07.06.2016 10:34 K dílu: Mátoha Tucci

Díky, L.

05.06.2016 15:01 K dílu: Mátoha Tucci

Vďaka za tipy.

04.06.2016 14:33 K dílu: Mátoha Tucci

Ja viem, namiesto označenia hororová poviedka, by sa hodilo nemastná-neslaná, nestrašidelná, ale to v možnostiach nie je :)

Ani ja z toho nemám nejaký zvlášť valný pocit, presne ako píšeš, chýba poučenie, pointa. Skôr šlo len o akési nepodarené dokončenie poviedky, ktorá vznikla veľmi dávno, ostala bez záveru a kto by si po toľkom čase pamätal, ako to malo byť? Takto to nie je ani úsmevné, ani strašidelné. Nepodarok, stáva sa.

Díky za odozvu.

22.05.2016 19:33 K dílu: Výpověď Tucci

Príliš dlhé, tretina sa dá v pohode vyčiarknuť a čitateľ aj tak nebude o nič z deja ukrátený. V určitých pasážach mi vadili nevieryhodné reakcie, či už manželky alebo Petra.

28.03.2016 09:00 K dílu: Čaruj! Tucci

čau, zaujímavé a páčivé.

Jednému však nerozumiem: A to jsem jinak horňák ... čo to znamená? ten horňák v ponímaní textu?

Inak, dávam tip :)

26.03.2016 16:34 K dílu: Stázka Tucci

Pekné, zahrialo na dušičke :)

22.02.2016 11:15 K dílu: Chudoba cti netratí Tucci

Ad2 - to povedal im, že krachoval, v skutočnosti malo ísť, a to od samého začiatku, o akúsi skúšku. Islanďan bol myslený niekto ako "všemohúci", aj preto tá voda v prášku, čo je číry nezmysel.

Očividne nepodarená poviedka. Nevyznelo to vôbec tak, ako malo. Pointou malo byť, že v okamihu, ako človek príde k peniazom, sú mu tí chudobnejší ukradnutí.

Vďaka za koment, až po nich si autor uvedomí hŕbu nedostatkov.

06.02.2016 17:26 K dílu: Odvrátená strana svetiel Tucci

Začiatok výborný

08.12.2015 16:10 K dílu: Zelené Vianoce Tucci

Raz som niekde čítala, že ak sa čitateľ stratí v menách aktérov, autor to zle napísal. Takže priznávam, moja chyba, no maličké dopísanie a vsunutie do vety to raz-dva napraví, čo urobím hneď, ako dopíšem tento koment.

Díky za tip, obom.

02.12.2015 18:39 K dílu: Kouzlo vánoční noci Tucci

Mne to prišlo veľmi podobné so Silvestrovskou metelicou, ktorá sa niekedy v sparnom lete objavila na inom literárnom portáli. Zrejme ide o náhodu, ľudia mávajú rovnaké nápady, takže to neber nijako v zlom. Nuž ale k poviedke: Začiatok, resp. prvý odstavec, ten bol najvydarenejší. Potom sa strácal zmysel a vlastne, bolo to celé akési priehľadné (možno práve kvôli tej podobnosti). Napriek otepleniu (obleve, či ako to voláte), ak sa príbeh neodohrával kdesi v teplých krajinách, by nikto so zdravým rozumom nevyšiel von len v košeli. Aspoň tenkú bundu si mohla aktérka príbehu navliecť. Alebo sveter, čokoľvek, len nie košeľu. Ďalšia vec: taká poriadna "šleha" konárom (vetvou), ktorá ju zrazila z koňa, musela mať následky, minimálne narazenú kostrč, úder hlavy a podobne. 

V zrube horí oheň a majiteľ si len tak na celú noc odišiel? Vhodnejšie by bolo napísať, že zrub bol opustený, kozub studený a ona sama musela podkúriť. Čerstvá káva - to už bolo aj na mňa silné kafe.

Netvrdím, že poviedky musia stáť len a len na reálnych základoch, ale nedotiahnuté detaily vedia narobiť paseku, presne, ako v tomto prípade.

Btw - ona puchýř videla a Frank nie? Prečo?

06.11.2015 17:32 K dílu: Muž pod římsou Tucci

Mňa si zaujal už prvými riadkami, jediné, čo som "preletela" očami, boli čísla na fb. Tie mi prišli zbytočné, ale na druhej strane si ich potreboval uviesť, aby vynikol rozdiel pred a po.

"U mě dobrý..."

06.11.2015 17:24 K dílu: Ze zápisků člena inventární skříně… Tucci

Tiež mi to prišlo značne nesúrodé, akoby autor nabral dobrý smer (hrad, sprievodca), navnadil, čo bude ďalej, no na škodu veci sa to zvrtlo v neprospech celého textu. Ak tam aj bola nejaká pointa, tak mi unikla. Vyzeralo to sľubne, no efekt sa nedostavil. Škoda, malo to nabehnuté dobre.

06.11.2015 17:18 K dílu: Kámen Tucci

Krásne, originálne, jednoduché,  no hlavne - zanechalo pocit. Príjemný :)

Tip.

31.10.2015 18:10 K dílu: Neobvyklé stretnutie s pánom Bolotnikom 1.časť Tucci

... u nás som žiaden podobný slušný web nenašla...

čo tak www.mamtalent.sk

Alebo ho nepovažuješ za slušný?

Nedočítala som do konca, tak nemôžem hodnotiť ako celok, ale aj to minimum prečítaného zanechalo celkom pozitívny dojem.

Fotel je ten, nie tá, takže by malo byť nie vo svojej tmavozelenej foteli, ale vo svojom tmavozelenom...  

A miestami chýbajú čiarky.

11.10.2015 20:24 K dílu: Zaprášená neha Tucci

A ja mám naopak dojem, že príliš často odsudzujeme ľudí bez toho, aby sme ich skutočne poznali a takých Elišiek je neúrekom.

No je fakt, že aspoň niekto, o koho sa starala, by sa na ňu mohol rozpomenúť. Skôr som to však myslela tak, že to robila potajme a najmä v noci, keď už všetci spali. Tak nejako.

Díky za koment.

30.07.2015 09:08 K dílu: Prvotina konečne v predaji Tucci
kniha pre dospelych je v plane, ale ci bude aj v nejakom edicnom, je este predcasne co i len predpokladat. Kazdopadne vdaka za blahoprani :)
29.07.2015 14:04 K dílu: Prvotina konečne v predaji Tucci

Lakrove, díky. V ČR to k mání nebude.

29.07.2015 11:02 K dílu: Prvotina konečne v predaji Tucci
Vsetkym gratulantom a prajnikom dakujem :)
21.07.2015 14:48 K dílu: Divák Tucci

Navraciam sa k textu už po niekoľkýkrát a stále mu nedokážem porozumieť. Prvá časť je jasná, aj s druhou sa dá narábať, no čo ten záver?

Neviem, je to zmätočné, preto sa k dielu nedokážem adekvátnejšie vyjadriť.

Slovo "proťajšok" z textu vyhoď, nie všetko sa z češtiny dá preložiť do slovenčiny a toto poslovenštenie vyznieva čudne. *Náprotivok je vhodnejši.

Poviedka sa mi čítala fajn, zaujala, ale nemám rada až takéto otvorené konce, kde neviem "kde je sever".

Lakrove, díky za avi.

 

19.05.2015 13:25 K dílu: Slamená odvaha Tucci

Poviedka inšpirovaná skutočnosťou, jednému to skutočne prešlo, ak reči neklamali... Vďaka za tip.

14.05.2015 20:51 K dílu: Slamená odvaha Tucci

dvojhárok je dvoulist, alebo tak nejako

27.03.2015 19:21 K dílu: Návrat z Řecka Tucci

Celkom pôsobivé, i keď miestami rozvláčne a uťahané. Nebyť toho, že cestu z a do Grécka dávam niekedy aj viackrát do roka, asi by som si nedokázala detailne predstaviť to, čo si sa snažil opísať, ale napriek tomu sa ti to podarilo vskutku obstojne.

16.03.2015 18:17 K dílu: Rubíny z pekla - Kapitola 1 Tucci

Máš pravdu, že na nete sa ťažšie sleduje ucelený príbeh, preto i ja osobne dúfam, že vytrvám až do konca :)  Raz darmo, tlačená kniha je tlačená kniha. Nepomýšľala si zaslať rukopis do vydavateľstva? Ja nie som literárny odborník, ale mne si sa ním trafila do noty...

Kiežby som mala ja taký dar na písanie ako ty. Závidím (v dobrom) :)

Vidím, že si dnes dala druhú kapitolu, hneď sa do nej dám a aj keď nebudem písať ďalšie komenty, vedz, že čítať budem aj ďalej. Si fakt dobrá, držím palce v ďalšom písaní.

Pekný deň

16.03.2015 11:41 K dílu: Rubíny z pekla - Kapitola 1 Tucci

Vyzerá to zaujímavo :) Sadol mi aj tvoj štýl písania. Začítala som sa do prvej kapitoly a preskočila prológ, no určite to napravím :)

Koľko bude celkovo kapitol a ako často ich budeš pridávať?

18.01.2015 19:09 K dílu: Cesta vlakem Tucci

Čítavé, no trocha som sa strácala v závere. V záverečnom úseku o ceste vlakom si ma zneistila, či sa to stalo, alebo sa jej to len prisnilo a cesta pokračovala ďalej.

29.12.2014 17:53 K dílu: Láska plynárenská Tucci

Potvrzovací ímejl, že zítra nezemře ... :)  Jen by mě zajímalo, kde udělali "soudruzi z Nebe s.r.o." chybu...

Príjemné čítanie, pobavil si.

27.12.2014 19:37 K dílu: Černá mše Tucci

Prepáč, ale mne to príde dosť úbohé. Nemyslím spracovanie, ako celok sa to čítalo celkom dobre, ale ústredná myšlienka je skôr smutným pohľadom na život hlavného hrdinu. Nuž, som z minulého storočia :) a takéto príbehy sú skôr mrhaním času, než akýmkoľvek prínosom pre čitateľa.

11.12.2014 19:02 K dílu: Povídka měsíce - Listopad 2014 - Hlasování Tucci

1. Trpká pachuť šálku melty   MOLEG

2. Petrklíč                                K3

Tretie miesto nepridelím nikomu, ak to nie je v rozpore s pravidlami.

K Molegovi: Zo všetkých nominovaných na mňa jeho poviedka urobila najväčší dojem, opisy, aké autor použil považujem za veľmi vydarené a príbeh sám o sebe vyvolal dávku empatie nielen k hlavnému hrdinovi, ale aj k prísnej starej mame, ktorej pohnútky chovania sa dajú do istej miery akceptovať.

Petrklíč - vo veciach nadpozemských, ktoré nik z nás nemôže považovať za niečo, čo poznáme, autor popracoval s fantáziou (aj keď priznávam, že sa dala rozvinúť ešte väčšmi) a ponúkol nám príbeh, ktorý ničím neurazil ani nenadchol, no v konečnom dôsledku to bolo príjemné čítanie. Vynechaním úvodného rozhovoru mohlo byť ešte príjemnejšie.

09.12.2014 16:14 K dílu: Přiznání Tucci

Nebudem sa rozpisovať, Lakrov to vystihol úplne presne a ja s tým do bodky súhlasím.

 

07.12.2014 16:25 K dílu: Zvuk Tucci

Myslím, že si tú napätú (strašidelnú) atmosféru čakania vystihol celkom dobre. Ľahko stráviteľný príbeh o niečom, čo všetci až pridobre poznáme...

Tip.

03.12.2014 19:21 K dílu: Modrá krv Tucci

Mňa zarazila zmienka o nespisovných a slangových výrazoch :) Prešla som si text znova a okrem v závere spomenutého "bielopláštenníka" som nič iné nenašla, tak neviem. Možno sú niektoré už tak zaužívané, že ich človek prestáva vnímať.

26.11.2014 16:49 K dílu: Trpká pachuť šálku melty Tucci

Silný, skvelo napísaný príbeh. Veľmi sa mi páčil štýl, prirovnania, jednoducho všetko :)

23.11.2014 14:19 K dílu: Petrklíč Tucci

Úvodný dialóg je na prvý pohľad zbytočný, ako už predostrela "Smyčka", no na druhej strane ostro kontrastuje s ďalším vývojom príbehu, kedy sa všedná realita bežného dňa mení vo veci "nadpozemské".

Príjemný príbeh. Tip.

23.11.2014 14:07 K dílu: Jedna zábava léta 2014 Tucci

Rozťahané, s nevalným výsledkom v závere.

13.11.2014 14:29 K dílu: Oni Tucci

Našla som túto "poviedku" medzi málo hodnocenými dielami, no už sa nečudujem prečo. Čo napísať, akú odozvu na tento výtvor? Nie je ničím prínosný, nemá pointu, nemá vystavanú štruktúru príbehu, nemá nič a jediné, čo mi z neho utkvelo v hlave bolo to, že jedia bobky. Ak to bol tvoj jediný zámer, neviem...

13.11.2014 14:23 K dílu: Prázdniny pubertální Tucci

Prima, sála z toho nostalgia, i keď pre mňa trocha ďaleká.

07.11.2014 08:51 K dílu: Margit Tucci
vdaka
03.11.2014 17:54 K dílu: Viktor Tucci

Krátky, ale úplne postačujúci text, má všetko, čo má mať. Príjemné čítanie, ktoré okamžite čitateľa vtiahne, bolo to, akoby som Viktora priamo počula a dokážem si predstaviť aj narastajúce sklamanie hlavnej protagonistky.

22.10.2014 20:32 K dílu: Výročie Tucci

Myslím, že tu som použila to, čomu sa má autor vyhnút a to je Deux et machina, ale napriek tomu su komenty celkom v poho. zatial.

12.10.2014 17:46 K dílu: Kámen mudrců Tucci

nie, nemyslim si, že by tento text oplýval kvalitou, no do PM ho popchli iní, nie ja.

Samozrejme, že si vážim každého názoru a chcela som povedať len toľko, že ak aj v hovorovej reči používame všetci (99%) "dirty words", nemusím ich natvrdo vkladať do príbehov. Aspoň nie zatiaľ, hoci nevylučujem situáciu, keď nejaké skutočne použijem :)

Ako vyplýva z kritík, pokus o vtipnú poviedku sa očividne nezdaril :) A pritom šlo len a len o fikciu a postava Jana je číry výmysel

11.10.2014 19:10 K dílu: Kámen mudrců Tucci

To nebola obozretnosť, ale zámer. Neviem prečo by mal víťaziť trend slovníka pouličných povaľačov, pred čistým písomným prejavom. Načo používať sprosté slová viac než je vyslovene nutné? To na tom majú stáť "kvalitné" texty?

05.10.2014 17:05 K dílu: Kámen mudrců Tucci

No čo, pomyslel si raz - raz, v jeden okamih si pomyslel, nie no čo, pomyslel si (čiarka/.....

A zdá sa mi, že viacerí rozoberali nepodstatné detaily, či je príliš hlúpy na to alebo na ono.  

Síce chápem, že rodený čech vidí v texte nevhodné slová, gramaticky nesprávne, fajn, beriem to, ale na druhej strane nerozumiem tomu, prečo českým autorom na Písmak-u vo viacerých prípadoch nikto neapeluje na vyslovene zlý pravopis. To už aj nečech ako ja vidí, že sú v texte hrubé pravopisné chyby.  

28.09.2014 18:57 K dílu: Kámen mudrců Tucci

Pri čítaní Tvojho komentáru ma napadli jedine slová Forresta Gumpa... Zosmiešňovanie koho? hádam si to nevzal osobne, a ak áno, tak sa Ti ospravedlňujem.

27.09.2014 16:44 K dílu: Bugsův útěk Tucci

Že sa nejedná o človeka, ma napadlo príliš skoro, ani neviem prečo. Píšeš, že z kobky každé ráno sledoval východ slnka, ale pod pojmom "kobka" si skôr predstavujem niečo, čo je bez akéhokoľvek spojenia s vonkajším svetom. Tiež "mi hlava nebere", že kvôli jednomu sa podnikla "výprava" s cieľom dolapiť. A žeby to bol nejaký extra chovný exeplár, sa mi tiež nezdá, už len preto, v akých podmienkach ho držali.

 

26.09.2014 17:23 K dílu: BOL SOM V NEBI Tucci

Celkom dobre si pobavil. Vydarilo sa Ti to :)

24.09.2014 13:04 K dílu: Zlatý žobrák Tucci

Slovíčko "nevdojak" nedokážem preložiť a čím viac si ho opakujem, začínam pochybovať, či vôbec existuje. Ale áno, je v PSP (pravidlá slov.pravopisu) :) nevdojak som sa usmial -  tak zrejme niečo v tom zmysle, že mimovoľne, neplánovane.

Najzaujímavejšie na celej poviedke - rozprávaní je to, že pôvodne mala dopadnúť aj vyznievať celkom inak, no akosi sa to hneď na začiatku zvrtlo a nápad sa nevedno kam stratil. Ostala po ňom táto zlátanina, a je celkom potešiteľné, že niečo sa z nej predsa len vykľulo.

23.09.2014 19:35 K dílu: Pražská povídka Tucci

Pekná poviedočka :) Pobavil si dokonale. Napísané sviežo, ľahko no zároveň pútavo, čo je veľké plus. Oceňujem originalitu a začínam banovať, že v mojom poslednom kinderku bolo za hrsť plastových gebuzín, z ktorých ani len autíčko podľa návodu nevzišlo. Kiežby všade boli životaschopné potvorky, aby sme sa mohli kochať Prahou z vtáčej, pardon, vtákojašterskej, perspektívy :) :)

11.09.2014 10:22 K dílu: Nácek Tucci

Pre takéto typy poviedok nemám pochopenie. Čo si ňou chcel vlastne povedať? Ako napísal Jozkah - text ide odnikiaľ nikam, nikam čitateľa neposúva, ničím ho neobohacuje.

04.09.2014 11:58 K dílu: Kámen mudrců Tucci

Vďaka za upozornenia na pravopis.

No nemôžem si pomôcť, lepšie sa mi píše a tvorí v češtine, aj keď slovensky píšem samozrejme tiež, ale iné, rozsiahlejšie diela. Ale na poviedky je čeština ako stvorená :)  Máte tak expresívne výrazy, ktoré sa do slovenčiny buď nedajú preložiť vôbec, alebo, ak sa predsa podarí nájsť vhodný ekvivalent, vyznieva slovo, či veta akosi zvláštne.

03.09.2014 19:15 K dílu: Kámen mudrců Tucci

Díky :)

03.09.2014 19:15 K dílu: AKCE V AKCI Tucci

Účel to splnilo - pobavilo. Aj keď s nadsázkou, ale je smutné si uvedomiť, že poniektoré akcionárky (tie, čo nakupujú v akcii) sa takto chovajú aj v skutočnosti. Až na tú poslednú vetu, skôr by im to privodilo infarkt...

25.08.2014 14:37 K dílu: Darčekový poukaz Tucci

Myslím, že áno, ale istotu nemám. ("Chorche")

25.08.2014 10:40 K dílu: Darčekový poukaz Tucci

:) vdaka

24.08.2014 18:39 K dílu: sednout si tak na ty kamenné schody kdykoli se ti zachce Tucci

Pekné, výstižné....

24.08.2014 15:43 K dílu: Darčekový poukaz Tucci

Na už me mace.... :)

Je to štandardné prirovnanie, no mám dojem, že sa používa skôr pri psoch, alebo tak....  Nevadííí, pasovalo mi to tam :)

24.08.2014 15:09 K dílu: Darčekový poukaz Tucci

V prenesenom význame to znamená asi toľko, že zbystrila pozornosť.

07.08.2014 15:26 K dílu: Staromestská Tucci

Vďaka za postrehy. S tou opicou (kocovinou) - na tom bude niečo pravdy, toto mi akosi uniklo :) V reále by sa takýto príbeh (nie v takomto ponímaní a v pohode ) určite nestal, ale - toto je len a len poviedka, a v príbehoch je možné všetko. Aspoň ja to tak vnímam. K charakteru Libora asi toľko: v jediný kratučký okamih popustil uzdu roztopašnosti, kedy mu nevadilo predvádzať sa na verejnosti, no v skutočnosti bol introvert a ako taký neprahol po príležitosti vrátiť sa na miesta, ktoré ho do istej miery zhanobili. :)

04.08.2014 18:41 K dílu: Staromestská Tucci

Ahoj, môžete nominovať. :)

 

24.07.2014 11:45 K dílu: Staromestská Tucci

Áno, sú pomačkané? A nie v zmysle, že po nich prebehla mačka :)

10.07.2014 19:30 K dílu: To bol ten z kostola Tucci

Toto je vzorová ukážka nepodarku. Na začiatok by nezaškodilo venovať sa gramatike, máš tam veľmi veľa chýb (tvrdky, mäkčene, nesprávne delené slová, prapodivná štylistika, ...) o deji ako takom ani nehovoriac. Myslel si, že to tými vulgárnymi nadávkami vylepšíš ? Špinavé slová zo slabého výtvoru drahokam neurobia. Pre takýto štýl "O ničom" nemám pochopenia, možno niekomu ulahodíš, no ak mieniš aj naďalej przniť jazykovú stránku diela, sám sebe kopeš autorský hrob. Zrejme to podceňuješ, ale tasiť sa vlastnými slabosťami je prinajmenšom na zamyslenie.

Zaráža ma, že si toto "dielo"  posunul do arény. Buď si bez akejkoľvek sebakritiky, alebo si ho poslal omylom.

21.04.2014 18:02 K dílu: Taverna Tucci

Vďaka za prečítanie a zanechanie dojmov. Fakt to bolo predvídateľné? Od ktorého okamihu? či úplne od začiatku? To topier. no ci pana, ta kec to ňetopier, ta ja už neznam co by to mohlo buc. :)

 

25.03.2014 14:26 K dílu: List Tucci

NC

11.03.2014 08:41 K dílu: Sázka Tucci

Áno, v istom ohľade máš pravdu. Lenže keby som to začala viac popisovať, viac rozpitvávať, zvrtlo by sa to na novelu, nie na poviedku.

Na jednej strane si treba uvedomiť, že je to len fikcia. V reálnom živote by zrejme bola omnoho viac nedôverčivá a zbližovanie (ak vôbec nejaké) by prišlo veľmi, veľmi pomaly. Z opačného konca pohľadu sa však Alžbeta cítila s Jindrom dobre a nevidím dôvod, prečo by sa mala vzdať ponúkanej šance na zmenu, aj keď spočiatku len s vidinou víkendových výletov.

V istých radách pre začínajúcich autorov, ku ktorým sa radím aj ja, to znamená, že pretečie ešte veľa vody, kým sa v písaní natoľko vycibrím, stálo, že nie je dobré polopatisticky všetko podrobne rozpisovať - myslím, že som pochytila práve tento "vírus".  Osobne mám radšej, ak pri čítaní (čohokoľvek), nemám všetko naservírované na striebornej tácke, ale je ponechaný určitý priestor pre vlastnú predstavivosť. No aj tu, výnimka potvrdzuje pravidlo, lebo keby napríklad nebol na konci siedmej knihy vysvetlený celý konfikt medzi Veď Vieš Kým a zase vieš kým, tak by mi to vadilo. :)

 

11.03.2014 08:30 K dílu: Stužková Tucci

Ďakujem za postrehy. Ono, keď ukončím poviedku tak, aby si čitateľ utvoril vlastný názor a ponechám veľa na jeho predstavivosti (viď Stretávka), tak je zle. Ak to ukončím tragicky, tiež zle. Ak s humorným zakončením, či len obyčajným, typu a žili šťastne... , tiež sa to nestretne s pochopením. Na druhej strane, poviedky píšem len tak, ja sa totiž zameriavam hlavne na dobrodružné romány pre mládež, no na tomto portáli ich nemám. Písmak mi ohľadom recenzíí a komentárov dal v tomto ohľade najviac, za čo som vďačná.

MImochodom, sama z tých tragických koncov nie som nadšená, ale natisli sa tam akosi samé.  Čo ma teší je, že sa Ti poviedka vcelku páčila. Takže vďaka za koment.

08.03.2014 18:17 K dílu: List Tucci
áno, súhlasím :)
05.03.2014 13:55 K dílu: Písomka Tucci

Na lepší nápad konca som čakala. Márne. Prebleskovali mi hlavou rôzne zakončenia, no kým som dopísala vetu, boli preč... nenávratne :)

Posledná veta ma prinútila zamyslieť sa: ako sa dvojhárok povie po česky?

27.02.2014 15:01 K dílu: List Tucci
Ďakujem za koment... takéto niečo vždy poteší :)
17.02.2014 19:13 K dílu: Čo mi dnes Boh odobral zmysly? Tucci

Ahoj,

máš v texte chybu, zmysly sa píšu s ypsilonom.

nadôvažok mi to celé nedáva zmysel. žiaden.

13.02.2014 18:04 K dílu: Sázka Tucci

Tak aby to bolo komplet, ešte východniarska verzia:

ta co, už ši s ňu hutoril?    :)

10.02.2014 19:23 K dílu: Sázka Tucci

Ďakujem za koment.

K tomu prvému - áno, som Slovenka, samozrejme, že som to po sebe čítala, no nedokážem nájsť v texte preklepy či chyby. Holt, čeština nie je môj rodný jazyk, ale mám k nej blízko.

Fruhling: jeden má ferrari, nie všetci. práve pre to bolo takým lákadlom. Nemyslím, že bolo potrebné v poviedke zmieňovať, ako kde a kedy k nemu prišiel.

V žiadnom prípade však v texte nepoužívam sprosté slová...

18.01.2014 19:10 K dílu: Aktivačný pracovník Tucci
F: On nebol riaditeľom, píšem len "že zastával vysoký post", ale prvotne to bolo myslené skôr tak, že nebol radovým pracovníkom, ale nebol ani na vrchole firemného reťazca.
16.01.2014 15:13 K dílu: Aktivačný pracovník Tucci
Zdenda: ja na UP som tak mi nik nemusí vykladať, ako to tam chodí. Btw - 4x v jedinej vete použiť "jako" je dosť zvláštne a navyše to Hele... Originálny spôsob, ako povedať svoj názor, ale skladbou slov a oslovením si sa degradovala. Vítam konštruktívnu kritiku, ale tvoj komentár nestojí za nič.
11.01.2014 18:25 K dílu: národnobuditeľské - .popradská káva, zvolenský jogurt Tucci
Tak z tohto mám zmiešané pocity. Celkom dobre nerozumiem tomu, prečo je všetko (vrátane názvov miest a štátu) písané malými písmenami. Do Košíc alebo do Rumunska - ďalej sa mi ani nechcelo čítať, skôr ma to znechutilo.
10.01.2014 17:24 K dílu: Aktivačný pracovník Tucci
2/ alebo sa nenahlásiť a platiť si sám odvody do poisťovne. Niet sa čo čudovať, že takto sa na uradoch ocitajú aj vysokoškolsky vzdelaní ľudia s praxou. Pred rokom by som aj ja niečo také považovala za niečo, čo sa vymyká realite, ale teraz už viem, že to tak nie je. Verte, či nie, 40 ročný človek s praxou nie je pre zamestnávateľov zaujímavý. K tomu koncu - on sa nezabil. Zamrzol. Nie je v tom rozdiel? :) Cez to všetko, cením si všetky Vaše postrehy.
10.01.2014 17:19 K dílu: Aktivačný pracovník Tucci
Zrejme v Cr fungujú "pracáky" inak. U nás, ak niekto príde o prácu má dve možnosti - 1/ ísť sa bezodkladne nahlásiť na UP
09.01.2014 16:50 K dílu: Aktivačný pracovník Tucci
Nie, to nie je sci-fi. Nerozumiem, čomu konkrétne nechápete. Aj takto vyzerá realita na úradoch práce na Svk.
09.01.2014 16:48 K dílu: Aktivačný pracovník Tucci
StvN: nie, to nie je sci-fi. To je realita na slovenskom úrade práce. Aktivačné práce - to je napr. zametanie ulíc, odpratávanie snehu, zbieranie papierov, a pod. Nechápem, čo nechápeš...
08.01.2014 18:06 K dílu: Šťastné, veselé, opožděné... Tucci

Čítalo sa to dobre, ale pointa mi akosi unikla :(     no i tak, bolo to zaujímavé :)

03.01.2014 16:46 K dílu: Mosazný knoflík Tucci
Ďakujem za komentár. Že sú v ňom chyby - priznávam, no nemám nikoho zdatnejšieho v češtine, kto by text prekontroloval a upozornil ma práve na tie odlišnosti medzi našimi jazykmi, ktoré, aj keď v preklade, sa u vás nepoužívajú, alebo sa formulujú úplne inak. Pobavilo ma prirovnanie "Čech s lemplovským prístupom k jazyku" :) Ach, ten názov... Má tam byť ypsilon?
30.12.2013 17:02 K dílu: Boží mlejny Tucci
Ahoj, som tu nováčikom a toto bola prvá poviedka, ktorú som tu prečítala. Námet aj spracovanie sa mi páčili, no bolo by lepšie, ak by priama reč bola prehľadnejšie oddelená v samostatných riadkoch. Vo vete "z očí mi za okamžik kanuly pramínky slz" máš chybičku (my-mi).
Nahoru