17.12.2023 11:27 K dílu: Bacha na infekční mononukleózu Bubulína

Děkuji Radovane. I všem ostatním kritikům.

06.12.2023 17:56 K dílu: Císař je pýča II. Bubulína

pro FAV: Jo, všimla jsem si toho. Ale co nadělám.:-)

06.12.2023 17:54 K dílu: Císař je pýča III. Bubulína

Rádo se stalo. :-) Těším se na další díl.

06.12.2023 06:17 K dílu: Císař je pýča III. Bubulína

Dokonalé. Díky. 

06.12.2023 05:31 K dílu: Císař je pýča II. Bubulína

Wau, na české nebi brakové literatury se zrodila další hvězda. Nádhera. Tohle si fakt knižní vydání zaslouží. Název se dá změnit. Pokud to dobře chápu, půjde o popis života Glady, takže navrhuji název knihy: Glada.

Jinak pěkná debata kritiků, takže přidávám další názor: co když nejde o lingvistickou mutaci, ale o vyjádření autorčiných preferencí tj. práce je na téma "Hledá se Quercus robur". Proti gustu žádnej dišputát, každej máme rád něco jinýho.:-))

Janino, já to viděla už mockrát psané: Baník, pičo, Baník. Ale je pravda, že se vyskytuje i Tebou popsaná forma. Pravopis takzvaných vulgárních slov asi neexistuje, takže je to plichta. :-) 

30.11.2023 17:24 K dílu: Vymazlené Zoufalství Bubulína

Nekroskop Harry

tyká si s Möbiem

to už jsme mrtvé

nebo jen nežijem?

30.11.2023 05:22 K dílu: Odlet Bubulína

Písmák zůstal de facto nezměněn, takže poslušně hlásím druhý přílet. Všude je chleba o dvou kůrkách, ale tady chutná přece jen nejlépe.

16.01.2023 20:37 K dílu: Sumec nebo štika? Bubulína

Poslušně hlásím, že jsem znala ňákou Petronilu Pávkovou, která dopoledne souložila s hochem, kterého měla ráda a odpoledne s hochem, který byl bohatý. A když zjistila, že je samodruhá, to dá rozum, že tu šťastnou novinu oznámila tomu bohatému. Nechtěla totiž tomu, kterého měla ráda, zavřít dveře ke štěstí. Kdyby totiž oplodnil nějakou bohatou, tak aby se s ní mohl oženit.

Co podniknem? Budeme hledat další blázinec? Přimlouvala bych se za nějakej dezinformační, tam soudružky kádrovačky nelezou. Na těch tzv.seriózních jsou ty štěnice už všude.

15.01.2023 09:18 K dílu: Sumec nebo štika? Bubulína

Štika. Jednoznačně štiku, ať se ten českej rybníček krapet provětrá. Premiér Fiala údajně zahlásil, že druhé kolo bude o tom, jestli se země přikloní k Rusku nebo západním hodnotám. O tom, že Francie vyznává západní hodnoty nemůže být pochyb. Tenhle týden byl ve Francii Andrej Babiš. On se Petr Pavel chystá do Moskvy?? V každém případě budeme mít prezidenta, jakého si zasloužíme. ;-) Třiatřicet let po zřeknutí se socialismu volíme mezi dvěmi bývalými komunisty - rozvědčíkem a agentem. Doufám, že za pět let při příštích volbách už budeme schopni vybrat si kandidáta bez téhle morální zátěže.

25.12.2022 09:26 K dílu: Dva zoufalci Bubulína

Seznam toho, co žena smí a nesmí z Princezna Fantaghiro 1, byl opravdu působivý. Drtivá většina lidstva vůbec nepochopila, že jde o ironii, a jako stádo autistů (ve smyslu autista nechápe ironii) tyhle nesmysly naopak tupě prosazuje, odvolávaje se na údajné tradice či náboženství. Vážně jim nedochází, že takovéhle omezování je dlouhodobě neudržitelné? Nesmět číst a psát....na Písmáku by zbylo jen pár robinsonů, a možná nějací gayové.

25.12.2022 07:25 K dílu: Dva zoufalci Bubulína

Lidé jsou nepoučitelní aneb každý má právo přesvědčit se sám. Včera jsem byla svědkem vyjádření jednoho muže na prahu středního věku, který má před svatbou " z povinnosti", s níž jeho stará matka nesouhlasí: "To dítě není plodem její a mé lásky. To dítě je průser." Vzhledem k tomu, že to zahlásil před nastávající manželkou, viděla jsem, jak jí vyběhly oči, protože tolik upřímnosti snad ani nebylo zapotřebí. Nicméně to nijak nekomentovala. Nahlas jsem neřekla také nic, ale myšlenky se mi rozběhly: Pokud chlap nedokáže zvládnout ani vlastního čůráka, jaká je pravděpodobnost, že zvládne rodinný život? Bohajeho, pokud s tou ženou nemám vážné úmysly, tak jí neoplodním, ne? Aha, rozsévači přemýšlí jinak. Proč tedy ale přistoupil na svatbu? Jsou věci, kterým opravdu nerozumím. Jasně, člověk do toho vztahu nevidí, tak třeba neznám jiné okolnosti, kvůli kterým ta včerejší situace vůbec vznikla. Třeba je to opravdu jen zapřísáhlý odpůrce potratů. Nebo chce otrokyni pro svou starou matku, jíž ovšem nikdy žádná snacha po chuti nebyla a myslím, že ani tahle nebude. Nebo si chce ověřit Dítě z Omelas v praxi? Vyrobit Spasitele?

25.12.2022 07:19 K dílu: Dva zoufalci Bubulína

Lidé jsou nepoučitelní aneb každý má právo přesvědčit se sám. Včera jsem byla svědkem vyjádření jednoho muže na prahu středního věku, který má před svatbou " z povinnosti", s níž jeho stará matka nesouhlasí: "To dítě není plodem její a mé lásky. To dítě je průser." Vzhledem k tomu, že to zahlásil před nastávající manželkou, viděla jsem, jak jí vyběhly oči, protože tolik upřímnosti snad ani nebylo zapotřebí. Nicméně to nijak nekomentovala. Nahlas jsem neřekla také nic, ale myšlenky se mi rozběhly: Pokud chlap nedokáže zvládnout ani vlastního čůráka, jaká je pravděpodobnost, že zvládne rodinný život? Bohajeho, pokud s tou ženou nemám vážné úmysly, tak jí neoplodním, ne? Aha, rozsévači přemýšlí jinak. Proč tedy ale přistoupil na svatbu? Jsou věci, kterým opravdu nerozumím. Jasně, člověk do toho vztahu nevidí, tak třeba neznám jiné okolnosti, kvůli kterým ta včerejší situace vůbec vznikla. Třeba je to opravdu jen zapřísáhlý odpůrce potratů. Nebo chce otrokyni pro svou starou matku, jíž ovšem nikdy žádná snacha po chuti nebyla a myslím, že ani tahle nebude. Nebo si chce ověřit Dítě z Oemlas v praxi? Vyrobit Spasitele?

11.12.2022 06:40 K dílu: Spinká Bubulína

Nelámejte si s tím hlavu

příroda je v bílém hávu

do vánoc už jenom chvíle

sněhuláky roztomilé

postavme dětem pro radost

smíchu, lásky nenáme dost.

11.12.2022 06:34 K dílu: Čtyři koně Bubulína

Politici, zvlášť bruselská elita

chovají se jak venkovská jelita.

Slibem nikdy nezarmoutí plebejce,

ti chudáci nemaj ani na vejce,

sami kradou jako straky v domnění,

že si prachy v zdraví, lásku promění,

úplatky - ty přijímají velice

a to včetně té vedoucí přeslice,

co je doma, to se prostě počítá,

vždyť proto jsou ta bruselská elita.

11.12.2022 06:33 K dílu: Čtyři koně Bubulína

Politici, zvlášť bruselská elita

chovají se jak venkovská jelita.

Slibem nikdy nezarmoutí plebejce,

ti chudáci nemaj ani na vejce,

sami kradou jako straky v domnění,

že se prachy v zdraví, lásku promění,

úplatky - ty přijímají ve velice

a to včetně té vedoucí přeslice,

co je doma, to se prostě počítá,

vždyť proto jsou ta bruselská elita.

08.11.2022 16:33 K dílu: Dva zoufalci Bubulína

Děkuji všem za kritiky.

08.11.2022 16:15 K dílu: Axolotl Bubulína

Pro Charybdis: Být přítomna ve snu šťastnému porodu jiné ženy, ukazuje na úspěchy přátel nebo známých, ze kterých bude mít užitek i dotyčná snící. Pokud se zdá o porodu ženě, je to symbol jejího nového postoje k životu. Pokud se narodí děvče, čekají dotyčnou bolestné zkušenosti, pokud chlapec, dotyčná bude mít štěstí v obchodech. Dům je symbolem lidského těla a jeho vnitřního i vnějšího stavu. Střecha se týká hlavy a mozku. Pokud Tě tedy zaujala střecha, přikláněla bych se k tomu, že je to potvrzení o Tvém novém mentálním nastavení stejně jako ten porod. Vidět ve snu seno upozorňuje na závažnou událost, takže ta změna postoje k životu bude zřejmě trvalá. Vidět ve snu dítě znamená, že se na novou cestu chce člověk vydat s novými myšlenkami a obecně je dítě ve snu dobrým znamením. Spící dítě znamená příslib dobré budoucnosti a kojenci znamenají štěstí pro matku.

08.11.2022 16:12 K dílu: Axolotl Bubulína

Pro Charybdis: Být přítomna ve snu šťastnému porodu jiné ženy, ukazuje na úspěchy přátel nebo známých, ze které bude mít užitek i dotyčná snící. Pokud se zdá o porodu ženě, je to symbol jejího nového postoje k životu. Pokud se narodí děvče, čekají dotyčnou bolestné zkušenosti, pokud chlapec, dotyčná bude mít štěstí v obchodech. Dům je symbolem lidského těla a jeho vnitřního i vnějšího stavu. Střecha se týká hlavy a mozku. Pokud Tě tedy zaujala střecha, přikláněla bych se k tomu, že je to potvrzení o Tvém novém mentálním nastavení stejně jako ten porod. Vidět ve snu seno upozorňuje na závažnou událost, takže ta změna postoje k životu bude zřejmě trvalá. Vidět ve snu dítě znamená, že se na novou cestu chce člověk vydat s novými myšlenkami a obecně je dítě ve snu dobrým znamením. Spící dítě znamená příslib dobré budoucnosti a kojenci znamenají štěstí pro matku.

08.11.2022 11:42 K dílu: Axolotl Bubulína

Pro Alenakar: Nevím. Ale třeba to víš Ty sama: Vžij se do představy, že jsi Bůh a stvořila jsi lidstvo. Nyní si prohlížíš svůj výtvor a kladeš si otázku: Dovolím lidstvu expandovat na jiné planety?

Co se týče měsíců Jupitera - také jsem četla Clarkovu Odyseu, a pokud si dobře pamatuji, Europa má obyvatele, pro něž je kyslík smrtelně jedovatým plynem, a lidé mají na Europu zákaz vstupu, takže na tu asi ne. Někde na netu jsem četla o vhodnosti mám dojem Ganymeda, ale nezajímala jsem se o to nijak blíž, takže nevím.

Pokud i nadále trváš na mé osobní niterné odpovědi, tak já bych lidstvu v jeho nynějším stavu expandovat nedovolila alias nejsem bůh na sociálním odboru, abych někomu, kdo jeden byt vybydlil dala další nový byt. Fakt ne. Pokud by lidstvu hrozilo nějaké nebezpečí od obyvatel jiné planety, poslala bych jim Pátý element na jejich záchranu na Zemi, aby jim získal čas pro další vývoj, to jo, ale rozlejzat se po vesmíru v jejich momentální kvalitě, to bych jim opravdu nedovolila.

04.11.2022 18:09 K dílu: Dva zoufalci Bubulína

rozléhal se ulicí hořký smích opilého zoufalého bezdomovce

04.11.2022 17:24 K dílu: Dva zoufalci Bubulína

Aru, pokud na tom, cos napsal, trváš, pak by k vyléčení depresí mělo postačit nastěhovat si domů prvního bezdomovce s depresí, kterého člověk potká. Udělal bys takový skutek? Co kdybys to tvrzení upravil, že se dokáží pochopit, protože všichni vnímáme svět kolem sebe na základě svých osobních zkušeností? Ale to, že lidé dokáží pochopit jeden druhého, opravdu neznamená, že dokážou jeden druhému pomoci. Kromě toho v mém příběhu šlo o čistou manipulaci: on pečlivě vyslechl její vyprávění, a pak jí vyprávěl o tom, že její cíle jsou jeho. Pokud by ho bývala nechala mluvit jako prvního, byla ta jejich první schůzka zároveň opravdu tou poslední, jak jí radila její intuice. Pokud má mít vztah naději na delší dobu, musí být podložen fyzikou či chemií. Pokud cítili, že jiskra nepřeskočila, šlo dál jen o chladný kalkul. Ona chtěla vrbu, do které by se mohla vykecávat a on bydlení. Výsledkem byl rozchod a obohacení o další životní zkušenosti - například u ní to byla zkušenost, že pokud chce mít jistotu, že nebude znovu zmanipulována, musí být bez partnera. A samozřejmě také, že intuici je dobré poslouchat - šak od toho ji, kurňa, máme, ne?

Danny, děkuji za kritiku.

04.11.2022 16:51 K dílu: Axolotl Bubulína

Koukla jsem do snáře a je tam jen ryba, žába či ještěrka; mlok, axolotl či macarát tam nemám, takže nic. Co se týče náhrobního kamene, tak viděti ve snu náhrobní kámen přináší požehnání manželství a blahobyt; hřbitov je předzvěst štěstí; vidět náhrobní nápis značí možnou ztrátu přítele; kaplička značí spokojenost. Pokud byl nápis skutečně GWEN, napadá mi číst to zprava doleva - nové G. jé, vzpomněla jsem si na film Rrrrr ! Kámen a Kámen a Gi. Když jsem se zeptala strejdy Googla, tak našel spolek z Českých Budějovic IČ 22771981 s názvem NewG, o.s. čili občanské sdružení, zabývající se uměleckou tvorbou, založený 29.9.2011, momentálně neaktivní.

Alenakar, pokud člověk zničí tuhle planetu, tak po ní zbyde pás asteroidů, a život bude muset začít klasicky od anaerobních mikroorganismů.

03.11.2022 05:14 K dílu: Bubulína

Proudící voda prý odnáší všechny problémy a mění jemněhmotnou podstatu věcí - proto dříve platilo pravidlo, že namíchané lektvary se nesměly přenést přes tekoucí vodu (potok či řeku), protože se jinak změnila jejich účinnost. Já bych Písmák přirovnala k jasnému nočnímu nebi - viděla jsi tu pohádku O vánoční hvězdě? Tak přesně tak mi připadají zdejší autoři. 

03.11.2022 05:02 K dílu: Dva zoufalci Bubulína

Ahoj Aru. Tvá myšlenka platí pouze pokud jsou oba kovaní masochisté. Jiná podstata vydrží maximálně deset let, ale většinou méně - nejčastěji měsíce jako v tomto případě. Jinak pozor - ne každé flákání se na netu je projevem zoufalství. Třeba tenhle Písmák je ideální pojistnej ventil pro hyperaktivitu, ADHD, Aspera, trojjedinost a podobné chujoviny.

pro FAV: Co se týče peněz, tak než se exekutoři zorientovali v manželkách, byla rozvedená. Problém byl s trvalým bydlištěm. Naštěstí bydlela holčina v městském bytě a tamní radní projevili lidskost a pochopení a po nějakém čase, kdy se prokazatelně v místě nahlášeného trvalého pobytu nevyskytoval, mu trvalý pobyt přesunuli z toho bytu do ohlašovny místní radnice. A protože dostala úřední potvrzení o zrušení místa trvalého bydliště, ukazovala ho exekutorům a měla klid.

Díky za kritiky. Hezkej den přeji.

15.10.2022 10:37 K dílu: Podzimní jaro Bubulína

Od Šlapeta mám raději novou českou hymnu, kterou budeme mít až nás vyhodí z EU:  https://www.youtube.com/watch?v=r_d7HhGwQYE&ab_channel=Patrola%C5%A0lapeto

Si představ, že jsem si četla knížku u počítadla, a když jsem dočetla na konec stránky, rolovala jsem myší než mi došlo, že to fakt fungovat nebude. Asi to bude chtít jít dělat něco jiného. Jdu žehlit, a pak si vezmu knížku do křesla, aby mi netrápilo, že jsem závislá.:-)

06.10.2022 18:27 K dílu: Podzimní jaro Bubulína

No, je pravda, že francouzská móda k nám dříve či později vždycky dorazí, ale to mě primárně nenapadlo. Ovšem vzhledem k tomu, že gerontofil kroutí už druhé období, tak jestli znáš nějakého matláka, co by se do toho dobrodružství pustil, tak ho pro jistotu pořádně zpucuj. Prevence je prevence. A jistoty není nikdy dost. ;-)

06.10.2022 16:28 K dílu: Podzimní jaro Bubulína

... ptala se rozespalá víla

27.09.2022 15:53 K dílu: Pro FAV Bubulína

Tak jsem se na chvíli urvala od čtení knížek a jukla pro změnu na písmenka na netu. A co to nevidí oko mé barvy jarního pažitu: Dneska píšou, že plynovod Nord Stream byl na třech místech přerušen (dvojka na jednom místě, jednička na dvou místech) na mořském dně u hranic Dánska a Švédska. Takže plyn z Ruska už Nord Streamem Evropa zjevně nedostane. A pak jsem se dočetla o dnešním slavnostním uvedení do provozu plynovodu Baltic Pipe v Polsku. Mno, vypínám počítadlo, abych ušetřila za elektřinu, protože topím plynem a ten bude sakra drahej, takže se mi bude hodit každá kačka, a jdu si zase číst, dokud je denní světlo a vidím na písmenka. papapa

04.05.2022 17:08 K dílu: Bacha na infekční mononukleózu Bubulína

Starouškovi patří díky,

že mu soucit nescházel,

a že jeho hebké rtíky

slíbly nabízený pel.

Z lepé děvy není souška,

s něhou myslí na starouška.

Jak objímá babičku

a na jarním sluníčku

vzpomínají na své máje -

pole ještě neorané,

a pak setí, sklizně mnohé,

na úrody ve stodole,

kde krom zrna bylo seno...

Bábo, Tys neměla věno!

 

 

04.05.2022 16:22 K dílu: Bacha na infekční mononukleózu Bubulína

Víra je tak divná věc, že mi její výzkum ještě pár desetiletí zabere, Aru. Díky za zastavení

04.05.2022 16:21 K dílu: Bacha na infekční mononukleózu Bubulína

Díky Norsko.

04.05.2022 16:20 K dílu: Bacha na infekční mononukleózu Bubulína

Benetka, tak rychle neběhaj. A i kdyby, mám přece košťátko. :-))

01.05.2022 08:26 K dílu: 7 Bubulína

Opalizace vzniká světelnou interferencí na rozhraní mikroskopických vrstviček gelovitých kuliček opálu - píšou na wikipedia.org. Opál je minerál, hydrogel s kolísavým obsahem vody nejčastěji mezi jedním až třemi hmotnostními procenty, ale v některých případech může dosahovat až dvacet procent. Opál vzniká z vychladlých postvulkanických roztoků vysrážením křemičité substance.

01.05.2022 08:00 K dílu: Bacha na infekční mononukleózu Bubulína

Poslušně hlásím, že se mi podařilo přežít včerejšek.:-))

30.04.2022 15:43 K dílu: 7 Bubulína

A je to Býk! Hvězdy praví:

Něco zničí, něco spraví.

Dívek a žen bude přítel,

pytel má jak Vykupitel.

Nástroj má jak zákon káže,

uvidímě, co dokáže!

23.04.2022 21:34 K dílu: Jantar Bubulína

Ta básnička rebeccy13 je hřejivá, hravá a líbí se mi. Ta Jarní vánice I je při čtení hned po ní a o poznání smutnější. A ta Jarní vánice II mi připomněla Francoise Villona respektice Jarmilu Loukotkovou: Já umírám zde u studánky žízní, nahý jak červ, byť oděn hedvábím....čili je v ní jakási rozervanost, což je základ mnoha umělců. Podtrženo sečteno, kdybych si musela vybrat - rebecca13 by vyhrála, protože z té její básničky sálá radost ze života, což je velmi vzácná esence. To ale nic nemění na tom, že jsi šikulka.:-)) Spousta lidí dokáže rozervanost velmi ocenit, stejně jako větší část pivařů dává přednost pivům hořkým např. Bernardovi. Mně chutnají piva sladká např. Ježek. Tekutý chléb ze zeleného zlata.:-))

16.04.2022 10:13 K dílu: Pro FAV Bubulína

Ty sis emailovala, já hledala vysvětlení v knížkách. Doslova v jakýchkoliv. V tomhle mají ezoterici (new age) naprostou pravdu. Nezáleží na podání, ale na převzetí. Nyní je na cestě ke mně obrovský balík knížek, takže tohle je poslední příspěvek na delší dobu. Až dočtu, zas se přijdu juknout. Jak už jsem napsala, každej čaroděj mezi mudly se snaží zjistit, jestli je vážně vadnej nebo existuje jiné vysvětlení jeho nezvyklých příhod. A v těch různých knihách se dozvidá, že je vlastně úplně normální, jen se prostě musí víc hlídat čili sebekontrolovat. A někdy se v nich dozví i pár fíglů - např. při časových dilatacích je ideální mít u sebe nějaký předmět (třeba v kapse), jehož fotku umístil kamkoli na net se slovy časová dilatace. Ulehčuje to cestování a zabraňuje nepříjemnostem. Zažila jsi někdy příhodu, že se někdo znenadání objevil v Tvém periferním vidění a Ty ses lekla? Tak to právě byla časová dilatace alias návrat cestovatele. Občas se stane, že se dva cestovatelé vrací na stejné místo - to se potom musí znova vzdálit a vrátit se na místo odlišné. A právě těmto dá se říct nehodám předchází ten avizovaný předmět. Je to jako lístek, který zároveň vytváří kolem cestovatele prostorový perimetr, upozorňující ostatní cestovatele, že daný kousek prostoru je již obsazen. Opatruj se a měj se moc a moc krásně. Bubu

14.04.2022 16:16 K dílu: Jantar Bubulína

Zmrzlých meruněk je věčná škoda. Nejvíc mi chutnají koblížky s meruňkovou marmeládou, a vůbec i čerstvé a kompotované meruňky jsou bezva. Robinsoni se houfují :-)) velmi krásný a především dokonalý popis. Jsi šikulka.

14.04.2022 16:06 K dílu: Pro FAV Bubulína

Jo, málem bych zapomněla: Když uslyšíš poznámky o velmi drahém psovi, a budeš mít pocit, že lidi mluví o Tobě, nevšímej si toho. Je to jen důsledek správně prováděného Náčelníka. Když jsi na jedné úrovni dokonale nehybná, na jiné se neovladatelně třeseš, a ti lidi komentují tu druhou úroveň (kterou v tu chvíli necítíš, protože máš vědomí stabilizované ve spokojenosti). Hihi, třeba to jsou mimozemsťané například ze Síria, maskovaní za lidi.:-))

14.04.2022 15:58 K dílu: Pro FAV Bubulína

Nevěděla. Klidně ses mohla rozhodnout, že si ho nepřečteš.:-)) Bylo to 50:50 jako vždycky u všeho, u čeho se nechá prostor pro náhodu.

Jde Ti dost na to, abys dokázala přežít. Zbytek je věcí tréninku. Mimochodem jestli ses naučila Náčelníka i díky przniteli básniček, děkuj Bohu za to, že jste se potkali. Takže hezky trénuj a věz, že i já řeším svoje esperproblémy. V tomhle století už jsem zažila: 1.) V době, kdy byly modemy s vytáčením pevné linky, se mi podařilo odeslat email aniž by bylo počítadlo připojené na net. Jenže jen pár emailů v jeden den, potom tato schopnost zmizela a už se neobjevila. 2.) Hodinky digitálky bláznily a ukazovaly po seřízení každou chvíli  jiný čas, takže jsem hodinky přestala nosit úplně. 3.) Klasické žárovky s vláknem bouchaly stylem, že jsem se vždycky šíleně lekla. Někdy to odstřelilo tu skleněnou část úplně a já pak kombinačkama rvala objímku ven, abych tam mohla dát novou žárovku. Tenhle problém jsem vyřešila přechodem na LED žárovky. Ty přestávají svítit potichu, takže spotřebu žárovek mám velkou i nadále, ale už to nejsou šlehy o infarkt. 4.) Dřívějc v mé přítomnosti odmítala fachat počítadla v bance či na poště, ale tam jsem dělala blbce alá přece byste lidi nevěřili, že bych to mohla mít na svědomí já. Tuhle nepříjemnost mi pomáhají řešit drahokamy - mohu potvrdit, že záhněda umí opravdu krásně uzemňovat a vyrovnávat energetickou nestabilitu, takže náušnice už mám všechny výhradně se záhnědou. No a novinka tohoto týdne je 5.) mobilní telefon. V pondělí jsem měla sraz s kámoškou, a protože bylo krásně, šly jsme si sednout do parku na lavičku. Sedíme, klábosíme a tu k nám přijde pán, že potřebuje směnit minci, aby mohl na nedaleké WC. Kámoška mu peníze směnila, a povídaly jsme si dál. Potom jsme se rozešly a šly dom. Doma koukám, na telefonu je, že jsem uskutečnila hovor. Tísňový hovor na číslo 911 přesně v čase, kdy k nám přistoupil ten pán. Mno. Volám kámošce - pro případ, že bych měla třeba alzheimra a nepamatovala jsem si, co dělám - Hele, měla jsem telefon v ruce? Ne, neměla. Fajn, takže paměť mi slouží dobře, žádné číslo jsem nevytáčela, nikam jsem nevolala, ale hovor se uskutečnil a je o něm záznam. Učinila jsem tedy opatření, že jakmile jdu mezi lidi, telefon úplně vypínám. Přece se nenechám pokutovat za to, že zneužívám tísňové linky. Pravdu, že jsem žádné číslo nevytočila, by mi nikdo nevěřil, takže je nesmysl unavovat se nevysvětlitelným, a je lepší učinit opatření, aby se to již nemohlo opakovat. Pomatení ezoterici plkají o daru. Čarodějové, žijící s mudly, tomu říkají prokletí. Takže fakt v tom nejsi sama, a pokud se to bude vyvíjet jako u mě, bude to jen horší. Zvykej si. :-)) A trénuj, protože Náčelník je na zvládání těhle příhod ten největší machr.:-)))

14.04.2022 15:54 K dílu: Pro FAV Bubulína

Nevěděla. Klidně ses mohla rozhodnout, že si ho nepřečteš.:-)) Bylo to 50:50 jako vždycky u všeho, u čeho se nechá prosotr pro náhodu.

Jde Ti dost na to, abys dokázala přežít. Zbytek je věcí tréninku. Mimochodem jestli ses naučila Náčelníka i díky przniteli básniček, děkuj Bohu za to, že jste se potkali. Takže hezky trénuj a věz, že i já řeším svoje esperproblémy. V tomhle století už jsem zažila: 1.) V době, kdy byly modemy s vytáčením pevné linky, se mi podařilo odeslat email aniž by bylo počítadlo připojené na net. Jenže jen pár emailů v jeden den, potom tato schopnost zmizela a už se neobjevila. 2.) Hodinky digitálky bláznily a ukazovaly jiný čas, takže jsem hodinky přestala nosit úplně. 3.) Klasické žárovky s vláknem bouchaly stylem, že jsem se vždycky šíleně lekla. Někdy to odstřelilo tu skleněnou část úplně a já pak kombinačkama rvala objímku ven, abych tam mohla dát novou žárovku. Tenhle problém jsem vyřešila přechodem na LED žárovky. Ty přestávají svítit potichu, takže spotřebu žárovek mám velkou i nadále, ale už to nejsou šlehy o infarkt. 5.) Dřívějc v mé přítomnosti odmítala fachat počítadla v bance či na poště, ale tam jsem dělala blbce alá přece byste lidi nevěřili, že bych to mohla mít na svědomí já. Tuhle nepříjemnost mi pomáhají řešit drahokamy - mohu potvrdit, že záhněda umí opravdu krásně uzemňovat a vyrovnávat energetickou nestabilitu, takže náušnice už mám všechny výhradně se záhnědou. No a novinka tohoto týdne je 6.) mobilní telefon. V pondělí jsem měla sraz s kámoškou, a protože bylo krásně, šly jsme si sednout do parku na lavičku. Sedíme, klábosíme a tu k nám přijde pán, že potřebuje směnit minci, aby mohl na nedaleké WC. Kámoška mu peníze směnila, a povídaly jsme si dál. Potom jsme se rozešly a šly dom. Doma koukám, na telefonu je, že jsem uskutečnila hovor. Tísňový hovor na číslo 911 přesně v čase, kdy k nám přistoupil ten pán. Mno. Volám kámošce - pro případ, že bych měla třeba alzheimra a nepamatovala jsem si, co dělám - Hele, měla jsem telefon v ruce? Ne, neměla. Fajn, takže paměť mi slouží dobře, žádné číslo jsem nevytáčela, nikam jsem nevolala, ale hovor se uskutečnil a je o něm záznam. Učinila jsem tedy opatření, že jakmile jdu mezi lidi, telefon úplně vypínám. Přece se nenechám pokutovat za to, že zneužívám tísňové linky. Pravdu, že jsem žádné číslo nevytočila, by mi nikdo nevěřil, takže je nesmysl unavovat se nevysvětlitelným, a je lepší učinit opatření, aby se to již nemohlo opakovat. Pomatení ezoterici plkají o daru. Čarodějové, žijící s mudly, tomu říkají prokletí. Takže fakt v tom nejsi sama, a pokud se to bude vyvíjet jako u mě, bude to jen horší. Zvykej si. :-)) A trénuj, protože Náčelník je na zvládání těhle příhod Ten Největší machr.:-)))

13.04.2022 18:59 K dílu: Pro FAV Bubulína

Pořád tak nejistá, až z toho srdce bolí. Musela? Napiš mi jméno toho, kdo Ti držel u hlavy pistoli, a já ho začaruju. Bu bu bu. Takže opět vedle jak ta lípa. Zkus to znova. Jak jsem Tě to učila?

((Jestli jsi to zapomněla, budeš mi to tu za trest psát každej den aspoň 200x!))

12.04.2022 05:56 K dílu: Jantar Bubulína

Silné. *

12.04.2022 05:48 K dílu: 667 Bubulína

Lenochode, víš, že jsi obvinila FAV z černé magie? A to po pohledu do studánky? Co odráží hladina studánky? Mno. Jdu si udělat opatření.

11.04.2022 06:15 K dílu: Pro FAV Bubulína

Hamty hamty, ať mám víc než tamty? Zapomeň, beruško. :-) Zaklínadla balím do samodoplňujícíchse lahviček tj. každá se po vypití znovu sama naplní pro dalšího uživatele. Samodoplňujícíse lahvičky fachají na stejném principu jako slánka všudezdejší babičky z filmu Byl jednou jeden král: 'Chceš-li posolit jen svůj krajíc, slánka nestačí. Myslíš-li na ostatní, slánka je bezedná.' Je to jednoduché a má to jen jediné úskalí - dávat při výrobě pozor na skutečný dobrý skutek jako v Mrazíkovi čili netlačit na pilu. Kouzelnej dobrej skutek se nedá naplánovat. Všichni přece víme, že Ivánkovi jeho 'Tak půjdu konat dobré skutky a potom se dobrem tím na člověka proměním.' nefungovalo. Nikdy to nefunguje. A pokud je někdo přesvědčenej, že mu to prvoplánovitě funguje, tak se pouze trefil do nějakého skutečného dobrého skutku a ani o tom neví. Což je dobře, protože toho nemůže zneužít. Jestli někdo nechápe princip samodoplňovacíchse lahviček ani po tomhle návodu, neváhejte se zeptat. Na toto téma zodpovím každý dotaz. Samodoplňujícíse lahvičky fungují, dokud se nerozbijí. A už jsem zažila, že i po rozbití - pokud se rozbije třeba pouze vrchní polovina lahvičky, může fungovat dál, akorát už se z ní kvůli ostrým střepům nedá rovnou pít, ale obsah se musí do něčeho přelít. I tak ale fungoval léčivě.

10.04.2022 18:51 K dílu: 3 Bubulína

Pouštím si Harlej - Piliny ( https://www.youtube.com/watch?v=hXUwUaCsCx0 ). Četla jsem na idnes.cz rozhovor s bývalým prezidentem Václavem Klausem - článek má název 'Klaus: Orbán je jediný autentický státník. K fialovské ODS nemám slov.'  Ještě že máme nadčasové písničky. Supernadčasové, protože přece před skoro třiceti lety nemohli vědět, že v roce 2022 bude premiérem Fiala,  ministrem Rakušan a další, o nichž jednom každém jako by zpívali.

10.04.2022 18:31 K dílu: 667 Bubulína

První dílko číslo 3, druhé dílo číslo 667. Zajímavé počty. U prvního dílka jsi vysvětlila, proč zrovna trojka. Jaké je vysvětlení pro 667?:-))

První myšlenka: No to muselo být v alejích nablito. Druhá myšlenka: Nebylo. Po tomhle padali lidi rovnou do bezvědomí. Třetí myšlenka: 2001: Vesmírná prda. Kteří mimozemšťané dokážou toto pít jako vodu?

Hele, vzpomeneš si, kam jsi zamířila při prvním vstupu na net alias které servery byly první, které vtřebávaly Tvá písmenka? :-)

09.04.2022 08:55 K dílu: Nedělní chvilka poezie Bubulína

U sebevražd možná, to netuším, ale u deprese je to maximálně tak jedna z možností, a rozhodně ne ta hlavní. Spíš naopak - depresí jsem si prošla, takže vím, že jsem žádný smysl neztratila, jen mi těžce zdrtil nedostatek pochopení a podpory od okolí. Začala jsem tedy zobat pilule, díky kterým mi lhostejnost okolí začala být také lhostejná, a lékař mi vysvětlil, že pomáhat ostatním mohu jen do určité míry tj. kus sebe potřebuji pro sebe samou čili naučil mě říkat ne, a bylo po depresi. Chvíli trvalo než se mi podařilo si ty nové mentální návyky důkladně osvojit, ale nyní už jsem bez pilulek a jde to.

09.04.2022 08:26 K dílu: 3 Bubulína

Ten konec je správně muckací. A ta slaďounká tečka v podobě písničky. Příjemné. Našla jsem další hezkou: https://www.youtube.com/watch?v=E36TEchw0ek

Samostatný politický názor? Myslím, že se staneš předmětem výzkumu, jak je možné, že na Tebe vakcína neúčinkuje, když odmítáš papouškovat televizi. Nebo snad také patříš mezi antivax vyvrhele, co mohou úplně za všechno?

 

09.04.2022 08:12 K dílu: Bubulína

Za mě můžeš začít uklízet třeba hned.:-)

:-))) Rádo se stalo. Vždy k službám - nabiju, dobiju, pobliju...teda co to píšu. Jsem ráda, že jsem mohla pomoci. A hned jdu kritizovat!

08.04.2022 12:15 K dílu: Bubulína

Moment. Chceš říct, že Ti trvalo dvacetjedna let než jsi pochopila jednu větu? Mám dojem, že jsi právě překonala rychlost blesku.:-)) Nic ve zlém. Hele, klidně přijď pobejt, když Ti bude smutno, než si vytvoříš nějaká díla.

07.04.2022 17:52 K dílu: Bubulína

Styl alá nejvíc o tom hovoří ti, kteří to nedělají? Spisovatelka Bertrice Smallová začala psát své erotické romány údajně až po sedmdesátce. To máš FAV ještě času dost.:-))

07.04.2022 17:46 K dílu: Bubulína

Připomíná mi to styl alá nejvíc o tom hovoří ti, kteří to nedělají. Například spisovatelka Bertrice Smallová začala psát své erotické romány údajně až po sedmdesátce. To máš FAV ještě na důchodcovský koníček času dost.:-))

07.04.2022 17:24 K dílu: ZEMĚ Bubulína

Souhlasím s tím, že na odražení ode dna potřebuješ důvod. Na to jsem zapomněla. Děkuji za připomenutí. Jsi hodná.

07.04.2022 17:08 K dílu: Novoročenka Bubulína

Lenochode Leno, když čtu tohle dílko takhle s odstupem, přijde mi, že jsem si ho psala sama pro sebe. Uzlíky si děláme na kapesníku, abychom nezapomněly, takže tohle dílko je takový můj uzlík. A máš pravdu v tom, že jsem ty větičky psala se zbytečným apelem. Slovo pouze už bych v té větě dnes nepoužila, protože určitě existují i další cesty, a místo něj bych dala slovo nejsnáze. Dílko ovšem měnit nebudu, protože je to můj uzlík, a takhle mně vyhovuje.

Pokud Ti předchozí řádky neuspokojily, mohu přidat jen to, že jsou věci mezi nebem a dnem, na které si musí každý přijít sám, aby mu fungovaly. Musí vědět proč to udělal, v tomto případě dokonce musí být bytostně přesvědčen, že je pro něj nezbytné, aby to udělal. Musí opravdu vědět proč. Jinak je lepší najít vlastní způsob přežití. Je zajímavé, že zrovna Tebe to zaujalo, protože Tě sice znám příliš krátce, ale nepřijde mi, že by to byla cesta pro Tebe. Spíš mi přijde, že zrovna Ty jsi schopna objevit svou vlastní cestu. Slovo uzlík se vyskytuje i v písničce Přejdi Jordán. Zřejmě proto jsi sem dorazila a to slovo Tě zaujalo.

05.04.2022 16:48 K dílu: ZEMĚ Bubulína

A ze silného pocitu se zrodilo silné dílko. Ta čtvrtá část je naprosto dokonalá. Rytmická, s myšlenkou, evokující pohled na Zemi z Venuše. Básnička, u které se dá říct jen: Jo, to se mi líbí. Tip jak Brno.

První část mi připomněla písničku Heleny Vondráčkové: Přejdi Jordán. https://www.youtube.com/watch?v=D6Jn8OLVuW8

Bažinám sebelítosti se už snažím vyhýbat. A když mi k nim nožičky přece jen kloužou, upnu se k pravdě, že dno má tu báječnou vlastnost, že se od něj dá odrazit. Pozorováním jsem přišla na to, že sebelítosti převelice svědčí jakákoliv závislost, takže se uvnitř sebe  pravidelně prohlížím, protože nikdo mě nezná tak dobře, jako já sama. Takový originál je prostě jen jeden. I když podobných je na světě habakuk. Klenoty řek. Klenot Ohře. :-)) Díky panu Smetanovi může být kdokoli Klenotem Vltavy. Mimochodem, nikdy se Ti nezdálo o řece? Jaká v ní byla voda? Průzračně čistá nebo zakalená? Byly v ní ryby?

 

 

04.04.2022 16:38 K dílu: Lék Bubulína

Kdyby byla básnička dílkem, už bych ji opravovala a u slova chvilka bych použila slovo kratičkou. Jednak je to jazykově správnější a druhak bych se tím vyhnula opakování slova maličkou. Kritiky opravovat nejdou, tak nic.:-) Textík svádí k mateřídoušce, ale je to o saturejce. Jsou různé druhy saturejky a většinou ji národy používají jako koření. Například koření Čubrica je směs soli, pískavice a saturejky. Podle mne jsou středomořské národy vysmáté právě kvůli hojnému používání saturejky, protože to je silný přírodní stabilizátor nálady a antidepresivum. A stejně jako z mateřídoušky jde i ze saturejky vařit čaj, ať už ve směsi nebo samotnou.

 

04.04.2022 06:34 K dílu: Lék Bubulína

Těhotenství v délce 320 dnů může znamenat, že jde o horní hranici nějakého druhu lenochoda nebo spodní hranici koně. Duchovní zvířecí podstaty našich duší prostě nemohou jinak aneb spojeny matematikou.:-) A že jsem splašenej koník, o tom žádná, protože až na další čtení mi teď došlo, jak jsi to vlastně myslela, a utdíž, že jsem se svou dnešní první odpovědí úplně vedle, ale už to tak nechám. Přeji příjemný a klidný den, sympatický Lenochode.:-))

04.04.2022 06:22 K dílu: Lék Bubulína

Zelená bylinka obzory rozšíří,

ovšem ty dojezdy - jak černí rytíři

náladu dojebou, hlavu mi zatíží,

závislost snaží se být zdrojem potíží.

Bubu má ale lék: kytičku maličkou,

fialové květy, za chvilku maličkou

zas spojí světy. Nazvu ji matičkou,

monogram mámy má a duši celičkou.

Když si k ní přivoním, voní jak bylinka

zelená veliká, říká mi vzpomínka.

Jaké že jméno má léčivá maminka?

Satureja montana, což není podmínka.

 

03.04.2022 18:22 K dílu: Maruška Bubulína

Jak překvapivé.:-)))

03.04.2022 18:21 K dílu: Přiznání Bubulína

Krásná blbůstka.:-))

03.04.2022 08:43 K dílu: Zrání Bubulína

Mlčení je cesta přežití v totalitním systému. To jsme to dopracovali.:-( Fujky fuj.

Nebo jde o upoutávku na nejmodernější heslo? Mlčet můžem, psát musíme! :-))

03.04.2022 08:33 K dílu: Lék Bubulína

Čas je tím lékařem,

který lék podává,

řádně se namažem

a bude nálada.

Léky ty lihové

zahřejí každého,

lékaři bohové

jsou z času jiného.

03.04.2022 08:19 K dílu: Haiku ortodoxního, negace plného, pesimisty Bubulína

Originální myšlenka. Vzpomněla jsem si na film Yes Man (USA,2008): https://www.csfd.cz/film/235032-yes-man/recenze/

03.04.2022 07:59 K dílu: Bubulína

Kdo ode mne nechce kritiky u svých děl, ten nechť prosím využije funkci blokace - od toho tu ta funkce je. Vybírám si dílka, které mne nějak zaujala svým názvem či kategorií, nazdařbůh, a nikoli podle autora, takže se může stát, že když uvidím plný stůl a otevřené dveře, že se jako řádně vorachlej majdapajda najím a možná si i ulevím. Snažím se trefit do mísy, omluvte se mne, pokud se mi to ne úplně povede. 

02.04.2022 09:08 K dílu: Jára Cimrman mořeplavec Bubulína

Tip za sedmý odstavec, který jsem si musela přečíst dvakrát, abych se ujistila, že čtu dobře. Ano, netradiční řešení jakéhokoliv problému při odvržení všech předsudků je typicky cimrmanovské.

(( jiank odstavec čtyři první věta - doplnit i do slova nedomluvili ))

02.04.2022 08:49 K dílu: Empatický hovada Bubulína

Zaměstnavatel je podnikatel, který chápe, že chcípnutá síla mu nic nevydělá, takže ví, že musí zaměstnance udržet naživu tj. dát jim tolik, aby měli na jídlo, bydlení, oblečení, dopravné a malinko zábavy. To jen naši politici nechápou, že peníze musí někdo vydělat - jim stačí vydat dluhopisy, aby měli na své extempore a výkřiky do tmy. Pan Síkela mi připadá jak herec ze seriálu Kosmo. Včera machroval, na Den dětí začne fňukat a v léte přijme nabídku Američanů na přeprodej zkapalněného ruského plynu. Hmmm, musím uznat, že páni herci Martin Myšička a Jiří Hána byli ve svých rolích hezčí a lepší. A není to jen tím, že tenkrát se člověk smál, zatímco nyní to vypadá na pláč a skřípění zubů.

31.03.2022 06:01 K dílu: Zaujímáme postoje Bubulína

Ještě jsem zapomněla na čajíčky, takže z uvedené směsi lze udělat i klasický čaj. Anebo si lze uvařit aspoň čaj ze svízele sušené aneb Maria Treben má opět pravdu.:-)

31.03.2022 05:58 K dílu: Zaujímáme postoje Bubulína

Takže shrnutí pro všechny, kteří přišli o hlas: Svízel už roste. Vyražte tedy do přírody a nasbírejte si ji. Kde máte jistotu nekontaminace, tam ji zkonzumujte na místě, při nejistotě vzít domů, pečlivě omýt a sbaštit jen tak nebo si udělat salát s dalšími bylinkami: smetankou lékařskou a jitrocelem, a kdo má rád tak i cukrem a citronem. Rovněž nasbírat kopřivy a udělat ze směsi (kopřiva, jitrocel, svízel a smetanka) studený nálev (bylinky nakrájím, zaleji vodou a nechám přes noc odstát (nelekat se = jak se do vody vyluhuje jarní síla přírody, voda je neprůhledně černá) a vesele popíjím. Komu vadí studené, může si v mikrovlnce buď samotný hrnek předehřát nebo ohřát už i s tím nálevem - vyzkoušela jsem si i to a nevadí to ničemu, léčivá síla zůstala. Pokud se někomu na hlasivkách tvoří bílý hlen, který přes noc umí dokonale zrosolovatět a pak se blbě vykašlává, ten si na pár dní naordinuje homeopatikum Ferrum metallicum. A kdo ztratí hlásek jako pozdní následek covidnákazy, ten si může v případě potřeby doplnit tuhle samoléčbu o Ibuprofen jednu tabletku po dvanácti hodinách do odeznění příznaků zánětu. Samozřejmě je tady i varianta dojít si k doktoru pro nějakou mňamku na předpis. :-))

31.03.2022 05:44 K dílu: Praktická žena Bubulína

Pán kámen odvázal, do útulku zašel:

Koukejte, prosím Vás, tohle jsem našel.

Blondýnka pitomá, já přec nejsem vrahem!

Zavrhl část lidstva tím jedním šmahem.

30.03.2022 16:30 K dílu: Ve věznici - Bubulína

:-)))

29.03.2022 16:06 K dílu: Zaujímáme postoje Bubulína

Svízel už roste, takže jsem napásla na čerstvé svízeli a pokračuji i v jejím čajíčkování, takže už jakžtakž sípu, čili jsem si zvládla i objednat zmrzlinu. Byla skvělá. Vidím to ještě tak týden či dva a hlásek bude opět v plné síle.:-) Což některé jedince v nadšení opravdu neuvádí, páč jsem dneska řekla, že bych klidně plyn v rublech platila.:-)) Hele, mám smlouvy s bankou, dodavateli energií, pojišťovnama a ti všichni, když dělají změnu smlouvy ohledně placení, čísla účtu či jiných zásadních věcí, tak mi napíšou: od pondělka je to takhle a takhle, pokud s tím nesouhlasíš, akceptujeme okamžité ukončení smlouvy bez dodržení výpovědní doby. Proč by to Gazprom nemohl udělat stejně? Prostě zálohově v rublech. Rubly přijdou, dodávka se uskuteční. Nepřijdou, neubude. A zaměří se na propojení plynovodů tak, aby mohl být neodebraný plyn přesměrován do zkapalňovacích terminálů, kam si pro něj připluje loď s americkým kontraktem: Rusové budou spokojení, že prodali, Američané budou spokojeni, protože získají provizi z přeprodeje a Evropané budou platit, protože puntík.

Dnešní úsměv zůstal mimo Písmák. Rozesmál mne článek, že umělcům by se měla zakázat autocenzura. To fakt nemá chybu.:-))) Akorát mi dochází fantazie, jak by to chtěli kontrolovat. To fakt netuším.

29.03.2022 06:18 K dílu: Zaujímáme postoje Bubulína

Lami, z nadávek j.f.juliána si nic nedělám - kdo to říká, ten to je, tomu se to rýmuje. Nemyslím, že jde o provokaci - cítím z něj skutečný hněv, a horká hlava na provokace nemá. Julián si mne zablokoval na příspěvky u svých děl. Po příspěvku, kdy jsem mu poděkovala za informační saturaci.:-) Inu co, všechno je jednou poprvé, takže i první ban. Naštěstí tenhle ani nemrzí, protože už jsem k němu stejně nic psát nechtěla. Už mám jistotu, že neutralita znamená, že dotyčnému nadávají obě strany, protože lidi vyžadují černobílé vidění. Je mi líto, ale tohle vývojové stadium 2D už mám za sebou a vracet se nehodlám. Stadium 2D čili pouze ano nebo ne je typické pro umělou inteligenci. Já stroj nejsem, takže mám vidění barevné a na své neutralitě trvám. :-)) Jsi hodný, Lami. Díky a také přeji klidný a pohodový den.

28.03.2022 06:14 K dílu: Zaujímáme postoje Bubulína

Kočkování? Přece jsi jistě četl, že tygr usurijský jménem Putin zemřel ve věku 12 let, přestože se v zajetí tygři dožívají dvaceti let. Na zástavu srdce. Nikde nepsali o tom, zda byl očkován proti covidu.

A že čekám, co řeknou odborníci? Tys neviděl Ducháčka nebo v kterém filmu to bylo: Běžte první, když tam něco bude, ať to praští Vás? A moc knih jsi také asi nepřečetl, když nevíš, že opatrnost je matka bedny porcelánu.

28.03.2022 05:58 K dílu: 3+1 x o válce a UA + Putin má PRAVDU! Bubulína

Myslím, že nyní už jsem informačně saturována dostatečně. Děkuji.

27.03.2022 07:03 K dílu: 3+1 x o válce a UA + Putin má PRAVDU! Bubulína

A to jsi j.f.juliáne nebyl na vojně za minulého režimu. Na československo-sovětské hranici, kde se velící důstojníci sázeli, kteří bigoši jsou lepší. Vybrali se vojáci, určil "úkol" - například vysazení na území druhého státu s tím, že skupinka sovětských vojáků lovila jednoho československého a vidělo se. Na kluka z vesnice, myslivce a řezníka neměli šanci nikdy. Zpočátku je jen svazoval, aby mohl projít. Později je na jejich prosbu rovnou zabíjel - podřezával, protože sovětští důstojníci skutečně své vojáky těžce mučili a někdy i zabíjeli, když nesplnili úkol. Pak z něj udělali velitele a on ty "svoje" kluky bral jako rodinu. Při dalším výcviku jeden či dva zemřeli (jeden na těžká zranění přímo jemu v náručí). Klukovi z vesnice tahle státní povinnost a bezmoc zlomila duši. A pár let po vojně, poté co mu na rupturu aneurysmatu zemřela v náručí i jeho vlastní máma, a tím se všechny vzpomínky vrátily s obrovskou silou, ho posttraumatický syndrom dohnal k sebevraždě. Vojna a válka je svinstvo. Každej, kdo má potřebu si hrát na vojáčky je úchylnej. Rusko mne nesmírně zklamalo. Kde se v něm vzala potřeba hrát si na velmoc? Tak dlouho odsuzovali USA až jsou stejní, jen ty jaderné zbraně zatím nepoužili, a doufám, že ani nepoužijí.

26.03.2022 07:49 K dílu: Menšia imidžofka Bubulína

Jak to přijde, že píšeš česky i slovensky? A nemělo by být napsané hbité pery čili i místo toho y, který tam momentálně je?

Tip za to, že dílko člověka donutí zamyslet se nad věčným bojem determinace a generalizace, subjektu a objektu, osobním otroctvím a svobodou, dítětem a dospělým. Dítě pro svůj lehčí vývoj nutně determinaci potřebuje. Problém je, když ji vyžaduje i jako dospělý, protože pak má černobílé vidění světa, což je pro ostatní vážně otrava. Puberta je právě o nalezení rovnováhy mezi nimi aneb střídané mazlení se s tou i onou.

Hraní si s časoprostorem - vědomé či nevědomé? Vynulování časové osy nastává, když se rozmnoží pár mýtických stvoření, která byla již málem vyhubena. (píše to ve svých knížkách Shannon Messenger)

26.03.2022 07:24 K dílu: Miluji Bubulína

Každý pláč jednou skončí. S poslední slzičkou si člověk uvědomí, že je jen a jen na něm samém, jestli bude se sebelítostí myslet na to, že to krásné skončilo nebo bude s vděčností vzpomínat na vše krásné, co se mu povedlo zažít. A když mu docvakne, že nic krásného taky zažít nemusel.

PS: Slyšela jsem, že chlapi mají záchytný bod aneb starej říká mladému: Víš hovno, co je opravdová bolest a sebelítost. Šetři si slzy až zkapounovatíš.

A co se týče diskuze: zkusila jsem obojí. Prášky umí bolest otupit až zneutralizovat, takže pokud se bolest opakuje často, jsou dobré, aby člověk nezapomněl, jak se cítí, když ho nic nebolí. Ale lepší je život bez prášků. Jak píše LukyFo: občas si umejt okna je v naprostém pořádku. A jak pravil autor: bolest nás formuje. Dolores. Latinsky se bolest jmenuje dolores. Španělsky dolor znamená zármutek píšou na wiki.

 

26.03.2022 07:01 K dílu: Klub nedoceněných Bubulína

Cesta nedoceněného je jako horská dráha, z které máš možnost vystoupit. Stačí uchopit myšlenku, že všechno má svůj čas.

Některé opice mají chápavý i ocas, nás učili ve škole a říkaj to i přírodopisných pořadech.

Krom cesty nedoceněného je i cesta zneuznaného génia. Na tu ale pozor, tou je lepší se nevydávat, protože tam se může stát, že zneuznaný génius pozná v praxi to polské přísloví : Nie strasz, bo się zesrasz.

Alenakar dostane tip za kritiku, protože tolik optimismu hned po ránu jednho naladí.:-)) Posmrtné zbohatnutí.:-)) Mrtvému zimník na sáně v létě.:-))

 

24.03.2022 17:00 K dílu: Nerob zo seba blbca proti svojej voli, debil Bubulína

Díky.:-)

23.03.2022 16:38 K dílu: Snílkové z hvězd Bubulína

:-)

23.03.2022 16:26 K dílu: Zaujímáme postoje Bubulína

Tak další verzi vysvětlení písmena Z jsem našla někde v diskuzi a musím uznat, že to něco do sebe má, protože to vysvětluje rovnou Z i V. Vysvětlení znělo, že určené skupiny vozů měl nějak označit vojín, vášnivý čtenář a filmový fanoušek Harryho Pottera. A tento vojín, naštvaný na vojnu jako každý běžný vojín, tedy namaloval na daná vozidla Z jako Zmijozel a V jako Voldemort.

23.03.2022 16:24 K dílu: Zaujímáme postoje Bubulína

Tak další verze vysvětlení písmena Z jsem našla někde v diskuzi a musím uznat, že to něco do sebe má, protože to vysvětluje rovnou Z i V. Vysvětlení znělo, že určené skupiny vozů měl označit vojín, vášnivý čtenář a filmový fanoušek Harryho Pottera. A tento vojín, naštvaný na vojnu jako každý běžný vojín, tedy namaloval na daná vozidla Z jako Zmijozel a V jako Voldemort.

23.03.2022 16:14 K dílu: Snílkové z hvězd Bubulína

:-))) Obdivuji Tvou jistotu, že to v příštím životě opravdu nebude ještě horší.:-))) Připadáš mi jak děcko, co je přesvědčeno, že z jiného talíře chutná totéž jídlo určitě lépe. Na druhou stranu je fakt, že dětská přesvědčení někomu vydrží celý život. Tož držím palce, ať se máš na jiné planetě lépe. Opatruj se

23.03.2022 16:07 K dílu: Čili chilli Bubulína

Jistě. Stačí malá kapička, a je z toho holčička, jak říkají rozsévači. Já říkám, že i jediná kapička čehokoli pálivého úplně zničí celou várku jídla. Vím, že ostatní to milují, tak si vařím pro sebe extra a jsem smířená s tím, že jsou věci mezi nebem a dnem, které prostě nikdy nepochopím. :-)

23.03.2022 06:31 K dílu: Snílkové z hvězd Bubulína

:-)) Moc to prožíváš.:-)) Zapomněls, že život nejde přežít?

23.03.2022 06:29 K dílu: Nerob zo seba blbca proti svojej voli, debil Bubulína

Zaujal mne název dílka. Tomu říkám životní moudrost. Problém je, že se to snaděnji řekne než udělá. Takže momentálně raději stojím (a ještě chvíli stát budu) a snažím se přijít na to, jak dosáhnout tohoto mistrovství. Dle toho, že byl autor schopen toto téma zpracovat usuzuji, že má či spíše měl stejný problém jako já: příliš silný vnitřní proud vyhovět druhému. Je lhostejné, jestli je to z příčiny znalosti, že všichni jsme jeden či jiné. Důležité je, jak tento proud zmírnit natolik, aby neškodil. Metodu zastavit se jsem už objevila. Je i nějaká jiná (teda krom té být za ofikodebila)?

23.03.2022 06:20 K dílu: tri a tri Bubulína

Osobně bych dala název nebo aspoň upřesnění: Monolog s několika lahvemi

23.03.2022 06:17 K dílu: PROPAGANDA Bubulína

Hlubší kritika? Zasloužený tip za zpracování tragického námětu.

Po přečtení diskuze si připadám jak šilhavý lev Clerens, kterej dorazil do Babylonu a kouká, jak si nadšeně přikyvují jeden co mluví o voze a druhý co mluví o koze. Pořebuji brýle?

23.03.2022 06:00 K dílu: Čili chilli Bubulína

Zážitek jak z krematoria. :-))

Ochutnávka  podobných laskomin některým jedincům opravdu nehrozí. K jídlu si vždy napřed přivoním. Kdybych si čichla k něčemu takovémuto, oči zalité slzami by nenašly ani talíř, ze kterého bych eventuálně v sebevražedném pokusu chtěla ochutnat, takže pohoda.

Krom toho hlas se dá ztratit i obyčejnou virovou nákazou. A na dotaz "Proč, Bože, proč?" se od Tančících dervišů dozvíš, že "Protože nemáš na výběr." To vše zdarma čili bez finančních investic a bezbolestně. ;-) Tip jak Ostrava.

23.03.2022 05:42 K dílu: Snílkové z hvězd Bubulína

Tak to ne, mně se na Zemi líbí, takže i další investice budou tady. :-))

22.03.2022 18:40 K dílu: Zaujímáme postoje Bubulína

Karel Kryl - Z ohlasů písní ruských  **   https://www.youtube.com/watch?v=d6Yb5f3LTkg

22.03.2022 18:38 K dílu: Malá úvaha po spirálách času na okraj stránky Bubulína

:-)

22.03.2022 18:36 K dílu: Snílkové z hvězd Bubulína

A to vše v kvantovém světě, kde se vše děje v jediném okamžiku, nějakej píp vynulovává časovou osu a spřádá hodně mizerné iluze. Dá se s tím něco dělat? :-))

22.03.2022 17:31 K dílu: Zaujímáme postoje Bubulína

Také to zatím nechápu, Lami, takže tady žádné odpovědi nenajdeš. Jen samé otázky. Například ten symbol Z, který západní vyznavači jedinépravdy vykládají jako písmenko. V azbuce se Z píše jako naše trojka, takže co když to není písmeno, ale jen symbol? Jak už sis početla v diskuzi, Aru v tom vidí odkaz na Zemi, mě napadl Zorro, protože v tom filmu byl ten trojsek kordem každou chvíli. Jenže teď mi to připadá jako začátek kresby domečku jednou čarou: začíná se v bodu vpravo dole, pokračuje horizontálně do bodu vlevo dole, odtud úhlopříčně do bodu vpravo nahoře a opět horizontálně do bodu vlevo nahoře tj.první tři tahy. Další tahy by byly úhlopříčně do bodu vpravo dole a potom kolem obvodu včetně střechy do konečného bodu vlevo dole. Světští by si tento symbol nakreslili na vůz vezoucí šapitó a maringotku stavěčů, protože to pro znamená začátek na novém stanovišti. Takže otázkou je, proč by si kreslili na vozidla písmeno Z latinkou, když jsou Rusové a mají azbuku? Pokud to není písmeno, co přesně ten symbol znamená?

22.03.2022 16:56 K dílu: Snílkové z hvězd Bubulína

Smrt je jen stín - islám praví

další šaty již čekají

proto zpevňuji své zdraví

a slopám lásku potají.

 

22.03.2022 16:47 K dílu: Malá úvaha po spirálách času na okraj stránky Bubulína

Pěkné. :-)

22.03.2022 16:36 K dílu: Vášeň a válka Bubulína

Válka je špatně. Je jak vztah dvou zoufalců.

( Jsem poučená, protože můj poslední vztah byl právě o tom, že jsem jako klasická zoufalka nalítla na ten nejblbější trik alias chudáčka ubohého. Tož se dávám dokopy, a asi ještě dlouho budu. Alespoň dokud si nebudu jistá, že jednak vím o všech fintách, které manipulátoři používají, a druhak že jsem rozpustila a zneutralizovala všechno své zoufalství. A taky to bude chtít potrénovat vůli, aby mi zas někdo neukecal. Zatím vůbec netuším, odkud pramení ta nesmyslná touha vyhovět i na svůj úkor. Jak píšu, je to ještě nadlouho.)

22.03.2022 16:12 K dílu: Hora se nehýbe Bubulína

:-)) Krásné.

22.03.2022 16:11 K dílu: Vesna Bubulína

Člověk by si měl dávat bacha na to, co chce, aby to skutečně nedostal. Nedá se zapomenout jen to bolavé - přišel bys i o to krásné. Skutečně nic krásného nebylo?

Nahoru