30.04.2024 10:17 K dílu: haiku 2024/17 verulinda

díky, Goro

30.04.2024 08:48 K dílu: haiku 2024/17 verulinda

emme, já rozhodně nejsem ta, která se drží této zásady, jdu na to po svém, někdy slabiky padnou do počtu, jindy ne,  někdy se haiku líbí, podruhé ne, já se tím netrápím, někdy to změním, když najdu jiný způsob vyjádření toho co jsem zažila v tom či onom momentě... a nejsem ta, která vaše otázky vysvětlí , ptejte se  jiných mistrů - snake_01, Můra73 /ti o tom již mnohokrát psali/  a dalších... a okopírovat haiku do češtiny? to asi  není možné, díky za čtení všem...

26.04.2024 09:59 K dílu: haiku 2024/12 verulinda

a v tu chvíli  bylo /do/jemné  všechno  .O))

26.04.2024 09:58 K dílu: haiku 2024/12 verulinda

Norsko, bylo to úžasné a co nejdřív se tam vrátím a udělám video, ta příroda je prostě dokonalá

25.04.2024 08:59 K dílu: haiku 2024/8 verulinda

díky za kritiku, potěšilo

25.04.2024 08:58 K dílu: haiku 2024/8 verulinda

díky za kritiku, potěšilo

24.04.2024 09:03 K dílu: pod šikmou věží a další texty verulinda

všechna se mi líbí, většinou se  k haiku druhých nevyjadřuji, ale když pozorujete ropuchy, tahle se šinula, což je parádní výraz, tak se musíte i smát jejich krkolomným  kouskům, když se pohybují a taky to obdivovat... já mám podobnou včerejší zkušenost  s tím poryvem větru, zkusím to zpracovat

21.04.2024 11:01 K dílu: haiku 2024/5 verulinda

Rhodesie, taky že to byl pohled, nádhera....

19.04.2024 21:34 K dílu: haiku 2024/5 verulinda

to je silné, jsem dojatá a není potřeba cokoli  dalšího psát...díky

17.03.2024 10:06 K dílu: haiku 2024/2 verulinda

Goro, kluci jdou cestou / jdou někam, ale nevím kam :o))/ a zastaví se u lavičky, sednou si..... pro mne obojí.

06.10.2023 21:13 K dílu: haiku 2023/16 verulinda

jééé, díky všem, potěšilo.....

03.07.2023 21:33 K dílu: haiku 2023/13 verulinda

možná,  Janino6, tam trousí komentáře i další koukači a poslouchači, například psíci ...    | :o)

18.05.2023 21:25 K dílu: haiku 2023/12 verulinda

Goro, já upravovat už nebudu,  takhle jsem to viděla,  na pokosené louce  jsem nic jiného neviděla, co by se dalo upravit, byla jsem překvapená, jak rychle sedmikrásky vyrostly a co jich bylo a ještě bude, celé koberce, prostě krása...

01.05.2023 10:40 K dílu: haiku 2023/11 verulinda

Kvothe, díky taky přeji  krásný hřejivý prvomájový den, jinak když píši text na jeden řádek, dělám odstupy, ale pokud  haiku neotevřu, tak je to tady všechno s jednou mezerou mezi slovy, nevím proč to tak je 

01.05.2023 10:34 K dílu: haiku 2023/12 verulinda

no já to zas vnímala takto, slunečný den, nikdo na zahradě,  ani děti,  mateřídouška , nejen jako posel jara, bylinka, ale i mateří..., matka co pomáhá a především chrání domov, kolem zahrady opravdu nevysoká zídka, na ní plot a po celé délce mateřídouška, žádná jiná květina, ani pampeliška, to mě zaujalo, proto takto napsané haiku, každému to evokuje cosi jiného nebo podobného a to je to ono, díky a2a2a

24.04.2023 11:16 K dílu: Katastrofa verulinda

COŽE? Kdo a proč měl potřebu měnit písmák? Tak tohle mě nebaví, asi jsem skončila....

21.04.2023 18:39 K dílu: haiku 2023/10 verulinda

jéé, no jasně, že jaro, pro oči nevidím....Goro, díky za upozornění

16.04.2023 16:08 K dílu: haiku 2023/9 verulinda

všem díky za čtení...

31.03.2023 09:23 K dílu: haiku 2023/5 verulinda

taky máme nedaleko sekvoj, krásný strom...

25.03.2023 18:32 K dílu: haiku 2023/7 verulinda

Karpatský knihomoľe, ještě na tom zapracuju....

24.03.2023 12:15 K dílu: haiku 2023/5 verulinda

Umbratico, určitě to budou skřítkové, kdo jiný by to dělal  :o))

23.03.2023 10:58 K dílu: haiku 2023/5 verulinda

ano, Umbratico, žaludy jsou životaschopné plody, které moc nepotřebují a vyklíčí i na povrchu, několik s klíčkem sem si sebrala a zasadila, duby miluju a těším se , že porostou, díky

22.03.2023 17:12 K dílu: haiku 2023/5 verulinda

děkuji

08.03.2023 18:59 K dílu: haiku 2023/3 verulinda

díky

05.03.2023 19:55 K dílu: haiku 2023/3 verulinda

děkuji všem co četli, i za pochvalu, potěšila, i za tipy...

 

20.02.2023 09:17 K dílu: haiku 13... verulinda

díky, snake_01

20.02.2023 09:13 K dílu: 56. Haiku verulinda

díky, snake_01

20.02.2023 09:12 K dílu: Haiku 9 verulinda

díky, snake_01

09.02.2023 12:51 K dílu: haiku 2023/2 verulinda

ahoj Radovane, mně to při pohledu zezdola /a byla to výška/ na zdi, ve kterých jsou pruduchy těsně pod střechou, a které jsou zaplněny nejspíš hnízdy poštolek, možná i vlaštovek, které na zimu odlétají, evokovalo to, že děrami, které mají dýchat a nebo které naopak mají být zakryté jsou téměř všechny zaplněny hnízdy, není to asi dobré, protože ty průduchy tam nejsou pro nic za nic, ale mají účel, ale třeba tam před zimou  najde zatím  úkryt  i jiný tvor, tohle mne napadlo při pohledu, možná je to pro Vás málo, ale myslím si, že to má jistý přesah, jinak díky, mějte se 

31.01.2023 18:44 K dílu: haiku2023/1 verulinda

ahoj, ano Goro,  je možné si představit i klíček/klíčky/ třeba v toužebném  očekávání jara, otvírání , rozkvětu  všeho tak, jak to má mnoho lidí, já viděla ty klíčky slunečnice, které se mi otevřely /a to je teprve leden/, které, kdyby světlo a teplo /i voda/ nefungovaly, nebylo by nic :o)), na jaro se taky těším, díky za čtení a názor... i  Karpatskému knihomoľovi

31.10.2022 17:55 K dílu: haiku 2022/13 verulinda

jj, pane Radovane, změnila jsem umístění pomlčky, dík

31.10.2022 17:54 K dílu: haiku 2022/13 verulinda

hmm, hmm, to si nemyslím, že srnčí zvěř se v honitbách nestřílí, a že myslivci neregulují její stavy, srnčí se vždy střílelo a pravděpodobně střílet bude, ale o tom nechci debatovat, nejsem myslivec

31.10.2022 17:48 K dílu: haiku 2022/13 verulinda

hmmm, hmmm, to si nemyslím, že srnční zvěř se v honitbách nestřílí a že myslivci neregulují její stav, srnční se vždy střílelo a pravděpodobně střílet bude, ale o tom nechci debatovat, nejsem myslivec

31.10.2022 10:56 K dílu: haiku 2022/13 verulinda

v mém haiku nejde ani tak o to, zda se bagr sune nebo posouvá, ale že ubývá přirozeného  prostředí a míst pro život zvěře a o tom  je mé nedořečené haiku, ale i tak díky 

20.10.2022 10:25 K dílu: haiku 2022/11 verulinda

psala jsem soukromou zprávu a hlásilo mi to, že Radovan Jiří Voříšek neexistuje, zkusím to znovu...

19.10.2022 19:48 K dílu: haiku 2022/11 verulinda

Radovane , Vy nepřijímáte zprávy od autorů?

15.10.2022 10:44 K dílu: haiku 2022/11 verulinda

ano, ano, máte pravdu,  nádherně zbarvené druhy popadaných listů, ale  ještě  i mnoha stromů, jejichž listy stále drží, díky

15.10.2022 10:44 K dílu: haiku 2022/11 verulinda

ano, ano, máte pravdu,  nádherně zbarvené druhy popadaných listů, ale  ještě  i mnoha stromů, jejichž listy stále drží, díky

12.10.2022 12:26 K dílu: haiku 2022/10 verulinda

Darmo-šlape, pomlčku jsem udělala z důvodu momentu, kdy se kluci podle řeči moc těšili na kytaru, ne jako na běžnou výuku předmětů, kytara, to už je "něco", tak proto...

10.10.2022 15:51 K dílu: haiku 2022/9 verulinda

 taky  by to šlo, přidám to jako další možnost projevu, díky

29.09.2022 13:45 K dílu: haiku 2022/8 verulinda

šikovnej holub :o))

29.09.2022 13:42 K dílu: haiku 2022/7 verulinda

dobrý nápad Knihomole, je to lepší, díky

31.08.2022 19:59 K dílu: haiku 2022/7 verulinda

ano, je to tak, takže je na každém, na co ve svých představách  při čtení pomyslí, a díky...

24.07.2022 22:52 K dílu: haiku 2022/5 verulinda

Alenakar, možná bych slova "zvědavě kouká"/ což je pro mne hodnotící slovo/  zaměnila za "vykukuje".... javor /třeba je tam odhrnutá záclona a proto je ho kousek vidět/  mohla by v něm být schovaná ta zvědavost... jen můj názor, díky

24.07.2022 22:43 K dílu: haiku 2022/3 verulinda

díky všem za čtení

26.06.2022 09:19 K dílu: haiku 2022/5 verulinda

všem díky za čtení

 

24.06.2022 10:29 K dílu: Haiku 2022/4 verulinda

mně, Radovane, stačilo, že byl plakát vymalovaný    |:O)

24.06.2022 10:28 K dílu: haiku 2022/3 verulinda

to je fajn, Ptakopysku, díky

04.06.2022 20:41 K dílu: haiku 2022/3 verulinda

to byl, Norsko 1, a koupel si požitkářsky užíval a ani mu nevadilo,že stojím tak blízko...

30.12.2021 15:01 K dílu: haiku 2021/25 verulinda

tak jo, díky

 

19.12.2021 11:01 K dílu: haiku 2021/25 verulinda

Radovane Jiří Voříšku, kdeže, o tom se mi může jen zdát :o), ale jsem ráda, že se líbí, díky

22.10.2021 18:14 K dílu: haiku 2021/27 verulinda

o síle protivětru jsem psala jako pokračování, co se dělo potom, to jen na vysvětlenou, to není v mém haiku / se silou protivětru jsem zápasila já, zato síla větru se ukázala ve vytvoření tornáda/, a to byla ta variace dne, ta přeměna, ten okamžik, moment , kdy ze spadaného listí se stalo tornádo, takhle jsem to vnímala 

22.10.2021 17:16 K dílu: haiku 2021/27 verulinda

Goro, není zač, každý to může vnímat po svém...použila jsem variaci,/ obměnu  poklidného dne, kdy se "jakoby" nic neděje, ale ono se stejně děje, ale třeba jinde.../ protože každý den nevidím  hromadu barevných listů, jak se v prudkém víru  /tornádu/ točí a byl to krásný zážitek pro oči, i když potom, když jsem vystoupila jsem měla  docela strach, když protivítr ukázal svou sílu...jinak tomu je, když se řidič na silnici chová jak tornádo, v tom vidím přesah, ale je to na každém čtenáři, co si představí a jaký závěr si udělá...

22.10.2021 14:03 K dílu: haiku 2021/27 verulinda

není den jako den, každý je jiný, Goro, síle přírody se nic podle mne nevyrovná, i když mnozí řidiči si myslí něco jiného, nevím, jestli ti to,  co jsem viděla a napsala,  pomůže tvým představám, díky

27.09.2021 17:40 K dílu: haiku 2021/25 verulinda

přesně tak, black, nikdy jsem ho neviděla , nejmenšího "kolibříka" na světě, motýl , lišaj.... až teď, přiletěl  na balkón  na poslední květy levandule, brzo odletí za teplem, podařilo se mi ho nahrát, tak jsem o něm i napsala, díky...

13.09.2021 19:50 K dílu: haiku 2021/24 verulinda

všem děkuji za čtení

06.09.2021 17:42 K dílu: haiku 2021/23 verulinda

díky všem za čtení a kritiky,

PavleK je to pravda, že lidé toho, co se dá opravit a dál užívat odloží, vyhodí a právě takové věci já mám ráda, protože je opravuji, předělávám, aby dál sloužily a zas naopak mně dělaly radost, nejlepší je práce na záchraně. O pavouka nemám strach ani s pěti nohama,  já ho sice "neopravím" ale příroda je mocná.

02.09.2021 10:24 K dílu: haiku 2021/23 verulinda

Goro, taky jsem si to říkala, že bych ten kontejner mohla vynechat, ale nakonec tam je, díky

Norsko 1 -  jak jsem procházela kolem kontejneru právě proto,  že měl 5 nohou mne  zaujalo a navíc  byl  uprostřed sedátka   a nohy roztažené, jak se držel, tak to se počítalo dobře i očima,  byl docela velikej... díky

10.08.2021 10:37 K dílu: haiku 2021/22 verulinda

byly tam holínky a místo kachen holubi, a už jsem dlouho takový obrázek, kde jsou děti v kaluži s hračkama a rodiče se na ně se zálibou dívají a neláteří, neviděla, díky za čtení , blacksabbath, hezké dny

04.08.2021 11:03 K dílu: haiku 2021/18 verulinda

Goro, mně to nevadí, že se tady rozvinula debata o haiku všeobecně, na základě komentářů, taky si to ráda přečtu a poučím, pořád se učím ve všech směrech života....co se týče vyjádření teisana, napíši to tady, i když jsem to přečetla v komentářích tvého haiku - Za západy... a chci jen říct, že pan teisan si protiřečí, protože vstoupil do mého prostoru /napsal, že nevstupuje do mého prostoru/, kterým byl můj komentář v debatě  o přenášení srnčat, takže reagoval na to, co jsem napsala/to , že se nevyjadřuje k mým haiku je škoda, ráda bych přečetla i jeho názor, ale co se dá dělat, opakovaně prosit nebudu, když sám nechce... je to jeho věc, jeho volba, toť vše, to je má reakce na to co napsal, mějte se pohodově

23.07.2021 16:57 K dílu: haiku 2021/18 verulinda

ani odraz v řece to nebyl, schválně jsem se dívala, to by bylo určitě vidět na stojaté vodě, ale ne na tekoucí, přes vlny a vlnky,  jen to vidím tak, že jako se mění mozaika mraků, tím, že plynou, řeka, na kterou se denně dívám taky plyne, je to  čas, který ubíhá a nikdy nevstoupíš dvakrát do stejné řeky, protože se každou vteřinou všechno mění....

23.07.2021 16:10 K dílu: haiku 2021/18 verulinda

Goro, proč metafora? mraky jsem viděla nad sebou, pod sebou plynoucí řeku, obraz jsem spojila, jestli se to líbí nebo nelíbí, ať každý sám posoudí, každý má svou představivost, díky všem za čtení

18.07.2021 19:17 K dílu: haiku 2021/17 verulinda

tak to Radovane Jiří Voříšku fakt nevím, to jsem na něm nepoznala, ani nevím, jestli později něco chytil, ale chlapice, tužebník jilmový je léčivka, což jistě víte a třeba i pomůže na bolesti kolen a další neduhy a problémy, kdyby pan rybář nějaké měl :o)))..., bylo jí tam hodně hodně a tohle mne napadlo, když jsem se na rybáře dívala... díky za čtení

09.07.2021 17:08 K dílu: haiku 2021/16 verulinda

kdybych byla na vrakovišti, Norsko 1, tak bych napsala vrakoviště....

Nostalgie_For_Infinity - neztratila, prostě tam jsou jen 4 ....díky všem za čtení

07.06.2021 12:02 K dílu: srnče verulinda

čtu komentáře o poponášení srnčete, ale myslím, že to není vůbec jednoduché mít v rukou dostatek trávy, aby nebyl cítit lidský pach a přitom vzít srnče  nějakým způsobem do rukou a přenést, já  bych si na to netroufla, a ani bych to neudělala, co si pamatuji, tak myslivci spolupracovali se zemědělci, kontrolovali místa před sečením  a plašili zvěř, ale nikdy na ni nesahali, názorů je jistě více, pro i proti a je to těžké, když hraje roli lidský faktor, možnosti, větrnost  a  sama zvěř, každý má na to svůj názor...

06.06.2021 09:37 K dílu: srnče verulinda

jestli jsi tohle viděla, pak myslivec nezná zákony přírody, protože pokud člověk sáhne na srnče, pak jej srna už nepřijme, cítí lidský pach, srna si své mladě ohlídá...tak to vím  já, proto, když už se stalo a domů nám někdo srnče přinesl, tak jsme použili libeček lékařský, ale ani to nebylo zárukou, že ho srna přijme, táta byl taky hajnej, ale tohle by neudělal, i když bylo srnče v jetelině ke kosení, to je můj názor, Jitko

21.05.2021 19:41 K dílu: haiku 2021/12 verulinda

díky za čtení

05.05.2021 18:36 K dílu: haiku 2021/11 verulinda

já bych řekla, že srnčí zvěř, ale věřte mým očím a co teprv tečkám, Radovane Jiří Voříšku ... :o))

05.05.2021 11:07 K dílu: haiku 2021/11 verulinda

píši co jsem viděla a je na každém co mu to evokuje, jak si to vyloží, jak o tom bude přemýšlet, dík za názor

19.04.2021 12:52 K dílu: haiku 2021/9 verulinda

ano, zábor půdy, ukrajování přírody je stále všude vidět, ale kolik jí toho vracíme?  U nás vedle domu pokáceli nádhernou smuteční vrbu, místo toho, aby ji rok co rok upravovali, když se jim zdála přerostlá, taky jim vadila...díky za čtení a názory

05.04.2021 13:42 K dílu: haiku 2021/8 verulinda

děkuji všem za čtení a kritiku

25.03.2021 12:19 K dílu: haiku 2021/7 verulinda

no jasně, že haiku, jsem se překlikla, díky

16.03.2021 22:06 K dílu: haiku 2021/6 verulinda

díky všem za čtení, potěšilo...

02.03.2021 17:12 K dílu: haiku 2021/4 verulinda

děkuji všem za čtení, ... a ke kritice snake_01 - kdybyste viděl ten kořen, který jsem si odtamtud přinesla, pochopil byste... vlastně to chápete asi stejně jako já, díky...

02.03.2021 17:11 K dílu: haiku 2021/4 verulinda

děkuji všem za čtení, ... a ke kritice snake_01 - kdybyste viděl ten kořen, který jsem si odtamtud přinesla, pochopil byste... vlastně to chápete asi stejně jako já, díky...

15.02.2021 09:49 K dílu: haiku 2021/3 verulinda

nene, Knihomoľe, to  nebyl skorec, byl o mnoho menší a celý černý, proto jsem si ho na té kře všimla, opakovaně byl ve vodě docela dlouho,  tak nevím...

všem děkuji za čtení

26.01.2021 20:12 K dílu: haiku 2021/2 verulinda

budu o tom ještě přemýšlet, jak to napsat, aby to dávalo smysl, díky

26.01.2021 19:30 K dílu: haiku 2021/2 verulinda

díky všem, upravila jsem první řádek, je pravda, že bych se s dějem neměla ztotožňovat, ale někdy se stane... jen jak to vždy napsat, toť otázka :o)),  když to vidíš, cítíš a nějak to na tebe zapůsobí...díky Goro za připomínku

11.01.2021 10:17 K dílu: Haiku 2021/1 verulinda

však to je jasné, elino m., ale už tu měly být od prosince a nic a že neslyším ptačí zvuky to je taky divné, všechno vypadá tak nějak opuštěně, bez života

09.01.2021 12:29 K dílu: Haiku 2021/1 verulinda

elino m., máte pravdu, ale zákaz přes den vlastně platí i pro lidi, kteří by chtěli např. jít na nějaký sport, do kina atd., protože je zavřeno a přes den jen na nákup,  když nic nefunguje, a já opravdu téměř neslyším švitoření ptáků, hlavně mi sem přestaly létat sýkorky a to mne mrzí, když sedím u okna a vidím  plné krmítko bez ptáčků, kteří mne rozveselují a já mám pak radost, no doba je hrozná....

Andělko 1 , díky

12.11.2020 21:01 K dílu: haiku 2020/42 verulinda

ano, samá zeleň kolem dokola :o)), díky za čtení

14.10.2020 20:31 K dílu: x153x verulinda

poryvy v trnkách - hýbe se keř, ty taky hýbeš keřem, jak chytáš a držíš větvičky, abys utrhla trnky, tak spíš čekám, že se popícháš jak o keř, tak o samotný bodlák, který tam je, to byla má první představa tohoto obrázku...no vidíš, asi jsem měla jinou představu, než ostatní, ale o tom to je... ten druhý text je jen text, tak piš dál haiku, taky budu dál psát a nic ve zlým, je to můj názor, nic víc a už jsi, Můro,  zapracovala na tom textu, o kterém jsme spolu mluvily?

14.10.2020 18:27 K dílu: x153x verulinda

poryvy dělá vítr a k plodům trnky se  člověk dostává těžko, většinou musíš rukou do keře, prostě v tomto podání jsem to nechápala, nechápala jsem, jak tě může hladit chmíří a hlazení- to už je  pocit, hodnocení, který jsi měla, jasně , že jsem předpokládala, že jde o ruce, když člověk trhá trnky, PavelK např. psal, že po tváři pohladilo, taky by to mohlo být, kdyby to tak bylo ,jakože pohlazení za ty poškrábané ruce, ale ty jsi to zažila jinak /už jsem hodněkrát napsala, že mi vadí, když někdo jiný přepisuje mé haiku, když ho nezažil/ já jsem si  to vyložila tak, jak jsem napsala, třeba je to dobré haiku, já jen píšu o tom, jak jsem si to vyložila já a proč oponuji. A člověk by měl psát haiku tak jak to vidí, jak to vnímá, když  je přítomen, neměl by asi nic schovávat, a přesto by byl  přesah  patrný, nejsem odborník na haiku, když se lidem líbí, tak se líbí, každý to cítí jinak, měj se fajn

14.10.2020 17:41 K dílu: x153x verulinda

Ahoj Můro, já si naopak nedovedu představit, že by mne pohladilo chmíří z bodláku a jestli se dobře pamatuji, tak bodlák je velice ostnatý a když jeho květ odkvétá, tak se uzavírá a stáhne se, není to jako u pampelišky, která vytvoří korunu chmíří. I tak je stále květ oblklíčený listy, které mají hodně nepříjemné trny, takže se  rostlina  i samotný květ špatně a bolestivě trhá a až k vrcholu  ty malé lístečky jsou na konci velmi ostré. Takhle si to pamatuji. Zároveň v komentáři píšeš, že jsi trhala trnky, které tě poškrábaly, ano , takový je trnkový keř, hlídá si své plody, já jsem si loni taky pár trnek utrhla a usušila s tím, že si je zasadím a taky mi to dalo zabrat. Tedy prodírat se rukama trnkovým keřem s tím, že se tam prodral i bodlák  je možné, ale nedovedu si představit, že tě hladilo  jeho chmíří. Spíš bych řekla, žes měla co dělat, aby tě nepopíchal jak trnkový keř, tak samotný bodlák. To je můj názor.

12.10.2020 10:40 K dílu: nebe je mramorové verulinda

děkuji všem, jsem ráda, že se verše líbí

10.10.2020 10:57 K dílu: haiku 2020/41 verulinda

skoro,  Norsko1..., trochu jsem to upravila /původně dlouho vedle sebe, to jsem viděla a vím jen já/, myslím, že doba jako taková je zřejmá z obsahu dalších dvou veršů, i tak díky za čtení, pořád se učím

05.09.2020 12:30 K dílu: haiku 2020/38 verulinda

jj, sledovala jsem to napjatě, bohužel jsem nestihla postřehnout jak zrovna zátkuje, neseděla jsem u toho celý den, ale budu se snažit o tu fotku a z videa udělám fotku toho tvorečka, díky a měj se...

04.09.2020 21:35 K dílu: haiku 2020/38 verulinda

hmm, je to taková opravdu malá  černá vosička nebo prostě nějaký létavý hmyz, všimla jsem si ji , když zalézala do jedné z dírek a stále se vracela a vlastně jsem ji neviděla, že by něco nosila, možná už tam měla vajíčka, nevím, později  jsem si všimla, že jsou dírky zazátkované, lehce jsem si sáhla na cosi žlutého a přivoněla, opravdu to  vonělo po pryskyřici,a trochu lepilo,tak to zřejmě byla pryskyřice, která později, když jsem opět na to sáhla, tak byla tuhá. Je to úžasný,možná bych mohla udělat aspoň fotku, ještě jsem nezkoušela dát fotku, ale pokud by mi to nešlo, někdo mi určitě poradí , jak na to. Díky blacksabbath...

04.09.2020 08:22 K dílu: haiku 2020/36 verulinda

je i není, Karpatský knihomoĺe, část léta byla suchá a loni myslím bylo víc...příroda si  poradí, Evženie, i na bodlák byla jistě jedinečná podívaná...

03.09.2020 14:14 K dílu: x1502x verulinda

zažitý okamžik - ano , to je ono, musí to člověk zažít....a já většinou o tom píši hned a nevracím se k již napsanému textu... většinou tedy se nevracím, něco jiného je, když ještě text není napsaný a člověk o tom přemýšlí, jak to napsat, možná tak jak to vnímal, cítil a viděl, ale i to je těžké vyjádřit třemi řádky a asi tuším, jak to člověk chce moc napsat a nejde to a nejde ... nakonec až to napíše jednoduše si řekne, proč jsem nad tím tak hloubal, a haiku vyjádří všechno co se v ten moment stalo... už jsem tu u někoho četla: "proč jsem to nenapsal/a já, když je to tak obyčejně a jednoduše řečeno, tohle je moje učení haiku, taky tápám, ahoj

02.09.2020 20:41 K dílu: x1502x verulinda

Můro, k tvému vyjádření , že tě  těší práce s naplňováním formy a že trvá měsíce než přijde nápad jak text doladit, aby působil přiorzeně řeknu  jen, že u mne je to právě naopak , ten moment chci vystihnout hned, pravdivě, obyčejně a jednoduše, dlouho o tom nepřemýšlím, spíš jen volím slova a slovosled, protože právě toto si myslím, že je haiku - tady a teď ....to vidím, cítím.... někdy je do dobré, někdy lepší, někdy i špatné... :o)), ve většině případů se nevracím, protože ten okamžik , ta přítomnost je pryč ... tak jen tolik můj postoj ke psaní haiku, mějte se všichni fajnově a pište haiku

11.07.2020 15:54 K dílu: Haiku 2020/32 verulinda

všem díky za čtení...

24.06.2020 18:27 K dílu: pavouk verulinda

ano, jsou to umělci, mají to v genech, příroda to skvěle zařídila, je úžasná, díky 

24.06.2020 10:13 K dílu: Haiku 2020/31 verulinda

děkuji, ano, .... najednou je čas vnímat i krásu kolem sebe, ne se pořád  za něčím hnát,  ale ať si každý čtenář vyloží  obrázek po svém...

17.06.2020 14:00 K dílu: Haiku 2020/28 verulinda

MilaneH, všechno co je opotřebované, to miluju, odráží se v tom život, a tak to má být...

15.06.2020 14:28 K dílu: Haiku 2020/30 verulinda

protože tam byla hodně vysoká tráva a trsy rostly přímo i ve vodě, tak břeh nebyl  vidět, ale možná jste tam předtím, než tam šplouchala kachna s káčaty,  šplouchal Vy.... šplouchal? .o)))

09.06.2020 09:54 K dílu: Haiku 2020/28 verulinda

Radovane, ano, máte pravdu, život je o běžícím čase, který dává i bere, všemu  i všem a jitrocel je pro mne úžasná bylina,sama ji užívám, dívám se hodně kolem sebe, ale až včera, když jsem šla velmi pomalu a dívala se spíš jen dolů kam šlápnu, protože mne bolela noha,  jsem ji zaregistrovala v té  dlouhé prasklině, tak obyčejný vjem a pro mne tak silný, díky za čtení a názor, všem...

09.06.2020 09:40 K dílu: Haiku 2020/27 verulinda

|:o))     ... myslím, pane Radovane, že to tak nechám, díky

04.06.2020 09:00 K dílu: Haiku 2020/27 verulinda

díky, jsem ráda, že se líbí...

01.06.2020 08:56 K dílu: haiku 2020/25 verulinda

lípa mezi nimi asi nebude, je to více stromů, tak obraz, kdy se stromy postupně obalují a mají i různé odstíny už pozoruji  třetím rokem/ jako se vlaštovky vrací, tak i ten "můj slon"/,  a když pak ještě cestuje sluníčko, tak světlo a stín dělá své. A lípa? Ta letmou čarou není zas tak daleko a ta je možná stoletá, vysoká , krásná a voní, díky za čtení, black a všem, kterým se líbí...

Nahoru