11.11.2003 00:00 K dílu: Revoluce, která se nekonala - Matrix Revolutions Javert
Proboha, filosofie se prolíná celou trilogií? A kde se vzala? Žádnou jsem neviděl... nebo je filosofií lžíce, která není? Nebo není filosofií lžíce, která je? Opravdu člověk nemůže pochopit film, aniž předtím viděl tucet kreslených postaviček a hrál nějakou počítačovou hru?
11.11.2003 00:00 K dílu: Na Manhattan se vrací život Javert
Že jsem tak smělý, ve West Side Story přišel ke štěstí přibližně kdo?
18.10.2003 00:00 K dílu: Sedm Javert
Když je teda nutné přesně popisovat, co se ve filmu děje, tak by možná stálo za to vyzdvihnout podstatnější scény. Ty to popisuješ jako nějakou selanku. Závěrečné "If you kill him, he will win." tu spoustu krve povyšuje na něco řekněmě psychologického. Závěr pseudokritiky je až směšný se svým "ptáte se", "herecké schopnosti posoudila odborná porota", "věrná manželka", "režie byla zastoupena", "za kamerou stál", "hudbu vybíral" (!!!). Zdá se mi to, nebo ti z textu skutečně vypadl vlastní názor na film?
09.09.2003 00:00 K dílu: Vykoupení z věznice Shawshank Javert
Aťsi je recenze subjektivní, ale proč je tak hloupá?
29.07.2003 00:00 K dílu: Dětský domov - domov nebo pasťák? Javert
Přátelé, udělejte si ty testy! Je to anonymní a budete mít jistotu...
29.07.2003 00:00 K dílu: Javert
Skoro jak ze života :-)
22.07.2003 00:00 K dílu: Citosvodka Javert
Nastesti mam citocary zakrivene... ale zase mi chybi konvergujici mnoziny... :-)
24.06.2001 00:00 K dílu: Čau, čau, lásko Javert
Tak tohle mi tu chybělo :))
14.08.2000 00:00 K dílu: Čas Javert
Proč tak dlouze? Nech první tři sloky, zbytek použij jinde nebo zapomeň.
14.08.2000 00:00 K dílu: Marnost Javert
No jo, chvilka s kosou a tráva je přefiknutá.
14.08.2000 00:00 K dílu: Zkouška ohněm Javert
Protože to znám i z té druhé strany, tak vím, že toto obviňování je zcela nemístné. Většinou svého jednání člověk někomu ubližuje. Až sám zničíš přátelství, poznáš, že věc je složitější. Dej si trochu práce se slabikami, když si to přečteš nahlas, brzy zjistíš, že tuhle jedna přebývá a jinde zase chybí. Celkově nekonzistentní, konec třetí sloky a čtvrtá sloka jsou z jiného světa.
24.06.2000 00:00 K dílu: Javert
To s tím peklem není pravda? Buéééééé, celý život mi lhali!
18.06.2000 00:00 K dílu: Javert
I když ti není do smíchu, můžeš se usmát, třeba malinko, třeba hořce, ale usmát...
18.06.2000 00:00 K dílu: Vítr Javert
Škoda, že sis nedal práci s počítáním slabik, rymice by to výrazně prospělo a v tomto případě to není zas tak obtížné.
22.07.2003 00:00 K dílu: Javert
Autor stoji a ostatni jen posedavaji...
22.07.2003 00:00 K dílu: interpolace mysli mezi dvěma Javert
Vyborne...
28.07.2003 00:00 K dílu: Javert
Prachy jdou na umoření nákladů na vydání. :-)
23.07.2003 00:00 K dílu: Javert
ano, můžeš si nastavit automatické přihazování
23.07.2003 00:00 K dílu: Javert
Nenene, JRR dal původních 10 a byl ochoten jít až na 15, kalais dala 16 a byla ochotna jít až na 20, a protože nikdo třetí nebyl, vydražila knížku kalais za 16 a virtuálně ušetřila 4 Kč. :-)
22.07.2003 00:00 K dílu: Javert
Koukam, ze nejvetsi problemy jsou s registraci... kazdopadne uz mame prvniho prihazovace. :-)
17.07.2003 00:00 K dílu: Javert
Ano, vetsina jich je i na Pismaku.
16.07.2003 00:00 K dílu: Citáty Javert
Aneb: Me lepsi ja vzdycky rika: "Di do hajzlu, vole!"
16.07.2003 00:00 K dílu: Citáty Javert
No jo, co je to citat?
16.07.2003 00:00 K dílu: Javert
Coz o to, tam by byly, ale v tyhle zpropadeny Anglii nejsou. :~£
08.07.2003 00:00 K dílu: Javert
Ještě že se furt přečíslovává :-)))
08.07.2003 00:00 K dílu: Javert
Vyjádření MUDr. Jána Gyárfáše Vážení priatelia a dobrí ľudia, žiadosť o pomoc pri obstaraní krvi skupiny A1B Rh negat pre pacienta Gála sa dostala do "siete" koncom roku 2000 a bola aktuálna 1-2 dni, kým sa nám podarilo získať potrebné krvné konzervy na Slovensku, pacient bol opakovane podrobený chirurgickému výkonu a bohužiaľ napriek liečbe v decembri 2000 zomrel. Správu do siete poskytla priateľka manželky pacienta bez vedomia transfuziologického oddelenia nemocnice ako zúfalý pokus urýchliť pomoc ťažko a veľmi vážne chorému človeku. Vysoko oceňujem desiatky až stovky ponúk pomoci z celého bývalého Československa, bohužiaľ sú dávno neaktuálne. Telefonáty, ktorými sa mnoho ľudí pokúša zistiť skutočný stav veci výrazne zaťažujú telefónnu centrálu Národného onkologického ústavu a komplikujú prevádzku nemocnice. Prosím preto všetkých, ktorí sa chystajú telefonovať v dobrej snahe pomôcť, aby už tak nerobili. Zároveň ubezpečujem všetkých, ktorí budú čítať toto stanovisko, že pacienti Národného onkologického ústavu v Bratislave sú adekvátne zásobovaní krvnými prípravkami a zriedkavé prípady nedostatku krvi riešime vo veľmi dobrej a efektívnej spolupráci s tranfúznymi stanicami na celom Slovensku. Ešte raz vďaka za snahu pomôcť. MUDr Ján Gyárfáš námestník riaditeľa primár hematologicko-transfúzneho oddelenia a interného oddelenia B Národný onkologický ústav Klenová 1 833 10 Bratislava tel : 07/59378 159 fax : 07/54772 601 e-mail : jan.gyarfas@nou.sk Vyjádření Dr. Turka (vedouci transfuzniho oddeleni Ustavu hematologie): V tomto pripade nejde o hloupy zert, ale o neuvazenou a nedomyslenou aktivitu. Vysledek je vsak stejny. Na onkologii v Bratislave opravdu lezi pacient, opravdu pred cca 14 dny potreboval transfuzi, opravdu ma ABneg. Manzelka nemocneho citila potrebu pomoci a pozadala rodinneho znameho, aby zverejnil vyzvu na internetu (neporadila se ani s osetrujicim lekarem, ani s nejakymi transfuzaky). Vysledek mate pred sebou. Na onkologii vyrizuji spoustu telefonatu denne...... Tuto a ji podobne zpravy bud ignorujte, nebo ji poslete 1 (= jednomu) odbornikovi. Rozhodne ji neposilejte vsem svym znamym. A pokud byste nekdy meli potrebu akutne pomoci prostrednictvim internetu, dobre si to rozmyslete (nebo se poradte). Jinak muze byt Vase snazeni kontraproduktivni....
08.07.2003 00:00 K dílu: Javert
Nejlépe kdybys to, Sonatino, co nejrychleji smazala...
08.07.2003 00:00 K dílu: Javert
Všichni jste magoři. Je to od vás moc hezké, ale HLAVNĚ TAM NEVOLEJTE!!! Ten dotyčný zemřel už v prosinci 2000...
07.07.2003 00:00 K dílu: Javert
Děkuju, překvapivě je to (i) o mně...
11.07.2003 00:00 K dílu: Jizvicky Javert
Aukce končí za dvacet minut...
07.07.2003 00:00 K dílu: Jizvicky Javert
No jasně, už sem v čudu... Vítězem aukce je zatím JRR se svými 10 Kč.
04.07.2003 00:00 K dílu: Jizvicky Javert
Tedy dobrá! Sbírku je možné zakoupit zde.
04.07.2003 00:00 K dílu: Jizvicky Javert
No vida, už mi zase háčky fungýrují...
04.07.2003 00:00 K dílu: Jizvicky Javert
Sice tam carky a hacky jsou, ale mohu je v jednom vytisku specialne pro tebe umazat. :-) ěščřžýáíé
07.07.2003 00:00 K dílu: Teletubbies jedou na výlet Javert
Tak to teda ne, na konci by měl vypravěč ještě na chvíli nahodit všechny čtyři, aby se mohli znovu rozloučit. A do toho se pochopitelně směje sluníčko... :-) K dokonalosti ti tam ještě chybí scéna, jak Laa Laa jede na koloběžce a kolem Po pobíhají králíčci. :)
30.05.2003 00:00 K dílu: Javert
No, ten včerejší dojem sis vylepšil. :-) Já jsem tomu pořád nerozuměl, ale čtu to počtvrté a najednou vidím, že tam nejsou menstruace, ale monstrance...! To se mi ulevilo. Jinak to na mě působí tak, že pokud by snad šlo přímo o tebe, měl bys víc odpočívat (ne každý boj je nutné svést) a každé ráno by sis měl před zrcadlem říct: Nejsem vyvrhel!
29.05.2003 00:00 K dílu: Modrofialová oplzlost Javert
Rowenno, ty reakce pod básněmi mě také fascinovaly, ale zdálo se mi nefér o nich pojednávat spolu se sbírkou. A pokud se v těchto reakcích čtenáři svěřují s tím, že se červenají, čímpak to asi bude? Přeslazeností jistě ne. :-)
29.05.2003 00:00 K dílu: na ruské kolo Javert
Velmi milé. Kdyby to bylo v Aréně, snad bych dal i do Výběru... takhle aspoň tip.
29.05.2003 00:00 K dílu: V zajetí pointy Javert
Škoda, že nestojíš o hlubší kritiku...
29.05.2003 00:00 K dílu: Prší Javert
Souhlas s Prokletím, jednu věc omíláš několikrát dokola, sice pěkně, ale pořád ještě omíláš...
30.05.2003 00:00 K dílu: budiž Ti láska lehká Javert
Ale no tak, takové ponorné vykrádání... :))
29.05.2003 00:00 K dílu: Javert
Já ti poslední dobou nějak nerozumím... ale zdá se mi, že jsi přespříliš smutný...
29.05.2003 00:00 K dílu: Javert
A něco novějšího by nebylo?
29.05.2003 00:00 K dílu: Javert
No tedy já bych tuto báseň hodnotil čistě jako bezpomlčkovou, protože počítám jen skutečně dlouhé pomlčky, a ne tyhle zmršený spojovníky. Ale schyluje se mi ke třem, přátelé, ke třem!
29.04.2003 00:00 K dílu: Poslední dny Johna Lennona Javert
A jestlipak víte, jak to ve skutečnosti bylo s vraždou Johna Lennona? Že David Chapman byl mandžuským kandidátem a za vším stojí CIA? Nevíte? Prahnete po vědění? Přečtěte si strhující knížku "Kdo zabil Johna Lennona" a nebudete už nikdy nikomu nic věřit. A taky přestanete chodit plavat do bazénů YMCA, pochopitelně.
23.04.2003 00:00 K dílu: rozchod Javert
Rozum - To mozno malicherne slovko na 5 pismenok...
23.04.2003 00:00 K dílu: Javert
Líbí se mi, jak jsi tam nenápadně zabudoval substituci, primitivní rekurzi i minimalizaci. Téměř jsi tak stvořil částečnou rekurzivní báseň...
19.04.2003 00:00 K dílu: Předeherní dilema Javert
Ovšem ten Vilém Tell je zajímavý až od toho tadadam tadadam tadadam tam tam, ale zase to má fůra lidí na mobílu, třeba jáá.
17.04.2003 00:00 K dílu: Javert
Velmi pozitivní, takhle k ránu...
01.06.2003 00:00 K dílu: Javert
RČ: Ano, máš pravdu, počet vět není shora omezen (tj. když mi někdo dá seznam "všech" existujících vět, vždy k němu dokážu najít ještě další platnou, která v seznamu není). Vtip je ale mj. i v tom, že (jak píšeš) "tu asi nebudeme nekonečně dlouho". Během existence lidstva nemá cenu uvažovat nekonečně (spočetně) mnoho vět (i když budeme brát v potaz sémantiku a pragmatiku). Dokonce, pokud se budeme bavit v rámci nějakých reálných problémů, jistě budeme mít nějaké omezení "shora" (věty o dvou tisících slovech a více pro nás asi budou dost zmatečné, i když jistě existují). BC: Lapidárně řečeno, i v intervalu racionálních čísel od 1 do 2 (trochu nezvyklý interval!) platí, že sebemenší podinterval můžeš rozdělit na dvě poloviny. Tím jsi ale pouze dokázal, že ten interval je hustý. Jak známo, (všech) racionálních čísel je stejně jako čísel přirozených, a tudíž je jich spočetně mnoho (narozdíl od reálných čísel). Jo a netrvám na tom, že musíme v této triviální debatě pokračovat. :-)
31.05.2003 00:00 K dílu: Javert
A ještě bych prosil, aby se slušně zacházelo i s pojmy spojitosti a nespočitatelnosti. Nedomnívám se, že by významů jedné věty mohlo být více než konečně mnoho. Jistě to není pravda, pokud je možno každý význam vysvětlit konečným počtem vět... Vy asi chcete říct, že jde o velký, ale opravdu velký počet, třeba větší než počet atomů ve známém vesmíru, ale to je pořád prd proti nekonečnosti či dokonce nespočitatelnosti.
30.05.2003 00:00 K dílu: Javert
Přátelé, já sice nevím, co je sicilská oktáva, ani co je metoda sémantického diferenciálu, ale když už tady tak pěkně plyne diskuse, ve které se každý chlubí tím, co zrovna ví, tak tě, Čech_Radku, musím upozornit, že vět není nekonečně mnoho. Naopak, jak známo, vět je konečně mnoho. S nekonečnem prosím zacházejme opatrněji.
16.06.2000 00:00 K dílu: Javert
Jestli vono to nebude tím, že se často hrává v neděli a to pondělí už ňák tak tlačí na mozek. :-)
15.06.2000 00:00 K dílu: Javert
Jestli se tu ozve víc lidí, že neví, co je subrealismus, nezbyde mi než zveřejnit slavný Dopis spoluzakladatelům... :-)
14.06.2000 00:00 K dílu: Javert
Bosonohá: Já to právě obvykle nedělám, tak jsem to chtěl jednou vyzkoušet. :-)
14.06.2000 00:00 K dílu: death man talking Javert
Je to trapné, klišoidní, s hrubkami, a především naivní a blbé. Nezlob se.
14.06.2000 00:00 K dílu: Vyznání Javert
Nějakej anglickej pošuk napíše pohádku a nikomu to nedá pokoje, že. :-))) (Mně taky ne.) Dobře se to čte, slabiky dobře navazují, aniž by se ptaly po smyslu, a on z toho nakonec sám vyplyne, až konečně tu vybudovanou představu hrubě naruší poslední řádek, tvrdě konfrontační.
14.06.2000 00:00 K dílu: Plk 119 Javert
Mno, není to špatné, podařilo se to téměř zastavit do jediného okamžiku a chvatně jej načrtnout. Akorát se mi to nějak nerýmuje.
14.06.2000 00:00 K dílu: Plk 115 Javert
Aniž bych ti to věřil, je to uvěřitelné, hraní si na něco jiného je téměř nepostřehnutelné. Téměř se mi to líbí.
14.06.2000 00:00 K dílu: Plk 112 Javert
Promiň, ale v těch pravopisných chybách a překlepech se lze těžko soustředit a pídit po smyslu.
14.06.2000 00:00 K dílu: Plk 106 Javert
Neviděl.
14.06.2000 00:00 K dílu: Plk 106 Javert
Červové jen pro efekt.
14.06.2000 00:00 K dílu: Plk 105 Javert
Já ti to neberu, předpokladám, že to sem neumisťuješ pod nátlakem. :-)
14.06.2000 00:00 K dílu: Plk 105 Javert
Kdybys vyškrtl šestý a sedmý řádek, bylo by to kompaktnější. Řasy se spojilY, rozzářilY. Jinak mi to přijde jako docela slátanina.
14.06.2000 00:00 K dílu: Plk 100 Javert
Právě proto, že jsem ji četl: "Zjistíš, že si nemáte co říct, že jste se oba tak strasně moc změnili." To je o lidech, kteří jsou si vzdálení. Ale ta báseň na mě působí dojmem, že jde o dva, kteří jsou si velmi blízcí...
14.06.2000 00:00 K dílu: Plk 100 Javert
Máš úžasnou vlastnost psát něco jiného, než chceš. :-) Tohle je o lidech, kteří jsou si tak blízcí, že už nemusí nic říkat, ne o těch, kteří jsou si vzdálení...
14.06.2000 00:00 K dílu: Plk 91 Javert
Mně to přijde, že nevěříš tomu, co píšeš, že píšeš "oni" a myslíš "já". Čiší mi z toho falešná morálka.
14.06.2000 00:00 K dílu: Plk 86 Javert
"Všichni mlčí a já je za to nenávidím." "Není to kvůli mlčení, proč je nenávidím." Hohóóó!
14.06.2000 00:00 K dílu: Plk 86 Javert
Nenávidět kvůli mlčení? Spíš kvůli slovům bych nenáviděl. Co si myslí oni o tobě, když také mlčíš? nenapadlo tě, že třeba i oni nenávidí, ale nemohou, stejně jako ty, mluvit?
14.06.2000 00:00 K dílu: Plk 70 Javert
"Jako mě od ní" patří do jiného světa, ne? Kam zpět? Postavením sebe, Ježíše a ostatních na stejnou úroveň dáváš na vědomí, že to je především tvoje duše, ze které odkapává. Ti ostatní tě zase tak moc nezajímají, nevidíš do nich.
14.06.2000 00:00 K dílu: Plk 79 Javert
Aniž bych se chtěl dotknout nějakého filosofického podloží, připadá mi to, že autor marně přesvědčuje sám sebe. Vnitřní ospravedlní, že dělá dobře a že nemůže jinak, z dítěte vyrostlo něco jako dospělý, jen ta trucovitost a žádost po souhlasu zůstala.
13.06.2000 00:00 K dílu: Spolu Javert
Labutě? Spiš bych to nazval Od sebe než Spolu, protože to považuji za popis rozchodu-rozvodu, ve kterém se krutě odsypává polovina obsahu každé kořenky. Ty labutě jsou mylné, zbyla jen nahota.
13.06.2000 00:00 K dílu: anděl stále živ Javert
Příjemně metaforické. Cítím v tom několik významů a jsem rád, že si můžu vybrat ten "svůj" podle své nálady. Drobné poznámky: Odbočka "který by jinak konce jistě nebral" by možná zasloužila oddělení, co třeba dát ji do závorek? "jako by" jsou dvě slova.
20.06.2000 00:00 K dílu: Javert
Do vlasů kreslí šedé šmouhy. :-)
09.06.2000 00:00 K dílu: Javert
Přesně takhle se to má číst. Myslel jsem si, že to interpukce naznačuje docela přímočaře. :-) Jedním dechem to také přečtu, ale klidně je možné se mezi větami nadechovat.
07.06.2000 00:00 K dílu: Javert
Za sebe bych si jen dovolil dodat, že sám při čtení nahlas nepovažuji za nutné "usekávat", tj. dělat pomlky na koncích řádků, v tomto případě je to dokonce vyloženě nevhodné. S vědomím tohoto rozporu je to psáno. :-)
05.06.2000 00:00 K dílu: Javert
Možná je to vyjádření skvělé, rozhodně ale není pravdivé. :-)
07.06.2000 00:00 K dílu: Javert
Sloky snad jako kdyby k sobě ani nepatřily, obě by zasloužily dopracovat k něčemu, nemusí to být zrovna nic objevného, ale něco by to být mohlo.
09.02.2002 00:00 K dílu: Javert
Bude!
12.12.2000 00:00 K dílu: Javert
Proč neslušné? Nechápu...
24.09.2000 00:00 K dílu: Javert
Cítím se spřízněn s kolegou Wertherem. Mít tak jeho oči a jeho odvahu, hned by bylo všechno jinak.
03.06.2000 00:00 K dílu: Jak se dělá student VŠ Javert
Pokusím se krátce nastínit, proč si nemyslím, že by dílo v Aréně obstálo. Nekonzistence začátku: První tři odstavce jsou naprosto zbytečně úplně o něčem jiném než zbytek fejetonu. Slohovka: Místy se neubráním dojmu, že se to snad má odevzdat na hodině češtiny (např. začátek posledního odstavce). Občas se to zvrhává do typického vyprávění, fejetonistické ladění se jen sem tam probojuje na povrch. Pravopisné chyby: "typuje", "zdařilí", "sebevědomý" (dvakrát!), čárky. Stylistické chyby: např. index. Významové chyby a zkratky: Restrikce oborů na inženýrské, restrikce studentů na studenty VŠ.
02.06.2000 00:00 K dílu: Javert
Chtěl jsem napsat kritiku - napsal jsem báseň. Tak jen - díky za inspiraci! :-)
02.06.2000 00:00 K dílu: Naštěstí je mi smutno Javert
Polemizoval bych s promyšleností... Jedna z mých dvou židlí - dá se vytušit, že ta druhá je (ale neměla by být) prázdná, jenže jsou obě tvoje, ne vaše, cítím z toho spíš sobectví než touhu. Poslední cigareta - spíš obehrané klišé, ledaže by byla poslední navždycky. Možná by neuškodilo nebýt tak konkrétní, když se stejně za chvilku sklouzává do pseudofilosofie. Už to není, jaká to bylo dřív, jako ostatně všechno - to už snad není ani konstatování, to už má zápornou vypovídací hodnotu (možná před to patřilo dopsat "Shrnutí:"). Poslední řádek dobrý, až na závorku, nějak to narušuje (je to moc dlouhé). Aréna? Věřím v soudnost...
02.06.2000 00:00 K dílu: V rozbřesku Javert
Úsměvy, dotyky a řasy - čistě fyzické záležitosti, a přece dokáží šikovně nastínit duši. Zaujal mě ten přechod od 3x "ty" k "já", evokuje to souznění a přitom odloučení (tvé úsměvy, ale mé slzy, tys zapomněla a já se rozpomněl). [Můj předpoklad, že já=muž a ty=žena není ničím podložen, všimněte si. :-)] Její řasy můžeš mít na rukou, můžeš cítit její dotyky, ale úsměv probleskává po její tváři...
02.06.2000 00:00 K dílu: 19.9.1994, 21.40 Javert
Rytmicky to docela vychází, se zbytkem je to horší. Někdy je lepší mluvit méně, hned mě napadlo něco proškrtat a nechat Zazpívej mně, co ses zač zmáčkni vlastní vypínač Zazmítej se šíleně tvoje kroky na stěně Podívej se na sebe daleko je vod nebe Škoda konce, první tři čtvrtiny jsou lepší (a zejména "pouhej spoďák" už mele z posledních sil). Bláznivej let na podnose - to asi jenom aby se to rýmovalo, ne? Druhá sloka se mi zdá nejvydařenější. S obsahem nechci polemizovat. Ano, nenávidět je tak snadné, ale i to se dá dělat s grácií. :-) V Aréně předvídám vykrvácení po pár tržných ranách.
02.06.2000 00:00 K dílu: Javert
Kdyby u "Zařadit do Arény" nebylo to nevhodné vysvětlení "Autor stojí o hlubší kritiku" (a bylo třeba jinde), bylo by na světě krásněji?
17.06.2000 00:00 K dílu: Javert
To mi tedy neleze do hlavy (kromě toho, že jsi ochotný to tu zveřejňovat pod svým jménem), proč jeden z nejznámějších českých spisovatelů (a přiznejme rovnou, že je známý především v cizině, a to možná proto, že se jeho básnický sloh dobře překládá), tak tedy proč jeden z nejznámějších českých spisovatelů leze do prádelny, když má husu ve sklepě.
30.05.2000 00:00 K dílu: Javert
Nemyslím, že by ta podstata byla v tom, že když se otevřou dveře do sklepa, bude husa v prádelně sama. Bude spíš o metaobsahu téhle úvahy - totiž že ne každý, kdo má oči, vidí, a že když dva sledují totéž, nemusí nutně vidět totéž.
26.05.2000 00:00 K dílu: Javert
Slunce, tok světla - proto vtéci. Loňské sněhy, smutné vzpomínky na minulé jaro - proto odvát. A prasečinka je to nejenom ve druhé sloce... :-)
25.05.2000 00:00 K dílu: Javert
Ha, při konfrontaci s rukopisem objevil jsem chybku... má tam být: tam, kde už není třeba světla
30.05.2000 00:00 K dílu: Francouzova milenka Javert
Překvapivě hutné! Hotelový pokoj krásně útočí na předstíranou nevinnost bílé osušky, včelí královna skvěle koresponduje s povýšeneckým típáním cigarety a ten člověk na zemi (zatím) nestojí ani za pohled... Dávám tip a víc.
25.05.2000 00:00 K dílu: Javert
To je radost, psát na to kritiku. :-) Takové chyby skutečně není radno dělat, je v tom zánik z donucení, zničení bez pathosu... Druhá sloka je slabší, ale jen v porovnání se zbytkem. Tip.
23.05.2000 00:00 K dílu: Javert
Vždyť se ale nevrátila... :-)))
27.05.2000 00:00 K dílu: Hráč Javert
Především musím pochválit tempo, pěkně po dávkách vystupňované až k orgii zvířeckosti. Téma neotřelé a kvalitně zpracované (ta děvka v podvazcích / málo je hbitá), nezbývá než dát tip a někam si to poznamenat, ať to mám stále na očích.
26.05.2000 00:00 K dílu: Pavouk Javert
Nečtu to poprvé a stále to nechápu... Čistě technicky je to prapodivné, čte se to zvláštně, rýmy nesedí - ale hvězdičku nesundavám, dokud nepochopím.
25.05.2000 00:00 K dílu: Něco jinýho Javert
Ne že bych měl nějaké výrazné zkušenosti s THC, ale přesto si dovolím - na tu jednu myšlenku, že existuje kromě života i něco jiného, je to docela slabé, ředěné a dlouhé, nastavované a opakované, vycpané "opsaninami" (otázka života, prach jsi, žít a nechat žít), nedokončená myšlenka se zvrhává do slovních pahříček (konečník, zdá se), až dopadneme do osamělých podstatných jmen, která tak osamoceně čekají, až jim někdo prozradí, že vůbec nejsou podstatná... Z Arény pryč.
22.05.2000 00:00 K dílu: Javert
Nekriticky si myslím, že nešlo jen o ten efekt. :-)
25.05.2000 00:00 K dílu: Někde tam hluboko Javert
Čte se to pěkně, ale... První čtyři řádky: Končí stejným rýmem; neříkají moc, to "něco" a "všechno" jako by tam vůbec nemuselo být. Druhé čtyři řádky: Házejí rýmy do koše (modří už vědí, že půjde o a-b-a-b, ale co ta "víra" a "pravda"?), vynechání osmého "bojím se" potěší. Třetí čtyři řádky: Rýmy prosté, ale tolik to nevadí. Spíš najednou hapruje smysl: špatnosti, zlo, hřích, pravda zaniklá v tichu, samota, strach, prach, no dobrá, jsou to ošklivé věci, možná i ta víra, ale co tam teď dělá ona čistota? Poslední čtyři řádky: A jde to všechno do háje. Zrušení rytmiky 3+3, 3+2, návrat k a-a-a-a... "nebe" a "u srdce zebe" zase tahá za nohu... Celkově: Snahy o gradaci do sebeobvinění se nevydařily, docela škoda, když k tomu ta jednoduchá forma tak svádí. V Aréně dle mě neobstojí. (ještě trochu hrábnu do toho konce:) bojím se zbavit pout bojím se tebe bojím se probodnout nejlépe sebe
21.03.2003 00:00 K dílu: Javert
Kdo, kdo, kdo???
Nahoru