06.10.2012 11:15 K dílu: sykavková Hoši od Bobří řeky
"Dokud mu chybí molitan, / bude mu klesat hlava." :)) - celkově se mi líbí, jak je to živé a roztomilé. - opravdu báseň pro děti.
24.09.2012 13:36 K dílu: Poslední dobou se mi líbilo Hoši od Bobří řeky
Fouckault: vidíš, jak pěkně umíš vyjádřit názor. tahle diskuze s tvým příchodem znovu rozkvétá.
24.09.2012 13:31 K dílu: Poslední dobou se mi líbilo Hoši od Bobří řeky
Foucault: ne všichni sdílejí tvůj pohled na věc. - smyslem diskuzí obecně je nechat zaznít různé názory a v tomto speciálním případně umožnit těm, jak naznačuje Eli.Benett, kteří jiné názory nesnesou, aby se smazali.
24.09.2012 13:11 K dílu: Zásadní rozdíly mezi Facebookem a Písmákem Hoši od Bobří řeky
:DD
24.09.2012 13:01 K dílu: Poslední dobou se mi líbilo Hoši od Bobří řeky
Fouckault: cílem příspěvku bylo a je vyvolat diskuzi. v diskuzi padají slova jako "dobrý", "výborný", "nejlepší", "zavedený", "výběrovaný", apod. diskuze se točí kolem toho, že instrumentem takového označení je redakční výběr a jeho projev v uvedené tabulce. mechanismus je popsán výše. klíčovou otázkou v diskuzi je, zda je přijatelné, aby lidé, kteří rozhodují o tom, co je dobré a co špatné, mohli to samé provádět u svých redakčních kolegů, obdařených stejnou mocí. někdo odpovídá, že to přijatelné je. někdo jiný to zpochybňuje. - takhle se průběh diskuze jeví mně. ale lepší je si to přečíst celé sám, pokud máš zájem o přesnější obraz.
13.09.2012 09:13 K dílu: Nevěra Hoši od Bobří řeky
babočka: to mě zvlášť těší. skoro mám pocit, že ta báseň vznikla jen proto, abych to slovo mohl použít. :)
11.09.2012 12:17 K dílu: Hoši od Bobří řeky
Ye Olde Cheshire Cheese in London
Ye Olde Cheshire Cheese, London
09.09.2012 13:15 K dílu: Přírodní lyrika Hoši od Bobří řeky
sopran: přece o tom to je - proč se po válce rozvíjelo umění absurdního? - asi aby se člověk nějak symbolicky (tzn. v jiném ontologickém modu a s jinými důsledky) vypořádal s tou prožitou hrůzou a měl chuť dál něco dělat. - egil tu dělá něco podobného. - první byla hrůza světa, ve které nemá on prsty. - ale byl do ní namočen, tak se s ní (a potažmo čtenář) srovnává, třeba, jako jeden z možných výkladů. - mám pocit, že tu snad nechtěně hlásáš něco o teorii odrazu a realisticky věrném zobrazení skutečnosti ("strom" v textu = strom za oknem)
09.09.2012 13:00 K dílu: Přírodní lyrika Hoši od Bobří řeky
nevím, proč mě u lepidla napadá stále "a už vůbec ne přespříliš hnusné", asi proto, že lepidla bývají normálně hnusná. - u téhle básně vnímám tenounkou hranici mezi výpovědí samozřejmého a banálního a výpovědí s nápadem. - jde to po okraji, ale drží se to. - matení tělem (např. "Průsvitné radši než průhledné.") je tak akorát. dobře sis pohrál se spadaným listím a olysalou srstí. - docela mě zajímá, jestli je tohle slepý meandr, nebo jestli z něj lze dostat více.
07.09.2012 12:43 K dílu: To nic Hoši od Bobří řeky
nejprve to vypadá nenápadně, ale ze záhybů něco vykukuje. - přemýšlím, jestli tam ještě něco nechybí, jestli tam není něco k rozvíjení.
07.09.2012 12:34 K dílu: Mamba Hoši od Bobří řeky
kdyby těch perel nebylo 32, možná by to vyznělo jinak, ale takhle je to číslo absolutní, jak ten klitoris. - hm, je to stejně úsměvná představa, co z ženy nakonec může zbýt. - sympaticky úsměvná, tak to myslím.
06.09.2012 08:50 K dílu: Kratochvíle Hoši od Bobří řeky
úplná pravda. některé úklony jdou příliš nízko. ale jsou jako napjatý luk a vystřelují do nebe. - jakkoliv to znám jen z vyprávění, i sv. Vavřince mohli žalovat za to, že jim svou spečenou hmotou znehodnotil rožeň.
04.09.2012 14:51 K dílu: krasnaja ploščaď Hoši od Bobří řeky
"keď máš paranaju neznamená to, že po tebe nejdu." :DDD - doufám, že ti dají aspoň slušný důchod, i když v této době plošných škrtů se ani paranoia nevyplatí. moc dobře vím, jak si paranoik vystačí se svojí fantazií, máme jeden případ v baráku (aniž bych chtěl někoho diagnostikovat). číst poezii druhých na bázi vlastní osobní zpovědi není špatné. také to někdy praktikuju.
04.09.2012 14:21 K dílu: krasnaja ploščaď Hoši od Bobří řeky
miluju Slovenky v české poezii, o tom nikdo nepochybuje. - byl jsem vždycky první i poslední, kdo jim dával déčka. - bez přehánění si myslím, že básně ve "slovenském nářečí" (:D) českou poezii obohacují, a to i v případě, kdy jsou psané v nářečí obecně českém. vidíš, Tartarovi se to líbí. - kéž bys měla více takových čtenářů.
04.09.2012 14:12 K dílu: krasnaja ploščaď Hoši od Bobří řeky
"bouřlivá vysočina" byla dobrá, ale už je zase pryč. - doufám, že tohle zmizne ještě rychleji. - raději bych tu vysočinu. - ovšem, mám podezření, že jsi nepřiměřeně podezíravá. - víš, že i od "sopran" se mi něco líbilo, než to zmizlo z Totemu. ovšem obvykle platí, že zrovna sopran píše tak nějak divně. - nakonec ani choreu jsem nepřijímal bez výhrad. - myslím, že jsi ukázkový případ narcisového záhonu prošpikovaného paranoidními párátky. :)
04.09.2012 14:04 K dílu: krasnaja ploščaď Hoši od Bobří řeky
od chorei jsem včera něco četl, to se mi líbilo, dokonce jsem si ji dal do oblíbených :). - jenže to dává smysl. jiný nick, jiný výraz. - čeho chceš dosáhnout s nickem "sopran" ? mně se při tom opakovaně asociuje kvarteto druhých hlasů ze skupiny Ladislava Štaidla. - ale tohle se fakt nedá číst - haha. - ještě ty básně o alkoholicích v rodině, to by chtělo směřovat spíš do profesionální poradny, nebo tam někam. bez keců. tohle bych vybral do poradny. :)
04.09.2012 13:11 K dílu: Kratochvíle Hoši od Bobří řeky
"A co když žádná cesta není? Smutek jej nádherně prorostl, asi jako lůj výřez z uzeného boku. Bazální smutek z nepřítomnosti, nedostatku, necelistvosti. Pociťoval, že bez Marie Panny není ničím, až se podivoval."
03.09.2012 14:51 K dílu: Portrét zmizelé Hoši od Bobří řeky
Pája: mě to nafouklo jako matračku. :-P
03.09.2012 14:47 K dílu: Portrét zmizelé Hoši od Bobří řeky
strašně zvláštní. nějak se s tím jazykem, který se na první pohled jeví jako racionálně účelový, ale jen na první pohled, trefuješ, ani nevím do čeho. podaří se ti to tak naaranžovat, že to silně vyzařuje. druh jazykové magie. skrz ten výraz mívám nejprve zábrany se tomu poddat, ale potom zase vidím, že to funguje. - a přitom nedokážu říct, co tam vlastně je. vypadá to nadmíru obyčejně a všedně, i když otisk je výrazný. - možná v tom někde je klíč, nevím. - pojmenovat samozřejmost tak, aby to z ní ještě povystoupilo.
03.09.2012 13:26 K dílu: Kratochvíle Hoši od Bobří řeky
Jinovata: myslím, že tě docela chápu. hledáme v poezii něco jiného. ještě přesněji, pokud jde o logiku, principy apod. - mě zas nebaví uzavřené texty. ale vcelku bych řekl, že otevřenost a uzavřenost jsou dvě strany jedné mince.
02.09.2012 20:13 K dílu: školní Hoši od Bobří řeky
"za křiku Bacha! a jsme tu!" - :DD ještě trochu cítím, že v 6. a 7. verši je možná příliš slov. - dobré je, že to má stále živý vlaštovčí rytmus.
02.09.2012 18:58 K dílu: Kratochvíle Hoši od Bobří řeky
babočka: "Šel pro krev"
02.09.2012 15:57 K dílu: Jaderná ponorka /(vtěle) Hoši od Bobří řeky
zvláštní, jak se tam dostala ponorka, nečekané.
02.09.2012 15:50 K dílu: Vzpomínky na blázinec Hoši od Bobří řeky
2. strofa mě zvlášť chytla.
02.09.2012 12:18 K dílu: Stmívání Hoši od Bobří řeky
tady mám oproti předchozí dojem, že myšlení přebíjí obraz a pohyb básně tím trpí.
02.09.2012 12:15 K dílu: bouřlivá vysočina Hoši od Bobří řeky
"v našem bytě jsou láhve pořád výš než hlava" - už toto je příznak poetické ostrozrakosti. celá báseň je překvapivě zajímavá. * díky Mlžovi.
02.09.2012 11:24 K dílu: Kratochvíle Hoši od Bobří řeky
čím jsme Tě zklamali, Zdendo?
31.08.2012 19:38 K dílu: Thomas Hardy - Srpnová noc Hoši od Bobří řeky
není to špatné. - překládat jamb je těžké. - rytmicky je tam ale víc míst, která by chtělo srovnat, například proto, aby nešly za sebou 2, 3 těžké doby, nebo naopak 3 lehké ("nás pět"; "host rozmaže"; "doznívá sem zvuk hodin"; "nožičky si tře" - tady je otázkou, zda "si tře" se bude rýmovat s pa-pí-ře, kvůli jinému rozložení přízvuků; také nečekaná lehká doba "A" v 5. verši - to by byl původní jambický počátek, jenže osamělý) - občasné zakončení verše na těžkou dobu působí zmatečně, kde převažují lehká zakončení. - s rytmem by se mělo dát ještě něco udělat, sjednotit jej. z obrazů mi přijde už moc posunutý 3. verš. - jinak je tam víc pěkných nápadů (závěr, "bod všehomíra"). "hned se sbírá" - sice posunuté jinam, ale kdybych neznal originál, rád bych to vzal, asi lepší než matné "zmírá" apod. celkově, i z překladu jsem si leccos vzal, po prvním čtení. např. nálada dobře odpovídá.
31.08.2012 10:26 K dílu: x38x Hoši od Bobří řeky
také jsem nedávno viděl na oranici postávat dva čápy, pro mě jedinečný pohled. a z druhé strany cesty, jako vždy zvědaví býci nebo voli, kteří se houfují do kohorty. obojí díky tomu, že jsem předtím ztratil značku. - bříško jsem však neměl. :)
31.08.2012 10:23 K dílu: Tři laskavosti Hoši od Bobří řeky
zajímavé pečivo. trochu vycucá, ale z druhé strany se něco nese. je to věc rovnováhy. pohltit a při tom i zpětně naplnit.
29.08.2012 21:12 K dílu: Realismus v literatuře Hoši od Bobří řeky
najdou se autoři, kteří, když vidí stůl, napíšou "židle", a když kolem nich projíždí trolejbus, tak napíšou, že na železnici je nekonečná stávka odřeného nábytku. - tak takovýhle zvěrstva se dějí v zájmu estetických požitků, prý. - já bych řekl, z pozice interogativního Farabunda Martího, že literatura, která nemá ve svém zájmu sdělovat pravdu, je od ďábla a že vede čtenáře akorát do pekla. - a kdo chce jít do pekla, není normální a patří do blázince, kam ostatně patří nejeden "takyautor" - akorát, že VZP krachuje, tak jsou premiér i prezident raději, když takovýhle blázni nezatěžují státní instituce a raději se duševně rozkládají na pískovištích, i když tam spolu se psy nemají přístup. - jenže oni si ho tam najdou, a v tomto momentě již realismu nestačí popsat pískoviště jako místo, kam duševní rozklad nepáchne. - realismus se s tím musí vyrovnat a popsat tuhle animální situaci do posledního špendlíku svědomí (omlouvám se za metaforu). tolik proslov. k vlastní otázce dodávám odpověď tohoto znění: chorobná grafomanie se projevuje od deseti a výše básní denně. - ale musejí být alespoň čtyřveršové.
29.08.2012 17:04 K dílu: z ticha Hoši od Bobří řeky
pěkný. - a co na to sýček?
29.08.2012 17:04 K dílu: z ticha Hoši od Bobří řeky
pěkný.
29.08.2012 17:02 K dílu: Hoši od Bobří řeky
"Oidipovy proměny" je kniha, kterou žiju. Od Vergilia k tiráži. Chystám se na seminální sbírku alb (svítáníček) "Krajem táhne Ovidius".
28.08.2012 15:32 K dílu: Konec chromovaného filmu Hoši od Bobří řeky
výborně! půjdeme okopávat vinici Páně a sbírat olivy do Getsemanské zahrady. - na to se však budu muset ještě najíst. nějak mě z představy pracáku pojala slabost...
28.08.2012 12:56 K dílu: Konec chromovaného filmu Hoši od Bobří řeky
Láďo, až budeš hledat cestu ven, vezmi mě, prosím, s sebou. :)
27.08.2012 16:26 K dílu: Konec chromovaného filmu Hoši od Bobří řeky
našel jsem si tady v poznámkách několik zajímavých postřehů. díky za ně, budu se k nim vracet. - aniž bych se chtěl někam přiklánět, mám pocit, že Eli se ve 2. odstavci blíží k postižení stylového záměru, jak jej vnímám a skrz nějž může být báseň čitelnější (zacyklenost zmiňovaná později mi už taky začíná být viditelná, jistě bude třeba přehodit výhybku, resp. přestat ji pořád přehazovat, jestli to půjde - ). - na Jinovatu si musím nechat víc času, abych zjistil, o co tam jde. - snad prozatím, že právě ten výpovědní cíl, "obsah", do nějž by měl stejnou měrou patřit i způsob, bych právě nechtěl hledat v rovině tematického sdělení. spíš ve stylu a způsobu hlasu jako takového. - takže asi ano, je tam impresionistická, emoční vrstva podtrhávaná fragmenty motivů, které by ten hlas měly usměrňovat a dávat mu nějaké hranice - míra ohraničení vs. rozptýlení bude zřejmě onen kámen úrazu. - tohle bych řekl k metodě. - uhýbání, které někomu nesedí, je tedy záměr. - ovšem jeho smysl nechávám na každém čtení zvlášť, to je jasné. není zde nárok na obecnou platnost.
05.08.2012 21:27 K dílu: vysvětlení tipujících Hoši od Bobří řeky
to je všechno příliš kompromisní. jediný spravedlivě post-industriální způsob je ten, při němž autor dílo hned na místo publikace vysvětlí - neboť, o co jiného jde, než o správné pochopení díla? - odstraněním mezičlánku se ušetří vzácný životní čas, kterého neustále jen ubývá. na základě vysvětlení si autor dílo sám otipuje (případně ovýběruje), a tak se dílo dostane na seznamy.
03.08.2012 15:28 K dílu: Tlustí papoušci se fénují Hoši od Bobří řeky
díky. - asi to vedro a bouřky. - ovšem, jsou již z jara; stěhuju se z Totemu.
22.06.2012 15:27 K dílu: Chlad Hoši od Bobří řeky
no jo, to by mohlo být. se znalostí Letní den, zimní den od tóru, čtu nyní příspěvek jinak. - škoda jen, že tóru jej zase někam schoval. - ovšem ty ohlasy zde jsou. - mně se to jeví tak, že tóru napsal něco původního a tohle se po tom jen tak svezlo. - anebo se jedná o kdoví kolikátou a v poezii nijak výjimečnou shodu okolností.
15.06.2012 20:58 K dílu: Chlad Hoši od Bobří řeky
jen ta "človečina", tam mi naskočí Jožo Ráž, i když u něj voní. - a není to prvně, co ji čtu ve slovenské poezii, když ji porovnám s výskytem "člověčiny" v češtině, je určitě frekventovanější.
14.06.2012 09:13 K dílu: Krásná síť Hoši od Bobří řeky
můra: díky za náhled do tvého čtení. prošel jsem se ve tvých stopách.
14.06.2012 09:10 K dílu: Krásná síť Hoši od Bobří řeky
díky za náhled do tvého čtení. :)
13.06.2012 22:14 K dílu: Kritika: absolutní sluch pro budoucnost Hoši od Bobří řeky
je to určitě výzva, zvlášť v dnešních podmínkách. - "každý verš básníka" - vzít to doslova, bylo by možné kriticky komentovat pouze nežijící autory. - "stopy" nemohou vést jen do minulosti, takto pojaté. - je-li aktuální báseň viditelná jen v kontextu dosavadní autorovy tvorby, potom je stejně tak "neúplná" tím, co v té posloupnosti má ještě přijít. nebo hned první věta vybízí k polemickým parafrázím: v umění nikdo nemůže být sám sobě dobrým soudcem. nikdo sám nesestoupí ze svého kříže. - nebo, když si vypůjčím motiv proroka, nikdo není v zemi vlastního ducha prorokem. docela podnětné i v dalších odstavcích. (říkám "já" :D) *
13.06.2012 21:50 K dílu: naslouchám hlasům Hoši od Bobří řeky
ano, to předjazykové se zjevuje a upozorňuje na sebe v různých formách. tohle je určitě jedna z nich. a přináší pokaždé nové vzrušení z tvorby, když se jako dosud nevyjádřené (z jádra nevyloupnuté) nechává ohmatávat vnitřními (duchovními) smysly. *
13.06.2012 21:39 K dílu: předvečery Hoši od Bobří řeky
"já - hasnoucí rekviem nad pohozeným listem" - v tom jsem se našel. - po "nadechnutí" jsem pomalu odpadl, ale předtím od začátku jsem se držel a nelitoval. *
13.06.2012 21:33 K dílu: nejzazší Hoši od Bobří řeky
nevím si s tím rady. chci, aby se mi to líbilo, hledám tu nit, která mě potáhne. něco mě chytá, něco odrazuje. chytá mě slibná tajemnost, to, že báseň není průhledná, ale zároveň ke mně samotné obrazy nelnou. snad moc promyšlené na můj vkus, snad příliš cíleně toužící znamenat, takže mi průvodce uniká mezi symboly? - musím dodat, že se nepokouším o kritiku. pouze tu jako kámen nechávám své rozpaky. - třeba se ve mně báseň ještě časem dopeče :)
07.06.2012 09:52 K dílu: Symboly Hoši od Bobří řeky
*
31.05.2012 08:55 K dílu: Křest (nejen) mé sbírky básní Hoši od Bobří řeky
pěkný
28.05.2012 21:55 K dílu: Já ve svém věku! Hoši od Bobří řeky
"básník Radovan" :))) - dobrej pseudonym.
28.05.2012 21:49 K dílu: Noc (věnováno všem co taky trpí spánkovou paralýzou) Hoši od Bobří řeky
strhující až do konce. zase se mi líbí, jak se prolínají různé oblasti skutečnosti. v některých pasážích tok poleví, ale potom přijde nápad, který jej zase popožene - a těch je převaha. *
27.05.2012 22:08 K dílu: "Tady je svět ještě v pořádku" Hoši od Bobří řeky
co znamená "vl.p.m"?
26.05.2012 22:02 K dílu: roubení Hoši od Bobří řeky
přestavuji si ty pasoucí se roky, to mě zvlášť zaujalo, s celou 3. strofou.
23.05.2012 14:43 K dílu: Čekání na odpolední čaj Hoši od Bobří řeky
dobře, díky za dovysvětlení.
22.05.2012 19:32 K dílu: Čekání na odpolední čaj Hoši od Bobří řeky
tak ano, úsměvné to je :), ale jak bych tam bez toho dostal "víc po tobě ani nechci"? - to už se mi jeví jako něco jiného. nebo, jak bys to viděl ty?
21.05.2012 15:04 K dílu: 3 na jedný lavičce Hoši od Bobří řeky
líbí se mi, jak se zápletka stupňuje k absolutnu, jak naplnění, místo aby se přibližovalo, ještě víc uniká. sloveso "být" to zajímavě zvukově prošívá. *
21.05.2012 14:55 K dílu: Vyhrabeme dieru a lopatkou naložíme piesok Hoši od Bobří řeky
pěkné s nečekaně dramatickým závěrem, ale chybí jeden motiv: při zaklínadle několikrát poklepat dno kyblíčku lopatičkou. (asi jsi vypadl z formy) - bez toho to prostě nepůjde. :) *
21.05.2012 14:38 K dílu: Ležet tak zbitý mezi tipy Hoši od Bobří řeky
hřebíček na hlavičku (doporučuji) *
19.05.2012 10:01 K dílu: pasáčkovi ze čtvrté vesnice Hoši od Bobří řeky
*
17.05.2012 10:10 K dílu: Májový večer Hoši od Bobří řeky
ne, ten pes je tam důležitý. - nominálně jej zmínit na správném místě.
17.05.2012 09:41 K dílu: Májový večer Hoši od Bobří řeky
guy: to je správná připomínka. - doplním. :)
17.05.2012 09:36 K dílu: rezavé Hoši od Bobří řeky
*
16.05.2012 22:35 K dílu: Májový večer Hoši od Bobří řeky
díky, jsem příjemně překvapen.
16.05.2012 22:30 K dílu: Novinky: kritiky Hoši od Bobří řeky
Juno: rád se nechávám oslovovat "ty šuline jeden vytahanej", ale musím přiznat, že zatím se to příliš neujalo, ti povim taky. jinak jsem šťastný. XOXOXO
15.05.2012 16:17 K dílu: Novinky: kritiky Hoši od Bobří řeky
ano, tak to je, zmizí to. myslel jsem něco jiného: když na Totemu někdo vymaže svůj komentář z vlákna, a někdo na ten komentář předtím navěsil svůj, tak se dá z toho, co zbylo ve vlákně, poznat, že tam nějaké reakce chybí, protože v navěšeném komentáři je odkaz na nick autora nadřazeného komentáře (já vím, že se to těžko vysvětluje) - zatímco tady, kde ty odkazy na nicky v komentářích nejsou, pokud je tam člověk přímo nevypíše, nebude hned poznat, jestli z kontextu něco nezmizelo, či na co konkrétně ten který komentář navazuje, pokud mezi nimi budou nějaké komentáře smazány. - ale to je drobnost. - inteligentní člověk se zorientuje i takhle, myslím.
15.05.2012 14:26 K dílu: Novinky: kritiky Hoši od Bobří řeky
jedině tu možnost vítám. - na Totemu je to úplně běžné, a nejsou s tím žádné problémy. - ačkoliv, tam je poznat, pokud něco zmizelo z vlákna, protože v jednotlivých reakcích jsou adresné odkazy. - takže čtenáři vidí, pokud narazí na reakci mimo kontext. - tady to bude méně zřejmé, ale vždycky lze s tou možností počítat.
15.05.2012 09:16 K dílu: Předobrazy Hoši od Bobří řeky
zajímavé postřehy, i v kontextu těch k jiným příspěvkům. - zamýšlím se nad tím.
14.05.2012 12:13 K dílu: 0:30 - 1:22 Hoši od Bobří řeky
díky za vnímavé komentáře. vcelku mě těší, že texty umožňují rozdílná čtení.
07.05.2012 22:01 K dílu: z Valpuržiny noci Hoši od Bobří řeky
roztomilé. má ta jednoduchost v sobě kouzlo. *
04.05.2012 17:56 K dílu: Deník I Hoši od Bobří řeky
vím, nebo nevím, to není tak důležité jako to, jak to prožívám. - a poezie je k tomu prožívání dobrá oblast. - asi proto. :)
02.05.2012 19:47 K dílu: Nepřekročit Rubikon Hoši od Bobří řeky
díky, něco na tom bude. "nevědomí" lze škrtnout určitě. "obratlovce" si rozmyslím. - někdy jsou genitivní vazby nezbytné, ale jinak se je taky snažím eliminovat.
01.05.2012 20:53 K dílu: Nepřekročit Rubikon Hoši od Bobří řeky
a.
01.05.2012 20:53 K dílu: Nepřekročit Rubikon Hoši od Bobří řeky
já se snad vošahám, nebo co! - :) - lopata je lopata a písek je písek. - vykopávky, archeologie, nález depozitu - no co v tom kdo hledá, to jsem blázen.
30.04.2012 10:58 K dílu: Nákup Hoši od Bobří řeky
kanonáda. :) *
30.04.2012 10:55 K dílu: Žalm 19 Hoši od Bobří řeky
*
30.04.2012 10:53 K dílu: Pojeď (marihuana, metro) Hoši od Bobří řeky
líbí a podněcuje k obrazotvornosti jako zrychlený experimentální film. *
24.04.2012 09:34 K dílu: po špičkách Hoši od Bobří řeky
pro mě je v každé nějaký přesah. líbí se mi, jak je jazyk přesný. žádná slova navíc. *
22.04.2012 20:32 K dílu: Půl třetí ráno Hoši od Bobří řeky
pěkné, má to atmosféru. *
22.04.2012 20:16 K dílu: z pošty Hoši od Bobří řeky
zajímavé, cítím neznatelně vibrující statické napětí. *
15.04.2012 08:41 K dílu: x-y-x Hoši od Bobří řeky
moc pěkné *
12.04.2012 17:20 K dílu: Pes Hoši od Bobří řeky
když jsi to takhle vysvětlil, je mi to hned bližší. - otázka je, proč mě nenapadly telegrafní dráty u trati. pořád jsem myslel jen na elektrickou trakci. - proto jsem si nemohl dát dohromady pohyb vlaku a jejich potrhanost. - i když píšeš "podél", to je pravda. asi na to nejsem zvyklý. - dokázal bych si představit ony dráty podél nějaké menší tratě. - ale tam zase vagóny obvykle "nedusají". - a podél elektrifikované trati bych nečekal ty telegrafní, či jiné dráty. - takže jsem na konci vykolejil. - směsice ubíhání se mi jeví dobrá, to ostatní předtím.
12.04.2012 09:07 K dílu: x32x Hoši od Bobří řeky
pěkný nápad s kalíšky (a kalichem)*
12.04.2012 09:04 K dílu: Pes Hoši od Bobří řeky
(zkouším si představit poslední verš - výpadek proudu?)*
11.04.2012 20:50 K dílu: Lomy Hoši od Bobří řeky
Moc mi to při psaní nedocházelo, ale teď když to čtu, také vidím, že by se ten okamžik mohl rozprsknout do několika ročních období. Nebyl v tom vědomý záměr, ale vcelku to nyní přijímám. - jak píše Můra, tak nějak :).
11.04.2012 16:15 K dílu: Ch l e b a Hoši od Bobří řeky
Zajímavé. *
11.04.2012 16:12 K dílu: (V.+VI) Hoši od Bobří řeky
*
11.04.2012 16:11 K dílu: z předčasí Hoši od Bobří řeky
Působivé. S povědomím o Uluru je závěr až závratný. Nebo kontrast světel potkávajících se na stropě a hlasů potkávajících se ... *
09.04.2012 22:52 K dílu: Naznačuji Hoši od Bobří řeky
Seymour: něco na tom bude; prozatím pro tebe a další podobně postihnuté nabízím místo "šťastný" číst "slavný". - třeba se to ujme i do hlavní verze.
09.04.2012 22:16 K dílu: nad obrazy Hoši od Bobří řeky
:D - no, nevím. - vyšel z toho nakonec petrarcovský sonet, ale jambický pentametr tam je. Sonet Mé sny se plouží dechem nočních můr a natě tlejí v Domě kompostů, když vzpomenu na lásku z jarních dnů, jak vzdychám, že zas čerstvá porostu tou vášní, kterou tajný milenec můj před půl stoletím mi slíbil žít, až toužila jsem po octových rtech a v soli štěstím rozkrájena být. Leč závistivý zloděj vyjevil se před úplňkem lásky - drátovec, on vrtal do mých uší slizké lži, že bez přefiknutí si posvětím svou čistotu a krásu jedině, teď dlouhé roky sama dřevnatím.
09.04.2012 20:45 K dílu: nad obrazy Hoši od Bobří řeky
shakespearovský sonet psaný jambickým pentametrem :)
09.04.2012 20:15 K dílu: nad obrazy Hoši od Bobří řeky
:D - básnička je smutná, ale ze života. O ředkvičce, která se tak zamilovala do jarního salátu, že by se pro něj i rozkrájela, ale než to stihla udělat, rozežral její duši drátovec a salát ji už nechtěl. Tak vyschla mezi přestárlou zeleninou v domově kompostů.
09.04.2012 20:00 K dílu: pište haiku Hoši od Bobří řeky
ano, ano, přesně tak, od Bobří řeky, pod skálou, kde proud řeky syčí a kde ční červený kapradí - to je naše ranní rozcvičková píseň (akorát ji nezpíváme ve cvičkách, ale v mokasínech)
09.04.2012 10:49 K dílu: pište haiku Hoši od Bobří řeky
Haha - aha, promiň, přehlédl jsem tvůj postoj a zabalil tě k ostatním. Jsme na tom stejně. Taky haiku neumím. (Vondráčková je super!)
09.04.2012 10:45 K dílu: nad obrazy Hoši od Bobří řeky
To je pravda, nevyzpytatelné jsou cesty Inspirace. Často přijde odtud, kde ji nikdo nečeká. Vyhlížíš u branky a ona vyleze z kurníku, nebo králíkárny. :D - Například na mě dnes vylezla z ředkvičky.
08.04.2012 23:13 K dílu: Naznačuji Hoši od Bobří řeky
3. strofa je napůl stafáž, raději to přiznám hned. - prostě se to speklo a nešlo to opravit a vynechat také ne. to se někdy stane.
08.04.2012 23:10 K dílu: pište haiku Hoši od Bobří řeky
avi
08.04.2012 23:09 K dílu: pište haiku Hoši od Bobří řeky
zkuste napsat v haiku i závěť.
08.04.2012 23:04 K dílu: není to tak nevýslovné Hoši od Bobří řeky
Nedokážu poznat, jestli se mi to líbí nebo ne. Něčím to přitažlivé je, ale jako by to po mně chtělo, abych strčil hlavu do dutiny vlasu. Strašně se ty metafory zaškrcují. Nicméně čtu to, asi je to příznak nějaké mojí perverze. Co se dá dělat. Snad nikoho neohrozím. (Zvláštní jev: právě poslední dva verše mi přijdou nejstravitelnější. - Aha, jako bych si při čtení zatloukal hlavu do hmoždinky. Aha.)*
08.04.2012 22:54 K dílu: nad obrazy Hoši od Bobří řeky
Chápu to tak správně, že je to inspirováno četbou egilových "Jedlíků"? (O jejich četbě i psaní) :)
04.04.2012 13:16 K dílu: plavení stejné řeky Hoši od Bobří řeky
přečetl jsem první dvě strofy, v té druhé je ta nápodoba (spíš než ohlas - ačkoliv v jádru je to snad jedno) lidové poezie ještě patrnější. - je-li kýčem dílo, které předstírá svým povrchem nějakou skutečnost, ale v jádru jí není, potom bych tuhle báseň považoval víc za odvozenou a tedy kýčovitou, než za původní zpracování tradičních motivů, rytmů, obrazů atd. - první dva verše bych ještě mohl považovat za aktualizaci, s očekáváním, kam se to vyvine - ale vyvíjí se to do folklorních stereotypů. - když dočítám, pro pořádek, "perly", "tříšť barev", nebo "ržání" tomu také nepomohou - stále stejná výbava malovaného džbánku. - pokud zde nějaký opravdový prožitek byl, potom se jej v mých očích nepodařilo vyvolat, což je škoda - ovšem mohlo by to znamenat, že stále čeká na vyvolání, na další pokusy. - asi tak :)
Nahoru