16.01.2014 12:49 K dílu: Mlýn Seneca

Ano, pravdou je, že někdo v tom slyší cizince, někdo dokonce tebe.

S tou chutí mi taky nezbývá než souhlasit, vidím to stejně. Vlastně se vším souhlasím, před publikací jsem to viděl úplně stejně a komentoval si to podobně, jsem rád, že aspoň číst umím, když to psaní zas tolik nejde a žes podtrhl můj pohled.

Obrazy mám rád, rád vykresluju a maluju, proto tedy.

Zatím se jen tak rozcházím a hledám si směr, přeci jen mě zatím dost ovlivňuje to, co čtu.

Díky ti za tvůj pohled. :)

16.01.2014 10:27 K dílu: Být či nebýt Seneca

Zlodějíčku příště prosím avízo, ať vím, děkuji. :)

Od někoho, kdo je o 8 roků starší prostě očekávám víc, že jo.

Tuctovitý slova, vím, jedno spojení je originální, víc tam v tomhle úryvku není, jsem si toho vědom. Feeling na nule? Neblbni. Je to přeslazený.

 

Neříkám, že není hezká. Říkám, že tam není nic pro mě, co bych ocenil z hlediska slovních obratů.

15.01.2014 09:15 K dílu: V ulicích Seneca

Nesnáším osamocené a. Takhle ho distancovat, chudáka...

Vcelku pěkná myšlenka v závěru, ale teď mám nějakou citlivou náladu, třeba na to pak budu pohlížet jinak. Jinak tam ale není vůbec nic.

15.01.2014 09:12 K dílu: Dvorek (z cyklu padlé ploty) Seneca

Poslední verš mi přijde příliš dlouhý.

Na miniaturu málo, mám obraz, ale nějak mi nestačí.

15.01.2014 09:10 K dílu: o neusínání Seneca

Nemám rád "komentáře" typu hvězdičky... ale tady i mi došla slova a jen si užívám, tohle si rád přečtu znova.

15.01.2014 09:06 K dílu: Chytrák Seneca

Pozměnil bych - Máme chytré telefony, chtré počítače, chytré televize a dokonce i chytré žehličky - a necháme je za sebe myslet.

Každopádně dobré zamyšlení.

15.01.2014 08:58 K dílu: Doprehazovani Seneca

Málomluvný příběh, jen co je pravda. Mám rád takovéhle, snad pro vlastní příběhy, který jsem nesměl dopsat a vlastni ani začít psát. Ale takové máme asi všichni. Čekal jsem, čím po tom vlahém průběhu mě usadíš - a nevím, jestli se to zrovna podařilo. Co dal - Co dál - přemýšlím, jestli cíleně a odkaz k úvodu, nebo jen chybka (páč dál je samozřejmě očekávanější). Má první úvaha mi přijde lepší, ale nemá takovou sílu, aby vytáhla text do výšin, druhá úvaha je dost slabá a zavrženíhodná skoro až. A třeba jsem to nepochopil. Takže - jsem takový nejistý, jestli vlastně nakonec dobrý pocit, nebo špatný.

15.01.2014 08:47 K dílu: Být či nebýt Seneca

Většinou vázaný moc nečtu, páč ten současný, co se publikuju, je většinou dost bídný. Tady tohle je sice dost obyčejné, bez kliček, pozlátek a vůně, ale má to vcelku spád. Rytmus ti tuším utekl pátém verši. Na závěr klišé /vlastně je to pomalu samé klišé/ ... ale jinak to není zas tak špatný, dle mého.

14.01.2014 23:36 K dílu: Mlýn Seneca

Děkuji... :)

01.01.2014 16:35 K dílu: za Soestem Seneca

Jako bych ji už četl. Snad dokonce i v jazyce našich sousedů. Povědomá.

Není tady nic tak silného, že by mě to usadilo, ale nese se v takovém duchu, melodii, že chytne a nepustí. A baví. Voní. Připomíná mi mé prázdninové týdny ve stájích, na okolních pastvinách. Pampelišky, seno, slámu a hry. Ale to už jsem někde úplně mimo text. Děkuji za oživení vzpomínek, i za tento povedený text.

28.12.2013 12:10 K dílu: Když příliš mluvím Seneca

Tak by to dle mého i mělo být, nemůžu vést text celý v duchu těch silných míst, protože pak by si je člověk neuvědomil. Měl by být prostor na nádech, takové to místo, kde si čtenář i chvíli odpočine, aby si něco vůbec odnesl a nezabloudil v tom.

Co se týče opotřebovanosti moře, v tom máš pravdu, ale vzhledem ke kontextu a zbytku básně tam být musí, jinak by to nefungovalo. :)

Děkuji ti za konečně trochu obsáhlejší a víceříkající komentář.

28.12.2013 07:47 K dílu: Nikdy bych na tebe nezvedl hlas Seneca

Myšlenka tam je a vcelku mě pobavila. Ale jinak jsem se celou dobu nudil, nemá to šťávu ani šmrnc, prostě jen všechno pracuje pro závěr, ne pro text, jako takový.

Jak bylo řečeno, i podle mě to tak je, mnoho povyku pro nic.

27.12.2013 20:52 K dílu: Když příliš mluvím Seneca

Děkuji oběma za komentáře i za tipy.

29.11.2013 00:09 K dílu: Harimauda Seneca

Děkuji za příjemná slova.

29.11.2013 00:08 K dílu: Harimauda Seneca

Jsem rád za každý názor, ať kladný, či záporný. Jen piš, vždyť často jen ty čtenářské postřehy posouvají autora díla vpřed.

28.11.2013 18:27 K dílu: Harimauda Seneca

Vždyť já jsem taky na začátku. Někdy jsou lepší, někdy jsou horší. Taky už jsi jich ode mě četl víc, stejně jako já od tebe. Vždyť jich máš i spoustu v knize. I když skutečně některá ani já u tebe za haiku nepovažuju, dle toho, co jsem měl možnost o tomto stylu číst. Záleží taky trochu na výkladu. Viz tvé debaty se strangerem. Co se týče čtení, tos mi už radil a já to samozřejmě udělal. Vždyť jsi mě v mém vývoji posunul značný kus i ty. Ano, poslední řádkou jsem se o ten přesah pokusil. A řekl bych, že se i podařil. Zkus tomu ještě chvíli dát, prosím. Díky ti za komentář a přeji příjemný večer. :)

28.11.2013 15:39 K dílu: Harimauda Seneca

A víc nic, me2de? :)

27.11.2013 11:52 K dílu: Harimauda Seneca

Díky všem za zastavení... :)

25.10.2013 22:55 K dílu: Pouští Seneca

Patří k obojímu, když se vezme jako miniatura. Pokud haiku, jen karavany. :)

25.10.2013 20:41 K dílu: Pouští Seneca

Zpívají karavany.

04.10.2013 19:32 K dílu: Bačkůrky Seneca

Díky všem za zastávku... :)

04.10.2013 19:31 K dílu: Žíly ne Seneca

Díky za návštěvu... :)

31.07.2013 08:29 K dílu: Loutky Seneca

Je možný, že už to tu bylo. Taky to tuším, nezbývá, než souhlasit. :)

29.07.2013 18:17 K dílu: Loutky Seneca

Co se týče úvodní, souhlasím, je trochu navíc, teď už bych ji vynechal.

2. - já se s tím ještě nesetkal a v souvislosti s loutkama už vůbec ne a to už jsem toho načetl dost. Ale je to možné, neberu ti to.

Je to trošku i ironie, trochu vážné čtení, záleží na úhlu pohledu, nechám na čtenáři.

Díky za konstruktivní komentář, vážím si toho. Moc takových tu není. :)

19.07.2013 13:48 K dílu: To není báseň Seneca

Na rtu cigaretu -

plicník lékařský -

a dál nic

15.07.2013 08:29 K dílu: zmatená Seneca

Text pro rým, bez hloubky, bez fantazie...

Rozhodně ne...

15.07.2013 07:54 K dílu: Jen pro tu blízkost Seneca

Já vím, že je dost takových textů...jen mi tohle přijde spíše jako miniatura, ne haiku...prostě v tom necítím to "to". :)

14.07.2013 22:55 K dílu: Poušť Seneca

Budu pouze potěšen... děkuji... :)

13.07.2013 11:41 K dílu: Zlatnictví Seneca

Tady bych pozměnil slovosled, ať to má rytmus:

"Zlaté české ručičky,

udělaj prsten i z větvičky!"

13.07.2013 11:00 K dílu: Chlórové miny Seneca

Takový komentář si zalouží skutečně pozornost... děkuji :)

13.07.2013 08:45 K dílu: Vlk-báseň Seneca

Ve čtrnácti už lidé neumí přemýšlet a vymýšlejí nesmysly?

Teď neřeším formu, ta je strašná, ale obsah je čirý nesmysl...asi přizpůsobený rýmu, na nic...

13.07.2013 08:41 K dílu: Tu chvíli zalila bych do jantatru Seneca

Jantar bych tam 2x nedával. Plus ještě název. Zbytečné.

Není dobré začínat verše spojkou. "a,a,a..."

13.07.2013 08:36 K dílu: Princeznička Seneca

Tady musím naprosto souhlasit s Fouraixem...

13.07.2013 08:33 K dílu: Věci minulé Seneca

1. polovina mi přijde jako jedno klišé na druhém. (vlahé večery, slunce svítí, ptáci zpívají, věci dávno minulé)

Nicméně dobře plyne.

12.07.2013 22:48 K dílu: Poušť Seneca

Všem děkuji za komentáře...i za "komentáře".

12.07.2013 08:11 K dílu: Není Seneca

Změnil bych název... trošku to narušuje pointu, jako bych ji znal dopředu.

12.07.2013 08:09 K dílu: Jen pro tu blízkost Seneca

Haiku by mělo být založeno na nějakém přírodním motivu, pokud vím.

03.07.2013 01:44 K dílu: Samota Seneca

Čti mě víc. Možná překvapím... :)

28.06.2013 16:09 K dílu: Bezbarvé haiku Seneca

Děkuji. :)

27.06.2013 16:19 K dílu: Podzimní haiku Seneca

Ono to tak původně i bylo. Ale přehodnotil jsem.

24.06.2013 13:02 K dílu: Podzimní haiku Seneca

Takhle podobně by nějak mělo, ale přesné to zřejmě není... :)

24.06.2013 13:01 K dílu: Podzimní haiku Seneca

Spíše je to taková miniatura s nádecheme haiku, no. Děkuji. :)

24.06.2013 08:47 K dílu: Láska Seneca

Taky si  nemyslím, že to je haiku...

24.06.2013 08:45 K dílu: Mýdlové bubliny Seneca

Co to má společného s haiku?

22.06.2013 08:14 K dílu: Nepromluvím Seneca

Děkuji... :)

21.06.2013 22:42 K dílu: Loutky Seneca

Vidíš, to mě ani nenapadlo...přišlo mi to nějak jako samozřejmost... :)

Díky za připomínky a názor. :)

20.06.2013 20:58 K dílu: Jak leti cas Seneca

paprsek na prstě  byl ale hezčí a poetičtější. Tos mazat neměla. :)

To jsou akáty, latinou machrovat nebudu. Studoval jsem i botaniku. :)

"byli dovezeni z ameriky" - byly dovezeny z Ameriky...:)

Nemáš zač.

20.06.2013 19:58 K dílu: Loďka Seneca

Mi to tedy nepřijde ani jako báseň. Spíše próza...

20.06.2013 19:56 K dílu: Jak leti cas Seneca

Úvodem - publikování děl bez diakritiky mi přijde jako svatokrádež na češtině a taková díla jsou mi dost proti srsti, neboť nemůžu tolik sledovat obrazy a místo toho musím luštit, co tím chtěl "básník" vůbec říci. Asi tak.

Jinak musím podtrhnout vše, co napsal/a cvrcka.

S tím, že tam máš 2x prst, což je v tak krátkým textu taky nedobré.

 

A ještě jsem se chtěl zeptat...co jsou to "agaty"?

20.06.2013 19:46 K dílu: Vždy Seneca

Slovák nejsem, takže nevím, nakolik mi přísluší se vám fušovat do jazyka, nicméně ty rýmy, byť pro mě neznámé, jsou gramatické a celkově se mi nelíbí.

Už tvým druhým veršem:

"užasnem,akou nehou je kvet tvorený." - jsi mě zbavil veškerého příjemného očekávání a nálady na další čtení. Tohle jsem četl už tolikrát, že mě to prostě nebaví.

19.06.2013 08:23 K dílu: mám tě rád i když už nejsem vůbec mlád Seneca

Je krásné, že si to autor prožil...ale ten text je strašný...když je to "jen" tvé vlastní cítění, bez formy a bez jakékoliv znalosti poezie, proč publikuješ?

19.06.2013 08:19 K dílu: brzy přijde lásky čas Seneca

Nebudu lhát. Je to strašný. Tak na úrovni 7. třídy...

Vždyť ani nevíš, jaký je rozdíl mezi volným a vázaným veršem...

Tam je toho tolik co vytknout, že se mi do toho ani nechce...

18.06.2013 18:26 K dílu: Loutky Seneca

Já tuším, jak to chápeš... :) Napadá mě jen, že je divná doba.

Když to vezmeš v souvislosti s těma loutkama, tak ono to moc vtipný není. :)

18.06.2013 18:25 K dílu: Poslední sbohem Seneca
neznámých krajin, studený, černý šat, nočních stvůr, věčných nočních můr, mrtvolným klidem...

Vidíš to? 

Dále - 2x nočních na dvou řádcích.

 

18.06.2013 18:17 K dílu: Pozůstalí Seneca

Smutné... Těžké téma. Až moc, pro tebe, řekl bych.

Ty rýmy jsou strašně obehrané a navíc gramatické. Touhle špatnou formou úplně pohřbíváš ten obsah. Zkus to volným veršem. Možná to dostane lepší nádech.

Rytmus jsem taky místy ztrácel.

Asi tak.

18.06.2013 18:12 K dílu: Loutky Seneca

Já tuším, jak to chápeš... :) Napadá mě jen, že je divná doba.

Když to vezmeš v souvislosti s těma loutkama, tak ono to moc vtipný není. :)

18.06.2013 18:07 K dílu: Klobouk Seneca

Ten poslední verš mě úplně vyhazuje z rytmu.

18.06.2013 18:04 K dílu: Loutky Seneca

On ten hoblík to trošku prohlubuje, takové litování sebesama :D

Určitě budu rád, když přijdeš s dalšími postřehy. :)

08.06.2013 13:31 K dílu: Děti Seneca

Díky za reakci.. :)

Strašně to letí, tak jest...

07.06.2013 23:04 K dílu: Děti Seneca

Děkuji... :)

07.06.2013 15:25 K dílu: Volby Seneca

Aspoň něco... :)

07.06.2013 07:30 K dílu: Volby Seneca

Co naděláš... :)

Díky za reakci. :)

05.06.2013 22:50 K dílu: U doktorky Seneca

Děkuji za pěkné komentáře. Oběma. :)

27.05.2013 12:21 K dílu: Dělník Seneca

Děkuji všem... :)

25.05.2013 20:40 K dílu: Po ulici Seneca

Děkuji... :)

23.05.2013 18:36 K dílu: Pod zpěvníkem Seneca

Děkuji všem... :)

22.05.2013 16:49 K dílu: Zaječka Seneca

Děkuji... :)

22.05.2013 16:49 K dílu: Žíly ne Seneca

Děkuji... :)

22.05.2013 16:48 K dílu: Water Seneca

Děkuji... :)

22.05.2013 16:46 K dílu: Pat agónie Seneca

Děkuji... :)

22.05.2013 15:04 K dílu: Dívám se Seneca

Já teda nevím, ale mi to přijde strašně tuctové a jaksi bez plynulosti. Některé paséže se mi líbí, ale celkově mi to přijde jen jako prostě sdělení bez hloubky a nutnosti přemýšlet.

19.05.2013 19:44 K dílu: Zítra? Seneca

Jedna věc je dělat si srandu a druhá věc je ničit si tou srandou svůj budoucí život - viz pití a kouření. :)

18.05.2013 23:51 K dílu: Zítra? Seneca

Je to myšleno tak, že se chováme jako kašpaři (a často se tak i oblékáme), ze všeho máme srandu, nic nebereme vážně a vůbec nemyslíme na zítřek. Vlastně ho pochováváme tím, jak se chováme. A pak čekáme, že nám z tohoto našeho jednání vyplyne něco dobrého, že nám to samo spadne do klína, něco nás něco trkne a vnukne nám to nějakou úžasnou myšlenku. A závěr je pak už snad jasný...

16.05.2013 19:26 K dílu: Nesmrtelná Seneca

Tak a teď zkus napsat něco, co tu nebylo už 100x řečeno stejnými slovy. Pak možná.

14.05.2013 22:21 K dílu: Atlas mraků Seneca

Dík za tvůj zájem o mou tvorbu. :)

14.05.2013 18:24 K dílu: Atlas mraků Seneca

Tak ono to není jen o počasí, že jo... :)

13.05.2013 08:05 K dílu: Stodolní Seneca

To je měsíční svit, co se rovná... :D

11.05.2013 16:54 K dílu: oběť Seneca

třísněné, obohacené, nehybné....to né...

11.05.2013 10:33 K dílu: Tříšť Seneca

Děkuji. :)

11.05.2013 09:48 K dílu: Slyš Seneca

Tak v prvé řadě... určitě to není volný verš.

Obsah i forma vcelku fajn. Líbí.

11.05.2013 09:42 K dílu: ...nesejde... Seneca

"zbytky chtěnechtění"... :)

Stejný názor jako tady Opeřenec... 1. část dost dobrá, poté je to trošku horší, aspoň dle mého. :)

11.05.2013 08:38 K dílu: Marcipán Seneca

Já z toho nechtěl udělat až takovou rýmovačku. Některé tyhle rýmy jsou fakt náhoda, nějak mi to vyšlo, původně to mělo být volným veršem. Tohle potom záleží na čtení, kdybys to slyšela v mém podání, tak to určitou plynulost má. :)

Něco by se vyhodit určitě dalo, ale teď už do toho nechci šahat... :)

Díky za tvůj čas... :)

11.05.2013 08:22 K dílu: Marcipán Seneca

Jako že je špatně volený, nebo se nerýmuje, nebo co? :)

11.05.2013 08:17 K dílu: Herzzerreißenden Schrei! Seneca

Tak...mi osobně to přijde dobře napsané, to jo. Na druhou stranu je to dost tuctové - tedy ty první dvě sloky určitě. Nedal jsi do toho nic moc vlastního (což se na druhou stranu dělá těžko, když už to tu tolikrát bylo a když to člověk nezažije). Ale jinak jo, líbí se mi.

10.05.2013 23:06 K dílu: osmého Seneca

Zlé a zlého tak blízko sebe v tak krátkém textu?

10.05.2013 23:04 K dílu: Bezvýznamnost Seneca

S tímhle radši mazej chrápat...

10.05.2013 20:27 K dílu: Tříšť Seneca

Děkuji oběma... :)

10.05.2013 12:06 K dílu: Sen snad to byl Seneca

Musím jen potvrdit  to, co řekli ve svých příspěvcích uživatelé přede mnou... je to bída.

Ten začátek mi trochu připomínal Erbena - strašné klišé, ale je to to jediné, co bych mohl odhodnotit kladně...

10.05.2013 11:58 K dílu: Žes ztratila srdce Seneca

Tohle asi pomalu nikdo nedočetl do konce...čím to bude?

10.05.2013 11:56 K dílu: Království Seneca

Zkus napsat něco, co už nebylo napsáno stejným způsobem 100x, děkuji. Už ten 1. verš - na zabití.

09.05.2013 16:15 K dílu: Milenecké paradigma Seneca

Díky za tip, teda za oba... :D :)

09.05.2013 14:50 K dílu: Vzor Seneca

Nápad určitě dobrý. :)

09.05.2013 14:47 K dílu: Tmavomodrá psychometalýza Seneca

Radši vážně dobrou...

09.05.2013 14:45 K dílu: Pro Péťu Seneca

Laciné rýmy, obraty. Začínat 4x verš "o"... To ne...

Když je to pro Péťu, proč to mám číst i já?

Ne, promiň...

09.05.2013 14:40 K dílu: Lži mi... Seneca

Nebudu ti lhát...tohle je tak strašně nudně zpracované téma, které už tu bylo tolikrát a které nemá už znova v tomhle podání šanci...klasické obraty, jedno klišé na druhém... a to lži mi, lži mi...

Nelíbí, promiň...

09.05.2013 11:44 K dílu: Milenecké paradigma Seneca

To to vážně působí tak chladně? :)

09.05.2013 08:46 K dílu: Danielova ozvěna Seneca

No...nějak mě to nechytlo. Některé rýmy jsou špatné. Už ten začátek - podrazí/přerazí mě prostě nějak odrazuje.

"Teď na listině je sebevrahů" - bez je

"Záchrana světa

Myšlenka spásná

Lidstva veta

Cílová páska jasná" - tohle je taky špatné...

Radši piš nejdříve něco kratšího, ať se do toho nezamotáváš a pak se přesuň dál :)

09.05.2013 07:52 K dílu: Piju Seneca

Tohle už tu tolikrát bylo...

08.05.2013 23:42 K dílu: Po čem ženy touží Seneca

Tohle a báseň? To mi nějak nejde dohromady... dej ten text normálně do kupy a označ si to jako něco jiného... Takhle roztahané fráze ze života asi moc lidí číst nebude...

08.05.2013 23:32 K dílu: nepatřili Seneca

Myšlenka tu je...ale nebaví mě, promiň... Asi mi chybí větší provázanost textu...

Nahoru