20.06.2025 20:31 K dílu: Svatební LaBruja

Ano, Philogyny, přesně, napsala jsem to právě proto... Děkuji.

05.05.2025 08:00 K dílu: Přepočítal ses LaBruja

Michal Té: :-D :-D A taky po penězích... :-D

20.03.2025 21:05 K dílu: Je mi po tobě strašně smutno LaBruja

Philogyny: To je mi líto... Já už se z toho vyhrabala... Najdu si zas nový důvod, proč se trápit... :-D :-( :-)

19.03.2025 20:23 K dílu: Jsi z krajiny za zrcadlem LaBruja

Rhodesie: Fakt děkuji, dělám, co můžu! ;-) :-)

19.03.2025 20:22 K dílu: Je mi po tobě strašně smutno LaBruja

Rhodesie: Děkuji!!

19.03.2025 20:18 K dílu: Setkání v čajovně LaBruja

Lili.: Děkuji za tvé krásné komentáře, vždy mě potěší...

19.03.2025 20:18 K dílu: Setkání v čajovně LaBruja

Danny: Přesně tak... ;-) :-)

05.03.2025 20:49 K dílu: Vzpomínky LaBruja

Alegna: Děkuji za názor, mně se právě ten nápad taky líbil :-) Ale nevím, jestli jsem ho správně uchopila...

05.03.2025 18:24 K dílu: Vzpomínky LaBruja

Jinak hleda smysl života ve vzpomínkách...-chtěla jsem prostě nějaktřeskutý závěr, mám je ráda. To nurně neznamená, že to musí vycházet z mého života, já mám tři malé dcery, takže smysl života určitě mám ;-) Tak jestli se báseň nepodařila, tak se prostě nepodařila...

05.03.2025 11:20 K dílu: Vzpomínky LaBruja

Nahradit "chcípnout" "umřít", nebo se na to úplně vysr..?

05.03.2025 10:49 K dílu: Vzpomínky LaBruja

avox: Může to tak u někoho být a je to tak právě špatně. Báseň = sebeiornie a sebekritika, to chcípnout značí naštvání.

05.03.2025 09:10 K dílu: Vzpomínky LaBruja

Fakt přemýšlím, jestli ta sloka není tak nějak navíc...

04.03.2025 16:46 K dílu: Jsi z krajiny za zrcadlem LaBruja

Safián: Asi to tak může působit - já mám s tím koncem problém tak nějak všeobecně. Hlavně teda tematicky mi to tam furt úplně nesedí - že všechny předchozí sloky orient a naraz bum a nějaká Alenka :-) :-) Děkuji za názor!

04.03.2025 11:19 K dílu: Jsi z krajiny za zrcadlem LaBruja

Děkuji všem, to mě těší.

03.03.2025 10:11 K dílu: Podzim tam u nás LaBruja

Umbratica: Já tu byla před několika lety a byla to taková smršť, že jsem se pak smazala a dala si dlouho od tohoto prostředí oddech. Psala jsem ale pořád s tím, že se chci zlepšit. Musím přiznat, že do jisté míry mě to po prvotním šoku a skoro odrazení od psaní, nakonec vyhecovalo. Myslím ale, že taková nálož, kterou jsem dostala, by spoustu lidí odradila definitivně a to se nesmí stávat! Protože někdo se nakonec opravdu dokáže vypracovat a nikdo cizí nemá právo s ním jednat takovým stylem, že dotyčného zadupe úplně do země. A ano, přesně, v amatérské poezii se nedá přímo soutěžit a šplhat výš a výš po žebříčku. I proto bych čekala spíš více podpory, sounáležitosti, vzájemného pochopení, nadhledu. Je možné, že je to tu zde lepší než před lety, ale tímhle zbytečně ostrým prostředím je Písmák proslulý, věděla jsem, kam lezu. A jestli můžu být upřímná, tak mě mrzí, žes mezi tyto lidi patřila i ty, já jsem si Tě zde oblíbila. I na sebehorší báseň, i za úplný výblitek s prominutím, se dá reagovat se slušností a ohleduplností, protože ta báseň je pro dotyčného celý jeho svět a velmi mladé, či úplně začínající autory taková kritika může totálně srazit a to všeobecně...

03.03.2025 09:37 K dílu: Je mi po tobě strašně smutno LaBruja

Nově spisovná řeč, verze 116: :-D Konečně nějaká dobrá rada, díky, smažu datum a uvidíme, jesti naskočí více tipů :-D ;-)

03.03.2025 09:34 K dílu: Podzim tam u nás LaBruja

Umbratica: Ano, to je samozřejmě jasné. Já nemyslím být neutrální v kritikách, vždyť to je přímo nesmysl. Já myslím, bý neutrální v reakcích. Když mě někdo pochválí, poděkovat, když mi dá někdo dobře míněnou radu, taky poděkovat (jak s ní naložíme, to už je na nás) a když do nás někdo vyloženě rýpe, či napíše komentář takovým stylem, že musí dobře vědět, že dotyčnému ublíží, že ho nějak negativně zasáhne, tak v tomhle být prostě neutrální a nejlépe nereagovat. Já se držím toho, že vše, i nepříjemné věci, kritika, vše jde napsat slušně a tady bohužel hodně komentářů obsahuje zlou energii...

03.03.2025 09:01 K dílu: Podzim tam u nás LaBruja

8hanka: Umbratica nikomu neubližuje, Umbratica se brání.  A s jejím talentem vůbec nemá za potřebí, aby ji tady někdo hodnotil, či shazoval. A ano, zloby okolo nás je i tak hodně, ale na Písmáku tím tuplem... Bohužel. (Úplně se na to vykváknout a být neutrální, jinak to půjde donekonečna, jak jsem sama zjistila...) ;-)

02.03.2025 17:06 K dílu: Jsem ve tvém městě LaBruja

Janina6: Děkuji, vážně si toho vážím :-)

02.03.2025 16:57 K dílu: Je mi po tobě strašně smutno LaBruja

Janina6: Děkuji, to jsem ráda, že se líbí, snažím se :-D

02.03.2025 11:00 K dílu: Je mi po tobě strašně smutno LaBruja

Pussyčka a Píďa z Brna: :-* :-) :-) 

02.03.2025 10:52 K dílu: Je mi po tobě strašně smutno LaBruja

Pussyčka a Píďa z Brna: Ano, to máš sice pravdu, ale tady na písmáku dá docela zabrat, než se člověk aklimatizuje..... :-D ;-)

02.03.2025 10:35 K dílu: Je mi po tobě strašně smutno LaBruja

Pussyčka a Píďa z Brna: Nevím, kdo jsi, co jsi, co jste :-D Ale tvá slova mě vždy potěší a děkuji za tvou podporu :-) :-)

02.03.2025 10:23 K dílu: Je mi po tobě strašně smutno LaBruja

Alegna: Díky, myslím, že tahle stručnost mi sedí víc, jinak mám pak tendenci sklouzávat ke klišé, k patosu...

02.03.2025 10:17 K dílu: Je mi po tobě strašně smutno LaBruja

Philogyny: Moc děkuji.

02.03.2025 09:07 K dílu: schovávám se ti LaBruja

Tohle se mi hodně líbí...

01.03.2025 20:15 K dílu: Pokroutky 63 LaBruja

Kde na to furt chodíš?! :-)

01.03.2025 20:13 K dílu: Pro tebe LaBruja

Líbí se mi :-)

01.03.2025 20:10 K dílu: Proč? LaBruja

Ano.

01.03.2025 20:06 K dílu: Přes prsty LaBruja

Má zvláštní atmosféru a ten závěr se mi právě líbí, koresponduje s předchozím obsahem. Tip :-)

01.03.2025 20:02 K dílu: 1995 LaBruja

Moc krásné, úplně mě to vtáhlo a pohladilo do duši, přesně moje dětství! Děkuji :-)

01.03.2025 10:57 K dílu: Jsem ve tvém městě LaBruja

Pusík: Jako fakt? Já si myslela, že mě tu zas chce někdo poslat do pr.... Děkuji! :-)

27.02.2025 15:34 K dílu: Kořen mandragory LaBruja

Alegna: Ano, to máš pravdu, šla by vyškrtnout, protože její obsah už vlastně z básně vyplývá... Děkuji všem za komentáře.

26.02.2025 21:04 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

Janina6: Jste mimo vy, ne já, tu "kurvu" napsala na mě, to nejde zakecat. To, co napsala Umbratici, je taky psycho. Tímto končím diskuzi a myslete si, co chcete. Každému se vše zlé vrátí 3x. 

26.02.2025 21:00 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

Marcela.K.: Ty vole byla nadsázka, aby bylo pochopeno mé rozhořčení, myslela jsem si v duchu ještě něco mnohem sprostšího. A ano, vzhledem k tomu, co napsala mně a Umbratici, opravdu působí jako nesvéprávná. Ještě někdo další chce slovíčkařit? (O slovu "kurva" slovíčkařit nemusím, to je jasné jak facka. Co bylo napsáno Umbratici, to je taky jasné jak facka.)

26.02.2025 20:26 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

Philogyny: Ty vole, teda pardon, ty vogo, nevím, jestli se mám smát, nebo brečet. Hezky jsi z toho vybruslila, ale dobře vím (víme), jak jsi to doopravdy myslela. Můžeš psát sebekrásnější básně, ale to tě jako člověka nezachrání... A ještě bych se ti měla omluvit já, jo = vrchol drzosti. Chudera Gora se ještě omluví za tebe, přitom by tě měli správně suspendovat za takovéto přešlapy. A jak vysvětlíš to, co jsi napsala předevčírem Umbratici, tos taky myslela na sebe?

Philogyny
před 2 dny
Dát tip

Tahle se mi i líbila. Ale nakonec mi došlo, žes odtud svým způsobem vyštvala i Vrbáka. Jenom se potřebuješ zviditelnit  Své vědomosti a samotu. A k tomu potřebuješ obecenstvo, že. Už tě nebudu číst. 

 

26.02.2025 12:11 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

Bezinka: Děkuji Ti za názor, k tomu tématu, cos zde zmínila, chci právě později ještě napsat něco víc. Jinak mě trochu mrzí, že se tu "nejsledovanější" z mých básní stala zrovna tahle, která tématem a částečně i zpracováním vybočuje z toho, co píšu běžně. Myslím a doufám, že mám i podařenější. ( Ale naopak i ještě méně podařené :-D )

26.02.2025 12:09 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

gakax: Teď mě při servírpvání oběda napadlo tolik otázek k tomu, co jsi napsal, že ani nevím, co jsem servírovala..... Doufám, že to nezapomenu, než to budu moct napsat.

26.02.2025 11:22 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

gakax: Děkuji Ti, že sis dal práci. Tvůj traktát si vytisknu a dám na zeď. To myslím vážně ;-) Já s ním veskrz souhlasím, shrnul a vysvětlil jsi to vážně dokonale, ale přece jen bych pár doplňujících otázeček ještě měla, pokud teda mohu...až mě přejde migréna... DĚKUJI.

26.02.2025 10:48 K dílu: Kořen mandragory LaBruja

Radovan Jiří Voříšek: Co se týká lásky, člověk je nepoučitelný... :-)

26.02.2025 10:24 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

A co jsem zde na písmáku očekávala? Elitu (nemyšleno pejorativně), která mě poradí a která má úroveň. To, že si tady ze mě někteří koletivně dělají prdel, štengrují se mezi sebou a vygraduje to tím, že mi tu dokonce přímo redaktorka poezie napíše, že jsem kurva, to za chování elity, odborníků, erudovaných, či profíků rozhodně nepovažuju. A nezajímá mě, jestli jsou v tom, nějaké oosbní problémy, chlast, či já nevím co. Každý máme svoje velké problémy a aby si je tu na mě někdo vybíjel, či zvětšoval svoje ego a pák sám sebe poplácal po rameni, jak mi to natřel. Ble. Někteří jste tu ubozí a já si příště už dobře rozmyslím ne, co tu dám, ale na čí kometář budu reagovat, respektive který komentář mi za to stojí. (Omluvy od paní redaktorky poezie se asi určitě nedočkám.)

26.02.2025 10:23 K dílu: Tak se se mnou pomiluj LaBruja

A co jsem zde na písmáku očekávala? Elitu (nemyšleno pejorativně), která mě poradí a která má úroveň. To, že si tady ze mě někteří koletivně dělají prdel, štengrují se mezi sebou a vygraduje to tím, že mi tu dokonce přímo redaktorka poezie napíše, že jsem kurva, to za chování elity, odborníků, erudovaných, či profíků rozhodně nepovažuju. A nezajímá mě, jestli jsou v tom, nějaké oosbní problémy, chlast, či já nevím co. Každý máme svoje velké problémy a aby si je tu na mě někdo vybíjel, či zvětšoval svoje ego a pák sám sebe poplácal po rameni, jak mi to natřel. Ble. Někteří jste tu ubozí a já si příště už dobře rozmyslím ne, co tu dám, ale na čí kometář budu reagovat, respektive který komentář mi za to stojí. (Omluvy od paní redaktorky poezie se asi určitě nedočkám.)

26.02.2025 10:21 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

A co jsem zde na písmáku očekávala? Elitu (nemyšleno pejorativně), která mě poradí a která má úroveň. To, že si tady ze mě někteří koletivně dělají prdel, štengrují se mezi sebou a vygraduje to tím, že mi tu dokonce přímo redaktorka poezie napíše, že jsem kurva, to za chování elity, odborníků, erudovaných, či profíků rozhodně nepovažuju. A nezajímá mě, jestli jsou v tom, nějaké oosbní problémy, chlast, či já nevím co. Každý máme svoje velké problémy a aby si je tu na mě někdo vybíjel, či zvětšoval svoje ego a pák sám sebe poplácal po rameni, jak mi to natřel. Ble. Někteří jste tu ubozí a já si příště už dobře rozmyslím ne, co tu dám, ale na čí kometář budu reagovat, respektive který komentář mi za to stojí. (Omluvy od paní redaktorky poezie se asi určitě nedočkám.)

26.02.2025 10:16 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

Kdybych si tu básničku měla ohodnotit jako cizí člověk :-D Napíšu: Příliš barokní, příliš vznosná, příliš vzletná. Symboly až příliš jasné, fádní, až dětsky naivní. Místo lehkosti letu holubic je v ní patos tlukotu jejich křídel. Prostě příliš. Tak jsem se pustila sama do sebe :-D Ale furt je moje a úmysl byl ten nejčistší :-) :-) A můžu si tu dát, co chci, protože je to stránka o básničkách a jestli to je, nebo není básnička, to stejně nikdo spravedlivě a objektivně nerozřeší :-D ;-)

26.02.2025 10:06 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

Lili.: Děkuji za komentář, to je krásný názor, já s ním souzním. Asi každé dílko si najde čtenáře, kterého osloví. A pak naopak jsou básně, u kterých je jasné na první pohled, že jsou výjimečné a stejně se najdou lidé, kteří je budou kritizovat. Básník by se asi neměl tak urputně snažit dosáhnout dokonalosti. A když pak svá dílka neustále mění, "vylepšuje" dle názorů ostatních, přicházejí ta dílka o autenticitu, o tu prvotní vloženou energii, o náboj...

24.02.2025 23:14 K dílu: Vzlínej LaBruja

Boží!

24.02.2025 23:11 K dílu: Dětství LaBruja

To je překrásné, mám slzy v očích...

24.02.2025 22:51 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

Nejsem jediná oběť, dneska se jí přestala líbit i Umbratica:

Philogyny
před 3 hodinami
Dát tip

Tahle se mi i líbila. Ale nakonec mi došlo, žes odtud svým způsobem vyštvala i Vrbáka. Jenom se potřebuješ zviditelnit  Své vědomosti a samotu. A k tomu potřebuješ obecenstvo, že. Už tě nebudu číst. 


 
Umbratica
před 12 hodinami
24.02.2025 22:49 K dílu: Tak se se mnou pomiluj LaBruja
Philogyny
před 3 hodinami
Dát tip

Tahle se mi i líbila. Ale nakonec mi došlo, žes odtud svým způsobem vyštvala i Vrbáka. Jenom se potřebuješ zviditelnit  Své vědomosti a samotu. A k tomu potřebuješ obecenstvo, že. Už tě nebudu číst. 


 
Umbratica
před 12 hodinami
24.02.2025 22:48 K dílu: Tak se se mnou pomiluj LaBruja

Však to je úplně v pořádku, že se ti nelíbí, ale to přece hned nemusím být kurva a taky je nemusíš vůbec číst, já ti je nevnucuju. Zjistila jsem totiž, že se ti přestala líbit už i Umbratica...

24.02.2025 22:43 K dílu: Tak se se mnou pomiluj LaBruja

Takže moji milí, já do Písmáku vkládala velké naděje v tom směru, že se tady zlepším. Zatím mi je z toho prostředí tady na střídačku pouze smutno a blivno. A pokud mě nikdo zrovna neuráží a donekonečna se nedohaduje, ale opravdu poradí, tak zase tím stylem, že každý má úplně jiný názor a každý by tu mou báseň předělal jiným způsobem. Přínos pro mě tady je nulový.

24.02.2025 22:41 K dílu: Tak se se mnou pomiluj LaBruja

Pořád bude ještě někdo tvrdit, že se to tady s tou kritikou nepřehání?

24.02.2025 22:40 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

Takže moji milí, já do Písmáku vkládala velké naděje v tom směru, že se tady zlepším. Zatím mi je z toho prostředí tady na střídačku pouze smutno a blivno. A pokud mě nikdo zrovna neuráží a donekonečna se nedohaduje, ale opravdu poradí, tak zase tím stylem, že každý má úplně jiný názor a každý by tu mou báseň předělal jiným způsobem. Přínos pro mě tady je nulový.

24.02.2025 21:57 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja
Ještě mi budete tvrdit, že to tady někteří s tou kritikou nepřehání?
LaBruja
před 8 minutami
Dát tip

Philogyny: Co prosím?


 
Philogyny
před 11 minutami
Dát tip

Kdybych měla tři děti, tak píšu o nich a pro ně. Ne jako kurva z bordelu. 

24.02.2025 21:56 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

Ještě mi budete tvrdit, že to tady někteří s tou kritikou nepřehání? 

LaBruja
před 8 minutami
Dát tip

Philogyny: Co prosím?


 
Philogyny
před 11 minutami
Dát tip

Kdybych měla tři děti, tak píšu o nich a pro ně. Ne jako kurva z bordelu. 

24.02.2025 21:47 K dílu: Tak se se mnou pomiluj LaBruja

Philogyny: Co prosím?

24.02.2025 20:53 K dílu: Vyhnálovský déšť LaBruja

Píšeš překrásně, je to pohlazení, Tvé básně žijou, nic nemeň!

24.02.2025 20:51 K dílu: Vyhnálovský déšť LaBruja

Já se doslova a do písmene podepisuju pod to, co napsal Benetka! Navíc jakobych slyšela svého muže, ten mě povzbuzuje úplně totožným způsobem, když si kolikrát nadávám, v čem všem bych mohla být lepší...

24.02.2025 20:42 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

Philogyny: Jinak já nikde netvrdím, že tenhle text má být nějaký výjimečný. Mám napsaných hodně básní a některé jsou horší, některé lepší - jako u každého a prostě je tu postupně hážu. Nic víc, nic míň. A to, o čem mám psát, to ke mně příchází samo. 

24.02.2025 20:38 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

Benetka: Tak každé má svoje... ;-) Ženy jsou na to určitě od přírody více stavěné, ale upřímně obdivuju, nebo spíš nechápu muže, co jsou na mateřské... Jinak mě nejvíc vadí, že když je tu jakákoliv diskuze, já jsem neustále v půlce věty rušena a musím odbíhat nakojit, utřít, nakrmit, přebalit, nachystat, uvaři, obléct, vysléct... Vážně, napsat tu nějakáý smysluplný komentář je s těmi třemi kolikrát nad lidské síly. Na druhou stranu nechci tím zase okrádat o svůj čas svoje děti, ty jsou priorita a dneska se to tady dost zvrtlo, což mě kvůli nim sere, ptž to bylo úplně zbytečné a k ničemu...

24.02.2025 20:34 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

Gora:

Byl jsi můj Mácha
a já Tvá Lori,
i jsi mě tak miloval - (narážím právě na Máchovu lásku, že byla žárlivá, majetnická, nezdravá, až nenormální, dnes je už vztah Máchy a Lori profláklý a mluví se i o tom, že Mácha měl psychopatické rysy osobnosti a psychopati prý nemůžou doopravdy milovat)
jestli vůbec... (to je má pochyba, jestli to vůbec láska nakonec byla z výše uvedených důvodů, či jestli to nebyla jen má iluze vzhledem k tomu, že to dopadlo nakonec pro mě špatně v té básni)

Takže já nevím, mně to dává smysl, ostatním možná ne? A neber to tak, že ti oponuju. Já si názory zde beru k srdci, jen vysvětluju, co mě k tomu vedlo to tak napsat.

A pak teda já mám zlozvyk všude psát velké T (Tebe, Tě), i v běžné konverzaci), to bych měla napravit. Jinak to časté Tě v básni mně osobně nepřišlo rušivé, kór když je to vlastně adresované mu.

Ale vidíš, třeba tobě to tak připadá, třeba to tak připadá všem a jen já to nevidím a proto jsem tu na písmáku :-)

24.02.2025 20:04 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

Philogyny: Promiň, ale já teď vůbec nechápu, o čem píšeš, jako vážně!

24.02.2025 20:02 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

Gora: Díky moc za rozbor, popřemýšlím nad tím. A já vůbec nemám problém poděkovat za ty nepříjmné, já mám problém poděkovat za ty arogantní a urážlivé. I nepříjemné lze napsat slušně, na tom si trvám.

24.02.2025 19:25 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

Benetka: Asi začnu být namyšlená, když jsem tolika lidem stála za to, aby se tu celý den o mně dohadovali skoro stovkou komentářů u dvou mých básní... :-D Jo a máš pravdu, konečně přišel někdo rozumný! Škoda, že jsi nepřišel už dřív... :-D ;-)

24.02.2025 19:11 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

gakax: A já tu vidím pouze dva typy naladění: dobré a zlé. A toho zlého je tu míň. Můj pohled ;-)

24.02.2025 19:10 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

gakax: Však já ale s tebou žádný problém nemám ;-)

24.02.2025 19:07 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

Jooo a na Benetku jsem zapomněla, dík, že ses připomněl! Jmenovala jsem tu Alegnu, Goru a Safiána, že mě tu nejvíc vylepšili. No a pak taky Benetka má naprosto trefné a vtipné komentáře, hned se ve všem zorientuje...kromě dneška teda...

24.02.2025 19:00 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

Alegna: Opět děkuji za názor. To mi spíš lichotí, že v nich necítíš mou energii :-D Asi na to nevypadám, ale já umím nadávat jak starý dlaždič... A furt se ve mně střídají dvě stránky: přecitlivělá a melancholická s prudkou a hrubou. Tohle psala ta druhá stránka :-D ;-) Nevím, jak to vnímají ostatní, jestli mé básně mají nějaký pro mě typický rukopis, já mám spíš pocit, že jsou stylově dost nesourodé, nevím... Děkuji za přečtení.

24.02.2025 18:36 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

Alegna: Děkuji, vím, že ty obraty a obrazy nejsou světoborné, ale popadla mě nějaká upřímná touha tohle sepsat, i když v drtivé většině se držím milostné poezie. A ano, přesně, jak píšeš, taky se nehlásím k žádné církvi, nejsem ani pokřtěná, ale myslím, že se můžu i přesto nazvat až hluboce věřící, protože to napojení a ty věci, co se mi v životě dějí, jsou někdy až neskutečné. Takže souzním s Tvojí odpovědí a neber to prosím jako lezení do zadku, ale ty, Gora a Safián jste mě zde nejvíc posunuli, dokonce přímo vylepšili nějaké básně, když jste poradili, co třeba proškrtat, atd. A tohohle přístupu si já velice vážím. Nějak se mi příčí poděkovat za to, když mi někdo napíše pouze "je to blábol", nebo "proč to tu vystavuješ, když víš, že to není dobré". Hezký večer - ty už jsi mi ho svým komentářem hezký udělala.

24.02.2025 17:17 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

gakax: Já už vážně nevím, jak to vysvětlit. Mně nevadí věcná "normální" kritika, proto tu jsem. Mě vadí taková ta, co zavání arogancí. Druhá věc je, že to psané někdy může jinak vyznít...

24.02.2025 17:15 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

law: To cynik zrovna dnes je od tebe velmi milé.

24.02.2025 15:53 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

Janina6: To si nemyslím. Písmák je totiž tak nějak tím všeobecně známý a myslím, že se tím sám pyšní, jak každého pozuráží, zadupe a tím prý vycepuje, či oddělí zrno od plev. Říkám, můžu to vyjmenovat řadu těch, co mě hodně kritizjí a hodně radí, ale v dobrém a pak tu druhou skupinu a já ty nuance cítím. Já si spíš myslím, že je agresivnější doba a že díky internetu, kdy si nevidíme do tváří, si lidé mnohem víc dovolí. Chtěla bych vidět některé autory dnešních komentářů, jestli by mi to samé řekli z očí do očí u stolu, kdybych jim to ukázala napsané ve svém sešitě...

24.02.2025 15:21 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

baba z hája: Děkuji, jsem ráda, že tu i přesto několik lidí nějakým způsobem oslovila.

24.02.2025 15:20 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

Janina6: Ano, přesně. Já se tu nesnažím dělat nějakou "pravou poezii", ale do Brávíčka jako v 15-ti už to snad taky není. Na písmáku stojím i o pochopení jako teď o tebe, dělá mi prostě radost pochopení druhých a taky stojím o kritiku, abych se mohla zlepšovat. Pouze mi vadí, když se mnou někdo jedná jako s póvlem a není to nevyzrálostí, či egem, to by prostě vadilo každému. Zapomněla jsem ještě na Goru, ta pro mě vždy byla nej přínosem, umí věcně poradit.

24.02.2025 15:14 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

disrespectly: Já tu nemám na to klid se třemi malými dětmi, jak už jsem někde psala. Zksuím spíš poslat nějaké odkazy, nebo něco vyfoti z mých knih. Dejme tomu, že měl minimálně psychopatické rysy, k Lori byl přehnaně žárlivý, sadistický, paranoidní, píše se o tom, že byl narics, manipulátor, dnes ho ale už někdo vyšetřit nemůže, tak se zas prosím nechytejme za slovíčko, napsala jsem to zjednodušeně, možná nepřesně z nedostatku času a klidu. Prý jeho láska k Lori nemohla být láskou, jakou cítí člověk, co nenií něčím narušený a tak dále, a tak dále... To, co psal ve svých knihách si pak projektoval do svého života. To se týkalo i Lori, čímž ji duševně týral. Až si to vše ponuré asi nakonec zhmotnil, když měl svůj pohřeb ve svatební den. Mě jako osobnost naprosto fascinuje. Géniové asi nemůžou být normální, genialita často hraničí se šílenstvím. Psychopat zní pejorativně, ale tak jsem to nemyslela.

24.02.2025 14:59 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

gakax: Jo, tohle beru, díky, mně to přišlo taky neohrabané a ohrané obrazy. Říkala jsem si, jestli to není jak do básnické soutěže základní školy... Jak už jsem psala, jsem i na literu. A paradoxně, co se víc líbí zde, tak tam moc nemá úspěch a naopak. Když to dám na oba servery, mám větší zpětnou vazbu.

24.02.2025 14:45 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

Marcela. K.: Dívej, já to beru úplně jednoduše ze svého pohledu. Když já v čemkoliv komukoliv radím, nikdy bych se k němu nechovala takovým způsobem, jak někteří zde. I kdyby to byla sebehorší báseň, vše jde napsat vlídně a slušně. Já můžu jmenovitě vypsat, kdo mě tu v minulosti velice přísně, ale spravedlivě kritizoval, např.: Safián, Alegna a další. Necítím od nich žádný jízlivý podtón, pouze dobrý úmysl a vážím si jich. Jestli pořád nechápete ten rozdíl, o kterém tu mluvím, nemá cenu se donekonečna dohadovat.

24.02.2025 14:44 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

gakax: Dívej, já to beru úplně jednoduše ze svého pohledu. Když já v čemkoliv komukoliv radím, nikdy bych se k němu nechovala takovým způsobem, jak někteří zde. I kdyby to byla sebehorší báseň, vše jde napsat vlídně a slušně. Já můžu jmenovitě vypsat, kdo mě tu v minulosti velice přísně, ale spravedlivě kritizoval, např.: Safián, Alegna a další. Necítím od nich žádný jízlivý podtón, pouze dobrý úmysl a vážím si jich. Jestli pořád nechápete ten rozdíl, o kterém tu mluvím, nemá cenu se donekonečna dohadovat.

24.02.2025 14:36 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

Marcela. K.: My se fakt nedomluvíme, já jen oplácím stejným, ptž se mi nelíbí, jak se mnou zde jednáš. Nesouhlasím, že se mám z komentářů posrat, aby to ze mě vytřískalo něco lepšího. Já souhlasím s přísným, ale vlídným vedením, což zde mnozí také umí a těch si vážím. A dál se už nebutu tímto okrádat o čas, ptž vidím, že já o voze a ty o koze.

24.02.2025 14:34 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

disrespectly: Zkus si to vyhledat, takových článků už vyšlo. Já jsem jím posedlá od puberty a přečetla jsem o něm vše, co šlo sehnat.

24.02.2025 14:29 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

gakax: Na literu je hlavně obejmutí a pochopení a na písmáku je kritika. Proto jsem i tady. Akorát chci kritiku slušnou bez různých podtónů.....

24.02.2025 14:27 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

Marcela. K.: Ne, já neočekávám stejná hodnocení na literu, proto jsme tady, přesně vím, kam jsem vlezla a chci tu být. Já pouze očekávám slušnost.

24.02.2025 14:24 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

gakax: Liter je pokřivený v tom, že někomu dá iluzi, že je dobrý, i když není a písmák je pokřivený v tom, že je zde spoustu cyniků, co jim dělá dobře jezdit po ostatních a ještě tomu říkají kritika. Chtělo by to nějaký kompromis mezi těmito dvěma servery.

24.02.2025 14:22 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

Marcela. K.: Sorry, ale to je hodně divný humor. Navíc po tom všem, co jsi mi napsala jinde. Nedělej furt, že nevíš. Já nikde neříkám, že mé básně jsou dobré, chci se zdokonalit, chci kritiku, ale někteří tady si ji furt pletou s něčím úplně jiným...

24.02.2025 14:18 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

Marcela. K.: Tak pozor, tohle není vůbec můj případ, jsi úplně vedle. K čemu je chvála nezasloužená, k ničemu, to já nechci, ale poznám kritiku v dobrém úmyslu a kritiku jízlivou. Je něco jiného někomu radit a po někom jezdit. Jestli v tom nevidíš rozdíl a nebo si dokonce myslíš, že ta druhá verze je v pořádku a ku propsěchu, tak mi je tě akorát líto.

24.02.2025 14:13 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

lawenderr:

Byl jsi můj Mácha
a já Tvá Lori,
i jsi mě tak miloval -
jestli vůbec...

O Máchovi už je dnes známo, že byl psychopat a psychopaté doopravy nemůžou milovat. Proto píšu, že mě miloval stejně jako Mácha, jestli vůbec, nebo stejně divným způsobem... 

Nevím, já dávám ty samé básně i na liter a tam dle reakcí to čtenáři pochopí, což mě vždy potěší nejvíce. Rozebíráš to moc technicky, mozkem, zkus to víc srdcem. Nevím, jak jinak už to vysvětlit.

24.02.2025 14:10 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

lawenderr: Díky, že mě čteš, ale my se vážně v tom psaní nechápeme :-(

24.02.2025 14:06 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

Marcela. K.: Nedělej prosím tě ze mě zas a znovu blbce. To, že se jednou na stáří poseru, ale z jiného důvodu, jak jsi napsala u mé další básničky, rozhodně neberu jako konstruktivní kritiku.

24.02.2025 14:05 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

Marcela. K.: Ooo, dle tvých kometářů k mým básním by mě vůbec nenapadlo, že jsi tak citlivá..... A napadlo tě třeba, že já to mám podobně, že je pro mě psaní taky terapií a že se také najdou lidé, co se mnou sdílí pocity a že je to pak pro mě jako balzám na duši? Že každý si nese svůj kříž a potřebuje si nějak ulevit? A že když na někoho jdeš v kritice s cynismem, jako u mé další básničky, že to svědčí jen a pouze o tvém charakteru? Že já tu jdu s čistým úmyslem se zdokonalit a ty dobře víš, co konáš, když po někom takhle jedeš. Běž si radši rychle koupit odpustku... ;-)

24.02.2025 13:53 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

Marcela. K.: Hele, jsi demagog, píšeš nesmysly, jak se ti to hodí. Nikde jsem neřekla, že je to dobré a překvapivé, pouze, že vše je tam jasné - až příliš právě. Kdyyž je ta moje báseň tak na hovno, tak se už můžeš jít radši zaobírat nějakou lepší, co je tě hodna, děkuji.

24.02.2025 13:51 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

Marcela. K.: To víš, že jo, neboj se, to každý, na každého jednou dojde ;-)

24.02.2025 13:50 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

Marcela. K.: No vidíš, tak sama uznáváš, že si zde můžu chodit pro radu, tak mi prosím tě teda řekni, v čem je to divné, že to tady vyvěšuju?

24.02.2025 13:48 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

Marcela. K.: A ty proč tady vyvěšuješ svoje dílka, když už máš vydanou sbírku? Aby tě zde všichni chválili a dávali ti tipy a tobě se mohlo ego nafouknout až k prasknutí? Nebo jaký jiný máš důvod, když nepotřebuješ radu jako já? :-)

24.02.2025 13:46 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

Marcela. K.: Ne, jako s blbcem zacházíš pouze ty se mnou. V té mojí básničce je napsáno vše tak, aby to dávalo smysl mě. To, že v básni vidí každý něco jiného a projektuje si tam to svoje, to je známá věc... Někdo ji pochopil tak, někdo onak, někdo vůbec.

24.02.2025 13:40 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

Marcela. K.: Teď si doufám děláš jen srandu, ne? Vyvěšuju to zde proto, abych se dočkala konstruktivní kritiky a své psaní zlepšila. To se tady nemůže? Tady se můžou dávat jen zaručeně dokonalé básně, které jako odklepne kdo, že jsou dokonalé, když umění je dost o subjektivitě? 

24.02.2025 13:33 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

Marcela. K.: Však já vůbec netvrdím, že je to dobrá báseň, kdybych si to myslela, tak bych se tady neradila. Zkus mrknout i na mé další básně, jestli se Ti budou taky příčit...

24.02.2025 13:30 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

lawenderr: Píšu tam "zašedlých a černých", tak jsem to brala jako automaticky, že je jasné, že to jsou duše nečisté, nedobré, zlé a že jim teď ani křest nepomůže. Nejideálnější je asi určitě kombinace křtu a dobrého srdce :-D :-) :-) 

A hejno holubic
pokřtěných a biřmovaných,
zašedlých a černých
dál se zmítá
v trnech očistce.
24.02.2025 13:26 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

lawenderr: Nepřemýšlíš vůbec divně :-) Vidíš tam věci, které já nevidím a proto tu jsem :-) Potřebuju více pohledů. A taky mě teda nenapadlo, že je to tak nedomyšlené pro ostatní. Myslela jsem to samozřejmě tak, že lidé, co jsou pokřtění a biřmovaní, ale mají zlé srdce, že pouze ten křest atd. není vůbec tou pravou vstupenkou do nebe, že jen tyhle "oficiality" nestačí. Je to i narážka na odpustky a vůbec na myšlení některých katolíků... A naopak může bý někdo nekřtěný, "oficiální víry", "víry jako instituce" neznalý a do nebe se dostane pro dobrotu a čistotu srdce. Jako moje holubice z básně. To, že se dostane škvírou a ne vraty dokořán je zas narážka na to, že dle křesťanů je pro věčný život v královstvím božím důležitý ten křest. Moje holubice ho nemá, proto jen ta škvíra :-) Ale přesto Bůh je spravedlivý a tak ji přijal a obejmul, ptž čistota srdce je důležitější než ten křest. Tak nějak si to představuju :-D A říkala jsem si právě, že ta báseň je průhledná a jasná až moc :-) :-)

24.02.2025 13:16 K dílu: Ta bílá holubice LaBruja

lawenderr: Aha, díky za úvahu. To by mě nenapadlo, že je to přímo v rozporu. Brala jsem to tak, že v tom hejnu, v tom množství ptáků to tak vypadá, že mají všichni krvavé peří, dokud se z nich nevynoří jeden, který mezi ně nepatří... Tohle mi přijde už trochu jako slovíčkaření - z mého pohledu...

24.02.2025 13:10 K dílu: Bylo mi osmnáct LaBruja

gakax: Děkuji, žes mrkla, myslím, že tenhle styl mi sedí víc... :-)

Nahoru