03.11.2003 00:00 K dílu: Nečekám ránu z milosti Ute
v němž bych navzdory popudu nevnímal… strach tvůj citobumerang se zpátky ke mně vrací děravou loďkou do vzpomínek odplujem ….. shoří na zahnutém… moři uff.. chytá to za dolní hroty plic (znáte ten pocit? jako když vám někdo zmáčkne plíce a mezi nimi srdce?) mám k němu taky nepokrytý údiv
03.11.2003 00:00 K dílu: Univeržanka Ute
strávit pardon
03.11.2003 00:00 K dílu: Univeržanka Ute
souzněny kreslím píšu nožem do mlíka - výborné! jako jiní mám problémy v psané básni ztrávit refrén, ale u písňového textu to najednou dostává jiný glanc - tak když se to čte nahlas je to příjemně rytmické s hlavou si plavou líni pod vodou - houpe to jak ukolébavka :) že ty jsi rybář :)) už to zpíváte?
23.12.2001 00:00 K dílu: Ja tě miluju a mam pro tebe plný život!!! (Bůh) Ute
No - máš pravdu. Taky nevím, proč by sis měl za vším představovat boha. Vždyť je to jedno, jak se to nazve, pořád jde o totéž. Přeji krásné a hluboké prožití 4. adventní neděle... :-)
21.12.2001 00:00 K dílu: Ja tě miluju a mam pro tebe plný život!!! (Bůh) Ute
clovrdik: zdáš se mi trochu nedotknutý dějinami fyziky a životní filozofií osobností fyziky. I současná (resp. minulého, 20. století)kvnatová fyzika je pokorná vlivem uvědomění si nedosažitelnosti, neobsáhnutelnosti světa, jímž se zabývá. Vlivem uvědomění si relativnosti jakéhokoli tvrzení. Nedělá si nároky na to, že nechází tu Jedinou Pravdu. Zdá se mi,že jsi zamrznul v novověkém pozitivismu, v době okouzlené newtonovskou mechanikou v nově se společensky utvářející společnosti. (Anebo v komunistickém ateismu minulého režimu, kde věřit v boha bylo stejně dětinské jako věřit v ježíška? (-hihi, to je dobrá hříčka) Zkus se trochu zabrat do teorie fyziky a objev, že i její základy stojí na axiomech a úvahových konstruktech, protože dál už je její mez, hranice, stopka, za kterou už jít neumí. Ani nemusíš jít do "vysoké" fyzikzy - stačí, když se popídíš po původu jednotek fyziky a zjistíš, že celá mechanická část fyziky stojí na "vodě", na úvaze. Nechci to parafrázovat. Svět fyziky je mi blízký a když se jím začneš zabývat, zjistíš, že není odlišný od světa jak o něm mluví S, je v něm cítit bůh na každém kroku a čím víc se o tomto světě dovídáš, tím jsi před bohem pokornější. Nemusíš se stydět - k tomu v nějaké podobě (resp. za použití různých termínů) došli všichni Fyzici.
16.01.2002 00:00 K dílu: Autoškolní 2. Ute
to je jak z Medvídka Pú... :-)
07.01.2003 00:00 K dílu: Vy že máte rádi zvířata ? Ute
Endif: - jojo ;) (pozn. Knihovník - píše se byste, ne by jste) (jinak fajn konfliktní témátko)
08.01.2003 00:00 K dílu: Hrst kacířských... Ute
poněkud bláboloidní :)
18.11.2003 00:00 K dílu: Je Bůh? Ute
Bůh pochopitelně je. Nač diskuze?
25.11.2002 00:00 K dílu: Je Bůh? Ute
človrdíku - jaký je Bůh, ve kterého nevěříš?
07.01.2003 00:00 K dílu: Klub přátel slovenského jazyka Ute
Dominik Tatarka (to je heslo. čakám, kdo sa chytí :)
25.11.2002 00:00 K dílu: Ute
(ty brďo!) tohle vážně není špatné...
03.05.2002 00:00 K dílu: Litanie proti strachu Ute
"...Táto, co je to strach? Ukažte mi, jak se bojíte, já bych se to rád naučil." "No, to je vo mrtvici."... hihi - Werich Neboj se...
03.05.2002 00:00 K dílu: Vysázím... Ute
blbůůůst ale srandovní máš pěknou cestičku asociací... :-) pěkný den
11.01.2002 00:00 K dílu: Poukazatel se poukazuje Ute
:-)
22.01.2002 00:00 K dílu: Sněhožírné pole... Ute
Jéeto srandovní, pěkné! Mám ráda takové hrátky...
11.01.2002 00:00 K dílu: Fakt pěná holka, ale bohužel jen sen ... Ute
pchá :-) Jo. Dobrý. Asi že je to povědomý... *
11.01.2002 00:00 K dílu: Tábano 2000 Ute
25.12.2001 00:00 K dílu: Ute
Kurňa, dědku, je to dobrý...
21.11.2002 00:00 K dílu: Smrt s rolničkami 2 (idp) Ute
tybrďo! :-) skoro jsem se těšila, jak si počtu, kdovíkam se příběh za toho půlroku neposunul a - nic no škoda no... tak jak to bude dál, osn? hodláš ještě pokračovat? Tak zatial. Mějte se hezky Ute
12.03.2002 00:00 K dílu: Smrt s rolničkami 2 (idp) Ute
Měl by käždopádně ještě trochu pozornosti věnovat šaškovi a jeho věcem - jestli v pytli bylo ještě něco jiného než had, protože pokud ne, musel do pytle dát hada někdo, kdo s ním uměl zacházet - a shánět pak člověka, který to umí s jedovatými hady. Na místě je taky zahradník a kontrola i jiných nesnězených pudinků (pokud byl jeden otrávený, mohlo by jich být i víc) - ale to až co řekne de Tonnati. Taky by se to mělo prohledat u čarodějnice, jestli tam zloděj nenechal stopy. A nepodceňovat Patlalliniho - může malovat anilinkama :-) Takže jsem asi moc do hlasování nepřispěla, co? Tak jednoznačněji: 1.šašek 2.zahradník (Je to skvělé, těším se na pokračování.)
19.12.2001 00:00 K dílu: Ute
:-) mám ráda takovéhle eintopfy
17.12.2001 00:00 K dílu: Haiku3 Ute
Neblázněte pořád s tou formou - znám iks do češtiny překládaných haiku, které si tuto formu neudržely a rozhodně namám pocit, že by kvůli tomu byly méněcenné. A za druhé - očekávat ryzí japonské básnictví od Čech, Slováka, ...? To nemůžete myslet vážně.. :-) Radosti, nedej se. Piš SVÉ haiku dál... :-)
17.12.2001 00:00 K dílu: Ute
Hmm... je pří - jemná. Dobře, že jsi do ní investoval :-) A k tomu hostinci - skutečně by měl být ZTICHLÝ
17.12.2001 00:00 K dílu: Ute
překlep - vztah, ne vztak
17.12.2001 00:00 K dílu: Ute
Zdá se mi, že se nesmí zapomenout na to, že vztak, který máme k člověku po jeho smrti nemizí, přetrvává. Proto chodí lidi "na hrob". Dokonce si s mrtvými povídají. Přijde mi zbytečný vulgární redukcionalismus Radosti - o duši přece hroby ani nápisy nejsou, jsou o člověku, který žil, tvořil, byl vázán ve vztazích... Takže přijdu-li na hřbitob, mám jedinečnou příležitost si přes generace "sáhnout" na člověka, který BYL. Bez ohledu na to, že teď je mrtvý.
19.12.2001 00:00 K dílu: Konec Ute
Taky se mi to líbí, ale jednu výtku mám - členění do veršů - chtělo by to učesat.
25.11.2002 00:00 K dílu: U pěti králů Ute
nóóóó... ;-)
25.11.2002 00:00 K dílu: prvozimní Ute
jojo :-)
14.01.2002 00:00 K dílu: Pohádka o mrtvém lese Ute
Výborně jsem se pobavila! (Skoro jako když čtu auditko-dialog mezi tebou a cvlovrdikem ... :-) Část o Planině kostí byla výborná, taky se ti podařilo barevně vykreslit náladu místa,... Ale co se týče konce, který je sice překvapivý, tak... - souhlasím se S. Dik. Jdu číst další "povídku".
19.12.2001 00:00 K dílu: Cinkání Ute
Pěkné.
19.12.2001 00:00 K dílu: Vánoce Ute
Jo.
17.12.2001 00:00 K dílu: Slovo Ute
Pěkné. (pod čarou: Hm - nějak se potýkám s tím, že hodnotit tady (na Písmáku) básničku lze jen slovy. Mé hodnocení bývá spíš v pocitech, které do té klávesnice nějak neumím vyťukat... :-(
17.12.2001 00:00 K dílu: Znova Ute
Jo. Tip.
14.01.2002 00:00 K dílu: Země rubínů Ute
Je to pohádka. Krásná. Dovolíš mi ji číst dětem? (myslím si navzdory názorům ostatních, že je i pro děti, alespoň pro ty od deseti let) Slibuji, že budu jako autora uvádět tebe.
19.12.2001 00:00 K dílu: Denoc ulice Ute
No nevím. Nic moc. Narozdíl od tvých jiných děl, víš? Roztřepené, nebarevné... Asi nějaká starší věc, ne?
25.12.2001 00:00 K dílu: Co ve Vás vyvolává? Ute
Hm :-) Léto, večer, po dešti, putování na konec duhy, slunce nízko, tráva posekaná, trochu píchá do zad. Poklad, o kterém se mi ani nesnilo.
25.12.2001 00:00 K dílu: Ute
Hmmm :-) Piži: něco na tom je.
05.01.2002 00:00 K dílu: Ute
Beru zpět to slovo "musí". Nemusí se pochopitelně nic. Věci se dají dělat různě.
05.01.2002 00:00 K dílu: Ute
Clovrdik: "Ute: no vidíš, prostě neexistuje návod na výklad bible, takže neexistuje ani jeden důkaz toho, že popisované věci v ní nejsou jenom fikce, možná přesněji řečeno jakési historické jádro obalené balastem o bohu" Přečti si to ještě jednou - nepřijdeš si jako řečník, kterému došly argumenty, a tak vaří z vody? Kde jsi vzal, že platí tvrzení ("rovnice") NEVíME, JAK VYKLáDAT TEXT, PROTO NEMáME DůKAZ, žE TEXT VYPOVíDá PRAVDIVě ? A k tomu, jak se cítíš být fyzikem: Nikdy jsi neslyšel o fyzikálním přístupu k potrvzování pravdivosti, že chci-li nějaký jev vyvrátit, musím nejprve dokázat, že neexistuje možnost, že by platil? Víš, čistě sama za sebe ti chci něco říct. Zdáš se mi být člověk, který se spokojil s málem v tom, co ví. Utvořil sis obraz, kterému věříš a nepochybuješ o něm. Apriori odmítáš cokoliv ti do něj nesedne, a to je omezenost. Řekla jsem důležité slovo - NEPOCHYBUJEŠ. Pochybování je základní předpoklad růstu ve vědění, myšlení, (moudření,...) Možná jsi už starší člověk, a proto jsi tak neflexibilní, nevím. Je to škoda. Pokusíš-li se otevřít novému, můžeš udělat obrovský krok dopředu. To, co ti píšu, není závěr, kterého bych se chtěla držet. Ráda se nechám přesvědčit o opaku. Je to jen to, co z tvých výpovědí cítím. A ještě jedna věc k tomu tvému výroku, co cituji výše: Bible není učebnice. Není to učebnice ani dějepisu, ani biologie, je to filosofický spis. Jako takový se nedá číst od začátku do konce a myslet si, že už to mám přečtené. Musí se vykládat. S tím nic nenaděláš. Howgh. :-)
03.01.2002 00:00 K dílu: Ute
Piži - ty si děláš legraci, viď? Clovrdik: Návod na chápání bible není a v tom to celé je. (Pěkná věta :-) Protože: Tím, že není návod na - buďme přesnější - výklad bible, docházelo a dochází k nestejnému vykládání různých pasáží, tím také mimo jiné i ke vzniku různých odnoží církve. PS: Začínám mít pocit, pánové, že se zcela míjíme s tím, co je důležité, a motáme se kolem hnid.
02.01.2002 00:00 K dílu: Ute
To bylo taky pro PIŽIho, k jeho desateru.
02.01.2002 00:00 K dílu: Ute
Brlety: Hele, to, co je ve Starém zákoně je ŽIDOVSKÝ bůh, ne křesťanský. Křesťanského najdeš v Novém, mluví o něm Kristus. A Najdeš tam taky, jak Ježíš říká, že (omlouvám se, že necituji ), Mojžíš přinesl 10 přikázání, ale On pžináší jediné, nejdůležitější - přikázání lásky.
27.12.2001 00:00 K dílu: Ute
Monty_Python: Kde jsi nabrala tak pokřivený obraz křestanského boha? Dovol, abych tě upozornila, že to, co popisuješ je LIDSKÝ výklad boha asi tak z těch všech dob, které všichni (jakož i církev sama) hodnotíme jako "ne nejlepší". To co ty popisuješ je obraz, který vytvořil o Bohu člověk, který chtěl víru použít jako prostředek uplatňování své moci. Křesťanský Bůh je především dobrý s jeho hlavním přikázáním je láska. Není samožer, a proto život, který popisuješ - láska k sobě, bližnímu, k životu, ... - je dobrý. Co se týče sebelásky, to samé co ty teď jsem psala pro osn o pár replik výše. Tzn. souhlasím.
25.12.2001 00:00 K dílu: Ute
Dědouch: Hele, teď mi došla jedna věc, jak si tak prohlížím tvoje repliky - pořád připomínáš dvě věci - obecně - "víru" a "nebýt si jistý". Vím, že teď nebudu nijak originální, ale platí to, takže: Jasně, že víra se vztahuje k něčemu, čím si člověk není jistý, protože to je podstata víry. Pakliže si jsi čímkoli jistý, nemusíš tomu už věřit, "víš" to. To, co jen tušíš a "nevíš" to, tomu můžeš jen věřit. (- ach ta slova... zní to jako jazykolam... :) Další vlastností víry je dobrovolnost :-)
25.12.2001 00:00 K dílu: Ute
osn: proboha, víra v sebe je především podstatou zdravého života! (viz. například psychoterapie deprivantů) Samozřejmě se všechno dá zprznit, ve všem se dá vybočit k chorobnému extrému, např. víra v sebe se zkroutí v zaslepený egocentrismus. Ale říct, že víra v sebe je podstatou satanismu je poněkud omezené, asi jako bys řekl, že dýchají delfíni - jistě, dýchají, ale kromě nich taky dýchají desítky dalších druhů, i když třeba o něco jiným způsobem.
23.12.2001 00:00 K dílu: Ute
Ufff. (Připadám si jak Otec Školastykus. Omlouvám se.)
23.12.2001 00:00 K dílu: Ute
A říct, že za chybující křesťany nese odpovědnost církev je více než mylné. Jak jsem už řekla, v křesťansví stojí člověk před Bohem sám za sebe, s plnou zodpovědností za své činy. Pokud ví, že se zpronevěřil "ideálu dobra" (používám tvoje slova, protože oba si pod tím nejspíš přibližně představujeme totéž, a nemusím to tudíž definovat) a přijme svou zodpovědnost, pak před Bohem lituje, archaicky bychom řekli, že se kaje. Chce odčinit, co cítí jako provinění. A má tu možnost. Křesťanský Bůh je bůh odpouštějící, milující a CÍRKEV odpouštění institucionalizovala - to jest NENESE ZA NěJ ODPOVěDNOST, ale nabízí instituci, rituál. Zbytek si musí člověk "obstarat" ve svém vztahu k bohu sám.
23.12.2001 00:00 K dílu: Ute
Dědouch: To jako myslíš vážně? A kde´s to nabral? Člověk - každý - má být zodpovědný za sebe. Pokud to nedává, je to osobnostni záležitost. Má-li člověk obstát před bohem (alespoň tím křesťanským) MUSÍ přijmout zodpovědnost - za své činy, za své volby, za svůj život. Bůh dává člověku vždy na vybranou, jak se k danému životnímu okamžiku postaví. Člověk si sám zvolí, a pak za tuto svou volbu nese (musí nést) zodpovědnost. Lidé, kteří mají s přijetím zodpovědnosti za své jednání potíže jsou všude - jak mezi věřícími, tak mezi nevěřícími. Lidé pevní, sebe-vědomí (ve smyslu uvědomění si sebe, svých činů,... zkrátka své zodpovědnosti) jsou taktéž "všude". Zdá se mi, že máš o víře nějak zkreslené představy. A co víra v sebe? V člověka a jeho možnosti? Myslíš, že lidé, jejichž credo je člověk-já, jako takový, který si život utvářím, bojuji s ním, těším se jím, mohu být čímkoli CHCI, konám, jsem vědomý svých činů,..., že takovýto člověk se v tuto svou víru schovává kvůli neschonosti být za sebe zodpovědný?
23.12.2001 00:00 K dílu: Ute
Myslím, že zavedení "Miniatury" je dobrý nápad.
05.01.2002 00:00 K dílu: Ute
Líbí. Tip.
25.11.2002 00:00 K dílu: Ute
Tak tě mám přečteného (- teď ti to ještě spočítám :-) Mám dotázek (teda dva) - rozlišuješ texty písniček a básničky, když píšeš? Nebo některé básničky použiješ jako texty? Nebo jak? A - hmm - proč tolik melancholie?
Nahoru