28.06.2023 07:26 K dílu: Větve Magdalene

Ahoj Radovane, nejde mi vložit dílo. Můžeš mi poradit: Chce to po mně URL, které neznám. A bohužel, psát můžu jen tady.:-)

28.06.2023 06:56 K dílu: Větve Magdalene

Děkuji všem za názory.

06.05.2023 20:54 K dílu: Větve Magdalene

Zdravím. Mně nechyběl. Seděla jsem na terase a najednou zafoukal vítr a mezi větvemi na nebi se objevila jedna jediná a dost velká hvězda. 

10.04.2022 10:35 K dílu: toho života - směska Magdalene

1. 3 řádek 6 slabik.

2. 2. řádek 6 slabik, 3. řádek 4 slabiky. 

3,4,5, nejsou haiku. 

Za 1,2, dávám TIP i když nesplnují podmínky, dájí se upravit. Hezky se mi promítlo. 

09.04.2022 14:43 K dílu: Labutě Magdalene

Já totiž viděla na nebi letět labutě a kousek odtud byly kolotoče. Tudíž, každý si může představit co chce. Proto jsem to Haiku napsala. :-)

 

09.04.2022 14:40 K dílu: Labutě Magdalene

Já ti nevím, jak bys rozdělil ...pou´t ? V  Haiku je to myslím celé slovo . Nebo ...po..ut´ ...to nejde. Díky za TIP.:-)

08.04.2022 12:06 K dílu: Před oknem Magdalene

Bohužel, toto není haiku. Rampouchy nemůžou psát. Je mi líto. Také jsem si všimla, že přebíráš moc často inspirace od druhých. Zkus něco ze svého nápadu. Budeš mít z toho větší radost. Píšu to v nejlepším duchu.:-)

08.04.2022 12:02 K dílu: Labutě Magdalene

A v čem vidíš, že to není Haiku? Ráda se přiučím. Děkuji.:-)

07.04.2022 20:23 K dílu: Ptáci Magdalene

Já myslím, že slabiky jsem dodžela. 

Ptá-ci-na-stro-mech -5

zvu-ky-ran-ní-ho-zpě-vu-7

bu-dí-ko-hou-ta- 5

07.04.2022 14:11 K dílu: Ptáci Magdalene

Je to tvé hezké senrjú, bohužel to není haiku. Není tam ani žádné překlenutí a nevidím žádný obraz.  Ale určitě bych dala TIP za senrjú. Děkuji.:-)

 

07.04.2022 00:03 K dílu: Líný kocour Magdalene

Abakus, ty jsi dítě? .:-)

01.08.2021 00:52 K dílu: Punt´a Magdalene

Nebud naivní. Já žádného Puntu nemám, je to jen haiku. Herec když hraje vraha , musí být vrah? Lidi vzpamatujte se. 

29.07.2021 20:20 K dílu: x62x (Blikání) Magdalene

Je mi líto, ale haiku to není. Možná hezké senrjú i když nevím, jak se mohl tváří sestry mihnout maminčin úsměv? A co s tím má blikající svíčka společné? Tak toto se ti nepovedlo. Snad příště.:-)

23.07.2021 11:41 K dílu: Věneček Magdalene

Dlouho jsem tady nebyla. Fantazie ti krásně pracuje. Děkuji moc za výběr.:-)

06.07.2021 01:13 K dílu: Z chalupy Magdalene

Stavila jsem se, viděla a jako miniaturky hezké. Ohodnotím jen tu první a utvořím si obraz.

Zahrada - obraz  tráva

Sekačka - obraz tráva 

A poslední je tam přímo - tráva.

Tudíž až moc dopovězené na haiku. Není tam žádný přechod. Jako miniaturka ...tráva uléhá a dívka uléhá , hezké přirovnání. Tak třeba příště to vyjde.:-)

20.06.2021 13:02 K dílu: Holan Magdalene

A ted si dám něco lehčího. TIP.:-)

 

20.06.2021 12:54 K dílu: Oči, ústa, vlasy Magdalene

Vůně vlasů provoní byt. Moc hezká. TIP.:-)

16.06.2021 21:28 K dílu: Lvíčata Magdalene

Sít chytne rosu....to zní jako chytne rýmu. 

Také se trápím s tímto haiku, protože tam mám nahoře i dole dvakrát čekat a nevím zatím co s tím.:-)

Dlouhé čekání 

v síti chycené chmýří

pavouk nečekal. 

 

16.06.2021 13:24 K dílu: Lvíčata Magdalene

Ještě jednou jsem si přečetla tvé vysvětlení o rose a pavučině. Copak pavučina má potřebu jíst? Já to pochopila tak, že pavouk se rosy nenají. M.

15.06.2021 20:59 K dílu: Lvíčata Magdalene

Tak dobře. Já bych tam dala vítr. V pavučině je pouze vítr, nikoliv rosa. Rosa a pavučina, to nejde k sobě. Rosa se tvoří na trávě a nevím, že by pavouk dělal pavučiny v trávě. Z větru se nenají. Vítr v kapse, znamená, že člověk nic nemá. Ale je to jen můj názor. S rosou bych to za haiku nepovažovala. Ale je to tvé a dej si podle sebe. Tato diskuse mě baví a člověk i něco pochopí. Hezký večer. M. 

15.06.2021 14:26 K dílu: Lvíčata Magdalene

Zkus mi to z Tvé strany rozebrat, proč je tam ta třetí věta.  Já nejsem odborník na pavouky, ale myslím si, že tam, kde hrozí rosa, pavouk nedělá sítě. Jde tam vložit jiné slovo a to už by snad haiku bylo. Nechci napovídat, je to tvé haiku. Zkus místo rosy dát jiné slovo.  .. Popřemýšlej. Hezký den.:-)

O pavoukovi mám třeba toto. Ještě nebylo zveřejněno. Můžeš udělat kritiku.:-)

Dlouhé čekání

v síti chycené chmýří

pavouk nečekal. 

 

15.06.2021 00:07 K dílu: 14.6. úlovky z čundru 5 Magdalene

Vítr se najednou otočil a zpátky popel do lesa zanesl? Nicméně , nebudu nad tím přemýšlet. Na první dobrou se mi zalíbilo a to je důležité. TIP.:-)

15.06.2021 00:02 K dílu: Lvíčata Magdalene

Přesně toto jsem měla na mysli. A nejen u Bošo´a , ale i u českých básníků v jejich knihách haiku neodpovídá dnešním moderním názorům , kteří tady dávají kritiku haiku. Mám  z toho pocit, že haiku ani tak přísná pravidla v minulosti nemělo, ale dnes se tomu přikládá větší váha. Nejlepší udavaná haiku o žábě nebo o naleštěném sedátku v kostele nesplnují podmínky, jaké tady někteří haikaři vyžadují. A přesto patří mezi nejlepší haiku. Co s tím? Asi se držet základních pravidel a nechat na ostatních,  zda se jim text líbí nebo ne. Nebo vzbudit zakladatele haiku, at vysvětlí svá pravidla, protože lidé je začali chápat asi jinak.:-)

14.06.2021 22:30 K dílu: Lvíčata Magdalene

Má dvě strany, jak píšeš.  Jedna, mrtvá matka, druhá malá lvíčata, která přináší život a obraz přírody kolem.  Chtěla jsem znát Tvůj názor a  moc za něj děkuji. 

Já mám jen základy haiku , ale bohužel tady jsem nenašla opravdu dobrého haikaře. Strašně si protiřečí s japonskými haikaři a jejich haiku. Ale i u českých haiku jsem našla, že tito haikaři dělají i základní chyby, které zná i začátečník.  Dávají Tipy haikům, která opravdu haiku nejsou a to mě zavádí. Proto se snažím učit jinde, ne tady. Ale ráda si přečtu názor. Měj se moc hezky. M. 

14.06.2021 22:29 K dílu: Lvíčata Magdalene

Má dvě strany, jak píšeš.  Jedna, mrtvá matka, druhá malá lvíčata, která přináší život a obraz přírody kolem.  Chtěla jsem znát Tvůj názor a  moc za něj děkuji. 

Já mám jen základy haiku , ale bohužel tady jsem nenašla opravdu dobrého haikaře. Strašně si protiřečí s japonskými haikaři a jejich haiku. Ale i u českých haiku jsem našla, že tito haikaři dělají i základní chyby, které zná i začátečník.  Dávají Tipy haikům, která opravdu haiku nejsou a to mě zavádí. Proto se snažím učit jinde, ne tady. Ale ráda si přečtu názor. Měj se moc hezky. M. 

14.06.2021 20:29 K dílu: Lvíčata Magdalene

Také mi to příjde takové zvláštní, ale sama to posoudit neumím. Mohl bys, prosím to haiku, pokud je to teda haiku, trošku rozebrat? Z toho, nevšední jsem se moc nedozvěděla. Jestli se má psát haiku jen všední nebo proč nevšední? Děkuji.:-)

05.06.2021 10:59 K dílu: Věneček Magdalene

Změna zní lépe. Díky.:-)

03.06.2021 22:58 K dílu: Růženec Magdalene

Děkuji moc všem za Tipy i komentáře.:-)

03.06.2021 22:57 K dílu: Věneček Magdalene

Děkuji moc všem za Tip.:-)

18.05.2021 16:06 K dílu: Bobr Magdalene

Až na tu reklamu, kterou máme asi všichni dost v telce, moc hezké.:-)

15.05.2021 23:36 K dílu: Skály Magdalene

Kup si Clavin a neotravuj.:-)

15.05.2021 23:34 K dílu: Skály Magdalene

Kup si Clavin a neotravuj.:-)

15.05.2021 14:00 K dílu: Moje babička Františka Magdalene

Tak to v těch dobách chodilo. Líbí.:-)

11.05.2021 22:29 K dílu: Ježek Magdalene

Začalo to zajimavě a skončilo bez pointy, obyčejnou zlodějinou. 

11.05.2021 22:17 K dílu: Kosa Magdalene

Hezká a ty vůně obilí, jako bych tam byla.:-)

11.05.2021 17:00 K dílu: Skalka Magdalene

Všem, moc děkuji.:-)

11.05.2021 17:00 K dílu: Akáty Magdalene

Milan H, moc děkuji.:-)

 

11.05.2021 16:59 K dílu: Akáty Magdalene

v esuvanko, moc děkuji.:-)

11.05.2021 16:59 K dílu: Akáty Magdalene

zeleda, moc děkuji. .:-)

10.05.2021 20:30 K dílu: Mňaukí - 5. díl Magdalene

Ty názvy jsou pro děti nic neříkající a rychle se zapomenou. Já sama je nemohla napoprvé vykoktat.  Kdyby tam byly hezké české názvy , dám  TIP  s *. Tak jenom Tip.:-) 

08.05.2021 11:05 K dílu: Z cyklu - Pohádky z paloučku u obory. Magdalene

To je věc názoru a výchovy dítěte.  Zajimavé, že někteří lidé rady neumí přijímat, ale pokud ji v životě potřebují, pak pro ni chodí. 

07.05.2021 16:51 K dílu: Za ty prachy, nekup to - Magdalene

Za vtip 17 Tipů? Ty musíš mít hodně kamarádů tady. Jako vtip dobrý, nic víc.:-)

07.05.2021 16:48 K dílu: Den louží Magdalene

Za pohádku bych to nepovažovala. Je to vyprávění.  Jména osob se mi nelíbí , české by bylo hezčí. Za hezké a milé vyprávění dám TIP.:-)

02.05.2021 01:05 K dílu: ZA VŠECHNO MŮŽE PRAOTEC Magdalene

Španělské moře je studené. To já raději Maltu, tam je moře jako vlažný čajíček.:-) Hezké povídání. TIP.:-)

02.05.2021 00:46 K dílu: Z cyklu - Pohádky z paloučku u obory. Magdalene

Děkuji moc. 

17.04.2021 18:59 K dílu: Anička Magdalene

Velmi citlivá básen. Líbí se mi a je to asi to nejjlepší, co jsem zatím od tebe přečetla. Tip. A podle mě patří do Zlatého výběru.:-)

17.04.2021 11:11 K dílu: Je dovoleno nepokleknout na pohřbu své matky? Magdalene

Tam je otázka, proč si Kudela dal ruku před pusu? Na hřišti si běžně i sprostě nadávají. Dokonce se poperou. On si ten důkaz, že ho rasisticky nenapadl, sám zničil. Přiznal, že ho urážel, pod zakrytou rukou na puse. Jinak by se to dalo z jeho úst vyčíst. Proč si budu dávat ruku před pusu, když jednám v mezích zákona? Byly tam nepřímé důkazy. UEFA, by si nedovolila žádného hráče z jakékoliv země tak potrestat bez přímých důkazů, jako Kudelu. Pouze Čecha.

 

Kdo vymyslel poklekat a je to povinnost? Proč je urážka, když někdo nepoklekne? Evropa patřila Evropanům a měla by i nadále. A člověk si sám může rozhodnout před koho si klekne a neklekne. Pokud si nekleknu, nesmí se to brát jako urážka rasismu. Je to každého vůle. Proč před někým klečet? Lidé si mají být rovni. Tudíž žádné klekání před nikým. A z čeho vyplynulo klekání? Z náboženství. A náboženství je nevětší zlo na světě mezi národy. Nevěřící člověk má právo být nevěřící a má právo neklekat. Kleknout si před někým je ponižování sama sebe. Britové jsou největší rasisti a pouze si hrají proti rasismu.  Britové sami vozili černochy do Evropy a obchodovali s nimi. Královská rodina má majetek zaplacený krví. Ani před královnou neklekat. Zrušit monarchii. Bohužel zemřel nějaký princ Philip a v Česku byly media a televize zaplaveny těmito zprávami. Byl to člověk jako každý jiný a žil z majetku, který předci královny nakradli ve válkách a černoši na ně dřeli. Neklekat před nikým a nikdy. Pokud si mám před někým kleknout, tak jen před svými rodiči, kteří mi dali život, vychovali mě a celý život při mě stojí. NEKLEKAT

17.04.2021 00:25 K dílu: Dotýkání Magdalene

Je tam moc doteků na tak krátký text.  Jdou nahradit. Název by se nemusel měnit. V tomto stavu za mě, ne. Pohraj si s tím. Protože je líbivá.:-) 

16.04.2021 22:32 K dílu: Je dovoleno nepokleknout na pohřbu své matky? Magdalene

Já jsem byla součástí úplně něčeho jiného. Mně nikdo v minulosti nechtěl okrást. Nikdo si ode mě nechtěl půjčovat peníze. Samozřejmě, že lidé se tenkrát měli lépe a elita vykřikovala. Ted se má elite dobře a ostatní jsou chudáci.

16.04.2021 21:18 K dílu: Je dovoleno nepokleknout na pohřbu své matky? Magdalene

K3 Mají, to víš že jo, ale je v angličtině. A já nechci zapomenout češtinu. Protože ji potřebuji na své knihy. Jo už mě začaly přicházet odsud zprávy, at půjčím peníze:-) Objednala jsem emailem v Česku smuteční kytici na pohřeb. Prodavačka mi říká v telefonu 10 čerervených růží 650 Kč. Pak mi posílal majitel květinářství číslo účtu. 10 červených růží 1000Kč.  Jak slyšel, že peníze půjdou z Irska. Tak toto tu opravdu nemáme. 

16.04.2021 19:48 K dílu: Je dovoleno nepokleknout na pohřbu své matky? Magdalene

Děcka vám nebudou mít kde bydlet, budou zadluženi na celý život a vy se bavíte, hádáte o Kudelovi, kterému jste ukradeni. Republika je zadlužená. Ceny po Covidu vám porostou jak houby po dešti a řešíte něco, co neovlivníte. Čech má doma bordel, ale řeší bordel souseda. Televize, politici vám lžou. Nechápu to myšlení.  

16.04.2021 16:38 K dílu: Je dovoleno nepokleknout na pohřbu své matky? Magdalene

Cadmium, ale vy se jako ten plevel z východu chováte. Podívej se během sedmi měsíců čtvrtý ministr zdrtavotnictví . Podívej se jakou vizitku vám děla Zeman s Babišem. Jestli by v některé zemi mohl být premiér ve střetu zájmu, STB, a podvoDník s dotacemi. Já niČ, to všetko oni. A lidé ho volí. Děláte si to sami, že jste plevel. A to nepíšu o rozkrádání země. Toto není v žádné zemi, korupce a zloděj si dá logo- proti korupci. Vzdyt já čtu, jak se píše o Česku v zahraničí. A není to dobrá vizitka. Kdysi se řeklo Jagr, Hašek, Nedvěd, svět věděl o Česku. Dnes ví jen proto, že fotbalista mluví rasistické výroky. Až bude váš prezident slušný, pak i my v zahraničí si vás víc budeme vážit. Zatím si český lid volí jen zlo. A tak se k němu chová ostatní svět. M.

16.04.2021 16:28 K dílu: Je dovoleno nepokleknout na pohřbu své matky? Magdalene

K3. Napsala jsem , že odpovídat nebudu i když mi vyvracíš pravdu. Žádná demagogie. To by musel být i komentář autora demagogie. Proč se od roku 2004 v Irsku zdražilo pouze o desetníky? Já v roce 2014 koupila okurky za 80 centů, dnes je mám za osmdesát pět centů. Proč si v Irsku nebo Německu, Švýcarsku si nedovolí politici krást? Proč nejsou tyto země rozkradené, jako je Česko? Stále vidíš , jen co máš doma a smiřuješ se s tím. Že to tak má být. Nemá. Všechny ty penize za zdražování jdou do kapes nadnárodním společnostem, miliardářům. Chytrý bohatne, hloupý platí. Víš , co? Nic nevíš o světě, nic nevíš o politice. Proto se nebudu rozepisovat. A pokud si myslíš, že moje komentáře jsou plné demagogie , pak je mi líto. Že jsi člověk, který druhého nezná a hned ho vidí ve špatném světle. To je ale výchovou státu. Stále chcete být na sebe jen hodní a v opaku se chováte jeden na druhého velmi špatně. Soused , souseda nezdraví,. Politici se hádají mezi sebou jako psi. Jak v obchodech, v autobusech. Když se něco zeptám, odpoví mi štěkot prodavačky.  Tak mezi sebou v rodinách. Nemažu nikomu med kolem huby. Píšu o politice a proto nemusím za každým slovem ukazovat nějakou přívětivou tvář. Vztahuješ to na sebe. Je to tvoje věc. Já píšu obecně. Píšu jaká je situace. Přijed se podívat do Irska, jak se cizí lidé na tebe smějí. V autobuse se lidé mezi sebou baví , usmívají se. A u vás? Nechcvete přijímat názor někoho, kdo s vámi v tom hnoji nežije. To je celé.  M. 

16.04.2021 15:29 K dílu: Nesmysly před spaním Magdalene

Dětem se má říkat pravda. Lžete dětem. Židle si knížku nečte. Větší hovadinu napsanou jsem neviděla. Vtloukáte do dětí lež a nesmysly. Nedivte se pak, že dítě chce uvařit mladší sestřičku, když se jim vtloukají nesmysly do hlavy. Spolužák zavraždí spolužačku. A proč? Protože žil v představách z nějakého filmu. A já věřím, že jak to budete dětem číst, tak ti chytří vám řeknou. Babičko, židle nečte a ty mi lžeš. Honzíku, nelžu. Já to psala do bramborové polévky a děda z ní vykukoval a dával pozor na pravopis.  Opravdu nelžu. Kráva je fialová, židle čte, komíny se třepou zimou.   Pro psychologa. Nemá to ve Zlatém výběru, co dělat. Nezaslouží si to ani jeden TIP. Nejhorší dílo pro děti na Písmáku. 

16.04.2021 15:07 K dílu: Je dovoleno nepokleknout na pohřbu své matky? Magdalene

Odpovídat nikomu nebudu. Nebudu podporovat hon na čarodějnice.

16.04.2021 15:00 K dílu: Je dovoleno nepokleknout na pohřbu své matky? Magdalene

Naprosto s článkem souhlasím.  Vyjadřím se stručně. Kdybych uvedla všechny argumenty, proč budou lidé ve své zemi menšina nebo otroci, a  budou se muset klanět.  Byla bych opět napadána. V článku nejde jen o fotbalistu, jde o celou společnost. Tak jsem to pochopila já. 

Mimochodem: Z kin už se stahují závadné filmy a stahují se už i knihy. Protože nejsou genderově správné. Hlavně dětské knihy se stahují. A nejen v Česku.

 

Těžko vysvětlovat někomu, kdo o politice a co se děje v zemi a ve světě nic neví. On si bude stát jako ta hloupá ovce jen za svým. 

V hospodách zakázali kouřit a dělají tam dětské koutky. Děti patří do hospody? Philip Moris zastavuje výrobu klasických cigaret. Budou ty jedovaté , alektronické. Oni potřebují více rakoviny. Více vydělávat na smrti. Švejk se v hrobě obrací. Lidé nevidí, že je to sama vyhlášky, nařízení, příkazy, rozkazy.

Většina lidí si myslí, že když má co jíst, a i za cenu jídla si našetří někde do Chorvatska, že to je život. Oni ještě život nepoznali. A pokud se s tím něco neudělá, nepoznají ho ani jejich děti. Hodně cestuji a na sto honů poznám Čecha na dovolené.

 

Mlčí, oni jim zdražují jídlo a oni mlčí. To i za socializmu ty hloupé ovce , když jim Husák chtěl zdražit zlato, nemlčeli. Ceny rostou jak po dešti.. Bydlení je nedostupné pro normální lidi a oni MLČÍ a MLČÍ. Oni vylezou řvát kvůli omezením u Covidu. Covid jednou odejde, ale vaše děti, vnuci tu zůstanou. 

Česko se žene rychlým krokem do diktatury. A nejen Česko, ze států EU  už  diktatura je v Madarsku, v Polsku a přerůstá do dalších zemí. Jen jednoduší a zaslepení lidé nevidí, co se děje a hřeji si stále svou polívčičku, která už dávno není jejich. Každý rozumný člověk, ví, že dnes je třeba zaobírat se politikou. Protože v opačném případě, lidé skončí jako otroci ve své zemi, když budou jako hloupé ovce mlčet. Lidé dostali svobodu slova a mlčí. K čemu jim pak je? 

Toto píši obecně. Nepíši to na adresu nikoho zde na Písmáku. A pokud si to někdo vzáhne na sebe, je to jeho věc. M.

16.04.2021 10:09 K dílu: Symbol Magdalene

Pokud máš angl. klavesnici, jde na liště na pravé straně nahoře přepnout na češtinu. Já sice diakritiku neřeším, umím to přečíst. Báseń tím hodně ztrácí. 

16.04.2021 09:40 K dílu: 12 Magdalene

snake zdravím- Pokud je senrjú, ok. Tady je pod haiku a tím se řídím. Kdo toto dílo vůbec vložil do Zlatého vyběru? 

16.04.2021 00:54 K dílu: Včelka popleta Magdalene

Pokud je dílo opravdu špatné, není od věci, aby čtenář napsal - nelíbí se mi. Každý pozná dobré a špatné dílo. Ale u díla, které je dobré a jenom mě se nelíbí, že tam je malá chyba, tak bych svou verzi vůbec nevkládala. Protože, to dílo už není tak dobré. Já dala Tip, pochvalu, moc se mi to líbilo. Nic mne nerušilo. Pak jsem přečetla snake komentář a dílo si četla po sobě a už se mi tolik nelíbilo. Byla jsem snake ovlivněná. To mi vadí, že u dobré práce ji autorovi někdo sám mění a myslí si, že ta jeho verze je ta nejlepší. Mnohdy není. 

15.04.2021 22:49 K dílu: Včelka popleta Magdalene

Cvrcka, takže tobě nevadí, když ti pod dílo někdo strká svou verzi a je ještě horší než tvoje? .:-)

15.04.2021 22:45 K dílu: Včelka popleta Magdalene

Cvrcka , ten nástin od snake, byl úplně zbytečný. Autor měl básen napsanou tak, že děti by ji pochopily. Daleko lépe mu verše sedí, než jaké uvedl snake. Tudíž, kdyby si to ušetřil, autor tady mohl mít jen kladné komentáře. Já to jen  doplnila. Vyřid si to se snake. A pokud snake chtěl dát komentář, mohl mu to napsat do soukr. zpráv. A autor by si rozhodl, zda to změní nebo ne. Snake mu to první předělal tak, že to drhá. Kdyby mu to upravil aspon tak, aby to ladilo. Opravdu sis mohla na těch prtstech sedět. Nic horšího než snake jsem nenapsala. Hezký večer.:-)

15.04.2021 22:37 K dílu: Poslední rozloučení Magdalene

Děkuji, moc.:-)

15.04.2021 22:37 K dílu: Poslední rozloučení Magdalene

Děkuji , moc.:-)

15.04.2021 21:56 K dílu: Včelka popleta Magdalene

Snake. Když už jsi dal připomínku, dílo se pokazilo, tak ji doplním. 

 

Kdepak, moje milé děti

tahle včelka jinam letí

tu popletu přilákala

honzíkova modrá šála. 

V prvních dvou věrších se píše, že včala někam letí. Tudíž je třeba myšlenku domyslet. A ne jí odlákat jinam. Vůbec se to dobře nerýmuje a nečte, 

Když už tak takto. 

Kdepak , moje milé děti

tahle včelka jinam letí

ze všech květin nejvice

včelu láká čepice. 

15.04.2021 21:46 K dílu: Včelka popleta Magdalene

Moc hezká  . Děti mají rády poplety. Tip.:-)

15.04.2021 21:22 K dílu: ptačí tématika Magdalene

U prvního jsem se zatřepala. Nehezký, ovšem pro život důležitý fakt. Obě jsou hezké. Tip.:-)

15.04.2021 21:03 K dílu: svetlo po záruke Magdalene

Zvedacec: Stále nechápeš. Toto dílo nemá děj, je rozporuplné, pouze spojené věty, které si odporují. Tyto básně je velmi těžké psát. Jediná u které jsem zatím viděla psát básně tímto stylem je Gora. Jinak lidé dají věty dohromady a myslí, si že ostatní na to nepříjdou. Většinou nepříjdou a píší jak je dílo dobré. Oni se totiž věnují pouhým větám a nepřemítají o čem to dílo je. Psát tímto stylem nemůže každý. A tady skoro každý takto píše. Jednou jsem vzala věty a pospojovala je aniž bych věděla, o čem to pořádně je a jestli si věty neodporují. Byla jsem překvapená kolik dílo dostalo tipů a jak se líbilo. Dodnes nevím ani já o čem bylo. Takže vím, o čem píšu. 

15.04.2021 20:56 K dílu: svetlo po záruke Magdalene

Zvedavec, pouze u dobrých děl když vidím chybu, to píši do zpráv. Aby si dotyčný chybu opravil. A já musvým nekonstruktivním komentářem dílo nepokazila. Bohužel toto dílol není dobré, tidíž na něm komentářem se nedá nic zkazit. Prosím tě, čti lépe co píši. Pak to bude pro obě strany jasnější. Děkuji M.

15.04.2021 19:09 K dílu: svetlo po záruke Magdalene

Luzz. To světlo je hezké, to jsem nepořella. Ale básen nedává smysl jako celek. Nechci to rozebírat. Pokud si to budeš přát, rozeberu. Věty si v básni protiřečí. M. 

15.04.2021 19:08 K dílu: svetlo po záruke Magdalene

Dievča z lesa. Pokud budou dávat tyto básně smysl, pak budu ta , která to ocení. 

15.04.2021 18:57 K dílu: O odvaze Magdalene

Přečtěte si básen od Gory o té plsti. Takové nesmysly, které zkloubila tak, že je to jedna z nekrásnějších básní psaná v tomto zmatečném stylu. Její básen o plsti má děj, má smysl, má ducha.  Když chce někdo psát tímto stylem, musí to umět. Gora to umí. Gora mi uškodila, ale já nejsem mstivý člověk a pokud má dobrá díla, jsem ochotná je vyzvednout. Tato básen do koše.  M.

15.04.2021 18:51 K dílu: O odvaze Magdalene

Husy nemají žádnou souvislost s cigaretami do šestého patra.  Žádný kuřák, který běží do schodů nemyslí na létající husy, myslí na své plíce.  Leda by letěl do nebe a cestou husy potkal.  Ale to už by byla jiná básen. Jsou to vlastně dvě básně spojené do jedné.  Pouze spojené různé věty. Ve Zlatém výběru nemá co dělat. Psát tímto stylem je moc a moc těžké. Vnímavého čtenáře a zvlástě ty, kteří tomuto stylu rozumí nejde oklamat. Já patřím mezi vnímavé čtenáře, které tuto básen rozkouskují a zjistí o čem je. Tato je o ničem.  Ano, dvě básně spojené do jedné. Omlouvat se dílu za svůj názor nebudu.  Byla bych směšná. M. 

15.04.2021 18:31 K dílu: svetlo po záruke Magdalene

Divča z lesa. Jsem ráda, že to tak chápeš. V žádném případě nekritizuji tebe jako autorku. Určitě máš i lepší díla. Proto se dílu omlouvat nebudu. Byla bych směšná. 

1. Věta : Vychutnat si světlo po záruce. Opravdu nerozumím. Hvězda když zhasne, nesvítí, tudíž nejde ji vidět po záruce. Ale hezký obrat této větě připíši, ale do jiné básně.

2. Z jedné strany píšeš, že k čemu ti jsou hvězdy a z druhé strany si vychutnáváš jejich světlo.  

I když je básen psaná různými pospojovanmi obraty , musí dávat smysl. Tato má pouze pár obrázků, ale celek si protiřečí. 

Neber si to osobně. Většina lidí tady píše ty nesmyslné básně a myslí si, že stačí dát pár obratů a nikdo nepříjde na to, o čem ta básen je. Toto je strašně těžká parketa. Napsat dílo s nesmyslnými obraty. Protože světlo po záruce neexistuje ( je to nesmyslný obrat, ale dá se použít ) a ještě jej spojit do celku básně , aby to zapadalo. Kdybys ho vložila do díla, kde by to sedlo, je to pro představu moc hezké. Bohužel. Proto tolik lidí píše tímto stylem, že nikdo neví o čem to pořádně je a sami tomu nerozumí. 

Nejdříve hledám děj básně a celou dobu se jim řídím a jedu podle něj. Pak může vzniknou dobrý děj, dobrá básen. Možná jsem ti pomohla, možná tě naštvala. Ale toto je realita. M. 

15.04.2021 17:45 K dílu: Krajina Femina Magdalene

Něžná. Tip.:-)

15.04.2021 17:42 K dílu: svetlo po záruke Magdalene

Málo dávám negativní komentáře. Ale toto je s prominutím nesmysl snůšek. Všichni víme, k čemu jsou hvězdy. To by autorka mohla napsat, k čemu je mi slunce, k čemu je mi měsíc. Planety nás drží při životě. Nebýt planet, není svět. A hvězdy její život jako zbitý pes nezavinili. Každý je strůjcem svého štěstí. Hvězdy za to nemůžou a nejsou její. V básni není žádný pocit, prostě jen jak autorku věty napadaly. Můj názor. Autorka mě omluví, že se na konci nebudu omlouvat, jak je zvykem.  Nevidím důvod. M. 

15.04.2021 17:25 K dílu: Prokletí Magdalene

Je to moc hezké. Na klíč jde šlápnout, ale on cítil, že o něj zakopnul. Byl to jeho pocit, ten mu nikdo nemůže vzít. Byl vystresovaný a to se stává.  Už jsem zažila člověka, kterému čouhala kost z nohy a on strachy běžel. Vše je krásně popsané.  Je to psychologická povídka, tudíž nějaká fixe se tam dá očekávat. Dávám Tip a navrhuji do Zlatého výběru.:-)

15.04.2021 14:40 K dílu: Sedem pádov bez pointy Magdalene

Kde až ta ne (literatura sahá.:-)

15.04.2021 13:52 K dílu: Zrušme Písmák Magdalene

zzlatý. Mimochodem, já jsem tuto provokaci tady nedala.:-)

15.04.2021 13:47 K dílu: Zrušme Písmák Magdalene

zzlatý. Myslím si, že toto je vhodné omluvy. 

1. Nebojuji hlava nehlava. Ovšem , pokud to nemyslíš v jiném významu. Nejde pochopit, jak tato slova myslíš.

Píší své názory, nikoho neurážím, bráním se tomuto spolčení proti mě. Přečti si poslední koment Cadmium. Je to normální, aby člověk, který se zabývá literaturou takto psal ? Ani jí/ jemu neodpovím. Pouze mě chce vyprovokovat. Jen napíšu, Cadmium je člověk špatného charakteru. Napadá a vysmívá se lidem. Dnes to udělal/a mně , zítra vám. M. 

15.04.2021 13:39 K dílu: Z cyklu - Pohádky z paloučku u obory. Magdalene

pozdni.pokusy. Děkuji moc, že se pohádka líbila. Je napsána kniha se sto padesáti stránkami pod názvem Pohádky z paloučku u obory. Jsou tam pohádky se včelkou Lízou. Něco podobné jako včelka Mája, i když moje pohádky jsou úplně odlišné. Do pohádek jsem nevkládala žádné boje. Jen přátelství zvířátek na paloučku u obory. Nemám ted čas na knize udělat svoji korekturu. Až bude hotová, moje korektorka mi ji po mně opraví a  pohádky budu posílat do TV. jako Večerníček. A když se nepovede, vyjde nejdříve knižně a podle ohlasu ji pak znovu televizi nabídnu. Děkuji moc. M.

15.04.2021 13:20 K dílu: Z cyklu - Pohádky z paloučku u obory. Magdalene

zzlatý. Děkuji moc, že se maličké pohádka líbila. Je přeložená do angl. a děti ve školkách ji mají moc rády. 

Děkuji, že jste napsal, něco více o Vaší tvorbě. O to víc, si Vás jako spisovatele budu vážit. Nečetla jsem toho více z Vaší tvorby, ale pokud Vám vyšlo už 10 nebo více knih, něco to už znamená. Pokud by knihy byly špatné, žádný nakladatel by do nich nevložil své prostředky a ani se pod ně nepodepsal. Jen tak dál, moc držím palce. M. 

15.04.2021 12:59 K dílu: Zrušme Písmák Magdalene

Redaktoři mají být od toho, aby posílali dobrá díla do Zlatého výběru. Což se neděje. Mnoho z nich tam posílá jen své lidi s braky, které vidí i naprostý nováček v psaní. Neznamená, že dílo má 50 Tipů, proto je dobré. Neznamená , že dílo má dva Tipy, proto je špatné. Redaktor nemůže posílat do Zlatého výběru jen podle Tipů i když ohled na to může vzít- Redaktor je v psaní znalý a má sám rozhodnout, jestli je dílo dobré, či nikoliv. Redaktor má být k tomu, aby pod dobré dílo napsal kladnou kritiku a posílil sebevědomí autora. Redaktor by neměl pod díla psát, co má autor změnit , co ne a jak má autor psát.  Redaktor má být, a to připomínám jen a jen spravedlivý ke všem, nejen ke svým podlízačům. Není to tady kurz tvůrčího psaní, není to zde ohodnocení diplomových prací z literatury, není to zde žádná učebna literatury. A pokud autor nebude vědět , jak dál, má možnost se sám redaktora zeptat. Tím ovšem nepodcenuji díla redaktorů. Protože vy jste schopni to takto otočit. Píši jen o tom, co já očekávám od redaktora. A jsou zde lidé, kteří už jsou opravdu spisovatelé. A redaktor, kterému nikdy nic nevyšlo, nebo jen ekniha, nemůže hodnotit díla, která vydala autorům různá nakladatelství. Přečetly je miliony lidí a posoudila většina. Redaktor není od toho, aby naše díla hodnotil negativně. Co se nelíbí jemu, může se líbit ostatním.

Uvedu příklad: Už je to zde zavedené. Pokud redaktor napíše pod dílo jeho chyby, každý se toho chytí a už se k dílu nevyjadřuje, protože je přesvědčený, že redaktor má pravdu. A přece nebu oponovat redaktorovi, a před ostatními se tady zesměšnovat, že?  Tak jen koukne, mlčí a v duchu si řekne, mně se to líbilo a jde dál. To platí u všech autorů, kteří nepatří do skupiny, kde si dávají Tipy za přátelství. Většina lidí dává svá díla tady s tím, že si je někdo všimne. Kritika od redaktorů tato díla kazí. A i když je pod tím falešně napsáno, aby autora neurazil, že v celku je to dobré. Je to poškozování díla. Nesouhlasím, aby mi redaktor kritizoval dílo. Pokud chce, at mi napíše, že se mu líbí a zvedne mi sebevědomí. V opačném případě to beru, že mi dílo kazí. To je můj názor na redaktory. Nejsou víc než my všichni ostatní. A že jim tady dal někdo funkci, každý autor to nemusí přijat. Nejsme povinni cokoliv od redaktorů přijímat na naše díla. Pišme sami za sebe. Hodnotme sami za sebe podle své nejlepší vůle. Nepletme hrušky s jablky. NEPLETME SI VZTAH K AUTORIVI S JEHO DÍLEM. TIPUJTE SPRAVEDLIVĚ a NETIPUJTE KAMARÁDŮM , KDYŽ SE VÁM DÍLO NEBUDE LÍBIT. Pak bude Písmák na úrovni a bude to dobrý literární server. Nebudou zde lidé mazat díla a odcházet. Jaký to byl dobrý autor UPUPA. Úplně jste ho odrovnali. Odpískali jste ho tady. Protože uměl mnohem více než vy. Díla smazal a odešel a nebyl to jen on. Odešli i další, kteří už něco znamenali a uměli psát. Stydte se, ti kteří napadáte bezdůvodně. Moje názory na které mám právo. M. 

15.04.2021 11:43 K dílu: Zrušme Písmák Magdalene

Naštval mě zzlatý, zvedavec, majaks. Vše jsem si přebrala. Někteří z nich se mi omluvili. A tím to končí. Napíšou hezké dílo a můžou ode mne očekávat kladný komentář, Tip. V žádném případě to, že jsme se neshodli nebudu motat k dílu. 

Napsala jsem dvě moc hezké pohádky. A nějak mi tam chybí Tipy redaktorů. Gora, snake a dalších redaktorů a v neposlední řadě vás všech, kteří mě tady kritizujete. Že jste má díla neviděli? Viděli, jste na seznamu. Koukli a odešli. Proč? Kvůli mým názorům,  které mám ve svobodné zemi pravo říkat? Redaktor i autoři zde se řídí jen a jen názory na člověka a neposuzují jejich díla jen proto, že ho nemají rádi? Přátelé, tady je to o dílech o našem psaní a ne aby jste se mstili někomu za jeho názory. Když byla Gora i Snake schopni mi dávat nekonstruktivní komentáře pod dílo, proč mi nedají pod dobrá díla Tipy nebo pochvalu? Přátelé, nejdříve si přeberte své povahy a pak někoho kritizujte. Pokud tady dá i ten, který mě nesmírně urazil dílo, které bude dobré, může ode mě očekávat pochvalu. Pokud bude ve Zlatém výběru dílo, které si to nezaslouží může ode mě očekávat, že napíšu , že dílo tam nepatří. 

Taková jsem já. M. 

15.04.2021 11:06 K dílu: Zrušme Písmák Magdalene

Cadmium, tebe jsem poslala do prdele? Všichni to četli. Majaks se k tomu může vyjádřit, protože to bylo u jeho díla a mám scren. Napsala jsem pod majaks toto: Kdybych byla na místě majaks, tak tě pošlu do prdele. Žádná jiná věta nepadla. Pouze můj názor na tvé útoky na mě. A to můžu zopakovat i u tohoto komentáře, který tady máš, jako znovu útok na mě. Zatím jsem tě do prdele neposlala. I když za své nemístné útoky na mě tam patříš. 

Snake. Ano, lidé si budou pamatovat. Jen zapomínáš, že na Písmáku jsou i další lidé. Není jen tato vaše útočná společnost. Jsou tady i další autoři. Kteří mi píší, omlouvají se mi, někteří se omlouvají za sebe, jiní i za tuto útočnou skupinu. Kdybych neměla jejich podporu, už dávno bych tady nebyla. A věř, že těch lidí je daleko více, než tady tato malá útočná skupinka. Ty jako korektor, redaktor poezie svými výpady proti mě , jsi se v očích mnohých znemožnil. Lidé ti přestávají věřit, že jejich práce bereš všestranně. Že jim úmyslně nakazíš práci svými nekonstruktivními komentáři pod dílo. Protože tady vidí, jak se chováš k autorovi. 

Ano, plně s tebou souhlasím, lidé si budou pamatovat. 

 

Povýšenost? Očekávám, že vypíšeš v čem jsem se povyšovala. Ba, naopak. Mnohé jsem tady poznala, kteří už něco v psaní znamenají a dodnes o nich tady nikdo neví. Skromně mlčeli. Ale proč? Je snad ostuda to, že jim vychází knihy na pulty obchodů? Že nemají pouze knihy, které si zaplatili jako eknihy a ty pak vyšly? Nesmí o sobě autor napsat, čeho už dokázal? Pokud bereš to, že se povyšuji tím, že mám knihy na pultech obchodů, pak se mě snažíš umlčet, abych o svých autorských pokrocích mlčela. Já se umlčet nedám. Na to nemáš právo. Ano, budu o svých knihách psát. Ano, pokud pocítím, že moje práce jsou úmyslně poškozovány kritikami, které nejsou konstruktivní pouze ničí dílo, 1:( např. ta věta se mi nelíbí, měla být napsaná takto a ještě pod to dá svou verzi, jak bych měla psát, tak to je za hranu.) Je to pouze jeho pocit, že věta se mu nelíbí. Ostatním se líbit může. 2.Dále pak - máš tam gram. chybu, toto je nemístný komentář a ten napíšu autorovi do jeho zpráv, aby si to opravil, ale nebudu mu úmyslně ničit dílo. 3. Mělo by to být v odstavcích - další nekonstruktivní komentář k dílu. Pokud bude někdo pod moje díla dávat takovéto kritiky, pak at očekává, že já si své dílo obhájím. 

Dále pak. Ozvala jsem se, že ve Zlatém výběru je mnoho špatných děl. Že moje díla jsou o mnoho lepší a jsem tady přehlížena. To je povýšování.? 

Dále pak, že jsem napsala o sobě článek, je povýšenost? Z jaké důvodu bych zde nemohla o sobě psát? 

A v neposlední řadě, že jsem psala o Irsku a jak se žije s černochy je povýšenost? 

Nebude tvá uražená ješitnost a nejen tvá i těch, kteří se do mě strefují v tom, že já žiji v jiné zemi a mohu napsat, aniž by to bylo povýšené v lepší zemi než Česko. Která se snaží pro své obyvatele, aby se v této zemi měli dobře, aby se nekradlo, nepodvádělo a lidé v ní měli skvělý život. Zrovna takový jako mám já. To je povýšenost? Opakuji, očekávám v čem dávám najevo svou povýšenost. 

Ty sám se nemístnými poznámkami, napadáním mé osobnosti, psaním komentářů proti mě, vysmíváš se mi, jen si tady přečti, co píšeš a otevři oči. Ty sám se zde ponižuješ a ostatní , kteří pořádají s tebou na mě hon se jen a jen ponižují s tebou.  Vy sami jste se zde útoky na mě, psaním básní o mně, psaním článku - jako Zrušme písmák  a pod. jen a jen ponížili. Já vás neponížila. 

Nad nikým se nepovyšuji nad nikým se neponižuji. Sami se hážete do šuplíku - ponižován. M. 

 

14.04.2021 22:39 K dílu: Zrušme Písmák Magdalene

Marcela.K. Ráda si vaši listovou knihu , která vám vyšla jak píšete přečtu. Stačí mi název knihy , určitě je na internetu. Děkuji

14.04.2021 22:20 K dílu: Zrušme Písmák Magdalene

Oznamuji všem. Nejsem Magda. Jsem Jana Johanna Magdalene. Zkráceně, Magdalene. Snad pochopíte , že i vy sami jste hrdí na své jméno a nenechali byste si ho zprdnit. 

14.04.2021 22:17 K dílu: Zrušme Písmák Magdalene

Vajádřím se pouze k dvěma komentářům. Bude to pro ARU, ale týká se to všech, kteří na mě pořádají hon.  Nikdy jsem ani slovem nenaznačila, že já povedu Zlatý výběr. Pouze za sebe jsem se vyjadřovala. Pak jsem navrhla, že ti, kteří se cítí poškozeni, může se udělat tabulka a jejich díla uvést mimořádně do Zlatého výběru. Sama jsem napsala, že já tu tabulku nebudu dělat. Že toto musí udělat kompetentní lidé. A to mi nepořete, že jsem to tak napsala. Že lidé, kteří se cítí poškozeni, se mají ozvat. Ozvali se dva. Bojím se je jmenovat. Určitě víte kdo to je. Pak mě majaks urazil, že vedle mě a zzlatého by se nikdy nepostavil. Že nemám jeho dávat  do množného čísla. Pak jsem byla nucená dílo, kvůli vašim posměchům a urážkám smazat. Na což mám právo. Sami si přečtěte, jak tady o mně píšete. Je něco na tom špatného, když navrhnu, něco nového, co tady ještě nebylo? Je něco na tom špatného, když dám návrh?  Možná by to bylo prospělo autorům, na které se tady zapomíná. A rovnou píšu. Pokud mi bude někdo dávat komentáře typu: Ta věta se mi nelíbí. Toto tam nemělo být, toto mě ruší, proč tam nejsou odstavce, proč je chyba ve slově. A podobné komentáře. To nejsou konstruktivní komentáře k dílu. zzlaý mi psal: Ta první věta mě hned odradila. Uvědomuje si, že jeho mohla odradit a dalšímu se mohla líbit? A pak další věta k pavlačovým domům ho rušila. Jsou to jeho pocity, což nemusí každý  tak cítit. Vžádném případě jsem ho nesetřela a ani neurážela. Pouze jsem psala k věci a k tomu, že já dílo nepsala jen pro něj, ale i pro ostatní. A každý to cítí po svém. Pokud budu mít pod dílem nekonstruktivní komentáře, pak at každý počítá s tím, že já si své dílo obhájím.  Není tady jediný člověk, kterého bych sprostě urazila nebo urazila jeho ego. Vy jste ti, kteří mě neustále společně pomlouváte, urážíte, vysmíváte se mi, básně na mě píšete. Přečtěte si , co tady o mně píšete, sáhněte si do svědomí, budte nestranní a věřte, že většina z vás by musela jít za dveře a tam se vyliskat za své chování. Už jen ta poslední věta od DIONA : Jsem si ráno říkala , kam zmizela. Diono není vám hanba?  I vám kteří tady neustále útočíte, píšete nesmysly ZRUŠME PÍSMÁK  a pod.  Aru: LŽEŠ. Ani slovem jsem nenapsala, že já budu vybírat do Zlatého výběru. Pokud jsi nevzdělaný a nechápeš, co je to připravit pouze podklady k dílu a pleteš si to s tím, že já budu velet a vybírat, pak můžu napsat jen toto: I když se někdo hlupákem narodí, nemusí jim do konce života zůstat. Přeber si to jak chceš. Ma úcta. 

14.04.2021 20:09 K dílu: Z cyklu - Pohádky z paloučku u obory. Magdalene

Fialko. Moc děkuji.:-)

14.04.2021 19:59 K dílu: Z cyklu - Pohádky z paloučku u obory. Magdalene

Alegna, zvedavec moc děkuji.:-)

 

14.04.2021 17:11 K dílu: Z cyklu - Pohádky z paloučku u obory. Magdalene

zzlatý , děkuji, že se líbí. Hezký den.:-)

14.04.2021 15:57 K dílu: Z cyklu - Pohádky z paloučku u obory. Magdalene

A co tam mám? Už tu píši podruhé ....Nezastal si práci svou....co se ti to někde motá? M.

 

14.04.2021 15:40 K dílu: Z cyklu - Pohádky z paloučku u obory. Magdalene

Já tam nemám napsáno... Svou práci si nezastal, jak píšeš....Mám napsáno...Nezastal si práci svou a hospodyně ho chtěla vytrestat. 

 

Děkuji za komentář i Tip..:-)

14.04.2021 15:37 K dílu: Z cyklu - Pohádky z paloučku u obory. Magdalene

Já tam nemám ..Svou práci nezastal, jak píšeš...mám tam, Nezastal si práci svou a hospodyně ho chtěla vytrestat. 

14.04.2021 15:35 K dílu: Z cyklu - Pohádky z paloučku u obory. Magdalene

Nezastal si práci svou....jak bys to napsala. Neudělal si práci svou? Nesplnil si práci svou? Neprovedl práci svou? Stále mi vychází...že, nezastal si práci svou zní nejlépe. Tak se s tím.....:-)

Děkuji moc za komentář i Tip.  

14.04.2021 14:02 K dílu: Z cyklu - Pohádky z paloučku u obory. Magdalene

Vesuvanko. Děkuji moc za Tip. 

14.04.2021 13:38 K dílu: Z cyklu - Pohádky z paloučku u obory. Magdalene

Draho: Děkuji moc za komentář i Tip.:-)

14.04.2021 13:36 K dílu: Z cyklu - Pohádky z paloučku u obory. Magdalene

zzlatý: Tudíž Váš komentář k mému dílu, byl pouze z vašeho pohledu a zbytečný. Pouze zkazil dílo. Což se tady děje stále. Nemístnými poznámkami k dobrému dílu. 

Moje pohádka ve Zlatém výběru není! A co si napíši na své sklo je můj názor, a vy mi ho opravdu nemůžete vyvracet tím svým. Až bude toto dílo ve Zlatém výběru, pak samozřejmě to tam napsat můžete, že tam nepatří. Zatím si budu stát za tím, že tam patří. Když přirovnám díla jaká tam jsou , chci tam i své. Je stejné jako jejich, možná o mnoho lepší. M.

14.04.2021 12:19 K dílu: 12 Magdalene

Ahoj Můro. Krok sun krok je podle mě metafora. Haiku i když ani jedno haiku není,  je hodně, ale hodně dopovězené. Co přichází po kroku? Samozřejmě - posun, tlak. Uděláš krok a okamžitě se ti vybaví posun. Těším se na tvé zdůvodnění , posune mě dál. A naučila jsi mě toho o haiku  hodně, možná ani nevíš. Zato ti děkuji. M.

14.04.2021 12:06 K dílu: Z cyklu - Pohádky z paloučku u obory. Magdalene

Vyvracíš mi můj názor. A ten je - pokud je ve Zlatém výběru toto dílo níže psané: Které ani není haiku. Pak moje dílo, tam bez debaty patří. Chceš to snad popřít? 

Děkuji moc za Tip. 

Název údajného haiku 12. 

Pokrývač zpívá

do hromů

z plechů. 

14.04.2021 10:47 K dílu: Z cyklu - Pohádky z paloučku u obory. Magdalene

Alegna. Děkuji moc i za Tip.  

Nahoru