odveta, boj proti terorismu! Všímáš si toho slovníku, víš skutečně o čem je řeč? Přiznají se západní mocnosti k vraždě nevinných Iráčanů a Afghánců? Už si slyšel, že by někdo z nich řekl alespoň "Je mi to líto"? Co to je sakra za společnost a za systém, ve kterém žijeme? Mám tisíce otázek a jednu odpověď, totiž lidstvo dospělo do nové kvalitativní fáze totalitarismu. Ano, vážení, žijeme ve skutečném totalitarismu s barevnou televizí, mikrovlnnou troubou a impotentními filozofy. Ale nestěžujte si, máte totiž právo říkat co chcete, tak raději mlčte.
11.10.2001 00:00 K dílu: DEMOKRACIE 1917
Derflade, zajímal ses někdy jaký je vztah mezi demokracií a svobodou? Ne? Já na to našel lék, totiž knihu, teda knihy. A pokud ti nevadí, že je psal autor už před stopadesáti lety tak si je přečti taky. Karel Marx totiž o tom uvažoval celý život, jestliže se budeš někdy nudit, tak si jej přečti (ale pozor, je to 30 000 stránek).
18.10.2001 00:00 K dílu: Pro chytré hlavičky 1917
Ty první tři věty, to bych mohl být já. Akorát nejsem ona a ve vaně nemám hrocha ale lahváče.
01.10.2001 00:00 K dílu: Nový klub sci-fi a fantasy 1917
Zrušme hranici mezi fikcí, utopií a realitou! (militantní stoupenec sci-fi)
18.10.2001 00:00 K dílu: Sentimentální večer 1917
Na tebe si posvítím. (pod sukni samozřejmě)
13.09.2001 00:00 K dílu: 1917
Tak je tady něco, co jsem dlouho očekával. Nakonec je to horší než mé nejotřesnější očekávání. Bojím se, že to neskončilo a že další tisíce budou následovat - ženy, děti, muži. Nebude se ale jednat o američany ani nepůjde o lidi ve velkoměstech. Na seznamu jsou další tisíce v daleké a neznámé zemi, která nemá ani superarmádu ani truchlící v západním světě, kteří oplakají jejich smrt. Mám strach z toho že se americká vláda začne mstít a že její činy budou stejně strašlivé jako ten hrůzný útok. Ale tohle nás přece nemusí trápit, protože Afghánistán je daleko a ani televizi tam nemají aby natočila rakety dopadající na prastará města. Až budu zapalovat svíčku, pomyslím nejen na oběti útoku, ale také na oběti ekonomického embarga v Iráku, na děti které umírají na nedostatek léků, na Palestince i Izraelce kteří denně umírají, na Afghánce bojující proti zvůli Tálibánu. Na všechny budu myslet. Ale budou na ně myslet i "naši moudří" státníci? Ne nebudou, protože země, které jsem tady jmenoval jsou daleko a jsou zaostalé a pro světovládce nemají význam. V New Yorku zemřeli tisíce lidí, ale v Iráku do dnešního dne už zemřelo 6 000 000 lidí, nepadají na ně bomby ani neumírají v koncentračních táborech, jen se nesmějí dovážet léky ani potraviny. Prosím, jestli budete truchlit, myslete i na ně. Opomenete-li jejich neznámé tváře a budete moralizovat nad smrtí američanů, dopustíte se toho nejhoršího pokrytectví ve svém životě. fuckingham@post.cz
07.10.2001 00:00 K dílu: 1917
Především souhlasím s Derflad. Ale nepřipadá vám, že v této situaci jsou naprosto přehozená znaménka a příčiny s důsledky? Bush se sveze na vlně nacionalismu a ti naši papaláši s ním. Moralisti zapalují svíce, ale zapálil snad někdo svíci za "omylem" zabité při bombardování Jugoslávie? Zapálil někdo svíce za oběti nemocí a hladu v embargem sužujícím Iráku? Pokud si skutečně neuvědomíme, že "naše" euroamerická civilizace není bez poskvrny a že sebou nese zlomky antihumánnosti, pořád budou existovat teroristé jako Bin Ládin. Zamysleme se nad těmi našimi hodnotami, které naši politici vyzvedávají do nebe
14.11.2003 00:00 K dílu: Jiná realita 1917
Jo je to Unreal. Ta hra mě dostala. Je to to nejlepší co jsem zatím hrál, mělo to příběh a ta hudba kolem toho, ta byla ze všeho nejlepší. Hodmě mě to inspirovalo.
11.10.2001 00:00 K dílu: Ze života kanibala 1917
no to se mi zas něco povedlo
20.08.2001 00:00 K dílu: 1917
Ach ano! Skloňování to je skutečně má slabost, děkuji předem všem obětavcům, (jež?) kteří najdou v mých dílech chyby. Omlouvám se za svou dyslexii. autor
10.09.2003 00:00 K dílu: Zas leje 1917
je to dobré, mě velice blízké *
17.08.2001 00:00 K dílu: Žně 1917
Bohužel, ale byla to jenom momentka. Zapojte svou fantazii a o osudech hrdinů rozhodněte VY! autor
14.08.2001 00:00 K dílu: 1917
Pro nebraska: Taky se tě nikdo neptal jestli chceš smrkat
14.08.2001 00:00 K dílu: 1917
Gdybych provedl ten nehorázný zločin a respektoval gramatiku, asi by jsi mi nigdy nenapsala (anebo jo, trochu jsem se unáhlil). Věci skutečně nejsou takové jaké se zdají ...
20.08.2001 00:00 K dílu: 1917
Láska je docela zvláštní termín. Je to stejné jako s realitou, definujme pojem realita a jak cítíme realitu? Tyto otázky žádné auditorium nevyřeší - promiňte, ani se o to nesnaží, což je dobře. Já se o definici pojmu láska už také nesnažím, protože bych z toho asi zmagořil.
03.09.2001 00:00 K dílu: 1917
Čtu vše, sci-fi, naturalismus i surrealistické povídky, jo hlavně sociologickou a filozofickou literaturu Doporučil bych íránského spisovatele Sádka Hedajáta a film Matrix, ten mě fakt dostal
20.08.2001 00:00 K dílu: 1917
momentka, pravdivá a naprosto osobní pro každého, kdo ji četl. Soudím ji pouze podle svého subjektivního prizmatu, takže uvažuji jak bych ji napsal já ... no asi bych uvažoval o drtiči na kosti, ale to by nebylo ono. Měj se.
03.09.2001 00:00 K dílu: Bůh 1917
Bůh? Dobrá otázka pro marxistickou ontologii. Nepozoruji zde žádný vliv nějakého absolutna, nebo jak se říká BOHA, jsem ale naprosto přesvědčen o materiálnosti dopadů náboženství, a to už je zcela jiná otázka. Jakožto marxista otázku boha ignoruji a raději se zabývám otázkami náboženství a jejich vlivů na společnost a její kulturu. Nebylo by lepší bavit se o kulturách lidského druhu než o iracionálních teoriích "co je bůh?"
16.10.2001 00:00 K dílu: 1917
Chtěl jsem něco napsat, ale vedle mne sedí sestra a každý pokus o vyznání lásky k tobě mi ustavičně vymlouvá. Nevim proč.
03.09.2001 00:00 K dílu: 1917
podávám návrh na zhudebnění, jen záleží na tom kdo se toho chytne. Doufám, že ne Majkl Džeksn
03.09.2001 00:00 K dílu: 1917
VÍC DETAILŮŮŮ!!!!!!!!!!!!!!!!!!
03.12.2001 00:00 K dílu: Tvrdá realita ... 1917
oh jak jednoduché a pravdivé ... tip
30.08.2001 00:00 K dílu: 1917
píšu pro ... a teď bych asi měl napsat "pro sebe, pro přátele" atd. To je ale jedno, rozhodně nepíšu do šuplíku, protože se snažím do svých veleděl vložit nějaký odkaz. Na co mi je poselství v šuplíku, na nic! Chci abych byl čtenej a ze všech stran drcenej kritikou. Píšu protože je to můj jediný možný prostředek komunikace se společností. Kdo by mě poslouchal, mé názory na společnost, ekonomiku a politiku ... nikdo. Tak čůrám proti větru a píšu, snad to k něčemu bude. doufám.
03.09.2001 00:00 K dílu: Prázdno_vědecky 1917
teda to je něco, Stývn Hávking ať se jde zahrabat...
31.03.2005 00:00 K dílu: Dlaně 1917
Četl jsem všechno co jsi tu dnes poslala. Tvé verše mají tajemný rytmus o který se taky někdy pokouším ale ne vždy se mi zadaří. Jo to je podle mojeho gusta, budu sledovat další tvorbu a dávam tip*
29.03.2005 00:00 K dílu: Hlučín 1985 1917
Já se hrozně omlouvám ale tuhle jsem kdesi zašantročil a nedávno jsem ji objevil - však vidíte, je téměř rok stará ale patří tam. Příště si dám pozor.
29.03.2005 00:00 K dílu: Hlučín 1985 1917
Dík za upozornění, zda-li to není proti pravidlům tak jsem to klišé trochu pozměnil. odvál ---> spláchl (já vím, pořád je to klišé)
07.03.2005 00:00 K dílu: 1934 1917
no jo zase hrupki, omlouvám se a opravuji
25.02.2005 00:00 K dílu: V močové trubici ... 1917
Přitáhnutí pozornosti koho? Tyhle věci vznikají samy, necpu je do soutěží, to je raději vyhodím do koše, nevyžaduji hluboké zkoumání jelikož svojí tvorbu nepovažuji za poesii. Je to ve mě a jednou to všechno spálím a zničím - to je úděl veškeré tvorby.
Nahoru