12.04.2024 08:40 K dílu: úvaha z dlouhé chvíle afro..minerva

Spíš by mi sedělo sudokupitník, ale i takto zábavné a zajímavé. :)

31.08.2022 03:52 K dílu: úvaha o národní kreativitě afro..minerva

Ať žije Kocourkov. Ještě tomu chybí vousatá středa. :D

09.03.2022 18:29 K dílu: Písnička o vločce afro..minerva

"Potkala jsem na chodníku slzu. Byla celá jak od pláče mokrá..." - https://www.youtube.com/watch?v=mwDFSvynLkU

08.01.2022 13:18 K dílu: Analytická afro..minerva

Děkuji. Za tuto kritiku opravdu velmi děkuji.

03.01.2022 16:54 K dílu: úvaha z letiště afro..minerva

Leda pás cudnosti. :D

08.10.2021 03:24 K dílu: Hřejivá afro..minerva

Velmi se mi líbí. Jen přemýšlím o obratu "Paprsky jsou již žhavé na drby. Ve vší té malobnosti podzimu mi toto přijde rušivé. Ale jinak za mne tip.

12.07.2021 13:28 K dílu: Katarze afro..minerva

Děkuji. Jen... "bez ohledu na její obsah" - je obsah nějak špatný a takové téma?

11.07.2021 07:49 K dílu: Katarze afro..minerva

Děkuji.

25.06.2021 09:43 K dílu: Třpyt páry afro..minerva

Krásné. Děkuji.

01.05.2021 09:22 K dílu: Jak? afro..minerva

Děkuji.

Nicméně pokud by byl zájem o vychrlení, tak budu ráda i do zprávy. Zrovna toto mne zaujalo s onou polemikou.

30.04.2021 12:20 K dílu: Jak? afro..minerva

To ano. Jistě. Každý recitátor to přednáší s kouskem sebe, ale ruku na srdce... Jak často je nyní poezie a kde přednášena jako tomu bývalo za dob totality? Velmi velmi velmi málo. Když už tak je poezie čtena. Vzhledem k současné době je kladen důraz na grafickou podobu a to vlastně naprosto všeho.

30.04.2021 10:28 K dílu: Jak? afro..minerva

To ano. Jistě. Každý recitátor to přednáší s kouskem sebe, ale ruku na srdce... Jak často je nyní poezie a kde přednášena jako tomu bývalo za dob totality? Velmi velmi velmi málo. Když už tak je poezie čtena. Vzhledem k současné sobě je kladen důraz na grafickou podobu a to vlastně naprosto všeho.

30.04.2021 09:57 K dílu: Jak? afro..minerva

Děkuji za kritiku a i za velmi příjemný rozbor. Ano, konec je naschvál narušen čímsi, co by mělo evokovat synkopu, ačkoliv v jistém ohledu si právě použití odporuje. Je to cíleně vybraný moment ambivalence a to především z hlediska metra, ale významově.

Abych vysvětlila hvězdičky... Dlouho jsem přemýšlela, jak graficky pomoci čtenáři, který se přímo nevyzná v teorii verše, aby si uvědomil, že opravdu každý mezi hvězdičkami umístěný díl je vlastně jediným celkem, který se opakuje či zrcadlí a tvoří jistou velmi jasnou strukturu nejen metra, ale i znovu významu. Nic lepšího mne nenapadlo. Vlastně je to pokus o grafickou výpomoc vzhledem k jisté nepravidelnosti v pravidelnosti o níž se snažím. Pokud jde o konečný dovětek, tak ten skutečně zasahuje do posledního opakování onoho systému z první strofy a současně tvoří jakoby tečku či doznění oné struktury v poslední třetí části.

21.03.2021 06:28 K dílu: Mi to nedá afro..minerva

Nikdy jsem nechápala jisté ambice na co nejvyšší počet tipů, výběrů či zlatých výběrů. To je to oč tu běží a já stále nevidím cíl onoho kvapu kamsi. Docela mne to míjí... Tip potěší, pár milých slov také, jisté porozumění a sdílení - na okamžik kontakt s někým na podobné vlnové délce, obdobné vlně a nebo zaznění souznící noty či více v akordu pochopení. Nevím o čem to tu je. Nevím o čem je samotné psaní čehosi, co svět ve skutečnosti nezajímá a nikdy nic z toho pořádně nebude. Ale ty tipovo-(zlato)výběrové ambice je občas úsměvné sledovat. :)

21.03.2021 06:20 K dílu: Déšť v horách afro..minerva

Krásný obraz malován trochu jinou technikou, než jíž sem běžně dáváš. Příjemná změna - byť stále tvou nezaměnitelnou rukou. Ráda jsem četla a tip. :)

20.03.2021 16:02 K dílu: Indigo afro..minerva

Neřekla bych osud, spíš pocit moci nad někým druhým, který dělá z možná běžně relativně hodných lidí bestie. Co je přeci jen příjemnějšího, než se na někom svést - zvlášť pokud se to fakticky ani počítat nemusí, když je to na internetu. Vlastně... Vždyť to není ani člověk, jen nějaká ta písmenka někde. Co na tom, že za klávesnicí může být kdokoliv. A pak i lidé, co mají plnou hubu dobroty, laskavosti a kde jaké ctnosti, pasují se často sami do rolí rádoby andělů, jsou schopni a i s radostí druhým škodí a znepříjemňují jim život. Toto je převažující forma kyberšikany. Neříkám, že chlapi prasáci snažící se vytahat z malých holek fotky (ano, narážím na dnes tak slavný dokument V síti), že není. Ale podle mého názoru je to v menčině. Ve většině vládne internetu pronásledování a stalking, postranní špinění jména a štvaní kde koho proti vybranému jedinci - a to hlavně úlisně, anonymně, bez možnosti pro cíl útoků zahlédnout, odkud vůbec to vše přichází. Nezbývá než si zamnout ručičkama.

Ale já jsem toho názoru, že se jednou všem všechno vrátí. I hnusy na internetu. A proč? Protože se počítá každé zlo. I to tvářící se jako nevinné, protože to na internetu jakoby neplatí. Jen je škoda, že vůbec k vracení musí docházet. Ale pokud už, tak z hloubi svého srdce doufám, že to bude velmi brutální odplata Božích mlýnů.

20.03.2021 05:39 K dílu: Mráz afro..minerva

Tvá forma, ale svým způsobem jsem nyní v rozpacích. Nejsem si jistá, jestli bych měla odvahu jakoby "sáhnout" na klasické dílo někoho takového jako byl K.H.Mácha. Asi bych tu odvahu neměla. Navíc vzhledem ke konci původního díla ani všichni tři vejít sešlí nemohli, že ano. Nicméně i tak je tvá báseň zajímavá a dobře zpracovaná... Byť cosi v mém já prostě vnímá odpor k takovému pokračování. I tak dávám tip. Samozřejmě. :)

20.03.2021 05:17 K dílu: Indigo afro..minerva

Ano, přesně tak. Navíc poznáš i velmi důvěrně skutečnou povahu lidské rasy, která je v realitě docela skrytá. Není to nic hezkého. Ve skutečnosti lidé nosí neustále masky, které právě v rámci pohybu v kyberrealitě odkládají a odkrývají své často velmi zrůdné tváře v plném světle. Otázka pak zní: "Chtít znát takovou pravdu a nebo si uchovat alespoň nějakou iluzi o tom, že jsou lidé alespoň trochu lepší, než jsou?" To je posléze na uvážení každého.

20.03.2021 05:14 K dílu: Rezignační afro..minerva

Vítej zpět a děkuji za návštěvu i přečtení. Těším se na ně. :)

17.03.2021 02:25 K dílu: Michail Jurjevič Lermontov: A smutno a teskno, 1840 afro..minerva

Vítej zpět, básníku. :)

05.12.2020 18:31 K dílu: Plán ? afro..minerva

Velmi příjemná báseň, která nese velmi jasný tón po celou dobu. Líbí se mi neotřelé a velmi originální obraty. Za mě rozhodně tip.

01.12.2020 15:49 K dílu: další optimistická úvaha afro..minerva

Tak to bude asi trvat hodně dlouho. :D

22.11.2020 08:45 K dílu: Přízvučná afro..minerva

Na relativní jednoduchost začátku básně, hned vzápětí přichází silná myšlenka, která zaujme a napoví, kdy posléze je jen potvrzeno. A konec dokonale jednoduchost formy vyvrací. Rozhodně za mě tip za hravost a plynulost vyjádření myšlenky a i za tu samu ze sebe překvapující formu.

Krom toho mi je líto, pokud se toto skutečně stalo. Ale jak tam zaznělo: "Tak to bévá..."

05.11.2020 06:46 K dílu: Li Čching - čao : V prázdném pokoji afro..minerva

Velmi se mi líbí tvůj způsob básnění. :)

05.09.2020 12:18 K dílu: Dekadent afro..minerva

Dobrá myšlenka a dobrá báseň. Tip.

12.08.2020 05:28 K dílu: Proměny afro..minerva

Krásné obrazy. Děkuji. Tip.

12.08.2020 04:42 K dílu: MOŽNOST VRACET SE K TOMU MAJÍ PAK MOŽNOST HLAVNĚ TI OSTATNÍ / PŘIZNÁNÍ afro..minerva

Já jsem v tomto odlišná.

 

Ve mě báseň doutná, dlouho, přijímá různé vjemy od zvuku projíždějících aut, tak přes náhodné melodie v reklamách a nebo zvuku dešně, který bije o okenní tabule. A to v době, kdy ani nevím samotný její smysl. A pak jednoho dne prostě přijde. Těžko popsat. Lze jen napsat - přerývavě dlouhým jedním dechem.

10.08.2020 09:19 K dílu: Proznělá afro..minerva

Ano, když o tom přemýšlím, tak "do dechu" je asi můj poněkud banální obrat. Vlastně jsem si toho nikdy nevšimla. Děkuji za upozornění. Začnu si na to dávat pozor.

Jinak pokud jde o onu interpunkci, tak ano, otázka kam ji dát. Protože zrovna interpunkce má obrovský význam při přednesu a práci s dechem a i vzhledem k samotnému významu sdělení.

10.08.2020 08:40 K dílu: Proznělá afro..minerva

Jak to myslíš?

10.08.2020 08:01 K dílu: O lásce matematicky afro..minerva

Zajímavá myšlenka.

22.06.2020 07:59 K dílu: Kde sever zná svůj jih... afro..minerva

Velice pěkné. Takže tip. :)

03.05.2020 18:49 K dílu: Proznělá afro..minerva

Děkuji. :)

03.05.2020 07:30 K dílu: J A R M I L A . . . afro..minerva

Krásné s hloubkou a příjemnou šifrou, co jen o malý kousek unikla doteku špiček prstů. :) Tip.

27.04.2020 12:34 K dílu: Přitom něčím vítá... afro..minerva

Tak tohle se mi skutečně líbí. Tip. :)

22.04.2020 08:07 K dílu: Vášeň afro..minerva

Dávám tip za myšlenku a způsob samotného pojetického pojetí.

V toku textu trochu drhne. Ale stojí za povšimnutí.

19.04.2020 10:47 K dílu: Kdo ví, kdo ví, kdo to ví? afro..minerva

Úžasná lehkost od prvního pohledu spíš dětsky působící tématiky v kontrastu s hloubkou myšlenky, která má k dětskosti velmi daleko. Skutečně psáno zkušeným brkem. Za mne rozhodně tip.

16.04.2020 17:39 K dílu: JOHN LENNON SVÉHO ČASU NAHRÁL TŘI MINUTY TICHA A SMÁL SE, JAK TO MNOZÍ (NEVÍM, JAK TO UCHOPITELNĚ POJMENOVAT!) KUPUJÍ, TADY MI TO U NĚKTERÝCH AUTORŮ PŘIJDE PODOBNÉ afro..minerva

Pochopitelně. Hodnota váhy se samozřejmě odvažuje tím, jak si sebe sám kdo považuje. Však pravdu máte. :)

16.04.2020 10:12 K dílu: JOHN LENNON SVÉHO ČASU NAHRÁL TŘI MINUTY TICHA A SMÁL SE, JAK TO MNOZÍ (NEVÍM, JAK TO UCHOPITELNĚ POJMENOVAT!) KUPUJÍ, TADY MI TO U NĚKTERÝCH AUTORŮ PŘIJDE PODOBNÉ afro..minerva

Kdybyste se vy autoři zaměřili na samotné tvoření v samovolnosti a v momentu, kdy to prostě přijde a pošeptá, místo zaměření na naprosto irelevantní "slávu" tipů a množství komentářů nebo výběrů směřovaných na někdy skutečně za každou cenu psané texty ochuzené o to něco, co tady tolik autorů skutečně umí bez nucenosti vlastní potřebou slávy polní trávy... O kolik by bylo více skutečně kvalitní tvorby vycházející z nitra odkud přichází po tom, co se do něj vrátilo a zase přišlo...

15.04.2020 07:28 K dílu: JOHN LENNON SVÉHO ČASU NAHRÁL TŘI MINUTY TICHA A SMÁL SE, JAK TO MNOZÍ (NEVÍM, JAK TO UCHOPITELNĚ POJMENOVAT!) KUPUJÍ, TADY MI TO U NĚKTERÝCH AUTORŮ PŘIJDE PODOBNÉ afro..minerva

Protože se autoři snaží psát za každou cenu. Nic pořádného je nenapadne, ale prostě se něco napsat musí. Poezie by se měla střádat dokud nepřijde inspirace. Jsou tu autoři, kteří opravdu umí, ale tou snahou "za každou cenu" se ten jejich um mělní, až to není fakticky o ničem. A přitom opravdu dokáží napsat, jenom kdyby to nehnali na sílu.

13.04.2020 06:05 K dílu: - možná, že zítra - afro..minerva

Líbí se mi myšlenka. V jednu chvíli na zasmání, ale v druhé vzhledem ke všemu, co se děje, tak úsměv velmi rychle ztuhne. Za mě tip.

02.02.2020 17:17 K dílu: V hlubinách lesů afro..minerva

Děkuji všem za komenty a tipy. :) Ačkoliv je to jedna z prvotin, možná v tom mohlo něco být i před těmi lety? Možná...

Alegna: Druhý verš každé strofy se rýmuje byť nedokonalým veršem, ale i tak. Je to fakticky skrytý verš.

11.01.2020 12:28 K dílu: kynologická úvaha afro..minerva

xD

10.01.2020 11:16 K dílu: Neklid ( Zpěv sirény ) afro..minerva

Dobře. Omlouvám se za svůj omyl.

10.01.2020 08:55 K dílu: Neklid ( Zpěv sirény ) afro..minerva

Dám-li se nazvat psavcem, pak volný verš osobně nepreferuji. Ale co je na něm skvělé je fakt, že právě volný verš dokáže i u psavců běžně zapálených do vázanosti a přesné formy projevit jejich skutečnou poetiku. A to vidím tady.

Příjemná vize se znepokojivým podtónem i tak nepřehlušující samotný vjem pohledu. :)

06.01.2020 10:16 K dílu: Vlastně jedno přání by bylo... afro..minerva

Myslím, že takto to mívá hodně lidí. Tohle skutečně stojí za tip.

 

21.12.2019 16:00 K dílu: Mince afro..minerva

Děkuji za zastavení a za komentář. :)

Bohužel se nyní mýlíš. Téma není analogií světa. ..."ve skutečnosti žádné"...

I já tobě přeji hodně štěstí v následujícím roce a děkuji za přání téhož. Již by se hodilo.

16.12.2019 06:50 K dílu: O pocitech III afro..minerva

Tady na písmáku cosi hledám a nebo jsem hledala. To co hledám je poezie. Ty ji v sobě máš a velmi silně. Je velká škoda, že je nyní zastíněna jasnými spory, které se ve tvém psaní odráží s takovou silou. Doufám, že se brzy zase vrátí.

16.12.2019 06:49 K dílu: O pocitech III afro..minerva

Tady na písmáku cosi hledám a nebo jsem hledala. To co hledám je poezie. Ty ji v sobě máš a velmi silně. Je velká škoda, že je nyní zastíněna jakýmisi spory, které se do tvého psaní otiskuí s takovou silou. Doufám, že se brzy zase vrátí.

16.12.2019 06:44 K dílu: Jsou pro ovce vlčí máky ? afro..minerva

Velice dobré.

16.12.2019 06:41 K dílu: Převrácená afro..minerva

Tak tohle je skvělé. :)

14.12.2019 12:32 K dílu: Sonety afro..minerva

Pánové.

Chtěla bych vás tímto poprosit, abyste tuto debatu raději vedli po zprávách a nebo obdobných komunikačních kanálech. Upřímně už se mi to nelíbí. Kritiky jsou pod mým dílkem, ale už se nikterak k mému dílku nevztahují. Mají název "kritiky" a ne chat určený pro diskuzi ohledně fungování poezie. Chvíli se to dá brát jako ok, ale už mi to začíná trochu vadit.

Budu ráda za každou vaši návštěvu, za koment k tomu, co bych kdy napsala, ale pokud tato diskuze tady v mých kritikách nepřestane, budu nucela ty dva sonety z písmáku smazat.

Děkuji za pochopení.

09.12.2019 19:30 K dílu: Sonety afro..minerva

Ale no tak, pánové, copak mi to děláte v mé diskuzi u sonetů, které se mi (doufám) trochu povedly? Je to opravdu nezbytné?

Ano, napsala jsem absolutní verš. Já sama v tom přímo vzdělání nemám. Jsem absolutní laik. Opravdu by mne nenapadlo, že to toto rozpoutá.

Na druhou stranu. Copak na tom až tak záleží co je to a nebo ono. Sice nesnižuju smysl vzdělávání ve všem, ale není poezie hlavně krása slova, hudba zvuku a radost z jinotaje? Jedna z nejhezčích věcí, co náš jazyk umí dát?

Prosím vás, tak se kvůli tomu nedohadujte. Děkuji.

06.12.2019 20:41 K dílu: Bouřná afro..minerva

Děkuji za návštěvu. Dvě slova utonula v pěně, pěna je tichá. Nebyla vslovená. A tak se valí hřmotem, vlna za vlnou. Text je psaný v introspekci.

06.12.2019 16:36 K dílu: Bouřná afro..minerva

Kdybych tyhle dvě úpravy udělala, tak se text docela smyslově rozsype. :) Ale i tak díky za tvůj zájem. :)

06.12.2019 16:30 K dílu: Bouřná afro..minerva

Slovo "bezozvěně" má v tom textu velmi výraznou funkci. Poukazuje na introspekci samotného jinotaje jenom s přírodním motivem rozbouřeného moře.

Navíc mlčení je znovu nazváno cíleně strmé vzhledem k jeho nezdolatelnosti. Jednoduše s ním nehne a nedá se přes něj dostat dál, jako by se člověk snažil vysplhat po hladné strmé zdi.

Pokud jde o dekadenci... Já se v ní nesnažím psát. Pokud jiní autoři mou tvorbu nějak tak označují, nejsem proti, ale není mým cílem být neodekadentní. Jsem prostě jenom svá, jen já. A píši tak, jak cítím a vnímám.

06.12.2019 15:00 K dílu: Bouřná afro..minerva

Díky za tip i návštěvu. A klidně napiš, co bys upravil.

05.12.2019 17:28 K dílu: Kvílení afro..minerva

XXII. - Již dlouho mne nic takto neoslovilo. Píšeš vždy skvěle, ale za tento je škoda, že ti nemůžu dát tip zlatý.

05.12.2019 17:27 K dílu: Kvílení afro..minerva

XXII - již dlouho mne nic takto neoslovilo. Píšeš vždy skvěle, ale za toto je škoda, že ti nemůžu dát tip zlatý.

01.12.2019 06:51 K dílu: Sonety afro..minerva

S tím rýmem nevím. Při použití absolutního rýmu se setkávám s tím, že jej často označují jiní autoři za banální a nebo jednoduchý.

Ale pomlky v jambu? Co je závadného na použití pomlky v jambu, zvlášť pokud při přednesu cítím, že by v danném textu krátká odmlka měla být na místě? Hlavně před jistým výčtem?

30.11.2019 10:49 K dílu: Zvířátka a věci afro..minerva

 

Bylo to jako tajemství stínů prodlužujícího se pokoje

kdy hromádka oblečení na židli působila hmotou padajícího těla

 

a ostré sevření duše se oddávalo nepopiratelnému strachu.

Pak z prostoru pod postelí zavanulo slovo

kterému nikdy rozumět nechci.

 

Tvář v temnotě s jasnými rysy.

Poprvé.

 

Tlak z přetlaku.

Vše příliš pomalu

a já nepochopitelně rychle…

 

Jen psychosomatika vlastní odlišnosti.

Tak tehdy začínal konec, který mne bude provázet napořád.

30.11.2019 10:16 K dílu: Zvířátka a věci afro..minerva

Myslím, že zrovna toto, co jsem nyní četla, je jasným důkazem toho, že poezie je určitý celený pohled na svět, který možná jiným dokáže být až záhadou. Mnohá vícerozměrnost a další pro mne důkaz toho, že i ve volném verši poezie skutečně je, za což autorovi děkuji jako za další ujištění o tomto.

tip.

29.11.2019 18:55 K dílu: Sonety afro..minerva

Vida, do kritiky mi napsal plivač. Zábavné jít ti tady ve stopách. Schválně co kde ještě v dílech jiných vykouzlíš. :)

29.11.2019 15:27 K dílu: V dialogu afro..minerva

Děkuji. :) Příšlo mi to příhodné v oné formě "rozhovoru".

29.11.2019 12:17 K dílu: Sonety afro..minerva

Tohle je ale obdobně úplně všude na všech webech rozličného zaměření. A s tím vědět, kdo je kdo, je to těžké. Asi nejlepší se opravdu zaměřit na samotná díla.

29.11.2019 12:14 K dílu: Chtěl bych být redaktorem afro..minerva

Myslím, že ti uniká význam tady toho všeho. Občas se pozastavuji nad potřebou potlesku některých autorů. Soutěživost, dravost, honba... nač? Já bych redaktorem být nechtěla a to již hlavně z toho důvodu, který vykresluješ ve svém dílku. Být tu redaktorem asi musí být pořádně o nervy, pokud má někdo takové mínění o plnění této funkce, jak nastiňuješ v textu.

Bohužel svůj tip ti ovšem nedám. Jednak kvůli nejednotnosti stopáže, která nemá fakticky v mých očích žádnou konkrétní strukturu. Verš je tedy konkrétní, ale zbytek technologie vázanosti verše zatím zdá se naučený nemáš. Navíc mi chybí jinotaj. Vše až moc snadno naservírované bez druhotného významu či vícerozměrnosti.

Omlouvám se za tento svůj názor, ale mám určitý pohled na psaní ve vázanosti, kdy se možná sama jednou přiblížím jistému stylu. I tak nepatří tohle mezi nejhorší dílka - byť bez mého tipu.

29.11.2019 12:07 K dílu: Chtěl bych být redaktorem afro..minerva

Myslím, že ti uniká význam tady toho všeho. Občas se pozastavuji nad potřebou potlesku některých autorů. Soutěživost, dravost, honba... nač? Já bych redaktorem být nechtěla a to již hlavně z toho důvodu, který jsi nastínil ve svém dílku.

Bohužel svůj tip ti ovšem nedám. Jednak kvůli nejednotnosti stopáže, která nemá fakticky v mých očích žádnou konkrétní strukturu. Verš je tedy konkrétní, ale zbytek technologie vázanosti verše zatím zdá se naučený nemáš. Navíc mi chybí jinotaj. Vše až moc snadno naservírované bez druhotného významu či vícerozměrnosti.

Omlouvám se za tento svůj názor, ale mám určitý pohled na psaní ve vázanosti, kdy se možná sama jednou přiblížím jistému stylu. I tak nepatří tohle mezi nejhorší dílka - byť bez mého tipu.

29.11.2019 11:51 K dílu: Sonety afro..minerva

Na internetu člověk nikdy neví s kým hovoří, co od toho člověka očekávat, jestli se s ním už někdy setkal a bohužel nikdy ani neví, jestli se s tím člověkem může setkat s jistým neblahými jevy. Přeci jenom internet dává obrovskou anonymitu, která si přímo říká o to, aby se projevovala v plné míře určitá část lidské povahy, která se v reálu zase tak často neprojeví. Občas to umí být velmi ošklivé.

Já se tu snažím vnímat opravdu vpředevším díla a nick jak jsem řekla je směrovač. Stejně netuším s kým mluvím, ačkoliv jde stále o stejný nick. :) To neber nic proti sobě, ale nikoho z písmáku osobně neznám a vzhledem ke svým pravidlům nemíchat virtuál a reál nijak (po jistých zkušenostech), tak tomu tak i jistě zůstane. :)

29.11.2019 11:39 K dílu: Sonety afro..minerva

Ono si myslím, že je strašně těžké kdekoliv a jakkoliv kočírovat lidi a je tak nějak jedno, kde člověk plní funkci různorodého admina. Když tu čítám jisté rozhořčenosti některých asi vypuzených jedinců a nebo těch, který se nesetkali s jimi asi očekávaným potleskem, tak přemýšlím, jestli jim vůbec dochází význam toho, který tu vnímám já. Je to forma sebevyjádření a to přeci nepotřebuje záplavu tipů, jako spíš jistou návaznost na jedince, kteří možná vnímají podobným způsobem jako oni.

A kdo asi nemá dostatečné zhodnocení v reálu a sebehodnocení nemá také zrovna silné a nebo je naopak přesílené, pak může reagovat agresí. A na to bych nervy neměla. Občas mi je líto, že to tu čítám.

Ale jestli je fér, že mají vícero nicků? Osobně si myslím, že je to každého věc. Pokud jim to tak vyhovuje? Proč ne? Komu tím jak škodí? Neškodí. Pro mne je důležité dílo, nick je jenom určité pojítko k člověku, který jej napsal, ale vzhledem, že jsme tu všichni fakticky anonymní, tak je to opravdu jenom směrovač mého zájmu.

29.11.2019 11:32 K dílu: Čo Monike ponúka Establishment afro..minerva

Líbí se mi vícerozměrnost textu, člověk se vrací stále zpět a nachází další významy. Rozhodně tip.

29.11.2019 11:24 K dílu: Sonety afro..minerva

Redaktoři mají můj obdiv. Já bych na tuhle funkci nervy neměla. Přeci jenom většina autorů se považuje za vrchol tvůrčí vlny (nebo jak to nazvat). Kritika se těžko občas snáší a to především, pokud mají pocit, že píší ze své nejhlubší intimnosti, kam mají pocit, že je někdo seknul a přitom to je jenom názor.

Ano, je škoda, že už tady není. Ale tak možná se časem vrátí. Já tu také dlouho dlouho nepůsobila.

29.11.2019 11:18 K dílu: Sonety afro..minerva

Tak hlavně Jarmila Moosová Kuřitková, sepotvkorunachstromu, Němý Vypravěč a A.H. Jinak samozřejmě ve vázaném Muamarek, ty a Whitesnake. Ale občas i někdo další zaujme, tak si dám konkrétní dílo do oblíbených.

29.11.2019 11:10 K dílu: Sonety afro..minerva

Prozu tu také moc nečtu. Té se věnuji trochu jinak a jinde. :) Tady také čtu jenom poezii. Ale ku podivu jsem tu přišla na chuť u některých autorů i volnému verši, čemuž bych dříve ani nevěřila. :) Ale někteří tady skutečně umí.

29.11.2019 11:04 K dílu: Sonety afro..minerva

Později se podívám. :) A pak v klidu projdu, co se tam ukrývá a možná hodím i koment.

Sama za sebe, nekomentuji vždy, ale jenom pokud mám skutečně co říci. Však i poezie je jistá forma úsporného vyjádření mnoha klidně do několika slov.

29.11.2019 10:51 K dílu: Sonety afro..minerva

Ty jsi daleko více tvůrčí než já. Vlastně tě nestíhám číst. :D Ale tak těším se, že to všechno prohledám. :)

Ano, dnes ráno. Pokud přijde právě to, o čem píšu v druhém sonetu, tak tvořím takto. Pokud je to spíš hnutím vůle, pak to bývá kostrbatější a není to prostě "takové" a nes ráno to přišlo. :)

29.11.2019 10:25 K dílu: Sonety afro..minerva

Děkuji za poklonu. Jsem ráda, že tě mé dnešní ranní hnutí potěšilo. :)

29.11.2019 08:58 K dílu: mamutí úvaha II. afro..minerva

No jistě. Vždyť mutace je matka evoluce. :D

29.11.2019 07:54 K dílu: Harpagon afro..minerva

Úžasné. :) Zde je reakce: https://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=501143

23.11.2019 18:07 K dílu: Gerdě afro..minerva

Pokusila jsem se zareagovat. Sice ne tak umě jako ty, ale snad alespoň trochu obstojně. :)

23.11.2019 17:29 K dílu: Gerdě afro..minerva

https://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=500988

23.11.2019 11:59 K dílu: Vzpomínková afro..minerva

Ach...

Hackerských útoků? O.o. Proč by někdo hackoval účet jednoho z básníků na písmáku? Tomu nerozumím. Ale jistě tedy. Teď o víkendu jsem opravdu spíš zaměstnaná v reálu. Já netušila, že na mě čekáš. Realita si však velí být upřednostněná, což mě občas ani netěší, ale bohužel to tak je. Tak se mnou měj trpělivost.

23.11.2019 11:43 K dílu: Vzpomínková afro..minerva

Ráda si poslechnu názor kohokoliv na cokoliv, co jsem nechala proznít do textu. Málokdo ovšem dokáže zachytit něco, co je za samotným textem, což tobě se několikrát skutečně podařilo, takže tvůj názor pro mě má vlastně větší váhu než většiny komentátorů.

Onu diskuzi jsem smazala z toho důvodu, že jistý jeden místní uživatel se rozhodl, že ji bude zviditelňovat neustálým posíláním (ne)smyslných kometářů, aby zůstala na hlavní stránce. A bylo těch aviz tolik, že jsem ji raději smazala.

Zatím jsem byla reálem až moc přetížená na to, abych se mohla s klidnou myslí podívat na cokoliv blíže tady na písmáku. Komentář ti samozřejmě dám. Možná zkusím navázat v odpovědi. Uvidíme, až se mi reál trochu uklidní. :) V každém případě o urážce a nebo zranění... Nevím jaká obava tě k tomuto vede, ale jsem si jistá, že to je jistě naprosto lichá myšlenka. :)

23.11.2019 07:49 K dílu: Vzpomínková afro..minerva

Díky za další zastavení. No tak redaktor ji označil za ucházející, tak jsem ji vytáhle z toho zapakování mezi prvotinami. Tohle je fakt z hodně dávna. Sama ji za nedokonalou považuji, ale pokud redaktor napíše, ať ji vytáhnu, proč bych to neudělala. Přeci jenom poezii takový člověk jistě rozumí více než já. :)

20.11.2019 19:35 K dílu: A takhle my tu žijem afro..minerva

Tomu říkám slovní průjem. Ale fajn, že mi od tebe už avíza chodit nemusí.

20.11.2019 15:38 K dílu: A takhle my tu žijem afro..minerva

A dovolím si jistý jiný postřeh, ačkoliv to asi bude znamenat, že se na mě obrátí hněv jistých lidí.

Kdyby se radši jistí jedinci zaměřili na to, jak co nejlépe zvládnout jistou technologii psaní jako takovou místo podobných výstupů, možná by jednou mohli mít i šanci na výběr. Ačkoliv nechápu, co je na tom takové terno. Mě to potěší, ale v kostce dovolenou si za to nekoupím. Všechna ta energie vkládaná do pozorování kde se jak co tipuje, kdo je ve výběru a nebo není, by byla jistě lépe využitá při vlastním vývoji. Tedy pokud se již ten člověk nepovažuje za dokonalého autora. To je pak jiná.

Kdo komu dá jaký tip, tak je to každého věc. A jestli někdo naběhne, přečte a odkliká každé dílo, pokud se mu líbí? Tak co? I když se mu nelíbí? Tak co? Jako by nějaký klik fakt uměl reálně někomu něco dát.

20.11.2019 15:29 K dílu: A takhle my tu žijem afro..minerva

Asi by bylo lepší zrušit tipy. Evidentně to webu neprospívá.

20.11.2019 08:18 K dílu: Ptáš se mne... afro..minerva

...pokud ji krutost nezdolá.

Prostě tip. Co dodat? :)

20.11.2019 06:48 K dílu: JE TO POŘÁD DOKOLA, ALE BEZVA afro..minerva

Tak to byla asi rychlovka. :D

19.11.2019 14:19 K dílu: přísloví trochu jinak (89) afro..minerva

Kdo ví? Možná jen přezvykuje. xD

19.11.2019 13:54 K dílu: O prázdné posteli afro..minerva

Když si já někdy v noci

prohmatám prázdný pocit

kde krom mne nikdo není

přemýšlím: Chci to změnit?

A v temném polochladu

odvrátím prostě hlavu.

19.11.2019 13:53 K dílu: O prázdné posteli afro..minerva

Když si já někdy v noci

prohmatám prázdný pocit

kde kro mne nikdo není

přemýšlím: Chci to změnit?

A v temném polochladu

odvrátím prostě hlavu.

19.11.2019 08:47 K dílu: Divoká réva afro..minerva

Ach jaké zklamání na začátku první strofy, kde se prostě nutí slovo "réva", ale ono je jinde a přeci plně vynahrazeno naplněním básnického očekávání na konci strofy. :D Až jsem se musela zasmát.

Jinak... Samozřejmě tvé a prostě skvělé v analogii a metafoře? Réva nebo dav? A přeci obojí jednou zetlí, jen rozdíl je v tom způsobu růstu. :)

Tip.

18.11.2019 20:21 K dílu: Napij se noci afro..minerva

 

 

Směr peklo nebo nebe

ti vlastní výběr značí.

Tak ptej se prostě sebe:

Co k rozhodnutí stačí?

 

Co k rozhodnutí stačí,

když noc ti vínem kane

kapičkou krve? Radši

si počkej, co se stane.

18.11.2019 19:20 K dílu: Dětství afro..minerva

Sladkobolně děsivé a téměř nedotknutelně vzdálené... Že jsme mohli být kdy takto jednoduše šťastní.

18.11.2019 17:45 K dílu: Statické blues afro..minerva

No občas nějaká ta hořčice ukápne každému a zvlášť v ranných letech. A právě proto je to zapakované do té "sbírky". :)

18.11.2019 17:43 K dílu: afro..minerva

Těchto pár dílek je z mého naprostého začátku z dob před jedenácti lety. prosím tedy o benevolenci u nich. Byla psaná vskutku pradávno jako naprosté prvotiny. Uveřejňuji je jenom z toho důvodu, aby bylo vidět, že každý se vyvíjí a učí a proto, aby to prostě někde bylo.

18.11.2019 17:41 K dílu: Statické blues afro..minerva

Já vím, že tyto dílka jsou vysloveně nedokonalé. Jsou z mého naprostého začátku. Náhodou jsem je našla v počítači, tak jsem je vyhodila do světa "bez zájmu o hlubší kritiku", zabalené "do sbírky". Prostě aby bylo taky vidět, že každý se vyvíjí. A i já nějak začínala - před??? Jedenácti lety.

18.11.2019 17:29 K dílu: Milý stromku afro..minerva

Případně kalendářem, adresářem, snářem či jiným ářem. :D

18.11.2019 17:28 K dílu: Nechce se mi žit afro..minerva

Bohužel se obávám, že tento server není vhodné místo pro zpovědi. Spíš by bylo lepší to probrat s někým v reálu. Nebudu upozorňovat na nedostatky textu, protože je zde zdá se docela jiný význam.

Jen milý Smutný autore,

nejsi jediný, kdo to nemá lehké. Takže ve svém žalu nejsi sám, je takových lidí povícero. Přeji aby se ti situace brzy obrátila k lepšímu.

18.11.2019 16:49 K dílu: Krátká báseň o nepozornosti afro..minerva

Největší sranda, že takto snadno blechu člověk nezabije. Musí se rozmáčknout a nebo spálit, jinak ji nezdoláte. :D

Ale mile úsměvné. Tip.

18.11.2019 16:26 K dílu: Obrana našich blízkých afro..minerva

S tímto bohužel nesouhlasím.

Stačí pouze změnit ip adresu, nebo jsou i jiné možnosti, jak se takový smazaný může vrátit. Navíc přesně... Kdo to rozhodně. Od jednoho takového nejmenovaného jsem se tu setkala s tím, že fakticky bere svou činnost jako snahu více zviditelnit to, co mu přichází vhodné na zviditelnění.

Pokud s tímto začnete, zahájíte skutečně peklo. Takže s tímto nesouhlasím.

Nahoru