17.04.2024 00:22 K dílu: Vzkaz v lahvi Stargazer

Ten se s břízou vůbec nemůže rovnat... Ale ty nafouknuté srny u Rusů jsou vyloženě námětem na povídku.

16.04.2024 23:58 K dílu: Vzkaz v lahvi Stargazer

Philogyny, NÉÉÉ, břízu nesmíš nikdy skácet... :-(

16.04.2024 23:36 K dílu: Vzkaz v lahvi Stargazer

Philogyny,

asi je proti nim rezistentní, protože už jich snědla dost. :-)

16.04.2024 23:24 K dílu: Vzkaz v lahvi Stargazer

K3, díky za čtení a komentář.

To "apokalyptické vidění", jak píšeš, nemá být v povídce absolutně tím hlavním ani tím důležitým. Jen to tak nějak vyplynulo a možná to tak může na někoho působit....

16.04.2024 23:21 K dílu: Vzkaz v lahvi Stargazer

Díky za postřehy a připomínky, Goro.

Tak strašně rád bych psal optimisticky, jen kdyby ten náš současný svět byl aspoň trošku normální. :-)

Uvažuju nad Tvými připomínkami... Už se mi párkrát stalo, že motiv, který se mi zdál totálně obehraný, je pro někoho jiného úplně neznámý. Co když "hodinu mezi psem a vlkem" chápeme jen my v naší sociální skupině? Schválně zítra provedu průzkum mezi kolegyněmi v práci. :-)

A název? Zcela výjimečně (u mě) byl název tentokrát tím prvním, co jsem měl z povídky napsáno. Čím vadí? Zní moc romanticky podle přiblblého romantického filmu? :-) 

16.04.2024 23:12 K dílu: Vzkaz v lahvi Stargazer

Díky, Zajíci.

Dost možná je naše současnost ještě mnohem horší, než se píše v povídce... 

08.11.2023 20:01 K dílu: Dno Stargazer

Jasně, díky... :-)

31.10.2023 19:18 K dílu: Hlasování soutěže Próza měsíce za měsíc září Stargazer
  1. Kyvadélko
  2. Hlídač kostela
  3. Sestra Perpetua
27.10.2023 21:25 K dílu: Svatá země Stargazer

Zajíci, díky za konstruktivní připomínky. S tím souvětím máš samozřejmě pravdu. Četls velmi pozorně. Už jsem to lehce poopravil. :-)  

15.10.2023 07:48 K dílu: Dno Stargazer

Každý příběh nemusí mít striktně šťastný konec. Nechtěl jsem, aby to skončilo happyendem.

11.10.2023 22:00 K dílu: Dno Stargazer

Díky za čtení, 8hanko. Ten příběh dlouho žádný konec neměl... nakonec mi z toho vyšel tento a zatím nevím, jestli je to ten správný. :-)

03.10.2023 13:04 K dílu: Svatá země Stargazer

Jasně, Goro...

01.10.2023 07:45 K dílu: Svatá země Stargazer

Zvažoval jsem, jestli časové zařazení uvést už v názvu povídky - ale myslím si, že i tak postupně vyplave na povrch... Díky moc, Goro.

30.09.2023 22:40 K dílu: Próza měsíce (srpen 2023) - HLASOVÁNÍ soutěže Stargazer
  1. Cestou do Kalkaty
  2. Sestra
  3. Cesta ze školy
30.09.2023 06:33 K dílu: Cestou do Kalkaty Stargazer

Jak již bylo řečeno, stylově výtečné střídání časových rovin. Hloubka, zamyšlenost. První a poslední odstavec uzavírají kruh a celé to drží při sobě.    

30.09.2023 06:25 K dílu: Sestra Stargazer

V povídce je v dobrém slova smyslu cítit, že autorka studuje historii. Jsou v ní přesné informace a konkrétní popisy skutečných reálií (snad jen drubná výtka: Želiezovce nejsou Želiezovice - tahle by se to na Slovensku neskloňovalo). Slohová stránka je také na velmi vysoké úrovni.

Celkově skvělý text a vesměs literatura faktu. Snad se nebudu moc rouhat, ale takovýchto tragických příběhů z 50. let už bylo popsáno tolik, že je průběh i závěr povídky dost předvídatelný a není ničím nový ani překvapivý. To je ovšem údělem těchto historických témat... Nadprůměrný text. TIP       

24.09.2023 21:55 K dílu: Buky pod Javořinou Stargazer

Zajíci, díky Ti za konstruktivní kritiku. Podobně jako Ty jsem zhnusený ze světa, který mě obklopuje, a systému, který zde vládne. Přeci jen však raději odhodím společnost, ale nenechám si vzít svět svůj vlastní. Stanu se raději poustevníkem a ty děti do něj přivedu.

Spatřit Grad Canyon je na zážitek na jeden okamžik, na pár hodin, na několik dní - ale děti, ty tě obdařují a serou zároveň celý život. Proto je to dítě mým Grand Canyonem. 

Ano, text je zřejmě víc přislazený, než by měl být. Ale tady jsem si toho patosu dovolil víc než obvykle. :-)    

02.09.2023 13:22 K dílu: Výsledky PM za červenec 2023 Stargazer

Dík moc všem, kdo četli a hodnotili... :-)

02.09.2023 10:57 K dílu: Buky pod Javořinou Stargazer

Díky moc... Janino, s nominací do PM bych samozřejmě souhlasil.

01.09.2023 15:46 K dílu: O dětech Stargazer

Perfektní!!!

25.08.2023 22:28 K dílu: Grand Canyon Stargazer

K3 a Goro, přeci jen bych rád povídku "Grand Canyon" zařadil do příštího kola Povídky měsíce - přestože byla trochu neuváženě publikována už v červenci. Je nutné ji smazat a zveřejnit znovu v měsíci srpnu, nebo se to dá nějak udělat..? :-)

16.08.2023 19:02 K dílu: HLASOVÁNÍ PM - PROZAICKÁ DÍLA ZA ČERVENEC 2023 Stargazer

3. KDYŽ DVA DĚLAJÍ TO SAMÉ A STEJNĚ JE VŠECHNO JINAK

Citlivé přírodní téma. Líbí se mi přirovnání „ticho tišší než sám les“.

Možná jsem natvrdlej, ale nějak mi nesedí předposlední odstavec. Nepřeskakují tam nějak osoby? „popošel ke mně a chtěl mi ukázat fotky v mobilu. Usmála se, ať se moc nepřibližuje, že snídám každé ráno cibuli s tuňákem (…) A pak jsem zjistila, že to byl majitel honitby, do které chodila.“

16.08.2023 18:56 K dílu: HLASOVÁNÍ PM - PROZAICKÁ DÍLA ZA ČERVENEC 2023 Stargazer

1. MILOVNÍK PŘÍBĚHŮ

Tak vtipné to bezesporu je! :-) A to i pro čtenáře, který vyhledává ta nejtemnější témata – jako jsem já. "…v té změti proplétajících se chapadel těžko určovat otcovství."

Stylisticky nadprůměrné. Super nápad s těmi ukrytými literárními příběhy. Zahrnul bych úryvek do státní maturity z ČJ: Najdi v textu odkazy na 2 slavná literární díla...

Přemýšlím, o které literární ryby příběh ještě rozšířit... o Bílou velrybu, o Pavlovy Zlaté úhoře?

2. VĚK HŘÍŠNÉ NEVINNOSTI

Říkám si, jestli delší životní zkušenost napomáhá autorům v tvorbě. Přeci jen, čím víc toho zažijeme, tím víc je o čem psát. Tvé příběhy pojímají celou druhou polovinu minulého století – až do dneška.

Tentokrát lehčí téma. Nicméně, v povídce je znát tvoje vypsaná ruka. Dobré!

P.S. 50. léta nebyla zrovna „věkem hříšné nevinnosti“

16.08.2023 18:54 K dílu: když dva dělají to samé a stejně je všechno jinak Stargazer

Citlivé přírodní téma. Líbí se mi přirovnání „ticho tišší než sám les“.

Možná jsem natvrdlej, ale nějak mi nesedí předposlední odstavec. Nepřeskakují tam nějak osoby? „popošel ke mně a chtěl mi ukázat fotky v mobilu. Usmála se, ať se moc nepřibližuje, že snídám každé ráno cibuli s tuňákem (…) A pak jsem zjistila, že to byl majitel honitby, do které chodila.“

16.08.2023 18:46 K dílu: Věk hříšné nevinnosti Stargazer

Říkám si, jestli delší životní zkušenost napomáhá autorům v tvorbě. Přeci jen, čím víc toho zažijeme, tím víc je o čem psát. Tvé příběhy pojímají celou druhou polovinu minulého století – až do dneška.

Tentokrát lehčí téma. Nicméně, v povídce je znát tvoje vypsaná ruka. Dobré!

P.S. 50. léta nebyla zrovna „věkem hříšné nevinnosti“

16.08.2023 18:01 K dílu: Milovník příběhů Stargazer

Tak vtipné to bezesporu je! :-) A to i pro čtenáře, který vyhledává ta nejtemnější témata – jako jsem já. "…v té změti proplétajících se chapadel těžko určovat otcovství."

Stylisticky nadprůměrné. Super nápad s těmi ukrytými literárními příběhy. Zahrnul bych úryvek do státní maturity z ČJ: Najdi v textu odkazy na 2 slavná literární díla...

Přemýšlím, o které literární ryby příběh ještě rozšířit... o Bílou velrybu, o Pavlovy Zlaté úhoře?

02.08.2023 16:01 K dílu: Misantrop Stargazer

Určitě můžeš, K3...

30.07.2023 10:23 K dílu: Misantrop Stargazer

Díky, Goro. Na interpunkci mrknu...

29.07.2023 22:08 K dílu: Misantrop Stargazer

K3, ani nevím... Asi se mi s tím nechtělo měsíc čekat. Myslíš kvůli soutěži povídka měsíce?

14.03.2022 22:01 K dílu: Kolik aktuálně stojí litr lidského života? Stargazer

Díky za čtení, Alegno.

14.03.2022 22:00 K dílu: Kolik aktuálně stojí litr lidského života? Stargazer

Aleši, Kosovo je podle mě jiné v tom, že se dělil letitý geopolitický celek. Nikomu nebylo úplně jasné, kde na Balkáně leží pravda. Ukrajina bije víc do očí, protože všichni cítí, že je napadenou obětí...  

14.03.2022 21:56 K dílu: Kolik aktuálně stojí litr lidského života? Stargazer

Goro, díky... 

Témata, o něž se pravidelně otírám, pořád nemizí. Proto je třeba do nich kopat dál.

14.03.2022 21:55 K dílu: Kolik aktuálně stojí litr lidského života? Stargazer

K3, srovnání s Hitlerem se sice nabízí, ale nebylo by příliš originální - a navíc trochu laciné.

Pouze přihlížející NATO je i pro mě obrovské zklamání...

22.01.2022 11:48 K dílu: Eger Stargazer

Standardní kvalita od Movsara. Nenapodobitelná originalita, nápaditost, hra se slovy. Já jen doufám, že tohle někde vychází...

„…ona svítí mezi knoflíčky jako nadýchaný dort ze šlehačky, Ještě podprsenku, sahá jí za záda a vytahuje pomalu těžká ňadra, nechá je spadnout, chvíli jen užasle hledí, nevěda na které dřív, pak je bere do úst, nesnídal, ona se směje, dort se třese…“ (tahle pasáž je naprosto fenomenální :-))

22.01.2022 11:46 K dílu: Próza měsíce 21-12 (prosinec 2021) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ Stargazer

1. místo EGER

Standardní kvalita od Movsara. Nenapodobitelná originalita, nápaditost, hra se slovy. Já jen doufám, že tohle někde vychází...

 „…ona svítí mezi knoflíčky jako nadýchaný dort ze šlehačky, Ještě podprsenku, sahá jí za záda a vytahuje pomalu těžká ňadra, nechá je spadnout, chvíli jen užasle hledí, nevěda na které dřív, pak je bere do úst, nesnídal, ona se směje, dort se třese…“            

Tahle pasáž je naprosto fenomenální.

2. místo TÓNY

Super nápad, takové vykousnutí zajímavého okamžiku, věci co se tam vlastně ani nehodí, působí nepatřičně a podivně“.

Osobně bych asi uvítal ubrat na sentimentu a také na tom štěstí a lásce v závěru povídky. Mě při čtené napadla spíše otázka, co by mu stejná dívka řekla po 15 letech vztahu, kdyby chtěl jejich duet v zaplněné nádražní hale zopakovat.

3. místo SOUSEDKY

Nostalgie, pokora, plynutí času. Možná by si téma zasloužilo i delší zpracování. Poslední větou jsi to u mě vyhrál.  

„Vítr pohyboval větvemi kaštanu a ona seděla opřená o hůl, sama se svými myšlenkami. Zbyla sama. Zbyla poslední. Mluvila s Bohem.

22.01.2022 11:45 K dílu: Próza měsíce 21-12 (prosinec 2021) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ Stargazer

Standardní kvalita od Movsara. Nenapodobitelná originalita, nápaditost, hra se slovy. Já jen doufám, že tohle někde vychází...

 „…ona svítí mezi knoflíčky jako nadýchaný dort ze šlehačky, Ještě podprsenku, sahá jí za záda a vytahuje pomalu těžká ňadra, nechá je spadnout, chvíli jen užasle hledí, nevěda na které dřív, pak je bere do úst, nesnídal, ona se směje, dort se třese…“           

Tahle pasáž je naprosto fenomenální. :-)

22.01.2022 11:44 K dílu: Tóny Stargazer

Super nápad, takové vykousnutí zajímavého okamžiku, věci co se tam vlastně ani nehodí, působí nepatřičně a podivně“.

Osobně bych asi uvítal ubrat na sentimentu a také na tom štěstí a lásce v závěru povídky. Mě při čtené napadla spíše otázka, co by mu stejná dívka řekla po 15 letech vztahu, kdyby chtěl jejich duet v zaplněné nádražní hale zopakovat.

22.01.2022 11:44 K dílu: SOUSEDKY Stargazer

Nostalgie, pokora, plynutí času. Možná by si téma zasloužilo i delší zpracování. Poslední větou jsi to u mě vyhrál.  

 „Vítr pohyboval větvemi kaštanu a ona seděla opřená o hůl, sama se svými myšlenkami. Zbyla sama. Zbyla poslední. Mluvila s Bohem.

14.01.2022 14:19 K dílu: Mezi poli - mezi póly Stargazer

Kvaji, díky za podněty a upozornění na možná kliše. Pokusím se je zredukovat. 

Nejsem si jistý, jestli je v povídce třeba řešit tak dopodrobna technické věci. Konkrétně zítra budu dělat dřevo a v přírodě veliký oheň - nemyslím si, že na mě přijednou hasiči... V tvorbě je vše dovoleno. 

13.01.2022 22:47 K dílu: Mezi poli - mezi póly Stargazer

Janino, díky za podnětné připomínky. Budu nad nimi uvažovat...

28.12.2021 13:40 K dílu: Mezi poli - mezi póly Stargazer

Ano. Jistě...

28.12.2021 10:34 K dílu: Mezi poli - mezi póly Stargazer

...a třeba to ani není o rozchodu.

28.12.2021 10:31 K dílu: Mezi poli - mezi póly Stargazer

Díky moc, Bixley. Přiznám se, že prvotním záměrem byl právě důraz na nejednoznačnost příběhu (což se do jisté míry podařilo). Proto ten nejasný konec...

Vzdávám se, kurzívu dám pryč :-)

28.12.2021 09:45 K dílu: Mezi poli - mezi póly Stargazer

Dávám přímou řeč do kurzívy - snad pro odlišení a zdůraznění - možná zbytečně. Nenapadlo mě, že to může působit rušivě.

Ta věta o vesmíru... Nemá filozofovat. Záměrem bylo vyjádřit něco jako "ztrátu iluzí" naivního mládí.

Tak možná i ona půjde pryč :-)

28.12.2021 09:40 K dílu: Mezi poli - mezi póly Stargazer

Ptakopysku, díky. :-)

28.12.2021 09:16 K dílu: Mezi poli - mezi póly Stargazer

Super. A o co v té knize jde?

28.12.2021 08:38 K dílu: Mezi poli - mezi póly Stargazer

Goro, věty, které zmiňuješ, jsem do povídky opravdu doplnil až následně. Možná proto můžou působit nesourodě. Ještě si promyslím si, zda je nedat zase pryč. Díky za Tvůj vhled.

28.12.2021 08:35 K dílu: Mezi poli - mezi póly Stargazer

Jamardi, dá se hodiny mlčky sedět i bez šoku. Díky za zastavení.

25.08.2021 08:19 K dílu: Próza měsíce 21-07 (červenec 2021) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ Stargazer

1. "A dej o sobě vědět"

Ta holka má na svůj věk neskutečný talent popisovat všechno, co zažívá a vidí kolem sebe (a asi měla na základce i jedničku z češtiny).

2. Hračička

Stylisticky vytříbený styl Revírníka a jeho typická přírodní próza.

3. Kypa

Vzpomínkový text vyžadující dokonalou znalost místa a historických souvislostí.

25.08.2021 08:18 K dílu: Próza měsíce 21-07 (červenec 2021) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ Stargazer

1. "A dej o sobě vědět"

Ta holka má na svůj věk neskutečný talent popisovat všechno, co zažívá a vidí kolem sebe.

2. Hračička

Stylisticky vytříbený styl Revírníka a jeho typická přírodní próza.

3. Kypa

Vzpomínkový text vyžadující dokonalou znalost místa a historických souvisostí.

21.08.2021 22:01 K dílu: Stezka orlích hnízd Stargazer

Přesně... Díky za podněty, K3.

21.08.2021 21:56 K dílu: Stezka orlích hnízd Stargazer

Ale oni tam fakt ti psi srát chodí. Lidé je tam chodí venčit :-)

21.08.2021 15:12 K dílu: Stezka orlích hnízd Stargazer

Annnie, moc díky...

21.08.2021 15:12 K dílu: Stezka orlích hnízd Stargazer

Goro, co bys, prosím, ubrala na "výrazivu"? 

Co se týká kategorie, samozřejmě že to zařazení nesedí - ale nechtěl bych, aby to bylo primárně bráno jako reportáž... Je to spíše zamyšlení na pouti. A o pouti.

21.08.2021 15:05 K dílu: Stezka orlích hnízd Stargazer

K3, ono to pravděpodobně v (týd)deníku vyjde, třebaže to možná bude třeba zkrátit :-) 

Díky, že čteš mé texty, zajímá mě Tvůj pohled a názor. Co je špatně na tom prvním odstavci?  

20.08.2021 14:18 K dílu: Za plotem rybníka Stargazer

Díky všem za čtení a podnětné připomínky. EDIT. Ubral jsem na patosu a příběh lehce zcivilněl... 

06.08.2021 13:14 K dílu: Za plotem rybníka Stargazer

Jasně, mohli.

25.04.2021 07:24 K dílu: Možná tenkrát jen drobně pršelo Stargazer

K3, pokud uznáš za vhodné povídku nominovat, tak ano...

16.04.2021 16:49 K dílu: Je dovoleno nepokleknout na pohřbu své matky? Stargazer

Obžaloba tvrdí, že Kúdela za půl vteřiny řekl dvě věty v angličtině, kterou neovládá. Kamarův právník neumí správně napsat Kúdelovo jméno. Ale co víme zcela jistě, Svět chce trestat.   

Obžalovaný tvrdí, že je nevinný. Bez důkazů nemůže být trestu.

16.04.2021 16:06 K dílu: Je dovoleno nepokleknout na pohřbu své matky? Stargazer

A včera jsem si to znovu ověřil. Evropský somatotyp naprosto nestačí africkému. Nemá absolutně šanci konkurovat. NIC PROTI TOMU. Nechci žádné kvóty ve sportu. Nechci kvóty v ničem. Ať vyhrává ten nejlepší, nejsilnější, nejchtřejší.

Ale proč mě mají omezovat kvóty, které nastavují liberální aktivisté bez mandátu. Nebudu zamlčovat, že mezi původními Evropany je výrazně víc vědců, spisovatelů, hudebních skaldatelů myslitelů - nebudu se za to olouvat a zkeslovat historickou pravdu ve jménu progresivní ideologie.

To není žádný rasismus - to jsou jendoduchá fakta. Rasismus je alibi pro neúspěšné.

16.04.2021 15:49 K dílu: Je dovoleno nepokleknout na pohřbu své matky? Stargazer

Logickou úvahou, protože kdyby je měli, dávno by je s velkou pompou vytroubili do světa. A co hůř, kdyby důkazy měli, dají mu 2 roky zákaz a možná civilní soud - deset je to jen pro nulový počet důkazů.

A Ty jsi úplně stejně ideologicky zmanipulovaný jako oni. Člověk se k něčemu vyjádří jinak, než si představuješ, a hned je pro Tebe rasista :-) BLM forever! 

16.04.2021 15:31 K dílu: Je dovoleno nepokleknout na pohřbu své matky? Stargazer

Samozřejmě, že mu Kúdela řekl "fucking monkey" - o tom vůbec nepochybuju. Mě ale zaráží, jak je možné v roce 2021 odsoudit člověka bez důkazů. A znovu - komise žádné důkazy nemá, protože žádné neexistují. Soudíme a trestám ebez důkazů. O tom je můj text. 

Ponechávám stranou dikuze, v čem by měla být urážka "fucking monkey" horší než třeba "motherfucker". 

 

16.04.2021 15:17 K dílu: Je dovoleno nepokleknout na pohřbu své matky? Stargazer

Pořád jsme středivěcí lidé, jen si hrajeme na něco víc.

16.04.2021 15:15 K dílu: Je dovoleno nepokleknout na pohřbu své matky? Stargazer

Důkazy prokazatelně neexistují. V tom je ta zvrácenost. Neexistuje zvukový záznam vyřčeného, neexistuje ani přepis odezřený z pohybu úst. 

16.04.2021 14:56 K dílu: Je dovoleno nepokleknout na pohřbu své matky? Stargazer

Aru, takže středověk vlastně neskončil, středověk trvá...

16.04.2021 14:53 K dílu: Je dovoleno nepokleknout na pohřbu své matky? Stargazer

K3, nejde tu o fobal. Jde o to, že není důkaz, ale je tu trest. Není to varovné?

16.04.2021 14:52 K dílu: Je dovoleno nepokleknout na pohřbu své matky? Stargazer

Někteří z nás to vnímají v širším než jen sportovním rozměru, a proto o tom píšeme. V dobré věci totiž není velkých slov nikdy dost. 

 

14.04.2021 11:32 K dílu: Možná tenkrát jen drobně pršelo Stargazer

Děkuji, Revírníku. Mně právě psát úvahové monology absolutně nevadí, nebojím se jich, ale dělají mi problém popisné pasáže prostředí, které Ty máš naopak skvělé ve svých přírodních sceneriích... 

14.04.2021 09:15 K dílu: Možná tenkrát jen drobně pršelo Stargazer

Potěšil jsi mě, Oskare, díky...

13.04.2021 23:33 K dílu: Možná tenkrát jen drobně pršelo Stargazer

Andělko, díky z čtení.

Zdá se, že ještě žijeme...

13.04.2021 23:32 K dílu: Možná tenkrát jen drobně pršelo Stargazer

K3, díky za tip. Ta rovina chlapce měla být celou povídku spíše skryta - ale jak píšeš, možná by neškodilo ji v závěru více rozvinout.

13.04.2021 23:30 K dílu: Možná tenkrát jen drobně pršelo Stargazer

Goro, díky za recenzi. Přemýšlím o Tvých postřezích. Ty ideologické úvahy je možná opravdu třeba proškrtat - ale jsem toho, co se v současnosti děje kolem, plný a dere se mi to i do povídek :-) Na druhou stranu, poznal jsem "důchodkyně" s vysokoškolskými tituly, které velmi rády vyprávěly a dlouze  filozofovaly, takže mi to tak nepřirozené nepřijde.      

13.04.2021 23:25 K dílu: Možná tenkrát jen drobně pršelo Stargazer

Lastagspe, díky za komentář. Zkusím se po těch "nepřesnostech a vadách" podívat.

24.03.2021 14:06 K dílu: AHÓJ, ČUSÍK, SERVUS A ČUS Stargazer

Tak já to mám úplně naopak. Vím přesně, co chci říct, ale musím tomu složitě vytvářet kulisy.

24.03.2021 11:56 K dílu: PAMATUJI SI... Stargazer

Beru zpět, měl jsem na mysli tu shodu několikanásobného přísudku s podmětem. Teď koukám, že ona se tam stihla vyměnit Julie s tátou. Pak je to OK. 

23.03.2021 07:12 K dílu: AHÓJ, ČUSÍK, SERVUS A ČUS Stargazer

Tu poslední, dovysvětlující větu dej rozhodně pryč. Tu si každý čtenář domyslí. :-)

Čtu už třetí Tvoji povídku a pořád žádný příběh ani zápletka. To myslím jako kompliment, protože na tom se dá hodně stavět. Vytvořit atmosféru, momentku, dialogy jen z jednoho obrazu. 

22.03.2021 23:02 K dílu: PAMATUJI SI... Stargazer

Děvče, znám spoustu patnáctiletých lidí, ale neznám nikoho, kdo by v tomhle věku dokázal psát jako Ty. 

Jen dávej víc pozor při češtině, jsou tam často nějaké překlepy. Ono to pak vypadá blbě a zakrývá to dojem z literatury.  

Poté, co jsme je vítězoslavně našli, jsme vyrazili  

22.03.2021 22:51 K dílu: „NE” a „NESMÍŠ” Stargazer

Sem tam chybí čárka, ale to je podružné. Jestli je Ti teda patnáct, tak je třeba přiznat, že ve Tvém psaní je rozhodně cítit určitý potenciál.

Zajímalo by mě, co je to za ústav/instituci a co Tě inspirovalo k napsání povídky tímto způsobem.

13.03.2021 10:12 K dílu: Člověk se základním vzděláním by měl minimálně vědět, proč padá na hubu Stargazer

A to je sakra dobře, Lucie!

Něco si od Tebe přečtu. :-)

13.03.2021 09:31 K dílu: Člověk se základním vzděláním by měl minimálně vědět, proč padá na hubu Stargazer

Lucie, mít vlastní (jiný) názor není žádný útok - za to se neomlouvej. :-) 

Majaks má pravdu v tom, že soukromá škola, popř. gymnázium je úplně jiná liga než běžná základní škola. Už to, že jsi patnáctiletá holka, která publikuje texty na literárním serveru je víceméně anomálie (to myslím ve výrazně pozitivním smyslu.) 

Opravdu 90% patnáctiletých dětí ještě "nemá rozum a neumí o sobě rozhodovat". To nám dospělým s jakousi pedagogickou praxí můžeš věřit.

K těm letopočtům... zkus se poptat umělecky zaměřených spolužaček, například kdy začala a skončila 1. světová válka, kdy byl spáchán atentát na Heydricha, kdy se Američané vylodili v Normandii, kdy byla osvobozena Osvětim apod. Podle mě jsou to docela důležité informace...

12.03.2021 16:48 K dílu: Člověk se základním vzděláním by měl minimálně vědět, proč padá na hubu Stargazer

Ano, ale nemůžeme si myslet, že všichni učitelé všech předmětů dávajkí každý den domácí úkol. To není ani zdaleka pravda.

Mám děti na 1. stupni a za každý jejich domácí úkol jsem rád, protože zjistím, jetsli učivo umí, nebo neumí. Zejména v češtině a matematice mají DÚ smysl...

12.03.2021 15:46 K dílu: Člověk se základním vzděláním by měl minimálně vědět, proč padá na hubu Stargazer

Tak to mě mrzí, že to za nás nebylo v RVP. :-)  

12.03.2021 15:37 K dílu: Člověk se základním vzděláním by měl minimálně vědět, proč padá na hubu Stargazer

Arwen,

desetimutový domácí úkol slouží jako zpětná vazba a procvičení probíraného učiva. Není to žádná buzerace, žádné vědomé učitelské zlo.

12.03.2021 15:35 K dílu: Člověk se základním vzděláním by měl minimálně vědět, proč padá na hubu Stargazer

K3, oproti nám mají dnešní deváťáci spoustu možností - o to méně je však využívají. To mi věř.

Jsem první, kdo bude horovat za svobodná rozhodnutí každého o čemkoli. Želbohu dnešní deváťák chce být youtuberem nebo profesionálním hráčem počítačových her.

Ale z 25 je jeden zapálený, budoucí opravář zemědělských. Další chce být strojvůdcem. To jsou však ojedinělé případy, kterým však velmi fandím.   

12.03.2021 15:31 K dílu: Člověk se základním vzděláním by měl minimálně vědět, proč padá na hubu Stargazer

Jasně. To byl jen příklad. Obecně ovšem zájem učit se "vážné" předměty chybí. A rozhodně to nejde stavět na dobrovolnosti.

Chybí domácí konstruktéři rádiových přijímačů, modeláři, sběratelé známek nebo motýlů, chybí šuplíkoví básníci. Není zájem o nic, co není virtuální.

12.03.2021 15:03 K dílu: Člověk se základním vzděláním by měl minimálně vědět, proč padá na hubu Stargazer

Lucie, dítě na základní škole si rozhodně nedokáže zvolit, co by se chtělo učit. Obrovský problém je chtít od deváťáků dát si někam přohlášku na SŠ. Většinou neví kam, neví, co by chtěli v životě dělat, co je bude bavit.  

Možná Ti chybí zkušenost rodiče. Řekni doma osmákovi, ať se dnes dopoledne učí jen to, co ho baví. Nebude se učit nic, max. jeden svůj oblíbený předmět. Kdo by se dobrovolně učil chemii, fyziku, matematiku. Přesto je třeba z těchto oborů neco znát. 

Děkuji Ti za čtení a za komentář...

 

12.03.2021 14:26 K dílu: O stromech a lidech Stargazer

Díky, Květoni!

17.02.2021 10:43 K dílu: PRÓZA ROKU 2020 - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ Stargazer

1. místo: ANDĚLÉ DRUHÉ KATEGORIE

Autor tvořivě uchopil absurditu současné globální „pseudokatastrofy“. Skvělá paralela s pocity souseda, v agónii posedávajícího pod třešní na skládacím lehátku, župan nasáklý pachem smrti. Zpěv ptáků, andělů druhé kategorie, jako předzvěst konce. Za mě moc dobré, syrové čtení!      

 

2. místo: ZPRAVODAJ

Všichni chceme měnit svět, ovlivňovat geopolitické záležitosti, abychom si nakonec stejně uvědomili, že nejvíc chybíme doma svým dětem. Tak na vlastní ambice rezignujeme, vrátíme se do rodinného hnízda, kde nás manželský stereotyp a pubertální záchvaty našich dětí po čase ženou zase zpět do světa. A tak se v tom plácáme, plaveme od kraje ke kraji, rozbíjíme si hlavy, nevíme si rady, ztrácíme směr, dokud si neuvědomíme, že jsme to stejně nemohli zas až tak moc ovlivnit, jelikož správné řešení nikdy neexistovalo. V povídce se všichni tak nějak nacházíme a nemusíme být ani válečnými zpravodaji.

3. místo: HOLIČ JARDA

Poklidná, příjemná povídka o pokoře, mezilidských vztazích a jednom splněném snu.  

-------------------------------------------------------------------------------------------------

4. místo: ZA RUKU

5. místo: VOJÁCI

6. místo: KLUK Z NEMOCNICE

17.02.2021 10:43 K dílu: PRÓZA ROKU 2020 - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ Stargazer

1. místo: ANDĚLÉ DRUHÉ KATEGORIE

Autor tvořivě uchopil absurditu současné globální „pseudokatastrofy“. Skvělá paralela s pocity souseda, v agónii posedávajícího pod třešní na skládacím lehátku, župan nasáklý pachem smrti. Zpěv ptáků, andělů druhé kategorie, jako předzvěst konce. Za mě moc dobré, syrové čtení!      

2. místo: ZPRAVODAJ

Všichni chceme měnit svět, ovlivňovat geopolitické záležitosti, abychom si nakonec stejně uvědomili, že nejvíc chybíme doma svým dětem. Tak na vlastní ambice rezignujeme, vrátíme se do rodinného hnízda, kde nás manželský stereotyp a pubertální záchvaty našich dětí po čase ženou zase zpět do světa. A tak se v tom plácáme, plaveme od kraje ke kraji, rozbíjíme si hlavy, nevíme si rady, ztrácíme směr, dokud si neuvědomíme, že jsme to stejně nemohli zas až tak moc ovlivnit, jelikož správné řešení nikdy neexistovalo. V povídce se všichni tak nějak nacházíme a nemusíme být ani válečnými zpravodaji.

3. místo: HOLIČ JARDA

Poklidná, příjemná povídka o pokoře, mezilidských vztazích a jednom splněném snu.  

---------------------------------------------------------------------------------------------

4. místo: ZA RUKU

5. místo: VOJÁCI

6. místo: KLUK Z NEMOCNICE

27.01.2021 13:38 K dílu: PRÓZA ROKU 2020 - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ Stargazer

Kvůli těm dvěma debilům, co zase a vždycky hledají chybu tam, kde není, slibuju, že přiložím ruku k dílu a určitě budu hlasovat. Akorát soutěžní povídku Vigan kvůli dodržení GDPR raději nerozkliknu...

27.01.2021 13:33 K dílu: Epiphany Stargazer

K3, máš určitě pravdu. Nejsem básník, tohle je spíše ojedinělý pokus. Rozhodně to je próza v poezii, jak říkáš (není kam zařadit).

Díky moc za čtení, komentář a podnět. Možná by to bylo opravdu možné brát spíše jako kostru povídky...   

19.01.2021 20:37 K dílu: Proč učíme naše děti remizovat? Stargazer

Majaks, každý si musí svoje sračky vyžrat sám. Jsem existencialista. Takže za svůj neúspěch si může každý sám. Třeba i tím, že se nevzepřel liberální výchově.

Můj text je reakcí na otázky společnosti, která se zase diví, hází vinu na druhé a analyzuje, proč ta moderní progresivistická metoda výchovy nenese úspěchy.      

 

19.01.2021 20:30 K dílu: Proč učíme naše děti remizovat? Stargazer

Chtít mít úspěch (a možná i rychle) je v pořádku. Rodiče sice chtějí úspěch, ale odmítají, aby pro něj jejich děti udělaly něco navíc. Při konfrontaci pak logicky selhávají a úspěchy nepřicházejí.

19.01.2021 13:46 K dílu: Proč učíme naše děti remizovat? Stargazer

Hádáš špatně. Můžou si za to ti mladí lidé sami... 

EDIT: Upozornění pro eventuální čtenáře - článek není o hokeji!

 

   

19.01.2021 13:00 K dílu: Proč učíme naše děti remizovat? Stargazer

Ve výzkumu jsi opomněl (ale ostaně jako všechny současné výzkumy), že existuje i třetí skupina žáků, ta nejpočetnější, ve které nědělá nikdo nic, ani kvůli známkám, ani kvůli vědění.

A školu jsem na mnoho let opustil. A klidně zase opustím. Neboj. Nejsem deformovaný systémem.  

19.01.2021 12:38 K dílu: Proč učíme naše děti remizovat? Stargazer

Jo tak takový systém jim nezávidím. V tom bych své děti vychovávat nechtěl. 

Motivace něco vědět, něco umět nebo v něčem uspět je postavená na stejných principech. Tvoje povrchní definice šprtek vlastně potvrzuje současný trend, že mít dobré známky je vlastně nežádoucí. 

19.01.2021 12:17 K dílu: Proč učíme naše děti remizovat? Stargazer

Tím, že je známkováním naučím soutěžit mezi sebou. Bojovat o svůj úspěch. Mít motivaci chtít být nejlepší z 25. To se pak nepopiratelně přenáší i do sportu.

Moderní (ne)výchova ovšem tento způsob práce potírá. A je to vidět všude kolem.

19.01.2021 11:47 K dílu: Proč učíme naše děti remizovat? Stargazer

Nic nepochopils. I když vlastně ani nechtěls. Výchova souvisí se školou, škola se sportem, sport s úspěchem.

Na chvíli jsem normálně propadl iluzi, že chceš plodně diskutovat. Ale jsou to zase jen Tvoje neproduktivní kecy. Ztráta času.

 

19.01.2021 10:59 K dílu: Proč učíme naše děti remizovat? Stargazer

Samozřejmě že nebyl - já ovšem také nepíšu o Kanadě a Švédsku, ale o výchově českých dětí.

A stačí otevřít ráno Seznam a hned se dočteš, jaké jsou ty NAŠE vize, co NÁS trápí, co bychom měli, kam MY chceme směřovat. Ten plurál je vyjádření bludů, co se na nás z médií chrlí. Stargazerova realita je samozřejmě úplně někde jinde.

A Tvůj názor, proč olympijským vítězům a mistrům světa se lvíčkem na prsou ujel vlak?

19.01.2021 10:41 K dílu: Proč učíme naše děti remizovat? Stargazer

Prostě vidím problém v tomhle a odlišné aplikaci liberálních názorů. Tyto liberální země aplikují liberalismus ve vztahu člověka k člověku - ale zachovali si význam pojmů jako vítězství nebo úspěch.

Jakmile jsme tuto ideologii se zpožděním převzali My - rušíme gymnázia, nepočítáme výsledky, znumky. Hlásáme, že elitářství je špatné, že nikdo nemá vyčnívat ani ve ve škole ani ve sportu.

No a vítězství prostě vždy přinášejí vyčnívající jedinci... Nikoli šedí, bezvýznamní pracanti.     

Nahoru