11.07.2005 00:00 K dílu: Modlitba za polární záři kopírka
"Bál se, že jednou něco z toho nebude. Anebo ještě lépe, že nebude nic." tady mi nesedí to "anebo ještě lépe" , to je jako kdyby hlasatel řekl, že díky zemětřesení zemřelo padesát tisíc lidí jinak je to dobrý, ale určitě bych pokračoval aspoň tři díly, protože si nejsem jistej, k čemu by to mělo vést. styl a sloh se mi líbí, i když je to delší, vedlo mě to ke konci, že jsem to dočetl naráz, ale ten konec nechápu? proč to kazit tím, že to byl sen? to pak musíš rozjet všecko zase odznova. a to podle mě neni dobrý pro povídku ani novelu, v románu to jde, ale ani tam to zrovna nemiluju, a jak sem se tak díval, asi si od toho plánu pokračovat v tom upustila, co? rok se s dvěmi lety sešel a pořád jen prolog, fakt škoda, dám tip
11.07.2005 00:00 K dílu: Poslední volba kopírka
mimochodem, co je "porušení Kantova kategorického imperativu?" a co je vůbec ten imperativ?
11.07.2005 00:00 K dílu: Poslední volba kopírka
to sice posoudit nemůžou, ale většina, ne-li téměř všichni lidi na světě už přemýšlela, že se zabije, nebo že chce umřít. Spousta si sice nesáhla na to dno, ale co je dno? Znám jednu, co z nervů kvůli smrti manžela, matky a možnosti, že má rakovinu shodila za dva měsíce třicet kilo. taky pěkně zestárla, ale přežila to. a znám taky člověka, kterej se zabil jen proto, že ženská, se kterou zrovna spal mu byla nevěrná, i když společně pořádali nevím jaký grupáče, takže jde jen o úhel pohledu jde jen o to, jak je kdo velkej cynik a jestli si je tím vědomej,
25.08.2005 00:00 K dílu: kopírka
No, já lidi mám rád celkem taky, ale nesměj bejt hloupí, protože to je pak horší rozmluva jak s koněm. Vlastně, i ten kůň by řekl mnohem zajímavější věci, než blbec, kdyby uměl mluvit. Škoda, že koně neuměj mluvit. Odstěhoval bych se hned do stájí.
24.08.2005 00:00 K dílu: kopírka
všem: tohle je na mě příliš teoretická rozmluva, jdu si cucat palec, sledovat Power rangery a zaregistrovat se na to rande.cz :DDD Co se týče té zprávy, myslím, že pisatelka: a)je naivní až to bolí b)je tak křišťálově čistá, že křišťálovější čistší již být nemůže ani Grossův zdroj peněz na byt c)má druhé jméno Melodrama (mimochodem moje je Vilém, to jen tak na okraj;) d)neumí psát dopisy, na to, jak se daří adresátovi se vždycky ptáme na začátku(už ze slušnosti)
24.08.2005 00:00 K dílu: Modlitba pro Adama VI kopírka
Adela_z5:nic ve zlým, ale pokud chceš autorskej proces uspěchat, taky by se ti mohlo stát, že příště už nebudeš tolik spokojená, jako dnes, a později zase ne tak jako příště. Abych klišil: Dočkej času, jako děda důchodu. Cursed: Tak, už jsem to zas přečet, až se mi zakouřilo od mé kolonie mozkových buněk, že mi skorem shořel límec. Jako obvykle nemůžu dělat nic než smeknout, protože je to dobrý. Sice trošinku slabší, než předchozí části, ale i tak na velice vysoké úrovni. Jediná, ale pro mě velmi rušící chybička na kráse: semotamo pravopis a občasné překlepy, ale to se dá lehce napravit. A co nakonec? Co než to nejklišovatější klišé ze všech: Jen víc, jen houšť! Jen dál, jen lépe! típec jako obvykle
17.08.2005 00:00 K dílu: Modlitba pro Adama V kopírka
Zase se mi to líbilo, i když těm řečem o hadrech sem moc nerozuměl, zase sem to dočetl na jeden zátah. Líbí se mi tvý postřehy kolem těch týpků(vlastně všechny postavy), jako živý :D A samozřejmě dialogy(takhle lidi opravdu bohužel mluví) Jo a jaký oblečení si myslíš, že je dobrý? Nebylo to tu poprvý, co trháš na kousky to jak se lidi oblíkaj. Zajímalo by mě to. No a típec jasnej a zaslouženej. a dík za avízko. Měj se fajn a jen tak dál.(každej hloupej, kdo nedočte)
23.08.2005 00:00 K dílu: kopírka
Nicollette: Nic ve zlým, ale napsat dobrej western je stejně těžký, jako napsat dobrej filozofickej traktát a nebo dobrej historickej román. Autor: No, musím říct, že je to napsaný opravdu příjemnou způsobou, ale jinak. BRRRRRR! Já sice přes westerny nejsem odborník, ale i tak sem jich tak padesát až sto četl. A tebe by do těch sérií, který vydává třeba MOBA nedali ani kdybys jim zaplatil, pokud bys nezměnil všecky ty klišé, který tam jsou a nepřepsal to od začátku do konce pokud možno s jiným dějem. Za prvé, zápletka: Neuvěřitelná, a to myslím i v kontextu s Divokým západem, který je v televizi neuvěřitelnější, než kdekoliv jinde. To by se tehdejší honáci vážně divili, co všechno prý měli zažívat, kdyby to viděli. Hloupá, nikdo nenechá rodinu napospas osudu, jen kvůli nějakýmu cizímu harantovi. Vyumělkovaná, k tomuhle se snad ani nemusím rozepisovat(je to pitomost i dneska) Za druhé, klišátka: těch je tam jak hub po deseti deštích. Kolty proklatě nízko, co? A k tomu ruce jak vopica :D. "tak tedy zemřu, blablabla atd"= laciný americký béčkový bláboly, plus spousta jinejch jako že kovboj umí střílet(chacha, tohle sem se fakt málem rozesmál. kdyby na divokým západě jen kovbojové uměli střílet, bylo by dneska v Americe o polovinu míň lidí, ti tak maximálně práskali do vzduchu, ne že uměli střílet) Za třetí, k věci zvané Pistolník: pokud to byl pistolník, jako že asi měl být, tak byl velmi podivnej. Kluka by učil normálně v baru, případně před ním, spíš by ho ale skopal a odpálkoval. Zbraň by si nenechal ukrást, to prostě ne. U-um, to neberu. A jestli má nabitou zbraň by poznal po váze, ale určitě by ji před soubojem nezapomněl zkontrolovat ani s deseti opicema. Tak, to je moje hlubší kritika. Celkově musím říct, že se mi to se zavřenýma očima líbilo a s naplno puštěnou vymejvárnou mozku zvanou TV NOVA taky, ale jinak ne. A tip dávat nebudu, byl by totiž jen za formu(plusmínus), ale ne obsah.
23.08.2005 00:00 K dílu: Školní den kopírka
Tomaszlosin:jestli to jako velmi špatné hodnotíš jen kvůli něčemu, co se ti nezdá na tématu a některých detailech v příběhu, radši si proper svědomí a hodnoť znovu na základě třeba zpracování, propracovanosti děje, kvality slohu a tak. hodnotit téma povídky přísluší filozofům, ne rejpalů, jako my(neboli kritikům) Rabb: Mě každej "stupidní americkej film" dokáže vyvolat maximálně averzi vůči "stupidním americkým filmařům" a "stupidním americkým hepyjendům". Jo a nic ve zlým, ale jestli v tobě dokáže emoce vzbudit každej "stupidní americkej film", nechci tě vidět, když se díváš na "nestupidní neamerický filmy" :P Jo a kdyby se o terorismu nepsalo a nemluvilo, teroristi by toho po chvíli sami nechali a vybodli by se na to. Protože oni chtějí umírat tak, aby je znalo co nejvíc lidí, a ne v ústraní. Pro ně je rezervováno náměstí a ne zadní ulička někde za biografem. Všecko je to jen o lesku a médiích a slávě. DondeDog: Nevím, kde je tam ta zuřivá a bezhlavá obětavost, tedy pokud nemyslíš těch pár posledních řádků, kdy jako mimochodem odpálí ty maníky. Jo a nějak mi neštymuje to chování hlavního hrdiny a pojem základka(to je nějak moc vyvinutej na ten věk, ne?) Ale jinak zpracováním docela líbilo, i když kvůli těm "stupidním americkým filmům" jsem z toho byl znechucenej už od první věty, jak je to zprofanovaný. I řemeslně mi to přijde docela dobrý, žádný moc velký opakování slov ani krkolomný věty.
21.09.2005 00:00 K dílu: kopírka
aneb Havranko říkáš totéž, co my všichni, aneb vytýkáš plytkost, což? A ty plamený krákory bys měla omezit, víš jak to bylo v Paní Doubtfire, Táta v sukních? "Nechci dostat rakovinu zobáku." ;) měj se
22.08.2005 00:00 K dílu: kopírka
Hned po přečtení mě zamrazilo. Copak nejbouřlivější část puberty končí v sedmnácti? Proboha, a já ještě nezačal a už to je všecko za mnou! A teď mi nezbývá než čekat na další reinkarnaci, ve které se nejspíš probudím jako červ nebo hyena. Pokud se probudím. No, přestože velmi nerad v kritikách opakuju předchozí rejpaly, musím dát za pravdu, že se to čte docela lehce, ale zápletka je až příliš lehká. A to vyvrcholení/nevyvrcholení příběhu, to mě dojalo až k slzám(ale bohužel hrůzy). Jinak co se týká řemesla a slohu, to mi přišlo bez problémů, ale ta plytkost(nic ve zlým, lidský životy takový jsou, a proto je tu něco, čemu se říká autorská fantazie). Ta plytkost se mi nelíbila.A přitom ten název sliboval tolik... Každopádně jen tak dál, nebylo to až tak špatný. Takže na povzbuzení a za stavbu textu, tip.
24.08.2005 00:00 K dílu: COPPENHAGEN CALL-GIRL kopírka
No, já to teda asi správně nečet, ale ani na číst dvakrát jsem neměl sílu. a díky bohu, že se můžu rozhodnout, jestli číst starý dobrý "vypointovaný poslední větou" povídky, nebo s pointou, kterou si musí dodělat čtenář až ve chvíli, kdy už výslednou knížku(případně, i když zde pochybuju) hodil do nejbližšího kanálu. Každopádně se měj fajn.
23.08.2005 00:00 K dílu: COPPENHAGEN CALL-GIRL kopírka
a ještě mi nějak nesedí ten název? má vůbec vůči dílu nějakej vztah?
23.08.2005 00:00 K dílu: COPPENHAGEN CALL-GIRL kopírka
co se týče sugestivnosti se všemi souhlasím, ale ono zase tak těžký někomu vsugerovat špatnou náladu a splín a pocit marnosti a beznaděje a třeba potlačovanýho vzteku není. dost často mi to přišlo psaný jako ty starý surrealistický texty, automatickým psaním, aneb co slina na mozek přinese(a ostatně to tam sám říkáš). a kvůli tomu to je taky podle mě dost zmatený a nepochopitelný a nějak sem neobjevil ani zápletku ani pointu a vlastně už si v téhle chvíli ani pořádně nepamatuju, o čem to bylo. Takže se mi to po sečtení tohohle všeho spíš vůbec nelíbilo, než cokoliv jinýho.
12.08.2005 00:00 K dílu: Maják kopírka
A pokud neumřela, sedí a čeká dodnes až nějaký čistý králevic přijde a odnese ji z Měsíce na svém vraném koni. Králevic, kterému nebude vadit, že je hřmotná jak medvěd, fousatá jak ZZ-Top, nemluvná jako ministr, když má říct svůj názor a stará jako Metuzalém. Je mi líto, ale i když by to na světě mělo jít podle krásy duše, naše genetika tomu brání a nikdy, ať už říká cokoliv, nikdo se do nikoho nezamiluje jenom proto, že by měl hezkou duši. Musí k tomu ještě mít hezkej zbytek. Ale za tu touhu, aby to tak bylo, tip
12.08.2005 00:00 K dílu: Housle kopírka
Vivat pohádkám!!! Vivat! Vivat! Vivat! Milujeme pohádky, které nekončí dobře(kdyby ten slepec zas oslepl a uvědomil si svou chybu, to bych skákal snad po stropě), které jsou připodobněním, které dokáží člověku ukázat krutost světa. A jeho hloupost. Típec za tu snovost a přesto realitu.
12.08.2005 00:00 K dílu: Poslední oáza kopírka
No, pokud si kjj (ať už je to cokoliv) potrpí na dlouhá a uměle prodlužovaná souvětí, máš tam plac jistej. Jako když Jack Kerouac psal Na cestě, to taky bylo jedno souvětí zabírající 300 stran. Ale ten u toho byl sjetej a opilej, takže to lze pochopit. Tohle bylo spíš jako latinský věty Tita Livia, stopadesát slov a jeden přísudek vztahující se kdovíkam.(jako příklad, a ne jediný, třeba první věta druhého odděleného odstavce) Jako nápad zajímavý, ale vůbec po přečtení nevím, o co tam jde. Kromě toho, že nějaká planeta má snad dojít k záhubě. A že všude po vesmíru je inteligentního života jako hub po dešti(ale toho je málo i na Zeměkouli). A ten moralistickej závěr? No fuj teda. Jakoby opsané z deníčku Ošklivky Betty.
12.08.2005 00:00 K dílu: Koniec kopírka
A pokud to není začátek něčeho většího, nemá cenu se k tomu vyjadřovat, musel bych to jen pohanět, což nechci. Musel bych říct, že víc klišé v tak malém literárním útvaru jsem pohromadě ještě neviděl. Že ty klišé nejsou ani brány s nadhledem, nebo třeba s humorem. Že se mi to nelíbilo. Ale nebudu tady nic takovýho říkat, pokud to má pokračování. Až to bude hotový, přečtu si to celý, a řeknu to až pak;)(tedy svůj názor)
12.08.2005 00:00 K dílu: Hvězda Cronusu kopírka
Víš jak mi to připadá? Jako jeden z těch fantasy románů, který dneska chrlí každý naše knihkupectví. Takový ty, který už ani v té "úžasné" a "nádherné" a "svobodné" Americe nechce nikdo číst. Jako kdybys spatlal dohromady všechny klišé, který tento žánr používá, odebral pár odjinud a napsal tohle. Spíš než obsah románu bych to cítil jako úvod do děje. A po tomhle by musel v případné knížce začít opravdu dobrý a vypointovaný příběh, abych to neodložil po padesáti stranách(to dávám románům na to, aby se mi zalíbily). Celkově zpracováním a řemeslně to ujde, ale obsahem se mi to nelíbilo.
15.08.2005 00:00 K dílu: Dopis kopírka
já sobě přeju asi to, aby se ke mně každej choval tak jak já k němu.(a pokud udělám nějakou blbost, tak už v té chvíli přijímám důsledky) a možná ještě trošku delší život(průměrnej věk by mi stačil) a normální výplatu, abych se s ní mohl ukázat doma(tak deset jedenáct čistýho) jinak dobrodinec jsem, ale proč mám "nastavovat druhou tvář" někomu, kdo po mně hodí kladivem a sekyrou, když se otočím zády? případně mu říkat, jak za to nemůže a že to je chyba nevšímavosti rodičů nebo čehokoliv jinýho(tím ho jen utvrdím v přesvědčení, že dělá správně a bude v tom pokračovat)
12.08.2005 00:00 K dílu: Dopis kopírka
Já nemyslel tebe, králíčku, ale toho o dvojím odsouzení(LevDL) za jeden čin.(ten film je o tom, jak je ženská odsouzená za vraždu manžela a odsedí si to, ale on je naživu,a protože si to už odseděla, nemůžou ji odsoudit znovu, když ho zabije)
12.08.2005 00:00 K dílu: Dopis kopírka
Tady někdo viděl film Dvojí obvinění (LevDL;), jasně, proč ne. Myslím, že pisateli určitě nešlo o to, že ho pak zabije, ale aby s tím žil. S tím pocitem nevyhnutnosti a osudovosti. A strachu. Aby si taky něco zkusil. I když o vězení se říká, že jeden rok tam je totéž co tři na svobodě(na psychiku). Rozhodně se mi to líbilo, i když to taky na mě bylo trochu moc bez emocí. Ale zase ten člověk neukázal svou slabost a dal mu to pěkně sežrat. LevDL: Jo a já klidně budu odsouzen, ale tyhle zmetky poslat do plynu i bez soudu. A já jsem přející osoba. Já každýmu přeju, co si zaslouží. A nezávidím mu to.
12.08.2005 00:00 K dílu: Příběh Kanálův kopírka
pak věř Paní Drbně Sousedské (ženské) jestli je to podle skutečnosti, zajímalo by mě, jak na tom ten Kanál byl. tohle se nevykládá ani psychiatrovi, pokud člověk není posilněn něčím tvrdším, případně sérem pravdy. hodně se mi líbil ten začátek, skoro jako Noci pana Mullinera od P.G. Wodehouse
12.08.2005 00:00 K dílu: Alibi ženatého kopírka
jsme svině, fakt! tak proč nám to prochází?(já teda ne, ale čert ví, co může jednoho dne nastat) tady tohle sem si všiml jen já, nebo to všichni berou vážně? "chápala i to, že jako čestný muž se nemůže..." copak ten chlap je čestnej? proutník, i kdyby ženu přestal milovat, je to pořád za jejími zády. a copak milenka může být manželka? každá ženská, která se stane milenkou ženatýho(i naopak) už vědomě bere, že je druhá, taková spíš oddychovka,(oproti manželce, která předpokládá, že bude navždy jediná). a taky, jestli podváděl a proutničil jednou, není předpoklad, že když si vezme milenku, že ji zas podvede? to je jen můj názor, a asi s tou povídkou moc nesouvisí, ale chtěl sem to říct.
12.08.2005 00:00 K dílu: Susan - boj o přežití kopírka
Já neříkám, že není postačující, ale uvědom si, že ty stránky jsou hlavně pro budoucí matky. Tam neříkají, jaký následky to dítě bude mít. A to si piš, že je bude mít. Spíš by byl zázrak, kdyby nemělo. Ale nebudu to rozpitvávat. Jo, jen tak jsem na netu hledal něco, abych se o tom dozvěděl víc a zaujal mě tento článek(s asi 15 fotkami) PROSÍM, KDO NEMÁTE SILNÉ ŽALUDKY, NECHOĎTE TAM!!!! A to myslím smrtelně vážně. Nejsem zrovna sušinka, ale tohle mnou docela otřáslo. A každej, komu ještě nebylo patnáct, zakazuji vám to.(a tentokrát poslouchejte, je to mnohem horší, než fotografie úrazů způsobených zuby nebo šupinami žraloků) http://moravskelisty.host.sk/listy/britske_listy/20010903a_potrat.html
12.08.2005 00:00 K dílu: Susan - boj o přežití kopírka
Tak to jo, co se týče těch prstů a tělesných projevů, když to je pravda, tak to beru a omlouvám se. Ale nějak prostě nemůžu chtít, aby se rodily děti, který by v přírodě nežily ani týden. Neuznávám sice Spartu s jejich topením degenerovaných novorozenců a svrháváním starců ze skály, ale zase určitej důsledek na lidskej genom to mělo. Když už dneska můžeme zachránit toho, kdo by normálně nepřežil, zabíjíme tím lidstvo jako celek. Když vyléčíme většinu nemocí pomocí super léků, ničíme sílu svých genů rozmělněním ve slabých jedincích. Když bude příliš mnoho slabých, nemá lidstvo naději na silnou budoucnost, ale na příštipkaření.
12.08.2005 00:00 K dílu: Susan - boj o přežití kopírka
no, co se týká zpracování, nemám výhrad, to bylo dobrý. ale nějak si nejsem jistej těma drobnostma, třeba nezřetelné prsty v osmi týdnech, nebo že by plod v matce močil?(pokud jsem to pochopil správně). a taky bych ocenil nějakou podrobnější zprávu o té rodině, protože dítě narozený v sedmi měsících, to je na hraně. Nevím, jestli je to vůbec dobrý, jestli se takový má narodit. ale celkově tip a to Kdopak to mluví mi to taky pěkně připomnělo(a ještě jeden díl Moonlightingu)
03.08.2005 00:00 K dílu: Slušnost na Písmáku kopírka
ano, já ty kritiky taky zrovna nemiluju. a vždycky se pokouším dát ucelený názor na věc, případně aspoň vysvětlit, co se mi nelíbilo a proč. co se mi líbilo a proč. jak bych si to představoval jako čtenář ideálně a proč. někdy se mi to samozřejmě nedaří, příkladem třeba může být důvod napsání tohohle "zbytečnýho" příspěvku. kritika k dílu od libero, kde i když jsem to nevynesl do nebes, nebyl jsem útočnej ani přehnaně cokoliv. prostě jsem jen napsal názor a ono se mi to ejhle vymstilo. což mě hodně dostalo, protože já jsem vcelku o lidech dobře smýšlející člověk a prostě útoky nečekám. (rozhodně ne pro nic za nic, a proto i píšu ty větší názory kde rozvádím co a proč, abych se tomu vyhl) takže dík za přípis do debaty a měj se, stejně jako všichni ostatní v tomhle učůraným a dusným a parným létě fajn jako se ještě neměli.
02.08.2005 00:00 K dílu: Slušnost na Písmáku kopírka
no, naštěstí já už s anglinou dneska nemám problém. když si to člověk prohlíží zblízka, když si třeba překládá anglický titulky(s psanýhoENG do psanýhoCZ), tak po pár filmech zjistí, že v nich používají stále dokola ty samý slova.(například blábol alien versus predator měl na 90 minut kolem 500-600 replik) A najdou se i filmy, který se vymykají (třeba přelet nad kukaččím hnízdem měl na 120 min kolem 2500-3500 replik nebo spousta dalších nestavěných jen na vizuálnost). A já asi stejně rozumím té polštině, protože tu jsme nikdy nechytali, a za život jsem bohužel neslyšel víc jak pár hodin polskýho mluvenýho slova. A nejvíc ze všeho mě u dabingu štvou ty dabéři! Když slyším bohdana tůmu, pavla soukupa, alexeje piška, jiřího štěpničku, kamilu sochorovou, mnoho dalších, případně ty dabéry specializovaný na německý seriály, jde mi do "vejvratu". Ne že by neměli hezký hlasy, to jo. Ale jsou všude. Kam se člověk mrkne a je tam akčnější role:Soukup Komičtější a uřvaná role:Tůma Inteligentnější a dějovější role:Štěpnička Akční a zároveň komická:Piško a tak by se dalo pokračovat. Jako by v dabérských společnostech ani neznali pojem:nábor nováčků. Jo a poslední dobou mě strašně iritujou i český překlady filmů, třeba v Highlanderovi(taky nově nadabováno) místo, že žije tři a půl století tam bylo tři a půl tisíciletí a podobně. Děs běs hrůza a já asi raděj zalezu pod pěřinu
02.08.2005 00:00 K dílu: Slušnost na Písmáku kopírka
Já si už dabing u Sedmičky ani u Někdo... nevybavuju. Bohužel. Nejhorší je, že jak ty filmy s tím původním dabingem člověk dlouho nevidí, tak mu to pak splyne a přestane vadit. A pro mě byly nejhorší asi Čelisti, z Viktora Preise toho nevímkoho... To bylo jak ledová facka železnou tyčí po ránu na probuzenou.
02.08.2005 00:00 K dílu: Slušnost na Písmáku kopírka
tu revoltu jsem asi zrovna zaspal. jednou sem tu nebyl skoro rok vkuse, a pak sem to dočítání povídek doháněl jak pigot, tak možná tehdy. a čím myslíš, že to je, kromě toho exodu? každodenním masírováním mozků programy v televizi a internetem a zrychlením životního stylu vůbec, nebo prostě jen tím, že jsou lidi hovada? (tím myslím, že to už přes internet vlastně ani nemusí skrývat, jako při osobním kontaktu?) jo a ten starej nick byl NIC, nic víc,ale zjistil sem, že v seznamu ještě pořád je, i když plně vynulovanej a já už si ani nepamatuju heslo
02.08.2005 00:00 K dílu: DÍRA jako DÍRA kopírka
myslim, že nějaký přípravy v tomhle věku nejsou potřeba. jsem si jistý, že většina jedinců od přírody nadrženého pohlaví by v těch šestnácti šla i s kulhavou, jednorukou a jednonohou a poloslepou a třeba i hluchou a slintající ženskou dvakrát i víckrát starší, pokud by nebyla šeredná jak noc případně ty ženský, který každej z nás někdy viděl u popelnic vybírat z kelímku jogurt. ne, to sem přehnal, tu hluchotu by asi nesnesli:) a já se nasmál, jako už dlouho ne. halt ty zážitky a vzpomínky, ty dokážou člověka naplnit. jo a v domově důchodců nemá nikdo čas na provádění perverzností v nějakým kumbálku, protože by jinak nestihli telenovely. a hádám, že většinou ani nemají sílu, jak je tak znám, ani na sehnání si někoho do toho kumbálku. típec a můj třetí výběr v historii, tohle si to ksakru zaslouží havranka: a pučíš ty šaty aj mně? já už mám jen takový starý a vodrbaný, kerý sem nosil poprvý před osmi lety když sem hrál divadlo. a tak se mi zalíbily...
02.08.2005 00:00 K dílu: kopírka
no, jestli neuvažuješ o přidání pokračování, budu se cítit velice podvedeně. obvykle dávám knížce padesát stránek a povídce polovinu rozsahu, aby mě zaujala. tady to nebylo třeba. Ale nejvíc jsem se lekl, když jsem to otevřel a objevil se tu text, který na první pohled vypadal jak báseň. To jsem málem zase hned odešel a jen vrozená zvědavost mě udržela a musím říct, že nelituji. a mimochodem, ono to jen vypadá, že je to dlouhý, ale má to něco málo přes osm set slov, takže pokud může nadšený, slintající a ocáskem vrtící čtenář vyštěknout, chce to mnohem více! daleko mnohem více!(aspoň pro mě:) protože tenhle styl i námět se mi hodně líbí. típec jasnej
01.08.2005 00:00 K dílu: Válka z doslechu kopírka
s očima mihotajícíma se lesem - tohle není klasický a o to víc je to pěkný slovní spojení a myslím, že babička by nepoužila slovo zdrhali, aspoň jak si ju z toho jejího vyprávění představuju. je to pěkný. mně vlastně neměl kdo o válce vyprávět, a ne že bych byl nerad, protože všichni se narodili tak kolem 39-40, ale praděda zařval v Praze na barikádách asi tak 5.5. 45, jen kvůli rozdělení sfér moci.(aby rusáci prasáci mohli bejt v Praze první) takže válku nemám rád. ani literaturu o velebení války, ať už je sebelepší. a tohle ji velice milým a jemným způsobem zatracuje(nenašel sem lepší výraz) típec
01.08.2005 00:00 K dílu: Moucha kopírka
čiší z toho dobrá melacholie. ale zarazilo mě, jestli holka(žena) daruje klukovi(muži) mrtvý mouchy, není trošku morbidní?:) Buddhismus mám rád, takže za styl, zpracování a i obsah(přestože je na mě trošku snovější) dávám típec
02.08.2005 00:00 K dílu: Mrtvá žába kopírka
no aby ne, pořádnou flákotu takhle na plotnu a nechat pár minutek a zalít pepřovou omáčkou, a když zakrojíš, tak aby ta krev ještě úplně tekla proudem. ale ne jen krev, ale aji šťáva, propečený tak na půlce cesty k ukazováčku. (návod pro kuchařinky k poměření propečenosti, udělejte gesto jako když solíte a pak posunujte palec na další prsty, a jeho sval stále bude tvrdnout-toho palce)
01.08.2005 00:00 K dílu: Mrtvá žába kopírka
ehm, žáby nemaj pacičky:) a já asi patřím spíš k těm, co pokud se nevymáznou, tak to neodklidí a pokud ano, tak maximálně kopancem. nemůžu říct, že by mi bylo líto každý žáby(teď mám na mysli zvířata), pokud jo, asi bych za chvilku zblbl a vyrval si vlasy. navíc žáby moc rád nemám(nezabíjím je na potkání, to určitě NE), takhle srnce, bažanta nebo i třeba toho zajíce, kočky psa, to by mi líto bylo, ale sorry(a to nesnáším v českých textech prasení řeči anglinou) pro žábu se nenadchnu. ale za zpracování a pojetí, típec dávám
01.08.2005 00:00 K dílu: kopírka
to je fakt, už jsem tady ztratil dost času, kterej se dal využít třeba konstruktivním rejpáním se v prdeli. a omlouvám se za sprostá slova, nemám je rád. a zároveň se omlouvám za pokus o vyslovení názoru u autora neschopnýho chovat se minimálně slušně. a omlouvám se, že se omlouvám takovýmu... ne, nebudu se dál snižovat. (ne)těšilo mě, příště doufám na neviděnou, neshledanou, neslyšenou a nepsanou. a pokud možno ani jiným způsobem setkanou. pa, čao, pac a pusu a zlý pryč. howgh - domluvil jsem.
01.08.2005 00:00 K dílu: kopírka
výtvarné a filmové jsem pominul, protože zde se jedná o povídku ovšem s tím vzrušením nesouhlasím, protože péčko má ještě další účel. vydělávat peníze výrobcům. takže nic ve zlym, ale s tou první definicí souhlasím spíš. ta tvoje je spíš už tak součástí. mimochodem ottův slovník je velice dobrá knížka, ale nedočetl jsem ji. mám radši menší a ne tak objemné svazky, kde člověk může hledat a VZDĚLÁVAT se kdykoliv.
01.08.2005 00:00 K dílu: kopírka
pokud ne, jsem asi blb a neumím číst v encyklopedii(kterou jsem si schválně na tebe vzal), pokud znáš lepší, nasol ji sem a nestyď se a přestaň planě žvanit milý kopírka je halt blb vod narození, kdy spadl na čtecí jednotku a poškodilo mu to reálný vidění světa.
01.08.2005 00:00 K dílu: kopírka
pornografie: literární brak necudného obsahu, nevkusně zobrazující pohlavní život pokud budeš chtít, jsem schopen i definovat pojem brak a necudný, pokud ovšem máš tu sílu to chápat. pokud máš ovšem schopnost něco jinýho než urážet, ale to je jedno. kamaráde, tys mi tak hejbl žlučí, že sem málem poprskal obrazovku, než sem si uvědomil, že je mi to vlastně jedno a že mi je to ukradený. kritický realismus: literární směr druhé půlky 20st. spojující objektivní zachycení skutečnosti se sociální kritikou, pokud jsi tak odvážný, že se chceš srovnávat s charlesem dickensem a antonem pavlovičem čechovem, tomassem mannem a podobně, já ti bránit nebudu ovšem pokud by tu některej z nich byl, rozmlátil by ti hubu. bohužel tu neni (tohle sem si neodpustil) čao lásko
01.08.2005 00:00 K dílu: kopírka
hele, notak notak kámo. není třeba to brát osobně. chceš hlubší názor? chceš. tak sem ti dal svůj názor na tu mikropovídku. pokud se ti nelíbí, vyjádři se. pokud ho považuješ za stupidní, pro mě za mě. ALE NEBUĎ ÚTOČNEJ, NEHODÍ SE TO SEM!!! (tím myslím Písmáka) text sem si nepopletl, napsat někam jinam jsem to nechtěl, umím číst i v jiných jazycích, ale v češtině už od narození, pokud budeš mít nějakou inteligentní a NORMÁLNÍ připomínku k mé kritice, i kdyby byla o ničem (což v případě této povídky skoro je), napiš mi. rád se znovu pobavim. s upřímnými pozdravy kopírka
01.08.2005 00:00 K dílu: kopírka
Nemůžu říct, že nezaujalo, ale taky nemůžu říct, že líbilo. Spíš tak někde mezi. Zpracování se mi líbí, kdyby to mělo trochu promyšlenější děj a zápletku, líbilo by se mi to celý a to, řekněme, erotický pozadí by tomu dodalo nějaký takový to koření. Takhle je to však skoro zas jen o tom samým, občas nechutnější, občas nepopisnější než pornografická povídka, kterou lidi čtou hlavně kvůli popisům. Takhle jako by ses zastavil na půli cesty a nevíš, co si vybrat, porno, nebo radší jen s prvky péčka a dějem? Podle mě oboje napůl, a bohužel od každýho ta horší polovina. takže na tip to absolutně nevidim
01.08.2005 00:00 K dílu: Mediátor kopírka
délka 1000 slov, z toho: 14x byl 13x je 4x jen(smáznout) 18x už(většinou úplně všechny smáznout) 4x pak 6x který á é 14x co(tady jsem se díval, a většina nejde nahradit nijak, jedině jinou stavbou vět) 5x jak dohromady 78 slov. To je od minula velké zlepšení(poměrově asi o 20%). Není to dokonalé:), ale co je, že? A abych řekl pravdu skoro jsem si toho opakování nevšiml;-) Co se týče obsahu, protože to není uzavřený příběh, není tam toho moc k kritizování(rejpání:). Je to jen začátek a jako takovej je to třeba brat. Prostě úvod do děje. Uvidim jak dál, ale zatím se mi to líbí jak po slohové, tak po stylistické stránce. Jen mi občas přijde, že používáš příliš obtížné a chvilkami až skoro šroubované věty.(Když jsme šly – už se stanem - ještě jsme nevěděly, kam vlastně jdeme. - například, ale i jiné) Ty by chtěly možná zjednodušit, aby se chytali i čtenáři, kteří kromě nedělního blesku neotevřou ani teletext:) Ta přímá řeč na začátku mi přijde trošku nešikovná a neskutečná. Takhle lidi nemluví. A už vůbec ne mladý holky, ségry a kámošky. Možná ještě tak nějací "vzdělaní" případně na vzdělané si hrající profesoři a doktoři. Ale to nevadí. Přímá řeč je oživením jakýhokoliv textu, ať už je jakákoliv. A nebál bych se ji strčit i do toho deníku. Nikdy sem sice žádnej nečetl ani nepsal, ale i tam by klidně mohla bejt. nakonec típec, a čekám, jak to bude dál
29.07.2005 00:00 K dílu: Utopen kopírka
jo máš recht, pokračováním se většinou všecko zkazí. líbilo se mi to, a ta pitomá sázka by mi mohla. nevím, jestli tohle bylo založený na skutečnosti, ale spousta lidí se nechá velice lehce vyhecovat. a já je nechápu. nikdy mě nezajímalo, co si o mně kdo myslí, a nechat se navízt do něčeho takovýho... brrr. jednou sem viděl záběry skoku po hlavě do tří metrů a když chlápek vyplaval, do konce života mohl už jen cucat chleba brčkem. takže za dobrý zpracování a odstrašující příklad blbejch vtipů a hecování típajznu
29.07.2005 00:00 K dílu: Naděje kopírka
a teď si představ, že si ta porodní doktorka a tohle v mnoha obměnách vidíš každej den. 250 hodin měsíčně, furt a čím dál tím častějš, protože rizikových těhotenství přibývá. to sem sakra rád, že na felčařinu sem nešel. ale moje teta jo a přesně tohle má. a když jí občas některý ty nedonošený děcka umřou nebo se jim stane něco podobnýho nebo se naroděj s vrozenou vadou, tak je dycky na dně. a když pak říká, jak se ty matky k těm vymodlenejm postiženejm dětem chovaj(ty co se uply jen na porod a dál už nemyslely), obvykle ne hrubě, ale spíš neprojevujou moc lásku, tak si člověk říká, jestli...(ale ne, ani nedomýšlet) takže típec a druhej výběr, co sem zatím dal(a i když sou tu nějaký ty mini nedokonalosti, obsah to vyrovná)
29.07.2005 00:00 K dílu: Pro maminku... kopírka
Musím uznat, že se mi to líbilo. I přes ty chyby, co uvádím dole, líbilo. Lehce se to čte a odsejpá to. Co se týče slohu a jazyka , myslím, že je na docela dobré úrovni, v souvislosti s věkem autorky. Možná bych přihodil nějakou přímou řeč(tu umí správně napsat třeba stephen king nebo pelham grenville wodehouse) a přidal popisů míst a jak scéna zrovna vypadá(to zas skvěle umí charles dickens) Je to dobrý, až na to opakování slov. Zde předkládám seznam. 46x sloveso "být" v minulosti (tohle určitě upravit, hrozně to omezuje barvitost textu a když používáš živější slovesa, nemusíš používat tolik příslovcí) 15x sloveso"být" v přítomnosti (totéž co nahoře) 3x "už"(většinou úplně smazat) 3x "bohužel" 9x "chvíle"(pokud možno vyhl bych se tomu) 14x (dohromady) slova jako: několik, někdo, někde 7x co (nahradit jenž, jež, jíž apod) 6x něco 14x který + z toho 2x některý(jak u "co") 3x totiž(úplně vymazat) 7x jako(tomu se nedá vyhnout, ale je lepší použít i "jak", to tam bylo 2x) 5x ještě 9x stopy (není plevelný slovo, ale i tak, stejně i slůně, prostě je omezit) když je spočteš, dostaneš skoro 150 slov, což je přibližně desetina povídky, a to je hrozně moc Ale nevěš hlavu. ve třinácti letech sem sotva brousil tužky, deset hodin hledal ty pravý ména lidí, pak dalších deset hodin ména míst a nakonec si kreslil mapky a obrázky tak dlouho, že jsem maximálně napsal začátek a pak mě to přestalo bavit a zapomněl sem, co sem chtěl napsat. Navíc, slova opakujeme všichni, není to poprvý, co to tady píšu, a ani naposled. Je jen potřeba si to projít.(třeba ve wordu zadat Ctrl+F a zatrhnout Najít všechny) A časem se to vytříbí. jo a auto bývá obvykle odstavené ;-) típec dávám, za docela dobrou povídku(ty opakovaný slova se daj lehce napravit) a pro povzbuzení do další tvorby
29.07.2005 00:00 K dílu: Lesopaní kopírka
Susy+autor: to bude muset pokračovat, jinak to není povídka, ale jen popis osoby štrejchnutej charakteristikou. teď by se to dalo vlastně rozvést kamkoliv, scifi, fantasy, horor, ze života, romantika, detektivka, kamkoliv. jinak zpracování ujde, takový snový a poetický. semtam nějaká ta chybička se vloudí, ale všechno se dá opravit. jo a hádám, že byla bosá a právě proto našlapovala zlehka a ladně a potichu(ne přesto) a taky by mě zajímalo, jak vypadají rty barvy malinojahodové (maliny jsou do vínova, jakoby do nich přidali špetku modré a jahody spíš do jasné červené, s větším množstvím žluté) vlasy nevypadaly rozdrbaně - tohle slovo mi tam v tý chvíli úplně zničilo atmosféru. dá se říct, že se mi to spíš líbilo, ale od povídky očekávám aspoň zápletku(když už ne pointu), i když ne třeba úplně originelní. takže pokud se rozhodneš to rozvést, dej mi avízo a já to pak možná otipuju(podle toho, jaký to bude), zatím ale ne
28.07.2005 00:00 K dílu: Uvězněná nestvůra kopírka
Nemyslím, že je to povídka. Spíš poezie v próze. A hodně se mi to líbilo. Zajímalo by mě, jestli to náhodou nebyla reakce, nebo názor, nebo inspirace, nebo cokoliv Terry Schiavovou.(tou američankou, kterou manžel nechal odpojit od přístrojů a její rodiče to nechtěli a v březnu z toho byla pěkná mela mezi politikama a soudama v USA) A típec. Akorát ty poslední dva řádky bych upravil. čárky smazat a dat tam po otazníkách velký písmena.
28.07.2005 00:00 K dílu: Disko Sluchoňovice kopírka
No, já bych se podělil o zážitky z diska nebo hospody, ale bohužel žádný nemám, protože tam nechodim.(ale můžete se tu klidně zasmát :-() (a než se zeptáte, co sem za malýho vola, tak mi je stejně jak tý hře - jednadvacet) A je sranda, jak je to všude asi stejný. Jako bych viděl kámoše ze třídy. Jinak ke zpracování ani ničemu, k čemu jinde mívám výtky, výtky nemám. Možná jen, že takový sebevědomí jako maj ti dva bych nikomu nepřál:) típec a můj první výběr (po letech si na to vzpomenu jako na tenkrát poprvé:)
02.08.2005 00:00 K dílu: Jak dlouhy cas stravite na Pismakovi? kopírka
ehm, nechci opakovat, ale stačí, když se zachovám podle svýho nicku: 29.07.2005 sk8ergirl sem na písmáku v podstatě vždycky, když můžu na internet, tzn. že doma denně, ovšem většinou jen připojená a neaktivní a vzhledem k tomu, že druha, družku, manžela ani manželku nemám, tak neříkaj nic a abych se neopakoval: 28.07.2005 KayTee [Redaktor] [Výběr] vždycky, když jsem na netu, tak v jednom okně písmák určitě je :-)) a abych to zakončil, doufám, že se vám můj příspěvek líbil 8()
28.07.2005 00:00 K dílu: Půda kopírka
Tady se někdo díval na starý amerikánský horory, co? Nebo možná četl některý starší anglický romány, ne? Přesně tak mi to přijde. Zpracování dobrý, rychle se to čte, ale upřímně, je to o ničem. Občas hapruje odstavcování. A "nicnedělání" a "odtud" je dohromady. Je zajímavý, jak často musim souhlasit s Havrankou. Rozhodně by tomu neškodilo rozvedení, případně přidání něčeho víc než jen té povrchní zápletky o zvucích z půdy. První odstavec mě málem odradil. To už sem si říkal, že z klišé asi nevylezeš, naštěstí ano. A kdyby po půdě lozila krysa(nebo spíš ten potkan, protože krysy skoro vyhynuly), nebyly by to krátké pronikavé zvuky, pokud by tam nebyly mladý, nebo by na ni něco nespadlo. Spíš by to bylo ťapkání a škrábání a tak.
27.07.2005 00:00 K dílu: Lov kopírka
Líbilo se mi to, i když fakt je, že taky nevidím pointu a zápletka je dost vohraná. Ten dialog je pěkně živej, kromě občasného patosu je jak skutečnej. Na ten patos bych si dával pozor, čtenáře po nějaké době omrzí. A možná nějaký nápaditý zakončení by to chtělo, aby si na to člověk mohl ještě někdy vzpomenout.(tohle platí jen v případě, že nechystáš pokračování). Ale co mi vadilo nejvíc, a co se poslední dobou v Písmáku hodně rozmáhá, hrubky. Shoda přísudku s podmětem, přivlastňovací pod. jm. apod. Na to bych se být tebou zvláště zaměřil. Občas mi taky neseděly ty klišoidní slovní spojení: hrobový spánek, jako mávnutím kouzelného proutku, tonula v paprscích slunce, mlel z posledního... Není to prostě ono. Dodává to tomu příchuť pozlátka. Ale celkově za docela čtivou povídku a pro povzbuzení tvořivosti dávám típec a těším se na další práce.
27.07.2005 00:00 K dílu: Thylacinus cynocephalus kopírka
vesuvanka:Není jistý, že vyhynul, ale předpokládá se, že vyhynul. O latimerii se taky nevědělo do minulýho století. A myslím, že jsem někde četl nějakou zprávu, že snad nějaký podivný zvíře tam viděli. A samozřejmě se hned začalo spekulovat. Kdoví. Rozhodně bych však netvrdil, že rulík zlomocný nikdy nerostl na severním pólu, protože jsem tam nebyl a neprošel si to s lupou a atlasem rostlin. Klidně tam mohl někdo připlout a zasadit nějakou rostlinku do sněhu. A ona tam klidně těch pár minut mohla žít.;-) Jerryshit:Povídka se mi líbila, ale ta hodně melancholická a skoro filozofická nálada mi k zvířeti jako vakovlk nesedí. Já jsem odkojenej příběhama s hlavním hrdinou zvířetem(čet sem skoro všecko známějšího, Irčák Finn, Vlčák Kazan, Barí syn Kazanův, Bílý Tesák, Jerry z ostrovů oba díly, I o Jerryho bratru, ale už si nepamatuju jeho jméno plus určitě ještě něco). Když to s tím srovnám, neuspěje to jako povídka o zvířatech. Ale když to vezmu jako povídku od autora, kterej zatím moc povídek nenapsal(a kdo z nás se s těmi velikány může měřit, že?;), nebo rozhodně jich tady moc nepublikoval, musím říct, že je dobrá. Moc dobrá. Akorát bych být tebou přidal pár faktů z vakovlčího života. Zapsat to do jeho života, chápeš co myslim. Například Dick Francis v každé své detektivce odhalí čtenáři jedno z méně známých odvětví lidské činnosti(sklenář, žokej, hračkář, stavitel, detektiv Jockey clubu, přepravce, malíř, atd.) To by tomu hodně pomohlo a přeneslo by to tu povídku od snovosti k realismu a přirozenosti. Típec dám až dočtu i zbytek a nebude-li to předvídatelné.
26.07.2005 00:00 K dílu: Pozdní akvamarín kopírka
ta ztráta inspirace tu na mě přímo čiší. Já bych něco takovýho nedokázal napsat, protože kdybych se vžil do té nálady, asi bych tu inspiraci ztratil taky. A i proto sem to přečetl co nejrychleji(toho se bojim víc jak podnikatel společného zdanění manželů) Občas drobná chybička, která ruší, ale celkově slohově a stylem velmi povedené. Absence přímé řeči velice pomáhá všeobecně úmorné a takové té nijaké náladě(ne díla, ale hrdiny v díle). Ty dvě poslední věty se mi dost líbí, i když nevím, co je hudba ranního akvamarínu (tyhle tři slova mi k sobě ale vůbec nesedí, což neznamená, že se mi to spojení nelíbí;) típec dám
26.07.2005 00:00 K dílu: Kruhy v obilí kopírka
Nemůžu říct, že by se mi na tom něco nelíbilo. Zpracování, styl, vypravěčskost, slovní zásoba textu. Všecko se mi líbí. Ale problémem je, že, přestože čtivé a zajímavé, dílko nějak nevyzní. Prostě mi tam jen ta rozvedená zápletka nestačí. Možná kdyby byl na konci nějaký zvrat nebo NĚCO, nepotřeboval bych tam pointu, ale takhle... Každopádně to jsou jen mý osobní součástky přístroje zvanýho čtivo, který upřednostňuju, ale který tomu neubírají na zábavnosti(a nepřidávají na zapamatovatelnosti), takže típec dám.
27.07.2005 00:00 K dílu: Jáchym kopírka
Jasan, já neříkám, že je to ten nejhorší druh alkoholika. I fyzický alkoholik. S krhavýma vyboulenýma očima, třesavou rukou, bledou a stále zpocenou pokožkou a špinavá. Ale je psychický závislák. O to tu jde. Když někdo každej den přisunuje organismu určité množství jedu(a co jinýho je alkohol, že?), ten organismus si na to zvykne. To je totéž u drog(kam patří i alkohol). A chce větší dávky. Můj otec si docela rád přespřihnul(a vodu myslím nepoužíval ani na mytí:-). A nejradši když za to nemusel moc platit. Jednou třeba v práci dostali asi dvacet litrů (+-)100% lihu na čištění strojů, tak si to se dvěma známýma přefiltrovali a zředili. Různejma trestěma dochutili a vyžahli dřív než se ty stroje zadřely. A on skutečně byl skoro ten nejhorší alkoholik. A k těm lahvím, všechno se jednou stane poprvé...;-)
27.07.2005 00:00 K dílu: Jáchym kopírka
Degustaci bych nechtěl dělat. To to víno, ať je sebelepší, musíš vyplivnout. A navíc na to nemám nos (chuť je z víc jak 70% vůně). A nechápu ty, co z lihu nevyjdou od dětství. Nesnáším ztrátu sebekontroly a nedovedu si představit nepamatování si poloviny života. Navíc by se člověk měl zamyslet, když se dozví, že i ta jedna sklenička denně vína po obědě už je z psychologickýho hlediska alkoholismus. Alkoholismus nastává (+-) když pijete víc jak jednou dvakrát týdně. A o svých buňkách(jakýchkoliv) klidně mluv i příště. Kam bysme se dostali, kdybysme už ani nemohli v umění vyjádřit to, co si myslíme, nebo myslíme že myslíme. U vín jde o to, ze které oblasti jsou. Například v Bordeaux by to, co mají třeba v Londýně označený za lepší kvalitu, nepili ani ti nejchudší vinaři. A pro Londýňany by zase ty nejlevnější vína v Bordeaux byly ty nejlahodnější co pili.(i když se tyto rozdíly kvůli suprmarketům postupně smívají, dřív to bylo viditelnější) To vím, koupil sem jednou ve Francii(se školou) flašku pravýho Bordeaux za tři eura. Tady by to stálo kdoví kolik.
26.07.2005 00:00 K dílu: Jáchym kopírka
ty vína totiž jsou ředěný brzdovou kapalinou a pro říz je tam přidaný trochu fridexu do ostřikovačů:-) a souhlasím, že u nich vychlazení pomůže, ale tyto vína jsou určený spíš na vaření (rozhodně bych je na nic jinýho nepoužíval) nebo pro mladý hloupý kluky, kteří se rádi opíjej a nemaj na to prachy. a nezlobíme se na tebe (to byl královský majestát ;-)
26.07.2005 00:00 K dílu: Jáchym kopírka
Ve chvíli, kdy jsem dočetl k zmrazenýmu vínu, tak mě skutečně zamrazilo. Takhle nakládat s vínem? I když je to třeba jen nějaká konzumní stolní směska, jejíž jediná funkce je opít majitele? Třicetkrát běda!;-) "mluvení"podávala mi ji s těmito slovy - tohle se mi moc nezdá, něco mi tam přijde navíc a občas mě rušily docela nehezký hrubky, hlavně shoda přísudku s podmětem. co se týče samotnýho textu, dával bych si být tebou pozor na opakování slov. Hlavně plevelných slov, jako jsou: jen(jenom, jenomže, 12x) už(7x) nějaký(nějací, nějakou, 12x) variace slova plný(5x) což je dobrý skóre na průměrně dlouhý román, ale na povídku o necelých třech tisíci slovech je to hodně. Ale děláme to všichni. Když se dostaneme do určitého zápalu, jako by nám docházela slova. Proto používáme tyto slova. Navíc ještě totiž, již, pak, poté, ještě, začít- tyhle tu ale moc nemáš. Vím, že někdy se jim nedá vyhnout, že jejich vynechání by změnilo význam věty, ale většinou jsou tam jen navíc. Každopádně bych si na to příště dal pozor. Celkově se mi povídka líbila, i když sem se nedočkal od začátku avizovaného setkání s nadpřirozenou bytostí. Škoda, kdoví, co z toho mohlo vzniknout. A kromě těch pár chybek, co jsem zmínil nahoře(a který se daj lehce napravit), mi to přišlo příjemné na počtení. Proto típec
25.07.2005 00:00 K dílu: Den s odezvou. kopírka
já nemyslel nutně, žes opisovala z cizince, případněs to dočetla a sedla k tomuhle. to sem vůbec neměl na mysli.(i když přiznávám, že jsem to špatně formuloval) spíš mi přišla taková ta atmosféra, že je hodně podobná. navíc, podvědomí si s náma dělá, co samo chce. (to řekl freud) je jedno, žes na to nepomyslela, podvědomí ano. podvědomí totiž ví a vidí všechno. miliony informací, který se později vynoří při jednom slovu, nebo obrazu, nebo náladě. a ty ses dostala do té pravé existenciální nálady. a jsem rád, že jsi ráda :-) Navíc, kdo nemá vyčtenej styl? možná Homér nebo autor eposu o Gilgamešovi? :-)
25.07.2005 00:00 K dílu: Den s odezvou. kopírka
ze začátku mi to přišlo křečovitě napsaný. četlo se mi to tam dost těžce. ale později, po deseti dvaceti řádcích to přešlo;-), zpracování se mi líbí, ale nevím, o co tu jde, co je účelem? přijde mi, jak kdyby sis četla Camusova Cizince a pak ve výsledné náladě (někde kolem kapitoly o zabití toho Arabáče) napsala tohle. líbilo, ale na tip to nevidím.
26.07.2005 00:00 K dílu: masaker, labute kopírka
domino: no vidíš, jak to umíš hezky říct. já sem původně myslel, že tu nikdo neumí než tipnout a říct hezký. ale o tom pírku to nějak furt nechápu. ale já su starej cynik a na tohle sem hlavu neměl nikdy, takže co. holt nebudu chápat další věc(stejně jako výpočet daní a rozpis E=mc2, nebo jaktože vždycky když si koupím pakl pivka, je do dalšího dne pryč?) no a o té nádše(rozumím správně? rýma nebo nachlazení?) to asi taky chápat nebudu. ale to je život.
26.07.2005 00:00 K dílu: masaker, labute kopírka
kromě toho, že nejsem zvyklej číst slovensky sem žádný větší problém neviděl. Povědomí, atmosféra i postavy dobře načrtnutý, ale doteď nevím, proč to všechno? Má to být o nesmyslném násilí? Nebo o nesmyslnosti lidského konání a bytí? Pokud ano, čekal bych, že hlavní postava na konci udělá něco přesně stejně nesmyslnýho, což se nestalo. Pokud ne, o čem to bylo? Zabíjel labutě z hladu? Sexovali... No, to hádám bude jasný proč. A proč šel močit bude taky jasný. Takže, přestože zpracování se mi líbilo, nenacházím v tom nic moc víc než dobře odvyprávěný děj jednoho dopoledne(?).
28.07.2005 00:00 K dílu: Modlitba pro Adama IV kopírka
Koukám, že i to psaní po ICQ je u většiny lidí stejný nebo hodně podobný. Akorát vy ste teda byli supr rychlíci, co? Tohle všecko napsat za jednu minutu:). típec jasnej, prostě líbí, jsi moje inkoustová (krevní) skupina a hádám, že tě strčím aji do oblíbenejch autorů
25.07.2005 00:00 K dílu: Pitomý nápad kopírka
myslím, že jak znám fanoušky (od slova fanatik), tak ti by ho neztrhali. spíš by se jim to strašně líbilo, i kdyby to byla hovadina, kterou si vytřít zadek by bylo vůči tomu zadku urážlivý. povídka se mi líbila, dobrej sloh, styl i technika. lehce se to čte a odsejpá to. dá se říct, že jsem se nezastavil. típec jasnej,
25.07.2005 00:00 K dílu: Lidi ... jak jsou sami a přitom tak povrchní! kopírka
na začátku si říkám: Supr, další fantasy povídka! a dál? dál nic. zajeto do autu, zavřeno filozofováním o sebevraždě, nenávisti a podobně. zpracování slušné, styl i sloh dobrý, ale myšlenka a obsah se mi nelíbily.
29.07.2005 00:00 K dílu: kopírka
já to osobně nemyslel, ale prostě mě všecky tyhle útoky nechávaj chladným. ne že by mě nezajímaly, třeba technická stránka je moje, ale smrt patří k žití. často je to jediná věc, která v tom životě přijde v tu správnou chvíli. já neříkám, taky bych nechtěl, aby mě někdo vyhodil do vzduchu, nebo někoho z rodiny a známých, ale dokud se to nestane, kašlu na to. a až se to stane, bude mi to líto,ale stejně s tím už nepude nic udělat, takže se nejspíš na to vykašlu zas. ale asi mám divný názory. co se týče toho, proč nestřílej do politiků, tak kdo by potom ustupoval nátlaku, když by byli politici mrtví? navíc když se tenhle útok dotkne něčích blízkejch, je pak spíš odhodlanej zničit to kdekoliv by to mohlo vzniknout. mě spíš děsí jiný věci. třeba zákon, kterej přijali zrovna ve velký británii někdy v březnu dubnu, kterej dovoluje úřadům člověka, jen při podezření z terorismu, zabásnout bez udání důvodu a na jakkoliv dlouho. to už je totiž první a dost podstatnej krůček k policejnímu státu. nebo se taky bojím toho, že ani o té válce kdekoliv v posledních letech nevíme jistě, jestli vůbec byla. viděl sem film vrtěti psem a stačilo mi to a když se podívám na dnešní úroveň triků, ani bych se nedivil. protože kdo z nás tam byl, že? a tohle už je tramtárie(co my víme o nějakým iráku, vietnamu, laosu, afghánistánu apod.) a co se týká toho dostála, nejoblíbenější byl jen proto, že byl nemocnej. to samý kdysi lux, nebo thomas jefferson(abych zabrousil i za oceán) a spousta jinejch, o kterých ani nic nevim. a rakovinu znám až moc dobře(ne tedy od sebe, ale viděl sem, co to s člověkem udělá hodně zblízka a několikrát) a dostál měl tu nejlepší péči, nejdražší léky, nejlepší doktory, co si nikdo z nás nemůže dovolit ani z desetitisíciny, takže proto mě nezajímá. a taky samozřejmě zdravim a pozdravuji a ten večer snad můj názor (už jen tím, že je) ani nezakalí:-) měj se fajn.
29.07.2005 00:00 K dílu: kopírka
nic ve zlym, ale kašlu na ministra. ten mě zajímá snad úplně nejmíň,stejně jako nějaký útoky někde. mě zajímá to, co se děje u nás a na nějaké tramtárii, která si navíc o ty útoky díky svým politikům koledovala od první chvíle, mi nesejde. a navíc, nedějou se jen takový věci. to se zas někdo díval na novu. tam tohle musej dávat, protože jinak by se všichni dívali jinam. na novu se už vůbec nedívám, protože jim jde jen o sledovanost. nejlepší jsou zprávy, co dávaj na čt2 z BBC, sice v anglině, ale nejlepší
25.07.2005 00:00 K dílu: Rada zázračného Číňana kopírka
myslím, že i u doktora se dveře drhnou, možná ale netrhnou:-) a s čínskýma a vůbec jakýmakoliv výtažkama z rostlin bych si nezahrával, pokud to není z důvěryhodnýho zdroje (což hádám tenhle nebyl), teta je doktorka na očním v dětský nemocnici a každou chvilku jí tam chodí nějaký děcka na pohotovost s otravou z těchhle sraček. někdy zůstanou slepí do konce života. nezačínal bych si s tím. povídka se mi líbila. típec
26.07.2005 00:00 K dílu: kopírka
nemám rád tyhle tvrdý slova. není to pičovina (já sem takovej slušňák, že mi to nejde ani z klávesnice:), a povídka se mi líbila, to je bez debat. akorát jsem v tom hledal nějakej mohutně obyčejnýmu člověku nesrozumitelnej smysl a tak mi unikl ten, kterej tam byl. tedy ne unikl, ale spíš mě nenapadlo, že je to ono. Když tu o tom byla tak živá a mohutná diskuse, myslel sem spíš, že řidič je inkarnací starých dobrých časů a stopař vtělením nové doby, a že pro každýho mají svý krásy. a každej dokáže ty svý "ovečky" taky pěkně zničit a dohnat k smrti. a když se setká nová a stará doba, je mazec.
25.07.2005 00:00 K dílu: kopírka
co jsem chtěl říct mi vzal finch rovnou vod huby, akorát že bych to neřek tak uhlazeně ;-) a upřímně, tohle mi nepřijde jak vysvětlení, spíš jak anotace povídky (pro neznalé:obsah v několika větách) už sem si myslel, že sem blb a že si budu muset provětrat mozek perkusem, nenapadlo mě, že to je hypnóza, ale spíš něco jak uřknutí(zlé oko:), ale jinak... no, nepřekvapils mě, ale stejně líbilo.
25.07.2005 00:00 K dílu: kopírka
kanibalismus? nic jinýho, co už by tu někdo něřekl mě nenapadne, každopádně až to někdo odhalí, pošlite mi avízo škoda, že to není rozvedený na delší literární útvar, možná by to pak bylo jasnější i mně.
23.07.2005 00:00 K dílu: kopírka
mně to vykládej, jednou po cvičení v posilce se mi stalo totéž, co letcům za první světové ve velkých výškách. čéče já na deset nebo patnáct minut ztratil zrak. neviděl sem než tmu. kurňa, od tý doby nechodím do tý posilky a chlast z domácích zdrojů nechám vypít vždycky pár dnů předem někoho jinýho (třeba paličovu dceru:)
23.07.2005 00:00 K dílu: kopírka
dneska už ne rum, ale maximálně tak Tuzemák (zasraná EU)
25.07.2005 00:00 K dílu: What the hell is this? kopírka
jo, nedokončil sem větu, ta s milou jovovich je kravina, že jsem ji vypnul po deseti minutám. a to obvykle každýmu filmu dám dvacet až třicet minut, aby mě chytil(podle celkové délky)
25.07.2005 00:00 K dílu: What the hell is this? kopírka
já neřek, že se mi Matrix jedna nelíbil, jen sem řek, že je to ta největší vykrádačka filmové historie. bohužel jsem se spletl, je to největší vykrádačka lidské historie) ono svým způsobem i v Excaliburu popsali hovadinu. Za krále Artuše, někdy v tom pátým čtvrtým století ještě nikdo nic o železných brněních nevěděl, maximálně tak kožených kamaších a drátěné košili. i tak to ale byl hodně dobrý film. , co se týče těch ostatních, co jmenuješ, myslím, že Johanku z Arcu natočili nejlíp kanaďani(?)dvojdílná byla na čt1, ta s milou jovovich(zajímalo by mě, kdy ji opavia zažaluje za používání jména značky jejích sušenek:), když milka mohla zažalovat jednu návrhářku za používání svýho křestního jména Milka na svých oblečeních) Králem Artušem se u mě skoro pohřbil dobrej pocit z Ioana Gruduffa, Trójou(trojská válka dlouhá 15dní? opravdu ne, a zbytek hovadin) si to zas skoro podělal Pitt a smazal tak úspěch ze Seven, 12 Opic... a u Pána Prstenů nebrečím, že není přesně podle knihy, já brečím, jak ho změnili jen na lacinou zábavu plnou krásných triků, dekorací, tvářiček, pozadí(teď myslím i krajinu:), kde jde jen o vyžití se vizuálně, ale něco hlubšího už tam není (kromě těch několika zbytků myšlenek, který se tam zuby nehty udržely ještě z Tolkienovy "verze") co se týče Ameriky jako zobrazovače skutečnosti, to je totéž, jako ji brát za Zemi Svobody. Ani jedno tam není známo. a o Iráku bylo od první chvíle jasný, že tam jedou jen koupit levnější benzín, jako při krizi v 1980(?) v suezským průplavu(ale o tom už toho moc říct nemůžu, je to asi pět let, co sem o tom četl) Podle mě je Amerika jen velkohubá patosem oplývající a nenávistí vůči všem neameričanům plná napodobenina demokracie.
23.07.2005 00:00 K dílu: What the hell is this? kopírka
Voslík:co myslíš faktografickejma blbostma? já tam hledám hlavně zábavu, která mě nefackuje každou chvilku logickejma kopancema a obratama alá korouhvička v orkánu. možná nezapadám, když řeknu, že chci, abych se nad filmem musel a mohl trochu zamyslet, ale doufám že ne. doufám, že tohle chce hodně lidí. doufám, že ano, protože jinak dopadneme jak v zmíněném Fahrenheit 451 (podle Bradburyho) kyselina: nejsem pseudo intelektuál, nejsem asi ani nejspíš intelektuál, do kina nechodím(na to nemám prachy, ale mám netbox gold), a o filmy se zajímám už od dětství, kdy si můj otec koupil někdy v osmdesátým video a pak sem skoukl skoro všecko (mnohokrát), co se dalo tehdy sehnat, třeba evil dead 1 a později 2 jelo od rána do večera, protože se k nám chodili dívat všickni známí (možná proto sem občas ještě při pohledu na pravou ruku nervní:) mimochodem, víš, že když tebe někdo nevypere, že se propálíš aji skrz živý maso?:-) dobrá vlastnost kritika:) Mravenci: a co vy, kluci kyselinotvorný. víte, že ste slavný? včera sem o vás viděl dokument v televizi, a řeknu vám, s váma bych se do křížku pustit nechtěl, kdyby vás bylo celý hnízdo:-)
23.07.2005 00:00 K dílu: What the hell is this? kopírka
plytcí, lineární, přízemní, schopní bavit se maximálně o tom, o čem bude další díl harry pottheada nebo jaký si vzít dneska hadry
23.07.2005 00:00 K dílu: What the hell is this? kopírka
jednodušší?
23.07.2005 00:00 K dílu: kopírka
řekl bych asi jen toto: So_what ???
26.07.2005 00:00 K dílu: Záblesk vědomí kopírka
To se mi líbilo. Konečně nějaký dobře zpracovaný SF, který má i nápad a pointu nakonec jako třešničku na dortě. Ty přirovnání(teplej adam, otcové pedofilové atd)se mi líbily. Chyby sem tu žádný nenašel, což sice neznamená, že tu nejsou, ale určitě nebijí do očí. Občas mi to sice přišlo trochu moc ukecaný, ten konec, kdy ho zabije zase spíš jako snovej než naturalisticky precizní, ale výslednej dojem to nemění. Líbilo a típec.
27.07.2005 00:00 K dílu: Alternicky kopírka
jo, ještě že ne mulťáci jako multivitaminy;-)
23.07.2005 00:00 K dílu: Alternicky kopírka
to sem taky neměl na mysli, že to tu je jak na konci filmu Kasíno s DeNirem. ale kdyžtak mi to můžeš trochu víc vysvětlit. hádám nebudu jedinej, kdo o tom moc neví. já už jsem sem tam něco zaslech, takový ty zvěsti, o podivným dění. né moc jasný, ale taky ne moc skrytý:-), ale moc sem tomu nevěnoval pozornost.
23.07.2005 00:00 K dílu: Alternicky kopírka
možná to má co dělat i s tím, že jsme jako lidi všichni hodně rozpolcení a nevyvážení. že na jeden strčíme to, co bysme na jinej nedali. kvůli obsahu, nebo kvůli tomu, co si myslíme o kvalitě dílka. nebo taky na jednom se můžem chovat jak hajzlíci a jinde jsme slušňáci. je přece tak příjemné jít někam, kde vás neznají a moct shodit všechny ty sociální role z dřívějška. jo, to jak tam ten píše vo těch navzájem si tipujících klanech je pravda? jestli jo, tak to je pěkný svinstvo. v životě bych netipnul něco, co se mi fakt nelíbilo, nebo co aspoň nemělo náboj. ani bych tam nenapsal pochvalnou kritiku, když je to, s prominutím, SRÁČKÁ.
23.07.2005 00:00 K dílu: kopírka
Vzpomněl sem si při tom na Léto s kovbojem, jak Vízner z toho okna: Kykyryký? Jaký kykyryký? Já ti dám kykyryký, ty! Ještě jednou kykyryký a ... Původně sem myslel, že to kvílení je spíš sténání od sousedů. Protože máme taky párek takovejch uřvanejch sousedů, který v noci buděj koho můžou. No, tam to vyřešila sekyrka, u nás to vyřešil anonymní dopis nalepenej ve výtahu o sténající krávě a ještě něčem. Stylově dobrý, ale příliš povrchní zakončení.
23.07.2005 00:00 K dílu: kopírka
Zajímavé... nevímco. Ale rozhodně zajímavé. lehce se to čte. A i ten típec by mi sem sedl. Mimochodem, oni spolu i spali? (C:))
23.07.2005 00:00 K dílu: Hadrová panenka kopírka
celkem se mi to líbilo, a vzpomněl sem si při tom na povídku Šimka a Grossmana o tom sportovci. takový to: když vás zastihne v poli bouřka, odhoďte všechno kovové. Například pluh. škoda, že ten konec nebyl trošku víc rozepsanej, ale jinak dobrý, jen dál a víc těch povídek (a možná trošku delší)
25.07.2005 00:00 K dílu: Léto kopírka
Jo a, jméno Math je odvozeninou čeho? Napadá mě leda tak Mathematic, možná Mathias(ale to zas nění ani náznakem americký). Od Matthew to bývá většinou Matt. Tak nevim. Každopádně je to jedno. Když se někdo může menovat Soleil(francouzsky slunce) Moon(anglicky měsíc) příjmení, tak už je tam možný i to Mathematic:-)
25.07.2005 00:00 K dílu: Léto kopírka
musím říct, že se mi to líbilo, jak se jen literatura pro mladý romantický holky může líbit starýmu cynikovi. od začátku sem čekal nějakej konflikt víry, třeba jen pokus o filozofickou úvahu na téma, je dneska vůbec možné být křesťanem? no, nestalo se. později sem čekal, že je někdo minimálně sprdne za ty trička a napaří jim nějakej trest. No, nestalo se. Pak sem čekal, že je někdo přistihne při tom miliskování a udělá bordel přes celej tábor. No, nestalo se. Taky sem čekal, že se z něj vyklube hajzlík a parchant, jak už většinou chlapi bývaj, no nestalo se.(ale možná na to nebylo jen dost času) Tím pádem nemůžu říct, že to bylo předvídatelný, rozhodně to však mé očekávání nesplnilo. Co se týče stylystiky a řemeslného zpracování, přijde mi to na dost vysoké úrovni. Rozhodně na mnohem vyšší, než aspoň třičtvrtě těch, co sem píšou tzv. vyšší literaturu o blbostech s debilní pointou a o ničem. Tohle si nehraje na nic vyššího. Zpracování je dobrý. Příště použij možná jiný téma, tohle se přece jen u většiny i citově vyprahlých individuí neschopných seznámení po chvíli přejí.
23.07.2005 00:00 K dílu: Jednou v noci kopírka
Líbilo se mi to. Taková ta nevědomost, proč člověk co. To mám rád, když se člověk s postavou prokousává dějem, kterej není pořádně jasnej ani jemu ani postavě a na konci je nějaký dobrý řešení. Škoda žes z toho neudělala nějakou P. K. Dickovku. (napsal třeba předlohu k Total Recall a k Paycheck, i když nebyly skoro akční, a myslím že i předlohu k Final Cut, a spoustu jinýho), plnou strachu a takové té paranoie z možnosti hrát si s mozkem člověka a s ovlivňováním lidí vůbec. Ten konec, o snu a tak, kdyby ten tam nebyl a zakončilas to jinak, byla by to pro mě ideální povídka. Dobrej styl, čtivý a odsejpající. Takhle je to jen na tip. :-)
22.07.2005 00:00 K dílu: Nejkratší povídka Všehomíra kopírka
to už tam zatrhávám ze zvyku :)
21.07.2005 00:00 K dílu: Nejkratší povídka Všehomíra kopírka
není to náhodou ta skupina, která věří, že Němcové Babička je Bohem označený dílo a že všichni mimozemšťani vesmíru nám závidějí, že ho napsali zrovna u nás? A že se nám ho snažej vyfouknout? mimochodem, myslíte, že ve vedlejší galaxii rostou třešně? Aby se tam komoušům nestýskalo:-)
21.07.2005 00:00 K dílu: Nejkratší povídka Všehomíra kopírka
nebo možná berňák :-)
22.07.2005 00:00 K dílu: Vyšší Moc kopírka
nevím, jestli tu je vůbec k čemu se vyjadřovat, ale zkusím to:-) Líbí se mi styl, autor představivost rozhodně má, ale je to moc krátké. Krátké krátké a ještě jednou krátké. Takhle to není než jen kraťoučký nápad přenesený na papír. Skoro spíš úvaha. Nevím jak ostatní, ale já se na pěti řádcích do příběhu ani nestačím zakoukat. Natož vžít. Rozvedení by tomu určitě prospělo. Pak bych tomu možná dal tip.
22.07.2005 00:00 K dílu: Kamenná cela kopírka
Edmond Dantes opět zasahuje, co?
28.07.2005 00:00 K dílu: Modlitba pro Adama III kopírka
Nevím, jestli to napsal život, ale hádám, že aspoň něco jo. Každopádně ten styl se mi líbí. tip
21.07.2005 00:00 K dílu: kopírka
nic ve zlým, ale pohádka to není. a ani jako nepohádka to nechápu a nelíbí se mi to. ale měj se fajn
02.08.2005 00:00 K dílu: Tvrdý, či měkkí? kopírka
já bych to taky tak nechal, já to sem hodil jako zajímavost, ne že bych to propagoval. k té jednoznačnosti: někdy ano, někdy ne a někdy spíš k mnohoznačnosti, ale už jsme si na to zvykli. K zjednodušování:to se děje od chvíle, kdy člověka napadlo, že by mohl přestat lozit po stromech a klidně se batolit po zemi. člověk je totiž veskrze líný a do práce nezaujatý(jsou vyjímky mezi lidmi i zajímavé práce) tvor. i kolo bylo vynalezeno, aby byla usnadněná práce, protože ten tahač-otrok byl línej.
25.07.2005 00:00 K dílu: Tvrdý, či měkkí? kopírka
já asi taky, i když bych pořád psal stejně s tvrdýma. protože jak si pamatuju na ty svý souboje s gramatykou) na základce, nepřál bych to ani dětem svých přátel) a dál bych tím psal jen ze zvyku a proto, že už to jakž takž umým) a mislým, že je jedno, jak kdo píše, pokud do toho nenutí ostatní (nenutí je to číst ani tak psát)
Nahoru