16.03.2013 12:41 K dílu: Patrik von Oberklee

Nie, nie je to Velký Klínovec... skús hladať na pomedzí Lounského a Rakovníckeho okresu

29.12.2012 21:29 K dílu: Jak je lehké být Bohem Patrik von Oberklee

Kým začiatok vyzeral sľubne. Od polovice dielo strácalo spád.

Ako čitateľ som s Oberonom nestotožnil. Prečo aj? Nič som o ňom nevedel. Kto je, ako sa zoznámil s Júliou, prečo je nevditeľný a nepočuteľný.... ? Text nemusí nutne obsahovať odpovede na uvedené otázky, ale mohol by aspoň z Oberonovho života niečo načrtnúť.

A tá metafikcia na konci celé dielo zabila. Metafikcia je ošemetná, jej použitie by nemalo vyznieť samoúčelne.

26.12.2012 18:00 K dílu: Patrik von Oberklee

Ďakujem.

25.12.2012 11:52 K dílu: Patrik von Oberklee

Na základe mojej nečinnosti zhruba od októbra som sa,po dlhom zvažovaní, rozhodol vzdať členstva v tomto klube.

Dôvod je jednak pracovné zaťaženie a jednak započaté štúdium.K tomu všetkému chcem na jar začať s rekonštrukciou domu.

Možno pri lepšej organizácii by sa to dalo stíhať, avšak teraz každú voľnú chvíľu venujem štúdiu. Pokiaľ nemám svoju funkciu vykonávať naplno, prípadne sa mám do plnenia povinnostínútiť, nemá zmyseľ v tom pokračovať.

Akonáhle sa toto hektocké obdobie môjho života skončí, nevylučujem, že sa budem opäť uchádzať o členstvo.

Veľmi pekne Vám ďakujem za spoluprácu. Zároveň želám pokojné prežitie vianočných sviatkov a všetko dobré do Nového roku.Hlavne mnoho dobrých prozaických textov.

S pozdravom

Patrik

19.11.2012 21:57 K dílu: Povídka měsíce - Říjen 12 - Hlasování Patrik von Oberklee

Možno sa ti to podvedome premietlo do námetu tejto poviedky. Mám podobný problém.

Nedávno som čítal pokus o román môjho exkolegu. Bol tam cítiť silný vplyv Harryho Pottera a Pána Prsteňov.

18.11.2012 20:43 K dílu: Meč Stvořitelů Patrik von Oberklee

Rozprávkové, miestami mi to pripomína Pána prsteňov.

Skús viac rozviť psychológiu postáv a sústreď sa aj na to, čo tým príbehom chceš povedať.

17.11.2012 17:55 K dílu: Povídka měsíce - Říjen 12 - Vyhlášení Patrik von Oberklee

Blahoželám víťazom!

16.11.2012 13:56 K dílu: Návrat do Rakkan - kapitola 8 Patrik von Oberklee

Dúfal som, že Liam nezabije... že sa Gabbo pošmykne a spadne sám alebo niečo podobné, skrátka nešťastná náhoda... hádam má táto vražda nejaký účel v ďalšom texte.

15.11.2012 22:06 K dílu: Povídka měsíce - Říjen 12 - Hlasování Patrik von Oberklee

Bol to môj pocit.

15.11.2012 15:49 K dílu: Návrat do Rakkan - kapitola 7 Patrik von Oberklee

Ten obraz z nástupiska mi pripomenul film Equilibrium.

15.11.2012 13:49 K dílu: Bárny jde na strip Patrik von Oberklee

Zaujmavý námet, miestami som sa strácal, ale ušlo to.

15.11.2012 13:38 K dílu: Lži, kam se podíváš Patrik von Oberklee

Dobrý experiment, aj keď som v tom mal miestami guláš.

15.11.2012 13:22 K dílu: Přepadení Patrik von Oberklee

Vtipné, ale mohlo to byť aj dlhšie...

14.11.2012 15:29 K dílu: Zmierenie Patrik von Oberklee

pejprdoll - ďakujem za tvoj názor.

To posunutie ďalej sa, hádam, udeje po dokončení III. časti Anjelov & Čertov. Avšak chcem to mu nechať voľný priebieh.

Čo sa týka vybraných kulís česká dedina, slovenčina a pod. - je to prostredie. ktoré dobre poznám, v ktorom som si (zatiaľ) istý.  

Poviedka nie je primárne o genocíde, je odpúštaní malých ale aj veľkých zlých vecí.

Snažil som sa zločiny pri odsune Sudeckých Nemcov pojať citlivo, pretože v ČR je to stále ožehavá téma. Preto som zvolil hlavnú postavu ako Slovenku, nezaťaženú minulosťou.

K dialógu babky a Karin. Karin nadviazala rozhovor na fotku hlavne, aby sa nemusela baviť o otcovi... a popri tom sa niečo dozvedala...

14.11.2012 10:38 K dílu: Karaoke Patrik von Oberklee

Ak to prepracuješ a uverejníš pošli mi avízo, rád si to prečítam.

13.11.2012 21:24 K dílu: Neapol Patrik von Oberklee

Príliš často používaš slovo Neapol.

V tej jedinej slovenskej vete máš chybu. Nepovie sa do Neapoli ale do Neapola. A tú vetu by určite na bratislavskej železničnej stanici takto nepovedali..Skôr niečo ako: Za 10 sekúnd odchádza pravidelný rýchlik Bratislava - Neapol, so za stávkami vo Viedni, Benátkach...

Zápletka je o ničom. Ihneď ma napadlo, prečo vôbec Hyde Valérii verí, keď je sestra Tampleya? V koľkých prípadoch zradí sestra brata pre cudzieho človeka?

Stále spomínaš tú akciu v Neapole. Ale nič si o nej neprezradil a pri tom sa všetko okolo nej točí, takže čitateľ len môže hádať, či je hlavná postava agent, zlodej či vrah.

Celá poviedka sa mi zdá nedokončená alebo vytrhnutá z nejakého širšieho diela. A vôbec mi nenapadá aká má byť poitna...

13.11.2012 14:34 K dílu: Povídka měsíce - Říjen 12 - Hlasování Patrik von Oberklee

1. Lázně Aurora - Bohouš Krejza - postavy sú dobre vykreslené a ich dialógy pôsobia živo, uveriteľne a hlavne zábavne. Dej nie je zbytočne spomaľovaný siahodlhými opismi a autor sa vyhýba samoúčelnosti.

Táto poviedka mi najviac utkvela v pamäti, asi preto, že sa jedná o klasický príbeh bez viacplánových rovín.

2. Let 815 - do_Od - zaujalo ma rozprávanie príbehu v dvoch časových rovinách, ktorá nie je ihneď od začiatku čitateľovi jasná, ale aj štýl. Trochu ma "hnevalo" to predznamenávanie deja v úvode, pretože to osobne nemám rád a niektoré klišé, ktoré používala postava muža na letisku.

3. .sky is over. - unisex - náročný námet spracovaný na (opticky) malej ploche. Pomocou náznakov a jednoduchých scén zo života sa autorovi podarili vyjadriť to, na čo iní potrebujú litánie.

__________________________________________________

Duch duhy -Danny - kým v prvej polovici autor začína sľubné dielo. V druhej na to, ako keby, zabúda. Koniec, resp. pointa nie je špatná, ale to ako sa k nemu/ k nej autor dopracovává je minimálne neuveriteľné až hlúpe.

Na rázcestí - Ingrid.072 - rozsiahlejšia kritika je pod dielom. Len jeden postreh - nemôžem sa ubrániť dojmu, že autorka čerpala inšpiráciu v horore The Others (Tí druzí) s Nicol Kidman.

Prostor mezi nimi - Janina6 - v kútiku duše som dúfal, že bude skôr nominovaná poviedka Narozeniny, ktorá sa mi veľmi páčila (nabudúce to budem musieť vziať do svojich rúk). Nehovorím, že to dielo je horšie alebo zlé, len ma skrátka nezaujalo.

SUBMISIVA - StvN - hneď po dočítaní mi bolo jasné, že mám pred sebou dielo, ktoré autor dobre premyslel a nechal ho vyzreť. Ale, podobne ako dielo Janiny6, tvoja poviedka ma nezaujala. Bolo to spôsobené aj momentálnym vnútorným rozpoložením.

13.11.2012 13:46 K dílu: Návrat do Rakkan - kapitola 4 Patrik von Oberklee

"Tvarem to připomínalo člověka, ale zároveň to bylo tak nepopsatelně podivné, že to lidská bytost být rozhodně nemohla. Údy to mělo zvláštně tvarované, nohy se zdály prohnuté v prapodivném úhlu..." - písaním čitateľom predostieraš tvoje myšlienky a tým zhmotňuješ obrazy vz tvojej mysle. Avšak, keď uvedieš takýto popis bytosti, ako si ju má čitateľ predstaviť? Vypadá to ako by si si ju nevedel predstaviť ani ty sám. 

Skús využiť viac prirovania. Môžeš použiť aj výrazy, ktoré postava normálne nepoužíva, keďže tú bytosť opisuje rozprávač.

Kde si bral inšpiráciu na vytvorenie tohto dystopického sveta? *Z Orwellovho románu 1984?

13.11.2012 10:34 K dílu: Lovec Patrik von Oberklee

Áno, odstavce a odseky by text sprehľadnili.

12.11.2012 21:51 K dílu: Lovec Patrik von Oberklee

Námet dobrý, koniec odfláknutý. Hodilo by sa aj lepšie formátovanie textu pre prehľadnosť.

Očakával som, že keď uvidí to dieťa bude v ňom rást pocit viny.  Skrátka, že to stretnutie s dieťaťom viac rozvinieš.

12.11.2012 21:41 K dílu: Vzduchoprázdno Patrik von Oberklee

Ako slovenskej korektorke ti musím vytknúť formátovanie textu. Odseky by ho sprehľadnili.

Obával som sa, že motýv krupicovej kaše a okien panelákov nezúročíš. Ale našťastie sa to tak nestalo. Na môj vkus je to trocha ukecané, dalo by sa to preškrtať. Avšak vybrala si si ťažký námet, ktorý sa jednoducho nedá pojať.

Občas sa mi zdá, že si len tak-tak balancuješ na hrane medzi metaforami, posúvajúcimi dej a pátosom.

Páči sa mi výraz "vírusová rýchlosť", kde si na to prišla? Je to vôbec spisovné?

12.11.2012 21:24 K dílu: Tma Patrik von Oberklee

Pekne napísané, ale podobne ako Janina6 a Zdenda, mám výhrady k tomu jej príchodu domov bez doprovodu. A ešte k tomu jej dali slepeckú palicu, s ktoru nevie zachádzať.

12.11.2012 21:16 K dílu: Dvojhlavý chlapec Patrik von Oberklee

Prečítal som si to celé, miesami som sa strácal, ale to je asi normálne pre tento žáner. Čo sa týka postoju k dielu- nepoviem ti, či s mi to páčilo alebo nie. Surrealizmus nemám rád.

12.11.2012 20:53 K dílu: O stvoření světa Patrik von Oberklee

Hodilo by sa zaradenie: Prozaická miniatúra.

Nápad to nie je špatný - detské myseľ ako stvoriteľ, hodilo by sa s tým trocha vyhrať.

Mňa napadli najprv farby, potom z v farieb by mohli vznikúť jednoduché tvary/vzory a až potom nejaké tvory. Zároveň by v tejto postupnosti bol obsiahnutý určitý vývoj (jednak detskej mysle a jednak sveta).

12.11.2012 20:45 K dílu: Karaoke Patrik von Oberklee

Čo sa týka postáv, nemal som problémy rozonať kto je kto a čo robí. Ani v retrospektívach som sa nestrácal.

Problém vidím v určitej nespojitosti deja. Ako súvisia tie jednotlivé príbehy medzi sebou? Nie je nutné ponaučenie. Skôr je potrebný účel toho všetkého.

Čitatelia by ti možno aj prepáčili samoúčelné zabudnutie kufríka na WC, či neustále sa zrážajúcich čašníkov s hosťami. Ale keď na konci toho všetkého nič nie je, je to škoda.

Osobne mi vadili aj tie nadpisy piesní a verše z nich. Ak mali navnadiť antmosféru alebo posúvať dej, tka minimálne u mňa sa ti to nepodarilo.

Možno keby si vybral jeden príbeh ako nosný (dal mu myšlienku a smerovanie) a tie ostatné upozadil, dielo by vyznelo lepšie.

12.11.2012 19:56 K dílu: Hůrka všech svatých Patrik von Oberklee

Mám tvoje poviedky rád, ale v tejto som sa strácal. Ten rozhovor dvoch mužov aj spomenutie Hemingwaya mi bolo celkom jasné.

Možno som sa na poviedku málo sústredil, ale pointa na záver mi unikla.

12.11.2012 19:43 K dílu: Pravda a mravnost mohou zakládat nové východisko politiky a mohou mít i dnes svou nespornou politickou sílu. (V. Havel) Patrik von Oberklee

Veľmi špatne uchopená téma. Nemáš to vôbec dobre premyslené a je to krátke na úvahu.

Skús brať ten výrok ako odrazový mostík. Netreba ho rozpytvávať.

Ja by som to vzal z tohto pohladu:

1. alt:poukzal by som na kauzu Ratha, ProMoPro, či na Pandury. Ľudia sú už s tým znechutení, pričom pri svojich "krčmových" debatách hovoria, že dotyčných už nebudú voliť... výsledky už od rozpadu federácie vidíme.... striedajú sa tam poväčšine tí istí. Ak by však medzi nich vstúpil človek, ktorý by bol/sa stal prirodzenou morálnou autoritou. Získal by dôveru občanov a tým aj politickú moc. A možno by prišli aj tie vytúžené zmeny v spoločnosti...

2.alt:Každý deň na politikov hľadíme v TV. Vidíme ich tam hádať sa, klamať, kradnúť... ak sa takto správajú a vypadajú vedúce osobonosti štátu, aký má byť potom obyčajný občan...?

Skúsil som ti tu načrtnúť dve alternetívne východiská ako uchopiť danú tému.

Možno by si mohla úvahu obohatiť aj ďalšími Havlovými výrokmi, ktoré by potvrdzovali tvoju argumentáciu

12.11.2012 16:44 K dílu: Návrat do Rakkan - kapitola 3 Patrik von Oberklee

Zatiaľ sa ti podarilo dobre zauzliť. Som zvedavý na rozuzlovanie a záver.

12.11.2012 16:20 K dílu: Návrat do Rakkan - kapitola 2 Patrik von Oberklee

Stále sa to čím viac zauzluje. Koľko to bude mať vlastne častí?

12.11.2012 15:10 K dílu: Návrat do Rakkan - kapitola 1 Patrik von Oberklee

Pokračuje to sľubne. Otázne je, či niektorých čitateľov nestratíš až prílišnou popisnosťou činností a výrazov tváre profesora Dorna. Aj keď chápem dôvod, prečo to tak detailne popisuješ.

12.11.2012 14:23 K dílu: Návrat do Rakkan - prolog Patrik von Oberklee

Prológ ma upútal. Výber troch rôznych scén, v ktorých sa čo to napovedá, ale nič neprezrádza; je veľmi dobrý nápad.

02.11.2012 21:33 K dílu: Narozeniny Patrik von Oberklee

Veľmi sa mi táto poviedka páčila.

Od začiatku mi boli jasné rodinné väzby jednotlivých postáv.

A to prianie k narodeninám od exmanžela - bral som to tak, že si prišiel hlavne pre vec (1. dôvod) a aby videl syna (2. dôvod). A popri tom poprial exmanželke. 

Rozvinutá psychológia postáv - viem, že mnohým autorom vyčítam, že ju málo rozvíjajú, ale toto dielo na to nie je stavané. V tomto prípade nie je nutné rozpytvávať vnútra postáv. Načrtnutá psychológia je dostatočná.

Záver je pekný, ako syn obíma matku a utešuje ju.

Inak čo sa týk veku postáv: Matka (38-43), otec (40-45) a syn (14-17).

Trafil som sa?

 

30.10.2012 10:04 K dílu: Volba Patrik von Oberklee

Námet príbehu je zaujímavý, avšak celá poviiedka pôsobí nedokončene, resp. ako časť niečoho väčšieho.

Začiatok je trocha zamotaný. Spomínaš Řád, zurej. Chcelo by to viac informácií pre čitateľa, napr. v podobe vnútorných monológov, či spomenutia nejakej informácie vrámci dialógu (nenásilnou formou).

V diele sa zaoberáš volbou medzi podobou človeka alebo draka. Škoda, že si to viac nerozviedla, napr. popisom pocitov Jan, jej vnútroný boj v kontraste s pocitmi a myšlienkami Hanke.

Ak to má byť ukončené dielo, bez pokračovania, dalo sa z námetu vyťažiť viac.

28.10.2012 00:36 K dílu: Dáma s broží Patrik von Oberklee

Výborný námet, dielo sa dobre čítalo až na posledné dva odstavce. Mám na ne rovnaký názor ako kolega Fruhling.

28.10.2012 00:28 K dílu: Znásilněný software Patrik von Oberklee

Toto dielo beriem ako výstrel do neznáma, resp. do prázdna.

Nezaujal ma námet ani spracovanie.

Je mi ľúto.

P.S: Prečo má dielo názov Znásilnený software, keď je celý čas reč o hardware?

28.10.2012 00:26 K dílu: Znásilněný software Patrik von Oberklee

Toto dielo beriem ako výstrel do neznáma, resp. do prázdna.

Nezaujal ma námet ani spracovanie.

Je mi ľúto.

28.10.2012 00:19 K dílu: Interview se "superhrdinou" Patrik von Oberklee

Skrátiť dialógy a ujednotiť si priority v texte a hlavne pointu.

Bez vysvetlenia v komentári by som tvoje dielo tiež nepochopil.

Skús sa na svoje dielo pozrieť očami čitateľa, nechaj ho po napísaní pár dní ležať a potom sa k nemu vráť. Mnoho vecí, ktoré sa zdajú spisovateľovi jasné, pre čitateľa nie sú (lebo spisovateľovi nevidí do hlavy).

28.10.2012 00:18 K dílu: Interview se "superhrdinou" Patrik von Oberklee

Skrátiť dialógy a ujednotiť si prijority v texte a hlavne pointu.

Bez vysvetlenia v komentári ba som tvoje dielo tiež nepochopil.

Skús sa na svoje dielo pozrieť očami čitateľa, nechaj ho po napísaní pár dní ležať a potom sa k nemu vráť. Mnoho vecí, ktoré sa zdajú spisovateľovi jasné, pre čitateľa nie sú (lebo spisovateľovi nevidí do hlavy).

 

27.10.2012 23:41 K dílu: Poslední přání Patrik von Oberklee

ľahká oddychovka na zasmiatie - nič iné.

27.10.2012 23:31 K dílu: Duchny Patrik von Oberklee

Vynikajúce oodychové čítanie na zasmiatie! Výborné vykreslenie dedinského prostredia a použitie nárečia - skvelé!

Zdenda - v spisovnej češtine by to stratilo ten šmrnc!

27.10.2012 23:08 K dílu: Uvnitř a za dveřmi Patrik von Oberklee

Príjemné čítanie, len v tom závere sa cítim trocha ochudený.

Ten nápad s drakom - zaujímavé!

27.10.2012 22:57 K dílu: Stret s múzou - Základ literatúry Patrik von Oberklee

Je to skôr prozaická miniatúra či črta než poviedka.

Miliónty raz  - opakuje sa ti dvakrát a opticky blízko seba, skús to preštylizovať.

Používaš až príliš dlhé vety, ktore tým metaforam vôbec neprospievajú.

27.10.2012 22:50 K dílu: Pašák ubohý Francisco Patrik von Oberklee

Beriem to ako ľahké oddychové čítanie. Tie vtipné komentáre a reakcie postáv sa ti podarili.

27.10.2012 22:38 K dílu: Chlapec ve žluté mikině Patrik von Oberklee

Priamočiare a s peknou pointou. Na prvý pohľad zo všedného námetu sa ti podarilo "vydolovať" vydarené dielo.

27.10.2012 22:36 K dílu: Chlapec ve žluté mikině Patrik von Oberklee

Priamočiare a s peknou pointou. Z na  prvý pohľad všedného námetu sa ti podarilo "vydolovať" vydarané dielo.

27.10.2012 22:28 K dílu: Na rázcestí Patrik von Oberklee

Námet diela je dobrý, bohužiaľ spracovanie pokulháva.

- gramatika: niekoľko preklepov a nepodarené striedanie prítomného času s minulým. Tento postup sa síce používa na dynamizáciu deja, ale v toto prípade to pôsobí rušivo a kontraproduktívne.

- dialógy: nie je potrebné dať za každou priamou rečou uvádzaciu vetu. Resp. nie je nutné stále vyjadrovať čo ta či oná postava cíti alebo si myslí. Veď  atmosféra medzi postavami je už načrtnutá. A zároveň to, ktorá postavia povedala danú repliku, dokáže čitateľ odhadnúť z textu (pri vhodnej štylizácii). Napr. pi dialógu matky a dcéry si mohla použiť u matky štandard jazyka a u dcéry tinedžerský slang.

- prílišná popisnosť: nie je nutné opísať každú činnosť, ktorá dej neposúva vpred (napr. hladanie a vyberanie mobilu z kabelky,  zapnutie MP3ky dcérou)

- záver: mne to docvaklo až na druhé prečítanie, čo sa stalo. Najprv som si myslel, že je to Vincentovo auto.

Diel by som trochu skrátil (ubral hlavne v dialógovej čast). Postavy sú vykreslené dobre.

27.10.2012 21:44 K dílu: Ve vedlejší roli Patrik von Oberklee

To pojítko medzi Jakem a Rolandem mi tam aspoň v náznaku chýba, ale na druhú stranu to robí text zaujímavejším.

Len výhrada k priamej reči - úvodzovky by boli lepšie než kurzíva.

27.10.2012 20:53 K dílu: Uprostřed Patrik von Oberklee

Dielo postráda spád.

V prvej polovici  diela sa až príliš venuješ detailenému popisu fyzickej paralýzi hlavnej postavy. Na tento popis  vynakladáš až príliš veľký rozsah textu a to čitateľa odradzuje (dlhe popisy a opisi sa veľmi "nenosia").

Keď sa v druhej časti v sne pozerá duša na nehybné telo, dúfal som, že dielo "sa rozbehne", ale bohužiaľ.

A  záver, sklamal ma. Čakal som hlbšie zamyslenie, napr. ohľadne zmeny životného štýlu či postoju... ale ty len mechanicky popisuješ činnosti, ktoré postava urobí a lakonicky to završíš poslednou vetou.

Schádza mi pointa, psychológia postavy, dynamickejší štýľ, kratšie opisy, viac vlastných myšlienok a pocitov... skrátka radikálne prepracovanie námetu, ktorý nie je špatný.

Čitateľ postavu ľutuje, ale nebojí sa o ňu, lebo o nej nič nevie a nemohol sa s ňou "zžiť".

27.10.2012 20:11 K dílu: Lidé a vlny Patrik von Oberklee

Mne dlhá próza nevadí. Čítalo sa mi to dobre aj s malými písmenkami, až na rozsiahle opisy.

Ten "kvázizáver" sa mi nepáčil, mohol si to ukončiť inak, aby si čitateľa navnadil.

27.10.2012 19:26 K dílu: Cukrové slečny Patrik von Oberklee

Priamočiary príbeh bez zdĺhavých opisov a vnútorných tínedžerských monológov. Spád dej čitateľa neodradí, avšak jeho vyvrcholenie ho nai neprekvapí (čo však nie je chyba!).

Ak ti je tak medzi 15 - 20 rokov, tak by som povedal, že je to veľmi dobré dielo.

Osobne mi chýba rozsiahlejšie rozpracovanie postáv (hlavne Nely)... ale to len tak na okraj.

 

21.10.2012 16:17 K dílu: Nádražní psychóza Patrik von Oberklee

Na mňa je to priveľmi rozťahané. Avšak celkom dobre s ati podarilo vykresliť myšlienkové pochody hlavnej postavy a tým z časti jej charakter.

20.10.2012 23:29 K dílu: Podzimní diagnóza Patrik von Oberklee

Po prvý odsek (teda tri hviezdičky ) bolo na mňa až príliš prirovaní, ale potom sa to rozbehlo.

Páči sa mi nenútené tempo spádu diela a pasáže s rekapituláciu predošlých 12 rokov života hlavnej postavy.

Koniec je výborný, aj keď som si myslel, že šedovlasý pán doplatil na jej nedobytnosť podobne ako Američan.

Jedina výtka - členenie a formátovanie textu.

20.10.2012 23:16 K dílu: Lázně Aurora Patrik von Oberklee

Príjemné čítanie!

Dej má spád, nie je zbytočne spomaľovaný dlhými opismi a vyzniva vtipne.

20.10.2012 21:12 K dílu: Hon na kočku Patrik von Oberklee

Zasmial som sa. Príjemné a oddychové dielko, ktoré končí v tom najlepšom.

Neuškodilo by lepšie členenie textu.

Keďže je to humorná próza nemám  žiadne ďalšie pripomienky.

14.10.2012 14:09 K dílu: Povídka měsíce - Září 2012 - Hlasování Patrik von Oberklee

1. slnečný pozemok – Skarabea – osobitosť štýlu písania autorky, aktuálnosť a spracovanie námetu, to sú asi tri hlavné veci, ktoré u mňa zabodovali. Ďalej metafory – autorka nepotrebuje parafrázovať stokrát napísané a prichádza s vlastnými originálnymi, ktoré dej vynikajúco dokresľujú.

2. Černý jelínek - kočkopes – zaujalo ma miešanie žánrov pri tomto diele, ktoré vôbec nepôsobí rušivo. Kým začiatok je na rozbeh pomalší (ale s tým mám problém aj ja :-)) potom má dielo spád a záver, obohatený historickými súvislosťami je príjemným zakončením.

3. Sú veci, a sú zas iné veci - les lilas – na jednej strane výborné vykreslenie po postavy Pištu a rozprávačov jazyk posúvajúci dej dopredu, obohatený dobrými charakteristikami Pištu pomocou neotrených prirovnaní. Na druhej strane obmedzenie popisu Eriky len na jej fyzický vzhľad a pritom by sa dalo napísať viac. Práve preto sa v závere o Eriku „nebojím“, keď zistím, že je vážne chorá. Nevytvoril som si k nej vzťah. Keby bol tento aspekt diela lepšie domyslený uvažoval by som o udelení troch alebo dvoch bodov.

Toto kolo Poviedky mesiace je čo kvality diel dosť vyrovnané. Dlho som uvažoval koho nominovať na prvé tri miesta, keďže mojou srdcovou záležitosťou sú žánre sci-fi a fantasy.

Les od Jakuba Němečka ma nadchnul fantazijnou rovinou a páčila sa mi aj scéna postavy Ladislava komentujúceho televízne spravodajstvo. Prekvapením bolo pre mňa aj záver, ktorý bol síce príjemný, ale očakával som čosi iné - niečo ako premenu človeka/spoločnosti v duchovnom smere.

variace setkání - mik_vlk_10 – námet poviedky ma neoslovil. Očakával som hlbšie rozpracovanie psychológie postáv a zároveň na mňa pôsobili rušivo Evine záverečné slová. Od kamarátky by som očakával niečo iné.

Acheronov KHMER ROUGE: Mast na mor - hneď v prológu ma sklamalo predznamenanie osudu postavy. Osobne prdznamanávanie v dielach nemám rád. Námet diela ma nezaujal, aj keď spád príbehu je dobrý.

Poslední večeře od Napajky má vynikajúc začiatok rozohrávajúci sľubné dielo. Bohužiaľ v závere to všetko akoby autorka "zabudla" zúročiť. Medzi informácie o konštatovaní vedcov mohla vložiť niekoľko Eliškiných myšlienok... možno jej pohľad na smrť, na to čo už nestihne...

MezzoMix a jeho Půlnoční (svazky rtuti) na mňa zapôsobili vykreslením pochmúrnej atmosfére. Ale nepáčila sa mi prílišná popisnosť deju od obliekania sa hlavnej postavy až po príchod na miesto pristátia lietajúceho taniera.

14.10.2012 14:04 K dílu: Povídka měsíce - Září 2012 - Hlasování Patrik von Oberklee

1. slnečný pozemok – Skarabea – osobitosť štýlu písania autorky, aktuálnosť a spracovanie námetu, to sú asi tri hlavné veci, ktoré u mňa zabodovali. Ďalej metafory – autorka nepotrebuje parafrázovať stokrát napísané a prichádza s vlastnými originálnymi, ktoré dej vynikajúco dokresľujú.

2. Černý jelínek - kočkopes – zaujalo ma miešanie žánrov pri tomto diele, ktoré vôbec nepôsobí rušivo. Kým začiatok je na rozbeh pomalší (ale s tým mám problém aj ja :-)) potom má dielo spád a záver, obohatený historickými súvislosťami je príjemným zakončením.

3. Sú veci, a sú zas iné veci - les lilas – na jednej strane výborné vykreslenie po postavy Pištu a rozprávačov jazyk posúvajúci dej dopredu, obohatený dobrými charakteristikami Pištu pomocou neotrených prirovnaní. Na druhej strane obmedzenie popisu Eriky len na jej fyzický vzhľad a pritom by sa dalo napísať viac. Práve preto sa v závere o Eriku „nebojím“, keď zistím, že je vážne chorá. Nevytvoril som si k nej vzťah. Keby bol tento aspekt diela lepšie domyslený uvažoval by som o udelení troch alebo dvoch bodov.

Toto kolo Poviedky mesiace je čo kvality diel dosť vyrovnané. Dlho som uvažoval koho nominovať na prvé tri miesta, keď že mojou srdcovou záležitosťou sú žánre sci-fi a fantasy.

Les od Jakuba Němečka ma nadchnul fantazijnou rovinou a páčila sa mi aj scéna postavy Ladislava komentujúceho televízne spravodajstvo. Prekvapením bolo pre mňa aj záver, ktorý bol síce príjemný, ale očakával som čosi iné - niečo ako premenu človeka/spoločnosti  v duchovnom smere.

variace setkání - mik_vlk_10 – námet poviedky ma neoslovil. Očakával som hlbšie rozpracovanie psychológie postáv a zároveň na mňa pôsobili rušivo Evine záverečné slová. Od kamarátky by som očakával niečo iné.

Acheronov KHMER ROUGE: Mast na mor - hneď v prológu ma sklamalo predznamenanie osudu postavy. Osobne prdznamanávanie v dielach nemám rád. Námet diela ma nezaujal, aj keď spád príbehu je dobrý.

Poslední večeře od Napajky má vynikajúc začiatok rozohrávajúci sľubné dielo. Bohužiaľ v závere to všetko akoby autorka "zabudla" zúročiť. Medzi informácie o konštatovaní vedcov mohla vložiť niekoľko Eliškiných myšlienok... možno jej pohľad na smrť, na to čo už nestihne...

MezzoMix a jeho Půlnoční (svazky rtuti) na mňa zapôsobili vykreslením pochmúrnej atmosfére. Ale nepáčila sa mi prílišná popisnosť deju od obliekania sa hlavnej postavy až po príchod na miest pristátia lietajúceho taniera.

15.09.2012 12:39 K dílu: Experiment Svetozára Kyselu Patrik von Oberklee
Humorné oddychové čítanie. Sklamal ma koniec. Čakal som, že ho tie svietivky napadnú a zabijú a potom budú zabíjať aj obyvateľov Kocihy.
08.09.2012 23:11 K dílu: Projekt Ikarus 21 Patrik von Oberklee
Námet poviedky sa dal "uchopiť" lepšie. Toto spracovanie na mňa pôsobí popisne a bez šťavy.
02.09.2012 19:20 K dílu: Hejslovaci! Patrik von Oberklee
V prvom rade by si mohol používať veľké písmená a interpunkciu - toľko k forme... ... Čo s týka obsahu - v podstate súhlasím, ale samotný hnev nestačí! Každé štyri roky (v poslednom období častejšie :-)) si vo voľbách do NR SR zväčša volíme rovnakých ľudí, ktorí si len medzi sebou vymenia tričká s nápismi KOALÍCIA a OPOZÍCIA. Keď už majú miestečká rozdelené - volebné sľuby letia do koša rýchlosťou svetla. Robia to tak už od rozdelenia ČSFR a my sme sa stále nepoučili. V prvom rade by sme sa mali hnevať na seba a nabudúce ich nepustiť späť ku korytám. Prijímame rozhodnutia vlády a parlamentu bez odporu (tie minidemonštrácie pred konkrétnymi ministerstvami sa nepočítajú :-)). Potom sa nesmieme diviť, že si robia s nami, čo chcú. Od začiatku 90. rokov pociťujem krízu hodnôt. Najdôležitejšie sú peniaze, moc,... rodina, priateľstvo sú na konci hodnotového rebríčka (ak tam teda sú). Naši politici sú vynikajúcim odrazom samotnej spoločnosti.
01.09.2012 20:29 K dílu: Na starom drevenom móle Patrik von Oberklee
Je to skôr úryvok, miniatúra alebo črta. Poviedka určite nie.
01.09.2012 20:26 K dílu: Dopis otci Patrik von Oberklee
Dopis otcovi pre mňa vyznieva nepresvedčivo. Nejde o gramatiku alebo o spôsob napísania dopisu. Ale o jeho obsah. Nemôžem uveriť, že by zrelý muž - manžel, otec dvoch detí a človek so mnohými životnými skúsenosťami - písal len o výčitkách a nakoniec otcovi povedal, že ho nepotrebuje. Vážne by sa nepokúsil a určitý krôčik zmiereniu? Veď ak by otca naozaj nepotreboval, dokázal by to aj tým, že sa mu do konca života neozve. Je to môj názor, ovplyvnený jednak odlišnými skúsenosťami a jednak spracovaním tohto námetu v piesni Mi dispiace od Laury Pausini.
01.09.2012 20:14 K dílu: Dopis otci Patrik von Oberklee
Očakával som skôr zmierlivý koniec. Niečo na spôsob piesne Mi dispiace od Laury Pausini, ktorá však píše matke.
01.09.2012 20:09 K dílu: "Pitomo jedna pitomá, jsi krásná" Patrik von Oberklee
Škoda, že si viacej nerozpracovala psychológiu hlavnej postavy. Takto to vyzerá na rýchly sled udalostí a pocitov ukončený výkrikom. Nezžil som sa s postavou. Tým, že som nemal možnosť nahliadnuť viac do jej vnútra.Ak by si to viac rozpracovala a dala to mu nosnú myšlienku...
26.08.2012 19:46 K dílu: Z pastierky Nott Patrik von Oberklee
Spočiatku to vypadalo na existencialistické dielo. Vyjadrenia pocitov hlavnej postavy sú dobré, miestami až príliš kvetnato popísané. Opisy krajiny majú navodiť určitú rozprávkovosť? Miestami sa ti to darí, ale miestami to znie ako klišé (sneh ako perina, pery ako maliny...). Gramatika: "Sú ľudia ktorí majú všetko, potom sú ľudia ktorí sú taký chudobní, že majú len peniaze." - veľmi komplikované súvetie, rozčleň ho na dve, pretože približne v strede máš dva prísudky pri sebe. Kým v slovách KTORÍ a CHUDOBNÍ dodržuješ správne písanie i/y pre nominatív množného číslo pre vzor chlap. V slove TAKÝ napíšeš Y, prečo? Podľa mňa by lepšie znelo TAK CHUDOBNÍ. Spomínaš strom ginko (Gingko biloba, česky Jinan dvoulaločný). Tento strom je pôvodom z Číny a do Európy bol privezený. Zdá sa mi nepravdepodobné, že by v Nórsku (odhadujem, že tvoje dielo sa odohráva asi v rannom stredoveku) rástol v tomto čase tento strom vo voľnej prírode. Je to len tak na okraj.
25.08.2012 21:30 K dílu: Archanjeli strážni a Lordi siedmich hriechov - 1. kapitola Patrik von Oberklee
Dielo je plné vaty, dej je zbytočne spomaľovaný. Kým začiatok je celkom svižný až do príchodu Boha (to ma prekvapilo, Boha v kresťanskom ponímaní som ako literárnu postavu nečakal, trochu je tam zbytočný, keďže väčšinu vecí "odmakala" Aliel). Absolútne zbytočný je detailný popis Mackova bytu. Stačilo by pár vecí o byte spomenúť, keď doň Lucy a Mack dorazia. Nie je nutné všetko popísať, napr. nákup lístku na vlak. Pričom ma zaráža, že cesta vlakom trvajúca celý deň (asi veľká vzdialenosť) stojí 4 libry a cesta taxíkom 6 libier! Nepomer, nie? V Británii sú vlaky celkom drahé. Som zvedavý na pokračovanie.
25.08.2012 14:48 K dílu: Archón 1. kapitola Patrik von Oberklee
Na diele vyzdvihujem spád. Nenudíš čitateľa zbytočnými opismi. Na druhú stranu objavuje sa tu množstvo postáv a mien, ktoré som si ani nezapamätal. Zaujímavé sú aj historické súvislosti, dúfam, že budú mať aj nejaké uplatnenie v pokračovaní. Pre prehľadnosť by sa hodilo lepšie členenie textu.
25.08.2012 14:19 K dílu: Mistr Patrik von Oberklee
Dielo je na môj vkus priveľmi prešpikované dlhými opismi. Často opakuješ rovnaké slová, používaj viac synonymá alebo preštylizuj vety so zachovaním myšlienky. Najokatejšie je to: "... namáhavě vstal.. " a "... namáhavými šouravými kroky...", lebo "namáhavě" je hneď nad "namáhavými". Záver ma prekvapil, pretože som očakával, že starec zomrel a nie, že sa prevtelil do stroja (v texte to nie je spomenuté/naznačené). Dobrý nápad na riešenie tejto situácie ti poskytla kolegyňa Janina6.
19.08.2012 15:29 K dílu: Vrusihard - Lovci odměn Patrik von Oberklee
Nie je to zlé. Námet je dobrý, ale prvým dielom si si u čitateľov nasadil latku dosť vysoko. Ak to porovnám s 1. dielom, tak musím vytknúť tomuto pokračovaniu menej akcie a horšie zvládnutú psychológiu postavy robota. Nejako som sa nestotožnil s Lashetom, za to Seitran sa mi páčil od začiatku. Možno ak obe poviedky nejako v ďalšom pokračovaní prepojíš (ak to máš v pláne), tak sa mi Lashet bude viac pozdávať.
16.08.2012 16:19 K dílu: Návrat do Rakkan - prolog & kapitola 1 Patrik von Oberklee
Celkom ma to zaujalo a navnadilo. Som zvedavý ako to bude pokračovať...
13.08.2012 16:36 K dílu: Prolog Patrik von Oberklee
Úvod je príliš opisný a patetický, pripomína mi úvodné minúty nového filmového spracovania Súboju titánov. Príliš sa sústredíš na detaily, ktoré v konečnom dôsledku nie sú podstatné (okolie palácu/pevnosti, prílet sovy...). Opisuješ pocity Nerian a Leonela a pritom by chcel čitateľ nahliadnúť do duše Nerosisovi. A keď sa už konečne schyľuje k nejakej akcii, je koniec. Uber pátosu a samoúčelnej opisnosti, ktorá len brzdí dej a odrádza čitateľa. Vypadá to, že máš dobrú fantáziu, skús ju v písaní zúročiť inak. Zaujíma ma pokračovanie, pošli mi, prosím, avízo po uverejnení.
12.08.2012 21:51 K dílu: Stratený hrdina Patrik von Oberklee
Námet je dobrý, aj keď ma nezaujal. Dialógy pôsobia trocha umelo, ale na tvoj vek sú dosť dobre.
12.08.2012 21:39 K dílu: Peter Patrik von Oberklee
Pekne navnadená atmosféra, miestami až detailnými opismi, ktoré pôsobia rušivo na čitateľovu pozornosť. Myslel som si, že to všetko bude mať nejaký účel, ktorý sa na konci ukáže. Bohužiaľ sa tak nestalo. Ako podotkla Alissa, toto nie je poviedka, skôr črta. A už vôbec nie fantasy, aj keď opisované miesto môže pôsobiť kúzelne, prípadne tajomne. Ak z tohto diela chceš urobiť poviedku, skús sa zamerať na hrdinu. Povedz čitateľovi, kto je, prečo do domu prišiel, skrátka rozpovedz nejaký príbeh - potenciál na to máš!
12.08.2012 10:13 K dílu: Vrusihard - Cizinec Patrik von Oberklee
Som zvedavý na pokračovanie. Z textu je cítiť, že ešte nemáš "vypísanú ruku", ale to príde časom. Námet je veľmi dobrý.
12.08.2012 09:18 K dílu: Jak jsem krotil statickou elektřinu Patrik von Oberklee
Ľahké čítanie na zasmiatie.
12.08.2012 09:01 K dílu: Dům šílenství Patrik von Oberklee
Formát písma - určite zmeniť! Lepšie rozčleniť text. Námet nie je špatný, len by sa to hodilo viac "uhladiť".
11.08.2012 23:55 K dílu: Dračí plemena Patrik von Oberklee
Začínalo to sľubne, ale prehnal si to s tou detailnou opisnosťou. V texte si sa venoval opisu plemien drakov a zabudol na dej. To množstvo poskytnutých informácií o drakoch si čitateľ určite nezapamätal. Nebolo by účelnejšie ich "dávkovať" postupne? Napr. pri konkrétnych situáciách, kde budú pre čitateľa potrebné? Zároveň úvod k dielu má byť ako marketingový ťahák - musí niečim čitateľa osloviť, aby pokračoval...
11.08.2012 22:29 K dílu: Analogový muž v digitálním světě Patrik von Oberklee
Páčilo sa mi to. Asi v polovici dielo stráca spád, avšak koniec mi to vynahradil.
02.08.2012 15:49 K dílu: Patrik von Oberklee
Aj keď som nestihol "hlasovanie" o novom členovi, hlasoval by som pre prijatie. @Fruhling - Vitaj!!!
23.07.2012 23:22 K dílu: Stratený priateľ Patrik von Oberklee
Určite vkladaj diela do hlavného zoznamu diel. Dielňu málokto číta. Prípadne ak chceš viac názorov, napíš mojim kolegom, ktorí pôsobia pod nickmi Janina6 a DavidPetrik. Ale pozor, dokážu byť dosť tvrdí!
22.07.2012 16:35 K dílu: Stratený priateľ Patrik von Oberklee
Námet druhého dielu sa mi páčil. Vôbec ma ani nenapadlo, ako to skončí. Dialógy postáv sú lepšie konštruované ako minule, až na jednu vec. Nie je nutné stále opakovať povedal, spýtal sa + uviesť meno postavy. Častokrát to už vyplýva z kontextu a čitateľ to pochopí. Ale to je len malé pozastavenie sa. Aj opisy sa zlepšili. Dlhé sú už len tam, kde to má zmysel pre dej. Nájdu sa tam ešte občas určité štylistické chyby, resp. je vidieť, že v písaní nie si ešte zbehlý. Ale to chce len čas a viac skúseností. Naopak, čo vyzdvihujem, je črtajúci sa osobitý štýl písania. Nech sa ti darí.
17.07.2012 19:03 K dílu: Patrik von Oberklee
@Pomerančová - skús zvážiť svoje rozhodnutie. Aj mne sa poslednú dobu stáva, že na Písmák nemám toľko času, koľko by som chcel. @Janina6 a @DavidPetrik - Pravdupovediac, mňa nenapadá nikto vhodný.
17.07.2012 18:29 K dílu: Zmierenie Patrik von Oberklee
Ďakujem za prečítanie môjho dielka a za komentár. Dvojjazyčnosť som použil hlavne kvôli odlíšeniu pôvodu hlavnej hrdinky a jej pohľadu. Tým, že nie je (tak celkom) miestna, dokáže veci vnímať inak, a hlavne dokáže načúvať. Nad uverejnením poviedky v nejakom časopise som nikdy neuvažoval. Ale ak, by sa taká možnosť naskytla, prípadným požiadavkám na úpravy by som sa nebránil.
16.07.2012 21:57 K dílu: Príbeh pochopenia Patrik von Oberklee
Obsah a forma: - PROLÓG - nejakou vhodnou vetou, by si mohla napísať, že detektív sa nachádza na mieste činu. Takto to vyzerá, že nadvihol lampu na vlastnom pracovnom stole. "Sprvu nevedel, čo vlastne našiel, no neprešla ani minútka a už to vedel. Vedel, že v rukách drží ... " - sloveso vedieť je tu spomenuté 3x, nahraď ho nejakým vhodným synonymom. Prečo tu píšeš o denníku, keď vlastne na konci vyplynie, že sú to len zápisky urobené za pár hodín? Áno na prvý pohľad to tak (pre detektíva) môže vyzerať. Škoda, že si ich Abby nepísala priebežne, pretože to tak vyzerá. Lebo inak mi nejde do hlavy ako za pár hodín a v takom psychickom rozpoložení dokázala opísať toľko detailov? - Opisy osôb by mohli byť viac vsadené do deja, mnohé charakteristiky by mohli vyplynúť z konania. - Ak boli všetci takí dobrí priatelia, prečo nekričali po vrahovi už pri Monice? Alebo aspoň Abby? - Vrah ich zabíjal kvôli alkoholu, ktorým si ničili životy (z jeho pohľadu). Je to trocha neuveriteľné, ale bohvie, čo ukrýva chorá myseľ... Gramatika: Nominatív množného čísla mužského rodu: mladí ľudia; sme tu prví (my, viacerí!); Čiarky alebo spojky v súvetiach. Nemôžeš dať do vety dva prísudky bez toho, aby si ich oddelila.
15.07.2012 23:35 K dílu: Povídka měsíce - Červen 2012 - Hlasování Patrik von Oberklee
1. Válka je válka - Rášek - dielo sa mi dobre čítalo, malo dobrý spád a napínavý dej. Zaujala ma myšlienka rozpútania vojny kvôli profitu. ktorá sa mi v kontexte dnešnej doby nezdá byť tak nepravdepodobná (Veď čo sme pokladali za nemožné pred 10 - 20 rokmi, je dnes realitou). 2. Velké nedorozumění - pedvo - Najviac ma zaujala myšlienka stretu dvoch kultúr, ktorá bola podaná nenásilne - inteligentným humorom.
15.07.2012 23:11 K dílu: Smrteľné predstavenie Patrik von Oberklee
Som rád, že si moju kritiku vzal ako konštruktívnu. Čo sa týka gramatiky, mohla by ti pomôcť naša slovenská korektorka, ktorá pôsobí pod nickom -Holly- Keď uverejníš nejaké nové dielo. Pošli mi, prosím, avízo alebo správu.
14.07.2012 14:31 K dílu: Smrteľné predstavenie Patrik von Oberklee
Ako som sľúbil, prečítal som si toto dielo. Bohužiaľ, musím konštatovať, že sľubný námet bol "zabitý" špatným spracovaním. Mám rovnaké výhrady ako kolegyňa Janina6 a pridávam k nim ešte niekoľko: - Dialóg Becky a Dana na začiatku - nie je nutné, aby za priamou rečou nasledovalo povedala, spýtal sa... Čitateľ dokáže rozlíšiť kto čo povie, ak je dialóg šikovne konštruovaný. Ich rozhovor mi príde umelý. Celý čas používaš spisovnú slovenčinu, prípadne jej štandard ale ukončuješ ho anglikanizmom v poslednej vete. - Opis príchodu do domu - vypnutie motora, odopnutie bezpečnostných pásov, či opis dverí sú zbytočné a hlavne retardujú dej. - Vstup Dana a Becky do miestnosti s otcom - miestami až príliš detailný opis, podobne ako aj opis predsiene. Čitateľ si z toľkých detailov nezapamätá tie podstatné pre dej. Preto sa nedivím, že musíš mnoho vecí opakovať, lebo inak by to čitateľ neodhalil. - Záver - je dobrý, ale na základe predošlých výhrad zaniká. Gramatika: - 1. veta - preklep v slove SPRÁVNY čas... - spýtal sa Dan skôr preto že chcel opäť počuť Beckin hlas - medzi PRETO a ŽE patrí čiarka. Podobne ako do mnohých súvetí. Nezabúdaj, že dva a viac prísudkov sa musia oddeľovať čiarkami. Alebo súvetia rozčleniť do jednoduchých viet.
24.06.2012 20:52 K dílu: Antropomorfní sekretář Patrik von Oberklee
Ja som to síce prečítal celé, ale som na tom ako Zdenda a Zordon.
24.06.2012 20:42 K dílu: Nádech pláče Patrik von Oberklee
To, že ju Radek zabil, predsa nevedel. Dozvedel sa to až ráno z novín. Ja som pochopil, že o tom zabití svojej sestry a jej detí sa dozvedel až z tlače.
23.06.2012 21:41 K dílu: Nádech pláče Patrik von Oberklee
Námet poviedky je dobrý a celkovo má dielo spád. ALE: Prvé tri vety o firemnom večierku sú nadbytočné. Po vete: "...nad hlavou mu prolétne netopýr a on seskakuje ze zábradlí" - som mal tiež pocit, že skočil do rieky. Lukáš sa dozvedá o Radkovom čine až z novín. Ako jeho švagor by mal informovať svoju sestru - jeho manželku, že jej práve zatkli muža, nie?
23.06.2012 16:04 K dílu: Jsem Kdo Jsem ... Patrik von Oberklee
Vážne sa to nedá čítať!!! Neviem si predstaviť, že by som to mal čítať nejakému dieťaťu ako rozprávku.
23.06.2012 16:01 K dílu: Pramen lásky Patrik von Oberklee
Pripadá mi to ako vystrihnuté z románov, ktoré sa dajú kúpiť v trafikách na autobusovej stanici. Celé dielo je nerealistické, presladené veľkou dávkou pátosu, ktorá zabíja všetku romantiku. Istý úspech budeš mať možno u časti čitateliek vo veku 9-12 rokov (ak vynecháš záverečnú sexuálnu scénu).
23.06.2012 15:55 K dílu: Jsem Kdo Jsem ... Patrik von Oberklee
Vážne sa to nedá čítať!!! Nejaký chabý pokus o surrealizmus?
23.06.2012 09:53 K dílu: Povídka měsíce - Květen 2012 - Vyhlášení Patrik von Oberklee
Gratulujem!
19.06.2012 21:48 K dílu: Mám jen tebe Patrik von Oberklee
Miestami mi to pripomínalo Deník odbarvené blondýnky. Na rozdiel od StvN mi ten "namachrovanej tón" nevadil, skôr ma zaujal. Avšak od poviedky som očakával nejakú pointu, napr. po čom ženy skutočne túžia (z pohľadu autorky).
19.06.2012 21:37 K dílu: O dvou nohách a dietě Patrik von Oberklee
Kým začiatok bol celkom sľubný ďalej je to len také rozprávanie. Aj keď som to dočítal do konca, ničím ma to nenadchlo.
18.06.2012 21:10 K dílu: Povídka měsíce - Květen 2012 - Hlasování Patrik von Oberklee
1. Gotham - Bohouš Krejza - okrem štýlu, akým bola táto poviedka napísaná ma zaujalo vykreslenie ponurého sveta a života hlavného hrdinu. Pripomína mi to trochu vykreslenie prostredia v mestách pohraničia východného Slovenska alebo západných Čiech, ktoré sú zaťažené vysokou nezamestnanosťou, kriminalitou a ostatnými sociálnymi problémami. A V tomto kontexte trpí generácia mladých určitou dezilúziou až beznádejou. Možno som našiel v texte niečo, čo tam nie je, ale je to skrátka môj pocit. Paradox - CassiusRomarius - poviedka ma zaujala hneď od začiatku. Dobrý námet Z ostatných poviedok ma žiadna neoslovila natoľko, aby som za ňu hlasoval. Dorty - MezzoMix - dobrý námet aj spád, ale text je presýtený priamymi charakteristikami postáv. Half Dome - DavidPetrik - čítalo sa mi to dobre, ale samotný text ma nijako nezaujal. Zato júnová poviedka Adagio ma oslovila veľmi. Sýkorka nad horami - Whitesnake - pre mňa až priveľmi pretechnizované, avšak je to len úryvok z (plánovaného) románu, možno keby som mal možnosť čítať rozsiahlejšiu časť, môj názor by som zmenil. Paradox - CassiusRomarius - poviedka sa mi dobre čítala, ale prezrádza všetko príliš skoro. Veliká Magdaléna - Zdenda - opisy zvládnuté veľmi dobre, dokonca až tak, že ma nenudili, ale text ako celok ma neoslovil.
18.06.2012 21:05 K dílu: Povídka měsíce - Květen 2012 - Hlasování Patrik von Oberklee
1. Gotham - Bohouš Krejza - okrem štýlu, akým bola táto poviedka napísaná ma zaujalo vykreslenie ponurého sveta a života hlavného hrdinu. Pripomína mi to vykreslenie prostredia v mestách pohraničia východného Slovenska alebo západných Čiech, kde ľudia bojujú s nezamestnanosťou a ostatnými sociálnymi problémami. Paradox - CassiusRomarius - poviedka ma zaujala hneď od začiatku. Dobrý námet Z ostatných poviedok ma žiadna neoslovila natoľko, aby som za ňu hlasoval. Dorty - MezzoMix - dobrý námet aj spád, ale text je presýtený priamymi charakteristikami postáv. Half Dome - DavidPetrik - čítalo sa mi to dobre, ale samotný text ma nijako nezaujal. Zato júnová poviedka Adagio ma oslovila veľmi. Sýkorka nad horami - Whitesnake - pre mňa až priveľmi pretechnizované, avšak je to len úryvok z (plánovaného) románu, možno keby som mal možnosť čítať rozsiahlejšiu časť, môj názor by som zmenil. Paradox - CassiusRomarius - poviedka sa mi dobre čítala, ale prezrádza všetko príliš skoro. Veliká Magdaléna - Zdenda - opisy zvládnuté veľmi dobre, dokonca až tak, že ma nenudili, ale text ako celok ma neoslovil.
18.06.2012 15:54 K dílu: Refugio Patrik von Oberklee
Určite áno. Čital som na Písmáku niekoľko výslovne špatných diel, ktoré nemali správnu konštrukciu či pokuľhávalo spracovanie námetu. A toto k nim výslovne nepatrí, aj keď obsahuje chyby. Ako som povedal, dlhé opisy - žije v dobe, kedy si človek vie mnoho vecí predstaviť, nemusíš preto opisovať každý detail (za podmienky, že nie je nejako podstatný pre dej). Úvod - od neho dosť záleží - musí upútať, niečim zaujať, aby čitateľ mal dôvod pokračovať. Avšak StvN má pravdu v tom, že ak chceš niečo vysvetliť/opísať mal by si na to nájsť vhodné slová, inak je rozumné sa do toho ani nepúšťať.
17.06.2012 21:32 K dílu: Adagio Patrik von Oberklee
Zaujímavý námet. Najviac sa mi páčili časti Užívaní a Dar víry. Humorný záver ma neprekvapil (po prečítaní poviedky Skoro jako pod lentiškem).
17.06.2012 20:45 K dílu: Refugio Patrik von Oberklee
Na môj vkus až príliš detailné opisy. Celý úvod by mohol byť aj kratší, podobne ako celé dielo. Časť, kde sa pod Martinom preboril ľad - mohla by byť viacej zdramatizovaná kvôli gradácii.
Nahoru