| 13.06.2025 19:58 | K dílu: Ohlédnutí | Trivius |
|
A jo, vidíš, dík. I za ten link, tuhle Nohavicovu píseň jsem neznal, pěkná. |
||
| 25.05.2025 10:09 | K dílu: Terra incognita | Trivius |
|
Díky. |
||
| 24.05.2025 21:31 | K dílu: Terra incognita | Trivius |
|
@Lami - Co je správně nevím a co je lepší je subjektivní. Mně to takhle přijde v básni v pohodě a pro tu melodii takhle míň násilné než jedno tříslabičné slovo. |
||
| 24.05.2025 20:11 | K dílu: Terra incognita | Trivius |
|
Ano. "Hic sunt leones" používali kdysi staří Římané a středověcí kartografové na mapách pro označení neznámých nebo nebezpečných území. Byla to varování před neprozkoumanými oblastmi nebo místy, kde se mohlo nacházet nebezpečí. |
||
| 21.05.2025 14:35 | K dílu: Než se naděje | Trivius |
|
Díky všem. |
||
| 20.05.2025 16:43 | K dílu: Rychlíky | Trivius |
|
:oD)) Díky! |
||
| 20.05.2025 12:36 | K dílu: Rychlíky | Trivius |
|
Chtěl jsem tu cestu vlakem na Slovensko podtrhnout nějakými souvisejícími nástroji a rytmy. Díky. |
||
| 14.05.2025 15:46 | K dílu: O jedlích | Trivius |
|
Tak trochu střet dost odlišných světů - napsal jsem české logopedické cvičení na výslovnost DL a umělou inteligenci jsem nechal zhudebnit to v arabských rytmech, stupnicích a mikrotonálech. Paradoxně se to splou ani moc netluče. Dík. |
||
| 13.05.2025 23:40 | K dílu: O jedlích | Trivius |
|
Děkuju :o) |
||
| 13.05.2025 22:41 | K dílu: Líná huba, holý neštěstí :-( | Trivius |
|
Nepoučitelnost co potvrzení vroucích citů... Paradoxně naše protějšky nás někdy zase něžně poučí :o) |
||
| 12.05.2025 16:16 | K dílu: Jeden z nás se nemůže mýlit ( L.Cohen - One of us cannot be wrong) | Trivius |
|
Já vím že to není o zlé vůli, Ireno. Jen si občas kritici poezie nad písňovými překlady neumí ani způlky představit, kolik kompromisů musí autor překladu písně udělat, aby zachoval to všechno dohromady když už ne na špičkové, tak na aspoň mírně nadprůměrné úrovni. Aby jeho překlad stále dával smysl, aby se držel originálu co nejvěrněji, aby se vešel do frázování melodie, aby přitom stále vhodně rýmoval a aby jeho výsledek aspoň nějak obstál v hodnocení, která bývají obecně kladená na samotnou poezii (kde je svoboda psát si cokoliv bez omezení). Ale oceňuju tvojí věrnost múze Erató a konzistenci v názorech, klidně tak pokračuj, od tebe to snesu :o) |
||
| 11.05.2025 09:15 | K dílu: Jeden z nás se nemůže mýlit ( L.Cohen - One of us cannot be wrong) | Trivius |
|
...trochu víc zájmen, než je mi milo, a slovosled místy úmyslně přehozen...
|
||
| 10.05.2025 23:50 | K dílu: Pěšinkou přes louku | Trivius |
|
Pekna. A Suno verze je o level dal, lip nez si to nechat jen znit v hlave. Nechces si v Suno pojmenovat svuj profil a dat tam tuhle pisen jako public? Doufam ze to nebude posledni a pribudou dalsi... |
||
| 10.05.2025 23:23 | K dílu: Nad mraky | Trivius |
|
@Zajíc Březňák - ano, nechal jsem se trochu inspirovat :o) Mat 19:30 Mat 13:15 |
||
| 06.05.2025 22:06 | K dílu: Nad mraky | Trivius |
|
Díky. "Nad mraky" je vlastně takovou volnou reakcí na tuhle básničku, která mě inspirovala. |
||
| 27.04.2025 20:17 | K dílu: Hodiny žití mého | Trivius |
|
Dík moc, Beny. |
||
| 23.04.2025 18:25 | K dílu: Rabbuni! | Trivius |
|
Ano, dalo to práci, ale tuhle verzi mám rád. Díky. |
||
| 23.04.2025 15:40 | K dílu: Rabbuni! | Trivius |
|
jo jo, líbí se mi jak Marie v tom posledním slově nadšeně vyjíkne, když jí dojde kdo to je :o) Díky. |
||
| 21.04.2025 21:22 | K dílu: Rabbuni! | Trivius |
|
Děkuju. |
||
| 17.04.2025 23:34 | K dílu: Ave Maria | Trivius |
|
Děkuju za konstruktivní kritiku :) |
||
| 09.04.2025 15:38 | K dílu: Hoře v kutně | Trivius |
|
Jako že třeba "styky s kliky u svastiky"? Aledepa, toho jsem dalek :o) |
||
| 08.04.2025 23:33 | K dílu: Možno | Trivius |
|
Takhle dovedně splétat slovenčinu, to můžu. Za mně kandidát na výběr. Aspoň na tu chvilku, než veličenstvo všechny vyžene. |
||
| 02.04.2025 21:15 | K dílu: Dycky limericky | Trivius |
| 02.04.2025 21:14 | K dílu: Dycky limericky | Trivius |
|
|
||
| 02.04.2025 20:58 | K dílu: Dycky limericky | Trivius |
|
Diky Jani, Goro, Kočkodane... |
||
| 02.04.2025 20:57 | K dílu: Dycky limericky | Trivius |
|
No tak v tom případě přihodím ještě jeden vejškrabek:
Stařenka z Limericku Znám jednu stařenku z Limericku |
||
| 31.03.2025 15:25 | K dílu: Konec neologismů | Trivius |
|
To se mi už dávno děje. Nechám AI nazpívat můj text. Kde mám slovo méně obvyklé, považuje to za chybu. Mojí. A vyslovuje představu správné verze. Její. Opakovaně. Jediný rozdíl je v tom, že s žádostí o nápravu se nemám kam obrátit. A výsledek je stejný. To už ani není fikce... |
||
| 28.03.2025 16:19 | K dílu: O vodě | Trivius |
|
To tak někdy múza hodí míč přes celé hřiště jen tak, ledabyle, a je to nádherná trojka koš :o) Díky. |
||
| 27.03.2025 14:26 | K dílu: O vodě | Trivius |
|
Děkuju. Tak si říkám - je tam poučení, je tam i zvíře, jakoby, ale stejně to asi nebude bajka, že... :o) |
||
| 27.03.2025 09:17 | K dílu: O vodě | Trivius |
|
Děkuju vám. |
||
| 24.03.2025 15:55 | K dílu: Kvetoucí větve mandlovníku | Trivius |
|
Ano. Dlouho jsem si myslel, že tohle byl poslední obraz, co Vincent před smrtí namaloval. Je výjimečný. Až nedávno jsem se dozvěděl, že poslední jeho obraz je dílo s názvem Kořeny stromů. Autority to potvrdily až v červenci 2020, v den výročí Vincentovy smrti. V květnu ten rok totiž jeden holandský znalec umění uviděl pohlednici, která mu něco připomínala. Pak si uvědomil že ten samý motiv je i na jednom Vincentově obrazu. To pomohlo ho najít a datovat. |
||
| 24.03.2025 11:41 | K dílu: Kvetoucí větve mandlovníku | Trivius |
|
Díky za ohlasy, 8hanko, a2a2, Kočkodane, Jamardi, jsem rád že vám sedla. |
||
| 24.03.2025 08:04 | K dílu: Kvetoucí větve mandlovníku | Trivius |
|
Namaloval jich víc, ale bratrovu synu před smrtí namaloval ten, na který jsem dal odkaz dole v diskuzi. |
||
| 23.03.2025 22:18 | K dílu: Kvetoucí větve mandlovníku | Trivius |
|
Děkuju. Vidělas ten obraz? Nádherná meditace expresionisty. Van Gogh ho domaloval asi měsíc před svou smrtí. Ještě stihnul být u toho, když jeho bratr Theo pojmenoval svého syna po něm... |
||
| 21.03.2025 22:34 | K dílu: Odkud... | Trivius |
|
Nic, pravda. Ale zítra jdu shodou okolností instalovat krmítko ;o) Jo, a děkuju za objektivní zhodnocení kvality mé tvorby, konečně se toho někdo ujal :o) |
||
| 20.03.2025 10:43 | K dílu: Jde vám běžné přihlašování na Písmáka? | Trivius |
|
Jo jo, na https://www.pismak.cz/signin/ přihlášení ještě jde. Po klepnutí na "Přidejte se" z hlavní stránky Pásmáka přistanu na https://www.pismak.cz/signup/ , kde už teď visí hláška: Registrace ukončeny - Písmák bude omezovat funkčnost ke konci června 2025. Obsah zůstane dočasně dostupný, ale publikace již nebude možná. Takže omezování zjevně už začalo. OK. Dokud můžu, snad se Gora nebude zlobit, když tady u ní poděkuju všem, co mě tu sledovali a koho jsem bavil. Pokud nic jiného nebude, najdete mě na liter.cz jako TRLVLUS. Díky a ahoj. |
||
| 20.03.2025 10:03 | K dílu: Odkud... | Trivius |
|
Pro představu - tady je jedna verze, kde AI začíná na konci slušně halucinovat. Anebo se nám snaží něco říct. Neví třeba někdo, co je to za řeč? https://suno.com/song/5e06798d-77f1-43fc-b070-3fbc0a214111?sh=d0MP2uGgKq2VjzNl |
||
| 19.03.2025 18:57 | K dílu: Odkud... | Trivius |
|
To by ses divil, co to dá práce se s tím parťákem sehrát :o) Díky. |
||
| 19.03.2025 18:35 | K dílu: Odkud... | Trivius |
|
Inu, není každý den podsvícení. Dík. |
||
| 17.03.2025 19:52 | K dílu: Růach | Trivius |
|
Koukám teď na to a máte pravdu, chlapi, fakt s krátkým. Můžu to akorát trochu okecat tím, že takhle psáno to nechám, bo to ještě víc podtrhne to vanutí Ducha, co pak donutí při čtení i výslovnosti zároveň zívnout a patřičně toho Ducha nasát :o) |
||
| 17.03.2025 10:48 | K dílu: Růach | Trivius |
|
Jo, Liter, jasně, dík :o) |
||
| 17.03.2025 10:46 | K dílu: Růach | Trivius |
|
Děkuju. Než to tady v červnu definitivně zamordujou, smažu se odsud. Ale najdete mě na Písmáku, kde mám všechno. I roztříděné do kategorií (jako jsem to kdysi míval i tady, než nám tu byly smazány). A možná se objevím v Písmácích, pokud se časem povede. |
||
| 15.03.2025 13:35 | K dílu: Blízké setkání | Trivius |
|
To teda... A někdy je to přesně naopak, zapomeneš prompt a vypadne klenot. A pak si všimneš, že tam máš malinkatý typo. A už to neopravíš ;oD |
||
| 15.03.2025 08:09 | K dílu: Blízké setkání | Trivius |
|
Hlas zpěváka (a vlastně i hudba samotná) jsou výsledkem obrovského množství písní, které má umělá inteligence naposlouchané, není to jeden konkrétní člověk. Postupně jsem na Suno serveru měnil parametry, dokud jsem nebyl spokojen s hlasem, melodií a frázováním. Tohle zhudebnění je nejblíž tomu, jak to znělo v mé hlavě. Děkuju Ditto, Ireno. |
||
| 14.03.2025 18:36 | K dílu: Blízké setkání | Trivius |
|
Jsem rád že se líbí, díky. |
||
| 13.03.2025 14:58 | K dílu: Blízké setkání | Trivius |
|
Děkuju. |
||
| 13.03.2025 10:20 | K dílu: Blízké setkání | Trivius |
|
To mě sny naučily, nekrmit bubáky svým strachem. I přes den hlídám si své síly před každým větroplachem. |
||
| 13.03.2025 10:09 | K dílu: Blízké setkání | Trivius |
|
Nemůžeš všude vidět bubáky :o) |
||
| 03.03.2025 11:10 | K dílu: Pieta | Trivius |
|
Líbí se mi, právě kvůli té náladě. Není vždycky čas nadějí, bývá i čas smíření, každý jindy. Připomíná mi tuhle scenerii. Když jsem to fotil, nechal jsem tvářím tmu a prostor pro imaginaci tím, že jsem nechal vyniknout Světlo v třetím plánu. Tam mám ty časy oba. |
||
| 13.02.2025 11:08 | K dílu: Miluji, jak bych dýchal (B.L.Pasternak - On / Ya lyublyu, kak dyshu) | Trivius |
|
@Umbratica: Pasternak přece za to, co se děje dnes, vůbec nemůže. A pálení starých autorů kvůli novým hlupákům je barbarské, věřím že tady najdu dost těch, kteří mají nadhled. Na rytmy jsem dost hlušec, ale mým uším z originálu zní anapest, který je prý pro ten jazyk charakteristický, tak jsem se pokusil najít to tříslabičné sdělení i v češtině. Tvůj daktylotrochej se mi líbí, nechceš se rozmáchnout a dodělat to? ;o) K hudbě - moje písnění u téhle následovalo až notně času po mém básnění, ale říkal jsem si, jestli ten pocit nejde rozšířit, a vcelku se to myslím povedlo. AI má na jednu stranu velký potenciál a na druhou dost chyb a problémů. Ale dá se čekat, že ten turbulentní vývoj bude stále rychlejší, tak třeba budeš překvapena, co bude umět za rok, nebo i dřív. Díky za zastavení. |
||
| 12.02.2025 17:20 | K dílu: Báseň z meziduší | Trivius |
|
Gora: Můžeš chápat i tak, ale ne výlučně. Co když nekladu důraz na to, jak a na čem se tam dostaly, ale že se tam vrátily spolu s tím prámem, aby mohly příště surfovat zas? |
||
| 12.02.2025 13:15 | K dílu: Báseň z meziduší | Trivius |
|
Obojí je možné, ne? |
||
| 11.02.2025 23:17 | K dílu: Báseň z meziduší | Trivius |
|
Jsem rád že se vám líbí, díky. |
||
| 11.02.2025 19:09 | K dílu: Báseň z meziduší | Trivius |
|
Díky, Danny, Jani, Marcel, Beny. |
||
| 10.02.2025 17:27 | K dílu: Miluji, jak bych dýchal (B.L.Pasternak - On / Ya lyublyu, kak dyshu) | Trivius |
|
Jo, je to palicak. Nektere prompty s tim nic nedelaji, nektere ano, ale umi je i zhusta ignorovat. Pro zacatek si zkus projit, jake vubec bere v uvahu, treba odsud: |
||
| 10.02.2025 16:39 | K dílu: Miluji, jak bych dýchal (B.L.Pasternak - On / Ya lyublyu, kak dyshu) | Trivius |
|
@Benetka: A k t0 nahrávce - cesta za dobrou hudební verzí s AI je často hodně trnitá. Měním prompty a pořád jen nespokojeně mažu... Ale pak se tam objeví nějaká taková pocitovka a všechno je odpuštěno, když nazpívá můj text slovy i emocemi, které mě pořád nepřestávají udivovat... |
||
| 10.02.2025 16:38 | K dílu: Miluji, jak bych dýchal (B.L.Pasternak - On / Ya lyublyu, kak dyshu) | Trivius |
|
@Benetka: Díky. V první řadě teda kudos Jeseninovi, co to tak skvěle vystřihnul. |
||
| 10.02.2025 13:59 | K dílu: Miluji, jak bych dýchal (B.L.Pasternak - On / Ya lyublyu, kak dyshu) | Trivius |
|
To mi povídej. Dodržet ty tři slabiky anapestu z originálu jsou pro češtinu velká výzva. V tom tvém překladu to frázování vnímám taky, i když přízvuk na třetí sem tam ujede. Ale podle mě se nemáš za co stydět. |
||
| 10.02.2025 13:03 | K dílu: Miluji, jak bych dýchal (B.L.Pasternak - On / Ya lyublyu, kak dyshu) | Trivius |
|
@lawenderr: líbí se mi, ale zahrabaná jen v mých komentářích, to je trochu škoda, ne? |
||
| 03.02.2025 13:49 | K dílu: Miluji, jak bych dýchal (B.L.Pasternak - On / Ya lyublyu, kak dyshu) | Trivius |
|
Cením si, díky :o) |
||
| 01.02.2025 21:17 | K dílu: Miluji, jak bych dýchal (B.L.Pasternak - On / Ya lyublyu, kak dyshu) | Trivius |
|
Gora: Donutit Suno.ai k respektování intervalů co chci je občas trnité, čárka byl pozůstatek toho pokusu. Opraveno, díky. Zeanddrich E.: Snažil jsem se být tak nejblíž originálu, jak to jen šlo. Děkuju. |
||
| 27.01.2025 21:53 | K dílu: Jméno pro Písmáka - Návrhy | Trivius |
|
kalliope.cz Atributem písmáka bylo Písmo. Atributem múzy epického básnictví Kalliopé je tabulka a rydlo. |
||
| 27.01.2025 21:46 | K dílu: Jméno pro Písmáka - Návrhy | Trivius |
|
peacemak.cz |
||
| 17.01.2025 10:37 | K dílu: Život je změna | Trivius |
|
Já taky. Navíc mám rád konverzační vývoje postav, víc než nějaké obrazotvorné popisy. Na větším prostoru by mě to asi bavilo i jako knížka. |
||
| 17.01.2025 10:23 | K dílu: Dědův flexaret | Trivius |
|
Líbí se mi ten typ propleteného rýmu abac dbdc, kde první čtyřverší na konci jakoby zakopne, aby ho druhé čtyřverší dorýmovalo ve vyšší oktávě. Dává to při tvorbě velkou svobodu určit si čtvrtý řádek svobodně podle děje a dorýmovat ho v následující strofě. Zároveň to působí tak trochu fraktálně - spojením dvou řádků dostanu funkční abab tvar, který se navíc rýmuje i uvnitř. S touhle volbou jsem kdysi přistoupil na básnickou výzvu Poetizeru, kde měli autoři napsat báseň pro tag "#scifi?". Ten otazník na konci byl rafinovaný, měl téma jen naznačit, ale ponechat v díle určitou nejistotu. Nakonec ze mě vypadla báseň, kterou mám hodně rád. Díky tomu Abercrombie stylu popsaném v ůvodu si vynutila delší formát, než obvykle píšu. A i v takovém rozměru si svůj nostalgický podtón, který jsem zamýšlel, myslím dokázala obhájit. Tady poslední dobou publikuju z mojí tvorby spíš starší kousky, protože jsem pohlcen experimentováním s umělou inteligencí na poli zhudebňování. Moje hudební verze asi nemusí sednout každému, chápu, Benny. A speciálně snaha o nostalgický zvuk měla se suno.ai velmi trnitý vývoj, se spoustou špatných pokusů. Nakonec se mi ale podařilo napromptovat takový tvar, se kterým jsem spokojen - pomalý rytmus, melodickou linku v pozadí, která nepřebíjí zpívaná slova, jen je podepírá, a pomalé saxofonové mezihry pro oživení. Jsem rád že se líbí, Ivo (nakonec, hodně suno fint jsem se naučil od tebe). Eli, včera jsem se pokoušel vysvětlit umělé inteligenci, že od ní chci skutečně obrázek pravého flexaretu. Bohužel grafická data, na kterých byla inteligence trénovaná, takový obrázek nejspíš vůbec neobsahují. Přece jen, Meopta Přerov měla jak skvělý produkt, tak skvělý zvuk pro českého fotografa, ale do dnešní doby a globálních dat její produkty už nedosahují. Díky všem, kteří mě čtete, rád se vracím k vašim reakcím, i když na ně odepisuji spíš míň. Tak aspoň tady jsem se rozvášnil :o) |
||
| 16.01.2025 13:57 | K dílu: Dědův flexaret | Trivius |
|
Děkuju. |
||
| 12.01.2025 20:51 | K dílu: Namluvila bych ti | Trivius |
|
Dobrá náladovka. Vrtá mi hlavou, proč do českého textu suno.ai tak často přizpívává tak výrazný slovenský akcent. Že by bylo tolik českých písní nazpívaných Slováky, že by to ve svých treninkových datech považoval za normu...? |
||
| 08.01.2025 19:55 | K dílu: Spalovač iluzí | Trivius |
|
Děkuju. |
||
| 07.01.2025 20:05 | K dílu: Spalovač iluzí | Trivius |
|
Díky, Elli... |
||
| 06.01.2025 16:47 | K dílu: Schránka | Trivius |
|
Jo jo, úsměv jí slušel. |
||
| 06.01.2025 13:32 | K dílu: Schránka | Trivius |
|
Děkuju. Dal jsem jí sem znovu, jakmile se povedlo dodělat její hudební verzi. |
||
| 05.01.2025 23:32 | K dílu: Schránka | Trivius |
|
Taky ne pokaždé, ale tady to zrovna nějak šlo :o) |
||
| 05.01.2025 17:25 | K dílu: Tak nám zavírají Písmáka...it's real? | Trivius |
|
Vypadá to, že se to tu schyluje k exodu na Totem. Dovolte mi varování. Server totem.cz je po všech stránkách zastaralý a zranitelný. Nejvíc asi tím, že nemá https, jen http protokol. Což je hodně zlé. Jakákoliv konverzace (včetně vašich účtů a hesel) je na stříbrném talíři nabídnutá i podprůměrně vzdělanému útočníkovi. Časem to může vést k vašemu odstavení nejen odsud, ale (máte-li stejné nebo podobné heslo a login i jinde) i od vašeho e-mailu, netflixu, bankovnictví, smluv s dodávnkou elektřiny, plynu, a tak podobně. Prostě od všech vašich užívaných služeb, které nabízí možnost resetovat přístup jen zasláním nového hesla na váš e-mail. Na který už se nepřihlásíte. Protože jste byli odposlechnuti na Totemu. Ano, pro pochopení trochu zjednodušuju a popisuji nejhorší scénář. Ale to neznamená, že zrovna vám se to nemůže stát. Základem je tedy hlídat si, jak důvěryhodný je server, kam posílám svá důležitá data. A před www.totem.cz musím každého velmi varovat. Pokud nenajdeme vhodného nástupce, osobně považuju za celkem slušný server liter.cz, kde už nějakou dobu taky bydlím a můžu ho doporučit. Ale nabízím, nevnucuji. |
||
| 04.01.2025 12:39 | K dílu: Delirium kvantového fyzika | Trivius |
|
Dík. Kdysi jsem četl Pratchettovu Zeměplochu. Jednou z postaviček v téhle fantasy sérii byl starej Smrďa Rum. V geniálním překladu Jana Kantůrka mluvil opilštinou a nějak takhle mi to tenkrát znělo při čtení v hlavě. |
||
| 20.12.2024 09:42 | K dílu: Zdává se mi | Trivius |
|
s ohnutou šíjí tkají a šijí nad tkaním s šitím štkají . chomáčky citů i ty cizí každý z nás si tu sklízí . i my z nich občas se sousedem laskavé řeči předem . a kdo jde světem plný vzteku tomu z nich spletem deku |
||
| 20.12.2024 09:03 | K dílu: Vzpomínka vojína Felsteada | Trivius |
|
Děkuju. |
||
| 19.12.2024 23:00 | K dílu: Vzpomínka vojína Felsteada | Trivius |
|
Přesně. Jeden se neubrání tomu vnitřnímu boji mezi pocitem laskavosti a zmaru. To téma samotné je obrovsky silné. Nejvíc mě drásá ta utopická blízkost pokojného řešení, která nakonec dlouho nevydržela. Díky za všechny vaše reakce. |
||
| 15.12.2024 15:25 | K dílu: Lodičky žití | Trivius |
|
To mám radost, že i navzdory temnější pointě to působí takhle krásně, děkuju. |
||
| 14.12.2024 19:04 | K dílu: Lodičky žití | Trivius |
|
Díky. |
||
| 14.12.2024 10:03 | K dílu: Lodičky žití | Trivius |
|
Děkuju. |
||
| 12.12.2024 17:47 | K dílu: Slova lžou | Trivius |
|
Znám i ty, co jsou v tomhle srovnání spíš jako sud burčáku. |
||
| 10.12.2024 19:20 | K dílu: Zasněžený kámen v údolí | Trivius |
|
Taky jsem byl překvapen, co umělá inteligence dneska dokáže. Zatím jí teda umím říct co chci jen velmi neobratně, ale i s tím vším žasnu, kam moje texty umí poslat. Díky Ireno, Kočičáku. |
||
| 10.12.2024 18:48 | K dílu: Zasněžený kámen v údolí | Trivius |
|
Dík. Text jsem napsal kdysi, když mi bylo hodně špatně. Teď jsem se mu pokusil dát nějaký padnoucí hudební kabát, ale než jsem na dosáhl té správně chmurné nálady, a.i. mi tam zkusmo střihla radostně vysmátý dixieland. Jako kontrast k vážnému textu to fakt nemá chybu :o) |
||
| 08.12.2024 21:12 | K dílu: Melancholická | Trivius |
|
Díky, osobně mám radši taky tu první. Je v ní krásně slyšet ta gradující nálada v druhé repetici poslední sloky. To přijetí jedu v posledním verši. Jako by a.i. věděla... |
||
| 08.12.2024 20:28 | K dílu: Chlamníček 61 | Trivius |
|
V přípafě katastrofy bude záloha USA nahrána na USB. |
||
| 08.12.2024 16:44 | K dílu: Chlamníček 61 | Trivius |
|
Šizuňka lékařská - krycí jméno pro placebo. |
||
| 08.12.2024 16:41 | K dílu: Chlamníček 61 | Trivius |
|
Poslední dva mě dostaly :o) |
||
| 08.12.2024 15:28 | K dílu: Rasputine | Trivius |
|
Jedna z posledních věcí, se kterou se carské rodině svěřil, byla, že pokud sejde ze světa rukou někoho z jejich příbuzných, tak Romanovci do dvou let končí. A nemýlil se. |
||
| 08.12.2024 14:50 | K dílu: Poslední večeře | Trivius |
|
Hmm, dneska jsme to slušně zavěsili, ty máš bolehlav, já oměj :o) |
||
| 08.12.2024 14:14 | K dílu: Prosinec... | Trivius |
|
Jedno ne příliš časté slovo, a jak rychle najednou otevírá představivost... Díky. |
||
| 08.12.2024 12:27 | K dílu: Procitnuv ze sna | Trivius |
|
Dobře, dál asi v poště. Díky. |
||
| 07.12.2024 14:04 | K dílu: Procitnuv ze sna | Trivius |
|
Omluva není nutná, na druhou stranu, ten obrat mě zajímá, podělíš se? |
||
| 06.12.2024 23:56 | K dílu: Rasputine | Trivius |
|
Děkuju. |
||
| 06.12.2024 19:20 | K dílu: Procitnuv ze sna | Trivius |
|
Tak s řečtinou je to vcelku jasné, kallos grafein - krásu psát. Kde už je to míň zjevné jsou pravoslavné ikony, kde je písma poskrovnu a jde o obrazy. A přesto se i tyhle ikony píšou. Asi se někomu nejdřív zalíbilo slovo ikonografie a pak to holt narouboval podle vzoru kaligrafie. |
||
| 06.12.2024 19:11 | K dílu: Procitnuv ze sna | Trivius |
|
To záleží, jestli onen grafik umí řecky. |
||
| 06.12.2024 19:01 | K dílu: Procitnuv ze sna | Trivius |
|
Hmm, tak tahle teda předčí moje očekávání. Ja to v ní vypadá, Máří byla právě přivedená na houseparty, svíjí se v rytmu lámaných beatů a těší se na další kaligrafie :o) |
||
| 06.12.2024 16:31 | K dílu: Procitnuv ze sna | Trivius |
|
@IvaSu ad "Cover? ;-)":
Osobně jsem rád, že se mi povedlo najít tak pomalý rytmus, aby se každé slovo dostalo jen k těm uším, které to vydrží tak dlouho poslouchat a jejichž nositeli to takhle zazní v hlavě. Ale díky za sdílení. |
||
| 06.12.2024 16:19 | K dílu: Rasputine | Trivius |
|
Díky.. |
||
| 06.12.2024 13:22 | K dílu: Rasputine | Trivius |
|
Díky, pánové. |
||
| 29.11.2024 23:12 | K dílu: Dvanásti sokoli | Trivius |
|
A myslím že Ján Botto by s tím neměl problém, moc zdařilá parafráze... |
||