08.05.2024 14:05 | K dílu: nevyhnutelnost odlučných ploch / výpisky z kapitol o protierozní ochraně půdy II | Arthurs |
https://www.youtube.com/watch?v=UD0q07g4Y_o I was born in a desert, I´ve been down for years .... to bring you my love |
||
08.05.2024 13:36 | K dílu: hl. n. | Arthurs |
no ja som v tom komentári myslel na ajvara, ale kde to pasuje aj na teba, tak fajn :) pekný deň |
||
08.05.2024 12:19 | K dílu: zápisky z rôznych období - deti | Arthurs |
https://www.youtube.com/watch?v=lbq4G1TjKYg ... my lovely daughter, I took her home ... |
||
08.05.2024 11:29 | K dílu: zápisky z rôznych období - stará vlna s novým obsahom | Arthurs |
rozumiem ... moja reakcia je: usmev, krutiac hlavou, smiech? niečo take :) |
||
08.05.2024 11:22 | K dílu: zápisky z rôznych období - deti | Arthurs |
dobre je, že si sa otvoril, si na seba zvedavý, to je super .... bolí to, ale pokračuj dalej, cesta vedie do vnútra |
||
08.05.2024 11:04 | K dílu: Prízraky (10 básní) | Arthurs |
ty si hladas kamošov, svoju skupinku, uznanie, obdiv, poezia je pre teba druhom mieste, nie na prvom, ako prostriedok, nastroj, a v tomto sa s tebou zasadne rozchadzam, takto to vidim |
||
08.05.2024 10:58 | K dílu: Prízraky (10 básní) | Arthurs |
mňa to tiež nebaví |
||
08.05.2024 10:34 | K dílu: Nenechal som si ujsť tú príležitosť | Arthurs |
áno, plati to všeobecne :) |
||
08.05.2024 10:21 | K dílu: hl. n. | Arthurs |
"sice nevím, o čem to je" ... to je tvoja slabina, prečo? lebo sa skývaš, je v tebe túžba nebyť, dávaš jej prednosť, preto tá hmla |
||
08.05.2024 09:42 | K dílu: Bulevardul Dimitrie Cantemir | Arthurs |
napr. "takže je nutné mi kradnúť slová" toto nie je spravny slovosled, po slovesky sa hovori takto: takže mi je nnutné kradnúť slová, aj tak je to vyjadrenie už samo o sebe trochu viac komplikovane, ale ok, nech je také, ale ten slovsled, to je podľa mňa zbytočná chyba ... atd. |
||
08.05.2024 09:12 | K dílu: das Kunstobjekt | Arthurs |
https://www.facebook.com/groups/367094630065561/posts/7237657343009221/ |
||
05.05.2024 20:48 | K dílu: Vietor veje, kam chce | Arthurs |
zaujimavy pohlad na vec, nehovorim, že nema svoju logiku, má ju, ale tato basnička je taka aka je a ty si ju nepochopila, to nie je vytka, ved prečo by jej všetci mali rozumieť, to určite nie, teda, ked ju chceš pochopiť, tak musis rešpektovať to čo je, a nie domyšlať si svoje predstavy, vobec to nemyslim v zlom ... pekny večer :) |
||
05.05.2024 14:56 | K dílu: Vietor veje, kam chce | Arthurs |
netušim ako sa tu odpoveda na jeden konkretny názor ale skusim ... e.eucrow |
||
29.04.2024 23:33 | K dílu: čas | Arthurs |
co sa tyka basni pises uplne hluposti, a este sa budes tvarit, že si inteligentny? neser ma, kurva! |
||
29.04.2024 23:29 | K dílu: čas | Arthurs |
nerob mi nervy ty zmrd!!!! rozumel si mi? |
||
28.04.2024 17:03 | K dílu: Sú miesta, v ktorých ťa strácam | Arthurs |
všetkým, dík :) |
||
28.04.2024 08:40 | K dílu: Sú miesta, v ktorých ťa strácam | Arthurs |
... Vzdialené od našich predstáv o tom, čo je správne a čo je nesprávne, je jedno miesto. Tam sa stretneme. /Rúmí. Ďakujem za peknú reakciu na básničku, pekný deň :-) |
||
28.04.2024 06:25 | K dílu: čas | Arthurs |
Vy ste uplne slepí, vy dvaja? veď je to strašné .... s poéziou to nemá nič spoločné |
||
19.03.2023 15:52 | K dílu: Rezonancia | Arthurs |
dik :) |
||
16.03.2023 13:33 | K dílu: Nepokoj | Arthurs |
nie som si este isty aka bude nakoniec podoba ale áno, takto je to lepsie ako predtym, dik :) |
||
16.03.2023 11:47 | K dílu: Nepokoj | Arthurs |
.. ok, teraz je to už lepšie? :) |
||
05.03.2023 16:52 | K dílu: Nit | Arthurs |
Báseň aj Nit sú fajné, pekné |
||
05.03.2023 16:47 | K dílu: Mám takú vec | Arthurs |
... to ma teši, diky |
||
05.03.2023 16:45 | K dílu: Pohraj sa s tým | Arthurs |
Prostě něco zneklidňujícího... niečo ako kukátko do ženských spŕch, dik :) |
||
04.03.2023 07:38 | K dílu: Pohraj sa s tým | Arthurs |
diky :) |
||
28.02.2023 13:54 | K dílu: exkurze / krajinou | Arthurs |
fajné ... v predposlednom verši by som škrtol slovo diagnostické |
||
28.02.2023 13:28 | K dílu: Mám takú vec | Arthurs |
... nevadi, škrtanie je sučasťou procesu tvorby, suhlasim, že ten verš sa tam na to miesto nehodi, tú básničku stále prerábam, doplnam, škrtam, momentalne je v stave hlbšej rekonštrukcie, aj v tomto kontexte kazdy dobry postreh, spätná väzba môže byt inšpiraciu k lepsiemu vysledku, diky zaň ... a čo sa týka odstupu, tento riadok pokladam v básničke za dôležity: a to, ako sa s tou stratou vyrovnám ma definuje, akoby v tom samotnom vyrovnaní sa je cesta, kluč na slobodu |
||
19.02.2023 19:37 | K dílu: Tíha | Arthurs |
Ahoj Lubor :), ja si mylim, ze sa zmeniť chceš, zmeniť v zmysle oslobodiť od tých svojich sračiek, ktoré každy má, podľa mna si aj preto začal písat básne, chceš to a ideš si za tým, aj ked to neprehanaš ale tá snaha tu je .... a čo sa tyka mojej kritiky na teba, nie som nato veľmi hrdý, mám pocit, ze som arogantný, obmedzený a až priliš priamy, proste nic moc, teši ma, že máš nadhlad a berieš to vcelku láskavo, diky zato, nech sa ti darí :) |
||
18.02.2023 13:32 | K dílu: Tíha | Arthurs |
Lubore, ved ti to tu pisu všetci, nie len ja, že je to ploché ... jedna vec je niečo prežívať a naozaj sa tym trápiť a druhá vec je si to uvedomovať, byť vedomi, vyniesť veci z podvedomia a nevedomia do vedomia a v tomto si uplny začiatočnik, hoci mas o par rokov viac ako ja, s vekom to nesuvisi, btw. rok terapie vôbec aleže vôbec nie je veľa, atď. držím ti palce a prajem ti pekný deň :) |
||
18.02.2023 09:56 | K dílu: Tíha | Arthurs |
Lubor, ale v tomto nie je problem, to, že sa poeziou liečiš ti myslim nikto nevyčíta, problem je v tom, že ideš malo do hlbky, opisuješ iba veci na povrchu, nepracujes so svojim vnutrom, nepozorujes ho, aspon to rozhodne nevidno v basni, preto je to ploche, preto to nakoniec vyzera len ako zoznam stažností .... |
||
17.02.2023 08:16 | K dílu: Recitátor | Arthurs |
Alenakar, popravde, my dvaja si vôbec nerozumieme, ani v poezii, ani pri pisani komentárov ... to najdoležitejšie čo z teba cítim je, že ti veľmi chýba niekto kto by ťa mal naozaj rád a ktoreho by si aj ty mala rada, ja to bohužial nebudem, ale prajem ti veľa, veľa lásky nech si šťastná :) |
||
15.02.2023 18:09 | K dílu: Tíha | Arthurs |
to že pišeš o depresii je očividne ale tá rada, aby si to viac rozviedol nie je až tak od veci. bolo by fajn keby si pisal viac o sebe, mohlo by to mať vačši potencial zaujať nás čitateľov ale hlavne tebe by to mohlo výrazne pomôcť pri spoznávani seba |
||
13.02.2023 15:49 | K dílu: Recitátor | Arthurs |
Umíš se vznešeně hroužit do hlubin ... uprimne ti gratulujem k tipom, aj vyberu a prajem pekný deň :)
|
||
12.02.2023 13:21 | K dílu: Statisticky dokázáno | Arthurs |
podľa mna pišeš o lipnuti, o našej priputanosti k niečomu, otazka chceš? je samozrejme smerovana (aj) na teba, dovolim si odpovedať, je to rečnicka otazka, či chceš či nechceš je to tak, teda je tato basen z isteho pohladu stažnosť? |
||
11.02.2023 10:07 | K dílu: Vietor veje, kam chce | Arthurs |
popravde, neviem ako to v tej basnicke bude, mam ju rozpisanú, teraz uz vyzerá inak a medzitým som zacal písať ďalšiu a tuto som velmi neriešil .... tu poslednu vetu "tak je to s každym" chapem tak ako je, že všetci sme vietor, všetci sme zrodení z ducha (nechcel by som, aby to bolo ako mávnutie rukou), zároveň sme aj ako fragment z vacsieho celku, v ktorom je ale zakodovane vsetko podstatne, cela nasa krasa, ale fragment je aj niečo veľmi ochudobnene, niečo čomu chýba zvyšok ... dik za zastavenia sa :) |
||
10.02.2023 11:12 | K dílu: Zákon trhu | Arthurs |
prepáč ale ja literaturu všeobecne veľmi neriešim, je pre mna iba forma, nástroj, nie je to to pravé orechové, to prečo pišem a už vôbec som teraz o nej nepisal, ja som basnik - spoznaj sám seba, to je niečo čo literaturu presahuje, ako hovori moj miláčik Milosz Czeslaw "A kdo by věřil mně? Vždyť videli, jak se vrhám na jídlo, jak prázdnim sklenice a mlstně pohlížím na šíji číšnice. Defektní a vědoucí o tom. Po velikosti toužící, umějíci rozeznat ji všude, a přesto s ne docela jasným viděním. Věděl jsem, co zbýva menším jako já: ples krátkych nadějí, shromáždění těch pyšných, turnaj hrbáču, literatura. |
||
10.02.2023 10:36 | K dílu: Zákon trhu | Arthurs |
*toto nie je odmietanie lasky - to "nie" tam nepatri .... chcel som napisať, že to je odmietanie lasky |
||
10.02.2023 10:33 | K dílu: Zákon trhu | Arthurs |
to je super, velmi sa mi pači, že si to priznas, klobuk dole, že si uprimna a snažiš sa byť pravdivá ale pravda nie je náš ciel, pravda je nutna podmienka k poznaniu ... to poznanie je cesta a cela pointa tej cesty je LASKA .... a teraz budem zasa parfrazovat niekoho mudreho ... aj keby si bola majster sveta v uprimnosti a vzdy hovorila len samu pravdu, aj tak by ti to bolo na hovno, keby si v sebe nemala lasku .... a ty ju nemas, práve vtedy ju nemas ked odmietas svet, ked si z neho znechutena, toto nie je odmietanie lasky, vskutocnosti ty iba odmietas lasku a to že pritom tvrdis, že si uprimna, to je vedlajsie, totalne nepodstatne |
||
10.02.2023 10:25 | K dílu: Zrcadlení | Arthurs |
... mna by nebavili ľudia, ktorí maju tajomstvá, ktore predomnou skryvaju a vieš prečo? lebo ako možem milovať niekoho koho nepoznam? :) |
||
10.02.2023 10:16 | K dílu: Zákon trhu | Arthurs |
Alenakar .... prepáč mi to ale nebavi ma nepisať čo si myslim a neda mi napisať ako na mna posobíš ty ... si veľmi aleže fakt veľmi zatrpknutá, hrozne ... vsetky tie problemy, starosti, to tvoje znechutenie ktore más, zo sveta, dnesnych mladych, ekologov, hocikoho ... je vskutku len zrkadlenie tvojej frustracie, nespokojnosti, vnutorneho konfliktu so samou sebou ... vysledok je, v skratke, negativna energia, ktora je v tebe ako jed a ty ju širis dalej, tam kde si ty je aj ona, ste ako dvojičky, ty a negativna energia .... a aj preto je pekna a velmi pravdiva tato veta: Keď chceš zmeniť svet, zmeň sám seba. v tvojom pripade by tá veta mohla znieť aj takto: Keď som znechutena zo sveta, znamená to, že som znechutena sama zo seba. ... inak a zaroven rozumne sa nato dívať neviem, prosim prepac mi moju obmedzenu uprimnost |
||
09.02.2023 18:53 | K dílu: Zrcadlení | Arthurs |
Buď pravdivý, Ukaž mi, Mě ... a kto iný, ak nie poezia - básnici by mali byť pravdiví, ukazovat nám nás? ... ved aj On, ten provokater, jeden z najvačšich na svete, tu kvoli tomu prišiel: "Ja som sa nato narodil a nato som prišiel na svet, aby som vydal svedectvo o pravde." Jn 18,37 :-) |
||
09.02.2023 18:09 | K dílu: Mám takú vec | Arthurs |
píšem o traume, stala sa v rannom detstve, hoci vždy vyzera trochu inak, stale sa opakuje ... (X'll mark the place ... Where you, you left me alone) ... mám to teraz rozpisane, teda to aj teraz v mysli preživam ale popritom pisem aj ine, aj ine prezivam, zvažujem rozne moznosti, este neviem, netušim ako to dopadne, ... odkryvanie až na kosť, až na koniec, áno, áno, to je To, prečo pišem, teši ma že To vidíš a ďakujem ti za to a aj za veľmi mily komentar :) Být básníkem to znamená jíti až na konec Na konec pochyb na konec doufání na konec vášně na konec zoufání Pak teprv sečítat Dřív ne Dřív ne Nebo se může stát že součet života vyjde ti směšně nízký Že se jak dítě budeš potácet věčně jen v malé násobilce Být básníkem to znamená jít vždy až na konec Milan Kundera, Monology
|
||
09.02.2023 11:51 | K dílu: Zákon trhu | Arthurs |
preco "my"? ... napr. lebo okrem Ja existuje aj My, naše spoločné vedomie, spoločná duša, duch doby... My je sučasť každého Ja a je jedno či ides proti prudu, aj tak pláveš v spoločnej rieke |
||
09.02.2023 10:06 | K dílu: Mám takú vec | Arthurs |
dik za nazor, aj tip |
||
08.02.2023 12:52 | K dílu: Mám takú vec | Arthurs |
Mám takú vec
pozerám sa na človeka všetci sme jedineční, ale často veci rovnako prežívame plní zlomených myšlienok, které nedokážeme opustiť vôňa, ktorú každý má, to čo cítite keď vás objíma blízkosť osoby, ktorá zažila niečo podobné ako my môže byť povzbudzujúca
mám takú vec, miesto priestor označený veľkým X ktorý sa vryl, vyhĺbil vo mne a definuje ma
pre pár minút tam, som stratil sám seba neexistuje spôsob ako tie emócie úplne opísať je to ako uviaznuť v zemi nikoho aj by ste chceli ísť ďalej ale neviete kam
|
||
07.02.2023 12:26 | K dílu: Mám takú vec | Arthurs |
Matúš ...
Mám takú vec
pozerám sa na človeka všetci sme jedineční, ale často máme podobné prežívanie blízkosť osoby, ktorá zažila niečo podobné môže byť povzbudzujúca
mám takú vec, miesto priestor označený veľkým X ktorý sa vryl, vyhĺbil vo mne a definuje ma
pre pár minút tam som stratil sám seba neexistuje spôsob ako tie emócie úplne opísať je to ako uviaznuť v zemi nikoho chceli by ste odísť ale neviete kam
|
||
07.02.2023 09:52 | K dílu: Mám takú vec | Arthurs |
taka kritika poteší, diky |
||
06.02.2023 15:28 | K dílu: Milý Voltére | Arthurs |
predpokladám, že más k Voltairovi blízky a tým pádom aj prevažne kladný vzťah, keďže je to napísané tak osobne, akokeby to bolo vystrihnuté zo spoločného rozhovoru :) |
||
29.01.2023 15:56 | K dílu: Vietor veje, kam chce | Arthurs |
hej, chápem, že to má svoje čaro keď sa to škrtne alebo naopak, že teraz to tam kazi, uvidim, ešte to nemám uzavreté, dik za nazor |
||
29.01.2023 11:21 | K dílu: Vietor veje, kam chce | Arthurs |
a čo povieš na tento updejt? Vietor veje, kam chce
v určitej životnej situácii, v určitom bode sa môže nahromadiť viacero faktorov, emócie sa navrstvia naberú na intenzite, zamotajú tak, že už im nikto nerozumie všetky otázky sú zlé a všetko sa to spojí, stretne na tom najneviditeľnejšom mieste, potom už len stačí keď príde možno aj nevinná, posledná kvapka, fragment ukrývajúci krásu celého diela, v ruine obsiahnutá stavba človek sa vytratí, rozplynie, veje, kam chce a tak je to s každým
|
||
28.01.2023 11:26 | K dílu: Vietor veje, kam chce | Arthurs |
dik za tip, nie je to zly nápad, no neviem zatiaľ čo s tým, tá basnička ešte nie je dobra, ešte mi to nesedi, tú poslednú vetu ale asi neškrtám, ona spolu s názvom tvorí jednu myšlienku, ktora vychadza z biblie. v basnicke je cca akoby viac rovin, pohladov, ktore by sa mali stretnut, plynule nadväzovať a vyúsťovať do spolocneho obrazu, zatial to nie je celkom ono, no čo už, nevadí :) Jn 3,8 Vietor veje, kam chce; počuješ jeho šum, ale nevieš, odkiaľ prichádza a kam ide. Tak je to s každým, kto sa narodil z Ducha.
|
||
28.01.2023 11:25 | K dílu: Vietor veje, kam chce | Arthurs |
dik za tip, nie je to zly nápad, no neviem zatiaľ čo s tým, tá basnička ešte nie je dobra, ešte mi to nesedi, tú poslednú vetu ale asi neškrtám, ona spolu s názvom tvorí jednu myšlienku, ktora vychadza z biblie. v basnicke je cca akoby viac rovin, pohladov, ktore by sa mali stretnut, plynule nadväzovať a vyúsťovať do spolocneho obrazu, zatial to nie je celkom ono, no čo už, nevadí :) Jn 3,8 Vietor veje, kam chce; počuješ jeho šum, ale nevieš, odkiaľ prichádza a kam ide. Tak je to s každým, kto sa narodil z Ducha. |
||
27.01.2023 01:21 | K dílu: Druhý dech | Arthurs |
Vylez ven ... Přijď, znovu a zase!Přijď, přijď, ať jsi kdokoli, nevěřící nebo zapálený vírou. Náš chrám není místo, kde člověk ztrácí naději. Dokonce i když tisíckrát porušíš svou přísahu, přijď, přijď takový, jaký jsi! Džalál-ud-dín Rúmí |
||
27.01.2023 01:15 | K dílu: otevři oči | Arthurs |
škoda toho rýmovania, aj metafory by mohli byť nápaditejšie ale oceňujem úprimnú výpoveď o stave vecí |
||
14.01.2023 14:03 | K dílu: Běsy | Arthurs |
hlavná myšliesnka nie je zla, aj niektore postrehy sú fajn ale celkovo by to chcelo viac, viac hlbky, viac pochopenia, viac námahy ... :) |
||
09.01.2023 17:40 | K dílu: Oči mluví | Arthurs |
ja si tiež myslim, že tu je ešte možnosť alebo priestor na prerábku (nie veľa, iba trochu), no nechcem ti do toho kecať, dávať konkretne návrhy, napr. mne to "se" nevadí. Z môjho pohľadu sa určite ešte máš kam posúvať ale to vôbec nevadí, práveže to je fajn. Páči sa mi tvoja poetika, jemné, citlivé a hlboké obrazy vychádzajúce z tvojho vnútra. Tip určite. |
||
18.12.2022 09:46 | K dílu: Nehybný činiteľ | Arthurs |
dik |
||
16.12.2022 21:45 | K dílu: víš to | Arthurs |
https://www.facebook.com/photo?fbid=565559630456893&set=pcb.1487249924716687(má to dve strany) |
||
05.12.2022 14:33 | K dílu: Zvláštne deje | Arthurs |
dobre, dik za debatu :) .... https://www.facebook.com/photo/?fbid=3243804385892549&set=pcb.4940100849431560 |
||
05.12.2022 14:19 | K dílu: Zvláštne deje | Arthurs |
jasne, ja takisto absolutne suhlasim s tym, že poézia sú snové krajiny a iné stavy vedomia, dokonca to pokladam ta jedna z nutnych podmienok toho procesu ale že by to malo byť cele iba o tom, o tom procese tak to nie, s tym mam problem, casto vidim na inych ako to vyzera, dopadne ked je proces povazovany za akoby nedotknutelny, posvatne miesto, a tym padom aj dolezitejsi ako samotny vysledok tvorby |
||
05.12.2022 14:07 | K dílu: Zvláštne deje | Arthurs |
Philogyny ... chapem, čo tym myslis, aj Dušan to iste naznačoval, všeobecne mi takato predstava nevadi, ved to bez toho ani nejde, aby si čitatel niečo nepridal, nepridaval svoje vlastne asociacie atd., je vylučene aby toto absentovalo, o toto sa snažiť vobec netreba, to už je. ina vec ale je - ako by si čitatel mohol prežiť stav katarzie keby si kazdy mohol po precitani predstavit čo chce? to nejde, takto katarzia v umeni nefunguje, (pribeh ako forma nie je podmienka) ja ale musim vediet o čom text je, aby som mal sancu ju zažit, a pritom katarzia a umenie, (urcite nemusi byt v kazdom diele) sú spolu späté, neodelitelne od seba, ... to je len jeden priklad ako sa nato da pozriet |
||
05.12.2022 13:53 | K dílu: Zvláštne deje | Arthurs |
tu nejde o to, že preferujes nejaku formu, lebo forma pribehu, kde sa nakonci dozvies pointu ta nelaka, sa ti nepaci, o to tu vobec nejede, ja nehovorim o forme ale myslienkach, ide o to hladať možnosti ako povedzme, že orginalne, nie fadne, nie nudne, otrepane prinesies doleziotu správu, o tom poezia urcite je, to vobec nemusi byt zdialnie velych idealov, poezia je urcite o poznavani a zdielani toho poznania ... ty hovoris, že nemas taku ambiciu v pisani, ja si myslism, že skor o tom nevies, že ju máš |
||
05.12.2022 13:31 | K dílu: Zvláštne deje | Arthurs |
dik za vysvetlenie, teraz tomu už rozumiem lepšie ale aj tak, vyznam, nejaka nosna idea, pointa alebo myslienka alebo dôvod, pričina, ktoru by basen mohla mať je u teba akoby v uzadi, nerozvijaš ju, nepomenuješ, to je podla mna škoda, ako nevyužitý priestor, povedzme, že si povies, že pointu necháš len tak volne plávať si medzi obláčikmi pričom je vidieť iba tie oblačiky, ok, v poriadku, tak to citiš, je to tvoja vec. ja ako autor svoje pisanie vnimam tak, že od neho očakavam, chcem aby moje basničky boli okrem ineho aj dolezitou spravou, odkazom, pravdivou analyzou stavu veci, teda pisem preto, aby som sa niečo dolezite o sebe a svete dozvedel, alebo objavil nove, neobvykle suvislosti. V tomto poeziu vnimam ako pribuznu disciplinu podobnu vede alebo filozofii, keby tento aspekt v mojom osobnom pisani nebol, nechcel by som pisať vobec, stratilo by to pre mna zmysel. Napriek tomu čo som napisal o tebe, si myslim, že aj ty to mas dosť podobne ako ja. |
||
05.12.2022 12:13 | K dílu: Zvláštne deje | Arthurs |
no to viem, chapem ako to mysliš, a ako to interpretujes ty? tebe ide iba o tu atmosferu? myslis si, že iba o to ti ide? |
||
05.12.2022 10:33 | K dílu: Zvláštne deje | Arthurs |
ja neviem, text je pekny, má atmosferu, tak ako vzdy vieš zaujať atd. ... ale ja neviem o čom to je
|
||
28.11.2022 09:32 | K dílu: Přeměna poznání | Arthurs |
áno, rozumiem tomu, že týto čo ju hľadali ju nenašli, že je to tvoja básen a v nej je to tak, chápem, to je v poriadku. A zase ja mám k tomu otázky, prečo je tak dôležite to poznanie, že dokonalosť neexistuje, až tak dôležite, že to je premena? tomu nerozumiem, ako môžem prisť až k premene (metaformoze) na zaklade uvedomenia si toho? v čom by ma to poznanie malo zmeniť? |
||
22.11.2022 10:36 | K dílu: Záznam z úpadku | Arthurs |
som si vedomý toho, že ta basnička má svoje úskalia, mesiace ju prerábam, opravujem, stále je v procese, aj teraz som ešte niečo zmenil, ale na druhej strane su tam aj zaujimave veci, niektore ste si všimli aj vy Luzz a Hromtom. čo ma teši, díky .. a dufam, že sa dá všetko pochopiť, nechcem aby to bola basnička takeho typu, že každy si o nej môže myslieť niečo ine, svoje, ja sa snažim hovoriť konkretne, tak aby tomu čitatel rozumel, i ked to robim povedzme rafinovane, snazim sa na ploche par riadkov zachytit konktretny pribeh, obrazy, nie je to abstraktna malba alebo zašiforvana správa :) |
||
22.11.2022 10:35 | K dílu: Záznam z úpadku | Arthurs |
som si vedomí toho, že ta basnička má svoje úskalia, mesiace ju prerábam, opravujem, stále je v procese, aj teraz som ešte niečo zmenil, ale na druhej strane su tam aj zaujimave veci, niektore ste si všimli aj vy Luzz a Hromtom. čo ma teši, díky .. a dufam, že sa dá všetko pochopiť, nechcem aby to bola basnička takeho typu, že každy si o nej môže myslieť niečo ine, svoje, ja sa snažim hovoriť konkretne, tak aby tomu čitatel rozumel, i ked to robim povedzme rafinovane, snazim sa na ploche par riadkov zachytit konktretny pribeh, obrazy, nie je to abstraktna malba alebo zašiforvana správa :) |
||
22.11.2022 10:33 | K dílu: Záznam z úpadku | Arthurs |
som si vedomí toho, že ta basnička má svoje úskalia, mesiace ju prerábam, pravujem, stále je v porcese, aj teraz som ešte niečo zmenil, ale na druhej strane su tam zaujimave veci, niektore ste si všimli aj vy Luzz a Hromtom. čo ma teši, díky .. a dufam, že sa dá všetko pochopiť, nechcem aby to bola basnička takeho typu, že každy si o nej môže myslieť niečo ine, svoje, ja sa snažim hovoriť konkretne, tak aby tomu čitatel rozumel, i ked to robim povedzme rafinovane, snazim sa na ploche par riadkov zachytit konktretny pribeh, obrazy, nie je to abstraktna malba alebo zašiforvana sprava :)
|
||
21.11.2022 14:51 | K dílu: Přeměna poznání | Arthurs |
prečo je dôlečite vedieť, že dokonalosť neexituje? a je to vôbec tak? je možne aby dokonalosť nikde nebola? prečo potom máme pre ňu slovo, pomenovanie? |
||
21.11.2022 09:06 | K dílu: Přeměna poznání | Arthurs |
sice dobrý postreh, len nerozumiem načo, čo sa mňa týka, keby sa to rýmovalo, tak by to bolo ešte horšie |
||
20.11.2022 06:51 | K dílu: Přeměna poznání | Arthurs |
v čom spočiva ta premena poznania? o čom to je? |
||
18.11.2022 11:08 | K dílu: Zvuky, ktoré nespoznávam | Arthurs |
dobre más dobre veci, pacia sa mi aj ine |
||
18.11.2022 10:51 | K dílu: Záznam z úpadku | Arthurs |
dik |
||
06.10.2022 11:02 | K dílu: Stôl prestretý pre dvoch | Arthurs |
díky :) |
||
07.08.2022 15:30 | K dílu: tříska pod nehtem | Arthurs |
.. s takým prístupom asi veľa báb nezbalíš :) |
||
03.08.2022 07:26 | K dílu: Nutkavý, bezzubý | Arthurs |
nevadi, že nevieš, nebudem vysvetlovať, nie je to až tak dôležité, ďakujem :) |
||
29.07.2022 17:17 | K dílu: A | Arthurs |
to potom ako vyzera kritika v tvojom podani, to musi byť ako uragán a zemetrasenie v jednom, či? :) to je Ariadnina niť a nie niť v srdci; a Minóov labyrint... to len na margo ako voľné asociacie na možné preblesknutie emočného cinku, na túžbu v srdci, ktorá by mohla byť katalyzátorom pre prípadnú, nie však samozrejmú, o to cennejšiu, katarziu :) |
||
29.07.2022 16:42 | K dílu: A | Arthurs |
yss, tak to si ma sprdla a riadne, to už ani to t. mi nepomôže po takom literárnom Waterloó, óh, ja nešťastná zemepán :) dik :) |
||
29.07.2022 08:55 | K dílu: A | Arthurs |
tak potom klobúk dole za kompliment, ďakujem :) |
||
28.07.2022 06:07 | K dílu: Bára, podobné nálezy / NeLitbor | Arthurs |
cirkus, smútok, bolesť .. to je pekna odpoved, pači sa mi aj forma basne aj to o čo v nej ide, celkovo sa mi to páči a zda sa mi, že sa zhodneme aj v kritike, moje vytky alebo postrehy, odozvy su podla mna podobne tým ake maš ty na mňa, čiže takto, vedel by som si predstaviť napr. keby to bol môj text, že by som sa snažil ešte to lepšie slovne, obrazovo vybrusiť, no ty si autorka, taketo veci su na tebe, za mna ako čitatela, môžem povedať: fajné, dobré čítanie |
||
27.07.2022 22:42 | K dílu: Bájka | Arthurs |
Yss, som rad, že ťa (viac menej) bavim (možno trochu viac ako menej, fandim si) ... teba tam zase vyrušuje tá pesnička, necitiš to zle, je tam rytmus, rad ho pouzivam ale nie je to pesnička, je to rozpravanie, skor bajka, kratka poviedka s obrazmi, je to básen ... proste vyrušuje ťa tam niečo čím to nie je ... nevadi, v pohode, dik :) Phily, nech sa páči, dúfam, že niečo zaujímave možno ešte najdeš, dik za odozvu
|
||
27.07.2022 13:41 | K dílu: Bájka | Arthurs |
:) ty si tiež vtipná, boli časy ked som ju hladil ale už nie sa :) dik :) |
||
27.07.2022 10:47 | K dílu: Bára, podobné nálezy / NeLitbor | Arthurs |
pekne to je, pekne napisané, mám otázku, čo je to čo nejde len tak ukrýt skrotit? |
||
25.07.2022 21:05 | K dílu: Vietor | Arthurs |
diky |
||
24.07.2022 19:12 | K dílu: Aj keby som chcel | Arthurs |
diky Yss :) nešetri tolko tipmy :) |
||
24.07.2022 19:04 | K dílu: Aj keby som chcel | Arthurs |
a čo povieš Yss, na basničku Vietor, tam je na konci pesnička, ked som to prednášal na čitačke tak tie posledne verše som spieval, čo povies nato, neni dobre? |
||
24.07.2022 18:59 | K dílu: Aj keby som chcel | Arthurs |
ved ja viem, je tvoj subjektivny pohlad ... robim ja niečo ine? je to v žánri fantazie, tam pravidla neplatia iba ak subjektivne, dostala si pocit, ze je to piesen a to ta vyrušilo, subjektivne ta to vyhodilo z obrazu, pre mna to nie je pieseň ale basnička s vnutornym rytmom, to že mas inu predstavu o mojich predstavach nie je moj problem :) ale som rad za dovod na zamyslenie sa nad tym, dik :) |
||
24.07.2022 18:39 | K dílu: Aj keby som chcel | Arthurs |
díky pekne :) |
||
24.07.2022 18:39 | K dílu: Aj keby som chcel | Arthurs |
škoda, bolo by pekne keby som ťa dokazal potešiť ale čo už, zamyslim sa nad tvojimi pocitmi, no nemyslim si, že by som este chcel prerábať, mne sa baseň páči tak ako je. nie je to pesnička a predsa je tam niečo ako refren, no a? mna to neruši a rad sa hram ...
"... je to satira, jak říkáte? Je to poesie? Každopádně je to něco v žánru fantazie. – Ale, moc Vás prosím, nic v tom nepodtrhávejte, ani tužkou, ale ani v duchu ... " a toto ber s rezervou :) je to vystrihnute z listu Arthura Rimbauda jednemu profesorovi, diky za postrehy :) (Vietor si už čitala?) |
||
24.07.2022 18:12 | K dílu: Aj keby som chcel | Arthurs |
vyfučať - (o plynných al. tekutých látkach) dostať sa z uzavretého priestoru: plyn, voda unikla • vyfučať (uniknúť fučaním; o plynných látkach): z pneumatiky vyfučal vzduch ... dik :) |
||
24.07.2022 18:08 | K dílu: Aj keby som chcel | Arthurs |
čítaš v obrazoch, ja tiez a aj pisem v obrazoch, aj mydlova bublina je obraz a aj hymna je obraz ... napriklad može byt aj takyto: Nad Tatrou sa blýska,hromy divo bijú.Zastavme ich bratia,veď sa ony stratia,Slováci ožijú.To Slovensko našeposiaľ tvrdo spalo.Ale blesky hromuvzbudzujú ho k tomu,aby sa prebralo. |
||
24.07.2022 12:46 | K dílu: pre teba | Arthurs |
pekné |
||
24.07.2022 12:31 | K dílu: Aj keby som chcel | Arthurs |
uz chapem, dá sa o tom uvažovať ale veľmi sa mi nechce do prerábky púštať, tá básnička už má pať rokov, čiže je to už dávno uzatvorena kapitola :) mám ešte kopu inych čo by som mal prerábať, s touto som spokojny tak ako je ... a ano pesnicka by to mohla byt a tym padom by sa tam hodilo opakovanie refrenu ... dik :) |
||
24.07.2022 12:21 | K dílu: Anna, muž a další bytosti | Arthurs |
zaujimave :) |
||
24.07.2022 12:19 | K dílu: Aj keby som chcel | Arthurs |
nerozumiem celkom ako to mysliš :) možno skus viac konkretnejsie |
||
24.07.2022 12:17 | K dílu: Fis, cis, gis - (LitBor) | Arthurs |
fajne, no hej chápem, jasne, že v materinskej reči sa píše lepšie |
||
24.07.2022 12:09 | K dílu: Fis, cis, gis - (LitBor) | Arthurs |
zaujíme je, že píšeš v slonenčine, sa ti páči, že jej mäkkosť alebo prečo? |
||
22.07.2022 23:46 | K dílu: Vietor | Arthurs |
nenazlostim :) a dúfam, že ani ty lebo ja si ťukam prstom na spánky (bočná časť hlavy) :) |
||
22.07.2022 23:46 | K dílu: Vietor | Arthurs |
nenazlostim :) a dúfam, že ani ty lebo ja si ťukam na prstom na spánky (bočná časť hlavy) :) |