26.01.2017 16:29 K dílu: Janek a jablka Athares

Děkuji za kritiku! O délku jsem se obával, asi to bude spíš pro odrostlejší děti nebo to časem při čtení vlastním dětem zkrátím.

26.01.2017 16:22 K dílu: Janek a jablka Athares

Děkuju! Byla variant zavřít ho do vězení a po návratu by byl "happy end". Ale šlo mi o to ukázat právě ty negativní důsledky i malého trestného činu. Splatit to právě nemohl, protože sám mzdu nedostával. Za svůj čin ztratil lásku, ale jinak se oba měli spokojeně až do smrti :-) Jen mi to přišlo zbytečné dodávat. Ale mohl bych zauvažovat nad nějakým takovým dodatkem...

13.04.2015 21:26 K dílu: Buď a nebo Athares

Vzhledem k "datu vydání" asi můj komentář nebude mít žádnou váhu, ale přesto stručně napíšu. Krátké úderné věty působí akčně a fungují, ale všeho moc škodí. Zbytek neurazí, ani se nevryje do paměti. Těšim se ale až se dostane k jedné z tvých povídek, které potenciál nepromarnily...

13.04.2015 21:16 K dílu: Hrdinové dnešní doby - Brouk 2/2 Athares

Díky za hodnocení. Není lehké pokračovat ve čtení něčeho, co nezaujme ani na začátku, ani u konce, takže za to a celý komentář děkuji. Nedělal jsem si iluze o kvalitě "povídky". Vznikla z mnoha myšlenek a od té původní se hodněkrát odklonila.

13.08.2013 19:26 K dílu: prázdno Athares

Poslední větu bych klidně vypustil, jinak se mi to ale líbilo . *

13.08.2013 19:21 K dílu: .../po/milování Athares

Stručné, výstižné, nenásilně nechává prostor pro fantazii. *

13.08.2013 19:00 K dílu: Náhlé ticho Athares

Na mě malinko moc stručné. Svůj život dělím na dvě části. V jedné píšu a tvořím a v druhé jsem šťastný...

13.08.2013 18:57 K dílu: Nekonečno Athares

Trochu depresivní...

09.08.2013 15:00 K dílu: Ráno Athares

Pousmál jsem se :-)

09.08.2013 14:03 K dílu: žádám tě Athares

Tipuju...Je to nenáročné na čtení a přesto hluboké.

09.08.2013 13:59 K dílu: Bez tebe je mi líp Athares

Nevyvolává to ve mně žádné pocity, ale ani mě to neurazilo.

09.08.2013 11:58 K dílu: stísněný čtyřstěn Athares

Jsi dost plodný autor. Vyplývá z toho, že hodně veršů je průměrných, ale pak příjde jeden, kterým se perfektně trefíš, je originální a dobrý. Viz poslední odstavec této básně.

09.08.2013 11:02 K dílu: "hnusím se ti.." Athares

Stručný aforismus s lehkou narážkou, neurazí :-)

08.08.2013 19:55 K dílu: Dlouhé nohy Athares

* Pěkné, líbí se mi tvůj styl a vtip v téhle básni.

08.08.2013 19:54 K dílu: Ze života Athares

Zajímavé, pro mě jako pro nebásníka originální forma.

08.08.2013 14:07 K dílu: Zamyšlení o Lásce Athares

Pěkná myšlenka, souhlasím s ní.

08.08.2013 14:03 K dílu: Zvučný šepot Athares

Npsané to není vůbec špatně. Tedy aspoň do poloviny prvního odstavce mě to bavilo, ale jinak musím souhlasit s ostatními. Text je příliš nekonkrétní, nic člověku neříká...

08.08.2013 12:20 K dílu: TAK TAKÉ JEDNOU O MNĚ Athares

 Z literárního hlediska jde o zajímavou zpověď, která by mohla být i základem pro bestseller dnešní doby. Netváří se to jako umění, je to prostě upřímná výpověď pocitů a pohled na zvláštní druh života. Já pracuji s postiženými lidmi a setkávám se s hodně zajímavými charaktery. Často si říkám: "Jaký by asi dotyčný byl bez svého postižení?". Podobně jsem přemýšlel i nad autorkou. Jaký život by vedla mít zdravé dítě nebo dokonce nemít žádné? Někteří lidé by bez svého utrpení nebyli ničím. Zapadli by do davu, jejich emoce by byly stabilní a ničím by nevybočovali. Zato těžké nástrahy osudu v člověku probudit výjimečnost, rozvinout třeba talent. Spousta kapel by nevznikla nemít jejich frontman nějaké psychické obtíže a byla by to škoda.

Už jsem trestuhodně odbočil od textu. Já tohle ale přesně vyhledávám. Umění mě musí donutit přemýšlet, prožívat. Někdy stačí jen se trefit do tématu a dobře ho popsat, což myslim, že se stává tobě. Jiný člověk se snaží stvořit něco hlubokého, neotřelého, nového a nezaujme tím nakonec nikoho...

  

08.08.2013 11:07 K dílu: "NEMOC" NA CELÝ ŽIVOT Athares

Jsem asi náročný čtenář. Slaboduché vyznání lásky starého trampa mě ale nějak nedojímá...Literatura kdysi bývala uměním hlubokých pocitů...

08.08.2013 11:04 K dílu: Hologram Athares

Působí to na mě jako pokus o filosofii, který ale ani zdaleka nepřišel s ničím novým...

08.08.2013 11:02 K dílu: Výhodné povolání Athares

Politování sebe sama nad vlastním výběrem zaměstnaní mě skutečně ničím nezaujalo.

08.08.2013 10:59 K dílu: KDYŽ JSEM TĚ POZNAL Athares

Spletl sis asi kategorii, zamilované SMSky na písmáku žádnou nemají...

08.08.2013 10:57 K dílu: Ruka Athares

Nevim nevim. Některý nápady by mohly tvořit zajímavý základ pro povídku, ale tyhle stručné cáry podobné upoutávkám na filmy asi příliš nezaujmou.

07.08.2013 10:35 K dílu: Něco se stalo Athares

Chybí mi nějaká hlubší pointa...

07.08.2013 10:30 K dílu: Klavír Athares

Moc povedená miniatura. Mám rád tenhle nekonkrétní způsob psaní, který není přímo abstraktní, ale člověk trošku mozku zapojit musí :-)

31.03.2013 18:37 K dílu: Měla ho ráda Athares

Líbí se mi tenhle styl psaní. Některé obraty jsou opravdu pěkné.

24.06.2012 11:36 K dílu: Život je absurdně perverzní Athares
Super, některé části opravdu povedené. *
24.06.2012 11:33 K dílu: Nevěra Athares
To není špatné, na konci jsem přemýšlel, jestli teda k vraždě došlo nebo ne...
15.06.2012 19:46 K dílu: DvouNože c Athares
Super, dostatečně jednoduchý, se špetkou abstrakce, tak to mám rád. Už v minulých dílech mě zaujaly některé tvé slovní obraty. *
15.06.2012 19:43 K dílu: šoupy šoup Athares
Líbí se mi to, hlavně začátek.*
08.06.2012 16:38 K dílu: RVAČKA DVOU CHLAPŮ Athares
Popsané to je dobře, ale chybí mi v tom emoce. Kromě toho, že autorku to nějakým způsobem ( nevíme jakým ) poznamenalo a účastníky ne...
07.06.2012 11:44 K dílu: PŘEKONANÉ DEPRESE Athares
Jsem upřímně rád, že deprese v prvním odstavci je vyřešenou minulostí, dokážu pochopit tu beznaděj. Myslím, že nejdůležitější je žít život sám za sebe a brát si i s potřebnou dávkou sobeckosti to, co člověk chce, co ho dělá šťastným. V oboru pečovatelství platí - spokojený pracovník = spokojený klient. Těžko někdo dokáže jen dávat a dávat ostatním, když nemá od koho brát sílu pro sebe.
07.06.2012 11:38 K dílu: VNITŘNÍ HOVORY Athares
Pracovat s postiženými je jedna věc, chtít jim pomáhat, na to se dá zvyknout, přizpůsobit se, ale jen do té doby, než jde o emoce. Vzhledem k tomu, že mezi matkou a synem emoce prostě být musí a člověk je přirozeně očekává, tak máš hodně nelehký úděl. Pracuji s klientkou, která má lehké mentální postižení, teď už prolínané se stařeckou demencí. Má mě hrozně rádá, jsem její osobní asistent. Vždy opakuje, že je ráda, že jsme kamarádi, že si rozumíme a máme se rádi, ale mentální vyspělostí je v dětském věku, zaseklá v egocentrismu, z kterého se nikdy nedostane. Já rozumím jí a ona si myslí, že je vše jak má být, ale jak se cítím já, nad čím přemýšlím, kdo opravdu jsem... to ji nezajímá. Zpočátku mě tohle mrzelo, ale utvořil jsem si zdravý odstup a vše je tak v pořádku.
07.06.2012 11:25 K dílu: O OBYČEJNÉ LIDSKÉ ÚČASTI Athares
Vzhledem k tomu, že se v tomto oboru pohybuji, tak mě to zaujalo. Upřímně víc po obsahové, než literární stránce. Píšeš na základě zkušeností z rodiny, práce a nebo jen návštěvy nemocnice? K záverečné otázce - Jak řekl jeden náš chytrý lektor: "Do tohoto oboru patří hlavně empatie, ale dávejte pozor, aby nepřešla v přílišnou sympatii, ta přísluší rodině a přátelům, ale klienta Vaše litování nevyléčí."
07.06.2012 11:19 K dílu: Na zastávce Athares
Pohodová miniaturka, čekal jsem nějaké zakončení, ale i tak se líbilo...
07.06.2012 09:34 K dílu: v šedivým objetí Athares
Je to hodně zvláštní a osobyté a protože mám zase jednou sentimentální náladu, dávám tip.
19.05.2012 19:51 K dílu: Kamarád "Průvan" Athares
O ničem.
13.05.2012 20:06 K dílu: útěky napříč Athares
Zní to krásně, má to rytmus... a možná i hloubku, pro mě příliš hlubokou, proto zůstávám jen u povrchního hodnocení. *
13.05.2012 08:03 K dílu: Buzerant Athares
Forma je dobrá, to u Tebe není žádná novinka. Mám jednoho kamaráda gaye a ten by nenazval někoho buzerantem jinak, než urážkou, spíš používá gay nebo dokonce i "teplej", ale nejčastějc prostě "je na kluky", takže mi přišel text párkrát zbytečně vulgární, ale to není výtka, spíš poznatek, každý má jiný způsob vyjadřování. Co se týče "myšlenky", tak mě mrzí, že to je jen miniatura, protože ty změny na mě působí nepřirozeně rychle. Jako kdyby tam chyběl nějaký postupný vývoj, na to, jak důležitá tahle chvilka měla být. V první větě Ti chybí "na" "... zkoušel to na něj" a na třináctým řádků odzdola nemáš velké písmeno na začátku větu, to jen pár technických.
11.05.2012 06:14 K dílu: Dominika Athares
Trochu naivní, ale neurazí... Dominiku určitě ne :-)
10.05.2012 17:56 K dílu: rozbitá Athares
Čtvrtá sloka se mi líbila hodně, ostatní zní jako pubertální pseudodeprese.
10.05.2012 17:54 K dílu: Hm.. Athares
Je to krutý, je to nenávistná facka, která se mi líbí svojí útočností. Za tohle dávám tip, protože mě to dostatečně zaujalo. Dojem kazí nicneříkající prolog, stupidní název a pravopisné chyby, které zdržují ( na konci vět s vykřičníky nejsou mezery, "... které przní dva bílí osli/oslové", "zkurvysyny, ne "zkurvisiny"
10.05.2012 17:44 K dílu: Oxymoron chtění Athares
Nic výrazného, ale taky to neurazí.
07.05.2012 18:00 K dílu: Jak na nás působí média. Athares
Inteligentní člověk si jakoukoliv, opakuji JAKOUKOLIV informaci přebere sám v hlavě a podle toho potom jedná. Je to mínus těch jedinců, kteří se nechávají zmanipulovat. Necheš se dívat na reklamy? Nekoukáš na ně! Nechceš číst noviny, časopisy a bulváry? Tak to prostě neděláš! Jednoduchý jako facka. Nepobírám, co jsi chtěla říct odstavcem o nějakém videu na Facebooku? Vidělo ho spousta lidí a mluví o něm... no a co??? Jinak po slohový stránce je to napsaný perfektně bez jakýchkoliv rušivých elementů.
07.05.2012 17:50 K dílu: 8 hriechov sveta Athares
Vidíš všechno až moc tragicky. Nelíběj se ti reklamy, myslíš, že tě negativně ovlivňují, tak na ně nekoukej a využívej přestávky ve filmu třeba na čůrací pauzu. Jednotlivé věci kolem nás nás ovlivňují tak moc, na kolik se sami necháme ovlivnit, každý svého štěstí strůjce.
07.05.2012 17:17 K dílu: Oxymóron Athares
Holka v ní nešťastná s láskou i bez lásky to nebude mít v životě lehký :-) Sofrosyné? Škoda, že na písmák chodí takoví nevzdělanci jako já, kteří neznají latinské výrazy nebo řecká jména nebo co to je, a tak závěrečná pointa vyzní do ztracena.
07.05.2012 17:11 K dílu: Bitva Athares
Pár výrazů mi tam nesedělo, jako třeba "nekonečná díra". Jak mohla bejt nekonečná, když v ní stáli? A nebo "oslnění pošmourností oblohy", ale je pravda, že i to je ve snu možný :-) Sny mě hodně zajímaj a inspirujou, ale nikdy se mi nezdál sen z pohledu někoho jiného. Z úvodu to vypadá, že jsi žena, ale zdálo se ti o mužích ve válce, jak si povídají o ženách... zvláštní, zajímavé. Po slohové stránce průměr, ale ve srovnání s písmáckým standardem prózy je to super.
07.05.2012 16:59 K dílu: ztracená Athares
jiirra: Když je pro tebe důležité jen to, aby se dílo líbilo tobě ,tak proč to ukazuješ veřejně?
06.05.2012 12:23 K dílu: Večer Athares
Čas je velmi oblíbený artefakt v básních, jak tak koukám a může být jakýkoliv - polámaný, orosený nebo i fialový a pořád je to zajímavé. Plus ozvěna knihy - nádhera, asi na to udělám fotku. *
06.05.2012 12:18 K dílu: Říjnová Athares
Tak to je super. Nejsem básník, ale sem tam mě zaujme i nějaká ta lehcé abstraktní a přitom lehká poezie. Plus surrealistické výrazy typu "zmačkaný čas" a metafory "semafory stromů" fakt můžu. *
06.05.2012 12:15 K dílu: Šelminy citáty 7. - Bůh a jeho zákony Athares
Tento příspěvek je dobrý svým obsahem a skvělý tím, co vytvořil - diskuzí pod ním, která mi poskytla ještě víc zábavy a podnětů, než článek samotný. *
05.05.2012 11:17 K dílu: Plukovníkova semiglotální kreativistická poetistika Athares
Přiznávám, že nemůžu vědět každou anglickou frázi a s many a time máš úplnou pravdu, nejspíš to je starší nebo básnický výraz. Nicméně další příklady kromě s time jsem nenašel.
05.05.2012 09:35 K dílu: Plukovníkova semiglotální kreativistická poetistika Athares
Správně by bylo "Many times I sprayed the nurse".
05.05.2012 08:11 K dílu: Anonym Athares
Píšeš jednoduše a čtivě. Možná to je tím, že jsem před tím četl Cesta po tvém těle, ale ke konci jsem čekal, že ten dopis sice napsal muž, ale jen protože vše bylo součástí jejich erotické hry :-)
05.05.2012 08:00 K dílu: Tři odbočky Athares
Suprově napsané, nápad originální. "Pokud vidíš spásu v lahvi, není síly, která by ti ji utrhla od huby" moc povedená věta :-D
05.05.2012 07:55 K dílu: Plukovníkova semiglotální kreativistická poetistika Athares
V některých částech to je perfektní, ale forma mi nesedí, je nevyrovnaná. Zařazení do kategorie romantické mi nesedí už vůbec, jedině by celá povídka byla ironií, to by získalo pár bodíku ještě navíc. "many a time the nurse I sprayed" je holý nesmysl.
29.04.2012 07:24 K dílu: Pane, skočte si to! Athares
Svižné, lehké, líbí se mi. Taková hluboká filosofická myšlenka s dobráckým nadhledem.
29.04.2012 07:17 K dílu: Dobrý člověk Athares
Napsané bez větších nedostatků a hodně se mi líbil nápad. T*
17.04.2012 17:43 K dílu: Ruku v ruce Athares
Rášek: No super, přesně takhle si představuju kritiku. Mockrát děkuju za poznatky, o nadbytečné popisnosti vím, snažím se poučit do budoucna, ale ve starších dílech už velké změny nedělám, kvůli sobě, přecijen je to kus mé minulosti, přestože s chybami. Vím, že je to sobecké k čtenáři, ale on vždycky může "přeskakovat" jako ty :-) S tím proto - že máš pravdu, pro příště si taky dám pozor. Děkuji ti i za návštěvu blogu! Pěkný den :-)
16.04.2012 13:48 K dílu: ... mají si kde hrát Athares
Je to skvěle napsané, mám rád, když není vše hned od začátku jasné.
15.04.2012 18:48 K dílu: UŠTVÁN Athares
Pohodové, možná by se z toho dalo vytřískat o něco víc.
15.04.2012 18:46 K dílu: Povaha Athares
Příjemná miniatura.
15.04.2012 18:40 K dílu: Smrt Athares
Člověče, tak tenhle text mi dal hodně zabrat. Tváří se jako hodně hluboké zamyšlení, má asi působit "na úrovni", ale opak je pravdou, postrádá logiku. Sakrálně? Každodenně? Ultimátní pravda? Absolutně nevhodně volená slova nahuštěná jedno vedle druhého bez jakéhokoliv citu pro český jazyk. ( Mimochodem "nadlidských" se nepíše "nadlických" ) Neexistuje Jing a Jang, ale Jin a Jang. Nevím, jak jsi přišel na to, že lidská společnost je založena na uctívání smrti a už vůbec nedává smysl to, že zabíjení vede ke strachu... Strach jde ruku v ruce s láskou? Žasnu nad tvýma závěrama. Jestli smrt je smyslem tvého života, tak proč píšeš tyhle kraviny na internet místo, abys ten smysl naplnil? Tenhle text je jedním slovem hrůza, ale dal by se popsat spoustou dalších nehezkých slov. Měl bys chodit víc mezi lidi a nebo dospět, ale rozhodně bys do tý doby neměl nic veřejně publikovat.
15.04.2012 18:21 K dílu: Vibrátor Athares
To mi řekni, co je na tomhle absolutně zbytečném a nicneříkajícím cáru erotického nebo dokonce filosofického? Člověk si někde holt musí udělat reklamu, viď.
28.02.2012 12:17 K dílu: malá zpráva ze světa bez Tebe Athares
Jako laik jen můžu říct, že to ve mně vyvolalo tvrdě melancholické pocity.
22.02.2012 10:34 K dílu: Cesta a cíl II. Athares
Ale kam? Přestože cílem je cesta, někam po ní míříš. Nebo nejdeš za ničím, jen tak chodíš rovně za nosem?
19.02.2012 19:13 K dílu: Vztahová recidiva Athares
Pěkně se to rýmuje, ale rozuzlení jak od puberťačky zklamané "těžkým" životem.
19.02.2012 19:10 K dílu: Konec jedné Athares
Tyhle rádoby hluboký puberťácký výlevy by měly mít na písmáku vlastní sekci, abych věděl, kam nezabloudit.
19.02.2012 19:05 K dílu: O Věčnosti Athares
Čas je ztracená přítomnost.
19.02.2012 19:04 K dílu: Athares
Ajťák co píše básničky? Vidím prvně :-)
19.02.2012 19:02 K dílu: Cesta a cíl II. Athares
Co je tvým cílem?
19.02.2012 19:01 K dílu: Cesta a cíl Athares
Myšlenka výborná, ale nic nového pod sluncem.
16.02.2012 21:52 K dílu: Vločky na řasách Athares
Jedna kritika na vážno: Na to, jak to je krátké, tak mě to, upřímně, uprostřed přestávalo bavit. Je to takové "rochnění se" v jedné věci. Nejspíš píšeš stejným stylem jako já, prožíváš každé písmenko i ve skutečnosti. Nkdy to dokáže skvěle vtáhnout do atmosféry, jindy je to zase moc popisné a roztahané.
10.02.2012 14:29 K dílu: Zpověď vášnivé deštníkářky Athares
jedna připomínka k pravopisu: Konec prvího odstavce. napsal bych: ...otáčející SE při větru... K dílu: Na prózu převážně básníkářky jsem se těšil. Líbí se mi tvůj styl, možná mi trochu připomíná můj. Některá spojení jsou opravdu hezká a originální, až poetická ( veselost věcí ). Do hloubky ( psychologie? Filosofie? ): Pro mě zároveň neobvykle optimistické znázornění vcelku pesimistické scenérie. "Déšť. Rovnoměrný vytrvalý stálý neměnný. " Po tomto popisu by mě nikdy nenapdalo přirovnání "Milý". Klidný určitě. Jinak mě k dešti napadají spíš negativní slova jako strohost, přímočarost, stereotyp. Každopádně povedená miniatura, rád poznávám nové pohledy na staré věci :-)
10.02.2012 14:14 K dílu: /sukop/ Athares
A to je přesně ta skvělá ironie :-) Každý chce vždy udělat jen to nejlepší rozhodnutí, ale jsou to právě omyly, které nás posunují kupředu.
10.02.2012 14:12 K dílu: Dotek Athares
Nevím, jestli to byl záměr, jaká byla inspirace, ale stejně jako na Libuse007 to na mě působí tak romanticky.
10.02.2012 13:41 K dílu: Sebepoznání Athares
Kdybys tenhle odstavec zakomponovala do nějaké situace, příběhu, řekla bys ostatním víc...
10.02.2012 13:40 K dílu: Podzimní atomy strachu Athares
Napsané to není nijak špatně, ale něco tomu chybí. Podle mě je to text hlavně pro tebe samu, ve kterém si třídíš myšlenky a pocity. Rád bych si přečetl i nějaký příběh tebou napsaný. To se taky nejspíš brzy stane, myslím, že tu něco máš. Mě hrozně mrzí ten příliš depresivní nádech textu. Taky jsem býval pesimista, než jsem si uvědomil, že svým přístupem se připravují o štěstí a odhání od sebe ostatní lidi. Třeba se už ale věci změnily a ty záchvěvy nadhledu, hčerného humoru, který přeci jen je humor a pro mě je tak i znakem optimismu. Mám rád přísloví: "Nenech se strachem z prohry vyřadit ze hry". Svět je tak dokonalej ve své nevyzpytatelnosti. Stát se může úplně cokoliv, když se o to pokusíš :-)
09.02.2012 19:42 K dílu: Hrdina Athares
VůněSlov: Přesně to jsem dřív na Romeo tolik kritizoval. Ta nereálnost. Já vidim tebe, ty vidíš mě, milujeme se až za hrob. Jejich "láska" je dokonalá tím, že nestačila uvadnout, ale tak to v životě nechodí. Vlastně pořád zrovna tento příběh nějak moc nemusím.
09.02.2012 19:39 K dílu: Nepřemýšlím, začínám žít Athares
VůněSlov:Slova berou dech prožitku. To zní moc dobře. A přesto se každý z nás rád pitvá právě ve slovech a užívá si naplno jejich vůni :-) Můj život byl o polovinu méně zábavný bez ironie, která mě co chvíli obklopuje :-)
09.02.2012 19:36 K dílu: "A tebe Bůh nenávidí." Athares
Druhá věta mi zní hrozně. Napsal bych to spíš "Vnitřek vyplňovaly dlouhé řady dvousedadel oddělených uličkou" něco na ten způsob, ale to je spíš taková malá rada, subjektivní pocit. Sny mě hodně zajímaj. Shodou okolností se mi taky asi minulý týden zdál sen o konci Světa. jen spočíval ve sprše obrovských černo-modrých meteoritů. Líbí se mi, jak sny propojují myšlenky, vzpomínky, pocity a naděje člověka v jednom většinou krátkém "klipu". Z tvého snu, pokud je text založen na pravdě, vyvozuji, že jsi věřící člověk,k terý se vždy nechová zrovna podle všech biblických pravidel a uvědomuje si špatnost takového počínání. Plus inspirace fámami a výhružkami konce Světa v roce 2012. jsem hodně mimo??? :-)
09.02.2012 19:19 K dílu: Můj existencialismus Athares
Co přesunout naši konverzaci do e-mailových vod, myslím, že si budeme mít co říct...?
09.02.2012 19:16 K dílu: / pro-jít / Athares
Jsi hrozně zvláštní osoba a jsem rád, že jsem na někoho takového narazil. Myslím, že si budeme vyměňovat dlouhé ( a dlouho ) komentáře. Takže tě už předem upozorním, že bývám někdy upřímný i když se to ne zrovna dvakrát hodí. To jen na úvod :-) Básničky jsou hrozně fajn v tom, že pár jednoduchých spojení může v každém vyvolat trochu jinou asociaci. Nedivím se, že jsi zmínila mé hodně přímé a konkrétní popisy. Máme podobné myšlenky, jen každý v jiné formě :-) U poezie je z mého pohledu to plus zároveň i mínusem. Tady konkrétně mi vnímání trošku pokulhává a i po třetím přečtení nechápu vše, jak bych chtěl, hlavně konec. Z tohoto textu a těch pár komentářu, které jsi mi napsala, mám o tobě už skoro úplný obrázek. Čiší z tebe optimismus a chuť do života. Hodně se mi líbí úvod básničky, síla pudů, kterých není třeba se bát, miluju nepředvídatelnost.
09.02.2012 19:02 K dílu: Můj existencialismus Athares
VůněSlova: Ta věta je myšlena v porovnání se vším mimo naši planetu. Nedávno jsem viděl hezké video znázorňující veškerý dosud lidmi prozkoumaný vesmír. Na něj nemáme žádný vliv a jsme jen zrnko písku. ( http://www.liveleak.com/view?i=be4_1326835129 ) Lidi tu jsou jen sami pro sebe a planetu Zemi. Vlastně to je i narážka na náboženství, které člověku připisuje Bůh ví jak hluboký smysl spasení všeho pozemského, věčný život v nebi atd. atd.
09.02.2012 18:56 K dílu: Hrdina Athares
VůněSlov: Papírový kapesníček mám zažitý prostě jako papírový kapesníček, takže já bych to tak řekl. Možná by se hodilo spíš do papírového ubrousku, nevim, co ti zní lépe? Popsané situace jsou vyvedené do extrému, ale ty emoce, přístup k životu a hodnotám jsou realita. Ivo Toman pojmenoval svou knihu citátem, který vše vystihuje nejlépe: "Motivace zvenčí je jako smrad...za pár hodin se vyvětrá". Svůj styl psaní asi už těžko změním a je pravda, že v popisování atmosféry a pocitů se někdy až moc vyžívám.
09.02.2012 18:49 K dílu: Nepřemýšlím, začínám žít Athares
VůněSlov: Je to tak :-) Sice jsem dospěl k názoru - míň přemýšlet, víc žít, ale v nedokonalosti všeho, včetně sebe sama, mých teorií, vidím právě ten kus dokonalosti. Děkuju za všechny Tvé komentáře :-)
09.02.2012 18:47 K dílu: Můj existencialismus Athares
VůněSlov: Myslím, že to vidíme stejně, při nejhorším podobně. Žít, jak člověk nejlépe umí je základ. To, že mluvím tak trochu tvrdě o neúprosné smrti mi nebere optimismus do života a vůli žít, právě naopak :-)
08.02.2012 16:33 K dílu: úvaha o zvířátkách Athares
Usmál jsem se :-) *
06.02.2012 11:05 K dílu: Studna Athares
Je to hrozně zvláštní, celou dobu jsem přemýšlel, jaká alegorie se v textu skrývá. Mám rád díla, která dokážou svést čtenáře k zamyšlení. Navíc, nevím proč, na mě působí tak nějak optimisticky, možná je hlavní myšlenkou naděje. Jen to opakování se mi někdy špatně četlo. Když vím, že tato věta už tu před chvilkou byla, podvědomě ji nečtu, jen ji tak letmo přelétnu pohledem a to mě vytrhává z ponoření do textu.
06.02.2012 10:53 K dílu: .recall. Athares
Termíny mi někdy přišly nadbytečné ( u popisu psychických nemocí jsou pochopitelné, ale observace už je jen zbytečně poangličtěné pozorování ). Jinak to nemám co vytknout a hlavní myšlenka se mi líbí.
06.02.2012 10:44 K dílu: .chasm. Athares
Něco tak depresivního jsem už dlouho nečetl, to ale nic neubírá na kvalitě.*
06.02.2012 09:20 K dílu: Hrdina Athares
Janina6: Mockrát děkuju za takhle plodnou kritiku. Většinu těch pravopisných chyb jsem upravil. Jen s těmi penězi, tam je ten rozpor naschvál. Ve filmech jsou zobrazováni jako hrdinové a jejich plány divák chápe a fandí jim, ale ve skutečnosti jsou ty postavy stejné jako jejich nepřátelé. Divákovi je podsouváno, že jim jde o víc a nejsou zlí přestože zabíjí jak na běžícícm páse. Prolog je napsán čistě z propagačních důvodů :-) Většinu lidí odradí délka textu a nepřečtou si ho, protože netuší o čem bude. Dvěma stručnými větami se snažím zaujmout ty, které podobné téma a žánr může zajímat. S těmi přechodníky mám potíž. V anglických textech jsou každou chvíli, zjednodušují text a udržují tempo, ale v češtině to asi tak lehce nefunguje.
02.02.2012 22:31 K dílu: Bezesný spánek Athares
Nejsem odborník, ale za "laiky" můžu říct, že tip a zaujalo :-)
02.02.2012 22:22 K dílu: Hrdina Athares
Alissa:Je to tak, v životech spousty z nás se kvůli lenosti a nedostatku vůle začít "nic neděje", jen plánuje v naší hlavě a sní. Pokaždé, když jsem dokončil nějakou část, byl jsem znechucen, sám sebou i společností, text měl určitě zaujmout, ale ne líbit se. Každopádně díky za kritiku :-)
02.02.2012 22:22 K dílu: Hrdina Athares
Prosecký:V textu je kus lidských vlastností, které odsuzuji i kus mě.
02.02.2012 22:22 K dílu: Hrdina Athares
Pipo: V pořádku, já na to jen reagoval. Jen víc takových "uvažovacích" komentářů :-)
02.02.2012 20:42 K dílu: Ježíšek naruby Athares
...ale neurazí.
02.02.2012 20:42 K dílu: Ježíšek naruby Athares
Obyčejné.
02.02.2012 20:41 K dílu: Ježíšek naruby Athares
Obyčejné.
02.02.2012 18:54 K dílu: přání Athares
Milé.
Nahoru