18.05.2024 08:21 K dílu: Anděl s runami Aaen_jk

lastgasp: Moc děkuju :-)

17.05.2024 19:18 K dílu: Anděl s runami Aaen_jk

Děkuju, souhlasím s nominací do Prózy měsíce.

17.05.2024 14:45 K dílu: Nechť betonem je tvé čajové moře /cyklus básní/ Aaen_jk

Dosel jsem k tomu, ze rada mych veci zde neni haiku, ale jde o basne-miniatury, pripadne aforismy apod. Coz nevadi. Diky vsem za zpetnou vazbu, nazory a diskusi :-)

17.05.2024 14:32 K dílu: „Sabotage“ Aaen_jk

lastgasp: Moc děkuju :-)

05.05.2024 10:47 K dílu: „Sabotage“ Aaen_jk

Goro, děkuju :-)

02.05.2024 20:59 K dílu: Na grafickém oddělení 24B Aaen_jk

Janina6: Jsem rad, ze zaujalo :)

22.04.2024 08:05 K dílu: Teambuilding korporátního časopisu Aaen_jk

Aru: Dík :)

19.04.2024 16:12 K dílu: Teambuilding korporátního časopisu Aaen_jk

K3: Moc ti děkuju. To bylo před lety, když jsem začal psát povídky z pracovního prostředí :D 

07.04.2024 00:37 K dílu: V práci Aaen_jk

Z Remembrance, co si pamatuji, FS vyšli taky.

06.04.2024 22:07 K dílu: V práci Aaen_jk

Třeba i tak, že moje druhá vydaná sbírka se jmenuje Zapomenuté ticho :)

06.04.2024 22:05 K dílu: V práci Aaen_jk

Jo, myslím, že ze Sax. Ale FS podle mě vedlejší projekt něčeho nebyli. Tahle kapela mě hodně inspirovala :)

06.04.2024 22:03 K dílu: V práci Aaen_jk

J. Rose: Tipy na alba třeba (řadu z toho možná znáš):

Paradise Lost - Lost Paradise, Gothic, Shades of God, Icon, Draconian Times, One Second, Obsidian

Black Sabbath - Dehumanizer, Live eviL, Heaven and Hell, Tyr, The Eternal Idol 

Faith No More - We Care a Lot, Introduce Yourself, The Real Thing, Live at the Brixton Academy, Angel Dust 

My Dying Bride - Turn Loose the Swans, Like Gods of the Sun

Ancient Ceremony - Under Moonlight We Kiss, Fallen Angel´s Symphony, The Third Testament

Pleurisy - Experience the Sacrielige

Amebix - Monolith

Metallica - Masters of Puppets

Bruce Dickinson - The Chemical Wedding

Iron Maiden - X Factor, Virtual XI, Piece of Mind, Fear of The Dark, Seventh Son of Seventh Son

Helloween - Walls of Jericho

Forgotten Silence - Thots, Senyaan, KroNiKa

... a elektronika, různý mixy drum n´ bass, liquid drum n´ bass... ...

06.04.2024 21:49 K dílu: V práci Aaen_jk

J. Rose: Forgotten Silence, tvrdíš, že vznikli jako vedlejší projekt (?) Čeho? Jinak oni vznikli, myslím, z Remembrance.

06.04.2024 16:57 K dílu: V práci Aaen_jk

Kdysi jsem psal recenze pro Metal Forever and Metal Man. Je to hodně let. Měl jsem tam, myslím, pseudonym (aa). 

Jinak byl jsem v kapele Aaen Anima jako frontman :)

Nějak recenze nečtu a dění nesleduju :) Mám pár oblíbených kapel, alb. Občas zahraju třeba na nějakém autorském čtení na kytaru, didgeridoo, tibetskou mísu a tak :)

Black Sabbath mám moc rád, zvlášť období s Ronnie Jamesem Diem (viděl jsem ho na pražském koncertě v rámci kapely Heaven and Hell) a taky mám rád Sabaty s Tonym Martinem (viděl jsem ho kdysi v Plzni na koncertě k jeho sólovému albu) atd... Death a Iron Maiden jsou taky moc fajn. Co se týče Mejdnů, mám opravdu moc rád alba s Blazem a mám s ním i společnou fotku, z jeho koncertu v jižních Čechách :-) Mejdny jsem kdysi jednou viděl taky, to je taky hodně dlouho. 

06.04.2024 13:40 K dílu: V práci Aaen_jk

J. Rose: Dík za zájem o mé texty :)

Z metalu třeba black, avant-garde/experimental, doom, sem tam death a thrash. Mám moc rád české Forgotten Silence :)

06.04.2024 10:50 K dílu: V práci Aaen_jk

Gora: Ono se dá pracovat s pár lidmi, třeba se dvěma v jedné místnosti, nebo v open spacu pro sto lidí (Star trek) :D

06.04.2024 10:46 K dílu: V práci Aaen_jk

J. Rose: Se sitcomem to je skvělý nápad :))) Název "Historky z kanclu" je hezky woody-allenovský :)

Metal poslouchám od útlého mládí a neplánuju to měnit, a dokonce jsem ho (takovou experimentální verzi, nic tradičního) i tvořil s pár lidmi :) A stále někdy hraju a kdo ví, co bude do budoucna :) Nejvíc mě teď baví baskytara :)

Třeba sem budu dávat další povídky z práce, mám jich dost, asi je to na knížku :D Publikoval jsem to na Totemu, teď to dávám postupně na Písmák. Tahle povídka je z roku 2019 :) Případně víc jich najdeš (a spoustu dalších textů) na Totemu pod jménem Aaen. V mém profilu tady je i přímý link na můj profil na Totemu.

Děkuju ti za přečtení a jsem moc rád, že zaujalo :)

06.04.2024 09:18 K dílu: Anděl s runami Aaen_jk

Janina6: Děkuju, že sis text přečetla, a jsem rád, že zaujalo :)

06.04.2024 09:15 K dílu: V práci Aaen_jk

Janina6: Mě to psát bavilo a rád to čtu :)

05.04.2024 22:33 K dílu: Anděl s runami Aaen_jk

Danny: Moc děkuju, vážím si toho :)

05.04.2024 09:02 K dílu: Jazz Aaen_jk

Zeandrich E: Ty tečky jsou synkopický rytmus? "... ." :)

04.04.2024 13:05 K dílu: Merkurián Aaen_jk

K3: Ahoj, vážím si toho a moc děkuju za nominaci :) Měl jsem ale ještě jednu nominaci na další povídku, a tak tuto povídku prosím nenominovat, upřednostnil jsem tu druhou (nominace je tedy na Teambuilding korporátního časopisu). Díky za pochopení :)

04.04.2024 13:01 K dílu: Teambuilding korporátního časopisu Aaen_jk

Gora: Souhlasím s nominací této povídky do soutěže a vážím si toho :) Děkuju.

03.04.2024 22:06 K dílu: Komunikační funkce výpovědi Aaen_jk

ježule: Dík za přečtení, komentář, a jestli tě to pobavilo, jsem rád :-D 

03.04.2024 21:58 K dílu: Androidka Aaen_jk

Alegna: Jsem rád, že sis text přečetla, a díky za komentář :)

01.04.2024 10:02 K dílu: Androidka Aaen_jk

Janina6: Díky za reflexi :)

27.03.2024 10:58 K dílu: Rita Aaen_jk

Janina6: Díky moc za reflexi :) 

21.03.2024 12:20 K dílu: Rita Aaen_jk

Gora: Goro, moc si toho vážím, děkuju :)

16.03.2024 22:51 K dílu: Jazz Aaen_jk

Moc fajn črta s atmosférou, takové od srdce, nepřekombinované, neuhlazené. Zaujalo :)

16.03.2024 18:23 K dílu: Rita Aaen_jk

Safián: Děkuju ti za přečtení a reflexi :) Ritu vnímám celou jako poemu, báseň v próze. Chtěl jsem ji sem dát takhle celou, jde to číst i na pokračování :) Na Totemu jsem ji vydával kdysi po částech.

15.03.2024 08:31 K dílu: Rita Aaen_jk

K3: S nominací souhlasím a ještě jednou děkuju :)

14.03.2024 22:02 K dílu: Rita Aaen_jk

K3: * oprava: "o androidce"; ten nový text se jmenuje Androidka :)

14.03.2024 22:00 K dílu: Rita Aaen_jk

K3: Jinak po x letech taková věc; nedávno jsem napsal povídku taky o Androidce :) Třeba ji sem dám někdy v dubnu, uvidím :) Je to zas něco jiného a o něčem jiném.

14.03.2024 21:57 K dílu: Rita Aaen_jk

K3: Vážím si toho, moc ti děkuju :)

09.03.2024 20:37 K dílu: Teambuilding korporátního časopisu Aaen_jk

Hlína: To je od tebe milé, děkuju :) 

Pokud tě to baví a ráda bys viděla víc mých textů, hodně toho mám na Totemu, pod jménem Aaen :) Link je kdyžtak v mém profilu tady a případně i odkazy na mou fotografickou tvorbu, eseje, fb stránku apod. :)

06.03.2024 13:17 K dílu: jsou takové šťastné noci Aaen_jk

příjemný, zaujalo, má to něco do sebe :)

06.03.2024 10:56 K dílu: Osobní rozvoj Aaen_jk

lastgasp: Jsem rád, že tě text zaujal :)

06.03.2024 10:55 K dílu: Teambuilding korporátního časopisu Aaen_jk

lastgasp: Moc díky :)

06.03.2024 10:54 K dílu: Teambuilding korporátního časopisu Aaen_jk

Janina6: :) To jsem moc rád, děkuju :)

 

06.03.2024 10:53 K dílu: Párty Aaen_jk

lastgasp: Jsem moc rád, že zaujalo :)

05.03.2024 22:30 K dílu: Osobní rozvoj Aaen_jk

lastgasp: Text nebyl vytvořen umělou inteligencí, psal jsem jej já.

05.03.2024 18:54 K dílu: Teambuilding korporátního časopisu Aaen_jk

Gora: Děkuju ti za přečtení a reflexi :) Jo, chybka, opravím :)

04.03.2024 20:56 K dílu: Párty Aaen_jk

Alegna: Moc ti děkuju, jsem rád, že ses stavila a že se ti text líbil :)

04.03.2024 15:53 K dílu: Osobní rozvoj Aaen_jk

Danny, dík za přečtení a tip :) Prostě jsem to tak cítil, že to chci takhle napsat :) 

04.03.2024 11:37 K dílu: Rita Aaen_jk

K3: Děkuju, že ses stavil, a jsem rád, že zaujalo :) 

Řekl bych, že žánrově je to poema.

Tenhle text považuju ze svých próz za pro mě nejdůležitější. Vyšel knižně (spolu se dvěma mými básnickými cykly) v roce 2016, a tak k němu mám i časový odstup. Na Totemu jsem ho publikoval na pokračování v roce 2014.

Vkládám sem cca 5 děl měsíčně, není to zase asi tolik :-) Na počtu čtenářů mi nesejde, rád se podělím o texty, kdo chce, přečte si to. 

Jsem spíš tvůrce než kritik, rád se podělím o texty, i takto to jde dělat. Věřím, že i takto to má smysl.

04.03.2024 11:24 K dílu: Merkurián Aaen_jk

K3: Ahoj, děkuju Ti moc :) Jo, ten poslední odstavec, jak jsem tady v diskusi psal Goře, mám nejradši :) Ještě sem nejspíš tento měsíc něco dám, do počtu pěti děl. Textů v zásobě mám dost.

04.03.2024 11:19 K dílu: Párty Aaen_jk

Aru: Moc děkuju :)

03.03.2024 22:05 K dílu: Rita Aaen_jk

lastgasp: Moc děkuju a jsem rád, že zaujalo :)

02.03.2024 23:52 K dílu: Merkurián Aaen_jk

Goro, děkuju :) Taky mám nejradši ten poslední odstavec :)

01.03.2024 20:55 K dílu: Merkurián Aaen_jk

Alegno, děkuju moc, že jsi se stavila a povídku si přečetla, za reflexi, za tip :)

19.02.2024 22:17 K dílu: Studánka Aaen_jk

Janina6: Děkuju Ti za přečtení, reflexi a tip. Text jsem napsal, jak jsem to cítil :)

13.02.2024 10:38 K dílu: Zimní krajina (cyklus básní) Aaen_jk

Luzz: Ahoj, moc Ti děkuju za reflexi :)

12.02.2024 15:15 K dílu: Zimní krajina (cyklus básní) Aaen_jk

a2a2a: Taky díky za podiskutování a společné zamyšlení se nad věcmi :)

12.02.2024 11:33 K dílu: Zimní krajina (cyklus básní) Aaen_jk

a2a2a: Děkuji za přečtení, komentář, Tvůj pohled na věc a tip.

Pro přehlednost budu reagovat v bodech:

- Já se rozhodl dát sem texty jako celky, tak mi to vyhovuje. (Jestli tu jsem nový nebo ne, to pro mě nehraje roli.) A ty texty právě v tom celku fungují. Jsem rád, že jsem to tak udělal. Navíc je tu limit pěti děl, a to je i další důvod. Když to někdo nebude chtít číst nebo číst celé, nevadí mi to. Texty jsem sem dal tak, jak to považuji za nejlepší (tedy po celcích), a z toho mám radost :) Jinak na svou stránku na Písmáku se i odkazuji třeba přes sociální sítě, a tak mi to trochu plní i funkci elektronického místa, kde je dostupné moje dílo. 

- Mé texty jsou, jak jsou. Nepíšu je pro čtenáře, nepíšu je pro cílovou skupinu, a tedy ne např. s intencí něco nedoříct, aby v někom dozněly. Texty píšu, jak je cítím, a to považuju u své tvorby za správnou (a bytostně vlastní) cestu. Rád se o texty podělím, někomu se mohou líbit, někomu nemusí.

- Slovo "idea" mám vyskloňované správně. 

- Většina textů, které tu jsou, byly odleželé velmi dlouho, i více let, a některé dostály i knižního vydání v tisku (Zimní krajina, Roz-padání, Rita). Jsou, jak jsou, a jsem s nimi tak spokojený :)

09.02.2024 15:32 K dílu: Svákov Aaen_jk

Tyhle akce znám, chodím na ně asi od roku 2010 :) Nejdřív Jindřišská věž, pak Juditina :) Doporučuju.

09.02.2024 14:11 K dílu: Svákov Aaen_jk

K3: Moc Ti děkuju za zajímavé tipy ke čtení :) Jinak mě napadá, máte nějaké veřejné srazy lidí z Písmáku a tak? :) 

09.02.2024 11:38 K dílu: Svákov Aaen_jk

Děkuju :) V jižních Čechách jsem viděl českou kapelu, která hrála písničky Boba Dylana, bylo to fajn :) Myslím v kempu u Vlkovských pískoven. Poslechnu si jakoukoli dobrou hudbu :)

06.02.2024 16:05 K dílu: Zimní krajina (cyklus básní) Aaen_jk

Alegna: Děkuju, že ses přišla podívat, a taky za tip :) Řekla jsi to naprosto přesně: vlastní cesta :)

06.02.2024 11:50 K dílu: Zimní krajina (cyklus básní) Aaen_jk

Al Jal Úd: Děkuju :)

06.02.2024 11:49 K dílu: Zimní krajina (cyklus básní) Aaen_jk

Gora: Děkuju Ti za přečtení, reflexi, tip :)

Právě zen buddhismus filosoficky vyloženě nemám rád, mám to vnitřně úplně jinak :) Prostě píšu, jak to cítím, ale neříkal bych tomu zen.

Putování (a právě ne turistika), to je hodně zásadní věc v mém životě :) 

06.02.2024 11:43 K dílu: Svákov Aaen_jk

K3: Jsem moc rád, že ses na poemu podíval a že se Ti líbila :)

Svákov je jedno staré místo v jižních Čechách a relativně nedaleko od něj se někdy pohybuju. Z jižních Čech nepocházím, ale je to můj druhý domov, jezdím tam od dětství :)

Obec Klec, možná jsem tamtudy asi loni procházel. Ale nemohu to říct s jistotou. Primárně to mám "nativní" kousek na sever odtamtud (Soběslav, Vlkov atd.), to je můj kraj. 

Odmalička je pro mě zásadní metalová hudba. Aktuálně třeba chodíme s kamarádem do zkušebny v nějakém pátém suterénu, on má španělku a já svou bezpražcovou Hohnerku (baskytara) a improvizujeme tam, asi by se to dalo zařadit někam pod termín avant-garde. Kdysi jsem měl, asi od roku 2002 do roku 2010 kapelu, kde jsem skládal většinu věcí, hrál na elektrickou kytaru a do toho jsem měl vokál. 

Rád si poslechnu kvalitní drum n bass (typ elektronické hudby), což je zase úplně jinde než metal. A jakoukoli dobrou hudbu, neomezuju se na žánry. Ale metal (hlavně black apod.) a drum n bass, ty jsou mi archetypálně nejblíž. To prostě člověk ví. A tyhle dva styly osobně považuju za takové dva póly naproti sobě, je to zásadně jiný co se týče "energie", životního pocitu apod.

Ono to s hudbou je jako s jiným uměním, nejde naposto až tak o daný styl (ač jde)... nejsou nízké styly, ale nízké přístupy :)

05.02.2024 17:49 K dílu: Roz-padání (cyklus básní) Aaen_jk

Alegna: Děkuju Ti za přečtení, reflexi a tip :)

04.02.2024 20:40 K dílu: Roz-padání (cyklus básní) Aaen_jk

Gora: Rozumím, pochopil jsem to bez té nadsázky, díky za dovysvětlení. Trochu mě zarazilo, že by tenhle text mohl být vyloženě takhle interpretován, ale ono jde leccos :) Myslím, že právě "pozitivně-ezo-sluníčkový" to fakt není :)

Rozumím, že každý čtenář má svůj pohled na text a může různá díla hodnotit různě, to je jasné. I tak jsem rád, že Tě z tohoto básnického cyklu něco zaujalo :)

04.02.2024 20:01 K dílu: Roz-padání (cyklus básní) Aaen_jk

Gora: Děkuju Ti za přečtení, komentář, tip :)

Anděly jsem tam nedával. Co se týče motivu křídel, psal jsem to tak, jak jsem to cítíl, není to konstrukce. Jinak v kontextu tohoto básnického cyklu použití motivu křídel nepovažuji za kýč apod. (netvrdím, že to bylo řečeno, ale rozvíjím možné interpretace).

04.02.2024 18:59 K dílu: Route 441 Aaen_jk

K3: Hrát může člověk začít kdykoli :)

04.02.2024 15:44 K dílu: Route 441 Aaen_jk

K3: Psaní je fajn :) Já nepíšu až tak nějak často, prostě to musím cítit, musí to jít ze mě a musí být inspirace. Pak texty často píšu třeba na jeden zátah a krátká povídka je za chvíli. Někdy jindy si hraju třeba s formou haiku (netvrdím, že musí jít nutně o tradiční haiku a toto neřeším), no a piluju tři řádky celý den :) Ale nejde o to, aby u té formy haiku sedla jen forma 5-7-5, musí to sednout celkově. Ty liché rytmy jsou super a v češtině výzva a díky nim jsem musel psát jinak a zase vzniklo něco jiného. 

Jinak co mě jinak baví z umění apod., když třeba zrovna nepíšu - třeba hraní na baskytaru, to je super a o base jsem kdysi napsal jednu takovou mikro esej. Primárně jsem byl vždycky kyratista a ten text je o tom, proč teď primárně basa. 

04.02.2024 13:30 K dílu: Zaváté cesty (cyklus básní) Aaen_jk

Gora: Tak už mám tu Zimní krajinu předpřipravenou, snad to sem zítra nahraju a dosázím :) 

04.02.2024 13:22 K dílu: Rita Aaen_jk

Hlína:
Alegna:
Souhlasím, že na jeden zátah to je dost, a tak mě napadlo to udělat tak, jak je to v tištěné verzi, rozdělit na kapitoly :) Hotovo, přesázeno :) Je to daleko lepší, děkuju Vám oběma za inspiraci.

Když se bude někdo chtít k četbě vrátit a nebo k nějaké kapitole a nebo to číst na pokračování, dá se chytit těch kapitol. Navíc to rozdělení na kapitoly je důležité i z hlediska členění celé Rity.

04.02.2024 13:02 K dílu: Rita Aaen_jk

Hlína: Děkuju :) Jde to číst i po kouskách a vracet se, když chceš :) Já to sem chtěl dát najednou, je to jeden celek. Stejně jako u těch básnických cyklů, co sem dávám :) V tištěné podobě je to ještě rozdělené na číslované kapitoly :)

04.02.2024 12:04 K dílu: Atmospheric Manager Aaen_jk

Hlína: Děkuju Ti, že sis text přečetla, a jsem moc rád, že zaujalo :)

Různé povídky (nebo črty, experimenty; říkám tomu povídky) z pracovního prostředí mám třeba dost cílené do oddělení, kde se vyskytují grafici, to je taky sranda :D (A nic proti grafikům, taky jsem tak trochu z oboru a mívám je často právě rád.)

04.02.2024 11:34 K dílu: Zaváté cesty (cyklus básní) Aaen_jk

Goro, děkuju Ti; jsem moc rád, že Tě to oslovuje :) Snad zítra by se tady na Písmáku měl objevit ještě můj další cyklus básní, jmenuje se Zimní krajina.

Jinak Zimní krajina - Roz-padání - Rita jsou jeden celek, v tomto pořadí :) Tak snad sem ještě dám třetí kousek skládačky :)

04.02.2024 10:10 K dílu: Route 441 Aaen_jk

K3: Není se zač omlouvat, velmi si vážím toho, že se Ti texty líbily :) Ještě jednou moc děkuju za nominaci Studánky.

A ještě k těm třem mým povídkám nebo mikropovídkám, črtám, básním v próze, to je jedno, já tomu říkám povídky), co jsem sem na Písmák dal (tj. Route 441 / Studánka / Svákov. Myslím, že až po jejich napsání jsem si všiml, jak mají vlastně propletené motivy, myšlenky i ladění. To mi přišlo moc hezký. Jsou pro mě taková triáda, která patří k sobě a už, cítím, není co ubrat ani co přidat :) Takové tři texty, zase jiné a pro mě asi neopakovatelné. A když někoho ty texty osloví, je to jen další radost. Děkuju :)

04.02.2024 09:38 K dílu: Atmospheric Manager Aaen_jk

lastgasp: To je v pohodě :) A rozumím, že prostě každý text (nebo nějaký určitý styl/pojetí literatury) nemusí každému sednout.

04.02.2024 09:05 K dílu: Atmospheric Manager Aaen_jk

lastgasp:
- Já tento text za povídku označuji.
- Text je, jak je; pro mě má význam a smysl; originalitu, intenzitu a sémantickou komplexnost. 
- Pokud by se někomu text zdál na povídku krátký a nekoherentní, může text být označen jinak: za črtu, mikropovídku, experiment, poemu, poezii v próze (apod.).
- Text nemusí oslovit mnoho lidí, stejně jako u mých jiných textů toto není účelem.

03.02.2024 23:32 K dílu: Route 441 Aaen_jk

K3: Ahoj, souhlasím, vážím si toho a moc děkuju :)

03.02.2024 21:54 K dílu: Atmospheric Manager Aaen_jk

Alegna: Uvidím, no... Není to teď priorita dávat tyhle povídky dohromady a jít s tím třeba do tisku, ale kdo ví, někdy možná. A třeba to časem uzraje, třeba něco přidám. Někdy mám inspiraci psát, někdy se věnuju jiným věcem než psaní... a když tu inspiraci nemám, obvykle nepíšu, protože by to tam nebylo a nechci dělat stylistická cvičení. 

Na prvním místě mám poezii/poemy/lyrické črty. Na druhém ty povídky (především) z pracovního prostředí, jinak na nich by se mi líbil ten šílený mix věcí a ten zvláštní sociální aspekt, možná dát to dohromady a správně poskládat, to by byl asi úplně šílený synergický efekt :)

03.02.2024 21:29 K dílu: Atmospheric Manager Aaen_jk

Alegna: Pokud by se moje povídky z pracovního prostředí objevily v jedné knize, tu myšlenku mám už dýl, tak by to možná bylo zajímavé. Bylo by to kontextuálně širší. Byl by to asi zajímavý mix věcí, příhod, lidí, situací :) Na knížku by jich už bylo dost. Ale nevím, jestli to chci někdy vydat, není to teď priorita. Musel bych to celý poskládat, dát dohromady... a mám teď jednu literárně prioritnější věc, novou sbírku, která je od léta hotová :)

03.02.2024 21:02 K dílu: Atmospheric Manager Aaen_jk

Alegna: Děkuju Ti za přečtení a za komentář :)

Na pokračování povídka není, je to takto hotový celek a je, jak je :)

Povídek tematizujících pracovní prostředí mám docela dost a o různých věcech, třeba sem občas něco ještě dám, ale rád bych do měsíčního limitu pěti děl dal, pokud se mi to povede, dva své básnické cykly.

03.02.2024 20:52 K dílu: Zaváté cesty (cyklus básní) Aaen_jk

Rhodesie: Děkuju a vážím si toho, že Tě zajímá moje tvorba :)

Ono může být fajn takhle podiskutovat o různých věcech a tématech, někdy člověk vidí něco stejně, někdy podobně, někdy i v jiných variantách apod. :) 

Zítra sem (snad) hodím další básnický cyklus, pokud se mi ho podaří nahrát, je to taky hotová fošna a celek, kde už nebudu ubírat ani přibírat (už proto, že vyšel knižně) a pak možná ještě jeden z té samé knihy. A tím bych měl mít vyčerpaný limit pěti děl na tento měsíc, aby to nespadlo jen do Dílny. 

Ono, jak bych to rozkouskoval, ztratí to. Je tam podle mě synergický efekt; když je to celek, není to prostý součet básní, ale jde to na maximum, a musí to být takhle v kuse :)

03.02.2024 19:13 K dílu: Zaváté cesty (cyklus básní) Aaen_jk

Rhodesie: Děkuju Ti za přečtení, reflexi, tip :)

Mám to tak dávat sem tyto věci takto v kuse. Tento cyklus básní je hotový celek a jako celek funguje. Když to někoho zaujme, může to číst na pokračování třeba delší dobu a vracet se k tomu. Když to někoho odradí tím, že je to dlouhé, tak to nevadí, je otázka priorit, kdo co chce číst. Já píšu a dělám věci (teda ty v umění), jak je cítím, a ne na cílovou skupinu, počet čtenářů, aby se to zalíbilo maximu lidí. Radši, když to udělám přesně tak, jak to chci a cítím a najde si to 10 čtenářů, než to dělat jinak a mít jich 10 tisíc :) A s tím souvisí i to, jak to kam dám, tady je to jako celek. Navíc, když to někoho bavit nebude a nechce se mu to číst v delším textu nebo se k tomu vracet, tak ho to možná stejně zaujalo nedostatečně. Když někdo napíše sbírku poezie, taky ji většinou lidé nepřečtou za pět minut a postupně ji čtou na pokračování :)

03.02.2024 11:05 K dílu: Studánka Aaen_jk

Gora: Super, děkuju :)

03.02.2024 11:03 K dílu: Studánka Aaen_jk

Gora: Moc děkuji za vysvětlení :)

K3: V tomto případě samozřejmě velmi rád souhlasím s nominací do soutěže a moc děkuju :)

03.02.2024 08:59 K dílu: Studánka Aaen_jk

K3: Moc děkuji za nabídku a vážím si toho :) Rád bych se ale nejdříve zeptal, co je to soutěž PM a co by to konkrétně pro mě a pro text znamenalo. (Například bych nechtěl být v nějaké politicky aktivní soutěži nebo dávat někomu autorská práva na text apod.) Neber to prosím osobně, ale je pro mě důležité se nejdříve zeptat, o co se jedná.

02.02.2024 18:48 K dílu: Rita Aaen_jk

Alegna: Moc Ti děkuju :) Dost let jsem knihu nevydal, jednu jsem dopsal v létě a materiál na možnou další mám taky. Teď na to není moc energie a není to priorita, třeba časem :)

02.02.2024 18:20 K dílu: Rita Aaen_jk

Alegna: Moc děkuju a jsem rád, že Tě povídka oslovila :) Na Totemu jsem to vydal na pokračování kdysi a sem jsem to dal najednou. Je i možnost to čist jako knížku, třeba po kouskách, víckrát. Jinak Rita už v tištěné knížce je. V zatím mé poslední sbírce Za Horizont, je to v řadě knihoven a své vydané knihy mám i doma :)

02.02.2024 18:09 K dílu: Zaváté cesty (cyklus básní) Aaen_jk

Zajíc Březňák: Moc děkuju za přečtení, komentář a tip :) 

01.02.2024 20:10 K dílu: Zaváté cesty (cyklus básní) Aaen_jk

* Alegna

01.02.2024 20:10 K dílu: Zaváté cesty (cyklus básní) Aaen_jk

Alena: Super :)

01.02.2024 19:35 K dílu: Zaváté cesty (cyklus básní) Aaen_jk

Alegna: Ahoj, moc Ti děkuju, že jsi se opět stavila, a jsem rád, že se Ti básně líbí, a taky děkuju za tip :) Jo, je to na víc čtení... S tímhle básnickým cyklem jsem si kdysi dlouho hrál a je tam i jedno dvojverší z roku 1999, když jsem začínal psát poezii :) Ten druhý můj cyklus (Nechť betonem je tvé čajové moře) byl oproti tomuto asi velice rychle nasázený dohromady, prostě jsem sebral svá haiku, nebo adaptace formy haiku, apod. a dal jsem to nějak, co si pamatuju, za sebe, a fungovalo to. A konečná instance pro ukončení básnické sbírky nebo jiného textu je "cítím, že je to hotové". Ač předtím asi rád třeba zapojím logiku, rozum... Procítit to, že to je správně, a je hotovo :) Někdy to nemusí být hotové hned.

01.02.2024 17:22 K dílu: Zaváté cesty (cyklus básní) Aaen_jk

stana.lebloch: Pokud se Ti nějaké dílo líbí, můžeš dát "Tip" (s ikonou hvězdičky, mělo by to být napravo od textu). Jestli je na Písmáku nějaká další možnost hodnocení kromě psaného komentáře a výše zmíněného "Tipu", nevím. 

01.02.2024 17:01 K dílu: Zaváté cesty (cyklus básní) Aaen_jk

Janina6: Nemyslím si, že by šlo o podvědomý opis textace z Tao Te Ting :) Myšlenka je tam podobná, jako byla i někde v Tao Te Ting.

No, uvidím, jak tady to nahrávání příspěvků půjde. Když ne, tak ne :)

Jinak, kdyby ses chtěla podívat na víc věcí ode mě, kdyžtak toho najdeš hromady na Totemu:

http://www.totem.cz/goa1.php?ot1=51&ot2=27743

01.02.2024 16:21 K dílu: Zaváté cesty (cyklus básní) Aaen_jk

Janina6: Děkuju Ti za přečtení a za reflexi a variaci. Tvá variace mi přijde jako z Tao Te Ting, kterou jsem kdysi pročítal, ač taoismus mě filosoficky neoslovil, mám to asi zásadně jinak než taoisté. Děkuju Ti také za tip :)

---
dievča z lesa: Moc děkuji za tip :)

---
Měl jsem dost problémy s vkládáním příspěvku, tento i minulý kalendářní měsíc, zvažuji sem dát zítra další věc, asi cyberpunkovou poemu, snad se k tomu dostanu a snad to půjde vložit.

26.01.2024 01:16 K dílu: Reklamace Aaen_jk

Moc fajn, slyšel jsem i naživo :) Myslel jsem si, v průběhu čtení, co kdyby ta bota byla od hovna. A ona fakt byla :)))

24.01.2024 11:09 K dílu: Studánka Aaen_jk

K3: Rozumím a děkuju Ti; jak za reflexi, tak za dovysvětlení Tvého pohledu :)

23.01.2024 13:18 K dílu: Studánka Aaen_jk

K3: Ahoj, děkuju Ti za přečtení, tip, komentář. Odstavce tam nejsou záměrně, chtěl jsem takovouto (možná postaru nebo prostě klasicky) fošnu čistého textu "od okraje k okraji" :) Kdyby šlo třeba o esej nebo článek, nejspíš bych postupoval jinak. Primárně mi jde o to udělat text, jak to cítím. Rozumím, že to může být náročnější na pozornost, na druhou stranu myslím, že ten text plyne a nezasekává se. A lze jej číst samozřejmě i víckrát. Zaujme, dobře, nezaujme, taky dobře :) Co konkrétně myslíš kaňkou? Pokud ten vulgarismus; vulgarismy beru jako jazykové znaky a regulérní součást výrazových prostředků, a takto jsem to chtěl napsat. Každopádně děkuju za reflexi z Tvého pohledu a za názor :) Napsal jsem k tomu, jak to mám a vidím já.

19.01.2024 17:39 K dílu: Nechť betonem je tvé čajové moře /cyklus básní/ Aaen_jk

8hanka: Děkuju Ti za přečtení, tip a komentář :-) Čaj mám rád a dělá mi dobře, mám rád různé druhy čajů, podle nálady... Aktuálně mám nakoupené nějaké pu erhy (jeden zelený raw a tři černé). Možná lepší než kovová konvička by byla konvička z kvalitní keramiky :)

19.01.2024 14:33 K dílu: Nechť betonem je tvé čajové moře /cyklus básní/ Aaen_jk

Radovan Jiří Voříšek: Radovane, moc Ti děkuju za přečtení, tip a za příjemnou lyrickou reflexi.

19.01.2024 08:45 K dílu: Nechť betonem je tvé čajové moře /cyklus básní/ Aaen_jk

Alenakar: Každý máme svoji cestu a tuto cestu jsme si vzájemně popsali a vyměnili si v mnohém odlišné názory, a to je v pořádku. Jsem rád, že jiné názory na přístup k literární tvorbě nepřenášíme do osobní roviny a že jsme spolu literárně-teoreticky podiskutovali. Pokud se naše cesty protnou, třeba ve vzájemných komentářích i dál, budu rád. Také Ti přeji vše dobré.

18.01.2024 18:20 K dílu: Nechť betonem je tvé čajové moře /cyklus básní/ Aaen_jk

Janina6: Ahoj Janino6, děkuju Ti za přečtení, za komentář a za tip :-)

Chtěl jsem sem na Písmák tento kalendářní měsíc vložit ještě jeden cyklus básní, ale po opakovaných pokusech se mi to nepodařilo, ledaže by to spadlo jen do Dílny, a to mi přijde škoda. Za tento kalendářní měsíc mám publikována jen čtyři díla, páté mi nahrát korektně nelze. Psal jsem na infomail Písmáku, ale je to, alespoň zatím, bez reakce. Třeba se to podaří nahrát začátkem dalšího kalendářního měsíce, kdo ví, a když ne, tak ne :-) Ale tím neslibuju, že to sem nahraju.

Pokud by ses chtěla podívat na moji další literární tvorbu, od roku 2010 publikuji na Totem.cz pod přezdívkou Aaen. Přímý odkaz na mou tvorbu na Totemu případně najdeš zde na Písmáku v mém autorském profilu (a třeba i Tumblr, Instagram, Blogspot, Facebookovou stránku).

Čajové moře je součást čajového servisu, taková dřevěná krabička s otvory, která se dává pod konvičku a šálky :-)

18.01.2024 10:25 K dílu: Nechť betonem je tvé čajové moře /cyklus básní/ Aaen_jk

Alanakar: Děkuju :-) Rozumím tomu, jak to myslíš a vážím si informací, které píšeš, ale já právě svou cestu mám už (dávno) vybranou. Nejde mi o to psát tradiční nebo formálně či obahově korektní haiku. Mně jde primárně o to, co píšu, o moji výpověď, a moje cesta není haiku ani poznávat, ani jej zdokonakovat do nějaké dané formy a obsahu, které by byly souladu s tradicí. Moje poezie je, jaká je, a chci, aby taková byla. Možná jsou to nějaká haiku 2.0 nebo tak nebo klidně jen 5-7-5 miniatury inspirované slabičným schématem a rytmem haiku. Tento můj cyklus básní je částečně inspirován slabičným schématem haiku 5, 7, 5, což nemusí znamenat, že jde o tradiční a obsahově a formálně přesné či korektní haiku. Svoji poezii určitě nechci nijak precizovat ani se v oblasti obsahu a formy nějak záměrně a podle nějakého plánu nebo podle nějakých kritérií a postulátů rozvíjet. I když to třeba vůbec (nebo moc) není haiku, klidně jej tak mohu pojmenovat, i když má společné jen slabiky, je tam volná inspirace. Podobný subjektivní přistup mám k mnoha věcem v životě, a líbí se mi to tak. Tolik pro vysvětlení mojí cesty a jak to mám. Nerad bych, aby to vyznělo nějak špatně nebo povýšeně, tak to nemyslím. Ale píšu, jaký k tomu mám přístup a jakou mám svou pozici, což je potřeba říct. Vím, že tradiční haiku nepíšu. Proč by se haiku nemohlo rozvíjet i do jiných přesahů a pojetí, třeba v obsahu, formě? Netrvám u haiku na tradici a dělám to svým způsobem a nemám problém s tím, že jde jen o volnou inspiraci nebo adaptaci. Tento cyklus básní je výpovědí, která je, jak je :-)

Nahoru