29.10.2003 00:00 K dílu: ...---... Joseman
pokorně kolem věčnosti telátko hvězdné bourá plot a víme že smrt znamená položit život za život Skácel, Na prázdné dlani kamínek,12
28.10.2003 00:00 K dílu: Podzimní nálady Joseman
Opravdu pěkné, přiznám se jen, že bych vypustil sloku s vrabcem. tip
30.10.2003 00:00 K dílu: Zprobíhaná /Zprohýbaná/ Joseman
Delphy to napsal za mě i já tě rád čtu, přestože ani se slovníkem cizích slov jsem tohle nepochopil když se Lennon s Yoko nechali vyfotit nazí v posteli, celý svět meditoval, co tím chtěli říct oni se dobře bavili
13.10.2003 00:00 K dílu: Zrcadlo Joseman
Zajímavé. I já jsem toho názoru, že onen příběh lze popsat s méně krkolomnými obraty a učinit ho docela čtivým, což by nakonec komunikaci prospělo (nakonec i tzv. velcí umělci spěli k výrazové prostotě, v hudbě, malířství, literatuře...) Nesouhlasím však s obsahem věty: "Pochopila jsem, textem sebe, že v otázce nad stvořením a stvořitelem jsme sebetvůrci, z donucení, v žaláři vlastního jeviště, z něhož se logikou sebe, zákonem sebereflexe nedokážeme vyvázat." Vyvázat se lze, je však nutno poznat vlastní podvědomý vnitřní žebříček hodnot, jenž ve mně reflektuje okolní děje. Ten činí člověka loutkou. Jedna z nejsilnějších reflexí člověka je hledání vědomí vlastní hodnoty a strach z její ztráty. Pocit uspokojení pak zde člověk hledá především sám v sobě, víc než u jiných (viz mnozí navenek úspěšní lidé, psychicky zborcení).
30.09.2003 00:00 K dílu: O manželství jen tak trochu Joseman
ačkoli považuji tvá dílka za jedny z nejlepších na Písmákovi, tady se musím přiznat, že tato báseň je protkána natolik explicitními sděleními, že až ruší poetiku. Tento realismus by slušel spíš próze než poezii.
16.10.2003 00:00 K dílu: Kůže na buben Joseman
Andulce: Bohužel slova neumějí přenést hudební atmosféru, ta sloka se zpívá razantněji a jasně sarkasticky, a má právě ten význam: jaký to ubožák... ("v kolektivu oblíbený" byla totiž častá věta v politických posudcích na studenty a zaměstnance za minulého režimu)
18.09.2003 00:00 K dílu: Kůže na buben Joseman
jo, poněvadž je to text písně.
10.09.2003 00:00 K dílu: Kůže na buben Joseman
Dík, to je výborná věc, když se něco nelíbí, vždyť v umění nejde vždy jen o hezké asociace a pocity. Nýbrž, jak říkají moderní malíři, na jejichž obrazech se někdy těžko hledá, co chtěli vlastně namalovat, jde o KOMUNIKACI... a zde to musí asociovat negativní myšlenky!
10.09.2003 00:00 K dílu: Kůže na buben Joseman
Dík, to je výborná věc, když se něco nelíbí, vždyť v umění nejde vždy jen o hezké asociace a pocity. Nýbrž, jak říkají moderní malíři, na jejichž obrazech se někdy těžko hledá, co chtěli vlastně namalovat, jde o KOMUNIKACI... a zde to musí asociovat negativní myšlenky!
16.09.2003 00:00 K dílu: Vyrostl ve mně strom s pěšinkou do ztracena Joseman
co říct... opravdová poezie
18.09.2003 00:00 K dílu: O falešných písničkách a lásce tak povšechně Joseman
mám psát pořád znova, že tohle je opravdu poezie, probolená slova tryskající z duše, pravda bez příkrasy...? tip, tip, tip
16.09.2003 00:00 K dílu: Vyrostl ve mně strom s cihlářskou pecí Joseman
to je krásné mám z tvé poezie jeden z nejhezčích zážitků na Písmákovi Jako tenkrát, když jsem šel kolem otevřených dveří, a někdo se na mě usmál a řekl: "Pojď dál, jsme tady už všichni..." ... a pak jsem se probudil.
04.07.2003 00:00 K dílu: Joseman
Obávám se, že jsem porozuměl... A soudím, že dokud máš v očích plamen, a ne slzy, je to ještě dobrý.
26.06.2003 00:00 K dílu: Joseman
velmi dobré... tip
24.06.2003 00:00 K dílu: Joseman
líbí se mi zvlášť obrat: svět byl se mnou dnes ráno velmi spokojen... vždycky, když cítím, že je tohle pravda, tážu se, čemu jsem se zase zpronevěřil...
20.06.2003 00:00 K dílu: Čtení hrou Půlnočního pacienta Egona Hostovského Joseman
Velmi zajímavé, závěr mi připomíná Tolstého Vzkříšení: veškeré konání bez lásky k člověku je prázdné a marné. Zajímavě jsou ilustrovány i roviny myšlení jednotlivých postav; je skutečností, že každý člověk je schopen vnímat různě hluboko, od smyslového, zvířecího pojetí hodnot světa k duchovnímu; to poslední ovšem může být jen nátěrem oněch velikášských myšlenek, v jejichž opojenosti lze páchat zločiny. A proto bez kladného vztahu k člověku (nikoli ovšem v humanistickém smyslu, člověka jako druhu, jak s oblibou říká antropolog Špidla, nýbrž konkrétně k "bližním", tedy k těm, kteří jsou na dohled kolem mě) je každý náhled světa, každá filozofie (a náboženství) prázdná a může být obrácena proti lidem.
17.07.2003 00:00 K dílu: Joseman
mě to opravdu oslovilo a považuju za opravdu dobrý.
22.05.2003 00:00 K dílu: Feminní trnková Joseman
opravdu moc dobré, a k probíhající diskuzi: ženy píší o údělu žen, chlapi o údělu lidstva. Z čehož plyne, že si chlapi občas myslí, že oni jsou lidstvo. Koukat se na svět jinýma očima (vidět jako žena sice nikdy nedokážu, ale občas se o to aspoň pokusím) člověka každopádně velmi obohatí. Pomohla mi v tom Tolstojova Anna Kareninová.
13.05.2003 00:00 K dílu: Joseman
Existují dva způsoby, jak literárně zaujmout: buď napíšu něco šokujícího, ať už války, zvrhlé vraždy, genocidy, čtvrcení za živa, nebo - a to je nakonec nejlevnější - erotiku; nebo napíšu něco, co svou hodnotou opravdu převyšuje průměr, což dá mnoho práce, ať už literárně či hlavně na sobě. Zhodnotím-li toto dílo čistě literárně, jak se na tomto serveru sluší, pak jsem nenalezl víc, než onen šok z obsahu.
13.05.2003 00:00 K dílu: Joseman
Existují dva způsoby, jak literárně zaujmout: buď napíšu něco šokujícího, ať už války, zvrhlé vraždy, genocidy, čtvrcení za živa, nebo - a to je nakonec nejlevnější - erotiku; nebo napíšu něco, co svou hodnotou opravdu převyšuje průměr, což dá mnoho práce, ať už literárně či hlavně na sobě. Zhodnotím-li toto dílo čistě literárně, jak se na tomto serveru sluší, pak jsem nenalezl víc, než onen šok z obsahu.
12.05.2003 00:00 K dílu: Joseman
stručnost významu prospívá, přesto, že děj není pozitivní, působí text svěže a nedepresivně.
15.05.2003 00:00 K dílu: Donna MontekKapuletová Joseman
tvoje básně jsou vzácné tím, že jsou srozumitelné a přitom je to skutečná poezie; tvé vnitřní utrpení je jí vodou na mlýn.
28.04.2003 00:00 K dílu: Joseman
Závěr o té spokojenosti tam patří, protože kdo je veskrze spokojený, skončí nenávratně v podobných banalitách, aniž by v nich byl schopen uvidět něco víc.
25.04.2003 00:00 K dílu: Má zpověď Joseman
to je poezie nebo kronika?
25.04.2003 00:00 K dílu: Divné Velikonoce Joseman
... protože bílá není bez černé...
25.04.2003 00:00 K dílu: Joseman
opravdu hodnotné dílko, i když se upřímně přiznám, že nerozumím významu všech obratů, nicméně jeho atmosféra je bezvadná
24.04.2003 00:00 K dílu: Joseman
... a hledáš rozednění práh...
08.04.2003 00:00 K dílu: Joseman
je to síla... jednoznačný tip... "ona ti nevěří, protože ti věří, že v posledních oknech nastane násilí a násilí, ty dny právě nadcházejí..."
31.03.2003 00:00 K dílu: Krása jara Joseman
jelikož stojíš o hlubší kritiku, napíši ti ji, i když někdy zápasíme s tím, jak ji přijmout; ale když se k ní člověk správně postaví, vždycky mu poslouží víc, než plácání po zádech. Nuže: aby byla báseň pro čtenáře zajímavá, musí být nejen popisem události, ale i mít skryté jinotaje, něco, co čtenář pro sebe objeví, nebo popsánu známou skutečnost nějakým zcela nečekaným způsobem. Lidé se nezajímají o tvé pocity - promiň, ale ani o moje - ale chtějí si přečíst poezii proto, aby jim zprostředkovala určitý mimosmyslový zážitek. Popis krásných pocitů na toto nestačí - ale nevěš hlavu, z veršů je cítit jazyková kultura, takže určitě na to máš.
31.03.2003 00:00 K dílu: Krása jara Joseman
jelikož stojíš o hlubší kritiku, napíši ti ji, i když někdy zápasíme s tím, jak ji přijmout; ale když se k ní člověk správně postaví, vždycky mu poslouží víc, než plácání po zádech. Nuže: aby byla báseň pro čtenáře zajímavá, musí být nejen popisem události, ale i mít skryté jinotaje, něco, co čtenář pro sebe objeví, nebo popsánu známou skutečnost nějakým zcela nečekaným způsobem. Lidé se nezajímají o tvé pocity - promiň, ale ani o moje - ale chtějí si přečíst poezii proto, aby jim zprostředkovala určitý mimosmyslový zážitek. Popis krásných pocitů na toto nestačí - ale nevěš hlavu, z veršů je cítit jazyková kultura, takže určitě na to máš.
19.03.2003 00:00 K dílu: Obrazy "svobody" Brazil Joseman
Bohuslav Martinů: "svoboda nikdy nepřišla zadarmo jako vysněný stav, o svobodu jsem vždycky musel bojovat". Tuto pravdu život potvrzuje, ovšem v okamžiku, kdy musím za svobodu bojovat, už vlastně nejsem svoboden, alespoň ne v tom smyslu, že bych byl volný jako pták, vzal jsem na sebe úkol boje... jinak to ale bohužel nejde. Člověk musí společnost a její hodnoty v nitru opustit, aby se od ní dokázal oprostit, teprve pak je schopen vrátit se, žít v ní a nebýt jí byť i podvědomě zotročován. Jelikož je lidí, kteří to udělají, vždy jen menšina, zbytku se nevyplatí ji likvidovat, raději si pustí televizi. Nesmíme mít strach zůstat sví i za cenu odloučení a samoty.
19.03.2003 00:00 K dílu: Obrazy "svobody" Brazil Joseman
Bohuslav Martinů: "svoboda nikdy nepřišla zadarmo jako vysněný stav, o svobodu jsem vždycky musel bojovat". Tuto pravdu život potvrzuje, ovšem v okamžiku, kdy musím za svobodu bojovat, už vlastně nejsem svoboden, alespoň ne v tom smyslu, že bych byl volný jako pták, vzal jsem na sebe úkol boje... jinak to ale bohužel nejde. Člověk musí společnost a její hodnoty v nitru opustit, aby se od ní dokázal oprostit, teprve pak je schopen vrátit se, žít v ní a nebýt jí byť i podvědomě zotročován. Jelikož je lidí, kteří to udělají, vždy jen menšina, zbytku se nevyplatí ji likvidovat, raději si pustí televizi. Nesmíme mít strach zůstat sví i za cenu odloučení a samoty.
17.03.2003 00:00 K dílu: Joseman
krásná lyrika, křehká jako skořápka, že by se člověk bál vzít ji do ruky... tip
11.03.2003 00:00 K dílu: 22814 Joseman
přišla POEZIE; děkuji... *t
11.03.2003 00:00 K dílu: Joseman
pěkné...jen obrat: "z úst obláčky páry se vznáší nocí" ve mně evokuje spíš nějakou bájnu postavu, draka; obláčky z úst na to nestačí, hned se rozplynou... to bych osobně upravil, ale jinak pěkná báseň
03.03.2003 00:00 K dílu: Joseman
:-) reakce na zvolení V.Klause? :-)
28.02.2003 00:00 K dílu: Zvěstuj mi jaro Joseman
pěkná báseň...ovečky, jaro je tady... *
24.02.2003 00:00 K dílu: Joseman
Navíc u nás na počátku šedesátých let vážně pracovali na tom, aby rodiče dávali své děti přes týden do internátních škol, kde by je zcela bez jejich vlivu a přítomnosti vychovávala strana. Rodiče by si je brali jen na víkend. To je teprv chlív, takovej stát. A tohle v Rusku vážně praktikovali. Na druhé straně nutno uznat, že třeba v Anglii je mateřská jen 6 měsíců a řada matek jde pak pracovat, takže šup s dítětem do jeslí... Rozdíl je, že to není kvůli ideologii, ale výsledek je asi podobný...
24.02.2003 00:00 K dílu: Joseman
Navíc u nás na počátku šedesátých let vážně pracovali na tom, aby rodiče dávali své děti přes týden do internátních škol, kde by je zcela bez jejich vlivu a přítomnosti vychovávala strana. Rodiče by si je brali jen na víkend. To je teprv chlív, takovej stát. A tohle v Rusku vážně praktikovali. Na druhé straně nutno uznat, že třeba v Anglii je mateřská jen 6 měsíců a řada matek jde pak pracovat, takže šup s dítětem do jeslí... Rozdíl je, že to není kvůli ideologii, ale výsledek je asi podobný...
25.02.2003 00:00 K dílu: Joseman
přišla poezie...*
24.02.2003 00:00 K dílu: Peříčko Joseman
Opravdu pěkné. Člověk cítí tu atmosféru... Jen malinkou poznámku, jako osobní názor: jazykově bych asi vypustil to slovo "v současnosti". Je tam jednak navíc, protože opakuje totéž, co "dnes", a nesedí tam rytmicky, ale to ber vážně jen k zamyšlení - abychom se neustále zlepšovali... TIP.
21.03.2003 00:00 K dílu: Schizofrenie po našymu Joseman
bezvadná báseň! *
17.02.2003 00:00 K dílu: Joseman
čekal jsem na konci různé věci, ale tohle ne... dobrý! tip
28.02.2003 00:00 K dílu: Proměnná Joseman
raději pravdu?... realitu místo snu?...a rozkvetlá louka se proměnila v kupy sena... Opravdu to chceme?
10.06.2003 00:00 K dílu: Joseman
Hrál jsem sám jako písničkář ("Joseman") a kupodivu jsem nakonec postoupil do celostátního kola v Jihlavě, budu tam hrát 3.7. Vytleskávači jsou vítáni. (Ale napřed je to musí zaujmout).
14.05.2003 00:00 K dílu: Joseman
Zde jsi mě, Humble, zaujal, na rozdíl od naší minulé rozpravy nikoli šokem, ale tím, že mám sám v čerstvé paměti letošní dvě kola Porty, kde jsem vystoupil, a mé pocity nejsou zcela nepodobné tvým... (aspoň tady se shodneme)...Poté, co jakási skupina začala textem: "Včeras řekl, čau kotě...apod." opustil jsem sál. Oni ovšem postoupili do celostátního kola. Tak jsem si řekl, že dám příště něco ve stylu: "řek, že všechny mý desky má, dal mi kafe a čtyři eskyma". Věřím, že to bude mít za podpory několika vytleskávačů úspěch.
10.02.2003 00:00 K dílu: Joseman
Divná věc pod sluncem: Viděl jsem sluhy na koních, a šlechtice, jak chodí pěšky...
07.02.2003 00:00 K dílu: Joseman
... ještě že jsou už blízko! tip.
03.02.2003 00:00 K dílu: Joseman
ano, je to zhudebněno. Možná zazní na Portě nebo na Zahradě (jestli se dostanu do finále :-) :-) :-) )
02.04.2003 00:00 K dílu: Rozvod Joseman
ta poslední sloka je bezvadná
18.04.2003 00:00 K dílu: Joseman
fakt kvalitní díla, klobouk dolů, příteli... tip
18.04.2003 00:00 K dílu: Joseman
tohle je tedy moc pěkné, obsahově i literárně... tip
10.02.2003 00:00 K dílu: Leporela mého syna Joseman
hezké, vybral bych si kohokoliv z těch dvou, pokud by to bylo místo práce. Můj kluk má 4,5 takže jsme právě u těch mašinek. A ta báseň to dobře vystihuje. Tip.
19.03.2003 00:00 K dílu: fikce Joseman
hermite.. ty jsi ten prorok bez bázně falší... (kdo je tam další?) :-) ale vážně, dobrá poezie*
13.12.2002 00:00 K dílu: Objal bych tě Joseman
a k tomu taky na konci dospívám...
12.12.2002 00:00 K dílu: KRUTÝ Joseman
dobrý, tip.
11.12.2002 00:00 K dílu: Joseman
...(Martin Eden) pohleděl na okno kajuty... Swineburne obstaral klíč...
06.12.2002 00:00 K dílu: Panenka z pomerančového květu Joseman
Fakt hezký.
28.11.2002 00:00 K dílu: Joseman
Pěkné, jen mám pocit, že by Ládina bohužel nesejmul, spíš se u něj přihlásil do služby...
22.11.2002 00:00 K dílu: Joseman
tohle je dobrý, i když... aspoň u mně to nebylo jako na zimním skle, ale poněkud rychlá exploze v duši... mimochodem, skromna, jsi žena, jak se domnívám - mám to chápat jako jistou projekci do duše muže?
22.11.2002 00:00 K dílu: Joseman
tohle je dobrý, i když... aspoň u mně to nebylo jako na zimním skle, ale poněkud rychlá exploze v duši... mimochodem, skromna, jsi žena, jak se domnívám - mám to chápat jako jistou projekci do duše muže?
19.11.2002 00:00 K dílu: Jediný den mého života Joseman
Já to chápu tak, že to doporučení je proto, aby kdo ke mně přijde, nemusel pročítat třeba všechno. Třeba to chápu špatně...
18.11.2002 00:00 K dílu: Mít tě zase tady Joseman
osobně bych vypustil 4. odstavec, to mi přijde řečeno trošku lacině, ale jinak vážně dobrý. tip
18.11.2002 00:00 K dílu: Mezi dnem a nocí Joseman
nevím, nevím, to je na mě jaksi moc
13.11.2002 00:00 K dílu: ZAKLETÝ Joseman
výstižné... nejvíc se mi líbí ... zaklet v lítost šarlatány zatrpklými věčnou prací... dávám tip
13.11.2002 00:00 K dílu: Joseman
nostalgie podzimu z toho přímo dýchá... a je vodou vyprahlým úhorům básnických duší, jež vzkvétají, nasazují na květ a vydávají plody... No, to jsem se rozbásnil, báseň se mi jeví jako pěkná, jen ta myšlenka s větrem, jež v dálce zvoní, navozuje - aspoň u mě - něco pozitivního, je však spojena s negativním, tj. zlými slovy... já bych to změnil např. na: zavanul v dálce, ale to by zas mohlo někomu připadat příliš neutrální...
14.11.2002 00:00 K dílu: Rajská zahrada Joseman
...kousíček smíchu ukrást dětem... výstižné... jen se mi zdá, že plurál je: jablka červivá
14.11.2002 00:00 K dílu: Rajská zahrada Joseman
...kousíček smíchu ukrást dětem... výstižné... jen se mi zdá, že plurál je: jablka červivá
13.11.2002 00:00 K dílu: Promiň, Millágros Joseman
kluci, dík, radost z toho mám. Na rozdíl od toho ostatního, co píšu, je to trochu odlehčené, snad to tak čtenáři i vyznívá.
12.11.2002 00:00 K dílu: Smíření s mrazem Joseman
opravdu hezké.
11.11.2002 00:00 K dílu: Výzva Ikarům Joseman
Shammanne, jsem vážně rád, že čteš a přemýšlíš nad mými básněmi, ale opět, ten Ikarus je opravdu tam zcela záměrně...
11.11.2002 00:00 K dílu: Tvář hor Joseman
vždyť ty vlastnosti jsou tam vyjmenovány jako protiklady
11.11.2002 00:00 K dílu: Tvář hor Joseman
v té básni je to naznačeno: úbočí šlehaná větrem... řečiště coby potoky slz...oblaka, jež přinášejí smutek a šeď... Hory jsou pro (malého) člověka zkrátka majestátné, ale možná je (z "jejich pohledu") taky leccos bolí...
12.11.2002 00:00 K dílu: Dlouhý den Joseman
Nerozumím sice tomu letišti, ale báseň je to pěkná.
26.11.2002 00:00 K dílu: Odpusťte Joseman
Procházel jsem město ulicemi, psal nápisy na oprýskané zdi četl vzpomínky na lásky salónní, co netrvaly roky, ale dny Potkal jsem řadu mužů významných jmen a plno nalíčených dam líčené tváře, líčené úsměvy byl jsem tak cizí a sám
08.11.2002 00:00 K dílu: Jáma Joseman
dobrý, tip.
07.11.2002 00:00 K dílu: Aksaray Joseman
Jazykově trochu krkolomné: Sulejman přenáší své myšlenky v sebe?... Psát básně, které se kloní k pozitivnímu vyznání jakéhokoli náboženství je vždy trochu ošidné, hlava opojená dobrem málokdy vytvoří skvosty (kterým by druzí rozuměli).
22.11.2002 00:00 K dílu: Vůně županu Joseman
opravdu pěkný *
07.11.2002 00:00 K dílu: Báseň vzdoru Joseman
zajímavé
13.11.2002 00:00 K dílu: VLNKY V MOŘI Joseman
...jako onen chlapec, který viděl moře v lžičce od kávy... dávám tip.
07.11.2002 00:00 K dílu: Joseman
Přiznám se, že se mi moc nelíbí spojení: les potí se horečkou... či květiny na louce řadí se k reji, lyricky je to však hezké.
08.11.2002 00:00 K dílu: Zpívej můj pane Joseman
Proud úvah plynoucí z emotivního prožitku, nesrozumitelné druhým. Báseň musí mít i logiku, vnitřní napětí, jazykovou úroveň a vtip. Ale někdo může mít samozřejmě jiný názor.
06.11.2002 00:00 K dílu: Květiny v poušti Joseman
zajímavé - píšu též písně, dokonce véc než básně, ale tohle byla báseň
06.11.2002 00:00 K dílu: Květiny v poušti Joseman
zajímavé - píšu též písně, dokonce véc než básně, ale tohle byla báseň
05.12.2002 00:00 K dílu: Jak...? Joseman
Přátelé, číst rozpravy tu vaše bylo pro mne miskou hutné kaše. S obdivem svou čapku smekám a poněkud nelyricky sténám... Já znám ten pocit, jež v básni zní kdy člověk volá po noci poslední Kdy zdá se, že tu ve studních není vody čisté a kdy smích už není slyšet z dětských úst a jenom tichý šepot múz jemuž stěží někdo uvěří samotu naší tmy rozčeří jak srdce - zdá se - chtěl by vést: "Vodu čistou do studny nalít a na rukou tě nést..." Však člověk, který ztratil sebe nade vším již zvítězil A nikdy výše nestál dřív než když tváří k zemi ležel - Tu všecko náhle pochopil Že bolest je tu, dokud sám je živ a zajat může být myšlenkou marnou Pravdu hledat, mýlit se, ba padnout pod náporem zloby, křivd Ano, mrtvého nic nebolí Mrtvý však nic neprospívá Proto zůstaň při nás v údolí A zemři sobě za živa
12.11.2002 00:00 K dílu: Joseman
opravdu krásná báseň, četl jsem některé zde uvedené kritiky, ale souhlasím s tím, že básně jsou tu proto, aby byly čteny, a proto jim alespoň určitá část lidí musí rozumět, (jinak zůstanou v samotě, o které v jiném smyslu píšeš). Dávám tip.
07.11.2002 00:00 K dílu: ...tak tiše tě držím, jako když roste strom... Joseman
krásné, smutné, čisté. jsem dojat. tip.
05.11.2002 00:00 K dílu: Joseman
jazykově dobré, obsahově podle mě příliš jednoduché, chybí skryté poselství, které by nutilo člověka číst si to znova. Ale někdo může mít jiný názor.
07.11.2002 00:00 K dílu: Joseman
Opravdu moc hezké, autentické, je v tom cítit prožitek, ne role.
26.11.2002 00:00 K dílu: Ve víře trojpolního hospodářství Joseman
úžasné... sice coby agronom laik nechápu význam té víry v trojpolní hospodářství... ale k zážitku z básně mi to nechybí
19.11.2002 00:00 K dílu: Joseman
Dostal jsem se sem až teď, ale tohle je síla. Dávám tip.
07.11.2002 00:00 K dílu: E-blues cizoložné ženy Joseman
Přiznám se, že ani jazykově ani obsahově jsem v téhle básni nenašel nic tak světoborného... Vyjadřovat odpor k - dle mínění autora - falešnému pojetí dobra a nábožensko-mravním postulátům lze provést, myslím s trochou vtipem (viz např. Print), jinak je to přes všechnu snahu trochu levné... Asi jako u prózy, divadla, filmu, hudby - mnohem větší umění je vytvořit dílo pozitivní, které ovšem není zároveň lacině sladké, než negativní.
10.12.2002 00:00 K dílu: Noc Joseman
Asi chápu, co chtěl autor sdělit, ale upřímně se přiznám, že mě to neoslovuje, stálo by to za přepsání s bohatším slovníkem a frázováním.
05.11.2002 00:00 K dílu: Joseman
málokdy se člověk setká s tak vynikající básní po všech stránkách: jazyk, melodie, skryté významy... Dávám tip.
05.11.2002 00:00 K dílu: Modli se se mnou Joseman
opravdu krásná báseň, jen mě ruší nedobrý rým "zahlídla". Falka je duše citlivá...
19.03.2003 00:00 K dílu: Španělský strach Joseman
zaujalo,tip
12.11.2002 00:00 K dílu: Drobná černá lilie Joseman
přiznám se, že se u tvých básní jaksi na nic nezmůžu, jsem přemožen emotivní silou, která je v nich skryta...osobně bych na některých místech ještě zapracoval s jazykem, i když je to pro autora omezující a je to většnou možné, jen když odezní první nával myšlenek, takže je to pak méně záživná, mravenčí práce, ale i tak jak jsou, dosahují tvé básně u čtenářů, co jsi chtěla... dávám tip.
08.06.2004 00:00 K dílu: Rekonstrukce Joseman
Studentko Jitko! Určitě by stálo za zvážení výtvarné zpracování tvých posledních děl.
20.01.2004 00:00 K dílu: Monology Joseman
zkusím tu dát svou subjektivní kritiku, protože si myslím, že tahle báseň stojí za pozornost - tedy líbí se mi obsah. Osobně bych ale dvě věci změnil: 1. "nekonečně prolínají smysl s nesmylem" - po poetickém úvodu je to tvrdší přechod k explicitnímu vyjádření smyslu básně, a působí poněkud násilně, dopouštějí se toho však mnozí autoři 2. "dávání se do řeči" mi porušuje rytmus, zvolil bych raději "dát se do řeči". Ale někdo může mít jiný názor. Přesto cítím, že obsah je prožitý a autentický.
03.12.2003 00:00 K dílu: Listopadové blues Joseman
tohle je z tvých básní obzvlášť hezká. atmosféra, obraty... *
Nahoru