30.03.2018 04:43 K dílu: Správy z Afriky upupa

agáto, je to nesnášenlivé, ísť do Mongolska.

Ostatní: JE MI TO JEDNO! Nie som členom vášho ľudstva.

29.03.2018 07:30 K dílu: Love gel upupa

Didin - bláznivé ženské tomu niekedy uveria. No veď lebo túžia po samcovi svojich snov.

Všeho je moc - to je v kocke vyjadrené to podstatné z dneška. Presne tak!

Prndreky - nedochádza mi súvislosť.

ústava lásky - Milenci ani netušia, akým peklom prešla oceť, čo majú pod zadkom.

Ohladáváme svět - Reč je tu na to, aby boli reklamy. Už pračlovek hovoril: Dám ti tri budzogáne za cenu dvoch a jeden mamut LEN za sošku Venuše!

Love gel - Už je blízko doba, keď sa milovať navzájom budú autá a nás k tomu nebude treba.

29.03.2018 07:17 K dílu: Ninočka upupa

Ďakujem všetkým. Ninočka niekde existuje, neviem, kde. Jej príbeh som si náhodne vypočul, detaily dotvoril. Aj Ježiš cítil s prostitútkami, tak ja som tú svoju poslal do neba.

26.03.2018 04:33 K dílu: Jsem borec upupa

Je to umenie, robiť si zo seba prču. Čakal som tú sebairóniu. Pekné. Tipoval som skôr, že ona bude jeho žena. Alebo bude nejako postihnutý. Tak to druhé.

24.03.2018 08:36 K dílu: Mezery do neskutečna upupa

splín -presne to vnímam

kadeřnictví - Čítal som, že: ikony lesbického chrámu. Aj to by mohlo byť, nie?

Jakub - najlepšia báseň za x rokov!

ekologické lalulá - to je prdel! Sú takí magori. Jeden nám ponúkal: Dajte si, chlapi, to je zaváraná sója, to robila moja žena. Keď som ochutnal, naplo ma, a nie bez príčiny - bolo to total pokazené! Ale ten magor to žral, lebo je to "zdravé". Teraz je kultúrnym atašé na okrese.

mazery - Asi mal Luther pravdu, keď nabádal, že vzdelanie je škodlivé, a treba len veriť

stíny - Raz si nikto ani nespomenie na počasie týchto dní, keď budeme "rýt držkou zemi".

literatúra - Tá je dnes fakt divná.

24.03.2018 08:20 K dílu: Love, peace and harmony upupa

Ja som si o udalosti prečítal na nete až po tom, ako som tento text napísal. Poznal som iba hrubé rysy zo spravodajstva (pochopiteľne veľmi chudobného - od začiatku sa vec rýchlo zametala pod koberec). A zistil som, že som sa ani príliš nemylil, prípady sú ako podľa kopiráka, vždy to isté: hluk, rev, špina, chľast! A potom niekto, kto chce byť slušný za každú cenu. Čím dlhšie drží hubu, tým väčší je potom výbuch. Vtedy bol naším ministrom vnútra Lipšic. (Kresťan, demokrat a proamericky orientovaný.) Vieš, čo urobil? Nariadil policajtom, aby chodili po Devínskej novej vsi so "škorpiónom" na remeni. Keby sa dalo, umiestnil by som tu aj kreslený vtip, ktorý som vtedy namaľoval. Vlastne skúsim to, ale asi to nepôjde.

24.03.2018 08:09 K dílu: Turbo a Kat upupa

Je to hrozne ťažká téma. Netvrdím, že je zvládnutá dobre, ale aspoň som sa pokúsil načrtnúť, čo, aspoň mne, bije do očí: My tu niečo tvoríme, ale človek pod, dajme tomu, 30r. to čítať nebude. My za našich študentských čias sme bežne čítali klasiku, ja som mal v malíčku viacerých amerických, ale aj ruských a európskych autorov, vo veku 25 už Camus, Sartre... bolo to vtedy normálne, že mládež sa zaujímala o literatúru. Teraz sú vypatlaní, sú doslova mešuge! Tak skúsme schválne písať tak, aby si to nejaká esemesková miss prečítala. Tí, čo už nemajú o gramatike ani páru, čo nevedia postaviť ani len vetu, nie ešte odstavec, čo dokážu od rána do večera písať esemesky, ale nedozvieš sa z nich, ako na tom sú. Sú to ako esemesky medzi baktériami. Počúvajú hudbu... no pána boha, čo je to za zvuk: techno, hip-hop a rep? Nie, za našich čias tak vypatlané zvuky neexistovali, toto je fakt už cirkulárka! Dokážu to mať permanentne na ušiach! Je to ako dobrovoľná smrť, takto sa môže správať iba baktéria.

24.03.2018 07:51 K dílu: Dobrolandia upupa

Hrôza, však? Chápem. Ja sa uchyľujem k takým predstavám nie ani preto, že by som to chcel, ale ako inú verziu k hrôze, ktorá v reále panuje. Manželstvo ako inštitút je rozvrátené, môže za to tzv. emancipácia žien. Za týmto javom sa neskrýva nič menšieho, ako záujem obchodníkov predávať tovar za každú cenu! Ženám sa permanentne vnucuje predstava luxusu a "slobody", najmä v reláciách "Sama doma" alebo "Nakupovacia maniačka". Ony sú príliš hlúpe, než aby pochopili, odkiaľ vetry vanú, takže nakupujú na dlh a ruinujú domácnosti. Sú nabádané k výmenám partnerov, chcú si život "užívať", čo vedie k otvorenej prostitúcii, ponúkajú svoje služby aj manželom (za odmenu chcú napr. nový nábytok, kožuch, auto, dovolenku...) a ponúkajú ich verejne na internete. Obchodné reťazce vedia, na koho smerovať reklamu: Na ženy a na deti. A dosahujú, že v Česku je milión exekúcii, na Slovensku sú momentálne 3 milióny exekučných konaní (podľa správ z TA3).

Takže tak. Navrhujem iba menšie šialenstvo, než aké tu panuje. Navrhol by som aj celkom iné zákony, napr. predmanželská zmluva, ktorá je v záp. krajinách vraj bežná (opäť zo správ v TV). Žiadne špekulácie žien s majetkami mužov! Vydať sa a podpisom v matrike nadobudnúť automaticky právo na polovicu majetku muža, to kde sme! Veď to priamo nabáda ženy k manželským podvodom.

24.03.2018 07:37 K dílu: Cirkus humberto upupa

Zdravím, Lakrov! Prvá verzia mala nejaké gramatické chyby, už ani neviem, nevedel som ich dodatočne opraviť, tak som text vymazal a vložil opravený.

Ja viem, že pre niekoho je striedanie časov nepríjemné, už som o tom písal, ale uvedom si, že keď niekomu rozprávaš príbeh zo života, tak tiež sa v istých vypätých momentoch uchyľuješ k prítomnému času. A ja tak píšem: Predstavujem si, ako príbeh niekomu konkrétnemu vykladám. Áno, dá sa písať aj čisto v minulom čase, ale mne to nejako vadí. Je to tak otrepané! A v našich jazykoch má ten minulý čas príliš podobne znejúce slová, chýba pestrosť vyjadrenia. Predstav si, že by básne boli písané zásadne v minulom čase... hrozné, čo? Ale je pravda, že drvivá väčšina klasikov používala iba minulý čas. (Skúšal som písať aj v čase budúcom. Ide to. Je to divné, ale ide to.)

19.03.2018 06:05 K dílu: na pracák nebo k Japoncům? upupa

Dnešní mladí nemôžu byť optimisti, lebo ideológia ich k tomu nevedie. A za komunistov boli predsa plné noviny ponúk - na prácu, na školu, na kariéru... Moji rodičia splatili nový dom na kľúč za 12 rokov, ostatní podobne a v paneláku to bolo zadarmo, takže optimizmus na rozdávanie. A že sa makalo? To áno, veď sa aj čosi vybudovalo. Zlodejom-privatizérom trvalo 20 rokov, než to rozkradli.

18.03.2018 06:39 K dílu: Já je někdo jiný upupa

Noc v jaskyni... Už nepotrebujeme svet, stačia nám spotrebiče. Sú to živé bytosti, neslúžia nám, ale my im.

Reklama na nete sa dá vykrížkovať, ale pýtajú sa: Či nám neprekáža vo výhľade, či je nevkusná a pod. ... Nie! Reklama je hnoj! Je to špina! Je to ľudské zlyhanie! Prečo nedávajú reklamu napr. v opere počas predstavenia? Prečo nie je počas hrania hymny? Alebo počas novoročného prejavu prezidenta? No prečo? Lebo je to intelektuálny hnoj!

Ale dokázateľne oslovuje ľudí, a to je vizitka ich úrovne.

16.03.2018 07:34 K dílu: Belmondo upupa

Je to taký úlet pred neprajným svetom. Na Korziku či Sardíniu by som odišiel okamžite! Keby to šlo.

07.03.2018 08:01 K dílu: Love, peace and harmony upupa

agáta: Tú dovolenku ti nezávidím, viem presne, čo si zažila. Ja som si kvôli revu psov vyrobil sadrové odliatky svojich uší, aby som mohol celé ucho schovať do peny, lebo tie žlté štuple chránia iba pred nízkymi frekvenciami vo výrobných halách, ale sú takmer neúčinné proti štekotu psov, či ľudskému hulákaniu. Stroskotalo to na tom, že som si nevedel predstaviť, ako s tým budem spať, bolo by to príliš veľké.

07.03.2018 07:56 K dílu: Příběh tygra a opic. Lubomír Harman. upupa

Nazvať sídlisko betónovou púšťou - to urobil, pokiaľ viem, ako prvý Desmond Morris. Mne tento britský etológ pred 20 rokmi otvoril oči. Po ňom je všetka filozofia zbytočná, odpoveď je: opica! Som rád, že si to poňal presne z tohto pohľadu. Ja to tiež vidím práve tak. Opice v panelákoch.

06.03.2018 09:47 K dílu: Smrt novináře. O jedné kompenzaci upupa

Na Slovensku sú 3 milióny exekučných konaní. Je to oficiálna správa tuším z TA3.

06.03.2018 09:37 K dílu: Príbeh ozajstnej ženy upupa

Ďalej... no dá sa, ale už niet príliš o čom. Mňa inšpirovala jedna z tisícov na erotickej zoznamke a ten život som jej priradil. Vďaka za hodnotenie!

06.03.2018 09:31 K dílu: Hyperreálná smrt novináře upupa

Napísal si to nádherne! Otvoril si oči... i keď pochybujem, že komu vlastne. Mňa vtedy v prvej chvíli napadlo, že ide o vraždu zo žiarlivosti. (O tom isto nikto neuvažoval.)

Chcem však niečo iné: V prvej chvíli povedali, že je v obci 40 kamier. Pýtam sa, koho sledujú, keď vraha na nich niet? Keby niekto nastriekal papalášovi na plot, že je zlodej, do rána ho majú! Takže ešte raz: Koho sledujú kamery?

02.03.2018 11:14 K dílu: Chytrá hlava děda Sergeje upupa

Dnes ukazovali, ako v Dubline neodlietajú lety. Jeden černoško sa tam rozčuľoval, že musí do Lisabonu, kto za to, kurva, môže! Za ten blbý sneh! To si niekto odskáče!

02.03.2018 11:09 K dílu: Soudci neotesaného flirtu upupa

Jarné depresie. 

Tá sieť, to je fajn, že ju niekto prehliadol. Na webe je vraj všetko... no veď práve! Ako tam chceš nájsť niečo rozumné? Kedysi boli knihy. Nebolo v nich všetko. Iba rozumné!

Volkswagen znamená ľudové vozidlo. Pre Nemcov je trápne vyslovovať ten názov celý, tak hovoria iba: fau-vé. Ale pôvodne to fakt bolo ľudové vozidlo.

Predsudky o tom, čo je spoločenské, narážajú na chtíč predavačky, a chtíč je nespoločenský. (V niektorých krajinách ani nemajú sex, tam musia deti naozaj nosiť bociani.)

Tentoraz ešte o čosi lepšie, než inokedy, Movsar.

01.03.2018 06:54 K dílu: upupa

Milý admin!

Neviem, ako iným, ale mne chýba hlavný zoznam diel. A zase aj keď sa zobrazuje, tak iba prvá strana, tie ďalšie vôbec. Už som klikol na všetko, viac než 2-3 dni dozadu sa nedostanem. V čom to je?

Vďaka!

01.03.2018 06:37 K dílu: Co prozradil obyčejný email upupa

Dobre, asi všetci chápu, len ja nie. Poslal žene mail z počítača svojej frajerky? To je jasné, že sa dá poznať iný počítač, ja sa k svojmu mailu ani nedostanem z iného počítača, ten blbec gmail ma zablokuje! Keby som bol neverec, tak takú somarinu určite nespravím.

Ja si naopak myslím, že nevera nie je vôbec nudná téma, ba že ešte vôbec nie je poriadne popísaná. Ako na všetko, mám i na ňu revolučné riešenie: Keďže promiskuita je človeku prirodzená, mal by sa spoločenský systém tomu prispôsobiť a nevercov netrestať. Hovorím sám proti sebe, lebo som to prežil ako obeť, nie aktívny hráč. Dal by som legálnu možnosť manželom, aby sa mohli presvedčiť, že tá druhá (druhý) nie je lepšia. Alebo aj je, to by sa uvidelo. Deti by museli byť k tomu vedené od útleho detstva, že tato či mama si nájdu niekoho iného a na skúšku odletia z domu. Viem, je to za vlasy pritiahnuté, samotné riešenie by som zveril psychológom, aby oni vytvorili spoločenský a právny nástroj, ako to urobiť. Nevera je totiž absolútne bežná, mám kvantá dôkazov, zároveň je zdrojom nekonečného pokrytectva spoločnosti, že sa tvári, akoby to bolo čosi nepodstatné. (Aký šok vyvolal svojho času výskum v GB, keď sa od dobrovoľníkov odobral genetický materiál a zistilo sa, že až 30% detí má iného otca! Rýchlo sa to zase ututlalo.)

Magdalen, napíš to znovu. Napísal by som to sám, ale neviem, ako neveru prežíva žena. Z pohľadu chlapa som to popísal v mnohých príbehoch.

28.02.2018 05:42 K dílu: Na smetisku dejín upupa

Stargazer: Rešpektuj vôľu väčšiny! Inak nie si demokrat. Oni sa nestarajú o tvoje dôvody voľby, tak ty sa nestaraj o tie ich. Ešte, že vieš tak dobre písať.

haijin: Zase si vedľa. Fikcia čajníka je predstavená asi takto: Som presvedčený, že niekde vo vesmíre, na obežnej dráhe okolo slnka, obieha čajník. Dokážte mi, že to nie je pravda. To je všetko. Tvoje ďalšie výlevy sú irelevantné, netýkajú sa témy.

Investigatívny... Už ma to slovo serie, tí iní novinári sú akí? A keby zastrelili mňa, koľko psov by šteklo?

27.02.2018 14:37 K dílu: Na smetisku dejín upupa

Stargazer: To je v poriadku, môj skepticizmus pramení práve z toho, že aj ľudia, ktorých si vážim, tým myslím teba, to nikdy nepochopia. Je mi to ľúto, ale nečakaj, že niekedy začnem milovať všeľudové hlasovanie. Je to prosté: Ľudský um posúvali vpred géniovia, nie ľud. Teraz nechci odo mňa patent, ako nájsť tých géniov medzi nami. Ešte ich nikto nehľadal. Ale občas sa blysnú v TV, v nejakej tej diskusii. Aby sa po nich potom zľahla zem! Existujú, ale už z princípu sa nehrnú k moci. Preto demokracia sa utopí vo vlastnej úbohosti. Nakoniec: Haníš Fica, Zemana, Babiša... Ako je možné, že vám, demokratom, uniká práve ten podstatný fakt, že musíte rešpektovať vôľu väčšiny!!! Ako je možné, že v médiách prakticky na 100% hrmí propaganda menšiny? Ha?

(Ja som nikoho z nich nevolil, demokraciu z princípu odmietam, volieb sa nezúčastňujem.)

V ČR a SR sme demokraciu ne-nepochopili. To, čo tu je, to JE demokracia. Je taká všade, líši sa len mentalitou národov. O mentalite sa zaryto mlčí, čo je tiež typicky demokratické.

27.02.2018 14:25 K dílu: AJ NA SVETE JE KRÁSNE upupa

Vidíš, Magduško, takto ja chápem sex. Zmeškal som príležitosť? To nie, tá ešte neprišla.

Teraz na rovinu: Poznáme sa aj z iného miesta, než saspi a písmák? Nemohol som to len tak vybafnúť, som analytik, mnohé nesúhlasí, citmi sa neriadim.

Ozaj: Nechcela by si si to vyskúšať?

27.02.2018 14:17 K dílu: Na smetisku dejín upupa

haijin: Nevtipkuj. Vždy, keď máš dotiahnuť myšlienku do konca, tak mlčíš alebo, ako teraz, zavtipkuješ. Vytýkal si mi, keďže tak brojím proti autám, že sám jazdím autom. Po r.1989 ma do roboty nikto nevozí a do lesa sa mestskou dopravou akosi nedá, napísal som ti to. Ty však mlčíš. Ako sova, však? Vlastne si ma obvinil z pokrytectva, ale keď som ti to vysvetlil, tak mlčíš. No dotiahni to! Ospravedlňovať sa nemusíš, ja sa neurážam, ale vyžadujem dokončiť myšlienku. S čajníkom podobne: Dotiahni úvahu do konca. Ak je niečo nedokázateľné, to je dôkaz, že je to eventuálne existujúce? A ak vieme, kto, prečo a kedy si to vymyslel, nie je to dôkaz, že ide o fikciu? S bohom je to presne tak.

agáto: Toho farára-militanta som si nevymyslel. A deti sú sústavne obťažované ježiškami a náboženskou výchovou, a my ostatní povinnými kresťanskými sviatkami. A Vatikán, ako najbohatšia inštitúcia na svete, nie je bohatá z manny nebeskej. Verte si, čomu chce. Ale doma! A nechajte deti, nech sa učia vedu, a nie somariny. Aj tak budú hľadať duchov a zázraky, ale aspoň za to nebudú odvádzať dane a poplatky.

27.02.2018 08:23 K dílu: Na smetisku dejín upupa

Gora+agáta: No veru, tie dobré konce akosi nevidno. Aha, ony sú až na konci.

Dodola: Pre Dawkinsa by som mal veľké prekvapenie. Neexistencia boha sa dokázať dá, a nie že nie. Postup je presne rovnaký, ako keď dokazujeme, že neexistuje čajník na obežnej dráhe okolo slnka, či lietajúce špagetové monštrum. Boží blu docela sklamal, Dawkins ako biológ mal vedieť, že odpoveď je v jednej z bilogických disciplín v etológii. (Teda nie vo fyzike, a už vôbec nie vo filozofii)

O tolerancii: Cirkev rozhodne netoleruje ateizmus. Nemám ani najmenší pocit, že by čo len tušila, čo je tolerancia. Počas dejín, ale i počas súčasnosti. Hája sa tu práva kde-akých menšín, ale práva na vyznanie (či na nevyznanie - ateizmus), to ani náhodou! Kríže po kopcoch, kríže po úradoch, kríž v štátnom znaku, kvantum kresťanských štátnych sviatkov  - kde tu vidíš toleranciu. A vnucovanie náboženstva deťom, to je to najhoršie.

27.02.2018 08:12 K dílu: Fejsáci a ja upupa

Veď hej, nech je sranda.

26.02.2018 17:10 K dílu: Na smetisku dejín upupa

Lerak 12: Som fakt rád, že ti text sadol. Gora tvrdí, že nie je z najlepších. Kontroverzia. Asi nie je príliš IN, nejako sa mi nedarí, ale ak nachádzaš v ňom podnety, som potešený. Všetko je v ňom pravda, som prenasledovaný už od gorbačovskej éry. Doslova po mne šľapú. Sú to šľapky, títo naši demokrati.

Dodola: To sú protirečenia! Čo nie je boh a cirkev jedno? Bacha na inkvizíciu, Ratzinger by s tebou zatočil. Nenávisť mám plné právo pociťovať, a nemienim sa toho práva vzdať. Ale: Čo činím, všetko činím pre nápravu vecí. Rezignovať nie je môj štýl, hoc je pravda, že nepoznám spôsob, ako tie veci napraviť. Myslel som si: Oboznámiť ľudí so stavom vecí, ale to vôbec nepomáha. Oni chcú fetiše a sľuby. Spoločnosť speje ku krachu, tak ju vyprevádzam na pohrebe s fanfárami.

S. Mily: Ďakujem za pozitívne hodnotenie.

 

26.02.2018 16:53 K dílu: Narodiť sa, čítať upupa

Slavomir Mily: Prepáč, ale nazvať 1% elitárstvom je pomerne odvážne. Ja tých 99% cítim ako tomu železa na mojej nohe.

26.02.2018 16:47 K dílu: Narodiť sa, čítať upupa

haijin: Snáď ťa to nebude unúvať, ešte dodatok: Ži a nechaj žiť. Teda čítaj a nechaj text žiť bez komentára, i keď máš proti nemu výhrady. A vyjadruj sa iba k tým textom, s ktorými sa stotožňuješ... Vieš, čo by z toho vzniklo? Už sme to tu mali - soc. realizmus v 50-tych rokoch! Ale na jeho obhajobu aspoň slúži, že mal povzbudzovať k budovateľskému úsiliu, lebo sme mali krajinu zničenú vojnou. K čomu má slúžiť ne-kritičnosť dnes? Aby sme boli všetci v jednej uniforme? 

Abstrakcia pre abstrakciu: To už sme tu tiež mali. Roky 60-te. Vtedy vzniklo kvantum akože básní, kde aký somár sa vydával za básnika. Dnes po nich niet ani dymu. Keď si sa priznal, musím uznať, že čestne, o čom je tvoj krátky text, bol som z toho vedľa, že ide o rýdzu astrológiu. To nie je ani pa-veda, to je nič. A stavať na ničom... Pocity, ak ich niekto má, nuž dobre, možno to občas vyvolá nejaké predstavy, ja básne nečítam, všetko najlepšie k predstavám! Ale celé to stojí na vymyslených konštrukciách, a ešte tie sú podané maximálne zahmlene, aby ani čitateľ nemal šancu do niečoho vidieť. Ak budeme preberať jednotlivé tvrdenia, nutne sa ocitneš v úzkych.

26.02.2018 11:44 K dílu: Na smetisku dejín upupa

V pohode. Boríme sa s matériou ako vieme.

26.02.2018 11:42 K dílu: Narodiť sa, čítať upupa

No konečne! Som presvedčený, že aj pre iných tvojich čitateľov je to víťazstvo. Vidíš, stal som sa martírom - hoc drzým, ale malo to svoj význam. Teda ide o astrológiu. Keby som to čo len tušil, ani by som si na to neklikol. (Pre mňa je Urán planétou a Prométeus hrdinom gréckych bájí. Konjukcie planét na oblohe sú geometriou.) A že si mal smrť na jazyku? To som ani trolilinku z textu nevytušil. Nakoniec, kto ju nemal...

Drzosť je nechutná, ale podlízavosť nechutnejšia. Ak sa budeme klaňať jeden druhému, hádaj, kto z toho bude profitovať. (My, drzí, určite nie.)

26.02.2018 10:23 K dílu: Na smetisku dejín upupa

Gora: Uznávam, že všelikomu tento text môže byť nepochopiteľný.  Ja už žiadne ilúzie nemám a píšem z pozície dezilúznej.

Práca je kostol a všetci svätí - to bolo náboženstvo komunistov a je aj moje.

Násilie kléru sa neustále stupňuje, stredovek sa vracia.

26.02.2018 10:14 K dílu: Narodiť sa, čítať upupa

qíčala: Nie. Trvám na tom: Nech objasní akékoľvek dve vety idúce po sebe. Potom môžeme o niečom rozmýšľať.

26.02.2018 06:52 K dílu: dědičný hříchy upupa

"nakrklá" - milujem češtinu!

"spokojeni" - na konci Švejka, v tej scéne, ako Baloun(?), ten žrút, čo všetko zožerie, hovorí o civilnom živote: Já byl tak spokojenej!

Ohromná úvaha. Čo je to spokojnosť (spokojenost)?

Nemalo by sa to prejednávať v OSN?

Je to úžasná krásna vec od agáty, ako po stránke literárnej, ale aj tej filozofickej. Je poctivá! To sa dnes príliš nenosí. 

26.02.2018 05:45 K dílu: Narodiť sa, čítať upupa

"Po trištvrte na entropiu sa priblížiš k obežnej dráhe Uránu"

Človeče, niektoré tieto tvoje vety atakujú svetové rekordy.  Pravdaže, nikto im nemôže rozumieť, ale i tak si zožal úspech. Vedel by som ich rozobrať na súčiastky, ale som si istý, že sa z nich nedá nič skonštruovať. O tých biologických kotrmelcoch: Je otázkou času, keď bude vytvorená umelá štruktúra plne zodpovedajúca základným definíciám o tom, čo je živý organizmus. Ona vlastne už vytvorená bola, len sa to dolaďuje. Zároveň viem, že hľadáš boha, a kto ho hľadá, ten ho nájde, aj keby sa mu skrýval v paralelnom vesmíre. Hovoríme o potrebe mať boha za každú cenu. To nevadí, patríš do tých 99% ľudstva. Ja našťastie nie.

Skús aspoň dve po sebe idúce vety vysvetliť čitateľom. Naber odvahu a vystúp z motania hlavy odbornými pojmami.

25.02.2018 16:08 K dílu: Šokující pravda o životě upupa

Mimochodom, v utorok som opäť bránil svojho syna pred útokom vlčiaka, bolo to na lyžovačke v stredisku Malinô Brdo, pes sa pohyboval voľne, patril takej typickej tupej mladej babe, zlýzla si to, ani necekla. Mlynček, mlynček, mlynček na psov!

25.02.2018 16:05 K dílu: Šokující pravda o životě upupa

Ale áno: dobrá hudba, pekné obrazy, výborné poviedky, talianska kuchyňa, more a hory, paneláky, detské škôlky a ihriská, zregulované vodné toky, železnice, futbal a lúčne kvety. Ale beriem tieto veci, ako samozrejmé, že už sú a netreba ich nejako vyzdvihovať. Potom je tu more hlúposti, s tou treba aspoň pasívne bojovať. Jednou takou hlúposťou sú dementné duchovné školy okolo Himalájí.

25.02.2018 09:07 K dílu: V jarnom opojení upupa

lastgasp: Ďakujem, zaspomínal som si.

24.02.2018 21:25 K dílu: Narodiť sa, čítať upupa

Gora: Milujem knihy Jozefa Žarnaya "Tajomstvo Dračej steny" a "Prekliata planéta". Vymenil som si s ním nejaký ten list. Jeho nemilujem. Máš pravdu, človek sa zblázni niekedy už do prvej vety.

24.02.2018 20:42 K dílu: Vzkříšení upupa

Iba vynález pohlavného výberu trval 3 miliardy rokov. Zem má 4. Nič moc, ak ide o smerovanie k inteligencii.

Nezavádzaj. Zázraky neboli. Podľa toho to aj vyzerá.

24.02.2018 20:35 K dílu: Jak jsem přestal kouřit. upupa

Krucifix, to si nevedel lepšie využiť pointu? Napr. odmietnutá láska, lebo ti z úst syčí popolník? Dorob to.

24.02.2018 20:31 K dílu: ale přijde jaro upupa

jaro je len epizóda roka

Bodaj by bolo!

24.02.2018 20:28 K dílu: Šokující pravda o životě upupa

Chcel som namietať, ale nedalo sa, lebo som sa smial ako chuj.

Je to fajn. Uľavilo sa mi. Som rád, že existujú ľudia, ktorí to vidia reálne. (Indiu by som zakopal do studne.) Ale je menej škodlivá, než tzv. monoteistické náboženstvá.

24.02.2018 20:22 K dílu: Narodiť sa, čítať upupa

Gora: Si žena. Cítiš. Keby veda cítila, nebude vedou. Pre haijina mám (už pár dní, no bol som mimo), pripravenú vec. Nenechal ma ľahostajným.

Popravde, neviem, o čom tento text je. Čosi ako vedec, keď iba čumí na petriho misku - čosi tam je - tak všeobecne. Som blbý, ja týmto intelektuálnym textom nerozumiem. A zase som úplne vedľa, keď niekto nerozumie tým mojim. Rozhodne nie sú intelektuálne.

24.02.2018 20:14 K dílu: Exkurze upupa

Po prologu som sa vytešoval: Toto je ono!!!

Ale je to anti-literatúra. Aj hnus musí mať umeleckú hodnotu.

24.02.2018 19:58 K dílu: Narodiť sa, čítať upupa

... lásku k autorovi? To si bol asi mimo.

Bla-bla.

Zajtra ti pošlem telegram.

24.02.2018 13:07 K dílu: Zabi si svojho paviana upupa

Zdendo, na rovinu: Čo by ťa pobavilo?

Beriem ťa ako náročného čitateľa. Mám rád výzvy. Zadaj tému, a ja to skúsim. Nočné  mory nie sú ktovie čo, uznávam.

24.02.2018 12:54 K dílu: Fejsáci a ja upupa

Stargazer: Skopírujem si tvoje nirktoré veci a vytlačím spolu s inými výbornými autormi ako knihu, aj keby si protestoval! Lebo si dobrý. Ale viem, že si chorý, ak ide o psa.

David P.: O "sobotňajšej noci život " neviem nič. Predpokladám, že máš málo rokov, som poctený, ak ťa nejako oslovila moja zlátanina. Vieš, dnes my starí, nevieme osloviť ani svoje deti. My hovoríme španielsky, a ony internetovo, sme ako oddelené bytosti.

24.02.2018 12:40 K dílu: Rozlúčka so zdravým rozumom upupa

Lakrov: Ale líp už bylo. Bude už len horšie.

24.02.2018 12:38 K dílu: O jednej v noci upupa

K normálnosti...

Nie, to je ideál.

Príroda nepozná ideál, skončila by evolúcia. Vždy budeme na dne.

18.02.2018 20:32 K dílu: Ženy 21. století upupa

Zdenda a Zajíc: Počkajte si na nové ľudstvo. S týmto už niet kam hlavu zložiť.

18.02.2018 11:47 K dílu: Ženy 21. století upupa

Zajíc: Palec hore!

Zvláštne je, že sa nájde mnoho mužov, ktorí budú hájiť práva žien. Ale ani jedna žena, ktorá by hájila emancipáciu mužov. Ženy sú jednotné. Alebo... neobjektívne?

18.02.2018 08:30 K dílu: Zabi si svojho paviana upupa

Paviani sú len kamuflážou. Ľahšie sa kydá na hlavu pavianom, než ľuďom.

Kedysi sa podobné veci vyskytovali v humoristických časopisoch (Roháč, Dikobraz). Dnes takých časopisov niet. Lebo už sme dokonalí.

18.02.2018 03:56 K dílu: Stínohry upupa

Tak v tomto sa vidím! (No, je to idiot a moula.)

Len škoda, že je to napísané pre mňa až príliš abstraktne. Ťažké čítanie.

18.02.2018 03:44 K dílu: Marie, promiň mi. upupa

Ešte, že nie sme vyspelá krajina a u nás sa to stať nemôže.

Rýchlo pridávam svoj komentár, než bude príbeh zmazaný. Jednotka za odvahu a tiež jednotka za výborné spracovanie. Tento skoro novinársky štýl s umeleckou pridanou hodnotou, to je ono! A vhodne doplnené o javy v kvantovej mechanike: Aj náš makrosvet sa môže vymknúť "logike", pretože kvantový svet môže kedykoľvek presiaknuť do reality.

18.02.2018 03:28 K dílu: Ženy 21. století upupa

Niekto tu namietal, že si nevážim ženy. V časti "Ženy 21. století" to je výstižné: Usnadni si život, hledání absolutního pohodlí...To tak je! Tým sú ženy 21. storočia posadnuté. (Stačí prečítať si inzeráty v zoznamovacích stránkach.) Autor nijako nepreháňa.

A rozsudky? Žene stačí povedať: Nie som spokojná v manželstve. Keďže sudcom je takmer vždy žena, manželstvá na základe takéhoto výroku bývajú rozvedené.

Tak za čo by som si ich mal asi tak vážiť? (Česť nepočetným výnimkám.)

18.02.2018 03:19 K dílu: Invaze upupa

Ktovie, prečo človek neustále pochováva ľudstvo? Že by pocit viny? Ale za čo?

Viac biblické, ano vedecko fantastické. Ale je to tak: Toxická huba by dokázala zničiť (takmer) všetky vyššie organizmy.

18.02.2018 03:12 K dílu: Nejstarší smích (01) upupa

Vyzerá to ako literárna klasika. Profi! Skutočne, písať takto s nadhľadom a s hrsťami láskavého humoru, to už dnes nie je bežné.

17.02.2018 08:03 K dílu: O jednej v noci upupa

Vďaka, CHT. Mám 28r. s pilou. Okamžite po r.1990 som sa orientoval na prácu na Západe, lebo vďaka trojnásobnej devalvácii našej meny (V.Klaus a spol.) sa pre nás stala práca v zahraničí lukratívna. Užil som si strašné veci, mnohonásobne iba o vlások unikol smrti, bol som aj na gigantickej kalamite vo Švédsku v r.2005 (100 mil. kubíkov! V Tatrách vtedy padli "len" 3mil.) Nikdy som nemal vážnejšie zranenie - jednak som fakt dobrý, ale isto vieš, že v tejto práci to nestačí, musíš mať aj veľa šťastia. Robím, hoci nerád, aj tie riskantné prípady: ťažba pri vlakových tratiach, cestách, mostoch, elektrických vedeniach a známym režem orechy na dvoroch (ešte som nič nerozbil, len jeden skleník). Už 12r. som predovšetkým v Rakúsku (na živnosť, vďaka Schengenu to ide), ale už robím iba prerezávky, teda prerezávam húštiny, to sa nikomu nechce, aspoň nemám konkurenciu. Ustál som tlaky na znižovanie mojej taxy na ha, jednoducho som ich odmietol, ak nesúhlasili s mojou taxou. Teraz mám zakázky vopred na celý rok. Ak mi túto prácu znemožnia, prestanem pracovať. Tým chcem povedať, že u nás to robiť nebudem! Za 25 rokov nám nezvýšili taxu ani o halier, to je moja hlavná obžaloba tohto režimu!!! Že vyciciava chudobu, že sa páni lesníci nabalili ako mikuláši, že ako pijavice "podnikajú" so štátnym majetkom a už sa zbavili akýchkoľvek povinností (vyznačovanie ťažby, evidencia spracovaného dreva - to je ICH povinnosť, nie robotníkov! - vydávanie dreva pri odvoze - aj to už si nechajú urobiť tak, že na kope je vždy presné množstvo evidovaných kusov, takže odvoz naberie kopu a lesník sedí doma na riti, ani nemusí vykúknuť von). Kvôli nekonečnej arogancii lesníckeho aparátu nemôžem robiť na Slovensku, lebo by som im zakrútil krkom! Podobné to je aj u vás, vaše ŠL sa ešte chvastajú najväčšími ziskami v histórii - bodaj by nie, keď chudoba v otrhaných gatiach im to robí zadarmo. Áno, zadarmo, tá práca je v mínuse, chudáci na to prídu až vtedy, keď zadĺžení nie sú schopní ani zaplatiť opravu strojov.

Takže tak. Som posledný proletár, a nehanbím sa za to. (Byť proletárom znamená vedieť, ako sa veci majú, ja viem, KTO ma zdiera, na rozdiel od iných.) Ja som sa nadrel dosť a mnohokrát ma podviedli (v SR, ČR, aj v Rakúsku či v Nemecku, nemusel by som robiť asi 2 roky, keby mi vyplatili, čo mi dlžia). Blbé je, že ja neviem o tom, že by som niekedy niekoho podviedol hoci o korunu.

17.02.2018 07:38 K dílu: Fejsáci a ja upupa

Vlastne ešte dodatok: Ja na rozdiel od kritikov žijem väčšinu roka v krajine, kde je NEPRÍPUSTNÉ, aby po dedine vyrevovali psy alebo vystrájali po nociach neprispôsobiví (Rakúsko). Čiže ono to ide, a nie že nie! Prosím, aby sa k TOMUTO niekto vyjadril. Na Západe to ide, prečo u nás nie?

17.02.2018 07:26 K dílu: Zabi si svojho paviana upupa

Ďakujem všetkým. Je to prosté: Pozrite si tie hry a začne sa vám to okamžite vybavovať v mojom pohľade. Neverím, že človek aspoň ako tak inteligentný ten hnus nevidí, to sa nedá nevidieť!

Pri prezentácii tej hry tam bol aj rozhovor s autorom. Bol to zarastený bradatý chlapík, skoro to, čomu sa kedysi hovorilo "mánička" a mal 40-50 rokov. Ten jeho seriózny výzor a vek ma šokovali. Keby to bol sopliak, ale takýto dospelý chlap sa ukája zabíjaním? Nie, hra nie je LEN hra. Ona totiž pomaly, ale isto prerába hlavu.

17.02.2018 07:20 K dílu: Fejsáci a ja upupa

Lerak 12 a haijin: Ďakujem za podporu.

haijin: Karcinogénne látky dýcham 28 rokov, pracujem s motorovou pilou a do lesa sa nemám ako dostať, jedine autom. Tvoj a ostatných postoj je naivný, pochopiť vec môžete jedine tak, keď to zažijete. Či psov alebo neprispôsobivých. Najprv si to choďte prežiť, potom raďte. Inak k tomu nemám čo dodať.

 

16.02.2018 05:48 K dílu: Fejsáci a ja upupa

haijin a a2a2a: Neviem, oč tu beží, niečo bolo zmazané.

Mletie psov nebola nadsádzka. Ak melieme kurence, prasatá a kravy, prečo nie aj psov? Ak je pes INÉ zviera, ako tie spomínané, potom sa treba zamyslieť nad vlastným duševným zdravím. Niekto to tu výstižne napísal:Psy a mačky nás ovládajú podobne, ako parazity. Je to možné! Skutočne ovládli našu myseľ a ochena psa je často na vyššej úrovni, ako ochrana dieťaťa. (Je bežné, keď pes napadne dieťa, je to dieťa obvinené, že psa "provokovalo". Takéto obvinenie je dôkazom, že pes je považovaný za ľudskú bytosť, ba ešte čosi viac.)

Utrpenie zo psov je jav, o ktorom sa zaryto mlčí. Uvedomte si, že pred 30 rokmi tu psy neboli. (To, čo bolo, je šuviks proti dnešku.)  Ešte sme boli duševne zdraví. A rozhodne: Na západ od našich hraníc existujú zákony na ochranu človeka pred psom. U nás nie, tam áno. O čomsi to svedčí.

Takže: Byť na mne, keby som bol diktátor, či kráľ, zavediem zákony na ochranu človeka pred psom. Aj pred jeho obťažovaní štekotom. Výsledok by bol ten mlynček na psov. TAK som to myslel. A viem, čo píšem. Že od tejto chvíle som nepriateľom takmer pre všetkých. No ale ako môžem byť niekomu priteľom, keď povedzme pozve ma k sebe a ja sa u neho budem musieť k jeho psovi správať ako k ľudskej bytosti? Celý čas by vo mne hlodalo: Je to cvok, hrabe mu vo veži, rozpráva sa so psom ako s ľudskou bytosťou... Nie som aj ja blázon, keď sa kamarátim s bláznom?

Inak by ste rozmýšľali, keby ste celé noci nespali. Rev vo dne v noci, to bol Bukovec pri Myjave, 11 rokov utrpenia!

16.02.2018 05:27 K dílu: Dívka s horkou čokoládou upupa

Samozrejme si pamätám prvú časť. Je to tak napínavé! Človeku sa zdá, že už vie, čo bude, ale ono je to zase inak. Neustále príbeh balansuje, to je dobre. Vôbec neprekážajú opisy, ktoré inak nemám rád, v tomto príbehu sú nutné a vyvážené. A som rád, že tam nie je tzv. dobro, lebo v živote dobro ako také nejestvuje. (Prirodzene ani zlo, život je šedý, napriek emóciám je šedý.)

15.02.2018 16:01 K dílu: Fejsáci a ja upupa

Zdenda: To je pravda, k hnusným veciam som nekompromisný. Ale tých mladých je mi ľúto. Jednému takému som aj povedal: Chlapče, nechcel by som byť v tvojom veku. Nakoniec, ako sa hovorí, neboli sme iní. Ale zase sme neboli pod tak obrovským tlakom na ukájanie inštinktov, mali sme to stokrát ľahšie. Preto sme neprepadli.

15.02.2018 08:13 K dílu: Fejsáci a ja upupa

agáta: Člověk je nemá ani sílu zabít... Veľmi inšpiratívne, to si zapamätám.

15.02.2018 06:06 K dílu: Fejsáci a ja upupa

atkij: Mohol, nejako som to nezvládol.

15.02.2018 06:06 K dílu: Fejsáci a ja upupa

Lerak 12: A pekne od teba napísaný humorný vstup, taký vnuk by mi zobral vietor z plachiet. No neonemel by si z toho?

a2a2a: "Stále sa na mňa nikto nedíval" je zle, malo to byť inak podané. A záver... no akosi mi došla para. Niekedy nemám dosť benzínu na dojazd. Ale zrovna som napísal pikantnú vecičku, inšpirovaný včerajšou reportážou o najnovšej počítačovej hre (Made in Chech r.). Pošlem neskôr, musím ešte opravovať.

12.02.2018 10:23 K dílu: Osmnáctiny upupa

Skús túto príhodu popísať znovu o rok. Bude tam posun. Rozhodne začínaš dobre. (Myslím s písaním.)

11.02.2018 18:43 K dílu: O jednej v noci upupa

CHT: Od fochu? Že by sme tu boli až dvaja drevorubači? Potom je toto zamestnanie možno najviac zastúpené. Ak chceš byť spisovateľ, nauč sa rezať motorovou pílou!

10.02.2018 03:42 K dílu: Náhlá smrt upupa

Náhodou je to dobré. Dá sa to rozvinúť, ale i takto je to dostatočne šokujúce - pre neznalých. Inak povedané: Každý sa dá skopírovať na digitálny nosič. Ecce homo! A strčiť niekam.

10.02.2018 03:33 K dílu: Stíny Vánoc upupa

Jahodové víno! Mňa už asi vystrie. Však nech to dávajú aj do benzínu. Jazdite na jahodový benzín!

Asi tam chodia hlavne kvôli tej "vôni človečiny", alebo ako latentná spomienka na niekdajšie prvé máje.

Pamätaj na smrť... to asi nikomu nenapadne. Iba ak po zástave srdca, v tom okamihu vstupu do ničoty.

Právnikov viním za stav spoločnosti. To oni sa nabaľujú na úkor fungovania práva. Dokážu zaujať "postoj" aj v situácii, keď by si mali sadnúť na riť a držať hubu.

10.02.2018 03:22 K dílu: I teplý homouši múžou mít rádi RAKENROLL upupa

Asi tomu nerozumiem.

Superkurvy, chrání vás... No veď na ľudskom vyšumení je teraz svet postavený. Netreba nič zakazovať, lebo vlastný názor zanikol.

10.02.2018 03:18 K dílu: TRVALÉ A POMÍJIVÉ - FEJETON upupa

...pro jistotu tedy nadávám...

Přemýšlím, má li cenu žít dál...

Dobre som si to užil, je to krásne! Mládí je proti počítaču šuviks!

10.02.2018 03:11 K dílu: Kulhaví pěvci sváru upupa

tasco: Ak ide o kvalitu jedla, je možné všetko, i keď zákazník neverí a hygienik sa tvári zdvorilo.

Jsou mezi námi: Pokémoni patria Japoncom, až natoľko, že sami majú problém ponúknuť aj niečo iné. Mentalita Aziatov je natoľko odlišná od našej, akoby to boli mimozemšťania.

Malý návod: To je nádhera! Vlastne je to tak, spoločnosť je posadnutá "užívaním si". Pritom robia iba to, čo chcú od nich obchodné a iné reťazce.

Po silvestru: Ide o bezdôvodnú oslavu niečoho fakt imaginárneho, zato o oslavu prekonávajúcu oslavu oslobodenia, či narodenia boha. A teraz vlastne v duchu milovanej digitalizácie (to je ešte bezdôvodnejšie).

Kulhaví pěvci sváru: To celkom nechápem, takí sú asi len v Prahe.

09.02.2018 15:03 K dílu: O jednej v noci upupa

zore - červánky, teda červánky bytí

Viem, že ti vadí prítomný čas v rozprávaní. Je to takto: Predstav si môj postup, ako keď niekomu za stolom vykladám príbeh. To stále robím: Vykladám príbeh fiktívnemu poslucháčovi. Asi takto: Predstav si, čo sa ti mi včera stalo! Idem z práce a na chodníku leží peňaženka. Vedľa nej opitá žena. Čo som mal robiť? Zobral som tú peňaženku a vopchal jej ju do vrecka. A idem si v pohode ďalej s čistým svedomím. atď. Neustále sa tam budú prelínať prítomný i minulý čas, dokonca aj budúci. Ja nesúhlasím, že angličtina, na rozdiel od našich jazykov, má neviem koľko minulých časov. Máme ich aj my! Len o nich nevieme, hoc ich bežne používame. ("Čo máme zajtra na raňajky?" - V akom je to čase?)

08.02.2018 13:23 K dílu: V jarnom opojení upupa

Ďakujem, som rád, že som vás potešil. A Gora... pohľadnica už je na polceste.

08.02.2018 06:16 K dílu: PRÓZA ROKU 2017 - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ upupa
  1. Evangelium
  2. Muž, který dofukoval kolo
  3. Život tě naučí

 

 

Evangelium.

Je to mimoriadny počin. Jednotka za odvahu i spracovanie. Fraška, v ktorej sa snúbi aktuálnosť i dejiny. Je umením robiť si srandu z nedotknuteľného. (Svojho času to urobil J.Heller v Hlave XXII, tiež išiel „proti všem“). Autor má skúsenosti s dlhým textom, nevidno na ňom únavu. Človek si až tak oddýchne, keď číta otrepané frázovité nezmysly v novom šate. Od prvej až po poslednú vetu som sa bavil. Ak si niekto myslí, že autor preháňa, tak určite menej, ako preháňali pisatelia N. Zákona a príbuzných textov.

 

Muž, který dofukoval kolo

Šťavnatá poviedočka. Má všetko vyvážené – dej, dialógy, myšlienku, žiadne zbytočnosti.

 

Život tě naučí

Veľmi dobrý text, na tridsiatnika až geniálny. (Takto sa píše až v päťdesiatke.) Človek až ľutuje, že je to také krátke. No a to je jeho nedostatok. „Když je vám 30...“ – nie, toto tridsiatnici nevedia. Ani deväťdesiatnici! A ženy už vôbec.

 

 

07.02.2018 18:59 K dílu: Próza měsíce 18-01 (leden 2018) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ upupa

Poradie 1/18:

 

1. Profesorka                                          Stargazer

2. Den, kdy anděl zabil anděla               Lerak 12

3. Etuda zteklého psa                             Gora

 

 

Profesorka

Už som sa vyjadril. Tento text by mali čítať všetci, ktorí chcú akože reformovať školstvo. Toto sa nedá reformovať! To treba zavrieť.

 

Pomíjivost

Príliš krátke. Na podobnú tému sa vyjadruje biblický Kazateľ, a to je trocha iné kafe! Hoc staré už asi 2500 rokov.

Inak „smrť“ je jednou zo stránok života, je to vlastne jeden pojem: životosmrť, keďže nemôže byť jeden bez druhého. Zvláštne je, že na stav „pred životom“ ani nemáme pojem. To! je opakom života. Nie smrť.

 

Den, kdy anděl...

K tomu som sa už vyjadril

 

Jezero

Skoro romantické filozofovanie. Možno je to dobre napísané, ale neviem sa k tomu vyjadriť, takéto texty sú mimo mňa.

 

Ten druhý saniťák

Bezdomovci – pre nás nepochopiteľné lipnutie na „slobode“. Mám pocit, že do nich aj tak nikto nevidí. Stále mi chýba v týchto zamysleniach jeden prvok: Nie, čo si myslíme my o nich, ale čo si oni myslia o nás. To by ma zaujímalo!

 

Spolu, a predsa každý sám

Vzťah ľudí popísaný do najmenšieho detailu. Možno to detailovanie je práve vo vzťahu chybou. Ako keď pedant neznáša bordelára. Tá smrť je pre čitateľa vítanou zmenou.

 

Sběratel

Text vedený dosť zastaraným štýlom. Vstupy so samomluvou a „čo si myslí“ mi nejako nesedia. Vidno, že autor je znalec prostredia. Nabyl a Smetko sú až priveľmi rovnakí, dokonca sa rovnako vyjadrujú. Čo nie je príliš uveriteľné. Až v tretej časti sa dozvedáme, že pointou je sama zberateľská vášeň.

 

Etuda zteklého psa

Stravinského by som nestrávil ani ja.

Je to náhľad do mysle neúspešného človeka. Treba povedať, že dobre napísaný.

 

Miloš

Príliš krátke a neuhladené.

 

 

07.02.2018 18:36 K dílu: Městečko Silevin upupa

Vo veku 15r. by som to žral! Vtedy človek prahne presne po tomto.

Ale teraz... už sme videli a čítali príliš mnoho.

07.02.2018 18:30 K dílu: Wahabuovy intimní deníky upupa

Vyzerá to morbídne, ale len pre toho, kto nechce vidieť.

07.02.2018 18:27 K dílu: Poutnice krajinou potěšení upupa

To je presne ten ŽIVOT!, čo ho máme na krku.

07.02.2018 18:09 K dílu: Tyrkysové porody upupa

Alkoholní... ja som nepil. Mám minúty pred pôrodom, aj po ňom, a cestu autom domov (v noci). Všetko na kamere, pustil som si v aute Beethovena.

07.02.2018 10:13 K dílu: Panenka upupa

Čeština, čeština... á už viem, to je ten svetový... Zdendo, ja som sa už pokúsil písať česky, a myslím, že práve na týchto stránkach som to uverejnil, ale pekne ste ma zdupali! Že je tam milión chýb, však keď, kurňa, neovládam vašu gramatiku! A učiť sa mi to nechce, učil som sa jak blbec jazyky, ostatní sa len viezli a ja som nedostal ani o cent viac, už mám učenia jazykov po krk! (Ale som aj rád, že sa dohovorím v celej Európe.)

Ale hlavne: Nemám tú zásobu slov, aby som plnohodnotne mohol písať v češtine. Je to bohatší jazyk ako slovenčina, ale keď ho prakticky nepoužívam, tak mi to nelezie z hlavy samo.

07.02.2018 06:58 K dílu: Tyrkysové porody upupa

Som rád, že to vidím z pohľadu doktora, lebo fakt neviem, čo si doktori myslia o nás. Matka po pôrode musí mať v hlave poriadny guláš, treba ju brať s rezervou. A chlapi to dôstojne nikdy neustoja, v tomto budú vždy amatéri. Vďaka za náhľad.

07.02.2018 06:46 K dílu: Mateřské mystérium upupa

zvedavec: Nie, nie je to navlas podobný štýl. Tento štýl nie je básnický. Je nasraný.

07.02.2018 06:44 K dílu: Mateřské mystérium upupa

Vidím to podobne depresívne. Všelikto ťa napadne, že to preháňaš, ale len do tej chvíle, než: Padnú opäť nezmyselne vyšpičkované americké akcie, než: Sa rozhodne ropná lobby siahnuť na čierne zlato, ktoré už niekomu patrí, než: Slnko sa naštve a vyšle proti Zemi poriadny koláč nabitých častíc a ajfóny a iné fóny pôjdu do hajzlu aj s bankami, než:.... Je toho veľa, čo táto stupídna civilizácia dohnala až na pokraj priepasti.

Vidím to podobne: Nekonečná ľudská blbosť na všetky svetové strany.

04.02.2018 07:26 K dílu: Pátek upupa

Malá výtka: ...kluci středního věku... To je nejasné a s postupujúcim dejom sa to ukazuje ako kľúčové. Až v polovici sa dozvedáme, že mu tiahne na 40-ku. (Stredný vek si každý vysvetľuje po svojom.)

Inak výborné! Asi tak skutočne chlapi uvažujú. Dobrý výkon od ženy! Tá dramatizácia na konci bola žiadúca. Aby vysvitlo, kto má aké kvality.

04.02.2018 07:05 K dílu: Hodina klavíru upupa

Skôr som očakával, že ide o príbeh z nedávnej minulosti. Má to atmosféru ako český film zo 40-tych rokov. Tie argumenty učiteľov, ktorí sústavne napadajú niečo celkom iné, to poznám. (Mohol proste robiť "preklepy", lebo je nešikovný, takže učiteľ je svojimi posmeškami sústavne mimo.)

Beethoven mal ťažké detstvo, nebyť určitej náhody, možno by sme o ňom ani nevedeli. Otec ho mučil stupnicami v dobe, keď bol z neho už kvalitný virtuóz. Náhodou ho objavil na ulici mecenáš, keď si tam Ludwig privyrábal husľami na živobytie. Hneď potom sa dostal do dobrých rúk a bolo jasné, že je na svete nový Mozart. Takže... v ktorej etape by sa tvoj príbeh mal vlastne odohrávať?

03.02.2018 18:20 K dílu: Próza měsíce 18-01 (leden 2018) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ upupa

Máš pravdu, mne sa to poplietlo s jasným favoritom u poviedky roka.

03.02.2018 09:52 K dílu: Próza měsíce 18-01 (leden 2018) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ upupa

Nemôžem to nájsť. Totiž jednu poviedku (neviem, od koho), ktorú som chcel nominovať ako jasného víťaza, a poviedky niet! Nedá sa mi ani ísť naspäť o stránku, zobrazuje sa mi iba tá úvodná z hlavného zoznamu diel, druhá, tretia... sa nezobrazujú. Bola to taká satira, ani som si ju nestihol prečítať, len som ju preletel. Mohol by mi niekto poradiť aspoň autora? Tam sa mi potom zobrazí.

01.02.2018 06:11 K dílu: O jednej v noci upupa

Gora: Popravde si moc nepamätám, o čom táto zrovna je, píšem toho veľa a už mám v tom guláš. Možno si ju práve kvôli súťaži viac ľudí prečíta, takže áno, nech to frčí!

31.01.2018 17:17 K dílu: Kde bolo, tam bolo upupa

Je to fajn, keď zeleninka rastie, ja som mal zasadené rajčiny aj v predzahrádke, keď som mal ešte dom. Teraz jedinú "kvetinu" v byte mám cibuľu, ona vydrží aj sucho, keď som 2 týždne preč.

31.01.2018 17:15 K dílu: Naše smutná Helča upupa

Máme iný vkus, tým to je.

31.01.2018 05:30 K dílu: Naše smutná Helča upupa

Trocha srandy nezaškodí, ako sa hovorí, a vždy padne na úžitok. Len sú tam tie dlhé pasáže bez priamej reči. Treba to striedať, nejde opisovať, a opisovať, a potom sa to prevalí... Je to čosi ako bryndza a halušky - dokiaľ ich nezamiešaš, nie je to ono.

30.01.2018 15:46 K dílu: Kde bolo, tam bolo upupa

Leraku, díky za sympatie, som rád, že potešujem.

28.01.2018 22:03 K dílu: Osudově komické volby upupa

oran: Buď si istý, že opačná voľba by mala v konečnom dôsledku rovnaký výsledok. Demokracia problémy nerieši, ona ich vyrába.

28.01.2018 16:02 K dílu: Osudově komické volby upupa

No veď sranda. Je to tak. Cirkus okolo dreveného želiezka. Je to preto, aby občan mal pocit, že o niečom rozhoduje. A preto drží hubu, lebo veď rozhodol.

"Pražští povaleči..." Výstižné.

28.01.2018 09:28 K dílu: Kulhavý bůžek opilosti a němý Apollón upupa

Presne tak to chápem, dym dvojtaktov je príšerný. S tými autami: Keď niekto bľaboce, ako mu to nevychádza s peniazmi, ani v najmenšom nedá dopustiť na svojho tátoša, hoc ten zožerie z rodinného rozpočtu najviac! (Vlastne po hypotéke, takže druhé miesto.) Alebo: Rozkríkne sa, že v kebabe sú nejaké škodliviny, a zrazu kebaby krachujú. Ale že tie isté sračky jedia vo všetkom ostatnom, to im nevadí. IQ hojdacieho koníka?

Nahoru