04.05.2024 21:41 | K dílu: Na obranu soukromých slov | fjorda |
|
||
09.03.2024 07:49 | K dílu: Láska blbá | fjorda |
Originální pohled... A je to tak
|
||
05.03.2024 21:39 | K dílu: Dvě možnosti | fjorda |
Já nemám dítě a spousta lidí mi to závidí :R Což myslím odpovídá myšlence textu. Každý jsme jinde a taky každý závidí někomu jinému a něco jiného :) |
||
18.02.2024 21:48 | K dílu: II. | fjorda |
V tom je pro mě právě to kouzlo. Zapálit ji víc, i když hoří... Je to vlastně nemožný.... Každopádně, v pohodě. Rozumím, že ti to nemusí dávat smysl :) |
||
12.02.2024 01:32 | K dílu: Večírky | fjorda |
Svezla jsem se na té vlně tebe a dost mě to bavilo ;) |
||
12.02.2024 01:24 | K dílu: Črta | fjorda |
Skvělý :) |
||
31.01.2024 16:20 | K dílu: 15 minut | fjorda |
Přeju ti, ať to dokážeš. Ale zrovna v odpovědi na tuto otázku si opravdu nejsem jistá... |
||
27.01.2024 09:19 | K dílu: Měsíc a mrak | fjorda |
Nádhera |
||
20.01.2024 02:45 | K dílu: vnitřní pobřeží | fjorda |
* |
||
08.01.2024 00:46 | K dílu: Stačí? | fjorda |
To teda stačí |
||
25.12.2023 03:38 | K dílu: Obyčejně osudná | fjorda |
Fav: na to bych rychle začala být alergická |
||
21.12.2023 00:54 | K dílu: odlesky | fjorda |
* Je krása, že si tohodle všímáš |
||
20.12.2023 11:53 | K dílu: Vánoční | fjorda |
A někdy je to dost těžký... Téměř nemožný. |
||
19.12.2023 23:27 | K dílu: TD - Babička, její rodina a já | fjorda |
Skvělý a nádherný... I ošklivý. A taky smutný i veselý... Jako život sám |
||
17.11.2023 21:44 | K dílu: Dekonstrukce Platóna | fjorda |
To jsou
|
||
18.10.2023 20:35 | K dílu: Perly | fjorda |
Skvělý |
||
29.08.2023 08:08 | K dílu: mravenci v dolní končetině | fjorda |
Je dobrý vědět, že žijeme |
||
21.08.2023 00:54 | K dílu: Jsi mi... | fjorda |
Krásný. A taky z toho Nezvala cítím |
||
11.07.2023 21:44 | K dílu: po práci legraci | fjorda |
Rozhodně! Cvičení trpělivosti a učení sebe samého. Souhlas! |
||
03.07.2023 22:53 | K dílu: Čeština | fjorda |
Já ji mám :) |
||
03.07.2023 13:43 | K dílu: Všeználkové - neználkové | fjorda |
Janina: máš pravdu, překlep Danny a Alegna: děkuji, že se vám na tom něco líbí a že něco i nejvíc :) |
||
22.06.2023 23:44 | K dílu: Mluvkové | fjorda |
Vždyť tu stále něco komentuješ a píšeš to jako hotovou věc, což znamená vnucování. Pro mě je toto pokrytectví - psát o mluvkách, a přitom jím sám být. Taky pouze vyjadřuji svůj názor, není to averze. Ale vem si z toho, co chceš... a třeba si mě nevšímej |
||
21.06.2023 20:38 | K dílu: Mluvkové | fjorda |
Vždyť ty taky vnucuješ své zaručene pravdy.... |
||
21.06.2023 20:33 | K dílu: Baví/nebaví | fjorda |
Děkuji :) |
||
20.06.2023 21:01 | K dílu: Baví/nebaví | fjorda |
No vy jste ale chytráci.... |
||
11.06.2023 21:21 | K dílu: MĚSÍČNOST | fjorda |
A mimochodem, výbornej název! |
||
11.06.2023 21:20 | K dílu: MĚSÍČNOST | fjorda |
Přesně tak to někdy je. |
||
11.06.2023 21:19 | K dílu: POMINUTÍ | fjorda |
Skvělý :) |
||
23.05.2023 01:49 | K dílu: pokus o zachycení pesimistického toku | fjorda |
* |
||
23.05.2023 01:47 | K dílu: Parodie | fjorda |
* |
||
14.05.2023 03:50 | K dílu: Bez | fjorda |
Podle mě to tímto mělo končit: bez minulosti i bez budoucnosti |
||
08.05.2023 01:05 | K dílu: Písmákům | fjorda |
Ani se Ti nedivím. Ale dej tomu čas, určitě na tom makají. |
||
07.05.2023 12:11 | K dílu: Bez šance | fjorda |
To já taky ne... To je asi normální |
||
25.04.2023 07:14 | K dílu: psychicky nemocní | fjorda |
Geniální :) |
||
11.04.2023 00:38 | K dílu: sebezpyt 13.08.18 | fjorda |
Přesně |
||
09.04.2023 03:33 | K dílu: Snová krajina barev 1.0 | fjorda |
Tu pohádku neznám..? :) |
||
09.04.2023 03:33 | K dílu: Snová krajina barev 1.0 | fjorda |
Moc děkuji za rady :) souhlasím |
||
06.04.2023 18:53 | K dílu: Fosílie | fjorda |
Je to tak... Protože rap jsou básně. A vidím to vlastně jako dost dobrou evoluci a můžeme být rádi, že básně žijí a že se jenom přizpůsobily... A někdy je rap špatný... Ale i básně jsou někdy špatný... A stejně jako mezi básníky, i mezi rappery se najde génius ;) |
||
05.04.2023 22:01 | K dílu: Snová krajina 3.0 | fjorda |
Ok :) Děkuju. |
||
11.03.2023 08:10 | K dílu: Trocha nebeské mechaniky | fjorda |
Je inovační a obrovsky zajímavý se na to podívat z druhé strany :) |
||
12.02.2023 12:37 | K dílu: Statisticky dokázáno | fjorda |
Dane, děkuju... víš, že to od Tebe pro mě znamená hodně * |
||
11.02.2023 10:02 | K dílu: Zrcadlení | fjorda |
To, že je někdo průhledný a viděli bychom jeho vnitřní vesmír, to se přeci nerovná zcela čitelný. Pokud vidíš, jak v člověku něco proudí, pořád tě přeci zajímá, co to je. A to možná o to víc, pokud tě přitahuje jeho energie. Každopádně, určitě bys viděl z těch lidí víc, než člověk vidí teď. A to bych chtěla, na tom si trvám, protože všichni jsou v realitě až moc neprůhlední. I když o zrcadlení nestojíš, prostě tady je a já o to ve svojí básní jasně stojím.
A k té pravdě, pravda je jenom jedna, ale přeci není a opravdovost se dá cítit! A o tom by měly básně být. Protože pokud jí cítíš, otevírá Ti i nové myšlenky. Může být sebe pravdivější a sebe dokonalejší a sebe chytřejší, ale bez emocí nestojí za nic!!!!! A to, že si do básní promítáme sebe? To je přeci naprosto v pořádku! A navíc, chytrost, propracovanost, pravda a emoce se fakt nevylučují. Spíše naopak. Tím spíše, když pravda je relativní. Každopádně, nejlepší je, když je to tam všechno, což se málokdy podaří... |
||
11.02.2023 09:01 | K dílu: Zrcadlení | fjorda |
To, že je někdo průhledný a viděli bychom jeho vnitřní vesmír, to se přeci nerovná zcela čitelný. Pokud vidíš, jak v člověku něco proudí, pořád tě přeci zajímá, co to je. A to možná o to víc, pokud tě přitahuje jeho energie. Každopádně, určitě bys viděl z těch lidí víc, než člověk vidí teď. A to by h chtěla, na tom si trvám, protože všichni jsou v realitě až moc neprůhlední. I když o zrcadlení nestojíš, prostě tady je a já o to ve svojí básní jasně stojím. A k té pravdě, pravda je jenom jedna a opravdovost se dá cítit! A o tom by mrlx básně být. Protože pokud jí cítíš, otevírá Ti i nové myšlenky. Může být sebe pravdivější a sebe dokonalejší a sebe chytřejší, ale bez emocí nestojí za nic!!!!! A to, že si do básní promítáme sebe? To je přeci naprosto v pořádku! S procítěním a pochopením světa souhlasím, ale já svět chápu skrze emoce, vždycky jdou tím prvotním impulsem, který mě posouvá dál
|
||
09.02.2023 17:05 | K dílu: Mám takú vec | fjorda |
A jak píšeš, že je těžké ty emoce napsat, tak si myslím, že ty jsi je právě napsal................ |
||
09.02.2023 17:04 | K dílu: Mám takú vec | fjorda |
Všechny verze jsou vlastně stejný, ale to je myšleno jako, že to je dost dobrý, protože ze všech mám pocit, že Ti chci a musím pomoct a ta původní je možná trošku drsnější. Každopádně, hodně ostrý, hodně emotivní, hodně jsem se s tím ztotožnila a zároveň ses mi i ty odkryl až na kost... A chci se fakt zeptat... Tvoje pocity jsou opravdu teď takový, nebo už je to za Tebou? A ten text je aktuální, starší, nebo psaná zpětně (což pochybuju)? Ať už je to, jak chce, mrzí mě to. I když báseň je z toho skvělá, cejtim teď ten pocit a ten skvělej není. |
||
09.02.2023 12:55 | K dílu: Černý pasažér | fjorda |
A ta by to přitom vůbec nepotřebovala :D sama by tam byla mnohem rychleji. |
||
09.02.2023 12:54 | K dílu: Romantický sen | fjorda |
Nemám zkušenost, ale věřím ti to.... Dává to bohužel smysl :/ |
||
09.02.2023 12:52 | K dílu: Zrcadlení | fjorda |
Přesně tak a přesně tak! :) |
||
09.02.2023 12:52 | K dílu: Zrcadlení | fjorda |
Alenko, představa průhledného člověka, ve kterém vidíme všechno, co v něm pulsuje a proudí, celý jeho vesmír, je pro mě každodenním přáním. Proto ta průhlednost :) a s básníky a jejich upřímností a obnaženým nitrem rozhodně souhlasím!
|
||
04.02.2023 00:26 | K dílu: Odhalení | fjorda |
Hledej dál :) |
||
05.01.2023 13:26 | K dílu: To nejlepší teprve přijde | fjorda |
Ti ale už nežijí, jen přežívají |
||
12.12.2022 19:57 | K dílu: Telepatie: sbírka povídek | fjorda |
Aspoň už vím, co si budu přát pod stromeček ;) |
||
10.12.2022 18:50 | K dílu: Telepatie: sbírka povídek | fjorda |
Moc gratuluji :) |
||
26.11.2022 22:43 | K dílu: Přeměna poznání | fjorda |
No tihle, co jí hledali, tak jí nenašli. Já nikomu necpu, že neexistuje. Jestli myslíš, že jo, tak já ti to neberu. Tohle je moje báseň o téhle cestě. Je v pořádku, že se ti nelíbí. Jo a pořád si myslím, že se to rýmuje a rytmicky sedí. |
||
26.11.2022 06:46 | K dílu: Óčko black | fjorda |
Rap jsou básně. Můžem za něj být rádi. Jen někomu nejde - je dobrý a špatný, stejně tak jako básníci |
||
21.11.2022 08:08 | K dílu: Přeměna poznání | fjorda |
Nebo spíš rozvinutější |
||
21.11.2022 08:08 | K dílu: Přeměna poznání | fjorda |
Mně to zase připadá, že to není jako tebe nebe ;) mám ráda takové rýmy, takže s tím já nesouhlasím a obsahově to pro mě není mělké, ale asi by to mohlo být hlubší.... |
||
20.11.2022 17:08 | K dílu: Přeměna poznání | fjorda |
Šli po cestě poznání a poznali |
||
20.11.2022 17:08 | K dílu: Přeměna poznání | fjorda |
Je to o hledání dokonalosti, o které zjistíš, že neexistuje... To je ta přeměna poznání. Nebo tak jsem to aspoň zamýšlela, možná to není k pochopení
|
||
20.11.2022 03:00 | K dílu: meč | fjorda |
Dostat se k podstatě je často těžký boj, to máš pravdu. |
||
17.11.2022 08:20 | K dílu: Rezavá jehla? | fjorda |
Naprosto skvělý :) |
||
13.11.2022 21:13 | K dílu: Balada mořských panen | fjorda |
Chápu, jak to myslíš, ale mám pocit, že by to pak rytmicky bylo úplně mimo, nesedělo by to. Ale takhle je to zas sémanticky a gramaticky takový podivný, ale myslím, že ne zcela vyloučený.... ?! Přemýšlela jsem nad tím už při psaní.... Znova to zvážím..díky :) |
||
13.11.2022 19:48 | K dílu: Balada mořských panen | fjorda |
Ano, podle mě se váže k té panně. Jak to myslíš? Že lepší by byl přechodník množného čísla? |
||
09.11.2022 05:54 | K dílu: Hlídací psi | fjorda |
A stejně nevěřila? :D profesní deformace jsou částečně zlo... :) já mám ráda, když si každý může domyslet věci, když je ten text otevřený různým představám toho daného jedince a řešení není jednoznačné. Nejsme přeci všichni stejní! Tzn. opravdu musejí lovit svou kořist a být hlídacími psy jenom opravdoví psi? Slovo vít odkazuje k nějaké lidské činnosti, kterou psi rozhodně dělat nemůžou. Proto si pod těmi psi lze představit cokoliv a kohokoliv.... Když mi ale Muamarek napsal, tak jsem začala pochybovat o tom, zda to byl dobrý nápad... Jestli by text nevyzněl líp než toho.... Nicméně, já vím, proč to tam mám... A to mi asi stačí :) |
||
08.11.2022 14:22 | K dílu: Otisky | fjorda |
Dost dobrý |
||
08.11.2022 12:30 | K dílu: Hlídací psi | fjorda |
Chápu |
||
08.11.2022 12:29 | K dílu: Hlídací psi | fjorda |
Je tam schválně ;) ale v pohodě. Máš jedničku za to, že sis všimnul, jako učitelka češtiny bych tuto hrubku jinak než schválně nenapsala. :) |
||
08.11.2022 12:12 | K dílu: Hlídací psi | fjorda |
Je tam schválně ;) ale v pohodě. Máš jedničku za to, že sis všimnul, jako učitelka češtiny bych tuto hrubku jinak než schválně nenapsala. :) |
||
08.11.2022 12:10 | K dílu: Hlídací psi | fjorda |
Je tam schválně ;) ale v pohodě, nevadí ;) |
||
07.11.2022 09:49 | K dílu: Až k absenci iluzí | fjorda |
No právě. Může to být vnitřek čehokoliv a může tam být cokoliv |
||
06.11.2022 01:07 | K dílu: Smyčka | fjorda |
Máš tam všechno, co tam má být. A ničeho málo, ani moc |
||
07.08.2022 23:27 | K dílu: CHESKI | fjorda |
Jako dobrý, ale já jako učitelka češtiny nejsem moc nadšená :D |
||
02.08.2022 22:38 | K dílu: Nutkavý, bezzubý | fjorda |
Nevím proč nutkavý a bezzubý, ale jinak super :) |
||
30.07.2022 00:05 | K dílu: další matrixoidní dílko | fjorda |
Dane, přesně na tyto problémy jsem tady narazila. A báseň skvělá.. jako vždycky. K zamyšlení. Jako vždycky * |
||
27.07.2022 21:59 | K dílu: Fluxiony duší | fjorda |
Naprosto skvělý |
||
11.07.2022 18:24 | K dílu: Panna | fjorda |
:) díky, kluci |
||
11.07.2022 08:58 | K dílu: Svět založený na víře? | fjorda |
Já se zrovna nad počítači věčně rozčiluju a automaticky už jim nevěřím, přestože vím, že mají principy, na kterých pracují, ale kterým já jako běžný uživatel v podstatě rozhodně plně nerozumím, a proto je to takový věčný boj. A dost se to ve mě pere, protože ho k životu potřebuju, ale nevěřím mu a zároveň ale věřím principům, na kterých pracuje, přestože jim nerozumím. Na druhou stranu ale, kéž by šlo všechno v životě pochopit a vyřešit tak jako v tom počítači. Jinak, celkově zajímavá úvaha o víře, která nás vždycky tak trochu osvobozuje a tak trochu limituje. |
||
09.07.2022 08:56 | K dílu: V některých případech bych si přála být muž | fjorda |
Přesně to je tam cíleně, aby byla slyšet ta naléhavost a určité zastření smyslů a sobectví, které je právě lásce často vlastní. Zároveň to vyjadřuje osudovost, kterou v tom ta jedna strana cítí. Naprosto souhlasím, to nemůžeš nikdy po nikom chtít. :) |
||
08.07.2022 22:52 | K dílu: Příběh | fjorda |
Nádhera :) |
||
25.06.2022 12:40 | K dílu: Paralelní světy | fjorda |
To sice není vůbec lichotivý, ale díky. Jestli tě bolí ta nemožnost této básně, doporučuji ji nečíst ;) to by třeba pomohlo |
||
24.06.2022 23:26 | K dílu: chaos analogie | fjorda |
Nádherný a mrazivý |
||
13.06.2022 13:24 | K dílu: Ve stepi | fjorda |
Nádhera. I ty i Jesenin. |
||
09.06.2022 22:07 | K dílu: Témbry času | fjorda |
Děkuji Ti :) s názvem máš možná pravdu... Anebo se jim nelíbí celá :/ |
||
09.06.2022 22:03 | K dílu: Nevděčná | fjorda |
No protože chtít léto uprostřed jara je prostě jenom rozmar, ale přeci jen ho chceš a je to vlastně zase o té nevděčnosti za to jaro (pod kterým můžeš vidět opravdu jaro anebo taky metaforicky cokoliv nebo kohokoliv jiného). Navíc je to samozřejmě narážka na Vančuru a jeho Rozmarné léto, které vlastně přesně vystihuje téma, které jsem chtěla tímto textem vyjádřit. |
||
08.06.2022 10:42 | K dílu: Témbry času | fjorda |
Díky moc, hodně to pro mě znamená . Jsem na tuhle i docela pyšná. :D :) |
||
08.06.2022 10:41 | K dílu: Nevděčná | fjorda |
Děkuju, že nad tím přemýšlíš. Báseň je rozmarná, proto asi máš pocit, že se orientuješ a pak zase ne. Motýlí setrvačnost je myšlena jako láska, která trvá už jen ze zvyku a taky láska, která trvá, i když nemá.... Je rozporuplná jako ta báseň a nevděčně si nevážím toho, jak to je. Ale to je jenom moje interpretace, protože každý může mít svou. A to mám právě na poezii ráda. |
||
08.06.2022 10:38 | K dílu: zapálit déšť | fjorda |
Přesně |
||
08.06.2022 10:36 | K dílu: CHORVATSKÁ MŠE | fjorda |
Jako bych tam byla. skvělý |
||
04.06.2022 15:52 | K dílu: NEONARCISTA | fjorda |
Nádherný. :) Jak krásám došel dech a vlastně to k tomu celou dobu směřovalo... |
||
28.05.2022 15:01 | K dílu: Jasná páka | fjorda |
Naprosto skvělý |
||
16.05.2022 14:22 | K dílu: Exkurze | fjorda |
To je teda něco. |
||
06.05.2022 05:13 | K dílu: basové podtóny | fjorda |
To ti nemůže nikdo vyvrátit, přesně vím, koho myslíš. :D :) |
||
05.05.2022 06:42 | K dílu: You are | fjorda |
Jak romantické :D :) |
||
01.05.2022 08:57 | K dílu: INDIVIDUALITA | fjorda |
Naprosto skvělý. Já si víc a víc potvrzuji svou teorii, že okolo šestnácti let jsem určitým způsobem byla na vrcholu intelingence. Nemyslím jako úplně na vrcholu (životně), ale určitým způsobem, což znamená, že takovým způsobem už nikdy nebudu přemýšlet a tím pohledem už to nikdy neuvidím. A vlastně i to období nasávání informací takovým způsobem jako v šestnácti dávno skončilo. Nevím, jak to jinak popsat, snad tomu rozumíš... Každopádně, potvrzuješ to svými ranými dílky :) tím, na jaké jsou úrovni jsou |
||
01.05.2022 08:15 | K dílu: Výběr ze slovních hříček | fjorda |
Inu, u některých je vidět, že jsi je psal, když Ti bylo 13. :D ale děkuju, zvedly mi náladu, jsou super :) |
||
27.04.2022 15:30 | K dílu: Paralelní světy | fjorda |
NO.... aspoň se máte o čem a čím bavit. Co už k tomu víc. Cítím tady hodně zavisti a nenávisti a nemyslím vůči mě. Některým z vás asi ještě odpovím, protože se normálně ptali na něco normálního a jen tu nekonstruktivně nekritizovali kohokoliv, ať už mě, redakci nebo cokoliv. A ještě mi budete něco vykládat o mém vzdělání :D to se to opravdu dostalo do nečekaných rozměrů. Myslím, že háčky a čárky často řeknou víc než nějaká nucená omluva za to, že žiju a píšu. Co mám komu vysvětlovat? Kdo to chápe a něco v tom vidí, tomu moc děkuji... A přesně, jak to napsali Ti, kteří mě tam zařadili, tak to je. Takže to pravděpodobně sami zažili nebo zažívají. A hlavně, já sama cítím, že se ve svém životě i tvorbě posouvám a začala jsem zase psát po zhruba deseti letech a inspiroval mě někdo z Vás a jsem za to ráda a ráda se zlepším a něco naučím a mám takový pocit, že to asi redaktoři vědí. Takže díky všem za motivaci, tohle mě rozhodně neodradí, i když se o to někteří možná snaží |
||
27.04.2022 07:08 | K dílu: Paralelní světy | fjorda |
Pokud vím, tak ty v redakci nejsi.... Ale možná bys chtěla???! S tou estetickou funkcí to byl vtip, ale nikdo se tady očividně smát nechce. Možná Danny..... :) |
||
27.04.2022 06:54 | K dílu: Paralelní světy | fjorda |
Pokud vím, tak ty v redakci nejsi.... Ale možná bys chtěla???! S tou estetickou funkcí to byl vtip, ale nikdo se tady očividně smát nechce. Možná Danny..... :) |
||
27.04.2022 06:00 | K dílu: Paralelní světy | fjorda |
Děkuji za každý jeden podněcující komentář! Nerozdělila jsem nikoho osobně, ale písmáka očividně ano. Tak aspoň cítíme, že žijeme. Mimochodem, znám tisíce lepších básní, než je ta moje. ;) A některé i od Vás.. a některé od Vás jsou podle mě zase horší. Někdy chybí poetika, někdy duše, někdy jen jedno, někdy obojí, ale vždycky ti to musí něco dát... A pokud nedá, tak jdeš k jinému autorovi a to je přeci na světě to krásný, ta rozmanitost a možnost výběru. Třeba i zlatého ;) |
||
26.04.2022 21:45 | K dílu: Paralelní světy | fjorda |
Promiň, odpovídala jsem ti na jiný komentář. Ty si neprotiřečíš, takže se opravdu omlouvám a tobě napíšu jen, že já tam těch rovin vidím mnohem víc a moc mi lichotí, že i někdo jiný a neuraží mě, že někdo(třeba ty) to nevidí. Nevím proč by mělo. A hvězdička nemusí zdaleka být jenom hvězdička...........! |